abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216243730
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Klopt, in 2023 hebben minimaal 44.000 Syriërs een Nederlands paspoort gekregen.
Daarvoor waren er al zo'n 65.000 Syriërs met een Nederlands paspoort.

Dus ik schat ruwweg in dat er minimaal 114.000 van de 145.000 Syriërs in Nederland al genaturaliseerd is.

Het is een heel ruwe schatting, als iemand nauwkeurigere cijfers heeft hoor ik het.
Poeh, dat gaat wel weer heel erg snel zeg. Wat jammer. Die mensen gaat men dus amper meer het land uit kunnen krijgen. Het blijkt dus tevens naturalisatie voor zulke 'gelukszoekers' ook veel te makkelijk gaat hier.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216243806
Gelukkig gaat dit er bij de aanhang in als Gods woord bij een ouderling.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:13:05 #28
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216243815
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En toch gaat half Europa binnenkort Syriërs terugsturen.
Ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216243844
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:13 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
Ach, tuurlijk niet. Maar het idee windt ze nogal op.

Feiten of realiteit doen er dan niet meer zo toe.
pi_216244012
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, tuurlijk niet. Maar het idee windt ze nogal op.

Feiten of realiteit doen er dan niet meer zo toe.
Wie is 'ze' in deze precies?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216244036
Gaat HTS dan van de terreurlijst af?
pi_216244157
Zijn ze al weg?

Of heeft Faber gewoon 6 maanden uit haar neus (of Carolines BH) lopen vreten?

Hoe is het eigenlijk met die nieuwe asielwetgeving van d'r? Al uitgewerkt?

Of toch allemaal weer keer op keer op keer, loze woorden?
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:33:13 #33
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216244188
Volledig voorstander van terugsturen.

In de praktijk zal het wel weer lastig worden. En ons rechtssysteem kennende zal men wel 30 jaar kunnen doorprocederen. Om aan het eind ook nog een financiele tegemoetkoming toegestopt te krijgen.

Wellicht dat al deze "slecht" nieuws berichten asielzoekers afschrikt om uberhaupt hier te komen.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:34:16 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216244200
Op termijn? Die termijn kan dus ook Sint-Juttemis gaan zijn met mevrouw Faber. :')
pi_216244208
Alweer leeg geroep, het wordt wel een farce deze regering.
pi_216244284
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie is 'ze' in deze precies?
Al die types die staan te kwijlen bij de gedachte.
pi_216244382
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat zou er eigenlijk mis mee zijn om mensen terug te laten keren? Als Syrië over een tijdje weer "normaal" is zie ik het probleem niet.

Mensen opgevangen ten tijde van oorlog, oorlog voorbij en weer terug.
pi_216244457
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Wat zou er eigenlijk mis mee zijn om mensen terug te laten keren? Als Syrië over een tijdje weer "normaal" is zie ik het probleem niet.

Mensen opgevangen ten tijde van oorlog, oorlog voorbij en weer terug.
Ik ook niet.

Is ook gewoon het beleid wat we toch al jarenlang hanteren? Veilig thuisland -> statushouders moeten terug?

Lijkt er echter gewoon op dat Schoof-1 weer even daadkrachtig wil lijken, met de nadruk op lijken. Door flink voor te sorteren op de vermeende veiligheid in Syrië, terwijl daar momenteel nog weinig sluitend over te zeggen lijkt.
pi_216244525
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:34 schreef Managarm het volgende:
Alweer leeg geroep, het wordt wel een farce deze regering.
Net zoals de vorige regering, en die daarvoor, etc etc.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:01:08 #40
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216244536
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:53 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ook niet.

Is ook gewoon het beleid wat we toch al jarenlang hanteren? Veilig thuisland -> statushouders moeten terug?

Lijkt er echter gewoon op dat Schoof-1 weer even daadkrachtig wil lijken, met de nadruk op lijken. Door flink voor te sorteren op de vermeende veiligheid in Syrië, terwijl daar momenteel nog weinig sluitend over te zeggen lijkt.
Sinds wanneer hanteren we dat beleid dan?
pi_216244618
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Sinds wanneer hanteren we dat beleid dan?
Nooit volgens mij, na 5 jaar krijg je een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd dus... tsja.

Misschien dat je wat kunt afdwingen voor de mensen die hier nog geen 5 jaar zijn.
pi_216245082
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Met 'kwijlen' heeft het weinig te maken. Het zou simpelweg uitstekend beleid zijn om deze gelukszoekers, die in de meeste gevallen hier helemaal niets te zoeken hadden, terug te sturen naar hun eigen land.

Ik denk dat het een interessanter vraagstuk is waarom sommige mensen dit plan afschieten, waarom zijn er mensen die graag grote groepen Syriërs hier houden (en er misschien ook nog graag meer hier zouden willen onthalen)?
pi_216245130
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:08 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Nooit volgens mij, na 5 jaar krijg je een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd dus... tsja.

Misschien dat je wat kunt afdwingen voor de mensen die hier nog geen 5 jaar zijn.
En dan zijn ze geen statushouders meer.

Statushouders terugsturen wanneer de reden voor het asiel verdwenen is, is volgens mij al jaar en dag beleid.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:50:48 #44
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216245290
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:20 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Assad is weg, dus ze kunnen weer terug. Prima, doei. Maar er zal ongetwijfeld weer zo'n flop rechter in de weg gaan liggen.
Assad weg is misschien niet zo'n goed idee. Er is nu letterlijk een voorheen IS strijder aan de macht.

Alhoewel volgens de docu van Danny Ghosen was Assad ook geen lieverdje. Mensen die werden opgepakt waarvan de organen werden uitgesneden en verkocht, in een cel van nog geen vierkante meter zaten of werden vermoord.

Anyway het kabinet bruin zal het niet uitmaken. Christelijk en op de vlucht voor IS? Terug naar Syrie! Als Omtzigt ballen heeft en zijn geloofsgenoten echt lief hebt trekt hij de stekker er vandaag nog uit.

Uit de docu van Danny bleek dat de voorheen IS strijders het niet het beste voor hebben met de christenen in het land. Maar dat zal Faber en de aanhang van Wilders niet deren.
pi_216245354
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:50 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Assad weg is misschien niet zo'n goed idee. Er is nu letterlijk een voorheen IS strijder aan de macht.

Alhoewel volgens de docu van Danny Ghosen was Assad ook geen lieverdje. Mensen die werden opgepakt waarvan de organen werden uitgesneden en verkocht, in een cel van nog geen vierkante meter zaten of werden vermoord.

Anyway het kabinet bruin zal het niet uitmaken. Christelijk en op de vlucht voor IS? Terug naar Syrie! Als Omtzigt ballen heeft en zijn geloofsgenoten echt lief hebt trekt hij de stekker er vandaag nog uit.

Uit de docu van Danny bleek dat de voorheen IS strijders het niet het beste voor hebben met de christenen in het land. Maar dat zal Faber en de aanhang van Wilders niet deren.
Dat zijn die Joods-Christelijk-humanistische waarden he
  vrijdag 10 januari 2025 @ 21:03:56 #46
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216245515
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:54 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat zijn die Joods-Christelijk-humanistische waarden he
Bekijk deze YouTube-video
pi_216246549
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Met 'kwijlen' heeft het weinig te maken. Het zou simpelweg uitstekend beleid zijn om deze gelukszoekers, die in de meeste gevallen hier helemaal niets te zoeken hadden, terug te sturen naar hun eigen land.

Ik denk dat het een interessanter vraagstuk is waarom sommige mensen dit plan afschieten, waarom zijn er mensen die graag grote groepen Syriërs hier houden (en er misschien ook nog graag meer hier zouden willen onthalen)?
Uitstekend beleid zelfs :D. Op dit moment is het vooral als een ware Don Quichot strijden tegen de windmolens. Het is er vooralsnog vooral gewoon een grote bende.
pi_216246595
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:41 schreef probeer het volgende:

[..]
En dan zijn ze geen statushouders meer.

Statushouders terugsturen wanneer de reden voor het asiel verdwenen is, is volgens mij al jaar en dag beleid.
Ik kan er geen cijfers over vinden, maar volgens mij stranden die uitzettingen op de bekende "kan niet", geworteld, land van herkomst neemt ze niet terug etc of ze verdwijnen in de illegaliteit.
pi_216248158
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:59 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik kan er geen cijfers over vinden, maar volgens mij stranden die uitzettingen op de bekende "kan niet", geworteld, land van herkomst neemt ze niet terug etc of ze verdwijnen in de illegaliteit.
https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers

https://www.rijksoverheid(...)rs-asiel-en-migratie
pi_216248247
Prima voornemen. Maar eerst zien dan geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')