Vanuit de woonkamer met de hand inzoomen. En snel ookquote:Op vrijdag 20 december 2024 15:34 schreef AnneX het volgende:
Maak je de foto’s uit de hand? Of heb je een statief staande bij?
MnX komt die tegen in de klw.in soorten en maten…
klw?quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:34 schreef AnneX het volgende:
Maak je de foto’s uit de hand? Of heb je een statief staande bij?
MnX komt die tegen in de klw.in soorten en maten…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs dat gooide wij 9 aan de 10x in de grijze bakquote:Op vrijdag 20 december 2024 15:19 schreef Blues het volgende:
Wij scheiden weinig. Glas in de glasbak, karton en papier in de openbare papierbak hierachter.
Afvalverwerking kan het vele plastic hier niet aan, dat komt op de grote hoop.
Kring Loop Winkel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu stoeien met een andere optie.
Gebruikt iemand hier zo’n handige app om klantenkaarten te verzamelen?
Zo ja, welke? Zo nee…hoezo niet? 😎
quote:Op vrijdag 20 december 2024 17:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Kring Loop Winkel.
Blijkbaar wordt gebruik van Stocard gefaseerd beëindigd. MnX kon al niks meer vanmiddag. Vorige week kon ik bij kruidvat nog betalen.
Nou zou ik aan die stomme Klarna app moeten. Mooi niet.Catima. Geen reclame, supersimpel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu stoeien met een andere optie.
Zo ja, welke? Zo nee…hoezo niet? 😎Spoilers!
quote:Op vrijdag 20 december 2024 17:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Kring Loop Winkel.
Blijkbaar wordt gebruik van Stocard gefaseerd beëindigd. MnX kon al niks meer vanmiddag. Vorige week kon ik bij kruidvat nog betalen.
Nou zou ik aan die stomme Klarna app moeten. Mooi niet.Klw is geen afkortingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu stoeien met een andere optie.
Zo ja, welke? Zo nee…hoezo niet? 😎
Stocard kun je vervangen door Google Wallet of Apple die zelfde functionaliteit heeft. Makkelijker ook nog
Betalen kan altijd zonder klantenkaart, snap niet waarom dhr. Annex niks meer kon en jij ook niet meer kon betalen??Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op vrijdag 20 december 2024 17:53 schreef Tuindier het volgende:
De grijze kost hier 12 euro per leging, die gaat hooguit 2 keer per jaar aan de straat. Groen gaat wat vaker en kost een euro ofzo. De rest is gratis.
Nee, ik gebruik geen klantenkaartapp. Ik heb een (anonieme) AH-bonuskaart zodat ik een handscanner mee kan nemen, en een kaart met autowasstraattegoed erop. Die heb ik wel gewoon in m'n portemonnee.quote:Op vrijdag 20 december 2024 17:52 schreef AnneX het volgende:
Zo ja, welke? Zo nee…hoezo niet?
Heb jaren gedacht dat diftar een islamitisch feest wasquote:Op vrijdag 20 december 2024 18:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Blij dt we hier van de diftar af zijn. Je kon nauwelijks iets kwijt in de ondergrondse bakken. Nu is het wel iets duurder maar ook veel minder ergernis. De groenverzamelaar gebruik ik niet (te weinig) en verder altijd plastic, papier en glas scheiden.
Vanmiddag vrienden op bezoek gehad, tijdlang niet gezien maar meteen weer “ouwe jongens krentebrood”.
En zo even wat eten, niet teveel want ik hoop/verwacht straks veel lekkere (syrische) hapjes
quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb jaren gedacht dat diftar een islamitisch feest was![]()
Niet zo heel moeilijk:quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Ik heb ook geen flauw idee waar de letters voor staan
Ah…ik zocht eigenlijk naar iets “logisch “ voor iedere letter waar de A voor afval stondquote:Op vrijdag 20 december 2024 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zo heel moeilijk:
DIFferentieel TARief
Hebben ze je toch weer te pakken hequote:Op vrijdag 20 december 2024 19:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah…ik zocht eigenlijk naar iets “logisch “ voor iedere letter waar de A voor afval stond
DRT leek mij dirt, wat me van je verbaasde.quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hebben ze je toch weer te pakken he
Ja een apart subforum over vuilnis, waarom nietquote:Op vrijdag 20 december 2024 19:42 schreef sigme het volgende:
[..]
DRT leek mij dirt, wat me van je verbaasde.
Ik dacht meer hieraan:quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja een apart subforum over vuilnis, waarom niet
Ja nou ja, KAN, op zich. Maar dan is het met mij kwaad kersen eten. Want iets als "grond" of "aarde" bestaat dus niet. Ik denk dan in termen van zand, grind, klei, zavel, löss, leem. Op basis van korrelgrootte, sortering, textuur. Of eerdgrond, vaaggrond veengrond podzol, afhankelijk van de bodemontwikkeling en zo. Dingenquote:Op vrijdag 20 december 2024 19:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik dacht meer hieraan:
[ afbeelding ]
Maar een vuilnissubforum is misschien kansrijker, gezien het kringloopgehalte van de vuilnisgesprekken
Helaasch…data harvesting is een duidelijk begrip zeg!quote:Op vrijdag 20 december 2024 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het telt toch op hier met die klantenkaarten. Ik doe niet aan dataharvesting voor Hema, Kruidvat, etc. Maar voor de Makro, Sligro en Hanos heb ik toch echt een pas nodig. Voor de ANWB pechhulp ook, evenals ANWB en Shell laadpassen. Dan is er nog de chip van Piep die met een pasje kwam. Verder nog de wasstraat en Museumkaarten.
De tuinmeubelen van de Karwei en Praxis waren een stuk goedkoper met pas. Zo lang ik nog garantie heb, behoud ik de accounts ook. Daarna gaan ze weg en laat ik mijn data verwijderen.
Ik laat mijn data wel harvesten door AH, Jumbo en Lidl, daar heb ik zelf ook veel aan. Ik ben helaas niet zo principieel als Sigme
Nou ja, dan had ik toch een redelijk goed plaatje gezocht? Ik zocht op "zand leem klei"quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja nou ja, KAN, op zich. Maar dan is het met mij kwaad kersen eten. Want iets als "grond" of "aarde" bestaat dus niet. Ik denk dan in termen van zand, grind, klei, zavel, löss, leem. Op basis van korrelgrootte, sortering, textuur. Of eerdgrond, vaaggrond veengrond podzol, afhankelijk van de bodemontwikkeling en zo. Dingen
Mooiquote:Op vrijdag 20 december 2024 19:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik dacht meer hieraan:
[ afbeelding ]
Maar een vuilnissubforum is misschien kansrijker, gezien het kringloopgehalte van de vuilnisgesprekken
Jumbo zegelsquote:Op vrijdag 20 december 2024 19:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Helaasch…data harvesting is een duidelijk begrip zeg!
Dankzij jullie hier kwam ik op de stocard. Het scheelt wat klantenpasjes om mee te sjouwen in een anders uitpuilende tas.
Alhoewel: het zijn slechts 11 stuks. De punten, die verzameld waren op de kruidvatpas konden mooi geschonken worden voor een goed doel.
De jumbo punten idem aan iemand, die servies spaart 😎. Bij ah stiekum digitaal zegeltjes sparen.
Anwb kan ook nog dus.
Andere opties bekijk ik nu.
Tja, morgen wordt het ah, vermoed ik, gezien de boodschappenlijst.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jumbo zegels![]()
Catima is echt een fijne optie. Gratis, advertentievrij en ook geen data harvesting.
Die ken ik van het briefje bij de kassa bij de Sligro, dat die app stoptquote:Op vrijdag 20 december 2024 19:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Helaasch…data harvesting is een duidelijk begrip zeg!
Dankzij jullie hier kwam ik op de stocard. Het scheelt wat klantenpasjes om mee te sjouwen in een anders uitpuilende tas.
Alhoewel: het zijn slechts 11 stuks. De punten, die verzameld waren op de kruidvatpas konden mooi geschonken worden voor een goed doel.
De jumbo punten idem aan iemand, die servies spaart 😎. Bij ah stiekum digitaal zegeltjes sparen.
Anwb kan ook nog dus.
Andere opties bekijk ik nu.
En heb je geen sligro- makro- of hanospas?quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die ken ik van het briefje bij de kassa bij de Sligro, dat die app stopt![]()
Ik heb een klantenpas, van XXXLutz, was nodig om mn eettafel te kunnen kopen/reserveren (was showroommodel, flink afgeprijsd.) maar Jumbo, gamma of weet ik veel wat nog meer, doe ik niet.
Bij webshops maak ik ook nooit een account.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. 😂
Had het anders moeten formuleren, vrijwillige klantenkaarten heb ik op die bovengenoemde niet. Dat Sligro met pasjes werkt heeft ook deels te maken met bestemmingsplannen lijkt me.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
En heb je geen sligro- makro- of hanospas?
Countdown: 7 te gaan…quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:17 schreef Lonaa het volgende:
Eerste ietwat labiele breakdown van december: check.
Thuis.
Wat heeft het werk en de taallessen jou goede positiviteit gegeven!quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Ook weer thuis. De Ir. was heel blij dat hij nu eindelijk klaar is met studeren. Feestje was erg leuk, maar ook erg druk. We hebben ‘m toegezongen (ook stoute woorden volgens iemand die ik zo’n 8 jaar geleden voor het laatst zag). Een van onze huidige tolken was er ook, had mij daar niet verwacht, gezicht was een enorm vraagteken
Wat een voorbeeld is ze he? Echt zo leuk om te lezen. Ook over jouw studente en haar boeklezerij trouwens.quote:Op zaterdag 21 december 2024 00:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat heeft het werk en de taallessen jou goede positiviteit gegeven!
Zo veel fijne mensen om je heen, die je zien.
Ik vind dat ook zo fijn, allemaal mensen hier die anderen helpenquote:Op zaterdag 21 december 2024 10:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat een voorbeeld is ze he? Echt zo leuk om te lezen. Ook over jouw studente en haar boeklezerij trouwens.
Zo, daar zou ik me ook rot van schrikken. Vooral niet op de begane grond.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Schrok me net een hoedje, hoorde getik op het raam. Zit er een ekster op de vensterbank en tikt met z’n snavel op mijn raam. Brutale beest vreet al tijden de pindakaas potjes leeg en wil zeker meer
Maar raam en voerplek liggen niet dicht bij elkaar, moet hij toch nog een meer of 5 voor vliegen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sinds ik veel vaker thuiswerk ben ik ook de lokale vogels aan het vetmesten bij het raam waar mn werktafel tegenaan staat. Op een klein plukje koolmezen na is het allemaal duif, kraai en parkiet
Wel gek dat ik er nooit meeuwen of eksters zie, want die zitten hier 9ok keiveel.
De duiven zijn het minst onder de indruk van mijn aanwezigheid en/of die van pep. De kraai(en?) het meest.
Pep gilt me nu niet meer om ontbijt maar om de luxaflexen open te draaien.
Ik heb me tot nu toe weten in te houden om zo'n camerahuisje te kopen, maar het is wel verleidelijkquote:Op zaterdag 21 december 2024 11:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar raam en voerplek liggen niet dicht bij elkaar, moet hij toch nog een meer of 5 voor vliegen.
Voor de pindakaas komt er van alles langs de afgelopen jaren, roodborstje, kool- en pimpelmees, mus, ekster, specht en gaai (de rest herken ik niet)
Hier zijn het de kauwen die alles voor de kleintjes weg willen kanen. Ik klap soms ff in mijn handen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Schrok me net een hoedje, hoorde getik op het raam. Zit er een ekster op de vensterbank en tikt met z’n snavel op mijn raam. Brutale beest vreet al tijden de pindakaas potjes leeg en wil zeker meer
Die groene krijsers?quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik heb me tot nu toe weten in te houden om zo'n camerahuisje te kopen, maar het is wel verleidelijk
Ik was het meest verbaasd over de parkiet die echt een soort rambo lijktwas echt verbaasd hoe groot die zijn en hoe... gespierd? Kun je dat zeggen van vogels
Ja halsbandparkietenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanuit de opname/spoed afdeling en de neurologie, nog een van de artsen zelf en vanuit het management hadden ze verschillende pakketjes voor me gemaakt![]()
En een boekje vol lieve berichtjes, met herinneringen waarvan ik zelf niet wist dat het zo’n indruk gemaakt had, en in veel berichten de boodschap dat ik zo’n kalmte en rust uitstraal. (Hoe dan, met dat enorm chaotische brein van mijn?).
Ja, ik kwam er met het schrijven van de kerstkaarten (met een persoonlijk berichtje) achter hoeveel echt supertoffe en steengoede collega’s ik heb.quote:Op zaterdag 21 december 2024 13:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat een mooi pakketje @:Candaasje![]()
Dat hebben ze dan wél weer goed gedaan
En wat tof dat boekje ook! Mooi om je te realiseren dat dingen die jij doet die jij heel normaal vindt van jezelf, voor anderen dus bijzonder zijn en onthouden worden!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik bewaar het boekje goed, vind het zo leuk! En ook heel leerzaam.
Heb nog drie diensten, de laatste (31 december, mooie symbolische dag wel) zal het wel echt, echt voelen.
Ik heb trouwens besloten mezelf verkiesbaar te stellen voor de OR. Van onze belangenvereniging moeten we het ook al niet hebben, en het goede moment komt toch nooit, dus dan maar als ik toch alles al op de schop gooi![]()
Probleem is dat ze native holenbroeders verdringen, zijn nogal wat biologen die ze graag op de zwarte lijst willen hebben.quote:Op zaterdag 21 december 2024 13:20 schreef Candaasje het volgende:
Halsbandparkieten zijn wel tof![]()
(Ja goed, ik vind natuurlijk elke vogel tof)
quote:Op zaterdag 21 december 2024 13:20 schreef Candaasje het volgende:
Halsbandparkieten zijn wel tof![]()
(Ja goed, ik vind natuurlijk elke vogel tof)
Ik durf de vogels hier niet veel te voeren, want dan worden ze zelf voer voor Simon vrees ik.
Gisteren was alvast mijn afscheidsborrel op het werk. Was gezellig en wij komen de hongerwinter wel door
Mooi afscheid met mooie woorden!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanuit de opname/spoed afdeling en de neurologie, nog een van de artsen zelf en vanuit het management hadden ze verschillende pakketjes voor me gemaakt![]()
En een boekje vol lieve berichtjes, met herinneringen waarvan ik zelf niet wist dat het zo’n indruk gemaakt had, en in veel berichten de boodschap dat ik zo’n kalmte en rust uitstraal. (Hoe dan, met dat enorm chaotische brein van mijn?).
![]()
Ik heb me eigenlijk nooit genoeg verdiept in het gevolg van de migratie van diersoorten. Als de biodiversiteit er echt minder door wordt, snap ik het punt ergens wel van deze biologen. Als ecosystemen er vooral anders door worden, dan snap ik het al iets minder. Migratie van diersoorten vindt al miljoenen jaren plaats, gedreven door verschillende oorzaken. En dat heeft uiteraard gevolgen, maar de wereld en het leven zijn veranderlijk.quote:Op zaterdag 21 december 2024 14:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Probleem is dat ze native holenbroeders verdringen, zijn nogal wat biologen die ze graag op de zwarte lijst willen hebben.
Anderzijds lijken roofvogels er inmiddels een lekker maaltje in zien. Invasieve soorten hebben vaak desastreuze gevolgen op ecosystemen.
Zekerquote:
Kijk bv hoe desastreus het uitzetten van Aziatische karpers was in het binnenwater. Van helder water met veel planten en biodiversiteit naar groene soep omdat de karpers alles opatenquote:Op zaterdag 21 december 2024 14:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb me eigenlijk nooit genoeg verdiept in het gevolg van de migratie van diersoorten. Als de biodiversiteit er echt minder door wordt, snap ik het punt ergens wel van deze biologen.
Klopt. Er is een constante flux.quote:Als ecosystemen er vooral anders door worden, dan snap ik het al iets minder. Migratie van diersoorten vindt al miljoenen jaren plaats, gedreven door verschillende oorzaken. En dat heeft uiteraard gevolgen, maar de wereld en het leven zijn veranderlijk.
Volgens mij, maar dat zou ik zo ff niet kunnen onderbouwen met bronnen, kwamen de heidevelden en zandverstuivingen in Nederland vooral nadat de bossen die er waren gekapt waren. Alle voedingsstoffen in de bodem werden met het hout afgevoerd (kijk naar de Amazone) en er bleef een heel arme bodem achter.quote:Dus in hoeverre is het iets dat wij zelf als mensen vooral niet graag zien veranderen, of is het ook echt iets dat enkel nadelige gevolgen ligt te hebben? En moeten wij daar invloed op willen uitoefenen? Of is het een proces dat altijd zal plaatsvinden?
(Oprechte vraag, niet zozeer aan jou maar meer waar ik altijd een beetje mee zit. Het doet me denken aan een excursie naar de Grebbeberg met archeologen. Zij waren fervent voorstander van het weer naar open heide terugbrengen van een heuvel. Want dat was van historische waarde, zo was het ‘oorspronkelijk’. (Ik weet niet in hoeverre je dat kunt stellen, maar soit) Daarvoor moesten we wel tientallen bomen gekapt worden.
Mijn mening werd ook gevraagd, en wist het eigenlijk niet zo goed, wat de juiste keuze was. Die bomen waren er nu nieuw bijgekomen, was dat zo erg eigenlijk? Had het nadelige/onoverkoombare gevolgen voor de dieren en andere planten als dier bomen er juist wel of niet zouden staan? En was dat dan ook echt per se iets ergs?
Uiteraard migreren dieren (en planten), maar het gesleept met dieren en planten door mensen is niet iets waar de natuurlijke selectie op is ingericht. Dus dat veroorzaakt veel heftiger schommelingen dan de 'natuurlijke' migratie doordat dieren/planten ergens worden geparachuteerd waar de lokale overige flora/fauna daar niet op is ingespeeld.quote:Op zaterdag 21 december 2024 14:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb me eigenlijk nooit genoeg verdiept in het gevolg van de migratie van diersoorten. Als de biodiversiteit er echt minder door wordt, snap ik het punt ergens wel van deze biologen. Als ecosystemen er vooral anders door worden, dan snap ik het al iets minder. Migratie van diersoorten vindt al miljoenen jaren plaats, gedreven door verschillende oorzaken. En dat heeft uiteraard gevolgen, maar de wereld en het leven zijn veranderlijk. ()
Dat werd pas een probleem toen er bijgevoerd werd, dat icm het onder rechtse wind nooit degelijk afgeronde ecologische hoofdstructuur is gekomen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 14:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
. Experts met teveel geld ter beschikking vonden dat dit beter kon en lieten daar grote grazers los en zetten er een hek omheen. Resultaat, die fokten er op los en vraten de boel kaal. Eén ramp.
Afschieten? Ja maar zielug, hertjus, paaarden!!
Intussen is het dweilen met de kraan open.
Bullshit, die grote grazers hadden daar nooit geplaatst moeten worden. Gebied gewoon met rust laten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat werd pas een probleem toen er bijgevoerd werd, dat icm het onder rechtse wind nooit degelijk afgeronde ecologische hoofdstructuur is gekomen.
Er zijn geen wolven in de Oostvaardersplassenquote:Wolven weten immers prima raad met verzwakt groot wild.
Nee omdat die ecologische hoofdstructuur nooit goed is afgerond. Hekken weg bij de Veluwe, hekken weg bij de Oostvaardersplassen, en de boel de boel laten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bullshit, die grote grazers hadden daar nooit geplaatst moeten worden. Gebied gewoon met rust laten.
[..]
Er zijn geen wolven in de Oostvaardersplassen
Dat gaat en ging niet gebeuren, er in in NL geen plek voor een Serengeti, en zelfs als, dan eerst die structuur, dan pas die beesten. Geef gewoon toe dat het een fout was en de enige juiste oplossing is de grote grazers daar weg te halen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 16:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee omdat die ecologische hoofdstructuur nooit goed is afgerond. Hekken weg bij de Veluwe, hekken weg bij de Oostvaardersplassen, en de boel de boel laten.
Goed gewerkt 👍🏼quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Met vier personen in twee uur tijd elf kuub hout de schuur in gesjouwd.
Hoe lang heb je vakantie?quote:Op zaterdag 21 december 2024 18:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vakantiedag 1, check!
Beetje digitaal gerommeld, bbq, rondje milieustraat, nog een keer bbq. Kon slechter
Gedroogd maar klam, ik kan morgen even Ise haar meetdinges erop prikken.quote:
Ik dacht ook even “hoe kan hij dat nou weten”quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het zeikt hier al de hele dag van de regen.
Of doelde je op het hout van LHO?
16 dagenquote:
Lekker is dat, beetje lui maar toch genoeg gedaan. Ik heb het bed verschoond, keuken opgeruimd, kast opgeruimd maar ook veel rust. De pijn van vannacht en vanochtend is vrijwel weg en de slijmbeursontsteking gaat ook steeds beter.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik sliep, deed beddengoedwassen, maakte de wc beneden grondig schoon (incl muren en vloeren swifferen en dweilen enzo), maakte bed weer op met schoon spul en keek de laatste vier afleveringen van Onderweg naar Liefde terug. Ook haalde ik sashimi van de visboer en at die als avondeten, keek the masked singer van gister terug en knuffelde weer uitgebreid met de katjes. Zowel een erg relaxte als een productieve dag dus.
Morgen maar eens nadenken over wat ik de komende dagen ga eten. En daadwerkelijk mijn zorgverzekering excelletje maken voor het kiezen. Ik had al wel wat opties opgezocht, maar moet nog even overzicht compleet maken incl bekijken voor hoeveel extra ik hoeveel extra fysio kan kijken bv, om te kijken of ik dan dit keer meer verzeker of risico neem dat ik er over heen ga en deel alsnog zelf moet betalen.
Ik kreeg afgelopen week wel heel pro-actief van de psychologenpraktijk een mailtje om aan te geven dat met een aantal zorgverzekeraars wel contract is maar met omzetplafond, en bij welke dat dan het krapst is. Nog even nagevraagd hoe het zit bij de vier die ik in elk geval op mn 'misschien' lijstje had staan, daarvan hadden er drie wel een omzetplafond maar ruim, en de vierde geen omzetplafond. Nou zou omzetplafond een lopende behandeling niet moeten beïnvloeden, maar toch, ik wil wel dat ze gewoon betaald krijgen voor alle behandelingen. De fysio heeft ook een blog gemaakt over van welke verzekeringen zij de beste vergoedingen krijgen. Die info van beide is niet doorslaggevend, maar als het voor mij qua kosten/voorwaarden niet heel veel uitmaakt dan zijn dat wel dingen waar ik rekening mee hou.
En, vind je het de hype waard?quote:Op zaterdag 21 december 2024 22:23 schreef sigme het volgende:
Ik heb Harry Potter deel 1 gekeken. Voor het eerst, welteverstaan.
Oow nee hij is nu voor 1/3 leeg. Er stond heel veel in wat 95% leeg bleek, of ooit geproefde gekregen zelfgemaakte jam die oneetbaar bleek enzo.quote:Op zaterdag 21 december 2024 22:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Goed van je @:fietsie maar wanneer er nu in de overvolle koelkast wat gaat lekker kan je weer beginnen
Awwquote:Op zaterdag 21 december 2024 22:23 schreef sigme het volgende:
Leuk!quote:Op zaterdag 21 december 2024 22:23 schreef sigme het volgende:
Ik vind de parodieen van Saturdaynight Live ook wel erg grappig eigenlijkquote:Op zaterdag 21 december 2024 22:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
AwwIk ga binnenkort de boeken weer luisteren en daarna de films kijken.
Ga je door met delen 2-8?
Ah, da’s anders ja, zo doe ik het ook. Dacht dat het ding nu vol zatquote:Op zaterdag 21 december 2024 22:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Oow nee hij is nu voor 1/3 leeg. Er stond heel veel in wat 95% leeg bleek, of ooit geproefde gekregen zelfgemaakte jam die oneetbaar bleek enzo.
Nee meeste zit in de vriezer. Dit omdat we 2e kerstdag mogelijk 1 of 2 dagen verplaatsen ivm de planning van mn moeder.quote:Op zaterdag 21 december 2024 22:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah, da’s anders ja, zo doe ik het ook. Dacht dat het ding nu vol zat
Hoe gaat het trouwens met je moeder?quote:Op zaterdag 21 december 2024 22:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee meeste zit in de vriezer. Dit omdat we 2e kerstdag mogelijk 1 of 2 dagen verplaatsen ivm de planning van mn moeder.
Wisselend. Veel last van het feit dat mijn vader alles wat technisch of financieel was regelde, en ze daar 0,0 interesse in had, en heeft.quote:Op zaterdag 21 december 2024 23:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe gaat het trouwens met je moeder?
Pikt ze dat nu wel een beetje op? En qua gezondheid?quote:Op zaterdag 21 december 2024 23:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wisselend. Veel last van het feit dat mijn vader alles wat technisch of financieel was regelde, en ze daar 0,0 interesse in had, en heeft.
Vrijwillig?quote:Op zaterdag 21 december 2024 22:23 schreef sigme het volgende:
Dan weet je al veeeeeeel meer over Harry Potter dan ik.quote:Op zondag 22 december 2024 00:09 schreef flipsen het volgende:
Merlina (onze nieuwe pup) komt uit een Harry Potter nesthaar officiele naam is Minerva
Mag dat nog tegenwoordig, zijn die boeken niet samen met de muziek van Anouk gecanceld?quote:Op zaterdag 21 december 2024 22:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
AwwIk ga binnenkort de boeken weer luisteren en daarna de films kijken.
Ga je door met delen 2-8?
Jup, zorg er voor dat je het vooral illegaal verkrijgt zodat die terf er niets aan verdientquote:Op zondag 22 december 2024 00:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan weet je al veel meer over Harry Potter dan ik
[..]
Mag dat nog tegenwoordig, zijn die boeken niet samen met de muziek van Anouk gecanceld?
Uiteraard is dat kwaadaardige wijf gecanceldquote:Op zondag 22 december 2024 00:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
[..]
Mag dat nog tegenwoordig, zijn die boeken niet samen met de muziek van Anouk gecanceld?
Precies.quote:Op zondag 22 december 2024 00:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jup, zorg er voor dat je het vooral illegaal verkrijgt zodat die terf er niets aan verdient
Hoe vond je het?quote:Op zaterdag 21 december 2024 22:23 schreef sigme het volgende:
Ja het is inmiddels weer gewoon grauw achter het gordijnquote:Op zondag 22 december 2024 12:26 schreef Blues het volgende:
Ja ik liep net een rondje en had zonlicht en een hagelbui
Oh ja, ik las ze wel in het Engels natuurlijkquote:
Ik raak ook altijd wat in de war van de vertalingen. Het zijn prima vertalingen overigens.quote:Op zondag 22 december 2024 13:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Oh ja, ik las ze wel in het Engels natuurlijk
Ik vind het echt vreselijk, maar goed, "kinderboeken" dus wel logisch natuurlijk. Maar geef mij dan maar gewoon het origineel. Zelfde voor tv, hier in Argentinië wordt alles nagesynchroniseerd, the horror... Gelukkig kan je in Netflix gewoon voor origineel kiezen. Maar vrouwlief vindt dat weer vreselijk (als het geen Engels is), dus Duitse serie en Noorse serie gekeken met nasynchronisatie. Ik moet zeggen dat het wel beter is dan 20 jaar geleden, maar het blijft gewoon kut. Met dt. Waarvan akte. En nu koffiequote:Op zondag 22 december 2024 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik raak ook altijd wat in de war van de vertalingen. Het zijn prima vertalingen overigens.
Ik schreefquote:Op zondag 22 december 2024 15:34 schreef AnneX het volgende:
Het is tobben over de tekst op de kaart voor iemand met ALS.
Afspraak maken is lastig, want zij is haar stem (al) kwijt.
Zij mailt en appt wel.
Ondertussen pakketjes gemaakt van gesnipperde gember. 14 x 2 eetlepels in de vriezer. Na de koffie aan de rode peper. Die gaat per theelepel!
Het hele ding invriezen - waar kaatje eens meekwam - was geen succes hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.aan de collega die in 2025 doodziek wordt en/of doodgaat.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zondag 22 december 2024 15:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik schreefDank je. Er staat een afspraak - op haar verzoek - samen met haar man.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.aan de collega die in 2025 doodziek wordt en/of doodgaat.
Zij hebben geen kinderen.
Het is waardeloos.
De Engelstalige versie van het luisterboek wordt door Stephen Fry voorgelezen, dat maakt het nog een keer mooier.quote:Op zondag 22 december 2024 13:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Oh ja, ik las ze wel in het Engels natuurlijk
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 22 december 2024 20:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De Engelstalige versie van het luisterboek wordt door Stephen Fry voorgelezen, dat maakt het nog een keer mooier.
Die zijn echt geweldig inderdaadquote:Op zondag 22 december 2024 20:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De Engelstalige versie van het luisterboek wordt door Stephen Fry voorgelezen, dat maakt het nog een keer mooier.
Dan begrijp je waarom ik hier nooit naar de bioscoop gaquote:Op zondag 22 december 2024 21:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die zijn echt geweldig inderdaad![]()
Wat betreft de Nederlandse versie, ik vond het oprecht jammer dat ik geen bioscoopbezoek met Engelse ondertiteling kon kiezen.
Ik ben er ook geen fan van. Ik maak eens in de 5 jaar een uitzondering voor een Potter of een Star Wars ding. Maar dat is het dan ook wel. Bij Star Wars vertalen ze de namen niet in de ondertitels dus dat alweer beter te doen. Maar eigenlijk ben ik met Nederlandse ondertitels altijd de vertaling aan het controleren.quote:Op zondag 22 december 2024 21:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan begrijp je waarom ik hier nooit naar de bioscoop ga
Wow…je zal er onder wonen! Of ernaast.quote:Op zondag 22 december 2024 21:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Oef, er is een GRIP 1 zeer grote brand in de flat waar ex nu woont.. gelukkig reageerde hij heel snel op whatsapp dat 'ie buiten staat. Hoorde echt enorm veel brandweer (is hier niet heel ver vandaan).. hoop dat alle anderen ook veilig buiten zijn gekomen/naar buiten zijn gehaald..
Ach gossiequote:Op zondag 22 december 2024 21:53 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb een kerstdiner gekookt voor 50 bejaarden. We kregen applaus na het dessert![]()
Vermoeide labiele Lonaa pinkte toch bijna een traantje weg.
Net thuis, even iets eten, slapen en morgen nog 1 lange dag. De dagen daarna zijn allemaal korter.
Ja, als ik de foto zie op rtv Utrecht dan zit hun appartement er echt dichtbij wel ook.. maar gelukkig melden zij nu dat er geen gewonden zijn. Wel eng hoor.. ben wel blij dat ik niet in een flat woon!quote:Op zondag 22 december 2024 21:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wow…je zal er onder wonen! Of ernaast.
Óf überhaupt. Wat rot!
Tele! Eet wat dropjes, niet té veel. Had je wel eens eerder de neiging tot flauwvallen?
Schrikken zeg.
Geplust want ik ken het. Hoewel ik meestal gelijk bij het bloedprikken al gaquote:Op zondag 22 december 2024 21:38 schreef Tele6 het volgende:
Jullie mogen raden. Wie ging er vrijdag bloed doneren en 2 dagen later van haar stokje in de sauna?
Minder, geloof ik. Morgen even wat audio wegbrengen naar 4 of 5 plekken, eerste kerstdag weer ophalen, tweede kerstdag catering en ik denk dat ik dan vrij ben.quote:Op zondag 22 december 2024 21:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ach gossie![]()
Nog 6 H H H dagen, of ben ik de tel al kwijt.
Het alom gevreesde eindejaarsvirus woedt hevig, mijn tandartsafspraak deze ochtend werd net ook afgebeld wegens ziekte van de tandartsmevrouw…quote:Op maandag 23 december 2024 09:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het medische complot tegen mij is nog niet afgelopen![]()
Vandaag zou ik naar de tettenpletter gaan. Wekker gezet, fris gedouched, mooiste bh aan (want men zou er eens wat van vinden…) en toen belden ze dat er zoveel laboranten ziek waren dat de bus vandaag niet komt.
Ja, gevaarlijke tijdenquote:Op maandag 23 december 2024 09:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het alom gevreesde eindejaarsvirus woedt hevig, mijn tandartsafspraak deze ochtend werd net ook afgebeld wegens ziekte van de tandartsmevrouw…
Die bh mot toch uit in het hokkiequote:Op maandag 23 december 2024 09:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het medische complot tegen mij is nog niet afgelopen![]()
Vandaag zou ik naar de tettenpletter gaan. Wekker gezet, fris gedouched, mooiste bh aan (want men zou er eens wat van vinden…) en toen belden ze dat er zoveel laboranten ziek waren dat de bus vandaag niet komt.
Nieuwe poging over een week of drie. Hier ging ik me uiteraard niet over opwinden, want het is een bevolkingsonderzoek zonder indicatie. Beter hierbij zieken dan bij de trajecten die wel tijdgevoelig waren.
Vanmiddag oogmeting en nieuwe bril uitzoeken, er is nog niet afgebeld![]()
Wat een schrik hier voor @:tele6 @:vlindertje89 en beterschap voor @:Kaatje1
Jamaar stel dat iemand in dat hokkie kijkt en er hangt een mottige bh en dan BEN IK METEEN DE RISEE VAN HET DURRUPquote:
dat iedereen op je neerkijktquote:Op maandag 23 december 2024 11:48 schreef Blues het volgende:
Cat de risee![]()
Wat is een risee? Dorrupsgekkie?
Van het Franse 'risée': (spottend ) gelach.quote:Op maandag 23 december 2024 11:48 schreef Blues het volgende:
Cat de risee![]()
Wat is een risee? Dorrupsgekkie?
Gelukkig was het geen baarmoederhals onderzoek…quote:Op maandag 23 december 2024 11:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jamaar stel dat iemand in dat hokkie kijkt en er hangt een mottige bh en dan BEN IK METEEN DE RISEE VAN HET DURRUP
Druk he, vakantie vieren? Hier vanochtend wat gezamenlijke admin en wentelteefjes op de bbq. Nu ben ik even 3 uurtjes aan het werk en dan direct joggingpak uit en normale kleren aan, pizzalunchkliekje onder de arm en de auto in. We gaan de auto ophalen, daarna naar Ikea, schoonmoeder en Praxis.quote:Op maandag 23 december 2024 12:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Groetjes vanuit een auto vol karton in de wachtrij bij de stort van mensen die blijkbaar eenzelfde opruimneiging hadden als ik![]()
En dan heb ik ook al gesport en ontbeten, en mn corticosteroïden neusspray opgehaald bij de apotheek. En ooit als ik uit de rij ben, haal ik thuis twee plaids op die terug moeten en een boodschappentas, en rij ik naar de woonboulevard met winkel voor retourneren en Ikea want leuk en dan op terugweg langs de Lidl en action voor boodschapjes. Ik vind mezelf maar wat actief vandaag![]()
Die kende ik ook niet. Mooie term.quote:Op maandag 23 december 2024 12:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Van het Franse 'risée': (spottend ) gelach.
Bieb gaat begin januari 3,5 maand dicht voor grote verbouwing. https://www.bibliotheekzu(...)wordt-vernieuwd.htmlquote:Op maandag 23 december 2024 15:26 schreef Blues het volgende:
Vandaag was ik nog vrij en onze bieb in het dorp is dicht.
Boeken mag je in andere filialen ook inleveren en/of lenen, dus op de fiets gestapt (mager zonnetje![]()
) en naar Hlm noord gefietst. Leuke route ook nog eens en een mooie grote bieb.
Rust is comingquote:Op maandag 23 december 2024 08:32 schreef Lonaa het volgende:
Heb vannacht wel echt heel slecht geslapen. Veel wakker geweest wegens geen gevoel in m'n vingers en rug/lijfpijn.
Ik las t al online ja!quote:Op maandag 23 december 2024 16:11 schreef borisz het volgende:
[..]
Bieb gaat begin januari 3,5 maand dicht voor grote verbouwing. https://www.bibliotheekzu(...)wordt-vernieuwd.html
Thuis na het Graafschapspad voltooid te hebbenDoesburg, Brummen, Zutphen. 27km uiteindelijk. Slechts één miniem buitje. Als het zonnetje scheen was het warm. Wind zorgde vooral voor de kou.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Deze wilde ik dit jaar nog afmakenquote:Op maandag 23 december 2024 16:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik las t al online ja!
Envoor je wandelingen.
quote:Op maandag 23 december 2024 16:41 schreef derLudolf het volgende:
https://www.facebook.com/share/r/15qtcUnJgN/
Ik doe dat soms ook, geocaching, maar voel me dan ook wel eens ongemakkelijk midden in een bos van het pad afSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Paar jaar geleden hing er een geochache in een boom in de buurt van mijn moeders boerderij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een katrolhijsinstallatie. Daar stond op zeker moment ook plisie omheen. En een ambulance. Er was een opgehesen cacher met een hartaanval in de boom blijven hangen.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik heb in het verleden meegedaan aan deze variatie op geochaching: De Fok! Stok.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPL / FOK!STOK door Nederland #304 Holten (JJH)
Het doel is de Fok! Stok van gemeentebord naar gemeentebord (die daaraan vastzit met een slot waar alleen de deelnemers de code van weten) te verplaatsen, steeds door iemand anders.
Bij het ophalen en plaatsen van de stok heb ik regelmatig mensen zien kijken van 'Waar is die nou mee bezig?', zeker 's winters als het donker is en omstanders alleen iets vaags zien gebeuren bij een plaatsnaambord. Sommigen kwamen dan zelfs kijken wat je aan het doen was…
Ik verdenk sommige toekijkers er van dat ze na het plaatsen van de stok met een tang of betonschaar het slot hebben doorgeknipt, omdat de stok al meerdere keren verdwenen is…
Ik moest hem heens ophalen bij een plaatsnaambord in een berm die door de hele omgeving als hondentoilet wordt gebruikt... en het had net gesneeuwd....quote:Op maandag 23 december 2024 19:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden meegedaan aan deze variatie op geochaching: De Fok! Stok.
SPL / FOK!STOK door Nederland #304 Holten (JJH)
Het doel is de Fok! Stok van gemeentebord naar gemeentebord (die daaraan vastzit met een slot waar alleen de deelnemers de code van weten) te verplaatsen, steeds door iemand anders.
Bij het ophalen en plaatsen van de stok heb ik regelmatig mensen zien kijken van 'Waar is die nou mee bezig?', zeker 's winters als het donker is en omstanders alleen iets vaags zien gebeuren bij een plaatsnaambord. Sommigen kwamen dan zelfs kijken wat je aan het doen was…
Ik verdenk sommige toekijkers er van dat ze na het plaatsen van de stok met een tang of betonschaar het slot hebben doorgeknipt, omdat de stok al meerdere keren verdwenen is…
Ja, altijd fijn, dat soort onvoorziene omstandigheden ter plekke.quote:Op maandag 23 december 2024 19:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik moest hem heens ophalen bij een plaatsnaambord in een berm die door de hele omgeving als hondentoilet wordt gebruikt... en het had net gesneeuwd....
Ik heb 'stand-by' dienst deze weken, er is verder bijna niemand.quote:Op maandag 23 december 2024 20:07 schreef fietsie het volgende:
Ik had mezelf voorgenomen echt "offline en afgeschakeld" te zijn deze twee weken.
Tot nu toe is dat 2 uurtjes gelukt, vanmiddag, om niets te doen.
Oooowquote:
Iedereen zal een verzoek krijgen om bij te betalen, maar aangezien ze niet hard kunnen maken dat je de kaart hebt ontvangen hoef je je er niets van aan te trekkenquote:
Oh oké dan, zou wel sneu zijnquote:Op maandag 23 december 2024 20:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
OooowEcht!? Wat stom van mij.
Edit: nietus zeggen ze hier: https://www.kerstkaartens(...)egels-gebruiken.html
Succes in Arnhem en rustige dagen voor de beesten.quote:Op maandag 23 december 2024 20:05 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb ooit in België met mijn huisgenoten nog een geocache uit een hoge boom gevist. Drie keer raden wie de boom in moest…
Zo, ik ben wel klaar met kerstkaarten schrijven dit jaar. Wat familie/vrienden en buren een kaartje gestuurd/bezorgd, en mijn ~70 collega’s dus ook.![]()
Morgen bijspringen in Arnhem. En tweede kerstdag ook. Was niet helemaal de planning om ze beide te doen, maar soit. Kan ik over een half jaar weer beter onderhandelen zullen we maar zeggen, als ze me nu al niet meer kunnen missen
quote:Op maandag 23 december 2024 20:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Iedereen zal een verzoek krijgen om bij te betalen, maar aangezien ze niet hard kunnen maken dat je de kaart hebt ontvangen hoef je je er niets van aan te trekken
Wiji hebben echt een heel kale crew zitten on site nu: alleen zorgen dat alles aan blijft staan, meer niet.quote:Op maandag 23 december 2024 20:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb 'stand-by' dienst deze weken, er is verder bijna niemand.
En dat blijkt ook wel, heb effectief 3 uur gewerkt vandaag…
Wijs!quote:Op maandag 23 december 2024 20:30 schreef Blues het volgende:
Tis wel gek, ik werk niet meer thuis door redenen, al een tijdje overigens en mis het ook niet.
Wilde ik laatst toch thuis inloggen om ff naar het rooster en mijn mail te kijken, kan het niet meer. Iedereen die daadwerkelijk thuis moet werken heeft een email gekregen met nieuwe instructies, inlogcodes enz. (ik geloof na de laatste hix update of zoiets) dus ik zat beetje gaar te kijken naar mijn scherm.
Nou dat is dan dat, afscheid nemen van dit stukje werken thuis, maar dan ook echtInlogapp ook meteen van mijn tel gehaald en alle inlogmails in de prullebak
Thuis is thuis en werk is werk, dit laatste jaartje. Schept wel rust in mijn hoofd merk ik.
Lang leve de digitale kaarten!quote:Op maandag 23 december 2024 20:23 schreef AnneX het volgende:
Deze tijd is ook wel melancholisch…donker…lichtjes binnen en buiten.
Een tijd voor muziek van Leonard Cohen. Wat een stem🎶
Ook getriggerd door andere zaken.
Candaas! Nú al in Arnhem extra aan de slag! Nou ja, tis dichterbij zal ik dan maar denken.
Wat een boel trouwens: 70 kaarten schrijven!
Er gaat toch veel met whats app. heb ik gemerkt. Zelf ook wel gedaan.
De kaarten op de post hebben een zegel uit….2020
Aangezien ik begin december al vrij was, heb ik me opgeofferd voor deze weken, ondanks de 200 uren die ik nog ter beschikking heb.quote:Op maandag 23 december 2024 20:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wiji hebben echt een heel kale crew zitten on site nu: alleen zorgen dat alles aan blijft staan, meer niet.
Er zijn 11 maanden geweest die -te- veel druk hebben gelegd in de teams dus nu echt alleen die mensen die zich op basis van hun vakantiesaldo hadden aangemeld voor deze dagen aan t werk.
Zeg dat wel. Ik had nog een paar zelfgemaakte liggen en met het huis opruimen van oma vonden we nog veel decemberzegels. Dus dit jaar was het goedkoop maar ik weet niet of ik het volgende jaar nog ga doen.quote:
Ja ga ik zo kijken, dacht dat het morgen zou beginnen. Hendrik Jan Bökkers herkende ik in de reclame, wist niet dat hij acteerdequote:Op maandag 23 december 2024 20:49 schreef Kaatje1 het volgende:
@:lucky_strike wanneer je nieuwe Twentse uitdrukkingen wil leren, is “woeste grond” wel leuk. Mijn moeder zou genoten hebben.
Ben vorig jaar gestopt met echte kerstkaarten, alleen nog één in de lift. T is best een prijzige hobby.
Al sinds we samenwonen doneren we de kosten van kerstkaarten en postzegels aan een goed doel.quote:Op maandag 23 december 2024 20:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeg dat wel. Ik had nog een paar zelfgemaakte liggen en met het huis opruimen van oma vonden we nog veel decemberzegels. Dus dit jaar was het goedkoop maar ik weet niet of ik het volgende jaar nog ga doen.
Bij 1 scene dacht ik meteen @derLudolfquote:Op maandag 23 december 2024 20:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja ga ik zo kijken, dacht dat het morgen zou beginnen. Hendrik Jan Bökkers herkende ik in de reclame, wist niet dat hij acteerde
Geinige opzet voor een serie. Niet echt iets voor mij denk ik alleen.quote:Op maandag 23 december 2024 20:49 schreef Kaatje1 het volgende:
@:lucky_strike wanneer je nieuwe Twentse uitdrukkingen wil leren, is “woeste grond” wel leuk. Mijn moeder zou genoten hebben.
Ben vorig jaar gestopt met echte kerstkaarten, alleen nog één in de lift. T is best een prijzige hobby.
Wij moeten zo nu en dan bij onze Amerikaanse leverancier zijn, en hebben inmiddels een route via Canada toto standaard gemaakt; vanuit Canada ben je zo in het noorden van Wisconsin.quote:Op maandag 23 december 2024 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Geinige opzet voor een serie. Niet echt iets voor mij denk ik alleen.
Ik doe nog wel kerstkaarten. Een stuk of 20, vooral aan familie enzo.
Je vroeg naar J's ervaring in de VS. Die was hartstikke goed maar wel enorm vermoeiend. De nieuwe manager wil dat het hele team (om de beurt) een keer naar de VS gaat volgend naar. Maar het ziet er wel naar uit dat J daarna vast aanspreekpunt zal worden. Ondertussen word ik overgehaald om de volgende keer mee te gaan. Ik weet het nog niet. Vliegen en de VS zijn twee van mijn minst favoriete dingen. Maar zo'n ervaring is wel gaaf natuurlijk dus wie weet.
Hij regelt zelf zijn reis niet. Zijn werkgever zit ook op 15 minuten rijden vanaf het vliegveld dus dat is wel zo'n beetje de meest efficiënte route denkbaar. Maar als ik mee zou gaan, is een bezoek aan Canada zeker een optie en dat maakt het allemaal een stuk interessanter. Zo had ik er nog niet naar gekeken.quote:Op maandag 23 december 2024 21:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wij moeten zo nu en dan bij onze Amerikaanse leverancier zijn, en hebben inmiddels een route via Canada toto standaard gemaakt; vanuit Canada ben je zo in het noorden van Wisconsin.
Ik weet niet of dat voor J een optie is ?
Ik had de laatste 2 keer een vette V8 in een snelle hippe coupe om van vliegveld naar leverancier te rijden, Dat was ook niet vervelendquote:Op maandag 23 december 2024 21:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hij regelt zelf zijn reis niet. Zijn werkgever zit ook op 15 minuten rijden vanaf het vliegveld dus dat is wel zo'n beetje de meest efficiënte route denkbaar. Maar als ik mee zou gaan, is een bezoek aan Canada zeker een optie en dat maakt het allemaal een stuk interessanter. Zo had ik er nog niet naar gekeken.
Dat is wel tof ja. J reed in een knalgele Jeep. Ik vond het lijken op een Panda die een Hummer wilde zijn maar het was wel tof rijden schijnt.quote:Op maandag 23 december 2024 21:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik had de laatste 2 keer een vette V8 in een snelle hippe coupe om van vliegveld naar leverancier te rijden, Dat was ook niet vervelend
Dit heb ik eerder gelezen volgens mij. Puberend neefje?quote:Op maandag 23 december 2024 21:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nu nog dessert voor diner van eerste kerstdag definitief maken. Besluitvorming met mijn kompaan duurt lang
Een Jeep die op een panda lijkt is opzich geen toeval.quote:Op maandag 23 december 2024 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is wel tof ja. J reed in een knalgele Jeep. Ik vond het lijken op een Panda die een Hummer wilde zijn maar het was wel tof rijden schijnt.
Oh ja, wilde ik ook nog zeggen. Wij vonden het een leuke voorstelling. Beetje jammer dat hij steeds van zijn verhaal afweek welquote:Op maandag 23 december 2024 22:27 schreef Blues het volgende:
Vaag denk ik dat ik ook nog ooit die stok heb gezocht![]()
Kaat wat leuk, Maarten
Vannacht Poar Neem'nquote:Op maandag 23 december 2024 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:madmaster Charlie Lownoise staat nu op het Serious Request podiumTe zien op NPO Extra.
Repost…quote:Op maandag 23 december 2024 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:madmaster Charlie Lownoise staat nu op het Serious Request podiumTe zien op NPO Extra.
Goed zoquote:Op maandag 23 december 2024 22:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Que?
Wim Salabim en z'n maten gaan wat platen draaien.
Nope.quote:Op maandag 23 december 2024 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit heb ik eerder gelezen volgens mij. Puberend neefje?
Staat schuin en poes gaat er logeren, dus die schoot er gelijk achter. Na een uurtje even bij gaan zittenquote:Op maandag 23 december 2024 18:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Loop ik de flat uit, kom ik de dames tegen die hun errste huwelijksdag met een lunch hadden gevierd. Toch bloemetje gehaald en later gebracht en gekletst.
Waarom achter het dressoir @:dancingPhoebe ? (Bij mijn ouders stond die tegen een muur)
Die dingen kunnen naast elkaar bestaan.quote:Op maandag 23 december 2024 20:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Al sinds we samenwonen doneren we de kosten van kerstkaarten en postzegels aan een goed doel.
De CliniClowns zijn er blij mee…
Ik deed net op werk eerst mijn eigen mail (slechts 94 in 1 weekquote:Op dinsdag 24 december 2024 09:22 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren was het W. z'n verjaardag. Gisteren hadden we ook een uitvaart van een man met dezelfde naam en ongeveer dezelfde leeftijd. Was een bijzondere ervaring.
Wel toffe uitvaart op zich, met recht een treurig feestje.
Vandaag even wat geluidssetjes wegbrengen voor kerstmiddag en dan vanmiddag even kijken of we de stad in gaan of thuis blijven of... de mogelijkheden wb vrije tijd zijn eindeloos.
Ah, ja, bij aankoop boven bepaald bedrag krijg je kadobon van ¤20 nu inderdaad! Ik heb eigenlijk niks nodig (..) dus ik heb uiteindelijk de slimmere keuze gemaakt om naar een vestiging van terugbrengwinkel te gaan die én dichterbij is én niet naast Ikea haha. Want met niks naar buiten komen is niet echt mijn dingquote:Op maandag 23 december 2024 22:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vlindertje89, ben je nog geslaagd in Ikea? Wij gingen vanmiddag niet voor ons plezier maar puur functioneel om even 3 dingen te halen. We waren toch in de buurt ivm auto ophalen. We bleken een kadobon van 20 euro te krijgen, dat was een leuke verrassing!
Mijn pakje staat nog steeds op vandaag en op vrijdag bezorgenquote:Op dinsdag 24 december 2024 14:15 schreef fietsie het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)technische-problemen
Dit is wel weird; technische problemen die -alle- toestellen aan de grond houden....
Doe een deel in een bakje en geef het je bezoek mee.quote:Op dinsdag 24 december 2024 16:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Krijg de boodschappen binnen. Wil voor donderdag gevulde eieren maken en had mayonaise nodig. Nergens naar gekeken, een fles was met kiloprijs goedkoper. Heb nu 750 ml
Cranberries zijn altijd wel wat zurig toch. Is het onderdeel van het grotere recept? Misschien brengt een megazoete cheesecake dan wel de gewenste balans.quote:Op dinsdag 24 december 2024 16:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Doe een deel in een bakje en geef het je bezoek mee.
Of je doet er nog heeeeeel lang mee.
De cranberries in port tot stroperig is een zurige hap geworden. Die heb ik met suiker en sinasappelsap meer op smaak gebracht. Jammer van de port, die wij niet terugproeven. Misschien als het afgekoeld is.
Eigenlijk had ik ‘gewoon’ het beproefde recept van compôte kunnen koken en dan morgen over de cheesecake uitstorten.
Affijn. Klaar nu. Straks witlof in ham en kaas uit de oven en kruimige aardappel.
Geen puf meer tot puree maken. En toe: een mini limoncello tiramisu hap.
Zijn meer mensen druk met voorbereiden van maaltijden voor gasten? En gaat het goed?
Zondag was ik bij mijn zusje vanwege verjaardag van haar man, dochter & zoon (ok, dochter echt op die dag, de anderen ergens in vorige/komende maand).quote:Op dinsdag 24 december 2024 16:41 schreef AnneX het volgende:
Zijn meer mensen druk met voorbereiden van maaltijden voor gasten? En gaat het goed?
Daar reken ik een beetje op. De jaarlijkse cranberry compôte is al jaren goed van smaak. Daar heb dit recept nu maar naar toe gefinetuned.quote:Op dinsdag 24 december 2024 16:43 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Cranberries zijn altijd wel wat zurig toch. Is het onderdeel van het grotere recept? Misschien brengt een megazoete cheesecake dan wel de gewenste balans.
Ja, de aardappeltjes bakken in eendenvet👍🏼quote:Op dinsdag 24 december 2024 16:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Zondag was ik bij mijn zusje vanwege verjaardag van haar man, dochter & zoon (ok, dochter echt op die dag, de anderen ergens in vorige/komende maand).
Gelijk afspraak gemaakt dat zij & man hier biefstuk komen eten. Dus ik vanmiddag nog snel de beste biefstukjes gehaald (ik had wel even gebeld vanochtend gelukkig). Inmiddels zijn aardappelplakjes voorgekoookt, eendevet staat klaar, salade is klaar. Als ze hier zijn bak ik de aardappels en daarna de biefstuk, en dan mogen de paddestoelen in de pan terwijl de biefstukken hun zonden overpeinzen. Dan nog even wat slagroom inkoken en dan is het wel goed.
Voor toe heb ik plakjes tulband (gekocht), geweekt in eigengemaakte in Weinbrand geweekte gedroogde zoeteappelplakjes.
Oei brandwonden. Niet van de hete oven, vermoed ik zo.quote:Op dinsdag 24 december 2024 17:08 schreef Blues het volgende:
Gewerkt en we mochten om 16 naar huisWas een gezellige dag, weinig spreekuren, wel al druk op SEH laatste dagen ivm brandwonden ...
Yes!quote:Op dinsdag 24 december 2024 17:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ga morgen de champignonsoep maken en de vulling voor de eieren. Nu zit er erwtensoep in de multicooker zodat de familie die donderdag mee kan nemen (en natuurlijk bakjes achterhouden voor mezelf.
Zit je nu in de UK @:dancingPhoebe ? Mogen we dan een bestelling doen?
Sowieso hoef je niksquote:Op dinsdag 24 december 2024 09:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Die dingen kunnen naast elkaar bestaan.
Ik vond het altijd heel leuk om kaarten te maken en te versturen. Maar het is de laatste jaren wel erg duur geworden, ik ben blij dat ik er geen 70 meer hoef te versturen zoals 15 jaar geleden.
Niet? Vrij aannemelijk toch?quote:Op dinsdag 24 december 2024 17:10 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oei brandwonden. Niet van de hete oven, vermoed ik zo.
Denk niet dat je met een oven brandwond opgenomen moet worden in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 24 december 2024 19:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet? Vrij aannemelijk toch?
Zo, klaar.
3kg oven aardappels
2 konijnen
Pot tomatensoep en kippensoep
Ik zag het afgelopen weekend toevallig voorbij komen en betwijfelde of ze haar kookkunsten echt in Amsterdam heeft uitgevoerd of dat ze alleen was wezen shoppen in Amsterdam om het vervolgens in de UK in elkaar te brouwen…quote:Op dinsdag 24 december 2024 18:23 schreef borisz het volgende:
Oh ik zie dat Nigella in Amsterdam zaterdag al op de TV was en vanavond in de hh.
https://npo.nl/start/video/nigella-s-kerst-in-amsterdam. Vorig jaar op de Beeb gezien. Het is een uurtje genieten. Gewoon aanzetten en kijken.. .
Hier in de wijk vloog vorige week de broek van een 10-jarig jochie in de fik, toen een 12-jarig vriendje een bank in de fik stak waar ze wasbenzine overheen hadden gegooid, en de steekvlam daarvan tegen zijn broek kwam. Hij heeft door rollen en broek tot zn enkels laten zakken erger kunnen voorkomen, maar nog steeds wel tweede- en derdegraads brandwonden op z'n onderbenen en enkels. Ik las dat moeder had gezegd dat die jochies waar hij mee was (hij had zelf niet meegedaan maar was ook niet weggegaan) het idee van de wasbenzine van TikTok hadden..quote:Op dinsdag 24 december 2024 19:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet? Vrij aannemelijk toch?
Zo, klaar.
3kg oven aardappels
2 konijnen
Pot tomatensoep en kippensoep
Dat zei zij al…afgelopen zaterdag.quote:Op dinsdag 24 december 2024 18:23 schreef borisz het volgende:
Oh ik zie dat Nigella in Amsterdam zaterdag al op de TV was en vanavond in de hh.
https://npo.nl/start/video/nigella-s-kerst-in-amsterdam. Vorig jaar op de Beeb gezien. Het is een uurtje genieten. Gewoon aanzetten en kijken.. .
Nigella voer wel mooi rond langs de lichtinstallaties.quote:Op dinsdag 24 december 2024 19:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zag het afgelopen weekend toevallig voorbij komen en betwijfelde of ze haar kookkunsten echt in Amsterdam heeft uitgevoerd of dat ze alleen was wezen shoppen in Amsterdam om het vervolgens in de UK in elkaar te brouwen…
Ik ken niet alle casussen maar hoorde dat de oorzaak van afgelopen weken/dagen veelal illegaal vuurwerk was.quote:Op dinsdag 24 december 2024 17:10 schreef AnneX het volgende:
Oei brandwonden. Niet van de hete oven, vermoed ik zo.
Ik heb zelf 2 keer een boottrip langs het Amsterdam Light Festival georganiseerd, één keer met familie en vrienden én één keer met collega's als afdelingsuitje.quote:Op dinsdag 24 december 2024 19:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nigella voer wel mooi rond langs de lichtinstallaties.
Deden wij een paar jaar terug ook. Volgens mij via Vattenfall kaartjes geregeld.
Was leuk.
Toen ik daarover vertelde, aan de lichttechnicus (-en geluid) van het theater : hij vindt het prachtig, wist het niet van A’dam en rondvaart en ging kaartjes regelen.
Heb je al eens zo’n rondvaart of wandeling gemaakt langs de lichtinstallaties?
O ja, dat brandwondencentrum zit natuurlijk ook bij jullie.quote:Op dinsdag 24 december 2024 20:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ken niet alle casussen maar hoorde dat de oorzaak van afgelopen weken/dagen veelal illegaal vuurwerk was.
Bovendien zijn we natuurlijk ook brandwondencentrum. Dus komt er ook allerlei anders binnen.
Jij bent echt een regelneef, hèquote:Op dinsdag 24 december 2024 20:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb zelf 2 keer een boottrip langs het Amsterdam Light Festival georganiseerd, één keer met familie en vrienden én één keer met collega's als afdelingsuitje.
Ook hebben we één keer een route onder begeleiding van een gids langs diverse objecten gemaakt.
Ik vind het mooi en leuk, maar elk jaar hoeft van mij niet.
Afgelopen zaterdag waren we naar de fantastische kerstshow van Ellen ten Damme in het DeLaMar theater en na afloop lag het tramverkeer plat door een storing.
We zijn toen vanaf het Leidseplein naar het Centraal Station gelopen en ik heb mijn ogen uitgekeken naar de enorme feestverlichting die overal hangt. Zo vaak kom ik niet meer in het centrum van de stad en zeker niet rond kerst, dus ik had geen idee dat er in Amsterdam zoveel aan kerstopsmuk gedaan werd…
Dit speelt bij veel ziekenhuizen, ze moeten zogenaamd een bedrijf zijn maar mogen zich niet als een bedrijf gedragenquote:Op dinsdag 24 december 2024 10:24 schreef Blues het volgende:
Door geldgebrek in zkhgaan we 2 januari met alle doktersass/vpk's en aanverwanten van 3 specialismes onze nieuwjaarsborrel zelf organiseren en betalen.
We hebben maar 25 eu pp voor 2025 en daar gaan we verderop in het jaar van een 'uitje' doen.
Toch beetje gek zo.
Euh… ja...quote:
Was Ellen leuk?quote:Op dinsdag 24 december 2024 20:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb zelf 2 keer een boottrip langs het Amsterdam Light Festival georganiseerd, één keer met familie en vrienden én één keer met collega's als afdelingsuitje.
Ook hebben we één keer een route onder begeleiding van een gids langs diverse objecten gemaakt.
Ik vind het mooi en leuk, maar elk jaar hoeft van mij niet.
Afgelopen zaterdag waren we naar de fantastische kerstshow van Ellen ten Damme in het DeLaMar theater en na afloop lag het tramverkeer plat door een storing.
We zijn toen vanaf het Leidseplein naar het Centraal Station gelopen en ik heb mijn ogen uitgekeken naar de enorme feestverlichting die overal hangt. Zo vaak kom ik niet meer in het centrum van de stad en zeker niet rond kerst, dus ik had geen idee dat er in Amsterdam zoveel aan kerstopsmuk gedaan werd…
Bij interne restverschijnselen komen deze patiënten wel op onze poli voor controles.quote:Op dinsdag 24 december 2024 20:43 schreef MadMaster het volgende:
O ja, dat brandwondencentrum zit natuurlijk ook bij jullie.
Elk jaar weer de wetenschap dat je als arts de meest verschrikkelijke vuurwerkletsels moet behandelen, lijkt me een hel.
Krijg jij daar nog iets van mee?
Ik heb nooit het idee dat ik in een 'bedrijf' werk ookquote:Op dinsdag 24 december 2024 20:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit speelt bij veel ziekenhuizen, ze moeten zogenaamd een bedrijf zijn maar mogen zich niet als een bedrijf gedragen
Grandioos!quote:
Absoluut doen, je zal er geen seconde spijt van hebben…quote:Op dinsdag 24 december 2024 21:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet ook echt eens naar Ellen toe. Dat zeg ik al jaren.
Niks mis mee. 👍🏼quote:Op dinsdag 24 december 2024 20:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Euh… ja...
Maar ik vind het ook leuk om dat soort dingen te organiseren, dus dat scheelt.
Het is dan alleen altijd jammer dat je zelf al precies weet, wat er gaat komen…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |