Vanuit de woonkamer met de hand inzoomen. En snel ookquote:Op vrijdag 20 december 2024 15:34 schreef AnneX het volgende:
Maak je de foto’s uit de hand? Of heb je een statief staande bij?
MnX komt die tegen in de klw.in soorten en maten…
klw?quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:34 schreef AnneX het volgende:
Maak je de foto’s uit de hand? Of heb je een statief staande bij?
MnX komt die tegen in de klw.in soorten en maten…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs dat gooide wij 9 aan de 10x in de grijze bakquote:Op vrijdag 20 december 2024 15:19 schreef Blues het volgende:
Wij scheiden weinig. Glas in de glasbak, karton en papier in de openbare papierbak hierachter.
Afvalverwerking kan het vele plastic hier niet aan, dat komt op de grote hoop.
Kring Loop Winkel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu stoeien met een andere optie.
Gebruikt iemand hier zo’n handige app om klantenkaarten te verzamelen?
Zo ja, welke? Zo nee…hoezo niet? 😎
quote:Op vrijdag 20 december 2024 17:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Kring Loop Winkel.
Blijkbaar wordt gebruik van Stocard gefaseerd beëindigd. MnX kon al niks meer vanmiddag. Vorige week kon ik bij kruidvat nog betalen.
Nou zou ik aan die stomme Klarna app moeten. Mooi niet.Catima. Geen reclame, supersimpel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu stoeien met een andere optie.
Zo ja, welke? Zo nee…hoezo niet? 😎Spoilers!
quote:Op vrijdag 20 december 2024 17:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Kring Loop Winkel.
Blijkbaar wordt gebruik van Stocard gefaseerd beëindigd. MnX kon al niks meer vanmiddag. Vorige week kon ik bij kruidvat nog betalen.
Nou zou ik aan die stomme Klarna app moeten. Mooi niet.Klw is geen afkortingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu stoeien met een andere optie.
Zo ja, welke? Zo nee…hoezo niet? 😎
Stocard kun je vervangen door Google Wallet of Apple die zelfde functionaliteit heeft. Makkelijker ook nog
Betalen kan altijd zonder klantenkaart, snap niet waarom dhr. Annex niks meer kon en jij ook niet meer kon betalen??Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op vrijdag 20 december 2024 17:53 schreef Tuindier het volgende:
De grijze kost hier 12 euro per leging, die gaat hooguit 2 keer per jaar aan de straat. Groen gaat wat vaker en kost een euro ofzo. De rest is gratis.
Nee, ik gebruik geen klantenkaartapp. Ik heb een (anonieme) AH-bonuskaart zodat ik een handscanner mee kan nemen, en een kaart met autowasstraattegoed erop. Die heb ik wel gewoon in m'n portemonnee.quote:Op vrijdag 20 december 2024 17:52 schreef AnneX het volgende:
Zo ja, welke? Zo nee…hoezo niet?
Heb jaren gedacht dat diftar een islamitisch feest wasquote:Op vrijdag 20 december 2024 18:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Blij dt we hier van de diftar af zijn. Je kon nauwelijks iets kwijt in de ondergrondse bakken. Nu is het wel iets duurder maar ook veel minder ergernis. De groenverzamelaar gebruik ik niet (te weinig) en verder altijd plastic, papier en glas scheiden.
Vanmiddag vrienden op bezoek gehad, tijdlang niet gezien maar meteen weer “ouwe jongens krentebrood”.
En zo even wat eten, niet teveel want ik hoop/verwacht straks veel lekkere (syrische) hapjes
quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb jaren gedacht dat diftar een islamitisch feest was![]()
Niet zo heel moeilijk:quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Ik heb ook geen flauw idee waar de letters voor staan
Ah…ik zocht eigenlijk naar iets “logisch “ voor iedere letter waar de A voor afval stondquote:Op vrijdag 20 december 2024 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zo heel moeilijk:
DIFferentieel TARief
Hebben ze je toch weer te pakken hequote:Op vrijdag 20 december 2024 19:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah…ik zocht eigenlijk naar iets “logisch “ voor iedere letter waar de A voor afval stond
DRT leek mij dirt, wat me van je verbaasde.quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hebben ze je toch weer te pakken he
Ja een apart subforum over vuilnis, waarom nietquote:Op vrijdag 20 december 2024 19:42 schreef sigme het volgende:
[..]
DRT leek mij dirt, wat me van je verbaasde.
Ik dacht meer hieraan:quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja een apart subforum over vuilnis, waarom niet
Ja nou ja, KAN, op zich. Maar dan is het met mij kwaad kersen eten. Want iets als "grond" of "aarde" bestaat dus niet. Ik denk dan in termen van zand, grind, klei, zavel, löss, leem. Op basis van korrelgrootte, sortering, textuur. Of eerdgrond, vaaggrond veengrond podzol, afhankelijk van de bodemontwikkeling en zo. Dingenquote:Op vrijdag 20 december 2024 19:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik dacht meer hieraan:
[ afbeelding ]
Maar een vuilnissubforum is misschien kansrijker, gezien het kringloopgehalte van de vuilnisgesprekken
Helaasch…data harvesting is een duidelijk begrip zeg!quote:Op vrijdag 20 december 2024 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het telt toch op hier met die klantenkaarten. Ik doe niet aan dataharvesting voor Hema, Kruidvat, etc. Maar voor de Makro, Sligro en Hanos heb ik toch echt een pas nodig. Voor de ANWB pechhulp ook, evenals ANWB en Shell laadpassen. Dan is er nog de chip van Piep die met een pasje kwam. Verder nog de wasstraat en Museumkaarten.
De tuinmeubelen van de Karwei en Praxis waren een stuk goedkoper met pas. Zo lang ik nog garantie heb, behoud ik de accounts ook. Daarna gaan ze weg en laat ik mijn data verwijderen.
Ik laat mijn data wel harvesten door AH, Jumbo en Lidl, daar heb ik zelf ook veel aan. Ik ben helaas niet zo principieel als Sigme
Nou ja, dan had ik toch een redelijk goed plaatje gezocht? Ik zocht op "zand leem klei"quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja nou ja, KAN, op zich. Maar dan is het met mij kwaad kersen eten. Want iets als "grond" of "aarde" bestaat dus niet. Ik denk dan in termen van zand, grind, klei, zavel, löss, leem. Op basis van korrelgrootte, sortering, textuur. Of eerdgrond, vaaggrond veengrond podzol, afhankelijk van de bodemontwikkeling en zo. Dingen
Mooiquote:Op vrijdag 20 december 2024 19:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik dacht meer hieraan:
[ afbeelding ]
Maar een vuilnissubforum is misschien kansrijker, gezien het kringloopgehalte van de vuilnisgesprekken
Jumbo zegelsquote:Op vrijdag 20 december 2024 19:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Helaasch…data harvesting is een duidelijk begrip zeg!
Dankzij jullie hier kwam ik op de stocard. Het scheelt wat klantenpasjes om mee te sjouwen in een anders uitpuilende tas.
Alhoewel: het zijn slechts 11 stuks. De punten, die verzameld waren op de kruidvatpas konden mooi geschonken worden voor een goed doel.
De jumbo punten idem aan iemand, die servies spaart 😎. Bij ah stiekum digitaal zegeltjes sparen.
Anwb kan ook nog dus.
Andere opties bekijk ik nu.
Tja, morgen wordt het ah, vermoed ik, gezien de boodschappenlijst.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jumbo zegels![]()
Catima is echt een fijne optie. Gratis, advertentievrij en ook geen data harvesting.
Die ken ik van het briefje bij de kassa bij de Sligro, dat die app stoptquote:Op vrijdag 20 december 2024 19:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Helaasch…data harvesting is een duidelijk begrip zeg!
Dankzij jullie hier kwam ik op de stocard. Het scheelt wat klantenpasjes om mee te sjouwen in een anders uitpuilende tas.
Alhoewel: het zijn slechts 11 stuks. De punten, die verzameld waren op de kruidvatpas konden mooi geschonken worden voor een goed doel.
De jumbo punten idem aan iemand, die servies spaart 😎. Bij ah stiekum digitaal zegeltjes sparen.
Anwb kan ook nog dus.
Andere opties bekijk ik nu.
En heb je geen sligro- makro- of hanospas?quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die ken ik van het briefje bij de kassa bij de Sligro, dat die app stopt![]()
Ik heb een klantenpas, van XXXLutz, was nodig om mn eettafel te kunnen kopen/reserveren (was showroommodel, flink afgeprijsd.) maar Jumbo, gamma of weet ik veel wat nog meer, doe ik niet.
Bij webshops maak ik ook nooit een account.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. 😂
Had het anders moeten formuleren, vrijwillige klantenkaarten heb ik op die bovengenoemde niet. Dat Sligro met pasjes werkt heeft ook deels te maken met bestemmingsplannen lijkt me.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
En heb je geen sligro- makro- of hanospas?
Countdown: 7 te gaan…quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:17 schreef Lonaa het volgende:
Eerste ietwat labiele breakdown van december: check.
Thuis.
Wat heeft het werk en de taallessen jou goede positiviteit gegeven!quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Ook weer thuis. De Ir. was heel blij dat hij nu eindelijk klaar is met studeren. Feestje was erg leuk, maar ook erg druk. We hebben ‘m toegezongen (ook stoute woorden volgens iemand die ik zo’n 8 jaar geleden voor het laatst zag). Een van onze huidige tolken was er ook, had mij daar niet verwacht, gezicht was een enorm vraagteken
Wat een voorbeeld is ze he? Echt zo leuk om te lezen. Ook over jouw studente en haar boeklezerij trouwens.quote:Op zaterdag 21 december 2024 00:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat heeft het werk en de taallessen jou goede positiviteit gegeven!
Zo veel fijne mensen om je heen, die je zien.
Ik vind dat ook zo fijn, allemaal mensen hier die anderen helpenquote:Op zaterdag 21 december 2024 10:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat een voorbeeld is ze he? Echt zo leuk om te lezen. Ook over jouw studente en haar boeklezerij trouwens.
Zo, daar zou ik me ook rot van schrikken. Vooral niet op de begane grond.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Schrok me net een hoedje, hoorde getik op het raam. Zit er een ekster op de vensterbank en tikt met z’n snavel op mijn raam. Brutale beest vreet al tijden de pindakaas potjes leeg en wil zeker meer
Maar raam en voerplek liggen niet dicht bij elkaar, moet hij toch nog een meer of 5 voor vliegen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sinds ik veel vaker thuiswerk ben ik ook de lokale vogels aan het vetmesten bij het raam waar mn werktafel tegenaan staat. Op een klein plukje koolmezen na is het allemaal duif, kraai en parkiet
Wel gek dat ik er nooit meeuwen of eksters zie, want die zitten hier 9ok keiveel.
De duiven zijn het minst onder de indruk van mijn aanwezigheid en/of die van pep. De kraai(en?) het meest.
Pep gilt me nu niet meer om ontbijt maar om de luxaflexen open te draaien.
Ik heb me tot nu toe weten in te houden om zo'n camerahuisje te kopen, maar het is wel verleidelijkquote:Op zaterdag 21 december 2024 11:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar raam en voerplek liggen niet dicht bij elkaar, moet hij toch nog een meer of 5 voor vliegen.
Voor de pindakaas komt er van alles langs de afgelopen jaren, roodborstje, kool- en pimpelmees, mus, ekster, specht en gaai (de rest herken ik niet)
Hier zijn het de kauwen die alles voor de kleintjes weg willen kanen. Ik klap soms ff in mijn handen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Schrok me net een hoedje, hoorde getik op het raam. Zit er een ekster op de vensterbank en tikt met z’n snavel op mijn raam. Brutale beest vreet al tijden de pindakaas potjes leeg en wil zeker meer
Die groene krijsers?quote:Op zaterdag 21 december 2024 11:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik heb me tot nu toe weten in te houden om zo'n camerahuisje te kopen, maar het is wel verleidelijk
Ik was het meest verbaasd over de parkiet die echt een soort rambo lijktwas echt verbaasd hoe groot die zijn en hoe... gespierd? Kun je dat zeggen van vogels
Ja halsbandparkietenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanuit de opname/spoed afdeling en de neurologie, nog een van de artsen zelf en vanuit het management hadden ze verschillende pakketjes voor me gemaakt![]()
En een boekje vol lieve berichtjes, met herinneringen waarvan ik zelf niet wist dat het zo’n indruk gemaakt had, en in veel berichten de boodschap dat ik zo’n kalmte en rust uitstraal. (Hoe dan, met dat enorm chaotische brein van mijn?).
Ja, ik kwam er met het schrijven van de kerstkaarten (met een persoonlijk berichtje) achter hoeveel echt supertoffe en steengoede collega’s ik heb.quote:Op zaterdag 21 december 2024 13:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat een mooi pakketje @:Candaasje![]()
Dat hebben ze dan wél weer goed gedaan
En wat tof dat boekje ook! Mooi om je te realiseren dat dingen die jij doet die jij heel normaal vindt van jezelf, voor anderen dus bijzonder zijn en onthouden worden!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik bewaar het boekje goed, vind het zo leuk! En ook heel leerzaam.
Heb nog drie diensten, de laatste (31 december, mooie symbolische dag wel) zal het wel echt, echt voelen.
Ik heb trouwens besloten mezelf verkiesbaar te stellen voor de OR. Van onze belangenvereniging moeten we het ook al niet hebben, en het goede moment komt toch nooit, dus dan maar als ik toch alles al op de schop gooi![]()
Probleem is dat ze native holenbroeders verdringen, zijn nogal wat biologen die ze graag op de zwarte lijst willen hebben.quote:Op zaterdag 21 december 2024 13:20 schreef Candaasje het volgende:
Halsbandparkieten zijn wel tof![]()
(Ja goed, ik vind natuurlijk elke vogel tof)
quote:Op zaterdag 21 december 2024 13:20 schreef Candaasje het volgende:
Halsbandparkieten zijn wel tof![]()
(Ja goed, ik vind natuurlijk elke vogel tof)
Ik durf de vogels hier niet veel te voeren, want dan worden ze zelf voer voor Simon vrees ik.
Gisteren was alvast mijn afscheidsborrel op het werk. Was gezellig en wij komen de hongerwinter wel door
Mooi afscheid met mooie woorden!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanuit de opname/spoed afdeling en de neurologie, nog een van de artsen zelf en vanuit het management hadden ze verschillende pakketjes voor me gemaakt![]()
En een boekje vol lieve berichtjes, met herinneringen waarvan ik zelf niet wist dat het zo’n indruk gemaakt had, en in veel berichten de boodschap dat ik zo’n kalmte en rust uitstraal. (Hoe dan, met dat enorm chaotische brein van mijn?).
![]()
Ik heb me eigenlijk nooit genoeg verdiept in het gevolg van de migratie van diersoorten. Als de biodiversiteit er echt minder door wordt, snap ik het punt ergens wel van deze biologen. Als ecosystemen er vooral anders door worden, dan snap ik het al iets minder. Migratie van diersoorten vindt al miljoenen jaren plaats, gedreven door verschillende oorzaken. En dat heeft uiteraard gevolgen, maar de wereld en het leven zijn veranderlijk.quote:Op zaterdag 21 december 2024 14:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Probleem is dat ze native holenbroeders verdringen, zijn nogal wat biologen die ze graag op de zwarte lijst willen hebben.
Anderzijds lijken roofvogels er inmiddels een lekker maaltje in zien. Invasieve soorten hebben vaak desastreuze gevolgen op ecosystemen.
Zekerquote:
Kijk bv hoe desastreus het uitzetten van Aziatische karpers was in het binnenwater. Van helder water met veel planten en biodiversiteit naar groene soep omdat de karpers alles opatenquote:Op zaterdag 21 december 2024 14:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb me eigenlijk nooit genoeg verdiept in het gevolg van de migratie van diersoorten. Als de biodiversiteit er echt minder door wordt, snap ik het punt ergens wel van deze biologen.
Klopt. Er is een constante flux.quote:Als ecosystemen er vooral anders door worden, dan snap ik het al iets minder. Migratie van diersoorten vindt al miljoenen jaren plaats, gedreven door verschillende oorzaken. En dat heeft uiteraard gevolgen, maar de wereld en het leven zijn veranderlijk.
Volgens mij, maar dat zou ik zo ff niet kunnen onderbouwen met bronnen, kwamen de heidevelden en zandverstuivingen in Nederland vooral nadat de bossen die er waren gekapt waren. Alle voedingsstoffen in de bodem werden met het hout afgevoerd (kijk naar de Amazone) en er bleef een heel arme bodem achter.quote:Dus in hoeverre is het iets dat wij zelf als mensen vooral niet graag zien veranderen, of is het ook echt iets dat enkel nadelige gevolgen ligt te hebben? En moeten wij daar invloed op willen uitoefenen? Of is het een proces dat altijd zal plaatsvinden?
(Oprechte vraag, niet zozeer aan jou maar meer waar ik altijd een beetje mee zit. Het doet me denken aan een excursie naar de Grebbeberg met archeologen. Zij waren fervent voorstander van het weer naar open heide terugbrengen van een heuvel. Want dat was van historische waarde, zo was het ‘oorspronkelijk’. (Ik weet niet in hoeverre je dat kunt stellen, maar soit) Daarvoor moesten we wel tientallen bomen gekapt worden.
Mijn mening werd ook gevraagd, en wist het eigenlijk niet zo goed, wat de juiste keuze was. Die bomen waren er nu nieuw bijgekomen, was dat zo erg eigenlijk? Had het nadelige/onoverkoombare gevolgen voor de dieren en andere planten als dier bomen er juist wel of niet zouden staan? En was dat dan ook echt per se iets ergs?
Uiteraard migreren dieren (en planten), maar het gesleept met dieren en planten door mensen is niet iets waar de natuurlijke selectie op is ingericht. Dus dat veroorzaakt veel heftiger schommelingen dan de 'natuurlijke' migratie doordat dieren/planten ergens worden geparachuteerd waar de lokale overige flora/fauna daar niet op is ingespeeld.quote:Op zaterdag 21 december 2024 14:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb me eigenlijk nooit genoeg verdiept in het gevolg van de migratie van diersoorten. Als de biodiversiteit er echt minder door wordt, snap ik het punt ergens wel van deze biologen. Als ecosystemen er vooral anders door worden, dan snap ik het al iets minder. Migratie van diersoorten vindt al miljoenen jaren plaats, gedreven door verschillende oorzaken. En dat heeft uiteraard gevolgen, maar de wereld en het leven zijn veranderlijk. ()
Dat werd pas een probleem toen er bijgevoerd werd, dat icm het onder rechtse wind nooit degelijk afgeronde ecologische hoofdstructuur is gekomen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 14:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
. Experts met teveel geld ter beschikking vonden dat dit beter kon en lieten daar grote grazers los en zetten er een hek omheen. Resultaat, die fokten er op los en vraten de boel kaal. Eén ramp.
Afschieten? Ja maar zielug, hertjus, paaarden!!
Intussen is het dweilen met de kraan open.
Bullshit, die grote grazers hadden daar nooit geplaatst moeten worden. Gebied gewoon met rust laten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat werd pas een probleem toen er bijgevoerd werd, dat icm het onder rechtse wind nooit degelijk afgeronde ecologische hoofdstructuur is gekomen.
Er zijn geen wolven in de Oostvaardersplassenquote:Wolven weten immers prima raad met verzwakt groot wild.
Nee omdat die ecologische hoofdstructuur nooit goed is afgerond. Hekken weg bij de Veluwe, hekken weg bij de Oostvaardersplassen, en de boel de boel laten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 15:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bullshit, die grote grazers hadden daar nooit geplaatst moeten worden. Gebied gewoon met rust laten.
[..]
Er zijn geen wolven in de Oostvaardersplassen
Dat gaat en ging niet gebeuren, er in in NL geen plek voor een Serengeti, en zelfs als, dan eerst die structuur, dan pas die beesten. Geef gewoon toe dat het een fout was en de enige juiste oplossing is de grote grazers daar weg te halen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 16:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee omdat die ecologische hoofdstructuur nooit goed is afgerond. Hekken weg bij de Veluwe, hekken weg bij de Oostvaardersplassen, en de boel de boel laten.
Goed gewerkt 👍🏼quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Met vier personen in twee uur tijd elf kuub hout de schuur in gesjouwd.
Hoe lang heb je vakantie?quote:Op zaterdag 21 december 2024 18:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vakantiedag 1, check!
Beetje digitaal gerommeld, bbq, rondje milieustraat, nog een keer bbq. Kon slechter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |