abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 23 december 2024 @ 13:51:05 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215969364
Sloerig in de rakkert
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 23 december 2024 @ 13:52:01 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215969400
Onder den droad deur vretten is ook een mooie uitdrukking.

Oet de tied (uit de tijd) voor dood vind ik ook erg mooi
  maandag 23 december 2024 @ 14:21:50 #183
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215970340
Zon.

Er was zeker een hele minuut zon!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215970552
quote:
6s.gif Op maandag 23 december 2024 13:51 schreef derLudolf het volgende:
Sloerig in de rakkert
Dank _O_
Spoilers!
pi_215970823
Vakantie *O*

Nou ken ik best veel Twentse uitdrukkingen, maar sloerig in de rakkert had ik nog nooit van gehoord, nu maar eens opgezocht “manflu” dus (kwam op die site wel een aantal bekende uitdrukkingen van “mien moe” tegen.

We hadden nu spreekuur op maandag maar toch nog best wat mensen, daarna 4 afspraken en wat administratie en klaar voor t jaar.

Volgens mij ben ik de enige die in dat hokkie lijkt wanneer mijn kleding daar hangt. En mocht er iemand anders daar kijken is er echt iets aan de hand en is een mottige bh het laatste waar ik aan denk (bij verlies een nieuwe declareren ;))

Waar gaan jullie naar toe @Cat-astrophe ?

Nu, het is weer droog, zo even afval wegbrengen en een bloemetje kopen voor de dames die vandaag 1 jaar getrouwd zijn
We have far more in common than that which devides us..
pi_215971067
Vandaag was ik nog vrij en onze bieb in het dorp is dicht.
Boeken mag je in andere filialen ook inleveren en/of lenen, dus op de fiets gestapt (mager zonnetje :o O+ ) en naar Hlm noord gefietst. Leuke route ook nog eens en een mooie grote bieb.
Dat was een leuk onverwacht 'uitje'. Lekker aan de lees meteen en nu is het wachten op Picnic, weer voor de hele week ^O^.
Morgen dagje werken en vrijdag een dagje, dan weer weekend :D

Fijne vak aan de vierders *G*
pi_215971407
Fraai zeg:..” sloerig in de rakkert…” _O_

Vandaag afgemaakt wat gister bleef liggen. De pakjes rode peper in de vriezer.
15 stuks, van 7 verse rode pepers. Ongeveer een halve gehakt is een theelepel.
Dat is scherp genoeg. En een vooruitgang, want het was eerst een 1/4 rode peper max.

Vanwege droog en zon is het gazon aangeharkt gezien de bladeren ( van de buren). Dat was de fysieke inspanning.
De buitenkraan en in de schuur zijn ontlucht. Dat is wel slim voor het geval het gaat vriezen. Zou kunnen hè.

Ook de cadeautjes ingepakt voor de gastvrouw van 1e en van 2e Kerstdag.
https://sprinklr.co/produ(...)2B-XQjloc0mmAW0Ih8FA

Mèt zon lijkt het nú al langer licht om 15:54 uur w/
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 december 2024 @ 16:11:27 #188
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215971732
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 15:26 schreef Blues het volgende:
Vandaag was ik nog vrij en onze bieb in het dorp is dicht.
Boeken mag je in andere filialen ook inleveren en/of lenen, dus op de fiets gestapt (mager zonnetje :o O+ ) en naar Hlm noord gefietst. Leuke route ook nog eens en een mooie grote bieb.
Bieb gaat begin januari 3,5 maand dicht voor grote verbouwing. https://www.bibliotheekzu(...)wordt-vernieuwd.html

Thuis na het Graafschapspad voltooid te hebben O+ Doesburg, Brummen, Zutphen. 27km uiteindelijk. Slechts één miniem buitje. Als het zonnetje scheen was het warm. Wind zorgde vooral voor de kou.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_215971794
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2024 08:32 schreef Lonaa het volgende:
Heb vannacht wel echt heel slecht geslapen. Veel wakker geweest wegens geen gevoel in m'n vingers en rug/lijfpijn.
Rust is coming *O*
pi_215971815
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 16:11 schreef borisz het volgende:

[..]
Bieb gaat begin januari 3,5 maand dicht voor grote verbouwing. https://www.bibliotheekzu(...)wordt-vernieuwd.html

Thuis na het Graafschapspad voltooid te hebben O+ Doesburg, Brummen, Zutphen. 27km uiteindelijk. Slechts één miniem buitje. Als het zonnetje scheen was het warm. Wind zorgde vooral voor de kou.
Ik las t al online ja!

En ^O^ voor je wandelingen.
pi_215972199
Ik zit achter het dressoir bij mn ouders. Net of ik weer 5 ben O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator maandag 23 december 2024 @ 16:41:28 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215972234
https://www.facebook.com/share/r/15qtcUnJgN/

_O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 december 2024 @ 16:48:12 #193
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215972301
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 16:16 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik las t al online ja!

En ^O^ voor je wandelingen.
Deze wilde ik dit jaar nog afmaken :). Moet nu weer gaan bepalen welk pad ik nu ga volgen. Weet het eigenlijk al. Marskramerpad van Bad Bentheim naar Den Haag. Ik wil alleen rustig starten. Op een vrijdag heen, zaterdag wandelen en terug of wellicht zelfs pas zondag terug.
Deze kerstvakantie wordt het verder vooral 'at random' wandelen. Maar waarschijnlijk pas vrijdag of zaterdag weer de hort op.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 23 december 2024 @ 17:13:39 #194
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215972582
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 16:41 schreef derLudolf het volgende:

_O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe dat soms ook, geocaching, maar voel me dan ook wel eens ongemakkelijk midden in een bos van het pad af :D
pi_215972649
Ja dat had ik ook wel , je ongemakkelijk voelen als je weer eens in een tuin of bak stond te graven _O-
pi_215973667
Loop ik de flat uit, kom ik de dames tegen die hun errste huwelijksdag met een lunch hadden gevierd. Toch bloemetje gehaald en later gebracht en gekletst.

Waarom achter het dressoir @DancingPhoebe ? (Bij mijn ouders stond die tegen een muur)
We have far more in common than that which devides us..
pi_215973986
quote:

_O-

SPOILER
Paar jaar geleden hing er een geochache in een boom in de buurt van mijn moeders boerderij.
Met een katrolhijsinstallatie. Daar stond op zeker moment ook plisie omheen. En een ambulance. Er was een opgehesen cacher met een hartaanval in de boom blijven hangen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 23 december 2024 @ 19:37:01 #198
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215974224
quote:

_O-

SPOILER
Ik heb in het verleden meegedaan aan deze variatie op geochaching: De Fok! Stok.
SPL / FOK!STOK door Nederland #304 Holten (JJH)

Het doel is de Fok! Stok van gemeentebord naar gemeentebord (die daaraan vastzit met een slot waar alleen de deelnemers de code van weten) te verplaatsen, steeds door iemand anders.
Bij het ophalen en plaatsen van de stok heb ik regelmatig mensen zien kijken van 'Waar is die nou mee bezig?', zeker 's winters als het donker is en omstanders alleen iets vaags zien gebeuren bij een plaatsnaambord. Sommigen kwamen dan zelfs kijken wat je aan het doen was…

Ik verdenk sommige toekijkers er van dat ze na het plaatsen van de stok met een tang of betonschaar het slot hebben doorgeknipt, omdat de stok al meerdere keren verdwenen is…
  maandag 23 december 2024 @ 19:48:44 #199
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215974351
quote:
7s.gif Op maandag 23 december 2024 19:37 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik heb in het verleden meegedaan aan deze variatie op geochaching: De Fok! Stok.
SPL / FOK!STOK door Nederland #304 Holten (JJH)

Het doel is de Fok! Stok van gemeentebord naar gemeentebord (die daaraan vastzit met een slot waar alleen de deelnemers de code van weten) te verplaatsen, steeds door iemand anders.
Bij het ophalen en plaatsen van de stok heb ik regelmatig mensen zien kijken van 'Waar is die nou mee bezig?', zeker 's winters als het donker is en omstanders alleen iets vaags zien gebeuren bij een plaatsnaambord. Sommigen kwamen dan zelfs kijken wat je aan het doen was…

Ik verdenk sommige toekijkers er van dat ze na het plaatsen van de stok met een tang of betonschaar het slot hebben doorgeknipt, omdat de stok al meerdere keren verdwenen is…
Ik moest hem heens ophalen bij een plaatsnaambord in een berm die door de hele omgeving als hondentoilet wordt gebruikt... en het had net gesneeuwd....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 23 december 2024 @ 19:52:31 #200
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215974416
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 19:48 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik moest hem heens ophalen bij een plaatsnaambord in een berm die door de hele omgeving als hondentoilet wordt gebruikt... en het had net gesneeuwd....
Ja, altijd fijn, dat soort onvoorziene omstandigheden ter plekke. :X

Zo heb ik 'm een keer uit een na een plensbui ondergelopen stuk land moeten halen.
Modder overal op je kleding en dan weer in je auto moeten stappen… :')
pi_215974692
Ik heb ooit in België met mijn huisgenoten nog een geocache uit een hoge boom gevist. Drie keer raden wie de boom in moest…

Zo, ik ben wel klaar met kerstkaarten schrijven dit jaar. Wat familie/vrienden en buren een kaartje gestuurd/bezorgd, en mijn ~70 collega’s dus ook. :')

Morgen bijspringen in Arnhem. En tweede kerstdag ook. Was niet helemaal de planning om ze beide te doen, maar soit. Kan ik over een half jaar weer beter onderhandelen zullen we maar zeggen, als ze me nu al niet meer kunnen missen :D
  maandag 23 december 2024 @ 20:07:50 #202
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215974726
Ik had mezelf voorgenomen echt "offline en afgeschakeld" te zijn deze twee weken.
Tot nu toe is dat 2 uurtjes gelukt, vanmiddag, om niets te doen.
  maandag 23 december 2024 @ 20:16:42 #203
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_215974946
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 20:07 schreef fietsie het volgende:
Ik had mezelf voorgenomen echt "offline en afgeschakeld" te zijn deze twee weken.
Tot nu toe is dat 2 uurtjes gelukt, vanmiddag, om niets te doen.
Ik heb 'stand-by' dienst deze weken, er is verder bijna niemand.
En dat blijkt ook wel, heb effectief 3 uur gewerkt vandaag…
pi_215975085
Deze tijd is ook wel melancholisch…donker…lichtjes binnen en buiten.
Een tijd voor muziek van Leonard Cohen. Wat een stem🎶
Ook getriggerd door andere zaken.

Candaas! Nú al in Arnhem extra aan de slag! Nou ja, tis dichterbij zal ik dan maar denken.
Wat een boel trouwens: 70 kaarten schrijven!
Er gaat toch veel met whats app. heb ik gemerkt. Zelf ook wel gedaan.
De kaarten op de post hebben een zegel uit….2020 ~:)
pi_215975164
Dan moet iedereen bijbetalen ~:) ~:)
pi_215975194
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 20:24 schreef Blues het volgende:
Oooow o|O Echt!? Wat stom van mij.

Edit: nietus zeggen ze hier: https://www.kerstkaartens(...)egels-gebruiken.html
pi_215975351
Tis wel gek, ik werk niet meer thuis door redenen, al een tijdje overigens en mis het ook niet.

Wilde ik laatst toch thuis inloggen om ff naar het rooster en mijn mail te kijken, kan het niet meer. Iedereen die daadwerkelijk thuis moet werken heeft een email gekregen met nieuwe instructies, inlogcodes enz. (ik geloof na de laatste hix update of zoiets) dus ik zat beetje gaar te kijken naar mijn scherm.
Nou dat is dan dat, afscheid nemen van dit stukje werken thuis, maar dan ook echt :D Inlogapp ook meteen van mijn tel gehaald en alle inlogmails in de prullebak *G*

Thuis is thuis en werk is werk, dit laatste jaartje. Schept wel rust in mijn hoofd merk ik.
  Moderator maandag 23 december 2024 @ 20:30:34 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215975352
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 20:24 schreef Blues het volgende:
Iedereen zal een verzoek krijgen om bij te betalen, maar aangezien ze niet hard kunnen maken dat je de kaart hebt ontvangen hoef je je er niets van aan te trekken :P
pi_215975359
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 20:25 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oooow o|O Echt!? Wat stom van mij.

Edit: nietus zeggen ze hier: https://www.kerstkaartens(...)egels-gebruiken.html
Oh oké dan, zou wel sneu zijn :D
pi_215975413
quote:
7s.gif Op maandag 23 december 2024 20:05 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb ooit in België met mijn huisgenoten nog een geocache uit een hoge boom gevist. Drie keer raden wie de boom in moest…

Zo, ik ben wel klaar met kerstkaarten schrijven dit jaar. Wat familie/vrienden en buren een kaartje gestuurd/bezorgd, en mijn ~70 collega’s dus ook. :')

Morgen bijspringen in Arnhem. En tweede kerstdag ook. Was niet helemaal de planning om ze beide te doen, maar soit. Kan ik over een half jaar weer beter onderhandelen zullen we maar zeggen, als ze me nu al niet meer kunnen missen :D
Succes in Arnhem en rustige dagen voor de beesten. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')