Inderdaad. Als je hem zo hoort, en ook eerder bij andere interviews na de controverses met de stewards / FIA, zie ik hem eerder stoppen dan naar een ander team overstappen als de Red Bull ondermaats blijft.quote:Op zondag 8 december 2024 19:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hij wilt dit ook echt volgens mij.Ik zie hem echt zijn contract niet uitdienen t/m 2028.
Het was cringe ten top, ook die donuts maken na afloop.quote:Op zondag 8 december 2024 19:18 schreef Mano_ het volgende:
Heb de race net gezien. Waarom doen ze alsof Hamilton stopt? Hij gaat toch gewoon naar een ander team?
Verdiend WCC voor McLaren
Nee je bent te onbelangrijk.quote:Op zondag 8 december 2024 19:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ach, gossie. Zit je een beetje hoog in je emotie?
Zegt deze user na 6 pogingen om zijn 'gelijk' te halen.quote:
Lawson heeft maar paar races gereden en was meteen conpetief. Hij was niet (veel) beter dan Tsunoda, maar Tsunoda was niet veel sneller dan Ricciardo, De Vries of Lawson. Als er gekozen moet worden dan kies ik voor Lawson.quote:Op zondag 8 december 2024 19:27 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik snap echt niet op basis van wat Lawson een zitje bij RB zou verdienen t.o.v. Tsunoda.
Gast jij ligt als een dweep te typen hier dat ik anti Max ben, als je na zou denken (lijkt me sterk dat je dat lukt) dan weet je dat dat bs is. Succes verder. Maar ik loop al lang genoeg mee hier om te weten dat dit je dingetje is hier op fok.quote:Op zondag 8 december 2024 19:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zegt deze user na 6 pogingen om zijn 'gelijk' te halen.
Lawson lijkt me kwalitatief de beste keuze ja als je niet extern kijkt, maar je gaat wel iemand met amper ervaring in de F1 naast de beste coureur van het moment zetten. Dan is de kans best aanwezig dat je hem slooptquote:Op zondag 8 december 2024 19:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lawson heeft maar paar races gereden en was meteen conpetief. Hij was niet (veel) beter dan Tsunoda, maar Tsunoda was niet veel sneller dan Ricciardo, De Vries of Lawson. Als er gekozen moet worden dan kies ik voor Lawson.
Ondanks dat RBR recent Lawson liever aan de zijlijn zag staan en dus eerst De Vries naar voren schoof én daarna ook nog eens Ricciardo, laat Lawson toch meer zien dan die twee. Plus Tsunoda is een Honda man rn is hij vanaf 2026 weg, is de keuze voor Lawson dan een makkelijk.
Jaartje de tijd om na te denken wie in 2026 door Verstappen op sportief gebied vernederd mag gaan worden.
Misschien komt hij voor een rookie juist wel op een goede plek terecht ook qua timing in zijn carriere.quote:Op zondag 8 december 2024 20:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Lawson lijkt me kwalitatief de beste keuze ja als je niet extern kijkt, maar je gaat wel iemand met amper ervaring in de F1 naast de beste coureur van het moment zetten. Dan is de kans best aanwezig dat je hem sloopt
Zie DM.quote:Op zondag 8 december 2024 20:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kan het artikel niet lezen, maar wat moet hij daar precies gaan doen?
Als je bedoelt dat ie punten bij Ferrari en Mercedes moet weghalen en daar op beoordeeld moet worden en niet op de marge met Max zitten we best op 1 lijn toch?quote:Op zondag 8 december 2024 20:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
Het gaat erom dat de andere RBR coureur in de buurt van Max eindigt in de race en tevens punten weg pakt bij andere teams. Daar faalt Perez keihard in. Dus het beste is om 1 van de VCARB door te sturen naar RBR. Slechter kan het toch niet worden.
Vooruit.quote:
10 jaar geleden blijkbaar de laatste keer dat de winnaar niet van pole startte? Bijzondere statistiek welquote:
https://www.nu.nl/sport/6(...)g-uit-in-rwanda.htmlquote:Op zondag 8 december 2024 20:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kan het artikel niet lezen, maar wat moet hij daar precies gaan doen?
quote:Max Verstappen moet zijn opgelegde taakstraf vrijdag gaan uitvoeren in Rwanda. De Red Bull-coureur kreeg die straf twee maanden geleden omdat hij tijdens de Grand Prix van Singapore schold op een persconferentie van de FIA.
Verstappen zal de straf uitvoeren tijdens zijn bezoek aan de Rwandese hoofdstad Kigali. Dat heeft de FIA in goed overleg met Verstappen besloten. Daar vindt vrijdag ook de FIA Awards-show plaats, waar hij gehuldigd wordt als wereldkampioen.
De autosportfederatie laat weten dat Verstappen zijn taakstraf uitvoert tijdens het grassroots-ontwikkelingsprogramma van de Rwanda Automobile Club (RAC). Daar zal de Limburger kinderen begeleiden als onderdeel van het project, dat in de voorbije jaren is opgezet door de FIA.
De 26-jarige Verstappen kreeg de taakstraf omdat hij tijdens een persmoment in SIngapore zei dat zijn auto fucked was. De Red Bull-coureur werd daarna door de presentator van de Formule 1 direct gewezen op zijn taalgebruik.
Verstappen was het daar niet mee eens en maakte dat duidelijk. Hij besloot op de daaropvolgende persconferenties van de FIA weinig tot geen antwoorden op vragen te geven. Daarna organiseerde de Nederlander buiten de autosportfederatie om een eigen persmoment.
Verstappen eindigde zondag als zesde bij de Grand Prix van Abu Dhabi, wat de laatste race van het seizoen was. Lando Norris won de race, die daarmee de constructeurstitel voor McLaren veiligstelde. Carlos Sainz eindigde als tweede en Charles Leclerc werd derde.
CO2 neutraal he, dan moet je als je overcompenseert wat bedenkenquote:Op zondag 8 december 2024 20:52 schreef SiGNe het volgende:
Eigenlijk ook raar dat die hulgigin in Rwanda is en niet gewoon in Abu Dhabi waar iedereen toch al aanwezig is.
Gek dat ze het houden op een continent waar geen F1-race isquote:Op zondag 8 december 2024 20:52 schreef SiGNe het volgende:
Eigenlijk ook raar dat die hulgigin in Rwanda is en niet gewoon in Abu Dhabi waar iedereen toch al aanwezig is.
Hij is de teaparty's van P al gewendquote:Op zondag 8 december 2024 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
dat werken met kinderen is voor Max geen straf
En Rwanda is bepaald niet stabiel en veilig.quote:Op zondag 8 december 2024 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gek dat ze het houden op een continent waar geen F1-race is
Volgens mij wil men in Rwanda (of weer in Zuid-Afrika) een race houden maar die hebben nog niet eens een baan klaar.quote:Op zondag 8 december 2024 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gek dat ze het houden op een continent waar geen F1-race is
En Max moet blijkbaar ook nog even naar Engeland tussendoorquote:Op zondag 8 december 2024 20:52 schreef SiGNe het volgende:
Eigenlijk ook raar dat die huldiging in Rwanda is en niet gewoon in Abu Dhabi waar iedereen toch al aanwezig is.
Zeker. Is het niet de druk van zijn teamgenoot dan is het wel de druk die de buitenwereld op hem legt omdat hij bij een topteam zit.quote:Op zondag 8 december 2024 20:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Lawson lijkt me kwalitatief de beste keuze ja als je niet extern kijkt, maar je gaat wel iemand met amper ervaring in de F1 naast de beste coureur van het moment zetten. Dan is de kans best aanwezig dat je hem sloopt
Dat is waar, maar aan de andere kant heeft iedereen Perez nog vers in gedachte, dus als Lawson maar door Q1 komt en wat races zonder schade weet uit te rijden, is het al een vooruitgang van jewelste.quote:Op zondag 8 december 2024 20:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daarbij keert men weer terug naar de eigen filosofie, eigen jeugd eerst.quote:Op zondag 8 december 2024 21:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat is waar, maar aan de andere kant heeft iedereen Perez nog vers in gedachte, dus als Lawson maar door Q1 komt en wat races zonder schade weet uit te rijden, is het al een vooruitgang van jewelste.
Piff zit al in het Stewards team , tovert de ene na de andere straf tevoorschijnquote:Op zondag 8 december 2024 20:58 schreef Droopie het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Misschien kan Piff the Magic Dragon een goede 2e rijder erbij toveren.
Vind m maar matig en kort.quote:
Moeten ze nog wel even geduld hebben, Kelly is net zwanger.quote:Op zondag 8 december 2024 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
RBR moet een coureur kiezen die wat dezelfde rijstijl als Max heeft
Die gast heeft behalve 2021 niets nuttigs voor Max gedaan, slechts geprobeerd hem te naaien (Monaco).quote:Op zondag 8 december 2024 21:39 schreef -XOR- het volgende:
de feedback, solidariteit en klankbordfunctie van de Mexicaan
Ik heb enigszins het idee dat de post niet heel serieus wasquote:Op zondag 8 december 2024 21:48 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Die gast heeft behalve 2021 niets nuttigs voor Max gedaan, slechts geprobeerd hem te naaien (Monaco).
Max heeft zo goed als niets aan hem.
Jos heeft ook nog een zoontje. Geboren 2019, dus duurt ook nog ff.quote:Op zondag 8 december 2024 21:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Moeten ze nog wel even geduld hebben, Kelly is net zwanger.
Dat zou wel epic zijnquote:Op zondag 8 december 2024 22:01 schreef LTVDK het volgende:
Ze kunnen ook gek doen en Nyck de Vries een tweede kans geven en een volledig Nederlands team maken
De bedoeling is minder schade, niet meer.quote:
Verschoor misschien een optie.quote:Op zondag 8 december 2024 22:01 schreef LTVDK het volgende:
Ze kunnen ook gek doen en Nyck de Vries een tweede kans geven en een volledig Nederlands team maken
Volgens mij was VeeKay ook nog op zoek naar een nieuwe baan, tijd voor een carrièreswitchquote:
Debris?quote:Op zondag 8 december 2024 22:01 schreef LTVDK het volgende:
Nyck zal ook helemaal klaar zijn met Red Bull.quote:Op zondag 8 december 2024 22:01 schreef LTVDK het volgende:
quote:
Beiden hebben nog geen superlicentie.quote:Op zondag 8 december 2024 22:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens mij was VeeKay ook nog op zoek naar een nieuwe baan, tijd voor een carrièreswitch
Wat heeft Bottas voor wereldprestaties neergezet in een niet-Mercedes dan?!quote:Op zondag 8 december 2024 22:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat ze straks Lawson aankondigen die door Tsunoda gewoon verslagen wordt of Tsunoda die royaal verslagen werd Gasly terwijl Bottas gewoon beschikbaar is.
Hij heeft bewezen een prima tweede man te kunnen zijn in een topteam. Iets wat Gasly, Albon en Perez in elk geval niet konden. En doordat Tsunoda totaal niet kon matchen met Gasly heb ik in hem ook weinig vertrouwen.quote:Op zondag 8 december 2024 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat heeft Bottas voor wereldprestaties neergezet in een niet-Mercedes dan?!
Bottas had ook niets gepresteerd in dat hok van een RBR in de 2e seizoenshelft. Staat er nou niet om bekend goed met lastige wagens overweg te kunnen.quote:Op zondag 8 december 2024 22:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hij heeft bewezen een prima tweede man te kunnen zijn in een topteam. Iets wat Gasly, Albon en Perez in elk geval niet konden. En doordat Tsunoda totaal niet kon matchen met Gasly heb ik in hem ook weinig vertrouwen.
Dat vind ik nogal een aanname. Ik zou niet weten waarom niet. Zoveel meer was niet eens nodig om gewoon constructeurskampioen te worden. Max had uiteindelijk 63 punten voorsprong op Norris. Zou Bottas over een heel seizoen niet binnen 62 punten van een heel matige Piastri zijn gebleven?quote:Op zondag 8 december 2024 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bottas had ook niets gepresteerd in dat hok van een RBR in de 2e seizoenshelft. Staat er nou niet om bekend goed met lastige wagens overweg te kunnen.
Is ook een FIA conferentie over Afrika in Rwanda en de vergadering van de General Assembly, het hoogste orgaan van de FIA in Rwanda volgende week.quote:Op zondag 8 december 2024 20:52 schreef SiGNe het volgende:
Eigenlijk ook raar dat die huldiging in Rwanda is en niet gewoon in Abu Dhabi waar iedereen toch al aanwezig is.
Dan nog liever Sainzquote:Op zondag 8 december 2024 22:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat ze straks Lawson aankondigen die door Tsunoda gewoon verslagen wordt of Tsunoda die royaal verslagen werd Gasly terwijl Bottas gewoon beschikbaar is.
quote:Op zondag 8 december 2024 22:51 schreef AnneX het volgende:
$150.000 a year 😎
Ik weet niet of Max er iets mee te maken had, maar dat RB Sainz niet heeft gehaald is echt één van de domste dingen die ze ooit hebben gedaan.quote:
Gooi TSU maar voor dat ene jaar in de RBR. Lawson en Hadjar in de Vcarb. Dan heeft Lawson iig nog een jaar extraquote:Op zondag 8 december 2024 22:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik weet niet of Max er iets mee te maken had, maar dat RB Sainz niet heeft gehaald is echt één van de domste dingen die ze ooit hebben gedaan.
Max + Sainz en Tsunoda + Lawson was prima geweest. Over 2-3 jaar had Lawson, indien hij het goed doet, naar RB kunnen verhuizen als Max stopt en/of Sainz gewoon vervangen kan worden.
Als Max na volgend jaar er opeens mee kapt heeft RB echt niemand waar ze op kunnen bouwen. Het is nog maar de vraag wat Lawson gaat laten zien.
FIA wil al langer in Afrika races gaan organiseren.quote:Op zondag 8 december 2024 22:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Is ook een FIA conferentie over Afrika in Rwanda en de vergadering van de General Assembly, het hoogste orgaan van de FIA in Rwanda volgende week.
Omdat de RB20 een lastige auto is?quote:Op zondag 8 december 2024 22:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal een aanname. Ik zou niet weten waarom niet. Zoveel meer was niet eens nodig om gewoon constructeurskampioen te worden. Max had uiteindelijk 63 punten voorsprong op Norris. Zou Bottas over een heel seizoen niet binnen 62 punten van een heel matige Piastri zijn gebleven?
Tsunoda, op basis van wat dan?! Je wilt Bottas niet maar wel Tsunoda. Schiet mij maar lek.quote:Op zondag 8 december 2024 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gooi TSU maar voor dat ene jaar in de RBR. Lawson en Hadjar in de Vcarb. Dan heeft Lawson iig nog een jaar extra
Albon heeft een keer uitgelegd hoe Max met de auto rijdt. Dat kunnen er idd maar heel weinig op de manier.quote:Op zondag 8 december 2024 23:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat de RB20 een lastige auto is?
Perez was in het begin van het jaar prima, maar na de updates in Miami, die de auto lastiger bestuurbaar maakten, was hij nergens meer.
Ik vraag me af of er überhaupt wel iemand naast Verstappen er goed mee overweg kan. Zeker iemand van het kaliber Bottas of Perez. Alleen de echte top, denk ik.
Eens. Afgezien van dat laatste vooralsnog. Wie bedoel je met "de echte top"?quote:Op zondag 8 december 2024 23:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Perez was in het begin van het jaar prima, maar na de updates in Miami, die de auto lastiger bestuurbaar maakten, was hij nergens meer.
Ik vraag me af of er überhaupt wel iemand naast Verstappen er goed mee overweg kan. Zeker iemand van het kaliber Bottas of Perez. Alleen de echte top, denk ik.
Maar als je binnen 62 punten van Piastri was gebleven dan had je dus ook 207 punten minder dan Verstappen gehad. Dat is toch niet teveel gevraagd?quote:Op zondag 8 december 2024 23:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Voor 1 jaar ja. Omdat het ongeveer niet slechter kan dan Perez, omdat hij het verdiend heeft na jaren zwoegen in het 2e team en -voor mij belangrijker- omdat Lawson dan zijn opleiding i.i.g. 1 jaar kan afmaken bij Vcarb zonder meteen het diepe in gehengst te worden.quote:Op zondag 8 december 2024 23:06 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Tsunoda, op basis van wat dan?! Je wilt Bottas niet maar wel Tsunoda. Schiet mij maar lek.
Precies, dat zeg ikquote:Op zondag 8 december 2024 23:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Albon heeft een keer uitgelegd hoe Max met de auto rijdt. Dat kunnen er idd maar heel weinig op de manier.
Een Hamilton of Alonso in hun goede dagen. Nu misschien alleen een Leclerc, Norris en misschien Russell of Sainz.quote:Op zondag 8 december 2024 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Eens. Afgezien van dat laatste vooralsnog. Wie bedoel je met "de echte top"?
Ok, dank!quote:Op zondag 8 december 2024 23:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een Hamilton of Alonso in hun goede dagen. Nu misschien alleen een Leclerc, Norris en misschien Russell of Sainz.
Dat is misschien beter dan Perez nu gedaan heeft, maar nog steeds niet het niveau dat je wil hebben. En gezien Bottas resultaten bij Sauber vraag ik me überhaupt af of hij dat wel voor elkaar gekregen zou hebben. Zoveel beter dan Zhou was hij niet.quote:Op zondag 8 december 2024 23:10 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar als je binnen 62 punten van Piastri was gebleven dan had je dus ook 207 punten minder dan Verstappen gehad. Dat is toch niet teveel gevraagd?
Ik heb het even nagerekend. Dan had je na Miami nog maar 127 punten hoeven te scoren. In 18 races. Dat is iets meer dan 7 punten per weekend. Inclusief nog 4 sprinteraces. Als RedBull dus een coureur had gehad die na Miami 7 punten per race had gescoord dan waren ze gewoon constructeurskampioen geweest. Waar hebben we het over?
Twee gedreven vaders en twee rookies die een potentiële opstap kunnen maken naar een topteam. Nu, tien jaar later, zijn het andere tijden en is de relatie hersteld tussen beide vaders. Maar de kans zit erin dat het vuurtje wel weer opgelaaid kan worden als ze teamgenoten zouden worden.quote:Op maandag 9 december 2024 01:05 schreef AnneX het volgende:
Mij staat bij, dat vader Sainz niet zo goed is met vader Verstappen.
Als reden, dat Sainz geen koppel vormt met Max.
quote:"I just know that I've got a contract to race next year, and unless something changes in the coming days, that's going to be the situation for next year."
Mwah, eerder een politiek correct mediapraatje imo.quote:Op maandag 9 december 2024 01:32 schreef SiGNe het volgende:
Perez gaat moeilijk doen
https://racingnews365.com(...)-season-ending-shunt
[..]
Hij zegt ookquote:Op maandag 9 december 2024 01:34 schreef Rnie het volgende:
[..]
Mwah, eerder een politiek correct mediapraatje imo.
Enquote:"All I can say is I've got a contract that I signed in the middle of the year to race for the team for the next two years."
Die wil voor miljoenen uitgekocht worden.quote:When asked if he was considering resigning from his race seat, he replied: "No."
Wat natuurlijk volledig logisch is, hij zou wel gek zijn als hij zelf opstapt.quote:Op maandag 9 december 2024 01:45 schreef SiGNe het volgende:
Die wil voor miljoenen uitgekocht worden.
Hij kan ambassadeur van het team worden, zoals Couldhart, heb je alsnog een heel aangenaam salaris en mag je in oude F1 wagens rijden.quote:Op maandag 9 december 2024 03:39 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat natuurlijk volledig logisch is, hij zou wel gek zijn als hij zelf opstapt.
Of misschien een andere rol in het team? maar ik zie Perez alleen vertrekken als Red Bull een regeling treft waar beide tevreden mee zijn.
Naar ik begrijp waren die er juist uit gehaald, daarom kunnen ze Perez niet zomaar aan de kant zetten.quote:Op maandag 9 december 2024 03:51 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hij kan ambassadeur van het team worden, zoals Couldhart, heb je alsnog een heel aangenaam salaris en mag je in oude F1 wagens rijden.
Maar ik denk niet dat hij daarvoor gaat kiezen, dan moet je vrindelijk uit elkaar gaan en dat is Perez volgens mij niet van plan.
Perez wil Red Bull aan he contract houden, al zal Red Bull daar ook wel exit clausules ingebouwd hebben.
Dat zou dan wel een erg domme zet geweest zijn.quote:Op maandag 9 december 2024 04:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Naar ik begrijp waren die er juist uit gehaald, daarom kunnen ze Perez niet zomaar aan de kant zetten.
Wellicht misschien niet in prestaties op de baan, maar Serio Perez heeft een paar flinke sponsors en natuurlijk de markt in Mexico, dan heb je ook wel iets te zeggen en hoef je niet zomaar alles te slikken.quote:Op maandag 9 december 2024 04:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat zou dan wel een erg domme zet geweest zijn.
Van de zomer deed Perez al niet echt z'n best meer.
Laatste 19 races 67 punten
Lollig, maar die gast vergeet ff dat je als "jack guy" zoals hij het noemt, best wel ballen moet hebben. Een F1 auto komt met 80km/u op je af en staat stil binnen een een seconde of wat.quote:
Omdat Sauber zo’n barrel van een auto had? Bottas versloeg Zhou met 21-3 in de kwalificatie en volgens mij was dat gat bijna net zo groot, ook qua tijd, als Max tegen Perez.quote:Op zondag 8 december 2024 23:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is misschien beter dan Perez nu gedaan heeft, maar nog steeds niet het niveau dat je wil hebben. En gezien Bottas resultaten bij Sauber vraag ik me überhaupt af of hij dat wel voor elkaar gekregen zou hebben. Zoveel beter dan Zhou was hij niet.
Ik wel. Dan was RBR 100% zeker constructeurs WK geworden in elk geval.quote:Op maandag 9 december 2024 00:33 schreef Jane het volgende:
Je kunt de Mercedes waarin Bottas lekker kon meekomen gewoon niet vergelijken met de huidige generatie auto's. Ook Russell kon, die keer dat hij inviel voor Lewis in 2020, gewoon instappen en gelijk vooraan meedoen. Dat waren, vergeleken met nu, makkelijker te besturen auto's. En inhalen was moeilijker, wat een voordeel is als je de snelste auto hebt.
Ik geloof totaal niet dat Bottas het in de Red Bull van dit jaar zoveel beter had gedaan dan Perez.
Die gaat zich natuurlijk niet helemaal schikken in de rol van een tweede rijder.quote:
Heel vreemd ook niet natuuurlijk, 6 maanden terug heeft hij een tweejaars verlenging getekend en dan zou hij nu zonder uitkoop moeten vertrekken?quote:Op maandag 9 december 2024 03:51 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hij kan ambassadeur van het team worden, zoals Couldhart, heb je alsnog een heel aangenaam salaris en mag je in oude F1 wagens rijden.
Maar ik denk niet dat hij daarvoor gaat kiezen, dan moet je vrindelijk uit elkaar gaan en dat is Perez volgens mij niet van plan.
Perez wil Red Bull aan he contract houden, al zal Red Bull daar ook wel exit clausules ingebouwd hebben.
Dan is het toch nog steeds RB dat akkoord ging?quote:Op maandag 9 december 2024 08:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
*aluhoedje opzet*
Wat als Checo bewust een 2-jarige verlenging heeft afgedwongen om zich dan nu uit te kunnen laten kopen voor een hoop geld? Zou kunnen!
*aluhoedje afzet*
Daarom, dus zou goed kunnenquote:Op maandag 9 december 2024 09:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan is het toch nog steeds RB dat akkoord ging?
Bottas liet daarvoor bij Williams wel zien dat hij ook met een mindere auto hele goede dingen kan laten zien. Maar dat is wel zowat 10 jaar geledenquote:Op maandag 9 december 2024 00:33 schreef Jane het volgende:
Je kunt de Mercedes waarin Bottas lekker kon meekomen gewoon niet vergelijken met de huidige generatie auto's. Ook Russell kon, die keer dat hij inviel voor Lewis in 2020, gewoon instappen en gelijk vooraan meedoen. Dat waren, vergeleken met nu, makkelijker te besturen auto's. En inhalen was moeilijker, wat een voordeel is als je de snelste auto hebt.
Ik geloof totaal niet dat Bottas het in de Red Bull van dit jaar zoveel beter had gedaan dan Perez.
In de laatste jaren zie je heel duidelijk dat voorwiel tegen achterwiel altijd penalty is voor de achterste persoon. Ook wel vrij logisch, wil je een ander inhalen zorg je zelf maar dat je geen ongeluk maakt.quote:Op maandag 9 december 2024 04:12 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik heb trouwens de beelden nog eens terug gekeken en ben het eens met iedereen die vind dat Max hier geen penalty voor had moeten krijgen.
Bij het ingaan van de bocht zit Max bijna geheel naast Oscar die vervolgens Max richting binnenkant curve drukt en dat hoge blok moet Max natuurlijk ontwijken.
Een race incident en Oscar had iets meer ruimte kunnen laten daar.
Er valt zeker wat te zeggen voor het standpunt dat dit helemaal geen straf had moeten zijn. Starflyer had gisteren al een aantal goede posts die dit duidelijk maakten.quote:Op maandag 9 december 2024 04:12 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik heb trouwens de beelden nog eens terug gekeken en ben het eens met iedereen die vind dat Max hier geen penalty voor had moeten krijgen.
Bij het ingaan van de bocht zit Max bijna geheel naast Oscar die vervolgens Max richting binnenkant curve drukt en dat hoge blok moet Max natuurlijk ontwijken.
Een race incident en Oscar had iets meer ruimte kunnen laten daar.
Achteraf wel ja, al kan het ook zijn omdat hij niet met ruzie de winter in wil gaanquote:Op maandag 9 december 2024 09:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Max stak hand toch in eigen boezem? Ik vond de stewards best consistent met de straffen. Op andere punten ook weer niet
Volgens Marko niet vandaag.quote:Op maandag 9 december 2024 09:48 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe laat gaat RB bekend maken dat Max en Checo de rijders zijn voor seizoen 2025?
quote:Op maandag 9 december 2024 09:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
In de laatste jaren zie je heel duidelijk dat voorwiel tegen achterwiel altijd penalty is voor de achterste persoon. Ook wel vrij logisch, wil je een ander inhalen zorg je zelf maar dat je geen ongeluk maakt.
euhh wat is het nu wel of niet?quote:Op maandag 9 december 2024 09:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Max stak hand toch in eigen boezem? Ik vond de stewards best consistent met de straffen. Op andere punten ook weer niet
dat dusquote:Op maandag 9 december 2024 10:44 schreef TweedeKlum het volgende:
Straffen kan ik wel mee leven maar doe eens gek volgend seizoen en pas dit beleid vanaf race 1 toe en hou het vol tot het einde....
George liet Max daar niet spinnen.quote:
Nee, de apex, en dat is het enige wat telt. Officieel horen de gevolgen ook niets uit te maken voor het opleggen van een straf, maar het is geen geheim dat dat absoluut niet gevolgd wordt.quote:
Op zich logisch. Stel je tikt elkaar aan en je kan allebei door zonder gevolgen zou je eerder zeggen: lagaan.quote:Op maandag 9 december 2024 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, de apex, en dat is het enige wat telt. Officieel horen de gevolgen ook niets uit te maken voor het opleggen van een straf, maar het is geen geheim dat dat absoluut niet gevolgd wordt.
Zie jouw post hierbovenquote:Op maandag 9 december 2024 10:29 schreef greysbones het volgende:
[..]
euhh wat is het nu wel of niet?
Ben je met Chevy eensquote:Op maandag 9 december 2024 10:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zie jouw post hierboven
plekken verliezen zijn ook gevolgenquote:Op maandag 9 december 2024 10:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op zich logisch. Stel je tikt elkaar aan en je kan allebei door zonder gevolgen zou je eerder zeggen: lagaan.
Dat zeg ik nietquote:
Nou ja, Max had sowieso wel meeste schuld, want Piastri deed niks verkeerd. Hij had meer ruimte kunnen geven, maar dan vooral omdat hij zijn eigen race dan had kunnen redden. Ik vond het verder ook een race incident, maar als ze vanaf nu dit soort dingen in de eerste bocht standaard gaan straffen is het prima.quote:Op maandag 9 december 2024 09:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Iedereen altijd hier toch? Of mis ik wat.quote:
Piastri had zeker ruimte kunnen laten, maar blijkbaar is dit de nieuwe manier van racen.quote:Op maandag 9 december 2024 10:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, Max had sowieso wel meeste schuld, want Piastri deed niks verkeerd. Hij had meer ruimte kunnen geven, maar dan vooral omdat hij zijn eigen race dan had kunnen redden. Ik vond het verder ook een race incident, maar als ze vanaf nu dit soort dingen in de eerste bocht standaard gaan straffen is het prima.
Ik vind dat ze een beetje doorslaan met straffen de laatste paar races, maar blijkbaar is dat wat ze willen, meer jurysport ipv gewoon rijden.
Nieuwe manier van racen is gewoon "het is altijd de schuld van Max".quote:Op maandag 9 december 2024 10:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
Piastri had zeker ruimte kunnen laten, maar blijkbaar is dit de nieuwe manier van racen.
Als je kijkt naar het stuur van Max, met koude banden, zie je dat zijn stuur continue links uitslaat.
Zou het helpen als de bandenwarmers weer een paar standjes hoger mogen?
dit is een typisch eerste bocht gevalletjequote:Op maandag 9 december 2024 10:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
Piastri had zeker ruimte kunnen laten, maar blijkbaar is dit de nieuwe manier van racen.
Als je kijkt naar het stuur van Max, met koude banden, zie je dat zijn stuur continue links uitslaat.
De Williams van toen was niet zo slecht, hoor. In 2014 eindigde Williams als 3e team in het WCC.quote:Op maandag 9 december 2024 09:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bottas liet daarvoor bij Williams wel zien dat hij ook met een mindere auto hele goede dingen kan laten zien. Maar dat is wel zowat 10 jaar geleden
8 penaltypunten gepakt inmiddels. We hebben kunnen zien hoe die verdedigt af en toe.quote:Op maandag 9 december 2024 10:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nieuwe manier van racen is gewoon "het is altijd de schuld van Max".
Ook geen Brits paspoort ehquote:Op maandag 9 december 2024 11:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
Bottas Hongarije 2021 ook straf bocht 1. Is dus niet uniek.
Nee hoor, dat zegt niets over het verdedigen, want er zijn er twee die niets met verdedigen te maken hebben. Bovendien is het ook mogelijk om 3 punten te krijgen voor een inchident, dus blijkbaar valt het allemaal wel meequote:Op maandag 9 december 2024 11:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
8 penaltypunten gepakt inmiddels. We hebben kunnen zien hoe die verdedigt af en toe.
De stewards zullen het wel net zo lang rekken tot er niets meer aan de hand is. Hebben ze met Hamilton ook gedaan.quote:Op maandag 9 december 2024 11:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zegt niets over het verdedigen, want er zijn er twee die niets met verdedigen te maken hebben. Bovendien is het ook mogelijk om 3 punten te krijgen voor een inchident, dus blijkbaar valt het allemaal wel meeHij is ook nog eens niet de enige met zoveel punten. En volgens de regels mag je een bepaald aantal penaltypunten hebben, dus dat hoort bij het spel. Het is misschien zelfs wel niet slim om ze niet te benutten in deze situatie.
Bron: https://liquipedia.net/formula1/Penalty_Points
Naar 2021 moeten grijpen om een punt te maken terwijl er al meerdere niet bestrafte, recentere en echt vergelijkbare situaties zijn genoemd. Je moet er maar op komen.Het houdt niet op, niet vanzelf.quote:Op maandag 9 december 2024 11:14 schreef Nattekat het volgende:
Een totale mongolenactie in bocht 1 werd altijd al bestraft, maar wel een beetje een zinloze vergelijk.
Ik ontkracht alleen de bewering dat het nieuw zou zijn om een penalty uit te delen voor bocht 1.quote:Op maandag 9 december 2024 11:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Naar 2021 moeten grijpen om een punt te maken terwijl er al meerdere niet bestrafte en echt vergelijkbare situaties zijn genoemd. Je moet er maar op komen.Het houdt niet op, niet vanzelf.
En dat laatste, dat moet je eigenlijk niet willen.quote:Op maandag 9 december 2024 10:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, Max had sowieso wel meeste schuld, want Piastri deed niks verkeerd. Hij had meer ruimte kunnen geven, maar dan vooral omdat hij zijn eigen race dan had kunnen redden. Ik vond het verder ook een race incident, maar als ze vanaf nu dit soort dingen in de eerste bocht standaard gaan straffen is het prima.
Ik vind dat ze een beetje doorslaan met straffen de laatste paar races, maar blijkbaar is dat wat ze willen, meer jurysport ipv gewoon rijden.
De 10sec drive thru is ook al even niet meer op de buis gezien. Daarvoor moesten we ook de geschiedenis boeken in.quote:Op maandag 9 december 2024 11:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Naar 2021 moeten grijpen om een punt te maken terwijl er al meerdere niet bestrafte, recentere en echt vergelijkbare situaties zijn genoemd. Je moet er maar op komen.Het houdt niet op, niet vanzelf.
Het is of een drive thru, of een 10 seconde stop and go penalty, maar niet een 10 seconde drive thruquote:Op maandag 9 december 2024 11:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De 10sec drive thru is ook al even niet meer op de buis gezien. Daarvoor moesten we ook de geschiedenis boeken in.
Ja, en dat mag. Niks mis mee om voorbeelden van jaren terug er bij te pakken als er geen recente voorbeelden zijn.quote:Op maandag 9 december 2024 11:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De 10sec drive thru is ook al even niet meer op de buis gezien. Daarvoor moesten we ook de geschiedenis boeken in.
Jij bent goed uit het weekend gekomenquote:Op maandag 9 december 2024 11:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het is of een drive thru, of een 10 seconde stop and go penalty, maar niet een 10 seconde drive thru
Oh en hij mag het wel. lol.quote:Op maandag 9 december 2024 11:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, en dat mag. Niks mis mee om voorbeelden van jaren terug er bij te pakken als er geen recente voorbeelden zijn.
Kan mij eigenlijk niet echt herinneren wanneer de laatste keer was dat er een dubbel geel situatie was en iemand het negeerde. Achteraf bleek dit gewoon standaard straf te zijn.
Denk dat de komende jaren nog veel en veel erger gaan worden, omdat men doorheeft dat dat de enige manier is om van Max te winnen als hij ook maar een beetje een auto wat mee kan komen.quote:Op maandag 9 december 2024 11:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dat laatste, dat moet je eigenlijk niet willen.
'Its a motor race Toto. We went car racing'
Dat continue gezeik en gezeur, graag niet weer het gejank van eind jaren '00 en begin jaren '10.
Mate, we all got no gripquote:Op maandag 9 december 2024 10:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
All the time you have to leave the space!quote:Op maandag 9 december 2024 11:58 schreef Adames het volgende:
[..]
Mate, we all got no grip
We all need to give a little bit of space
Hoeveel gezeik heeft hij al gehad over de jaren inderdaad?quote:Op maandag 9 december 2024 11:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk dat de komende jaren nog veel en veel erger gaan worden, omdat men doorheeft dat dat de enige manier is om van Max te winnen als hij ook maar een beetje een auto wat mee kan komen.
Daarnaast denk ik serieus dat de coureurs nu ook doorhebben dat de stewards Max harder aanpakken dan de rest, dus daar gaan ze gebruik van maken. Daar is het hele gebeuren van Russell ook op gebouwd.
Als Max volgend jaar moet vechten voor zijn punten gaat het heel heel heel veel gezeik opleveren.
Dat vrees ik inderdaad ook. En daarna wordt het zo geframed dat wanneer Max volgens de regeltjes moet racen hij dat niet kan. Ik vrees ook wel voor die penalty punten. Meer dan de helft ervan is onzin, maar even nog twee momentjes erbij naaien en hij zit op 12. In 11 races, dat lijkt me een probleem te worden.quote:Op maandag 9 december 2024 11:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk dat de komende jaren nog veel en veel erger gaan worden, omdat men doorheeft dat dat de enige manier is om van Max te winnen als hij ook maar een beetje een auto wat mee kan komen.
Daarnaast denk ik serieus dat de coureurs nu ook doorhebben dat de stewards Max harder aanpakken dan de rest, dus daar gaan ze gebruik van maken. Daar is het hele gebeuren van Russell ook op gebouwd.
Als Max volgend jaar moet vechten voor zijn punten gaat het heel heel heel veel gezeik opleveren.
Juist een van de meest veilige en stabiele landen in Afrika. Volgend jaar wordt er niet voor niets het WK wielrennen daar gehouden.quote:Op zondag 8 december 2024 20:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En Rwanda is bepaald niet stabiel en veilig.
I dont give a crap. Ik zou 100% van mijn salaris vragen. We hebben met volle verstand dat contract getekend en nu opeens willen jullie van mij af?quote:Op maandag 9 december 2024 13:23 schreef Rnie het volgende:
Stel dat jullie Perez zouden zijn, wat zouden jullie, wat betreft de afkoop van zijn contract, vragen ter compensatie? Hij heeft immers een contract tot 2026.
Is 25% van zijn 2jarige salaris icm een pay per gig ambassadeursrol redelijk?
Idd, al ben je de grootste mongool of zelfs een ex-vrouw, als je afspraken maakt en je hebt ergens recht op.. betalen.quote:Op maandag 9 december 2024 13:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
I dont give a crap. Ik zou 100% van mijn salaris vragen. We hebben met volle verstand dat contract getekend en nu opeens willen jullie van mij af?
Als je iemand anders wil met je volle verstand, ga je maar betalen. Stel mij maar schadeloos.
Max had misschien een klein beetje schuld, maar imho volgens de regels niet, want hij zit hier met zijn voorwiel naast de spiegel van Piastri. Dat zijn de regels die dit seizoen gelden, zoals ik al een aantal keer heb aangegeven gisteren. Piastri had hem hier meer ruimte moeten geven.quote:Op maandag 9 december 2024 10:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee, dat is niet nieuw, als er een coureur volledig als schuldige aangewezen kan worden. Wat imho hier volgens de regels niet het geval was.quote:Op maandag 9 december 2024 11:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik ontkracht alleen de bewering dat het nieuw zou zijn om een penalty uit te delen voor bocht 1.
Maar goed, feiten worden hier weer eens niet gewaardeerd zie ik voor de zoveelste keer.
Weer een partijtje stemming maken vanwege feiten die je niet bevallen. Dat zou eens moeten ophouden.
En gisteren ook weer voor de unsafe release van Lawson. Die hij niet ingelost heeft, dacht ik.quote:Op maandag 9 december 2024 11:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Volgens de stewards was Max “wholly at fault”. Dus in dat opzicht zou het hele lap 1 turn 1-gedeelte ook geen rol spelen.quote:Op maandag 9 december 2024 14:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, dat is niet nieuw, als er een coureur volledig als schuldige aangewezen kan worden. Wat imho hier volgens de regels niet het geval was.
100% basis-salaris, en eenzelfde percentage van de bonussen van 2025 en 2026 die dit jaar betaald zijn. Als minimum. Er is een contract, RBR wilt er vanaf, dan moeten ze het afkopen.quote:Op maandag 9 december 2024 13:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
I dont give a crap. Ik zou 100% van mijn salaris vragen. We hebben met volle verstand dat contract getekend en nu opeens willen jullie van mij af?
Als je iemand anders wil met je volle verstand, ga je maar betalen. Stel mij maar schadeloos.
Die snap ik even niet.quote:Op maandag 9 december 2024 14:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
en eenzelfde percentage van de bonussen van 2025 en 2026 die dit jaar betaald zijn
ik neem aan dat hij bedoelt dat checo dan ook een deel van de bonussen van 25 en 26 zou kunnen eisen(aangzien hij nog 2 jaar zou hebben )quote:Op maandag 9 december 2024 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die snap ik even niet.
Hoe bedoel je die? Niet om te zieken ofso he deze vraag.
ah, zo.quote:Op maandag 9 december 2024 15:34 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik neem aan dat hij bedoelt dat checo dan ook een deel van de bonussen van 25 en 26 zou kunnen eisen(aangzien hij nog 2 jaar zou hebben )
De coureurs krijgen flinke bonussen voor overwinningen, podia etc. Ik geloof dat Max dit jaar meer dan 10 miljoen MINDER krijgt omdat hij minder races heeft gewonnen.quote:Op maandag 9 december 2024 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die snap ik even niet.
Hoe bedoel je die? Niet om te zieken ofso he deze vraag.
Zou toch wel leuke juice zijn als het contract van Perez gelekt zou worden.quote:Op maandag 9 december 2024 16:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De coureurs krijgen flinke bonussen voor overwinningen, podia etc. Ik geloof dat Max dit jaar meer dan 10 miljoen MINDER krijgt omdat hij minder races heeft gewonnen.
Maar beetje onhandig van mij om het over percentages te hebben, maar ik kan me voorstellen dat het basissalaris niet elk jaar hetzelfde is in het contract, en ook de bonussen niet. Dus als hij dit 2 miljoen aan bonus kreeg, en dat was 20% van het maximale aan bonussen, en in 2026 was het maximale aan bonussen 20 miljoen, dan zou hij 4 miljoen bonus van 2026 alsnog uitgekeerd moeten krijgen. Zoiets. Overigens zijn die bedragen volledig uit de lucht gegrepen.
Ja, ok, ik snap je nu.quote:Op maandag 9 december 2024 16:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De coureurs krijgen flinke bonussen voor overwinningen, podia etc. Ik geloof dat Max dit jaar meer dan 10 miljoen MINDER krijgt omdat hij minder races heeft gewonnen.
Maar beetje onhandig van mij om het over percentages te hebben, maar ik kan me voorstellen dat het basissalaris niet elk jaar hetzelfde is in het contract, en ook de bonussen niet. Dus als hij dit 2 miljoen aan bonus kreeg, en dat was 20% van het maximale aan bonussen, en in 2026 was het maximale aan bonussen 20 miljoen, dan zou hij 4 miljoen bonus van 2026 alsnog uitgekeerd moeten krijgen. Zoiets. Overigens zijn die bedragen volledig uit de lucht gegrepen.
Ligt eraan hoe die bonussen gedefinieerd zijn he. Als hij een bonus krijgt voor elk punt en podium, heeft hij toch was bonussen verdiend dit jaar. Wie weet, is het net als met CEOs enzo, die krijgen vaak ook nog bonussen, ook al heeft een bedrijf ruk gepresteerd.quote:Op maandag 9 december 2024 16:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, ok, ik snap je nu.
Alleen ik snap niet hoe hij die bonussen zou kunnen opeisen. Hij heeft geen reet gepresteerd en niet echt bewezen die bonussen ook te kunnen verdienen. Dat is nu net de reden waarom ze hem uit die auto willen halen.
Ja zo ja.quote:Op maandag 9 december 2024 17:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe die bonussen gedefinieerd zijn he. Als hij een bonus krijgt voor elk punt en podium, heeft hij toch was bonussen verdiend dit jaar. Wie weet, is het net als met CEOs enzo, die krijgen vaak ook nog bonussen, ook al heeft een bedrijf ruk gepresteerd.
Ow daarom zijn er bijzondere veiligheidsrisico's, maar een paar rebellengroepen etc.quote:Op maandag 9 december 2024 13:35 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Juist een van de meest veilige en stabiele landen in Afrika. Volgend jaar wordt er niet voor niets het WK wielrennen daar gehouden.
Net zo gevaarlijk als Frankrijkquote:Op maandag 9 december 2024 18:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ow daarom zijn er bijzondere veiligheidsrisico's, maar een paar rebellengroepen etc.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/rwanda
Rond Parijs in de buitenwijken wens ik de meeste mensen veel succesquote:Op maandag 9 december 2024 18:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Net zo gevaarlijk als Frankrijk
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/frankrijk
Ook een shithole.quote:Op maandag 9 december 2024 18:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Net zo gevaarlijk als Frankrijk
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/frankrijk
Oh, zeker, die auto was niet slecht, maar hij liet toen wel zien dat hij kan racen. Haalde ook regelmatig het podium met snellere auto’s achter hem, geloof ikquote:Op maandag 9 december 2024 11:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
De Williams van toen was niet zo slecht, hoor. In 2014 eindigde Williams als 3e team in het WCC.
Seychellen. Malediven. Vietnam. Maleisië. Dubai. Indonesië. Qatar. Ahi Dabhi.quote:Op maandag 9 december 2024 18:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ow daarom zijn er bijzondere veiligheidsrisico's, maar een paar rebellengroepen etc.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/rwanda
Hij heeft vooral laten zien dat-ie goed het gaspedaal in kan trappen, het succes van Williams in 2014 leunde zwaar op de overpowered Mercedesmotor.quote:Op maandag 9 december 2024 19:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, zeker, die auto was niet slecht, maar hij liet toen wel zien dat hij kan racen. Haalde ook regelmatig het podium met snellere auto’s achter hem, geloof ik
Dat laatste geloof ik ook niet, maar er werd gezegd dat hij enkel hard ging in de makkelijk bestuurbare Mercedesquote:Op maandag 9 december 2024 19:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij heeft vooral laten zien dat-ie goed het gaspedaal in kan trappen, het succes van Williams in 2014 leunde zwaar op de overpowered Mercedesmotor.
Dat betekent helemaal niet dat-ie het ook goed zou doen in de RB21.
Max reed tot aan de apex op de curb (rechter wielen nog net op het asfalt) en als hij daar was blijven rijden was er niks gebeurt want na de apex liet Piastri z'n auto naar buiten lopen. Maar Max kon zijn draaicircel niet houden en daarmee kruisten de rij-lijnen elkaar met de botsing tot gevolg.quote:Op maandag 9 december 2024 14:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Max had misschien een klein beetje schuld, maar imho volgens de regels niet, want hij zit hier met zijn voorwiel naast de spiegel van Piastri. Dat zijn de regels die dit seizoen gelden, zoals ik al een aantal keer heb aangegeven gisteren. Piastri had hem hier meer ruimte moeten geven.
Dat de stewards aangeven dat hij er nergens ver genoeg naast zit klipt dus imho niet en slaat de straf nergens op.
Misschien dat ze gisteren consistent overal 10s straf voor gaven, maar deze straf was volgens de regels in ieder geval niet terecht.
50-75mln volgens Kalf bij viaplayquote:Op maandag 9 december 2024 20:16 schreef pmponer het volgende:
Perez rijdt dus volgend jaar gewoon, geen uitspraken, Max met zalvende woorden.
Weer een seizoen ergeren
Was nog niet bij de apex maar hier zie je wel dat die spiegel ook niet gelijk was aan het voorwielquote:Op maandag 9 december 2024 19:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Max reed tot aan de apex op de curb (rechter wielen nog net op het asfalt) en als hij daar was blijven rijden was er niks gebeurt want na de apex liet Piastri z'n auto naar buiten lopen. Maar Max kon zijn draaicircel niet houden en daarmee kruisten de rij-lijnen elkaar met de botsing tot gevolg.
Hij had het kunnen voorkomen als hij ietsje rustiger aan gedaan had
[ afbeelding ]
Gewoon mijn contract volledig laten uitbetalen.quote:Op maandag 9 december 2024 13:23 schreef Rnie het volgende:
Stel dat jullie Perez zouden zijn, wat zouden jullie, wat betreft de afkoop van zijn contract, vragen ter compensatie? Hij heeft immers een contract tot 2026.
Is 25% van zijn 2jarige salaris icm een pay per gig ambassadeursrol redelijk?
Max weet ook dat hij veilig Mexico in en uit met kunnenquote:Op maandag 9 december 2024 16:32 schreef Droopie het volgende:
[..]
Zou toch wel leuke juice zijn als het contract van Perez gelekt zou worden.
Aan de andere kant had Max nog wat zalvende woorden voor Perez.
Het hele team heeft ondermaats gepresteerd en de auto was ruk, daar moesten ze hem mee doen.
[ x ]
Niet mee eens.quote:Op maandag 9 december 2024 20:46 schreef pmponer het volgende:
Ik ga er maar gewoon vanuit dat de stewards vanuit alle hoeken hebben gekeken en met een lijn op het beeld hebben gezien dat Max er niet voldoende naast zat, dus de penalty.
RBR heeft niet geprotesteert, Max heeft verontschuldigingen aan Oscar aangeboden. Tijd voor de winterstop
Hij ging ook hard in de makkelijk te besturen Williams inderdaad.quote:Op maandag 9 december 2024 19:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat laatste geloof ik ook niet, maar er werd gezegd dat hij enkel hard ging in de makkelijk bestuurbare Mercedes
Wat hij i.i.g. NIET deed is hard gaan in een draak van een Sauber.quote:Op maandag 9 december 2024 22:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij ging ook hard in de makkelijk te besturen Williams inderdaad.
Ja, zo kun je het ook zeggenquote:Op maandag 9 december 2024 22:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij ging ook hard in de makkelijk te besturen Williams inderdaad.
Haalde netjes Q3 in de laatste kwaliquote:Op maandag 9 december 2024 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat hij i.i.g. NIET deed is hard gaan in een draak van een Sauber.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |