Dat zeg ik nietquote:
Nou ja, Max had sowieso wel meeste schuld, want Piastri deed niks verkeerd. Hij had meer ruimte kunnen geven, maar dan vooral omdat hij zijn eigen race dan had kunnen redden. Ik vond het verder ook een race incident, maar als ze vanaf nu dit soort dingen in de eerste bocht standaard gaan straffen is het prima.quote:Op maandag 9 december 2024 09:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Max stak hand toch in eigen boezem? Ik vond de stewards best consistent met de straffen. Op andere punten ook weer niet
Iedereen altijd hier toch? Of mis ik wat.quote:
Piastri had zeker ruimte kunnen laten, maar blijkbaar is dit de nieuwe manier van racen.quote:Op maandag 9 december 2024 10:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, Max had sowieso wel meeste schuld, want Piastri deed niks verkeerd. Hij had meer ruimte kunnen geven, maar dan vooral omdat hij zijn eigen race dan had kunnen redden. Ik vond het verder ook een race incident, maar als ze vanaf nu dit soort dingen in de eerste bocht standaard gaan straffen is het prima.
Ik vind dat ze een beetje doorslaan met straffen de laatste paar races, maar blijkbaar is dat wat ze willen, meer jurysport ipv gewoon rijden.
Nieuwe manier van racen is gewoon "het is altijd de schuld van Max".quote:Op maandag 9 december 2024 10:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
Piastri had zeker ruimte kunnen laten, maar blijkbaar is dit de nieuwe manier van racen.
Als je kijkt naar het stuur van Max, met koude banden, zie je dat zijn stuur continue links uitslaat.
Zou het helpen als de bandenwarmers weer een paar standjes hoger mogen?
dit is een typisch eerste bocht gevalletjequote:Op maandag 9 december 2024 10:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
Piastri had zeker ruimte kunnen laten, maar blijkbaar is dit de nieuwe manier van racen.
Als je kijkt naar het stuur van Max, met koude banden, zie je dat zijn stuur continue links uitslaat.
De Williams van toen was niet zo slecht, hoor. In 2014 eindigde Williams als 3e team in het WCC.quote:Op maandag 9 december 2024 09:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bottas liet daarvoor bij Williams wel zien dat hij ook met een mindere auto hele goede dingen kan laten zien. Maar dat is wel zowat 10 jaar geleden
8 penaltypunten gepakt inmiddels. We hebben kunnen zien hoe die verdedigt af en toe.quote:Op maandag 9 december 2024 10:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nieuwe manier van racen is gewoon "het is altijd de schuld van Max".
Ook geen Brits paspoort ehquote:Op maandag 9 december 2024 11:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
Bottas Hongarije 2021 ook straf bocht 1. Is dus niet uniek.
Nee hoor, dat zegt niets over het verdedigen, want er zijn er twee die niets met verdedigen te maken hebben. Bovendien is het ook mogelijk om 3 punten te krijgen voor een inchident, dus blijkbaar valt het allemaal wel meequote:Op maandag 9 december 2024 11:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
8 penaltypunten gepakt inmiddels. We hebben kunnen zien hoe die verdedigt af en toe.
De stewards zullen het wel net zo lang rekken tot er niets meer aan de hand is. Hebben ze met Hamilton ook gedaan.quote:Op maandag 9 december 2024 11:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zegt niets over het verdedigen, want er zijn er twee die niets met verdedigen te maken hebben. Bovendien is het ook mogelijk om 3 punten te krijgen voor een inchident, dus blijkbaar valt het allemaal wel meeHij is ook nog eens niet de enige met zoveel punten. En volgens de regels mag je een bepaald aantal penaltypunten hebben, dus dat hoort bij het spel. Het is misschien zelfs wel niet slim om ze niet te benutten in deze situatie.
Bron: https://liquipedia.net/formula1/Penalty_Points
Naar 2021 moeten grijpen om een punt te maken terwijl er al meerdere niet bestrafte, recentere en echt vergelijkbare situaties zijn genoemd. Je moet er maar op komen.Het houdt niet op, niet vanzelf.quote:Op maandag 9 december 2024 11:14 schreef Nattekat het volgende:
Een totale mongolenactie in bocht 1 werd altijd al bestraft, maar wel een beetje een zinloze vergelijk.
Ik ontkracht alleen de bewering dat het nieuw zou zijn om een penalty uit te delen voor bocht 1.quote:Op maandag 9 december 2024 11:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Naar 2021 moeten grijpen om een punt te maken terwijl er al meerdere niet bestrafte en echt vergelijkbare situaties zijn genoemd. Je moet er maar op komen.Het houdt niet op, niet vanzelf.
En dat laatste, dat moet je eigenlijk niet willen.quote:Op maandag 9 december 2024 10:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, Max had sowieso wel meeste schuld, want Piastri deed niks verkeerd. Hij had meer ruimte kunnen geven, maar dan vooral omdat hij zijn eigen race dan had kunnen redden. Ik vond het verder ook een race incident, maar als ze vanaf nu dit soort dingen in de eerste bocht standaard gaan straffen is het prima.
Ik vind dat ze een beetje doorslaan met straffen de laatste paar races, maar blijkbaar is dat wat ze willen, meer jurysport ipv gewoon rijden.
De 10sec drive thru is ook al even niet meer op de buis gezien. Daarvoor moesten we ook de geschiedenis boeken in.quote:Op maandag 9 december 2024 11:24 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Naar 2021 moeten grijpen om een punt te maken terwijl er al meerdere niet bestrafte, recentere en echt vergelijkbare situaties zijn genoemd. Je moet er maar op komen.Het houdt niet op, niet vanzelf.
Het is of een drive thru, of een 10 seconde stop and go penalty, maar niet een 10 seconde drive thruquote:Op maandag 9 december 2024 11:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De 10sec drive thru is ook al even niet meer op de buis gezien. Daarvoor moesten we ook de geschiedenis boeken in.
Ja, en dat mag. Niks mis mee om voorbeelden van jaren terug er bij te pakken als er geen recente voorbeelden zijn.quote:Op maandag 9 december 2024 11:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De 10sec drive thru is ook al even niet meer op de buis gezien. Daarvoor moesten we ook de geschiedenis boeken in.
Jij bent goed uit het weekend gekomenquote:Op maandag 9 december 2024 11:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het is of een drive thru, of een 10 seconde stop and go penalty, maar niet een 10 seconde drive thru
Oh en hij mag het wel. lol.quote:Op maandag 9 december 2024 11:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, en dat mag. Niks mis mee om voorbeelden van jaren terug er bij te pakken als er geen recente voorbeelden zijn.
Kan mij eigenlijk niet echt herinneren wanneer de laatste keer was dat er een dubbel geel situatie was en iemand het negeerde. Achteraf bleek dit gewoon standaard straf te zijn.
Denk dat de komende jaren nog veel en veel erger gaan worden, omdat men doorheeft dat dat de enige manier is om van Max te winnen als hij ook maar een beetje een auto wat mee kan komen.quote:Op maandag 9 december 2024 11:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dat laatste, dat moet je eigenlijk niet willen.
'Its a motor race Toto. We went car racing'
Dat continue gezeik en gezeur, graag niet weer het gejank van eind jaren '00 en begin jaren '10.
Mate, we all got no gripquote:Op maandag 9 december 2024 10:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
All the time you have to leave the space!quote:Op maandag 9 december 2024 11:58 schreef Adames het volgende:
[..]
Mate, we all got no grip
We all need to give a little bit of space
Hoeveel gezeik heeft hij al gehad over de jaren inderdaad?quote:Op maandag 9 december 2024 11:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk dat de komende jaren nog veel en veel erger gaan worden, omdat men doorheeft dat dat de enige manier is om van Max te winnen als hij ook maar een beetje een auto wat mee kan komen.
Daarnaast denk ik serieus dat de coureurs nu ook doorhebben dat de stewards Max harder aanpakken dan de rest, dus daar gaan ze gebruik van maken. Daar is het hele gebeuren van Russell ook op gebouwd.
Als Max volgend jaar moet vechten voor zijn punten gaat het heel heel heel veel gezeik opleveren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |