quote:Op woensdag 27 november 2024 17:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jij ook man, ik zit al aan de cornbread!
Hahaha, gadverdamme!quote:
Nu al niet eens geld genoeg om een echte kalkoen te betalen, die kalkoenen gaan de komende jaren alleen maar duurder worden..quote:
Denk dat wanneer mensen als Emma je beste verdedigingslinie is dat je al snel bent uitgeluld (tenzij je eerder sterft van schaamte).quote:Op woensdag 27 november 2024 07:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nou wat een argumenten. Net als Pierce meteen uitgeluld bij een beetje weerstand.
Nee die voorwaarden zijn niet in beton gegoten en dat laat Trump zeer duidelijk weten.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet om gunstigere voorwaarden, die hebben ze al. Het houdt geen enkele migrant tegen.
Omdat het geen reet met elkaar te maken heeft.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee die voorwaarden zijn niet in beton gegoten en dat laat Trump zeer duidelijk weten.
Dus nogmaals waarom zou dit geen incentive voor Mexico zijn om wat proactiever op te treden tegen drugssmokkel en illegale immigratie?
Dat doet er toch niet toe, het gaat erom dat je iets afdwingt.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Omdat het geen reet met elkaar te maken heeft.
Maar dat doet er wel toe, want daar gaat het toch om? Nu doe je een beetje hetzelfde als de Canadese president in die ene South Park episode waar Canada ging staken. Als het je echt alleen maar gaat om IETS af te dwingen, maar zonder enig effect, dan is het een wassenneus.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat doet er toch niet toe, het gaat erom dat je iets afdwingt.
Maar hoe kom je erbij dat iets af dwingen doormiddel van importheffingen geen enkel effect zou hebben? Het is toch aan de Mexicaanse overheid om daar op te reageren?quote:Op woensdag 27 november 2024 18:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar dat doet er wel toe, want daar gaat het toch om? Nu doe je een beetje hetzelfde als de Canadese president in die ene South Park episode waar Canada ging staken. Als het je echt alleen maar gaat om IETS af te dwingen, maar zonder enig effect, dan is het een wassenneus.
Nogmaals, ik luister vooral naar wat Trump zelf zegt. Die verkocht 'tariffs' tijdens zijn campagne als het kip met de gouden eieren. Het zorgt voor meer inkomsten en zou daardoor een deel van de belastingen kunnen vervangen, zo luidt de uitleg van Trump.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een “ means to an end”, in het geval van Trump betekent het terug halen van de maakindustrie naar de VS en een meer proactievere houding tegenover drugssmokkel en illegale immigratie.
Amerika is een enorme markt en gunstige toegang tot die markt is een sterk wapen om iets af te dwingen.
Mexico is vooralsnog van plan om te reageren door zelf de importheffingen te verhogen: Mexico Threatens Retaliatory Tariffs in Response to Trumpquote:Op woensdag 27 november 2024 18:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar hoe kom je erbij dat iets af dwingen doormiddel van importheffingen geen enkel effect zou hebben? Het is toch aan de Mexicaanse overheid om daar op te reageren?
Oh vandaar dat je in twee posts al geen enkel punt kunt weerleggen. Veel verder dan pierce kom je niet, op de man spelen. Nou van mij mag Emma zeker naar mijn toilet hoor.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat wanneer mensen als Emma je beste verdedigingslinie is dat je al snel bent uitgeluld (tenzij je eerder sterft van schaamte).
Precies...dan zijn ze tenminste eerlijk...net zoals hier in Nederland. Zeg gewoon dat je tegen asielzoekers bent en bereid bent om rijk NL te spekken om van die lui af te komen.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon openlijk dat het je allemaal geen reet uitmaakt, zolang het maar tegen migranten is.
Sheinbaum reageert met spierballentaal op Trump. Ze laat duidelijk merken dat ook zij wat te wensen heeft. En nu is het aan beide partijen om er iets uit te slepen dat voor beiden het beste werkt. Hoe dat er precies uit moet gaan zien etc etc dat weet niemand helaas.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mexico is vooralsnog van plan om te reageren door zelf de importheffingen te verhogen: Mexico Threatens Retaliatory Tariffs in Response to Trump
Als dit uitmondt in een handelsoorlog, dan heeft uiteindelijk niemand daar baat bij.
Was dat dreigen voor of na dat je de deal had gesloten?quote:Op woensdag 27 november 2024 16:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
In de handel moet je soms wel eens dreigen om je zin door te drijven. Heb ik vroeger ook wel eens moeten doen om zo de beste deal eruit te slepen. Het idee dat je een onbetrouwbare handelspartner bent omdat je de voorwaarden van een deal wilt veranderen leeft alleen bij mensen die nog nooit handel hebben bedreven.
Stel dat een deal na een verloop van tijd niet meer rendabel is voor je, blijf jij dan gekke henkie door verlies te draaien omdat je bang bent dat je niet meer aardig gevonden word?quote:Op woensdag 27 november 2024 19:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Was dat dreigen voor of na dat je de deal had gesloten?
Ja, op die manier is geen deal meer iets waard. Wel de ander hun dingen laten nakomen, maar zelf te beroerd zijn om je eigen afspraken na te komen. Kleuters doen dat vooral, maar volwassen mensen horen geen kleuters meer te zijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Stel dat een deal na een verloop van tijd niet meer rendabel is voor je, blijf jij dan gekke henkie door verlies te draaien omdat je bang bent dat je niet meer aardig gevonden word?
Dat is het argument dat je maakt, je moet hondstrouw blijven aan je afspraak want die is nu eenmaal in beton gegoten.
Kortom, een onbetrouwbare handelspartners zijn hoort erbij.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
In de handel moet je soms wel eens dreigen om je zin door te drijven. Heb ik vroeger ook wel eens moeten doen om zo de beste deal eruit te slepen. Het idee dat je een onbetrouwbare handelspartner bent omdat je de voorwaarden van een deal wilt veranderen leeft alleen bij mensen die nog nooit handel hebben bedreven.
quote:Op woensdag 27 november 2024 19:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, op die manier is geen deal meer iets waard. Wel de ander hun dingen laten nakomen, maar zelf te beroerd zijn om je eigen afspraken na te komen. Kleuters doen dat vooral, maar volwassen mensen horen geen kleuters meer te zijn.
Een deal is even lang houdbaar tot die niet meer houdbaar is. Nogmaals afspraken zijn niet in beton gegoten, het staat elke partij vrij om de deal aan te passen. Waarom dit zo lastig te begrijpen is is mij een raadsel.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, een onbetrouwbare handelspartners zijn hoort erbij.
quote:Op woensdag 27 november 2024 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
Ik luister vooral naar wat Trump zelf zegt.
Wat voor deal met China is gebroken door die importheffingen?quote:Op woensdag 27 november 2024 20:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
Een deal is even lang houdbaar tot die niet meer houdbaar is. Nogmaals afspraken zijn niet in beton gegoten, het staat elke partij vrij om de deal aan te passen. Waarom dit zo lastig te begrijpen is is mij een raadsel.
De EU deed het laatst met elektrische voertuigen uit China. Daar zijn zomaar importheffingen op gezet om onze eigen industrie te beschermen.
Volgens jullie logica had dit dus nooit mogen gebeuren want nu ben je ineens een onbetrouwbare handelspartner en wilt geen enkel land ooit nog een deal met je sluiten.
Maar de situatie is helemaal niet veranderd, Trump wil gewoon goedkoop scoren voor zijn achterban. Migranten hebben helemaal niets met tarrifs te maken, zo lastig is het niet.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
Een deal is even lang houdbaar tot die niet meer houdbaar is. Nogmaals afspraken zijn niet in beton gegoten, het staat elke partij vrij om de deal aan te passen. Waarom dit zo lastig te begrijpen is is mij een raadsel.
De EU deed het laatst met elektrische voertuigen uit China. Daar zijn zomaar importheffingen op gezet om onze eigen industrie te beschermen.
Volgens jullie logica had dit dus nooit mogen gebeuren want nu ben je ineens een onbetrouwbare handelspartner en wilt geen enkel land ooit nog een deal met je sluiten.
De situatie is toch veranderd tegenover hoe de situatie eerst was. Is de EU nu onbetrouwbaar? Mag er überhaupt wel teruggekomen worden op een deal of is dat in beton gegoten?quote:Op woensdag 27 november 2024 20:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat voor deal met China is gebroken door die importheffingen?
Dat ligt aan de deal natuurlijk, als je constant steeds op een deal terugkomt, kan het zomaar zijn dat de andere partij zich niet meer bezig gaat houden met een deal.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De situatie is toch veranderd tegenover hoe de situatie eerst was. Is de EU nu onbetrouwbaar? Mag er überhaupt wel teruggekomen worden op een deal of is dat in beton gegoten?
Handelsverdragen hebben dan ook doorgaans een termijn waarna er opnieuw onderhandeld kan worden. Als je je daar al niet aan kan houden zullen er weinig landen zijn die uberhaupt nog met je willen onderhandelen.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De situatie is toch veranderd tegenover hoe de situatie eerst was. Is de EU nu onbetrouwbaar? Mag er überhaupt wel teruggekomen worden op een deal of is dat in beton gegoten?
Je geeft geen antwoord.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je zult wel blij zijn wanneer Hollywood volgend jaar bij de Oscars een man voorrang gaat krijgen op een vrouw in beste actrice (komt bekend voor? Denk aan dit draadje deze maandquote:Op woensdag 27 november 2024 18:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh vandaar dat je in twee posts al geen enkel punt kunt weerleggen. Veel verder dan pierce kom je niet, op de man spelen. Nou van mij mag Emma zeker naar mijn toilet hoor.
Sowieso wel grappig kwam vandaag nog bij een klant waar de kapstok in de vrouwentoilet was. Wat moeten alle vrouwen een doodsangsten hebben uitgestaan zeg
Oh nee, ook al ben ik een man is er niks aan de hand als ik zoiets kwetsbaars als een openbaar toilet inloop...
Welk verdrag met China heeft Europa daarmee geschondenquote:Op woensdag 27 november 2024 20:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
Alles valt als een kaartenhuis in elkaar.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:08 schreef Kijkertje het volgende:
Trump: Drill, baby, drill!
Exxon: slecht plan!
https://bsky.app/profile/gtconway.bsky.social/post/3lbvtf4r7m22l
[ afbeelding ]
Dat hele 'beste actrice ' moeten ze afschaffen.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je zult wel blij zijn wanneer Hollywood volgend jaar bij de Oscars een man voorrang gaat krijgen op een vrouw in beste actrice (komt bekend voor? Denk aan dit draadje deze maand).
Ja, voortaan gewoon alleen 5 mannen. Wijven Vrouwen moeten niet zo zeuren.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat hele 'beste actrice ' moeten ze afschaffen.
Tja, als vrouwen zelfs in acteerwerk niet kunnen wedijveren met mannen...quote:Op woensdag 27 november 2024 21:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, voortaan gewoon alleen 5 mannen. Wijven Vrouwen moeten niet zo zeuren.
Zelf hou ik wel van een beetje geschiedenis, dus het opbloeien de laatste tijd van de jaren '30 en jaren '50 is zeker fascinerend.
Maar @Chivaz denkt uiteraard alweer gelijk te hebben gekregen.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Alles valt als een kaartenhuis in elkaar.
Ik ben ook geen fan van importheffingen verder maar op zeer nauwe doelen zoals gesubsidieerde auto's valt het nog te begrijpen. Dat is niet vergelijkbaar met importheffingen op alle producten die niet door de staat gesubsidieerd worden.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, dus afschaffen die handel. Zie je wel dat we het ergens over eens konden wordenquote:Op woensdag 27 november 2024 21:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, als vrouwen zelfs in acteerwerk niet kunnen wedijveren met mannen...
Hier moet je eens bij een rechter mee aankomen. 'Ja, we hadden een contract, maar nu is die in mijn nadeel dus dan hoef ik natuurlijk niet na te komen'.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Stel dat een deal na een verloop van tijd niet meer rendabel is voor je, blijf jij dan gekke henkie door verlies te draaien omdat je bang bent dat je niet meer aardig gevonden word?
Typische MAGA-logica als het Trump betreft. Moet een Democratische president eens proberenquote:Op woensdag 27 november 2024 21:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hier moet je eens bij een rechter mee aankomen. 'Ja, we hadden een contract, maar nu is die in mijn nadeel dus dan hoef ik natuurlijk niet na te komen'.
Chivaz is van het type: "we doen een deal: jij geeft mij nu 100 euro en dan geef ik jou 14 maanden lang tien euro terug" en na 10 maanden zegt hij "deze deal is niet meer rendabel voor mij, ik zeg 'm op".quote:Op woensdag 27 november 2024 19:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, op die manier is geen deal meer iets waard. Wel de ander hun dingen laten nakomen, maar zelf te beroerd zijn om je eigen afspraken na te komen. Kleuters doen dat vooral, maar volwassen mensen horen geen kleuters meer te zijn.
Uiteraard vergezeld van wat dreigementen want 'in de handel moet dat soms om je zin te krijgen!'quote:Op woensdag 27 november 2024 22:13 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Chivaz is van het type: "we doen een deal: jij geeft mij nu 100 euro en dan geef ik jou 14 maanden lang tien euro terug" en na 10 maanden zegt hij "deze deal is niet meer rendabel voor mij, ik zeg 'm op".
Was hier maar een naam voor...quote:Op donderdag 28 november 2024 01:32 schreef Kijkertje het volgende:
Musk target op zijn platform nu openlijk Vindman die tegen Trump getuigde bij zijn Impeachment![]()
[ afbeelding ]
Jezuschristustehobbelpaard...quote:Op donderdag 28 november 2024 01:32 schreef Kijkertje het volgende:
Musk target op zijn platform nu openlijk Vindman die tegen Trump getuigde bij zijn Impeachment![]()
[ afbeelding ]
Rechter vervangenquote:Op woensdag 27 november 2024 21:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hier moet je eens bij een rechter mee aankomen. 'Ja, we hadden een contract, maar nu is die in mijn nadeel dus dan hoef ik natuurlijk niet na te komen'.
Stel je bent een aannemer. Je hebt een klus aangeboden gekregen, en na een onderhandeling een contract afgesloten over de voorwaarden. Op dag 1 van de klus denk je, weet je wat, ik wil toch 10% meer hebben en breekt het contract. Denk je dat je nog veel klussen aangeboden krijgt als je deze manier van handelen een tijdje vol houd?quote:Op woensdag 27 november 2024 19:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is het argument dat je maakt, je moet hondstrouw blijven aan je afspraak want die is nu eenmaal in beton gegoten.
Ja, ik snap het ook niet zo.quote:Op donderdag 28 november 2024 07:37 schreef OMG het volgende:
Context voor wat? Dat wat Vindman zegt waar is? Uiteraard. Dank.
Het is wel duidelijk in welke richting dit zich gaat bewegen, ze hebben het mooi voor elkaar: Het nu volledig gecontroleerde Twitter als medium voor volksgerichten. Politieke of publicitaire tegenstanders laten aanwijzen door 'het volk', en daar dan juridische actie op ondernemen om je eigen belangen veilig te stellen en tegelijk de indruk te wekken dat nu echt iemand het land opruimt. En waar nog onvoldoende verontwaardiging bestaat over een bepaalde tegenstander, laat je dat sentiment simpelweg creëren dmv bots. Heeft Musk eindelijk toch nog een soort van hyperloop (naar Verelendung)..quote:Op donderdag 28 november 2024 01:32 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
dan ga je als volwassenen om de tafel zitten, wordt de situatie uitgelegd, en kom je tot een nieuwe deal. Zonder dreigen. In de meeste gevallen heeft geen van de partijen er iets aan als de ander omvalt.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Benieuwd hoe dit gaat aflopen. Het is niet ondenkbaar dat Trump (en Musk) de DOJ achter Vindman aanstuurt. En ik vermoed dat Bondi daar geen bezwaar tegen heeft. In dat geval is het afwachten wat de organisatie doet.quote:Op donderdag 28 november 2024 01:32 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
U bedoelt:quote:
Hier nog een onwillekeurige:quote:Op donderdag 28 november 2024 13:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
U bedoelt:
Ander willekeurig boosrechts twitteraccount.
Ah ja. Ook van die rare Maleisische trol nemen we niks aan.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Hier nog een onwillekeurige:
[ x ]
Hoe kunnen we weten wat er van Project '25 ingevoerd zal worden? Project '25 is meer een wenslijst. Niet de meest progressieve wenslijst, maar het is er wel eentje.quote:Op maandag 25 november 2024 15:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar dat is natuurlijk niet waar Trump afstand van heeft genomen en waar Kamala Harris op doelde.
Ik zal wederom de vraag stellen, wat precies van project 2025 zal er ingevoerd worden met de aanstelling van Vought, en waarom is dat zo slecht?
Gezien de hysterie in het vorige deel moet dat toch niet zo moeilijk zijn om te beantwoorden.
Dus je neemt aan dat Musk een spion is en werkt voor Poetin? Zo ja, dan kan hij Amerikaanse verkiezingen gemanipuleerd om Trump laten winnen en Kamala Harris heeft dus onterecht verloren. Dat klinkt behoorlijk verdacht en moet onderzocht worden. Ik vrees dat het te laat is, maar kan wel snel ingegrepen worden.quote:
Maar wat wil je nu eik zeggen? Wat is er precies mis met wat Vindman zegt? Hij zegt nergens dat Musk een Russische agent is, wel dat hij een veiligheidsrisico vormt voor de VS en dat klopt gewoon?quote:
Ja, is het ook, maar ook erg gevaarlijk!quote:Op donderdag 28 november 2024 14:53 schreef Sabata het volgende:
nah, ze hebben de macht nu dus het is allemaal goed. ze hoeven nu nooit meer te stemmen volgens oom Donald
Interessante theorie.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar wat wil je nu eik zeggen? Wat is er precies mis met wat Vindman zegt? Hij zegt nergens dat Musk een Russische agent is, wel dat hij een veiligheidsrisico vormt voor de VS en dat klopt gewoon?
Dit itt Musk die de leugen verspreidt dat Vindman betaald wordt door Oekraiense oligarchen, een verrader is en daarvoor gestraft gaat worden. Weet je wat voor straf er op verraad staat? De doodstraf
Nafta had dat niet en het review termijn van de huidige deal is in 2026.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Handelsverdragen hebben dan ook doorgaans een termijn waarna er opnieuw onderhandeld kan worden. Als je je daar al niet aan kan houden zullen er weinig landen zijn die uberhaupt nog met je willen onderhandelen.
We hebben het over handel tuinhek, nogmaals blijf je hangen in een deal om de goede vrede te bewaren al kost het je ontzettend veel geld?quote:Op donderdag 28 november 2024 07:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Stel je bent een aannemer. Je hebt een klus aangeboden gekregen, en na een onderhandeling een contract afgesloten over de voorwaarden. Op dag 1 van de klus denk je, weet je wat, ik wil toch 10% meer hebben en breekt het contract. Denk je dat je nog veel klussen aangeboden krijgt als je deze manier van handelen een tijdje vol houd?
Maar wordt de VS dan slechter van de huidige deal met Canada en Mexico? En was het niet de vorige Trump-regering die de meest recente versie van NAFTA heeft uitonderhandeld?quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We hebben het over handel tuinhek, nogmaals blijf je hangen in een deal om de goede vrede te bewaren al kost het je ontzettend veel geld?
Er word gesteld dat hij via deze deal het een en ander wil afdwingen. En dat is zijn recht als president zijnde.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wordt de VS dan slechter van de huidige deal met Canada en Mexico? En was het niet de vorige Trump-regering die de meest recente versie van NAFTA heeft uitonderhandeld?
Daar maakte Trump toen heel veel gedoe over, de US 'was being robbed'. Maar ik begrijp dat deze nieuwe deal, die stamt uit 2019, dus eigenlijk zwaar kut is?
Ik betwist dat recht dan ook niet. Maar jij hebt het over een deal die slecht zou zijn, en de VS 'geld zou kosten'. Ik koppel dat dan aan Trumps dreigende taal richting buurlanden Mexico en Canada. De deal met deze landen is in 2019 geactualiseerd en hernieuwd, nota bene door Trumps eigen regering. Was dat dan zo'n belabberde deal?quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er word gesteld dat hij via deze deal het een en ander wil afdwingen. En dat is zijn recht als president zijnde.
Waarom heeft Trump destijds dan zelf niet beter onderhandeld?quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We hebben het over handel tuinhek, nogmaals blijf je hangen in een deal om de goede vrede te bewaren al kost het je ontzettend veel geld?
De review is in 2026, kortom nieuwe ronden nieuwe kansen. Hij heeft dus een volledig jaar om te onderhandelen etc etc.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom heeft Trump destijds dan zelf niet beter onderhandeld?
Ik heb niets over de huidige deal gezegd???quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik betwist dat recht dan ook niet. Maar jij hebt het over een deal die slecht zou zijn, en de VS 'geld zou kosten'. Ik koppel dat dan aan Trumps dreigende taal richting buurlanden Mexico en Canada. De deal met deze landen is in 2019 geactualiseerd en hernieuwd, nota bene door Trumps eigen regering. Was dat dan zo'n belabberde deal?
Dat is geen antwoord op de vraag natuurlijk. Waarom zou je heronderhandelen als de deal goed is?quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De review is in 2026, kortom nieuwe ronden nieuwe kansen. Hij heeft dus een volledig jaar om te onderhandelen etc etc.
Excuses dat ik dacht dat er wat meer inhoud schuilging achter je post, dat was blijkbaar een vergissing. Je had het hier zelf over een 'deal' waar de VS niet in zou moeten blijven hangen. En aangezien de dreigende taal richting Mexico en Canada onderwerp is van gesprek, deduceerde ik dat je doelt op de bestaande deal die de VS heeft met beide landen. Maar ik had die logische stap duidelijk niet moeten maken.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb niets over de huidige deal gezegd???
Het enige wat ik stel is dat hij heeft aangegeven importheffingen in te zetten om het een en ander af te dwingen. Je maakt er nu echt een heel ander verhaal van.
quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het was een hypothetische vraag die ik stelde aan tuinhek. Een vraag die hij overigens weigert te beantwoorden.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Excuses dat ik dacht dat er wat meer inhoud schuilging achter je post, dat was blijkbaar een vergissing. Je had het hier zelf over een 'deal' waar de VS niet in zou moeten blijven hangen. En aangezien de dreigende taal richting Mexico en Canada onderwerp is van gesprek, deduceerde ik dat je doelt op de bestaande deal die de VS heeft met beide landen. Maar ik had die logische stap duidelijk niet moeten maken.
[..]
Situaties veranderen, en om daar op in te spelen acht Trump het nodig om te heronderhandelen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag natuurlijk. Waarom zou je heronderhandelen als de deal goed is?
Het maakt geen reet uit wat Trump doet, bepaalde figuren doen altijd net alsof het logisch is, ook al zou Trump morgen het tegenovergestelde beweren.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik betwist dat recht dan ook niet. Maar jij hebt het over een deal die slecht zou zijn, en de VS 'geld zou kosten'. Ik koppel dat dan aan Trumps dreigende taal richting buurlanden Mexico en Canada. De deal met deze landen is in 2019 geactualiseerd en hernieuwd, nota bene door Trumps eigen regering. Was dat dan zo'n belabberde deal?
Wat is er onlogisch aan opnieuw onderhandelen?quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het maakt geen reet uit wat Trump doet, bepaalde figuren doen altijd net alsof het logisch is, ook al zou Trump morgen het tegenovergestelde beweren.
Je roept maar wat, Chivaz.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat is er onlogisch aan opnieuw onderhandelen?
Dat doe jij, je roept dat het onlogisch is om iets opnieuw uit te onderhandelen. Als ik je vervolgens vraag waarom dat onlogisch is kom je met dit……..quote:
Het gaat hier al twee dagen over, en ik heb al lang aangegeven hoe ik daarover denk. Maar het maakt niet uit, want alles wat die vent doet verdedig je toch wel. Net als dat de ambtenaren zo enorm schandalig slecht zouden zijn, terwijl je er nooit in aanraking mee bent geweest. Je roept maar wat en dan veins je een zogenaamd neutrale discussie, maar volgende week kan je zomaar weer het tegenovergestelde beweren.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat doe jij, je roept dat het onlogisch is om iets opnieuw uit te onderhandelen. Als ik je vervolgens vraag waarom dat onlogisch is kom je met dit……..
1. Welke onderdelen van de deal met Mexico en Canada wil Trump heronderhandelen? Wat mankeert er precies aan de bestaande afspraken?quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat is er onlogisch aan opnieuw onderhandelen?
Dat is een hoop tekst om te zeggen dat er eigenlijk helemaal niets onlogisch is aan iets uit onderhandelen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het gaat hier al twee dagen over, en ik heb al lang aangegeven hoe ik daarover denk. Maar het maakt niet uit, want alles wat die vent doet verdedig je toch wel. Net als dat de ambtenaren zo enorm schandalig slecht zouden zijn, terwijl je er nooit in aanraking mee bent geweest. Je roept maar wat en dan veins je een zogenaamd neutrale discussie, maar volgende week kan je zomaar weer het tegenovergestelde beweren.
1. Ik heb werkelijk waar geen idee, ik ga slechts af op wat Trump zelf heeft gezegd.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
1. Welke onderdelen van de deal met Mexico en Canada wil Trump heronderhandelen? Wat mankeert er precies aan de bestaande afspraken?
2. Waarom meteen importheffingen in de strijd gooien, een maatregel die de kosten voor import verhoogt en daarmee dus ook de consumentenprijzen van een groot aantal producten? Je kunt er immers ook mee dreigen en ze later alsnog verhogen als je niet je zin krijgt. Nu krijg je hogere prijzen, terwijl onderhandelingen nog moeten beginnen. En zulke onderhandelingen duren vaak jaren.
Dat gaat niet beantwoord worden, het zal blijven 'het is prima een nieuwe deal te willen', want als Trump het zegt wordt er niet aan getwijfeld. Maar inhoudelijk roept ie maar wat. Dat is nu al zo vaak aangegeven, maar dan gaan anderen zogenaamd niet op de inhoud in.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
1. Welke onderdelen van de deal met Mexico en Canada wil Trump heronderhandelen? Wat mankeert er precies aan de bestaande afspraken?
Ik redeneer gewoon even puur vanuit het oogpunt van de consument.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
1. Ik heb werkelijk waar geen idee, ik ga slechts af op wat Trump zelf heeft gezegd.
2. Trump ziet dit als een opening voor onderhandelingen. Het idee is dat je hoog in de boom gaat zitten om vervolgens nader tot elkaar te komen. Sheinbaum reageert daar vervolgens op om zelf ook met wat eisen te komen.
Kortom er is blijkbaar ruimte om te onderhandelen. Hoe dat precies eruit moet gaan zien weet geen mens van te voren.
In het geval van Canada liggen de consumentenprijzen ook hoog. Die zijn de laatste die willen dat prijzen omhoog schieten dus importheffingen als pressiemiddel kunnen zeer nuttig zijn voor de aankomende onderhandelingen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik redeneer gewoon even puur vanuit het oogpunt van de consument.
Stel dat jij ergens in het noorden van de VS woont en je vreet elke week volle back maple syrup uit Canada. Je hebt Trump gestemd, want de prijzen van boodschappen zijn al zo verdomde hoog. Maar door de importheffingen wordt je maple syrup plots enkele tientallen centen duurder. En je Canadese biertjes ook, en....je snapt het punt.
De consument koopt er niets voor dat importheffingen worden gebruikt als pressiemiddel, als dat onderaan de streep leidt tot hogere prijzen. Die ziet zijn boodschappen simpelweg opnieuw duurder worden.
Wist je dat het opsporen van een moordenaar duurder is dan een begrafenis? En toch kiezen we er collectief voor om moordenaars op te sporen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:54 schreef Vis1980 het volgende:
Techbedrijven waren ook zo'n ontzettend probleem met hun invloed op de samenleving en overheid. Maar nu is het natuurlijk geniaal om Musk op te nemen in de administratie. En daar kun je een heel boek over schrijven. Twitter zou een bias hebben met modereren en dat moest weg ivm vrijheid van meningsuiting. Vervolgens koopt Musk het en gaat ie op persoonlijke titel modereren (waar hij maar zin in heeft), gebruikt ie zijn eigen platform als propagandakanaal voor Trump. Verspreid leugens en dreigt met het arresteren van mensen die wat tegen Trump hebben gezegd of het lef hebben gehad de wet toe te passen en Trump te vervolgen. Als je Twitter opent, krijg je bij de eerste drie berichten altijd een bericht van Musk zelf.
Maar nee, dat is dan weer geen probleem. Net als illegalen, die overtreden immers de wet en dat kan écht niet! Om vervolgens idolaat te zijn van een crimineel. Nee, de wet overtreden kan immers écht niet. Er komen idioten op belangrijke plekken, waaronder een antivaxxer op zorg. Tyfusgevaarlijk om zo'n man op die plek te zetten, maar nee volgens de Chivazzen is dit echt het beste wat kan gebeuren voor de Amerikanen, want wat is het zo beschamend slecht geregeld allemaal.
- 25 miljoen mensen willen deporteren, want die overtreden de wet. Dat zoiets vele malen meer gaat kosten dan een pardon geven, doet er niet toe.
- Maar dan ineens doet geld er wel toe bij de inflatie, want die komt toch echt door Biden
- Weet je wat, miljoenen mensen ontslaan, want die overheid moet écht kleiner!
Zo kan ik nog wel even doorgaan met tegenstrijdigheden. Juichen om wat een man ook zegt, maar als je verder vraagt eigenlijk niet weten wat het effect op de bevolking, hun portemonnee en hun toekomst zal zijn, Maar Trump zegt het, dus is het werkelijk fantastisch.
[ afbeelding ]
Het gaat om de tegenstrijdigheid, want illegaal gedrag staat dan weer niet in de weg om president te worden. En de volgende post kan je zomaar weer aankomen met hoeveel Amerikanen meer zijn gaan betalen 'door Biden', om vervolgens te staan juichen om maatregelen die het voor Joe the Plumber alleen nog maar duurder gaat maken.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wist je dat het opsporen van een moordenaar duurder is dan een begrafenis? En toch kiezen we er collectief voor om moordenaars op te sporen.
Hetzelfde geld overigens ook voor kruimeldieven, kleine drugshandelaren etc etc.
De kosten van het bestrijden van illegaal gedrag is natuurlijk geen argument om dan maar illegaal gedrag te accepteren.
Als president, of president zijnde.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er word gesteld dat hij via deze deal het een en ander wil afdwingen. En dat is zijn recht als president zijnde.
Trump zegt letterlijk dat hij de importheffingen op de eerste dag van zijn presidentschap wil verhogen. Sterker, hij liep de hele campagne te verkondigen hoe geweldig 'tariffs' wel niet zijn. Die gaan de VS weer rijk maken, aldus Trump, waarmee hij doelde op de inkomsten die de tariffs genereren.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
In het geval van Canada liggen de consumentenprijzen ook hoog. Die zijn de laatste die willen dat prijzen omhoog schieten dus importheffingen als pressiemiddel kunnen zeer nuttig zijn voor de aankomende onderhandelingen.
Dat wil niet niet zeggen dat heffingen meteen worden ingevoerd maar de dreiging van kan al zorgen voor gunstigere voorwaarden voor de VS en als Canada goed onderhandeld ook voor Canada zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |