Mexico heeft ook nog een factuur openstaan voor de ongebouwde muur uit de eerste termijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 04:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, dat de grenzen 'belachelijk open' zijn is niet het probleem van Canada en Mexico.
En hij stelt dat beide landen daarvoor de prijs gaan betalen.
Maar die doen dat indirect.
Het zijn de Amerikaanse consumenten die rechtstreeks daarvoor de prijs betalen, omdat die importheffingen bovenop de prijzen komen die ze voor Mexicaanse en Canadese producten betalen.
Als ze nog donaties kan regelen.quote:Op woensdag 27 november 2024 07:29 schreef Chivaz het volgende:
[ x ] Ze kan het over een aantal jaar natuurlijk nog een keer proberen.
Dat is inderdaad nog best een uitdaging, de donoren moeten toch ook wel zien dat ze niet zo goed met geld om kan gaan.quote:
Wat wil Trump precies onderhandelen dan?quote:Op dinsdag 26 november 2024 19:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Het onderhandelt lekkerder als je een hefboom hebt.
En in ruil daarvoor zetten ze zich neer als onbetrouwbare partner die de afspraken niet nakomt?quote:Op dinsdag 26 november 2024 19:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Het onderhandelt lekkerder als je een hefboom hebt.
quote:Op woensdag 27 november 2024 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat wil Trump precies onderhandelen dan?
Tijdens de campagne hamerde hij er trouwens op dat 'tariffs' op zichzelf fantastisch zijn en voor enorme welvaart zorgen.
Zo werkt dat blijkbaar in de moderne tijd. Afspraken hoef je niet na te komen, want je onderhandelt gewoon nog een keer. En als het dan tijd wordt om jouw kant van de deal te doen, trek je je terug en ga je weer onderhandelen. Tenminste als je een bepaalde politieke hoek mag geloven. In Nederland ook, 'oh we hebben al die jaren gehamerd dat andere landen zich aan de afspraken houden? Nou, nu het onze beurt is trekken we ons terug en gaan wij ervan uit dat de rest akkoord gaat met onze nieuwe voorwaarden.'quote:Op woensdag 27 november 2024 13:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En in ruil daarvoor zetten ze zich neer als onbetrouwbare partner die de afspraken niet nakomt?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:
Ron Filipkowski is een grifter, die heeft een mooie niche gevonden waar je als “republikein” vecht tegen de republikeinse doctrine.quote:
In de handel moet je soms wel eens dreigen om je zin door te drijven. Heb ik vroeger ook wel eens moeten doen om zo de beste deal eruit te slepen. Het idee dat je een onbetrouwbare handelspartner bent omdat je de voorwaarden van een deal wilt veranderen leeft alleen bij mensen die nog nooit handel hebben bedreven.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En in ruil daarvoor zetten ze zich neer als onbetrouwbare partner die de afspraken niet nakomt?
Oja, morgen is de huur ineens twee keer zoveel, want ja, huurbedrijf komt afspraken niet na. Wedden dat de rechter daar wat van vindt?quote:Op woensdag 27 november 2024 16:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
In de handel moet je soms wel eens dreigen om je zin door te drijven. Heb ik vroeger ook wel eens moeten doen om zo de beste deal eruit te slepen. Het idee dat je een onbetrouwbare handelspartner bent omdat je de voorwaarden van een deal wilt veranderen leeft alleen bij mensen die nog nooit handel hebben bedreven.
Welnee Trump blaft gewoon vast wat naar zijn buurlanden in de hoop dat ze voor hem gaan kruipen. Zijn aanhang vindt dat een teken van 'leiderschap'.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
In de handel moet je soms wel eens dreigen om je zin door te drijven. Heb ik vroeger ook wel eens moeten doen om zo de beste deal eruit te slepen. Het idee dat je een onbetrouwbare handelspartner bent omdat je de voorwaarden van een deal wilt veranderen leeft alleen bij mensen die nog nooit handel hebben bedreven.
Handel tussen landen is niet alleen de drijnende importeurs die denken door te dreigen de beste deal te krijgen je hebt in datzelfde land ook nog de exporterende partijen die graag willen overleven in een geglobaliseerde wereld waarbij de conservatieven altijd zo vol zijn van het vrije markt denken. De vrij markten worden minder vrij door willekeurige importheffingen.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar dan moet wel duidelijk zijn welk doel je wenst te bereiken. Dat is vooralsnog niet het geval.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een “ means to an end”, in het geval van Trump betekent het terug halen van de maakindustrie naar de VS en een meer proactievere houding tegenover drugssmokkel en illegale immigratie.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dan moet wel duidelijk zijn welk doel je wenst te bereiken. Dat is vooralsnog niet het geval.
En nogmaals: tijdens de campagne Trump presenteerde 'tariffs' talloze keren als een soort duizenddingendoekje. Met de opbrengsten hiervan kon de belasting fors worden verlaagd, misschien zelfs wel worden afgeschaft. Voor alle duidelijkheid: niet mijn woorden, maar die van Trump.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat Trump de tariffs op zichzelf waardevol en ze niet zozeer beschouwt als een 'means to an end'.
Ik denk beide. Hij gebruikt het tegen Canada en Mexico ook helemaal niet om het verdrag te heronderhandelen maar als middel om immigranten/Fentanyl tegen te houden.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dan moet wel duidelijk zijn welk doel je wenst te bereiken. Dat is vooralsnog niet het geval.
En nogmaals: tijdens de campagne Trump presenteerde 'tariffs' talloze keren als een soort duizenddingendoekje. Met de opbrengsten hiervan kon de belasting fors worden verlaagd, misschien zelfs wel worden afgeschaft. Voor alle duidelijkheid: niet mijn woorden, maar die van Trump.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat Trump de tariffs op zichzelf waardevol en ze niet zozeer beschouwt als een 'means to an end'.
Het mooie is nog dat mensen daadwerkelijk trappen in het verhaal dat die tarrifs mensen aan de grens gaat tegenhouden. Als morgen het verhaal is dat iedereen 500 dollar per maand moet betalen om de migrantenstroom tegen te houden men nog staat te juichen. Het werd even geprobeerd met woke, drag queens en transgenders, maar historisch gezien krijg je meer mensen mee als het om 'buitenlanders' gaat. Daar zijn mensen sneller geneigd te denken dat het prima is om die als mindere mensen te zien.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik denk beide. Hij gebruikt het tegen Canada en Mexico ook helemaal niet om het verdrag te heronderhandelen maar als middel om immigranten/Fentanyl tegen te houden.
Je denk dat gunstigere voorwaarden op de Amerikaanse markt geen incentive is voor Mexico om de doorvoer van bijvoorbeeld drugs en illegale immigranten tegen te gaan?quote:Op woensdag 27 november 2024 16:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het mooie is nog dat mensen daadwerkelijk trappen in het verhaal dat die tarrifs mensen aan de grens gaat tegenhouden. Als morgen het verhaal is dat iedereen 500 dollar per maand moet betalen om de migrantenstroom tegen te houden men nog staat te juichen. Het werd even geprobeerd met woke, drag queens en transgenders, maar historisch gezien krijg je meer mensen mee als het om 'buitenlanders' gaat. Daar zijn mensen sneller geneigd te denken dat het prima is om die als mindere mensen te zien.
Maar goed, daar komt nog een stukje onvervreemd Amerikaanse Christelijkheid overheen. Je weet wel, het land waar mensen op tv zeggen een directe connectie met God te hebben en dat mensen dan gaan doneren aan iemand die rijker is dan al die donateurs bij elkaar. Maar ja, als hij zegt dat God het zo wil, zal het wel waar zijn. Niets zo hypocriet als een diep Christelijke Amerikaan die andere mensen uitsluit op basis van huidskleur of geloof.
Jij ook man, ik zit al aan de cornbread!quote:
Nee, het gaat niet om gunstigere voorwaarden, die hebben ze al. Het houdt geen enkele migrant tegen.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je denk dat gunstigere voorwaarden op de Amerikaanse markt geen incentive is voor Mexico om de doorvoer van bijvoorbeeld drugs en illegale immigranten tegen te gaan?
Welk belang heeft Mexico daar bij om niet mee te werken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |