abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215699270
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jij ook man, ik zit al aan de cornbread!
  woensdag 27 november 2024 @ 17:48:45 #102
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215699316
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:44 schreef QAnonn het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hahaha, gadverdamme!

Dit is ook niet mijn ding hoor, maar mijn vrouw en dochter vinden het heerlijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215699338
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:44 schreef QAnonn het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Nu al niet eens geld genoeg om een echte kalkoen te betalen, die kalkoenen gaan de komende jaren alleen maar duurder worden.. _O-
pi_215699459
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 07:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Nou wat een argumenten. Net als Pierce meteen uitgeluld bij een beetje weerstand.

Denk dat wanneer mensen als Emma je beste verdedigingslinie is dat je al snel bent uitgeluld (tenzij je eerder sterft van schaamte).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215699525
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, het gaat niet om gunstigere voorwaarden, die hebben ze al. Het houdt geen enkele migrant tegen.

Nee die voorwaarden zijn niet in beton gegoten en dat laat Trump zeer duidelijk weten.
Dus nogmaals waarom zou dit geen incentive voor Mexico zijn om wat proactiever op te treden tegen drugssmokkel en illegale immigratie?
  woensdag 27 november 2024 @ 18:09:27 #106
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215699554
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee die voorwaarden zijn niet in beton gegoten en dat laat Trump zeer duidelijk weten.
Dus nogmaals waarom zou dit geen incentive voor Mexico zijn om wat proactiever op te treden tegen drugssmokkel en illegale immigratie?
Omdat het geen reet met elkaar te maken heeft.
pi_215699615
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Omdat het geen reet met elkaar te maken heeft.
Dat doet er toch niet toe, het gaat erom dat je iets afdwingt.
pi_215699656
Wat wordt er afgedwongen dan? Kun je uitleggen hoe tariffs iets aan die migranten en weet ik het zouden kunnen doen?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 27 november 2024 @ 18:17:32 #109
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215699659
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat doet er toch niet toe, het gaat erom dat je iets afdwingt.
Maar dat doet er wel toe, want daar gaat het toch om? Nu doe je een beetje hetzelfde als de Canadese president in die ene South Park episode waar Canada ging staken. Als het je echt alleen maar gaat om IETS af te dwingen, maar zonder enig effect, dan is het een wassenneus.
pi_215699701
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar dat doet er wel toe, want daar gaat het toch om? Nu doe je een beetje hetzelfde als de Canadese president in die ene South Park episode waar Canada ging staken. Als het je echt alleen maar gaat om IETS af te dwingen, maar zonder enig effect, dan is het een wassenneus.
Maar hoe kom je erbij dat iets af dwingen doormiddel van importheffingen geen enkel effect zou hebben? Het is toch aan de Mexicaanse overheid om daar op te reageren?
pi_215699760
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er is wel degelijk een “ means to an end”, in het geval van Trump betekent het terug halen van de maakindustrie naar de VS en een meer proactievere houding tegenover drugssmokkel en illegale immigratie.
Amerika is een enorme markt en gunstige toegang tot die markt is een sterk wapen om iets af te dwingen.
Nogmaals, ik luister vooral naar wat Trump zelf zegt. Die verkocht 'tariffs' tijdens zijn campagne als het kip met de gouden eieren. Het zorgt voor meer inkomsten en zou daardoor een deel van de belastingen kunnen vervangen, zo luidt de uitleg van Trump.

Als hij het gebruikt als onderhandelingstactiek, zég dat dan. Maak ook duidelijk wat welke doelen je hoopt te bereiken. Ja, drugssmokkel en illegale immigratie wordt als reden gegeven om de importheffingen te verhogen. Maar het wordt niet duidelijk wanneer het gewenste doel is bereikt.

Verder verbaast het mij enigszins dat Canada dan bij wordt betrokken. Komen daar vrachtladingen drugs vandaan, of hordes illegale immigranten?

Terughalen van de maakindustrie is op zich een mooi streven, maar waarom dan over de hele linie importheffingen te verhogen, waardoor consumentenprijzen onvermijdelijk zullen stijgen? Het is logischer om je dan te richten op specifieke sectoren die je terug wilt halen, in plaats van ook bananen duurder te maken (bij wijze van).

En naar ik begrijp lukte het Biden om de maakindustrie terug te halen, en dat zonder importheffingen te verhogen voor naaste buren.

Biden-Harris have a track record of real success in bringing manufacturing back to America. Trump’s all-sticks-no-carrots approach already failed

Verder is terughalen van de maakindustrie niet per se zaligmakend. Het moet geen doel op zich zijn. Want in sommige sectoren leidt die terugkeer tot hogere prijzen en daar heeft de consument dan weer last van (Amerikaanse werknemers krijgen immers een hoger loon, dus de productiekosten vallen hoger uit).

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 27-11-2024 18:47:51 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215699784
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maar hoe kom je erbij dat iets af dwingen doormiddel van importheffingen geen enkel effect zou hebben? Het is toch aan de Mexicaanse overheid om daar op te reageren?
Mexico is vooralsnog van plan om te reageren door zelf de importheffingen te verhogen: Mexico Threatens Retaliatory Tariffs in Response to Trump

Als dit uitmondt in een handelsoorlog, dan heeft uiteindelijk niemand daar baat bij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 27 november 2024 @ 18:40:37 #113
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215699928
Het os van hetzelfde niveau als 'Mexico gaat voor de muur betalen'.

Het maakt allemaal geen moer uit, zolang iets tegen buitenlanders gedaan kan worden is alles geoorloofd.
pi_215699935
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Denk dat wanneer mensen als Emma je beste verdedigingslinie is dat je al snel bent uitgeluld (tenzij je eerder sterft van schaamte).
Oh vandaar dat je in twee posts al geen enkel punt kunt weerleggen. Veel verder dan pierce kom je niet, op de man spelen. Nou van mij mag Emma zeker naar mijn toilet hoor.

Sowieso wel grappig kwam vandaag nog bij een klant waar de kapstok in de vrouwentoilet was. Wat moeten alle vrouwen een doodsangsten hebben uitgestaan zeg :')
Oh nee, ook al ben ik een man is er niks aan de hand als ik zoiets kwetsbaars als een openbaar toilet inloop...
  woensdag 27 november 2024 @ 18:42:32 #115
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215699946
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Zeg dan gewoon openlijk dat het je allemaal geen reet uitmaakt, zolang het maar tegen migranten is.

Precies...dan zijn ze tenminste eerlijk...net zoals hier in Nederland. Zeg gewoon dat je tegen asielzoekers bent en bereid bent om rijk NL te spekken om van die lui af te komen.

In de US van hetzelfde laken een pak. "Ik ben bereid om (k)oude aardappels te eten, zolang alle latino's maar opbokken en ik niet geconfronteerd wordt met een enge meneer met lang blauw haar :')
pi_215700268
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Mexico is vooralsnog van plan om te reageren door zelf de importheffingen te verhogen: Mexico Threatens Retaliatory Tariffs in Response to Trump

Als dit uitmondt in een handelsoorlog, dan heeft uiteindelijk niemand daar baat bij.
Sheinbaum reageert met spierballentaal op Trump. Ze laat duidelijk merken dat ook zij wat te wensen heeft. En nu is het aan beide partijen om er iets uit te slepen dat voor beiden het beste werkt. Hoe dat er precies uit moet gaan zien etc etc dat weet niemand helaas.
  woensdag 27 november 2024 @ 19:17:16 #117
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_215700278
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
In de handel moet je soms wel eens dreigen om je zin door te drijven. Heb ik vroeger ook wel eens moeten doen om zo de beste deal eruit te slepen. Het idee dat je een onbetrouwbare handelspartner bent omdat je de voorwaarden van een deal wilt veranderen leeft alleen bij mensen die nog nooit handel hebben bedreven.
Was dat dreigen voor of na dat je de deal had gesloten?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 27 november 2024 @ 19:19:18 #118
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215700299
Man, de doelpalen zijn inmiddels al twee keer de aarde rond verzet.
pi_215700596
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:17 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Was dat dreigen voor of na dat je de deal had gesloten?
Stel dat een deal na een verloop van tijd niet meer rendabel is voor je, blijf jij dan gekke henkie door verlies te draaien omdat je bang bent dat je niet meer aardig gevonden word?
Dat is het argument dat je maakt, je moet hondstrouw blijven aan je afspraak want die is nu eenmaal in beton gegoten.
  woensdag 27 november 2024 @ 19:51:20 #120
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215700662
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Stel dat een deal na een verloop van tijd niet meer rendabel is voor je, blijf jij dan gekke henkie door verlies te draaien omdat je bang bent dat je niet meer aardig gevonden word?
Dat is het argument dat je maakt, je moet hondstrouw blijven aan je afspraak want die is nu eenmaal in beton gegoten.
Ja, op die manier is geen deal meer iets waard. Wel de ander hun dingen laten nakomen, maar zelf te beroerd zijn om je eigen afspraken na te komen. Kleuters doen dat vooral, maar volwassen mensen horen geen kleuters meer te zijn.
pi_215700701
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
In de handel moet je soms wel eens dreigen om je zin door te drijven. Heb ik vroeger ook wel eens moeten doen om zo de beste deal eruit te slepen. Het idee dat je een onbetrouwbare handelspartner bent omdat je de voorwaarden van een deal wilt veranderen leeft alleen bij mensen die nog nooit handel hebben bedreven.
Kortom, een onbetrouwbare handelspartners zijn hoort erbij.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215700964
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:51 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, op die manier is geen deal meer iets waard. Wel de ander hun dingen laten nakomen, maar zelf te beroerd zijn om je eigen afspraken na te komen. Kleuters doen dat vooral, maar volwassen mensen horen geen kleuters meer te zijn.
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kortom, een onbetrouwbare handelspartners zijn hoort erbij.
Een deal is even lang houdbaar tot die niet meer houdbaar is. Nogmaals afspraken zijn niet in beton gegoten, het staat elke partij vrij om de deal aan te passen. Waarom dit zo lastig te begrijpen is is mij een raadsel.
De EU deed het laatst met elektrische voertuigen uit China. Daar zijn zomaar importheffingen op gezet om onze eigen industrie te beschermen.
Volgens jullie logica had dit dus nooit mogen gebeuren want nu ben je ineens een onbetrouwbare handelspartner en wilt geen enkel land ooit nog een deal met je sluiten.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 november 2024 @ 20:25:17 #123
862 Arcee
Look closer
pi_215701095
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
Ik luister vooral naar wat Trump zelf zegt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215701151
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 20:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[..]
Een deal is even lang houdbaar tot die niet meer houdbaar is. Nogmaals afspraken zijn niet in beton gegoten, het staat elke partij vrij om de deal aan te passen. Waarom dit zo lastig te begrijpen is is mij een raadsel.
De EU deed het laatst met elektrische voertuigen uit China. Daar zijn zomaar importheffingen op gezet om onze eigen industrie te beschermen.
Volgens jullie logica had dit dus nooit mogen gebeuren want nu ben je ineens een onbetrouwbare handelspartner en wilt geen enkel land ooit nog een deal met je sluiten.
Wat voor deal met China is gebroken door die importheffingen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 27 november 2024 @ 20:43:48 #125
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215701269
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 20:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[..]
Maar de situatie is helemaal niet veranderd, Trump wil gewoon goedkoop scoren voor zijn achterban. Migranten hebben helemaal niets met tarrifs te maken, zo lastig is het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')