De situatie is toch veranderd tegenover hoe de situatie eerst was. Is de EU nu onbetrouwbaar? Mag er überhaupt wel teruggekomen worden op een deal of is dat in beton gegoten?quote:Op woensdag 27 november 2024 20:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat voor deal met China is gebroken door die importheffingen?
Dat ligt aan de deal natuurlijk, als je constant steeds op een deal terugkomt, kan het zomaar zijn dat de andere partij zich niet meer bezig gaat houden met een deal.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De situatie is toch veranderd tegenover hoe de situatie eerst was. Is de EU nu onbetrouwbaar? Mag er überhaupt wel teruggekomen worden op een deal of is dat in beton gegoten?
Handelsverdragen hebben dan ook doorgaans een termijn waarna er opnieuw onderhandeld kan worden. Als je je daar al niet aan kan houden zullen er weinig landen zijn die uberhaupt nog met je willen onderhandelen.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De situatie is toch veranderd tegenover hoe de situatie eerst was. Is de EU nu onbetrouwbaar? Mag er überhaupt wel teruggekomen worden op een deal of is dat in beton gegoten?
Je geeft geen antwoord.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:44 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je zult wel blij zijn wanneer Hollywood volgend jaar bij de Oscars een man voorrang gaat krijgen op een vrouw in beste actrice (komt bekend voor? Denk aan dit draadje deze maandquote:Op woensdag 27 november 2024 18:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh vandaar dat je in twee posts al geen enkel punt kunt weerleggen. Veel verder dan pierce kom je niet, op de man spelen. Nou van mij mag Emma zeker naar mijn toilet hoor.
Sowieso wel grappig kwam vandaag nog bij een klant waar de kapstok in de vrouwentoilet was. Wat moeten alle vrouwen een doodsangsten hebben uitgestaan zeg
Oh nee, ook al ben ik een man is er niks aan de hand als ik zoiets kwetsbaars als een openbaar toilet inloop...
Welk verdrag met China heeft Europa daarmee geschondenquote:Op woensdag 27 november 2024 20:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
Een deal is even lang houdbaar tot die niet meer houdbaar is. Nogmaals afspraken zijn niet in beton gegoten, het staat elke partij vrij om de deal aan te passen. Waarom dit zo lastig te begrijpen is is mij een raadsel.
De EU deed het laatst met elektrische voertuigen uit China. Daar zijn zomaar importheffingen op gezet om onze eigen industrie te beschermen.
Volgens jullie logica had dit dus nooit mogen gebeuren want nu ben je ineens een onbetrouwbare handelspartner en wilt geen enkel land ooit nog een deal met je sluiten.
Alles valt als een kaartenhuis in elkaar.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:08 schreef Kijkertje het volgende:
Trump: Drill, baby, drill!
Exxon: slecht plan!
https://bsky.app/profile/gtconway.bsky.social/post/3lbvtf4r7m22l
[ afbeelding ]
Dat hele 'beste actrice ' moeten ze afschaffen.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je zult wel blij zijn wanneer Hollywood volgend jaar bij de Oscars een man voorrang gaat krijgen op een vrouw in beste actrice (komt bekend voor? Denk aan dit draadje deze maand).
Ja, voortaan gewoon alleen 5 mannen. Wijven Vrouwen moeten niet zo zeuren.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat hele 'beste actrice ' moeten ze afschaffen.
Tja, als vrouwen zelfs in acteerwerk niet kunnen wedijveren met mannen...quote:Op woensdag 27 november 2024 21:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, voortaan gewoon alleen 5 mannen. Wijven Vrouwen moeten niet zo zeuren.
Zelf hou ik wel van een beetje geschiedenis, dus het opbloeien de laatste tijd van de jaren '30 en jaren '50 is zeker fascinerend.
Maar @Chivaz denkt uiteraard alweer gelijk te hebben gekregen.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Alles valt als een kaartenhuis in elkaar.
Ik ben ook geen fan van importheffingen verder maar op zeer nauwe doelen zoals gesubsidieerde auto's valt het nog te begrijpen. Dat is niet vergelijkbaar met importheffingen op alle producten die niet door de staat gesubsidieerd worden.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
Een deal is even lang houdbaar tot die niet meer houdbaar is. Nogmaals afspraken zijn niet in beton gegoten, het staat elke partij vrij om de deal aan te passen. Waarom dit zo lastig te begrijpen is is mij een raadsel.
De EU deed het laatst met elektrische voertuigen uit China. Daar zijn zomaar importheffingen op gezet om onze eigen industrie te beschermen.
Volgens jullie logica had dit dus nooit mogen gebeuren want nu ben je ineens een onbetrouwbare handelspartner en wilt geen enkel land ooit nog een deal met je sluiten.
Inderdaad, dus afschaffen die handel. Zie je wel dat we het ergens over eens konden wordenquote:Op woensdag 27 november 2024 21:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, als vrouwen zelfs in acteerwerk niet kunnen wedijveren met mannen...
Hier moet je eens bij een rechter mee aankomen. 'Ja, we hadden een contract, maar nu is die in mijn nadeel dus dan hoef ik natuurlijk niet na te komen'.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Stel dat een deal na een verloop van tijd niet meer rendabel is voor je, blijf jij dan gekke henkie door verlies te draaien omdat je bang bent dat je niet meer aardig gevonden word?
Typische MAGA-logica als het Trump betreft. Moet een Democratische president eens proberenquote:Op woensdag 27 november 2024 21:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hier moet je eens bij een rechter mee aankomen. 'Ja, we hadden een contract, maar nu is die in mijn nadeel dus dan hoef ik natuurlijk niet na te komen'.
Chivaz is van het type: "we doen een deal: jij geeft mij nu 100 euro en dan geef ik jou 14 maanden lang tien euro terug" en na 10 maanden zegt hij "deze deal is niet meer rendabel voor mij, ik zeg 'm op".quote:Op woensdag 27 november 2024 19:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, op die manier is geen deal meer iets waard. Wel de ander hun dingen laten nakomen, maar zelf te beroerd zijn om je eigen afspraken na te komen. Kleuters doen dat vooral, maar volwassen mensen horen geen kleuters meer te zijn.
Uiteraard vergezeld van wat dreigementen want 'in de handel moet dat soms om je zin te krijgen!'quote:Op woensdag 27 november 2024 22:13 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Chivaz is van het type: "we doen een deal: jij geeft mij nu 100 euro en dan geef ik jou 14 maanden lang tien euro terug" en na 10 maanden zegt hij "deze deal is niet meer rendabel voor mij, ik zeg 'm op".
Was hier maar een naam voor...quote:Op donderdag 28 november 2024 01:32 schreef Kijkertje het volgende:
Musk target op zijn platform nu openlijk Vindman die tegen Trump getuigde bij zijn Impeachment![]()
[ afbeelding ]
Jezuschristustehobbelpaard...quote:Op donderdag 28 november 2024 01:32 schreef Kijkertje het volgende:
Musk target op zijn platform nu openlijk Vindman die tegen Trump getuigde bij zijn Impeachment![]()
[ afbeelding ]
Rechter vervangenquote:Op woensdag 27 november 2024 21:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hier moet je eens bij een rechter mee aankomen. 'Ja, we hadden een contract, maar nu is die in mijn nadeel dus dan hoef ik natuurlijk niet na te komen'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |