quote:Op woensdag 20 november 2024 12:26 schreef GarlandBriggs het volgende:
BlueSky is tof, Twitter is f#@:ckd
Bron?quote:Op woensdag 20 november 2024 13:35 schreef superniger het volgende:
Bluesky gaat gewoon keihard falen net als alle andere Twitter 'killers'.
Ik heb twitteraccount genomen om de oorlog in Oekraïne te kunnen volgen. Dat ging allemaal prima, totdat Elon Muskokviet het zonodig moest overnemen. Hele legers aan bots en getunede algoritmes maakten het behoorlijk onbruikbaar helaas.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ben ook overgestapt naar Bluesky. Twitter nog niet verwijderd, aangezien ik dat account al sinds 2009 heb, maar de kans is groot dat ik dat binnenkort alsnog doe. Merk al dat ik nu amper meer op Twitter kijk.
Twitter is de laatste twee jaar verworden tot een hatelijke afvalberg. Onder berichten van (linkse) politici en nieuwsmedia volgt een stroom van agressieve en hatelijke berichten. AD meldt dat Trump iets heeft gezegd - ze citeren hem vaak letterlijk - en direct volgen tientallen tweets van idioten die het AD en vaak ook de verslaggever aanvallen. Rob de Wijk geeft zijn kijk op de oorlog in Oekraïne, en hop, de baggerstroom komt weer op gang.
Ik heb daar geen zin meer in. Maar aangezien ik het in principe achter Twitter wel waardeer, ben ik blij dat er nu een geschikt alternatief voorhanden lijkt te zijn.
Ja precies. Dat heb ik hier nou ook al meermaals aangegeven. Ze hebben een relatief comfortabele meerderheid (voor hedendaagse begrippen) en kunnen 3 stemmen missen als de Democratische senatoren collectief tegenstemmen.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn vrees is eerder dat Republikeinse senatoren gedwee instemmen met de voordrachten. Na de bestorming van het Capitool waren de Reps op het eerste gezicht ook heel strijdvaardig, maar daar bleef uiteindelijk weinig van over.
Je inbreng wordt wat mij betreft altijd bijzonder gewaardeerd.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja precies. Dat heb ik hier nou ook al meermaals aangegeven. Ze hebben een relatief comfortabele meerderheid (voor hedendaagse begrippen) en kunnen 3 stemmen missen als de Democratische senatoren collectief tegenstemmen.
Hier en daar wat handjeklap en loze beloften waarmee gedweept wordt en de benoemingen gaan gewoon door. Zo'n Susan Collins maakte zich wat dat betreft ook gewoon volledig ongeloofwaardig voor wat betreft haar strijd voor behoud van rechten als abortus toen ze instemde met de SC benoemingen terwijl iedereen wel wist waar dat in ging uitmonden natuurlijk.
En ik wil hier graag even melden dat ik een Twitter noch een Bluesky account heb.Doe mij maar longform content en slow news.
Je zou natuurlijk ook kunnen reageren op wat mensen daadwerkelijk posten, maar dat is zo te zien te veel moeite.quote:Op woensdag 20 november 2024 07:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat de usual suspects hier als sprinkhanen op dit soort volstrekt marginale onderwerpen springen alsof het één van de grootste politieke vraagstukken van onze tijd betreft.
Ja jij bent inderdaad wel een van de grootste hijgerdsdie hier rondloopt wat dat aangaat. Ik ben benieuwd of je ook posts van mij kan aanhalen waarin ik stel dat dit soort kwesties van levensbelang zijn. Ik denk het niet want wat mij betreft zijn dit gewoon kwesties waar de medische sector hun oordeel over moet vellen. Ik heb er verder geen moreel oordeel over anders dan dat de politiek zich niet te veel moet bemoeien met wat er medisch wenselijk is.quote:Op woensdag 20 november 2024 17:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook kunnen reageren op wat mensen daadwerkelijk posten, maar dat is zo te zien te veel moeite.![]()
Wel mooi voorbeeld weer, maximalistische posities die tegelijkertijd zogenaamd van levensbelang zijn maar ook volstrekt marginaal. Inhoudelijke bijdragen worden genegeerd ten faveure van stropoppen. Goede discussietechniek!
Dit geeft het probleem wel mooi weer, volledig gehersenspoeld door de extremistische talking points. En natuurlijk niet op argumenten ingaan maar het op de emotionele tour gooien alsof dat kind niet gewoon met de jongens kan sporten, er is niets dat dat tegenhoudt.quote:Op woensdag 20 november 2024 03:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geen idee. De 16-jarige Rebekah Bruesehoff wil ook gewoon alleen maar lekker hockeyen met haar vriendinnen.
Schandalig blijkbaar.
Sporten is goed voor je geestelijke gezondheid maar geen nood, ze moet natuurlijk wel psychische hulp kunnen krijgen nadat ze niet meer mag hockeyen met haar vriendinnen en ook geen Gender-Affirming Care meer mag krijgen van de Republikeinen wat inhoudt dat ze gewoon als jongen haar puberteit moet verdragen en daarna gaan we wel eens kijken of ze nog steeds die transitie wil ondergaan. De operatie is dan wel veel moeilijker ...
Tenslotte is het gewoon een psychische aandoening![]()
De Democratische partij doet dat, daar doel ik op. Als je echt vindt dat dit compleet marginale onderwerp niet besproken moet worden moet je daar beginnen.quote:Op woensdag 20 november 2024 17:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of je ook posts van mij kan aanhalen waarin ik stel dat dit soort kwesties van levensbelang zijn.
Dat is inderdaad het probleem, een volledig gebrek aan kennis. Waarom je dat niet tegenhoudt om er dan toch feitenvrij over te lullen en constant stropoppen aan te vallen, tja.quote:Ik denk het niet want wat mij betreft zijn dit gewoon kwesties waar de medische sector hun oordeel over moet vellen. Ik heb er verder geen moreel oordeel over anders dan dat de politiek zich niet te veel moet bemoeien met wat er medisch wenselijk is.
Ja gewoon een lulverhaal over een marginale kwestie waar niemand behalve figuren zoals jij zich druk over maken dus. Bedankt voor de bevestiging.quote:Op woensdag 20 november 2024 18:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De Democratische partij doet dat, daar doel ik op. Als je echt vindt dat dit compleet marginale onderwerp niet besproken moet worden moet je daar beginnen.
[..]
Dat is inderdaad het probleem, een volledig gebrek aan kennis. Waarom je dat niet tegenhoudt om er dan toch feitenvrij over te lullen en constant stropoppen aan te vallen, tja.
Het is natuurlijk niet alleen een medisch onderwerp (als je daar de wetenschap wil volgen dan sta je lijnrecht tegenover de partij), je hebt ook bijvoorbeeld vrouwensport. Een onderwerp waar niemand eigenlijk een probleem mee heeft en had, totdat de 'gender identity' ideologen, gesteund door de Democratische partij, er een probleem van maakten. Dat is gewoon makkelijk op te lossen: geen jongens en mannen in vrouwensport. Klaar. Hoeven we het er nooit meer over te hebben, net zoals we het er nooit over hadden tot pakweg 10 jaar geleden. Nou ja, toen waren er alleen extreme conservatieven die Title IX af wilden schaffen.
Tenzij je natuurlijk bereid bent om de standpunten van de partij daadwerkelijk te verdedigen, maar dat is een hopeloze zaak. Dat is ook de reden dat bijvoorbeeld Harris dit soort onderwerpen volledig negeerde in de campagne, ze kon er alleen maar meer op verliezen.
Bedankt voor je inhoudelijke bijdrage weer!quote:Op woensdag 20 november 2024 18:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja gewoon een lulverhaal over een marginale kwestie waar niemand behalve figuren zoals jij zich druk over maken dus. Bedankt voor de bevestiging.
Het interesseert me te weinig om me er echt in te verdiepen dus misschien ben ik te overtuigen dat het wel zou mogen. Maar waarom moet ze nou zo nodig sporten met ze? Ik mag dat ook niet en de wereld is niet volledig maakbaar. De blade runner mag ook niet met normale atletiek mee doen.quote:Op woensdag 20 november 2024 03:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geen idee. De 16-jarige Rebekah Bruesehoff wil ook gewoon alleen maar lekker hockeyen met haar vriendinnen.
Schandalig blijkbaar.
Bekijk deze YouTube-video
Sporten is goed voor je geestelijke gezondheid maar geen nood, ze moet natuurlijk wel psychische hulp kunnen krijgen nadat ze niet meer mag hockeyen met haar vriendinnen en ook geen Gender-Affirming Care meer mag krijgen van de Republikeinen wat inhoudt dat ze gewoon als jongen haar puberteit moet verdragen en daarna gaan we wel eens kijken of ze nog steeds die transitie wil ondergaan. De operatie is dan wel veel moeilijker ...
Nou ik zal wel even happen want dit is weer van zulke extreme domheid. Je brengt geen argumenten ik zal even je nonsense voor je ontleden. Alsof meisjes die voor de lol een beetje hockeyen er last van hebben dat ze tegen zon transgender spelen.quote:Op woensdag 20 november 2024 17:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit geeft het probleem wel mooi weer, volledig gehersenspoeld door de extremistische talking points. En natuurlijk niet op argumenten ingaan maar het op de emotionele tour gooien alsof dat kind niet gewoon met de jongens kan sporten, er is niets dat dat tegenhoudt.
Geen 1984 term, laat wel mooi de hersenspoeling die je blijkbaar jezelf aandoet zien.quote:'Gender affirming care' is ook zo'n 1984 term, hoe meer mensen er achter komen wat dat eigenlijk betekent, wat zo'n traject inhoudt en wat voor gevolgen dat heeft hoe meer mensen er achter komen dat het hier om een enorm medisch schandaal gaat en dat de Democraten hier electoraal keihard op gaan verliezen. Ik ga er niet vanuit dat de meeste posters in dit topic enige kennis hebben over dit onderwerp en daarom maar gewoon de Democratische dogma's herhalen.
Je komt hier weer met een zooitje ongefundeerde claims. De democraten zouden alle redelijkheid en nuance uit het raam gooien, onwetenschappelijke, onethische standpunten innemen, gaslighten. Uiteraard mist elke onderbouwing voor je claims.quote:Voor de zoveelste keer, omdat sommige posters hier blijkbaar niet kunnen lezen: nee dit onderwerp alleen heeft geen invloed op de verkiezingen voor president of huis/senaat. Het is wel, zoals vaker gezegd, een wedge issue. De vraag die veel mensen zich stellen is, waarom heeft de Democratische partij op zo'n marginaal onderwerp alle redelijkheid en nuance uit het raam gegooid ten faveure van onwetenschappelijk, onethische standpunten ingegeven door activistische organisaties? Het zijn niet de Republikeinen die van dit marginale onderwerp een halszaak hebben gemaakt, dat is binnen de Democratisch partij zelf gebeurd. Nogmaals: zie Seth Moulton. Veel kiezers (ook zwevende) zien een partij die zich alleen maar bezig houdt met gaslighting en ouderwets liegen.
Dit is jouw mening die overduidelijk nogal beïnvloed wordt van de legio onzin die je verkondigt over dit onderwerp.quote:Om constructief te zijn, de Democratische partij kan als geheel de redelijke en genuanceerde posities innemen dat transgender mensen beschermd moeten zijn tegen discriminatie bij werk, zoeken naar een huis etc., als volwassenen zelf mogen weten welke behandelingen ze laten doen (in redelijkheid en uiteraard zelf betalen of een verzekeraar vinden die dat wil doen) en dat jongens en mannen niet mee mogen doen aan vrouwensport.
Daarnaast kun je zeggen dat we als maatschappij best mensen die in transitie gaan en daar ook daadwerkelijk wat voor doen aanspreken met de nieuwe naam en bijvoorbeeld niet hij maar zij zeggen. En niet zo moeilijk doen over die toiletten, daar is geen wetgeving voor nodig. Tegelijkertijd blijven er plekken waar alleen vrouwen toegang hebben zoals vrouwensport, want die bestaan met een reden. Dit soort compromissen zijn bereikbaar, ook in een gepolariseerd land als de VS. Maar dan moet de Democratische partij wel kleur bekennen en dat is moeilijk. Sowieso vrijwel onmogelijk voor partisan hacks als Kijkertje natuurlijk.
Voor alle duidelijkheid: dit is een parodie-account.quote:Op woensdag 20 november 2024 22:43 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Voor alle duidelijkheid: dit is een Republikein.
Slordig van mij. Was mij niet meteen duidelijk.quote:Op woensdag 20 november 2024 22:58 schreef Mike het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid: dit is een parodie-account.
Geen behoefte om je te overtuigen hoor en al zeker niet als het je toch niet interesseert.quote:Op woensdag 20 november 2024 22:13 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Het interesseert me te weinig om me er echt in te verdiepen dus misschien ben ik te overtuigen dat het wel zou mogen. Maar waarom moet ze nou zo nodig sporten met ze? Ik mag dat ook niet en de wereld is niet volledig maakbaar. De blade runner mag ook niet met normale atletiek mee doen.
Er zijn blijkbaar ook gewoon unisex-toiletten aanwezig. Dat maakt wel duidelijk waar het Nancy Mace werkelijk om gaat.quote:House Speaker Mike Johnson (R-Louisiana) said Wednesday that transgender individuals would not be allowed into restroom facilities in the Capitol and House office buildings that do not correspond with their sex assigned at birth, announcing the rule change about two weeks after Democrat Sarah McBride of Delaware became the first openly transgender individual elected to Congress.
WP
Opgelost.quote:Op donderdag 21 november 2024 04:01 schreef Kijkertje het volgende:
Er zijn blijkbaar ook gewoon unisex-toiletten aanwezig.
Ik ben het met alles eens wat je hier hebt gepost. Ze heeft inderdaad psychische hulp nodig en sporten is inderdaad goed voor je mentale gezondheid. Dat de medicatie is stop gezet die haar puberteit vertraagt/stop zet is ook heel goed. De kans is aanwezig dat ze alsnog een gezin wil starten op latere leeftijd en dan is het wel handig dat je lichaam volledig ontwikkeld is.quote:Op woensdag 20 november 2024 03:43 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Schandalig blijkbaar.
Bekijk deze YouTube-video
JAMAAR JAMAAR DIE WC'S!!1 DAS PAS ECHT ERRUG!quote:Op donderdag 21 november 2024 09:11 schreef Basp1 het volgende:
Alles maar om af te blijven leiden van geatz, een pedofiele voordracht die duizenden dollars aan een minderjarige betaald heeft voor seks.![]()
Waar is de zogenaamde moraal bij de maga mensen.
Voor alle duidelijkheid, ik ben helemaal voor de mogelijkheid voor transgenders om zich om te laten bouwen en om pubertijdsremmers te geven waar nodig. Ik snap namelijk wel dat dit niet zo maar aan iedereen uitgedeeld wordt en dat dit altijd gepaard gaat met psychologische behandeling.quote:Op donderdag 21 november 2024 02:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Geen behoefte om je te overtuigen hoor en al zeker niet als het je toch niet interesseert.
Overigens mocht zij gewoon hockeyen in dat meisjesteam. Ze had het geluk in staat te wonen waar ze daar niet moeilijk over doen.
En 'ze moet ook niet zo nodig' maar kwam daar in terecht nadat ze eerst andere sporten had geprobeerd waar ze zich niet in thuis voelde omdat ze daar juist wel in die jongensrol werd geduwd. Dit beviel haar en kon ze zich lekker in uitleven.
Oh en jij bent dan ook geen transgender meisje (neem ik aan) en de blade runner ook niet dus ik neem aan dat jullie geen problemen hebben met een jongensteam![]()
En dit is precies hoe het elke keer gaat.quote:Op donderdag 21 november 2024 04:01 schreef Kijkertje het volgende:
Fox News doet er uiteraard lekker aan mee en legt de schuld bij McBride:
quote:Op donderdag 21 november 2024 09:11 schreef Basp1 het volgende:
Alles maar om af te blijven leiden van geatz, een pedofiele voordracht die duizenden dollars aan een minderjarige betaald heeft voor seks.![]()
Waar is de zogenaamde moraal bij de maga mensen.
Ze maken het een punt. Er zijn duizenden en duizenden hockeyclubs en op enkele hockeyclubs in een enkel team hockeyt er een omgebouwd meisje. LANDELIJK NIEUWS! DE HELE SAMENLEVING STAAT OP SCHERP! UNIVERSITEITEN ZITTEN VOL ACTIVISTISCHE CLUBS OM DE JEUGD TE BRAINWASHEN!quote:Op donderdag 21 november 2024 09:56 schreef ITs_relative het volgende:
Ik laat me overigens wel graag overtuigen, altijd fijn om te leren. Alleen vind ik het raakvlak met amv klein. Zoals Monolith duidelijk aangeeft, het zijn vooral wat rechtse culture warhelden die er een probleem van maken. Ik vind het alleen jammer het met hun eens te zijn en wat transgenders in sport betreft lijken ze me gewoon een punt te hebben.
Als hij zo onschuldig is publiceren ze toch gewoon dat rapport wat ze nu tegenhouden.quote:
Damn, lol.quote:Op donderdag 21 november 2024 09:56 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid, ik ben helemaal voor de mogelijkheid voor transgenders om zich om te laten bouwen en om pubertijdsremmers te geven waar nodig. Ik snap namelijk wel dat dit niet zo maar aan iedereen uitgedeeld wordt en dat dit altijd gepaard gaat met psychologische behandeling.
En nee, mij persoonlijk raakt dit meisje me niet, en de blade runner ook niet. Maar ik kan mij wel voorstellen dat dit haar competitiegenoten wel raakt.
Als mijn tegenstander met voetbal een robotbeen heeft omdat die zijn been had verloren zou ik dit ook niet ok vinden.
En het is ook niet alsof ze niet met haar vriendinnen kan hockeyen, ook niet in minder progressieve staten. Alleen niet in vrouwelijke field hockey competities. Net zo min als ik dat kan.
Ik laat me overigens wel graag overtuigen, altijd fijn om te leren. Alleen vind ik het raakvlak met amv klein. Zoals Monolith duidelijk aangeeft, het zijn vooral wat rechtse culture warhelden die er een probleem van maken. Ik vind het alleen jammer het met hun eens te zijn en wat transgenders in sport betreft lijken ze me gewoon een punt te hebben.
Yes de wereld op z’n kop je moet je onschuld bewijzen.quote:Op donderdag 21 november 2024 10:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als hij zo onschuldig is publiceren ze toch gewoon dat rapport wat ze nu tegenhouden.![]()
De nyt heeft een mooi artikel waarbij men aangeeft waarvoor vroeger mensen niet benoemd werden de ethische grenzen zijn flink aan het afbrokkelen met deze maga kandidaten.
Gift link:
Past Nominees Have Been Undone by Far Less Than What Surrounds Trump Picks
Herinner je nog de lock er up chants die maga zo graag herhaalde.quote:Op donderdag 21 november 2024 10:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Yes de wereld op z’n kop je moet je onschuld bewijzen.
Gelukkig hoefde Hillary haar onschuld niet te bewijzen. Lang leve het principe dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen.quote:Op donderdag 21 november 2024 11:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Herinner je nog de lock er up chants die maga zo graag herhaalde.![]()
Als hij zo onschuldig is kan dat rapport toch gewoon publiekelijk gemaakt worden.
En als dit meisje van 17 geen aangifte doet kan het per letter der wet ook zo zijn dat ze consent hadden om betaald te worden voor seks. Maar dan nog gaat het natuurlijk wat ethische grenzen wat je verwacht van een bestuurder over.
Goed dat je het zegt.quote:Op donderdag 21 november 2024 11:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gelukkig hoefde Hillary haar onschuld niet te bewijzen. Lang leve het principe dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen.
Nergens heb ik ook opgeroepen dat die lui hun onschuld moesten bewijzen. Dat is wat bassie wel roept dat Geatz zijn onschuld maar moet bewijzen.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt.
'Lock her up' was in 2016 zo'n beetje de lijfspreuk van de Trump-campagne. De afgelopen jaren heeft Trump talloze keren gezegd dat bepaalde figuren moeten worden opgesloten. Generaal Milley moet volgens hem zelfs worden vervolgd voor hoogverraad. Nooit hoorden we bezwaren van jouw kant. Sterker, je beschouwt Trump zelfs als het meest fantastische dat de VS ooit heeft voortgebracht.
En nu schiet je meteen in een kramp als iemand het waagt beschuldigingen te uiten richting Gaetz.
En ik vind wat van jouw selectieve verontwaardiging. Hier een beetje moreel superieur lopen doen en users de les lezen omdat ze beschuldigingen uiten richting Gaetz, maar geen kwaad woord over Trump toen hij letterlijk opriep om Clinton op te sluiten.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nergens heb ik ook opgeroepen dat die lui hun onschuld moesten bewijzen. Dat is wat bassie wel roept dat Geatz zijn onschuld maar moet bewijzen.
Dat zagen we ook met het muh Russia debacle waar verschillende users riepen dat Trump zijn onschuld maar moest bewijzen.
Ik vind dat een heel rare gedachtegang en ik vind daar wat van.
Begrijpelijk inderdaad.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:43 schreef Monolith het volgende:
Het principe 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' geldt natuurlijk voor het strafrecht. Daar gaat het hier niet om. Hier gaat het om de vraag of iemand geschikt is voor een bepaalde functie. Ernstig onethisch handelen kan best een diskwalificerende factor zijn en het is ook niet zo gek dat wanneer een house ethics commissie daar onderzoek naar doet, deze informatie ook boven tafel komt wanneer die persoon wordt genomineerd voor een positie in een kabinet.
Tsja, president is een verkozen functie. Ministers zijn een ander verhaal, die worden aangesteld met goedkeuring van de Senaat.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Begrijpelijk inderdaad.
Wat iets minder begrijpelijk is dat de aanstaand POTUS met eenzelfde soort vraagtekens straks gegarandeerd op het pluche zit.
Dat boeit mensen daar niet.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Begrijpelijk inderdaad.
Wat iets minder begrijpelijk is dat de aanstaand POTUS met eenzelfde soort vraagtekens straks gegarandeerd op het pluche zit.
Je woede is weer eens misplaatst, het zal mij letterlijk aan mijn reet roesten waar iemand van word beschuldigd. Het word een ander verhaal als je gaat stellen dat iemand zijn onschuld maar moet bewijzen.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ik vind wat van jouw selectieve verontwaardiging. Hier een beetje moreel superieur lopen doen en users de les lezen omdat ze beschuldigingen uiten richting Gaetz, maar geen kwaad woord over Trump toen hij letterlijk opriep om Clinton op te sluiten.
Dat is lachwekkend, dat snap je zelf toch ook wel?
Waarom tuig jij een stroman op? Dat lijkt mij een relevantere vraag. Toon mij een post waarin ik stel dat Gaetz zijn onschuld dient te bewijzen.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je woede is weer eens misplaatst, het zal mij letterlijk aan mijn reet roesten waar iemand van word beschuldigd. Het word een ander verhaal als je gaat stellen dat iemand zijn onschuld maar moet bewijzen.
Het lijkt erop dat je zelf ook in dit kamp zit, daar was je een aantal jaar geleden toch een stuk minder extreem in. Waarom zijn jouw principes daarin opgeschoven?
Allemaal leuk en aardig maar je voelde je geroepen in de bres te springen voor je kameraad Bas omdat ik van mening ben dat je onschuldig ben tot het tegendeel is bewezen.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom tuig jij een stroman op? Dat lijkt mij een relevantere vraag. Toon mij een post waarin ik stel dat Gaetz zijn onschuld dient te bewijzen.
Nergens roep ik op hem vast te zetten of zelfs maar te vervolgen. Het enige wat ik hier doe is de verdenkingen aan zijn adres aanstippen. En wat Monolith terecht opmerkt: het gaat hier niet om strafvervolging, maar om de vraag of iemand geschikt voor een ministerspost.
Verder deed de schuldvraag niet ter zake voor je grote held Trump, toen het om in Clinton ging. Tijdens een 1-op-1 debat zei hij letterlijk dat ze vast had gezeten als het aan hem had gelegen. Maar op zo'n moment is van jouw zogenaamde gezond-kritische houding niets te merken, dan sta je als een enthousiaste te klappen om wat die jolige Trump nou weer heeft gezegd.
Wie is er precies boos? Aardige poging om de discussie een andere kant op te sturen. Misschien werkt dat in andere subfora, geen idee. Bijzondere keuze, in elk gevalquote:Op donderdag 21 november 2024 13:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar je voelde je geroepen in de bres te springen voor je kameraad Bas omdat ik van mening ben dat je onschuldig ben tot het tegendeel is bewezen.
Nu moet ik ineens aantonen dat jij dat heb beweert. Iets wat ik overigens nooit heb gezegd maar goed.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je reageert en waarom je precies boos bent? Ben je boos omdat ik terecht opmerk dat iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen en dat de beschuldigde ook zijn onschuld niet hoeft te bewijzen?
Of ben je boos dat Trump een beschuldiging uitte en dat ik daar vervolgens niets over heb gezegd? Ik heb overigens nooit opgeroepen dat iemand zijn onschuld maar moest bewijzen.
Dus nogmaals waar ben je nou zo boos over?
Helder, je bent boos omdat ik terecht opmerk dat iemand zijn onschuld niet hoeft te bewijzen.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie is er precies boos? Aardige poging om de discussie een andere kant op te sturen. Misschien werkt dat in andere subfora, geen idee. Bijzondere keuze, in elk geval
Afijn, de reden dat ik deze kleine discussie in gang zet, is omdat ik mij erover verbaas hoe jouw toon verandert wanneer het een bondgenoot van Trump betreft. Zoals ik eerder opmerkte doet Trump niets anders dan vermeende tegenstanders verbaal veroordelen voordat er uberhaupt sprake is van een aanklacht. Zijn hele campagne draaide om het vastzetten van Clinton, daarna moest Biden worden veroordeeld voor verraad vanwege Burisma in Oekraïne en later moest ook zijn zoon het ontgelden, die moest volgens de complete Republikeinse goegemeente hoe dan ook achter de tralies verdwijnen (en dat was voordat hij officieel was aangeklaagd).
Maar meneer Chivaz hoorden we al die jaren nooit over de toon die de Reps aansloegen, Trump voorop. Nu gaat het echter over Gaetz, een MAGA-bondgenoot, en dan moeten mensen volgens Chivaz een beetje rustig aan doen met het strooien met beschuldigingen.
Ik leg dus vooral jouw selectieve verontwaardiging bloot. Ik vermoed dat dat nog veel vaker gaat gebeuren de komende jaren.
Nogmaals, het gaat om de toon. Ik denk dat jij dat ook wel begrijpt, maar je geeft de voorkeur aan stommetje spelen en doet een rare poging om de discussie te ontregelen.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Helder, je bent boos omdat ik terecht opmerk dat iemand zijn onschuld niet hoeft te bewijzen.
Waar de woede vooral vandaan komt merk ik is het feit dat ik dat nooit heb gezegd over de andere kant. Weet je waarom dat is? Heel simpel, niemand stelde toen ook dat mensen zoals Clinton etc maar hun onschuld moesten bewijzen. Kortom je woede is misplaatst en ook dat begrijp ik want mijn aanwezigheid hier werkt als een rode lap op een stier.
Ja maar aan toon gezeik doe ik niet aan. Zo kun je wel verontwaardigd blijven doen en dan kom je op het punt dat je heel boos word over iets waar ik helemaal niets om geef.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat om de toon. Ik denk dat jij dat ook wel begrijpt, maar je geeft de voorkeur aan stommetje spelen en doet een rare poging om de discussie te ontregelen.
Het valt op dat je enthousiast in de bres springt voor Gaetz. Toen ik eerder deze week vraagtekens plaatste bij zijn persoon schoot je ook al in de verdediging door erop te hameren dat hij onschuldig is tot het tegendeel is bewezen. Daar heb je op zich gelijk in, al gaat het er nu om of hij als persoon geschikt is voor een ministerspost, niet zozeer om wel of niet schuldig zijn.
Maar wat ik dus al meermaals aangaf: ik wijs je op je eigen inconsequente houding en selectieve verontwaardiging. De beschuldigingen aan het adres van Gaetz bedek je met de mantel der liefde, geen kwaad woord over de beste jongen. Je neemt anderen de maat die hem al iets te enthousiast aan het kruis nagelen. Het zou mooi zijn als je die morele deugdzaamheid ook zou toepassen op Trump en zijn MAGA-cronies.
En weer ben je vooral druk met het optuigen van een of andere stroman, in een poging de aandacht af te leiden. Nogmaals, in bepaalde subfora zal dat ongetwijfeld werken.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja maar aan toon gezeik doe ik niet aan. Zo kun je wel verontwaardigd blijven doen en dan kom je op het punt dat je heel boos word over iets waar ik helemaal niets om geef.
Ik ben heel duidelijk geweest waar mijn grenzen liggen, iemand is onschuldig tot het tegendeel is bewezen en iemand hoeft zijn onschuld niet te bewijzen.
Moet je dan maar lukraak mensen gaan beschuldigen? Nee, maar ik ga ook niet op elke slak zout leggen, dat doe ik liever selectief net zoals de rest van de users hier.
Waar het gewoon echt op neerkomt Koos is dat ik het heb gezegd en dat je jezelf geroepen voelt om weerwoord te geven of het nu terecht is of niet.
Je hebt immers zelf al aangegeven dat je niet zozeer post voor jezelf maar voor de mensen die meelezen. Het is voor jouw een soort van egotrip om dit te doen en ik laat mij daar wel voor lenen als jij je daardoor beter voelt.
Een neutrale lezer zal ook wel opmerken dat je zelf niet zo neutraal hier in staat en dat je dit verwijt nooit naar een ander zou maken omdat je zelf ook erg selectief bent met waar je op reageert en wat je post.
Ik vind het ook behoorlijk komisch dat toneelstukje hoe je hier als een soort van dominee komt preken over de toon. Er zijn nog genoeg mensen die dat spelletje van jouw niet doorhebben maar ik hoor daar niet bij.
Dan zijn we er toch lol.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En weer ben je vooral druk met het optuigen van een of andere stroman, in een poging de aandacht af te leiden. Nogmaals, in bepaalde subfora zal dat ongetwijfeld werken.
De neutrale lezer zal inderdaad meteen zien dat ik hier niet neutraal in sta, maar ik heb dan ook nooit enige moeite gedaan om die indruk te wekken. Ik ben niet neutraal, ben qua Amerikaanse politiek zo partijdig als wat. Ik draag nog net geen blauw Democraten-petje. Heb daar ook nooit een geheim van gemaakt.
Ik wijs slechts op jouw selectieve verontwaardiging. Je gaat nu op de barricaden voor Gaetz, terwijl je stil blijft als Trump en zijn maga-volgelingen beginnen te strooien met ongefundeerde beschuldigingen. En dat gebeurt bijna wekelijks.
Dan kun je wel wild om je heen slaan en een complete analyse loslaten op mijn karakter, maar dat verandert niets aan jouw lachwekkende selectiviteit.
Nogmaals, het punt dat ik maak is niet zo bijster ingewikkeld. Jouw morele verontwaardiging beperkt zich tot figuren uit de maga-hoek, in dit geval Gaetz. Als Trump ongefundeerde beschuldigingen doet - en daar grossiert hij in - dan horen we jou niet.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan zijn we er toch lol.
Dit is slecht een grote egotrip voor je. Je doet dit alleen bij mij omdat ik je politieke tegenstander ben, het heeft niets te maken met de toon of dat je het allemaal zo verschrikkelijk vind dat ik roep dat Gaetz onschuldig is tot het tegendeel is bewezen. Je wilt gewoon even scoren voor de lezers thuis en je dacht dat je dat wel even kon doen door mij een positie aan te meten die ik niet heb ingenomen.
Dat klopt dan hoor je mij niet, en als het de andere kant op gebeurt dan hoor ik jou ook niet.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, het punt dat ik maak is niet zo bijster ingewikkeld. Jouw morele verontwaardiging beperkt zich tot figuren uit de maga-hoek, in dit geval Gaetz. Als Trump ongefundeerde beschuldigingen doet - en daar grossiert hij in - dan horen we jou niet.
Maar ga gerust verder met het analyseren van mijn persoon en beweegredenen.
Als het rapport niet stelt dat er iets strafbaars heeft plaatsgevonden maar wel negatief kan bijdragen aan de beeldvorming dan snap ik best dat ze willen dat zo’n rapport niet naar buiten komt.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:23 schreef Basp1 het volgende:
Hun onschuld bewijzen waarom moet dan een rapport van een ethische commissie toch snel weggemoffeld gaan worden. Daarin zie ik vooral onethisch gedrag vanuit de maga doctrine.
foute beeldvorming een 17 jarig voor geld neuken maar omdat ze geen aangifte doet wordt hij niet vervolgd. Als een of andere buitenlandse malloot er een foto van heeft is deze persoon chanteerbaar en alleen daarom al een erg vreemde keuze.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als het rapport niet stelt dat er iets strafbaars heeft plaatsgevonden maar wel negatief kan bijdragen aan de beeldvorming dan snap ik best dat ze willen dat zo’n rapport niet naar buiten komt.
Persoonlijk zou ik voor transparantie kiezen want ook ik ben benieuwd naar de inhoud nu. Feit is wel dat er niets strafbaars instaat anders was hij wel vervolgd. Kortom het is puur om foute beeldvorming te voorkomen en ergens begrijp ik dat ook wel. Je moet je vijanden immers geen munitie geven terwijl het niet nodig is.
Je hebt het slachtoffer helemaal niet nodig om iemand te vervolgen. Kortom na al dat onderzoek is er geen bewijs om Geatz te vervolgen.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
foute beeldvorming een 17 jarig voor geld neuken maar omdat ze geen aangifte doet wordt hij niet vervolgd. Als een of andere buitenlandse malloot er een foto van heeft is deze persoon chanteerbaar en alleen daarom al een erg vreemde keuze.
Heb je het eerder gelinkte nyt stukje gelezen vroeger werden benoeming al niet doorgevoerd omdat iemand een jointje had gerookt maar ook nooit aangeklaagd was..
Maar ook de 'beeldvorming' tegen je hebben kan diskwalificerend zijn voor een minister. Gaetz heeft op dit moment al de schijn tegen omdat geruchten over hem de ronde doen en zijn partijgenoten doen geen enkele moeite om die te ontkrachten. Integendeel, ze fluisteren juist hardop dat Gaetz een viespeuk is. Door het rapport niet vrij te geven blijven de geruchten boven de markt hangen en dat heeft gevolgen voor je geloofwaardigheid en integriteit, en daarmee ook voor je functioneren.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:21 schreef Chivaz het volgende:
Monolith maakte nog een goed punt door aan te stippen dat het ethisch niet verantwoord is om het rapport niet vrij te geven. Daar zitten dan ook wel wat haken en ogen aan omdat de beeldvorming ernstig verstoord kan worden en je dus in een situatie kan komen te zitten dat zo iemand de schijn tegen heeft.
Voor alle duidelijkheid: het maakt me helemaal niet uit waar jij voor of tegen bent. Ik vind dat dit soort beslissingen vooral aan de betrokkenen in samenspraak met deskundigen moeten worden overgelaten en niet aan politici met een agenda.quote:Op donderdag 21 november 2024 09:56 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid, ik ben helemaal voor de mogelijkheid voor transgenders om zich om te laten bouwen en om pubertijdsremmers te geven waar nodig. Ik snap namelijk wel dat dit niet zo maar aan iedereen uitgedeeld wordt en dat dit altijd gepaard gaat met psychologische behandeling.
En nee, mij persoonlijk raakt dit meisje me niet, en de blade runner ook niet. Maar ik kan mij wel voorstellen dat dit haar competitiegenoten wel raakt.
Als mijn tegenstander met voetbal een robotbeen heeft omdat die zijn been had verloren zou ik dit ook niet ok vinden.
En het is ook niet alsof ze niet met haar vriendinnen kan hockeyen, ook niet in minder progressieve staten. Alleen niet in vrouwelijke field hockey competities. Net zo min als ik dat kan.
Kinky vrouwen heeft Donald dan in zijn aanhang.quote:
Doei.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:32 schreef Kijkertje het volgende:
Matt Gaetz trekt zich terug
[ afbeelding ]
Blijkbaar ging een meeting met de Republikeinse senatoren niet goed voor hem. Cornyn maakte hem duidelijk dat alles uiteindelijk toch wel openbaar zou worden en hij zich beter maar terug kon trekken (MSNBC)
Toch wel een geruststelling dat er nog Republikeinse senatoren zijn die hun taak serieus nemen.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:39 schreef Monolith het volgende:
Tja dat verbaast niemand natuurlijk. Nou ja, misschien Chivaz.
Maar wel heel veel heisa maken over de benoeming van Harrisquote:Op donderdag 21 november 2024 18:56 schreef Szura het volgende:
Ach @:chivaz die wilde afwachten hoe deze smeerlap z’n werk zou doen
We hadden ooit een goede TT: PizzaGaetz! Tijd die straks weer boven te halenquote:
Nou ja, van verkrachting was ook geen sprake natuurlijk. Het zou gaan om seks met een dame die op het moment van neuken pas 17 was aldus haar net meerderjarige vriendin. Nou kun je van alles vinden van een vent van 35 die seks heeft met meisjes die half zo oud zijn, maar het is niet direct verkrachting.quote:
Volgens de wet in Florida dan weer wel.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, van verkrachting was ook geen sprake natuurlijk. Het zou gaan om seks met een dame die op het moment van neuken pas 17 was aldus haar net meerderjarige vriendin. Nou kun je van alles vinden van een vent van 35 die seks heeft met meisjes die half zo oud zijn, maar het is niet direct verkrachting.
Ik zou statutory rape niet per se willen vertalen als verkrachting. Verkrachting behelst doorgaans dwang, statutory rape wordt vaak gebruikt voor situaties waarbij de verdachte niet in staat wordt geacht om een gedegen afweging te kunnen maken zoals hier met iemand van 17 tegenover iemand van boven de 24.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:03 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Volgens de wet in Florida dan weer wel.
Ja weet ik en ben het ook met je eens maar conservatieven zien het wel degelijk zo en daarom is die wet er ook. Figuren als @Chivaz juichen zulke wetten toe.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou statutory rape niet per se willen vertalen als verkrachting. Verkrachting behelst doorgaans dwang, statutory rape wordt vaak gebruikt voor situaties waarbij de verdachte niet in staat wordt geacht om een gedegen afweging te kunnen maken zoals hier met iemand van 17 tegenover iemand van boven de 24.
Ja erg jammer dat we dat niet meer gaan meemaken. Blijkbaar was er toch iets teveel ellende rond zijn persoon. Op naar de volgende persoon die de boel daar flink wil opschudden.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:56 schreef Szura het volgende:
Ach @:chivaz die wilde afwachten hoe deze smeerlap z’n werk zou doen
Daar gaat het dus om. Lekker departementen afbreken en dan een puinhoop overhouden. Over het opbouwen denken ze later wel na.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja erg jammer dat we dat niet meer gaan meemaken. Blijkbaar was er toch iets teveel ellende rond zijn persoon. Op naar de volgende persoon die de boel daar flink wil opschudden.
Juist, om iets op te bouwen moet er eerst gesloopt worden. En dat is wel broodnodig bij de federale overheid. Hoe de federale overheid daar functioneert is niet houdbaar, het is lomp, inefficiënt en heeft een veel te grote vinger in de pap daar.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar gaat het dus om. Departementen afbreken en dan een puinhoop overhouden. Over het opbouwen denken ze later wel na.
We wachten de plannen af voordat er gesloopt gaat worden maar ik heb zo'n vermoeden dat het vooral om het slopen gaat. Nieuwe plannen zijn de Republikeinen niet zo goed in.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Juist, om iets op te bouwen moet er eerst gesloopt worden. En dat is wel broodnodig bij de federale overheid. Hoe de federale overheid daar functioneert is niet houdbaar, het is lomp, inefficiënt en heeft een veel te grote vinger in de pap daar.
Daarom ben ik ook blij met Musk die dat probleem ook herkent. Na al die jaren dat republikeinen beloven dat ze flink zullen snijden in eigen vet gaat het hopelijk een keer gebeuren.
Dan heb je helemaal niets aan figuren die vooral de status quo willen behouden zodat ze er zelf vooral beter van worden.
Dat is gewoon generiek gelul zonder enige substantie. Je kunt over elke grote organisatie zeggen dat het allemaal vreselijk inefficiënt is en beter kan, maar er een beetje als een olifant in een porseleinkast doorheen denderen heeft vaak eerder een averechts effect.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Juist, om iets op te bouwen moet er eerst gesloopt worden. En dat is wel broodnodig bij de federale overheid. Hoe de federale overheid daar functioneert is niet houdbaar, het is lomp, inefficiënt en heeft een veel te grote vinger in de pap daar.
Daarom ben ik ook blij met Musk die dat probleem ook herkent. Na al die jaren dat republikeinen beloven dat ze flink zullen snijden in eigen vet gaat het hopelijk een keer gebeuren.
Dan heb je helemaal niets aan figuren die vooral de status quo willen behouden zodat ze er zelf vooral beter van worden.
In het geval van bepaalde departementen hoeft er niets nieuws voor terug te komen. De visie die ik heb is dat er zoveel mogelijk bij de staten zelf komt te liggen. Kortom maatwerk en daar is de burger alleen maar bij gebaat in plaats van een groot centraal aangestuurd orgaan.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
We wachten de plannen af voordat er gesloopt gaat worden maar ik heb zo'n vermoeden dat het vooral om het slopen gaat. Nieuwe plannen zijn de Republikeinen niet zo goed in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |