SPOILER: Hunters regulier seizoenenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedere maandagavond vanaf 1 april om 20.30!
= = =
Woensdag 26 januari 2021 was er een AMA met Selmar Smit van Hunted, lees hier terug:
TV / [Vraag wat je wil] aan Selmar Smit van Hunted: lees hier terug!
Op NOS staat daarnaast nog een backgroundstory
https://nos.nl/op3/artike(...)isieprogramma-hunted
En regelmatig van auto wisselen.quote:Op maandag 11 november 2024 21:08 schreef DaMart het volgende: "Ik heb vertrouwen dat ze ons niet op het spoor zijn..." Volgens mij moet je als je meedoet aan dit programma er altijd vanuit gaan dat de hunters je op de hielen zitten.
Na vandaag gaat ie op zoek.quote:Op maandag 11 november 2024 21:12 schreef MissRelin het volgende:
Zou Tom inmiddels al nieuwe vrienden hebben?
Nou ze hadden niet gedacht dat er mensen uit die groep ze zouden verraden.quote:Op maandag 11 november 2024 21:12 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
En regelmatig van auto wisselen.
Ze hebben best wel een tijdje bij die gast in de auto gezeten.
Ja en ook niet je doel (Zeeland in dit geval) te vaak roepen. Gewoon vragen of iemand je 10 of 20 km verderop kan droppen en vanuit daar verder gaan met ander vervoer.quote:Op maandag 11 november 2024 21:12 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
En regelmatig van auto wisselen.
Ze hebben best wel een tijdje bij die gast in de auto gezeten.
Dat is blijkbaar nog de enige optie dan alleen drop punten met veel vluchtroutes.quote:Op maandag 11 november 2024 21:15 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja en ook niet je doel (Zeeland in dit geval) te vaak roepen. Gewoon vragen of iemand je 10 of 20 km verderop kan droppen en vanuit daar verder gaan met ander vervoer.
"Mijn wachtwoord is "geheim"".quote:Op maandag 11 november 2024 21:17 schreef Joop_W het volgende:
Deze digibeten kiezen natuurlijk een mega makkelijk wachtwoord.![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 11 november 2024 21:19 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ze hadden beter "uilskuikens!" kunnen gebruiken.
Nee maar hoe moeilijk is het om de rest te achterhalen? Iemand uit het netwerk.quote:Op maandag 11 november 2024 21:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Gelukkig kunnen ze hier nog niks mee.
Hopelijk krijgen die niks meer.quote:Op maandag 11 november 2024 21:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee maar hoe moeilijk is het om de rest te achterhalen? Iemand uit het netwerk.
Als dat al gebeurt grijp de redactie in en weten de hunters alsnog de eindlocatie. Zoals met die vrachtwagen toen.quote:Op maandag 11 november 2024 21:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hopelijk krijgen die niks meer.
De redactie is niet van het ingrijpen, zo ver is helder.quote:Op maandag 11 november 2024 21:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als dat al gebeurt grijp de redactie in en weten de hunters alsnog de eindlocatie. Zoals met die vrachtwagen toen.
Vorig jaar stonden de Hunters ook verkeerd, maar alle kandidaten ook.quote:Op maandag 11 november 2024 21:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als dat al gebeurt grijp de redactie in en weten de hunters alsnog de eindlocatie. Zoals met die vrachtwagen toen.
Ja, my bad, te snel gereageerd na het lezen van de eerste zin.quote:
Heeft Selmar tijdens de opnames online bekend gemaakt dat ze bezig waren eigenlijk?quote:Op maandag 11 november 2024 21:02 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat heeft hij wel lekker voor elkaar. Zijn aanwezigheid op de sociale media maakt hem een waardevolle hunter.
Ik heb even in de topicreeks teruggekeken en vond deze post:quote:Op maandag 11 november 2024 21:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heeft Selmar tijdens de opnames online bekend gemaakt dat ze bezig waren eigenlijk?
Ramadan was dit jaar van 10 maart tot 9 april, dus dat overlapt elkaar iig.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:42 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Hmm ik vind het lastig er iets uit af te leiden. Het kan betekenen dat je op 14 maart begon met nieuwe opnames en op 9 april klaar was. Of dat je op 14 maart begon met seizoen 1 en op 9 april met seizoen 2.
Tja, ik kan niet geloven dat 1 seizoen 26 dagen duurt dus dan eerder het 2e maar zeker weten doe ik het niet....we gaan het zien!
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 09:37 schreef Selmar het volgende:
[..]
Klopt, maar wel op Twitter en Instagram
Ok ik neem aan dat ze dat dan voor de komende edities ook aan banden leggen vanaf het begin, want anders is de lol er inderdaad snel af.quote:Op maandag 11 november 2024 22:36 schreef superkimmi het volgende:
Selmar heeft op zijn socials geschreven dat hij na deze dag zijn social media aan de productie gegeven heeft tijdens de opnames. Dus hij/de productie zag zelf ook wel in dat dit verder niet de leukste tv opleverde… dus ik hoop dat er niet teveel kwaad geschied is hiermee, dat de dames in het noorden nog wegkomen. En dat de info bij de inner circle van Wim en Juliette niet aankomt. Wel heel jammer voor hun dat dit zo gelopen is.
Ik wil nog wel even een positieve noot toevoegen: ik vind die Sander echt een verademing na tig jaar Marcel.
Yepquote:Op maandag 11 november 2024 22:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ok ik neem aan dat ze dat dan voor de komende edities ook aan banden leggen vanaf het begin, want anders is de lol er inderdaad snel af.
Gehint in ieder gevalquote:En deze post van @:Selmar zelf dat hij de eerste opnamedag wel op andere social media (dan FOK!) gemeld heeft:
[..]
Sander is er toch ook al jaren bij?quote:Op maandag 11 november 2024 22:36 schreef superkimmi het volgende:
Selmar heeft op zijn socials geschreven dat hij na deze dag zijn social media aan de productie gegeven heeft tijdens de opnames. Dus hij/de productie zag zelf ook wel in dat dit verder niet de leukste tv opleverde… dus ik hoop dat er niet teveel kwaad geschied is hiermee, dat de dames in het noorden nog wegkomen. En dat de info bij de inner circle van Wim en Juliette niet aankomt. Wel heel jammer voor hun dat dit zo gelopen is.
Ik wil nog wel even een positieve noot toevoegen: ik vind die Sander echt een verademing na tig jaar Marcel.
Vorig jaar niet, en daarvoor had hij een andere rolquote:Op maandag 11 november 2024 22:56 schreef lars91 het volgende:
[..]
Sander is er toch ook al jaren bij?
Ja maar niet in deze rol. Heel erg op de achtergrond (op beeld iig). Nu is hij nog steeds de ‘baas’ maar is Marcel er tussenuit gehaald.quote:Op maandag 11 november 2024 22:56 schreef lars91 het volgende:
[..]
Sander is er toch ook al jaren bij?
En dus gebruiken ze mijn kop voor alle snijshots (echt verschrikkelijk)quote:Op dinsdag 12 november 2024 00:08 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ja maar niet in deze rol. Heel erg op de achtergrond (op beeld iig). Nu is hij nog steeds de ‘baas’ maar is Marcel er tussenuit gehaald.
quote:Op dinsdag 12 november 2024 00:29 schreef Selmar het volgende:
[..]
En dus gebruiken ze mijn kop voor alle snijshots (echt verschrikkelijk)
Van mij ook, zeker als de regels daarna zijn aangepastquote:Op dinsdag 12 november 2024 07:38 schreef potjecreme het volgende:
Van mijn mogen vader en dochter een herkansing.
Zeker! Tips zijn er niet uit, maar ze worden gereguleerd zodat ze niet de overhand krijgen. Er is dus ook geen spelregelverandering.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:58 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Uiteindelijk kun je ook gewoon zeggen dat ze een heel lang lijntje hebben gekozen met uiteindelijk heel veel uiteindes (dus mensen die het ook weten). Neem je toch ook zeker wat risico mee, ook al is jouw chauffeur met alles te vertrouwen. Hoe lullig het ook is, maar ook hun laken is niet helemaal wit gebleven. En dan voelde zij zich ook nog hartstikke veilig toen ze daar afgezet waren, levensgevaarlijke gedachtegang in Hunted.
De 'regels' zijn voornamelijk veranderd omdat Selmar ineens MVP dreigde te worden en wel heul veel tips kreeg op dag 1, het is namelijk ook niet dat dit voor het eerst gebeurd en hoort er ook gewoon een beetje bij. Zal ook nog wel een keer terugkomen vanuit de productie dan dat Selmar een hintje krijgt over een duo, beetje schwung kan ook geen kwaad.
Die soep wordt nooit zo heet gegeten… en vrijwel alle “ik kijk nooit meer”, leveren de volgende week gewoon weer commentaar.quote:Op dinsdag 12 november 2024 07:12 schreef TheVulture het volgende:
Als ik de reacties van kijkers zo lees op diverse sociale media hebben de makers hier een hele dure fout gemaakt door die tipgevers op deze manier toe te staan. Denk dat een hoop mensen afhaken en die win je niet zomaar terug...
Ik hoop dat de productie er naast het reguleren van de socials ook voor heeft gezorgd dat die meiden weg kunnen komen om het speelveld weer iets gelijkwaardiger te maken.
Maar de productie hangt helemaal geen camera's op.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:11 schreef epicbeardman het volgende:
Ik heb het paar seizoenen gekeken, maar na loop van tijd werd het mij te obvious dat het allemaal wel erg nep is. Snap dat ze leuke TV moeten maken maar STUKTV doet dit toch wel iets verfijnder met jachtseizoen.
Er worden te veel nep camerapunten gebruikt, het is niet zo dat de opsporingsdiensten zo maar even in een camera kunnen inloggen van particulieren en deze beelden realtime te gebruiken in de show.
Die nep camerapunten zijn voor mij een grote red flag dat productie camera's ophangt ten tijde dat de Hunted mensen daar bijna aan moeten meewerken. Het is te gescript. Je kan namelijk niet weten welke routes de Hunted mensen nemen, dus als productie wel camera's kan plaatsen in die straten is het nepper dan nep. En hier val ik beetje over.
Want dat zegt dat eigenlijk dat er nog een heel ander team meegaat, naast de cameraman die sowieso naast de vluchters loopt.
Zal straks eens even kijken what the fuss is all about over dit nieuwe seizoen.
Ja en sinterklaas is ook echt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maar de productie hangt helemaal geen camera's op.
Tot zover de red flag.
Je begrijpt wel hoe monteren werkt toch?quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:27 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja en sinterklaas is ook echt.
Alleen heeft die geen cameraploeg bij zich, hoeft die zich niet iedere 24u(?) te verplaatsen en zal die niet schuwen om je om te leggen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:05 schreef Irritatie100 het volgende:
Het is natuurlijk wel een simulatie waarin de voortvluchtigen worden behandeld als triple A-verdachten. Als ik bij wijze van spreken Ridouan Taghi op straat zie lopen bel ik ook de politie. In die zin past verklikt worden natuurlijk prima bij hun status en is het eigenlijk best wel realistisch.
Dat klopt, maar hoe groot acht je de kans dat een van je vrienden Tachi (vrijwillig) een lift zou geven?quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:05 schreef Irritatie100 het volgende:
Het is natuurlijk wel een simulatie waarin de voortvluchtigen worden behandeld als triple A-verdachten. Als ik bij wijze van spreken Ridouan Taghi op straat zie lopen bel ik ook de politie. In die zin past verklikt worden natuurlijk prima bij hun status en is het eigenlijk best wel realistisch.
Nee daarom des te sneuer dat je ze dan verlinkt. Je weet dat het een spel is. Je hebt niks te winnen om de hunters te helpen. Helpt ze of vervolg je leven. Lars is het type dat een kind van 6 zou vertellen dat Sinterklaas niet bestaat.quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat klopt, maar hoe groot acht je de kans dat een van je vrienden Tachi (vrijwillig) een lift zou geven?
Dat is een beetje het dubbele in het verhaal, ze krijgen allemaal liften en slaapplaatsen omdat het een TV-programma is, of denk je werkelijk dat twee onbekenden die om 17.00 aan de deur staan en vertellen op de vlucht te zijn ook overal een slaapplaats zouden krijgen?
Ik gok dat dat in niet eens 25% van de gevallen zou lukken.
Net als @epicbeardman betwijfel ik dat ten zeerste.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maar de productie hangt helemaal geen camera's op.
quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alleen heeft die geen cameraploeg bij zich, hoeft die zich niet iedere 24u(?) te verplaatsen en zal die niet schuwen om je om te leggen.
Het zou gewoon een regel moeten zijn dat mensen die de deelnemers niet meehelpen ook niet mogen bijdragen aan hun opsporing. Maar goed zoals @:Selmar al zegt. Iedereen kijkt volgend seizoen toch weer incl mezelfWe zouden er gewoon echt eens collectief mee moeten stoppen. Neem wel aan dat op den duur dit programma te duur wordt voor de NPO met de te verwachten bezuinigingen.
Snap ook wel wat jullie zeggen, maar het hoort er natuurlijk wel een beetje bij in een zo realistisch mogelijke simulatie. Natuurlijk is dit niet helemaal realistisch door de spelelementen, maar het is nou eenmaal tv. Ik ga niet kijken naar een programma waarin iemand wint door 3 weken lang in een bunker te liggen en verder niks uit te voeren.quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat klopt, maar hoe groot acht je de kans dat een van je vrienden Tachi (vrijwillig) een lift zou geven?
Dat is een beetje het dubbele in het verhaal, ze krijgen allemaal liften en slaapplaatsen omdat het een TV-programma is, of denk je werkelijk dat twee onbekenden die om 17.00 aan de deur staan en vertellen op de vlucht te zijn ook overal een slaapplaats zouden krijgen?
Ik gok dat dat in niet eens 25% van de gevallen zou lukken.
Ik denk dat die lijn wel steeds dunner wordt, op een bepaald moment overspeel je als makers echt je hand. Tuurlijk mag er met tips gewerkt worden maar je krijgt ze nu gewoon op een presenteerblaadje aangeleverd zonder er eigen onderzoek voor te doen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:33 schreef Selmar het volgende:
[..]
Die soep wordt nooit zo heet gegeten… en vrijwel alle “ik kijk nooit meer”, leveren de volgende week gewoon weer commentaar.
En er is ook echt geen sprake van een fout van productie, verraad is altijd een onderdeel geweest van Hunted. We hebben alleen besloten dat het niet de bedoeling is dat we iedereen pakken door tips, maar ook volgend jaar zullen er mensen door tips worden gepakt (als die blijven komen en voortvluchtigen hun gedrag niet aanpassen).
Dit ja, en dit is mijn ogen ook niet hoe het spel gespeeld hoort te worden. De Hunters moeten zelf door hun techniek, interview en opsporing achter info komen. Nu is het echt veel te makkelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Meh nee wat triest zeg. Vooral ook voor de deelnemers, once in a lifetime ding dat gewoon afgekapt wordt door een domme idioot die stoer wil doen, niet omdat je het zelf fout doet. Hopelijk blijven die chicks uit handen nu.
Nee en dat neem ik het programma ook wel kwalijk. Hier moet echt veel en veel beter over nagedacht worden, maar heel blij van @Selmar's posts hier word ik op dat gebied niet als hij stelt dat tips er niet uit zullen gaan. Het is en blijft ook gewoon een spel inderdaad, en daarbij gaat dit soort gedrag natuurlijk alleen maar meer gekopieerd worden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit ja, en dit is mijn ogen ook niet hoe het spel gespeeld hoort te worden. De Hunters moeten zelf door hun techniek, interview en opsporing achter info komen. Nu is het echt veel te makkelijk gemaakt.
Aan de andere kant is het ook niet de bedoeling dat voortvluchtigen flierefluitend van bungalow naar villa gebracht worden, en daar lekker rustig een rosétje drinken met een mooi sushi maaltijd. En dat gebeurt nu ook. Daarom zijn er opdrachten, en daarom moet je ook opletten niet verlinkt te worden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee en dat neem ik het programma ook wel kwalijk. Hier moet echt veel en veel beter over nagedacht worden, maar heel blij van @:Selmar's posts hier word ik op dat gebied niet als hij stelt dat tips er niet uit zullen gaan. Het is en blijft ook gewoon een spel inderdaad, en daarbij gaat dit soort gedrag natuurlijk alleen maar meer gekopieerd worden.
Ik neem aan dat dit ook voor de rest van team Hunters geldt trouwensquote:Op dinsdag 12 november 2024 18:42 schreef Selmar het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het ook niet de bedoeling dat voortvluchtigen flierefluitend van bungalow naar villa gebracht worden, en daar lekker rustig een rosétje drinken met een mooi sushi maaltijd. En dat gebeurt nu ook. Daarom zijn er opdrachten, en daarom moet je ook opletten niet verlinkt te worden.
Om het kopiëren tegen te gaan gaat productie dus voortaan mijn socials beheren.
Het programma heet toch 'Hunted' en niet 'De Verklikkers'?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:42 schreef Selmar het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het ook niet de bedoeling dat voortvluchtigen flierefluitend van bungalow naar villa gebracht worden, en daar lekker rustig een rosétje drinken met een mooi sushi maaltijd. En dat gebeurt nu ook. Daarom zijn er opdrachten, en daarom moet je ook opletten niet verlinkt te worden.
Pinbeelden worden gecreëerd met een gopro, maar die camera hangt daar wel (maar banken willen niet meewerken aan het programma). Er worden geen camera’s verzonnen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 14:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Net als @:epicbeardman betwijfel ik dat ten zeerste.
Koppels verlaten een pand, toevallig hangt er net een particuliere beveiligingscamera waarmee je getoond wordt dat ze het pand verlaten.
Koppel belt aan voor een overnachting, dat wordt dan toevallig net vastgelegd door een particuliere beveiligingscamera.
Volgens mij is er zelfs al een keer toegeven door @:Selmar dat er soms camera's door de productie opgehangen worden, o.a. bij pin transacties, om dat zo goed mogelijk in beeld te kunnen brengen.
Ik geloof er niets van dat iemand van de productie dat soort toevallig aanwezige camera's opspoort, bij de eigenaar van de camera's de beelden opvraagt en naloopt om 10 seconden beeldmateriaal aan de uitzending toe te kunnen voegen...
Hebben wij ook liever, maar lukte door personele omstandigheden nietquote:Op woensdag 13 november 2024 01:18 schreef ThijsTH het volgende:
Wat ik nog het meest irritant vind, is dat het eind winter, begin lente is opgenomen en de bomen allemaal zo kaal zijn. Ik vind Hunted mooier als de bomen bloeien en je ook eventueel nog in de natuur kan slapen als je dat wil.
Maar Ridouan Taghi hoeft niet een maand lang vage puzzeltjes op te lossen om een specifiek extractiepunt te bereiken, om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:05 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat is een beetje flauw want ook als je met niemand aanpapt dan loop je nog in de kijker omdat er een cameraploeg door de straat loopt. Je hebt het als deelnemer niet helemaal zelf in de hand.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:42 schreef Selmar het volgende:
[..]
Ik vond dat sowieso vaag. Wat was eerst het plan dan. Zou Lars eerst meerijden met een van die anderen (carpoolen)? En vanwege die voortvluchtigen is dat plan dan gewijzigd dat Lars dan zelf maar naar Zeeland zou gaan rijden. En ze waren daar met drie auto's, hoezo reden ze dan niet in kolonne achter elkaar aan? 🤔quote:Op woensdag 13 november 2024 07:08 schreef Yesse het volgende:
Ik kreeg direct al mijn bedenkingen en twijfels bij de vrienden van Lars. Eerst kon het allemaal niet en daarna konden ze plots in hun eigen auto en werd er steeds geïnteresseerd gevraagd of hij die mensen nog in de auto had. Zelf had ik daardoor me eerder (en niet langs de snelweg) af laten zetten. In ieder geval buiten het zicht van de vrienden. Dat het daardoor zo snel kon gaan was inderdaad wel jammer, in het “echte” leven gaan tips denk ik ook niet zo snel (al is het maar door de bureaucratie:+ ) dus een kleine vertraging snap ik wel. Maar helemaal geen mensen die je verlinken is natuurlijk ook onrealistisch.
Ik weet niet in hoeverre er echt een ploeg meeloopt, volgens mij is het gewoon een buddy met een camera. Een camera waar men de voordelen, maar ook wel degelijk wat nadelen van ondervinden kan. We kijken wel naar een tv-programma heh, in het eerste seizoen ging iemand van bos naar bos. Heel erg bruut en mijn volle respect, maar leuk om te kijken? Nee natuurlijk niet.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is een beetje flauw want ook als je met niemand aanpapt dan loop je nog in de kijker omdat er een cameraploeg door de straat loopt. Je hebt het als deelnemer niet helemaal zelf in de hand.
Productie zal toch ook in de buurt moeten zijn. Tuurlijk geeft die camera ze ook het voordeel van ergens binnenkomen. Maar eerlijk... we hebben er eentje gehad die volledig onder de radar bleef door in het bos te gaan slapen. Daar zit de productie dan ook weer niet op te wachten want dan zijn de hunters vrij kansloos.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre er echt een ploeg meeloopt, volgens mij is het gewoon een buddy met een camera. Een camera waar men de voordelen, maar ook wel degelijk wat nadelen van ondervinden kan. We kijken wel naar een tv-programma heh, in het eerste seizoen ging iemand van bos naar bos. Heel erg bruut en mijn volle respect, maar leuk om te kijken? Nee natuurlijk niet.
Volgens mij weet men de locaties van de vluchters (dus cameraman) en de hunters. Op afstand wordt dan dus de cameraman geïnstrueerd. Zal vast wel eens her en der een autootje in de buurt zijn, maar totaal niet in zicht.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Productie zal toch ook in de buurt moeten zijn. Tuurlijk geeft die camera ze ook het voordeel van ergens binnenkomen. Maar eerlijk... we hebben er eentje gehad die volledig onder de radar bleef door in het bos te gaan slapen. Daar zit de productie dan ook weer niet op te wachten want dan zijn de hunters vrij kansloos.
De crux zit hem wat mij betreft er in dat de Hunters 0,0 gunfactor hebben (behalve Selmar), en je als kijker juist wilt dat de kandidaten de eindstreep halen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:05 schreef Irritatie100 het volgende:
Nee, maar Ridouan Taghi hoeft ook geen tv te maken die leuk is om naar te kijken. Ik zet de tv niet aan voor een stel dat alleen maar 3 weken lang in een tentje op de hei van Schubbekutteveen gaat zitten, waar het natuurlijk wel op uit zou draaien als er geen spelelementen/regels in het programma zouden zitten.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar Ridouan Taghi hoeft niet een maand lang vage puzzeltjes op te lossen om een specifiek extractiepunt te bereiken, om maar een voorbeeld te noemen.
Dat is toch ook niet verboden? Veel mensen zullen bijvoorbeeld het gevoel hebben Selmar te kennen omdat hij hier (en op andere fora) actief is. Dan ben je meer geneigd die te helpen dan een totaal onbekende Groninger met z'n dochter. En zo zullen alle Hunters buren/vrienden/familie/kennissen/teamgenoten van sport etc hebben die liever de Hunters helpen omdat ze die kennen.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vooral jammer dat het het meest excentrieke/leuke duo was en misschien was het wat naïef, maar je gaat er niet direct vanuit dat mensen bewust het plezier van een ander willen vergallen, maar blijkbaar zijn er voldoende mensen voor de hunters ipv voor de opgejaagden.
Kijk, als iemand dom genoeg is om op social media het woord hunted te gooien, dan is dat dom, maar bewust selmar gaan DMen met “pietje en jantje zitten daar in de auto en stappen daar uit”, tsja je leven moet wel enorm leeg zijn om dat te gaan doen.
volgens mij is 1 van de spelregels dat je niet gedurende hele traject op de zelfde plek mag blijven (ook al zou je overdag wel wat dingen doen om extractiepunt te achterhalen).quote:Op woensdag 13 november 2024 11:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Volgens mij weet men de locaties van de vluchters (dus cameraman) en de hunters. Op afstand wordt dan dus de cameraman geïnstrueerd. Zal vast wel eens her en der een autootje in de buurt zijn, maar totaal niet in zicht.
En in het bos zitten levert ook gewoon geen leuke tv op. Kijk iedereen kan echt wel 2 weken volledig van de aardbodem verdwijnen door in het bos van Kerkenveld te gaan zitten en te blijven, maar als je aan dit spel meedoet weet je wat er komt en kan gebeuren. En dat maakt het spel gewoon leuk voor jezelf en voor de tv-kijker ook nog eens leuker om naar te kijken.
Selmar is een sympathieke jongen hoor, maar we hebben toch al acht jaar gezien dat ze echt niet onze tips nodig hebben op deze manier? Het merendeel van de voortvluchtigen verliest dit spel. Het is niet voor niets dat de productie heeft ingegrepen, natuurlijk.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:10 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, maar Ridouan Taghi hoeft ook geen tv te maken die leuk is om naar te kijken. Ik zet de tv niet aan voor een stel dat alleen maar 3 weken lang in een tentje op de hei van Schubbekutteveen gaat zitten, waar het natuurlijk wel op uit zou draaien als er geen spelelementen/regels in het programma zouden zitten.
Dat de Hunters op een zo realistisch mogelijke manier werken met de sporen die achtergelaten worden kan natuurlijk prima hand in hand gaan met het onrealistische stukje dat de spelelementen brengen. Persoonlijk vind ik dat tips aan de Hunters prima binnen het concept passen.
[..]
Dat is toch ook niet verboden? Veel mensen zullen bijvoorbeeld het gevoel hebben Selmar te kennen omdat hij hier (en op andere fora) actief is. Dan ben je meer geneigd die te helpen dan een totaal onbekende Groninger met z'n dochter. En zo zullen alle Hunters buren/vrienden/familie/kennissen/teamgenoten van sport etc hebben die liever de Hunters helpen omdat ze die kennen.
quote:Op woensdag 13 november 2024 11:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is een beetje alsof je voor Barcelona bent in een wedstrijd tegen WKE, maar dan ook nog de bus van WKE klemrijdt zodat ze een uur te laat zijn en WKE daardoor reglementair verliest.
Zo sympathiek was het gepakte team toch ook weer niet? Zij had een opvallend roze broek aan op de vlucht, dan ben je voor mij al een beetje af hoorquote:Op woensdag 13 november 2024 11:26 schreef potjecreme het volgende:
Eerlijk... Als het doe broer en zus zou zijn geweest hadden we dan ook zo geklaagd?
Ach is voornamelijk ook het moment. Als dit na 2 weken zo valt hoor je iedereen veel minder erg.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:40 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zo sympathiek was het gepakte team toch ook weer niet? Zij had een opvallend roze broek aan op de vlucht, dan ben je voor mij al een beetje af hoor
Het verbaast me wel dat er zoveel negatieve reacties op komen. Dit is een keer eerder gebeurd in de VIP-versie. Toen Guido en Dilan verraden werden, vond men dat minder erg.
Toen hebben de Hunters zelf bewust Yvonne Coldewijer ingeschakeld als hulplijn omdat ze vast liepen. Ze gaven daarin specifiek aan welke mensen ze zochten. Dat vond ik ook wat flauw maar daarvan kun je nog zeggen dat het een zelfbedachte actie was van de Hunters.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:40 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zo sympathiek was het gepakte team toch ook weer niet? Zij had een opvallend roze broek aan op de vlucht, dan ben je voor mij al een beetje af hoor
Het verbaast me wel dat er zoveel negatieve reacties op komen. Dit is een keer eerder gebeurd in de VIP-versie. Toen Guido en Dilan verraden werden, vond men dat minder erg.
Die roze broek was hilarisch. Maar slapen bij je moeder was toch een tandje erger. Bij hen had ik het waarschijnlijk veel minder erg gevonden. Dat gedoe met die vrienden was onduidelijk. Uiteindelijk hebben vader en dochter er voor gekozen om verder te gaan en niet bij de McDonalds te blijven. Dus wat dat betreft hebben ze wel goed gehandeld.quote:Op woensdag 13 november 2024 11:40 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Omdat Lars een vette bek bij de Mac moest halen en daardoor even tijd moest winnen daarvoor.quote:Op woensdag 13 november 2024 10:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik vond dat sowieso vaag. Wat was eerst het plan dan. Zou Lars eerst meerijden met een van die anderen (carpoolen)? En vanwege die voortvluchtigen is dat plan dan gewijzigd dat Lars dan zelf maar naar Zeeland zou gaan rijden. En ze waren daar met drie auto's, hoezo reden ze dan niet in kolonne achter elkaar aan? 🤔
Grote nadeel is dat met oa jouw bekendheid de drempel tot ratten lager legt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:42 schreef Selmar het volgende:
[..]
Normaal krijgen we 3 goede tips per seizoen (maar wel van het niveau Anne en Noor) niet zo als deze. Daar gaan we dus ook naar terug.quote:Op woensdag 13 november 2024 21:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Grote nadeel is dat met oa jouw bekendheid de drempel tot ratten lager legt.
Hoeveel tips kregen jullie in de eerste seizoenen? Dat zou je baseline moeten zijn lijkt me dan. Het jammere van tips filteren is dat de tips vervolgens enigszins geregisseerd worden.
Mensen die op deze manier spelletjes verkloten halen waarschijnlijk ook pijlen van een (kinder)speurtocht uit het bos.
Ik ben vooral benieuwd wat Lars van de Social Media reacties op zijn verraad vindt, en binnen zijn eigen kring hebben mensen er waarschijnlijk ook wel een mening over.quote:Op woensdag 13 november 2024 23:34 schreef Hoylei het volgende:
Zou die Lars nou juichen als hij dit op de TV ziet?
Wat een naaistreek.
Op zich zijn neptips niet per definitie verkeerd, maar maak er dan echt een random tip van die niks met je vlucht te maken heeft. Op deze manier geef je de hunters alsnog info, al is het van enkele dagen geledenquote:Op donderdag 14 november 2024 13:25 schreef Ferdii het volgende:
kan social media ook in je voordeel gebruiken. Vraag bv je netwerk of oude liftjes om Selmar enkele dagen later te bestoken met fake tips op locaties waar zeop dat moment zelf bevinden om de hunters bezig te houden
Klopt, is zelfs al een keer gebeurd. Tip was iets van: “hé, ik heb ze om 14:00 zien lopen in Groningen” terwijl we zagen dat haar telefoon (en zo bleek op dat moment ook de voortvluchtigen) in Sassenheim zaten 😀quote:Op donderdag 14 november 2024 16:57 schreef noodgang het volgende:
[..]
Op zich zijn neptips niet per definitie verkeerd, maar maak er dan echt een random tip van die niks met je vlucht te maken heeft. Op deze manier geef je de hunters alsnog info, al is het van enkele dagen geleden
Behalve dat er niets aan de hand was, want wij waren er (nog) helemaal niet 😀quote:Op donderdag 14 november 2024 22:21 schreef Hoylei het volgende:
WEl geweldige mensen waar Anne en Noor zaten. Gastvrij, vriendelijk en ook nog oplettend!
Better safe than sorry toch?quote:Op vrijdag 15 november 2024 06:19 schreef Selmar het volgende:
[..]
Behalve dat er niets aan de hand was, want wij waren er (nog) helemaal niet 😀
🤣quote:Op vrijdag 15 november 2024 09:01 schreef marcel.de het volgende:
@:Selmar ; Wat ik mij nou afvraag hè. Heb jij nog steeds contact via social media met die Lars of is die inmiddels onder geheel nieuwe identiteit door het "Hunters Getuigen Beschermingsprogramma" al lang vertrokken naar een onbekende plaats ergens in Paraquai?
Misschien dat hij dan later nog eens van pas kan komen bij Hunted into the Wild.
Nee, vader en dochter zaten bij een vriend van Lars in de auto. Die vriendengroep gingen op vakantie en zouden samen met elkaar op rijden. Die vriend belde Lars op om te zeggen "iets andere plannen, want ik heb voortvluchtigen in mijn auto" en toen belde Lars naar Selmar om te zeggen "ik rij nu achter een goede vriend van me aan die voortvluchtigen in zijn auto heeft, ik hou je op de hoogte".quote:Op vrijdag 15 november 2024 11:32 schreef Sorella het volgende:
Vader en dochter zaten bij Lars in de auto toch ?. Maar heeft Lars nu met zijn vrienden afgesproken dat die de tips zouden geven (hij is tenslotte even uitgestapt maar we weten niet wat hij gezegt heeft). Of heeft Lars alleen gezegd dat hij voortvluchtigen in zijn auto heeft zitten en hebben zijn vriend(en) op eigen initiatief alles doorgegeven terwijl hij er op vertrouwde dat zijn vriend(en) het vertrouwelijk zouden houden.
Ik bedoel Lars wordt hier nu wel afgebrand maar voor hetzelfde geldt wist hij hier niets van, of heb ik iets gemist ?
Dan heb ik dat stukje gemist.quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:14 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, vader en dochter zaten bij een vriend van Lars in de auto. Die vriendengroep gingen op vakantie en zouden samen met elkaar op rijden. Die vriend belde Lars op om te zeggen "iets andere plannen, want ik heb voortvluchtigen in mijn auto" en toen belde Lars naar Selmar om te zeggen "ik rij nu achter een goede vriend van me aan die voortvluchtigen in zijn auto heeft, ik hou je op de hoogte".
Vrienden, vrienden.quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:14 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Nee, vader en dochter zaten bij een vriend van Lars in de auto. Die vriendengroep gingen op vakantie en zouden samen met elkaar op rijden. Die vriend belde Lars op om te zeggen "iets andere plannen, want ik heb voortvluchtigen in mijn auto" en toen belde Lars naar Selmar om te zeggen "ik rij nu achter een goede vriend van me aan die voortvluchtigen in zijn auto heeft, ik hou je op de hoogte".
🤣quote:Op vrijdag 15 november 2024 09:01 schreef marcel.de het volgende:
@:Selmar ; Wat ik mij nou afvraag hè. Heb jij nog steeds contact via social media met die Lars of is die inmiddels onder geheel nieuwe identiteit door het "Hunters Getuigen Beschermingsprogramma" al lang vertrokken naar een onbekende plaats ergens in Paraquai?
Misschien dat hij dan later nog eens van pas kan komen bij Hunted into the Wild.
Wat natuurlijk een enorme red-flag had moeten zijn voor Wim en Juliettequote:Op vrijdag 15 november 2024 12:14 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Maar konden ze weten dat die Lars en zijn matties het slechte voor ogen hadden als hun vriend hen een lift aanbiedt en probeert ea voor ze te regelen?quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:47 schreef Selmar het volgende:
[..]
🤣
[..]
Wat natuurlijk een enorme red-flag had moeten zijn voor Wim en Juliette
Krijgt Lars een rol in het Hunters team bij de volgende seizoenen?quote:Op vrijdag 15 november 2024 09:34 schreef Selmar het volgende:
[..]
🤣
Nee, ik heb nog een appje van hem gehad
Want???quote:Op vrijdag 15 november 2024 12:47 schreef Selmar het volgende:
[..]
🤣
Nee, ik heb nog een appje van hem gehad
[..]
Wat natuurlijk een enorme red-flag had moeten zijn voor Wim en Juliette
Men ging van "Nee joh dat past nog niet" naar "Ooooooh nou we zijn nu met een aparte auto hoorquote:
Allemaal mensen die je niet kent, die je niet hebt gesproken, en in eerste instantie je niet wilde helpen.quote:
Als je helemaal wilt profiteren dan moet je gaan vluchten in een oranje pak, krijg je overal gratis liftquote:Op zaterdag 16 november 2024 10:28 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat een berg negatieve reacties op de tips.Je hebt als vluchter een groot voordeel dat het tv-programma zo bekend is, want liften en overnachtingsplekken krijg je relatief makkelijk. Maar er zijn simpelweg ook negatieve bijwerkingen. Het is wat het is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:19 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Als je helemaal wilt profiteren dan moet je gaan vluchten in een oranje pak, krijg je overal gratis liftJe kan zelfs kiezen welke auto je wilt gebruikenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:19 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Als je helemaal wilt profiteren dan moet je gaan vluchten in een oranje pak, krijg je overal gratis liftIn dat programma zag ik laatst op videoland dat ze wel een tiplijn hebben. Die dan soms ook weer wordt gebruikt om ze een andere kant op te sturen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja de nieuwe serie wel ja. Maar dit is dan ook een geheel nieuw concept.quote:Op maandag 18 november 2024 09:33 schreef Stansfield het volgende:
[..]
In dat programma zag ik laatst op videoland dat ze wel een tiplijn hebben. Die dan soms ook weer wordt gebruikt om ze een andere kant op te sturen.
Ja, ik ookquote:Op maandag 18 november 2024 20:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik onthoud ook geen namen. Ben nu ik ook gelijk verdacht.
Nee precies en ik luister ze ook nooit als iemand ze stuurt.quote:Op maandag 18 november 2024 21:04 schreef StephanL het volgende:
Stem klonen![]()
Gelukkig zend ik nooit spraak berichten
Ja, hij heeft zich er goed uitgeluld.quote:
10:00 tot 20:00 tenzij anders besloten door productiequote:Op maandag 18 november 2024 21:29 schreef GotC het volgende:
Vanaf en tot hoe laat mogen de deelnemers en hunters actief zijn?
Nee, wij krijgen die lijstjes niet en je mag opschrijven wie je wil. Als zullen ze bij productie wel even checken wie ze zelf willen kiezen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 11:31 schreef Gia het volgende:
Wat ik me afvraag: Moeten de deelnemers aan de productie een lijstje doorgeven met hun 'inner circle'? Want de productie moet iemand kiezen die de informatie krijgt. Toch? En krijgen de hunters die informatie ook? Ik vind namelijk dat die best veel weten. Die zijn neef, die zijn collega enz.....
Is het dan niet slim om van tevoren op zoek te gaan naar een persoon buiten je 'inner circle' met wie je afspreekt dat iedereen van je 'inner circle' die iets krijgt, dit naar die persoon brengt. Met die persoon kun je makkelijk contact opnemen, zonder dat het verdacht is. Die is namelijk niet in beeld.
Of mag dat niet??
Dat heeft ws te maken met 'stapeling'.quote:Op maandag 18 november 2024 21:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Op de gevel staat in het groot hoe het restaurant heet, maar op de shirtjes werd het geblurred.
Yep, wij hebben ook heel lang moeten zeuren om gewoon “Tesla” te mogen zeggen ipv “Amerikaanse elektrische luxe sportauto”quote:Op dinsdag 19 november 2024 12:10 schreef V. het volgende:
[..]
Dat heeft ws te maken met 'stapeling'.
Je mag bij de publieke omroep alleen merken/bedrijfsnamen in beeld brengen op een natuurlijke manier, zonder het te overdrijven. Dus, als het niet nodig is mag het Journaal bijvoorbeeld niet iemand interviewen voor de gevel van een bedrijf. Maar als het langskomt in beeld, of je gaat dat bedrijf in omdat dat bij het onderwerp hoort, no problemo. Maar dan ook nog diverse malen op kleding, zal waarschijnlijk geblurd zijn om een boete te voorkomen van het Commissariaat voor de Media.
Daarin was de actie van die jongens om nog wat loze telefoontjes naar vrienden/familie te plegen nadat ze bij de eerste al raak zaten ook wel belangrijk denk ik.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:27 schreef ThijsTH het volgende:
Dat stem klonen vond ik wel een leuke toevoeging. Verder verrassend dat die Sjors Tukker de Hunters compleet lijkt te hebben afgeschud, verbaasde me dat ze erin trapten dat hij puur over die envelop begon om ze zogenaamd te misleiden.
Dat kwam omdat wij de voice-clone ook niet zo heel goed vonden 🤣quote:Op woensdag 20 november 2024 16:27 schreef ThijsTH het volgende:
Dat stem klonen vond ik wel een leuke toevoeging. Verder verrassend dat die Sjors Tukker de Hunters compleet lijkt te hebben afgeschud, verbaasde me dat ze erin trapten dat hij puur over die envelop begon om ze zogenaamd te misleiden.
Het was me nog niet opgevallen, maar heb hem zeker niet gemist.quote:Op zondag 24 november 2024 00:39 schreef GwaiLow het volgende:
En is Marcel van der Ven ermee gestopt?
quote:Op zondag 24 november 2024 00:39 schreef GwaiLow het volgende:
En is Marcel van der Ven ermee gestopt?
Volgens mij moeten ze wel met het eea akkoord gaan als ze de huntees in huis nemen. Ik herinner me iig een paar seizoenen geleden een vrouw die een paar dagen gegijzeld werd in haar eigen huis omdat ze daar een aanwijzing verwachtten, en dus ook nog contact met de voortvluchtigen.quote:Op zondag 24 november 2024 00:33 schreef GwaiLow het volgende:
Je hoort een hunter tijdens een ondervraging wel eens iets zeggen in de trant van: ''vertel de waarheid, of anders nemen we jouw telefoon en laptop in beslag, en we nemen jou ook mee''
Dit is toch pure bluf? Of hebben die mensen er vooraf voor getekend dat ze echt met de hunters mee moeten gaan als die dat zeggen? Want uiteindelijk is het natuurlijk een TV-programma, en is dit niet de werkelijkheid. De hunters doen het natuurlijk heel goed door dit op een hele overtuigende toon te zeggen, maar ik blijf het toch altijd gek vinden dat mensen weten dat dit gewoon een TV-programma is, maar zich toch bang laten maken en alles al stotterend gaan vertellen. Ze kunnen toch gewoon blijven weigeren, en dan druipen de hunters vanzelf af (?)
En in het geval dat een kandidaat echt geen slaapplek weet te vinden, wat dan? Als ze echt alleen buiten kunnen slapen, zonder dat ze iets hebben. Dan is er altijd een auto van de crew in de buurt die een tentje mee heeft die ze ergens op kunnen zetten? Of regelen ze dan een hotel kamertje voor die nacht? Ik ga er niet vanuit ze ergens op een bankje moeten gaan slapen (al zou ik dat wel realistischer vinden ^^)
Daar wordt een balans in gezocht en gaat altijd in overleg met productiequote:Op zondag 24 november 2024 09:42 schreef Meke het volgende:
[..]
Volgens mij moeten ze wel met het eea akkoord gaan als ze de huntees in huis nemen. Ik herinner me iig een paar seizoenen geleden een vrouw die een paar dagen gegijzeld werd in haar eigen huis omdat ze daar een aanwijzing verwachtten, en dus ook nog contact met de voortvluchtigen.
Zelfde met dat doorzoeken etc.
Ik werk bijvoorbeeld thuis en heb dus een werklaptop staan, zonder die kan ik mijn werk niet doen en er staat ook veel gevoelige bedrijfsinformatie op. Ik neem aan dat zoiets niet meegenomen of gecontroleerd zal worden?quote:Op zondag 24 november 2024 12:15 schreef Selmar het volgende:
[..]
Daar wordt een balans in gezocht en gaat altijd in overleg met productie
Denk dat ze dit wel kunnen doen, dus jij zou er verstandig aan doen geen contract te tekenen en dus ook geen voortvluchtigen te helpen ^^quote:Op zondag 24 november 2024 12:24 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik werk bijvoorbeeld thuis en heb dus een werklaptop staan, zonder die kan ik mijn werk niet doen en er staat ook veel gevoelige bedrijfsinformatie op. Ik neem aan dat zoiets niet meegenomen of gecontroleerd zal worden?
Als die niet is gebruikt door of voor de voortvluchtigen, dan mag je je gewoon zeggen dat die enkel voor werk is.quote:Op zondag 24 november 2024 12:24 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik werk bijvoorbeeld thuis en heb dus een werklaptop staan, zonder die kan ik mijn werk niet doen en er staat ook veel gevoelige bedrijfsinformatie op. Ik neem aan dat zoiets niet meegenomen of gecontroleerd zal worden?
Wie denk je?quote:Op maandag 25 november 2024 20:28 schreef BillDauterive het volgende:
Nou, ben benieuwd of er vandaag weer een duo gepakt gaat worden!
Ik geef je binnen een uur het antwoordquote:
Nee, dat is veel te ver weg.quote:Op maandag 25 november 2024 20:47 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik geef je binnen een uur het antwoord
Wel leuk dat er een team zo in Zuid-Nederland zit. Daar gaan ze nooit alle hunters naar toe sturen.
Ja, dat is wel slim van ze.quote:Op maandag 25 november 2024 20:49 schreef BillDauterive het volgende:
Die andere jongens zijn wel slim dat ze Lisa, zonder duidelijke profielfoto, als laatste bellen. Nu gaan de hunters daar onnodig heen. Top!
quote:Op maandag 25 november 2024 20:51 schreef BillDauterive het volgende:
Zouden die Luc en Pim al jaren geleden tegen hun oma hebben gezegd dat ze mee wilden doen met Hunted? En dat die oma toen zei: "Ach kind, dan kom je toch wel even een keer langs bij mij toch?". Ze houden zich wel aan hun belofte
Echt hequote:
Jammer dat de Golf niet gelinkt was aan ze, dan waren ze flink se sjaak. Nu leek net gewoon iemand die uitstapte.quote:
Code gekraaktquote:Op maandag 25 november 2024 21:13 schreef GotC het volgende:
Ik heb even gemist hoe de hunters aan de telefoon van Graimie zijn gekomen?
Ze hebben toch geen telefoon, maar gewoon zijn sociale media gelezen? Daar had iemand gevraagd of hij/zij hem ergens had gezien.quote:Op maandag 25 november 2024 21:13 schreef GotC het volgende:
Dit zou dus een reden zijn idd geen voortvluchtigen te helpen, ongeacht of het voor het programma is of nietquote:Op zondag 24 november 2024 12:24 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, dat zou mij wel opvallen. Zeker als het een auto is die normaal niet in de straat staat.quote:Op maandag 25 november 2024 21:15 schreef BillDauterive het volgende:
Het zou toch wel opvallen als er vlak voor je deur ineens een auto weken lang blijft staan?
Sommige mensen zijn niet zo slim.quote:Op maandag 25 november 2024 21:20 schreef StephanL het volgende:
Hoe simpel ben je als je dat niet ziet
Volgens mij zijn geen van de huiszoekingen uitgezondenquote:Op maandag 25 november 2024 21:13 schreef GotC het volgende:
Maar waar kwamen die camera beelden uit landgraaf waar ze auto leenden ineens vandaan.quote:Op maandag 25 november 2024 21:38 schreef TheVulture het volgende:
Oei ik ben inderdaad bang dat de Limburgse vrienden volgende week recht in de fuik lopen als ze de auto terug gaan brengen. Of ze moeten op tijd getipt worden, maar ik zou niet weten door wie
Uit het nummer wat we kregen waar naartoe was gebeld (volgens mij), het was allemaal wel erg kort door de bocht gemonteerd.quote:Op maandag 25 november 2024 22:29 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Maar waar kwamen die camera beelden uit landgraaf waar ze auto leenden ineens vandaan.
Moet ik het principe echt uitleggen?quote:Op maandag 25 november 2024 22:22 schreef JJ76 het volgende:
Bij moeder staat camera-auto voor de deur die wordt live gevolgd. Daarop zien ze een vluchter op...... vervolgens staan hunters voor deur en is er niemand thuis. Vreemd camera heeft niet gezien dat moeder weg ging?
Er staat natuurlijk geen echte auto.quote:Op maandag 25 november 2024 22:22 schreef JJ76 het volgende:
Bij moeder staat camera-auto voor de deur die wordt live gevolgd. Daarop zien ze een vluchter op...... vervolgens staan hunters voor deur en is er niemand thuis. Vreemd camera heeft niet gezien dat moeder weg ging?
Dat deze camera's fictief zijn en het camera team bij de voortvluchtigen dit doet net als bij bv de pintransacties?quote:Op maandag 25 november 2024 22:35 schreef Selmar het volgende:
[..]
Moet ik het principe echt uitleggen?
Ah dat stukje miste ik even, thanksquote:Op maandag 25 november 2024 22:12 schreef Selmar het volgende:
[..]
Volgens mij zijn geen van de huiszoekingen uitgezonden
Nouja, kan me wel voorstellen dat je de beelden “blijft volgen” als er iets interessants gebeurt. Maar weet niet of dat productieteamtechnisch mogelijk is.quote:Op maandag 25 november 2024 22:35 schreef Selmar het volgende:
[..]
Moet ik het principe echt uitleggen?
Ja, daardoor heeft de rest nu al problemen. Tenzij ze de informatie niet krijgen.quote:Op maandag 25 november 2024 23:19 schreef TheVulture het volgende:
Volgende week zullen onze Limburgse vrienden wel worden gepakt net nadat ze de envelop hebben gekregen. Kunnen de Hunters ook weer verder met puzzelen en Pizza Peppi klem gaan zetten
Ik hoop ergens op een miraculeuze ontsnapping, maar ze zullen hoe dan ook zelf terug moeten naar de eigenaar van de auto omdat hun spullen daar volgens mij nog liggen, die hebben ze niet achterin de auto gegooid. (wat nu wel een behoorlijke fout blijkt te zijn).quote:Op dinsdag 26 november 2024 09:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, daardoor heeft de rest nu al problemen. Tenzij ze de informatie niet krijgen.
Nu komen ze altijd wel aan de extractie informatie. Maar dat wil ook niet alles zeggen. Vorig jaar stonden De Hunters ook 'gewoon' op het verkeerde punt..quote:Op dinsdag 26 november 2024 09:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, daardoor heeft de rest nu al problemen. Tenzij ze de informatie niet krijgen.
Waarschijnlijk kunnen de hunters nu telefoontjes naar Pizza Peppi gaan tracken.quote:Op dinsdag 26 november 2024 19:25 schreef lars91 het volgende:
[..]
Nu komen ze altijd wel aan de extractie informatie. Maar dat wil ook niet alles zeggen. Vorig jaar stonden De Hunters ook 'gewoon' op het verkeerde punt..
Dus het camerateam van de voortvluchtigen mag de Hunters helpen?quote:Op maandag 25 november 2024 22:39 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Dat deze camera's fictief zijn en het camera team bij de voortvluchtigen dit doet net als bij bv de pintransacties?
Je mag ook best gewoon liegen, wie geloofd er nou een hunter die er aan je deur komt om alle info uit je te trekken?quote:Op woensdag 27 november 2024 18:13 schreef marcel.de het volgende:
zit nu te kijken;
Mevrouw met Mickey Mouse Rembrandt aan de muur gaat hunters helpen omdat zij denkt dat die voortvluchtigen helpen. Althans wil helpen, maar de moeder van Lisa weet niets. Dat was sowieso al mijn eerste indruk
Fijne B en B; nee ik mag niet liegen. Maar zwijgen kan wel he. Je hoeft niet te zeggen dat jij ze in jouw auto naar Landgraaf bij het Streeperskruis hebt gebracht![]()
Die lichtblauwe 500 is te zien vanuit het kantoor van de Hunters
oh nee toch niet![]()
+ paranoja worden van het wuiven naar het kantoor van de hunters waar de hunters niet zitten![]()
Weer wat geleerd vandaagquote:Op maandag 25 november 2024 23:38 schreef Irritatie100 het volgende:
Wel gelachen om dat zwaaien naar het HQ en de paranoia in het hotel daarna. Iederen weet inmiddels toch wel dat het HQ helemaal niet in Rotterdam zit?
Nee, maar het is toch algemeen bekend hoe het werkt? Er zit in het echt een camera op een pinautomaat, maar een bank gaat natuurlijk nooit beelden vrijgeven ten behoeve van een televisieprogramma, dus simuleert het camerateam de beelden. Dat doen ze alleen als er ook een echte camera is waar een echt opsporingsteam beelden van zou krijgen en in een realistisch tijdsbestek (dus niet live).quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:11 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Dus het camerateam van de voortvluchtigen mag de Hunters helpen?
Ik meen in Amsterdam, maar dat weet ik niet zeker meer. @Selmar heeft het wel eens verteld in een Vraag Wat Je Wil hier op FOK als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 28 november 2024 20:23 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Weer wat geleerd vandaag
Waar zitten ze dan?
Nee, das waarquote:Op donderdag 28 november 2024 21:05 schreef Morgane89 het volgende:
Ah ja, dat van die pinautomaten snap ik wel. Maar ik vind een camera-auto faken toch niet helemaal hetzelfde
Het is toch precies hetzelfde? Hunters geven aan de 'officier' aan wij willen pin transacties, camera-auto, taps etc. Als dan een van die zaken 'gebruikt wordt' worden er beelden gemaakt.quote:Op donderdag 28 november 2024 21:05 schreef Morgane89 het volgende:
Ah ja, dat van die pinautomaten snap ik wel. Maar ik vind een camera-auto faken toch niet helemaal hetzelfde
Ben benieuwd of er nog meer gepakt gaan worden vandaag.quote:
Inderdaad. Dom gedaan.quote:Op maandag 2 december 2024 20:43 schreef BillDauterive het volgende:
Wat zonde, zeker nu ze de envelop net hebben..
Komen ze elk jaar toch wel achter.quote:Op maandag 2 december 2024 20:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
En de Hunters hebben alle info die ze nodig hebben dankzij deze lui.
Helaas wel jaquote:Op maandag 2 december 2024 20:42 schreef DaMart het volgende:
Hunters ook meteen in bezit van de envelop en het kaartje van Pizza Peppi dus.
Die gasten kunnen er weinig aan doen eigenlijkquote:Op maandag 2 december 2024 20:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
En de Hunters hebben alle info die ze nodig hebben dankzij deze lui.
Vooral heel dom dat ze dag gewacht hebben. Inner circle moet je zo snel mogelijk heen. Dan hebben Hunters minder tijd om dat ij beeld te brengen.quote:
zwijgrechtquote:Op maandag 2 december 2024 20:48 schreef lars91 het volgende:
Ik vraag mij ook af. Mag je ook helemaal niks zeggen?
Je hoeft niet te bellen, dat scheeltquote:Op maandag 2 december 2024 20:58 schreef lars91 het volgende:
Als je constant in je eigen netwerk zit. Moet je toch wel gepakt worden?
Dat was niet in beeld.quote:Op maandag 2 december 2024 21:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Even gemist, hoe kwamen die chicks erachter dat het om een volkslied ging?
Raar.quote:
Knap herkend!quote:Op maandag 2 december 2024 20:55 schreef Elleska het volgende:
Was dat het 'Grönnens Laid"?
Lol die zoeken ze net op, niet blijkbaar. het komt mij heel bekend voor maar ik weet niet waarvan.
Volgens mij hadden ze het liedje laten afspelen op een computer en dan komt het erg volksliedachtig over.quote:Op maandag 2 december 2024 21:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Even gemist, hoe kwamen die chicks erachter dat het om een volkslied ging?
50 euro was toch ook het maximum wat er gepind mocht worden.quote:
Ja maar dat wisten zij natuurlijk niet.quote:Op maandag 2 december 2024 21:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
50 euro was toch ook het maximum wat er gepind mocht worden.
Nee, blijkbaar niet.quote:Op maandag 2 december 2024 21:09 schreef lars91 het volgende:
[..]
Ja maar dat wisten zij natuurlijk niet.
Ohja, heb dat zelf nog aan Selmar gevraagd hierquote:Op maandag 2 december 2024 21:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
50 euro was toch ook het maximum wat er gepind mocht worden.
Ik hoop echt dat zij gaan winnenquote:
Wel mooi.quote:Op maandag 2 december 2024 21:20 schreef DaMart het volgende:
Dat plan van Luc en Pim houdt de hunters vooralsnog wel lekker op de verkeerde plek aan het werk.
Ditquote:Op maandag 2 december 2024 21:23 schreef DaMart het volgende:
Jezus, je wachtwoord prijsgeven en het je medekandidaten moeilijk maken voor wat gore sushi.
O nee je had de juiste buurman te pakken, so close 😱quote:
Ik heb gelukkig dat laatste seizoen overgeslagen, maar die hebben naast dat ze nog nooit een originele noot hebben uitgebracht wel de gave om elk tv-programma waar ze aan mee hebben gedaan om zeep te helpenquote:Op maandag 2 december 2024 21:35 schreef lars91 het volgende:
Dit is bijna nog dommer dan die Huismanbroertjes bij in to the wild.
Nee hoor, we hebben ze hoogstens wat langer laten zitten tot ze echt honger hadden 😀quote:Op maandag 2 december 2024 21:24 schreef lars91 het volgende:
Hier heeft productie toch gewoon ingegrepen?
Kloptquote:Op maandag 2 december 2024 21:55 schreef TheVulture het volgende:
Ik neem aan dat pizza peppi geen info meer levert aan de Hunters, wel jammer dat ze er achter gaan komen dat ze naar Groningen moeten voor de extractie
Yep, dat hadden ze netjes opgezetquote:Op maandag 2 december 2024 21:38 schreef whY... het volgende:
[..]
O nee je had de juiste buurman te pakken, so close 😱
Totaal 8 dacht ikquote:Op maandag 2 december 2024 22:16 schreef TheVulture het volgende:
Hoeveel afleveringen krijgen we nog eigenlijk
Jij snapt net zo goed als ik dat daar in geknipt wordt. En dat er bij het opsporingsteam gesimuleerd wordt.quote:Op dinsdag 3 december 2024 03:07 schreef MadMaster het volgende:
In Kanaleneiland in Utrecht in het donker aangesproken worden door 2 medelanders met een spraakgebrek en dan nog een slaapplek voor ze regelen ook.
Jo bro, we zijn op de vlucht en zoeken een plek om te overnachten.
Hoezo, plofkraakje in Duitsland gedaan? Geen probleem, kom slapen, bro…
Ja, dat viel me ook op. Heel raar om dat als eerste berichtje van iemand te krijgenquote:Op dinsdag 3 december 2024 08:07 schreef TheVulture het volgende:
Wat me trouwens ook leek op te vallen bij het zien van de beelden was dat dat appje dat aan Graemie werd verstuurd en dat werd "gekraakt" door de Hunters afkomstig leek te zijn van een telefoonnummer dat niet eens in zijn contacten stond.
Ik snap het ergens, maar het houdt wel het beeld van manipulatie door de productie in stand. Ik blijf hetzelfde houden met die tips. Als je als Hunters in een buurtonderzoek vraagt of mensen info hebben en willen delen dan is dat prima, maar als je lukraak van Arie de buschauffeur een tip via de socials krijgt dat je twee mensen met rugzakken en een cameraploeg hebt zien lopen zou je dat als productie moeten tegenhouden.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sowieso mogen ze niet zomaar een telefoonnummer op TV tonen, dus ook dat stukje is waarschijnlijk in scene gezet met een bericht dat werkelijk is gestuurd door een ander.
Het is precies andersom, ik mocht die tip zien (ik had mijn socials overgedragen). Waarschijnlijk omdat we toch de pintransactie zouden doorkrijgen. Ik kreeg dagelijks geldige tips.quote:Op dinsdag 3 december 2024 08:07 schreef TheVulture het volgende:
Ook wel opvallend dat er ineens weer een tip wordt doorgesluisd aan het team, ook net op het moment dat ze daar willen gaan pinnen. Qua productie en spannende tv willen maken is het allemaal wel erg "toevallig"
Wat me trouwens ook leek op te vallen bij het zien van de beelden was dat dat appje dat aan Graemie werd verstuurd en dat werd "gekraakt" door de Hunters afkomstig leek te zijn van een telefoonnummer dat niet eens in zijn contacten stond.
Was toch echt zo. Is niet gefakedquote:Op dinsdag 3 december 2024 10:33 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, dat viel me ook op. Heel raar om dat als eerste berichtje van iemand te krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |