SPOILER: Oorspronkelijke OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
LIVESTREAM
Bekijk deze YouTube-video
Ik ben bang dat het momenteel al zover heen is dat we daar niet meer zomaar vanuit kunnen gaan. Precies wat in het VK ook gebeurde afgelopen maanden. Ze durven niet meer in te grijpen puur uit angst voor meer onrust en rellen door een bepaalde bevolkingsgroep, en proberen te de escaleren door veel door de vingers te zien van bepaalde (nu nog) minderheden die zeer gewelddadig kunnen worden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, die zijn dan makkelijk te vinden voor opruiing en meewerken aan het plegen van geweld als dat waar is...
Gisteren op tv gezegd: Duitsland is op dit moment het veiligste land ter wereld voor joden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:45 schreef Aether het volgende:
Joodse jeugdvoetballers achtervolgd door menigte met stokken en messen in Berlijn
https://www.telegraaf.nl/(...)en-messen-in-berlijn
Lolwhut?quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gisteren op tv gezegd: Duitsland is op dit moment het veiligste land ter wereld voor joden.
Bij Kockelmann. Ik geloof dat het Mirjam Bikker was die het zei, maar ik weet dat niet zeker.quote:
Ohja, ik kijk al 10 jaar geen tv meer.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij Kockelmann. Ik geloof dat het Mirjam Bikker was die het zei, maar ik weet dat niet zeker.
Als het in NWS staat, is het ook vaak niet gebeurd.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ohja, ik kijk al 10 jaar geen tv meer.
Als het niet hier in NWS staat dan is het voor mij ook niet gebeurd
Ignorance is a bliss
scherp!quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als het in NWS staat, is het ook vaak niet gebeurd.
quote:Isral gaat helpen bij onderzoek
De Isralische minister Gideon Saar (Buitenlandse Zaken) heeft Nederland hulp aangeboden bij het onderzoek naar de geweldsexplosie in Amsterdam tegen aanhangers van voetbalclub Maccabi Tel Aviv. In een bericht op X meldt hij dat de Isralische politie 'getuigenissen en bewijsmateriaal' gaat verzamelen van Israli's die getroffen zijn of er getuige van waren.
De Nederlandse autoriteiten, 'zowel op nationaal als lokaal niveau', hebben het aanbod aangenomen, aldus Saar. "De komende dagen zal een praktische manier gevonden worden om uitvoering te geven aan wat is afgesproken."
Hij geeft aan dat 'onze vrienden in Nederland, die hoge posities bekleden in de regering en het parlement, niet zullen opgeven'. "
https://www.rtl.nl/nieuws(...)wee-zijn-minderjarig
Halsema gaat dat weg wuiven, wedden.quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Isral/Mossad gaat ons helpen om het tuig op te pakken dat zich als beesten heeft gedragen in Amsterdam
[..]
Heeft Halsema hier wel zoveel in te zeggen?quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Halsema gaat dat weg wuiven, wedden.
Die is bang voor haar stemvee. Maar serieus, dit is goed. Laat ze maar bang zijn en dit tuig hoort niet in NL. Dit hoort niet in onze tolerante samenleving.
In theorie dan. Want er is een groep binnengelaten die maar 1 doel heeft: anderen vernietigen.
Denk dat het om meerdere redenen via het landelijke zal gaan idd.quote:Op zondag 10 november 2024 00:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heeft Halsema hier wel zoveel in te zeggen?
Is dit niet meer een AIVD-dingetje of ministerie van justitie of hoe dat ook allemaal heet?
Mag hopen dat Halsema nog maar weinig in te brengen heeft nu.quote:Op zondag 10 november 2024 00:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk dat het om meerdere redenen via het landelijke zal gaan idd.
Erg verstandig.
Zwichten voor terreur, dat is het.quote:Op woensdag 13 november 2024 17:28 schreef Aether het volgende:
Geen landelijk protest hoger onderwijs, 'pro-Palestina-organisatie voornemens demonstratie te kapen'
https://www.geenstijl.nl/(...)emonstratie-te-kapen
Hier nog een uiteenzetting specifiek over de input van een (door Oman betaalde) deskundige:quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:16 schreef Aether het volgende:
Klacht over Israel-berichtgeving Nieuwsuur bij NPO Ombudsman
Onbetrouwbare en eenzijdige nieuwsgaring
https://opiniez.com/2024/(...)n/maaikevancharante/
Als ik het logo van en de berichten op ‘opiniez’ eens bekijk heb ik nou ook niet het idee dat zij een minder eenzijdig standpunt hebben.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:16 schreef Aether het volgende:
Klacht over Israel-berichtgeving Nieuwsuur bij NPO Ombudsman
Onbetrouwbare en eenzijdige nieuwsgaring
https://opiniez.com/2024/(...)n/maaikevancharante/
Dat krijg je als je teveel demonstraties doet, dan vergis je je van strijdkreet.quote:
Echt alles moet gekaapt worden h. Ik ben bang dat als ik straks mijn reet afveeg dat er nog verwacht wordt dat ik dat opdraag aan de stroggels van de Palestijnse martelaren.quote:
Bij elke demonstratie of protest of whatever worden de palestijnen erbij gesleept...quote:Op zondag 17 november 2024 09:49 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat krijg je als je teveel demonstraties doet, dan vergis je je van strijdkreet.
Maar eigenlijk gelijk verwijderen dit is niet de demo wat aangevraagd is lijkt mij.
Ik ben er klaar mee.quote:Op zondag 17 november 2024 10:14 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Bij elke demonstratie of protest of whatever worden de palestijnen erbij gesleept...
Toch vreemd dat ze andere conflicten links laten liggen....
Goh....
Ik en vele anderen vegen hun reet al jaren af aan de palestijnse zaak.quote:Op zondag 17 november 2024 10:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Echt alles moet gekaapt worden h. Ik ben bang dat als ik straks mijn reet afveeg dat er nog verwacht wordt dat ik dat opdraag aan de stroggels van de Palestijnse martelaren.
Daar ben ik dan weer niet van. Ik erger me alleen kapot dat een stel schreeuwers inmiddels bepalen wat er doorgang mag vinden en zo ja, in naam van wat.quote:Op zondag 17 november 2024 10:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik en vele anderen vegen hun reet al jaren af aan de palestijnse zaak.
Ik zou willen voorstellen om alle pro Palestina idioten uit Europa naar Isral te sturen, alle Isralirs naar Europa te halen. Het grondgebied van Isral geven we aan "Palestina" (een vlag hebben ze al). Dan hebben we volgens mij een win-win-win situatie.quote:Op zondag 17 november 2024 10:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik ben er klaar mee.
Bijna elke dag die criminelen met hun kutdemo's onschuldige mensen bedreigen en zo.
Als ze zo voor Palestina zijn dan gaan ze daar maar heen.
Dat is idd het meest ergerlijke zie het kapen van treinstations met eigen beveiliging en de politie die dan niet ingrijpt.quote:Op zondag 17 november 2024 10:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Daar ben ik dan weer niet van. Ik erger me alleen kapot dat een stel schreeuwers inmiddels bepalen wat er doorgang mag vinden en zo ja, in naam van wat.
quote:
Je krijgt nu het demonstratierecht tegenover persvrijheid. Beide dienen beschermd te worden. Als iemand die gebruik maakt van z'n demonstratierecht het de pers onmogelijk maakt z'n werk te doen, dan dient die persoon eruit geplukt te worden en te worden weggevoerd. Kwalijke zaak dat hier niet op ingegrepen wordt.quote:Op zondag 17 november 2024 14:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[ x ]
Dit ook. Daar gaat je bloed toch van koken?
In plaats van dat ze die gemaskerde idioot die loopt te duwen en blokkeren aanpakken, wordt de pers nog een keer belemmerd door de politie zelf.
"We willen niet dat het escaleert."
Heel leuk en begrijpelijk, op de korte termijn.
Op de lange termijn is de grens weer een stuk opgeschoven.
Bah.
Ik denk niet dat ze dat willen, maar om mij mag het.quote:Op zondag 17 november 2024 12:18 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik zou willen voorstellen om alle pro Palestina idioten uit Europa naar Isral te sturen, alle Isralirs naar Europa te halen. Het grondgebied van Isral geven we aan "Palestina" (een vlag hebben ze al). Dan hebben we volgens mij een win-win-win situatie.
We zijn af van een oorlog in het Midden-Oosten. De Isralirs komen in een Europa waar ze veiliger zijn n als klap op de vuurpijl zijn we af van dat tuig dat zich niet wenst aan te passen aan het leven in Europa. Die leven dan nog lang en gelukkig in Gaza onder het bewind van Hamas. Tenslotte willen ze dat graag.
Waarom plukken ze die gast met dat masker er ook niet uit. ik dacht dat dat niet mocht.quote:Op zondag 17 november 2024 14:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[ x ]
In plaats van dat ze die gemaskerde idioot die loopt te duwen en blokkeren aanpakken, wordt de pers nog een keer belemmerd door de politie zelf.
Bah.
Why are you pushing meeee!quote:Op zondag 17 november 2024 14:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[ x ]
Bah.
Ik schrijf wel eens bezwaarschriften op mijn werk en sluit tegenwoordig steeds af met de zin: 'Free free Palestine!'quote:Op zondag 17 november 2024 10:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Echt alles moet gekaapt worden h. Ik ben bang dat als ik straks mijn reet afveeg dat er nog verwacht wordt dat ik dat opdraag aan de stroggels van de Palestijnse martelaren.
Ik doe dit al sinds groep 3.quote:Op zondag 17 november 2024 20:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik schrijf wel eens bezwaarschriften op mijn werk en sluit tegenwoordig steeds af met de zin: 'Free free Palestine!'
quote:#FreeFritsBarend: 'Onderzoek gestart' naar 'aanvallen' pro-Palestijnse activist op IDFA
https://www.geenstijl.nl/(...)nse-activist-op-idfa
[...]
De schreeuwer was Jamil Fiorino-Habib, uiteraard docent aan de UvA. Hij zegt door Barend in zijn buik te zijn gestompt. Dit zou dus gebeurd zijn na 01:05 in de video, rond het moment dat de camera wegdraait. Reactie Frits Barend: "Dat klopt niet, dat is schofterig. Ik kwam voor de film en zat naast hem. Hij wilde weglopen en moest bijna over me heen. Dat ging moeilijk. Hij heeft daar een enorm drama van gemaakt."
Dus, wat gaan we eraan doen?quote:Op zondag 17 november 2024 13:05 schreef Mammietje het volgende:
En hoe meer we het straffeloos laten gebeuren, hoe meer het zal plaatsvinden.
Stoppen met polariserende omgangsvormen, Frits Barend op cursus doen en de dialoog zoeken.quote:
Laten we eens beginnen met domweg de reeds bestaande regels en wetten te handhaven? Bij voorkeur met snelrecht? Jeetje... hoe kom ik er op he? Actie > reactie. Grenzen stellen = grenzen handhaven.quote:
quote:Demonstratie tegen de zwaartekracht
In 2016 demonstreerde een groep mensen in de VS tegen de zwaartekracht, bewerend dat het een complot was om mensen onder controle te houden. Ze eisten dat de zwaartekracht werd afgeschaft.
Protest tegen het bestaan van Finland
Een groep complottheoretici beweerde dat Finland niet echt bestaat en hield een demonstratie om hun theorie te promoten. Ze geloofden dat Finland een verzinsel was van Japan en Rusland om de visserijrechten in de Oostzee te delen.
Demonstratie voor het recht om te slapen op de snelweg
In 2014 hield een groep in Duitsland een demonstratie waarbij ze eisten dat mensen het recht zouden hebben om op snelwegen te slapen. Ze vonden dat dit een fundamenteel mensenrecht was.
Protest tegen het dragen van kleding
In 2013 demonstreerde een groep naturisten in Spanje tegen de verplichting om kleding te dragen in openbare ruimtes. Ze vonden dat kledingvoorschriften hun vrijheid beperkten.
Ooh ja tenenkrommend dat figuurquote:
Tja, een flink deel van progressief links in een notendop. Het blijft een bijzondere verzameling mensen. Boosheid, frustratie en hysterie overheersen vaak. Het is jammer dat men zoveel moeite heeft met de emoties onder controle te houden de discussie aan te gaan op basis van de inhoud, zonder ad hominems. Dat zien we hier op FOK! helaas ook geregeld.quote:
Dit terwijl men zelf altijd beweerd zeer intelligent te zijn, waar de domheid zogenaamd bij rechtse en conservatieve mensen zit.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:12 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ooh ja tenenkrommend dat figuur
De domheid straalt van zulke types af
quote:Amid anti-Israel hostility, Irish Jews say antisemitism is now rooted in public schools
More recently, the school — part of the Educate Together network, which, according to its website promotes equality-based and inclusive education — dismissed a pupil’s Nazi salute as “boys being boys.”
Topstuk!quote:Op dinsdag 26 november 2024 07:59 schreef Aether het volgende:
https://opiniez.com/2024/(...)f/maaikevancharante/
[ x ]
Hierin neemt Halsema zelf ook wel een te afwachtende houding aan hoor.quote:Op dinsdag 26 november 2024 09:26 schreef RipCity het volgende:
De reconstructie is er
https://www.at5.nl/artike(...)a-rellen-vrijgegeven
Als je moeite hebt simpele instructies op te volgen omdat je de taal niet spreekt is dat in eerste instantie je eigen verantwoordelijkheid.quote:De politie wil wel voortaan op een nog luider volume en altijd in het Engels vorderen dat demonstranten moeten vertrekken, om te voorkomen dat goedwillende demonstranten ook klappen krijgen.
quote:Pro-Palestijnse demonstranten voeren actie bij ingang NOS in Hilversum
Ongeveer twintig pro-Palestijnse betogers van XR Justice Now! demonsteren bij het gebouw van de NOS in Hilversum. Drie demonstranten hebben zich aan elkaar vastgemaakt en liggen voor de hoofdingang van het gebouw. Werknemers van de NOS kunnen daardoor niet via die ingang naar binnen.
Ook zijn er activisten op het dak geklommen. Daar hebben ze spandoeken opgehangen waarop staat: "NOS stop legitimatie van genocide" en "taal is niet neutraal". Een woordvoerder van de demonstranten zegt dat ze het "niet eens zijn met de eenzijdige berichtgeving van de NOS".
De politie is aanwezig, maar grijpt vooralsnog niet in. De demonstratie heeft verder geen invloed op de programmering van de NOS, meldt een woordvoerder van de omroep.
Ook bij de ingang van het aangrenzende NPO-gebouw werden mensen tegengehouden, maar daar is de actie inmiddels voorbij.
Aapje komt uit de mouw... gewoon terreur dus.quote:
Beetje creatief zijnquote:Op dinsdag 26 november 2024 10:00 schreef Frutsel het volgende:
Drie demonstranten hebben zich aan elkaar vastgemaakt en liggen voor de hoofdingang van het gebouw. Werknemers van de NOS kunnen daardoor niet via die ingang naar binnen.
Snap ik ook niet. Je kan er gewoon overheen lopen en zou ondertussen ook nog even mijn voeten vegen.quote:
Je kunt er prima overheen stappen hoor. Dat zou ik iig gewoon doen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 10:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Snap ik ook niet. Je kan er gewoon overheen lopen en zou ondertussen ook nog even mijn voeten vegen.
Ik vind het altijd wel grappig en eigenlijk ook wel eng.quote:
Voor mijn gevoel kreeg NOS de laatste tijd juist de linkse/woke stempel...quote:Op dinsdag 26 november 2024 10:18 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel grappig en eigenlijk ook wel eng.
Ik heb al vaker gelezen dat men de NOS Pro-Israel vindt, een rechtse nieuwszender.
Die leven echt in hun eigen bubbel, hun eigen wereldje.
Pro-Palestina mensen vinden de NOS vaak pro-Isral en pro-Isral mensen vinden de NOS vaak pro-Palestina. Moet er altijd wel om lachen... de NOS kan het wat dat betreft nooit goed doen. Ik vind dat ze het best aardig balanceren. Als je 100% n kant kiest heb je het conflict ook gewoon niet begrepen... het conflict is veel complexer dan dat.quote:Op dinsdag 26 november 2024 10:18 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik heb al vaker gelezen dat men de NOS Pro-Israel vindt, een rechtse nieuwszender.
Echte Rebellionquote:Op dinsdag 26 november 2024 10:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Snap ik ook niet. Je kan er gewoon overheen lopen en zou ondertussen ook nog even mijn voeten vegen.
De usefull idiots van XR hebben heel weinig op met feiten. Geloven simpelweg wat hen wordt opgedragen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 10:18 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dit vind ik wel wat selectief. De bewaking bij het Mediapark is tegenwoordig behoorlijk streng, individuele complotgekkies worden over het algemeen door de politie gesommeerd zich van de locatie te verwijderen. Maar deze mogen op het dak klimmen en daar urenlang rondhangen?quote:Ook op het dak boven de hoofdingang hebben urenlang activisten gestaan. Ze hadden tegen de gevel van het gebouw spandoeken opgehangen waarop staat: "NOS stop legitimatie van genocide" en "taal is niet neutraal". Rond 10.30 uur zijn de drie betogers door de brandweer van het dak naar beneden gehaald.
Vind ik ook, maar in hun ogen is alles zwart of wit, 100% met hun of anders ben je de vijand.quote:Op dinsdag 26 november 2024 13:03 schreef DrDentz het volgende:
Huh... ik vind de NOS juist altijd pro-Palestijns.
Gewoon schildersladdertje onder toeziend oog van.quote:Op dinsdag 26 november 2024 12:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De bewaking bij het Mediapark is tegenwoordig behoorlijk streng, individuele complotgekkies worden over het algemeen door de politie gesommeerd zich van de locatie te verwijderen. Maar deze mogen op het dak klimmen en daar urenlang rondhangen?
Er vindt achter de schermen een afstemming plaats. Gezien de 24/7 Hamas propaganda in het NOS journaal zitten er op die redactie ongetwijfeld veel medestanders van die activisten.quote:Op dinsdag 26 november 2024 13:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Eigenlijk is het vreemd. Je kunt daar van buitenaf niet zomaar naar boven klimmen. De brandweer moest met een ladder komen om ze er weer af te halen. Hoe zijn ze daar gekomen dan? Zijn ze binnen gelaten? Maar juist vanwege eerdere incidenten is daar een balie met bewaking en dergelijke.
Waarom moest de brandweer helpen dan? Als je ladder toereikend is om erop te komen kun je er ook zelf weer af.quote:Op dinsdag 26 november 2024 13:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Gewoon schildersladdertje onder toeziend oog van.
[ afbeelding ]
Niet gekeurd, hoger dan vijf meter, als het misgaat terwijl je ze met hun eigen spullen laat kutten zal er wel iets van een zorgplicht zijn; zoiets?quote:Op dinsdag 26 november 2024 13:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waarom moest de brandweer helpen dan? Als je ladder toereikend is om erop te komen kun je er ook zelf weer af.
Ik woon in Hilversum, ik ben bekend met het Mediapark, en men is daar echt wel heel serieus qua beveiliging tegenwoordig. Voor personen die feitelijk niets strafbaars aan het doen zijn maar "verdacht rondhangen" wordt de politie al gebeld. Personen die aan een eenmansprotest beginnen worden snel weggestuurd. Deze lui mogen zelfs het gebouw opklauteren.quote:Op dinsdag 26 november 2024 13:49 schreef Homey het volgende:
[..]
Er vindt achter de schermen een afstemming plaats. Gezien de 24/7 Hamas propaganda in het NOS journaal zitten er op die redactie ongetwijfeld veel medestanders van die activisten.
Ga maar na, letterlijk elke dag een item over Gaza. Alsof er niks anders gebeurt in de wereld. Dat riekt toch naar extreem selectieve propaganda. Laatst was er bijvoorbeeld grote verkiezingen in India. Iets over gehoord? Nee hoor, item nr weet ik hoeveel over Gaza was schijnbaar belangrijker.
Heeft met geen van beide iets van doen.quote:
Idd. Maar dit geldt wel voor voor dit soort 'spontane protesten'. In musea en dergelijke. Achter de schermen afgesproken werk. Het zijn eigenlijk fopdemonstraties VOOR de zittende macht. Huh? PVV is toch de grootste?quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik woon in Hilversum, ik ben bekend met het Mediapark, en men is daar echt wel heel serieus qua beveiliging tegenwoordig. Voor personen die feitelijk niets strafbaars aan het doen zijn maar "verdacht rondhangen" wordt de politie al gebeld. Personen die aan een eenmansprotest beginnen worden snel weggestuurd. Deze lui mogen zelfs het gebouw opklauteren.
Het klopt allemaal niet.
Je zou haast denken dat het niet een van de kerntaken van het College van Bestuur is, ordehandhaving.quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:46 schreef Aether het volgende:
Nu toch openbaar: boze apps Femke Halsema over laks UvA-bestuur tijdens Pallierellen
https://www.geenstijl.nl/(...)tijdens-pallierellen
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:04 schreef Homey het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)d-niet-te-waarborgen
opeens verbiedt Halsema wel een demonstratie, als het gaat om antisemitisme.
De dagelijkse pro-palestina demonstratie is zogenaamd ook niet meer toegestaan, maar elke dag staan die lui er gewoon.
Mark my words: ipv de verboden antisemitisme demo zal je gewoon een pro-palestina demo zien op de Dam, waarbij de politie er gewoon bij staat en niks doet.
Fijn joh, de macht en invloed van de propallies. Er wordt al gewoon aangenomen dat ze de boel komen escaleren, zodat de oorspronkelijke manifestatie niet op de gewenste plek kan plaatsvinden.quote:De reden om de Dam af te wijzen heeft te maken met veiligheid, aldus de woordvoerster van Halsema. „Deze donderdag is een van de drukste koopavonden van het jaar. De kans is groot dat er spontaan tegengeluiden komen. De politie heeft op die plaats onvoldoende mogelijkheden om de veiligheid voor deelnemers aan de demonstratie n voor het winkelend publiek te waarborgen.”
Het is het recht van de sterkste. 1 ding kan je die pro pallies wel nageven: ze zijn talrijk en behoorlijk fanatiek. Wellicht dat Halsema en andere bestuurders eerst dachten dit waait wel over. Maar nee.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Fijn joh, de macht en invloed van de propallies. Er wordt al gewoon aangenomen dat ze de boel komen escaleren, zodat de oorspronkelijke manifestatie niet op de gewenste plek kan plaatsvinden.
Jouw recht op demonstratie wordt ingeperkt doordat de andere kant als agressief bekend staat. Dat is krom.
ZIEDENDquote:Op dinsdag 26 november 2024 16:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Die linkse stinkhoer Halsema laat haar masker nu wel vallen. Wat een takketrol is dat toch ook he
https://www.at5.nl/artike(...)uur-niks-laten-horenquote:Femke Halsema, burgemeester
Burgemeester Halsema ziet dat niet zitten. "Daarvoor moet er wat mij betreft wel een duidelijk verzoek liggen van de UvA. Lijkt mij verstandig om het uitgangspunt te blijven hanteren dat [UvA] eerst zelf verantwoordelijk is."
Gelukkig legt ze de verantwoording bij de Uvaquote:Femke Halsema, burgemeester
Burgemeester Halsema ziet dat niet zitten. "Daarvoor moet er wat mij betreft wel een duidelijk verzoek liggen van de UvA. Lijkt mij verstandig om het uitgangspunt te blijven hanteren dat [UvA] eerst zelf verantwoordelijk is."
Geen aandacht besteden aan die clowns. Ziekelijk naef en misleid. Hopeloze mensen, dat.quote:
Wat een schaamteloze en schandelijke actie. Haar argumentatie - dat er winkelend publiek is dat zich ermee kan gaan bemoeien - is kul. Amnesty is daar heel duidelijk over geweest in hun rapport over het demonstratierecht:quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:04 schreef Homey het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)d-niet-te-waarborgen
opeens verbiedt Halsema wel een demonstratie, als het gaat om antisemitisme.
De dagelijkse pro-palestina demonstratie is zogenaamd ook niet meer toegestaan, maar elke dag staan die lui er gewoon.
Mark my words: ipv de verboden antisemitisme demo zal je gewoon een pro-palestina demo zien op de Dam, waarbij de politie er gewoon bij staat en niks doet.
Ik wacht de stappen van Amnesty af.quote:Van de autoriteiten mag verwacht worden dat ze het demonstratierecht tot het uiterste verdedigen, juist ook wanneer het gaat om onwelgevallige meningen. En ook als dit mogelijk tot wanordelijkheden leidt. (...) Vrees voor wanordelijkheden is op zich geen grond voor een verbod. Dat mag pas wanneer er sprake is van bestuurlijke overmacht. (...) Enkel de vrees voor wanordelijkheden is niet voldoende. In dergelijke gevallen moet de burgemeester simpelweg zorgen dat er voldoende politie op de been is om de demonstratie (en anderen) te beschermen.
Ik ben ook uitermate benieuwd hiernaar.quote:Op woensdag 27 november 2024 07:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wacht de stappen van Amnesty af.
Deze mensen zijn slachtoffer van hun eigen goede gedrag. Ze zouden ook alsnog naar de Dam kunnen gaan of intimiderende en agressieve "tegendemonstraties" kunnen houden bij pro-Palestinadamonstraties. (Al zegt iets me dat Halsema dan ineens niet zo coulant is.)quote:Op woensdag 27 november 2024 08:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik ben ook uitermate benieuwd hiernaar.
Het wordt so wie so tijd dat er niet meer gebogen wordt voor dreiging van agressieve tegendemonstranten of tegenstanders van de betreffende demo die deze met geweld willen verstoren. Dan zal je met man en macht (eventueel met inzet van ME) er voor moeten zorgen dat de demo door kan gaan. En wie van de geweldplegers niet luisteren wil moet maar voelen, op de blaren zitten of erger.
Halsema is inderdaad niet onpartijdig. Ook niet zo gek als je lid bent van een verzameling links radicalen.quote:Op woensdag 27 november 2024 09:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Deze mensen zijn slachtoffer van hun eigen goede gedrag. Ze zouden ook alsnog naar de Dam kunnen gaan of intimiderende en agressieve "tegendemonstraties" kunnen houden bij pro-Palestinadamonstraties. (Al zegt iets me dat Halsema dan ineens niet zo coulant is.)
Kundig?quote:Op woensdag 27 november 2024 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Halsema is inderdaad niet onpartijdig. Ook niet zo gek als je lid bent van een verzameling links radicalen.
Kundig is ze. Maar haar politieke denkbeelden maken dat ze alsnog de plank geregeld misslaat.
Het is aanstaande donderdag extra druk vanwege Black Friday. Plus de demonstratie is savonds ipv zoals andere demonstraties overdag. Ook is er nog een voetbalwedstrijd tegen een club waar de supporters, officieel niet welkom, extreem racistische denkbeelden hebben.quote:Op woensdag 27 november 2024 09:43 schreef spoilert het volgende:
Demonstratie van Donderdag is verplaatst want winkelend publiek, ben benieuwd wat met de Pro-Pallie demo gaat gebeuren die voor zaterdag is aangekondigd, denk dat zaterdag nog drukker is met winkelend publiek dan de donderdag avond.
Ja zijn Halsema en de driehoek gewoon subtiele jodenhaters. Ben je ingelogd op je verkeerde account want zo kende ik je tot ongeveer een jaar geleden toch niet, toen las ik jouw posts zeer graag.quote:Op woensdag 27 november 2024 09:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Deze mensen zijn slachtoffer van hun eigen goede gedrag. Ze zouden ook alsnog naar de Dam kunnen gaan of intimiderende en agressieve "tegendemonstraties" kunnen houden bij pro-Palestinadamonstraties. (Al zegt iets me dat Halsema dan ineens niet zo coulant is.)
Is Halsema familie van je ofzoquote:Op woensdag 27 november 2024 10:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is aanstaande donderdag extra druk vanwege Black Friday. Plus de demonstratie is savonds ipv zoals andere demonstraties overdag. Ook is er nog een voetbalwedstrijd tegen een club waar de supporters, officieel niet welkom, extreem racistische denkbeelden hebben.
Op deze demonstratie gaan gegarandeerd agressieve pro pallies afkomen. Dat combinatie met winkelend publiek, voetbalfans en beperkte ruimte is de politie/ME beperkt en kunnen ook niet demonstranten gevaar lopen.
Als het andersom was geweest, een pro pallie demonstratie dan had niemand er een probleem mee gehad, maar nu is het weer halsema dit en Halsema dat. En misschien hebben we mazzel en zijn de antisemieten er ook klaar mee en gaan ze toch naar De Dam. Kunnen we dan en daarna in dit topic weer op Halsema kankeren
jij en die andere kunnen beter die halve eierdop eens van het hoofd halenquote:Op woensdag 27 november 2024 10:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is Halsema familie van je ofzo
Wat stelt deze user dan wat niet zou kloppen?quote:Op woensdag 27 november 2024 10:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja zijn Halsema en de driehoek gewoon subtiele jodenhaters. Ben je ingelogd op je verkeerde account want zo kende ik je tot ongeveer een jaar geleden toch niet, toen las ik jouw posts zeer graag.
Ah je kan die post zelf niet lezenquote:Op woensdag 27 november 2024 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat stelt deze user dan wat niet zou kloppen?
Halsema is zeker niet dom, maar wel een hypocriete opportunist. Ze laat maar al te makkelijk haar principes varen om aan de macht te blijven. Want er is een macht die zij absoluut vreest en dat is de mob rule van radicaal-links en islamisten. Die wil ze nog tevreden houden. Joden gooit ze makkelijk voor de bus, want van hen heeft ze niks te vrezen.quote:
Er is letterlijk elke dag een pro-pallie demo op de Dam. Elke dag. Ik kom vaak in Amsterdam en zie altijd een clubje met die Palestina vlag op de Dam staan. Voor een demonstratie heb je een vergunning nodig, hoezo krijgen die lui elke dag daar een vergunning voor? Of mogen ze gewoon lekker hun gang gaan?quote:Op woensdag 27 november 2024 09:43 schreef spoilert het volgende:
Demonstratie van Donderdag is verplaatst want winkelend publiek, ben benieuwd wat met de Pro-Pallie demo gaat gebeuren die voor zaterdag is aangekondigd, denk dat zaterdag nog drukker is met winkelend publiek dan de donderdag avond.
Het laatste.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:04 schreef Homey het volgende:
[..]
Er is letterlijk elke dag een pro-pallie demo op de Dam. Elke dag. Ik kom vaak in Amsterdam en zie altijd een clubje met die Palestina vlag op de Dam staan. Voor een demonstratie heb je een vergunning nodig, hoezo krijgen die lui elke dag daar een vergunning voor? Of mogen ze gewoon lekker hun gang gaan?
Die gaat dus wl doorquote:Op woensdag 27 november 2024 09:43 schreef spoilert het volgende:
De voorkeursbehandeling die deze groep krijgt, krijg ik van nabij mee. Dat doet wat met het rechtvaardigheidsgevoel van een mens.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja zijn Halsema en de driehoek gewoon subtiele jodenhaters. Ben je ingelogd op je verkeerde account want zo kende ik je tot ongeveer een jaar geleden toch niet, toen las ik jouw posts zeer graag.
Ik heb alleen nergens gezegd dat het stiekeme jodenhaters zijn. Dat leg jij me in de mond - niet chic.quote:Op woensdag 27 november 2024 10:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah je kan die post zelf niet lezen
Maar ok. Waaruit blijkt dat als (theoretisch, hypothetisch, het kn niet gebeuren maar stel in een ver parallel universum zou het gaan gebeuren dat:) anti-antisemieten een pro-pallie demonstranten gaan intimideren en/of agressief gaan tegen demonstreren dat daarop Halsema en de driehoek besluit om dan harder op te treden dan andersom. Is er iets van grond bij dat gevoel? Is er iets van sterke onderbouwing bij de claim dat het allemaal stiekeme jodenhaters zijn?
Je krijgt steevast de quotes te zien over politiegeweld. Niemand in de gemeenteraad heeft zover ik weet staan juichen als ergens rellen zijn en rellen afkeuren is heel wat minder nieuwswaardig.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De voorkeursbehandeling die deze groep krijgt, krijg ik van nabij mee. Dat doet wat met het rechtvaardigheidsgevoel van een mens.
Ik geloof niet dat Halsema een antisemiet is. Daar kun je deze reeks ook op teruglezen. Het probleem is in mijn optiek:
1. Er wordt gekozen voor een beleid van onderhandelen, oogluikend toestaan en de teugels laten vieren, onder de noemers 'demonstratierecht' en 'de samenleving stoom laten afblazen'.
2. Het gaat om een verschrikkelijk linkse gemeente die volkomen losgezongen is van de werkelijkheid elders in het land. Dat maakt dat men niet alleen blind is voor de voorkeursbehandeling, maar men zelfs vindt dat die onvoldoende plaatsvindt. Zo gaat het in de gemeenteraad steevast over politiegeweld en niet over het gedrag van de "demonstranten". In deze context is Halsema nota bene geen slappe handhaver, maar de law & order-dame.
Relschoppers straffeloos hun gang laten gaan, heeft alles te maken met het functioneren van de overheid.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je krijgt steevast de quotes te zien over politiegeweld. Niemand in de gemeenteraad heeft zover ik weet staan juichen als ergens rellen zijn en rellen afkeuren is heel wat minder nieuwswaardig.
Daarnaast lijkt het mij als politiek heel wat nuttiger om te spreken over het functioneren van de eigen overheid, dan uren nutteloos theater te spenderen aan relschoppers waar je niet de directe baas over bent.
Dat doen ze niet en als het zou gebeuren is praten over de politie wat er gaat gebeuren. En als je ooit de ME in actie hebt gezien dan zou het je niet verbazen als sommige van die gasten uit de bocht vliegen en dat komt dan ook ter sprake.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Relschoppers straffeloos hun gang laten gaan, heeft alles te maken met het functioneren van de overheid.
De politie voert uit. Halsema is degene die bijv. beslist over bestuurlijke verplaatsing.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat doen ze niet en als het zou gebeuren is praten over de politie wat er gaat gebeuren. En als je ooit de ME in actie hebt gezien dan zou het je niet verbazen als sommige van die gasten uit de bocht vliegen en dat komt dan ook ter sprake.
Welke gasten vliegen uit de bocht en wat komt er ter sprake?quote:Op woensdag 27 november 2024 13:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat doen ze niet en als het zou gebeuren is praten over de politie wat er gaat gebeuren. En als je ooit de ME in actie hebt gezien dan zou het je niet verbazen als sommige van die gasten uit de bocht vliegen en dat komt dan ook ter sprake.
De laatste ophef hierover was toen de demonstranten ergens op een industrieterrein werden gedumpt en daarna met hoorbaar piepende longen werden opgejaagd en geslagen terwijl er zeker op dat moment niks meer aan de hand was.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De politie voert uit. Halsema is degene die bijv. beslist over bestuurlijke verplaatsing.
De bestuurlijke verplaatsing is een mooi voorbeeld. Het is volstrekt duidelijk dat die niet werkt: mensen worden verplaatst zonder hun gegevens te noteren. Daarna lopen ze terug naar de protestplek om verder te gaan. De volgende dag gaan ze weer protesteren omdat ze weten dat de consequentie geen zak voorstelt. De politie blijft maar bezig.
Maar wat vinden de demonstranten? Schande! Bestuurlijke verplaatsing is een onrechtmatige ingreep. Amnesty stuurt waarnemers mee en vraagt aandacht voor deze draconische maatregel waarmee de rechten van demonstranten worden geschonden. (Alleen de juiste demonstranten, vanzelfsprekend, want alle demonstranten zijn gelijk maar sommige zijn gelijker dan andere.)
Dat is 't verwrongen universum van de Amsterdammer.
Zie post hierboven.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Welke gasten vliegen uit de bocht en wat komt er ter sprake?
Eh, er is veel langer ophef over de bestuurlijke verplaatsing. Dat vermeende incident wordt uitgelicht om de slachtoffercultus in stand te houden. Niet dat ik het verkeerd vind om het incident te onderzoeken - politiegeweld moet gerechtvaardigd en proportioneel zijn - maar het gebrek aan zelfreflectie is schrijnend. Zelf maar intimideren, vernielen, bevelen negeren, soms zelfs geweld plegen. Dat mag k niet. En daar horen consequenties op te staan.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De laatste ophef hierover was toen de demonstranten ergens op een industrieterrein werden gedumpt en daarna met hoorbaar piepende longen werden opgejaagd en geslagen terwijl er zeker op dat moment niks meer aan de hand was.
Als de politie dat gaat doen met pro Isral/joodse demonstranten en de gemeenteraad zegt er niks over zouden hier heel wat boze usertjes zijn. Doen ze het over demonstranten waar je het niet mee eens bent zijn er ook veel boze usertjes.
Zelfreflectie kun je doen om zaken die je zelf hebt gedaan. Het overgrote merendeel van de Palestina demonstranten gebruikt geen geweld of vernielingen.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eh, er is veel langer ophef over de bestuurlijke verplaatsing. Dat vermeende incident wordt uitgelicht om de slachtoffercultus in stand te houden. Niet dat ik het verkeerd vind om het incident te onderzoeken - politiegeweld moet gerechtvaardigd en proportioneel zijn - maar het gebrek aan zelfreflectie is schrijnend. Zelf maar intimideren, vernielen, bevelen negeren, soms zelfs geweld plegen. Dat mag k niet. En daar horen consequenties op te staan.
Al zegt iets me dat Halsema dan ineens niet zo coulant isquote:Op woensdag 27 november 2024 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb alleen nergens gezegd dat het stiekeme jodenhaters zijn. Dat leg jij me in de mond - niet chic.
quote:Ook pro-intifada-groepen naar antisemitisme-demo bij de Stopera
https://www.geenstijl.nl/(...)-demo-bij-de-stopera
Je verzint het niet....
Ik liet dat inderdaad impliciet. De gemeente is buitengewoon links. Dat betekent: sympathie voor de underdog. In het Isral-Palestinaconflict wordt fel partij gekozen. Een ieder met afwijkende standpunten is iemand die genocide goedpraat. Ik werk in het hoger onderwijs en zie aan de ene kant hoe voor de eigen standpunten volledige ruimte wordt geclaimd (bijv. om controversile sprekers uit het buitenland uit te nodigen voor lezingen) en hoe andersdenkenden die ruimte wordt ontnomen (zie bijv. dit incident).quote:Op woensdag 27 november 2024 14:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Al zegt iets me dat Halsema dan ineens niet zo coulant is
En toch leg je niet uit waarom Halsema volgens jou voor de groep jodenhaters waarschijnlijk meer coulant zal zijn dan voor de groep tegen discriminatie antisemieten.
Het suggereert iets en je laat het open. Ook met die twee problemen die je mijns inziens terecht aankaart is dat verschil in coulance niet verklaren.
Het gaat om grote groepen die zich niks aantrekken van een demonstratieverbod of instructies van de politie.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zelfreflectie kun je doen om zaken die je zelf hebt gedaan. Het overgrote merendeel van de Palestina demonstranten gebruikt geen geweld of vernielingen.
Desondanks is het elke keer een hyperagressief gedoe. Het aandeel dat dat veroorzaakt is dus helaas groot genoeg dat we morgen weer ons hart kunnen vasthouden wat betreft de aankondiging van het pro-Palestina-kamp om de demonstratie tegen antisemitisme te verstoren.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zelfreflectie kun je doen om zaken die je zelf hebt gedaan. Het overgrote merendeel van de Palestina demonstranten gebruikt geen geweld of vernielingen.
Waarin is zij kundig dan?quote:Op woensdag 27 november 2024 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Halsema is inderdaad niet onpartijdig. Ook niet zo gek als je lid bent van een verzameling links radicalen.
Kundig is ze. Maar haar politieke denkbeelden maken dat ze alsnog de plank geregeld misslaat.
Wanneer staat de zwijgende meerderheid in dit land op. De mensen met een joodse achtergrond die hier wonen zijn gewoon Nederlander, vaak gaat de joodse afstamming honderden jaren terug. Het is de omgekeerde wereld dat landgenoten worden geterroriseerd door lieden met een bepaalde afkomst. Waarom laten wij landgenoten in de steek? Omdat de overheid partij heeft gekozen voor de pro-Pallie-kakkerlakken? Zijn we bang? Onverschillig?quote:Op woensdag 27 november 2024 18:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Desondanks is het elke keer een hyperagressief gedoe. Het aandeel dat dat veroorzaakt is dus helaas groot genoeg dat we morgen weer ons hart kunnen vasthouden wat betreft de aankondiging van het pro-Palestina-kamp om de demonstratie tegen antisemitisme te verstoren.
Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat als een groep opstaat tegen de uitwassen van het pro-Palestina geteisem, zij wl hard aangepakt zullen worden. Dus ik denk dat we bang zijn inderdaad.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wanneer staat de zwijgende meerderheid in dit land op. De mensen met een joodse achtergrond die hier wonen zijn gewoon Nederlander, vaak gaat de joodse afstamming honderden jaren terug. Het is de omgekeerde wereld dat landgenoten worden geterroriseerd door lieden met een bepaalde afkomst. Waarom laten wij landgenoten in de steek? Omdat de overheid partij heeft gekozen voor de pro-Pallie-kakkerlakken? Zijn we bang? Onverschillig?
Bang zeker, voor hen valt er namelijk wel wat te verliezen.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:59 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat als een groep opstaat tegen de uitwassen van het pro-Palestina geteisem, zij wl hard aangepakt zullen worden. Dus ik denk dat we bang zijn inderdaad.
Tegen genocide zijn is woke yo! Was je vanavond ook in Amsterdam, zionisten onder elkaar met je Isralische vlag?quote:Op donderdag 28 november 2024 14:14 schreef HiZ het volgende:
Als het in de VS is afgelopen met dit gedoe omdat universiteiten het niet meer toestaan en Trump import woke het land uitzet dan koelt het enthousiasme hier ook wel af.
Is de hel woke?quote:Op donderdag 28 november 2024 23:38 schreef egayalS het volgende:
[..]
Tegen genocide zijn is woke yo! Was je vanavond ook in Amsterdam, zionisten onder elkaar met je Isralische vlag?
Kijk maar naar de belachelijke straffen die de Blokkeerfriezen hebben gekregen.quote:Op woensdag 27 november 2024 19:59 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat als een groep opstaat tegen de uitwassen van het pro-Palestina geteisem, zij wl hard aangepakt zullen worden. Dus ik denk dat we bang zijn inderdaad.
Ze gebruiken alleen al psychisch en verbaal geweld als je de impliciete genocidale taal en hun antisemitisme hoort.quote:Op woensdag 27 november 2024 13:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welke genocide?quote:Op donderdag 28 november 2024 23:38 schreef egayalS het volgende:
[..]
Tegen genocide zijn is woke yo! Was je vanavond ook in Amsterdam, zionisten onder elkaar met je Isralische vlag?
Ah, daar hebben we onze Erdogan en Denk stemmer weer die elke Koerd in Syri als PKK strijder betitelt, de Turkse invasie daar verheerlijkt en de bezetting van Noord-Cyprus verheerlijkt. Maar het is Isral dat het kwaad is hoor. Heb je de Armeense genocide al erkend?quote:Op donderdag 28 november 2024 23:38 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ik zat er gelukkig ook naast met mijn negatieve verwachting van gisteravond, toen het rustig bleef, dus ik hoop dat het morgen ook meevalt.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:04 schreef Claudia_x het volgende:
Natuurlijk gingen de tegendemonstraten naar de Stopera. Geteisem is het.
Schijnbaar is de demonstratie van morgen ook verboden. Mooi, zal mij benieuwen of er wordt gehandhaafd.
Wel grappig dat de mensen die het hardst schreeuwen over demonstratierecht altijd andere demonstraties en herdenkingen willen verstoren en de mond snoeren.quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:04 schreef Claudia_x het volgende:
Natuurlijk gingen de tegendemonstraten naar de Stopera. Geteisem is het.
Schijnbaar is de demonstratie van morgen ook verboden. Mooi, zal mij benieuwen of er wordt gehandhaafd.
En dat diezelfde mensen dan de Blokkeerfriezen op het schild durven te hijsen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 19:36 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Wel grappig dat de mensen die het hardst schreeuwen over demonstratierecht altijd andere demonstraties en herdenkingen willen verstoren en de mond snoeren.
Zoals ik al zei: mooi dat ze ook deze demonstratie verbiedt. Nu is het afwachten of ze handhaaft. Daar schort het doorgaans aan. Meestal is het een tijdje aankijken en dan bestuurlijk verplaatsen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:04 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-moeten-naar-stopera
Halsema heeft ook de pro Palestijnse demonstranten verbannen van de Dam. Jammer dat het blijkbaar nodig is.
Ik kan mij eerder deze week nog het gejammer herinneren dat Halsema zo verschrikkelijk partijdig is en nooit iets tegen pro-pally demonstranten zou doen. Ik ga er volledig vanuit dat jullie nu zullen zeggen dat het eenmalig voor de bhne is.
En dit is een treffende passage:quote:Daarnaast vreest de politie dat de aanwezigheid van anti-Islampartij Pegida voor eventuele confrontaties zorgt, wat de situatie voor agenten onbeheersbaar zou maken.
Dit is precies wat ik laatst zei. Dit is ons soort mensen dat vreedzaam protesteert voor De Goede Zaak. (Terwijl ervaringen uit het verleden uitwijzen dat ze vernielen, intimideren en geboden van burgemeester en politie negeren.)quote:Volgens een jurist van de gemeente is er geen twijfel aan de intentie om vreedzaam te demonstreren: "Maar uit het verleden is gebleken dat demonstranten dat niet altijd in de hand hebben.
Staat nu al veel politie op de Dam. Dus ze verwachten dat het zootje zich niet aan het verbod gaat houden.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: mooi dat ze ook deze demonstratie verbiedt. Nu is het afwachten of ze handhaaft. Daar schort het doorgaans aan. Meestal is het een tijdje aankijken en dan bestuurlijk verplaatsen.
En ook een pro palestina demonstrant. "U staat op de dam!" Demostrant: "Ja maar ik ga wel naar de Stopera!"quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:50 schreef Aether het volgende:
Op de Dam heeft de politie zojuist een tegendemonstrant aangehouden. Het gaat vermoedelijk om Pegida-voorman Edwin Wagensveld, die eerder vandaag al aankondigde dat hij ondanks het verbod naar de Dam zou komen.
https://www.at5.nl/artike(...)elijk-pegida-voorman
Dit doet ze uitstekend, ik blijf dan ook vinden dat de kritiek op Halsema overdreven is. Ik ben het lang niet altijd met haar beleid eens, en al helemaal niet maar die bespottelijk partij waar aan verbonden is. Maar dit is gewoon een integere vrouw. Mensen moeten ook niet onderschatten onder welke druk zij staat vanuit haar eigen kring.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:04 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-moeten-naar-stopera
Halsema heeft ook de pro Palestijnse demonstranten verbannen van de Dam. Jammer dat het blijkbaar nodig is.
Ik kan mij eerder deze week nog het gejammer herinneren dat Halsema zo verschrikkelijk partijdig is en nooit iets tegen pro-pally demonstranten zou doen. Ik ga er volledig vanuit dat jullie nu zullen zeggen dat het eenmalig voor de bhne is.
Ik ben onder de indruk van deze reactie.quote:Op zaterdag 30 november 2024 15:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit doet ze uitstekend, ik blijf dan ook vinden dat de kritiek op Halsema overdreven is. Ik ben het lang niet altijd met haar beleid eens, en al helemaal niet maar die bespottelijk partij waar aan verbonden is. Maar dit is gewoon een integere vrouw. Mensen moeten ook niet onderschatten onder welke druk zij staat vanuit haar eigen kring.
"Er moet een onafhankelijke en democratisch gelegitimeerde commissie ingesteld worden die oordeelt over samenwerkingen met instellingen, organisaties en bedrijven die mogelijk medeplichtig zijn aan schendingen van het internationaal recht."quote:
Paroolquote:OM eist zes maanden cel voor aanval op pro-Palestinademonstranten op Museumplein: ‘We moesten opkomen voor Nederland’
Het Openbaar Ministerie (OM) eist 6 maanden cel, waarvan 3 voorwaardelijk, tegen de 22-jarige Ruben B. voor het aanvallen van pro-Palestinademonstranten op het Museumplein. Dat protest op zaterdag 11 mei eindigde abrupt toen een groep in het zwart geklede mannen demonstranten aanviel en vuurwerk afstak.
“We waren daar om de Palestijnen weg te jagen, omdat ze de stad aan het slopen waren. Ik was daar boos over,” antwoordde B. op de vraag van de rechter waarom hij die dag naar het Museumplein was gegaan. Een dag die in tegenstelling tot veel protesten in de maanden daarvoor juist rustig verliep.
Een groep van ongeveer tienduizend pro-Palestinademonstranten liep op zaterdag 11 mei vanaf de Dam naar het Museumplein. Daar ging het even na vijf uur ’s middags mis toen een groep van tien in het zwart geklede mannen met gezichtsbedekking zwaar vuurwerk tussen de pro-Palestinademonstranten gooide en ze aanviel.
Negen nitraten mee
B. werd door undercoveragenten aangehouden, nog voordat hij een van de negen nitraten die hij bij zich had kon afsteken. Anderen uit zijn groep wisten wel enkele ontploffingen te veroorzaken. Ze wakkerden daarmee paniek aan tussen de duizenden demonstranten die op het Museumplein stonden. Ook kwam het tot vechtpartijen tussen beide partijen, waarbij een in het zwart geklede man bewusteloos werd geslagen.
Zelf raakte B. in het geweld verzeild nadat hij was benaderd via Telegram, zei hij. “Er werd een linkje gestuurd en daar klikte ik op. Ik ben geboren in Amsterdam en wilde de stad niet gesloopt zien worden. We moesten opkomen voor Nederland. Ze hadden daarvoor de universiteit gesloopt. Met barricades. Dat maakt je boos op dat moment.”
Nadat hij actief was geworden in de Telegramgroep, werd hij door een ander lid van de groep opgehaald bij het begeleidwonenproject in Almere waar hij woonde, en verzamelde hij met de groep op het Marie Heinekenplein. Vanaf dat plein liepen ze naar het Museumplein.
B. zegt dat hij niet van plan was om het vuurwerk tussen de demonstranten te gooien, zoals anderen uit zijn groep dat wel deden. “Ik deed het puur om ze weg te jagen. Maar ik had zoveel spanning in me. Het lukte niet met de aansteker, het was zo spannend.”
‘Makkelijk benvloedbaar’
Dat B. ernaartoe was gegaan, komt naar eigen zeggen doordat hij ‘makkelijk benvloedbaar’ is. De reclassering bevestigt dat B. daarnaast ook verstandelijk beperkt is en medicatie slikt tegen psychoses.
Na zijn aanhouding werd hij vrij snel vrijgelaten. Sinds oktober zit hij weer vast voor de beschieting van een pand met een automatisch geweer in Zuid-Holland, waarvoor hij via via werd benaderd. Ook in die zaak heeft hij zich laten meeslepen, zegt hij.
Volgens de officier van justitie is het bewezen dat B. heeft bijgedragen aan de openlijke geweldpleging van de groep en het veroorzaken van de ontploffingen bij de demonstranten. “Het voorkomen dat de stad werd gesloopt, daar droeg hij juist zelf aan bij. Dergelijk geweld is onaanvaardbaar,” aldus de officier. Ook verzette hij zich bij zijn arrestatie en schold hij agenten uit voor ‘kankerlijers’.
De officier van justitie eist daarom 6 maanden cel, waarvan 3 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar.
De advocaat van B. betwist dat haar clint bij de geweldsuitbarsting en ontploffingen betrokken was, omdat hij al daarvoor werd aangehouden. “Op de aangeleverde beelden is daar ook niets van te zien,” zei ze. Ook wil ze dat B. vanwege zijn beperkte mentale toestand volgens het jeugdstrafrecht wordt berecht.
Over twee weken doet de rechtbank uitspraak.
quote:Eis 6 maanden cel voor belagen pro-Palestina-betogers in Amsterdam
Het Openbaar Ministerie heeft een celstraf van zes maanden geist, waarvan drie maanden voorwaardelijk, tegen een 22-jarige man die op 11 mei betrokken zou zijn geweest bij geweld tegen pro-Palestinademonstranten op het Museumplein in Amsterdam.
De man uit Almere hoorde bij een groep van circa tien mannen die na een oproep op Telegram naar het plein was gegaan om demonstranten te belagen.
Door de actie van de verdachte, Ruben B., en zijn handlangers is volgens het OM een volkomen vreedzame demonstratie 'uitgemond in een bedreigende en beangstigende situatie'.
B. en zijn vrienden hadden zich volgens zijn verklaring verzameld op het Marie Heinekenplein, niet ver van het Museumplein. Zij waren volgens afspraak in het zwart gekleed en hadden zich voorzien van gezichtsbedekking en zwaar vuurwerk.
Na aankomst op het Museumplein viel de groep willekeurige demonstranten aan en gooide onder meer zwaar vuurwerk. De politie greep snel in. B. werd tegen de grond gewerkt door een aanhoudingseenheid, nog voordat hij zelf met vuurwerk had kunnen gooien.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)elagen-pro-palestina
Opgeruimd staat netjes, denk ik dan. Die hele geuf klinkt niet als een aanwinst voor de samenleving.quote:
Wie niet van verrassingen houdt en zeker mbt dit onderwerp, sla de byline dan over.quote:Een boycot waarvan iedereen al weet dat die niet werkt hoeven we niet serieus te nemen
Een groep academici en studenten beweert abusievelijk dat Nederland een oorlog op duizenden kilometers afstand kan stoppen door de universitaire banden met Isral te verbreken, schrijft socioloog Jeroen Bruggeman. Dit klinkt volgens hem zo wereldvreemd, dat het nauwelijks serieus te nemen is. Of zit er iets anders achter, vraagt hij zich af.
De rest op https://www.folia.nl/nl/o(...)iet-serieus-te-nemen
Die gaat nog wel een steen door zijn raam krijgen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:23 schreef opgebaarde het volgende:
Fijn leesbaar opiniestuk. Groot deel van de demonstranten, hun doel en een paar van hun zogenaamde beweegredenen wordt hard op de korrel genomen.
[..]
Wie niet van verrassingen houdt en zeker mbt dit onderwerp, sla de byline dan over.
Vol raak dit stuk.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:23 schreef opgebaarde het volgende:
Fijn leesbaar opiniestuk. Groot deel van de demonstranten, hun doel en een paar van hun zogenaamde beweegredenen wordt hard op de korrel genomen.
[..]
Wie niet van verrassingen houdt en zeker mbt dit onderwerp, sla de byline dan over.
Blijkbaar werkt het goed bij anderen. Waarom niet in deze situatie?quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat legt Jeroen haarfijn uit.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Blijkbaar werkt het goed bij anderen. Waarom niet in deze situatie?
Leuk stuk vwb de demonstranten . Doet niks af aan het feit dat Isral ongelooflijk fout bezig is.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Indoctrinatie is niet voor iedereen weggelegd.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Blijkbaar werkt het goed bij anderen. Waarom niet in deze situatie?
Niet echt.. Nu gooit hij het op emotie. Waarom stoppen we niet gewoon met de sancties die we tegen de Russen in hebben gesteld. Werkt ook niet.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat legt Jeroen haarfijn uit.
Daar gaat het stuk niet over.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Niet echt.. Nu gooit hij het op emotie. Waarom stoppen we niet gewoon met de sancties die we tegen de Russen in hebben gesteld. Werkt ook niet.
Inderdaad, ben al extra toiletpapier aan het inslaan mocht Isral ons ooit gaan aanvallen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Niet echt.. Nu gooit hij het op emotie. Waarom stoppen we niet gewoon met de sancties die we tegen de Russen in hebben gesteld. Werkt ook niet.
Pro genocide clan is aardig gendoctrineerd en het bewijs stapelt zich in dit topic aardig op.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Indoctrinatie is niet voor iedereen weggelegd.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Pro genocide clan is aardig gendoctrineerd en het bewijs stapelt zich in dit topic aardig op.
Nogmaals, ik ben niet blank. Beter een andere tactiek proberen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Pro genocide clan is aardig gendoctrineerd en het bewijs stapelt zich in dit topic aardig op.
Rare associatie. Hebben ze je dat ook ingeprent? Dat je dat als een soort verdediging op kan voeren enzo? Interessant.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben niet blank. Beter een andere tactiek proberen.
Verdediging waarvoorquote:Op vrijdag 13 december 2024 21:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Rare associatie. Hebben ze je dat ook ingeprent? Dat je dat als een soort verdediging op kan voeren enzo? Interessant.
Welk tribalisme?quote:
Heb je daar wat quotes van?quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zionistische. Wat je hier aanhangt om genocide goed te lullen.
Ik ben ook wel benieuwdquote:Op vrijdag 13 december 2024 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb je daar wat quotes van?
Je reacties spreken boekdelen. Niet alleen in dit topic.quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb je daar wat quotes van?
Er is geen sprake van genocide. Ook niet als Amnesty International van mening is dat dit wel zo is.quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:04 schreef Chadi het volgende:
Zionistische. Wat je hier aanhangt om genocide goed te lullen.
Wel, dan is het een koud kunstje wat quotes te vinden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je reacties spreken boekdelen. Niet alleen in dit topic.
Dat is het ook. Zoek ze op.quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wel, dan is het een koud kunstje wat quotes te vinden.
Ja zeker weten van wel.quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:28 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Er is geen sprake van genocide. Ook niet als Amnesty International van mening is dat dit wel zo is.
Ik wacht nog wel even...quote:
Chadi heeft een stopwoordje...genocide. Een woord dat met de dag minder betekenis krijgt door het veelvuldig gebruik ervan in situaties waarop het niet van toepassing is.quote:Op vrijdag 13 december 2024 23:06 schreef havanagila het volgende:
Chadi reageert nooit inhoudelijk. Vergeefse moeite.
Nou nou.quote:Op vrijdag 13 december 2024 23:06 schreef havanagila het volgende:
Chadi reageert nooit inhoudelijk. Vergeefse moeite.
Hoeveel zijn dat er geweest?quote:Op vrijdag 13 december 2024 23:54 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Chadi heeft een stopwoordje...genocide. Een woord dat met de dag minder betekenis krijgt door het veelvuldig gebruik ervan in situaties waarop het niet van toepassing is.
En maar geen antwoord geven op vragen hequote:
Wie is ze?quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Rare associatie. Hebben ze je dat ook ingeprent? Dat je dat als een soort verdediging op kan voeren enzo? Interessant.
Je dicht jezelf eigenschappen toe op basis van huidskleur? \quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wie is ze?
Oppassen dat je die stemmetjes van extreem-links niet overneemt.
De slachtofferrol werkt nou eenmaal minder met niet blanken (heb weinig allochtonen met paars haar zien protesteren; en de meeste WLR/VBL users zijn ook blank).
Je bent ook wel echt een volslagen imbeciel als je je daarvoor laat gebruiken ja.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:36 schreef Molo het volgende:
Die 'niet in mijn naam' campagne van morele verhevenheid
Wat een geestelijke armoede en naviteit van velen
Het is vooral heel lief bedoeld. Vrede op aarde. Maar het betekent indirect ook steun aan terroristen en hun overtuigingen. En dt kan cht niet.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:36 schreef Molo het volgende:
Ik vind het eigenlijk best eng worden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:36 schreef Molo het volgende:
De vredesbeweging lijkt nogal eens in de naieve veronderstelling te verkeren dat, zodra je de wapens neerlegt en heel lief doet, je tegenstander zich ook plotsklaps vreedzaam gaat gedragen. Idealistische flauwekul, en zeker in dit geval gevaarlijk. Een Israel dat zich niet mag verdedigen is een ten dode opgeschreven Israel.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:13 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Het is vooral heel lief bedoeld. Vrede op aarde. Maar het betekent indirect ook steun aan terroristen en hun overtuigingen. En dt kan cht niet.
Het morele failliet van #nietinmijnnaamquote:Op zaterdag 14 december 2024 10:36 schreef Molo het volgende:
Frans Timmermans lijkt steeds meer op GL dan op PvdA.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:44 schreef Aether het volgende:
[..]
Het morele failliet van #nietinmijnnaam
https://opiniez.com/2024/(...)m/maaikevancharante/
Precies.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De vredesbeweging lijkt nogal eens in de naieve veronderstelling te verkeren dat, zodra je de wapens neerlegt en heel lief doet, je tegenstander zich ook plotsklaps vreedzaam gaat gedragen. Idealistische flauwekul, en zeker in dit geval gevaarlijk. Een Israel dat zich niet mag verdedigen is een ten dode opgeschreven Israel.
Wat ongelofelijk dom van de UvA. Gezwicht voor de dreiging van hun personeel en studenten.quote:Op maandag 23 december 2024 11:37 schreef Aether het volgende:
UvA willigt eisen Palliedemonstranten in, alle samenwerkingsverbanden met Isral de prullenbak in
https://www.geenstijl.nl/(...)met-israel-voorkomen
Die hamas-lullo's lachen hun lul uit de broek, dat wereldwijd zo'n afkeer tegen Joden is ontstaan...quote:Op maandag 23 december 2024 11:37 schreef Aether het volgende:
UvA willigt eisen Palliedemonstranten in, alle samenwerkingsverbanden met Isral de prullenbak in
Sukkels.quote:Op maandag 23 december 2024 11:37 schreef Aether het volgende:
Een typisch linkse activist: moslims verheerlijken en joden dood wensen.quote:Op woensdag 18 december 2024 16:29 schreef Aether het volgende:
Doodvermoeiende UvA-haatzaaier Martijn Dekker al tientallen keren gearresteerd
https://www.geenstijl.nl/5180463/vervelio
Verschrikkelijke beslissing. Intimidatie loont dus, en daarmee moedigt dit activisten (ook op andere universiteiten/organisaties) alleen maar aan.quote:Op maandag 23 december 2024 11:37 schreef Aether het volgende:
Bah…quote:Op maandag 23 december 2024 13:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Verschrikkelijke beslissing. Intimidatie loont dus, en daarmee moedigt dit activisten (ook op andere universiteiten/organisaties) alleen maar aan.
Of…quote:Het goede nieuws: nu de UvA stopt met controversieel genocideren is dat hele conflict vast in een mum van tijd opgelost, en kunnen wij ons eindelijk weer fulltime gaan storten op onze eigen tribale oprispingen, zeg eens wat, stad versus platteland of zo.
Alle pro-Palestina betogers moeten worden opgepakt en veroordeeld. Het zijn losgeslagen idioten die een schande zijn voor een beschaafd land als Nederland.quote:Op maandag 23 december 2024 13:00 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, het zal natuurlijk zeker niet opgaan voor elke linkse activist, maar er is helaas wel een trend zichtbaar. En dat is uiteraard erg zorgwekkend te noemen.
De pathologische haat jegens het enige Joodse land ter wereld, in combinatie met een hysterische Islamofilie, waar beide al langer sprake van is in progressief linkse kringen, zorgen voor een zeer giftige en gevaarlijke cocktail als het gaat over het conflict in het Midden-Oosten.
Eigenlijk zou hier vanuit de overheid moeten worden ingegrepen aangezien het publieke onderwijs en onderzoeksinstellingen betreft. Docenten en studenten die haat verspreiden over Isral en het leven van Joodse collega's of studenten zuur maken, zouden uit hun functie moeten worden gezet of van de universiteit moeten worden verwijderd. Hier zou aan de Nederlandse universiteiten geen plek voor moeten zijn.
Het meest hilarische is nog dat dit de mensen zijn die de hele tijd jammeren over inclusiviteit, diversiteit en het willen opstaan tegen haat. Er hoeft immers maar iets gezegd te worden over bijvoorbeeld mensen met genderdysforie of migranten en men staat meteen schuimbekkend te schreeuwen dat er sprake is van haat en racisme.
En snel door naar het volgende doelwit. Intimidatie en geweld loont. Bovendien zijn ze beschermd voor vervolgingen van het OM. De politie staat erbij en kijkt toe. De media is ook niet bepaald kritisch op deze schertsfiguren.quote:Op maandag 23 december 2024 14:44 schreef Zoddie het volgende:
Gadverdamme, nu gaan die beroepsdemonstranten en rel studenten elkaar nog een schouderklapje geven ook nog.
quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:54 schreef Aether het volgende:
Het jaar 2024 voor UvA-demonstrant Jente: "Ik ben nog steeds fucking kwaad"
https://www.at5.nl/nieuws/230094/2024-terugblik-jente-uva
Ja raar he Jente, als je zelf niet je rommel opruimt en je vernielingen repareert gaat iemand anders het doen. Als je graag leeft op een plek waar schades van rellen, ongelukken, rampen en oorlogen nog jarenlang als herinnering zichtbaar blijven is een plek als Haiti, Zimbabwe, of goh, de Westoever mogelijk een fijnere omgeving voor je.quote:Jente kijkt wat beduusd in het rond. De biologiestudente komt nog regelmatig op het Roeterseiland, maar ze blijft zich verbazen hoe weinig nog herinnert aan de demonstraties en ontruiming in mei. "De bakstenen zijn weer terug, de graffiti is van de muren. Ja, bizar."
Die twee alinea's direct daaronder zijn voor mij nog ''grappiger'';quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Ja raar he Jente, als je zelf niet je rommel opruimt en je vernielingen repareert gaat iemand anders het doen. Als je graag leeft op een plek waar schades van rellen, ongelukken, rampen en oorlogen nog jarenlang als herinnering zichtbaar blijven is een plek als Haiti, Zimbabwe, of goh, de Westoever mogelijk een fijnere omgeving voor je.
''Rotsvast'' in haar overtuigingen over het politie optreden en ''nog steeds fucking boos''.quote:2024, zegt ze, is het jaar waarin ze nog rotsvaster is geworden in haar overtuigingen. Dat heeft alles te maken met het -in haar ogen- excessieve politieoptreden die de UvA-demonstraties moeten beindigen. Want ze blijft erbij: veruit de meeste demonstranten waren vreedzaam en het geweld van de politie was buitensporig. "Ik ben fucking kwaad. Ik ben zo boos. Nog steeds."
"Waarom mogen ze ons wel slaan, leg mij het maar uit", vertelt Jente verder. Als ze hoort dat het de demonstranten drie keer is gevraagd te vertrekken en ME'ers de bevoegdheid hebben om te slaan, moet ze toegeven dat dat wel een punt is. "Ja, daar kan ik niet zoveel tegenin brengen. Dat is nu eenmaal hoe de wet werkt."
Het is interessant om te zien wat er nu in de VS gaat gebeuren onder Trump. Hopelijk worden de universiteiten, actiegroepen en activisten die doelbewust in de bres springen voor Islamtische terreurgroeperingen, zich tegen het Westen en vooral Isral en Joden keren onder de smoes van 'Ja, maar zionisme' ongenadig hard aangepakt.quote:Op zaterdag 28 december 2024 12:34 schreef Cuendillar het volgende:
Ik krijg meer en meer het idee dat er geen weg terug meer is.
De diversiteitsquota gaat ons de das om doen (en dat zeg ik als allochtoon). Op die manier kun je nu vrij makkelijk mensen op belangrijke posities zetten die het wellicht niet het beste voor hebben met het Westen (of in elk geval niet als prioriteit).quote:Op zaterdag 28 december 2024 12:55 schreef Homey het volgende:
Die bizarre anti-Isral haat in onze pers en instituten is een trieste uitvloeisel van de massale import en faciliteren van de islam in Nederland. Zelfs ons vlaggeschip in onze journalistiek - het NOS-journaal - kopieert plakt zonder enige factcheck of voorbehoud de anti-Isral propaganda van Al Jazeera. Dit is in strijd met de journalistieke code. Russia Today is wel verboden, propaganda uit Qatar moeten we wel slikken.
Raar, hoernalisten staan bijna allemaal aan de pallie-kant .quote:Op maandag 6 januari 2025 17:21 schreef Aether het volgende:
Journalisten steeds vaker slachtoffer "incidenten" bij demonstraties, komt grotendeels door pro-Palestina rellen
https://www.geenstijl.nl/(...)isten-palestinademos
quote:Op woensdag 8 januari 2025 14:14 schreef Aether het volgende:
Bizar. IDFA-relschopper DOET AANGIFTE tegen Frits Barend (77) om 'mishandeling'
https://www.geenstijl.nl/(...)rend-om-mishandeling
Uit de comments, 100% eens. De rot zit extreem diep. Two-tier is hier ook een feit en het is een hele keten die het faciliteert.quote:
.quote:Dit is geen kansloze actie van een wat dommige holocaust-aanhanger. Er is een patroon van links-islamitische extremisten die enerzijds wegen blokkeren; joodse monumenten bekladden; gebouwen slopen; voorbijgangers bedreigen; joden mishandelen; de politie met cobra's aanvallen... etc.
En anderzijds klagen over "politiegeweld".
Of klagen over hun slachtoffers ("provocatie").
Of over Yesilgz, Wilders ("jodenjachtofobie").
En die belachelijke klaagzangen worden dus overgenomen door allerlei gesubsidieerde kranten en TV-programma's. Die deze isis-aanhangers als gengageerde helden EN als "slachtoffers" presenteren. Ook voormalige mensenrechtenclubjes zoals Amnesty Islam gaan daar in mee, en klagen dat de politie gewelddadige linkse demonstranten soms te hard aanpakt. Want "recht op demonstratie"; dat echter niet lijkt te gelden voor tegenstanders van links geweld.
Dit is een structureel probleem.
Aanhangers van xr, hamas, antifa, isis, blm, hezbollah, kozp, etc claimen een geweldsmonopolie te hebben. Ze mogen iedereen altijd en overal belemmeren, bestelen, bedreigen, intimideren, aanvallen, mishandelen, etc. Maar owee als je ze tegenspreekt, dan stappen ze naar de rechter.
Dit vullis eist zelfs *politiebescherming* bij hun illegale (!) acties... en krijgt dat ook! Zie xr onlangs, nota bene tijdens een politiestaking.
Ik hoop dat Frits Barend de zin, de tijd en de kracht heeft om hier in de rechtbank gehakt van te maken. En ik hoop dat eerlijke journalisten, juristen en politici dit machtsmisbruik publiekelijk aan de kaak stellen. Het is de omgekeerde wereld als iemand die andere mensen ongevraagd lastigvalt, zijn slachtoffers daarna mag aanklagen.
Dat is naast onrechtvaardig ook gevaarlijk ondemocratisch. Want het geeft gewelddadige extremisten buitensporig veel macht. De gemiddelde belastingbetaler zit immers niet te wachten op een maandenlange procesgang en eventuele veroordeling. Als Barend veroordeeld wordt zullen nog maar weinigen het aandurven om gewelddadige hamas-hooligans tegen te spreken.
Denk ook aan de vele schijnprocessen tegen Janmaat, Fortuyn, Hirsi Ali, Wilders, de Mos, etc. Die hebben ongelooflijk veel tijd en geld moeten stoppen in hun verdediging. Maar zij hadden die mogelijkheden nog. Jan-met-de-pet heeft veel minder tijd en geld.
Dus dit mag geen gewoonte worden.
Als hij echt geslagen heeft, is de aangifte terecht.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |