In Berlijn zijn jeugdspelers van een Joodse voetbalclub na een wedstrijd belaagd. De spelers van TuS Makkabi werden beledigd, bespuugd en achtervolgd door mensen die 'Free Palestine' riepen.
Dat meldt onder meer de voorzitter van de Makkabi-voetbalclub. De jeugdspelers hadden net een wedstrijd gespeeld tegen DJK Schwarz-Weiss Neukölln uit Berlijn. Ook de vader van een van de slachtoffers beschrijft het incident op X.
Toeschouwers en supporters van de andere ploeg gingen met stokken en messen achter de jeugdspelers aan. De politie zou niet zijn gebeld, schrijft de Duitse krant Bild. Een woordvoerder kan aan de krant ook niet bevestigen of er klachten zijn ingediend na de wedstrijd.
De joodse jeugdclub heeft eenzelfde naam als de Israëlische ploeg die donderdagavond in Amsterdam speelde, Maccabi Tel Aviv. De Israëlische supporters van die club werden in de nacht van donderdag op vrijdag aangevallen in Amsterdam.
Duitse autoriteiten eisen harde consequenties voor de gebeurtenissen in Berlijn. "Deze daden laten zien dat antisemitisch geweld en discriminatie ook in onze stad niet zijn verdwenen", zei de Berlijnse senator voor Binnenlandse Zaken, Iris Spranger. Ze waarschuwde dat iedereen die mensen aanvalt "de volle kracht van de rechtsstaat" kan verwachten.
Ook fractieleider Dirk Stettner van het christendemocratische CDU reageert: "Berlijn mag geen Amsterdam worden en daar zullen wij voor zorgen. Wij accepteren geen jodenhaat in onze stad en ons land."
Bron:
https://www.nu.nl/buitenl(...)lgd-en-bespuugd.htmlEens kijken hoe hard de Duitsers hierop gaan reageren qua straffen.
Bizar dat dit tegenwoordig gedaan wordt. Leven we in de fucking middeleeuwen ofzo?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.