Max had toen aan een half seizoen eigenlijk ook al genoeg.quote:Op zondag 20 oktober 2024 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, Lawson verdient het zijn opleiding af te maken. In plaats van in het diepe gesmeten te worden. Geef hem minimaal 1 seizoen Vcarb (Max kreeg bijna 1,5 seizoen STR).
Max is dan ook van totaal andere klasse.quote:Op zondag 20 oktober 2024 23:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Max had toen aan een half seizoen eigenlijk ook al genoeg.
Tsunoda en Perez doen het in elk geval niet goed genoeg.
Als Lawson geen gridstraf had gehad had ie verder vooraan gestaan en meer resultaat kunnen laten zien.
Andere nieuwelingen die we dit seizoen gezien hebben laten ook meteen zien dat ze voor de puntne mee kunnen strijden.
Lawson heeft ook geen half seizoen gehad..quote:Op zondag 20 oktober 2024 23:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als Lawson geen gridstraf had gehad had ie verder vooraan gestaan en meer resultaat kunnen laten zien.
Andere nieuwelingen die we dit seizoen gezien hebben laten ook meteen zien dat ze voor de puntne mee kunnen strijden.
Misschien maar die nieuwelingen worden wel allemaal met Max vergeleken en dan komen ze er best goed uit qua resultaten in het verleden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Max is dan ook van totaal andere klasse.
Max kreeg bijna 1,5 seizoen STR. Gun dat Lawson ook.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Max is dan ook van totaal andere klasse.
Wat goed is komt snel.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Max kreeg bijna 1,5 seizoen STR. Gun dat Lawson ook.
Max was/is niet goed?quote:
Max had bijna 1,5 seizoen STR voordat hij naar RBR ging.quote:Op zondag 20 oktober 2024 23:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Lawson heeft wel een compleet nieuwe setup gehad voor de race. Dus welke vliegers er op zouden zijn gegaan zonder straf, dat weet je niet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 23:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Colapinto ook die van Albonquote:Op maandag 21 oktober 2024 00:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
Lawson destroyt gelijk Yuki’s carrière.
Perez zal nog vast een jaar blijven stuntelen bij het hoofdteam en dan zal die er wel uitloggen.
Colapinto is echt wel goed ja. Die verdient ook een zitje. Misschien moet wat oud vlees eruit in de F1.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Colapinto ook die van Albon
Buxton vindt hem beter dan Norris vandaag
Albon is inderdaad een paar treden gezakt, die gaat als zijn contract afloopt moeite krijgen een stoeltje te vinden terwijl hij genoemd werd voor een rentree bij RB.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
1 jaar en 4 races..quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Max had bijna 1,5 seizoen STR voordat hij naar RBR ging.
Hij zit qua rijstijl veel dichter op Max dan de andere Red Bull rijdersquote:Op zondag 20 oktober 2024 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Geef hem een seizoen de rust te wennen in de F1. Net als Max dat kreeg.
Het voor de leeuwen gooien van iedereen breekt coureurs juist af. Why?!
Dan gun hem hetzelfde privilege..quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij zit qua rijstijl veel dichter op Max dan de andere Red Bull rijders
Das een beetje overdreven. Ook Norris was goed. Alleen tegen Max vechten kan soms irritant zijn.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Yuki is een pay driver, wie anders wil hem hebben?quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
Lawson destroyt gelijk Yuki’s carrière.
Perez zal nog vast een jaar blijven stuntelen bij het hoofdteam en dan zal die er wel uitloggen.
Niemand. Misschien lekker naar Japan in de super formula.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Yuki is een pay driver, wie anders wil hem hebben?
Was een zekere P1 geweestquote:Op maandag 21 oktober 2024 00:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Lawson heeft wel een compleet nieuwe setup gehad voor de race. Dus welke vliegers er op zouden zijn gegaan zonder straf, dat weet je niet.
Snap ik, maar imo is hij er klaar voor en verdient hij de credits om voor langere tijd bij RBR te zittenquote:Op maandag 21 oktober 2024 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan gun hem hetzelfde privilege..
Build him up, don't break him down..
Niemand maar teams met een Honda motor moeten 'm wel nemen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Yuki is een pay driver, wie anders wil hem hebben?
Waarvan aktequote:Op maandag 21 oktober 2024 00:14 schreef Origami94 het volgende:
Ik vind Formule 1 maar niks
Je hebt 10 teams in plaats van 20, waarvan de helft een zuster team is, de racers van het team mogen niet met elkaar racen tenzij er toestemming is, zweren mag ook niet, motoren zijn kut, te veel regels, te veel green washing en het grote deel van het racen draait om de auto ipv de skills
Pluspuntje is dan wel de jonge honden die punten pakken. Oh ja en Stroll is een papa's kindje. En dan worden de spanjaarden ook nog ondergewaardeerd door de teams (zie Sainz, Perez inbegrepen met een slechte afstelling)
Ik weet niet zoveel van de regels af maar het lijkt willekeur als de ene wel in dezelfde bocht mag inhalen en afsnijden en de andere niet. Nee geef mij maar voetbal. Daar kan een vrouw zelfs buitenspel snappen (tenzij de keeper niet de laatste man is)
Whut?quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Niemand maar teams met een Honda motor moeten 'm wel nemen.
Komt dus neer op Aston Martin eigenlijk
Dan ga je dressuursport kijken.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:14 schreef Origami94 het volgende:
Je hebt 10 teams in plaats van 20, waarvan de helft een zuster team is, de racers van het team mogen niet met elkaar racen tenzij er toestemming is, zweren mag ook niet, motoren zijn kut, te veel regels, te veel green washing en het grote deel van het racen draait om de auto ipv de skills
Pluspuntje is dan wel de jonge honden die punten pakken. Oh ja en Stroll is een papa's kindje. En dan worden de spanjaarden ook nog ondergewaardeerd door de teams (zie Sainz, Perez inbegrepen met een slechte afstelling)
Ik weet niet zoveel van de regels af maar het lijkt willekeur als de ene wel in dezelfde bocht mag inhalen en afsnijden en de andere niet. Nee geef mij maar voetbal. Daar kan een vrouw zelfs buitenspel snappen (tenzij de keeper niet de laatste man is)
Nogmaals: prima laat ze lekker vechtenquote:Op maandag 21 oktober 2024 00:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Als Leclerc volgende race wint, en Norris pakt geen punten, is hij Norris voorbij in de stand
Verder is Perez niet Spaans.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:14 schreef Origami94 het volgende:
Krijsen?quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:07 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Ik ga eens even goed zitten voor Ted's notebook.
Zeg je nu dat Norris een prutser is?quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Als Leclerc volgende race wint, en Norris pakt geen punten, is hij Norris voorbij in de stand
zweren?quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:14 schreef Origami94 het volgende:
Uhm... nee...?quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeg je nu dat Norris een prutser is?
Engels letterlijk vertalenquote:
Daar zijn clickbaitsites goed inquote:Op maandag 21 oktober 2024 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Engels letterlijk vertalen
Maar eigen mening hoor![]()
Nee, hij is alleen maar vol lof over Verstappen en hem aan het verdedigen. Ik denk dat 'ie ziek is.quote:
Ik welquote:Op maandag 21 oktober 2024 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is dan een notebook van eerder dit weekend. Niet van na de race..quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Nee, hij is alleen maar vol lof over Verstappen en hem aan het verdedigen. Ik denk dat 'ie ziek is.
In 2026 gaat Aston met Honda rijden, toch?quote:
Ted moet naar bed.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Nee, hij is alleen maar vol lof over Verstappen en hem aan het verdedigen. Ik denk dat 'ie ziek is.
Hij zegt gewoon dat Max binnen de regels bleef. De regels waar alle teams mee akkoord gingen voor het seizoen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is dan een notebook van eerder dit weekend. Niet van na de race..
Gelukkig spreek je jezelf al tegen nu.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
In 2026 gaat Aston met Honda rijden, toch?
Was altijd een publiek geheim dat Tsunoda er alleen maar zat omdat Honda de motorleverancier van RB was.
En in het verleden zaten de Japanse rijders ook alleen in de F1 omdat ze een contract hadden met Honda.
Het is geen zekerheid dat Aston ook met een Japanse coureur moet rijden maar helemaal uitsluiten kan je het ook niet.
Hoe vind je zelf dat je act gaat?quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:14 schreef Origami94 het volgende:
Technisch uiterst begaafde coureur maar mist net dat beetje extra killersmentaliteit dat exceptioneel goede rijders zoals een Verstappen of een Alonso dat hebben/hadden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is de tendens achter de schermen dan dat de straf gewoon terecht was.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:24 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Hij zegt gewoon dat Max binnen de regels bleef. De regels waar alle teams mee akkoord gingen voor het seizoen.
Alleen is de rest van de zin belangrijker, je kan het voorlopig nog niet uitsluiten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gelukkig spreek je jezelf al tegen nu.
Is natuurlijk niet zo gek. Sjarrel zou dan ook 1 overwinning meer hebben.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Nouja, in voetbal weet inmiddels ook niemand meer wanneer het wel of niet bewust hands is. Penalties zijn vrij willekeurig en kaarten bepaald niet consequent.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:14 schreef Origami94 het volgende:
Ik weet niet zoveel van de regels af maar het lijkt willekeur als de ene wel in dezelfde bocht mag inhalen en afsnijden en de andere niet. Nee geef mij maar voetbal.
Alonso was en is niet exceptioneel goed. Vettel ook niet. Button ook niet. Hakkinen evenmin. En zo zijn er meer.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Technisch uiterst begaafde coureur maar mist net dat beetje extra killersmentaliteit dat exceptioneel goede rijders zoals een Verstappen of een Alonso dat hebben/hadden.
Goed puntquote:Op maandag 21 oktober 2024 00:30 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Nouja, in voetbal weet inmiddels ook niemand meer wanneer het wel of niet bewust hands is. Penalties zijn vrij willekeurig en kaarten bepaald niet consequent.
Dat is subjectief natuurlijkquote:Op maandag 21 oktober 2024 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alonso was en is niet exceptioneel goed. Vettel ook niet. Button ook niet. Hakkinen evenmin. En zo zijn er meer.
Wie wél? Fangio, Schumacher, Verstappen. Om er een paar te noemen uit verschillende decennia.
Ze vroegen het Verstappen zelf ook en die zei dat hij in 2017 zelfs van het podium werd gehaald vanwege inhalen buiten de baan, dus ja, hij vond de straf terecht.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is de tendens achter de schermen dan dat de straf gewoon terecht was.
Zo klonk het bij Viaplay ook al.
Dat denk ik niet eigenlijk. Degenen die ik noemde als niet exceptioneel zullen niet snel genoemd worden als "hoort bij de grootsten ooit".quote:
Dan nog blijft het subjectief.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet eigenlijk. Degenen die ik noemde als niet exceptioneel zullen niet snel genoemd worden als "hoort bij de grootsten ooit".
Alles is subjectief als we zo gaan beginnen..quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dan nog blijft het subjectief.
voetballers zijn aanstellers, proberen de tegenstanders zoveel mogelijk kaarten aan te smeren, whahahah....quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:14 schreef Origami94 het volgende:
Een "gust of wind" volgens Toto, want een coureur van zijn niveau vliegt niet zomaar van de baan. Bij Lewis is er altijd wel een excuus.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Mooie start van Hamilton, eerste bocht zes man voorbij!
Jammer dat die er in de tweede ronde uitlag.
quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voetballers zijn aanstellers, proberen de tegenstanders zoveel mogelijk kaarten aan te smeren, whahahah....
F1 coureurs doen dan wel precies hetzelfde op de radio.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voetballers zijn aanstellers, proberen de tegenstanders zoveel mogelijk kaarten aan te smeren, whahahah....
Volgens mij raakte de onderplaat de cerb verkeerd, en schoot die daarom weg.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:38 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Een "gust of wind" volgens Toto, want een coureur van zijn niveau vliegt niet zomaar van de baan. Bij Lewis is er altijd wel een excuus.
Maar om bij de grootsten ooit te horen heb je natuurlijk ook meer nodig dan exceptioneel goed zijn. Dat is ook een kwestie van juiste moment, juiste plek. Dat heb je niet alleen zelf in de hand.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet eigenlijk. Degenen die ik noemde als niet exceptioneel zullen niet snel genoemd worden als "hoort bij de grootsten ooit".
Brug stond ook openquote:Op maandag 21 oktober 2024 00:38 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Een "gust of wind" volgens Toto, want een coureur van zijn niveau vliegt niet zomaar van de baan. Bij Lewis is er altijd wel een excuus.
Tja dat was wel binnenbochtje waar Kimi verder geen invloed had op het net buiten de baan gaan. Zonde was het wel.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:33 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Ze vroegen het Verstappen zelf ook en die zei dat hij in 2017 zelfs van het podium werd gehaald vanwege inhalen buiten de baan, dus ja, hij vond de straf terecht.
Mwah, dat hij in zijn debuutjaar teamgenoot Alonso versloeg zegt wel wat natuurlijk, dan kun je echt wel iets.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar om bij de grootsten ooit te horen heb je natuurlijk ook meer nodig dan exceptioneel goed zijn. Dat is ook een kwestie van juiste moment, juiste plek. Dat heb je niet alleen zelf in de hand.
En andersom is ook waar, Hamilton hoort natuurlijk ook bij de grootsten ooit met zijn statistieken. Maar ik vind het toch echt geen exceptioneel goede coureur.
Ja, dat heb je wel. In die zin dat je talent dan opvalt, zelfs als je in een ongekend onbestuurbaar hok rijdt. En andersom.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar om bij de grootsten ooit te horen heb je natuurlijk ook meer nodig dan exceptioneel goed zijn. Dat is ook een kwestie van juiste moment, juiste plek. Dat heb je niet alleen zelf in de hand.
En andersom is ook waar, Hamilton hoort natuurlijk ook bij de grootsten ooit met zijn statistieken. Maar ik vind het toch echt geen exceptioneel goede coureur.
Hamilton is minder compleet dan andere groten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat heb je wel. In die zin dat je talent dan opvalt, zelfs als je in een ongekend onbestuurbaar hok rijdt. En andersom.
Dat laatste is de reden dat jij en anderen Hamilton niet als exceptioneel goede coureur zien. O
Je onderschrijft mijn punt, waarvoor dank.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hamilton is minder compleet dan andere groten.
Hoe lang kijk je al F1?quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alonso was en is niet exceptioneel goed. Vettel ook niet. Button ook niet. Hakkinen evenmin. En zo zijn er meer.
Wie wél? Fangio, Schumacher, Verstappen. Om er een paar te noemen uit verschillende decennia.
Weet ik. Toch zijn er momenten dat Hamilton toont dat hij tot de groten behoord hoor. Alleen zijn er ook momenten dat ie steken laat vallen waar je dat niet zou verwachten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je onderschrijft mijn punt, waarvoor dank.
Nee hoor, het is oprecht jammer dat hij als meervoudig kampioen niet met al die nieuwen kon strijden. Alonso hadden we ook niks aan.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
Oh het Hamilton bash kwartier is weer aangebroken
Ik bash Hamilton nergens hoor. Ik zeg slechts wat er gewoon gebeurd is. Ondanks zijn evenaring vh record aan WDC's van Schumacher zien velen Hamilton toch niet als 1 vd grootsten ooit.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Weet ik. Toch zijn er momenten dat Hamilton toont dat hij tot de groten behoord hoor. Alleen zijn er ook momenten dat ie steken laat vallen waar je dat niet zou verwachten.
Ik vind het wel jammer dat ik zijn eerste f1 jaren niet heb meegemaakt. Die hadden vast bijgedragen aan enigszins een ander beeld van hem.
Dat weet ik niet heel precies, maar één van de eerste herinneringen is aan Patrese die San Marino won in 1990.quote:
Ok, dan ik later.quote:Op maandag 21 oktober 2024 01:06 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dat weet ik niet heel precies, maar één van de eerste herinneringen is aan Patrese die San Marino won in 1990.
Maar je hebt Fernando Alonso dus bezig gezien in die Minardi?quote:Op maandag 21 oktober 2024 01:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, dan ik later.
Keek eerst MotoGP (fan van Doohan) en stapte pas in 1994 over
Ach, sws blijven die discussies persoonlijk. Als fans hebben we natuurlijk ook gewoon voorkeuren en stellen we allemaal andere eisen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 01:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik bash Hamilton nergens hoor. Ik zeg slechts wat er gewoon gebeurd is. Ondanks zijn evenaring vh record aan WDC's van Schumacher zien velen Hamilton toch niet als 1 vd grootsten ooit.
Dat heb ik niet verzonnen.
En zo wordt Senna wél gezien. Met véél minder titels. Ook dat heb ik niet verzonnen
Nee, denk ik. Wellicht ook wel. Maar Lewis heb i.i.g. niet gezien in zijn beginjaren. Toen keek ik niet meer, ben ergens begin jaren 2000 tijdelijk gestopt met kijken. Ik kijk 30 jaar F1 met 20 jaar ervaringquote:Op maandag 21 oktober 2024 01:09 schreef Radegast het volgende:
[..]
Maar je hebt Fernando Alonso dus bezig gezien in die Minardi?
Aan een kwartier hebben we lang niet genoeg...quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
Oh het Hamilton bash kwartier is weer aangebroken
Schumacher heeft ook niet alle races eerlijk gewonnen...quote:Op maandag 21 oktober 2024 01:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik bash Hamilton nergens hoor. Ik zeg slechts wat er gewoon gebeurd is. Ondanks zijn evenaring vh record aan WDC's van Schumacher zien velen Hamilton toch niet als 1 vd grootsten ooit.
Dat heb ik niet verzonnen.
En zo wordt Senna wél gezien. Met véél minder titels. Ook dat heb ik niet verzonnen
Dat klopt. Echter: ook bij Viaplay werd er flink gemopperd op "de regels", want dit uit de baan duwen van je concurrent door gewoon geen enkele ruimte te laten en min of meer te "dive bomben" (deze bocht is er ook uitermate geschikt voor) zorgt voor zoveel discussie en is toch ook lastig uit te leggen... je mag je tegenstander er gewoon afrijden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is de tendens achter de schermen dan dat de straf gewoon terecht was.
Zo klonk het bij Viaplay ook al.
Niet alleen van de regels weet je bar weinig, van de rest ook niet getuige bovenstaand gezwam.quote:Op maandag 21 oktober 2024 00:14 schreef Origami94 het volgende:
Goed punt. Team had dit kunnen voorkomen met wat aanwijzingen. Want buitenkant in die bocht is bijna gegarandeerd dit scenario, of een botsing en dan heeft McLaren het meest te verliezen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 07:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik vind wel dat Norris gewoon coaching nodig had om Max te pakken. Ik had hem gewoon ingefluisterd: pak hem aan de binnenkant.
Bocht 1 was daarvoor geschikt geweest. Norris had net moeten doen wat Max deed bij de start. Dat was de ultieme revanche geweest.
Two wrongs don't make a right.quote:Op maandag 21 oktober 2024 06:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
Allebei van de baan af dus wat maakt het dan uit dan Lando inhaalt? Onzinregel en een onzinstraf voor Norris.
Het evenement werd gesponsord door Disney?quote:
Tis nie waar!quote:Op maandag 21 oktober 2024 08:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het evenement werd gesponsord door Disney?
Als ik het goed heb begrepen heeft Max een "track limit" aan zijn broek gekregen door die actie. Norris kreeg alleen straf voor "leaving the track and gaining an advantage" en zijn "track limit" voor die keer werd een soort van kwijtgescholden, omdat hij volgens de stewards niet echt anders kon en het vooral deed om een botsing te voorkomen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 08:03 schreef PirE het volgende:
[..]
Two wrongs don't make a right.
In meest positieve geval hadden ze beiden een track limit gehad. Volgens mij zat Norris al op het maximum qua toegestane TLs, enige reden dat hij geen penalty kreeg was de omzetting van TL naar "leaving track and gaining advantage".*
* Durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen, track limits en dergelijke turf ik zelf niet.
Effectief wel inderdaad.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nog even het officiële document erbij gepakt maar eigenlijk slaat het gewoon nergens op, de regel is dus nu dat je als verdedigende partij gewoon een bocht na een lang recht eind moet divebomben zodat je altijd de apex hebt en de bocht erna niet meer uitmaakt of je die haalt of niet.
![]()
Niet nu, dat is dus al heel erg lang zo. Daar gaat de meeste kritiek ook naartoe. Die zie je ook niet beargumenteren op wat voor manier dan ook dat de straf onterecht was.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nog even het officiële document erbij gepakt maar eigenlijk slaat het gewoon nergens op, de regel is dus nu dat je als verdedigende partij gewoon een bocht na een lang recht eind moet divebomben zodat je altijd de apex hebt en de bocht erna niet meer uitmaakt of je die haalt of niet.
![]()
Als ze beiden fout zitten mag Norris profiterenquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Effectief wel inderdaad.
Dus je kan zeggen: wat Norris deed was fout, maar Max ook. Dus die fouten heffen elkaar op en dus is de straf onzin.
Nee, inhalen buiten de baan is fouter.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Effectief wel inderdaad.
Dus je kan zeggen: wat Norris deed was fout, maar Max ook. Dus die fouten heffen elkaar op en dus is de straf onzin.
2x min is plus. Zeker in de racerij moet je zo redeneren. Of je had Max ook 5s moeten geven. Was leuker geweest voor de championship ook. Was die namelijk achter Oscar geëindigd.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:21 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Als ze beiden fout zitten mag Norris profiterenNee, je moet dan terug naar hoe het was voor de fouten, dus Norris moest de plek teruggeven.
Forcing off track is ook 5 seconden zoals we zagen eerder in de race.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:23 schreef Adames het volgende:
[..]
Nee, inhalen buiten de baan is fouter.
Ik zou zeggen dat een tijdstraf geven omdat dat leuker is voor het kampioenschap, een veel groter schandaal isquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
2x min is plus. Zeker in de racerij moet je zo redeneren. Of je had Max ook 5s moeten geven. Was leuker geweest voor de championship ook. Was die namelijk achter Oscar geëindigd.
Nu eindigt die hele race in 1 groot schandaal.
Ja 2x min is plus, in het voordeel van de verdediger. Dat is niks nieuws.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
2x min is plus. Zeker in de racerij moet je zo redeneren. Of je had Max ook 5s moeten geven. Was leuker geweest voor de championship ook. Was die namelijk achter Oscar geëindigd.
Mclaren vind het een schandaal. De rest van de wereld is het allang vergeten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het was zijn bochtquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Forcing off track is ook 5 seconden zoals we zagen eerder in de race.
Ik heb het idee dat ik dit allemaal wel eens eerder heb gezien...quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mclaren vind het een schandaal. De rest van de wereld is het allang vergeten.
Het schandaal dat we jankende kleine Zak Brown noemen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee, Max verdiende gewoon die 5s. Met of zonder Piastri in zijn penalty window.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:25 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat een tijdstraf geven omdat dat leuker is voor het kampioenschap, een veel groter schandaal is
Russell was de aanvallende partij die inhaalde nadat hij Bottas van de baan had geduwd. Straf is opgelegd omdat hij de plek niet teruggaf.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Forcing off track is ook 5 seconden zoals we zagen eerder in de race.
Two wrongs doesn't make it right.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Effectief wel inderdaad.
Dit is wel het mooiste van dit allesquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Two wrongs doesn't make it right.
Dus dan beide beiden straf plus Norris nog een voor track limits. Zou hij zelfs achter Piastri geëindigd zijn
Ik als algemeen F1 liefhebber niet. Kan me er woest aan ergeren.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mclaren vind het een schandaal. De rest van de wereld is het allang vergeten.
Er is maar één iemand eigenaar van de bocht en dat is de eigenaar van het terrein zeg ik altijd maar 😜quote:
De regels zeggen van wel. Zie post #88 van het vorige topic.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik als algemeen F1 liefhebber niet. Kan me er woest aan ergeren.
[..]
Er is maar één iemand eigenaar van de bocht en dat is de eigenaar van het terrein zeg ik altijd maar 😜
Nee dat Max aan de binnenkant zit geeft hem geen recht om Lando van de baan af te bonjouren.
De eisen die staan gesteld in die regel is juist alles wat Max niet deed. Namelijk binnen de lijntjes.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De regels zeggen van wel. Zie post #88 van het vorige topic.
Zeg kerel, leg je er bij neer.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De eisen die staan gesteld in die regel is juist alles wat Max niet deed. Namelijk binnen de lijntjes.
Valt mee toch?quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:38 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Zeg kerel, leg je er bij neer.
Je komt nu over of jij eigenlijk de gene bent die de alomvattende waarheid en regels bezit en de rest het fout heeft.
Je hebt geen gelijk, en dat zien we in de uitslag.
Je mening moet je altijd kunnen geven, tot een zekere hoogte.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Valt mee toch?
We komen hier om onze mening te geven. Kijk toen Max hier van het podium gegooid werd in 2017 was ook bijna heel Nederland het er niet mee eens. Maar het was wel de uitslag.
Ik ben zeker niet iemand die zegt dat die de waarheid in pacht heeft, maar ik heb wel een vrij stevige mening regelmatig. Moet kunnen toch? Altijd binnen de fatsoensnormen die van kracht zijn natuurlijk
Lewis deed dat ook in 2021.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:33 schreef Rianne84 het volgende:
De regel is niet waterdicht en Max maakt daar handig gebruik van, niks mis mee.
Hoop dat ik binnen die "bepaalde hoogte" blijf!quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:45 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Je mening moet je altijd kunnen geven, tot een zekere hoogte.
Dan kan het nogal overkomen als koppigheid.
Wat ik het aller ergst vond in eerste instantie was dat Norris niet voor de switchback koos. Dan was Max de baan afgezoefd en was Norris er zo langs geredenquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Als Max niet had hoeven verdedigen, was-ie ook niet buiten de baan gekomen. Eigenlijk had Norris nog eens 5 sec moeten krijgen voor "forcing driver off track"..
Het was een hele fatsoenlijke start. Alleen liet ie de deur open aan de binnenkant direct na de startquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien moet Norris gewoon een keer een fatsoenlijke start maken.
Dat laatste is in de F1 ook wel een gevaarlijke opmerking.. als de stewards het altijd bij het rechte eind hebben en je daar niet over mag discussiëren, valt een groot deel van de posts op dit forum wegquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:38 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Zeg kerel, leg je er bij neer.
Je komt nu over of jij eigenlijk de gene bent die de alomvattende waarheid en regels bezit en de rest het fout heeft.
Je hebt geen gelijk, en dat zien we in de uitslag.
Het erge was: zijn start was ook perfect. Was net zo snel of misschien sneller weg dan Max.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
185,5 cm is wel goed genoeg.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoop dat ik binnen die "bepaalde hoogte" blijf!
Kortom: geen goede start dus. Het is meer dan alleen goed wegrijden bij het licht.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het erge was: zijn start was ook perfect. Was net zo snel of misschien sneller weg dan Max.
Maar vervolgens vergeet hij die binnenkant keihard dicht te smijten.
De start was dit keer prima toch? De 1e bocht niet..quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Discussie over dit soort dingen ga je altijd wel houden. Hoe je de regels ook vormgeeft.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:51 schreef franklop het volgende:
Het levert in ieder geval weer discussie op. Die er eigenlijk niet zou moeten zijn
Norris mist nog het een en ander om WK te zijn. Max, Lewis, Vettel, etc hebben en hadden dat allemaal wel.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat ik het aller ergst vond in eerste instantie was dat Norris niet voor de switchback koos. Dan was Max de baan afgezoefd en was Norris er zo langs geredenMan wat heb ik over dat scenario zitten fantaseren na afloop.
Het wegrijden was goed. Dat was de start. Vervolgens het verdedigen was slecht.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kortom: geen goede start dus. Het is meer dan alleen goed wegrijden bij het licht.
Ik kan er wel van genieten dat juist Max juist Norris zo lang er niet langs liet komen. Dat juist Red Bull juist McLaren ook nog met juist FIA-regeltjes verslaat.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik het aller ergst vond in eerste instantie was dat Norris niet voor de switchback koos. Dan was Max de baan afgezoefd en was Norris er zo langs geredenMan wat heb ik over dat scenario zitten fantaseren na afloop.
Ik genoot ook van het gevecht. Was één van de belangrijkste battles van het huidige seizoen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik kan er wel van genieten dat juist Max juist Norris zo lang er niet langs liet komen. Dat juist Red Bull juist McLaren ook nog met juist FIA-regeltjes verslaat.
Als je Max met Red Bull wil verslaan, moet je niet je A-game brengen, maar je A++-game. Je rijdt niet tegen Bottas ofzo.
Stewards hebben hun oordeel geveld. Door naar Maxicoquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Discussie over dit soort dingen ga je altijd wel houden. Hoe je de regels ook vormgeeft.
Blijft een arbitraire zaak.
Nu aan ons de beurtquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Stewards hebben hun oordeel geveld. Door naar Maxico
De stewards, Sky, F1TV, Viaplee, diverse online media.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Stewards hebben hun oordeel geveld. Door naar Maxico
Die inquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik genoot ook van het gevecht. Was één van de belangrijkste battles van het huidige seizoen.
Oostenrijk was ook een belangrijke battle.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik genoot ook van het gevecht. Was één van de belangrijkste battles van het huidige seizoen.
Ik denk volgend jaar ook niet, als het dit jaar niet lukt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die in
[..]
Oostenrijk was ook een belangrijke battle.
Als Norris dit jaar niet wk wordt, dan leert hij dit seizoen om volgend seizoen wel te worden.
Nieuw seizoen, nieuwe kansen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik denk volgend jaar ook niet, als het dit jaar niet lukt.
Volgend jaar bouwt Red Bull weer een ruimteschip.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik denk volgend jaar ook niet, als het dit jaar niet lukt.
Maar er wordt dan gezegd dat Piastri die capaciteiten wel heeft, maar die reed echt volledig anoniem rond dit weekend zeg.. dat kun je niet hebben als je echt wil strijden voor de titelquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Norris mist nog het een en ander om WK te zijn. Max, Lewis, Vettel, etc hebben en hadden dat allemaal wel.
Dat sowieso.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nieuw seizoen, nieuwe kansen.
Zal wel leuk zijn als 4 teams voor het kampioenschap strijden.
Dat zou dan wel weer tof zijnquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgend jaar bouwt Red Bull weer een ruimteschip.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze Norris voortrekken als het om de titel gaat. Blijkbaar krijgt Norris dus eerst alle upgrades voordat Piastri ze krijgt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar er wordt dan gezegd dat Piastri die capaciteiten wel heeft, maar die reed echt volledig anoniem rond dit weekend zeg.. dat kun je niet hebben als je echt wil strijden voor de titel
Lijkt me niet handig als de races gewoon op planeet Aarde zijn.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ferrari was echt van een ander niveau. Terechte winnaars.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:06 schreef Elan het volgende:
Max en Norris was vermakelijk, maar wel in de marge. Ferrari heeft het echt goed voor elkaar.
En ChevyCaprice heeft ook zijn oordeel geveldquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De stewards, Sky, F1TV, Viaplee, diverse online media.
Het komt niet vaak voor dat ik die allemaal hetzelfde zie zeggen.
Zo is het, ook keurig beschreven hier;quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was een hele fatsoenlijke start. Alleen liet ie de deur open aan de binnenkant direct na de start
quote:Volgens La Gazzetta dello Sport maakte Norris in het begin ook al een cruciale fout in de strijd met Verstappen. ,,Hij riep toen over de boordradio dat hij door Max van de baan werd geduwd, maar in werkelijkheid ging hij ten onder aan zijn eigen naïviteit. Hij remde te vroeg voor de bocht en gaf ruimte weg, die Verstappen slim benutte om een inhaalmanoeuvre te maken.
En die is, verrassend genoeg, helemaal de andere kant op! Gelukkig is daar die balansquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En ChevyCaprice heeft ook zijn oordeel geveld
True.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:07 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ferrari was echt van een ander niveau. Terechte winnaars.
"helemaal de andere kant"? Van wat?quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En die is, verrassend genoeg, helemaal de andere kant op! Gelukkig is daar die balans
Plus eerste ronde van de race, dan is de wedstrijdleiding meestal nog wat coulanter.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:09 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zo is het, ook keurig beschreven hier;
[..]
De fout die Max maakte levert een TL op en je bent zelf een sukkel als je daar nog een keer weer buiten om gaat.quote:Zelf is Norris het daar niet mee eens. „Wat niet goed is, is wat Max deed: verdedigen door buitenom het asfalt te rijden en daardoor zijn positie te behouden. Dat hoort niet. Hij ging over de limiet, maakte daarmee een fout en profiteerde.”
Dit is een ingewikkelde rekensom!quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:13 schreef Red_85 het volgende:
De rekensom die zich begint te ontvouwen:
354-297 = 57 punten voorsprong tussen 1 en 2 in het kampioenschap.
5 wedstrijden en 2 sprints te gaan is maximaal (2*8)+(5*26)=146 punten te behalen.
Nummer 1 moet dus 89 punten scoren.
Afgerond moet de nummer 1 per weekend 18 scoren. Let wel, dit zijn ook de punten die de nummer 2 niet binnen haalt. Iedere keer wanneer de nummer 2 eventueel punten niet met het maximale naar huis gaat, zijn dit ook punten die meetellen.
De strijd om het kampioenschap lijkt me ook niet echt gerommel in de marge.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:06 schreef Elan het volgende:
Max en Norris was vermakelijk, maar wel in de marge. Ferrari heeft het echt goed voor elkaar.
[Aad de Mos modus]quote:
Dat kunnen pas achter als Perez goed presteert.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Doet er niet toe.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En ChevyCaprice heeft ook zijn oordeel geveld
Ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:10 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
True.
De vraag is alleen wel voor of ze dit weten vol te houden.
Perez gaat niet meer presteren voor een langere periode.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat kunnen pas achter als Perez goed presteert.
Tenzij hij zijn afscheid aankondigt volgende week.
Je kan heel snel van hero naar zero gaan, Leclerc weet dat maar al te goed.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:10 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
True.
De vraag is alleen wel voor of ze dit weten vol te houden.
Ik denk dat dat niet ondenkbaar is.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Red Bull heeft straks wel meer windtunneltijd voor de ontwikkeling van de auto.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:26 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Perez gaat niet meer presteren voor een langere periode.
Sowieso had Red Bull wel meer positie 1 en 2 mogen bezetten.
Perez heeft genoeg tijd gehad .
Klopt, maar dan alsnog vraag ik mij af of Perez het nog in zich heeft om er voor te zorgen dat Red Bull 2 podium plekken zal bezetten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Red Bull heeft straks wel meer windtunneltijd voor de ontwikkeling van de auto.
Gezien de huidige stand van het kampioenschap.
Colapinto zal ook wel blikjes Red Bull verkopen in Latijns-Amerika.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zeker als ze 3e eindigen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat zie ik niet gebeuren. Zal pas na het seizoen gebeuren als het gaat gebeuren.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:31 schreef byah het volgende:
Ik hoop echt dat ze Perez nog voor het eind van het seizoen vervangen
Dat is amper nog een strijd te noemen. Het was even spannend maar Max gaat met een straatlengte kampioen worden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:16 schreef Caland het volgende:
[..]
De strijd om het kampioenschap lijkt me ook niet echt gerommel in de marge.
Die kans lijkt me ongeveer 0,0quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:31 schreef byah het volgende:
Ik hoop echt dat ze Perez nog voor het eind van het seizoen vervangen
1 hele belangrijke (denk ik) is dat die Max cruciaal heeft geholpen bij het kampioenschap 2021. Voor de rest geld geld en ook nog geld.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:45 schreef schommelstoel het volgende:
En wat is de reden dat Perez nog kan blijven?
Kwaliteiten of dat hij flink wat geld weet in te brengen door al die Mexicaanse fans?
Hoe lang kunnen ze daar nog op teren?quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
1 hele belangrijke (denk ik) is dat die Max cruciaal heeft geholpen bij het kampioenschap 2021. Voor de rest geld geld en ook nog geld.
Bottas zit toch ook niet meer bij Mercedes?quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
1 hele belangrijke (denk ik) is dat die Max cruciaal heeft geholpen bij het kampioenschap 2021.
Hierna nog één seizoen. Dan is het uit met de pret.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:11 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Hoe lang kunnen ze daar nog op teren?
Als hij dat jaar beter had gepresteerd was dat helemaal niet nodig geweest.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
1 hele belangrijke (denk ik) is dat die Max cruciaal heeft geholpen bij het kampioenschap 2021. Voor de rest geld geld en ook nog geld.
Even los van de vraag of Lawson de kwaliteiten heeft, moet je hem niet aan willen doen om hem meteen in de RB te zetten na een paar F1-races. Dan is de kans groot dat je hem kapot maakt met Max naast hem.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:47 schreef Elan het volgende:
Lawson een kans geven zou wel tof zijn. Maar ik vrees dat er inderdaad grotere commerciële belangen spelen om Perez te laten zitten.
6. Vorig jaar 5 en nu 1.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Even los van de vraag of Lawson de kwaliteiten heeft, moet je hem niet aan willen doen om hem meteen in de RB te zetten na een paar F1-races. Dan is de kans groot dat je hem kapot maakt met Max naast hem.
Dan had je hem als RB/AT vanaf het begin van 2024 in de AT moeten zetten zodat hij Tsunoda echt naar huis kon rijden. Dan is alsnog de vraag of je klaar bent voor een plek naast Max, maar nu heeft hij 4 (?) races F1-ervaring..
Feit blijft dat hij Max heeft geholpen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als hij dat jaar beter had gepresteerd was dat helemaal niet nodig geweest.
Dan mag je als dank eeuwig in de auto blijven zitten?quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Feit blijft dat hij Max heeft geholpen.
Mja, het kost je dit jaar gewoon de titel bij de constructeursquote:Op maandag 21 oktober 2024 11:48 schreef Droopie het volgende:
Helmut en Horner zijn geen pannenkoeken, dus ze zullen een reden hebben om Perez te behouden.
Pas geleden zag ik een podcast met Newey en die vertelde hoeveel stress er in een team zit gedurende een seizoen, na Silverstone 2021, met Vettel/ Webber, pers, slechte updates etc etc.
Met Perez heb je niet zoveel gezeik en Max kan het prima in zijn eentje af. Hoewel Perez nu zo slecht is, dat je voor lul komt te staan.
Dus ik snap het wel, Max zal echt niet zoveel stress krijgen als een Russel of Sainz erbij komt, echter de rest van het team zit vandaag de dag niet te wachten op een heftige team battle.
Tis een keuze en die pakt niet eens zo heel slecht uit.
Misschien wel, misschien geeft de data aan dat de auto echt heel slecht was.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, het kost je dit jaar gewoon de titel bij de constructeurs
Max mag van mij na al die jaren weleens weer een fatsoenlijke teamgenoot hebben. Hij heeft het lang genoeg makkelijk zat gehad.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien geeft de data aan dat de auto echt heel slecht was.
Volgend jaar Tsunoda erin, 1 opdracht meegeven (Max zijn auto niet aanraken) en dan hebben ze er gelijk miljoenen fans bij.
In Japan, maar ook heel veel fans erbuiten die zijn rijstijl en fratsen wel gaan waarderen.
Tsunoda is het ook niet hoor.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:55 schreef Droopie het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien geeft de data aan dat de auto echt heel slecht was.
Volgend jaar Tsunoda erin, 1 opdracht meegeven (Max zijn auto niet aanraken) en dan hebben ze er gelijk miljoenen fans bij.
In Japan, maar ook heel veel fans erbuiten die zijn rijstijl en fratsen wel gaan waarderen.
Lawson mag eerst kilometers gaan maken, anders eindigt hij net als Albon.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max mag van mij na al die jaren weleens weer een fatsoenlijke teamgenoot hebben. Hij heeft het lang genoeg makkelijk zat gehad.
Lawson erin graag![]()
Yuki zeker niet hoop ik. Die verdient het niet
Je moet als team ook elkaar kunnen uitdagen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:48 schreef Droopie het volgende:
Helmut en Horner zijn geen pannenkoeken, dus ze zullen een reden hebben om Perez te behouden.
Pas geleden zag ik een podcast met Newey en die vertelde hoeveel stress er in een team zit gedurende een seizoen, na Silverstone 2021, met Vettel/ Webber, pers, slechte updates etc etc.
Met Perez heb je niet zoveel gezeik en Max kan het prima in zijn eentje af. Hoewel Perez nu zo slecht is, dat je voor lul komt te staan.
Dus ik snap het wel, Max zal echt niet zoveel stress krijgen als een Russel of Sainz erbij komt, echter de rest van het team zit vandaag de dag niet te wachten op een heftige team battle.
Tis een keuze en die pakt niet eens zo heel slecht uit.
Klopt. Maar er werken volgens mij 1200 mensen in dat team en zijn teamgenoot vind ie waarschijnlijk alleen belangerijk om de mediaoptredens.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:03 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je moet als team ook elkaar kunnen uitdagen.
Perez zit er goed, die hoeft niet meer te strijden om het kampioenschap. Maar wat gaat Max toen als het team zich niet meer ontwikkeld?
De regels hebben het over maximaal 4 coureurs per team, dus ja, dat kan.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:05 schreef Origami94 het volgende:
Ik weet niet of het van de regels mag maar je kan toch ook Lawson en Tsunoda afwisselen in de tweede Red Bull?
WDC is voor Red Bull belangrijkste.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
Maar je punt over die rust in het team, klopt wel zeker. Met Perez is er gewoon nauwelijks gezeik. Hij kent zijn plek wel.
WCC komt hiermee inderdaad wel in het geding, maar de WDC is het belangrijkst lijkt het. En die lijkt vrij veilig.
Norris zit niet in de positie dat hij zich van de baan kan laten rijden door een Tbonerquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:12 schreef quo_ het volgende:
Die Norris begint een zielig figuur te worden i.p.v. die aardige jongen.
[..]
De fout die Max maakte levert een TL op en je bent zelf een sukkel als je daar nog een keer weer buiten om gaat.
Mercedes 2021 all over again.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)verstappen/10665353/
Dit vind ik toch getuigen van een dusdanig stuitende domheid en naïviteit dat ik het haast ongelofelijk vind. ‘We dachten dat Verstappen onderzocht zou worden en gaven Piastri opdracht om het gat te dichten’. Krijgt McLaren niet de internationale feed door? Het was toch duidelijk dat Norris onderzocht werd? En op basis waarvan zou Verstappen een straf moeten krijgen als Norris er aan met de positie vandoor is?
Nee, op deze manier wordt het nooit wat bij McLaren. Maar ze zijn daar zo druk met anderen dat ze volgens mij geen enkele zelfreflectie meer hebben.
Ik ben van mening dat beide heren geen straf verdiende, voornamelijk omdat het fantastisch racen was.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)verstappen/10665353/
Dit vind ik toch getuigen van een dusdanig stuitende domheid en naïviteit dat ik het haast ongelofelijk vind. ‘We dachten dat Verstappen onderzocht zou worden en gaven Piastri opdracht om het gat te dichten’. Krijgt McLaren niet de internationale feed door? Het was toch duidelijk dat Norris onderzocht werd? En op basis waarvan zou Verstappen een straf moeten krijgen als Norris er aan met de positie vandoor is?
Nee, op deze manier wordt het nooit wat bij McLaren. Maar ze zijn daar zo druk met anderen dat ze volgens mij geen enkele zelfreflectie meer hebben.
Maar het was toch vrij snel duidelijk dat Norris onderzocht werd? Dat stond toch gewoon in beeld? De naïviteit dat je helemaal niet verdacht bent snap ik echt niet. In beginsel haal je in buiten de baan. Welke andere omstandigheden er zijn doet er dan even niet toe. Het inhalen is sowieso niet OK. Je kunt dan nog stellen dat je van de baan af geduwd bent en dan wachten op een straf voor Verstappen. Maar denken dat je gewoon door kunt en zelfs nog een straf voor Verstappen verwachten..?!quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat beide heren geen straf verdiende, voornamelijk omdat het fantastisch racen was.
Dat gezegd hebbende, ik denk dat ze allemaal dachten dat Norris er niet nog een keer langs was gekomen.
Ik betwijfel dat namelijk heel erg, dan maar de gok wagen dat de stewards geen actie ondernemen.
Ja, t was noted, maar toen waren er nog maar 4 rondes over?quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar het was toch vrij snel duidelijk dat Norris onderzocht werd? Dat stond toch gewoon in beeld?
dan verdiende Norris er ook nog 5 voor moving under breaking.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee, Max verdiende gewoon die 5s. Met of zonder Piastri in zijn penalty window.
en zijn TL'squote:Op maandag 21 oktober 2024 13:28 schreef Managarm het volgende:
[..]
dan verdiende Norris er ook nog 5 voor moving under breaking.
Blijkbaar vonden ze dat niet nodig om er nog eens 5 seconden bij te doen. Staat ergens in het document, is in deze reeks ook gedeeld.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:34 schreef greysbones het volgende:
[..]
en zijn TL's
daar klopte ook niks van
koekoekquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Blijkbaar vonden ze dat niet nodig om er nog eens 5 seconden bij te doen. Staat ergens in het document, is in deze reeks ook gedeeld.
Snap ik ook wel. Anders zou je 2x gestraft worden voor hetzelfde vergrijp.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Blijkbaar vonden ze dat niet nodig om er nog eens 5 seconden bij te doen. Staat ergens in het document, is in deze reeks ook gedeeld.
Deels eens. Want de vergrijpen staan wel los van elkaar. Track limits en leaving the track and gaining advantage. Subtiel verschil, dus vandaar maar 1 straf dan.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Snap ik ook wel. Anders zou je 2x gestraft worden voor hetzelfde vergrijp.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit serieus is. Ook McLaren heeft toch -tig mensen die andere teams in de gaten houden en de livestream bekijken. In het kader van consequent straffen was het volgens Sky al heel snel duidelijk dat Norris een straf zou krijgen, dat was al voordat ze de tweede DRS-zone in reden. Het lijkt mij toch ook dat de coureurs via de boordradio de straffen van andere coureurs mee krijgen en de reden waarvoor.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar het was toch vrij snel duidelijk dat Norris onderzocht werd? Dat stond toch gewoon in beeld? De naïviteit dat je helemaal niet verdacht bent snap ik echt niet. In beginsel haal je in buiten de baan. Welke andere omstandigheden er zijn doet er dan even niet toe. Het inhalen is sowieso niet OK. Je kunt dan nog stellen dat je van de baan af geduwd bent en dan wachten op een straf voor Verstappen. Maar denken dat je gewoon door kunt en zelfs nog een straf voor Verstappen verwachten..?!
En dan daar net de tijd verloren zijn om 5 seconden voorsprong op verstappen te hebben :-Dquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:20 schreef Gremen het volgende:
Volgens mij dacht Noris zelf al dat hij fout zat, want het leek erop dat hij daarna op het rechte stuk de positie wilde terug geven. Alleen kreeg hij toen een bericht binnen van het team met dat het wel goed zat en gaf hij gauw weer gas.
dus voor de volgendequote:Op maandag 21 oktober 2024 13:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Deels eens. Want de vergrijpen staan wel los van elkaar. Track limits en leaving the track and gaining advantage. Subtiel verschil, dus vandaar maar 1 straf dan.
En dat is precies wat Norris mist en Max beheerst. Plus dat Max ook minder te verliezen heeft. Gaan ze er samen af, tja jammer. Nu is de schade zelfs groter als je naar punten kijkt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit serieus is. Ook McLaren heeft toch -tig mensen die andere teams in de gaten houden en de livestream bekijken. In het kader van consequent straffen was het volgens Sky al heel snel duidelijk dat Norris een straf zou krijgen, dat was al voordat ze de tweede DRS-zone in reden. Het lijkt mij toch ook dat de coureurs via de boordradio de straffen van andere coureurs mee krijgen en de reden waarvoor.
Met net wat meer venijn en slimmigheid had Norris Max direct voorgelaten vóór het DRS detectiepunt om vervolgens in bocht 1 met DRS binnendoor te gaan. Als er al een mogelijkheid was geweest voor Norris om Max in te halen dan was dat het wel want ik denk dat Max zijn positie anders tot het eind had kunnen verdedigen.
Ik had ook liever 2 straffen gezienquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:41 schreef greysbones het volgende:
[..]
dus voor de volgende
zit je aan je limiet qua tl's kun je beter iemand naast de baan in halen
dan krijg je maar 1 straf
quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee. Die van gisteren ging over tracklimits.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Snap ik ook wel. Anders zou je 2x gestraft worden voor hetzelfde vergrijp.
Dat laatste heb ik dan gemist of ik zat niet goed op te lettenquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Nee. Die van gisteren ging over tracklimits.
RBR dacht dat bij de mislukte inhaalactie Lando TL nummer 4 had gescoord. Maar dit was deemed by the stewards als leaving the track and gaining an advantage en werd ingewisseld voor de tracklimits. Dat was bocht 12.
In de volgende ronde deed hij dat in bocht 1, dat was moving under breaking. Lando keek duidelijk in de spiegel, lette op het sluiten van de DRS flap van Max zodat hij wist dat hij ging remmen, en ging toen agressief en plotseling 20 meter naar links. Dat is officieel niet onderzocht geweest.
Dan krijg je alsnog een 2e straf bij je volgende TL natuurlijk, dat is dan niet opeens wegquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:41 schreef greysbones het volgende:
[..]
dus voor de volgende
zit je aan je limiet qua tl's kun je beter iemand naast de baan in halen
dan krijg je maar 1 straf
Wat heb je aan meer tijd in een zwaar verouderde tunnelquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik dan gemist of ik zat niet goed op te letten
Ik vond die beweging op het rechte stuk een stuk gevaarlijker. Snap niet dat daar niet meer discussie over is. Zag er behoorlijk gevaarlijk uit omdat hij hem echt aggressief naar links gooide als reactie op een beweging van Verstappen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Nee. Die van gisteren ging over tracklimits.
RBR dacht dat bij de mislukte inhaalactie Lando TL nummer 4 had gescoord. Maar dit was deemed by the stewards als leaving the track and gaining an advantage en werd ingewisseld voor de tracklimits. Dat was bocht 12.
In de volgende ronde deed hij dat in bocht 1, dat was moving under breaking. Lando keek duidelijk in de spiegel, lette op het sluiten van de DRS flap van Max zodat hij wist dat hij ging remmen, en ging toen agressief en plotseling 20 meter naar links. Dat is officieel niet onderzocht geweest.
Hoe vaker ik het zie, hoe meer ik er van overtuigd raak dat Lando hier ook een straf voor had moeten krijgen. Het is gewoon zichtbaar een bewussie omdat hij in de spiegels kijkt wat Max aan het doen is en daarna hard zn auto naar naar de andere kant van de baan gooit 'while breaking'.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:24 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik vond die beweging op het rechte stuk een stuk gevaarlijker. Snap niet dat daar niet meer discussie over is. Zag er behoorlijk gevaarlijk uit omdat hij hem echt aggressief naar links gooide als reactie op een beweging van Verstappen.
Het is heel even aangestipt in de post-race, dat die move niet legaal is, maar daarna gingen ze snel verder over die penalty.
Oog van de naald.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe vaker ik het zie, hoe meer ik er van overtuigd raak dat Lando hier ook een straf voor had moeten krijgen. Het is gewoon zichtbaar een bewussie omdat hij in de spiegels kijkt wat Max aan het doen is en daarna hard zn auto naar naar de andere kant van de baan gooit 'while breaking'.
Had Lando nog een plek gescheeld.
Ik denk dat Lando al genoeg is genaaid gisteren...quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe vaker ik het zie, hoe meer ik er van overtuigd raak dat Lando hier ook een straf voor had moeten krijgen. Het is gewoon zichtbaar een bewussie omdat hij in de spiegels kijkt wat Max aan het doen is en daarna hard zn auto naar naar de andere kant van de baan gooit 'while breaking'.
Ach, Max heeft ook wel eens meerdere straffen in 1 race gehad toch? En recent Magnussen en Ocon. Dus Norris zou hier net zo goed voor gestraft kunnen worden, alleen is dat niet gebeurd.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat Lando al genoeg is genaaid gisteren...
Ik noem expres een gevaarlijke actie doen en een straf krijgen niet naaien, als Max dit had gedaan dan was de wereld te klein: reckless and dangerous driving.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat Lando al genoeg is genaaid gisteren...
"HE DID A VERSTAPPEN!"quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:50 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik noem expres een gevaarlijke actie doen en een straf krijgen niet naaien, als Max dit had gedaan dan was de wereld te klein: reckless and dangerous driving.
Dan hadden ze Piastri kunnen vragen om wat te vertragen, die had genoeg ruimte achter zichquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik vind dat gisteren Max een straf had moeten krijgen voor het van de baan af drukken van Lando en niet Lando omdat hij voor Max aan de kant ging.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:50 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik noem expres een gevaarlijke actie doen en een straf krijgen niet naaien, als Max dit had gedaan dan was de wereld te klein: reckless and dangerous driving.
quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind dat gisteren Max een straf had moeten krijgen voor het van de baan af drukken van Lando en niet Lando omdat hij voor Max aan de kant ging.
Daarom ben ik van mening dat Lando is genaaid.
Sowieso zit ik met verbazing te kijken naar de beslissingen. Eerst de spoilers van McLaren waar niet tegen werd opgetreden. Nu weer was het Red Bull die kennelijk iets gedaan hadden wat tot niets anders leidt dan niet meer doen (waarschijnlijk omdat ze hetzelfde gedaan hebben bij McLaren en het wat al te dol is om dan wel hard te zijn tegen RB).
Het heeft weer alle schijn van dat men het vooral tot de laatste race spannend wil houden.
Dan hadden ze juist Max moeten straffen gisteren..quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind dat gisteren Max een straf had moeten krijgen voor het van de baan af drukken van Lando en niet Lando omdat hij voor Max aan de kant ging.
Sowieso zit ik met verbazing te kijken naar de beslissingen. Eerst de spoilers van McLaren waar niet tegen werd opgetreden. Nu weer was het Red Bull die kennelijk iets gedaan hadden wat tot niets anders leidt dan niet meer doen (waarschijnlijk omdat ze hetzelfde gedaan hebben bij McLaren en het wat al te dol is om dan wel hard te zijn tegen RB).
Het heeft weer alle schijn van dat men het vooral tot de laatste race spannend wil houden.
Dat was echt HEEL gevaarlijk en wat mij betreft meer een straf waard dan al het andere bijelkaar. Dat kon echt zo fout aflopen wat Norris daar deed.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik dan gemist of ik zat niet goed op te letten
Volgens de regels had Max recht op de baan, dus er kan daarom geen sprake zijn van dat hij Norris van de baan drukte.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, daar lijkt het wel op ja, je mag blijkbaar zonder problemen met een illegale vleugel rondrijden. Bij Red Bull hebben andere teams over iets geprotesteerd, maar de FIA heeft niets kunnen vinden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je de beelden rond 6:10 per seconde bekijkt zie je dat de snelheid van Norris terugloopt, terwijl hij die beweging maakt. Het is zo duidelijk dat het onder (af)remmen is en echt levensgevaarlijk. Hij begint rond 292 te bewegen en als zijn beweging is afgelopen zit hij al onder de 200.quote:
Stond er niet zoiets in het reglement als the spirit of the game of iets dergelijks. Ze hebben het wel degelijk aangepast want de FIA had anders wel maatregelen genomen, dus dat er geen grond was is dus niet waar.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
De vleugels van McLaren, hoe irritant het ook mag zijn, komen door alle testen, dus wat moet de FIA dan doen?
Dan zou ik die situatie nog eens goed moeten bekijken. Heb ik gisteren niet goed meegekregen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:04 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, daar lijkt het wel op ja, je mag blijkbaar zonder problemen met een illegale vleugel rondrijden. Bij Red Bull hebben andere teams over iets geprotesteerd, maar de FIA heeft niets kunnen vinden.
Vind je overigens dat Lando een straf had moeten krijgen voor het moving under breaking?
Schumacher kwam toch ook ooit weg met een drive-thru, die deed hij in de laatste ronde en ging toen in de pits meteen over de finish, of hoe zat dat ook alweerquote:Op maandag 21 oktober 2024 15:10 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind trouwens ook wel dat er iets verzonnen mag worden op de +5s regel.
Stel race was 2 rondjes langer .... Norris had dan kunnen wegkomen door een "illegale" move, buiten de baan inhalen en dan 5s weglopen, terwijl hij op de normale manier er niet langs kwam.
Ze moeten echt die plaats verplicht teruggeven en anders DQ in dat soort situaties, want anders kom je er wel eens mee weg en dat lijkt mij nou niet echt de bedoeling.
-quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:10 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind trouwens ook wel dat er iets verzonnen mag worden op de +5s regel.
Stel race was 2 rondjes langer .... Norris had dan kunnen wegkomen door een "illegale" move, buiten de baan inhalen en dan 5s weglopen, terwijl hij op de normale manier er niet langs kwam.
Ze moeten echt die plaats verplicht teruggeven en anders DQ in dat soort situaties, want anders kom je er wel eens mee weg en dat lijkt mij nou niet echt de bedoeling.
Jep.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je de beelden rond 6:10 per seconde bekijkt zie je dat de snelheid van Norris terugloopt, terwijl hij die beweging maakt. Het is zo duidelijk dat het onder (af)remmen is en echt levensgevaarlijk. Hij begint rond 292 te bewegen en als zijn beweging is afgelopen zit hij al onder de 200.
Op Silverstone ja.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Schumacher kwam toch ook ooit weg met een drive-thru, die deed hij in de laatste ronde en ging toen in de pits meteen over de finish, of hoe zat dat ook alweer
Dat kwamen de vleugels van Red Bull ook 2? of is het alweer 3? Jaar geleden. Toen besloot de FIA doodleuk de manier van testen halverwege het seizoen ineens volledig te veranderen. Bijzonder was dat wel toen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Volgens de regels had Max recht op de baan, dus er kan daarom geen sprake zijn van dat hij Norris van de baan drukte.
De vleugels van McLaren, hoe irritant het ook mag zijn, komen door alle testen, dus wat moet de FIA dan doen?
RB heeft helemaal niks fouts gedaan. De andere teams waren bang dat RB misbruik zou kunnen maken van iets en FIA heeft geconcludeerd dat dat niet mogelijk is, case closed.
Meest bijzondere was het voorval van de benzineleidingen van Ferrari.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:26 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dat kwamen de vleugels van Red Bull ook 2? of is het alweer 3? Jaar geleden. Toen besloot de FIA doodleuk de manier van testen halverwege het seizoen ineens volledig te veranderen. Bijzonder was dat wel toen.
Iedereen zoekt de grenzen op. Ergens kan ik er wel om lachen. Zodra er bij 1 team iets gevonden is, wordt er vrij snel bij een ander team ook wat gevondenquote:Op maandag 21 oktober 2024 16:51 schreef Marcoss het volgende:
Zo zal RB vast ook met zaken “weggekomen” zijn de afgelopen jaren, het wordt nu gebracht alsof RB overal het slachtoffer is..
Dat sloeg ook helemaal nergens op.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Schumacher kwam toch ook ooit weg met een drive-thru, die deed hij in de laatste ronde en ging toen in de pits meteen over de finish, of hoe zat dat ook alweer
Ze hebben daarna een paar jaar beduidend minder gepresteerd.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meest bijzondere was het voorval van de benzineleidingen van Ferrari.
Keihard valsgespeeld, veel voordeel van gehad, moesten het aanpassen, nooit meer wat van gehoord. Geen enkel negatief effect.
En is daarna meteen aangepast, dat als het in de laatste ronden gebeurt er een tijdstraf volgt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:57 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat sloeg ook helemaal nergens op.
Hij moest de straf binnen drie ronden doen en deed dat in de laatste ronde en finishte in de pits. Maar wat mij betreft doe je dan de straf dus NA de finish (Dus eigenlijk: Niet) en voldoe je niet aan de regels, OF je bent op dat moment nog niet gefinisht en anderen rijden je voorbij.
Compleet van de pot gerukt.
En sindsdien wordt het elke keer bestraft.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:25 schreef Origami94 het volgende:
[..]
-
Max kreeg geen straf in Oostenrijk voor hetzelfde vergrijp waar Norris gisteren wel een straf voor kreeg. En achteraf zei de FIA in Oostenrijk, eigenlijk moesten we Max daarvoor straffen. Wat resulteerde in een DNF voor Norris toen het misging.
Formule 1 is geen serieuze sport en de stewards die vrijwillig hun werk doen met de vele regels en willekeur erbij gaat het zo houden
Ja maar ik vraag me nog altijd af WAT er is aangepast.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En is daarna meteen aangepast, dat als het in de laatste ronden gebeurt er een tijdstraf volgt.
Hij finishte tijdens het uitvoeren van z’n straf, iets dat waarschijnlijk niet expliciet in de regels is genoemd.. dat hij gefinisht is, kan inderdaad geen misverstand over zijnquote:Op maandag 21 oktober 2024 17:56 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja maar ik vraag me nog altijd af WAT er is aangepast.
Je bent gefinisht of je bent het niet. Ik zie niet wat daar voor een misverstand over kan bestaan.
Dit ja en de teams die een slimmigheidje niet hebben zijn allemaal NSBer genoeg om er wat van te zeggen bij de FIA, daar doet Red Bull net zo hard aan mee.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:51 schreef Marcoss het volgende:
Zo zal RB vast ook met zaken “weggekomen” zijn de afgelopen jaren, het wordt nu gebracht alsof RB overal het slachtoffer is..
Leukquote:Op maandag 21 oktober 2024 19:09 schreef StephanL het volgende:
Viaplay In de slipstream helemaal op Youtube
Toch maar hier. Staat hier beter.
Kees mag ik wel, niet altijd met hem eens maar hij heeft er een leuke kijk op.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Leukwas toevallig net aan het kijken.
Volgens de Engelsen zit de FIA al 4 jaar bij RB in de zak. De waarheid zal ergens in het midden liggen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:51 schreef Marcoss het volgende:
2 jaar?quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens de Engelsen zit de FIA al 4 jaar bij RB in de zak. De waarheid zal ergens in het midden liggen.
De Engelsen? het was een engelsman die de straf aan Norris gaf, Verstappen weet gewoon heel goed hoe de regels zijn en deed net op tijd een dive bomb om er voor te zitten bij de apex.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens de Engelsen zit de FIA al 4 jaar bij RB in de zak. De waarheid zal ergens in het midden liggen.
Het Engelse publiek, daarbij opgezweept door wat pundits en Toto. Dat gelooft echt dat het allemaal een groot complot is. Bovendien zijn ze ervan overtuigd dat ze zelf enorme engeltjes zijn en altijd worden genaaid door de smerige streken van tegenstanders uit landen met een lagere sportieve moraal.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
De Engelsen? het was een engelsman die de straf aan Norris gaf, Verstappen weet gewoon heel goed hoe de regels zijn en deed net op tijd een dive bomb om er voor te zitten bij de apex.
Dat Norris en McLaren niet slim genoeg zijn om die plek terug te geven en het gewoon weer opnieuw proberen is aan hun, zowel hij als z'n team missen vooralsnog net dat beetje extra dat nodig is.
Ik weet wel hoe Engelsen zijn, ze vinden het leuk als anderen meedoen maar die mogen niet winnen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het Engelse publiek, daarbij opgezweept door wat pundits en Toto. Die geloven echt dat het allemaal een groot complot is. Bovendien zijn ze ervan overtuigd dat ze zelf enorme engeltjes zijn en altijd worden genaaid door de smerige streken van tegenstanders uit landen met een lagere sportieve moraal.
Echt zo'n stereotype boomer.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kees mag ik wel, niet altijd met hem eens maar hij heeft er een leuke kijk op.
Daarom zeg ik, niet altijd met hem eensquote:Op maandag 21 oktober 2024 19:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Echt zo'n stereotype boomer.
Vond Silverstone 2021 een race-incident, en vond de straf voor Norris gisteren onterecht
Geweldig
Over Norris 5s had die gelijk vond ik. Silverstone 2021 was wel Lewis.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, niet altijd met hem eens
Het ging hem meer om de regel, die is absurd, dat ben ik wel met hem eens, maar als je ze zo hebt moet je het toepassen, al zijn ze daar ook weer inconsequent in.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Over Norris 5s had die gelijk vond ik. Silverstone 2021 was wel Lewis.
Maar goed, hij heeft er een frisse kijk op. Mooi om te zien.
Lando is een snelle coureur maar of het nou een goede coureur is begin ik me wel wat af te vragen. Met die starts maar ook met aanvallen, het is het allemaal net niet in vergelijking met de echte top.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
Geinig wat Rudy zegt trouwens, namelijk wat ik ook zei over Norris: had nou die deur dicht gegooid in bocht 1! (ronde 1) ruimte genoeg.
Hartstikke snel, maar zijn racecraft valt me wel redelijk tegen als die om topposities strijdt. Start bij de sprint was top, maar dat gehannes gister snapte ik weer niks van. Hij had alles kunnen voorbereiden tot in de puntjes, en nog wil het maar niet lukken. Zo zonde dit allemaal.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Lando is een snelle coureur maar of het nou een goede coureur is begin ik me wel wat af te vragen. Met die starts maar ook met aanvallen, het is het allemaal net niet in vergelijking met de echte top.
Dat ze verwachtte dat Verstappen een straf zou krijgen is een spelletje. Als Verstappen een straf zou hebben verdiend zonder dat er contact was, dan was dat allereerst een unicum geweest. Daarnaast verloor Verstappen zijn positie dus dan zou het buiten de baan inhalen van Norris door de vingers gezien worden en was dat al als voldoende straf gezien.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar het was toch vrij snel duidelijk dat Norris onderzocht werd? Dat stond toch gewoon in beeld? De naïviteit dat je helemaal niet verdacht bent snap ik echt niet. In beginsel haal je in buiten de baan. Welke andere omstandigheden er zijn doet er dan even niet toe. Het inhalen is sowieso niet OK. Je kunt dan nog stellen dat je van de baan af geduwd bent en dan wachten op een straf voor Verstappen. Maar denken dat je gewoon door kunt en zelfs nog een straf voor Verstappen verwachten..?!
Wel nog 'Question?' gehoordquote:
En hardop gelachen om Sainz: "I don't know what that means"quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wel nog 'Question?' gehoord
Dat was prachtig jaquote:Op maandag 21 oktober 2024 22:35 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En hardop gelachen om Sainz: "I don't know what that means"
Ferrari kon gisteren niet falen, ik ga nog geen conclusies trekken.quote:
Gewoon een dikke blunder vanaf de pitmuur. Ze hadden niets te winnen bij die plek niet teruggeven (waren véél sneller) maar alles te verliezen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat ze verwachtte dat Verstappen een straf zou krijgen is een spelletje. Als Verstappen een straf zou hebben verdiend zonder dat er contact was, dan was dat allereerst een unicum geweest. Daarnaast verloor Verstappen zijn positie dus dan zou het buiten de baan inhalen van Norris door de vingers gezien worden en was dat al als voldoende straf gezien.
Als mclaren/Stella echt dachten dat Verstappen gestraft zou worden, dan hadden ze voor de veilige weg moeten kiezen en Norris opdracht moeten gegeven om de positie terug te geven (zoals hij ook direct leek te doen). Norris was duidelijk sneller dus hij hoefde alleen maar binnen vijf seconden van Verstappen te blijven. Hij had zelfs nog een overbodige superveilige inhaalpoging kunen proberen voor als Verstappen toch geen straf zou krijgen
McLaren geloofde er zelf ook niet, ze waagde het er op en kozen er bewust voor.
Het is nog geen topteamquote:Op maandag 21 oktober 2024 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon een dikke blunder vanaf de pitmuur. Ze hadden niets te winnen bij die plek niet teruggeven (waren véél sneller) maar alles te verliezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |