Effectief wel inderdaad.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nog even het officiële document erbij gepakt maar eigenlijk slaat het gewoon nergens op, de regel is dus nu dat je als verdedigende partij gewoon een bocht na een lang recht eind moet divebomben zodat je altijd de apex hebt en de bocht erna niet meer uitmaakt of je die haalt of niet.
![]()
Niet nu, dat is dus al heel erg lang zo. Daar gaat de meeste kritiek ook naartoe. Die zie je ook niet beargumenteren op wat voor manier dan ook dat de straf onterecht was.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nog even het officiële document erbij gepakt maar eigenlijk slaat het gewoon nergens op, de regel is dus nu dat je als verdedigende partij gewoon een bocht na een lang recht eind moet divebomben zodat je altijd de apex hebt en de bocht erna niet meer uitmaakt of je die haalt of niet.
![]()
Als ze beiden fout zitten mag Norris profiterenquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Effectief wel inderdaad.
Dus je kan zeggen: wat Norris deed was fout, maar Max ook. Dus die fouten heffen elkaar op en dus is de straf onzin.
Nee, inhalen buiten de baan is fouter.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Effectief wel inderdaad.
Dus je kan zeggen: wat Norris deed was fout, maar Max ook. Dus die fouten heffen elkaar op en dus is de straf onzin.
2x min is plus. Zeker in de racerij moet je zo redeneren. Of je had Max ook 5s moeten geven. Was leuker geweest voor de championship ook. Was die namelijk achter Oscar geëindigd.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:21 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Als ze beiden fout zitten mag Norris profiterenNee, je moet dan terug naar hoe het was voor de fouten, dus Norris moest de plek teruggeven.
Forcing off track is ook 5 seconden zoals we zagen eerder in de race.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:23 schreef Adames het volgende:
[..]
Nee, inhalen buiten de baan is fouter.
Ik zou zeggen dat een tijdstraf geven omdat dat leuker is voor het kampioenschap, een veel groter schandaal isquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
2x min is plus. Zeker in de racerij moet je zo redeneren. Of je had Max ook 5s moeten geven. Was leuker geweest voor de championship ook. Was die namelijk achter Oscar geëindigd.
Nu eindigt die hele race in 1 groot schandaal.
Ja 2x min is plus, in het voordeel van de verdediger. Dat is niks nieuws.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
2x min is plus. Zeker in de racerij moet je zo redeneren. Of je had Max ook 5s moeten geven. Was leuker geweest voor de championship ook. Was die namelijk achter Oscar geëindigd.
Mclaren vind het een schandaal. De rest van de wereld is het allang vergeten.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het was zijn bochtquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Forcing off track is ook 5 seconden zoals we zagen eerder in de race.
Ik heb het idee dat ik dit allemaal wel eens eerder heb gezien...quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mclaren vind het een schandaal. De rest van de wereld is het allang vergeten.
Het schandaal dat we jankende kleine Zak Brown noemen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee, Max verdiende gewoon die 5s. Met of zonder Piastri in zijn penalty window.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:25 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat een tijdstraf geven omdat dat leuker is voor het kampioenschap, een veel groter schandaal is
Russell was de aanvallende partij die inhaalde nadat hij Bottas van de baan had geduwd. Straf is opgelegd omdat hij de plek niet teruggaf.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Forcing off track is ook 5 seconden zoals we zagen eerder in de race.
Two wrongs doesn't make it right.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Effectief wel inderdaad.
Dit is wel het mooiste van dit allesquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Two wrongs doesn't make it right.
Dus dan beide beiden straf plus Norris nog een voor track limits. Zou hij zelfs achter Piastri geëindigd zijn
Ik als algemeen F1 liefhebber niet. Kan me er woest aan ergeren.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mclaren vind het een schandaal. De rest van de wereld is het allang vergeten.
Er is maar één iemand eigenaar van de bocht en dat is de eigenaar van het terrein zeg ik altijd maar 😜quote:
De regels zeggen van wel. Zie post #88 van het vorige topic.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik als algemeen F1 liefhebber niet. Kan me er woest aan ergeren.
[..]
Er is maar één iemand eigenaar van de bocht en dat is de eigenaar van het terrein zeg ik altijd maar 😜
Nee dat Max aan de binnenkant zit geeft hem geen recht om Lando van de baan af te bonjouren.
De eisen die staan gesteld in die regel is juist alles wat Max niet deed. Namelijk binnen de lijntjes.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De regels zeggen van wel. Zie post #88 van het vorige topic.
Zeg kerel, leg je er bij neer.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De eisen die staan gesteld in die regel is juist alles wat Max niet deed. Namelijk binnen de lijntjes.
Valt mee toch?quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:38 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Zeg kerel, leg je er bij neer.
Je komt nu over of jij eigenlijk de gene bent die de alomvattende waarheid en regels bezit en de rest het fout heeft.
Je hebt geen gelijk, en dat zien we in de uitslag.
Je mening moet je altijd kunnen geven, tot een zekere hoogte.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Valt mee toch?
We komen hier om onze mening te geven. Kijk toen Max hier van het podium gegooid werd in 2017 was ook bijna heel Nederland het er niet mee eens. Maar het was wel de uitslag.
Ik ben zeker niet iemand die zegt dat die de waarheid in pacht heeft, maar ik heb wel een vrij stevige mening regelmatig. Moet kunnen toch? Altijd binnen de fatsoensnormen die van kracht zijn natuurlijk
Lewis deed dat ook in 2021.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:33 schreef Rianne84 het volgende:
De regel is niet waterdicht en Max maakt daar handig gebruik van, niks mis mee.
Hoop dat ik binnen die "bepaalde hoogte" blijf!quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:45 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Je mening moet je altijd kunnen geven, tot een zekere hoogte.
Dan kan het nogal overkomen als koppigheid.
Wat ik het aller ergst vond in eerste instantie was dat Norris niet voor de switchback koos. Dan was Max de baan afgezoefd en was Norris er zo langs geredenquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Als Max niet had hoeven verdedigen, was-ie ook niet buiten de baan gekomen. Eigenlijk had Norris nog eens 5 sec moeten krijgen voor "forcing driver off track"..
Het was een hele fatsoenlijke start. Alleen liet ie de deur open aan de binnenkant direct na de startquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien moet Norris gewoon een keer een fatsoenlijke start maken.
Dat laatste is in de F1 ook wel een gevaarlijke opmerking.. als de stewards het altijd bij het rechte eind hebben en je daar niet over mag discussiëren, valt een groot deel van de posts op dit forum wegquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:38 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Zeg kerel, leg je er bij neer.
Je komt nu over of jij eigenlijk de gene bent die de alomvattende waarheid en regels bezit en de rest het fout heeft.
Je hebt geen gelijk, en dat zien we in de uitslag.
Het erge was: zijn start was ook perfect. Was net zo snel of misschien sneller weg dan Max.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
185,5 cm is wel goed genoeg.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoop dat ik binnen die "bepaalde hoogte" blijf!
Kortom: geen goede start dus. Het is meer dan alleen goed wegrijden bij het licht.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het erge was: zijn start was ook perfect. Was net zo snel of misschien sneller weg dan Max.
Maar vervolgens vergeet hij die binnenkant keihard dicht te smijten.
De start was dit keer prima toch? De 1e bocht niet..quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Discussie over dit soort dingen ga je altijd wel houden. Hoe je de regels ook vormgeeft.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:51 schreef franklop het volgende:
Het levert in ieder geval weer discussie op. Die er eigenlijk niet zou moeten zijn
Norris mist nog het een en ander om WK te zijn. Max, Lewis, Vettel, etc hebben en hadden dat allemaal wel.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat ik het aller ergst vond in eerste instantie was dat Norris niet voor de switchback koos. Dan was Max de baan afgezoefd en was Norris er zo langs geredenMan wat heb ik over dat scenario zitten fantaseren na afloop.
Het wegrijden was goed. Dat was de start. Vervolgens het verdedigen was slecht.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kortom: geen goede start dus. Het is meer dan alleen goed wegrijden bij het licht.
Ik kan er wel van genieten dat juist Max juist Norris zo lang er niet langs liet komen. Dat juist Red Bull juist McLaren ook nog met juist FIA-regeltjes verslaat.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik het aller ergst vond in eerste instantie was dat Norris niet voor de switchback koos. Dan was Max de baan afgezoefd en was Norris er zo langs geredenMan wat heb ik over dat scenario zitten fantaseren na afloop.
Ik genoot ook van het gevecht. Was één van de belangrijkste battles van het huidige seizoen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik kan er wel van genieten dat juist Max juist Norris zo lang er niet langs liet komen. Dat juist Red Bull juist McLaren ook nog met juist FIA-regeltjes verslaat.
Als je Max met Red Bull wil verslaan, moet je niet je A-game brengen, maar je A++-game. Je rijdt niet tegen Bottas ofzo.
Stewards hebben hun oordeel geveld. Door naar Maxicoquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Discussie over dit soort dingen ga je altijd wel houden. Hoe je de regels ook vormgeeft.
Blijft een arbitraire zaak.
Nu aan ons de beurtquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Stewards hebben hun oordeel geveld. Door naar Maxico
De stewards, Sky, F1TV, Viaplee, diverse online media.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Stewards hebben hun oordeel geveld. Door naar Maxico
Die inquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik genoot ook van het gevecht. Was één van de belangrijkste battles van het huidige seizoen.
Oostenrijk was ook een belangrijke battle.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik genoot ook van het gevecht. Was één van de belangrijkste battles van het huidige seizoen.
Ik denk volgend jaar ook niet, als het dit jaar niet lukt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die in
[..]
Oostenrijk was ook een belangrijke battle.
Als Norris dit jaar niet wk wordt, dan leert hij dit seizoen om volgend seizoen wel te worden.
Nieuw seizoen, nieuwe kansen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik denk volgend jaar ook niet, als het dit jaar niet lukt.
Volgend jaar bouwt Red Bull weer een ruimteschip.quote:Op maandag 21 oktober 2024 10:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik denk volgend jaar ook niet, als het dit jaar niet lukt.
Maar er wordt dan gezegd dat Piastri die capaciteiten wel heeft, maar die reed echt volledig anoniem rond dit weekend zeg.. dat kun je niet hebben als je echt wil strijden voor de titelquote:Op maandag 21 oktober 2024 09:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Norris mist nog het een en ander om WK te zijn. Max, Lewis, Vettel, etc hebben en hadden dat allemaal wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |