Lawson mag eerst kilometers gaan maken, anders eindigt hij net als Albon.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max mag van mij na al die jaren weleens weer een fatsoenlijke teamgenoot hebben. Hij heeft het lang genoeg makkelijk zat gehad.
Lawson erin graag![]()
Yuki zeker niet hoop ik. Die verdient het niet
Je moet als team ook elkaar kunnen uitdagen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:48 schreef Droopie het volgende:
Helmut en Horner zijn geen pannenkoeken, dus ze zullen een reden hebben om Perez te behouden.
Pas geleden zag ik een podcast met Newey en die vertelde hoeveel stress er in een team zit gedurende een seizoen, na Silverstone 2021, met Vettel/ Webber, pers, slechte updates etc etc.
Met Perez heb je niet zoveel gezeik en Max kan het prima in zijn eentje af. Hoewel Perez nu zo slecht is, dat je voor lul komt te staan.
Dus ik snap het wel, Max zal echt niet zoveel stress krijgen als een Russel of Sainz erbij komt, echter de rest van het team zit vandaag de dag niet te wachten op een heftige team battle.
Tis een keuze en die pakt niet eens zo heel slecht uit.
Klopt. Maar er werken volgens mij 1200 mensen in dat team en zijn teamgenoot vind ie waarschijnlijk alleen belangerijk om de mediaoptredens.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:03 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je moet als team ook elkaar kunnen uitdagen.
Perez zit er goed, die hoeft niet meer te strijden om het kampioenschap. Maar wat gaat Max toen als het team zich niet meer ontwikkeld?
De regels hebben het over maximaal 4 coureurs per team, dus ja, dat kan.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:05 schreef Origami94 het volgende:
Ik weet niet of het van de regels mag maar je kan toch ook Lawson en Tsunoda afwisselen in de tweede Red Bull?
WDC is voor Red Bull belangrijkste.quote:Op maandag 21 oktober 2024 12:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
Maar je punt over die rust in het team, klopt wel zeker. Met Perez is er gewoon nauwelijks gezeik. Hij kent zijn plek wel.
WCC komt hiermee inderdaad wel in het geding, maar de WDC is het belangrijkst lijkt het. En die lijkt vrij veilig.
Norris zit niet in de positie dat hij zich van de baan kan laten rijden door een Tbonerquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:12 schreef quo_ het volgende:
Die Norris begint een zielig figuur te worden i.p.v. die aardige jongen.
[..]
De fout die Max maakte levert een TL op en je bent zelf een sukkel als je daar nog een keer weer buiten om gaat.
Mercedes 2021 all over again.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)verstappen/10665353/
Dit vind ik toch getuigen van een dusdanig stuitende domheid en naviteit dat ik het haast ongelofelijk vind. ‘We dachten dat Verstappen onderzocht zou worden en gaven Piastri opdracht om het gat te dichten’. Krijgt McLaren niet de internationale feed door? Het was toch duidelijk dat Norris onderzocht werd? En op basis waarvan zou Verstappen een straf moeten krijgen als Norris er aan met de positie vandoor is?
Nee, op deze manier wordt het nooit wat bij McLaren. Maar ze zijn daar zo druk met anderen dat ze volgens mij geen enkele zelfreflectie meer hebben.
Ik ben van mening dat beide heren geen straf verdiende, voornamelijk omdat het fantastisch racen was.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)verstappen/10665353/
Dit vind ik toch getuigen van een dusdanig stuitende domheid en naviteit dat ik het haast ongelofelijk vind. ‘We dachten dat Verstappen onderzocht zou worden en gaven Piastri opdracht om het gat te dichten’. Krijgt McLaren niet de internationale feed door? Het was toch duidelijk dat Norris onderzocht werd? En op basis waarvan zou Verstappen een straf moeten krijgen als Norris er aan met de positie vandoor is?
Nee, op deze manier wordt het nooit wat bij McLaren. Maar ze zijn daar zo druk met anderen dat ze volgens mij geen enkele zelfreflectie meer hebben.
Maar het was toch vrij snel duidelijk dat Norris onderzocht werd? Dat stond toch gewoon in beeld? De naviteit dat je helemaal niet verdacht bent snap ik echt niet. In beginsel haal je in buiten de baan. Welke andere omstandigheden er zijn doet er dan even niet toe. Het inhalen is sowieso niet OK. Je kunt dan nog stellen dat je van de baan af geduwd bent en dan wachten op een straf voor Verstappen. Maar denken dat je gewoon door kunt en zelfs nog een straf voor Verstappen verwachten..?!quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat beide heren geen straf verdiende, voornamelijk omdat het fantastisch racen was.
Dat gezegd hebbende, ik denk dat ze allemaal dachten dat Norris er niet nog een keer langs was gekomen.
Ik betwijfel dat namelijk heel erg, dan maar de gok wagen dat de stewards geen actie ondernemen.
Ja, t was noted, maar toen waren er nog maar 4 rondes over?quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar het was toch vrij snel duidelijk dat Norris onderzocht werd? Dat stond toch gewoon in beeld?
dan verdiende Norris er ook nog 5 voor moving under breaking.quote:Op maandag 21 oktober 2024 09:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee, Max verdiende gewoon die 5s. Met of zonder Piastri in zijn penalty window.
en zijn TL'squote:Op maandag 21 oktober 2024 13:28 schreef Managarm het volgende:
[..]
dan verdiende Norris er ook nog 5 voor moving under breaking.
Blijkbaar vonden ze dat niet nodig om er nog eens 5 seconden bij te doen. Staat ergens in het document, is in deze reeks ook gedeeld.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:34 schreef greysbones het volgende:
[..]
en zijn TL's
daar klopte ook niks van
koekoekquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Blijkbaar vonden ze dat niet nodig om er nog eens 5 seconden bij te doen. Staat ergens in het document, is in deze reeks ook gedeeld.
Snap ik ook wel. Anders zou je 2x gestraft worden voor hetzelfde vergrijp.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Blijkbaar vonden ze dat niet nodig om er nog eens 5 seconden bij te doen. Staat ergens in het document, is in deze reeks ook gedeeld.
Deels eens. Want de vergrijpen staan wel los van elkaar. Track limits en leaving the track and gaining advantage. Subtiel verschil, dus vandaar maar 1 straf dan.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Snap ik ook wel. Anders zou je 2x gestraft worden voor hetzelfde vergrijp.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit serieus is. Ook McLaren heeft toch -tig mensen die andere teams in de gaten houden en de livestream bekijken. In het kader van consequent straffen was het volgens Sky al heel snel duidelijk dat Norris een straf zou krijgen, dat was al voordat ze de tweede DRS-zone in reden. Het lijkt mij toch ook dat de coureurs via de boordradio de straffen van andere coureurs mee krijgen en de reden waarvoor.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar het was toch vrij snel duidelijk dat Norris onderzocht werd? Dat stond toch gewoon in beeld? De naviteit dat je helemaal niet verdacht bent snap ik echt niet. In beginsel haal je in buiten de baan. Welke andere omstandigheden er zijn doet er dan even niet toe. Het inhalen is sowieso niet OK. Je kunt dan nog stellen dat je van de baan af geduwd bent en dan wachten op een straf voor Verstappen. Maar denken dat je gewoon door kunt en zelfs nog een straf voor Verstappen verwachten..?!
En dan daar net de tijd verloren zijn om 5 seconden voorsprong op verstappen te hebben :-Dquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:20 schreef Gremen het volgende:
Volgens mij dacht Noris zelf al dat hij fout zat, want het leek erop dat hij daarna op het rechte stuk de positie wilde terug geven. Alleen kreeg hij toen een bericht binnen van het team met dat het wel goed zat en gaf hij gauw weer gas.
dus voor de volgendequote:Op maandag 21 oktober 2024 13:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Deels eens. Want de vergrijpen staan wel los van elkaar. Track limits en leaving the track and gaining advantage. Subtiel verschil, dus vandaar maar 1 straf dan.
En dat is precies wat Norris mist en Max beheerst. Plus dat Max ook minder te verliezen heeft. Gaan ze er samen af, tja jammer. Nu is de schade zelfs groter als je naar punten kijkt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit serieus is. Ook McLaren heeft toch -tig mensen die andere teams in de gaten houden en de livestream bekijken. In het kader van consequent straffen was het volgens Sky al heel snel duidelijk dat Norris een straf zou krijgen, dat was al voordat ze de tweede DRS-zone in reden. Het lijkt mij toch ook dat de coureurs via de boordradio de straffen van andere coureurs mee krijgen en de reden waarvoor.
Met net wat meer venijn en slimmigheid had Norris Max direct voorgelaten vr het DRS detectiepunt om vervolgens in bocht 1 met DRS binnendoor te gaan. Als er al een mogelijkheid was geweest voor Norris om Max in te halen dan was dat het wel want ik denk dat Max zijn positie anders tot het eind had kunnen verdedigen.
Ik had ook liever 2 straffen gezienquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:41 schreef greysbones het volgende:
[..]
dus voor de volgende
zit je aan je limiet qua tl's kun je beter iemand naast de baan in halen
dan krijg je maar 1 straf
quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Blijkbaar vonden ze dat niet nodig om er nog eens 5 seconden bij te doen. Staat ergens in het document, is in deze reeks ook gedeeld.
Nee. Die van gisteren ging over tracklimits.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Snap ik ook wel. Anders zou je 2x gestraft worden voor hetzelfde vergrijp.
Dat laatste heb ik dan gemist of ik zat niet goed op te lettenquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Nee. Die van gisteren ging over tracklimits.
RBR dacht dat bij de mislukte inhaalactie Lando TL nummer 4 had gescoord. Maar dit was deemed by the stewards als leaving the track and gaining an advantage en werd ingewisseld voor de tracklimits. Dat was bocht 12.
In de volgende ronde deed hij dat in bocht 1, dat was moving under breaking. Lando keek duidelijk in de spiegel, lette op het sluiten van de DRS flap van Max zodat hij wist dat hij ging remmen, en ging toen agressief en plotseling 20 meter naar links. Dat is officieel niet onderzocht geweest.
Dan krijg je alsnog een 2e straf bij je volgende TL natuurlijk, dat is dan niet opeens wegquote:Op maandag 21 oktober 2024 13:41 schreef greysbones het volgende:
[..]
dus voor de volgende
zit je aan je limiet qua tl's kun je beter iemand naast de baan in halen
dan krijg je maar 1 straf
Wat heb je aan meer tijd in een zwaar verouderde tunnelquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Red Bull heeft straks wel meer windtunneltijd voor de ontwikkeling van de auto.
Gezien de huidige stand van het kampioenschap.
quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik dan gemist of ik zat niet goed op te letten
Ik vond die beweging op het rechte stuk een stuk gevaarlijker. Snap niet dat daar niet meer discussie over is. Zag er behoorlijk gevaarlijk uit omdat hij hem echt aggressief naar links gooide als reactie op een beweging van Verstappen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Nee. Die van gisteren ging over tracklimits.
RBR dacht dat bij de mislukte inhaalactie Lando TL nummer 4 had gescoord. Maar dit was deemed by the stewards als leaving the track and gaining an advantage en werd ingewisseld voor de tracklimits. Dat was bocht 12.
In de volgende ronde deed hij dat in bocht 1, dat was moving under breaking. Lando keek duidelijk in de spiegel, lette op het sluiten van de DRS flap van Max zodat hij wist dat hij ging remmen, en ging toen agressief en plotseling 20 meter naar links. Dat is officieel niet onderzocht geweest.
Hoe vaker ik het zie, hoe meer ik er van overtuigd raak dat Lando hier ook een straf voor had moeten krijgen. Het is gewoon zichtbaar een bewussie omdat hij in de spiegels kijkt wat Max aan het doen is en daarna hard zn auto naar naar de andere kant van de baan gooit 'while breaking'.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:24 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik vond die beweging op het rechte stuk een stuk gevaarlijker. Snap niet dat daar niet meer discussie over is. Zag er behoorlijk gevaarlijk uit omdat hij hem echt aggressief naar links gooide als reactie op een beweging van Verstappen.
Het is heel even aangestipt in de post-race, dat die move niet legaal is, maar daarna gingen ze snel verder over die penalty.
Oog van de naald.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe vaker ik het zie, hoe meer ik er van overtuigd raak dat Lando hier ook een straf voor had moeten krijgen. Het is gewoon zichtbaar een bewussie omdat hij in de spiegels kijkt wat Max aan het doen is en daarna hard zn auto naar naar de andere kant van de baan gooit 'while breaking'.
Had Lando nog een plek gescheeld.
Ik denk dat Lando al genoeg is genaaid gisteren...quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe vaker ik het zie, hoe meer ik er van overtuigd raak dat Lando hier ook een straf voor had moeten krijgen. Het is gewoon zichtbaar een bewussie omdat hij in de spiegels kijkt wat Max aan het doen is en daarna hard zn auto naar naar de andere kant van de baan gooit 'while breaking'.
Had Lando nog een plek gescheeld.
Ach, Max heeft ook wel eens meerdere straffen in 1 race gehad toch? En recent Magnussen en Ocon. Dus Norris zou hier net zo goed voor gestraft kunnen worden, alleen is dat niet gebeurd.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat Lando al genoeg is genaaid gisteren...
Ik noem expres een gevaarlijke actie doen en een straf krijgen niet naaien, als Max dit had gedaan dan was de wereld te klein: reckless and dangerous driving.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat Lando al genoeg is genaaid gisteren...
"HE DID A VERSTAPPEN!"quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:50 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik noem expres een gevaarlijke actie doen en een straf krijgen niet naaien, als Max dit had gedaan dan was de wereld te klein: reckless and dangerous driving.
Dan hadden ze Piastri kunnen vragen om wat te vertragen, die had genoeg ruimte achter zichquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe vaker ik het zie, hoe meer ik er van overtuigd raak dat Lando hier ook een straf voor had moeten krijgen. Het is gewoon zichtbaar een bewussie omdat hij in de spiegels kijkt wat Max aan het doen is en daarna hard zn auto naar naar de andere kant van de baan gooit 'while breaking'.
Had Lando nog een plek gescheeld.
Ik vind dat gisteren Max een straf had moeten krijgen voor het van de baan af drukken van Lando en niet Lando omdat hij voor Max aan de kant ging.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:50 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik noem expres een gevaarlijke actie doen en een straf krijgen niet naaien, als Max dit had gedaan dan was de wereld te klein: reckless and dangerous driving.
quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind dat gisteren Max een straf had moeten krijgen voor het van de baan af drukken van Lando en niet Lando omdat hij voor Max aan de kant ging.
Daarom ben ik van mening dat Lando is genaaid.
Sowieso zit ik met verbazing te kijken naar de beslissingen. Eerst de spoilers van McLaren waar niet tegen werd opgetreden. Nu weer was het Red Bull die kennelijk iets gedaan hadden wat tot niets anders leidt dan niet meer doen (waarschijnlijk omdat ze hetzelfde gedaan hebben bij McLaren en het wat al te dol is om dan wel hard te zijn tegen RB).
Het heeft weer alle schijn van dat men het vooral tot de laatste race spannend wil houden.
Dan hadden ze juist Max moeten straffen gisteren..quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind dat gisteren Max een straf had moeten krijgen voor het van de baan af drukken van Lando en niet Lando omdat hij voor Max aan de kant ging.
Daarom ben ik van mening dat Lando is genaaid.
Sowieso zit ik met verbazing te kijken naar de beslissingen. Eerst de spoilers van McLaren waar niet tegen werd opgetreden. Nu weer was het Red Bull die kennelijk iets gedaan hadden wat tot niets anders leidt dan niet meer doen (waarschijnlijk omdat ze hetzelfde gedaan hebben bij McLaren en het wat al te dol is om dan wel hard te zijn tegen RB).
Het heeft weer alle schijn van dat men het vooral tot de laatste race spannend wil houden.
Dat was echt HEEL gevaarlijk en wat mij betreft meer een straf waard dan al het andere bijelkaar. Dat kon echt zo fout aflopen wat Norris daar deed.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik dan gemist of ik zat niet goed op te letten
Volgens de regels had Max recht op de baan, dus er kan daarom geen sprake zijn van dat hij Norris van de baan drukte.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind dat gisteren Max een straf had moeten krijgen voor het van de baan af drukken van Lando en niet Lando omdat hij voor Max aan de kant ging.
Daarom ben ik van mening dat Lando is genaaid.
Sowieso zit ik met verbazing te kijken naar de beslissingen. Eerst de spoilers van McLaren waar niet tegen werd opgetreden. Nu weer was het Red Bull die kennelijk iets gedaan hadden wat tot niets anders leidt dan niet meer doen (waarschijnlijk omdat ze hetzelfde gedaan hebben bij McLaren en het wat al te dol is om dan wel hard te zijn tegen RB).
Het heeft weer alle schijn van dat men het vooral tot de laatste race spannend wil houden.
Ja, daar lijkt het wel op ja, je mag blijkbaar zonder problemen met een illegale vleugel rondrijden. Bij Red Bull hebben andere teams over iets geprotesteerd, maar de FIA heeft niets kunnen vinden.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind dat gisteren Max een straf had moeten krijgen voor het van de baan af drukken van Lando en niet Lando omdat hij voor Max aan de kant ging.
Daarom ben ik van mening dat Lando is genaaid.
Sowieso zit ik met verbazing te kijken naar de beslissingen. Eerst de spoilers van McLaren waar niet tegen werd opgetreden. Nu weer was het Red Bull die kennelijk iets gedaan hadden wat tot niets anders leidt dan niet meer doen (waarschijnlijk omdat ze hetzelfde gedaan hebben bij McLaren en het wat al te dol is om dan wel hard te zijn tegen RB).
Het heeft weer alle schijn van dat men het vooral tot de laatste race spannend wil houden.
Als je de beelden rond 6:10 per seconde bekijkt zie je dat de snelheid van Norris terugloopt, terwijl hij die beweging maakt. Het is zo duidelijk dat het onder (af)remmen is en echt levensgevaarlijk. Hij begint rond 292 te bewegen en als zijn beweging is afgelopen zit hij al onder de 200.quote:
Stond er niet zoiets in het reglement als the spirit of the game of iets dergelijks. Ze hebben het wel degelijk aangepast want de FIA had anders wel maatregelen genomen, dus dat er geen grond was is dus niet waar.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
De vleugels van McLaren, hoe irritant het ook mag zijn, komen door alle testen, dus wat moet de FIA dan doen?
Dan zou ik die situatie nog eens goed moeten bekijken. Heb ik gisteren niet goed meegekregen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:04 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, daar lijkt het wel op ja, je mag blijkbaar zonder problemen met een illegale vleugel rondrijden. Bij Red Bull hebben andere teams over iets geprotesteerd, maar de FIA heeft niets kunnen vinden.
Vind je overigens dat Lando een straf had moeten krijgen voor het moving under breaking?
Schumacher kwam toch ook ooit weg met een drive-thru, die deed hij in de laatste ronde en ging toen in de pits meteen over de finish, of hoe zat dat ook alweerquote:Op maandag 21 oktober 2024 15:10 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind trouwens ook wel dat er iets verzonnen mag worden op de +5s regel.
Stel race was 2 rondjes langer .... Norris had dan kunnen wegkomen door een "illegale" move, buiten de baan inhalen en dan 5s weglopen, terwijl hij op de normale manier er niet langs kwam.
Ze moeten echt die plaats verplicht teruggeven en anders DQ in dat soort situaties, want anders kom je er wel eens mee weg en dat lijkt mij nou niet echt de bedoeling.
-quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:10 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind trouwens ook wel dat er iets verzonnen mag worden op de +5s regel.
Stel race was 2 rondjes langer .... Norris had dan kunnen wegkomen door een "illegale" move, buiten de baan inhalen en dan 5s weglopen, terwijl hij op de normale manier er niet langs kwam.
Ze moeten echt die plaats verplicht teruggeven en anders DQ in dat soort situaties, want anders kom je er wel eens mee weg en dat lijkt mij nou niet echt de bedoeling.
Jep.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je de beelden rond 6:10 per seconde bekijkt zie je dat de snelheid van Norris terugloopt, terwijl hij die beweging maakt. Het is zo duidelijk dat het onder (af)remmen is en echt levensgevaarlijk. Hij begint rond 292 te bewegen en als zijn beweging is afgelopen zit hij al onder de 200.
Op Silverstone ja.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Schumacher kwam toch ook ooit weg met een drive-thru, die deed hij in de laatste ronde en ging toen in de pits meteen over de finish, of hoe zat dat ook alweer
Dat kwamen de vleugels van Red Bull ook 2? of is het alweer 3? Jaar geleden. Toen besloot de FIA doodleuk de manier van testen halverwege het seizoen ineens volledig te veranderen. Bijzonder was dat wel toen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Volgens de regels had Max recht op de baan, dus er kan daarom geen sprake zijn van dat hij Norris van de baan drukte.
De vleugels van McLaren, hoe irritant het ook mag zijn, komen door alle testen, dus wat moet de FIA dan doen?
RB heeft helemaal niks fouts gedaan. De andere teams waren bang dat RB misbruik zou kunnen maken van iets en FIA heeft geconcludeerd dat dat niet mogelijk is, case closed.
Meest bijzondere was het voorval van de benzineleidingen van Ferrari.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:26 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dat kwamen de vleugels van Red Bull ook 2? of is het alweer 3? Jaar geleden. Toen besloot de FIA doodleuk de manier van testen halverwege het seizoen ineens volledig te veranderen. Bijzonder was dat wel toen.
Iedereen zoekt de grenzen op. Ergens kan ik er wel om lachen. Zodra er bij 1 team iets gevonden is, wordt er vrij snel bij een ander team ook wat gevondenquote:Op maandag 21 oktober 2024 16:51 schreef Marcoss het volgende:
Zo zal RB vast ook met zaken “weggekomen” zijn de afgelopen jaren, het wordt nu gebracht alsof RB overal het slachtoffer is..
Dat sloeg ook helemaal nergens op.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Schumacher kwam toch ook ooit weg met een drive-thru, die deed hij in de laatste ronde en ging toen in de pits meteen over de finish, of hoe zat dat ook alweer
Ze hebben daarna een paar jaar beduidend minder gepresteerd.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meest bijzondere was het voorval van de benzineleidingen van Ferrari.
Keihard valsgespeeld, veel voordeel van gehad, moesten het aanpassen, nooit meer wat van gehoord. Geen enkel negatief effect.
En is daarna meteen aangepast, dat als het in de laatste ronden gebeurt er een tijdstraf volgt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:57 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat sloeg ook helemaal nergens op.
Hij moest de straf binnen drie ronden doen en deed dat in de laatste ronde en finishte in de pits. Maar wat mij betreft doe je dan de straf dus NA de finish (Dus eigenlijk: Niet) en voldoe je niet aan de regels, OF je bent op dat moment nog niet gefinisht en anderen rijden je voorbij.
Compleet van de pot gerukt.
En sindsdien wordt het elke keer bestraft.quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:25 schreef Origami94 het volgende:
[..]
-
Max kreeg geen straf in Oostenrijk voor hetzelfde vergrijp waar Norris gisteren wel een straf voor kreeg. En achteraf zei de FIA in Oostenrijk, eigenlijk moesten we Max daarvoor straffen. Wat resulteerde in een DNF voor Norris toen het misging.
Formule 1 is geen serieuze sport en de stewards die vrijwillig hun werk doen met de vele regels en willekeur erbij gaat het zo houden
Ja maar ik vraag me nog altijd af WAT er is aangepast.quote:Op maandag 21 oktober 2024 17:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En is daarna meteen aangepast, dat als het in de laatste ronden gebeurt er een tijdstraf volgt.
Hij finishte tijdens het uitvoeren van z’n straf, iets dat waarschijnlijk niet expliciet in de regels is genoemd.. dat hij gefinisht is, kan inderdaad geen misverstand over zijnquote:Op maandag 21 oktober 2024 17:56 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja maar ik vraag me nog altijd af WAT er is aangepast.
Je bent gefinisht of je bent het niet. Ik zie niet wat daar voor een misverstand over kan bestaan.
Dit ja en de teams die een slimmigheidje niet hebben zijn allemaal NSBer genoeg om er wat van te zeggen bij de FIA, daar doet Red Bull net zo hard aan mee.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:51 schreef Marcoss het volgende:
Zo zal RB vast ook met zaken “weggekomen” zijn de afgelopen jaren, het wordt nu gebracht alsof RB overal het slachtoffer is..
Leukquote:Op maandag 21 oktober 2024 19:09 schreef StephanL het volgende:
Viaplay In de slipstream helemaal op Youtube
Toch maar hier. Staat hier beter.
Kees mag ik wel, niet altijd met hem eens maar hij heeft er een leuke kijk op.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Leukwas toevallig net aan het kijken.
Volgens de Engelsen zit de FIA al 4 jaar bij RB in de zak. De waarheid zal ergens in het midden liggen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:51 schreef Marcoss het volgende:
Zo zal RB vast ook met zaken “weggekomen” zijn de afgelopen jaren, het wordt nu gebracht alsof RB overal het slachtoffer is..
2 jaar?quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens de Engelsen zit de FIA al 4 jaar bij RB in de zak. De waarheid zal ergens in het midden liggen.
De Engelsen? het was een engelsman die de straf aan Norris gaf, Verstappen weet gewoon heel goed hoe de regels zijn en deed net op tijd een dive bomb om er voor te zitten bij de apex.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens de Engelsen zit de FIA al 4 jaar bij RB in de zak. De waarheid zal ergens in het midden liggen.
Het Engelse publiek, daarbij opgezweept door wat pundits en Toto. Dat gelooft echt dat het allemaal een groot complot is. Bovendien zijn ze ervan overtuigd dat ze zelf enorme engeltjes zijn en altijd worden genaaid door de smerige streken van tegenstanders uit landen met een lagere sportieve moraal.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
De Engelsen? het was een engelsman die de straf aan Norris gaf, Verstappen weet gewoon heel goed hoe de regels zijn en deed net op tijd een dive bomb om er voor te zitten bij de apex.
Dat Norris en McLaren niet slim genoeg zijn om die plek terug te geven en het gewoon weer opnieuw proberen is aan hun, zowel hij als z'n team missen vooralsnog net dat beetje extra dat nodig is.
Ik weet wel hoe Engelsen zijn, ze vinden het leuk als anderen meedoen maar die mogen niet winnen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het Engelse publiek, daarbij opgezweept door wat pundits en Toto. Die geloven echt dat het allemaal een groot complot is. Bovendien zijn ze ervan overtuigd dat ze zelf enorme engeltjes zijn en altijd worden genaaid door de smerige streken van tegenstanders uit landen met een lagere sportieve moraal.
Echt zo'n stereotype boomer.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kees mag ik wel, niet altijd met hem eens maar hij heeft er een leuke kijk op.
Daarom zeg ik, niet altijd met hem eensquote:Op maandag 21 oktober 2024 19:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Echt zo'n stereotype boomer.
Vond Silverstone 2021 een race-incident, en vond de straf voor Norris gisteren onterecht
Geweldig
Over Norris 5s had die gelijk vond ik. Silverstone 2021 was wel Lewis.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, niet altijd met hem eens
Het ging hem meer om de regel, die is absurd, dat ben ik wel met hem eens, maar als je ze zo hebt moet je het toepassen, al zijn ze daar ook weer inconsequent in.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Over Norris 5s had die gelijk vond ik. Silverstone 2021 was wel Lewis.
Maar goed, hij heeft er een frisse kijk op. Mooi om te zien.
Lando is een snelle coureur maar of het nou een goede coureur is begin ik me wel wat af te vragen. Met die starts maar ook met aanvallen, het is het allemaal net niet in vergelijking met de echte top.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
Geinig wat Rudy zegt trouwens, namelijk wat ik ook zei over Norris: had nou die deur dicht gegooid in bocht 1! (ronde 1) ruimte genoeg.
Hartstikke snel, maar zijn racecraft valt me wel redelijk tegen als die om topposities strijdt. Start bij de sprint was top, maar dat gehannes gister snapte ik weer niks van. Hij had alles kunnen voorbereiden tot in de puntjes, en nog wil het maar niet lukken. Zo zonde dit allemaal.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Lando is een snelle coureur maar of het nou een goede coureur is begin ik me wel wat af te vragen. Met die starts maar ook met aanvallen, het is het allemaal net niet in vergelijking met de echte top.
Dat ze verwachtte dat Verstappen een straf zou krijgen is een spelletje. Als Verstappen een straf zou hebben verdiend zonder dat er contact was, dan was dat allereerst een unicum geweest. Daarnaast verloor Verstappen zijn positie dus dan zou het buiten de baan inhalen van Norris door de vingers gezien worden en was dat al als voldoende straf gezien.quote:Op maandag 21 oktober 2024 13:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar het was toch vrij snel duidelijk dat Norris onderzocht werd? Dat stond toch gewoon in beeld? De naviteit dat je helemaal niet verdacht bent snap ik echt niet. In beginsel haal je in buiten de baan. Welke andere omstandigheden er zijn doet er dan even niet toe. Het inhalen is sowieso niet OK. Je kunt dan nog stellen dat je van de baan af geduwd bent en dan wachten op een straf voor Verstappen. Maar denken dat je gewoon door kunt en zelfs nog een straf voor Verstappen verwachten..?!
Wel nog 'Question?' gehoordquote:
En hardop gelachen om Sainz: "I don't know what that means"quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wel nog 'Question?' gehoord
Dat was prachtig jaquote:Op maandag 21 oktober 2024 22:35 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En hardop gelachen om Sainz: "I don't know what that means"
Ferrari kon gisteren niet falen, ik ga nog geen conclusies trekken.quote:
Gewoon een dikke blunder vanaf de pitmuur. Ze hadden niets te winnen bij die plek niet teruggeven (waren vl sneller) maar alles te verliezen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat ze verwachtte dat Verstappen een straf zou krijgen is een spelletje. Als Verstappen een straf zou hebben verdiend zonder dat er contact was, dan was dat allereerst een unicum geweest. Daarnaast verloor Verstappen zijn positie dus dan zou het buiten de baan inhalen van Norris door de vingers gezien worden en was dat al als voldoende straf gezien.
Als mclaren/Stella echt dachten dat Verstappen gestraft zou worden, dan hadden ze voor de veilige weg moeten kiezen en Norris opdracht moeten gegeven om de positie terug te geven (zoals hij ook direct leek te doen). Norris was duidelijk sneller dus hij hoefde alleen maar binnen vijf seconden van Verstappen te blijven. Hij had zelfs nog een overbodige superveilige inhaalpoging kunen proberen voor als Verstappen toch geen straf zou krijgen
McLaren geloofde er zelf ook niet, ze waagde het er op en kozen er bewust voor.
Het is nog geen topteamquote:Op maandag 21 oktober 2024 23:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon een dikke blunder vanaf de pitmuur. Ze hadden niets te winnen bij die plek niet teruggeven (waren vl sneller) maar alles te verliezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |