SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yea, she's on crack.
De USA gaat ook alle nucleare wapens vervangen en alles op Poetin en zijn elite richtenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Oke, iedereen en zijn moeder is boos op me. Zal wel.
Maar ik vrees een derde wereldoorlog, nucleair.
En die kent alleen verliezers. Niemand gaat winnen bij zo'n oorlog.
Is er niemand hier bang voor vergelding vanuit Rusland?
Het is toch geen Irak, die atoomwapens hebben ze echt daar. Dat is geen bluf.
Poetin is geduldig, gelukkig maar voor ons, maar op een gegeven moment is zijn geduld ook ten einde.
Bovendien is die malloot ook een overduidelijke troll.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:48 schreef Dr88 het volgende:
Ik mag graag even bijlezen over de oorlog via dit prachtige topic.
Maar kan dat Russo vriendje met die Cubaanse vlag misschien even weg uit dit topic. Het leest voor geen meter dat Kremlin propaganda. En eerlijk gezegd na 5 berichten kennen we de retoriek wel.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:48 schreef Dr88 het volgende:
Ik mag graag even bijlezen over de oorlog via dit prachtige topic.
Maar kan dat Russo vriendje met die Cubaanse vlag misschien even weg uit dit topic. Het leest voor geen meter dat Kremlin propaganda. En eerlijk gezegd na 5 berichten kennen we de retoriek wel.
Niet quoten, melden via tr. Maar vooral -niet- quoten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 15:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Bovendien is die malloot ook een overduidelijke troll.
Het argument "ja maar jullie gaven ze toch op in ruil voor veiligheidgaranties" kan men moeilijk vol blijven houden...quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:35 schreef AFA2022 het volgende:
Ben normaal tegen elke oorlog, maar wat Oekraine betreft hoop ik dat dit waar is. Blijkbaar gaat Oekraine zelf kernwapens ontwikkelen en in hun geval volledig terecht.
Wat is er dan ongeloofwaardig aan volgens jou?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik las weer iets van 1500 ''vermomde'' NK soldaten die naar het front zouden worden gestuurd of daar al zijn.
Ik geloof er niets (meer) van eigenlijk.
Als ze aan het front hadden gezeten hadden we daar inmiddels wel wat van gehoord of gezien.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat is er dan ongeloofwaardig aan volgens jou?
Ze zullen (nog) niet in grote getalen aan het front zijn inderdaad. Als er grote groepen gevangen genomen worden, dan zal dat snel bekend worden. Noord Korea en Rusland zullen beide overigens blijven ontkennen dat Noord Koreanen meevechten. Vandaar ook hun gedoe met valse paspoorten en dergelijke.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ze aan het front hadden gezeten hadden we daar inmiddels wel wat van gehoord of gezien.
Oekraïne werd gedwongen ze op te geven is een betere representatie afgaande op wat ik gelezen heb. Geen enkele macht wilde een extra ex-Soviet land met kernwapens.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het argument "ja maar jullie gaven ze toch op in ruil voor veiligheidgaranties" kan men moeilijk vol blijven houden...
Misschien zijn ze heel goed in camouflage?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ze aan het front hadden gezeten hadden we daar inmiddels wel wat van gehoord of gezien.
Het westen dient zijn agressie en gewelddadigheid terug te vinden in plaats van de jankende filantroop uit te hangen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:34 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
Wat moeten we er tegen doen, bijvoorbeeld tegen China? De Oeigoeren worden daar gewoon gegenocideerd. En China blijft gewoon doen waar ze mee bezig is. Ook is China hard bezig om het kernwapenarsenaal te vergroten.
Want je historisch perspectief is daadwerkelijk zo beperkt dat je denkt dat het laffe 'de-escaleren' het enige is wat mogelijk is ofzo?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:34 schreef Discombobulate het volgende:
Wat moeten we er tegen doen, bijvoorbeeld tegen China? De Oeigoeren worden daar gewoon gegenocideerd. En China blijft gewoon doen waar ze mee bezig is. Ook is China hard bezig om het kernwapenarsenaal te vergroten.
Gewoon asielzoekers weren. Het antwoord op alle problemen tegenwoordig.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:34 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
Afgaande op Russische bronnen worden deze militairen enkel aan het Kurskfront ingezet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vertel!quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:17 schreef michaelmoore het volgende:
ieder land heeft nucleare wapens, zo bijzonder is dat niet, ook Nederland, geloof me
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik las weer iets van 1500 ''vermomde'' NK soldaten die naar het front zouden worden gestuurd of daar al zijn.
Ik geloof er niets (meer) van eigenlijk.
https://www.theguardian.c(...)rrived-ukraine-seoulquote:South Korea’s intelligence agency said on Friday that North Korea had dispatched troops to assist Russia in its war against Ukraine, a development that could intensify the standoff between North Korea and the west.
In a statement on its website, the National Intelligence Service (NIS) said Russian navy ships transferred 1,500 North Korean special operation forces to the port city of Vladivostok between 8 and 13 October who were now undergoing training.
“The North Korean soldiers … are expected to be deployed to the frontlines as soon as they complete their adaptation training,” the agency said, adding that more North Korean troops were expected to be sent to Russia soon.
NIS said North Korean soldiers were given Russian military uniforms and Russian-made weapons and were issued with fake ID cards of residents of Yakutia and Buryatia, two regions in Siberia.
“It appears that they disguised themselves as Russian soldiers to hide the fact that they were deployed to the battlefield,” the agency said.
[..]
The Nato secretary general, Mark Rutte, said on Friday that the alliance could not yet confirm South Korean intelligence that North Korea was deploying large-scale troops.
Lul niet zo enorm simpel joh.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:19 schreef michaelmoore het volgende:
die rus had de vliegtuig herkenning aan moeten zetten dan had ie die raket niet afgevuurd
de bemanning van de BUK was onvoldoende getraind of heeft expres de herkenning niet aan gezet ,
herkenning aan zetten, dan gaan militaire vliegtuigen dat zien en omdraaien
wat die Buk wel kon zien is dat het vliegtuig op 10 km hoogte vloog , dus geen militair vliegtuig zou zijn
quote:
quote:One must not judge everyone in the world by his qualities as a soldier: otherwise we should have no civilization.
quote:
quote:Good soldiers, bad officers; however don't forget that without them we would not have any civilization.
Maar de persoon waar je op reageert is noch een soldaat, noch een officier, en pretendeert dat ook niet te zijn.quote:
Hij begint weer hoor.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want je historisch perspectief is daadwerkelijk zo beperkt dat je denkt dat het laffe 'de-escaleren' het enige is wat mogelijk is ofzo?
Ik moet het allemaal nog maar zien.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
https://www.theguardian.c(...)rrived-ukraine-seoul
quote:
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want je historisch perspectief is daadwerkelijk zo beperkt dat je denkt dat het laffe 'de-escaleren' het enige is wat mogelijk is ofzo?
En ik ga niet meer op je reageren, wordt een beetje moe van jou. Doei doei.quote:
Wel een expert op het gebied van wolven in bejaardenhuizen. "Oma, wat heeft u grote tanden!"quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar de persoon waar je op reageert is noch een soldaat, noch een officier, en pretendeert dat ook niet te zijn.
Nee, maar hij en het gros van de gebruikers hier pretendeert wel de wijsheid op het gebied van krijgskunst in pacht te hebben. Terwijl jullie niet eens beseffen wat een wartaal hier uitgekraamd wordt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar de persoon waar je op reageert is noch een soldaat, noch een officier, en pretendeert dat ook niet te zijn.
Dat snap ik maar hij komt met een stuk uit de Groene Amsterdammer waarin zelfs wordt gesteld dat het luchtruim slechts tot 8000 meter (FL260) was gesloten. Nou daar ga je al aangezien het luchtruim tot FL320 was gesloten en de MH17 op FL330 vloog. Maar goed, het is een stuk van oa van de Noordaa en daar heb ik nou niet bepaald een hele hoge pet van op.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:15 schreef ExTec het volgende:
Ook logisch. Noord Korea zal willen voorkomen dat de lichamen van gesneuvelde Noord Koreanen in handen vallen van de vijand.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Afgaande op Russische bronnen worden deze militairen enkel aan het Kurskfront ingezet.
Iemand mag hier prima met een basic understanding van het e.e.a. wat verkondigen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar hij en het gros van de gebruikers hier pretendeert wel de wijsheid op het gebied van krijgskunst in pacht te hebben. Terwijl jullie niet eens beseffen wat een wartaal hier uitgekraamd wordt.
Vandaar de eerdere quote van rommel.quote:JAAAAAA, HAHAHA, JA, MAAR JIJ SNAPT ER GEWOON HELEMAAL NIKS VAN JOH!![]()
Zegt de man die deze uitspraak deed.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar hij en het gros van de gebruikers hier pretendeert wel de wijsheid op het gebied van krijgskunst in pacht te hebben. Terwijl jullie niet eens beseffen wat een wartaal hier uitgekraamd wordt.
Over wartaal gesproken.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, het is eigenlijk gewoon toeval dat de Krim in 1954 die chroestjov administratief bij Oekraïne is ondergebracht. En er wonen al eeuwenlang meer Russen dan Oekraïners. Zo zwart wit is het nu ook weer niet. Ook hier is het diffuus en complex.
Het zou wel mooi zijn wanneer de Noord-Koreanen het uiteindelijk aan het front aan de stok zouden krijgen met hun Russische "strijdmakkers" nadat een aantal van hen door de Oekraïners kapotgeHIMARSt of door Tsjetsjenen verkracht is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook logisch. Noord Korea zal willen voorkomen dat de lichamen van gesneuvelde Noord Koreanen in handen vallen van de vijand.
En wat is jouw "domein" dan precies?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:30 schreef ExTec het volgende:
Iemand mag hier prima met een basic understanding van het e.e.a. wat verkondigen.
Ik heb zakelijk zeer veel te maken met mensen die noodgedwongen moeten worstelen met dingen uit mijn domein. En ook prive, omdat dat domein nu eenmaal tegenwoordig in alle haarvaten van ons bestaan zit.
Als jij je een beetje verdiept had in het "wolven, strontkoeien, weilanden, fietspaden, natuur, Oostvaardersplassen en bejaardenhuizen" oeuvre van betrokkene dan had je mijn opmerking hoogstwaarschijnlijk net iets beter begrepen.quote:En dan reageer ik ook niet, als iemand een bepaalde nuance niet begrijpt, of een specifieke nuance niet uitspreekt, a'la:
Vandaar de eerdere quote van rommel.
Is eigenlijk nogal zielig gedrag.
"Eeuwenlang" zelfs.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zegt de man die deze uitspraak deed.
[..]
Over wartaal gesproken.
Dat zou best kunnen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:37 schreef AchJa het volgende:
Als jij je een beetje verdiept had in het "wolven, strontkoeien, weilanden, fietspaden, natuur, Oostvaardersplassen en bejaardenhuizen" oeuvre van betrokkene dan had je mijn opmerking hoogstwaarschijnlijk net iets beter begrepen.
die locatie is geheimquote:
Waarom worden pro-Russische trollen dan niet gewoon geweerd van dit forum?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:48 schreef Straatcommando. het volgende:
De crux is het vooral in het willen zieken van anderen. Ik heb dat ook al eerder aangekaart ; het lijkt er soms meer op dat users bezig zijn met het stangen van elkaar dan informatie/standpunten uit te wisselen. ''Dit vinden ze vast (niet) leuk in het Oekraine topic, gauw posten!''
Dat er vervolgens geen hol van klopt maakt niet uit. Pagina of 2 aan moddergooien, vergeten, rinse repeat. Daarom lees ik hier ook niet meer zoveel.
als die NK jonges in Oekraine zijn of komen dan komen er ook NK lijken , al moeten ze erheen gebracht wordenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook logisch. Noord Korea zal willen voorkomen dat de lichamen van gesneuvelde Noord Koreanen in handen vallen van de vijand.
Moet je voor bij de A's zijn, als het aan mij lag waren ze allang opgeflikkerd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:50 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarom worden pro-Russische trollen dan niet gewoon geweerd van dit forum?
o jaquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:31 schreef ach het volgende:
Nucleaire oorlog is even vervelend maar dan zijn we wel van de axis af. En wij zijn beter in opbouwen dus over een jaar of 20 is alles weer normaal.
Zijn best wat russon met een aziatisch uiterlijk natuurlijkquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:51 schreef ExTec het volgende:
Wel heel veel mensen met aziatisch uiterlijk. Met af en toe overduidelijk een niet aziaat er tussen.
[ x ]
en een paar NK uniformen met medailles daar is ook wel wel aan te komen voor een paar vage fotosquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zijn best wat russon met een aziatisch uiterlijk natuurlijk
Ja, maar slachtoffers in Koersk zullen minder snel in verkeerde handen vallen dan NK slachtoffers in Oekraïne.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als die NK jonges in Oekraine zijn of komen dan komen er ook NK lijken , al moeten ze erheen gebracht worden
Je hebt wel kans dat er in ondersteunende functies wat te vinden zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, maar slachtoffers in Koersk zullen minder snel in verkeerde handen vallen dan NK slachtoffers in Oekraïne.
Om te bewijzen dat een gedode soldaat een NK is zal je er onderzoek op moeten verrichten als ze valse paspoorten bezitten en er geen openbare informatie over die soldaten voorhanden is.
Dat sowieso. Kleine kans dat je die ontmaskert en Rusland zal ook steeds meer moeite hebben om genoeg ondersteunende soldaten te vinden in de eigen gelederen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt wel kans dat er in ondersteunende functies wat te vinden zijn.
strontweilanden, niets mis met weilanden en met fietspaden en recreatie ook zeker nietquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wat is jouw "domein" dan precies?
[..]
Als jij je een beetje verdiept had in het "wolven, strontkoeien, weilanden, fietspaden, natuur, Oostvaardersplassen en bejaardenhuizen" oeuvre van betrokkene dan had je mijn opmerking hoogstwaarschijnlijk net iets beter begrepen.
Ze kunnen nog een algehele mobilisatie uitroepen hé. Kan nog wel paar tandjes heftiger, vergeet dat niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat sowieso. Kleine kans dat je die ontmaskert en Rusland zal ook steeds meer moeite hebben om genoeg ondersteunende soldaten te vinden in de eigen gelederen.
Klopt, schijnt ook dat ze het, om die reden, het "buryati" corps noemen, oid, omdat die er qua uiterlijk veel op lijken. Maar als ze gaan knokken, is het een kwestie van tijd voor ze iemand gevangen nemen die geen woord rus spreekt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zijn best wat russon met een aziatisch uiterlijk natuurlijk
Het gevecht is zojuist weer een stuk groter geworden.quote:
Dat staat vastquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gevecht is zojuist weer een stuk groter geworden.
De grote leider Kim geeft niets om wat levens van onderdanen en zoveel bevriende landen waar je zaken mee kan doen hebben ze niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat staat vast
Snap alleen niet waarom het in N.Koreaans belang is om in Oekraïne te vechten
Compensatie voor wapen(systemen) en technologie. Of gewoon etenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat staat vast
Aangezien het een topic is die je flink bezighoudtquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Moet je voor bij de A's zijn, als het aan mij lag waren ze allang opgeflikkerd.
Gevechtservaring (voor Zuid Korea over een tijdje.) Een land leert ontzettend veel op militair gebied als het in oorlog komt/ is geweest. Oekraïne gaat de NAVO veel leren de komende jaren. En Rusland is ook niet niks als ze de boel weer opgebouwd hebben na een jaar of 5-10.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat staat vast
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De grote leider Kim geeft niets om wat levens van onderdanen en zoveel bevriende landen waar je zaken mee kan doen hebben ze niet.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Compensatie voor wapen(systemen) en technologie. Of gewoon eten
Oh oke, makes sencequote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gevechtservaring (voor Zuid Korea over een tijdje.) Een land leert ontzettend veel op militair gebied als het in oorlog komt/ is geweest. Oekraïne gaat de NAVO veel leren de komende jaren. En Rusland is ook niet niks als ze de boel weer opgebouwd hebben na een jaar of 5-10.
Russische vrouwenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:45 schreef Haags het volgende:
Ben benieuwd wat voor brainwash ze op die NK soldaten hebben losgelaten.
Echte? Beperkt. Wel een heleboel edgelords die het leuk vinden tegen de meute in te gaan of anderszijds gefaald zijn in het leven en daarom "het westen" haten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Aangezien het een topic is die je flink bezighoudt
Hoeveel Russische trollen zijn er actief op fok volgens jou?
Kom hier zelden kijken, geloof je dan ook op je woordquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Echte? Beperkt. Wel een heleboel edgelords die het leuk vinden tegen de meute in te gaan of anderszijds gefaald zijn in het leven en daarom "het westen" haten.
Maar echte paid trolls? Die zijn ook slimmer geworden natuurlijk.. helemaal in het begin (en voor de invasie trouwens ook) hadden ze schijt en gebruikten ze ook doodleuk (wit)Russische ip adressen of gespoofde shit. Dat is nu niet meer.
Ik denk dat men zich verkijkt in hoeveel invloed zoiets kan hebben. Rusland (maar zeker ook landen als de vs en vk) hebben dat ook door.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:59 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Kom hier zelden kijken, geloof je dan ook op je woord
De echte paid trolls heb ik met eigen ogen kunnen gezien, toen ik onderdeel was van team blauw. Had alleen niet verwacht dat het twee jaar na dato nog steeds een probleem zou zijn
Ongeacht of het nu echte trolls zijn of egdelors
Het is dezelfde belang als Nederlanders, Britten en Duitsers hebben als ze de Amerikanen op verschillende manieren helpen met hun buitenlandse militaire politiek/avonturen. De solidariteit consolideren/versterken tussen beide landen en hopen dat het toegroeit naar een diepere samenwerking oftewel een alliantie. Als men een alliantie wil bouwen dan is daar een zekere niveau van vertrouwen en diepgaande samenwerking tussen partijen voor nodig. Er waren duizenden Europeanen die mee vochten aan de kant van de VS tijdens de Koreaanse oorlog. Ik denk niet dat men die genocidale vernietiging van Noord-Korea is vergeten in de politieke kringen van Pyongyang. In deze contreien natuurlijk wel (al lang) want het zijn toch een totaal andere soort mensen (misschien niet eens maar beesten - dehumanisering is al totaal als we uitgaan van de praatjes in dit soort fora van de gemiddelde toetsenbordheld). Als het nieuws klopt (geen idee want de waarheid sneuvelt als eerste in een conflict) dan nog heeft het ruim 2,5 jaar geduurd voordat ze überhaupt besloten vlees te leveren. Dat soort beslissingen nemen gaat vaak zeer traag en het is een langdurige proces van telkens kleine stapjes (geleidelijke normalisering - gewenning) nemen als men geen traditie heeft van inmenging in oorlogen ver buiten de eigen grenzen: salami slicing. De kosten zijn ook hoog.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat staat vast
Dat komt gewoon van Wikipedia:quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Een goed zeer recent voorbeeld is "er wonen al honderden jaren russen op de krim" en nee desbetreffende user vind ik zeker geen edgelord of betaalde troll, maar dat narratief komt wel ergens vandaan. En dat verspreidt zich als een olievlek door oa de welbekende nuttige dwazen..
Daarom nuanceer ik het ook. Maar het is soms goed om elkaar op fouten te wijzen..zeker als het om dit soort dingen gaat. Rusland gebruikt het namelijk om hun daden te legitimeren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat komt gewoon van Wikipedia:
https://en.m.wikipedia.or(...)y_the_Russian_Empire
En ik heb dat destijds enkel aangehaald om te tonen wat voor een ratjetoe de geschiedenis van landen en grenzen in die regio zijn. Anders dan in Wesr-Europa dat al wat langer enigszins stabiel is.
Jack Hinkle en Haz voldoen aan die omschrijving. Antiwesters, pro-Russisch en zelf verklaarde communistenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat men zich verkijkt in hoeveel invloed zoiets kan hebben. Rusland (maar zeker ook landen als de vs en vk) hebben dat ook door.
Die edgelords komen onder aan de streep namelijk wél aan hun informatie door welja.. desinformatie. En dan heb ik het niet eens over grote zaken als nordstream. Facebook zit er trouwens ook helemaal tot aan de nok mee vol.
Dat is ook de reden dat als ik er op reageer ik dat best intens doe. Men beseft zich helemaal niet wat ze zeggen en wat de implicaties er van (kunnen) zijn.
Een goed zeer recent voorbeeld is "er wonen al honderden jaren russen op de krim" en nee desbetreffende user vind ik zeker geen edgelord of betaalde troll, maar dat narratief komt wel ergens vandaan. En dat verspreidt zich als een olievlek door oa de welbekende nuttige dwazen..
Dit is een duidelijkere bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Crimeaquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat komt gewoon van Wikipedia:
https://en.m.wikipedia.or(...)y_the_Russian_Empire
En ik heb dat destijds enkel aangehaald om te tonen wat voor een ratjetoe de geschiedenis van landen en grenzen in die regio zijn. Anders dan in Wesr-Europa dat al wat langer enigszins stabiel is.
En een nieuwe. Van de Oostenrijkse Heer. Over het tweede Russische zomeroffensief.quote:Op zondag 2 juni 2024 12:56 schreef capricia het volgende:
Er is weer een update van de Oostenrijkse Heer uitgekomen. Ik vind ze inhoudelijk altijd heel goed. Oostenrijk is overigens geen Navo lid (niet dat dat wat uitmaakt).
Deze keer:
Rusland heeft het momentum in de uitputtingsoorlog.
Wanneer wordt het culminatiepunt bereikt?
Als er eentje Koreaans of Chinees praat, pik ik hem er wel uit. Ik kan ook het verschil tussen die 2 zien. Ik ben opgegroeid tussen die lui.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:51 schreef ExTec het volgende:
Wel heel veel mensen met aziatisch uiterlijk. Met af en toe overduidelijk een niet aziaat er tussen.
[ x ]
"Als je weigert vliegt je hele familie het vernietigingskamp in."quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:45 schreef Haags het volgende:
Ben benieuwd wat voor brainwash ze op die NK soldaten hebben losgelaten.
Nicequote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is een duidelijkere bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Crimea
Dit is al heel lang gaande. De russische bevolking wordt uitgemolken, zoals voorspeld 2,5 jaar geleden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:26 schreef DemonRage het volgende:
Rusland is nu echt fucked!
Telegraph.co.uk: Vodka prices in Russia set to soar to combat Ukraine war inflation
Uitleggen heeft bij de usual suspects ook hier op FOK! helemaal geen zin, ze stoppen gewoon met reageren. Het eerst volgende nieuwsbericht kopiëren/plakken ze dezelfde onwaarheden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat men zich verkijkt in hoeveel invloed zoiets kan hebben. Rusland (maar zeker ook landen als de vs en vk) hebben dat ook door.
Die edgelords komen onder aan de streep namelijk wél aan hun informatie door welja.. desinformatie. En dan heb ik het niet eens over grote zaken als nordstream. Facebook zit er trouwens ook helemaal tot aan de nok mee vol.
Dat is ook de reden dat als ik er op reageer ik dat best intens doe. Men beseft zich helemaal niet wat ze zeggen en wat de implicaties er van (kunnen) zijn.
Daarin kun je inderdaad goed zien dat pas vanaf de genocides van stalin, de russen de meerderheid vormden. Dus niet "eeuwenlang".quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is een duidelijkere bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Crimea
Wil je het dan terug geven aan de Krimtartaren? Of aan de Ottomanen? Of aan de Grieken?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Daarin kun je inderdaad goed zien dat pas vanaf de genocides van stalin, de russen de meerderheid vormden. Dus niet "eeuwenlang".
Dus de russen hebben geen "recht" op De Krim.
In die zin kun je de Russische diaspora als uitzaaiingen van een kankergezwel zien; het overwoekert alles en het gastlichaam sterft uiteindelijk.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Daarin kun je inderdaad goed zien dat pas vanaf de genocides van stalin, de russen de meerderheid vormden. Dus niet "eeuwenlang".
Het ging om de uitspraak "er wonen al honderden jaren russen op de krim" , niet wie er recht heeft op de Krim is een andere zaak.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Letterlijk is dit gezegd:quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het ging om de uitspraak "er wonen al honderden jaren russen op de krim" , niet wie er recht heeft op de Krim is een andere zaak.
De Russische meerderheid was er waarschijnlijk al rond 1905 afgaande op de statistiek.
Dat er al eeuwenlang meer Russen dan Oekraïners op de Krim wonen is in de grafiek op de wiki-pagina te zien.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:22 schreef LXIV het volgende: [..] Nou, het is eigenlijk gewoon toeval dat de Krim in 1954 die chroestjov administratief bij Oekraïne is ondergebracht. En er wonen al eeuwenlang meer Russen dan Oekraïners. Zo zwart wit is het nu ook weer niet. Ook hier is het diffuus en complex.
Rusland is al 20 jaar paspoorten aan het uitdelen op de Krim en dat doet men ook in de kuststreek van Bulgarijequote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Letterlijk is dit gezegd:
[..]
Dat er al eeuwenlang meer Russen dan Oekraïners op de Krim wonen is in de grafiek op de wiki-pagina te zien.
Los daarvan zegt dat nog niet wie r er ‘rechta’ p op de Krim heeft, maar dat het van oorsprong een Oekraïne gebied is geweest klopt niet.
Nee, hij reageerde op Icecreamfarmer die zei, quote: "Rusland heeft helemaal niets te zoeken in Oekraïne". Waarop LXIV kwam met de stropop: jamaar er wonen meer russen dan Oekrainers in De Krim.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het ging om de uitspraak "er wonen al honderden jaren russen op de krim" , niet wie er recht heeft op de Krim is een andere zaak.
De Russische meerderheid was er waarschijnlijk al rond 1905 afgaande op de statistiek.
Het ook een complex verhaal waarbij de omzetting van ASSR naar natiestaten in 1992 het kernprobleem vormt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Letterlijk is dit gezegd:
[..]
Dat er al eeuwenlang meer Russen dan Oekraïners op de Krim wonen is in de grafiek op de wiki-pagina te zien.
Los daarvan zegt dat nog niet wie r er ‘rechta’ p op de Krim heeft, maar dat het van oorsprong een Oekraïne gebied is geweest klopt niet.
Ik reageerde op hetgeen hierboven gesteld werd door straatcommando, er is geen sprake van een stropop, enkel een verwarring tussen losstaande uitspraken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:26 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, hij reageerde op Icecreamfarmer die zei, quote: "Rusland heeft helemaal niets te zoeken in Oekraïne". Waarop LXIV kwam met de stropop: jamaar er wonen meer russen dan Oekrainers in De Krim.
Niemand beweerde dat er "eeuwenlang meer Oekrainers dan russen in de Krim woonden", en dus "Oekraïne recht heeft op de Krim"
Niemand. Iedereen weet dat De Krim eeuwenlang voornamelijk bewoond werd door Tartaren.
Moet ik hier het stropop argument uitleggen?
Ik weet niet hoe je hierbij komt, maar dit is helemaal nicht im frage en door niemand hier benoemd.quote:Niemand beweerde dat er "eeuwenlang meer Oekrainers dan russen in de Krim woonden", en dus "Oekraïne recht heeft op de Krim"
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is hun inheemse land. Maar net zo iets als dat de europese kolonisten in de VS ruim in de meerderheid zijn, dus niks rechten op reservaten voor native americans?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:42 schreef BlaZ het volgende:
De Tartaren vormen echter al ruim 100 jaar geen meerderheid meer, dus het lijkt me lastig daar historische rechten aan te binden.
Dat is nogal arbitrair internationaal gezien. De inheemse bevolking in de VS vormt een dermate kleine groep dat ze geen enkel recht kunnen claimen in een democratische staat en derhalve onderworpen zijn aan compassie van de meerderheid.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is hun inheemse land. Maar net zo iets als dat de europese kolonisten in de VS ruim in de meerderheid zijn, dus niks rechten op reservaten voor native americans?
Nogal arbitrair allemaal.
Ik denk dat een belangrijke factor het bewuste ontvolken en russificeren van dat gebied is, door de USSR/rus respectievelijk. En de mate waarin je dat wil legitimeren, door, oa., te komen met arbitraire lijnen, zoals jij dus doet.
Yep, dit is het einde. Je wil niet de hele Russische bevolking nuchter zien.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:26 schreef DemonRage het volgende:
Rusland is nu echt fucked!
Telegraph.co.uk: Vodka prices in Russia set to soar to combat Ukraine war inflation
veel Belarussen werken in Polen , omdat het loonverschil met Polen erg groot isquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:31 schreef havanagila het volgende:
Boeit ook totaal niet. Enige wat Putin wil is dat (oost) Oekraïne niet bij de EU komt. Oekraïners die in de EU gaan werken, bakken geld mee naar huis nemen...... Als de Russen daar achter komen willen ze ook. Weg Kremlin.
Rode lijnen... Dat heb ik vaker gehoord...quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 10:24 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De Verenigde Staten worden wakker. https://x.com/NOELreports/status/1847531076195144113/photo/1
Het wordt tijd voor boots on the ground. Het is onacceptabel dat een schurkenstaat als Noord-Korea een Europese democratie aanvalt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 11:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Sancties tegen Noord Korea zal niet echt een verschil maken lijkt me.
Gaat niks gebeuren. Hoogstens meer wapens, maar nooit boots on the ground.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor boots on the ground. Het is onacceptabel dat een schurkenstaat als Noord-Korea een Europese democratie aanvalt.
Ondertussen bouwt Noord-Korea ook rustig voort aan hun kernwapenarsenaal.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gaat niks gebeuren. Hoogstens meer wapens, maar nooit boots on the ground.
Dan hadden nukes maar niet moeten bestaan. Zonder die dingen hadden we allang militair ingegrepen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ondertussen bouwt Noord-Korea ook rustig voort aan hun kernwapenarsenaal.
Het Westen durft niet meer het as van het kwaad in de ogen te kijken en preventief te vernietigen. Het gaat slecht aflopen voor ons in de komende decennia.
Niet nodig, met vliegtuigen in de lucht en schepen in de Zwarte zee red je het ook.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor boots on the ground. Het is onacceptabel dat een schurkenstaat als Noord-Korea een Europese democratie aanvalt.
Idd, denk dat het uiteindelijk ook hier naartoe zal gaan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:13 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Niet nodig, met vliegtuigen in de lucht en schepen in de Zwarte zee red je het ook.
Met zwakke leiders als Biden en Scholtz kun je gelijk hebben. Echter: Polen en de Baltische landen gaan absoluut ingrijpen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gaat niks gebeuren. Hoogstens meer wapens, maar nooit boots on the ground.
Inderdaad. Als het westen een no-fly zone creëert (waarbij alleen Oekraïne mag vliegen), hebben de Russen grote problemen tegen de Oekraïense troepen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:13 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Niet nodig, met vliegtuigen in de lucht en schepen in de Zwarte zee red je het ook.
Gaat niet gebeuren want dan zouden die landen Russische vliegtuigen moeten neerschieten.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inderdaad. Als het westen een no-fly zone creëert (waarbij alleen Oekraïne mag vliegen), hebben de Russen grote problemen tegen de Oekraïense troepen.
Dat ben ik met je eens. Ik zeg het om aan te geven dat we ook zonder 'boots on the ground' Oekraïne aan een overwinning kunnen helpen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:50 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren want dan zouden die landen Russische vliegtuigen moeten neerschieten.
quote:Rusland rukt op in Afrika, ook dicht bij Europa: 'Horrorscenario voor de NAVO'
Er zijn groeiende zorgen over de Russische invloed in Afrika. Moskou verwerft steeds meer controle bij de Rode Zee en ook aan de grens met Europa, in de Middellandse Zee. De rode loper ligt uit voor de Russen, terwijl Frankrijk en de VS door Afrikaanse regimes zijn weggestuurd.
Poetin wil niet alleen in Oekraïne zijn macht uitbreiden, ook Afrikaanse landen zijn doelwit. Het Noord-Afrikaanse Libië, een land in burgeroorlog, is een van Ruslands nieuwe prioriteiten, zegt professor Nina Wilén, directeur van het Afrikaprogramma van het Egmont Royal Institute for International Relations in Brussel.
"Door de strategische ligging aan de Middellandse Zee is Libië een belangrijke doorvoerhaven voor het transport van Russische wapens en militairen naar Afrika", zegt Wilén. "Maar ook voor de export van grondstoffen."
Zo is Libië een cruciaal logistiek centrum geworden voor de groeiende invloed van de Russen op het Afrikaanse continent. Doel is niet alleen de handel in wapens en grondstoffen, maar ook het mogelijkerwijs dwarszitten van het Westen, bijvoorbeeld door een haven in te richten waar Russische nucleaire onderzeeërs gebruik van kunnen maken.
"Deze Russische ambitie is een horrorscenario voor de NAVO en voor de kersverse secretaris-generaal Mark Rutte", zegt Afrika-correspondent Sophie van Leeuwen. "Een kruisraket in Libië kan zelfs Nederland raken."
Zuidelijke flank van Europa
Russische steun aan militaire leiders, staatsgrepen en bruut geweld tegen burgers leidt ertoe dat mensen zelf de wapens oppakken of vluchten, onder meer naar Europa. Ook drugshandel is een bedreiging voor onze veiligheid.
"Rusland ziet West-Afrika als de zuidelijke flank van Europa", zegt de Nederlandse defensieattaché Wouter van den Hazel. Hij houdt West-Afrika namens Nederland in de gaten vanuit de Malinese hoofdstad Bamako. "Zolang Rusland Afrika destabiliseert, is dat een groeiend probleem voor ons. En we laten het gewoon gebeuren."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ilitaire-basis-macht
Zuid-koreaanse geheime dienst bevestigd het he?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:07 schreef Discombobulate het volgende:
Wel ideale timing, zo voor de verkiezingen.
Maar ik kan nog steeds amper bewijs vinden als je er op inzoomt. Wel van een handjevol "civilian personnel", maar waar komt die 10k vandaan?
Dat Oekraine de Krim nooit meer terugkrijgt is al een paar jaar wel duidelijk en daar kunnen ze in Oekraine zelf ook prima mee leven.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 22:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
als er soldaten gaan ontsnappen naar het westen , dan zal Kim er gauw klaar mee zijnquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Als ik zo'n Noord-Koreaantje was zou ik van de gelegenheid gebruikmaken en kijken hoe ik zo snel mogelijk met een witte vlag aan de overkant zou kunnen komen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als er soldaten gaan ontsnappen naar het westen , dan zal Kim er gauw klaar mee zijn
ik vrees dat de russen die spleetogen als kanonnenvoer gaan gebruikenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als ik zo'n Noord-Koreaantje was zou ik van de gelegenheid gebruikmaken en kijken hoe ik zo snel mogelijk met een witte vlag aan de overkant zou kunnen komen.
Dat zijn inderdaad gewoon menselijke schietschijven.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vrees dat de russen die spleetogen als kanonnenvoer gaan gebruiken
als je dat overleeft dan heb je recht om vrij te zijn
Probleem is dat je familie nog in Noord Korea zit... Zo rollen die gasten daar (China zelfde verhaal. Kunnen ze je niet pakken, pakken ze je familie wel).quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als ik zo'n Noord-Koreaantje was zou ik van de gelegenheid gebruikmaken en kijken hoe ik zo snel mogelijk met een witte vlag aan de overkant zou kunnen komen.
En Kim accepteert dat want?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vrees dat de russen die spleetogen als kanonnenvoer gaan gebruiken
als je dat overleeft dan heb je recht om vrij te zijn
nee, maar daar kan ie niks meer aan doen , ze zijn dan dichter bij Ter Apel dan bij Noord Koreaquote:
Jezus man, die logica van jou komt echt wel m'n strot uit.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zuid-koreaanse geheime dienst bevestigd het he?
Maar we zijn weer aangeland bij: als ik geen filmpjes ervan zie op twitter, dan is het niet zo.
https://www.google.com/se(...)deploying+to+ukrainequote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zeg alleen: Er is bijna niets over te vinden.
Hij kan gewoon dreigen te stoppen met leveren.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee, maar daar kan ie niks meer aan doen , ze zijn dan dichter bij Ter Apel dan bij Noord Korea
Dat zal ook de reden zijn dat deze troepen enkel op het grondgebied van Rusland (Kursk) ingezet kunnen worden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het gaat juist om de informatie daarachter. Heb je op school toch ook wel geleerd, geen Wikipedia in je bronvermelding?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
https://www.google.com/se(...)deploying+to+ukraine
Maar misschien gebruik jij een andere google dan ik, dat kan ook.
Is dat nodig, volgens mij niet? rquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zal ook de reden zijn dat deze troepen enkel op het grondgebied van Rusland (Kursk) ingezet kunnen worden.
Heb het ff niet gevolgd, maar hoe staat het er eigenlijk voor in de Krusk? Zijn de Oekrainers eral uitgetrapt?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is dat nodig, volgens mij niet? r
https://www.lemonde.fr/en(...)ation_6729839_4.htmlquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
https://www.google.com/se(...)deploying+to+ukraine
Maar misschien gebruik jij een andere google dan ik, dat kan ook.
Dit is hoe de berichtgeving zou moeten zijn. De VS als de NAVO hebben het nog niet bevestigd noch informatie gedeeld. Het is puur hearsay van Zuid Korea en dat artikeltje met een satellietfoto van een stuk of 1500 "civilian personnel' , meer kan ik niet er over vinden. Dus zeg maar, waar komt die 10k vandaan?quote:War in Ukraine: Deployment of North Korean troops would be an unprecedented escalation
According to South Korean and Ukrainian intelligence services, Pyongyang plans to deploy 10,000 troops to fight the Ukrainians. The West has not confirmed the information but is expressing deep concern.
Ja, dat is noodzakelijk. Ik meen dat er een overeenkomst is dat Noord-Korea Rusland assisteert bij een invasie van Russisch grondgebied waar hier sprake van is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is dat nodig, volgens mij niet? r
Het gaat niet bepaald lekker nee. Het lijkt er op alsof Rusland Koersk door tweeën wil splijten als ik naar de kaart kijk. Oekraine zit er nog wel gewoon.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:12 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Heb het ff niet gevolgd, maar hoe staat het er eigenlijk voor in de Krusk? Zijn de Oekrainers eral uitgetrapt?
niemend weet of iemand dood is of er vandoor, dat weet men van de russen ook nietquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij kan gewoon dreigen te stoppen met leveren.
Niet nog, maar de laatste periode hebben de Russen veel voortgang geboekt. Deepstate geeft aan dat de Oekraïners nog 651km2 bezitten in Kursk maar ik denk dat ~500 realistischer is gezien de updates van de overige mappers.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:12 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Heb het ff niet gevolgd, maar hoe staat het er eigenlijk voor in de Krusk? Zijn de Oekrainers eral uitgetrapt?
Sommigen van ons hebben opleidingen gevolgd voordat wikipedia bestond.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het gaat juist om de informatie daarachter. Heb je op school toch ook wel geleerd, geen Wikipedia in je bronvermelding?
Jij denkt dat jij vanachter je toetsenbord wel ff de smoking gun op gaat kunnen graven, die het onomstotelijk bewijst ofzo?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 12:07 schreef Discombobulate het volgende:
Maar ik kan nog steeds amper bewijs vinden als je er op inzoomt.
Ga maar weer iemand anders vervelen. Doei doei.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sommigen van ons hebben opleidingen gevolgd voordat wikipedia bestond.
Maar goed, je verduidelijkt het e.e.a.
Maar waar zoek je dan naar?
Er zijn alleen waarschijnlijkheden, en als alle gerenommeerde media hier mee komen, incl. de zuid-koreaanse geheime dienst, is dit zeer waarschijnlijk, waar.
[..]
Jij denkt dat jij vanachter je toetsenbord wel ff de smoking gun op gaat kunnen graven, die het onomstotelijk bewijst ofzo?
Zoiets als dit?
Hell no, ik heb het reuze naar me zinquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ga maar weer iemand anders vervelen. Doei doei.
Ok thanks voor de update, BlaZ ook.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het gaat niet bepaald lekker nee. Het lijkt er op alsof Rusland Koersk door tweeën wil splijten als ik naar de kaart kijk. Oekraine zit er nog wel gewoon.
beter robots op de ground , gelijk 10 nachtzicht ogen en drie laserguns per robot meegeven dan, als we toch met drones in de weer zijnquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:14 schreef capricia het volgende:
Macron sorteerde een tijdje geleden toch al voor op die boots on the ground.
En nu er Noord Koreanen mee gaan vechten in Rusland, staat niet meer in de weg om andere Europese landen mee te laten vechten in Oekraïne.
Los van de Navo. Want onze landen worden verders niet officieel aangevallen door Rusland of zo.
Deze site is prima te volgen qua updates. Het loopt wat achter maar daarmee voorkom je wel foutieve interpretaties.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:25 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ok thanks voor de update, BlaZ ook.
Je zit wel weer hoog in je emoties zeg, doe eens even rustig.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jezus man, die logica van jou komt echt wel m'n strot uit.
"Absence of evidence is not evidence of absence"
En daar ben ik het gewoon mee eens. Jij vult voor mij in dat dat wel zo is, maar dat volgt helemaal niet uit wat ik zeg. Ik zeg alleen: Er is bijna niets over te vinden.
De conclusie dat ik daar ook mee beweer dat het dan ook niet zo is zeg ik helemaal nergens joh.
Ieder land staat het natuurlijk vrij om mee te vechten met de Oekraïners. Noord Koreanen of geen Noord Koreanen. Het enige is dat dit als het een navo-land betreft het niet zo is dat artikel 5 hiermee van kracht is, ook niet als Rusland terugslaat. Anders hadden Polen of de baltische staten dit allang gedaan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:14 schreef capricia het volgende:
Macron sorteerde een tijdje geleden toch al voor op die boots on the ground.
En nu er Noord Koreanen mee gaan vechten in Rusland, staat niet meer in de weg om andere Europese landen mee te laten vechten in Oekraïne.
Los van de Navo. Want onze landen worden verders niet officieel aangevallen door Rusland of zo.
Zolang Rusland het betreffende land niet aanvalt, zoals ook Noord Korea niet aangevallen wordt, zie ik er geen artikel 5 in.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ieder land staat het natuurlijk vrij om mee te vechten met de Oekraïners. Noord Koreanen of geen Noord Koreanen. Het enige is dat dit als het een navo-land betreft het niet zo is dat artikel 5 hiermee van kracht is, ook niet als Rusland terugslaat. Anders hadden Polen of de baltische staten dit allang gedaan.
Ik denk dat jij nog maar eens even moet gaan opzoeken wat artikel 5 binnen de NAVO context eigenlijk inhoudt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang Rusland het betreffende land niet aanvalt, zoals ook Noord Korea niet aangevallen wordt, zie ik er geen artikel 5 in.
Jij?
Als een navo-land Rusland aanvalt en Rusland slaat terug bedoel je? Nee, denk ik niet.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang Rusland het betreffende land niet aanvalt, zoals ook Noord Korea niet aangevallen wordt, zie ik er geen artikel 5 in.
Jij?
Mwa, z'n logica is gewoon verkeerd. Zoals ik zei: "Absence of evidence is not evidence of absence."quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:03 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Je zit wel weer hoog in je emoties zeg, doe eens even rustig.
Wij vallen als Navo dan ook Rusland niet aan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als een navo-land Rusland aanvalt en Rusland slaat terug bedoel je? Nee, denk ik niet.
Ah, dus oekraine is bij deze gewoon 'rusland' verklaart?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als een navo-land Rusland aanvalt en Rusland slaat terug bedoel je? Nee, denk ik niet.
Nou, als ze daar mee gaan vechten natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij vallen als Navo dan ook Rusland niet aan.
Net als dat Noord Korea ook Oekraïne niet aanvalt.
Ja, dat weet ik dus niet precies….quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, dus oekraine is bij deze gewoon 'rusland' verklaart?
Zo ver ik begrijp staat het elk land vrij om te gaan avonturieren in oekraine, en als rusland dan die landen zelf aanvalt, is het art. 5.
Let wel: die landen zelf. Dus niet: troepen van die landen in oekraine.
Als Franse soldaten (al dan niet prive) mee gaan vechten met het Oekraïense leger in Oekraine, dan zie ik daar geen artikel 5 in.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, als ze daar mee gaan vechten natuurlijk wel.
En als ze in oekraine zelf gaan vechten wel.....?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:44 schreef AchJa het volgende:
Als die DPRK militairen in de grensgebieden op Russisch grondgebied ingezet gaan worden is er ook niet veel aan de hand verder.
En als Franse militairen op Oekraïens grondgebied ingezet gaan worden?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:44 schreef AchJa het volgende:
Als die DPRK militairen in de grensgebieden op Russisch grondgebied ingezet gaan worden is er ook niet veel aan de hand verder.
Mits het waar is natuurlijk.
Dan doet gelijk de hele navo mee.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:59 schreef capricia het volgende:
[..]
En als Franse militairen op Oekraïens grondgebied ingezet gaan worden?
Serieuze vraag.
Waarom?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan doet gelijk de hele navo mee.
Als dat een officiële oorlogsverklaring van Frankrijk is aan Rusland, niet een paar lone wolves...quote:
Klopt ook. Het staat ook niet vast wát navo-landen moeten leveren in geval van art5. Dat kan ook het ter beschikking stellen van haven faciliteiten zijn zoals nu al gebeurt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:58 schreef BEFEM het volgende:
Artikel 5 is gewoon wat politiek het beste uitkomt. Er is geen vetmatigheid voor ofzo.
Niks natuurlijk. Dat is geen aanval van Rusland op een navo-staatquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieuze vraag.
Het is dezelfde situatie als die Noord Koreanen in Rusland bij bijv Koersk (en nu dan hypothetisch Fransen in Oekraïne). En er is ook geen oorlogsverklaring van Noord Korea.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als dat een officiele oorlogsverklaring van Frankrijk is aan Rusland, niet een paar lone wolves...
Eens.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt ook. Het staat ook niet vast wát navo-landen moeten leveren in geval van art5. Dat kan ook het ter beschikking stellen van haven faciliteiten zijn zoals nu al gebeurt.
En er is natuurlijk een verschil hoe troepen worden ingezet. Gaat een batajon genisten de Oekraïners helpen met het leggen van versperringen of gaat een gevechtsvliegtuig vanuit Polen een doel in Rusland bombarderen? En welke reactie is dan nog gepast ??
Dat zijn heel wat manschappen... Nee als het een beetje officieel zou worden.... Dan nogmaals, dat gaat Frankrijk niet alleen doen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is dezelfde situatie als die Noord Koreanen in Rusland bij bijv Koersk (en nu dan hypothetisch Fransen in Oekraïne). En er is ook geen oorlogsverklaring van Noord Korea.
Het staat in principe volledig los van de Navo. Welk land mee wil doen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat zijn heel wat manschappen... Nee als het een beetje officieel zou worden.... Dan nogmaals, dat gaat Frankrijk niet alleen doen.
Is er ook nooit geweest. Dat moet een land zelf krijgen. Maar ik denk niet dat het op steun van andere landen kan rekenen wanneer je het aan de stok krijgt met Ruslandquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Het staat in principe volledig los van de Navo. Welk land mee wil doen.
Noord Koreanen die meedoen in Rusland? Dan is er ook geen probleem meer voor andere landen om mee te doen in Oekraïne.
Dunkt me.
Ja in principe, maar bij escalatie staat de navo erachter, en die trek je dus mee, en dus diplomatiek vereist om ze erbij te betrekken, minimaal dat je dit van plan zou zijn.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:07 schreef capricia het volgende:
Ok nou, blijft riskant, maar dat was het vanaf moment 0.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:07 schreef capricia het volgende:
Noord Koreanen die meedoen in Rusland? Dan is er ook geen probleem meer voor andere landen om mee te doen in Oekraïne.
Dunkt me.
Maar dat is nooit een probleem geweest.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:07 schreef capricia het volgende:
Dunkt me.
Juist ja.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat is nooit een probleem geweest.
Behalve dan de ontbrekende cojones in de bondskanselarij en het witte huis.
Oekraine zegt dat dat rus ze valse ID's geeft, zodat ze door kunnen voor rus (buryati's). Dus: ja.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:12 schreef capricia het volgende:
Andere vraag: als je zo'n Noord Koreaan gevangen neemt, is het dan wel een krijgsgevangene?
Ik ken daar geen precedent van. Als jij PoW's in een andere oorlog gaat vasthouden/bewaken, ben je gewoon een participant in het conflict. Maar mss bestaat dat precedent wel, idk.quote:En in het verlengde hiervan: is er een probleem om deze mensen buiten Oekraïne op te vangen, dus vanuit de Oekraïense legers door te sluizen naar een ander land?
(Omdat je de last van al die gevangen en gevluchte mensen niet ook bij Oekraïne wil neerleggen)
Op zich opvallend hoe ‘hawkish’ Nederland is met betrekking tot deze oorlog. Van de baltische staten en Polen begrijp ik dat, die hebben een geschiedenis met Rusland? Maar Nederland? Het land dat massaal tegen het Oekraïne-verdrag stemde? Niet alleen in dit plaatje, wij geven bijv ook veel meer geld dan gemiddeldquote:
Rusland heeft een passagiersvliegtuig neergeschoten met wat Nederlanders aan boordquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zich opvallend hoe ‘hawkish’ Nederland is met betrekking tot deze oorlog. Van de baltische staten en Polen begrijp ik dat, die hebben een geschiedenis met Rusland? Maar Nederland? Het land dat massaal tegen het Oekraïne-verdrag stemde? Niet alleen in dit plaatje, wij geven bijv ook veel meer geld dan gemiddeld
Thanks.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oekraine zegt dat dat rus ze valse ID's geeft, zodat ze door kunnen voor rus (buryati's). Dus: ja.
[..]
Ik ken daar geen precedent van. Als jij PoW's in een andere oorlog gaat vasthouden/bewaken, ben je gewoon een participant in het conflict. Maar mss bestaat dat precedent wel, idk.
Waarom? Dit komt niet uit de bevolking volgens mijquote:1. Verenigde Staten – $215 per hoofd
2. Nederland – $389 per hoofd
3. Polen – $132 per hoofd
4. Duitsland – $176 per hoofd
5. Verenigd Koninkrijk – $146 per hoofd
6. Italië – $93 per hoofd
7. Spanje – $102 per hoofd
8. Portugal – $97 per hoofd
9. Griekenland – $65 per hoofd
10. Turkije – $7 per hoofd .
Ok. Zou kunnen..quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Rusland heeft een passagiersvliegtuig neergeschoten met wat Nederlanders aan boord
Dat heeft bij mij wel de ogen geopend en heel veel kwaad bloed gezet. Ik vond dat een misdaad die zijn gelijke niet kent. En ook hoe Rusland ermee omgegaan is, echt beneden alle peil.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Rusland heeft een passagiersvliegtuig neergeschoten met wat Nederlanders aan boord
Ja, dat doet het wel. Maar ik snap dat jij het niet begrijpt. Je bent immers allochtoon (NOFI).quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom? Dit komt niet uit de bevolking volgens mij
quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zich opvallend hoe ‘hawkish’ Nederland is met betrekking tot deze oorlog. Van de baltische staten en Polen begrijp ik dat, die hebben een geschiedenis met Rusland? Maar Nederland? Het land dat massaal tegen het Oekraïne-verdrag stemde? Niet alleen in dit plaatje, wij geven bijv ook veel meer geld dan gemiddeld
Hoe denk je dat Rutte aan zijn baantje gekomen is?quote:
Ik ben niet allochtoon, al zie ik niet in wat dat er mee te maken heeft..quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat doet het wel. Maar ik snap dat jij het niet begrijpt. Je bent immers allochtoon (NOFI).
We hebben notabene een vage regering, die for all intents and purposes, redelijk pro-rus dient te zijn, maar dat toch niet is.
Waarom is dat denk jij.
Hoe is Jaap de Hoop Scheffer aan zijn baantje gekomenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Hoe denk je dat Rutte aan zijn baantje gekomen is?
Toch wel een hele geschikte kandidaat. En Nederland is natuurlijk een betrouwbare NAVO partner.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Geen idee, voor mijn tijd.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hoe is Jaap de Hoop Scheffer aan zijn baantje gekomen
Teflon Mark.... Ja opzicht. Als je erover nadenkt best prima, maar toch, dat extra zetje met Oekraïne wordt eerder als positief gezien dan iets anders.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch wel een hele geschikte kandidaat. En Nederland is natuurlijk een betrouwbare NAVO partner.
Hoe is Joseph Luns aan dat baantje gekomen?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hoe is Jaap de Hoop Scheffer aan zijn baantje gekomen
Want een vereiste daarvoor is pro-oekraine zijn?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Het is er maar één hè, vereisten is nogal een groot woord, maar je moet boven de overige uitsteken, die marge lijkt me dunner dan dat.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want een vereiste daarvoor is pro-oekraine zijn?
Nope.
hij was een zeer dikke vriend van Balkenende en wij zouden meedoen in de oorlog tegen de olie boer Saddam Hoesseinquote:
Gossie wat een pikkie nog JP daar.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij was eeen zeer dikke vriend van Balkenende en wij zouden meedoen in de oorlog tegen de olie boer Saddam Hoessein
[ afbeelding ]
En dat ie een dictator was die buurlanden vergastte heeft natuurlijk niet meegeteld.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij was een zeer dikke vriend van Balkenende en wij zouden meedoen in de oorlog tegen de olie boer Saddam Hoessein
Omdat die man Weapons of Mass Destruction zou hebben ergens
Bleek niet zo te zijn
[ afbeelding ]
Was ook in de tijd van Harry Potterquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gossie wat een pikkie nog JP daar.
Maar wat kijkt die lief.
Is in principe gewoon een keus welke Frankrijk zelf mag maken maar of het slim is mbt de rest van de NATO is een tweede.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:59 schreef capricia het volgende:
Serieuze vraag.
My god.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Was ook in de tijd van Harry Potter
Nee, want in die tijd steunde het Westen hem.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:57 schreef havanagila het volgende:
[..]
En dat ie een dictator was die buurlanden vergastte heeft natuurlijk niet meegeteld.
Ronald Reagan die deed het beter die verkocht zowel aan Iran als aan Irak rakettenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:57 schreef havanagila het volgende:
[..]
En dat ie een dictator was die buurlanden vergastte heeft natuurlijk niet meegeteld.
quote:De Irak-Iranoorlog woedde tussen 1980 en 1988 en kostte aan ongeveer 875.000 mensen het leven. Wat waren de oorzaken van deze Irak-Iranoorlog, hoe verliepen de gevechten en waarom werd er pas na acht jaar, in 1988, vrede gesloten?
Saddam Hoessein in 1979 (Publiek Domein - INA - wiki)
Na de Vietnamoorlog was de Irak-Iranoorlog de langste oorlog van de twintigste eeuw. De Irak-Iranoorlog wordt ook wel de Eerste Perzische Golfoorlog of Golfoorlog genoemd. Vanwege de latere Golfoorlog (1990-1991), ook wel Tweede Golfoorlog geheten, waarbij de Verenigde Staten Irak aanvielen, is later de term Irak-Iranoorlog in gebruik geraakt.
Het jaar 1979: woelingen in het Midden-Oosten
Al in 1971 verbrak Irak de diplomatieke banden met Iran omdat er sprake was van territoriale meningsverschillen. In de jaren 1970 verslechterde de relatie tussen het beide landen.
Een belangrijke verklaring voor het uitbreken van de Irak-Iranoorlog lag in enkele gebeurtenissen in het jaar 1979, die Iran als land verzwakten. Hierop zag de Iraakse leider Saddam Hoessein in 1980 zijn kans schoon om Iran binnen te vallen.
In 1979 viel de Sovjet-Unie het land Afghanistan binnen, om daar een politieke factie die het communisme wilde invoeren te steunen. Dit leidde tot een tienjarige burgeroorlog.
In hetzelfde jaar 1979 kwam in Irak Saddam Hoessein aan de macht, als opvolger van zijn neef al-Bakr, die hij al sinds eind jaren 1960 assisteerde. In Iran brak in dat jaar de Islamitische Revolutie uit, die de sjah Mohammed Reza Pahlavi ten val bracht. Hierop kwam ayatollah Ruhholoah Khomeiny aan de macht, die in Iran een streng islamitische regime neerzette. De sharia werd bijvoorbeeld algemeen ingevoerd en er kwam een speciale zedenpolitie om het religieuze gedrag van de bevolking in de gaten te houden.
Wat is je bron van deze cijfers?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom? Dit komt niet uit de bevolking volgens mij
ChatGPT. Maar wat jij zegt kan toch gewoon?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat is je bron van deze cijfers?
Want Europa besteedt, inclusief humanitaire hulp, meer aan Oekraïne dan de VS.
En over de wapens hebben we het al gehad, veel wapens stonden hier op het punt om afgeschreven te worden, maar zijn in de boeken gezet als kostbare wapens voor Oekraïne.
Zou daar altijd mee oppassenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
ChatGPT. Maar wat jij zegt kan toch gewoon?
Dus eigenlijk zegt het niets. Er staat geen context bij. Gaat het over wapens? Zit humanitaire hulp erbij?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
ChatGPT. Maar wat jij zegt kan toch gewoon?
Het is een oorlog in europa, die ook naar ons kan komen , dat is het enigequote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klein uurtje zijn de Russische Straaljagers hier.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is een oorlog in europa, die ook naar ons kan komen , dat is het enige
lijkt me genoeg reden
Misschien speelt MH70 mee. Nederland heeft al eens te maken gehad met de Russische varkens en haalt daar mogelijk wat motivatie uit.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is een oorlog in europa, die ook naar ons kan komen , dat is het enige
lijkt me genoeg reden
Toch is de betaalde versie best goed met dit soort zaken hoor! Op Google kun je niet zeggen: geef een lijstje met 10 NAVO landen inclusief Nederland en hoeveel hulp per hoofd van de bevolking aan Oekraïne gegeven is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zegt het niets. Er staat geen context bij. Gaat het over wapens? Zit humanitaire hulp erbij?
En dan komt het ook nog van ChatGPT, die niet transparant is en ook antwoorden kan verzinnen.
Kun je wel aan google vragen, maar waarschijnlijk moet je dan allerlei bronnen doorspitten omdat het eenvoudige overzicht niet bestaat.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch is de betaalde versie best goed met dit soort zaken hoor! Op Google kun je niet zeggen: geef een lijstje met 10 NAVO landen inclusief Nederland en hoeveel hulp per hoofd van de bevolking aan Oekraïne gegeven is.
Dat lijstje klopt niet. Waar is Denemarken bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch is de betaalde versie best goed met dit soort zaken hoor! Op Google kun je niet zeggen: geef een lijstje met 10 NAVO landen inclusief Nederland en hoeveel hulp per hoofd van de bevolking aan Oekraïne gegeven is.
Ik werk er veel mee. Ik heb de betaalde versie. Die is echt wel goed hoor!quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kun je wel aan google vragen, maar waarschijnlijk moet je dan allerlei bronnen doorspitten omdat het eenvoudige overzicht niet bestaat.
Dan hallucineert ChatGPT gewoon wat bij elkaar.
ChatGPT heeft gewoon de grootste landen genomen zo te zienquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat lijstje klopt niet. Waar is Denemarken bijvoorbeeld?
Of eigenlijk klopt het lijstje wel op jouw prompt, maar klopt je prompt gewoon niet.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:45 schreef ExTec het volgende:
Het schijnt dat worst niet meer is wat het geweest is, in rus.
[ x ]
Ja je prompt klopt niet met je conclusie. Er zijn landen die veel meer geven per hoofd van de bevolking.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
ChatGPT heeft gewoon de grootste landen genomen zo te zien
Nou, het ging er eigenlijk om dat we in-Nederlands hawkish waren en meer gaven dan gemiddeld. Dat klopt gewoonquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:42 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja je prompt klopt niet met je conclusie. Er zijn landen die veel meer geven per hoofd van de bevolking.
Je kan op basis van dat lijstje niet zeggen dat we meer geven dan gemiddeld want het is een lijstje van willekeurige navo landen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, het ging er eigenlijk om dat we in-Nederlands hawkish waren en meer gaven dan gemiddeld. Dat klopt gewoon
Nederland heeft tot nu toe ongeveer ¤220 per hoofd van de bevolking bijgedragen aan Oekraïne  . Het gemiddelde voor NAVO-landen ligt rond de ¤93 per hoofd van de bevolking, waarbij de bijdrage per land varieert afhankelijk van de grootte en economische kracht .quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:48 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Je kan op basis van dat lijstje niet zeggen dat we meer geven dan gemiddeld want het is een lijstje van willekeurige navo landen.
En het zijn ook niet de grootste landen want bijvoorbeeld Frankrijk en Canada staan er niet bij.
Daarnaast moet je uiteraard naar percentages kijken.
Dit zijn allemaal zaken die jij ook gewoon kent wat mij wil zeggen dat je niet helemaal eerlijk bent.
Verder zijn die grafiekjes gewoon via Google te vinden.
Portugal en Griekenland zijn groter dan Canada?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
ChatGPT heeft gewoon de grootste landen genomen zo te zien
Je bedoelt dat ze daar slechts taken kunnen uitvoeren die niet gericht zijn op gevechtsvoering?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:44 schreef AchJa het volgende:
Mits het waar is natuurlijk.
Haha. Maak je geen illusies, Macron gaat geen Franse troepen sturen. Die zijn wel zo slim dat het slechts Poolse Duitse, of Nederlandse troepen zijn die daarheen gaan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Als Franse soldaten (al dan niet prive) mee gaan vechten met het Oekraïense leger in Oekraine, dan zie ik daar geen artikel 5 in.
Net als dat er geen oorlog is met Noord Korea nu die soldaten in Rusland mee gaan vechten.
Denk niet dat er veel soldaten staan te juichen om er heen te gaan..quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Dunkt me.
Meer een hobby van de politiek. Zo hoog zit MH17 echt niet meer.quote:
In de parijse metro heb je gereserveerde plekken voor veteranen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 00:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha. Maak je geen illusies, Macron gaat geen Franse troepen sturen. Die zijn wel zo slim dat het slechts Poolse Duitse, of Nederlandse troepen zijn die daarheen gaan.
Beneden alle peil. Maar het was natuurlijk meer een vergismoord. Maar wel een moord natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat heeft bij mij wel de ogen geopend en heel veel kwaad bloed gezet. Ik vond dat een misdaad die zijn gelijke niet kent. En ook hoe Rusland ermee omgegaan is, echt beneden alle peil.
Maar wat dan wel?quote:Op zondag 20 oktober 2024 00:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Meer een hobby van de politiek. Zo hoog zit MH17 echt niet meer.
Historisch wel. Maar slimmerik Macron met zijn broze economie gaat zelf geen Frans geld en vlees ertegenaan gooien. Daar gebruikt hij dommeriken in Oost-Europa voor of Nederland.quote:Op zondag 20 oktober 2024 00:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
In de parijse metro heb je gereserveerde plekken voor veteranen.
Laat dat ff tot je doordringen.
Als er 1 land oorlogszuchtig is in europa -> frankrijk.
Nope.quote:Op zondag 20 oktober 2024 00:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Historisch wel. Maar slimmerik Macron met zijn broze economie gaat zelf geen Frans geld en vlees ertegenaan gooien. Daar gebruikt hij dommeriken in Oost-Europa voor of Nederland.
Ik kan het je niet goed verklaren.quote:
Kaag wel btw. Maar die zullen niet gaanquote:Op zondag 20 oktober 2024 00:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan het je niet goed verklaren.
Hoe ik er persoonlijk over denk: we zien in Nederland vanuit de 4e macht en politici een sympathieke houding t.o.v. woke, migratie, diversiteit, en verder gewoon lekker dwars zijn. Tel daarbij op dat we ons redelijk veilig wanen, en een eindeloos vertrouwen in de NAVO en allerhande instituties.
Als er gevochten gaat worden zijn dat niet de kinderen van Kaag, of die van Jetten of Rutte want die hebben ze niet.
Rond deze tijd mag je ervan uitgaan dat ik aan het bier zit.quote:Op zondag 20 oktober 2024 00:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope.
Want blijkbaar lees je mijn tekst wel, maar je begrijpt deze niet.
Fransozen don't give a shit als hun soldaten doodgaan in een conflict.
Daar zijn het soldaten voor.
Ja klopt, daarna kwam er ook een komma.quote:Op zondag 20 oktober 2024 00:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kaag wel btw. Maar die zullen niet gaan
Nee, mijn 'garp' tracht jou te doen zien dat niet elk volk tegen soldaten bodybags aankijkt zoals het NL volk dat doet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 00:49 schreef phpmystyle het volgende:
Jouw garp is dat ze die stoelen daar hebben omdat die toch altijd wel leegblijven?
Ja en mijn antwoord daarop is dat ik niet zoveel verwacht van dit soort retoriek. Macron heeft clip en klaar gezegd dat Frankrijk GEEN nukes inzet als Rusland nukes gebruikt tegen Europese landen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 00:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, mijn 'garp' tracht jou te doen zien dat niet elk volk tegen soldaten bodybags aankijkt zoals het NL volk dat doet.
Ik denk niet dat hij dat heeft gezegd.quote:Op zondag 20 oktober 2024 01:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en mijn antwoord daarop is dat ik niet zoveel verwacht van dit soort retoriek. Macron heeft clip en klaar gezegd dat Frankrijk GEEN nukes inzet als Rusland nukes gebruikt tegen Europese landen.
Ik denk het wel.quote:Op zondag 20 oktober 2024 02:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dat heeft gezegd.
In Oekraïne. Dat is iets anders dan "tegen Europese landen".quote:Op zondag 20 oktober 2024 02:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk het wel.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20221014_93613920
Ja deze snap ik ook niet. Duitsland geeft veel hulp maar scholtz houdt er rare uitspraken op na.quote:Op zondag 20 oktober 2024 08:33 schreef Perrin het volgende:
Dankzij het beleid van schijtlijster Scholz en co weet Poetin van geen ophouden.
[ x ]
en dan ?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:19 schreef halfway het volgende:
[..]
Klein uurtje zijn de Russische Straaljagers hier.
Mh17 en de vernederende nasleep ervan. Rutte heeft daarna veel lopen appeasen maar eind 2021 werd duidelijk dat we in het ootje genomen werden en dat de houding radicaal anders moest worden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 21:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Met de daders van de Nordstream hadden we echt een primeurquote:Op zondag 20 oktober 2024 09:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mh17 en de vernederende nasleep ervan. Rutte heeft daarna veel lopen appeasen maar eind 2021 werd duidelijk dat we in het ootje genomen werden en dat de houding radicaal anders moest worden.
De mivd en aivd hebben na mh17 ook veel geïnvesteerd in spionage in Oekraïne en Rusland. Veel van het nieuws lijkt van Nederlandse spionage bronnen te komen.
Die troepen gaan niet rechtstreeks naar het front hè. De pakken de grensbewaking over in het noorden danwel zuiden of bemannen een stoplijn langs de Dnepr zodat alle UAF troepen die daar nu verspreid staan in actie kunnen komen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 00:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha. Maak je geen illusies, Macron gaat geen Franse troepen sturen. Die zijn wel zo slim dat het slechts Poolse Duitse, of Nederlandse troepen zijn die daarheen gaan.
Ik vermoed dat het Kremlin dit opval als rechtstreekse inmening.quote:Op zondag 20 oktober 2024 09:19 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Die troepen gaan niet rechtstreeks naar het front hè. De pakken de grensbewaking over in het noorden danwel zuiden of bemannen een stoplijn langs de Dnepr zodat alle UAF troepen die daar nu verspreid staan in actie kunnen komen.
Of verstandig.quote:Op zondag 20 oktober 2024 08:33 schreef Perrin het volgende:
Dankzij het beleid van schijtlijster Scholz en co weet Poetin van geen ophouden.
[ x ]
Heb jij enig idee hoe groot die grens is? Je wil niet alleen de Russen buiten houden maar ook vluchtende burgers binnen houden.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het Kremlin dit opval als rechtstreekse inmening.
Maar is Ukraine zo ontzettend veel capaciteit kwijt aan grensbewaking dan?
Ja, maar ik betwijfel of die grens bewaakt wordt door vele militairen die je anders artillerist, infanterist of anders zou inzetten.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:59 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Heb jij enig idee hoe groot die grens is? Je wil niet alleen de Russen buiten houden maar ook vluchtende burgers binnen houden.
De rustige grenzen? Waarschijnlijk door de kinderen van de huidige elite die momenteel nog niet naar het front hoeven. Dat is een beetje de regel.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar ik betwijfel of die grens bewaakt wordt door vele militairen die je anders artillerist, infanterist of anders zou inzetten.
Hmm, vraag het mij af of dat veel scheelt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:05 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
De rustige grenzen? Waarschijnlijk door de kinderen van de huidige elite die momenteel nog niet naar het front hoeven. Dat is een beetje de regel.
Oekraïne wordt overal teruggedrongen. Dus linksom of rechtsom bewaken ze overal een 'grens'
grapjasquote:
Polen die gaat zeker wel optreden , die heeft nu het allersterkste en meest gemotiveerde leger van europaquote:Op zondag 20 oktober 2024 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hmm, vraag het mij af of dat veel scheelt.
Bovendien zie ik nog niet op grote schaal Europese infanteristen op grote schaal naar Oekraiene gaan.
Is ook een wat minder aantrekkelijke bestemming gebleken als 2 jaar geleden toen iedereen nog in de illusiequote:Op zondag 20 oktober 2024 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hmm, vraag het mij af of dat veel scheelt.
Bovendien zie ik nog niet op grote schaal Europese infanteristen op grote schaal naar Oekraiene gaan.
Je bent nogal warrig met je verhaal.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:24 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook in Europees of Amerikaans mantra dat zoveel mogelijk van de mensen die dood gaan vooral daar te houden want in West-Europa heeft men totaal geen appetite om de bevolking op te offeren voor welke van het conflict dan ook. En dat zal direct duidelijk worden wanneer de eerste Europeaanse troepen 'feet first' huiswaarts keren.
wil jij dat poetin hier de baas wordt en dat jij dan niet meer op facebook , youtube en wikipedia mag, en alleen nog maar Russische TV kijkenquote:Op zondag 20 oktober 2024 11:24 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Is ook een wat minder aantrekkelijke bestemming gebleken als 2 jaar geleden toen iedereen nog in de illusie verkeerde dat Oekraïne dit kon gaan winnen en er mede daarom heel veel huurlingen aan Oekraïnse kant mee vochten. Het is natuurlijk ook in Europees of Amerikaans mantra dat zoveel mogelijk van de mensen die dood gaan vooral daar te houden want in West-Europa heeft men totaal geen appetite om de bevolking op te offeren voor welke van het conflict dan ook. En dat zal direct duidelijk worden wanneer de eerste Europeaanse troepen 'feet first' huiswaarts keren.
Ga er wat aan doen dan in plaats van anderen ophitsen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is geen keus, wil jij dat poetin hier de baas wordt en dat jij dan niet meer op facebok en youtube en wikipedia mag, en alleen nog maar Russiche TV kijken
Dat mag op zondag. Maar volgens mij volg je het prima.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je bent nogal warrig met je verhaal.
ik ben 72 , net zo oud als Poetin , ik ga nooit meer in dienstquote:Op zondag 20 oktober 2024 11:35 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ga er wat aan doen dan in plaats van anderen ophitsen.
En zet je TV eens uit.
'Gescholz'.quote:Op zondag 20 oktober 2024 08:33 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Niet iedere die jij wilt. Jij mag geen RT ontvangen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben 72 , ik ga nooit meer in dienst
ik mag nu nog iedere internet kijken dat ik wil
Noord Koreanen zijn niet de oplossing voor poetin , de jonge russen zijn gevlucht of hebben excuus als kinderen van elite
was verplichtte opkomst in mijn tijd, iedereen moest, dat komt weer terugquote:Op zondag 20 oktober 2024 11:42 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Niet iedere die jij wilt. Jij mag geen RT ontvangen.
Heb je ooit gediend?
Oké.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
was verplichtte opkomst in mijn tijd, dat komt weer terug
Rusland moet in Rusland blijvenquote:Op zondag 20 oktober 2024 11:57 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Oké.
Met alle respect, waarom zou de jonge generatie van vandaag zich ook maar iets aantrekken van wat jouw generatie denkt? Jullie hebben letterlijk alles opgemaakt en elke kans verkwanseld. Je (jouw generatie) heeft 50 jaar de tijd gehad wat te doen aan de Russische kwestie en deed niets. Als je werkelijk denkt dat die afslag Nederland een betere plek gaat maken dan heb je het echt niet begrepen. En dit geldt niet alleen in Nederland hoor maar zo'n beetje het leeuwendeel van West/Noord Europa. Het enige waar jouw pad tot leidt is de verscheuring van Europa. En daarmee maak je het de Russen alleen maar makkelijker als ze slechte intenties hebben.
72 jaar en geen antwoord. Wat een treurnis.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland moet in Rusland blijven
Rusland wordt net als Noord Korea, met strafkampen groter dan die in Noord Korea
Estland is in de NATO , goed voor hun
Niet waarschijnlijkquote:Op zondag 20 oktober 2024 11:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
was verplichtte opkomst in mijn tijd, iedereen moest, dat komt weer terug
Daar is geen verbod op.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:42 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Niet iedere die jij wilt. Jij mag geen RT ontvangen.
?
Dat is niet echt 'bewaken' te noemen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:05 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
De rustige grenzen? Waarschijnlijk door de kinderen van de huidige elite die momenteel nog niet naar het front hoeven. Dat is een beetje de regel.
Oekraïne wordt overal teruggedrongen. Dus linksom of rechtsom bewaken ze overal een 'grens'
rusland moet in Rusland blijven , Rusland is groot genoeg ,quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:19 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
72 jaar en geen antwoord. Wat een treurnis.
Ondanks dat de oorlog in Oekraïne een zware wissel op Rusland zou trekken is dat land toch best voortvarend bezig.quote:Rusland rukt op in Afrika, ook dicht bij Europa: 'Horrorscenario voor de NAVO'
Door Sophie van Leeuwen·Gisteren·Aangepast: 23 uur geleden
© APRusland rukt op in Afrika, ook dicht bij Europa: 'Horrorscenario voor de NAVO'
RTL Nieuws
Er zijn groeiende zorgen over de Russische invloed in Afrika. Moskou verwerft steeds meer controle bij de Rode Zee en ook aan de grens met Europa, in de Middellandse Zee. De rode loper ligt uit voor de Russen, terwijl Frankrijk en de VS door Afrikaanse regimes zijn weggestuurd.
Ongeorganiseerd terugtrekken is inderdaad een betere beschrijvingquote:Op zondag 20 oktober 2024 12:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is niet echt 'bewaken' te noemen.
Dat.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:57 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Oké.
Met alle respect, waarom zou de jonge generatie van vandaag zich ook maar iets aantrekken van wat jouw generatie denkt? Jullie hebben letterlijk alles opgemaakt en elke kans verkwanseld. Je (jouw generatie) heeft 50 jaar de tijd gehad wat te doen aan de Russische kwestie en deed niets. Als je werkelijk denkt dat die afslag Nederland een betere plek gaat maken dan heb je het echt niet begrepen. En dit geldt niet alleen in Nederland hoor maar zo'n beetje het leeuwendeel van West/Noord Europa. Het enige waar jouw pad tot leidt is de verscheuring van Europa. En daarmee maak je het de Russen alleen maar makkelijker als ze slechte intenties hebben.
Dan moet de NATO ook maar troepen van elders gaan halenquote:Op zondag 20 oktober 2024 13:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat.
Rijke babyboomers die willen dat jonge gasten zich gaan offeren.
Not gonna happen.
Hopelijk destabiliseert dit het regime in Noord Korea.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan moet de NATO ook maar troepen van elders gaan halen
Die hebben ze. De Oekraïners. En die zijn bijna op.quote:Op zondag 20 oktober 2024 13:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan moet de NATO ook maar troepen van elders gaan halen
AI robotica kan de oplossing zijn
heeerlijk he die knettergekke russen kijkenquote:Op zondag 20 oktober 2024 13:42 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Die hebben ze. De Oekraïners. En die zijn bijna op.
een drone die hetzelfde kan als een tank is net zo makkelijk en net zo snel te produceren als een tankquote:Op zondag 20 oktober 2024 14:25 schreef Breekfast het volgende:
Aangezien drones al een belangrijk onderdeel zijn van het slagveld: welke potentie hebben drones voor Oekraïne in het compenseren van een gebrek aan mankracht? Waarom zetten we in Europa hiervoor niet een gigantische productielijn op? Drones zijn toch redelijk makkelijk en snel te produceren, in vergelijking met bijvoorbeeld tanks/vliegtuigen.
Ja, dat denk ik ook, maar deels ook afhankelijk van hoe of wat je ze als missie geeft. Zeker nu Noord Korea ook meedoet ontstaat daar natuurlijk ruimte.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het Kremlin dit opval als rechtstreekse inmening.
Maar is Ukraine zo ontzettend veel capaciteit kwijt aan grensbewaking dan?
Een drone hoeft niet hetzelfde te kunnen als een tank. De vraag is of drones mankracht kunnen compenseren.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
een drone die hetzelfde kan als een tank is net zo makkelijk en net zo snel te produceren als een tank
en ingewikkelder in het onderhoud
Brics verliest in een week tijd 10% van de waarde , is zeker niet erg populairquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Volgens de Nederlandse media - inclusief dit forum - verliest Rusland aan alle kanten en het westen wint aan alle fronten.
Ondertussen organiseert Rusland van 22 - 24 oktober aanstaande een BRICS+ summit in Kazan, Rusland.
De wereldleiders die daar langs gaan komen zijn onder meer:
President of China Xi Jinping
Prime Minister of Armenia Nikol Pashinyan
President of Belarus Aleksandr Lukashenko
Prime Minister of India Narendra Modi
President of South Africa Cyril Ramaphosa
President of Brazil Lula da Silva
President of Iran Masoud Pezeshkian
President of Egypt Abdel Fattah el-Sisi
Prime Minister of Ethiopia Abiy Ahmed
President of Türkiye Recep Tayyip Erdoğan
President of Mongolia Ukhnaagiin Khurelsukh
President of Bolivia Luis Arce
President of the UAE Mohammed bin Zayed Al Nahyan
Crown Prince of Saudi Arabia Mohammed bin Salman Al Saud
Samen goed voor 3,7 miljard mensen. Landen rijk aan diverse grondstoffen.
Maar inderdaad, Rusland is volledig geisoleerd en niemand praat of onderhandeld nog met Rusland en het land is aan de afgrond.
Lijkt een beetje op de Duitse propaganda berichten van destijds 'Deutschland siegt an allen Fronten" vlak voordat Duitsland verslagen werd door de Soviets in Berlijn, 1945.
De EU samen met wat obese woke witneusjes die 24/7 getriggerd zijn uit de Engelstalige wereld is niet de hele wereldbevolking.![]()
Iedereen die wel eens zijn of haar zolderkamer verlaat en de wijde wereld intrekt snapt dat Rusland verre van geïsoleerd is. Zelfs in NAVO-land Turkije kan je gewoon Russia Today ontvangen, kan je roebels wisselen, is niemand boos op Rusland, heb je directe verbindingen per vliegtuig Aeroflot met diverse Russische steden.
quote:BRICS Chain ( BRICS) is vandaag ¤16,49 waard. Dit is een 0.2% daling sinds een uur geleden en een 2.8% daling sinds gisteren.
De waarde van BRICS is vandaag 5.5% lager vergeleken met de waarde 7 dagen geleden.
In de afgelopen 24 uur was het totale transactievolume van BRICS Chain ¤218.874.
quote:BRICS naar EUR grafiek
BRICS Chain (BRICS) is vandaag ¤ 15,76 waard , wat een1,7% stijging ten opzichte van een uur geleden en een4,5% daling sinds gisteren.
De waarde van BRICS vandaag is7,9% lager vergeleken met de waarde 7 dagen geleden.
In de afgelopen 24 uur was het totale volume van BRICS Chain verhandeld ¤216.587.
Vreemde valse tegenstelling.quote:
Maar dat is het niet, Reapers kosten 30 miljoen, kun je twee leopards van kopenquote:Op zondag 20 oktober 2024 15:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vreemde valse tegenstelling.
Hij zegt niet: we moeten drones maken, ten koste van tanks.
Hij zegt: drones maken is simpeler, dan het maken van tanks.
Kan gewoon lijkt me?quote:En ogenschijnlijk ligt idd iedereen te slapen. Je kan dagelijks zien wat drones kunnen, maar zelf grootschalig productie van die dingen opzetten? Nope.
Ligt aan het type van de drone.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vreemde valse tegenstelling.
Hij zegt niet: we moeten drones maken, ten koste van tanks.
Hij zegt: drones maken is simpeler, dan het maken van tanks.
En ogenschijnlijk ligt idd iedereen te slapen. Je kan dagelijks zien wat drones kunnen, maar zelf grootschalig productie van die dingen opzetten? Nope.
Het zijn niet die extreem grote lerpen die het slagveld domineren, het zijn de FPV drones die 100 USD kosten die het slagveld domineren. En drone-bombers, die ong. hetzelfde kosten. Met vaak een high end DJI a'raison 20K incl. nightvison en whatnot die overwatch doet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Maar dat is het niet, Reapers kosten 30 miljoen, kun je twee leopards van kopen
Dat was niet aan de orde.quote:Het ligt er echt aan wat het wapen moet kunnen en als je er een tank mee wilt vervangen (om het mankracht probleem op te lossen) dan is de drone in kwestie niet sneller, simpeler, goedkoper
We zitten met de economische ongelijkheid dat je voor cheap-ass FPV drones ladingen onderdeeltjes nodig hebt, die economisch 'optimaal' in china worden gemaakt.quote:Kan gewoon lijkt me?
Dat kan best. Lost het onderdelen probleem niet op.quote:Op zondag 20 oktober 2024 15:51 schreef Ulx het volgende:
Maar Nederland heeft toch ook samen met Oekraïne een drone programma opgezet?
Precies.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:00 schreef BEFEM het volgende:
Lijkt me geen overbodige luxe als je ergens 500.000 drones in een paar waarhuizen hebt liggen waar je tijdens oorlog alleen een granaat op moet knallen en klaar.
Ben meer benieuwd of de inzet van NK soldaten er niet toe leidt dat het Westen toch lange afstandswapens gaat leveren, en Cina zal hier ook niet gelukkig mee zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:29 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook, maar deels ook afhankelijk van hoe of wat je ze als missie geeft. Zeker nu Noord Korea ook meedoet ontstaat daar natuurlijk ruimte.
En die grensbewaking - ik meen in het noorden relatief wel - die posturing van Belarus is o.a. bedoeld om daar UAF troepen gebonden te houden zodat ze niet elders in worden gezet.
Denk als het zo simpel was, dat het al was gebeurd.quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:38 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Een drone hoeft niet hetzelfde te kunnen als een tank. De vraag is of drones mankracht kunnen compenseren.
Gepart en Stinger zijn toch westers, hoe komen ze dan aan westerse equivalenten en welke zijn dat dan, welk westers land verkoopt die aan Rusland ?quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk als het zo simpel was, dat het al was gebeurd.
En de Russen bezitten ook de Westerse equivalenten van wat een Gepard of Stinger kan.
phpmystyle bedoelt de niet-westerse varianten.quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:34 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Gepart en Stinger zijn toch westers, hoe komen ze dan aan westerse equivalenten en welke zijn dat dan, welk westers land verkoopt die aan Rusland ?
Equivalent betekent gelijkwaardig, dus wat zij ook hebben alleen dan zelf gemaakt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 17:34 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Gepart en Stinger zijn toch westers, hoe komen ze dan aan westerse equivalenten en welke zijn dat dan, welk westers land verkoopt die aan Rusland ?
ChatGPT zuigt ook hele rechtzaken uit zijn duim om maar een antwoord op je vraag te kunnen geven.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kun je wel aan google vragen, maar waarschijnlijk moet je dan allerlei bronnen doorspitten omdat het eenvoudige overzicht niet bestaat.
Dan hallucineert ChatGPT gewoon wat bij elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |