SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Je zegt eerder dat diegene met het meeste meat wint?quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat materiele steun helemaal geen effect heeft?
In dit geval niet want Rusland heeft helemaal niets te zoeken in Oekraïne. Het is geen situatie zoals Duitsland na wo1 waarbij de schuldvraag en oorzaken zeer complex en diffuus waren.quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind een duidelijke overwinning voor een van de partijen sowieso geen ideale oplossing. Want dan blijft het pijnpunt voor de andere partij altijd bestaan en daarmee de spanning. Een einde via onderhandelingen m met een voor beide partijen enigszins te accepteren oplossing is het beste
Ja, het "pijnpunt" is dan dat de rus imperialisten geen land hebben kunnen veroveren, als ze verliezen, en dat moeten we blijkbaar niet willen met z'n allen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In dit geval niet want Rusland heeft helemaal niets te zoeken in Oekraïne. Het is geen situatie zoals Duitsland na wo1 waarbij de schuldvraag en oorzaken zeer complex en diffuus waren.
Nou, het is eigenlijk gewoon toeval dat de Krim in 1954 die chroestjov administratief bij Oekraïne is ondergebracht. En er wonen al eeuwenlang meer Russen dan Oekraïners. Zo zwart wit is het nu ook weer niet. Ook hier is het diffuus en complex.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In dit geval niet want Rusland heeft helemaal niets te zoeken in Oekraïne. Het is geen situatie zoals Duitsland na wo1 waarbij de schuldvraag en oorzaken zeer complex en diffuus waren.
Er woonden krim tataren die "verhuisd" zijn door Stalin. Lees eens een geschiedenisboek voor je dit soort dingen roept ajb.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, het is eigenlijk gewoon toeval dat de Krim in 1954 die chroestjov administratief bij Oekraïne is ondergebracht. En er wonen al eeuwenlang meer Russen dan Oekraïners. Zo zwart wit is het nu ook weer niet. Ook hier is het diffuus en complex.
Dat wil niet zeggen dat de Krim bij Rusland hoortquote:Op zondag 13 oktober 2024 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, het is eigenlijk gewoon toeval dat de Krim in 1954 die chroestjov administratief bij Oekraïne is ondergebracht. En er wonen al eeuwenlang meer Russen dan Oekraïners. Zo zwart wit is het nu ook weer niet. Ook hier is het diffuus en complex.
Echter zijn dat ook door Rusland erkende grenzen. Dus zo zwart wit is het wel.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het arbitrair is en niet zo zwart wit als icf beweert. En dat daarom dus een einde aan de oorlog door onderhandeling het beste is. Anders blijft het altijd etteren.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat de Krim bij Rusland hoort
In belgie wonen ook veel nederlanders
Ik zei meer russen dan Oekraïners..quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Echter zijn dat ook door Rusland erkende grenzen. Dus zo zwart wit is het wel.
Er woonden orgineel veel meer tartaren maar die zijn grotendeels etnisch gezuiverd door stalin. Dat er nu meer Russen zouden wonen doet er niet toe. Dat is toegeven aan het succes van etnisch zuiveren.
Die onderhandelingen en referenda zijn al in de jaren 90 geweest. Onderhandelen helpt geen zier. Het elimineren van de poetin en zijn kliek en het ondermijnen van de Russische staat wel.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het arbitrair is en niet zo zwart wit als icf beweert. En dat daarom dus een einde aan de oorlog door onderhandeling het beste is. Anders blijft het altijd etteren.
Dat klopt alleen nietquote:Op zondag 13 oktober 2024 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zei meer russen dan Oekraïners..
Ik pleit niet voor het een of het ander hoor!! Ik zeg alleen dat het hier ook diffuus is.
Dat veranderd niets aan het argument. De weinigen die echt zo denken zijn de ultra nationalisten.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zei meer russen dan Oekraïners..
Ik pleit niet voor het een of het ander hoor!! Ik zeg alleen dat het hier ook diffuus is.
ik vrees dat Poetin niet uit is op onderhandelen, tenzij ie het mes op de keel heeft staan of de laars in de nek, de rode lijn zijn we al 10 keer gepasseerd , laat Polen nu maar Oekraine gaan helpenquote:Op zondag 13 oktober 2024 22:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het arbitrair is en niet zo zwart wit als icf beweert. En dat daarom dus een einde aan de oorlog door onderhandeling het beste is. Anders blijft het altijd etteren.
Polen zal waarschijnlijk alleen serieus “helpen” (boots on the ground) wanneer Oekraïne verliest, dan zullen ze Lviv oblast intrekken en wat andere gebieden wat de Poolse republiek verloren is aan de SU. Dat verklaart mijn inziens waarom ze als een idioot aan haar defensie werkt en Belarus af en toe gekke opmerkingen maakt dat ze Oekraïne gaan verdedigen als Polen een invasie start. Die voelen nattigheid denk ik.quote:Op zondag 13 oktober 2024 23:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vrees dat Poetin niet uit is op onderhandelen, tenzij ie het mes op de keel heeft staan of de laars in de nek, de rode lijn zijn we al 10 keer gepasseerd , laat Polen nu maar Oekraine gaan helpen
maar Oekraine moet bij de NATO dat is wel duidelijk ook en Belarussia ook als die oude gek Luka weg is
Op zich prima dat Polen Lemberg terugneemt, we moeten genocide niet belonen, maar dan Duitsland weer Danzig en omstreken terug.quote:Op zondag 13 oktober 2024 23:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Polen zal waarschijnlijk alleen serieus “helpen” (boots on the ground) wanneer Oekraïne verliest, dan zullen ze Lviv oblast intrekken en wat andere gebieden wat de Poolse republiek verloren is aan de SU. Dat verklaart mijn inziens waarom ze als een idioot aan haar defensie werkt en Belarus af en toe gekke opmerkingen maakt dat ze Oekraïne gaan verdedigen als Polen een invasie start. Die voelen nattigheid denk ik.
quote:Op zondag 13 oktober 2024 23:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Polen zal waarschijnlijk alleen serieus “helpen” (boots on the ground) wanneer Oekraïne verliest, dan zullen ze Lviv oblast intrekken en wat andere gebieden wat de Poolse republiek verloren is aan de SU. Dat verklaart mijn inziens waarom ze als een idioot aan haar defensie werkt en Belarus af en toe gekke opmerkingen maakt dat ze Oekraïne gaan verdedigen als Polen een invasie start. Die voelen nattigheid denk ik.
Polen gaat geen landjepik doen, maar Oekraine helpen om Poetin eruit te schoppen dat zou wel mooi zijnquote:Op zondag 13 oktober 2024 23:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als de belarussen zelf die lukashenko willen opruimen dan kan het maar zo zijn dat Polen een beetje gaat helpen en daar is Luka bang voorquote:Op zondag 13 oktober 2024 23:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
en nederland dan graag Zeeuws Vlaanderen met de haven van Antwerpen ookquote:Op maandag 14 oktober 2024 00:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zich prima dat Polen Lemberg terugneemt, we moeten genocide niet belonen, maar dan Duitsland weer Danzig en omstreken terug.
En ook Sudetenland?quote:Op maandag 14 oktober 2024 00:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zich prima dat Polen Lemberg terugneemt, we moeten genocide niet belonen, maar dan Duitsland weer Danzig en omstreken terug.
En de Elzas.quote:
Der Spiegel, die het van deze had.quote:Op maandag 14 oktober 2024 09:23 schreef LethalNinja het volgende:
Telegraaf zorgt ook weer voor gesprekken bij het koffiezet apparaat
https://www.telegraaf.nl/(...)usland-te-beeindigen
Uiteraard zonder het concreet te maken via een bron ofzo
komt Turkije met hun Ottomaanse rijk aanzetten zal je meemakenquote:Op maandag 14 oktober 2024 00:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ruzzia kan deze oorlogseconomie niet meer beeindigen, of met hele zware klappen, dan stort hun GDP volledig inquote:Op maandag 14 oktober 2024 09:23 schreef LethalNinja het volgende:
Telegraaf zorgt ook weer voor gesprekken bij het koffiezet apparaat
https://www.telegraaf.nl/(...)usland-te-beeindigen
Uiteraard zonder het concreet te maken via een bron ofzo
Oekraïne wordt militair en financieel ondersteund door de Europa en de USA. Dat kan echt nog wel even door dus waarom zouden ze accepteren dat Rusland grond krijgt. Kursk is ook nog in bezit als onderhandelings chip.quote:Op maandag 14 oktober 2024 09:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ruzzia kan deze oorlogseconomie niet meer beeindigen, of met hele zware klappen, dan stort hun GDP volledig in
Een oorlogseconomie kun je alleen voortzetten met oorlog of met verkoop van die zooi Ruzzia heeft verder weinig economie naast het opppompen van olie en gas
Waarschijnlijk was het plan door Oekraïne al uitgedacht in juni, toen de Russische opmars ten westen van Avdiivka stokte.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik dacht dat de USA hier negatief over geadviseerd had. Je eigen frontlijn verzwakken en mensen materieel verspillen om een valkuil op te zetten die in je nadeel uitpakt als je tegenstander er niet intrapt is gewoon niet slim. De G2 van de Oekraïeners heeft tijdens de wargame gewoon lopen suffen of is meegegaan met de groupthink die allang besloten had dat dit een goed idee was.
Daarom moet je altijd ook een beetje wereldvreemde en excentrieke lieden bij een sectie 2 zetten.
als er echt 200.000 noord koreaans kannonenvoer bij is dan kun je niet tegenop schietenquote:Op maandag 14 oktober 2024 09:36 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was het plan door Oekraïne al uitgedacht in juni, toen de Russische opmars ten westen van Avdiivka stokte.
Maar toen het plan ten uitvoer werd gebracht in begin augustus, waren de Russen op stoom, want ze hadden via Prohres de barrière Vovcha-rivier weten te omzeilen. De Oekraïners hadden daar op dat moment wel voldoende manschappen om de opmars richting de snelweg van Pokrovsk naar Chasiv Yar tegen te houden, maar dat ging ten koste van de verdediging van Prohres. Dus je kunt concluderen dat een deel van de manschappen die in Koersk gebruikt werden, beter naar het Pokrovskfront gestuurd hadden kunnen worden.
En datzelfde kun je van de Donbass-regio zeggen. Femke Halsema liep destijds met de button rond van 1873, want het was maar zo kort geleden dat we (=NL) de slavernij afschaften.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Punt is dat het gebied een hele complexe en diffuse geschiedenis heeft waarin allerlei staten allerlei stukken land tijden in bezit hebben gehad.quote:Op maandag 14 oktober 2024 09:45 schreef Idisrom het volgende:
[..]
En datzelfde kun je van de Donbass-regio zeggen. Femke Halsema liep destijds met de button rond van 1873, want het was maar zo kort geleden dat we (=NL) de slavernij afschaften.
Dat jaartal kun je ook wel voor de Donbass gebruiken . Toen pas ontstonden al die plaatsen omdat er mijnbouw werd ontdekt. Daar trokken meer Russen naar toe dan Oekraïners toen die steden in het Sovjet-periode tot bloei kwamen. De Oekraïners zaten daarvoor (1873) ook ten westen van de Donbass.
Drones weten wel raad met dat nood koreaanse kanonnenvoer. Grote groep bij elkaar, drone doet een akbar en ze zijn allemaal dood.quote:Op maandag 14 oktober 2024 09:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als er echt 200.000 noord koreaans kannonenvoer bij is dan kun je niet tegenop schieten
Als je het dan toch Lemberg gaat noemen, 'geef' het dan ook terug aan Oostenrijkquote:Op zondag 13 oktober 2024 23:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Zeker, dan is het wachten op de gevleugelde Huzaren die dankzij een verbond tussen Sobieski en Justinius geholpen zullen worden door de heropgerichte Varangiaanse garde en Constantinopel binnen zullen trekken... oh nee wacht, Turkijke is een 'bondgenoot'.quote:Op maandag 14 oktober 2024 09:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
komt Turkije met hun Ottomaanse rijk aanzetten zal je meemaken
Wacht nog even voor je hier binnenvalt, dan gaan we even bekijken of er via deze redenatie nog wat met Congo te doen valt...quote:Op maandag 14 oktober 2024 10:44 schreef ExTec het volgende:
Ik zie het al, wordt weer tijd dat we belgie in gaan lijven. Want ook diens ontstaan is immers uiterst "complex en diffuus".
En kunnen we indonesie ook niet gewoon weer onder de voet lopen? Is immers eeuwen van ons geweest, eigenlijk maar heel 'arbitrair' ook, dat we het 'administratief' aan de bevolking daar hebben gegeven.
Ruzzia is ook in Bulgarije langs de kust al sinds 2010 zover ik weet, Russische paspoorten aan het uitdelen aan de lokale bevolking met allerlei voordelen en Sovjet volksliederen zingen met kinderen van alle voomalige USSR landenquote:Op zondag 13 oktober 2024 22:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Gelezen, mooi artikel! Als dit zo doorgaat stort Rusland economisch in elk geval in.quote:Op maandag 14 oktober 2024 14:09 schreef ExTec het volgende:
Dus ondanks dat het kremlin bakken met geld naar defensie, of zeg maar eigenlijk: het ministerie van oorlog gooit, is de verhoging minder dan verleden jaar, en maakt het militair industrieel complex geen cent winst.
Interessant leesvoer:
Klik.
De Dubbelmonarchie bedoel je.quote:Op maandag 14 oktober 2024 10:40 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je het dan toch Lemberg gaat noemen, 'geef' het dan ook terug aan Oostenrijk
quote:'Rusland uiterlijk in 2030 in staat om NAVO aan te vallen'
Het Russische leger zal uiterlijk tegen het einde van dit decennium in staat zijn om de NAVO aan te vallen. Dat heeft Bruno Kahl gezegd aan een parlementair commissie in Berlijn. Kahl is het hoofd van de Duitse Bundesnachrichtendienst (BND), één van de drie geheime diensten van het land. Het Kremlin ontkent dat Rusland een bedreiging vormt voor de NAVO.
Ook Duitsland zelf is niet veilig. “Het Kremlin beschouwt Duitsland als een vijand”, aldus Kahl, die erop wijst dat zijn land de op één na grootste sponsor is van Oekraïne. “We zitten in een direct conflict met Rusland.”
Volgens Kahl wil de Russische president Vladimir Poetin “een nieuwe wereldorde” vestigen en zal hij daarvoor “de rode lijnen” van het Westen testen. De Russische geheime dienst gaat daarbij steeds agressiever te werk en handelt daarbij “zonder enige scrupules”, klinkt het.
https://www.demorgen.be/o(...)n-oekraine~b38bed0a/
Mogen die pleuris Russen eerst voorbij Polen. En die Polen investeren rap in hun eigen defensie. Laat dat een voorbeeld zijn voor de rest van Europa.quote:
Dit.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is dit voor een wappie?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |