En je denkt dat rus, met spionnen overal en nergens, nog nooit naar het link16 signaal heeft kunnen luisteren?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 21:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het artikel zegt ook dat als Oekraïne met link 16 gaat werken, Rusland ervan leert en hun strategie erop aanpast.
Daar zul je weinig over horen want tja, “dat doen die gekke Russen nou eenmaal”.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:59 schreef oheng het volgende:
Fighterbomber meldt een neergehaalde/neergestorte SU-34.
De russen gaan ondertussen door met hun dagelijkse drone aanvallen op burgers.
Hier een voorbeeld van wat de russische kanalen "de safari" noemen:
[ x ]
Het is wel wat uitgebreider dan dat. Van wikipedia:quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:35 schreef ExTec het volgende:
Link16 is, kort door de bocht, dat (bv) een F-16 ergens een raket afvuurt en een ander systeem dan de F-16 die de raket afvuurt, de verdere geleiding van die raket overneemt.
Als Oekraïne het tactische plaatje beter op orde heeft, en de eenheden beter samen kan laten werken, is dat gunstig voor Oekraïne. Echter kan Rusland daar ook weer zijn strategie op aanpassen. En die aanpassing maakt het Russische leger beter, en dat is wat men ook weer niet wil als men rekening wil blijven houden met een Russische aanval op navo-grondgebied (nog los van de situatie als Link 16 in Russische handen valt).quote:Met Link-16 is het mogelijk dat het daadwerkelijke “lokale tactische plaatje” in een bepaalde regio tussen grond, lucht en zeestrijdkrachten in realtime kan worden gedeeld en bewerkt. Men verkrijgt en behoudt hierdoor constant het overzicht op de meest actuele situatie in een crisis of in een gevecht en kan de commandovoering hierop aanpassen. Link-16-apparatuur kan zowel bij raketeenheden op de grond, als in vliegtuigen en schepen die met de luchtverdediging zijn belast en in bepaalde andere soorten gevechtsvliegtuigen worden aangetroffen.
Nee, dat is link-16 dus niet. Link-16 kan helemaal geen missiles aansturen of overgeven aan een ander systeem...quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:35 schreef ExTec het volgende:
En je denkt dat rus, met spionnen overal en nergens, nog nooit naar het link16 signaal heeft kunnen luisteren?
Link16 is, kort door de bocht, dat (bv) een F-16 ergens een raket afvuurt en een ander systeem dan de F-16 die de raket afvuurt, de verdere geleiding van die raket overneemt.
Waarom noem jij Rusland altijd rus?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
En je denkt dat rus, met spionnen overal en nergens, nog nooit naar het link16 signaal heeft kunnen luisteren?
Dus, hoe bedoel je, "rus hun strategie erop aanpast",
Kun je hier nog verder op ingaan, of is het na-papagaaien van wat je leest de limiet?
Je reageert liever op de schijtlollige posts van 3p3c die nog steeds weigert te quoten Het is trouwens tong80.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon geen, ik hou niet zo van dat @:starhopper , @:Tong80 en @:Extec postgedrag...
Op 8 en 9 oktober begonnen de Oekraïners weer enig terrein te veroveren richting Snagost en Korenevo. Daar is daarna een stevige Russische tegenreactie op gekomen, want de Russen willen Korenevo niet opnieuw op de frontlijn hebben.quote:
Het was al voor niets toen putin er niet intrapte en geen troepen uit de Donbas weghaalde hiervoorquote:Op zondag 13 oktober 2024 09:59 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Jeetje wel triest, dan was alles voor niets geweest.
Ach ik "lulde toen ook maar wat in de ruimte" volgens een aantal figuren hier toen ik zoiets zei.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:23 schreef LXIV het volgende:
Het was al voor niets toen putin er niet intrapte en geen troepen uit de Donbas weghaalde hiervoor
Het is vooral triest dat de Oekraïners gedwongen worden een groot deel van hun bevolking op te offeren om te voorkomen dat hun minderwaardige buurvolk het land verovert om hen uit te roeien. Het is sterven in de frontlinie of simpelweg uitgemoord worden, meer keuze hebben ze niet.quote:Op zondag 13 oktober 2024 09:59 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Jeetje wel triest, dan was alles voor niets geweest.
Het is makkelijk om kritiek te hebben op de door de Oekraïners gekozen taktiek, maar veel keuze hebben ze niet door de stelselmatige weigering van het westen om hen effectief te steunen. Veel meer keuze dan wanhoopsoffensieven blijft er niet over.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ach ik "lulde toen ook maar wat in de ruimte" volgens een aantal figuren hier toen ik zoiets zei.
Denk je dat Oekraïne nu Transnistrië zal gaan pakken?quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ach ik "lulde toen ook maar wat in de ruimte" volgens een aantal figuren hier toen ik zoiets zei.
Ik had verder geen kritiek op het plan want als Rusland wel zijn reserves had verplaatst dan was dat een flinke winst voor Oekraine geweest. Ik had alleen ernstige twijfels of Rusland dat daadwerkelijk ging doen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:55 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is makkelijk om kritiek te hebben op de door de Oekraïners gekozen taktiek, maar veel keuze hebben ze niet door de stelselmatige weigering van het westen om hen effectief te steunen. Veel meer keuze dan wanhoopsoffensieven blijft er niet over.
Zou het geen wanhoopsoffensief willen noemenquote:Op zondag 13 oktober 2024 11:55 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is makkelijk om kritiek te hebben op de door de Oekraïners gekozen taktiek, maar veel keuze hebben ze niet door de stelselmatige weigering van het westen om hen effectief te steunen. Veel meer keuze dan wanhoopsoffensieven blijft er niet over.
Wat @sp3c hierboven zegt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Denk je dat Oekraïne nu Transnistrië zal gaan pakken?
Daar kan Rusland weinig tegen doen.
Het is trouwens sp3c...quote:Op zondag 13 oktober 2024 07:00 schreef tong80 het volgende:
Je reageert liever op de schijtlollige posts van 3p3c die nog steeds weigert te quoten Het is trouwens tong80.
Ik dacht dat de USA hier negatief over geadviseerd had. Je eigen frontlijn verzwakken en mensen materieel verspillen om een valkuil op te zetten die in je nadeel uitpakt als je tegenstander er niet intrapt is gewoon niet slim. De G2 van de Oekraïeners heeft tijdens de wargame gewoon lopen suffen of is meegegaan met de groupthink die allang besloten had dat dit een goed idee was.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:55 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Voor niets is wat overdreven.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik dacht dat de USA hier negatief over geadviseerd had. Je eigen frontlijn verzwakken en mensen materieel verspillen om een valkuil op te zetten die in je nadeel uitpakt als je tegenstander er niet intrapt is gewoon niet slim. De G2 van de Oekraïeners heeft tijdens de wargame gewoon lopen suffen of is meegegaan met de groupthink die allang besloten had dat dit een goed idee was.
Daarom moet je altijd ook een beetje wereldvreemde en excentrieke lieden bij een sectie 2 zetten.
Diezelfde VS die ten principale weigert materiel te leveren? Die ook een negatief advies gaven over olie infra diep in rus onder vuur te nemen? Van wie er ook niet op opbouwende troepen concentraties dieper in rus geschoten mag worden? Van wie oekraine feitelijk deze oorlog met een hand op hun rug mag gaan uitvechten?quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:56 schreef LXIV het volgende:
Ik dacht dat de USA hier negatief over geadviseerd had.
Ik zeg zinnigere dingenquote:Op zondag 13 oktober 2024 07:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je reageert liever op de schijtlollige posts van 3p3c die nog steeds weigert te quoten Het is trouwens tong80.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Oeh, dat Zal JD Vance als muziek in de oren klinken! Proeftuin Rusland om te kijken of ze dit bij winst van de GOP ook kunnen doorvoeren in de USA.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 21:43 schreef oheng het volgende:
De russische staats TV doet een proefballonnetje voor een extra belasting voor kindloze gezinnen.
[ x ]
Die angst voor gezichtsverlies is denk ik juist de reden geweest dat Oekraine verwachtte dat Rusland zijn troepen uit het zwaartepunt (Donbas) zou halen, ondanks dat het tactisch gezien waanzin was. Maar dat heeft Putin dus niet gedaan. Verder denk ik niet dat hierdoor mensen echt anders naar hem zijn gaan kijken. Anti-Putin is anti-Putin gebleven en pro-Putin is pro-Putin gebleven..quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Voor niets is wat overdreven.
+ Oekraïne heeft Poetin een klap in het gezicht gegeven. Rusland is niet eens in staat om zijn eigen grenzen te verdedigen. Behoorlijk pijnlijk voor mister security zoals Poetin zichzelf graag presenteert.
Ik heb de cijfers niet, maar denk je dat ze netto meer krijgsgevangenen en slachtoffers gemaakt hebben dan zelf verloren?quote:+ Oekraïne heeft er een hoop krijgsgevangenen bij, is weer handig om Oekraïense gevangenen vrij te krijgen
Zo lang de oorlog duurt is het eigenlijk alleen maar gunstig voor Rusland als Oekraine het bezet houdt. Veel strategische waarde heeft het niet... Na de oorlog heeft het weinig onderhandelingswaarde omdat het voor Oekraine toch een pain in the ass is om te hebben en bezet te houden.quote:+ Oekraïne heeft een stuk Russische grond dat de Russen vroeg of laat toch wel terug willen, dat kan geruild worden, of de Russen zullen het weer willen heroveren.
De hele opzet was echt om Putin te verleiden om zijn troepen uit het zwaartepunt (de Donbass) weg te halen en daarmee het front daar te ontlasten. Dat is volkomen mislukt. Een kostbare fout. Misschien zelfs zo kostbaar dat deze uiteindelijk de oorlog in het nadeel van Oekraine beslecht.quote:- Het gebied bezetten en bezet houden kost Oekraïne moeite en middelen, terwijl de situatie in de Donbass fnuikend is.
Ik moest lachen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:56 schreef LXIV het volgende:
Daarom moet je altijd ook een beetje wereldvreemde en excentrieke lieden bij een sectie 2 zetten.
Het zijn altijd een beetje de militaire nerds, toch?quote:
Ja, er zitten vaak wel van die zonderlingen tussen...quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:08 schreef LXIV het volgende:
Het zijn altijd een beetje de militaire nerds, toch?
quote:Op zondag 13 oktober 2024 14:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik zeg zinnigere dingenZoalsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
moet je ff in mycroft kijken en dan zoeken naar posts gemaakt door sp3c oidquote:
deze vond ik bv wel aardigquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:36 schreef sp3c het volgende:
50 km van enemy controlled territory zegt ook niet zo heel veel als je lucht/luchtraketten 100 km ver kunnen vliegen
Wat is mycroftquote:Op zondag 13 oktober 2024 15:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
moet je ff in mycroft kijken en dan zoeken naar posts gemaakt door sp3c oid
Iedereen kan Starlink toch kopen/gebruiken?quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:52 schreef AFA2022 het volgende:
Is Musk een aanhanger van Poetin? Vraag me af in hoeverre hij verantwoordlijk gehouden kan worden, aangezien de opmars van de Russen de laatste tijd blijkbaar aan Starlink te danken is.
https://www.nu.nl/spannin(...)ars-in-oekraine.html
Nee de Russen hebben meerdere Starlink-terminals illegaal bemachtigd en naar blijkt zijn ze al ermee bezig om er een stokje voor te steken.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iedereen kan Starlink toch kopen/gebruiken?
Zo kunnen we Bill Gates ook wel verantwoordelijk houden dat het internet gebruikt wordt door landen voor oorlogsdoeleinden.
Het is alweer twee maanden geleden, maar de mediagenieke klap die Oekraïne uitdeelde aan Rusland was enorm. En nu kun je doen alsof het allemaal niet uitmaakt, dat anti-Poetin en pro-Poetin hetzelfde gebleven is. Maar dit is best wel iets dat aan Poetin kan blijven kleven, Poetin vindt een strategisch doel halen in de Donbass belangrijker dan het beschermen van zijn eigen Russische burgers (en dan laat ik de opinie van de gevluchte mensen in Koersk en de aangrenzende oblasten nog maar even achterwege).quote:Op zondag 13 oktober 2024 14:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die angst voor gezichtsverlies is denk ik juist de reden geweest dat Oekraine verwachtte dat Rusland zijn troepen uit het zwaartepunt (Donbas) zou halen, ondanks dat het tactisch gezien waanzin was. Maar dat heeft Putin dus niet gedaan. Verder denk ik niet dat hierdoor mensen echt anders naar hem zijn gaan kijken. Anti-Putin is anti-Putin gebleven en pro-Putin is pro-Putin gebleven..
Dat denk ik wel, bovendien zijn het waardevolle krijgsgevangenen. Russen die in Oekraïne gevangengenomen worden zijn vaak gevangenen (uit Russische gevangenissen) of beroepsmilitairen, terwijl Russische militairen in Koerst dienstplichtigen zijn, dat ligt uiteraard gevoeliger.quote:Ik heb de cijfers niet, maar denk je dat ze netto meer krijgsgevangenen en slachtoffers gemaakt hebben dan zelf verloren?
Dit geldt andersom ook. Rusland zal enorme bedragen moeten betalen om de veroverde gebieden in Rusland op orde te krijgen. Bovendien blijft er het probleem van Oekraïense partizanen.quote:Zo lang de oorlog duurt is het eigenlijk alleen maar gunstig voor Rusland als Oekraine het bezet houdt. Veel strategische waarde heeft het niet... Na de oorlog heeft het weinig onderhandelingswaarde omdat het voor Oekraine toch een pain in the ass is om te hebben en bezet te houden.
Wel grappig, je begon ermee dat je dacht dat Oekraïne verwacht had dat Rusland troepen weg zou halen. En nu eindig je ermee dat het echt de opzet was.quote:De hele opzet was echt om Putin te verleiden om zijn troepen uit het zwaartepunt (de Donbass) weg te halen en daarmee het front daar te ontlasten. Dat is volkomen mislukt. Een kostbare fout. Misschien zelfs zo kostbaar dat deze uiteindelijk de oorlog in het nadeel van Oekraine beslecht.
Maar wat is nu effectief het effect dan? Van die enorme klap? Heeft Putin aan populariteit verloren? Is zijn machtspositie aangetast? Ik kan daar niks van merken.quote:Op zondag 13 oktober 2024 18:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is alweer twee maanden geleden, maar de mediagenieke klap die Oekraïne uitdeelde aan Rusland was enorm. En nu kun je doen alsof het allemaal niet uitmaakt, dat anti-Poetin en pro-Poetin hetzelfde gebleven is. Maar dit is best wel iets dat aan Poetin kan blijven kleven, Poetin vindt een strategisch doel halen in de Donbass belangrijker dan het beschermen van zijn eigen Russische burgers (en dan laat ik de opinie van de gevluchte mensen in Koersk en de aangrenzende oblasten nog maar even achterwege).
Deze video laat overigens mooi zien hoe de Russische propaganda reageerde op de inval in Rusland. En dat verliep nogal rommelig.
[..]
Andersom kan het gevangen nemenv van dienstplichten en een aanval op grondgebied van Rusland zelf juist de narratief versterken dat Rusland bedreigd wordt. En die dienstplichtigen zijn kwalitatief minder dan de beroeps die in Rusland vechten.quote:Dat denk ik wel, bovendien zijn het waardevolle krijgsgevangenen. Russen die in Oekraïne gevangengenomen worden zijn vaak gevangenen (uit Russische gevangenissen) of beroepsmilitairen, terwijl Russische militairen in Koerst dienstplichtigen zijn, dat ligt uiteraard gevoeliger.
Is Oekraine daar dan stelselmatig dorpen aan het vernietigen? Nee toch? En partizanen maken geen schijn van kans in een gebied dat volledig Russisch is. Die hebben altijd de steun van de aanwezige bevolking nodig.quote:Dit geldt andersom ook. Rusland zal enorme bedragen moeten betalen om de veroverde gebieden in Rusland op orde te krijgen. Bovendien blijft er het probleem van Oekraïense partizanen.
[..]
Nee, ik zei dat ik dacht de Oekrainers ingeschat hadden dat Putins angst voor gezichtsverlies zou zorgen dat hij, ondanks dat het tactisch slecht was, toch zou ingrijpen. Dat bleek niet zo te zijn.quote:Wel grappig, je begon ermee dat je dacht dat Oekraïne verwacht had dat Rusland troepen weg zou halen. En nu eindig je ermee dat het echt de opzet was.
Bovendien doe je er nog een schepje bovenop, je denkt nu zelfs dat deze actie de hele oorlog in het nadeel van Oekraïne zal beslechten (en nee, dat denk ik niet, daar is deze slag ook weer niet groot genoeg voor).
Ze gingen van 'binnen enkele weken is Oekraïne gevallen', naar 'de oorlog gaat toch wel langer duren dan we gedacht hadden', naar 'we verliezen de slag om Kiev', naar 'Kherson en Kharkiv zijn weer in Oekraïense handen', naar 'nu hebben de Oekraïners zelfs Koersk bezet'.quote:Op zondag 13 oktober 2024 18:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar wat is nu effectief het effect dan? Van die enorme klap? Heeft Putin aan populariteit verloren? Is zijn machtspositie aangetast? Ik kan daar niks van merken.
Een dienstplichtige gevangengenomen in Rusland is meer waard dan een Rus waarvan eigenlijk wel duidelijk is dat hij vogelvrij is in Oekraïne. Het Russische publiek (het thuisfront) maakt zich daar meer druk over.quote:Andersom kan het gevangen nemenv van dienstplichten en een aanval op grondgebied van Rusland zelf juist de narratief versterken dat Rusland bedreigd wordt. En die dienstplichtigen zijn kwalitatief minder dan de beroeps die in Rusland vechten.
Dit impliceert dat Rusland alle pro-Oekraïense geluiden uit kan bannen. En dat ze de grens hermetisch af kan sluiten (dat laatste lijkt me eigenlijk onmogelijk).quote:Is Oekraine daar dan stelselmatig dorpen aan het vernietigen? Nee toch? En partizanen maken geen schijn van kans in een gebied dat volledig Russisch is. Die hebben altijd de steun van de aanwezige bevolking nodig.
Dus de reden is gezichtsverlies (dat denk je), maar dat Oekraïne de opzet had om Poetin te verleiden om troepen uit de Donbass te halen, dat weet je zeker. Okay, wat jij wil.quote:Nee, ik zei dat ik dacht de Oekrainers ingeschat hadden dat Putins angst voor gezichtsverlies zou zorgen dat hij, ondanks dat het tactisch slecht was, toch zou ingrijpen. Dat bleek niet zo te zijn.
Dat de opzet zeker was om Putin te verleiden zijn troepen in de Donbass weg te halen staat als een paal boven water. Zo begon ik een aantal posts hierboven ook.
Zit jij zit wel in de hoek van mensen die denken dat Rusland de oorlog wint, dit omdat het een groter land is, en ze momenteel (langzaam) winnen in de Donbass.quote:Op zondag 13 oktober 2024 18:47 schreef LXIV het volgende:
Tja, en wat de gevolgen hiervan zijn op de gehele oorlog weet ik ook niet met zekerheid, net als niemand. Maar onder aan de streep was deze specifieke actie zeker in het voordeel van Putin. En zoveel scheelt het nu ook weer niet tussen allebei de partijen...
En:quote:De inkomsten uit gas en olie stagneren sinds het tweede jaar van de grootschalige oorlog in Oekraïne. Het feit dat Gazprom, het grootste energieconcern ter wereld, door het wegvallen van veel Europese markten dit jaar voor het eerst sinds een kwarteeuw verlies heeft geleden op haar aardgaspoot en ook niet verwacht daarvan snel te kunnen herstellen is het meeste aansprekende voorbeeld van deze omslag.
Nee, ik denk dat Oekraïne wint omdat in dit soort conflicten op lange termijn altijd het blok dat economisch het sterkst is wint. Of China moet Rusland net zo gaan steunen als de NAVO Oekraïnequote:Op zondag 13 oktober 2024 19:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zit jij zit wel in de hoek van mensen die denken dat Rusland de oorlog wint, dit omdat het een groter land is, en ze momenteel (langzaam) winnen in de Donbass.
Punt is dat het ook slecht gaat met Rusland. De Russische economie staat er zeer slecht voor, en dat de boel knapt is niet gek gedacht.
Lees dit artikel maar: https://platformraam.nl/d(...)el-maar-sluipend-gif
Kort samengevat:
De inkomsten uit gas en olie stagneren.
[..]
En:
- In 2025 spendeert Rusland 40% van zijn staatsbegroting aan defensie en de veiligheidsdiensten
- Rusland vergrijst, zo'n 30% van de bevolking krijgt een pensioen
- Jonge hoogopgeleide Russen en immigranten vertrekken
- Inflatie blijft aanwezig, de rente op staat op staatsobligaties is inmiddels 17,25%
- Het onderwijs en sociale infrastructuur worden uitgekleed
Ben het met je eens maar dan moet die steun wel blijven en Oekraïne nog zeker een jaar ellende verduren.quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat Oekraïne wint omdat in dit soort conflicten op lange termijn altijd het blok dat economisch het sterkst is wint. Of China moet Rusland net zo gaan steunen als de NAVO Oekraïne
Ik vind een duidelijke overwinning voor een van de partijen sowieso geen ideale oplossing. Want dan blijft het pijnpunt voor de andere partij altijd bestaan en daarmee de spanning. Een einde via onderhandelingen m met een voor beide partijen enigszins te accepteren oplossing is het bestequote:Op zondag 13 oktober 2024 21:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ben het met je eens maar dan moet die steun wel blijven en Oekraïne nog zeker een jaar ellende verduren.
De overwinning van Trump kan natuurlijk wel een kantelpunt worden. Trump is er gek genoeg voor om een 'fantastische deal' te maken waarbij de Russen hun gestolen gebieden mogen houden.quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ben het met je eens maar dan moet die steun wel blijven en Oekraïne nog zeker een jaar ellende verduren.
Op een gegeven moment ben je door je mensen heen en stort de boel in. De winnaar is wie het het langste kan volhouden qua menskracht.quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat Oekraïne wint omdat in dit soort conflicten op lange termijn altijd het blok dat economisch het sterkst is wint. Of China moet Rusland net zo gaan steunen als de NAVO Oekraïne
Zelfs stalin was er eerlijk over dat zonder materiele hulp van de VS, de USSR WO2 gewoon had verloren.quote:Op zondag 13 oktober 2024 21:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Op een gegeven moment ben je door je mensen heen en stort de boel in. De winnaar is wie het het langste kan volhouden qua menskracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |