En je denkt dat rus, met spionnen overal en nergens, nog nooit naar het link16 signaal heeft kunnen luisteren?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 21:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het artikel zegt ook dat als Oekraïne met link 16 gaat werken, Rusland ervan leert en hun strategie erop aanpast.
Daar zul je weinig over horen want tja, “dat doen die gekke Russen nou eenmaal”.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 12:59 schreef oheng het volgende:
Fighterbomber meldt een neergehaalde/neergestorte SU-34.
De russen gaan ondertussen door met hun dagelijkse drone aanvallen op burgers.
Hier een voorbeeld van wat de russische kanalen "de safari" noemen:
[ x ]
Het is wel wat uitgebreider dan dat. Van wikipedia:quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:35 schreef ExTec het volgende:
Link16 is, kort door de bocht, dat (bv) een F-16 ergens een raket afvuurt en een ander systeem dan de F-16 die de raket afvuurt, de verdere geleiding van die raket overneemt.
Als Oekraïne het tactische plaatje beter op orde heeft, en de eenheden beter samen kan laten werken, is dat gunstig voor Oekraïne. Echter kan Rusland daar ook weer zijn strategie op aanpassen. En die aanpassing maakt het Russische leger beter, en dat is wat men ook weer niet wil als men rekening wil blijven houden met een Russische aanval op navo-grondgebied (nog los van de situatie als Link 16 in Russische handen valt).quote:Met Link-16 is het mogelijk dat het daadwerkelijke “lokale tactische plaatje” in een bepaalde regio tussen grond, lucht en zeestrijdkrachten in realtime kan worden gedeeld en bewerkt. Men verkrijgt en behoudt hierdoor constant het overzicht op de meest actuele situatie in een crisis of in een gevecht en kan de commandovoering hierop aanpassen. Link-16-apparatuur kan zowel bij raketeenheden op de grond, als in vliegtuigen en schepen die met de luchtverdediging zijn belast en in bepaalde andere soorten gevechtsvliegtuigen worden aangetroffen.
Nee, dat is link-16 dus niet. Link-16 kan helemaal geen missiles aansturen of overgeven aan een ander systeem...quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:35 schreef ExTec het volgende:
En je denkt dat rus, met spionnen overal en nergens, nog nooit naar het link16 signaal heeft kunnen luisteren?
Link16 is, kort door de bocht, dat (bv) een F-16 ergens een raket afvuurt en een ander systeem dan de F-16 die de raket afvuurt, de verdere geleiding van die raket overneemt.
Waarom noem jij Rusland altijd rus?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
En je denkt dat rus, met spionnen overal en nergens, nog nooit naar het link16 signaal heeft kunnen luisteren?
Dus, hoe bedoel je, "rus hun strategie erop aanpast",
Kun je hier nog verder op ingaan, of is het na-papagaaien van wat je leest de limiet?
Je reageert liever op de schijtlollige posts van 3p3c die nog steeds weigert te quotenquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 18:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon geen, ik hou niet zo van dat @:starhopper, @:Tong80
en @:Extec
postgedrag...
Op 8 en 9 oktober begonnen de Oekraïners weer enig terrein te veroveren richting Snagost en Korenevo. Daar is daarna een stevige Russische tegenreactie op gekomen, want de Russen willen Korenevo niet opnieuw op de frontlijn hebben.quote:
Het was al voor niets toen putin er niet intrapte en geen troepen uit de Donbas weghaalde hiervoorquote:Op zondag 13 oktober 2024 09:59 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Jeetje wel triest, dan was alles voor niets geweest.
Ach ik "lulde toen ook maar wat in de ruimte" volgens een aantal figuren hier toen ik zoiets zei.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:23 schreef LXIV het volgende:
Het was al voor niets toen putin er niet intrapte en geen troepen uit de Donbas weghaalde hiervoor
Het is vooral triest dat de Oekraïners gedwongen worden een groot deel van hun bevolking op te offeren om te voorkomen dat hun minderwaardige buurvolk het land verovert om hen uit te roeien. Het is sterven in de frontlinie of simpelweg uitgemoord worden, meer keuze hebben ze niet.quote:Op zondag 13 oktober 2024 09:59 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Jeetje wel triest, dan was alles voor niets geweest.
Het is makkelijk om kritiek te hebben op de door de Oekraïners gekozen taktiek, maar veel keuze hebben ze niet door de stelselmatige weigering van het westen om hen effectief te steunen. Veel meer keuze dan wanhoopsoffensieven blijft er niet over.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ach ik "lulde toen ook maar wat in de ruimte" volgens een aantal figuren hier toen ik zoiets zei.
Denk je dat Oekraïne nu Transnistrië zal gaan pakken?quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ach ik "lulde toen ook maar wat in de ruimte" volgens een aantal figuren hier toen ik zoiets zei.
Ik had verder geen kritiek op het plan want als Rusland wel zijn reserves had verplaatst dan was dat een flinke winst voor Oekraine geweest. Ik had alleen ernstige twijfels of Rusland dat daadwerkelijk ging doen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:55 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is makkelijk om kritiek te hebben op de door de Oekraïners gekozen taktiek, maar veel keuze hebben ze niet door de stelselmatige weigering van het westen om hen effectief te steunen. Veel meer keuze dan wanhoopsoffensieven blijft er niet over.
Zou het geen wanhoopsoffensief willen noemenquote:Op zondag 13 oktober 2024 11:55 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is makkelijk om kritiek te hebben op de door de Oekraïners gekozen taktiek, maar veel keuze hebben ze niet door de stelselmatige weigering van het westen om hen effectief te steunen. Veel meer keuze dan wanhoopsoffensieven blijft er niet over.
Wat @sp3c hierboven zegt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Denk je dat Oekraïne nu Transnistrië zal gaan pakken?
Daar kan Rusland weinig tegen doen.
Het is trouwens sp3c...quote:Op zondag 13 oktober 2024 07:00 schreef tong80 het volgende:
Je reageert liever op de schijtlollige posts van 3p3c die nog steeds weigert te quotenHet is trouwens tong80.
Ik dacht dat de USA hier negatief over geadviseerd had. Je eigen frontlijn verzwakken en mensen materieel verspillen om een valkuil op te zetten die in je nadeel uitpakt als je tegenstander er niet intrapt is gewoon niet slim. De G2 van de Oekraïeners heeft tijdens de wargame gewoon lopen suffen of is meegegaan met de groupthink die allang besloten had dat dit een goed idee was.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:55 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Voor niets is wat overdreven.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik dacht dat de USA hier negatief over geadviseerd had. Je eigen frontlijn verzwakken en mensen materieel verspillen om een valkuil op te zetten die in je nadeel uitpakt als je tegenstander er niet intrapt is gewoon niet slim. De G2 van de Oekraïeners heeft tijdens de wargame gewoon lopen suffen of is meegegaan met de groupthink die allang besloten had dat dit een goed idee was.
Daarom moet je altijd ook een beetje wereldvreemde en excentrieke lieden bij een sectie 2 zetten.
Diezelfde VS die ten principale weigert materiel te leveren? Die ook een negatief advies gaven over olie infra diep in rus onder vuur te nemen? Van wie er ook niet op opbouwende troepen concentraties dieper in rus geschoten mag worden? Van wie oekraine feitelijk deze oorlog met een hand op hun rug mag gaan uitvechten?quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:56 schreef LXIV het volgende:
Ik dacht dat de USA hier negatief over geadviseerd had.
Ik zeg zinnigere dingenquote:Op zondag 13 oktober 2024 07:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je reageert liever op de schijtlollige posts van 3p3c die nog steeds weigert te quotenHet is trouwens tong80.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |