quote:Europese Commissie bevestigt: asiel-opt-out Nederland niet aan de orde
De regels voor asiel en migratie "blijven bindend voor Nederland" en een wijziging van het Europees verdrag is niet aan de orde. Dat zegt een woordvoerder van de Europese Commissie in een reactie op de brief van minister Faber van Asiel en Migratie waarin zij de commissie liet weten dat Nederland een opt-out wil als er een nieuw Europees verdrag komt.
Faber schreef in de brief aan Eurocommissaris Johansson dat Nederland graag een uitzondering wil voor bepaalde Europese regels op het gebied van migratie, een zogeheten opt-out. Zo wil ze Nederland meer controle geven over het eigen asielbeleid.
Politiek verslaggever Jorn Jonker:
"Dat het kabinet deze stap zo snel zet, is vooral een symbolisch gebaar. Faber wil uitstralen dat ze opschiet en dat ze werk maakt van het regeerprogramma. Kabinetsleden weten zelf ook dat als dit al lukt, en over de kansen daarop zijn ze achter de schermen zelf nogal cynisch, het jaren duurt.
Maar het signaal dat er in Nederland een andere wind waait is wel alvast gegeven. Faber heeft daarmee een belangrijk punt voor de PVV nu al uitgevoerd, ook al is het de eerste stap in dat lange traject.
Met de timing van deze brief, op de ochtend van de Algemene Politieke Beschouwingen, weet Faber in elk geval toch de politieke aandacht naar een PVV'er toe te trekken. Bij dat belangrijke debat was Wilders altijd de eerste spreker en wist hij, op zijn minst, de eerste uren de verslaggeving te domineren. Wilders is niet meer de eerste spreker, want die eer is altijd voor de grootste oppositiepartij, nu GroenLinks-PvdA, maar toch staat de PVV in de schijnwerpers."
De woordvoerder van de commissie laat weten dat ze de brief van Faber hebben ontvangen. "We verwachten niet dat het EU-verdrag snel wordt gewijzigd", zegt ze. Ook verwacht ze op korte termijn geen Europese wijzigingen op het gebied van asiel en migratie.
Migratiepact prioriteit
De woordvoerder wijst erop dat Faber in haar brief erkent dat voor een opt-out een verdragswijziging nodig is. Verder zegt de commissie te verwelkomen dat Nederland in de brief schrijft dat de uitvoering van het recent aangenomen migratiepact van de EU prioriteit heeft.
In dat migratiepact hebben EU-landen afspraken gemaakt, zoals het meteen screenen van migranten aan de Europese buitengrenzen en het aanmerken van asielzoekers als kansrijk en kansarm. Migranten krijgen volgens het akkoord vanaf halverwege 2026 aan de buitengrenzen van de EU te horen of ze naar binnen mogen.
Wat is er logisch aan dan?quote:Op woensdag 18 september 2024 16:38 schreef ems. het volgende:
Logische stap en zowel op Nederlands als Europees niveau een vrij slimme move met degelijke timing. Wat mensen posten op de socials is dan weer een stuk minder interessant.
Je hebt waarschijnlijk een vrij laag salaris of niet? Als je de basis van onderhandelen nog niet begrijpt.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:31 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)and-niet-aan-de-orde
[..]
Wel typisch PVV. Een brief schrijven en opsturen met een verzoek waarvan je het antwoord al weet. En dat dan opsturen naar een orgaan dat er helemaal niet over gaat
Maarja, Geert natuurlijk posten dat Faber GESCHIEDENIS aan het schrijven is![]()
[ afbeelding ]
Dat de PVV in ieder geval door laat schemeren dat ze dat agendapunt nog steeds nastreven en dat ze, zoals het artikel zegt, er vaart achter zetten en alleen de EC laten weten dat Nederland 'anders' over dingen is na gaan denken.quote:
quote:Op woensdag 18 september 2024 16:49 schreef Harvest89 het volgende:
En helemaal terecht.
Een of andere crisis fantaseren omdat je geen fan bent van bepaalde burgers, en zo je zin proberen door te drukken.
Gevaarlijke partij met kwaadaardig volk aan het roer.
We zijn al netto betaler dus we kunnen gewoon besluiten minder bij te dragen. Er is genoeg onderhandelingsruimte om zo'n afwijzing uit te onderhandelen.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:30 schreef suijkerbuijk het volgende:
Gewoon alles naar Brussel sturen.
Klaar laat hun het maar uit zoeken
En dan verder gewoon schijt hebben aan de Europese Commissie.
Eigen land is in belang.
Betaal liever op die manier miljarden maar geen asielzoekers meer via boetes.
Dan miljarden aan asielbeleid.
Geen huizen voor eigen bevolking.
En verhoog criminaliteit.
Dus van mij part fuck de EU.
En stap er morgen er maar uit.
De EU is onstaan van uit de ww2 dat nooit meer een oorlog zal komen.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:32 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We zijn al netto betaler dus we kunnen gewoon besluiten minder bij te dragen. Er is genoeg onderhandelingsruimte om zo'n afwijzing uit te onderhandelen.
Het zijn alleen die zure linkse sneeuwvlokjes die overal maar mee akkoord willen gaan. Als je toch zo in het leven staat man. Dan kom je toch ook serieus nergens...
Nee joh, een burgeroorlog komt er niet.quote:Op woensdag 18 september 2024 17:36 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De EU is onstaan van uit de ww2 dat nooit meer een oorlog zal komen.
De eerste oorlog die wie hier gaan krijgen is dadelijk een burgeroorlog tegen de EU.
Je ziet dit van alle kanten komen omdat er steeds meer rechts word gestemd.
Tenslotte de EU is door ouwe generatie opgericht maar wie zegt dat huidige generatie hier op zat te wachten.
Trouwens dat hele asielbeleid staat nergens op .
Als of je de hele wereld in de EU kan stoppen.
De mensenrechten van oorsprong is voor komen dat er mensen handel als slaven en kinderarbeid.
En dat is gewoon uitgegroeid tot kom maar hier .
Gratis alles te kosten van onze huidige werkende slaven die via de belasting alles betalen.
Flikker er maar mee op.
En jij denkt dat die handelswijze strookt met Omtzigt's idee van een nieuwe bestuurscultuur?quote:Op woensdag 18 september 2024 18:42 schreef RotatoR het volgende:
Het is aan de orde zodra ze straks instemming van Nederland nodig hebben voor een of ander verdrag of besluit.
Omtzigt die in zijn recente lezing aangaf dat hij vond dat er meer taken vanuit Europa terug naar nationaal niveau moeten? Die zou daar best voor te porren zijn.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En jij denkt dat die handelswijze strookt met Omtzigt's idee van een nieuwe bestuurscultuur?
Dit is een onderhandelingsstrategie. In principe zou je het vetorecht kunnen misbruiken om elk besluit te torpederen zodoende je zin door te drijven a la Orbán.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En jij denkt dat die handelswijze strookt met Omtzigt's idee van een nieuwe bestuurscultuur?
Omtzigt heeft zelf voor zo'n opt-out gepleit.quote:Op woensdag 18 september 2024 18:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 september 2024 19:30 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Omtzigt heeft zelf voor zo'n opt-out gepleit.
Omtzigt: Nederland moet zich harder opstellen in Europese Unie
Niet gelezen.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:38 schreef ems. het volgende:
Logische stap en zowel op Nederlands als Europees niveau een vrij slimme move met degelijke timing. Wat mensen posten op de socials is dan weer een stuk minder interessant.
"Ze" komen er nog wel achter. Ik geniet momenteel met volle teugen. Wat een kermis.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:49 schreef Harvest89 het volgende:
En helemaal terecht.
Een of andere crisis fantaseren omdat je geen fan bent van bepaalde burgers, en zo je zin proberen door te drukken.
Ben je weer aan de drank?quote:Op woensdag 18 september 2024 19:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
"Ze" komen er nog wel achter. Ik geniet momenteel met volle teugen. Wat een kermis.
quote:Op woensdag 18 september 2024 17:30 schreef suijkerbuijk het volgende:
Gewoon alles naar Brussel sturen.
Ja. Hoezoquote:
Nee de procedure om iedere keer in bezwaar gaan moeten ze afschaffen, gewoon binnen 6 maanden ja of nee en dan het land uit en dan om de 2 jaar herzien.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:49 schreef Confetti het volgende:
Een Verdragswijziging waarin specifiek dit wordt opgenomen is inderdaad kansloos.
Er is nu wel veel meer mogelijk dan we doen. Maak het leven van die asielzoekers en statushouders zo zuur mogelijk. Laat ze op het gras slapen, laat ze jaren wachten op gezinsheriniging, beperk de toegang tot de sociale voorzieningen voor migranten met subsidiare bescherming (b-status) tot een absoluut minimum, geen voorrang op huisvesting etc etc.
Er is nog gigantisch veel mogelijk. Als we hier op het niveau van Roemenie of Bulgarije gaan zitten komt er bijna niemand meer, dat garandeer ik je. Het blijven opportunisten.
Ja het is onderhand zielig. "Kan niet, mag niet" dat zijn de enige woorden die zuur links nog uit haar mond krijgt.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Nederland is dat kind dat aan de juf vraagt of het mag spijbelen.
Duitsland en Zweden zijn ondertussen gewoon naar buiten gelopen. Denemarken is nooit naar school geweest, België begint er langzaam ook bij te horen, Polen en Hongarije staan verderop te roken in tracksuit.
Hoezo arrogant? Antwoord is duidelijk, daar hoef je niet over na te denkenquote:Op woensdag 18 september 2024 16:41 schreef thedeedster het volgende:
Ik had niks anders verwacht. Wel arrogant hoe snel de reactie komt. Dat kunnen ze blijkbaar dus wél.
En dit is natuurlijk een spel. Een spel dat nog lang niet voorbij is.
Ja precies. Het begint onderhand wel een beetje zielig te worden om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:01 schreef Nattekat het volgende:
Heel veel mensen die niet snappen dat dit een eerste onderhandelingsstap is.
Alleen aan natuurwetten moet je je houden. Zijn ze door mensen gemaakt, dan is het een keuze.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:59 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja het is onderhand zielig. "Kan niet, mag niet" dat zijn de enige woorden die zuur links nog uit haar mond krijgt.
Deur is al dichtgegooid. Valt niks te onderhandelenquote:Op woensdag 18 september 2024 20:01 schreef Nattekat het volgende:
Alleen als je ondenkbaar dom bent ga je akkoord met een simpel antwoord. Dat zij nu nee zeggen wil niet zeggen dat wij dat hoeven te accepteren.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Hoezo arrogant? Antwoord is duidelijk, daar hoef je niet over na te denken
Woon je toevallig in een bijstandsflat?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Deur is al dichtgegooid. Valt niks te onderhandelen
De beste eerste onderhandelingsstap is gewoon doen, en de reactie af te wachten.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:01 schreef Nattekat het volgende:
Oh, gaan ze de opvang fatsoenlijk regelen dan?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:04 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja precies. Het begint onderhand wel een beetje zielig te worden om eerlijk te zijn.
Ik ben in ieder geval blij dat het kabinet stappen zet om eens wat te gaan doen aan alle migratie-ellende.
Niet echt. Jij?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:06 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Woon je toevallig in een bijstandsflat?
jawelquote:Op woensdag 18 september 2024 20:05 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Alleen als je ondenkbaar dom bent ga je akkoord met een simpel antwoord. Dat zij nu nee zeggen wil niet zeggen dat wij dat hoeven te accepteren.
We verdienen dan ook het meeste aan de EUquote:We zijn nog altijd netto-betaler. Daar zou de EU eens over moeten nadenken.
Er valt niks te onderhandelen. Onze handtekening staat al onder de verdragen.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De beste eerste onderhandelingsstap is gewoon doen, en de reactie af te wachten.
Er valt altijd wat te onderhandelen. Gewoon vanaf nu alles veto-en. Nee je maakt geen vrienden.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Er valt niks te onderhandelen. Onze handtekening staat al onder de verdragen.
Vertel welke EU regel wil je veranderen mbt asielquote:Op woensdag 18 september 2024 20:19 schreef Pendora het volgende:
[..]
Er valt altijd wat te onderhandelen. Gewoon vanaf nu alles veto-en. Nee je maakt geen vrienden.
Tevens er zijn al veel meer landen bezig om de regels aan te scherpen. Hoeveel landen zijn er ondertussen nog volledig pro de huidige regels? Kan me niet een land meer bedenken eigenlijk.
Oh ik niet, jij stel alleen dat er niks te onderhandelen valt en daar ben ik het niet mee eens.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vertel welke EU regel wil je veranderen mbt asiel
Wat wil je dan onderhandelenquote:Op woensdag 18 september 2024 20:22 schreef Pendora het volgende:
[..]
Oh ik niet, jij stel alleen dat er niks te onderhandelen valt en daar ben ik het niet mee eens.
Er is een verdrag, die wil het huidige kabinet aangepast hebben (wat vaker gebeurd) en daarover wil het kabinet onderhandelen. Nu zeggen wat mensen bij de EU; BOEEHOOEE je hebt het ondertekend dus kan niet. Wat gewoon onzin is aangezien de huidige verdrag, een nieuw verdrag was van het verdrag uit 2009. Aanpassen kan dus wel degelijk. Er staat niet in het verdrag (denk ik, geen idee eigenlijk) dit gaan we doen voor X jaar zonder dat er een aanpassing mogelijk is.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat wil je dan onderhandelen![]()
Maar nee er valt niks te onderhandelen daar op elk verdrag al de handtekening van NL staat
De “praktisch opgeleiden” kneden om de EU de volledige schuld van hun ellendige leventje te geven en voor een nexit te gaan zodat iedereen een kut-bestaan krijgt, meer is het niet.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:22 schreef Pendora het volgende:
[..]
Oh ik niet, jij stel alleen dat er niks te onderhandelen valt en daar ben ik het niet mee eens.
Geeft ook maar weer eens aan dat Nederland eigenlijk gewoon een slet van de EU is. Snap dat niet. De EU is gewoon een clubje van landen, die blijkbaar niks meer te zeggen hebben over hun eigen beleid.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:31 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)and-niet-aan-de-orde
[..]
Wel typisch PVV. Een brief schrijven en opsturen met een verzoek waarvan je het antwoord al weet. En dat dan opsturen naar een orgaan dat er helemaal niet over gaat
Maarja, Geert natuurlijk posten dat Faber GESCHIEDENIS aan het schrijven is![]()
[ afbeelding ]
De verdragen zijn achterhaald. Genoeg landen die al hebben laten zien dat je er best ruim mee om kunt springen.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Er valt niks te onderhandelen. Onze handtekening staat al onder de verdragen.
Ja dat laatste moet ik dus nog zien gebeuren. Maar zou inderdaad de volgende stap moeten zijn.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:41 schreef flyguy het volgende:
Opzich goed dat er ´nee´ gezegd wordt vanuit Brussel. En nu gewoon elke keer dat je iets wilt doen om het land te verbeteren, maar waarvan je weet dat Brussel ´nee´ zegt, het naar ze sturen. Dan wordt vanzelf het correcte beeld gecreëerd dat Brussel het probleem is.
Overigens in de tussentijd wel alles uitvoeren waar ze ´nee´ tegen zeggen. Wat willen ze doen ons binnenvallen?
Wat wensen we niet meer te betalen? Het gaat hier volgens mij om een aanpassing in beleid, die andere landen ook al hebben uitgevoerd. Bovendien zijn we nog steeds netto betaler.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:37 schreef opgebaarde het volgende:
Dat we hier niet eerder aangedacht hebben, schrijf een brief.
Nou hup Eelco Heinen schrijf naar de Europese Commissie dat we niet meer wensen te betalen, maar de subsidies voor onze boeren nog wel willen blijven ontvangen. 💪
Alles kan, alles mag, wanneer je de consequenties maar accepteert.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat wensen we niet meer te betalen? Het gaat hier volgens mij om een aanpassing in beleid, die andere landen ook al hebben uitgevoerd. Bovendien zijn we nog steeds netto betaler.
Maar goed, deze kan niet mag niet-mentaliteit bedoel ik dus.
Dat doen ze dus juist steeds minder. Waarom zou dat zijn denk je? En wat zal er gebeuren als wij dan juist op dezelfde voet doorgaan?quote:Op woensdag 18 september 2024 22:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Alles kan, alles mag, wanneer je de consequenties maar accepteert.
Leg eens uit waarom andere landen zin zouden hebben om wel een groter deel van de asielproblematiek op te nemen? Waarom zouden andere landen onze shit willen oplossen?
Ik heb geen idee over welke mentaliteit je het hebt. Ik vind het gewoon hilarisch dat wij een brief schrijven naar een instantie met een verzoek terwijl die instantie er niet over gaat.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat wensen we niet meer te betalen? Het gaat hier volgens mij om een aanpassing in beleid, die andere landen ook al hebben uitgevoerd. Bovendien zijn we nog steeds netto betaler.
Maar goed, deze kan niet mag niet-mentaliteit bedoel ik dus.
Ik dacht dat de term wel self explanatory was, maar ik heb in post 58 een omschrijving geplaatst.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb geen idee over welke mentaliteit je het hebt. Ik vind het gewoon hilarisch dat wij een brief schrijven naar een instantie met een verzoek terwijl die instantie er niet over gaat.
Dat Faber de brief stuurt terwijl ze daar waarschijnlijk vooraf over is geïnformeerd, zegt iets over de mentaliteit van haar leider. Maar daar doel je vast niet op
Kwaadaardig volk is hetgeen wij hier naar binnen halen, maar dat blijf jij maar niet snappen.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:49 schreef Harvest89 het volgende:
En helemaal terecht.
2nd this.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kwaadaardig volk is hetgeen wij hier naar binnen halen, maar dat blijf jij maar niet snappen.
welk verdrag?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:30 schreef Pendora het volgende:
[..]
Er is een verdrag, die wil het huidige kabinet aangepast hebben (wat vaker gebeurd) en daarover wil het kabinet onderhandelen.
Nogmaals welk verdrag, en wat wil de pvv veranderen/ een opt out op?quote:Nu zeggen wat mensen bij de EU; BOEEHOOEE je hebt het ondertekend dus kan niet. Wat gewoon onzin is aangezien de huidige verdrag, een nieuw verdrag was van het verdrag uit 2009. Aanpassen kan dus wel degelijk. Er staat niet in het verdrag (denk ik, geen idee eigenlijk) dit gaan we doen voor X jaar zonder dat er een aanpassing mogelijk is.
Immigranten of asielzoekers?quote:Tevens zijn er meer landen die zich niet meer zo kunnen vinden in het verdrag. In Duitsland is de roep ook al "Wir schaffen das nicht", in Frankrijk zijn men ook al niet meer zo positief. Er zijn dus steeds meer landen die mogelijk ook makkelijker immigranten kunnen weren.
Welke verdagen en wat is er achterhaald aan?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De verdragen zijn achterhaald. Genoeg landen die al hebben laten zien dat je er best ruim mee om kunt springen.
Mijn vader is net door een cardioloog gered van een hartaanval. Een zeek capabele Turkse uit een achterstandswijk.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kwaadaardig volk is hetgeen wij hier naar binnen halen, maar dat blijf jij maar niet snappen.
Je begint zelf over verdragen en dan vraag je aan mij welke dat zijn?quote:Op woensdag 18 september 2024 23:27 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Welke verdagen en wat is er achterhaald aan?
Hoeveel van dat kwaadaardig volk ben jij eigenlijk persoonlijk al tegengekomen, of lees je er alleen over op je computerschermpje?quote:Op woensdag 18 september 2024 23:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
"Ik heb het koud dus de aarde warmt niet op". Je snapt toch wel dat het hier gaat om statistieken?quote:Op woensdag 18 september 2024 23:29 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Mijn vader is net door een cardioloog gered van een hartaanval. Een zeek capabele Turkse uit een achterstandswijk.
Heel kwaadaardig
Klopt, ik heb het over oa de uvrmquote:Op woensdag 18 september 2024 23:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je begint zelf over verdragen en dan vraag je aan mij welke dat zijn?Wat probeer je hier nou te doen?
"Onze handtekeningen staan onder alle verdragen". Heb jij gezegd, jouw argument. Dus vertel zelf maar of dat EU verdragen zijn en hoe relevant enzo.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het over oa de uvrm
Maar dat is geen EU verdrag, dus die kun je niet bedoelen toch?
Simpel, je hebt het EU grondvesten waarin oa al onze vrijheden en rechten staan opgesomd, waaronder recht op asiel. Zeg maar een soort grondwet.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
"Onze handtekeningen staan onder alle verdragen". Heb jij gezegd, jouw argument. Dus vertel zelf maar of dat EU verdragen zijn en hoe relevant enzo.
Vraag dat maar aan de PVV, ik ben niet de woordvoerder daarvan. Ik heb alleen gezegd dat als we iets willen veranderen, we het niet eerst lief moeten vragen aan ome EU, bot vangen en het vragen an sich vervolgens als prestatie verkopen. Het is duidelijk dat er iets moet gebeuren, dus maak een plan en voer het uit. Als Duitsland, Denemarken, Zweden, Polen en Hongarije het kunnen, dan wij ook.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Simpel, je hebt het EU grondvesten waarin oa al onze vrijheden en rechten staan opgesomd, waaronder recht op asiel. Zeg maar een soort grondwet.
Daarnaast zijn er de Dublin afspraken waar we een handtekening onder hebben gezet maar die wordt in juli 2026 vervangen. Daarin staan de processen omschreven tav asielprocedure zodat elk land ongeveer dezelfde aanpak heeft.
Wie wel of geen asiel krijgt is aan het land zelf, zolang het in lijn is met "het recht op asiel"
Dus nogmaals waar wil de PVV een opt out op
Ohh die statistieken waar Wilders telkens mee gooit waar het cbs de tekst bij heeft staan dat als je corrigeert naar sociaal economische achtergrond (oftewel appels met appels vergelijkt) er niks overblijft van die "oververtegenwoordiging". Die statistieken?quote:Op woensdag 18 september 2024 23:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
"Ik heb het koud dus de aarde warmt niet op". Je snapt toch wel dat het hier gaat om statistieken?
Alsnog beter dan "een Turk deed een keer iets goeds dus alle asielzoekers zijn fantastisch".quote:Op woensdag 18 september 2024 23:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ohh die statistieken waar Wilders telkens mee gooit waar het cbs de tekst bij heeft staan dat als je corrigeert naar sociaal economische achtergrond (oftewel appels met appels vergelijkt) er niks overblijft van die "oververtegenwoordiging". Die statistieken?
wat wil je dan aan de EU vragen? Zie je eigen voorbeelden, het opvangen en op orde hebben van een goede procedure is het enige wat er op EU niveau is geregeld.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vraag dat maar aan de PVV, ik ben niet de woordvoerder daarvan. Ik heb alleen gezegd dat als we iets willen veranderen, we het niet eerst lief moeten vragen aan ome EU, bot vangen en het vragen an sich vervolgens als prestatie verkopen. Het is duidelijk dat er iets moet gebeuren, dus maak een plan en voer het uit. Als Duitsland, Denemarken, Zweden, Polen en Hongarije het kunnen, dan wij ook.
Daar is geen verdrag voor dat is het hele punt. Buiten de mensenrechten en asiel rechten verplichtingenquote:Persoonlijk opteer ik voor het beleid van Zweden en als dat niet kan wegens weet ik het welk vedrag hoor ik graag waarom Zweden hun beleid wel, en met aanmerkelijk succes, hebben uitgezet.
Zoiets staat dus ook in de universele rechten omschrevenquote:Overeenkomstig artikel 19 is collectieve uitzetting verboden en mogen personen niet worden verwijderd of uitgezet naar, noch worden uitgeleverd aan een staat waar een ernstig risico bestaat dat zij aan de doodstraf, aan folteringen of aan andere onmenselijke of vernederende behandelingen of bestraffingen worden onderworpen
Nog afgezien van het feit dat de meeste Turken geen asielzoekers waren, is het leugenachtigheid die Wilders als "feiten" brengtquote:Op woensdag 18 september 2024 23:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Alsnog beter dan "een Turk deed een keer iets goeds dus alle asielzoekers zijn fantastisch".
Ik wil helemaal niks aan de EU vragen. Waarom denk je dat ik de PVV ben?quote:Op woensdag 18 september 2024 23:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
wat wil je dan aan de EU vragen? Zie je eigen voorbeelden, het opvangen en op orde hebben van een goede procedure is het enige wat er op EU niveau is geregeld.
Wat wil je nou zeggen? Wij kunnen niet Zweden nadoen want er is geen verdrag? Wat voor verdrag is er niet en wie heeft dat dan wel en wie niet getekend? En wat gebeurt er dan als we het wel doen? En hoe zit het dan met alle andere landen die ik noemde?quote:[..]
Daar is geen verdrag voor dat is het hele punt. Buiten de mensenrechten en asiel rechten verplichtingen
PVV loopt vooral weer voor de bühne te kakelen
Dit is het stuk wat ze eruit willen hebben waarschijnlijk
[..]
Zoiets staat dus ook in de universele rechten omschreven
Dat de meeste Turken geen asielzoekers waren maakt je opmerking dus ook om die reden irrelevant. En dat asielzoekers vaker voorkomen in de statistieken over criminaliteit weet jij ook wel.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat de meeste Turken geen asielzoekers waren, is het leugenachtigheid die Wilders als "feiten" brengt
wat wil je dan aan de EU vragen? Zie je eigen voorbeelden, het opvangen en op orde hebben van een goede procedure is het enige wat er op EU niveau is geregeld.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vraag dat maar aan de PVV, ik ben niet de woordvoerder daarvan. Ik heb alleen gezegd dat als we iets willen veranderen, we het niet eerst lief moeten vragen aan ome EU, bot vangen en het vragen an sich vervolgens als prestatie verkopen. Het is duidelijk dat er iets moet gebeuren, dus maak een plan en voer het uit. Als Duitsland, Denemarken, Zweden, Polen en Hongarije het kunnen, dan wij ook.
Daar is geen verdrag voor dat is het hele punt. Buiten de mensenrechten en asiel rechten verplichtingenquote:Persoonlijk opteer ik voor het beleid van Zweden en als dat niet kan wegens weet ik het welk vedrag hoor ik graag waarom Zweden hun beleid wel, en met aanmerkelijk succes, hebben uitgezet.
Zoiets staat dus ook in de universele rechten omschrevenquote:Overeenkomstig artikel 19 is collectieve uitzetting verboden en mogen personen niet worden verwijderd of uitgezet naar, noch worden uitgeleverd aan een staat waar een ernstig risico bestaat dat zij aan de doodstraf, aan folteringen of aan andere onmenselijke of vernederende behandelingen of bestraffingen worden onderworpen
Waarvoor? Voor die paar asielzoekers? Veestapel drastisch inkrimpen zodat we fatsoenlijk kunnen bouwen en statushouders en Nederlanders weer fatsoenlijk aan een huis kunnen komen.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niks aan de EU vragen. Waarom denk je dat ik de PVV ben?[..]quote:"je" in algemene zin
Wat wil je nog zeggen? Wij kunnen niet Zweden nadoen want er is geen verdrag? Wat voor verdrag is er niet en wie heeft dat dan wel en wie niet getekend? En wat gebeurt er dan als we het wel doen? En hoe zit het dan met alle andere landen die ik noemde?En wat is jouw oplossing?quote:nee ik zeg dat dat allang kan. Je kunt immigranten een bak geld aanbieden, zelfs asielzoekers. Je kunt niet mensen deporteren of asiel weigeren als ze groot gevaarlopen
Nee, dat weet jij ook niet, daar de statistieken over niet Westerse immigranten praten en niet over asielzoekers. En ze niet corrigeren naar sociaal economische achtergrondquote:Op donderdag 19 september 2024 00:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat de meeste Turken geen asielzoekers waren maakt je opmerking dus ook om die reden irrelevant. En dat asielzoekers vaker voorkomen in de statistieken over criminaliteit weet jij ook wel.
quote:Op donderdag 19 september 2024 00:05 schreef devlinmr het volgende:
[..]
wat wil je dan aan de EU vragen? Zie je eigen voorbeelden, het opvangen en op orde hebben van een goede procedure is het enige wat er op EU niveau is geregeld.
[..]
Daar is geen verdrag voor dat is het hele punt. Buiten de mensenrechten en asiel rechten verplichtingen
PVV loopt vooral weer voor de bühne te kakelen
Dit is het stuk wat ze eruit willen hebben waarschijnlijk
[..]
Zoiets staat dus ook in de universele rechten omschreven
[..]
[..]
Wat wil je nog zeggen? Wij kunnen niet Zweden nadoen want er is geen verdrag? Wat voor verdrag is er niet en wie heeft dat dan wel en wie niet getekend? En wat gebeurt er dan als we het wel doen? En hoe zit het dan met alle andere landen die ik noemde?
[..]
En wat is jouw oplossing?
Dus "wat wil de PVV aan de EU vragen?" bedoelde je. Weet ik het. Nogmaals, waarom vraag je dit aan mij?quote:Waarvoor? Voor die paar asielzoekers? Veestapel drastisch inkrimpen zodat we fatsoenlijk kunnen bouwen en statushouders en Nederlanders weer fatsoenlijk aan een huis kunnen komen.
Dan heeft Ter Apel weer plek zat
Je kent natuurlijk ook wel alle nieuwsberichten over overlast, geweld en zedenzaken. En je beseft ook wel dat het best vreemd zou zijn als de groep niet-westerse immigranten eruit springt qua criminaliteit en juist asielzoekers dat gemiddelde weer omlaag zouden halen. Kom op.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee, dat weet jij ook niet, daar de statistieken over niet Westerse immigranten praten en niet over asielzoekers. En ze niet corrigeren naar sociaal economische achtergrond
Dit is nou het meest stumperige voorbeeld waarmee je kan komen om me dus niet te overtuigen van je gelijk. Leuk voor die cardioloog en je vader, maar het weegt niet op tegen al die verkrachters/inbrekers/geweldplegers/religekkies en haatbaarden die we er eveneens bijgekregen hebben.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:29 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Mijn vader is net door een cardioloog gered van een hartaanval. Een zeek capabele Turkse uit een achterstandswijk.
Heel kwaadaardig
Zal wel meevallen denk, NL mag een klein land zijn, maar de bijdragen zijn dat niet.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dreigen met een Nexit en onszelf belachelijk maken als ze allemaal hard beginnen te lachen!
Moet ik hier serieus op reageren?quote:Op woensdag 18 september 2024 23:31 schreef Farenji het volgende:
[..]
Hoeveel van dat kwaadaardig volk ben jij eigenlijk persoonlijk al tegengekomen, of lees je er alleen over op je computerschermpje?
Maar dat zijn ze nu wel, en aangezien de nieuwe weg die Turkije is ingeslagen lijken me dat gewoon ongewenste vreemdelingen. Zolang ze hier met vlaggen gaan lopen wapperen als Erdogan een natte scheet laat, kunnen al die Turken wat mij betreft ook gewoon opdonderen. Liever vandaag dan morgen.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat de meeste Turken geen asielzoekers waren, is het leugenachtigheid die Wilders als "feiten" brengt
Ja, graag.quote:Op donderdag 19 september 2024 00:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Moet ik hier serieus op reageren?
Ik woon in Overvecht, wat denk je zelf? Ik kan je de plofkrakers zo aanwijzen, wat ik overigens niet ga doen want ik ben nog niet levensmoe.quote:
En die plofkrakers zijn asielzoekers? Of gewoon mensen die in nederland zijn geboren?quote:Op donderdag 19 september 2024 00:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik woon in Overvecht, wat denk je zelf? Ik kan je de plofkrakers zo aanwijzen, wat ik overigens niet ga doen want ik ben nog niet levensmoe.
Is dat je comeback?quote:Op donderdag 19 september 2024 01:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
En die plofkrakers zijn asielzoekers? Of gewoon mensen die in nederland zijn geboren?
Fyi ik woon zelf in Rotterdam west. Aka plofkraakcity. Waarom geef je niet gewoon eerlijk antwoord?quote:Op donderdag 19 september 2024 01:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is dat je comeback?
Ik ga slapen, zoek het maar uit met je gezever.
Al is dat gelul, zelfs als wat jij stelt waar zou zijn, dan sluit het ene het andere niet uit.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gewoon berbers met een nederlands paspoort. Dat weet iedereenquote:Op donderdag 19 september 2024 01:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
En die plofkrakers zijn asielzoekers? Of gewoon mensen die in nederland zijn geboren?
Een blanke limburger bedoel je of wil je zeggen dat dat niet voor komt?quote:Op donderdag 19 september 2024 03:59 schreef 111210 het volgende:
[..]
Gewoon berbers met een nederlands paspoort. Dat weet iedereen
Wie zegt dat dat niet mocht? Dat is helemaal geen regel. Ik lees echt alleen maar desinformatie vanuit een bepaalde hoek...quote:Op woensdag 18 september 2024 21:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
We mochten ook niet <2% van het bbp aan defensie uitgeven om maar wat te noemen, hoe lang hebben we dat wel niet gedaan?
Mijn salaris is niet afhankelijk van Europese en Internationale verdragen waar ik mee akkoord ben gegaan.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk een vrij laag salaris of niet? Als je de basis van onderhandelen nog niet begrijpt.
"Kan niet, mag niet"
"Ok"
Die regels zijn alleen niet van toepassing voor Nederland. Men haalt altijd Denemarken aan als voorbeeld, maar die hebben daadwerkelijk kunnen aantonen dat ze grote inspanningen hebben gedaan om de instroom in goede banen te leiden.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je moet gewoon de regels zo ruim interpreteren dat een goede jurist altijd op de kleine letters en uitzonderingen kan wijzen.
Jij denkt dat Nederland een machtspositie heeft binnen de EU omdat ze een zogenaamde netto-betaler zijn?quote:Op woensdag 18 september 2024 17:02 schreef tjoptjop het volgende:
Dit moet je ook gewoon als mededeling formuleren, niet als een vraag, Kom op zeg je gaat toch niet met hangende pootjes naar die lamlullen in Brussel
? De interne markt van de EU zorgt voor 25 tot 40 miljard euro aan inkomsten alleen al. Dat ene punt is al stukken meer dan de netto 9~ miljard die we op jaarbasis uitgevenquote:Op woensdag 18 september 2024 17:32 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We zijn al netto betaler dus we kunnen gewoon besluiten minder bij te dragen. Er is genoeg onderhandelingsruimte om zo'n afwijzing uit te onderhandelen.
Het zijn alleen die zure linkse sneeuwvlokjes die overal maar mee akkoord willen gaan. Als je toch zo in het leven staat man. Dan kom je toch ook serieus nergens...
Het probleem hier is dat de PVV de commissie benaderd met een vraag voor een opt-out, terwijl de commissie daar helemaal geen zeggenschap in heeft.quote:Op woensdag 18 september 2024 20:30 schreef Pendora het volgende:
[..]
Er is een verdrag, die wil het huidige kabinet aangepast hebben (wat vaker gebeurd) en daarover wil het kabinet onderhandelen. Nu zeggen wat mensen bij de EU; BOEEHOOEE je hebt het ondertekend dus kan niet. Wat gewoon onzin is aangezien de huidige verdrag, een nieuw verdrag was van het verdrag uit 2009. Aanpassen kan dus wel degelijk. Er staat niet in het verdrag (denk ik, geen idee eigenlijk) dit gaan we doen voor X jaar zonder dat er een aanpassing mogelijk is.
Tevens zijn er meer landen die zich niet meer zo kunnen vinden in het verdrag. In Duitsland is de roep ook al "Wir schaffen das nicht", in Frankrijk zijn men ook al niet meer zo positief. Er zijn dus steeds meer landen die mogelijk ook makkelijker immigranten kunnen weren.
Je reageert dus op een reactie over verdragen waarvan je niet weet welke die bedoeld? En doet dat verbaasd als aan je gevraagd wordt wat er achterhaald is aan deze verdragen die jij achterhaald noemt?quote:Op woensdag 18 september 2024 23:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je begint zelf over verdragen en dan vraag je aan mij welke dat zijn?Wat probeer je hier nou te doen?
Hangt er vanaf wat je wil bereiken. Als je alleen de EU wil gebruiken om de schuld aan te geven dan volstaat een raar briefje.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:21 schreef capricia het volgende:
Wat denken jullie wat de beste weg is:
Zomaar een raar briefje sturen naar een willekeurige EU instantie die er niet over gaat, of als Minister President en als minister van migratie eens gaan praten in Brussel?
Nou, inderdaad zeg.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je wil bereiken. Als je alleen de EU wil gebruiken om de schuld aan te geven dan volstaat een raar briefje.
Denemarken heeft bij het lid worden van de EU al een opt-out regeling afgedwongen. Zij mogen dus helemaal zelf bepalen hoe ze met asielzoekers omgaan en hoeveel er binnen mogen komen.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die regels zijn alleen niet van toepassing voor Nederland. Men haalt altijd Denemarken aan als voorbeeld, maar die hebben daadwerkelijk kunnen aantonen dat ze grote inspanningen hebben gedaan om de instroom in goede banen te leiden.
Als je zoals Nederland al jaren bezuinigd en onder het EU gemiddelde zit qua opvang, dan heb je geen poot om op te staan.
Wat ik al schreef. Proberen de dom-rechtse stemmers richting een nexit te bewegen.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je wil bereiken. Als je alleen de EU wil gebruiken om de schuld aan te geven dan volstaat een raar briefje.
Ze schrijft niet dat ze een nieuw verdrag wil.quote:Op donderdag 19 september 2024 08:09 schreef sp3c het volgende:
Raar verhaal
Dus Faber wil een opt out als er een nieuw verdrag komt
EU zegt het huidige verdrag is bindend broer![]()
Duh, daarom willen we een nieuw verdrag met een opt out voor Nederland toch?
Wat mis ik hier?
Hier de brief:quote:
Dat is als: kijk ik probeer het toch... Al weet ik het eind resultaat.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:38 schreef ems. het volgende:
Ok dus in case of treaty amendment the Netherlands will call for an opt outquote:Op donderdag 19 september 2024 08:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier de brief:
[ x ]
Overigens gaat de commissie daar helemaal niet over.
Dit briefje is puur voor de achterban.
En zo tot die tijd: meer EU.quote:Op donderdag 19 september 2024 08:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ok dus in case of treaty amendment the Netherlands will call for an opt out
En zo tot die tijd roepen we op tot een snelle implementatie van het EU pact on blablabla
Eerste is een fyi, tweede is een call to arms
Dan blijf ik erbij dat het een beetje gek is dat de commissie alleen op het eerste reageert waar ze idd weinig over te zeggen hebben
Waarom meer?quote:
Wat is dat nou weer voor zwam opmerking? Wat heeft Kaag ermee te maken hoe de NSDAPVV verkiest te “regeren”?quote:Op donderdag 19 september 2024 08:25 schreef damsco het volgende:
Dit is dus het nieuwe leiderschap waar Kaag het over had.
Nee, Denemarken heeft het in het Verdrag van Maastricht (1992) bedongen omdat ze anders niet mee zouden doen. Meerdere opt outs van Denemarken zijn valuta en justitie.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die regels zijn alleen niet van toepassing voor Nederland. Men haalt altijd Denemarken aan als voorbeeld, maar die hebben daadwerkelijk kunnen aantonen dat ze grote inspanningen hebben gedaan om de instroom in goede banen te leiden.
Als je zoals Nederland al jaren bezuinigd en onder het EU gemiddelde zit qua opvang, dan heb je geen poot om op te staan.
Nee, Denemarken heeft een opt out bedongen. Op het juridisch correcte moment.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dan is het dus tot die tijd evenveel EU want dat pact is er alquote:Op donderdag 19 september 2024 08:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Om het EU migratiepact uit te voeren.
Waar zeg ik dat?quote:Op donderdag 19 september 2024 00:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je kent natuurlijk ook wel alle nieuwsberichten over overlast, geweld en zedenzaken. En je beseft ook wel dat het best vreemd zou zijn als de groep niet-westerse immigranten eruit springt qua criminaliteit en juist asielzoekers dat gemiddelde weer omlaag zouden halen. Kom op.
Kaag wilde nieuw leiderschap, en dat is er gekomen. Die zit nu tevreden thuis een bakje kamille thee te drinken.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor zwam opmerking? Wat heeft Kaag ermee te maken hoe de NSDAPVV verkiest te “regeren”?
Het is wel een regel, maar van de NAVO. Haalde ik even door elkaar. Selectief quoten om maar niet op de rest van een post in te hoeven gaan zie ik trouwens ook in een bepaalde hoek veel voorkomen.quote:Op donderdag 19 september 2024 06:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat niet mocht? Dat is helemaal geen regel. Ik lees echt alleen maar desinformatie vanuit een bepaalde hoek...
Ik doe verbaasd omdat iemand die zelf zegt dat iets niet kan vanwege 'verdragen' vervolgens aan mij vraagt over welke verdragen het gaat.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je reageert dus op een reactie over verdragen waarvan je niet weet welke die bedoeld? En doet dat verbaasd als aan je gevraagd wordt wat er achterhaald is aan deze verdragen die jij achterhaald noemt?
Ik durf best de stelling te verdedigen dat opleiding en financiële situatie in zekere mate zeker wel beïnvloed worden door culturele verschillen.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Ik zeg dat de gemene deler tussen de meeste delicten te maken hebben met geslacht, opleiding en financiële situatie. Culturele verschillen zijn vrijwel geen ding behalve bij wat specifieke zaken als eerwraak
Ik heb het niet over cultuur. Maar de oververtegenwoordiging van niet-westerse allochtonen in criminaliteit, heeft volgens jou alleen te maken met geld? Oké, bijzonder. Wat vind je van mijn post over criminaliteit onder asielzoekers? En gezien je wel een verband ziet tussen die groep en inkomen, weet je ook hoe dat komt?quote:Op donderdag 19 september 2024 09:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Ik zeg dat de gemene deler tussen de meeste delicten te maken hebben met geslacht, opleiding en financiële situatie. Culturele verschillen zijn vrijwel geen ding behalve bij wat specifieke zaken als eerwraak
Succes!quote:Op donderdag 19 september 2024 10:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik durf best de stelling te verdedigen dat opleiding en financiële situatie in zekere mate zeker wel beïnvloed worden door culturele verschillen.
nee, niet volgens mij, volgens het cbsquote:Op donderdag 19 september 2024 10:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over cultuur. Maar de oververtegenwoordiging van niet-westerse allochtonen in criminaliteit, heeft volgens jou alleen te maken met geld?
Heb je daar een bron voor? Of heb je het over die 5% "veilige landers" die de boel verkloten voor de echte asielzoekers? Die mogen wmb namelijk meteen terug.quote:Oké, bijzonder. Wat vind je van mijn post over criminaliteit onder asielzoekers? En gezien je wel een verband ziet tussen die groep en inkomen, weet je ook hoe dat komt?
quote:Op donderdag 19 september 2024 10:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
nee, niet volgens mij, volgens het cbs, en niet alleen geld maar ook geslacht en opleiding
[..]
Heb je daar een bron voor? Of heb je het over die 5% "veilige landers" die de boel verkloten voor de echte asielzoekers? Die mogen wmb namelijk meteen terug.
Bron?quote:Op donderdag 19 september 2024 10:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
nee, niet volgens mij, volgens het cbs
Die bron staat in de betreffende post hierover. Gaat over meer dan 5%.quote:[..]
Heb je daar een bron voor? Of heb je het over die 5% "veilige landers" die de boel verkloten voor de echte asielzoekers? Die mogen wmb namelijk meteen terug.
Veel allochtone kinderen hebben een taalachterstand omdat thuis geen Nederlands wordt gesproken.quote:
Laat maar, ik heb het zelf even opgezocht. Wederom de eerste hit op Google.quote:
Bron: jouw CBSquote:De verschillen naar geboorteland en herkomstland kunnen samenhangen met een andere samenstelling van deze groepen. Wanneer hiermee rekening wordt gehouden, dan blijkt dat met name de achtergrondkenmerken geslacht, leeftijd en inkomen bepalend zijn voor de kans dat iemand verdacht wordt van een misdrijf. Verschillen naar geboorteland en herkomstland worden na correctie kleiner, maar blijven wel aanwezig.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)iteit-naar-herkomst-quote:Op donderdag 19 september 2024 10:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Die bron staat in de betreffende post hierover. Gaat over meer dan 5%.
Enquote:De verschillen naar geboorteland en herkomstland kunnen samenhangen met een andere samenstelling van deze groepen. Wanneer hiermee rekening wordt gehouden, dan blijkt dat met name de achtergrondkenmerken geslacht, leeftijd en inkomen bepalend zijn voor de kans dat iemand verdacht wordt van een misdrijf. Verschillen naar geboorteland en herkomstland worden na correctie kleiner, maar blijven wel aanwezig.
https://longreads.cbs.nl/(...)-2022/criminaliteit/quote:De hierboven besproken verschillen naar geboorteland en herkomstland kunnen samenhangen met een andere samenstelling van deze groepen. Wanneer hiermee rekening wordt gehouden, dan blijkt dat met name de achtergrondkenmerken geslacht, leeftijd en inkomen bepalend zijn voor de kans dat iemand verdacht wordt van een misdrijf. Verschillen naar geboorteland en herkomstland worden na correctie kleiner, maar blijven wel aanwezig. In het Jaarrapport Integratie 2020 (CBS, 2020) is uitgebreider onderzoek gedaan naar de rol van gezin, opleiding en herkomst bij schuldig verklaarde jongvolwassenen. Uit die analyses blijkt dat de oververtegenwoordiging van in Nederland geboren tweede generatie onder schuldig verklaarden voor vrijwel alle herkomstgroepen samenhangt met ongunstige gezinskenmerken en een lager opleidingsniveau.
Over het algemeen opleidingquote:Op donderdag 19 september 2024 10:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
En dan ben ik ook nog benieuwd wat volgens devlin dan de redenen zijn voor het lagere inkomen en vaker afhankelijk zijn van een uitkering.
Je miste het stukje waar het gaat over met namequote:Op donderdag 19 september 2024 10:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Laat maar, ik heb het zelf even opgezocht. Wederom de eerste hit op Google.
[..]
Bron: jouw CBS
dingen "onderbouwen" door heel vaak 'veel' te roepenquote:Op donderdag 19 september 2024 10:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Veel allochtone kinderen hebben een taalachterstand omdat thuis geen Nederlands wordt gesproken.
Veel allochtone kinderen hebben een beperkte woordenschat omdat hun ouders hen nooit voorgelezen hebben.
Veel allochtone ouders en met name Marokkaanse ouders bemoeien zich totaal niet met school en stimuleren hun kind niet.
Veel allochtonen groeien niet op met lezen omdat ze analfabete ouders hebben.
Religieuze verplichtingen bemoeilijken het functioneren op de arbeidsmarkt vaak.
Etc etc.
Dat is helemaal geen regel.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het is wel een regel, maar van de NAVO. Haalde ik even door elkaar. Selectief quoten om maar niet op de rest van een post in te hoeven gaan zie ik trouwens ook in een bepaalde hoek veel voorkomen.
...maar blijven wel aanwezig. Precies.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)iteit-naar-herkomst-
[..]
En
[..]
https://longreads.cbs.nl/(...)-2022/criminaliteit/
Ja lekker boeiend. Probeer anders het punt eens te snappen als je dat aan kan.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen regel.het is een norm, geen harde lijn waar iedereen zich aan moet houden.
Waarom is die opleiding lager?quote:
Over selectief lezen gesproken. Heb je nou mijn bron over asielzoekers en criminaliteit al gelezen?quote:Op donderdag 19 september 2024 10:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je miste het stukje waar het gaat over met name
Selectief lezen much?
Veel in vergelijking met Nederlandse afkomst. Klopt dat niet?quote:Op donderdag 19 september 2024 10:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dingen "onderbouwen" door heel vaak 'veel' te roepen![]()
Je hoeft een punt niet te snappen waar voorbeelden voor worden aangehaald die helemaal niet kloppen.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja lekker boeiend. Probeer anders het punt eens te snappen als je dat aan kan.
Jij noemt het "vrijwel geen ding", dat is gewoon incorrect.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je miste het stukje waar het gaat over met name
Selectief lezen much?
Want er zijn geen asielzoekers in Roemenië en Bulgarijequote:Op woensdag 18 september 2024 16:49 schreef Confetti het volgende:
Een Verdragswijziging waarin specifiek dit wordt opgenomen is inderdaad kansloos.
Er is nu wel veel meer mogelijk dan we doen. Maak het leven van die asielzoekers en statushouders zo zuur mogelijk. Laat ze op het gras slapen, laat ze jaren wachten op gezinsheriniging, beperk de toegang tot de sociale voorzieningen voor migranten met subsidiare bescherming (b-status) tot een absoluut minimum, geen voorrang op huisvesting etc etc.
Er is nog gigantisch veel mogelijk. Als we hier op het niveau van Roemenie of Bulgarije gaan zitten komt er bijna niemand meer, dat garandeer ik je. Het blijven opportunisten.
Maar zijn dus niet de hoofdoorzaak integendeelquote:Op donderdag 19 september 2024 10:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
...maar blijven wel aanwezig. Precies.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)port-integratie-2020quote:De oververtegenwoordiging van jonge mensen met een migratieachtergrond in de
criminaliteitsstatistieken wordt in maatschappelijke debatten en in de criminologische
literatuur vaak in verband gebracht met een (onvoldoende) integratie in de Nederlandse
samenleving (Blokland et al. 2010). Ook al laten cijfers zien dat de geregistreerde
criminaliteit van alle groepen jongvolwassenen, met en zonder migratieachtergrond, al
enige jaren afneemt (zie ook hoofdstuk 4 van dit rapport), de oververtegenwoordiging van
vooral jongvolwassenen met een migratieachtergrond blijft vooralsnog overeind en neemt
nauwelijks af. Huijnk en Kessels (2016) toonden wel aan dat voor alle groepen met een
migratieachtergrond sprake is van toenemende evenredigheid. Ze lieten zien dat de
verklaringskracht van sociaaleconomische en demografische achtergrondkenmerken
toeneemt. Oftewel, de invloed van groepsspecifieke kenmerken is voor de afzonderlijke
herkomstgroepen, ook voor de tweede generatie, in de loop van de tijd kleiner geworden
Stuk minder wel volgens mij.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Want er zijn geen asielzoekers in Roemenië en Bulgarijeword eens wakker joh
Nou vertel in hoeverre is het een verklaring. In percentages graag niet in onderbuikcijfersquote:Op donderdag 19 september 2024 10:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Jij noemt het "vrijwel geen ding", dat is gewoon incorrect.
Nogmaals: jij noemde het "vrijwel geen ding". En dat klopt niet.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maar zijn dus niet de hoofdoorzaak integendeel
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)port-integratie-2020
Leg jij maar uit waarom het vrijwel geen ding is, terwijl je geliefde CBS dat al tegenspreekt.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nou vertel in hoeverre is het een verklaring. In percentages graag niet in onderbuikcijfers
Bron graag.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Veel allochtone kinderen hebben een taalachterstand omdat thuis geen Nederlands wordt gesproken.
Veel allochtone kinderen hebben een beperkte woordenschat omdat hun ouders hen nooit voorgelezen hebben.
Veel allochtone ouders en met name Marokkaanse ouders bemoeien zich totaal niet met school en stimuleren hun kind niet.
Veel allochtonen groeien niet op met lezen omdat ze analfabete ouders hebben.
Religieuze verplichtingen bemoeilijken het functioneren op de arbeidsmarkt vaak.
Etc etc.
Nee jij interpreteert het zo. Als er Met Name gewezen wordt naar een aantal oorzaken dan is dat de hoofdreden. Dat er dan nog een klein verschil gezien wordt in afkomst is wat anders.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Leg jij maar uit waarom het vrijwel geen ding is, terwijl je geliefde CBS dat al tegenspreekt.
Je hebt de bron.. ga lezenquote:Op donderdag 19 september 2024 10:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nogmaals: jij noemde het "vrijwel geen ding". En dat klopt niet.
"Kleiner maar wel aanwezig" is niet hetzelfde als "vrijwel geen ding". Hoe graag je dat ook wilt.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee jij interpreteert het zo. Als er Met Name gewezen wordt naar een aantal oorzaken dan is dat de hoofdreden. Dat er dan nog een klein verschil gezien wordt in afkomst is wat anders.
Zie ander bron cbs, bij Turken is het verschil dan 0 bij Antillianen is het wat hoger.
Racisme.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
En dan ben ik ook nog benieuwd wat volgens devlin dan de redenen zijn voor het lagere inkomen en vaker afhankelijk zijn van een uitkering.
Al lang gedaan. Ga jij nog een keer mijn bron lezen waar ik al iets van vijf keer naar heb gevraagd? En ga je alle andere vragen nog beantwoorden?quote:
mijn geliefde CBS? Ik pak de bron die door iedereen selectief wordt gequote om aan te tonen dat buitelanders geweldig crimineel zijquote:Op donderdag 19 september 2024 10:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Leg jij maar uit waarom het vrijwel geen ding is, terwijl je geliefde CBS dat al tegenspreekt.
Vast.. alle antwoorden vind je in de bronnen die ik heb gedeeldquote:Overigens staan er nog vele andere vragen aan je open, wanneer worden die beantwoord?
Racisme.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
En hoe komt het dat ze een opleiding (of het gebrek daar aan) hebben die resulteert in laag inkomen?quote:
quote:
Vroeg ik ook al. Nog steeds geen antwoord, en niet alleen daarop.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Racisme.
[..]
En hoe komt het dat ze een opleiding (of het gebrek daar aan) hebben die resulteert in laag inkomen?
Niks hebben om de post te weerleggen en dan maar spijkers op laag water gaan zoekenquote:Op donderdag 19 september 2024 10:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, maar vertel maar dan.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
mijn geliefde CBS? Ik pak de bron die door iedereen selectief wordt gequote om aan te tonen dat buitelanders geweldig crimineel zij
hoezo is het dan "mijn cbs"?
[..]
Vast.. alle antwoorden vind je in de bronnen die ik heb gedeeld
Vertel maar, met bron graagquote:Op donderdag 19 september 2024 10:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Racisme.
[..]
En hoe komt het dat ze een opleiding (of het gebrek daar aan) hebben die resulteert in laag inkomen?
Ben je moeder niet. Lees zelf maar. Ik ga aan t werkquote:Op donderdag 19 september 2024 10:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, maar vertel maar dan.
Niks hebben om de post te weerleggen en dan maar spijkers op laag water gaan zoekenquote:Op donderdag 19 september 2024 10:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik trap daar niet in. Als ik nu een half uur ga spenderen om bronnen bij mijn beweringen te zoeken schort er vast iets aan de bronnen.quote:
quote:Op donderdag 19 september 2024 10:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ben je moeder niet. Lees zelf maar. Ik ga aan t werk
Het is mij volkomen duidelijk waardoor dat komt net zoals dat voor 100% van de mensen met werkend brein die dit probleem objectief benaderen volkomen duidelijk is.quote:
Al die opvang. Die kost veel geld. Op talloze zaken moet worden bezuinigd, maar die miljarden kostende opvang moet uitgebreid worden.quote:Op donderdag 19 september 2024 11:00 schreef ieniminimuis het volgende:
Zelf een crisis verzinnen/maken en dan vragen of je niet meer aan de afspraken hoeft te voldoen omdat zelfverzonnen crisis.
Leidt wel goed af van alles wat er echt gedaan moet worden.
Precies dit. Plus als je de asielstroom kan bedwingen, zullen ook het aantal statushouders/inwoners gaan afnemen waardoor de woningmarkt hopelijk weer gaat afkoelen. 2 vliegen in 1 klap.quote:Op donderdag 19 september 2024 11:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Al die opvang. Die kost veel geld. Op talloze zaken moet worden bezuinigd, maar die miljarden kostende opvang moet uitgebreid worden.
En die mensen blijven komen. Dat stopt echt niet, als je er niks aan doet.
bullshit vraag, waar zeg ik dat ik alle koeien weg wil hebben?quote:Op donderdag 19 september 2024 11:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Een samenvatting van de vragen/punten die nog open staan aan devlinmr:
Wat gaan we doen als er geen koeien meer zijn maar nog wel asielzoekers? (over veestapel verkleinen om ruimte te maken voor de asielstroom)
je gooit statushouder en asielzoekers al doorelkaar. Leer eerst het verschilquote:Hier trouwens de eerste Google hit op statushouders criminaliteit. 14.400 incidenten en misdrijven in 2022, op een aantal van 83.080 asielzoekers. Maar nee, dat asielzoekers oververtegenwoordigd zijn blijkt nergens uit.
zie eerder gegeven bronnen die afhankelijk daalt per generatie.quote:En dan ben ik ook nog benieuwd wat volgens devlin dan de redenen zijn voor het lagere inkomen en vaker afhankelijk zijn van een uitkering.
jij doet de bewering, kom met een bron en vertel maar hoe we het kunnen oplossenquote:Waarom is die opleiding (onder migranten) lager?
dan moet je de bronnen beter lezen, bovendien daalt de criminaliteit al jaren onder alle groepenquote:Kun je me ook eens uitleggen waarom we als maatschappij meer criminaliteit in ons land moeten willen, ongeacht waar jij vindt dat dat door komt? Zoals je in je eigen bron ziet wordt het bij nieuwe generaties geboren in Nederland niet minder.
quote:Ik ben benieuwd
Wat is volgens jou het effect van 0 asielzoekers op de :quote:Op donderdag 19 september 2024 11:11 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Precies dit. Plus als je de asielstroom kan bedwingen, zullen ook het aantal statushouders/inwoners gaan afnemen waardoor de woningmarkt hopelijk weer gaat afkoelen. 2 vliegen in 1 klap.
Jawel, het is de gemeenschappelijk oorzaak van een heleboel problemen, het vormen van een onderklasse/een stukje derde wereld in Nederland, en de criminaliteit hoort daar ook bij net als de lage opleidingsniveaus, hoge werkloosheid, huiselijk geweld, zwerfvuil etc.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maar zijn dus niet de hoofdoorzaak integendeel
dus jij weet het beter dan het CBS? Ik zie je onderzoek graag tegemoetquote:Op donderdag 19 september 2024 11:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel, het is de gemeenschappelijk oorzaak van een heleboel problemen, het vormen van een onderklasse/een stukje derde wereld in Nederland, en de criminaliteit hoort daar ook bij net als de lage opleidingsniveaus, hoge werkloosheid, huiselijk geweld, zwerfvuil etc.
Minder inwoners=meer huizen beschikbaar. Vraag en aanbod .quote:Op donderdag 19 september 2024 11:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het effect van 0 asielzoekers op de :
Huurwoningen (sociaal en particulier)
Koopwoningen
Wat een grappige ad hominem om maar geen onderbouwing te hoeven geven.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is mij volkomen duidelijk waardoor dat komt net zoals dat voor 100% van de mensen met werkend brein die dit probleem objectief benaderen volkomen duidelijk is.
De enigen voor wie dat niet duidelijk is (althans, die net doen alsof het hen niet duidelijk is want niemand is zó ontzettend blind) zullen zich niet laten overtuigen door feiten en bronnen en die behoefte heb ik ook niet. Het keerpunt is bereikt, het migratiebeleid gaat veranderen.
De steeds kleiner wordende groep die zichzelf isoleert door een van de pot gerukt standpunt voor te staan, ontsproten vanuit geveinsde onwetendheid is geen groep meer die het beleid tegen kunnen houden en hoeven we dus niet serieus te nemen. Die zitten in dezelfde hoek als complotwappies. Hinderlijk en lachwekkend maar totaal ongevaarlijk.
Dus laat ze dat maar eens eerst oplossenquote:De crisis is dat Nederland het niet kan dragen. [b]Dat we een groot opvangprobleem hebben en dat we ook op de langere termijn een groot huisvestingsprobleem hebben...
Jij gaf aan dat de veestapel inkrimpen de oplossing moet zijn om in ons dichtbevolkte land ruimte te maken voor een asielstroom van de genoemde 25-30k per jaar. Vond ik ook bullshit, maar ja jij zegt het. Punt is dus dat die veestapel niet eindeloos kan krimpen, dus wat doen we daarna?quote:Op donderdag 19 september 2024 11:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
bullshit vraag, waar zeg ik dat ik alle koeien weg wil hebben?
In die quote gaat het om asielzoekers. En leuk dat jij dat vindt maar het ging erom dat je die mensen dus binnenhaalt, al is het niet verder dan Ter Apel, en dat daar consequenties op zijn.quote:[..]
je gooit statushouder en asielzoekers al doorelkaar. Leer eerst het verschil
Ten 2e gaat het daar om "veiligelanders" waarvan ik al eerder heb gezegd dat die wmb linea recta terug moeten
Die bron van het CBS zegt iets anders. Over welke bronnen heb je het en waarom is het CBS nu opeens niet meer geschikt?quote:[..]
zie eerder gegeven bronnen die afhankelijk daalt per generatie.
Ehm, wtfquote:[..]
jij doet de bewering, kom met een bron en vertel maar hoe we het kunnen oplossen
Nogmaals, welke bron en hoe verklaar je wat je ziet in die bron van het CBS?quote:[..]
dan moet je de bronnen beter lezen, bovendien daalt de criminaliteit al jaren onder alle groepen
[..]
Neuh.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Stuk minder wel volgens mij.
Wat ook handig is om te onthouden is dat een correlatie tussen inkomen en achtergrond niet betekent dat er geen enkel verband is en die mensen zomaar per ongeluk gemiddeld veel armer zijn. Sterker nog, een verband veronderstellen is helemaal niet vreemd, zeker omdat het steeds opnieuw gebeurt bij mensen die worden binnengehaald en het generaties lang doorwerkt. Blijkbaar leidt iets ertoe dat deze mensen vaker een lager inkomen en/of een uitkering hebben.quote:Op donderdag 19 september 2024 11:27 schreef devlinmr het volgende:
[..]
dus jij weet het beter dan het CBS? Ik zie je onderzoek graag tegemoet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |