Ja dat laatste moet ik dus nog zien gebeuren. Maar zou inderdaad de volgende stap moeten zijn.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:41 schreef flyguy het volgende:
Opzich goed dat er ´nee´ gezegd wordt vanuit Brussel. En nu gewoon elke keer dat je iets wilt doen om het land te verbeteren, maar waarvan je weet dat Brussel ´nee´ zegt, het naar ze sturen. Dan wordt vanzelf het correcte beeld gecreëerd dat Brussel het probleem is.
Overigens in de tussentijd wel alles uitvoeren waar ze ´nee´ tegen zeggen. Wat willen ze doen ons binnenvallen?
Wat wensen we niet meer te betalen? Het gaat hier volgens mij om een aanpassing in beleid, die andere landen ook al hebben uitgevoerd. Bovendien zijn we nog steeds netto betaler.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:37 schreef opgebaarde het volgende:
Dat we hier niet eerder aangedacht hebben, schrijf een brief.
Nou hup Eelco Heinen schrijf naar de Europese Commissie dat we niet meer wensen te betalen, maar de subsidies voor onze boeren nog wel willen blijven ontvangen. 💪
Alles kan, alles mag, wanneer je de consequenties maar accepteert.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat wensen we niet meer te betalen? Het gaat hier volgens mij om een aanpassing in beleid, die andere landen ook al hebben uitgevoerd. Bovendien zijn we nog steeds netto betaler.
Maar goed, deze kan niet mag niet-mentaliteit bedoel ik dus.
Dat doen ze dus juist steeds minder. Waarom zou dat zijn denk je? En wat zal er gebeuren als wij dan juist op dezelfde voet doorgaan?quote:Op woensdag 18 september 2024 22:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Alles kan, alles mag, wanneer je de consequenties maar accepteert.
Leg eens uit waarom andere landen zin zouden hebben om wel een groter deel van de asielproblematiek op te nemen? Waarom zouden andere landen onze shit willen oplossen?
Ik heb geen idee over welke mentaliteit je het hebt. Ik vind het gewoon hilarisch dat wij een brief schrijven naar een instantie met een verzoek terwijl die instantie er niet over gaat.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat wensen we niet meer te betalen? Het gaat hier volgens mij om een aanpassing in beleid, die andere landen ook al hebben uitgevoerd. Bovendien zijn we nog steeds netto betaler.
Maar goed, deze kan niet mag niet-mentaliteit bedoel ik dus.
Ik dacht dat de term wel self explanatory was, maar ik heb in post 58 een omschrijving geplaatst.quote:Op woensdag 18 september 2024 22:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb geen idee over welke mentaliteit je het hebt. Ik vind het gewoon hilarisch dat wij een brief schrijven naar een instantie met een verzoek terwijl die instantie er niet over gaat.
Dat Faber de brief stuurt terwijl ze daar waarschijnlijk vooraf over is geïnformeerd, zegt iets over de mentaliteit van haar leider. Maar daar doel je vast niet op
Kwaadaardig volk is hetgeen wij hier naar binnen halen, maar dat blijf jij maar niet snappen.quote:Op woensdag 18 september 2024 16:49 schreef Harvest89 het volgende:
En helemaal terecht.
Een of andere crisis fantaseren omdat je geen fan bent van bepaalde burgers, en zo je zin proberen door te drukken.
Gevaarlijke partij met kwaadaardig volk aan het roer.
2nd this.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kwaadaardig volk is hetgeen wij hier naar binnen halen, maar dat blijf jij maar niet snappen.
welk verdrag?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:30 schreef Pendora het volgende:
[..]
Er is een verdrag, die wil het huidige kabinet aangepast hebben (wat vaker gebeurd) en daarover wil het kabinet onderhandelen.
Nogmaals welk verdrag, en wat wil de pvv veranderen/ een opt out op?quote:Nu zeggen wat mensen bij de EU; BOEEHOOEE je hebt het ondertekend dus kan niet. Wat gewoon onzin is aangezien de huidige verdrag, een nieuw verdrag was van het verdrag uit 2009. Aanpassen kan dus wel degelijk. Er staat niet in het verdrag (denk ik, geen idee eigenlijk) dit gaan we doen voor X jaar zonder dat er een aanpassing mogelijk is.
Immigranten of asielzoekers?quote:Tevens zijn er meer landen die zich niet meer zo kunnen vinden in het verdrag. In Duitsland is de roep ook al "Wir schaffen das nicht", in Frankrijk zijn men ook al niet meer zo positief. Er zijn dus steeds meer landen die mogelijk ook makkelijker immigranten kunnen weren.
Welke verdagen en wat is er achterhaald aan?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De verdragen zijn achterhaald. Genoeg landen die al hebben laten zien dat je er best ruim mee om kunt springen.
Mijn vader is net door een cardioloog gered van een hartaanval. Een zeek capabele Turkse uit een achterstandswijk.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kwaadaardig volk is hetgeen wij hier naar binnen halen, maar dat blijf jij maar niet snappen.
Je begint zelf over verdragen en dan vraag je aan mij welke dat zijn?quote:Op woensdag 18 september 2024 23:27 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Welke verdagen en wat is er achterhaald aan?
Hoeveel van dat kwaadaardig volk ben jij eigenlijk persoonlijk al tegengekomen, of lees je er alleen over op je computerschermpje?quote:Op woensdag 18 september 2024 23:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
"Ik heb het koud dus de aarde warmt niet op". Je snapt toch wel dat het hier gaat om statistieken?quote:Op woensdag 18 september 2024 23:29 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Mijn vader is net door een cardioloog gered van een hartaanval. Een zeek capabele Turkse uit een achterstandswijk.
Heel kwaadaardig
Klopt, ik heb het over oa de uvrmquote:Op woensdag 18 september 2024 23:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je begint zelf over verdragen en dan vraag je aan mij welke dat zijn?Wat probeer je hier nou te doen?
"Onze handtekeningen staan onder alle verdragen". Heb jij gezegd, jouw argument. Dus vertel zelf maar of dat EU verdragen zijn en hoe relevant enzo.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het over oa de uvrm
Maar dat is geen EU verdrag, dus die kun je niet bedoelen toch?
Simpel, je hebt het EU grondvesten waarin oa al onze vrijheden en rechten staan opgesomd, waaronder recht op asiel. Zeg maar een soort grondwet.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
"Onze handtekeningen staan onder alle verdragen". Heb jij gezegd, jouw argument. Dus vertel zelf maar of dat EU verdragen zijn en hoe relevant enzo.
Vraag dat maar aan de PVV, ik ben niet de woordvoerder daarvan. Ik heb alleen gezegd dat als we iets willen veranderen, we het niet eerst lief moeten vragen aan ome EU, bot vangen en het vragen an sich vervolgens als prestatie verkopen. Het is duidelijk dat er iets moet gebeuren, dus maak een plan en voer het uit. Als Duitsland, Denemarken, Zweden, Polen en Hongarije het kunnen, dan wij ook.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Simpel, je hebt het EU grondvesten waarin oa al onze vrijheden en rechten staan opgesomd, waaronder recht op asiel. Zeg maar een soort grondwet.
Daarnaast zijn er de Dublin afspraken waar we een handtekening onder hebben gezet maar die wordt in juli 2026 vervangen. Daarin staan de processen omschreven tav asielprocedure zodat elk land ongeveer dezelfde aanpak heeft.
Wie wel of geen asiel krijgt is aan het land zelf, zolang het in lijn is met "het recht op asiel"
Dus nogmaals waar wil de PVV een opt out op
Ohh die statistieken waar Wilders telkens mee gooit waar het cbs de tekst bij heeft staan dat als je corrigeert naar sociaal economische achtergrond (oftewel appels met appels vergelijkt) er niks overblijft van die "oververtegenwoordiging". Die statistieken?quote:Op woensdag 18 september 2024 23:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
"Ik heb het koud dus de aarde warmt niet op". Je snapt toch wel dat het hier gaat om statistieken?
Alsnog beter dan "een Turk deed een keer iets goeds dus alle asielzoekers zijn fantastisch".quote:Op woensdag 18 september 2024 23:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ohh die statistieken waar Wilders telkens mee gooit waar het cbs de tekst bij heeft staan dat als je corrigeert naar sociaal economische achtergrond (oftewel appels met appels vergelijkt) er niks overblijft van die "oververtegenwoordiging". Die statistieken?
wat wil je dan aan de EU vragen? Zie je eigen voorbeelden, het opvangen en op orde hebben van een goede procedure is het enige wat er op EU niveau is geregeld.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vraag dat maar aan de PVV, ik ben niet de woordvoerder daarvan. Ik heb alleen gezegd dat als we iets willen veranderen, we het niet eerst lief moeten vragen aan ome EU, bot vangen en het vragen an sich vervolgens als prestatie verkopen. Het is duidelijk dat er iets moet gebeuren, dus maak een plan en voer het uit. Als Duitsland, Denemarken, Zweden, Polen en Hongarije het kunnen, dan wij ook.
Daar is geen verdrag voor dat is het hele punt. Buiten de mensenrechten en asiel rechten verplichtingenquote:Persoonlijk opteer ik voor het beleid van Zweden en als dat niet kan wegens weet ik het welk vedrag hoor ik graag waarom Zweden hun beleid wel, en met aanmerkelijk succes, hebben uitgezet.
Zoiets staat dus ook in de universele rechten omschrevenquote:Overeenkomstig artikel 19 is collectieve uitzetting verboden en mogen personen niet worden verwijderd of uitgezet naar, noch worden uitgeleverd aan een staat waar een ernstig risico bestaat dat zij aan de doodstraf, aan folteringen of aan andere onmenselijke of vernederende behandelingen of bestraffingen worden onderworpen
Nog afgezien van het feit dat de meeste Turken geen asielzoekers waren, is het leugenachtigheid die Wilders als "feiten" brengtquote:Op woensdag 18 september 2024 23:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Alsnog beter dan "een Turk deed een keer iets goeds dus alle asielzoekers zijn fantastisch".
Ik wil helemaal niks aan de EU vragen. Waarom denk je dat ik de PVV ben?quote:Op woensdag 18 september 2024 23:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
wat wil je dan aan de EU vragen? Zie je eigen voorbeelden, het opvangen en op orde hebben van een goede procedure is het enige wat er op EU niveau is geregeld.
Wat wil je nou zeggen? Wij kunnen niet Zweden nadoen want er is geen verdrag? Wat voor verdrag is er niet en wie heeft dat dan wel en wie niet getekend? En wat gebeurt er dan als we het wel doen? En hoe zit het dan met alle andere landen die ik noemde?quote:[..]
Daar is geen verdrag voor dat is het hele punt. Buiten de mensenrechten en asiel rechten verplichtingen
PVV loopt vooral weer voor de bühne te kakelen
Dit is het stuk wat ze eruit willen hebben waarschijnlijk
[..]
Zoiets staat dus ook in de universele rechten omschreven
Dat de meeste Turken geen asielzoekers waren maakt je opmerking dus ook om die reden irrelevant. En dat asielzoekers vaker voorkomen in de statistieken over criminaliteit weet jij ook wel.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat de meeste Turken geen asielzoekers waren, is het leugenachtigheid die Wilders als "feiten" brengt
wat wil je dan aan de EU vragen? Zie je eigen voorbeelden, het opvangen en op orde hebben van een goede procedure is het enige wat er op EU niveau is geregeld.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vraag dat maar aan de PVV, ik ben niet de woordvoerder daarvan. Ik heb alleen gezegd dat als we iets willen veranderen, we het niet eerst lief moeten vragen aan ome EU, bot vangen en het vragen an sich vervolgens als prestatie verkopen. Het is duidelijk dat er iets moet gebeuren, dus maak een plan en voer het uit. Als Duitsland, Denemarken, Zweden, Polen en Hongarije het kunnen, dan wij ook.
Daar is geen verdrag voor dat is het hele punt. Buiten de mensenrechten en asiel rechten verplichtingenquote:Persoonlijk opteer ik voor het beleid van Zweden en als dat niet kan wegens weet ik het welk vedrag hoor ik graag waarom Zweden hun beleid wel, en met aanmerkelijk succes, hebben uitgezet.
Zoiets staat dus ook in de universele rechten omschrevenquote:Overeenkomstig artikel 19 is collectieve uitzetting verboden en mogen personen niet worden verwijderd of uitgezet naar, noch worden uitgeleverd aan een staat waar een ernstig risico bestaat dat zij aan de doodstraf, aan folteringen of aan andere onmenselijke of vernederende behandelingen of bestraffingen worden onderworpen
Waarvoor? Voor die paar asielzoekers? Veestapel drastisch inkrimpen zodat we fatsoenlijk kunnen bouwen en statushouders en Nederlanders weer fatsoenlijk aan een huis kunnen komen.quote:Op woensdag 18 september 2024 23:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niks aan de EU vragen. Waarom denk je dat ik de PVV ben?[..]quote:"je" in algemene zin
Wat wil je nog zeggen? Wij kunnen niet Zweden nadoen want er is geen verdrag? Wat voor verdrag is er niet en wie heeft dat dan wel en wie niet getekend? En wat gebeurt er dan als we het wel doen? En hoe zit het dan met alle andere landen die ik noemde?En wat is jouw oplossing?quote:nee ik zeg dat dat allang kan. Je kunt immigranten een bak geld aanbieden, zelfs asielzoekers. Je kunt niet mensen deporteren of asiel weigeren als ze groot gevaarlopen
Nee, dat weet jij ook niet, daar de statistieken over niet Westerse immigranten praten en niet over asielzoekers. En ze niet corrigeren naar sociaal economische achtergrondquote:Op donderdag 19 september 2024 00:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat de meeste Turken geen asielzoekers waren maakt je opmerking dus ook om die reden irrelevant. En dat asielzoekers vaker voorkomen in de statistieken over criminaliteit weet jij ook wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |