Het idee dat dit probleem op te lossen valt met inburgering is zo naļef en stompzinnig. Alsof zo'n figuur ineens niet meer compleet door het lint gaat als hem verteld is dat je hier geen vrouwen mag mishandelen die je gekrenkt hebben.quote:Politie ziet meer geweld vanwege familie-eer: 'Aandacht nodig bij inburgering'
De politie telt steeds meer geweldsincidenten die zich voordoen omdat de familie-eer geschonden zou zijn. Daarbij zijn relatief vaak Syriėrs betrokken. De politie vraagt zich af of er tijdens de inburgering in Nederland wel genoeg aandacht is voor eergerelateerd geweld.
De politie meldde vorig jaar 619 bij het Landelijk Expertise Centrum Eergerelateerd Geweld gevallen waarbij sprake was van geweld omdat de familie-eer geschonden zou zijn en moest worden 'hersteld'. Dat waren er tien jaar geleden nog 460.
Toen ging het nog maar een enkele keer om Syriėrs, terwijl vorig jaar bij ruim een kwart van de zaken Syrische vluchtelingen betrokken waren. Daarna zijn de meest voorkomende achtergronden Turks, Marokkaans en Afghaans.
Het Landelijk Expertise Centrum Eergerelateerd Geweld helpt agenten bij ingewikkelde zaken waarin familie-eer een rol speelt. Ook houdt het centrum contact met andere organisaties. De stijging in het aantal zaken wil niet zeggen dat het geweld toeneemt, maar kan ook komen doordat de politie vaker casussen voorgelegd krijgt.
Oververtegenwoordiging Syriė baart zorgen
Dat er vaker Syriėrs bij 'eerzaken' betrokken zijn, komt door de vluchtelingenstroom van de afgelopen jaren. Inmiddels wonen er ruim 150.000 Syriėrs in Nederland.
De oververtegenwoordiging van deze groep bij eergerelateerd geweld baart de politie zorgen. De politie heeft daarom aan het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid gevraagd of er wel genoeg aandacht is voor het onderwerp in de inburgeringscursus.
"Aan nieuwkomers moet duidelijk worden gemaakt dat het kiezen van een partner in Nederland het recht van een individu is", zegt Wilfred Janmaat, hoofd van het Landelijk Expertisecentrum Eergerelateerd Geweld van de politie. "Als dit momenteel onvoldoende gebeurt, zal daar meer aandacht voor moeten komen."
Oorlogstrauma's
Uit eerder onderzoek blijkt dat conflicten kunnen ontstaan wanneer Syrische vrouwen meer bewegingsvrijheid of een echtscheiding willen als ze eenmaal in Nederland zijn. Tegelijkertijd ervaren mannen statusverlies als ze geen kostwinner meer zijn.
Daar komen oorlogstrauma's nog eens bij, vermoedt Janine Janssen, als cultureel antropoloog en criminoloog ook verbonden aan het expertisecentrum van de politie. "Blootgesteld worden aan oorlogsgeweld kan leiden tot psychische problemen, maar ook de drempel verlagen om zelf geweld te plegen."
In bijna twee derde van de vorig jaar geregistreerde geweldszaken gaat het om bedreiging of mishandeling, maar ook iemand permanent in de gaten houden, seksueel misbruik en gedwongen huwelijken komen regelmatig voor.
De heftigste vorm van geweld is eerwraak: moord omdat de goede naam van de familie zou zijn aangetast en moet worden hersteld. Vorig jaar werden om deze reden vier mensen gedood in Nederland. "Een conflict kan zo escaleren dat het een dodelijke afloop heeft", aldus Janssen.
https://nos.nl/artikel/25(...)odig-bij-inburgering
Inderdaad alsof nog meer pamperen en begeleiden zou helpen.quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:37 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het idee dat dit probleem op te lossen valt met inburgering is zo naļef en stompzinnig. Alsof zo'n figuur ineens niet meer compleet door het lint gaat als hem verteld is dat je hier geen vrouwen mag mishandelen die je gekrenkt hebben.
Dat is wel een rare idd hoorquote:Op vrijdag 13 september 2024 10:37 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het idee dat dit probleem op te lossen valt met inburgering is zo naļef en stompzinnig. Alsof zo'n figuur ineens niet meer compleet door het lint gaat als hem verteld is dat je hier geen vrouwen mag mishandelen die je gekrenkt hebben.
Niet echt een inclusief standpunt, je zou van de politie wat meer respect voor andere culturen verwachten.quote:De oververtegenwoordiging van deze groep bij eergerelateerd geweld baart de politie zorgen. De politie heeft daarom aan het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid gevraagd of er wel genoeg aandacht is voor het onderwerp in de inburgeringscursus.
"Aan nieuwkomers moet duidelijk worden gemaakt dat het kiezen van een partner in Nederland het recht van een individu is", zegt Wilfred Janmaat, hoofd van het Landelijk Expertisecentrum Eergerelateerd Geweld van de politie. "Als dit momenteel onvoldoende gebeurt, zal daar meer aandacht voor moeten komen."
Syriėrs mogen hier blijven uit een soort zieligheid, omdat er oorlog is in Syriė, hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Afghanen.quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:50 schreef quo_ het volgende:
[..]
Inderdaad alsof nog meer pamperen en begeleiden zou helpen.
Uiteindelijk gaat het om figuren uit de categorie holbewoner die veelal ook nog eenuiterst achterlijk geloof aanhangen. Onbegonnen werk.
quote:De politie telt steeds meer geweldsincidenten die zich voordoen omdat de familie-eer geschonden zou zijn. Daarbij zijn relatief vaak Syriėrs betrokken. Daarna zijn de meest voorkomende achtergronden Turks, Marokkaans en Afghaans.
Want die meiden zoals nu Ryan zijn geen mensen waar je iets voor kunt voelen zoals mededogen? Geloof me, juist de meiden uit Afghaanse, Syrische, Eritrese etc. gezinnen doen hun stinkende best om er hier iets van te maken en hun kansen te pakken, mee te draaien. Ik stond ontzet toe te kijken hoe een stel Afghaanse kinderen elkaar tot bloedens toe krabde om eerder bij boekjes te komen, heb nog nooit zo'n drive gezien om te leren.quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:42 schreef Jahr00n het volgende:
Dit hoort gewoon bij hun cultuur. Zolang ze elkaar pakken laat het mij ook wel koud verder.
Gewoon onder femicide en dan geef je mannen de schuld. En door!quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:42 schreef KvanG het volgende:
Misschien kan de politie het tegenwoordig onder iets anders als eerwraak registreren. Dan lijkt het probleem opgelost te zijn en kan niemand meer de politie er van betichten van racistisch te zijn.
Het wordt tijd dat Syriė als 'veilig' wordt beschouwd en we die mensen niet meer binnen laten. Allemaal gelukszoekers. De vader van dat gezin is hem gepeerd naar Syriė en heeft daar nog een huis. Wat is het dan voor achterlijkheid dat hij met zijn hele kudde hier een verblijfsvergunning kan krijgen. Gewoon parasieten die hier qua normen en waarden niet thuishoren.quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:37 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Omdat wij boter op ons hoofd hebben en veel te ruim die asielverdragen interpreteren.quote:Op vrijdag 13 september 2024 12:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat Syriė als 'veilig' wordt beschouwd en we die mensen niet meer binnen laten. Allemaal gelukszoekers. De vader van dat gezin is hem gepeerd naar Syriė en heeft daar nog een huis. Wat is het dan voor achterlijkheid dat hij met zijn hele kudde hier een verblijfsvergunning kan krijgen. Gewoon parasieten die hier qua normen en waarden niet thuishoren.
Totale waanzin. Die hele familie moeten ze terugsturen..quote:Op vrijdag 13 september 2024 12:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat Syriė als 'veilig' wordt beschouwd en we die mensen niet meer binnen laten. Allemaal gelukszoekers. De vader van dat gezin is hem gepeerd naar Syriė en heeft daar nog een huis. Wat is het dan voor achterlijkheid dat hij met zijn hele kudde hier een verblijfsvergunning kan krijgen. Gewoon parasieten die hier qua normen en waarden niet thuishoren.
Dat was een detail wat mij ook opviel, ja. Wat mij betreft kijken ze ook even naar de rest van de volwassen familieleden of die niet ook op vakantie zijn gegaan of zo en zo ja, dikke doei.quote:Op vrijdag 13 september 2024 12:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Inderdaad, dit is niet iets dat de ene Taghi de andere Taghi vermoord, het gaat juist om onschuldige slachtoffers.quote:Op vrijdag 13 september 2024 11:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Want die meiden zoals nu Ryan zijn geen mensen waar je iets voor kunt voelen zoals mededogen? Geloof me, juist de meiden uit Afghaanse, Syrische, Eritrese etc. gezinnen doen hun stinkende best om er hier iets van te maken en hun kansen te pakken, mee te draaien. Ik stond ontzet toe te kijken hoe een stel Afghaanse kinderen elkaar tot bloedens toe krabde om eerder bij boekjes te komen, heb nog nooit zo'n drive gezien om te leren.
Dus ja, als dan één van die leuke, vlotte meiden ineens verdwijnt of in het gareel gemept of gemanipuleerd wordt, dan doet dat iets met je, gewoon uit medemenselijkheid. Dat je dan eindelijk een 13-jarige Soedanese terugvindt die door haar familie bij een man van bijna 40 gedumpt is omdat ze vonden dat ze te westers werd, dat ze ondertussen dus gedwongen seks heeft moeten ondergaan, school heeft gemist, geen sociaal leven mocht hebben maandenlang.
Dan denk ik dus niet van "oh ze doen maar". Het zijn geen criminelen die elkaar afknallen, het zijn jonge meiden die in een ongelijkwaardige positie worden getrapt.
Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat in de meerderheid van de gezinnen die ik toen begeleidde dit soort dingen niet aan de hand was. De meeste mensen stimuleerden hun kinderen, ook de meiden, tegen de klippen op.quote:Op vrijdag 13 september 2024 13:04 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Inderdaad, dit is niet iets dat de ene Taghi de andere Taghi vermoord, het gaat juist om onschuldige slachtoffers.
Zoals die Ryan, vermoord door broers en vader, wilde geen hoofddoek meer dragen en gedroeg zich te Westers. Zou uitgehuwelijkt worden op haar 18e en wilde dat niet.
Gewoon echt een belachelijke cultuur, waarbij vrouwen opnieuw het slachtoffer worden.
Vader weer terug "gevlucht" naar Syriė.
Horen hier niet thuis, ga maar lekker terug naar de zandbak.quote:Op vrijdag 13 september 2024 15:00 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat een barbaren deze Syrische familie.
En nadat zijn zonen waren opgepakt onder andere de telegraaf mailen dat alleen hij het heeft gedaan.quote:Op vrijdag 13 september 2024 15:00 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit heeft het echter niet geredt:quote:'Elke nieuwkomer moet contract tekenen'
Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken wil dat alle nieuwkomers de basisbeginselen van de Nederlandse samenleving eigen maken. Asscher wil daarom dat nieuwkomers uit de Europese Unie, Turkije en de voormalige Antillen een zogeheten participatiecontract gaan tekenen
https://www.zorgwelzijn.n(...)t-haalbaar-1181203w/quote:Europese regels staan het niet toe dat er andere eisen worden gesteld aan het vrije verkeer van mensen en goederen. Een participatiecontract dat Asscher voorstelt, kan hierdoor net zo min gelden voor toetredende EU-landen. Voor Turkse migranten geldt het associatieverdrag en Antilliaanse migranten maken deel uit van het Nederlands koninkrijk
Er is geen oorlog in Afghanistan.quote:Op vrijdag 13 september 2024 11:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Syriėrs mogen hier blijven uit een soort zieligheid, omdat er oorlog is in Syriė, hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Afghanen.
Als het om arbeidsmigratie van buiten de EU gaat, moeten mensen ook iets toevoegen. Dan vindt er een selectie plaats. Nu worden problemen gewoon vanuit daar naar hier meegenomen, en heel naļef wordt er gedaan alsof een extra onderdeeltje in de inburgering de oplossing is.
We moeten onze formulering heroverwegen: De Nederlandse overheid zet niemand uit. Dit is de verkeerde tekst, met een lading alsof NL dan een boeman is. Het is wat gebeurt aan het éind van de rit, laten we het begģn van rit eens formuleren.quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:36 schreef suijkerbuijk het volgende:
Onze regels en wetten
Niet opvolgen is er uit zet compleet de heel familie van mij part.
Leren we niet dat dit nederland is en niet een of anderen zandbak kolonie.
We hoeven helemaal dit soort massa stront niet te accepteren.
Zo simpel is dat .
Dat zeg ik ook niet. Ik had het over de zieligheid. Afghanen mogen hier blijven omdat leven onder de Taliban als verschrikkelijk gezien wordt.quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:38 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Er is geen oorlog in Afghanistan.
In Noord-Korea ook niet, maar om dat nu als een veilig land te bestempelen...quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:38 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Er is geen oorlog in Afghanistan.
Veel Afghanen zijn uiterst gemotiveerd om er hier het beste van te maken.quote:Op vrijdag 13 september 2024 11:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Want die meiden zoals nu Ryan zijn geen mensen waar je iets voor kunt voelen zoals mededogen? Geloof me, juist de meiden uit Afghaanse, Syrische, Eritrese etc. gezinnen doen hun stinkende best om er hier iets van te maken en hun kansen te pakken, mee te draaien. Ik stond ontzet toe te kijken hoe een stel Afghaanse kinderen elkaar tot bloedens toe krabde om eerder bij boekjes te komen, heb nog nooit zo'n drive gezien om te leren.
Dus ja, als dan één van die leuke, vlotte meiden ineens verdwijnt of in het gareel gemept of gemanipuleerd wordt, dan doet dat iets met je, gewoon uit medemenselijkheid. Dat je dan eindelijk een 13-jarige Soedanese terugvindt die door haar familie bij een man van bijna 40 gedumpt is omdat ze vonden dat ze te westers werd, dat ze ondertussen dus gedwongen seks heeft moeten ondergaan, school heeft gemist, geen sociaal leven mocht hebben maandenlang.
Dan denk ik dus niet van "oh ze doen maar". Het zijn geen criminelen die elkaar afknallen, het zijn jonge meiden die in een ongelijkwaardige positie worden getrapt.
Er is geloof ik geen slechter land om als vrouw te leven en als kind geboren te worden op het moment.quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik had het meer over de zieligheid. Afghanen mogen hier blijven omdat leven onder de Taliban als verschrikkelijk gezien wordt.
Dat beweer ik dan ook allerminst.quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In Noord-Korea ook niet, maar om dat nu als een veilig land te bestempelen...
Ik kan me voorstellen dat het leven voor velen geen pretje is daar. Toch vind ik het een slechte reden om dan maar asiel (en een woning, uitkering, zorg etc.) in Nederland te krijgen.quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er is geloof ik geen slechter land om als vrouw te leven en als kind geboren te worden op het moment.
Dat zeg ik ook niet, dat ze dan maar meer asiel moeten kunnen krijgen hier.quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het leven voor velen geen pretje is daar. Toch vind ik het een slechte reden om dan maar asiel (en een woning, uitkering, zorg etc.) in Nederland te krijgen.
Afghanistan telt meer dan 40 miljoen mensen, en het geboortecijfer is 4,6. Het enige dat er voor zorgt dat we niet overspoelen met Afghanen is dat je asiel hier ter plekke moet aanvragen, en dat het redelijk lastig is om hier te komen.
Tja dit heb ik zelfs met.mijn vader proberen te opperen maar volgens hem was het maar een minimaal percentage en waren de meeste gewoon blij om te assimileren in onze cultuurquote:Op vrijdag 13 september 2024 17:51 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit waren toch de artsen en apothekers uit Aleppo? Elke weldenkend mens kon natuurlijk wel aanvoelen dat mensen uit de meest primitieve en soms barbaarse Arabische en Islamtische culturen hier niet passen.
Helaas ondervinden te veel van zulke mensen grote problemen met de integratie en assimilatie en blijven stug vasthouden aan de culturele en religieuze normen en waarden waar men mee zijn grootgebracht. En deze zijn onverenigbaar met de Westerse cultuur. Deze mensen zouden daarom ook waar mogelijk weer uit het land moeten worden gezet.
Maar we weten allemaal dat dat dit niet gaat gebeuren omdat een aanzienlijke groep van politici, academici en journalisten dan alles bij elkaar gaan schreeuwen en voor deze mensen in de bres springen, al jammerende over 'racisme en 'discriminatie'.
GroenLinks/PvdA, D66 of Volt stemmer? Tja, dan krijg je dat. Die mensen (willen) het niet zien en dat is tragisch.quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:55 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Tja dit heb ik zelfs met.mijn vader proberen te opperen maar volgens hem was het maar een minimaal percentage en waren de meeste gewoon blij om te assimileren in onze cultuur
Hij zag dan ook bijna nooit meiden met hoofddoeken
.ik had echt zoiets van bro
quote:Op vrijdag 13 september 2024 17:51 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit waren toch de artsen en apothekers uit Aleppo? Elke weldenkend mens kon natuurlijk wel aanvoelen dat mensen uit de meest primitieve en soms barbaarse Arabische en Islamtische culturen hier niet passen.
Helaas ondervinden te veel van zulke mensen grote problemen met de integratie en assimilatie en blijven stug vasthouden aan de culturele en religieuze normen en waarden waar men mee zijn grootgebracht. En deze zijn onverenigbaar met de Westerse cultuur. Deze mensen zouden daarom ook waar mogelijk weer uit het land moeten worden gezet.
Maar we weten allemaal dat dat dit niet gaat gebeuren omdat een aanzienlijke groep van politici, academici en journalisten dan alles bij elkaar gaan schreeuwen en voor deze mensen in de bres springen, al jammerende over 'racisme en 'discriminatie'.
"Wat een teef, als ik een slang als kind had was dat eervoller”, schreef vader Khaled in de groepsapp."quote:Op vrijdag 13 september 2024 15:00 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ik stem altijd GroenLinks maar je moet de waarheid gewoon onder ogen zien.quote:Op vrijdag 13 september 2024 18:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
GroenLinks/PvdA, D66 of Volt stemmer? Tja, dan krijg je dat. Die mensen (willen) het niet zien en dat is tragisch.
Geen Syriėrs meer toelaten en als je het wel doet alleen een tijdelijke verblijfsvergunning verstrekken. Is hun land weer veilig dan kunnen ze wegwezenquote:
Of zorgen dat het onder kopje "overig" komt te staan in de criminaliteitscijfers. Dat werkte de vorige keer ook zo goed.quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:42 schreef KvanG het volgende:
Misschien kan de politie het tegenwoordig onder iets anders als eerwraak registreren. Dan lijkt het probleem opgelost te zijn en kan niemand meer de politie er van betichten van racistisch te zijn.
Sowieso een vrij naļeve gedachte dat iemand die bereid is zijn dochter om te brengen zich door een inburgeringscursus op andere gedachten zou laten brengen.quote:Op vrijdag 13 september 2024 11:49 schreef opgebaarde het volgende:
Als je vanaf je geboorte leert dat eer het belangrijkste in het leven is – niet alleen voor je familie, maar ook voor je land-, dorps- of stamgenoten – en dat eer je hele leven, je geluk en werk bepaalt, en zelfs belangrijker is dan vrijheid, dan zullen inburgeringscursussen weinig verschil maken. Het zal generaties duren voordat mensen die overtuiging loslaten.
Ik zou liever willen zien dat bij de dochter/zussen maar zeker ook moeders voorlichting hen bereikt.quote:Op vrijdag 13 september 2024 18:04 schreef DrDentz het volgende:
Is cultuur. Zou er niet teveel Nederlandse politie / rechtsspraak geld aan verspillen.
De hele familie uitzetten komt neer op dezelfde achterlijke, tribale, en familie- eer denkwijzequote:Op vrijdag 13 september 2024 17:36 schreef suijkerbuijk het volgende:
Onze regels en wetten
Niet opvolgen is er uit zet compleet de heel familie van mij part.
Leren we niet dat dit nederland is en niet een of anderen zandbak kolonie.
We hoeven helemaal dit soort massa stront niet te accepteren.
Zo simpel is dat .
Mensen als massa-stront beschrijven is sowieso een beetje.....bah!quote:Op vrijdag 13 september 2024 22:45 schreef Tanatos het volgende:
[..]
De hele familie uitzetten komt neer op dezelfde achterlijke, tribale, en familie- eer denkwijze
De voorspelbaarheid is strong with these ones. Uiteraard was het net dat ene familielid dat buiten bereik van justitie is en zijzelf, ondanks het hele patroon, het spoor van appjes en dat de buurt van alles heeft gezien, "zouden zoiets nooit doen".quote:Op vrijdag 13 september 2024 15:00 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ik vraag me af hoeveel vrouwen in deze culturen dit (het principe van eerwraak/familie-eer/seksualiteit) zelf ook daadwerkelijk normaal/wenselijk vinden.quote:Op vrijdag 13 september 2024 22:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De voorspelbaarheid is strong with these ones. Uiteraard was het net dat ene familielid dat buiten bereik van justitie is en zijzelf, ondanks het hele patroon, het spoor van appjes en dat de buurt van alles heeft gezien, "zouden zoiets nooit doen".
Ik denk niet dat er een afloop gaat komen die recht doet aan het lot van dat arme kind.
Echt eerwraak is maar één uiterste uitwas van een glijdende schaal waarop de individualiteit van vrouwen wordt aangetast. Dus zo zullen ze het benoemen als abnormaal terwijl ze honderdduizend andere beperkingen normaal vinden, slikken of niet eens meer opmerken.quote:Op vrijdag 13 september 2024 23:04 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel vrouwen in deze culturen dit (het principe van eerwraak/familie-eer/seksualiteit) zelf ook daadwerkelijk normaal/wenselijk vinden.
Dat brengt ons terug naar #54quote:Op vrijdag 13 september 2024 23:04 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel vrouwen in deze culturen dit (het principe van eerwraak/familie-eer/seksualiteit) zelf ook daadwerkelijk normaal/wenselijk vinden.
Ik moet er echt niet aan denken dat ik de verplichting zou hebben/voelen om me druk te maken over de familie-eer. Als ze geen andere mensen schaden kan ik me sowieso niet druk maken over de seksualiteit van anderen. Van je eigen partner natuurlijk wel, maar ook daar kan geen dwang in zijn. Waardeloos hoe de houding tegenover de seksualiteit van vrouwen ook hier nog steeds vaak anders is dan die bij mannen is.quote:Op vrijdag 13 september 2024 23:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Echt eerwraak is maar één uiterste uitwas van een glijdende schaal waarop de individualiteit van vrouwen wordt aangetast. Dus zo zullen ze het benoemen als abnormaal terwijl ze honderdduizend andere beperkingen normaal vinden, slikken of niet eens meer opmerken.
Vroeger gingen mijn Turkse vriendinnen altijd het liefste op stap in een andere stad, buiten beeld van de gemeenschap. In de trein gingen ze een voor een naar het toilet om zich om te kleden in vrijere kleding. Op de terugweg ging het andersom. En dan op het station stonden ze met rollende ogen te kijken naar andere Turkse meiden die zich te vrij kleedden.
Ook zij houden het probleem in stand met een hoop faēade. Hoe het "hoort" zit enorm diep.
Ik doel vooral ook op de moeders en tantes ed.quote:Op vrijdag 13 september 2024 23:11 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat brengt ons terug naar #54
Voorlichting! Tegen de tijd dat ze opstandig worden dat ze dan de weg weten naar hulpverlening.
Groot deel van de vrouwen in een blijfvanmijnlijfhuis bestaat juist uit deze (jonge)vrouwen.
Ze zullen ooit een stem moeten krijgen en het ook durven luiden zodat de dochters weten dat ze niet alleen staan.quote:Op vrijdag 13 september 2024 23:25 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik doel vooral ook op de moeders en tantes ed.
Helemaal eens, maar het is binnen veel culturen helaas behoorlijk moeilijk dit patroon te doorbreken.quote:Op vrijdag 13 september 2024 23:29 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ze zullen ooit een stem moeten krijgen en het ook durven luiden zodat de dochters weten dat ze niet alleen staan.
Denk niet dat je anders deze cirkel doorbroken krijgt.
Er is hulp.
Exact. Eer is waar het om draait als een soort totempaal in deze belevingen.quote:Op vrijdag 13 september 2024 11:49 schreef opgebaarde het volgende:
Als je vanaf je geboorte leert dat eer het belangrijkste in het leven is – niet alleen voor je familie, maar ook voor je land-, dorps- of stamgenoten – en dat eer je hele leven, je geluk en werk bepaalt, en zelfs belangrijker is dan vrijheid, dan zullen inburgeringscursussen weinig verschil maken. Het zal generaties duren voordat mensen die overtuiging loslaten.
Gevlucht naar Syriė. Wat deed die man überhaupt hier?quote:Op zaterdag 14 september 2024 00:13 schreef TLC het volgende:
Laffe kakkerlak die vader om gelijk te vluchten en de rest achter te laten![]()
Kortom, we moeten zo min mogelijk van deze mensen toelaten in het Westen. Eigenlijk zouden deze per definitie de moeten worden tegengehouden aan de grenzen van Europa, desnoods met de inzet van pushbacks.quote:Op vrijdag 13 september 2024 11:49 schreef opgebaarde het volgende:
Ons land binnenvallen.quote:Op zaterdag 14 september 2024 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gevlucht naar Syriė. Wat deed die man überhaupt hier?
Daarom moet je ze vernederen.quote:Op vrijdag 13 september 2024 11:49 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben er helemaal voor dat deze mannen uitgezet moeten worden.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:54 schreef nixxx het volgende:
Iemand die zijn eigen dochter of zus kan vermoorden om een achterlijk concept als familie eer hoort hier niet, en zal zich door geen enkele voorlichting of maatregel uit ons strafrecht systeem tegen laten houden. Die moeten hier dus niet binnenkomen of anders de doodstraf in het vooruitzicht krijgen, misschien schrikt dat af. Het zal iig een beetje vergelding en preventie zijn.
Je bent best een aardig kutje hoorquote:Op zaterdag 14 september 2024 11:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben er helemaal voor dat deze mannen uitgezet moeten worden.
En dan ben ik een links kutje.
Verder voorlichting aan de vrouwen /moeders/meisjes/kinderen.
Voorlichting helpt zoveel
Tegenhouden omdat 'eer' een belangrijke rol speelt? Dat lijkt me een gezocht argument bij een reeds ingenomen standpuntquote:Op zaterdag 14 september 2024 10:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, we moeten zo min mogelijk van deze mensen toelaten in het Westen. Eigenlijk zouden deze per definitie de moeten worden tegengehouden aan de grenzen van Europa, desnoods met de inzet van pushbacks.
Omdat de cultuur van deze mensen op talloze aspecten haaks staat op de Westerse en hun integratie en assimilatie in het Westen zeer moeilijk verloopt. En dit is dan nog buiten het feit om dat deze mensen hier helemaal niets te zoeken hebben. Kortom, als men Syriė wil ontvluchten, kan men naar andere landen in de regio zoals Turkije, Irak, Jordaniė of Saoedi-Arabiė.quote:Op zaterdag 14 september 2024 13:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tegenhouden omdat 'eer' een belangrijke rol speelt? Dat lijkt me een gezocht argument bij een reeds ingenomen standpunt
Ik had ooit pepperspray.quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je bent best een aardig kutje hoor![]()
Voorlichting en geef al die vrouwen een taser en een stiletto.
quote:Op zaterdag 14 september 2024 16:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik had ooit pepperspray.
Niet handig als je dat gaat uitproberen met een raam open
De slechtste 20 minuten van mijn leven
Uitproberen hoe!? Had je eigenlijk op de buurman willen testen?quote:Op zaterdag 14 september 2024 16:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik had ooit pepperspray.
Niet handig als je dat gaat uitproberen met een raam open
De slechtste 20 minuten van mijn leven
Hoe helpt voorlichting aan vrouwen om aan de achterlijke denkbeelden van hun man, vaders, ooms, broers en neven te ontsnappen? Tenzij je als voorlichting geeft waar het plaatselijke blijf van mijn lijf huis zich bevindt zie ik niet in hoe je deze achterlijke cultuur hiermee veranderd?quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben er helemaal voor dat deze mannen uitgezet moeten worden.
En dan ben ik een links kutje.
Verder voorlichting aan de vrouwen /moeders/meisjes/kinderen.
Voorlichting helpt zoveel
Zo'n beetje iedereen weet dat er een kinderslot op zit, toch? TOCH?quote:Op zaterdag 14 september 2024 16:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Uitproberen hoe!? Had je eigenlijk op de buurman willen testen?
Er is al lang mee begonnen.quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:46 schreef Flitskikker het volgende:
Sommige culturen staan zo ver van elkaar af dat ze gewoon niet samengaan.
Je kunt jezelf de vraag stellen of je daar dan wel aan moet beginnen om het te proberen.
Het alleen niet hebben over een achterlijke cultuur helpt al.quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:27 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Hoe helpt voorlichting aan vrouwen om aan de achterlijke denkbeelden van hun man, vaders, ooms, broers en neven te ontsnappen? Tenzij je als voorlichting geeft waar het plaatselijke blijf van mijn lijf huis zich bevindt zie ik niet in hoe je deze achterlijke cultuur hiermee veranderd?
Dat is ook zo. Waarom nemen we dat dan niet mee in de afweging voor een verblijfsvergunning? Op vlucht voor oorlog is imo een zeer goede grond voor een (al dan niet tijdelijke) vergunning, maar als je er dit soort ideeen op na houdt blijf je maar lekker daar of ga je naar een land waar ze dat wel pikken.quote:Op vrijdag 13 september 2024 11:49 schreef opgebaarde het volgende:
De Syrische cultuur is niet achterlijk.. er wonen achterlijke culturen in Syriė. Dat onderschrijven mensen uit Syriė zelf ook, overigens.quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:48 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het alleen niet hebben over een achterlijke cultuur helpt al.
Voorlichting helpt zo erg. Ik heb alles bijelkaar bijna 2 jaar in een blijfvanmijnlijfhuis gewoond als Nederlander.
Wat ik daar gezien heb: vrouwen worden geholpen!
''ZiJn ER nOG lInKSe WoKeRs?!''quote:
Hahaha wat een quatsch. Als het een achterlijke cultuur is dan mag je dat gewoon benoemen. Ik heb als bijbaantje als student lang geleden leveringen moeten doen bij o.a. blijf van mijn lijf huizen. 95% van de vrouwen die daar zat waren allochtonen. Dat er ook zieke autochtone figuren in Nederland rondlopen zal ik zeker niet ontkennen. Maar de hele "eer"cultuur (wat is er eervol aan het onderdrukken/mishandelen van vrouwen?quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:48 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het alleen niet hebben over een achterlijke cultuur helpt al.
Voorlichting helpt zo erg. Ik heb alles bijelkaar bijna 2 jaar in een blijfvanmijnlijfhuis gewoond als Nederlander.
Wat ik daar gezien heb: vrouwen worden geholpen!
Elk mens is gelijk. Ook al doet die iets wat we stom vinden of mee oneens zijn. Het mag. Gelijkheid, geen discriminatie, het is een groot goed. Ook als het ons even niet bevalt.quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Waarom nemen we dat dan niet mee in de afweging voor een verblijfsvergunning? Op vlucht voor oorlog is imo een zeer goede grond voor een (al dan niet tijdelijke) vergunning, maar als je er dit soort ideeen op na houdt blijf je maar lekker daar of ga je naar een land waar ze dat wel pikken.
Dit zijn de berichten die partijen als PVV laten groeien. En dit had ook iedereen met een beetje hersens aan kunnen zien komen.
En het vreemde is net dat al die dingen eigenlijk niet thuishoren bij een geloof in een barmhartige god...quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:36 schreef Akkerdjie het volgende:
er zijn drie fundamenten in Arabische maatschappijen: schaamte, eer en wraak
quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Elk mens is gelijk. Ook al doet die iets wat we stom vinden of mee oneens zijn. Het mag. Gelijkheid, geen discriminatie, het is een groot goed. Ook als het ons even niet bevalt.
Niemand in dit land heeft minder rechten vanwege zijn of haar mening, gedachte of geloof. Laten we dat asjeblieft koesteren, het is vrijheid
Ik geef geen fuck om Syriė.quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De Syrische cultuur is niet achterlijk.. er wonen achterlijke culturen in Syriė. Dat onderschrijven mensen uit Syriė zelf ook, overigens.
quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:36 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zo'n beetje iedereen weet dat er een kinderslot op zit, toch? TOCH?
True. Voor de burgeroorlog was het prima toeven in Syrie. Maar de Soenni moslims in Syrie vonden het seculiere regime van Assad niet Islam genoeg. Dat zijn overigens de Syrische vluchtelingen in ons land. Soenni molims. Net zoals in Saudi Arabie. Nou, dan weet je genoeg.quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De Syrische cultuur is niet achterlijk.. er wonen achterlijke culturen in Syriė. Dat onderschrijven mensen uit Syriė zelf ook, overigens.
Het was er relatief rustig en uit ervaring kan ik zeggen dat Syriėrs echt zo'n beetje de gezelligsten zijn van die regio, maar er was (en is) ook een dictator aan de macht met alle narigheid van dien. Dan krijg je wat je overal in de Arabische wereld ziet: de enige levensvatbare oppositie is de islamistische tak met een hoop poppenspelers in het buitenland. Dus nee, het was er niet "prima toeven" en het komt ook niet gewoon omdat de Soennitische moslims zomaar gingen rellen.quote:Op zondag 15 september 2024 19:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
True. Voor de burgeroorlog was het prima toeven in Syrie. Maar de Soenni moslims in Syrie vonden het seculiere regime van Assad niet Islam genoeg. Dat zijn overigens de Syrische vluchtelingen in ons land. Soenni molims. Net zoals in Saudi Arabie. Nou, dan weet je genoeg.
Los daarvan is eerwraak in de meeste islamitische landen gewoon strafbaar. En niet zo'n klein beetje ook.quote:Op zondag 15 september 2024 20:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het was er relatief rustig en uit ervaring kan ik zeggen dat Syriėrs echt zo'n beetje de gezelligsten zijn van die regio, maar er was (en is) ook een dictator aan de macht met alle narigheid van dien. Dan krijg je wat je overal in de Arabische wereld ziet: de enige levensvatbare oppositie is de islamistische tak met een hoop poppenspelers in het buitenland. Dus nee, het was er niet "prima toeven" en het komt ook niet gewoon omdat de Soennitische moslims zomaar gingen rellen.
Het overgrote deel van de moslims op de wereld is Soennitisch dus "dan weet je genoeg" lijkt me wat leeg qua kreet want ook een Gambiaan, Oezbeek en Indonesiėr hangt die stroming aan in de regel. Daarnaast is het sjiitische Iran ook niet heel gemoedelijk (het regime dan, de mensen zelf vaak wel).
Ook in syrie?quote:Op zondag 15 september 2024 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Los daarvan is eerwraak in de meeste islamitische landen gewoon strafbaar. En niet zo'n klein beetje ook.
Als er een volk op de wereld is dat weet wat gastvrijheid is en respect naar je toont zijn het de Iraniėrs wel.quote:Op zondag 15 september 2024 20:50 schreef Qarrad het volgende:
Daarnaast is het sjiitische Iran ook niet heel gemoedelijk (het regime dan, de mensen zelf vaak wel).
Vanuit het perspectief van de reli-fundi wellicht niet.quote:Op zondag 15 september 2024 20:50 schreef Qarrad het volgende:
Dus nee, het was er niet "prima toeven"
quote:Ryan Al Najjar (18) is vorig jaar levend in het water terechtgekomen en verdronken. De jonge vrouw, die in Joure woonde, was vastgebonden met 18 meter tape met DNA van haar vader.
Dit maakte het Openbier Ministerie vrijdag bekend op de derde inleidende zitting in de zaak tegen twee broers van Ryan. Zij worden, net als hun vader, verdacht van moord. Het OM gaat ervan uit dat Ryan slachtoffer is geworden van eerwraak.
Verzet
Het lichaam van de jonge vrouw werd op 28 mei 2024 in het water gevonden aan de Knardijk in Lelystad door een medewerker van Staatsbosbeheer. Onder de nagels van drie vingers zat celmateriaal van haar vader, zei de officier van justitie in de rechtbank in Lelystad. "Dat duidt erop dat ze zich heeft verzet."
Volgens het OM blijkt uit onderzoeksresultaten dat de schoenen van het slachtoffer moeten zijn uitgetrokken voordat ze werd vastgebonden, omdat haar enkels strak tegen elkaar aan waren getapet. Haar polsen waren vastgebonden achterop haar rug. Ook haar mond was dichtgeplakt.
Het tapen werd door haar vader uitgevoerd, zegt justitie. Zijn DNA is op diverse plekken op de tape gevonden, ook op de plakzijde. Hij verblijft vermoedelijk in Syriė.
Telefoons in het water
Ryan moet in bedwang zijn gehouden of buiten bewustzijn zijn geweest tijdens het vastbinden, zei de officier. Haar beide telefoons waren in het water gegooid. De telefoonhoesjes zijn in haar schoenen gestopt, die in het water zijn gevonden.
"Op het telefoonhoesje dat is gevonden in de linkerschoen van het slachtoffer zat een vingerafdruk van haar broer."
Het OM citeerde uit chats die familieleden naar elkaar stuurden rond de moord. In de telefoon van een van de broers is een gesprek gevonden tussen zijn broer en hun vader. Twaalf dagen voor de moord zei de broer: "Als zij aan het liegen is en ons nog meer gezichtsverlies gaat bezorgen, moet ze afgestraft worden."
Ryan zou zich in de ogen van haar familie te westers hebben gedragen. In de chats van haar familieleden werd ze volgens het OM letterlijk doodgewenst.
De vader schreef in de chats: "Ik hoop dat ze in een kist terugkomt" en "ze heeft een kogel in haar hart nodig en gif in haar lijf." Ryans moeder schreef: "Als God het wil, zullen we haar gewikkeld zien in een lijkwade. Ryan maakt de familie te schande en verdient de dood."
De volgende inleidende zittingen zijn op 25 april en 30 juni. De zaak wordt eind dit jaar inhoudelijk behandeld.
https://www.omropfryslan.(...)cht-door-verdrinking
Dit...quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Van de mannen wisten we al hoe ze erin stonden, maar wat die moeder schrijft over haar dochter is toch wel weer een nieuw dieptepunt hoor.
Wel bijzonder dat je hier de progressieve social justice warriors nooit over hoort.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:09 schreef Richestorags het volgende:
Gerelateerd hieraan:
Dit is toch weer absoluut barbaars. Arme vrouwen. Onverdoofd de clit eraf
Naast de massale verminking die al bij mannen plaatsvindt natuurlijk.
[ x ]
Niet te bevatten dit inderdaad. Bij God wensen dat je kind doodgaat.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit...
Diep en diep triest als zelfs de moeders, de vrouwen, elkaar het leven niet gunnen
Als je de boeken van Ayaan Hirsi Ali en andere Somalische vrouwen leest, dan lees je standaard terug dat een hoop van de druk vanuit de gemeenschap om je dochters te laten besnijden komt van nota bene de vrouwen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:09 schreef Richestorags het volgende:
Gerelateerd hieraan:
Dit is toch weer absoluut barbaars. Arme vrouwen. Onverdoofd de clit eraf
Naast de massale verminking die al bij mannen plaatsvindt natuurlijk.
[ x ]
Daar zal bij moeders dan ook jaren aan indoctrinatie en mishandeling aan vooraf gegaan zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niet te bevatten dit inderdaad. Bij God wensen dat je kind doodgaat.
Ik hoop dat dat hele gezin langzaam crepeert..quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niet te bevatten dit inderdaad. Bij God wensen dat je kind doodgaat.
En hoe voelt het nou, cultureel verrijkt te worden door dit soort lieden in je eigen land? Ik krijg er een zure smaak van maar mensen die erop voorstonden dat we andere culturen moesten omarmen kunnen mij vast wel uitleggen waarom ik blij zou moeten zijn met dit soort volkeren, dus kom maar op, wie durft ?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:34 schreef Nober het volgende:
NWS / Vermoorde Ryan (18) uit Joure lijkt slachtoffer van eerwraak
Openbaar Ministerie: Ryan (18) uit Joure om het leven gebracht door verdrinking
[..]
Kletsmajoorquote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:20 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat je hier de progressieve social justice warriors nooit over hoort.
Die notabene ook nog de oorzaak is van al deze shit!quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:33 schreef Toine51 het volgende:
Vluchten voor van alles, maar je achterlijke religie wel meenemen...
Het trieste is dat dit waarschijnlijk nog gaat gebeuren ookquote:Op vrijdag 13 september 2024 10:42 schreef KvanG het volgende:
Als het aan timmerfrans ligt nietquote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik hoop, vooral voor vrouwen, dat al die conservatieve primitieve middeleeuwse religies ooit nog eens verdwijnen.
Eer heeft in hun cultuur gewoon een heel andere betekenis.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:36 schreef Qarrad het volgende:
Wat ik altijd zo curieus vind, is dat eerwraak moet om de eer te verdedigen, maar dat het dan blijkbaar niet eervol is om voor je daden te staan. Altijd vluchten, liegen, draaien, alles op een minderjarig familielid proberen te gooien want dat krijgt minder straf.
Ik bedoel, waar zit hem die eer dan in?
Dat soort lieden zijn er als de kippen bij om te roepen dat de integratieaanpak niet deugt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En hoe voelt het nou, cultureel verrijkt te worden door dit soort lieden in je eigen land? Ik krijg er een zure smaak van maar mensen die erop voorstonden dat we andere culturen moesten omarmen kunnen mij vast wel uitleggen waarom ik blij zou moeten zijn met dit soort volkeren, dus kom maar op, wie durft ?
Behalve naar hun eigen vrouwen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 07:43 schreef HSG het volgende:
[..]
Als er een volk op de wereld is dat weet wat gastvrijheid is en respect naar je toont zijn het de Iraniėrs wel.
Ik hoop dat dat land binnen 10 jaar een revolutie ondergaat zodat het verder vooruit kan want het lijkt mij een fantastisch land om te bezoeken.
Het zit geloof ik iets ingewikkelder. De eer die verdedigd dient te worden is namus. Dat is het soort eer dat samenhangt met de "puurheid" van de vrouwen van de familie, waar de mannen de hoeders van zijn. Dat is dus een ander soort eer dan deugden zoals eerlijkheid, verantwoordelijkheid, dapperheid, zeg maar het tegenovergestelde van wat eerwraak behelst.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Eer heeft in hun cultuur gewoon een heel andere betekenis.
vrouwen zijn in ongeveer įlle religies de lul.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het zit geloof ik iets ingewikkelder. De eer die verdedigd dient te worden is namus. Dat is het soort eer dat samenhangt met de "puurheid" van de vrouwen van de familie, waar de mannen de hoeders van zijn. Dat is dus een ander soort eer dan deugden zoals eerlijkheid, verantwoordelijkheid, dapperheid, zeg maar het tegenovergestelde van wat eerwraak behelst.
Dat zei ik toch ook al ?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het zit geloof ik iets ingewikkelder. De eer die verdedigd dient te worden is namus. Dat is het soort eer dat samenhangt met de "puurheid" van de vrouwen van de familie, waar de mannen de hoeders van zijn. Dat is dus een ander soort eer dan deugden zoals eerlijkheid, verantwoordelijkheid, dapperheid, zeg maar het tegenovergestelde van wat eerwraak behelst.
Klopt, en als we ons daar al aan kunnen ontworstelen, dan zie je dat er keer op keer gemarchandeerd wordt met basale grondrechten voor vrouwen uit politieke motieven.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
vrouwen zijn in ongeveer įlle religies de lul.
Goed uitgelegd !quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wellicht is dat nou juist een reden om degene die de puurheid regel schond te doden. De familie eer is dan gewroken/hersteld.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:12 schreef quo_ het volgende:
[..]
Goed uitgelegd !
Maar daarmee wordt het nog minder logisch. Ik zou dan namelijk verwachten de manlijke hoeder die gefaald heeft bij het beschermen van de puurheid omgelegd zou moeten worden.
Leg gewoon de hele familie om - ben je gelijk van al dit gezeur af. Gezever over die achterlijke middeleeuwse praktijken 🤮🤮quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wellicht is dat nou juist een reden om degene die de puurheid regel schond te doden. De familie eer is dan gewroken/hersteld.
Dat gaat me te ver maar ik zou er wel een voorstander van zijn om dit hele gezin weer terug naar hun eigen land te sturen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Leg gewoon de hele familie om - ben je gelijk van al dit gezeur af. Gezever over die achterlijke middeleeuwse praktijken 🤮🤮
Zucht, sarcasme! Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat een vader zijn eigen dochter dit zou aandoen - waar ter wereld en in welke cultuur dan ook. Hoe ongelofelijk achterlijk moet je dan wel niet zijn. En dan ook nog als een laffe hond vluchten 🤬quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat gaat me te ver maar ik zou er wel een voorstander van zijn om dit hele gezin weer terug naar hun eigen land te sturen.
Gewoon achterlijk gelovig.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zucht, sarcasme! Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat een vader zijn eigen dochter dit zou aandoen - waar ter wereld en in welke cultuur dan ook. Hoe ongelofelijk achterlijk moet je dan wel niet zijn. En dan ook nog als een laffe hond vluchten 🤬
Dit... Daar spoort letterlijk niemand van.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat gaat me te ver maar ik zou er wel een voorstander van zijn om dit hele gezin weer terug naar hun eigen land te sturen.
Ook nog eens terug van waar m eerst op de loop is gegaan.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zucht, sarcasme! Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat een vader zijn eigen dochter dit zou aandoen - waar ter wereld en in welke cultuur dan ook. Hoe ongelofelijk achterlijk moet je dan wel niet zijn. En dan ook nog als een laffe hond vluchten 🤬
Vrouwen zijn nu eenmaal bezit voor veel moslim mannen en niet anders. Zo vermoorden sommige vaders hun dochters als ze verkracht zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Bij Syriėrs zie je ook veel gevallen dat de mannen van de familie hulpverleners aanvallen die noodhulp willen verlenen aan een vrouwelijk familielid. Dan denk ik ook van weet je, dit gaat nooit werken hier. Als je zelfs bij zaken van leven op dood het schuim op je bek hebt staan over het aanraken van je zus, vrouw of moeder, dan ben je af. Rot maar op naar een land waar dat vliegt, hier niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Vrouwen zijn nu eenmaal bezit voor veel moslim mannen en niet anders. Zo vermoorden sommige vaders hun dochters als ze verkracht zijn.
West-Europa had nooit in deze aantallen aan die Syriers moeten beginnen. Nee, ze zijn natuurlijk niet allemaal achterlijk maar het is een numbers game er is zeker in die periode 2015-2017 ook ontzettend slecht gescreend op wat er allemaal is binnen gehaald. Loop maar door, kom maar door. In Duitsland is dat overigens nog veel erger dan hier.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Bij Syriėrs zie je ook veel gevallen dat de mannen van de familie hulpverleners aanvallen die noodhulp willen verlenen aan een vrouwelijk familielid. Dan denk ik ook van weet je, dit gaat nooit werken hier. Als je zelfs bij zaken van leven op dood het schuim op je bek hebt staan over het aanraken van je zus, vrouw of moeder, dan ben je af. Rot maar op naar een land waar dat vliegt, hier niet.
Niet alle Syriėrs hč, maar dit soort roedels: doei.
Helemaal niet op deze wereld bedoel je...quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:46 schreef Kamelenteen het volgende:
Mag hopen dat al deze schatjes hun Nederlanderschap zullen verliezen. Deze lui horen niet in de Westerse wereld thuis.
Omdat het allemaal nep-vluchtelingen zijn. Een echte vluchteling reist geen 3000km door een zevental veilige landen. Deze mensen komen louter voor de welvaart.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:40 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het apart dat ze na de wraak vaak terugvluchten naar Syriė. Dat was het toch zo gevaarlijk dat we ze hier moesten opnemen?
We geven alles wat we in eeuwen bereikt hebben op in ruil voor een berg ellende. Totale D66-waanzin.
Daar trapten een boel mensen in 2015 al niet in. Enorme percentages van die vluchtelingenstromen zijn helemaal geen vluchteling maar gewoon economische migrant, of erger nog: criminelen en oplichters.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:40 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het apart dat ze na de wraak vaak terugvluchten naar Syriė. Dat was het toch zo gevaarlijk dat we ze hier moesten opnemen?
We geven alles wat we in eeuwen bereikt hebben op in ruil voor een berg ellende. Totale D66-waanzin.
Ben je die hier tegengekomen?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:21 schreef JopieKlaassen het volgende:
Mensen die begrip hebben voor eerwraak zijn de kwalificatie 'mens' niet waard. Zelfs hondenstront sla ik hoger aan.
Nee, totaal niet. Maar was benieuwd. Wellicht heb ik iets gemist. Zie het als een open vraag.quote:
Mijn mening gaat over mensen in het algemeen die begrip hebben voor eerwraak. Of ze nou op FOK! zitten of niet, ze zijn in principe een verspilling van zuurstof.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Maar was benieuwd. Wellicht heb ik iets gemist. Zie het als een open vraag.²
Ben je ze al eens tegengekomen waar dan ook? Anders maak je je misschien zo druk om iets wat (misschien) niet eens bestaat. Zonde.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:29 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Mijn mening gaat over mensen in het algemeen die begrip hebben voor eerwraak. Of ze nou op FOK! zitten of niet, ze zijn in principe een verspilling van zuurstof.
Het feit dat het in een hoop landen (uiteraard geheel toevallig landen waar de Islam by far de dominante godsdienst is) gemeengoed is geeft al aan dat er in ieder geval genoeg teveel mensen zijn die eerwraak uitvoeren, laat staan er 'slechts' begrip voor hebben.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ben je ze al eens tegengekomen waar dan ook? Anders maak je je misschien zo druk om iets wat (misschien) niet eens bestaat. Zonde.²
Ik lees dat als een "Nee, ik ben ze nooit tegengekomen." Ik weet genoeg.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:36 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Het feit dat het in een hoop landen (uiteraard geheel toevallig landen waar de Islam by far de dominante godsdienst is) gemeengoed is geeft al aan dat er in ieder geval genoeg teveel mensen zijn die eerwraak uitvoeren, laat staan er 'slechts' begrip voor hebben.
Structurele shit afschuiven als incidenten lijkt me voldoende reden om hem kritisch te bejegenen. In 2020 alleen al 1000+ eergerelateerd geweld:quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ben het echt niet altijd eens met BSB.
Maar ik vind het niet fair hem nu zo aan te vallen.
Dus omdat ik ze nog nooit ben tegengekomen mag ik me er niet druk om maken? Wat is dit voor fucked up hersenkronkel?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik lees dat als een "Nee, ik ben ze nooit tegengekomen." Ik weet genoeg.²
Hoeveel christenen staan ertussenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:41 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Structurele shit afschuiven als incidenten lijkt me voldoende reden om hem kritisch te bejegenen. In 2020 alleen al 1000+ eergerelateerd geweld:
https://www.amnesty.nl/encyclopedie/eerwraak-eremoord
Jawel, natuurlijk mag je dat. Ik was alleen benieuwd of je over dergelijke voorbeelden struiktelt. Ik weet nu genoeg.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:43 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dus omdat ik ze nog nooit ben tegengekomen mag ik me er niet druk om maken? Wat is dit voor fucked up hersenkronkel?
Geen idee, maar in Europa speelt 96% van de eerwraakgevallen zich af in de Islamitische wereld.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:50 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Hoeveel christenen staan ertussen
Dat heb ik toch nergens beweerd?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:51 schreef BansheeBoy het volgende:
J
[..]
Jawel, natuurlijk mag je dat. Ik was alleen benieuwd of je over dergelijke voorbeelden struiktelt. Ik weet nu genoeg.²
In tegenstelling tot landen als Afghanistan, Saoedi-Arabiė en VAE valt het nog mee. Je hebt inderdaad een groep religekkies maar ga maar eens naar omgeving waar veel jongeren of jong volwassen (tussen 25 - 40 jaar) zijn. Geen enkel verschil met die van het westen.quote:
En voor vakantie en begrafenissen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 21:40 schreef LXIV het volgende:
Mocro-smatjes worden niet gedood? Wat gebeurt er dan in hun geval? Ben ik dan de sjaak?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:50 schreef MissButterflyy het volgende:
In Noord-Afrika bestaat weliswaar dezelfde gedachtegang, maar wordt de schuldige (zie verder) in het algemeen niet gedood.
Een echte vluchteling wil zoveel als mogelijk afstand tussen hem en de gewelddadige mannen, want ze weten dat de gewelddadige mannen snel een afstand kunnen overbruggen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:15 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Omdat het allemaal nep-vluchtelingen zijn. Een echte vluchteling reist geen 3000km door een zevental veilige landen. Deze mensen komen louter voor de welvaart.
Naar dit fenomeen is wel onderzoek gedaan. Niet specifiek toegepast op deze casus maar meer het algemene dat iemand iets doorstaat wat niet deugt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als je de boeken van Ayaan Hirsi Ali en andere Somalische vrouwen leest, dan lees je standaard terug dat een hoop van de druk vanuit de gemeenschap om je dochters te laten besnijden komt van nota bene de vrouwen.
We worden uitverkocht/weggegeven door een stel extreem naļeve of idealistische idioten die geen benul hebben tot wat voor toekomst in Nederland dit leidt.quote:
Wil je aub met respect spreken over onze schonen? Dank u.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:51 schreef Drxx het volgende:
[..]
Mocro-smatjes worden niet gedood? Wat gebeurt er dan in hun geval? Ben ik dan de sjaak?
Zina's dan, ook goed. Maar wat zijn dan wél de gevolgen, ben ik wel veilig?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wil je aub met respect spreken over onze schonen? Dank u.
Nee, de Marokkaanse cultuur kent geen eerwraak.²
Ach, onze huismoslim zit weer in de bagatelliseerstand. De politie is het wel al 'een paar keer' tegengekomen:quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik lees dat als een "Nee, ik ben ze nooit tegengekomen." Ik weet genoeg.
Overigens sluit ik niet uit dat jij er 'begrip' voor hebt. Je hangt ook veel andere achterlijke dingen aan die verbonden zijn met de islam.quote:De politie meldde vorig jaar 619 bij het Landelijk Expertise Centrum Eergerelateerd Geweld gevallen waarbij sprake was van geweld omdat de familie-eer geschonden zou zijn en moest worden 'hersteld'.
Ik geloof je niet op je woord.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Nee, de Marokkaanse cultuur kent geen eerwraak.
What da fuq are you saying?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Naar dit fenomeen is wel onderzoek gedaan. Niet specifiek toegepast op deze casus maar meer het algemene dat iemand iets doorstaat wat niet deugt.
Rationalisatie en verdediging komt hier vaak bij kijken om de ervaring en gedane tijdsinvestering betekenis te geven. En: herhaling.
Het is dus een coping om de op dit punt fragiele identiteit / egostructuur bijeen te houden.
Je zou bijna een concept van eerwraak in ons strafrecht opnemen, collectieve straf voor de hele uitgebreide familie bij eerwraak moorden.quote:
Toevallig iemand gesproken in die gemeenschap en die wist te vertellen dat Syriėrs onder meer naar NL zijn gevlucht voor een paspoort en na verloop van tijd (als paspoort binnen is) weer vertrekken naar (een ander land in) het Midden-Oosten.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:01 schreef Cockwhale het volgende:
Gewoon foei zeggen. Dan houdt het wel op.
ALSOF HET SYRIERS WAT KAN SCHELEN WAT NL VAN EERWRAAK VINDT. De naļviteit is weer sterk!
De hele uitgebreide familie, hoe zie je dat voor ogen dan?quote:Op zondag 9 februari 2025 09:02 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je zou bijna een concept van eerwraak in ons strafrecht opnemen, collectieve straf voor de hele uitgebreide familie bij eerwraak moorden.
Wil je in Nederland wonen? goed! volg onze regels..quote:Op zondag 9 februari 2025 11:49 schreef Chandler het volgende:
Herkenbaar, ik heb namelijk aardig wat Syrische leerlingen rondlopen en die hebben idd hele andere opvattingen dan de standaard Nederlander.
Zeg je iets over hun dan moeten ze daar wat mee want anders verliezen ze respect.............
Ik zie dat veel van dit soort zaken vanuit huis komt en niet vanuit de omgeving... dus daar zou eens wat moeten veranderen.
Wil je in Nederland wonen? goed! volg onze regels..
Eerwraak? jammer dan zetten we het hele gezin uit... ongeacht verblijfsvergunning...
Maar nee, dat laatste zal nooit gebeuren... en deels ook logisch... maar serieus, dat eerwraak moeten we veel harder aanpakken!
Heb jij dat filmpje ook in de Nederlandse taal? Anders is het waardeloos.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:30 schreef quirina het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Kijk dit en laat dit even op je inwerken.
Allemaal het gevang in voor een jaar of tien. En eventuele Nederlandse nationaliteit afnemen en na afloop straf uitzetten.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:50 schreef Doler12 het volgende:
[..]
De hele uitgebreide familie, hoe zie je dat voor ogen dan?
JaMaAr BlAnKe AuTocHToNeN dOeN DiT OoK!quote:Op zondag 9 februari 2025 11:41 schreef Homey het volgende:
Zogenaamde feministische organisaties zijn muisstil over dit onderwerp.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |