Een echte vluchteling wil zoveel als mogelijk afstand tussen hem en de gewelddadige mannen, want ze weten dat de gewelddadige mannen snel een afstand kunnen overbruggen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 22:15 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Omdat het allemaal nep-vluchtelingen zijn. Een echte vluchteling reist geen 3000km door een zevental veilige landen. Deze mensen komen louter voor de welvaart.
Naar dit fenomeen is wel onderzoek gedaan. Niet specifiek toegepast op deze casus maar meer het algemene dat iemand iets doorstaat wat niet deugt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als je de boeken van Ayaan Hirsi Ali en andere Somalische vrouwen leest, dan lees je standaard terug dat een hoop van de druk vanuit de gemeenschap om je dochters te laten besnijden komt van nota bene de vrouwen.
We worden uitverkocht/weggegeven door een stel extreem naïeve of idealistische idioten die geen benul hebben tot wat voor toekomst in Nederland dit leidt.quote:
Wil je aub met respect spreken over onze schonen? Dank u.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 10:51 schreef Drxx het volgende:
[..]
Mocro-smatjes worden niet gedood? Wat gebeurt er dan in hun geval? Ben ik dan de sjaak?
Zina's dan, ook goed. Maar wat zijn dan wél de gevolgen, ben ik wel veilig?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wil je aub met respect spreken over onze schonen? Dank u.
Nee, de Marokkaanse cultuur kent geen eerwraak.²
Ach, onze huismoslim zit weer in de bagatelliseerstand. De politie is het wel al 'een paar keer' tegengekomen:quote:Op vrijdag 7 februari 2025 23:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik lees dat als een "Nee, ik ben ze nooit tegengekomen." Ik weet genoeg.
Overigens sluit ik niet uit dat jij er 'begrip' voor hebt. Je hangt ook veel andere achterlijke dingen aan die verbonden zijn met de islam.quote:De politie meldde vorig jaar 619 bij het Landelijk Expertise Centrum Eergerelateerd Geweld gevallen waarbij sprake was van geweld omdat de familie-eer geschonden zou zijn en moest worden 'hersteld'.
Ik geloof je niet op je woord.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Nee, de Marokkaanse cultuur kent geen eerwraak.
What da fuq are you saying?quote:Op zaterdag 8 februari 2025 11:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Naar dit fenomeen is wel onderzoek gedaan. Niet specifiek toegepast op deze casus maar meer het algemene dat iemand iets doorstaat wat niet deugt.
Rationalisatie en verdediging komt hier vaak bij kijken om de ervaring en gedane tijdsinvestering betekenis te geven. En: herhaling.
Het is dus een coping om de op dit punt fragiele identiteit / egostructuur bijeen te houden.
Je zou bijna een concept van eerwraak in ons strafrecht opnemen, collectieve straf voor de hele uitgebreide familie bij eerwraak moorden.quote:
Toevallig iemand gesproken in die gemeenschap en die wist te vertellen dat Syriërs onder meer naar NL zijn gevlucht voor een paspoort en na verloop van tijd (als paspoort binnen is) weer vertrekken naar (een ander land in) het Midden-Oosten.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:01 schreef Cockwhale het volgende:
Gewoon foei zeggen. Dan houdt het wel op.
ALSOF HET SYRIERS WAT KAN SCHELEN WAT NL VAN EERWRAAK VINDT. De naïviteit is weer sterk!
De hele uitgebreide familie, hoe zie je dat voor ogen dan?quote:Op zondag 9 februari 2025 09:02 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je zou bijna een concept van eerwraak in ons strafrecht opnemen, collectieve straf voor de hele uitgebreide familie bij eerwraak moorden.
Wil je in Nederland wonen? goed! volg onze regels..quote:Op zondag 9 februari 2025 11:49 schreef Chandler het volgende:
Herkenbaar, ik heb namelijk aardig wat Syrische leerlingen rondlopen en die hebben idd hele andere opvattingen dan de standaard Nederlander.
Zeg je iets over hun dan moeten ze daar wat mee want anders verliezen ze respect.............
Ik zie dat veel van dit soort zaken vanuit huis komt en niet vanuit de omgeving... dus daar zou eens wat moeten veranderen.
Wil je in Nederland wonen? goed! volg onze regels..
Eerwraak? jammer dan zetten we het hele gezin uit... ongeacht verblijfsvergunning...
Maar nee, dat laatste zal nooit gebeuren... en deels ook logisch... maar serieus, dat eerwraak moeten we veel harder aanpakken!
Heb jij dat filmpje ook in de Nederlandse taal? Anders is het waardeloos.quote:Op zondag 9 februari 2025 12:30 schreef quirina het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Kijk dit en laat dit even op je inwerken.
Allemaal het gevang in voor een jaar of tien. En eventuele Nederlandse nationaliteit afnemen en na afloop straf uitzetten.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:50 schreef Doler12 het volgende:
[..]
De hele uitgebreide familie, hoe zie je dat voor ogen dan?
JaMaAr BlAnKe AuTocHToNeN dOeN DiT OoK!quote:Op zondag 9 februari 2025 11:41 schreef Homey het volgende:
Zogenaamde feministische organisaties zijn muisstil over dit onderwerp.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |