Eer heeft in hun cultuur gewoon een heel andere betekenis.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:36 schreef Qarrad het volgende:
Wat ik altijd zo curieus vind, is dat eerwraak moet om de eer te verdedigen, maar dat het dan blijkbaar niet eervol is om voor je daden te staan. Altijd vluchten, liegen, draaien, alles op een minderjarig familielid proberen te gooien want dat krijgt minder straf.
Ik bedoel, waar zit hem die eer dan in?
Dat soort lieden zijn er als de kippen bij om te roepen dat de integratieaanpak niet deugt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En hoe voelt het nou, cultureel verrijkt te worden door dit soort lieden in je eigen land? Ik krijg er een zure smaak van maar mensen die erop voorstonden dat we andere culturen moesten omarmen kunnen mij vast wel uitleggen waarom ik blij zou moeten zijn met dit soort volkeren, dus kom maar op, wie durft ?
Behalve naar hun eigen vrouwen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 07:43 schreef HSG het volgende:
[..]
Als er een volk op de wereld is dat weet wat gastvrijheid is en respect naar je toont zijn het de Iraniėrs wel.
Ik hoop dat dat land binnen 10 jaar een revolutie ondergaat zodat het verder vooruit kan want het lijkt mij een fantastisch land om te bezoeken.
Het zit geloof ik iets ingewikkelder. De eer die verdedigd dient te worden is namus. Dat is het soort eer dat samenhangt met de "puurheid" van de vrouwen van de familie, waar de mannen de hoeders van zijn. Dat is dus een ander soort eer dan deugden zoals eerlijkheid, verantwoordelijkheid, dapperheid, zeg maar het tegenovergestelde van wat eerwraak behelst.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Eer heeft in hun cultuur gewoon een heel andere betekenis.
vrouwen zijn in ongeveer įlle religies de lul.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het zit geloof ik iets ingewikkelder. De eer die verdedigd dient te worden is namus. Dat is het soort eer dat samenhangt met de "puurheid" van de vrouwen van de familie, waar de mannen de hoeders van zijn. Dat is dus een ander soort eer dan deugden zoals eerlijkheid, verantwoordelijkheid, dapperheid, zeg maar het tegenovergestelde van wat eerwraak behelst.
Dat zei ik toch ook al ?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het zit geloof ik iets ingewikkelder. De eer die verdedigd dient te worden is namus. Dat is het soort eer dat samenhangt met de "puurheid" van de vrouwen van de familie, waar de mannen de hoeders van zijn. Dat is dus een ander soort eer dan deugden zoals eerlijkheid, verantwoordelijkheid, dapperheid, zeg maar het tegenovergestelde van wat eerwraak behelst.
Klopt, en als we ons daar al aan kunnen ontworstelen, dan zie je dat er keer op keer gemarchandeerd wordt met basale grondrechten voor vrouwen uit politieke motieven.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
vrouwen zijn in ongeveer įlle religies de lul.
Goed uitgelegd !quote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wellicht is dat nou juist een reden om degene die de puurheid regel schond te doden. De familie eer is dan gewroken/hersteld.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:12 schreef quo_ het volgende:
[..]
Goed uitgelegd !
Maar daarmee wordt het nog minder logisch. Ik zou dan namelijk verwachten de manlijke hoeder die gefaald heeft bij het beschermen van de puurheid omgelegd zou moeten worden.
Leg gewoon de hele familie om - ben je gelijk van al dit gezeur af. Gezever over die achterlijke middeleeuwse praktijken 🤮🤮quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wellicht is dat nou juist een reden om degene die de puurheid regel schond te doden. De familie eer is dan gewroken/hersteld.
Dat gaat me te ver maar ik zou er wel een voorstander van zijn om dit hele gezin weer terug naar hun eigen land te sturen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:46 schreef matspontius het volgende:
[..]
Leg gewoon de hele familie om - ben je gelijk van al dit gezeur af. Gezever over die achterlijke middeleeuwse praktijken 🤮🤮
Zucht, sarcasme! Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat een vader zijn eigen dochter dit zou aandoen - waar ter wereld en in welke cultuur dan ook. Hoe ongelofelijk achterlijk moet je dan wel niet zijn. En dan ook nog als een laffe hond vluchten 🤬quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat gaat me te ver maar ik zou er wel een voorstander van zijn om dit hele gezin weer terug naar hun eigen land te sturen.
Gewoon achterlijk gelovig.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zucht, sarcasme! Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat een vader zijn eigen dochter dit zou aandoen - waar ter wereld en in welke cultuur dan ook. Hoe ongelofelijk achterlijk moet je dan wel niet zijn. En dan ook nog als een laffe hond vluchten 🤬
Dit... Daar spoort letterlijk niemand van.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat gaat me te ver maar ik zou er wel een voorstander van zijn om dit hele gezin weer terug naar hun eigen land te sturen.
Ook nog eens terug van waar m eerst op de loop is gegaan.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zucht, sarcasme! Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat een vader zijn eigen dochter dit zou aandoen - waar ter wereld en in welke cultuur dan ook. Hoe ongelofelijk achterlijk moet je dan wel niet zijn. En dan ook nog als een laffe hond vluchten 🤬
Vrouwen zijn nu eenmaal bezit voor veel moslim mannen en niet anders. Zo vermoorden sommige vaders hun dochters als ze verkracht zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Bij Syriėrs zie je ook veel gevallen dat de mannen van de familie hulpverleners aanvallen die noodhulp willen verlenen aan een vrouwelijk familielid. Dan denk ik ook van weet je, dit gaat nooit werken hier. Als je zelfs bij zaken van leven op dood het schuim op je bek hebt staan over het aanraken van je zus, vrouw of moeder, dan ben je af. Rot maar op naar een land waar dat vliegt, hier niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Vrouwen zijn nu eenmaal bezit voor veel moslim mannen en niet anders. Zo vermoorden sommige vaders hun dochters als ze verkracht zijn.
West-Europa had nooit in deze aantallen aan die Syriers moeten beginnen. Nee, ze zijn natuurlijk niet allemaal achterlijk maar het is een numbers game er is zeker in die periode 2015-2017 ook ontzettend slecht gescreend op wat er allemaal is binnen gehaald. Loop maar door, kom maar door. In Duitsland is dat overigens nog veel erger dan hier.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Bij Syriėrs zie je ook veel gevallen dat de mannen van de familie hulpverleners aanvallen die noodhulp willen verlenen aan een vrouwelijk familielid. Dan denk ik ook van weet je, dit gaat nooit werken hier. Als je zelfs bij zaken van leven op dood het schuim op je bek hebt staan over het aanraken van je zus, vrouw of moeder, dan ben je af. Rot maar op naar een land waar dat vliegt, hier niet.
Niet alle Syriėrs hč, maar dit soort roedels: doei.
Helemaal niet op deze wereld bedoel je...quote:Op vrijdag 7 februari 2025 20:46 schreef Kamelenteen het volgende:
Mag hopen dat al deze schatjes hun Nederlanderschap zullen verliezen. Deze lui horen niet in de Westerse wereld thuis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |