Daarom moet je ze vernederen.quote:Op vrijdag 13 september 2024 11:49 schreef opgebaarde het volgende:
Als je vanaf je geboorte leert dat eer het belangrijkste in het leven is – niet alleen voor je familie, maar ook voor je land-, dorps- of stamgenoten – en dat eer je hele leven, je geluk en werk bepaalt, en zelfs belangrijker is dan vrijheid, dan zullen inburgeringscursussen weinig verschil maken. Het zal generaties duren voordat mensen die overtuiging loslaten.
Ik ben er helemaal voor dat deze mannen uitgezet moeten worden.quote:Op zaterdag 14 september 2024 10:54 schreef nixxx het volgende:
Iemand die zijn eigen dochter of zus kan vermoorden om een achterlijk concept als familie eer hoort hier niet, en zal zich door geen enkele voorlichting of maatregel uit ons strafrecht systeem tegen laten houden. Die moeten hier dus niet binnenkomen of anders de doodstraf in het vooruitzicht krijgen, misschien schrikt dat af. Het zal iig een beetje vergelding en preventie zijn.
Je bent best een aardig kutje hoorquote:Op zaterdag 14 september 2024 11:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben er helemaal voor dat deze mannen uitgezet moeten worden.
En dan ben ik een links kutje.
Verder voorlichting aan de vrouwen /moeders/meisjes/kinderen.
Voorlichting helpt zoveel
Tegenhouden omdat 'eer' een belangrijke rol speelt? Dat lijkt me een gezocht argument bij een reeds ingenomen standpuntquote:Op zaterdag 14 september 2024 10:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, we moeten zo min mogelijk van deze mensen toelaten in het Westen. Eigenlijk zouden deze per definitie de moeten worden tegengehouden aan de grenzen van Europa, desnoods met de inzet van pushbacks.
Omdat de cultuur van deze mensen op talloze aspecten haaks staat op de Westerse en hun integratie en assimilatie in het Westen zeer moeilijk verloopt. En dit is dan nog buiten het feit om dat deze mensen hier helemaal niets te zoeken hebben. Kortom, als men Syrië wil ontvluchten, kan men naar andere landen in de regio zoals Turkije, Irak, Jordanië of Saoedi-Arabië.quote:Op zaterdag 14 september 2024 13:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Tegenhouden omdat 'eer' een belangrijke rol speelt? Dat lijkt me een gezocht argument bij een reeds ingenomen standpunt
Ik had ooit pepperspray.quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je bent best een aardig kutje hoor![]()
Voorlichting en geef al die vrouwen een taser en een stiletto.
quote:Op zaterdag 14 september 2024 16:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik had ooit pepperspray.
Niet handig als je dat gaat uitproberen met een raam open
De slechtste 20 minuten van mijn leven
Uitproberen hoe!? Had je eigenlijk op de buurman willen testen?quote:Op zaterdag 14 september 2024 16:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik had ooit pepperspray.
Niet handig als je dat gaat uitproberen met een raam open
De slechtste 20 minuten van mijn leven
Hoe helpt voorlichting aan vrouwen om aan de achterlijke denkbeelden van hun man, vaders, ooms, broers en neven te ontsnappen? Tenzij je als voorlichting geeft waar het plaatselijke blijf van mijn lijf huis zich bevindt zie ik niet in hoe je deze achterlijke cultuur hiermee veranderd?quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben er helemaal voor dat deze mannen uitgezet moeten worden.
En dan ben ik een links kutje.
Verder voorlichting aan de vrouwen /moeders/meisjes/kinderen.
Voorlichting helpt zoveel
Zo'n beetje iedereen weet dat er een kinderslot op zit, toch? TOCH?quote:Op zaterdag 14 september 2024 16:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Uitproberen hoe!? Had je eigenlijk op de buurman willen testen?
Er is al lang mee begonnen.quote:Op vrijdag 13 september 2024 10:46 schreef Flitskikker het volgende:
Sommige culturen staan zo ver van elkaar af dat ze gewoon niet samengaan.
Je kunt jezelf de vraag stellen of je daar dan wel aan moet beginnen om het te proberen.
Het alleen niet hebben over een achterlijke cultuur helpt al.quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:27 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Hoe helpt voorlichting aan vrouwen om aan de achterlijke denkbeelden van hun man, vaders, ooms, broers en neven te ontsnappen? Tenzij je als voorlichting geeft waar het plaatselijke blijf van mijn lijf huis zich bevindt zie ik niet in hoe je deze achterlijke cultuur hiermee veranderd?
Dat is ook zo. Waarom nemen we dat dan niet mee in de afweging voor een verblijfsvergunning? Op vlucht voor oorlog is imo een zeer goede grond voor een (al dan niet tijdelijke) vergunning, maar als je er dit soort ideeen op na houdt blijf je maar lekker daar of ga je naar een land waar ze dat wel pikken.quote:Op vrijdag 13 september 2024 11:49 schreef opgebaarde het volgende:
Als je vanaf je geboorte leert dat eer het belangrijkste in het leven is – niet alleen voor je familie, maar ook voor je land-, dorps- of stamgenoten – en dat eer je hele leven, je geluk en werk bepaalt, en zelfs belangrijker is dan vrijheid, dan zullen inburgeringscursussen weinig verschil maken. Het zal generaties duren voordat mensen die overtuiging loslaten.
De Syrische cultuur is niet achterlijk.. er wonen achterlijke culturen in Syrië. Dat onderschrijven mensen uit Syrië zelf ook, overigens.quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:48 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het alleen niet hebben over een achterlijke cultuur helpt al.
Voorlichting helpt zo erg. Ik heb alles bijelkaar bijna 2 jaar in een blijfvanmijnlijfhuis gewoond als Nederlander.
Wat ik daar gezien heb: vrouwen worden geholpen!
''ZiJn ER nOG lInKSe WoKeRs?!''quote:
Hahaha wat een quatsch. Als het een achterlijke cultuur is dan mag je dat gewoon benoemen. Ik heb als bijbaantje als student lang geleden leveringen moeten doen bij o.a. blijf van mijn lijf huizen. 95% van de vrouwen die daar zat waren allochtonen. Dat er ook zieke autochtone figuren in Nederland rondlopen zal ik zeker niet ontkennen. Maar de hele "eer"cultuur (wat is er eervol aan het onderdrukken/mishandelen van vrouwen?quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:48 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het alleen niet hebben over een achterlijke cultuur helpt al.
Voorlichting helpt zo erg. Ik heb alles bijelkaar bijna 2 jaar in een blijfvanmijnlijfhuis gewoond als Nederlander.
Wat ik daar gezien heb: vrouwen worden geholpen!
Elk mens is gelijk. Ook al doet die iets wat we stom vinden of mee oneens zijn. Het mag. Gelijkheid, geen discriminatie, het is een groot goed. Ook als het ons even niet bevalt.quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Waarom nemen we dat dan niet mee in de afweging voor een verblijfsvergunning? Op vlucht voor oorlog is imo een zeer goede grond voor een (al dan niet tijdelijke) vergunning, maar als je er dit soort ideeen op na houdt blijf je maar lekker daar of ga je naar een land waar ze dat wel pikken.
Dit zijn de berichten die partijen als PVV laten groeien. En dit had ook iedereen met een beetje hersens aan kunnen zien komen.
En het vreemde is net dat al die dingen eigenlijk niet thuishoren bij een geloof in een barmhartige god...quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:36 schreef Akkerdjie het volgende:
er zijn drie fundamenten in Arabische maatschappijen: schaamte, eer en wraak
quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Elk mens is gelijk. Ook al doet die iets wat we stom vinden of mee oneens zijn. Het mag. Gelijkheid, geen discriminatie, het is een groot goed. Ook als het ons even niet bevalt.
Niemand in dit land heeft minder rechten vanwege zijn of haar mening, gedachte of geloof. Laten we dat asjeblieft koesteren, het is vrijheid
Ik geef geen fuck om Syrië.quote:Op zaterdag 14 september 2024 19:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De Syrische cultuur is niet achterlijk.. er wonen achterlijke culturen in Syrië. Dat onderschrijven mensen uit Syrië zelf ook, overigens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |