abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 september 2024 @ 21:41:46 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214964390
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214964394
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:31 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dat valt allemaal wel mee. Maar het wordt niet beter met De Telegraaf dat de huiskrant van de PVV is.
Het is gelukkig ook nog niet zo erg. Maar het is een langzame ontwikkeling.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214964880
Iemand vroeg het al eerder; hoe laat is morgen de presentatie van regeerakkoord :? Kan het helemaal nergens vinden
pi_214964977
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 22:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iemand vroeg het al eerder; hoe laat is morgen de presentatie van regeerakkoord :? Kan het helemaal nergens vinden
16u, volgens tv gids: https://www.tvgids.nl/nie(...)ramma-kabinet-schoof

Kan het ook nergens bevestigd vinden, maar om 15.55 begint het dus op NPO 1.

Edit: op het oude vertrouwde teletekst staat het ook: https://nos.nl/teletekst/204/2

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanca op 12-09-2024 22:54:42 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214965735
Het strengste asielbeleid ooit. De wind staat gunstig in Europa. Laten ze maar gauw beginnen, ik kan niet wachten.
pi_214966030
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 05:04 schreef Bassie48 het volgende:
Het strengste asielbeleid ooit. De wind staat gunstig in Europa. Laten ze maar gauw beginnen, ik kan niet wachten.
Wat denk je er van te merken dan? Volgens mij gaan alleen COA medewerkers er wat van merken.

Want dat 'strengste asielbeleid ooit' gaat niet zorgen dat er niemand meer binnen komt, als je dat soms denkt. En gaat er al helemaal niet voor zorgen dat mensen die hier al wonen verdwijnen.

Voorlopig gaan ze alleen het stapelen van asielverzoeken proberen te beperken (dat doet dus niks aan de instroom) en de gezinshereniging van meerderjarige kinderen beperken (vooruit, dan heb je op jaarbasis misschien over een paar honderd of misschien wel duizend kinderen).

We hebben al een enorm streng asielbeleid, veel ruimte om strenger te worden is er helemaal niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214966045
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 07:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat denk je er van te merken dan? Volgens mij gaan alleen COA medewerkers er wat van merken.

Want dat 'strengste asielbeleid ooit' gaat niet zorgen dat er niemand meer binnen komt, als je dat soms denkt. En gaat er al helemaal niet voor zorgen dat mensen die hier al wonen verdwijnen.

Voorlopig gaan ze alleen het stapelen van asielverzoeken proberen te beperken (dat doet dus niks aan de instroom) en de gezinshereniging van meerderjarige kinderen beperken (vooruit, dan heb je op jaarbasis misschien over een paar honderd of misschien wel duizend kinderen).

We hebben al een enorm streng asielbeleid, veel ruimte om strenger te worden is er helemaal niet.
En dat beperken van het stapelen zal praktisch wel gewoon vertragen zijn. De boel een beetje proberen te rekken voor de bhne.
  vrijdag 13 september 2024 @ 07:32:25 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214966108
quote:

[..]

Met het hoge toekenningspercertage dat er in Nederland is vergeleken met de rest van Europa is het volgens mij niet zo enorm streng.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 13 september 2024 @ 07:36:02 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214966129
Ik weet nog wel een potentile reden voor het uitroepen van de asielcrisis: het beheerst de nieuwsberichten, dus dan valt het ondertussen niet zo op dat er nauwelijks oplossingen zijn voor de belangrijke problemen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214966137
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 07:32 schreef nixxx het volgende:

[..]
Met het hoge toekenningspercertage dat er in Nederland is vergeleken met de rest van Europa is het volgens mij niet zo enorm streng.
Dat toekenningspercentage komt door het type instroom, we krijgen hier heel andere asielzoekers dan in belgi, Frankrijk, Spanje of welk land dan ook. Elk land heeft zijn eigen specifieke mix.

De NOS heeft dat mooi uitgelegd: https://nos.nl/l/2457823

Dat komt onder andere juist omdat we zo streng zijn. Iemand uit Marokko is hier 100% kansloos, terwijl Spanje wel asiel verleend aan bepaalde groepen uit Marokko. De Marokkanen gaan dus naar Spanje, maar ook daar wijzen ze wel de meerderheid van die groep af. Dan krijg je een lager toekenningspercentage, maar dat komt dus juist omdat je minder streng bent.
Nederland is zo streng dat er eigenlijk vooral asielzoekers uit oorlogsgebieden komen. Die wijzen we inderdaad niet zo snel af. Logisch, want daar is het hele asiel voor bedoeld.

Daarbij houdt het toekenningspercentage geen rekening met hoger beroep, wat in het buitenland veel vaker succesvol is dan in Nederland.
pi_214966156
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 07:32 schreef nixxx het volgende:

[..]
Je legt een verband wat er is maar op een andere manier. Juist omdat we streng zijn komen er vooral asielzoekers die veel kans maken (omdat ze uit een kutland vluchten) en dat levert een hoog percentage op.
Maar onder aan de streep komen er naar verhouding tot de bevolkingsomvang (en zeker onze welvaart) minder asielzoekers naar Nederland.

Overigens is het ook wel makkelijk roepen. Sinds Cohen hebben we al ons strengste asielbeleid ooit en trekken dat steeds verder aan…
pi_214966281
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 07:36 schreef Janneke141 het volgende:
Ik weet nog wel een potentile reden voor het uitroepen van de asielcrisis: het beheerst de nieuwsberichten, dus dan valt het ondertussen niet zo op dat er nauwelijks oplossingen zijn voor de belangrijke problemen.
Puur marketingsloganpolitiek
pi_214966284
Je zou kunnen beginnen met een land als Eritrea niet op je onveilige lijst te zetten. Dat moet vast mogelijk zijn want volgens mij zijn we een van de weinige die dat hebben. En het is natuurlijk een kutland om in te wonen maar er is geen oorlog.
pi_214966381
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:02 schreef BEFEM het volgende:
Je zou kunnen beginnen met een land als Eritrea niet op je onveilige lijst te zetten. Dat moet vast mogelijk zijn want volgens mij zijn we een van de weinige die dat hebben. En het is natuurlijk een kutland om in te wonen maar er is geen oorlog.
Dat land is momenteel 5% goed voor van de instroom, zat afgelopen jaren op 2,5%. Maar dat is de instroom, in 2022 (laatste cijfers die ik kan vinden) kreeg maar 62% van de Eritrers asiel, waar dat in 2016 nog 87% was. Probleem is dat we niet mogen terugsturen: tegen de VN mensenrechten in worden mensen die daar ooit zijn gevlucht in de gevangenis, die bekend staan om hun martelingen, gegooid. Daar kunnen we natuurlijk niet aan meewerken. Geen enkel land in Europa stuurt Eritrers terug om die reden.

De meeste Eritrers die hier binnen komen zijn trouwens christenen en hebben ook een aardige opleiding, we zouden ze dus ook gewoon wat sneller hier kunnen laten werken ipv zoals nu ze in asielzoekerscentra te laten zitten zonder uitzicht: afgewezen asielaanvraag, maar geen kans op terugkeer.
pi_214966414
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 07:36 schreef Janneke141 het volgende:
Faber en de PVV hebben de marketing een stuk beter op orde dan de BBB inderdaad.
pi_214966438
Doet Heinen goed, al is de uitvoering wat matig, maar weg met die staatsbelangen.

When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  vrijdag 13 september 2024 @ 08:23:59 #17
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214966451
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 07:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat toekenningspercentage komt door het type instroom, we krijgen hier heel andere asielzoekers dan in belgi, Frankrijk, Spanje of welk land dan ook. Elk land heeft zijn eigen specifieke mix.

De NOS heeft dat mooi uitgelegd: https://nos.nl/l/2457823

Dat komt onder andere juist omdat we zo streng zijn. Iemand uit Marokko is hier 100% kansloos, terwijl Spanje wel asiel verleend aan bepaalde groepen uit Marokko. De Marokkanen gaan dus naar Spanje, maar ook daar wijzen ze wel de meerderheid van die groep af. Dan krijg je een lager toekenningspercentage, maar dat komt dus juist omdat je minder streng bent.
Nederland is zo streng dat er eigenlijk vooral asielzoekers uit oorlogsgebieden komen. Die wijzen we inderdaad niet zo snel af. Logisch, want daar is het hele asiel voor bedoeld.

Daarbij houdt het toekenningspercentage geen rekening met hoger beroep, wat in het buitenland veel vaker succesvol is dan in Nederland.
Mja.. die mensen komen ook niet hier de EU binnen.. dus wat mij betreft terug naar het eerste land om daar asiel aan te vragen, dan kunnen we daarna nog wel eens naar een verdeling kijken. Ik vind het bizar dat we als EU landen toestaan dat asielzoekers zelf een land uitkiezen om asiel aan te vragen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_214966482
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:23 schreef nixxx het volgende:

[..]
Mja.. die mensen komen ook niet hier de EU binnen.. dus wat mij betreft terug naar het eerste land om daar asiel aan te vragen, dan kunnen we daarna nog wel eens naar een verdeling kijken. Ik vind het bizar dat we als EU landen toestaan dat asielzoekers zelf een land uitkiezen om asiel aan te vragen.
Hiervoor hebben we al een nieuw akkoord gesloten in de EU. Maar zolang wij letterlijk 0 asielzoekers over nemen van Itali en Griekenland, moet je van hen niet verwachten dat ze niemand door laten. Want laten we wel wezen: Nederland heeft absoluut geen asielcrisis, Itali en Griekenland hebben dat zeker in bepaalde delen wel.

Vanwege de enorme opvangaantallen in Griekenland en de problemen die dat geeft is het trouwens door de rechter verboden om asielzoekers terug te sturen naar Griekenland. Te grote kans op onmenselijke situaties. Als je dus wat wil, zal je eerst eens Europees miljarden uit moeten gaan trekken om die 2 landen te helpen. Het is te gek voor woorden dat Itali en Griekenland onze opvang zouden moeten bekostigen en bemannen.
pi_214966513
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat land is momenteel 5% goed voor van de instroom, zat afgelopen jaren op 2,5%. Maar dat is de instroom, in 2022 (laatste cijfers die ik kan vinden) kreeg maar 62% van de Eritrers asiel, waar dat in 2016 nog 87% was. Probleem is dat we niet mogen terugsturen: tegen de VN mensenrechten in worden mensen die daar ooit zijn gevlucht in de gevangenis, die bekend staan om hun martelingen, gegooid. Daar kunnen we natuurlijk niet aan meewerken. Geen enkel land in Europa stuurt Eritrers terug om die reden.

De meeste Eritrers die hier binnen komen zijn trouwens christenen en hebben ook een aardige opleiding, we zouden ze dus ook gewoon wat sneller hier kunnen laten werken ipv zoals nu ze in asielzoekerscentra te laten zitten zonder uitzicht: afgewezen asielaanvraag, maar geen kans op terugkeer.
Misschien ook maar niet meer zeuren dan over Co2 van de luchtvaart want dat is maar 2% mondiaal. Oftewel, je moet ergens beginnen en dat iets een klein percentage is, is geen reden om er niks aan te doen.

En ze worden zo hard in de gevangenis gegooid dat er groepen zijn die er lekker op vakantie gaan.

Tevens zijn die mensen helemaal niet goed opgeleid en boeit het mij geen reet dat het christenen zijn. Een heel erg groot deel voegt niks toe aan Nederland.
pi_214966531
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:34 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Misschien ook maar niet meer zeuren dan over Co2 van de luchtvaart want dat is maar 2% mondiaal. Oftewel, je moet ergens beginnen en dat iets een klein percentage is, is geen reden om er niks aan te doen.

En ze worden zo hard in de gevangenis gegooid dat er groepen zijn die er lekker op vakantie gaan.

Tevens zijn die mensen helemaal niet goed opgeleid en boeit het mij geen reet dat het christenen zijn. Een heel erg groot deel voegt niks toe aan Nederland.
Tja, als je feiten gaat ontkennen houdt het op. Feit is dat geen enkel Europees land terug stuurt naar Eritrea en trouwens ook dat ik geen enkel Europees land kan vinden dat Eritrea op de lijst veilige landen heeft staan. In elk geval Belgi, Frankrijk, Duitsland en Spanje niet.

Nederland heeft er 4 Afrikaanse landen op staan (Tunesi, Ghana, Marokko en Senegal), Belgi gewoon 0. Maar die lijsten zijn beperkt: ook Canada staat er bijvoorbeeld nergens op.
pi_214966756
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:34 schreef BEFEM het volgende:

[..]

De aanhangers van het regime ja, maar die zitten hier veelal veel langer en zijn gevlucht voor de oorlog met Ethiopi jaren gelden. Degenen die nu vluchten hebben een heel andere ervaring en daar komen die rellen ook vandaan.

Ik zou me even gaan inlezen in de materie als ik jou was, want als je denkt dat Eritrea veilig is voor de mensen die nu vluchten begrijp je het land en de situatie echt helemaal niet.
pi_214966794
Het is geen asielcrisis maar een opvangcrisis. Die opvangcrisis wordt verergerd door het afschieten van de spreidingswet. Lach de ballen uit mijn broek dat al die extra maatregelen geen hol gaan helpen straks...
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_214966872
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:15 schreef TheVulture het volgende:
Het is geen asielcrisis maar een opvangcrisis. Die opvangcrisis wordt verergerd door het afschieten van de spreidingswet. Lach de ballen uit mijn broek dat al die extra maatregelen geen hol gaan helpen straks...
Het intrekken van de spreidingswet gaat niet lukken (geen meerderheid voor in de eerste kamer) en zo lang die wet er is gaat Faber hem gewoon uitvoeren, ook het dwanggedeelte, zo heeft ze gister aan de Kamer gemeld.
pi_214966931
quote:

[..]

De grootste leugen die Henk en Ingrid in de bek gescheten hebben gekregen van Wilders is dat de kwaliteit van hun leven omhoog gaat als er minder asielzoekers zijn. Maar newsflash: ook zonder asielzoekers hebben we nog een gigantisch lerarentekort, blijven de vreselijke wachtlijsten in de zorg bestaan en zijn huizen nog steeds onbetaalbaar voor een grote groep Nederlanders. De echte problemen pakken we door de leugen van Wilders helaas niet aan.
  vrijdag 13 september 2024 @ 09:39:53 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214966969
Presentatie nieuwe plannen dus 16:00 op NPO1
pi_214967148
quote:
Er is een asielcrisis. Langzaam maar zeker wordt men in Nederland en Europa wakker.
pi_214967161
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:23 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dus Italie moet er miljoenen huisvesten en opvangen en Nederland nul? Hoe lang denk je dat dit gaat werken in EU verband?

Dat doen we omdat anders de druk op de landen als Spanje, Italie en Griekenland onacceptabel hoog is.
pi_214967247
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dus Italie moet er miljoenen huisvesten en opvangen en Nederland nul? Hoe lang denk je dat dit gaat werken in EU verband?

Dat doen we omdat anders de druk op de landen als Spanje, Italie en Griekenland onacceptabel hoog is.
Ah, dus als het erom gaat dat Nederland zoveel mogelijk migranten binnen krijgt mag de EU wetgeving best met voeten getreden worden. Duidelijk.
pi_214967261
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 10:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ah, dus als het erom gaat dat Nederland zoveel mogelijk migranten binnen krijgt mag de EU wetgeving best met voeten getreden worden. Duidelijk.
Niemand heeft het over zoveel mogelijk migranten. En deel van de deal van Dublin was dat andere landen de asielzoekers zouden overnemen, dat is niet gebeurd. Verder verbiedt zowel de Nederlandse als de Europese rechter momenteel terugsturen naar Griekenland, dus als je het over EU regelgeving hebt kan dat dus helemaal niet.
  vrijdag 13 september 2024 @ 10:17:08 #30
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214967287
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 09:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er zijn meer landen in Europa die weinig tot geen vluchtelingen opvangen. Misschien moeten die dan maar eens hun steentje meer bijdragen.

Of we moeten echt minder vluchtelingen gaan toelaten. Wat het VK eerst deed, mensen op het vliegtuig naar Rwanda zetten, is mijn inziens idioot.
Ben wel benieuwd naar hoe het Duitsland zal vergaan met de grenscontroles, of dit effect gaat hebben.

En hoe zit het met de Tunesi deal van Rutte? Heeft die effect? Lukt het als er geld wordt gegeven aan zulke landen om vluchtelingen tegen te houden en op te vangen? Je hoort er maar bar weinig over.
Ik zou daar graag meer over willen weten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214967294
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 10:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niemand heeft het over zoveel mogelijk migranten. En deel van de deal van Dublin was dat andere landen de asielzoekers zouden overnemen, dat is niet gebeurd. Verder verbiedt zowel de Nederlandse als de Europese rechter momenteel terugsturen naar Griekenland, dus als je het over EU regelgeving hebt kan dat dus helemaal niet.
Natuurlijk bedekken we de overtredingen van migranten die illegaal hierheen komen met de mantel der liefde en roepen we heel hard dat de status quo echt niet anders kan ondanks wetgeving die het verbied mensen hier asiel aan te laten vragen als ze uit een veilig land komen, omdat het anders allemaal niet te behappen is voor andere landen (hoe lief zijn we voor Itali en co :') )

Vervolgens roepen we net zo hard dat wetgeving echt niet aangepast kan worden als een regering zoals nu dingen wil veranderen, want wetgeving is heilig en dat kan nu eenmaal niet aangepast worden.

Je zou bijna denken dat mensen die dit roepen een agenda erop na houden om de huidige situatie zo lang mogelijk zo te laten, en vooral niks willen veranderen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2024 10:18:58 ]
pi_214967299
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 10:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Waar heb jij het nu weer over? Dat is totaal niet wat ik zeg. De EU wetgeving is juist om het over de EU te verdelen.
pi_214967304
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 10:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Natuurlijk bedekken we de overtredingen van migranten die illegaal hierheen komen met de mantel der liefde en roepen we heel hard dat de status quo echt niet anders kan ondanks wetgeving die het verbied mensen hier asiel aan te laten vragen als ze uit een veilig land komen, omdat het anders allemaal niet te behappen is voor andere landen (hoe lief zijn we voor Itali en co :') )

Vervolgens roepen we net zo hard dat wetgeving echt niet aangepast kan worden als een regering zoals nu dingen wil veranderen, want wetgeving is heilig en dat kan nu eenmaal niet aangepast worden.

Je zou bijna denken dat mensen die dit roepen een agenda erop na houden om de huidige situatie zo lang mogelijk zo te laten, en vooral niks willen veranderen.
Nee, dat doen we niet, je loopt gewoon weer te fantaseren en te liegen.

Iedere asielzoeker die in Nederland een misdrijf pleegt moet wat mij betreft status ontzegt worden en teruggestuurd worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2024 10:21:04 ]
pi_214967316
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 10:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Natuurlijk bedekken we de overtredingen van migranten die illegaal hierheen komen met de mantel der liefde en roepen we heel hard dat de status quo echt niet anders kan ondanks wetgeving die het verbied mensen hier asiel aan te laten vragen als ze uit een veilig land komen, omdat het anders allemaal niet te behappen is.

Degene met een agenda lijken vooral de mensen die de spreidingswet willen tegenhouden en nu ook bed bad brood willen afschaffen. Bewust zoveel mogelijk overlast creren zodat het lijkt alsof er hier veel asielzoekers komen en dan daarvan electoraal profiteren.

Je weet trouwens dat we ons hebben geconformeerd aan het overnemen van een bepaald percentage asielzoekers per jaar die de EU in komen, dat we daarmee ongeveer 50.000 asielzoekers per jaar zouden moeten opvangen en dat we dat aantal eigenlijk bijna geen enkel jaar halen? Dat we dus veel minder doen dan we hebben beloofd en dat de crisis dus een pure opvangcrisis is, omdat we opvang zouden moeten hebben geregeld voor die afgesproken 50.000 per jaar?
pi_214967318
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 10:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Natuurlijk bedekken we de overtredingen van migranten die illegaal hierheen komen met de mantel der liefde
Dat doet niemand
quote:
en roepen we heel hard dat de status quo echt niet anders kan ondanks wetgeving die het verbied mensen hier asiel aan te laten vragen als ze uit een veilig land komen,
Veiligelanders moeten dan ook gewoon terug
quote:
omdat het anders allemaal niet te behappen is voor andere landen (hoe lief zijn we voor Itali en co :') )
Je mag al blij zijn dat landen als Italie enorm aantal opvangen, anders hadden wij er nog mr hier.
quote:
Dat kan uiteraard wel, jij weet ook wel dat je daar een meerderheid voor nodig hebt en die is er kennelijk niet in Europees verband. Er is overigens recent nog een nieuw migratiewet aangenomen.
https://www.rijksoverheid(...)20betere%20screening.
quote:
Onzin.
pi_214967331
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 10:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat doen we niet, je loopt gewoon weer te fantaseren en te liegen.

Iedere asielzoeker die in Nederland een misdrijf pleegt moet wat mij betreft status ontzegt worden en teruggestuurd worden.
Tuurlijk doe je dat wel: je zegt zelf notabene dat de influx die we nu hebben prima is, niet anders kan, omdat anders Itali het niet kan behappen.

Elke migrant die niet in het eerste veilige land binnen de eu een aanvraag doet is in overtreding. Jij vind het toch prima dat die mensen hier een aanvraag doen? Jij hebt dus geen enkel probleem mee die overtreding toe te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2024 10:26:37 ]
pi_214967342
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 10:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Tuurlijk doe je dat wel: je zegt zelf notabene dat de influx die we nu hebben prima is, niet anders kan, omdat anders Itali het niet kan behappen.

Elke migrant die niet in het eerste veilige land binnen de eu een aanvraag doet is in overtreding. Jij vind het toch prima dat die mensen hier een aanvraag doen? Jij hebt dus geen enkel probleem mee die overtreding toe te staan.
Dat zeg ik helemaal niet, je liegt gewoon.

En je bent niet op de hoogte, Dublin is vervangen per 2024 door een nieuwe EU overeenkomst. Ga jezelf eens informeren voordat je mensen beschuldigd en gaat lopen schoppen.
pi_214967374
Ja, er is een nieuwe deal, na jaren onderhandelen, die per 2026 in gaat. De kans dat je daar voor hij in gaat nog iets in kunt wijzigen wordt door alle kenners en insiders op 0% geschat. Er is momenteel dus geen enkele ruimte om daarover te praten in de EU.
  vrijdag 13 september 2024 @ 11:13:21 #39
346939 Janneke141
pi_214967700
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 10:32 schreef Hanca het volgende:
Ja, er is een nieuwe deal, na jaren onderhandelen, die per 2026 in gaat. De kans dat je daar voor hij in gaat nog iets in kunt wijzigen wordt door alle kenners en insiders op 0% geschat. Er is momenteel dus geen enkele ruimte om daarover te praten in de EU.
Ja maar, er staat in ons regeerakkoord dat wij een opt-out krijgen!!
  vrijdag 13 september 2024 @ 11:24:53 #40
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214967768
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 11:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Om Adriaan te parafraseren in 'Reis door Europa':

"Men kan schrijven wat men wil, we krijgen echt geen opt-out."
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 13 september 2024 @ 11:26:06 #41
66444 Lord_Vetinari
pi_214967777
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 10:32 schreef Hanca het volgende:
Jawel, want dan wordt er gewoon weer met de vuist op tafel geslagen, hoor.
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 11:28:50 #42
375570 crew  Cyan9
pi_214967801
Het is eigenlijk wel heel erg tekenend en ironisch dat ze vrijdag de 13e hebben uitgekozen voor het presenteren van het regeerakkoord. |:)
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 13 september 2024 @ 11:40:56 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214967892
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 11:28 schreef Cyan9 het volgende:
Het is eigenlijk wel heel erg tekenend en ironisch dat ze vrijdag de 13e hebben uitgekozen voor het presenteren van het regeerakkoord. |:)
Hoezo, wat kan er mis gaan?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214967963
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 11:28 schreef Cyan9 het volgende:
It's not a bug, it's a feature.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 11:50:07 #45
375570 crew  Cyan9
pi_214967969
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 11:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoezo, wat kan er mis gaan?
Het wordt vast prachtig, haalbaar en constructief. Gericht op vooruitgang en alles.
pi_214967988
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 11:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Sterker nog, ik hoorde gisteren bij een journaal dat Schoof volgende week een brief naar Brussel gaat sturen met het verzoek voor een opt-out op het gebied van asiel.

Misschien denken ze dat als ze de mestplannen dan wat meer voortvarend doorzetten en daarover niet terug gaan naar Brussel, ze deze opt-out dan wel gaan krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214968063
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 11:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Sterker nog, ik hoorde gisteren bij een journaal dat Schoof volgende week een brief naar Brussel gaat sturen met het verzoek voor een opt-out op het gebied van asiel.

Misschien denken ze dat als ze de mestplannen dan wat meer voortvarend doorzetten en daarover niet terug gaan naar Brussel, ze deze opt-out dan wel gaan krijgen.
Dus omdat je de ene uitzondering die je niet gaat krijgen opgeeft, krijg je de andere onmogelijke uitzondering wel? Dat moeten de andere regeringsleiders weten. Itali zegt eerst een opt-out te willen voor bijvoorbeeld de begrotingsregels, trekt dat weer in en krijgt dan wel een opt-out op asiel, zodat ze niet meer overstroomd worden maar iedereen door mogen laten lopen. Wie geeft het door aan Meloni?
pi_214968076
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 12:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dus omdat je de ene uitzondering die je niet gaat krijgen opgeeft, krijg je de andere onmogelijke uitzondering wel? Dat moeten de andere regeringsleiders weten. Itali zegt eerst een opt-out te willen voor bijvoorbeeld de begrotingsregels, trekt dat weer in en krijgt dan wel een opt-out op asiel, zodat ze niet meer overstroomd worden maar iedereen door mogen laten lopen. Wie geeft het door aan Meloni?
Nee, natuurlijk werkt dat zo niet. Dit kabinet houdt er echter behoorlijk rare gedachtekronkels op na, dus wie weet hoe zij redeneren.
  vrijdag 13 september 2024 @ 12:05:41 #49
66444 Lord_Vetinari
pi_214968102
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2024 11:50 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Het wordt vast prachtig, haalbaar en constructief. Gericht op vooruitgang en alles.
Menselijkheid is dan even collateral damage, maar ja….
pi_214968147
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 12:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk werkt dat zo niet. Dit kabinet houdt er echter behoorlijk rare gedachtekronkels op na, dus wie weet hoe zij redeneren.
Zo raar zijn de gedachtekronkels van het kabinet niet.

Ze weten heel goed dat ze de instroom van asiel niet echt kunnen verminderen en ze weten ook heel goed dat ze aan de stikstofregels moeten gaan voldoen. Maar hoe verkoop je dat aan je achterban? Heel simpel, je zoekt een andere zondebok. Natuurlijk zijn vorige kabinetten een prima zondebok (zie BBB gister), maar dat zit de VVD waarschijnlijk toch niet echt lekker. Maar er is nog een veel betere, eentje die je overal de schuld van kunt geven en waarvan je kunt doen alsof ze zomaar regels van bovenaf opleggen waar je niet onderuit kunt: de EU!

En dus moeten ze wel deze rare gang naar Brussel maken, want bij een nee hebben ze een perfect alibi waarom de asielinstroom niet daalt. En dan nu snel een crisiswet die op Europese regels gaat worden afgeschoten, kun je nogmaals de EU de schuld geven.

Want dat het wordt afgeschoten kan de rijksoverheid op hun eigen site lezen: https://www.rijksoverheid(...)telingenproblematiek
quote:
Nederland mag geen asielstop invoeren. Internationale verdragen en Europees recht verplichten Nederland om mensen de kans te geven hier asiel aan te vragen. Iedereen die asiel aanvraagt, heeft er recht op een zorgvuldige behandeling van de aanvraag. Mensen die vluchten voor oorlog en geweld horen volgens de wet bescherming krijgen.
NSC en VVD spelen alleen wel een hoog spel, ze riskeren dat er een pro-nexit sentiment komt door de zwarte piet steeds bij Brussel neer te leggen, terwijl ze heel goed weten dat Nederland zelf voor alles heeft getekend en vaak zelfs enorm voorvechter is geweest waar ze nu tegenaan lopen.
pi_214968213
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 08:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

quote:
Zo kunnen we natuurlijk ook lekker bagitaliseren, er is ook helemaal geen opvang crisis want ze krijgen gewoon gratis een hotel.
En er is ook geen woning crisis want kinderen van 29 kunnen gewoon bij hun ouders blijven wonen.
pi_214968302
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 12:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
[..]
Zo kunnen we natuurlijk ook lekker bagitaliseren, er is ook helemaal geen opvang crisis want ze krijgen gewoon gratis een hotel.
En er is ook geen woning crisis want kinderen van 29 kunnen gewoon bij hun ouders blijven wonen.
Nogmaals: we zitten de meeste jaren onder de afgesproken instroom. Als je dan tekort komt is het toch echt een gebrek aan geregelde opvang. Bewust, dus.
pi_214968386
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 12:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
[..]
We hebben opvangplekken afgeschaald dus ja er is een opvangcrisis. Bewuste keuzes van politiek afgelopen jaren.

En er is vele jaren langer een woningcrisis en voor dat verhaal zijn de asielzoekers een druppel op gloeiende plaat. Het is een nationale schande dat huidige politiek nog steeds wacht en wacht met het oplossen van de woningcrisis.
pi_214968438
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 12:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
We hebben opvangplekken afgeschaald dus ja er is een opvangcrisis. Bewuste keuzes van politiek afgelopen jaren.

En er is vele jaren langer een woningcrisis en voor dat verhaal zijn de asielzoekers een druppel op gloeiende plaat. Het is een nationale schande dat huidige politiek nog steeds wacht en wacht met het oplossen van de woningcrisis.
Wachten en wachten met het oplossen van de woningcrisis? Daar is absoluut geen sprake van, er wordt op maximaal tempo gebouwd. We hebben vooral niet meer bouwvakkers, maar daarnaast was vooral geld een probleem, maar daarvoor 'strooide De Jonge juist met miljarden', om criticasters te parafraseren.

Er bestaat geen snelle oplossing voor de woningcrisis, dus de overheid kan die ook niet leveren.
pi_214968465
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 12:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wachten en wachten met het oplossen van de woningcrisis? Daar is absoluut geen sprake van, er wordt op maximaal tempo gebouwd. We hebben vooral niet meer bouwvakkers, maar daarnaast was vooral geld een probleem, maar daarvoor 'strooide De Jonge juist met miljarden', om criticasters te parafraseren.

Er bestaat geen snelle oplossing voor de woningcrisis, dus de overheid kan die ook niet leveren.
Ja, De Jonge heeft het geprobeerd om het aan te jagen. Er zit inderdaad een limiet aan bouwvakkers, maar eerder hebben we jaren ook onze hoop gevestigd op prefab-woningen. Die dingen kunnen in aantal maanden gebouwd en neergezet worden. Alleen zie je dat het nergens van grond komt doordat de bestemmingsplannen niet van grond komen en of de buurt loopt continu te protesteren.

En dan heb je ook nog stikstofproblemen in sommige gebieden. Ik wil best positief blijven hoor maar het is echt niet alsof we gisteren horen dat er belemmeringen zijn op sommige gebieden. Dat weten we al vele jaren maar het is continu politiek gekibbel hoe we dat oplossen en wie dat moet oplossen.
pi_214968471
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 12:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zo raar zijn de gedachtekronkels van het kabinet niet.

Ze weten heel goed dat ze de instroom van asiel niet echt kunnen verminderen en ze weten ook heel goed dat ze aan de stikstofregels moeten gaan voldoen. Maar hoe verkoop je dat aan je achterban? Heel simpel, je zoekt een andere zondebok. Natuurlijk zijn vorige kabinetten een prima zondebok (zie BBB gister), maar dat zit de VVD waarschijnlijk toch niet echt lekker. Maar er is nog een veel betere, eentje die je overal de schuld van kunt geven en waarvan je kunt doen alsof ze zomaar regels van bovenaf opleggen waar je niet onderuit kunt: de EU!

En dus moeten ze wel deze rare gang naar Brussel maken, want bij een nee hebben ze een perfect alibi waarom de asielinstroom niet daalt. En dan nu snel een crisiswet die op Europese regels gaat worden afgeschoten, kun je nogmaals de EU de schuld geven.

Want dat het wordt afgeschoten kan de rijksoverheid op hun eigen site lezen: https://www.rijksoverheid(...)telingenproblematiek
[..]
NSC en VVD spelen alleen wel een hoog spel, ze riskeren dat er een pro-nexit sentiment komt door de zwarte piet steeds bij Brussel neer te leggen, terwijl ze heel goed weten dat Nederland zelf voor alles heeft getekend en vaak zelfs enorm voorvechter is geweest waar ze nu tegenaan lopen.
Je kunt het niet raar, maar sluw en calculerend noemen. Dat er zo wordt gedacht en gehandeld is vrij duidelijk en gevaarlijk.

Ik vind het bijzonder dat NSC en VVD niet te horen zijn over het anti-democratische karakter van de regeerplannen.
pi_214968616
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 12:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je kunt het niet raar, maar sluw en calculerend noemen. Dat er zo wordt gedacht en gehandeld is vrij duidelijk en gevaarlijk.

Ik vind het bijzonder dat NSC en VVD niet te horen zijn over het anti-democratische karakter van de regeerplannen.
Die zijn erop uit dat PVV in de problemen komt en dat moment komt met rasse schreden dichterbij.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_214968836
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 12:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Klopt, die hele “asielcrisis” is jarenlang zorgvuldig gecultiveerd.
pi_214968884
quote:

[..]

Hoe bedoel je geen bouwvakkers. Dat is gewoon een geldkwestie. Je kunt toch met nog meer geld dan de Jonge strooien. Overduidelijk was dat niet genoeg of te inefficient besteed. Als je het aantrekkelijk genoeg maakt gaan mensen wel bouwvakken hoor.
Daarbij heb je het dan toch ook over prioriteiten, als je bijvoorbeeld geen 4 kerncentrales hoeft te bouwen kun je in plaats daarvan misschien wat woningen bouwen.
Verder zou je natuurlijk wetten kunnen bedenken om die crisis te verminderen, bijvoorbeeld kraken weer legaal maken. We zouden ons kunnen realiseren dat er niet zoiets bestaat als een vrije woningmarkt dan dus wetten invoeren die zorgen dat beleggen in woningen niet meer rendabel kan. Als ik in mijn eigen familie kijk bezitten teveel mensen meerdere huizen.
pi_214969028
Het regeerprogramma staat nu online.
  vrijdag 13 september 2024 @ 14:11:29 #61
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214969071
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:06 schreef Bassie48 het volgende:
Het regeerprogramma staat nu online.
Voelt iemand zich geroepen voor een tl;dr
  vrijdag 13 september 2024 @ 14:13:10 #62
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_214969095
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:11 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Voelt iemand zich geroepen voor een tl;dr
Regeerprogramma Kabinet-Schoof vrijgegeven • Persconferentie volgt om 16.00 uur - https://nos.nl/l/2536993

Of hier:

Regeerprogramma: strenger asielbeleid, lastenverlichting lage inkomens en aanpak kinderreclames: www.rtl.nl/nieuws/politie(...)choof-kabinet-schoof
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 14:25:38 #63
375570 crew  Cyan9
pi_214969207
Ze hebben er zin in. Tastbaar ongemak op een foto.

pi_214969215
Link naar het regeerprogramma (PDF) zelf:
Regeerprogramma kabinet-Schoof
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 14:28:44 #65
375570 crew  Cyan9
pi_214969230
quote:
De gesloten jeugdzorg wordt zo snel mogelijk afgebouwd.
Dat wordt vast een belachelijk groot succes.
pi_214969238
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:25 schreef Cyan9 het volgende:
Ze hebben er zin in. Tastbaar ongemak op een foto.

[ afbeelding ]
Doe maar Dave - Fuifje
Gezelligheid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214969249
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:28 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
En waar gaan die mensen heen?
Ik heb wel eens een rondleiding gehad in zo'n huis en ogenschijnlijk brave en iele jongetjes konden in een paar minuten hun badkamer voorzien van RVS gevangenis sanitair compleet slopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  vrijdag 13 september 2024 @ 14:32:37 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214969262
quote:
Een van de fundamenten van de democratische rechtsstaat, is de gebondenheid aan democratisch tot stand gekomen wet- en regelgeving die door rechters wordt getoetst. Het is dus van groot belang dat wetten begrijpelijk, uitvoerbaar en doenbaar zijn voor mensen en in de praktijk werken zoals de bedoeling is. Om dat te bereiken zet het kabinet in op beter gebruik van inzichten van burgers en ervaringskennis in het wetgevingsproces, vereenvoudiging van wetten en meer aandacht voor de werking van wetten voor burgers, bedrijven en maatschappelijke organisaties. Een lerende overheid is hiervoor cruciaal: een overheid die beleid en regelgeving evalueert, blijft verbeteren en altijd op zoek gaat naar de meest passende oplossing.

Tegelijkertijd moeten bestuur en wetgever veel meer doen om te voorkomen dat er wetgeving en beleid tot stand komt dat op gespannen voet staat met de Grondwet. Daarom moet ook de constitutionele toetsing aan de voorkant worden versterkt, bij de Tweede Kamer, de Afdeling advisering van de Raad van State en uiteraard het kabinet. Bij de (eigen) ontwerpen voor regelgeving moet meer aandacht zijn voor de grondwettigheid ervan. Daarom gaat het kabinet de dialoog aan met het parlement en de Raad van State over de uitwerking van constitutionele toetsing ex ante in het wetgevingsproces.
Moest lachen.
Huilen dan.
  vrijdag 13 september 2024 @ 14:32:50 #69
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_214969265
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Gewoon normaal doen *stampvoet*
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 14:33:17 #70
375570 crew  Cyan9
pi_214969271
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik heb wel eens een rondleiding gehad in zo'n huis en ogenschijnlijk brave en iele jongetjes konden in een paar minuten hun badkamer voorzien van RVS gevangenis sanitair compleet slopen.
Ik heb alleen maar naar de posts op NOS gekeken, dus wellicht dat het in het plan zelf uitvoeriger staat beschreven. Maar ik vraag me bij zo'n 90% af hoe ze dat is vredesnaam voor elkaar willen krijgen..
pi_214969285
quote:

[..]

Jij bouwt en ontwikkeld niet. Mijn god wat een stroperigheid overal.
Men moet die rode contouren en dat hameren op inbreiden eens los laten en wat weilanden gaan omzetten naar Vinexwijken.

Dat inbreiden is leuk wanneer je populatie amper groeit niet wanneer er in 20 jaar tijd 20% bij komt.
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 14:34:50 #72
375570 crew  Cyan9
pi_214969291
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Moest lachen.
De asielcrisis plannen zeggen schaterlachend hallo.
  vrijdag 13 september 2024 @ 14:35:21 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214969297
Ons kabinet:

quote:
De wetenschap is een belangrijke pilaar van onze democratische rechtsstaat. De wetenschap voedt de samenleving, de politiek en de overheid zodat de juiste besluiten genomen kunnen worden. Het kabinet blijft zich er daarom voor inzetten dat wetenschappers onafhankelijk en onpartijdig onderzoek kunnen verrichten en houdt de academische vrijheid hoog in het vaandel.
Ook ons kabinet: kom we schrappen de starters- en stimuleringsbeurzen voor jonge wetenschappers *O* .
Huilen dan.
pi_214969307
quote:

[..]
Ligt er een beetje aan waar dit om gaat.

Als dit de gesloten 'jeugdzorg' is waar door onder andere Jason (op Twitter) de aandacht op gevestigd is, ben ik het er op zichzelf mee eens dat dit moet verdwijnen. De vraag is vooral wat men dan gaat doen.
  vrijdag 13 september 2024 @ 14:39:44 #75
403820 Aberkullie
pi_214969335
Die huizen gaan zichzelf bouwen ofzo
  vrijdag 13 september 2024 @ 14:40:46 #76
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214969340
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:39 schreef Aberkullie het volgende:
Nee kijk gewoon zo:

quote:
Bouw van meer passende en betaalbare woningen
In heel Nederland gaan we meer woningen bouwen. Het doel is 100.000 woningen per jaar. We sturen op voldoende locaties: zowel in de vorm van grootschalige woningbouw als een ‘straatje erbij’. Met de wet Versterking regie volkshuisvesting maken we afspraken hierover afdwingbaar.
We maken bouwgrond meer betaalbaar en beschikbaar.
We bouwen meer betaalbare woningen voor mensen met een laag inkomen of middeninkomen.
We bouwen meer middenhuurwoningen en vergroten het aanbod voor ouderen en specifieke doelgroepen, zoals jongeren, kleinere huishoudens en dak- en thuislozen.
We versnellen de woningbouw door efficintere processen en procedures.
We benutten de mogelijkheden van innovatieve, conceptuele en industrile bouw om de woningbouw sneller, betaalbaarder, duurzamer en klimaatadaptief te maken.
We versterken de uitvoeringskracht van de woningbouw bij gemeenten door betere samenwerking en meer capaciteit, kennis en kunde.
We verminderen belemmeringen voor woningbouw. We kijken onder andere naar de stapeling van lokale regels en procedures, en schrappen of verminderen waar mogelijk nationale koppen op Europees beleid.
We vergroten de investeringsbereidheid in huurwoningen voor zowel corporaties als private verhuurders.
We maken integrale en gebiedsgerichte ruimtelijke keuzes, gelet op de schaarse ruimte in Nederland en de vele ruimtelijke claims, en bouwen toekomstbestendig.
We wijzen extra grootschalige woningbouwlocaties aan in heel Nederland, waar we werken aan regionale economie, bereikbaarheid, energie, voorzieningen, landbouw en natuur.
Appeltje eitje.
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 14:40:53 #77
375570 crew  Cyan9
pi_214969342
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als dit de gesloten 'jeugdzorg' is waar door onder andere Jason (op Twitter) de aandacht op gevestigd is, ben ik het er op zichzelf mee eens dat dit moet verdwijnen. De vraag is vooral wat men dan gaat doen.
Op zich eens, maar zoals @icecreamfarmer_NL ook al zei: wat gaan we dan met die jongeren doen? Het probleem is niet opeens weg.
  vrijdag 13 september 2024 @ 14:43:02 #78
403820 Aberkullie
pi_214969352
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee kijk gewoon zo:
[..]
Appeltje eitje.
Oke nouja als ik maar weer lekker 130 kan rijden
pi_214969357
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:39 schreef Aberkullie het volgende:
Wel meer woningen voor ouderen.

Op Funda is het inmiddels zo'n 8 van de 10 huizen die alleen beschikbaar is voor 55+ maar dat is kennelijk niet genoeg

Ofzo
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 14:45:33 #80
375570 crew  Cyan9
pi_214969385
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:40 schreef Isdatzo het volgende:
We wijzen extra grootschalige woningbouwlocaties aan in heel Nederland, waar we werken aan regionale economie, bereikbaarheid, energie, voorzieningen, landbouw en natuur.
quote:
Heeft De Speld meegewerkt aan dit akkoord?
  vrijdag 13 september 2024 @ 14:46:59 #81
66444 Lord_Vetinari
pi_214969401
quote:
Het kabinet blijft zich er daarom voor inzetten dat wetenschappers onafhankelijk en onpartijdig onderzoek kunnen verrichten en houdt de academische vrijheid hoog in het vaandel.
Behalve voor gebieden die wij als 'Links' bestempelen (i.e. allemaal) of die tot uitkomsten kunnen leiden die onze xenofobische en racistische anti-asiel"oplossingen" kunnen dwarsbomen, zoals Bestuurskundigen, internationale juristen, politicologen etc.
pi_214969408
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:40 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Op zich eens, maar zoals @:icecreamfarmer_NL ook al zei: wat gaan we dan met die jongeren doen? Het probleem is niet opeens weg.
Klopt, maar het probleem van de betreffende jongeren wordt in de gesloten jeugdzorg ook niet aangepakt. Jongeren met bijvoorbeeld een depressie worden dan alleen maar opgesloten. Dat is geen jeugd'zorg'.
pi_214969424
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:45 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
[..]
Ach, die droom van multifunctioneel landgebruik wat alles oplost heeft iedere overheid in Nederland:+
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 14:49:10 #84
375570 crew  Cyan9
pi_214969429
quote:
Nog geen duidelijkheid over 130 op de snelweg
Het kabinet wil de maximumsnelheid op de snelweg waar dat kan verhogen naar 130 kilometer per uur. Het kabinet komt nog dit jaar met een Actieagenda Auto, met daarin onder andere de aanpak voor 130 km/uur. Ook moet daarin komen te staan hoe moet worden ingespeeld op technologische ontwikkelingen als zelfrijdende auto's
Ik voel me belazerd!
pi_214969432
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In de maatschappij dumpen net zoals bij de vorige bezuinigingen op de GGZ is gebeurd.
  vrijdag 13 september 2024 @ 14:49:28 #86
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214969433
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:45 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
[..]
Nee. Wel het kabinet vormgegeven.
Huilen dan.
  vrijdag 13 september 2024 @ 14:50:02 #87
66444 Lord_Vetinari
pi_214969440
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:49 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik voel me belazerd!
Dit verrast je? Vreemd.
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 14:50:49 #88
375570 crew  Cyan9
pi_214969451
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Klopt, maar het probleem van de betreffende jongeren wordt in de gesloten jeugdzorg ook niet aangepakt. Jongeren met bijvoorbeeld een depressie worden dan alleen maar opgesloten. Dat is geen jeugd'zorg'.
Ben ik het ook mee eens dat dit niet juist is, maar ik vraag me heel sterk af wat dit kabinet dan als oplossing gaat aandragen.
  vrijdag 13 september 2024 @ 14:51:36 #89
38496 Perrin
pi_214969458
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:49 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik voel me belazerd!
Join the club.
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 14:51:37 #90
375570 crew  Cyan9
pi_214969459
quote:
18s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dit verrast je? Vreemd.
Ik was slechts enigszins sarcastisch.
pi_214969463
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:50 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ben ik het ook mee eens dat dit niet juist is, maar ik vraag me heel sterk af wat dit kabinet dan als oplossing gaat aandragen.
Nou, niks. Want de jeugdzorg is totaal uitgekleed en ligt volledig op zijn gat en daar gaan ze echt geen verandering in brengen.
  vrijdag 13 september 2024 @ 14:52:08 #92
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214969464
quote:
Het eigen risico wordt in 2025 en 2026 bevroren op 385 en vanaf 2027 fors verlaagd naar 165. En in het ziekenhuis gaat een maximum van 50 per behandelprestatie gelden. Omdat het een substantile verlaging betreft wordt een wetgevingstermijn van twee jaar gehanteerd. In 2025 en 2026 vindt er daarom een nader in te vullen lastenverlichting van 2,5 miljard voor burgers plaats. Mensen met lagere inkomens krijgen straks meer zorgtoeslag. De zorgpremie, die als gevolg van de publiek-private verhoudingen zoals vastgelegd in zorgverzekeringswet navenant stijgt, worden voor burgers per saldo volledig gecompenseerd via een verlaging van de inkomstenbelasting en voor bedrijven via de AOF-premie.
Ik houd van gratis bier. Wie gaat dat betalen? Asielzoekers?
Huilen dan.
  vrijdag 13 september 2024 @ 14:54:45 #93
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_214969487
quote:
De voorbije jaren zijn grote stappen gezet om per medewerker steeds meer patinten te helpen. ​Desondanks ligt er een prognose van een onbeheersbaar arbeidsmarkttekort van bijna 200.000 medewerkers in zorg en welzijn in 2033. Het is ondenkbaar dat we dat op z’n beloop laten. ​Je kunt een beenbreuk niet laten zitten, op straat blijven liggen na een zwaar ongeluk, doorlopen met een blindedarmontsteking, niet meer gewassen worden als hulpbehoevende oudere of maar aan je lot worden overgelaten worden met een baby in stuitligging in je buik. Het kan gewoon niet. Het aanpakken van de personeelskrapte heeft grote prioriteit voor dit kabinet. Waar we het hebben over medewerkers, gaat het bijvoorbeeld om artsen, verpleegkundigen, verzorgenden, helpenden welzijnsmedewerkers, fysiotherapeuten of andere beroepen in zorg en welzijn.

Het is onmogelijk om deze arbeidsmarkttekorten af te wenden door steeds meer mensen van buiten de zorg aan te trekken, daar zijn immers ook grote tekorten. We zullen het moeten doen met de mensen die nu al in de zorg werken en de natuurlijke aanwas. Dat vraagt grote inspanningen, maar het kan.
Wensdenken kun je leren *O* .

Nee grapje haha, ze hebben er goed over nagedacht hoor:

quote:
Er is momentum om oplossingen waar we het al zo lang over hebben nu echt mogelijk te maken. Het kabinet zet in langs drie lijnen:
- Halveren van de administratietijd in 2030
- De juiste inzet van medewerkers
- Vergroten vakmanschap en werkplezier
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 14:55:06 #94
375570 crew  Cyan9
pi_214969492
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou, niks. Want de jeugdzorg is totaal uitgekleed en ligt volledig op zijn gat en daar gaan ze echt geen verandering in brengen.
I know. Ik ben momenteel opzoek naar werk als maatschappelijk werker. De hoeveelheid vacatures voor jeugdwerkers en jeugdbeschermers in echt enorm. Niemand wil meer in die sector stappen..
  vrijdag 13 september 2024 @ 14:59:12 #95
403820 Aberkullie
pi_214969531
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wel meer woningen voor ouderen.

Op Funda is het inmiddels zo'n 8 van de 10 huizen die alleen beschikbaar is voor 55+ maar dat is kennelijk niet genoeg

Ofzo
Doe niet zo zuurlinks man
pi_214969542
quote:
Om het personeelstekort in de zorg terug te dringen zet het kabinet in op het halveren van de 'administratietijd'. Dat moet onder meer gebeuren door gebruik te maken van kunstmatige intelligentie en digitalisering.
AI lost alle problemen op *O*
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 15:08:25 #97
375570 crew  Cyan9
pi_214969619
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wensdenken kun je leren *O* .

Nee grapje haha, ze hebben er goed over nagedacht hoor:
[..]

Ze durven werkplezier te benoemen? In hetzelfde stukje tekst waarin ze eigenlijk toegeven geen enkel idee hebben om de werkdruk te verlagen? Want als ze denken dat de administratieve bezigheden de enige boosdoener is, dan hebben ze een hele servieskast voor de kop.
  vrijdag 13 september 2024 @ 15:13:50 #98
38496 Perrin
pi_214969674
Mooi geformuleerd.
twitter
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 15:14:53 #99
375570 crew  Cyan9
pi_214969692
quote:
Verbeteren natuur in handen van boeren
Het verbeteren van de Nederlandse natuur legt het nieuwe kabinet voor een groot deel in handen van de Nederlandse boeren. Zij moeten daar hogere vergoedingen voor krijgen. Verder zoekt het kabinet naar nieuwe manieren om te beoordelen hoe de natuur ervoor staat, in de hoop dat dat gaat leiden tot meer gunstige uitkomsten.
Godsamme zeg. Niet alleen een hele servieskast voor de kop, maar ook de kop nog metersdiep in de koeienmest.
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 15:16:35 #100
375570 crew  Cyan9
pi_214969717
quote:
Opmerkelijk genoeg staat in de hoofdstukken over woningbouw en infrastructuur vrijwel niets over stikstof.
Haha.
  vrijdag 13 september 2024 @ 15:17:59 #101
38496 Perrin
pi_214969739
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2024 15:14 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Godsamme zeg. Niet alleen een hele servieskast voor de kop, maar ook de kop nog metersdiep in de koeienmest.
'de vervuiler betaalt' wordt 'de vervuiler betalen'
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 15:18:02 #102
375570 crew  Cyan9
pi_214969741
quote:
Arbeidsmigratie moet 'selectiever'
Het kabinet wil een "selectiever en gerichter" beleid voor arbeidsmigratie. De behoefte aan laagbetaalde arbeid moet verminderd worden. Hoe de arbeidsvraag verminderd moet worden, laat het kabinet niet weten.
Hahahaha.
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 15:21:32 #103
375570 crew  Cyan9
pi_214969765
En de "Mestbrief" is ook uit.
twitter

twitter

Humor om te lachen. ;(
pi_214969802
quote:

[..]
“Nieuwe manieren om te beoordelen hoe de natuur ervoor staat”

Dat is zoiets als dat de dokter niet meer zegt dat je kanker hebt maar het een puistje noemt en dan vol trots verkondigen dat kanker de wereld uit is.
pi_214969808
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2024 15:18 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Hahahaha.
Ik zie het probleem niet, gewoon Nederlandse bedrijven gedwongen sluiten. Toch?
  vrijdag 13 september 2024 @ 15:29:46 #106
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214969836
quote:
nieuwe manieren om te beoordelen hoe de natuur ervoor staat, in de hoop dat dat gaat leiden tot meer gunstige uitkomsten.
quote:
nieuwe manieren om te beoordelen hoe de natuur ervoor staat, in de hoop dat dat gaat leiden tot meer gunstige uitkomsten.
Dit kan niet. Ze hebben al een pistool in hun mond gehad na nieuws van gisteren dat er toch meer stikstof neersloeg in de bossen.
pi_214969846
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 15:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
[..]
Dit kan niet. Ze hebben al een pistool in hun mond gehad na nieuws van gisteren dat er toch meer stikstof neersloeg in de bossen.
Niet zo overdrijven :P
  vrijdag 13 september 2024 @ 15:31:20 #108
38496 Perrin
pi_214969850
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 15:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zie het probleem niet, gewoon Nederlandse bedrijven gedwongen sluiten. Toch?
Met dit kabinetsbeleid gebeurt dat ongetwijfeld. ;(
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 15:31:39 #109
375570 crew  Cyan9
pi_214969851
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 15:26 schreef alopio het volgende:

[..]
“Nieuwe manieren om te beoordelen hoe de natuur ervoor staat”

Dat is zoiets als dat de dokter niet meer zegt dat je kanker hebt maar het een puistje noemt en dan vol trots verkondigen dat kanker de wereld uit is.
Net zolang testen tot er bij donderslag eens een keer een gunstige beoordeling uit rolt. Komt vast goed.
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 15:32:44 #110
375570 crew  Cyan9
pi_214969859
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 15:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
[..]
Met een beetje moeite past daar nog wel een tweede pistool bij. Niks aan de hand.
pi_214969863
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 15:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Met dit kabinetsbeleid gebeurt dat ongetwijfeld. ;(
Ik heb daar totaal geen moeite mee, de Nederlandse kiezer mogelijk wel. Want laten we nu niet pretenderen dat bedrijven die laaggeschoolde arbeidsmigranten in dienst hebben niet ook Nederlanders in dienst hebben...sterker nog, die zullen de hoogst verdienende in die bedrijven zijn.
  vrijdag 13 september 2024 @ 15:40:43 #112
38496 Perrin
pi_214969920
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 15:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb daar totaal geen moeite mee, de Nederlandse kiezer mogelijk wel. Want laten we nu niet pretenderen dat bedrijven die laaggeschoolde arbeidsmigranten in dienst hebben niet ook Nederlanders in dienst hebben...sterker nog, die zullen de hoogst verdienende in die bedrijven zijn.
Yup, dat is natuurlijk vaak wel zo.
pi_214969982
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2024 15:18 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Hahahaha.
Nou ja, dat is ook een wat lastige kwestie, omdat je binnen de EU niets kan. Ja, dat was al bekend, maar het is wel goed om het punt te adresseren. De hele kassenbouw sluiten is a) onwenselijk en b) onhaalbaar, hetzelfde geldt voor de vleesindustrie. Het kabinet moet ontzettend oppassen dat ze het land niet economisch ten gronde richt om te voldoen aan relatieve onzin en de rechtse oplossing daarvoor ligt ook voor het oprapen. Moet je dat laatste alleen wel doen.
pi_214970027
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 15:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, dat is ook een wat lastige kwestie, omdat je binnen de EU niets kan. Ja, dat was al bekend, maar het is wel goed om het punt te adresseren. De hele kassenbouw sluiten is a) onwenselijk en b) onhaalbaar, hetzelfde geldt voor de vleesindustrie. Het kabinet moet ontzettend oppassen dat ze het land niet economisch ten gronde richt om te voldoen aan relatieve onzin en de rechtse oplossing daarvoor ligt ook voor het oprapen. Moet je dat laatste alleen wel doen.
Wat is de rechtse oplossing hiervoor waar je aan refereert?
  vrijdag 13 september 2024 @ 15:58:29 #115
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214970031
Er staat dus bijna niks over stikstof in uitgewerkte akkoord.

Dat wordt weer lekker tientallen rechtszaken voeren en een hoop vertraging waarbij infrastructuur en woningprojecten in knel komen.

Maar goed, die metertjes asfalt zullen vast wonderbaarlijk neergelegd kunnen worden omdat er tien Eritreers minder komen.
  vrijdag 13 september 2024 @ 16:00:34 #116
38496 Perrin
pi_214970058
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 15:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk meer blanke kindjes maken.
pi_214970063
Schoof w/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 13 september 2024 @ 16:06:20 #118
66444 Lord_Vetinari
pi_214970109
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:35 schreef Isdatzo het volgende:
Ons kabinet:
[..]
Ook ons kabinet: kom we schrappen de starters- en stimuleringsbeurzen voor jonge wetenschappers *O* .
quote:
Nederland loopt ver achter met investeringen in onderzoek en ontwikkeling

Nederland loopt ver achter als het gaat om investeringen in onderzoek en ontwikkeling (R&D). Momenteel gaat het om 2,3 procent van het bruto binnenlands product (bbp). Dat komt neer op 22 miljard euro per jaar.
Binnen de Europese Unie is afgesproken dat elk land minstens 3 procent van het bbp, de totale waarde van het aantal geproduceerde goederen en diensten, uitgeeft aan onderzoek en ontwikkeling. Dat moet ervoor zorgen dat Europese landen beter kunnen concurreren met Aziatische landen en de Verenigde Staten.

Nederland loopt achter op landen als Duitsland (3,1 procent), Belgi (3,5 procent) en Zuid-Korea (4,9 procent), meldt onderzoeksbureau TNO. Een belangrijke oorzaak zijn de beperkte private investeringen in R&D.

Dit is ook terug te zien bij de vijf Nederlandse ondernemingen met de hoogste R&D-uitgaven, waarbij ASML met 3 miljard euro op plaats 64 van de wereldranglijst staat. NXP investeerde 2 miljard euro en Philips ruim 1,8 miljard euro.

Ter vergelijking: Apple staat op plek vier. Dat bedrijf investeerde 24 miljard euro meer dan heel Nederland bij elkaar in datzelfde jaar.
Nou Kabinet, put your money where your mouth is.
  vrijdag 13 september 2024 @ 16:09:57 #119
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214970146
Wat een kutvraag

"Gaat Nederland nu anders uitzien?"

Is dit journalistiek?
pi_214970184
quote:

[..]
Dat begint bij keuzes maken. Als je wl wil dat er een influx aan laagbetaalde arbeid plaatsvindt, omdat de sector(en) dat nu eenmaal nodig heeft/hebben, dan zorg je ervoor dat er afgedwongen wordt dat er voor fatsoenlijke huisvesting en arbeidsomstandigheden wordt gezorgd. Dat is de enige oplossing.
  vrijdag 13 september 2024 @ 16:13:53 #121
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214970186
Schoof geeft passant toe dat er geen asielcrisis is maar een opvang en woningcrisis.
pi_214970194
Floor is aan het deugen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_214970196
quote:

[..]
De natuur slopen natuurlijk.
  vrijdag 13 september 2024 @ 16:14:48 #124
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214970200
Schoof heeft geen motivering om crisis uit te roepen

Ja schitterend
pi_214970216
quote:
18s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou Kabinet, put your money where your mouth is.
Dat soort dingen als plat getal beoordelen is ook onzin. ASML en NXP zijn gouden medailles op de 100 meter en dat hebben we aan onszelf (Philips althans) te danken, de oplossing is niet per se overheidsgeld erin mieteren. Wl het ondernemingsklimaat vestigen waardoor dat soort pareltjes zichzelf kunnen rijpen.
pi_214970242
Bazeniabinet _O_

Sam w/
pi_214970278
De belangrijkste punten uit het
#regeerprogramma:

*We zijn van plan
*We studeren op
*We komen met een plan
*We onderzoeken
*We werken uit
*We voeren in vanaf 2027
*We voeren uit vanaf 2028

*We kunnen niet waarmaken:
-Beloften van vr de verkiezingen!
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_214970283
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Schoof heeft geen motivering om crisis uit te roepen

Ja schitterend
Dit is bepaald opvallend aangezien Faber bij hoog en laag volhoudt dat het in kannen en kruiken is en volgende week rond is.
  vrijdag 13 september 2024 @ 16:26:05 #129
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214970285
Benieuwd naar eerste debatten met Schoof waarin hij weer overal nergens antwoord op geeft.
pi_214970319
twitter

_O-

Die schoof is toch een idioot die niet echt in de samenleving staat
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_214970323
quote:

[..]
Dit is bizar. wat erg zeg.
Nou, dag natuur.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214970343
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Schoof geeft passant toe dat er geen asielcrisis is maar een opvang en woningcrisis.
En dat is inderdaad correct
pi_214970353
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[ x ]

_O-

Dat hebben ze snel gecreerd. Dit kabinet heeft niks gecreerd, ze moeten het oplossen.
pi_214970361
quote:
[ x ]

_O-

Geef 'm maar het voordeel van de twijfel na al die Rutte kabinetten met gedoogsteun van links. We zijn jarenlang geregeerd door idioten die met de rug naar de samenleving staan.
-
pi_214970370
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:40 schreef quo_ het volgende:

[..]
Geef 'm maar het voordeel van de twijfel na al die Rutte kabinetten met gedoogsteun van links. We zijn jarenlang geregeerd door idioten die met de rug naar de samenleving staan.
Alleen Rutte2

Het enige waar D66 links in is, is dat ze links van de VVD staan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_214970372
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat begint bij keuzes maken. Als je wl wil dat er een influx aan laagbetaalde arbeid plaatsvindt, omdat de sector(en) dat nu eenmaal nodig heeft/hebben, dan zorg je ervoor dat er afgedwongen wordt dat er voor fatsoenlijke huisvesting en arbeidsomstandigheden wordt gezorgd. Dat is de enige oplossing.
Zoals zo vaak ligt het aan de handhaving. Mocht er een sector zijn die alleen kan draaien op laagbetaalde arbeid die zo laagbetaald is dat die niet aan de minimumeisen voldoet, dan hoef je die sector niet te verbieden als je gewoon handhaaft. Dan verdwijnt de sector wellicht vanzelf, net als zovelen sinds de industrile revolutie.
pi_214970389
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 12:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: we zitten de meeste jaren onder de afgesproken instroom. Als je dan tekort komt is het toch echt een gebrek aan geregelde opvang. Bewust, dus.
Je hebt helemaal gelijk, dus de conclusie is: de afgesproken instroom is vele malen te hoog.
pi_214970397
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit is bizar. wat erg zeg.
Nou, dag natuur.
Keijzer zegt net ook dat de bermen bij boeren kleiner gaan worden.
pi_214970452
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:44 schreef MoreDakka het volgende:
Zoals zo vaak ligt het aan de handhaving. Mocht er een sector zijn die alleen kan draaien op laagbetaalde arbeid die zo laagbetaald is dat die niet aan de minimumeisen voldoet, dan hoef je die sector niet te verbieden als je gewoon handhaaft. Dan verdwijnt de sector wellicht vanzelf, net als zovelen sinds de industrile revolutie.
Dat is niet helemaal waar, de omstandigheden waarin die mensen leven (vaak woonachtig in de kutwijken van Rotterdam of Den Haag) kan je de overheid aanrekenen. Maar goed, dat is weer een kwestie van bouwen, bouwen, bouwen en we schijnen verlamd te zijn door Natura2000 en stikstof, want drdoor zou het land naar de kloten gaan: nou ja, be my guest en sluit alles, van Pernis tot Tata tot Groningen, en o ja waar is het geld gebleven?
pi_214970458
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2024 15:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
'de vervuiler betaalt' wordt 'de vervuiler betalen'
Dat is niet
quote:
[ x ]

_O-

Nou ja, je kunt de BBB en de PVV ook niet de schuld geven van een mestcrisis of een asiel crisis.
pi_214970469
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar, de omstandigheden waarin die mensen leven (vaak woonachtig in de kutwijken van Rotterdam of Den Haag) kan je de overheid aanrekenen.
Touch. De overheid is veel te star, gemeentes zouden gewoon moeten samenwerken met bedrijven om huisvesting te regelen.
  vrijdag 13 september 2024 @ 16:58:21 #142
346939 Janneke141
pi_214970478
De ondertitel van dit regeerprogramma lijkt me 'vingers in de oren en lalala roepen'.
pi_214970481
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:58 schreef Janneke141 het volgende:
De ondertitel van dit regeerprogramma lijkt me 'vingers in de oren en lalala roepen'.
De titel van dit topic lijkt me 'lekker de onderbuik legen'.
pi_214970494
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Keijzer zegt net ook dat de bermen bij boeren kleiner gaan worden.
Alles 1 biljartlaken. Nog minder insecten. En dan krijgen ze daar ook meer geld voor. Wat een droefenis. :{
Ik vind dit echt heel erg.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:01:56 #145
346939 Janneke141
pi_214970505
quote:

[..]
Slechter dan de situatie nu is kan het eigenlijk nauwelijks worden. Al heeft het opdoeken danwel verkleinen van de gesloten jeugdzorg uiteraard alleen maar zin als er ook een doordacht plan voor een alternatief is, en daar zal het waarschijnlijk wel aan schorten.
pi_214970552
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Slechter dan de situatie nu is kan het eigenlijk nauwelijks worden. Al heeft het opdoeken danwel verkleinen van de gesloten jeugdzorg uiteraard alleen maar zin als er ook een doordacht plan voor een alternatief is, en daar zal het waarschijnlijk wel aan schorten.
Is er een politieke partij die wel zo'n plan heeft? Is er een partij die tegen deze sluiting is?
pi_214970556
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:58 schreef Janneke141 het volgende:
"Vingers in de oren n de vuist op tafel"
pi_214970649
‘Het onderwijs moet flink bezuinigen’

Voor de boer :)
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:23:40 #149
66444 Lord_Vetinari
pi_214970672
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:20 schreef Beathoven het volgende:
‘Het onderwijs moet flink bezuinigen’

Voor de boer :)
Terwijl verschillende topics per dag hier duidelijk aantonen dat verdere bezuinigingen op onderwijs erg onverstandig zijn.
pi_214970681
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat is niet
[..]
Nou ja, je kunt de BBB en de PVV ook niet de schuld geven van een mestcrisis of een asiel crisis.
Nou ja, op zich hebben ze wel hard hun best gedaan een oplossing voor die problemen (die niet altijd leuk zal zijn) te verhinderen…
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:24:39 #151
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214970682
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De titel van dit topic lijkt me 'lekker de onderbuik legen'.
Vind ik een beetje simpel.

Op gebied van stikstof, waardoor half Nederland vast zit, staat er nauwelijks iets in.

En dan komt er een passage waarin wetenschap bewierookt wordt maar tegelijk wordt er bezuinigd op onderwijs. Er wordt groots ingezet op uitroepen van asielcrisis met een noodwet, maar er is geen asielcrisis maar een opvangcrisis en een woningcrisis. Iets wat Schoof tussen neus en lippen door toegaf.

Volgens minister Faber is het juridisch mogelijk maar Schoof wist daar niets van. Dat moest nog uitgewerkt worden.

Eigenlijk weten we nog steeds niets ten opzichte van tien maanden geleden. Dus ja, je kan het onderbuik legen noemen of kijken naar de feiten en dan zien we dat we helemaal niets zijn opgeschoten.
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:25:11 #152
38496 Perrin
pi_214970687
quote:
18s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Terwijl verschillende topics per dag hier duidelijk aantonen dat verdere bezuinigingen op onderwijs erg onverstandig zijn.
Effectieve manier om de kenniseconomie om zeep te helpen en dan vertrekken al die arbeidsmigranten ook.
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:28:58 #153
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_214970712
Ik mag toch echt hopen dat het onderwijs hier vol tegen in gaat met stakingen of andere acties. Wat een treurnis deze plannen
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_214970714
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Maar is dat rechts? Want als dat zo zou zijn waarom is dat dan nooit gebeurt of zelfs maar voorgesteld door rechtse partijen?
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:30:10 #155
438527 MissButterflyy
pi_214970720
Ik lees allemaal mooie doelen om het woningtekort op te lossen, maar hoe ze het precies gaan doen lees ik niet terug.
pi_214970722
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar is dat rechts? Want als dat zo zou zijn waarom is dat dan nooit gebeurt of zelfs maar voorgesteld door rechtse partijen?
Dat is juist niet rechts. Rechts is weten dat die sectoren dat nodig hebben en ze volledig de vrije hand laten hoe dat te doen. Met misstanden tot gevolg.
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:30:34 #157
66444 Lord_Vetinari
pi_214970724
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Effectieve manier om de kenniseconomie om zeep te helpen en dan vertrekken al die arbeidsmigranten ook.
Maar ze zeggen zelf dat onderzoek en zo uitermate belangrijk is.
:

quote:
De wetenschap is een belangrijke pilaar van onze democratische rechtsstaat. De wetenschap voedt de samenleving, de politiek en de overheid zodat de juiste besluiten genomen kunnen worden. Het kabinet blijft zich er daarom voor inzetten dat wetenschappers onafhankelijk en onpartijdig onderzoek kunnen verrichten en houdt de academische vrijheid hoog in het vaandel.
pi_214970733
quote:
18s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
:
[..]

" ... En daarom gaan we flink bezuinigen op de beurzen voor jonge wetenschappers"
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:31:52 #159
346939 Janneke141
pi_214970734
Hebben we al ergens een overzichtelijk financieel plaatje?
pi_214970738
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:31 schreef Janneke141 het volgende:
Daar moeten we even op wachten tot iemand in de media dat gemaakt heeft ;)
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:34:40 #161
346939 Janneke141
pi_214970747
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:28 schreef Abrikozentaart het volgende:
Ik mag toch echt hopen dat het onderwijs hier vol tegen in gaat met stakingen of andere acties. Wat een treurnis deze plannen
Even los van de financile keuzes, maar de inhoudelijke plannen zijn echt totaal inspiratieloos. Onderdeel 6-b in het regeerakkoord ook. Een aanhangsel waar eigenlijk niemand meer zin in had.
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:35:01 #162
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214970751
quote:
18s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
:
[..]

quote:
Verder zoekt het kabinet naar nieuwe manieren om te beoordelen hoe de natuur ervoor staat, in de hoop dat dat gaat leiden tot meer gunstige uitkomsten.
Onderzoek doen is toch op zoek gaan naar de uitkomsten die het best bij je eigen idee passen?
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:36:18 #163
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214970769
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees allemaal mooie doelen om het woningtekort op te lossen, maar hoe ze het precies gaan doen lees ik niet terug.
Er komt een woontop!
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_214970771
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:35 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Onderzoek doen is toch op zoek gaan naar de uitkomsten die het best bij je eigen idee passen?
In deze context wel, ben ik bang.

Want de uitkomsten van het nieuwe onderzoek naar stikstof beviel allerminst, begreep ik.
pi_214970772
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:36 schreef Szura het volgende:

[..]
Er komt een woontop!
Mooi he, zo'n penthouse? ;)
pi_214970773
Ik lees eigenlijk vooral een herhaling van het hoofdlijnenakkoord, behalve dat Bruins zijn bezuiniging op wetenschappers heeft verplaatst. Niet mensen die er nu al zitten, maar starters worden geraakt. Verder staat er veel 'we willen' zonder uitwerking, dat is precies het hoofdlijnenakkoord. Gaan ze nu elke 3 maanden dat hoofdlijnenakkoord opnieuw presenteren?
pi_214970774
quote:
Die oplossingen zijn ook helemaal niet voorhanden.
blablablabla
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:36:52 #168
38496 Perrin
pi_214970775
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Even los van de financile keuzes, maar de inhoudelijke plannen zijn echt totaal inspiratieloos. Onderdeel 6-b in het regeerakkoord ook. Een aanhangsel waar eigenlijk niemand meer zin in had.
En niemand was verbaasd.
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:37:26 #169
346939 Janneke141
pi_214970778
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:36 schreef Hanca het volgende:
Ik lees eigenlijk vooral een herhaling van het hoofdlijnenakkoord, behalve dat Bruins zijn bezuiniging op wetenschappers heeft verplaatst. Niet mensen die er nu al zitten, maar starters worden geraakt. Verder staat er veel 'we willen' zonder uitwerking, dat is precies het hoofdlijnenakkoord. Gaan ze nu elke 3 maanden dat hoofdlijnenakkoord opnieuw presenteren?
Dat dit kabinet meer van het roepen dan van het doen was gaat ook jou niet verbazen, toch?
pi_214970780
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:29 schreef Tijger_m het volgende:
Het is wat ik veronderstel van rechts. Dat Yesilgoz, Omtzigt en cum suis daar een andere invulling aan geven is aan hen. Rechts moet eens kappen met het gejank over immigratie en eens kijken naar mijn UI, maar ik heb al vaker gezegd dat ik dit kabinet niet zie zitten (hoe rechts ik ook ben).
pi_214970785
Dit is toch gewoon het hoofdlijnenakkoord all over again? Misschien lees ik verkeerd, maar hier staat toch wederom niet echt iets concreets in?

Het komt vooral neer op "wat er nu is willen we niet". Dat maken we dan kapot maar wat ervoor in de plaats komt is wensdenken.

Wat is nou concreet het plan? :{ gaat er nog daadwerkelijk geregeerd worden of hoe zit dat?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:38:07 #172
438527 MissButterflyy
pi_214970786
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:36 schreef Hanca het volgende:
Ja inderdaad, de uitwerking wordt gemist.
pi_214970791
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat dit kabinet meer van het roepen dan van het doen was gaat ook jou niet verbazen, toch?
Nee, zeker niet. Maar dan mag je nog wel benoemen dat dit een herhaling van zetten is, weer zonder enige inhoudelijke invulling.
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:39:26 #174
346939 Janneke141
pi_214970801
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:38 schreef BlackLining het volgende:
Wat is nou concreet het plan?
Asielzoekers pesten, en roepen dat alles de schuld is van Brussel.

Misschien dat we anno 2024 wel in gelul kunnen wonen.
pi_214970803
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is wat ik veronderstel van rechts. Dat Yesilgoz, Omtzigt en cum suis daar een andere invulling aan geven is aan hen. Rechts moet eens kappen met het gejank over immigratie en eens kijken naar mijn UI, maar ik heb al vaker gezegd dat ik dit kabinet niet zie zitten (hoe rechts ik ook ben).
Fair enough. Ik ben het overigens volledig met je eens dat dit noodzakelijk is behalve dat ik het niet als rechts zie, eigenlijk.
pi_214970809
quote:
Wat is nou concreet het plan? :{ gaat er nog daadwerkelijk geregeerd worden of hoe zit dat?
Zitten, niks doen en voorkomen dat links, dat wel een visie heeft op hoe het moet, haar plannen uit kan voeren.
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:41:03 #177
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_214970815
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Asielzoekers pesten, en roepen dat alles de schuld is van Brussel.

Misschien dat we anno 2024 wel in gelul kunnen wonen.
En de vorige kabinetten hebben er een zooitje van gemaakt.
pi_214970851
quote:
Dit is toch gewoon het hoofdlijnenakkoord all over again? Misschien lees ik verkeerd, maar hier staat toch wederom niet echt iets concreets in?

Het komt vooral neer op "wat er nu is willen we niet". Dat maken we dan kapot maar wat ervoor in de plaats komt is wensdenken.

.... een advocaatje bij de bingo?
pi_214970862
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Fair enough. Ik ben het overigens volledig met je eens dat dit noodzakelijk is behalve dat ik het niet als rechts zie, eigenlijk.
Nou ja, het gezeur over wie links en wie rechts is, neemt natuurlijk ook aparte vormen aan. Doe gewoon normaal en uit je meningsverschillen. Ik denk er waarschijnlijk anders naar dan jij, prima toch? Daar is de Kamer voor om het uiteindelijk te besluiten.
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:44:17 #180
38496 Perrin
pi_214970871
quote:

Het plan is anderen de schuld geven en ondertussen een beetje plucheplakken en aan clintelisme doen.
pi_214970873
Het is inderdaad opvallend weinig concreet.... heel apart.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:45:25 #182
38496 Perrin
pi_214970892
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:44 schreef Mutant01 het volgende:
Verwacht je ook totaal niet van populisten.
pi_214970909
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:44 schreef Mutant01 het volgende:
Zo apart is het eigenlijk niet, want de programma's van PVV en BBB waren onuitvoerbaar en die van NSC enorm vaag. Als je daar dan wat mee moet, krijg je geen concrete plannen, want dan loop je er tegenaan dat alles wat ze al jaren willen helemaal niet kan.

Het aparte is eigenlijk dat ze dit durven te presenteren als een uitwerking van het hoofdlijnenakkoord, dat is het niet.
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:47:05 #184
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214970915
Mensen ervaren een crisis en dan is het gewoon zo - HENK KAMPED @DeeBee
pi_214970922
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:47 schreef Szura het volgende:
Mensen ervaren een crisis en dan is het gewoon zo - HENK KAMPED @:deebee
Dat mensen in Groningen problemen ervoeren lag toch echt aan die mensen zelf en die problemen bestonden niet, als je het Henk Kamp vroeg...
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:49:22 #186
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214970936
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat mensen in Groningen problemen ervoeren lag toch echt aan die mensen zelf en die problemen bestonden niet, als je het Henk Kamp vroeg...
Dit slaat op het toeslagenverhoor van Kamp, die het erover had dat ‘het beeld bestond’ dat er enorm veel fraude werd gepleegd en z’n ambtenaren opdroeg daar maar bewijzen van te leveren
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:49:51 #187
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214970940
Academische ziekenhuizen: 'Ongezonde bezuinigingen van kabinet desastreus'

De bezuinigingen op preventie, publieke gezondheid en starters- en stimuleringsbeurzen voor jonge wetenschappers gaat volgens de NFU, de koepel van universitaire medische centra, de samenleving ongekend hard raken.

Volgens voorzitter Helen Mertens zullen er minder mogelijkheden zijn voor onderzoek naar nieuwe kankermedicijnen en innovatieve behandelingen voor zeldzame ziektes. "Het is een ongezonde bezuiniging", zegt Mertens.

De toenemende druk op de zorg en groeiende gezondheidskloof vragen volgens de koepel juist om stevige investeringen in preventie en publieke gezondheid, terwijl dit kabinet bezuinigt op die posten.

"Dit is verbazingwekkend en getuigt van kortetermijndenken", aldus Mertens. "Vanuit de umc's doen we veel onderzoek naar preventie en weten we dat de inzet op preventie bewezen effectief is: het redt levens, houdt de zorg betaalbaar en behoudt men
pi_214970968
quote:
De afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State wordt verzelfstandigd.
https://nos.nl/liveblog/2(...)land-nog-oneerlijker

Wellicht ben ik niet kundig genoeg mbt politiek om te kunnen beredeneren wat de concrete consequenties van dit idee zijn. Maar eh .. het geeft me iig een zeer onbehagelijk gevoel.

Is dat een 'we maken er een losstaande afdeling van', of een 'privatiseren!' ..?

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 13-09-2024 18:00:56 ]
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 18:03:05 #189
375570 crew  Cyan9
pi_214971044
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:49 schreef Momo het volgende:

De bezuinigingen op preventie, publieke gezondheid en starters- en stimuleringsbeurzen voor jonge wetenschappers gaat volgens de NFU, de koepel van universitaire medische centra, de samenleving ongekend hard raken.

Volgens voorzitter Helen Mertens zullen er minder mogelijkheden zijn voor onderzoek naar nieuwe kankermedicijnen en innovatieve behandelingen voor zeldzame ziektes. "Het is een ongezonde bezuiniging", zegt Mertens.

De toenemende druk op de zorg en groeiende gezondheidskloof vragen volgens de koepel juist om stevige investeringen in preventie en publieke gezondheid, terwijl dit kabinet bezuinigt op die posten.

"Dit is verbazingwekkend en getuigt van kortetermijndenken", aldus Mertens. "Vanuit de umc's doen we veel onderzoek naar preventie en weten we dat de inzet op preventie bewezen effectief is: het redt levens, houdt de zorg betaalbaar en behoudt men
Dat zijn slechts deskundigen, wat weten die nou?

Aldus het kabinet.
pi_214971073
quote:

Ongekend hard raken nog wel :D Altijd leuk, dit soort wij-van-wc-eend berichtjes.
pi_214971082
Dus het voornemen is om meer huizen te bouwen, scholen primair op onderwijs laten focussen, eigen risico gaat naar beneden, er is eindelijk een voornemen om iets tegen de asielstroom te doen, allemaal zaken waar iedereen in Nederland om heeft gevraagd maar er gaan nu een beetje piepen om stikstof, wat een gezever.
pi_214971087
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Als links het probleem immigratie (en vooral integratie) wat serieuzer zou hebben genomen, was dit hele kabinet er waarschijnlijk niet geweest.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 september 2024 @ 18:08:07 #193
842 Zorro
Z
pi_214971090
quote:

Zo jammer dat de hele wereld afhankelijk is van Nederlands onderzoek.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie
pi_214971091
quote:

Ach wat weten die mensen ervanaf. Bij bestaanszekerheid hebben ze het niet over innovatieve oplossingen.

Maar bij de rest van deze lijst gaat innovatie het voor ons oplossen.
2. Grip op asiel en migratie
3a. Wonen en volkshuisvesting
3b. Infrastructuur, openbaar vervoer en luchtvaart
4. Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur
5. Energietransitie, leveringszekerheid en klimaatadaptatie
6a. Zorg
6b. Onderwijs
7. Goed bestuur en sterke rechtsstaat
8. Nationale veiligheid
9a. Internationale veiligheid
9b. Europese samenwerking
10a. Economie en ondernemingsklimaat
10b. Arbeidsmarktkrapte

Prachtig toch. Maar waarover hebben ze eigenlijk de hele tijd onderhandeld dan. Wat een visie!
  vrijdag 13 september 2024 @ 18:12:24 #195
38496 Perrin
pi_214971118
twitter
  vrijdag 13 september 2024 @ 18:16:03 #196
403820 Aberkullie
pi_214971152
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 september 2024 18:12 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
:') ___!!
pi_214971153
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 18:07 schreef Kickinalfa het volgende:
Dus het voornemen is om meer huizen te bouwen, scholen primair op onderwijs laten focussen, eigen risico gaat naar beneden, er is eindelijk een voornemen om iets tegen de asielstroom te doen, allemaal zaken waar iedereen in Nederland om heeft gevraagd maar er gaan nu een beetje piepen om stikstof, wat een gezever.
Meer huizen bouwen dan....wat? Men zet het beleid van de Jonge voort. Niks meer dus want meer is helemaal niet haalbaar. Scholen doen al sinds jaar en dag primair aan onderwijs. eigen risico gaat helemaal niet naar beneden of weg volgend jaar en de premie gaat omhoog volgend jaar.

Dus waar vroeg iedereen nu eigenlijk om? Oh...asielzoekers, right.
  vrijdag 13 september 2024 @ 18:17:17 #198
403820 Aberkullie
pi_214971160
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 18:07 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Als links het probleem immigratie (en vooral integratie) wat serieuzer zou hebben genomen, was dit hele kabinet er waarschijnlijk niet geweest.
Wie bedoe je met links dan, het CDA, de VVD of D66
pi_214971172
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 18:17 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Wie bedoe je met links dan, het CDA, de VVD of D66
De rechtse partijen leggen migratie als decennia geen strobreed in de weg, integendeel, en houden ook nog eens de werkgevers compleet uit de wind als het om de lasten gaat.

Maar ja, links he?
pi_214971201
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 18:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Scholen doen al sinds jaar en dag primair aan onderwijs
Dat is niet waar, de enorme werkdruk is al heel lang het grootste probleem.
  vrijdag 13 september 2024 @ 18:23:14 #201
38496 Perrin
pi_214971206
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 18:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De rechtse partijen leggen migratie als decennia geen strobreed in de weg, integendeel, en houden ook nog eens de werkgevers compleet uit de wind als het om de lasten gaat.

Maar ja, links he?
quote:
De belangrijkste sectoren waarin arbeidsmigranten werkzaam zijn: transport & logistiek (2020: 44%), land- en tuinbouw (19%), voedingsindustrie (13%) en de metaalsector (8%).
Allemaal linkse sectoren die arbeidsmigratie aanmoedigen, gerund door linkse mensen die er dik aan verdienen.
  vrijdag 13 september 2024 @ 18:36:39 #202
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214971320
Leegheid van Yesilgoz blijft me schokken
pi_214971329
quote:

[..]
Lol, wat? Juist links wil immigratie, en vooral integratie, een stuk serieuzer nemen. Investeren in opvang, en met name integratie, is volgens mij in elk links verkiezingsprogramma wel terug te vinden.

Wat je bedoelt te zeggen is "als links ook anti-immigratie was geweest, was dit hele kabinet er waarschijnlijk niet geweest".
pi_214971345
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:47 schreef Szura het volgende:
Mensen ervaren een crisis en dan is het gewoon zo - HENK KAMPED @:deebee
Henk Kamp zou er zelfs van maken "ik ervaar een crisis en dan is het zo". Wat 'de mensen' vinden is voor Kamp ook niet zo relevant getuige die tenenkrommende enqute.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_214971399
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:31 schreef Janneke141 het volgende:
Dat wordt pas dinsdag gepresenteerd, toch? Zoiets zei Schoof.
  vrijdag 13 september 2024 @ 18:48:33 #206
38496 Perrin
pi_214971420
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 18:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Leegheid scoort bij een groot deel van het electoraat. Ik denk dat het heel herkenbaar voor ze is.
pi_214971452
quote:
Bouwen, bouwen, bouwen!
pi_214971480
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 18:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Haha, sinds ze de deur openschopte naar regeren met extreemrechts maakte ik me geen illusies meer.
pi_214971482
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2024 18:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bouwen, bouwen, bouwen!
Da's ook zoiets, meer bouwen dan er nu gedaan word kan de bouwsector gewoonweg niet, er is een limiet aan personeel en aan bouwmaterialen, vziw. Dat staat nog los van de hele bezwaren problematiek en beschikbare bouwgrond.

Ik ben voor, hoor, meer bouwen en vooral meer in de sociale sector is gewoon hard nodig maar er is gewoon een limiet, blijkbaar.
pi_214971514
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2024 18:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Haha, sinds ze de deur openschopte naar regeren met extreemrechts maakte ik me geen illusies meer.
Yesilgoz, Yesilgoz....was dat niet de mevrouw die absoluut niet zou gaan regeren? Staat mij vaag iets van bij.
pi_214971521
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2024 18:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bouwen, bouwen, bouwen!
Zou men niet moeten bouwen?
  vrijdag 13 september 2024 @ 19:03:46 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214971524
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Yesilgoz, Yesilgoz....was dat niet de mevrouw die absoluut niet zou gaan regeren? Staat mij vaag iets van bij.
Ja, maar ja, toen verzon ze nareiziger op nareiziger, duizenden, tienduizenden, en toen moest ze wel.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214971539
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zou men niet moeten bouwen?
Zeker wel! Maar dan moeten er wel wat lastige keuzes gemaakt worden. Immers bouwen, bouwen, bouwen lukt niet zonder dat de veestapel fors inkrimpt.
Dit is echt een struisvogelkabinet tot nu toe.
pi_214971545
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, maar ja, toen verzon ze nareiziger op nareiziger, duizenden, tienduizenden, en toen moest ze wel.
Van 25 nareis op nareis op nareizigers naar een coalitie met extreemrechts blijkt een kleine stap.
pi_214971558
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zeker wel! Maar dan moeten er wel wat lastige keuzes gemaakt worden
Dat zal, maar waarom lul je dan over bouwen?
pi_214971800
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 18:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Lol, wat? Juist links wil immigratie, en vooral integratie, een stuk serieuzer nemen. Investeren in opvang, en met name integratie, is volgens mij in elk links verkiezingsprogramma wel terug te vinden.

Wat je bedoelt te zeggen is "als links ook anti-immigratie was geweest, was dit hele kabinet er waarschijnlijk niet geweest".
In de verkiezingsprogramma’s staan mooie plannen ja, maar zodra er daadwerkelijk geprobeerd wordt om ook maar de kleinste verstrenging van het asielbeleid door te voeren gaat D66 en alles links daarvan ervoor liggen, want onmenselijk.
We zagen het ook weer bij de Mikael-zaak of als het om het strafbaar stellen van illegaliteit gaat.
En wat integratie betreft bij de hoofddoek bij de politie-discussie. Of bij het goedpraten van pro-Hamas demonstraties. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Daar komt nog bij dat investeren in opvang in mijn ogen geen structurele oplossing is; je kunt dan eeuwig blijven bijbouwen, want er is geen doorstroom (ook omdat wie uitgeprocedeerd is in de praktijk vaak gewoon blijft).
pi_214971849
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 18:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Meer huizen bouwen dan....wat? Men zet het beleid van de Jonge voort. Niks meer dus want meer is helemaal niet haalbaar. Scholen doen al sinds jaar en dag primair aan onderwijs. eigen risico gaat helemaal niet naar beneden of weg volgend jaar en de premie gaat omhoog volgend jaar.

Dus waar vroeg iedereen nu eigenlijk om? Oh...asielzoekers, right.
Afdwingbare afspraken voor woningbouw,eigen risico gaat van 385 naar 165,meer geld voor werkenden.

Allemaal zaken waarna is gevraagd door de kiezer.

Dat hele negatieve sentiment lijkt me echt onterecht.
pi_214971850
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:35 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
In de verkiezingsprogramma’s staan mooie plannen ja, maar zodra er daadwerkelijk geprobeerd wordt om ook maar de kleinste verstrenging van het asielbeleid door te voeren gaat D66 en alles links daarvan ervoor liggen, want onmenselijk.
We zagen het ook weer bij de Mikael-zaak.
En wat integratie betreft bij de hoofddoek bij de politie-discussie. Of bij het goedpraten van pro-Hamas demonstraties. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Arbeidsmigratie is toch een werkgevers dingetje?
Heb de VVD in al die jaren Mark Rutte nooit beleid horen maken om het aan banden te leggen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214971868
quote:

[..]
Welke plannen had de VVD dan alle jaren voor de integratie van die goedkope migranten die in de kassen enzo werken?

Ik heb heel rechts daar eigenlijk nooit over gehoord.
Nu je er toch over begint.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214971954
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat zal, maar waarom lul je dan over bouwen?
Misschien bedoelde hij trouwen. :)
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  vrijdag 13 september 2024 @ 19:49:06 #221
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_214971974
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Afdwingbare afspraken voor woningbouw,eigen risico gaat van 385 naar 165,meer geld voor werkenden.

Allemaal zaken waarna is gevraagd door de kiezer.

Dat hele negatieve sentiment lijkt me echt onterecht.
Zorgpremie wordt duurder.
pi_214971975
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Welke plannen had de VVD dan alle jaren voor de integratie van die goedkope migranten die in de kassen enzo werken?

Arbeidsmigratie is in de laatste 10-15 jaar verviervoudigd las ik ergens dus dat is prima gefaciliteerd door VVD lijkt me.
pi_214972007
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:49 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Arbeidsmigratie is in de laatste 10-15 jaar verviervoudigd las ik ergens dus dat is prima gefaciliteerd door VVD lijkt me.
Daarnaast nog de kennismigranten van buiten de EU:

Aan het begin van 2022 woonden 87 duizend arbeidsmigranten afkomstig van buiten de EU of een EFTA-land (Liechtenstein, IJsland, Noorwegen en Zwitserland) in Nederland, volgens het CBS. Zij namen gezamenlijk 58 duizend partners en kinderen mee.
https://www.volkskrant.nl(...)0ruim%2026%20duizend.

Nooit een woord van de VVD of rechts over hoe deze mensen met hun gezinnen integreren. Heel veel Indirs ook. Zoveel dat basisscholen in het Engels de ouderavond moeten kunnen doen.

En reken maar dat deze gezinnen ook goede woningen nodig hebben. Anders komen ze niet eens.

Maar het is de schuld van links. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214972013
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh, ik zeg niet dat de VVD hier vrijuit gaat hoor. Die hebben op beide fronten gefaald: te soft voor arbeidsmigranten n asiel- en gelukszoekers.
Die arbeidsmigranten werken, dat is een pluspunt, maar ook die situatie is niet houdbaar.
Ik zie dat echter als een situatie die zichzelf oplost: de landbouwsector wordt geminimaliseerd en de kassenteelt is ook niet houdbaar met de te verwachten energietekorten.
Ik ben overigens ook voor het versoberen van de expatregeling (voor je me ook nog ASML voor de voeten gaat gooien 🙂).

Maar je doet nu eigenlijk precies wat PvdA, D66 etc. ook steeds doen: alleen over arbeidsmigratie praten en asiel buiten beschouwing laten. Je moet het allebei aanpakken.
pi_214972045
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:54 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Oh, ik zeg niet dat de VVD hier vrijuit gaat hoor. Die hebben op beide fronten gefaald: te soft voor arbeidsmigranten n asiel- en gelukszoekers.
Die arbeidsmigranten werken, dat is een pluspunt, maar ook die situatie is niet houdbaar.
Ik zie dat echter als een situatie die zichzelf oplost: de landbouwsector wordt geminimaliseerd en de kassenteelt is ook niet houdbaar met de te verwachten energietekorten.
Ik ben overigens ook voor het versoberen van de expatregeling (voor je me ook nog ASML voor de voeten gaat gooien 🙂).

Maar je doet nu eigenlijk precies wat PvdA, D66 etc. ook steeds doen: alleen over arbeidsmigratie praten en asiel buiten beschouwing laten. Je moet het allebei aanpakken.
Hou dan gewoon eens op met links de schuld geven van rechts arbeidsmigratie beleid.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214972066
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Aan het begin van 2022 woonden 87 duizend arbeidsmigranten afkomstig van buiten de EU of een EFTA-land (Liechtenstein, IJsland, Noorwegen en Zwitserland) in Nederland, volgens het CBS. Zij namen gezamenlijk 58 duizend partners en kinderen mee.

Nooit een woord van de VVD of rechts over hoe deze mensen met hun gezinnen integreren. Heel veel Indirs ook. Zoveel dat basisscholen in het Engels de ouderavond moeten kunnen doen.

En reken maar dat deze gezinnen ook goede woningen nodig hebben. Anders komen ze niet eens.

Dat Engels op school is natuurlijk belachelijk. Helemaal mee eens en de VVD heeft daar zwaar gefaald. Hetzelfde geldt overigens voor buitenlandse studenten, dat is ook uit de hand gelopen.
Ik heb het hier vaker gezegd: de enige reden dat de VVD nog zo groot is, is dat er op rechts geen serieuze alternatieven zijn.

Maar laten we ook even eerlijk zijn: deze kennismigranten zijn niet degenen die conducteurs in elkaar slaan, onder elkaar gaan lopen rellen in Den Haag of eerwraak plegen. Die problemen los je niet op door arbeids- of kennismigranten te gaan weren.

Conclusie: je moet beide doen. Nu wil rechts alleen asielmigratie stoppen en links alleen arbeidsmigratie. Er gaat dus niets gebeuren en bij de volgende verkiezingen is de PVV ng groter.
pi_214972114
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:59 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Dat Engels op school is natuurlijk belachelijk. Helemaal mee eens en de VVD heeft daar zwaar gefaald. Hetzelfde geldt overigens voor buitenlandse studenten, dat is ook uit de hand gelopen.
Ik heb het hier vaker gezegd: de enige reden dat de VVD nog zo groot is, is dat er op rechts geen serieuze alternatieven zijn.

Maar laten we ook even eerlijk zijn: deze kennismigranten zijn niet degenen die conducteurs in elkaar slaan, onder elkaar gaan lopen rellen in Den Haag of eerwraak plegen.
Iedere woning is er n, toch. Ingenomen door een migrant. Foei!

Allemaal gefaciliteerd door rechts beleid. Nooit heb ik een rechtse partij hierover gehoord.

En maar door blijven roepen dat het de schuld van links is. Echt kerel, trap er toch niet in.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214972129
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben er inmiddels wel flauw van dat gezanik over de schuld van links en Brussel. Nogal goedkope retoriek.
Zelf jaren als expat gewerkt in oa Esbjerg, Mumbai en Singapore. Ik kon alleen aarden in Denemarken. In Singapore en India ging ik om met andere expats, de zgn. expatcultuur, integreren ho maar. Altijd voor nederlandse bedrijven gewerkt op die manier. Mooie tijd. O+
pi_214972219
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 20:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Iedere woning is er n, toch. Ingenomen door een migrant. Foei!

Allemaal gefaciliteerd door rechts beleid. Nooit heb ik een rechtse partij hierover gehoord.

En maar door blijven roepen dat het de schuld van links is. Echt kerel, trap er toch niet in.
Ik heb nu al twee keer gezegd dat het niet alln de schuld van links is. Wat wil je nog meer?

Wat mij stoort is dat links stelselmatig de problemen rondom asielmigratie en integratie negeert. Elk voorstel voor een strenger asielbeleid is meteen onmogelijk of onmenselijk. Terwijl we in Zweden zien dat er echt wel dingen kunnen.
pi_214972248
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 20:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik ben er inmiddels wel flauw van dat gezanik over de schuld van links en Brussel. Nogal goedkope retoriek.
Zelf jaren als expat gewerkt in oa Esbjerg, Mumbai en Singapore. Ik kon alleen aarden in Denemarken. In Singapore en India ging ik om met andere expats, de zgn. expatcultuur, integreren ho maar. Altijd voor nederlandse bedrijven gewerkt op die manier. Mooie tijd. O+
Maar je bent wel weer terug in je eigen land nu neem ik aan? En hebt weinig overlast veroorzaakt in Singapore en India?
Nog een belangrijk verschil tussen expats en asielzoekers.
pi_214972258
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 20:08 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Ik heb nu al twee keer gezegd dat het niet alln de schuld van links is. Wat wil je nog meer?

Wat mij stoort is dat links stelselmatig de problemen rondom asielmigratie en integratie negeert. Elk voorstel voor een strenger asielbeleid is meteen onmogelijk of onmenselijk. Terwijl we in Zweden zien dat er echt wel dingen kunnen.
Nou, dan stem je gewoon niet op links. Zoals heel veel mensen niet doen.
Wat valt er meer te zeggen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214972372
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 20:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou, dan stem je gewoon niet op links. Zoals heel veel mensen niet doen.
Wat valt er meer te zeggen?
Dat was dus mijn oorspronkelijke punt: dat er waarschijnlijk meer mensen op links hadden gestemd als Timmermans en co niet uitsluitend iets aan arbeidsmigratie hadden willen doen en ook de problemen met asielmigratie hadden onderkend (zoals we inmiddels ook in Zweden en Duitsland zien).
Dan was daar constructief over gedebatteerd en hadden we nu misschien een redelijk normaal kabinet gehad, met alleen Omtzigts partij als instabiele factor.
pi_214972436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 20:10 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Maar je bent wel weer terug in je eigen land nu neem ik aan? En hebt weinig overlast veroorzaakt in Singapore en India?
Nog een belangrijk verschil tussen expats en asielzoekers.
Ik ben terug in de buurt van mijn eigen mensen (broer, zus, moeder) omdat ik werd teruggeroepen om voor wijlen mijn vader te zorgen. En nee, voor overlast zorgen is niet zo verstandig in de landen die ik net opnoemde. Ik heb er een uitstekende reputatie. Ook in Belgi en Frankrijk overigens. Ik heb het altijd leuk gevonden om in een internationale omgeving te werken.

Ik ben ook wel eens beziggeweest in het Westland als inbedrijfsteller voor sorteer- en verpakkingsmachines, maar daar is de voertaal onder het plukpersoneel voornamelijk pools en men spreekt waardeloos engels. Dat is echt anders. Zijn geen kennismigranten. Ik zou zeggen om die tomatenkassen lekker naar Polen te verplaatsen. Het levert maar weinig op, kost veel energie en belast de sociale omgeving. Plukken is nogal arbeidsintensief dus je hebt aardig wat handjes nodig.
pi_214972548
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 20:08 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]

Maar asielmigratie is niks aan de doen, want internationale verdragen.
En arbeidsmigratie wel, ondanks dat het Europese wetgeving is en de EU zelfs aanmoedigt om mensen van buiten de EU te halen.
  vrijdag 13 september 2024 @ 20:36:29 #235
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_214972573
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 20:21 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Dat was dus mijn oorspronkelijke punt: dat er waarschijnlijk meer mensen op links hadden gestemd als Timmermans en co niet uitsluitend iets aan arbeidsmigratie hadden willen doen en ook de problemen met asielmigratie hadden onderkend (zoals we inmiddels ook in Zweden en Duitsland zien).
Dan was daar constructief over gedebatteerd en hadden we nu misschien een redelijk normaal kabinet gehad, met alleen Omtzigts partij als instabiele factor.
Ze kunnen het onderkennen maar denk je dat dat wel stemmen had opgeleverd? Want de rechtse partijen, die van migratie als thema hebben gemaakt, hebben het over asielmigratie en zeker niet over arbeidsmigratie.
pi_214972581
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
NSC en PVV waren de grootste winnaars van de verkiezingen. Met NSC, BBB en PVV was er een toename van maarliefst 46 zetels die anti Rutte’s beleid waren en totaal 64 zetels (PVV, BBB en NSC) die eens wat anders wilden dan zo’n VVD regering. Tegelijk wist men ook dat Omtzigt niet echt stond te springen om met Wilders in zee te gaan.

Wat had Yesilgoz toen moeten doen Tijger, had ze meteen moeten zeggen “jullie hebben nogal wat kritiek op de VVD, maar wij zijn er voor jullie hoor”?
pi_214972631
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 20:34 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar asielmigratie is niks aan de doen, want internationale verdragen.
En arbeidsmigratie wel, ondanks dat het Europese wetgeving is en de EU zelfs aanmoedigt om mensen van buiten de EU te halen.
Het is Zweden anders wel gelukt om de instroom fors terug te dringen door de rand van die verdragen op te zoeken. Dat is ook prima te verdedigen volgens mij, omdat die verdragen uit een totaal andere tijd stammen.
pi_214972687
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 20:41 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Het is Zweden anders wel gelukt om de instroom fors terug te dringen door de rand van die verdragen op te zoeken. Dat is ook prima te verdedigen volgens mij, omdat die verdragen uit een totaal andere tijd stammen.
Zweden heeft een heel andere economie en het is er nogal fris 's-winters (om niet te zeggen takkeweer). Een land zoals Nederland met een gematigd zeeklimaat, laaggeschoold werk en rivierdelta's is een stuk aantrekkelijker.
pi_214973002
Ik heb nog even de vragen van Bremer aan Schoof gekeken, en Schoof zegt letterlijk dat ze nog moeten gaan bespreken wat de motivatie wordt voor de uit te roepen asielcrisis. Dat is tevens het beste bewijs dat er geen crisis is; immers je kunt daar niet over discussiren als er werkelijk sprake is van een crisis.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 13-09-2024 21:34:09 ]
pi_214973009
BBB is lachwekkend. Jarenlang alles ontkennen en nu zitten ze in de drek en worden ze toch gedwongen om de veestapel te krimpen, met miljarden minder geld beschikbaar omdat Van der Plas zoveel geld onzin vond. Dom, dom, dom wijf met een marketingachtergrond/leuke babbel maar met een boerenverstand van een debiel.
pi_214973029
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 18:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat wordt pas dinsdag gepresenteerd, toch? Zoiets zei Schoof.
NRC heeft de miljoenennota al te pakken ;)

https://www.nrc.nl/nieuws(...)olgend-jaar-a4865656
pi_214973037
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 21:18 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Uiteraard :D
pi_214973060
quote:

[..]

Alles n volgend jaar, als het kabinet er hoogstwaarschijnlijk niet meer zit.
pi_214973068
quote:

[..]

NPO-radio had 'm ook al vanmiddag. Joost Vullings oa, maar had 'm nog niet uitgeprint zei 'ie.
pi_214973174
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 21:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb nog even de vragen van Breker aan Schoof gekeken, en Schoof zegt letterlijk dat ze nog moeten gaan bespreken wat de motivatie wordt voor de uit te roepen asielcrisis. Dat is tevens het beste bewijs dat er geen crisis is; immers je kunt daar niet over discussiren als er werkelijk sprake is van een crisis.
Inderdaad. Je kunt ook niet zeggen 'over 2 weken roepen we een crisis uit', een crisis is per definitie iets wat zich niet aankondigt.
pi_214973184
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 21:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inderdaad. Je kunt ook niet zeggen 'over 2 weken roepen we een crisis uit', een crisis is per definitie iets wat zich niet aankondigt.
Precies.
Dat is NU, bloedspoed, direct maatregelen.
  vrijdag 13 september 2024 @ 21:35:09 #247
38496 Perrin
pi_214973186
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 21:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Treuzel- en uitstelpolitiek.
pi_214973191
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 21:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Slap.
Kicking the can down the road.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214973395
De vier vice-premiers zitten bij Nieuwsuur. Wat heeft Agema een nare houding en toon. Brrr.
pi_214973397
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 16:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat is niet
[..]
wie moet daar wel de schuld van krijgen dan?

je kan daar geen enkele regering de schuld van geven

het zijn de regels die in de EU ingevoerd worden naar aanleiding van wat er in deze wereld gebeurd

het was vooraf allemaal niet te voorzien dat het mestprobleem zulke grote vomren aan zou nemen
pi_214973424
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 21:53 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
wie moet daar wel de schuld van krijgen dan?

je kan daar geen enkele regering de schuld van geven

het zijn de regels die in de EU ingevoerd worden naar aanleiding van wat er in deze wereld gebeurd

het was vooraf allemaal niet te voorzien dat het mestprobleem zulke grote vomren aan zou nemen
Met dertig jaar een bunker voor je taas wel naar mijn mening.
pi_214973445
Correctie: Veertig jaar. Mestoverschot werd al besproken op het JeugdJournaal en ik ben nu 51. Het komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Ze hadden het gevisualiseerd met vijf keer de Kuip vol tot de rand destijds.
pi_214973459
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 21:53 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Je weet dat in 1998 de tracktors al de snelweg blokkeerden omdat de regering toen exact hieraan wat wilde doen? En in 1999 is minister Hayo Apotheker nog afgetreden omdat hij zijn krimpplan niet mocht uitvoeren.

Het was daarvoor al bekend, maar in 1998 lag er dus zelfs al een plan waar de Kamer het mee eens was...
pi_214973472
+,,,l.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 21:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Correctie: Veertig jaar. Mestoverschot werd al besproken op het JeugdJournaal en ik ben nu 51. Het komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Ze hadden het gevisualiseerd met vijf keer de Kuip vol tot de rand destijds.
het zou best kunnen maar maatregelen nemen die zo een grote impact krijgen op de bevolking/land/wereld neemt men niet zomaar

het moet altijd over het randje gaan totdat iedereen gaat beseffen dat het niet zo langer kan

30-40 jaar geleden waren de ijskappen er ook nog .....
  vrijdag 13 september 2024 @ 22:04:44 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214973473
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2024 21:52 schreef miss_sly het volgende:
De vier vice-premiers zitten bij Nieuwsuur. Wat heeft Agema een nare houding en toon. Brrr.
Verrassend wel :D :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_214973499
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 22:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je weet dat in 1998 de tracktors al de snelweg blokkeerden omdat de regering toen exact hieraan wat wilde doen? En in 1999 is minister Hayo Apotheker nog afgetreden omdat hij zijn krimpplan niet mocht uitvoeren.

Het was daarvoor al bekend, maar in 1998 lag er dus zelfs al een plan waar de Kamer het mee eens was...
toen zat ik in de VS......

Het probleem zal al een tijdje bekend zijn maar er zijn altijd machten die de economie/werkgelegeheid/maatschappelijke functie voorrang geven boven het milieu

Eigenlijk is pas de laatste 10 jaar het besef gaan groeien in heel de wereld dat het niet zo langer door kan gaan met vervuiling en andere milieu problemen die ontstaan door wat de mens aan het doen is
pi_214973508
quote:
Wollaars was lekker op dreef, maar wist toch niet echt voet aan de grond te krijgen bij ze. Je krijgt toch het gevoel dat het kabinet onderling best hecht is (in tegenstelling tot de coalitiepartijen).
pi_214973567
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 22:09 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
toen zat ik in de VS......

Het probleem zal al een tijdje bekend zijn maar er zijn altijd machten die de economie/werkgelegeheid/maatschappelijke functie voorrang geven boven het milieu

Eigenlijk is pas de laatste 10 jaar het besef gaan groeien in heel de wereld dat het niet zo langer door kan gaan met vervuiling en andere milieu problemen die ontstaan door wat de mens aan het doen is
Ook dat laatste besef is er al veel langer.

En de macht was vrij simpel: andere beroepsgroepen kunnen staken, maat hebben geen grote apparaten waarmee ze politici kunnen bedreigen. Boeren hebben die wel en zetten ze ook in. Daarmee terroriseren de boeren al 30 jaar het land. Daarnaast is de boerenlobvy al sinds de oprichting van de EU de grootste lobbypartij.

En zo sloopt een klein groepje mensen (we hebben zo'n 40.000 veeboeren, aantal megastalboeren is nog kleiner) dat goed is voor 1,2% van het BBP het land. Het land wat ze met de andere boeren samen voor 54% bezitten, trouwens.
pi_214973590
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 22:10 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Wollaars was lekker op dreef, maar wist toch niet echt voet aan de grond te krijgen bij ze. Je krijgt toch het gevoel dat het kabinet onderling best hecht is (in tegenstelling tot de coalitiepartijen).
Ik vond dat ie zich best goed staande houden tegen het geweld van deze vier en dan met name Keijzer en Agema die een heel vervelende manier van praten hebben. Van Hijum vind ik ook niet echt wat. Verrassend genoeg vond ik Hermans het nog wel aardig doen.

Maar antwoord geven op vragen was we te moeilijk voor ze.
pi_214973720
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 22:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

En de macht was vrij simpel: andere beroepsgroepen kunnen staken, maat hebben geen grote apparaten waarmee ze politici kunnen bedreigen. Boeren hebben die wel en zetten ze ook in. Daarmee terroriseren de boeren al 30 jaar het land. Daarnaast is de boerenlobvy al sinds de oprichting van de EU de grootste lobbypartij.

En zo sloopt een klein groepje mensen (we hebben zo'n 40.000 veeboeren, aantal megastalboeren is nog kleiner) dat goed is voor 1,2% van het BBP het land. Het land wat ze met de andere boeren samen voor 54% bezitten, trouwens.
Je ziet ze echt als het grootste probleem/criminelen heb ik het idee?
Het zijn gewoon hardwerkende ondernemers die zich aan alle wet en regelgeving houden die de overheid heeft ingesteld en opkomen voor het eigen belangen.
pi_214973744
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 22:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het besef is er denk ik al geweest na de industrile revolutie. maar men dacht altijd dat het niet zo een vaart zou lopen

Met 10 jaar bedoelde ik meer dat er daadwerkelijke wereldwijd maatregelen en afspraken zijn gemaakt door de internationale gemeenschap.om de problemen aan te pakken.
pi_214973747
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 22:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het zijn gewoon hardwerkende ondernemers die zich aan alle wet en regelgeving houden die de overheid heeft ingesteld en opkomen voor het eigen belangen.
Natuurlijk geen criminelen en ze werken inderdaad hard voor hun centen. Ik lees in meerdere discussies terug dat er kennelijk een gevoel leeft dat boeren gecriminaliseerd worden door D66 of mensen uit de stad ofzo ... In mijn beleving is niets minder waar. Boeren worden in mijn ervaring juist gerespecteerd voor wat ze doen, alleen ja, het botst wel eens qua belangen en wetgeving.

Maar goed, misschien is mijn ervaring niet typisch.

En laten we wel wezen, de vorige coalitie met D66 en CU had 15 miljard meer gereserveerd voor de boeren om dit probleem te beteugelen dan wat de BBB uit het vuur wist te slepen, die verblind waren door hun eigen fabeltjes en alleen in non-oplossingen wilde denken.

[ Bericht 4% gewijzigd door SnertMetChoco op 13-09-2024 22:43:15 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214973833
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 22:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

En laten we wel wezen, de vorige coalitie met D66 en CU had 15 miljard meer gereserveerd voor de boeren om dit probleem te beteugelen dan wat de BBB uit het vuur wist te slepen, die verblind waren door hun eigen fabeltjes en alleen in non-oplossingen wilde denken.
Dit blijf ik echt verbijsterend vinden. Hoe haal je het in godsnaam in je hoofd om dat geld weg te geven, terwijl iedereen je had kunnen vertellen dat er miljarden nodig zijn, voor welke oplossing dan ook.
pi_214973857
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 22:53 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dit blijf ik echt verbijsterend vinden. Hoe haal je het in godsnaam in je hoofd om dat geld weg te geven, terwijl iedereen je had kunnen vertellen dat er miljarden nodig zijn, voor welke oplossing dan ook.
Het kan toch bijna niet anders dan dat ze daadwerkelijk dachten dat ze een rad voor de ogen gedraaid werd en ze helemaal gelijk hadden ofzo? Anders zou je inderdaad op zijn minst een provisie opnemen of iets dergelijks.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214974212
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 21:17 schreef Bassie48 het volgende:
BBB is lachwekkend. Jarenlang alles ontkennen en nu zitten ze in de drek en worden ze toch gedwongen om de veestapel te krimpen, met miljarden minder geld beschikbaar omdat Van der Plas zoveel geld onzin vond. Dom, dom, dom wijf met een marketingachtergrond/leuke babbel maar met een boerenverstand van een debiel.
Amen

Van der Plas geeft de indruk dat ze op een van haar dagelijkse bezoeken aan de bar tijdens happy hour het advies gekregen heeft de politiek in te gaan zodat ze daar van haar af zijn.

Ze kan oeverloos reutelen over een waanzinnige brei willekeurige onderwerpen die maar net bij haar opkomen tijdens de spreektijd. Beetje tegen de molens vechten zoals Trump ook doet.
pi_214974791
quote:
Tja, als je het zo lang naast Wilders uithoudt, dan kan dat ook niet anders.
pi_214974847
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 22:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik zie de vernietiging van de natuur en de daarbij horende uitsterven van diersoorten waardoor Nederland straks onleefbaar is inderdaad als grootste probleem, maar ik zie zeker niet alle boeren als criminelen. Ja, de figuren van FDF, dat zijn criminelen. Maar nee, het grootste probleem heb ik met slappe politici die het landsbelang niet boven het belang van megastalboeren durven te stellen, al decennialang. En ja, ik besef dat mijn CU daar zeker bij hoort.

Ik zeg ook bewust megastalboeren, want normale boeren zijn voor een heel deel weggeconcurreerd door het gebrek aan regels en hebben juist veel belang bij een overheid die in grijpt tegen de zwaar vervuilende grote jongens.

Ik heb zeker geen probleem met elke individuele boer, de meeste zijn juist enorm slachtoffer van het slappe beleid van de laatste decennia. Als de politiek normaal had doorgepakt, was de veestapel rustig gekrompen en hadden de boeren nu niet al die problemen op hun bord.

Ik kom hier juist ook altijd op voor de individuele boer, die je zeker niet de schuld kunt geven en die je nu dus zeer netjes moet compenseren voor maatregelen die nodig zijn door decennia falend beleid.
pi_214974893
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 07:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie de vernietiging van de natuur en de daarbij horende uitsterven van diersoorten waardoor Nederland straks onleefbaar is inderdaad als grootste probleem, maar ik zie zeker niet alle boeren als criminelen. Ja, de figuren van FDF, dat zijn criminelen. Maar nee, het grootste probleem heb ik met slappe politici die het landsbelang niet boven het belang van megastalboeren durven te stellen, al decennialang. En ja, ik besef dat mijn CU daar zeker bij hoort.

Ik zeg ook bewust megastalboeren, want normale boeren zijn voor een heel deel weggeconcurreerd door het gebrek aan regels en hebben juist veel belang bij een overheid die in grijpt tegen de zwaar vervuilende grote jongens.

Ik heb zeker geen probleem met elke individuele boer, de meeste zijn juist enorm slachtoffer van het slappe beleid van de laatste decennia. Als de politiek normaal had doorgepakt, was de veestapel rustig gekrompen en hadden de boeren nu niet al die problemen op hun bord.

Ik kom hier juist ook altijd op voor de individuele boer, die je zeker niet de schuld kunt geven en die je nu dus zeer netjes moet compenseren voor maatregelen die nodig zijn door decennia falend beleid.
Niets daarover in het commentaar van de CU op deze plannen.

Ik vind het een beetje slap commentaar wat ze geven. :@

quote:
Wat ons land hard nodig heeft, is meer saamhorigheid en minder geschreeuw.

Het kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB presenteert zijn plannen, en het is goed om te zien dat er wordt doorgepakt op belangrijke thema's. 1/4

Denk aan meer betaalbare woningen, minder schulden en een beter klimaat. Ook de aanpak van antisemitisme is een stap in de goede richting.

Het ontmoedigen van verantwoordelijkheid voor de samenleving is echter een enorme misser in dit regeerprogramma. 2/4

De ChristenUnie is hierin helder: behoud de giftenaftrek en de Maatschappelijke Diensttijd.

Kies voor een sterke democratische rechtsstaat en hol die niet uit. We roepen het kabinet op om aan de slag te gaan met 3/4

- De toekomst van kinderen – Meer ruimte voor gezinnen en aandacht voor preventie.
- Een rechtvaardige overheid – Migratiebeleid moet binnen de rechtsstaat passen: geen nood-AMvB’s en geen uitgeprocedeerde mensen op straat.
- Investeer in regionaal OV, zoals de Nedersaksenlijn.

https://x.com/mirjambikke(...)8ED3-GvDDCTk3-g&s=19

Zijn dit echt de punten waar de achterban van de CU zich het drukst over maken? De goede doelen en het dienstjaar?

Niets over de vernietiging van de natuur. Helaas.
Valt voor mij namelijk wel onder het kopje 'de toekomst van kinderen'.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 14 september 2024 @ 08:09:20 #269
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214974931
Die punten noemt Bikker omdat ze weet dat daarop nog te onderhandelen is tijdens de APB
pi_214974954
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 08:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Niets daarover in het commentaar van de CU op deze plannen.

Ik vind het een beetje slap commentaar wat ze geven. :@
[..]
https://x.com/mirjambikke(...)8ED3-GvDDCTk3-g&s=19

Zijn dit echt de punten waar de achterban van de CU zich het drukst over maken? De goede doelen en het dienstjaar?

Niets over de vernietiging van de natuur. Helaas.
Valt voor mij namelijk wel onder het kopje 'de toekomst van kinderen'.
Dit zijn denk ik de punten die Bikker binnen gaat proberen te halen bij de APB, de natuur kwam natuurlijk wel uitgebreid terug in de net deze week gepresenteerde visie. Die herhalen heeft niet zo veel zin, daarbij is Bikker niet zo'n politicus. Ze is meer bezig met wat ze wel kan regelen dan met benoemen wat de verschillen zijn. Kwam ook terug in de visie, de CU wil altijd constructief zijn. Ik heb het gevoel dat CU en SGP nu op een paar punten samen optrekken om die via de EK zetels binnen te halen.

En ja, de goede doelen, dat leeft zeer sterk onder de achterban van de CU. Dat is toch wel n van de allerpijnlijkste maatregelen van deze coalitie.

En dit kabinet voert uiteindelijk gewoon het plan Adema uit, je kunt niet van Bikker verwachten dat ze het daar sterk mee oneens is, dus veel op het stikstofgebied kun je niet van haar verwachten. Grinwis (woordvoerder landbouw) klonk gister ook niet heel erg ontevreden, wel vroeg hij zich af of dit genoeg is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hanca op 14-09-2024 08:19:33 ]
pi_214974985
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 08:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit zijn denk ik de punten die Bikker binnen gaat proberen te halen bij de APB, de natuur kwam natuurlijk wel uitgebreid terug in de net deze week gepresenteerde visie. Die herhalen heeft niet zo veel zin, daarbij is Bikker niet zo'n politicus. Ze is meer bezig met wat ze wel kan regelen dan met benoemen wat de verschillen zijn. Kwam ook terug in de visie, de CU wil altijd constructief zijn. Ik heb het gevoel dat CU en SGP nu op een paar punten samen optrekken om die via de EK zetels binnen te halen.

En ja, de goede doelen, dat leeft zeer sterk onder de achterban van de CU. Dat is toch wel n van de allerpijnlijkste maatregelen van deze coalitie.

En dit kabinet voert uiteindelijk gewoon het plan Adema uit, je kunt niet van Bikker verwachten dat ze het daar sterk mee oneens is, dus veel op het stikstofgebied kun je niet van haar verwachten. Grinwis (woordvoerder landbouw) klonk gister ook niet heel erg ontevreden.
Dat samen meer optrekken met de SGP zag ik ook. Ze retweeten het reformatorisch dagblad wat op haar beurt dan weer een lovend stukje over de CU schrijft.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214975007
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 08:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat samen meer optrekken met de SGP zag ik ook. Ze retweeten het reformatorisch dagblad wat op haar beurt dan weer een lovend stukje over de CU schrijft.
En dat vind ik een slimme keus. Je kunt boos zijn, deze coalitie verschrikkelijk vinden en roepen dat je alles van ze weg gaat stemmen, maar dat is niet in het landsbelang. Uiteindelijk is begrotingen weg stemmen waar iedereen er tov het basispad op vooruit gaat ook geen goed idee.

En dus kun je beter proberen op welke terreinen er wat binnen te halen valt. Dat is niet op asiel, dat is niet op stikstof. Daar valt gewoon nu niks te halen, daar moet je wachten tot ze een blauwtje lopen bij de EU of bij de rechter. Maar bijvoorbeeld die goede doelen maatregel, die is misschien wel van tafel te krijgen. Zo veel levert die ook weer niet op en bijvoorbeeld NSC ziet ook dat het risico is dat bijvoorbeeld er voedselbanken omvallen hierdoor.
pi_214975930
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 september 2024 18:12 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Man man man. :N

't Is toch ook..
pi_214975952
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 10:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Man man man. :N

't Is toch ook..
Nou ja, dat dus.
pi_214976064
En journalisten moeten kritiekloos alles slikken wat er wordt gezegd...

twitter
pi_214976146
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 22:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het kan toch bijna niet anders dan dat ze daadwerkelijk dachten dat ze een rad voor de ogen gedraaid werd en ze helemaal gelijk hadden ofzo? Anders zou je inderdaad op zijn minst een provisie opnemen of iets dergelijks.
Ik vind dat echt bijzonder. Zeker omdat de BBB niet gewoon een verzameling amateurs is maar de politieke tak van de LTO. Waar gigantische bedrijven onderdeel van uitmaken.

Dan heb je als organisatie toch kennis en kunde in huis. Dan weet je toch hoe de boel werkt, welke ruimte er zit in Brussel en dat zo'n operatie geld kost. Ik kan er echt met m'n pet niet bij hoe je dan zo onrealistisch te werk gaat.

Echt, wat een eindeloze prutsers. En werkelijk niemand is erbij gebaat ook. De natuur niet en de boeren niet. Well fucking done. :')
pi_214976254
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 10:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik vind dat echt bijzonder. Zeker omdat de BBB niet gewoon een verzameling amateurs is maar de politieke tak van de LTO. Waar gigantische bedrijven onderdeel van uitmaken.

Dan heb je als organisatie toch kennis en kunde in huis. Dan weet je toch hoe de boel werkt, welke ruimte er zit in Brussel en dat zo'n operatie geld kost. Ik kan er echt met m'n pet niet bij hoe je dan zo onrealistisch te werk gaat.

Echt, wat een eindeloze prutsers. En werkelijk niemand is erbij gebaat ook. De natuur niet en de boeren niet. Well fucking done. :')
Inderdaad. Sheila Shitalsing had er ook een column over, die snapt er ook niks van: https://www.volkskrant.nl(...)r-bedrogen~b03b7577/

Er zijn maar twee opties:
- BBB heeft echt gedacht dat de stikstofregels en de regels rondom waterkwaliteit te omzeilen zijn. Eigenlijk onvoorstelbaar met de hoeveelheid organisatie die er inderdaad achter zit.
- Van der Plas heeft zonder enige ruggespraak zitten onderhandelen en snapt zelf niet wat ze aan het doen was.

Ik vind trouwens dat ook VVD en NSC hier voor hadden moeten gaan liggen, die hadden de miljarden die noodzakelijk zijn om de maatregelen fatsoenlijk in te voeren gewoon moeten behouden.
pi_214976275
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 10:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Volkskrant: Sheila Sitalsing, 14-9-2024

quote:
En zo brak het moment aan dat onvermijdelijk was: de BBB-landbouwminister moet maatregelen aankondigen die hoe dan ook zullen leiden tot een kleinere veestapel. In het konijnenhol van Van der Plas is dat ‘de schuld’ van vorige kabinetten, omdat die ‘niks hebben gedaan’ – wat volgens trumpiaanse logica waar is: ze waren druk met het uit de machine scheppen van de kilo’s zand die Van der Plas er in had gedonderd. In het konijnenhol van Van der Plas kun je zeggen dat je ‘in Brussel gewoon met de vuist op tafel gaat slaan, met lef’, kun je vervolgens in Brussel op bezoek gaan en daarna bedeesd zeggen dat je ‘zelf ook wel weet dat het niet zo werkt’. In haar konijnenhol kun je doen alsof door de overheid opgelegde krimp gn ‘dwang’ is, en kun je dreigen met ‘opstappen’ als het wl ‘dwang’ wordt: Van der Plas waarschuwt Van der Plas voor de laatste keer, komt dat zien! In hetkonijnenhol van Van der Plas wordt de boer bedrogen.
pi_214976414
Als je het trouwens hebt over wensdenken m.b.t. de personeelstekorten in de zorg: "Halveren administratietijd in 2030 met hulp van kunstmatige intelligentie" :')
pi_214976513
Naast migranten moeten insecten en vogels blijkbaar ook het land uit

rampenkabinet
pi_214976585
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 11:06 schreef Breekfast het volgende:
Als je het trouwens hebt over wensdenken m.b.t. de personeelstekorten in de zorg: "Halveren administratietijd in 2030 met hulp van kunstmatige intelligentie" :')
Ja man AI gaat alles oplossen wist je dat nog niet?
pi_214976649
quote:
AI gaat voor zuster Truus bepalen of ze medicatie heeft gegeven op basis haar gezette vinkjes afgelopen 30 dagen. En dan gebeurt het een keer niet maar toch staat er een vinkje want Truus geeft het altijd!!

Schitterend
pi_214976982
quote:
Waarmee het grootste probleem voor de financin en qua zorgsysteem op langere termijn dus niet wordt aangepakt.

Zelfs al lukt het de administratietijd te verminderen (en laten we wel zijn, met wat druk op zorgverzekeraars kan er echt wel iets, maar dat werd al gedaan) dan nog ga je de benodigde extra mensen nooit vinden. Hier is een systeem aan het vastlopen en de minister staat erbij en kijkt ernaar.
pi_214977010
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 12:01 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Waarmee het grootste probleem voor de financin en qua zorgsysteem op langere termijn dus niet wordt aangepakt.

Zelfs al lukt het de administratietijd te verminderen (en laten we wel zijn, met wat druk op zorgverzekeraars kan er echt wel iets, maar dat werd al gedaan) dan nog ga je de benodigde extra mensen nooit vinden. Hier is een systeem aan het vastlopen en de minister staat erbij en kijkt ernaar.
De reden is simpel, iedere maatregel die daadwerkelijk besparingen oplevert levert ook minder zorg.
pi_214977022
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 12:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De reden is simpel, iedere maatregel die daadwerkelijk besparingen oplevert levert ook minder zorg.
Niet helemaal mee eens, als je tijd kunt besparen door automatiseren kun je meer zorg verlenen
pi_214977062
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2024 07:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Fair enough, de FDF is wel op het randje ja.
Verder denk ik niet dat het uitkopen van boeren of het reduceren van de veestapel dit probleem oplost.
Want de ruimte die zogenaamd vrij komt wordt op een andere manier gebruikt of het weiland wordt boomgaard welke alsnog volgespoten wordt met gif.
pi_214977119
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 12:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, maar we zien dit gewoon aankomen en in plaats van het eerlijke verhaal vertellen, sturen en te kiezen wat we dan wel willen als niet alles kan gaan we dus blijkbaar weer wachten tot de wal het schip keert.

Het gevolg is dat het stijgende zorgbudget dingen als onderwijs opeet, we straks met het soort zorg zitten waarbij het personeel zich niet perse in de belangrijkste zorgonderdelen bevindt en waarbij een deel van het personeel uitstroomt naar particuliere initiatieven die voor veel geld ouderenzorg aan rijke ouderen leveren omdat dat A) beter betaald en B) wel fijn werkt omdat de werkdruk daar minder zal zijn.
pi_214977219
Zorg volledig uit de inkomstenbelasting betalen die je dan iets verhoogt. Dat scheelt pas administratie. Dat is niet moeilijk, beetje schuiven met de schijven.
pi_214978635
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 12:14 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Fair enough, de FDF is wel op het randje ja.
Verder denk ik niet dat het uitkopen van boeren of het reduceren van de veestapel dit probleem oplost.
Want de ruimte die zogenaamd vrij komt wordt op een andere manier gebruikt of het weiland wordt boomgaard welke alsnog volgespoten wordt met gif.
Het reduceren van de veestapel lost dit wel op. Eens dat daarnaast veel meer gifstoffen verboden moeten worden (biologisch moet de norm zijn), maar geen andere activiteit kan zoveel stikstof en methaan uitstoten als de veeteelt.
pi_214978653
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 15:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het reduceren van de veestapel lost dit wel op. Eens dat daarnaast veel meer gifstoffen verboden moeten worden (biologisch moet de norm zijn), maar geen andere activiteit kan zoveel stikstof en methaan uitstoten als de veeteelt.
Weet je wat een kilo biologisch rundvlees nu al kost?

Laat staan als al het vlees biologisch moet. Dan is voor 95% van de mensen vlees pure luxe dat ze met kerst en hun verjaardag nuttigen en verder nooit.
blablablabla
pi_214978666
quote:
Halveren is inderdaad sterk overdreven, maar er loopt in een ziekenhuis al een proef waarbij de arts gelijk na de operatie even 30 seconden wat in een microfoon zegt en AI dat uit schrijft, dat levert natuurlijk wel besparing op van ook nog eens hele dure uren.

Ik heb al vaker gezegd: administratieve winst is te halen in ziekenhuizen, niet in de langdurige zorg. Als je bewoners hebt waar steeds andere begeleiders op staan, moet je gewoon veel administreren. Anders valt het niet meer op dat een bepaalde bewoner bijvoorbeeld al 5 dagen niet naar de wc is geweest, iedereen zal dan denken dat het buiten hun dienst om wel gebeurt.
pi_214978693
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 15:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Laat staan als al het vlees biologisch moet. Dan is voor 95% van de mensen vlees pure luxe dat ze met kerst en hun verjaardag nuttigen en verder nooit.
Ik had het over gifstoffen, dat is dus geen vlees. En nee, als veganist weet ik niet wat vlees kost, maar dat we af moeten en gaan van elke dag vlees eten ben ik wel van overtuigd. De wereld is niet te redden en niet te voeden met de huidige vleesconsumptie. 1 kilo vlees kost 10 kilo voer (waar je dus plantaardig voedsel had kunnen verbouwen) en 15.000 liter zoet water. Dat kan gewoon niet als dagelijkse kost.
pi_214978698
quote:

[..]

In mei nog foto's van gemaakt bij de Plus, gewoon rundvlees was 12,63 de kilo en biologisch 13,30. Beide zonder aanbieding.
pi_214978757
Ik zie bij de AH:

Biologisch 2 voor 7,99 euro, 29,59 per kilo: https://www.ah.nl/product(...)-biologisch-biefstuk
Niet biologisch is 2 stuks voor 7,16, 26,04 per kilo: https://www.ah.nl/producten/product/wi123833/ah-biefstuk

Dat verschil lijkt me te overzien, zeker omdat winkels op biologisch momenteel meer winst maken en daar dus ook nog wat te winnen js.
pi_214978914
Ander vlees heeft wel een groot verschil. Vooral kip.
pi_214978917
quote:

[..]

Vlees is dan ook alleen maar duurzaam te produceren als zijnde luxe artikel.
pi_214978990
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 15:46 schreef BEFEM het volgende:
Ander vlees heeft wel een groot verschil. Vooral kip.
Niet biologische plofkippen zijn dan ook de ergste dierenmishandeling die er bestaat. Dat iemand dat nog wil eten kan ik echt met mijn verstand niet bij.
  zaterdag 14 september 2024 @ 16:03:59 #298
346939 Janneke141
pi_214979061
quote:
Het lijkt me voor het onderwijs ook wel wat eigenlijk. AI kan toetsvragen maken voor de leraar, de antwoorden invullen voor de leerling en daarna ook de toets weer nakijken. Dat scheelt echt enorm veel tijd.
pi_214979080
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 16:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het lijkt me voor het onderwijs ook wel wat eigenlijk. AI kan toetsvragen maken voor de leraar, de antwoorden invullen voor de leerling en daarna ook de toets weer nakijken. Dat scheelt echt enorm veel tijd.
Kan AI niet ook voor leraar en scholier naar school gaan? Dat scheelt pas cht enorm veel tijd.
pi_214979125
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2024 16:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kan AI niet ook voor leraar en scholier naar school gaan? Dat scheelt pas cht enorm veel tijd.
Of het land besturen zodat we van sommige lieden afkomen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')