abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214963831
quote:
Dit vind ik heel erg eng.
Geen parlement meer nodig om je maatregelen af te kondigen. want crisis.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 12 september 2024 @ 20:45:53 #277
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214963853
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 20:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Welkom in West-Orbanistan
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 12 september 2024 @ 20:49:27 #278
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214963897
quote:

[..]
Ja, de vraag 'Wat nu als we democratisch stemmen voor het afschaffen van de democratie' komt ineens wat dichterbij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214963957
Wat lijkt het me toch heerlijk politiek bedrijven als je het niet kunnen waarmaken van eigen beloftes in de schoenen van vorige kabinetten kunt schuiven.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_214963960
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 20:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Welkom in West-Orbanistan
Riep je dit ook toen met een vergelijkbaar obscuur artikel de avondklok werd ingevoerd?
zie email 27 oktober
pi_214964007
quote:

[..]
Prijsschieten voor de oppositie. Weg met bruin 1.
pi_214964011
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 20:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Riep je dit ook toen met een vergelijkbaar obscuur artikel de avondklok werd ingevoerd?
Geen idee of die persoon dat toen riep. Destijds was er echter wel degelijk een groot probleem door overmacht. Hier is het gewoon VVD beleid wat tot problemen leidt.
  donderdag 12 september 2024 @ 21:01:53 #283
346939 Janneke141
pi_214964021
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe veel prijs schieten die precies, met 62 zetels?
  donderdag 12 september 2024 @ 21:02:59 #284
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214964032
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 20:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
O jawel, ik ben ideologisch tamelijk consistent. Ik was hier een van de felste tegenstanders van dergelijke maatregelen. Indertijd werd ik hier dan ook regelmatig voor wappie uitgemaakt,

Korte bloemlezing ter bewijs:

quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 07:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

En mensen het maar niet geloven dat wanneer je anderhalf jaar geleden zei dat als vrijheden worden opgeschoven een dictatuur vervaarlijk op de loer ligt.

quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 08:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er is natuurlijk geen (schaduw)elite die zo een nieuwe economische orde heeft bekokstoofd. Wat wel zo is, is dat virologen aan de knoppen hebben mogen draaien en machtsgeil zijn geworden en politici een soort van OCD hebben ontwikkeld waardoor vrijheden niet zonder slag of stoot terug worden gegeven. Dat kon je van tevoren aan zien komen.
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 10:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Als linkse stemmer maak ik me daarover niet teveel illusies. Met PvdA en GroenLinks aan het roer hadden we tot 2025 bibberend binnen gezeten.

[ Bericht 5% gewijzigd door -XOR- op 12-09-2024 21:31:18 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_214964044
quote:

[..]
Dit gaat toch gewoon per kort geding sneuvelen want strijdig met EVRM?
pi_214964070
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 19:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Of hij daar veel aan kan doen weet ik niet. Ik zeg al een tijdje dat linkse partijen ook gewoon de kiezer moeten voorliegen.
Dat moeten ze helemaal niet, ze moeten het heldere verhaal vertellen. Ik ben het daar persoonlijk pertinent mee oneens, maar het is een pleitbaar standpunt. De enige die ik echt stappen heb zien maken in de semi-linkse hoek is Jetten; die is echt heel erg goed gegroeid. Met Jimmy Dijk en consorten ga je de wedstrijd niet winnen, Nederland wil over het algemeen gewoon centrum-rechts.
  donderdag 12 september 2024 @ 21:08:19 #287
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214964084
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat moeten ze helemaal niet, ze moeten het heldere verhaal vertellen. Ik ben het daar persoonlijk pertinent mee oneens, maar het is een pleitbaar standpunt. De enige die ik echt stappen heb zien maken in de semi-linkse hoek is Jetten; die is echt heel erg goed gegroeid. Met Jimmy Dijk en consorten ga je de wedstrijd niet winnen, Nederland wil over het algemeen gewoon centrum-rechts.
Op links mist de combinatie intellectueel zwaargewicht/ aansprekend en eigentijds politicus. Timmermans heeft dat eerste wel, Jetten het tweede.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_214964107
quote:

[..]
"Het allerbelangrijkste is het herstel van de bestuurlijke ordening in Nederland"

- P. Omtzigt

Gaat lekker pik!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2024 21:10:44 ]
pi_214964125
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:08 schreef -XOR- het volgende:
Op links mist de combinatie intellectueel zwaargewicht/ aansprekend en eigentijds politicus. Timmermans heeft dat eerste wel, Jetten het tweede.
Ja, dan ga je richting Bos, die dan weer verweten wordt het liberalisme te omarmen. Ik ben persoonlijk nog steeds een groot fan van Paars onder Kok, dat was gewoon goud. Maar goed, je kan wel zwelgen in heimwee, maar daar schiet je ook niet veel mee op. Met name D66 moet zich qua partij weer eens goed uitvinden, zoals ze elke achtjaarscyclus plachten te doen, en dan kunnen ze de benodigde brug vormen. Zónder de confessionele partijen nodig te hebben, want dat is het laatste wat zowel liberaal-rechts als links wil.
pi_214964131
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De meerderheid van de bevolking is het inhoudelijk gewoon eens met de voorgestelde maatregelen en interesseert het geen reet of dat met een AmvB geregeld wordt. Als ze überhaupt al snappen wat een AmvB is.

De oppositie kan haar eigen achterban hier misschien nog warm voor krijgen, maar meer ook niet.
pi_214964156
quote:

[..]
Bij de volgende verkiezingen krijgen we denk ik het scenario LPF....die werden keihard afgestraft na een grote verkiezingswinst

Ik denk dat timmermans een grote kans gaat maken, zeker omdat Omtzigt heel veel gaat verliezen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 12 september 2024 @ 21:15:16 #292
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214964166
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, dan ga je richting Bos, die dan weer verweten wordt het liberalisme te omarmen. Ik ben persoonlijk nog steeds een groot fan van Paars onder Kok, dat was gewoon goud. Maar goed, je kan wel zwelgen in heimwee, maar daar schiet je ook niet veel mee op. Met name D66 moet zich qua partij weer eens goed uitvinden, zoals ze elke achtjaarscyclus plachten te doen, en dan kunnen ze de benodigde brug vormen. Zónder de confessionele partijen nodig te hebben, want dat is het laatste wat zowel liberaal-rechts als links wil.
Hoeveel sympathie ik ook heb voor Jetten, ik heb een D66-stem overwogen en als D66 voor mij een serieuze optie is betekent het dat die partij te ver naar links is opgeschoven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_214964203
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hoeveel sympathie ik ook heb voor Jetten, ik heb een D66-stem overwogen en als D66 voor mij een serieuze optie is betekent het dat die partij te ver naar links is opgeschoven.
Ja, dat is natuurlijk ook de aversie geweest vanuit de rechtse hoek: dat ze zich hebben laten dicteren door de 'linkse' D66. Dat klopt ook voor een deel. Maar waar ze (d66) nu voor staan: ik heb geen idee. Ze hadden toen de personae ook niet mee; nu kunnen ze schieten en dat past ze beter.
pi_214964223
Kan de noodmaatregel alleen via de zogenoemde Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB)?
Want ze hebben toch een meerderheid dus het buitenspel zetten van de tweede kamer lijkt me overbodig?
  donderdag 12 september 2024 @ 21:25:44 #295
346939 Janneke141
pi_214964235
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:23 schreef Kickinalfa het volgende:
Kan de noodmaatregel alleen via de zogenoemde Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB)?
Want ze hebben toch een meerderheid dus het buitenspel zetten van de tweede kamer lijkt me overbodig?
In de EK is geen meerderheid. En: een decreet gaat sneller.
pi_214964242
quote:

[..]
Nee dat is een slechte analyse. De verhalen kunnen niet meer helder. Zoals je zegt Nederland wil centrum rechts. Waarom is dat eigenlijk? Wilders scoort juist goed met altijd linkse praatjes en dan rechts stemmen. Dat heeft dus geen zak met verhalen vertellen te maken. Nouja je hebt uiteraard wel sprake van een soort mythevorming. Waar rechts op de centen let, wat uiteraard een leugen is. Of waar links het land wil laten overlopen door asielzoekers, wat uiteraard een leugen is. Etcetera.

Ik heb geen idee wie Jimmy van dijk is. Maar leiders als Omtzigt, Yesilguz, Van der Plas, Wilders. Vertellen ook geen heldere verhalen. Wat ik al zeg je moet kijken waar mensen succes mee hebben. Dat is duidelijk niet het heldere verhaal, dat is het sentiment. Dat zou links veel meer moeten kopieren. Dus minder alles precies uitzoeken gewoon tendieuze shit de ether in slingeren. Consequent je frames volhouden. Net zo lang tot bij mensen dat er inslijt.
pi_214964263
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
D66 waait met alle winden mee, daar zou ik nooit op kunnen stemmen omdat ze gewoon geen identiteit hebben. Ja willen regeren. Die kroonjuwelen van hun hebben ze allemaal al tig keer weggegeven. Dat is allemaal heel pragmatisch maar een beetje ruggengraat vind ik wel noodzakelijk voor een politieke partij in een democratie.
  donderdag 12 september 2024 @ 21:29:29 #298
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214964265
quote:

[..]
Nee dat vind ik ijdele hoop.

Amerikaanse toestanden gaan we meer krijgen waarin allerlei partijen elkaar persoonlijk demoniseren en de huid vol schelden. Pure emotie en de juiste onderbuik raken garandeert dan de verkiezingen winnen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214964296
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee dat vind ik ijdele hoop.

Amerikaanse toestanden gaan we meer krijgen waarin allerlei partijen elkaar persoonlijk demoniseren en de huid vol schelden. Pure emotie en de juiste onderbuik raken garandeert dan de verkiezingen winnen.
Dat valt allemaal wel mee. Maar het wordt niet beter met De Telegraaf dat de huiskrant van de PVV is.
  donderdag 12 september 2024 @ 21:37:58 #300
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214964356
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
D66 waait met alle winden mee, daar zou ik nooit op kunnen stemmen omdat ze gewoon geen identiteit hebben. Ja willen regeren. Die kroonjuwelen van hun hebben ze allemaal al tig keer weggegeven. Dat is allemaal heel pragmatisch maar een beetje ruggengraat vind ik wel noodzakelijk voor een politieke partij in een democratie.
Ze zijn natuurlijk door liberalen opgericht als pragmatisch-technocratische partij met een "There is no Republican way to build a road"-gedachte en politici als Van Mierlo en De Graaff belichaamden die gedachte. Later bedachten ze zich opeens ordoliberaal te zijn en werden bijwagen van de VVD om een aantal jaar later als progressief uit de kast te komen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')