Edit, zeker?quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
@:Sally ik postte daarna nog dat het over een aanrijding met Gasly ging
12 strafpunten verzameld binnen 12 maanden voor een hele reeks aan kleine en grotere overtredingen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:35 schreef Sally het volgende:
[..]
Gemist, maar waarom heeft Magnussen een straf om 1 race niet te rijden?
Hij volgt wel zijn ex-teamgenoot Romain Grosjean op qua racebans. Die had een raceban vanwege die bizarre crash in Spa 2012.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:02 schreef Wertha het volgende:
[..]
12 strafpunten verzameld binnen 12 maanden voor een hele reeks aan kleine en grotere overtredingen.
Dat klopt niet, want AJ Foyt leeft nog.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:20 schreef heywoodu het volgende:
Paul Goldsmith is op 98-jarige leeftijd overleden, de laatst overgebleven coureur die de Indy 500 reed in de tijd dat het nog telde voor het WK in de F1.
Wat ik heel slecht aan het systeem vind is dat er ook punten bij zitten voor tracklimits en dat soort overtredingen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:02 schreef Wertha het volgende:
[..]
12 strafpunten verzameld binnen 12 maanden voor een hele reeks aan kleine en grotere overtredingen.
Nu ja, het is wel een beetje terecht natuurlijk. Wat hij toen deed om Hulkenberg punten te laten halen kan eigenlijk echt niet, expres mensen van de baan af duwen enzo, en verder zaten er af en toe wel hele lompe acties bij.quote:Op zondag 8 september 2024 08:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat ik heel slecht aan het systeem vind is dat er ook punten bij zitten voor tracklimits en dat soort overtredingen.
Eentje die wel welkom isquote:Op zondag 8 september 2024 14:28 schreef WillemsJ het volgende:
Gaan we weer bijna een nieuwe zomerstop tegemoet, van vier weken...
Ok, dan snap ik het.quote:
quote:
Hadden ze ook al in de zomerstop mogen doen...quote:
Kloptquote:Op zondag 8 september 2024 20:18 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Hadden ze ook al in de zomerstop mogen doen...
Of nee, dat was niet geoorloofd volgens mij.
twee keer is gewoon een marteling.quote:Op zaterdag 7 september 2024 23:04 schreef WillemsJ het volgende:
Gaan we weer bijna een nieuwe zomerstop tegemoet, van vier weken...
Ooh, penalty punten zijn ook wel terecht. Maar je leest ook wel eens na de GP van Oostenrijk ofzo dat een coureur na afloop nog 10 strafseconden krijgt en 2 penalty punten vanwege track limits. Als ik het wel heb heeft K-Mag er daar ook een paar van. Die vind ik echt nergens op slaan.quote:Op zondag 8 september 2024 10:39 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Nu ja, het is wel een beetje terecht natuurlijk. Wat hij toen deed om Hulkenberg punten te laten halen kan eigenlijk echt niet, expres mensen van de baan af duwen enzo, en verder zaten er af en toe wel hele lompe acties bij.
Ik zit thans in een modus dat elk weekend zonder race een verademing is. De ergernis over hoe slecht het gaat heeft echt de overhand genomen.quote:
Hier ook. Elk weekend hoop ik dan dat Max iets uit de hoge hoed tovert, maar als zelfs hij het niet meer kan bolwerken dan weet je dat er echt een probleem is. En het kan aan mij liggen maar hij lijkt ook uit vorm te zijn, maakt fouten die hij anders niet maakt.quote:Op zondag 8 september 2024 21:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik zit thans in een modus dat elk weekend zonder race een verademing is. De ergernis over hoe slecht het gaat heeft echt de overhand genomen.
Slecht gaat??quote:Op zondag 8 september 2024 21:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik zit thans in een modus dat elk weekend zonder race een verademing is. De ergernis over hoe slecht het gaat heeft echt de overhand genomen.
Spannend in de zin van of Norris, Leclerc of Piastri kampioen wordt. Maar als je zoals ik fan bent van Max is het uitermate frustrerend dat het zo loopt en je weet dat hij de grootste voorsprong ooit heeft weggegeven. Ik kan nu nog niet genieten van de nieuwe kampioen. Misschien volgend jaar.quote:Op zondag 8 september 2024 21:33 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Slecht gaat??
Het is een fantastisch spannend seizoen.
Mwah, hij overcompenseert. Dat is juist wat hem zo extreem goed maakt. Hij weet wat nodig is om snel te gaan: een schep insturende auto. Daar blijft hij koste wat kost naar zoeken. En als de auto dat niet geeft moet je vaak compenseren en nog een keer insturen. Dan liggen foutjes op de loer.quote:Op zondag 8 september 2024 21:26 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Hier ook. Elk weekend hoop ik dan dat Max iets uit de hoge hoed tovert, maar als zelfs hij het niet meer kan bolwerken dan weet je dat er echt een probleem is. En het kan aan mij liggen maar hij lijkt ook uit vorm te zijn, maakt fouten die hij anders niet maakt.
Oh, je beschouwd het seizoen voor Max al als verloren. Das erg pessimistisch. McLaren doet er namelijk alles aan om geen kampioen te worden en Ferrari, ach Ferrari.quote:Op zondag 8 september 2024 21:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Spannend in de zin van of Norris, Leclerc of Piastri kampioen wordt. Maar als je zoals ik fan bent van Max is het uitermate frustrerend dat het zo loopt en je weet dat hij de grootste voorsprong ooit heeft weggegeven. Ik kan nu nog niet genieten van de nieuwe kampioen. Misschien volgend jaar.
Met alle respect, maar mensen die zo redeneren zijn slecht in rekenen, om extreem optimistisch. Zoals de verhoudingen nu liggen gaat Verstappen per weekend royaal inleveren, ook als Piastri voor Norris eindigt. Verstappen rijdt in een dermate slechte auto zonder balans dat plek 6, 7 of 8 realistischer is dan het podium. Norris hoeft niet eens te winnen om toch met grote stappen in te lopen. Daarmee gaat hij meer dan genoeg overhouden.quote:Op zondag 8 september 2024 21:50 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Oh, je beschouwd het seizoen voor Max al als verloren. Das erg pessimistisch. McLaren doet er namelijk alles aan om geen kampioen te worden en Ferrari, ach Ferrari.
Ik zie Max nog wel WDC winnen, WCC was met aanblijven Checo al verloren.
Voor de liefhebber is het een prachtig seizoen. Voor de vlaggetjeskijker minder.
Poesquote:
Precies wat Mercedes had met hun 2022 design.quote:Op maandag 9 september 2024 13:20 schreef Starflyer het volgende:
Het probleem lijkt vooral de correlatie tussen windtunnel, sim en circuit te zijn.
Ideën die het in de windtunnel en sim wel doen, blijken op het circuit niet te werken.
Norris maakt ook nog wel foutjes, die gaat dit jaar ook nog wel een race niet eindigen, en ook nog wel een keer achter Max vanwege gridpenalty en/of tactische misser van McLaren. Zelfde met Piastri.quote:Op zondag 8 september 2024 21:55 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar mensen die zo redeneren zijn slecht in rekenen, om extreem optimistisch. Zoals de verhoudingen nu liggen gaat Verstappen per weekend royaal inleveren, ook als Piastri voor Norris eindigt. Verstappen rijdt in een dermate slechte auto zonder balans dat plek 6, 7 of 8 realistischer is dan het podium. Norris hoeft niet eens te winnen om toch met grote stappen in te lopen. Daarmee gaat hij meer dan genoeg overhouden.
Zijn al wel een poosje bezig met een nieuwe windtunnel, maar zal ook nog wel even duren.quote:Op maandag 9 september 2024 12:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verstappen won't be champion.. door de antieke windtunnel van RB en mits Lando een streep in het zand trekt waar Piastri niet over mag
Tot nu toe is hij één race niet geëindigd en dat was na het incident met Verstappen in Oostenrijk. Voor zover ik weet gaat McLaren ook helemaal geen grid penalty nodig hebben omdat nog geen enkele motor beschadigd is geraakt.quote:Op maandag 9 september 2024 14:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Norris maakt ook nog wel foutjes, die gaat dit jaar ook nog wel een race niet eindigen, en ook nog wel een keer achter Max vanwege gridpenalty en/of tactische misser van McLaren. Zelfde met Piastri.
quote:Op maandag 9 september 2024 15:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Tot nu toe is hij één race niet geëindigd en dat was na het incident met Verstappen in Oostenrijk. Voor zover ik weet gaat McLaren ook helemaal geen grid penalty nodig hebben omdat nog geen enkele motor beschadigd is geraakt.
Dit ja, dit basisconcept leent zich minder voor upgrades dan het basisconcept van vorig jaar, want ook deze auto was begin van het jaar de snelste.quote:Op maandag 9 september 2024 13:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Die bejaarde windtunnel was de laatste jaren kennelijk geen probleem. Als je slechte ideeën hebt dan kun je testen wat je wilt.
Maar als de data uit de windtunnel zegt dat de slechte ideeën hartstikke goed werken en je gaat ze produceren en ze werken in werkelijkheid toch niet dan ben je dubbel genaaid.quote:Op maandag 9 september 2024 13:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Die bejaarde windtunnel was de laatste jaren kennelijk geen probleem. Als je slechte ideeën hebt dan kun je testen wat je wilt.
Dat was heerlijk om te zienquote:
Raw cock?quote:
Aan één uitvalbeurt gaat Verstappen niet genoeg hebben, hoor. Wil trouwens niks jinxen, maar in de middenveld sluit ik een DNF voor Max ook niet uit.quote:
Hmm ik vind seizoen eigenlijn tegenvallen. Nou ja, eigenlijk vallen de races tegen, seizoen is spannend.quote:Op zondag 8 september 2024 21:50 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Oh, je beschouwd het seizoen voor Max al als verloren. Das erg pessimistisch. McLaren doet er namelijk alles aan om geen kampioen te worden en Ferrari, ach Ferrari.
Ik zie Max nog wel WDC winnen, WCC was met aanblijven Checo al verloren.
Voor de liefhebber is het een prachtig seizoen. Voor de vlaggetjeskijker minder.
Vooral omdat men weet dat Max nu niet zo snel is en dus te pakken is. Als je dan opeens moet vechten met iemand die normaal gesproken Max alleen tegenkomt als ze op een rondje worden gezet ... tsja kan er van alles gebeuren (Groetjes Ocon).quote:Op dinsdag 10 september 2024 07:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Aan één uitvalbeurt gaat Verstappen niet genoeg hebben, hoor. Wil trouwens niks jinxen, maar in de middenveld sluit ik een DNF voor Max ook niet uit.
Nou, dit !!quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hmm ik vind seizoen eigenlijn tegenvallen. Nou ja, eigenlijk vallen de races tegen, seizoen is spannend.
Eerste paar races waren niet bijzonder, want toen was het Max die relatief makkelijk won. Nu is het eigenlijk McLaren die het behoorlijk makkelijk wint of hoort te winnen, maar het zelf steeds verneukenDat is dan nog het enige spannende ... "hoe gaan ze het nu weer verneuken"
Lawrence gaat zijn eigen zoon er toch niet uitgooien?quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:09 schreef Evenstar het volgende:
Nou, zoals ik al zei, Max en Alsonso teamgenoten en Max zet samenwerking met Newey en Honda voort.
Tekenen, hup hup.
Eerst Helmut nog even met pensioen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:07 schreef FireFox1 het volgende:
Dus Max gaat volgend seizoen naar AM
En GP moet mee.quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Eerst Helmut nog even met pensioen.
Die is de laatste waarvoor Max nog bij Red Bull zou blijven.
Die gaat sowieso mee, dat is standaard dat de race-ingenieur mee gaat met de rijder.quote:
Ik prefereer Mercedes. Maar als hij maar weg gaat bij RBR. Dat is echt een zinkend schip.quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:50 schreef mikieu het volgende:
Hoe lang geleden zei ik al dat Max met Newey naar AM (Honda) ging?
Zou het leuker vinden dan Mercedes, maar stroll mag wel weg.
Gewoon Helmut en GP meenemenquote:Op dinsdag 10 september 2024 12:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Eerst Helmut nog even met pensioen.
Die is de laatste waarvoor Max nog bij Red Bull zou blijven.
Bono gaat ook niet mee met Lewis. GP heeft overigens net bijtekenend bij RBR.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die gaat sowieso mee, dat is standaard dat de race-ingenieur mee gaat met de rijder.
De rijder en de race-engineer hebben in jaren een band opgebouwd, dat is 1 pakket eigenlijk.
Daar denken Lewis Hamilton en Peter Bonnington anders over.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die gaat sowieso mee, dat is standaard dat de race-ingenieur mee gaat met de rijder.
De rijder en de race-engineer hebben in jaren een band opgebouwd, dat is 1 pakket eigenlijk.
Nee. Dat gebeurt nooit tenzij Stroll jr er genoeg van heeft om in F1 rond te rijden.quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Lawrence gaat zijn eigen zoon er toch niet uitgooien?
quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Bono gaat ook niet mee met Lewis. GP heeft overigens net bijtekenend bij RBR.
UItzonderingen daargelaten natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daar denken Lewis Hamilton en Peter Bonnington anders over.
Aston doet ook in een hoop andere raceklassen mee, Indycar bijv.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Dat gebeurt nooit tenzij Stroll jr er genoeg van heeft om in F1 rond te rijden.
AMR zit niet in Indy Car.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:21 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Aston doet ook in een hoop andere raceklassen mee, Indycar bijv.
Ik vraag me dat af hoor, ik denk eerder dat het vaker niet gebeurt dan wel. Lewis werkte bij McLaren ook niet met Bono. En dat is van Brits team naar Brits team, waarom nam hij toen zijn engineer niet mee? Michael Schumacher werkte ook met meerdere engineers samen. Alonso ook. Ik denk dat we het ook niet moeten overschatten. Max heeft in 21 in een emotionele bui in een interview gezegd dat hij alleen met GP kan werken en ineens is dat in Nederland de absolute waarheid.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
[..]
UItzonderingen daargelaten natuurlijk.
En het is met Ferrari ook misschien anders, die willen toch ook wel heel graag Italianen in het team hebben.
Mar Max en GP zijn haast 1 persoon, denk niet dat die heel makkelijk te vervangen is.
GP is de enige die de leeuw in Max kan temmen.
Waarom doe je alsof Newey de RB 20 (of de 19 of 18) ontworpen heeft? Hij heeft al vele jaren geen auto meer ontworpen, hij focused zich, als hij een interessante uitdaging ziet, op hele specifieke onderdelen, bij de niewe regels waar de RB 18 uitkwam was dat de vering/ophanging, verder niets.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:27 schreef Evenstar het volgende:
“The only thing that could go wrong there is that the regulations for 2026 may be so draconian that there is less Adrian Newey can do with them in any other era of F1. The other is, he’s not 34 he’s in the backstages of his life and whether it’s the same Adrian remains to be seen,” said Windsor.
Las dit net ergens, moest wel lachen
Gast gaat al weet ik veel hoelang mee, tig veranderingen doorgemaakt, net nog een winnende auto afgeleverd, maar nu opeens zou die het wel eens kwijt kunnen zijn hoor
... en dat die dan geen 34 meer is ... alsof hij een fysieke topprestatie moet neerzetten.
Nog niet maar er zouden plannen zijn.quote:
Het lijkt me ook wel erg vermakelijk om Max eens een heetgebakerde Spanjaard of Italiaan als race engineer te geven.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vraag me dat af hoor, ik denk eerder dat het vaker niet gebeurt dan wel. Lewis werkte bij McLaren ook niet met Bono. En dat is van Brits team naar Brits team, waarom nam hij toen zijn engineer niet mee? Michael Schumacher werkte ook met meerdere engineers samen. Alonso ook. Ik denk dat we het ook niet moeten overschatten. Max heeft in 21 in een emotionele bui in een interview gezegd dat hij alleen met GP kan werken en ineens is dat in Nederland de absolute waarheid.
Dat lijkt mij een heel slecht idee. De Honda motor in IndyCar is totaal anders dan een F1 motor.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nog niet maar er zouden plannen zijn.
Dan kunnen ze daar ook de Honda motor gebruiken en die meteen voor de F1 testen.
Ik denk dat 2025 als tussenjaar gaat gelden waarin Aston Martin hun auto voor volgend jaar dik op orde krijgt, en dat Alonso in 2026 vervolgens met pensioen gaat en vervangen wordt door Max Verstappen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:24 schreef Nober het volgende:
Alonso oudste wereldkampioen ooit, u las 't hier als eerst.
[ x ]
Dan moet Alonso tot minstens 2027 doorgaan.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:24 schreef Nober het volgende:
Alonso oudste wereldkampioen ooit, u las 't hier als eerst.
[ x ]
Wheatley gaat naar Audi, he? Dan Fallows werkt bij AMR.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat 2025 als tussenjaar gaat gelden waarin Aston Martin hun auto voor volgend jaar dik op orde krijgt, en dat Alonso in 2026 vervolgens met pensioen gaat en vervangen wordt door Max Verstappen.
Ze rijden dan ook met Honda-motoren. Er werkt ook al een hoop ex-RBR personeel, waaronder Wheatley. En nu dus ook Newey. Dat team wordt straks een carbon copy van het winnende RBR, terwijl RBR zelf niet zal meedoen voor de winst omdat die motor van ze een drama gaat zijn.
Dat is mijn voorspelling en daar zult u het mee moeten doen
Ah ja, je hebt gelijk. Maar desalniettemin, er zijn ook al voor Newey veel mensen van RBR naar Aston overgestapt.quote:Op dinsdag 10 september 2024 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wheatley gaat naar Audi, he? Dan Fallows werkt bij AMR.
Niet meer echt verrassend nieuws na de geruchten van de laatste dagen. Evengoed blijf ik het een vreemde keuze vinden: met zijn beperkte rol bij RBR leek ie al een aantal jaren naar zijn pensioen toe te werken. Wat ik ervan begrijp is dat ie bij AM ook niet fulltime zal werken maar dat ie toch wel een erg hoog salaris + aandelen gaat verdienen. Het klinkt als een erg hoge prijs voor een parttimer.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:24 schreef Nober het volgende:
Alonso oudste wereldkampioen ooit, u las 't hier als eerst.
[ x ]
whut? dit is het grootste nieuws van dit jaar, niemand zag dit aankomen!!!quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:02 schreef shiz het volgende:
'Adrian Newey will be joining us'
[ afbeelding ]
Nou ja, dat dus. Die man hoeft niet letterlijk de hele auto te ontwerpen, maar hij brengt een schat aan ervaring mee waardoor-ie enorm kan helpen dingen de goede kant op te laten ontwikkelen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 15:59 schreef Knut het volgende:
Zelfs een part-time Newey heeft de potentie om je een stuk beter te maken denk ik.
's Werelds beste in zijn vakgebied. Net zoals je een Messi als invaller bij Roda JC in kan zetten en opeens dingen kan winnen vanwege de uitmuntende kwaliteit.
quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik weiger op die hele Aston Martin gaat-straks-voor-het-WK-hypetrain te stappen puur omdat Newey daar nu gaat werken.
Fixedquote:Op dinsdag 10 september 2024 20:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Honda: Wij stappen uit de F1, want we gaan ons focussen op de volgende generatie auto's.
Lawrence Stroll: Hold my beer maple syrup
Toch valt niet te ontkennen dat ze er al jaren ontiegelijk veel geld tegenaan aan het smijten zijn. Dat moet zich toch ooit gaan uitbetalen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik weiger op die hele Aston Martin gaat-straks-voor-het-WK-hypetrain te stappen puur omdat Newey daar nu gaat werken.
Dan moet je wel de organisatiecultuur langzaam mee veranderen. Zomaar lukraak mensen ergens weg plukken en er zakken met geld tegenaan gooien werkt niet, zoals we bij Toyota gezien hebben. Er moeten meer puzzelstukjes op hun plek gaan vallen wil een team winnend worden.quote:Op dinsdag 10 september 2024 22:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch valt niet te ontkennen dat ze er al jaren ontiegelijk veel geld tegenaan aan het smijten zijn. Dat moet zich toch ooit gaan uitbetalen.
Tuurlijk, maar ze bouwen ook nieuwe facilities. En bovendien: toen het nog Force India was, kregen ze met minder middelen ook best veel voor elkaar.quote:Op dinsdag 10 september 2024 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan moet je wel de organisatiecultuur langzaam mee veranderen. Zomaar lukraak mensen ergens weg plukken en er zakken met geld tegenaan gooien werkt niet, zoals we bij Toyota gezien hebben. Er moeten meer puzzelstukjes op hun plek gaan vallen wil een team winnend worden.
Het lijkt Redbull wel...quote:Op dinsdag 10 september 2024 @ 16:34 schreef Sabata het volgende:
je hebt in het feiten maar één coureur om mee te werken, want de andere is eigenlijk waardeloos en dient alleen om de rekeningen te betalen
Die hele F1 wereld is een ons-kent-ons carrousel en vrij klein. Veel teams zitten in een klein gebied in Engeland, veel medewerkers hebben bij meerdere teams gewerkt. Mijn buurman werkt bij Alpine, en daarvoor bij RBR, en op zijn bruiloft waren er mensen van nog een aantal andere teams. Mijn vrouw werkt bij een bedrijf wat vaak ingehuurd wordt door F1 teams en zij heeft vaak klussen bij meerdere teams tegelijk. Afgelopen jaren vooral mercedes en RBR, maar ook AM, McLaren en Williams. Zo gek is het niet dat mensen weggelokt worden bij een team wat het een tijdje goed doet, zo werkt concurrentie, en de teams faciliteren dat in feite ook door met zoveel dicht bij elkaar de fabrieken te hebben. Wat telt is hoe zo'n team dat opvangt. Een goed georganiseerd team vangt dat makkelijker op dan een team wat minder goed georganiseerd is, en meer afhankelijk is van sleutelfiguren. En ik denk dat RBR meer afhankelijk is van sleutelfiguren als bijv Mercedes.quote:Op dinsdag 10 september 2024 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, je hebt gelijk. Maar desalniettemin, er zijn ook al voor Newey veel mensen van RBR naar Aston overgestapt.
Ligt natuurlijk wel aan de definitie van uitbetalen. Ze zullen vast en zeker wel weer betere resultaten kunnen gaan halen dan dit seizoen. Maar een WK winnen met een coureur van dan 45 (ook al is Alonso natuurlijk nog steeds aardig fit) en Lance Stroll als teammaat zie ik niet gebeuren. Zeker niet in de huidige mammoetseizoenen van 24 races plus sprints.quote:Op dinsdag 10 september 2024 22:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch valt niet te ontkennen dat ze er al jaren ontiegelijk veel geld tegenaan aan het smijten zijn. Dat moet zich toch ooit gaan uitbetalen.
Nee, dat denk ik ook niet. Maar ik denk wel dat als Alonso weggaat en Max Verstappen in die auto gaat zitten, er best wat mogelijk gaat zijnquote:Op woensdag 11 september 2024 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk wel aan de definitie van uitbetalen. Ze zullen vast en zeker wel weer betere resultaten kunnen gaan halen dan dit seizoen. Maar een WK winnen met een coureur van dan 45 (ook al is Alonso natuurlijk nog steeds aardig fit) en Lance Stroll als teammaat zie ik niet gebeuren. Zeker niet in de huidige mammoetseizoenen van 24 races plus sprints.
Het zou me niets verbazen als Alsonso na afloop van komend seizoen afzwaait en Verstappen naar Aston Martin gaatquote:Op woensdag 11 september 2024 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk wel aan de definitie van uitbetalen. Ze zullen vast en zeker wel weer betere resultaten kunnen gaan halen dan dit seizoen. Maar een WK winnen met een coureur van dan 45 (ook al is Alonso natuurlijk nog steeds aardig fit) en Lance Stroll als teammaat zie ik niet gebeuren. Zeker niet in de huidige mammoetseizoenen van 24 races plus sprints.
Ik ga er inmiddels al vanuit dat precies dat gaat gebeuren.quote:Op woensdag 11 september 2024 13:38 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als Alsonso na afloop van komend seizoen afzwaait en Verstappen naar Aston Martin gaat
De vraag is of ze GP dan ook meekrijgen. Want die heeft zojuist een contract getekend en Max gaat denk ik alleen als GP ook mee kan.quote:Op woensdag 11 september 2024 17:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ga er inmiddels al vanuit dat precies dat gaat gebeuren.![]()
Toen @:Tijn een paar maanden geleden hier thuis met dat scenario aankwam, verklaarde ik hem helemaal voor gek. Maar langzaamaan ging ik het steeds plausibeler vinden en nu de move van Newey officieel is, kan ik me niet meer voorstellen dat het anders gaat.
Ik weet niet of die twee nog zo tight zijn als voorheen. Ik zou het persoonlijk een beetje raar en kinderachtig vinden als Max niet met een andere engineer zou willen werken eigenlijk.quote:Op woensdag 11 september 2024 18:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
De vraag is of ze GP dan ook meekrijgen. Want die heeft zojuist een contract getekend en Max gaat denk ik alleen als GP ook mee kan.
Volgens mij is alles prima tussen die twee. GP weet precies hoe hij met Max om moet gaan. Ik vraag me eerder af of er een engineer is die hetzelfde kan doen wat hij kan.quote:Op woensdag 11 september 2024 18:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet of die twee nog zo tight zijn als voorheen. Ik zou het persoonlijk een beetje raar en kinderachtig vinden als Max niet met een andere engineer zou willen werken eigenlijk.
Alonso heeft een contract tot eind 26, die zal dat zeker met de komst van Newey wel uit willen dienen, dus of Lawrence ziet eindelijk in dat het met zoonlief nooit gaat gebeuren of Verstappen gaat in 26 niet naar AM.quote:Op woensdag 11 september 2024 17:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ga er inmiddels al vanuit dat precies dat gaat gebeuren.![]()
Toen @:Tijn een paar maanden geleden hier thuis met dat scenario aankwam, verklaarde ik hem helemaal voor gek. Maar langzaamaan ging ik het steeds plausibeler vinden en nu de move van Newey officieel is, kan ik me niet meer voorstellen dat het anders gaat.
Stroll weg, Alonso met Verstappen.quote:Op woensdag 11 september 2024 10:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik ook niet. Maar ik denk wel dat als Alonso weggaat en Max Verstappen in die auto gaat zitten, er best wat mogelijk gaat zijn
Dat zou leuk zijn, maar het lijkt me niet erg realistisch zolang vader Lawrence daar de baas is.quote:Op woensdag 11 september 2024 18:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Stroll weg, Alonso met Verstappen.
Het is ook weer afwachten hoe het met de auto's zit, Verstappen kan 26 misschien beter uitzitten bij RBR en dan kijken welk team de betere auto heeft en daar in 27 instappen.quote:Op woensdag 11 september 2024 18:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zou leuk zijn, maar het lijkt me niet erg realistisch zolang vader Lawrence daar de baas is.
Dat ja. 2026 word een complete crap shoot en als je nu naar een ander team gaat dan heb je net zo veel kan dat je goed gokt als fout gokt.quote:Op woensdag 11 september 2024 18:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook weer afwachten hoe het met de auto's zit, Verstappen kan 26 misschien beter uitzitten bij RBR en dan kijken welk team de betere auto heeft en daar in 27 instappen.
2026, met een GP2 engine van RBquote:Op woensdag 11 september 2024 18:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook weer afwachten hoe het met de auto's zit, Verstappen kan 26 misschien beter uitzitten bij RBR en dan kijken welk team de betere auto heeft en daar in 27 instappen.
Hoe aantrekkelijk is Max nog wanneer hij in 25 en 26 bijna niks presteert en Norris, Piastri in Leclerc bijvoorbeeld in 24, 25 en 26 kampioen zijn geworden? Denk je dat de beste teams dan direct plaats maken voor Max?quote:Op woensdag 11 september 2024 18:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook weer afwachten hoe het met de auto's zit, Verstappen kan 26 misschien beter uitzitten bij RBR en dan kijken welk team de betere auto heeft en daar in 27 instappen.
Bij Ferrari wilden ze Hamilton toch ook?quote:Op donderdag 12 september 2024 07:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hoe aantrekkelijk is Max nog wanneer hij in 25 en 26 bijna niks presteert en Norris, Piastri in Leclerc bijvoorbeeld in 24, 25 en 26 kampioen zijn geworden? Denk je dat de beste teams dan direct plaats maken voor Max?
quote:The door for Max Verstappen is always open for every team.
Zijn ze niet echt snel mee, en nogal reactief, dit hadden ze beter voor Monza kunnen bedenken. Hoeveel punten is Norris nu al misgelopen dit jaar als gevolg van de strategie van McLaren?quote:McLaren heeft Oscar Piastri gevraagd zijn teamgenoot Lando Norris voortaan te steunen in zijn strijd om de wereldtitel. Teambaas Andrea Stella wil geen herhaling van de race in Monza anderhalve week geleden.
...
De race in Monza heeft verandering in deze strategie gebracht. Norris en Piastri waren bij de start de eerste twee coureurs, maar de Australiër haalde de Brit in de eerste ronde in. Dit incident leidde ertoe dat ook Charles Leclerc Norris passeerde.
Uiteindelijk won Leclerc in Italië vóór Piastri en Norris. Verstappen werd zesde. "Zo'n situatie als in Monza willen we niet meer zien", zegt Stella. "We gingen de chicane is als nummer één en twee en kwamen eruit als nummer één en drie. Dit is slecht voor het team."
Als ik Piastri was zou ik schijt hebben hieraan. Hij is een groter talent dan Norris en gaat binnen afzienbare tijd structureel beter presteren. De tijd is rijp om de plek als no.1 rijder af te dwingen.quote:Op donderdag 12 september 2024 11:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
https://www.nu.nl/formule-1/6327858/mclaren-wijzigt-strategie-en-vraagt-piastri-om-norris-te-helpen-in-titelstrijd.html
[..]
Zijn ze niet echt snel mee, en nogal reactief, dit hadden ze beter voor Monza kunnen bedenken. Hoeveel punten is Norris nu al misgelopen dit jaar als gevolg van de strategie van McLaren?
En dat zijn punten die ze Norris hadden kunnen geven tov Piastria. Team-tactiek heeft Norries volgens mij ook nog wel mogelijk punten gekost in een of meerdere races in Silverstone, Spa, Canada, Spanje en Emilia-Romagna.quote:Op donderdag 12 september 2024 11:27 schreef Sabata het volgende:
minstens 7 in Hongarije en minstens 3 in Italië. dus ik zou zeggen 10 pt verspeeld
Dat denk ik ook. Lijkt me eigenlijk onvermijdelijk in zo'n eerste seizoen dat je echt een kans hebt op het kampioenschap. Zijn starts van pole laten wel zien dat hij nog moet leren om echt met druk om te gaan. Denk ook nog wel dat hij een grid-penalty moet pakken dit jaar, zijn pool zit vol. Misschien is er niets echt beschadigd, maar het slijt allemaal wel.quote:Op donderdag 12 september 2024 12:46 schreef Starflyer het volgende:
En door eigen fouten ook, zoals in Oostenrijk. In plaats van halsstarrig vasthouden aan zijn lijn had hij ook een paar centimeter naar links gekund, zoals iedereen daar deed als er iemand aan de binnenkant zat.
Dat soort fouten maakt hij wel meer, en zal hem ook nog meer punten gaan kosten in de komende races.
Patreon lid zijnquote:
Hoi jijquote:
Ik acht die kans best groot. Singapore is nu niet bepaald het beste circuit voor Red Bull.quote:Op maandag 16 september 2024 09:04 schreef StephanL het volgende:
Weer een afgang voor Red Bull zondag
Nou, laten we eerlijk zijn dat Baku ook niet geworden is waar eenieder op hoopte. De schade bleef beperkt, al is dat het enige positieve eraan als je naar het WK kijkt.quote:Op maandag 16 september 2024 09:53 schreef Nattekat het volgende:
Jullie beginnen op een langspeelplaat te lijken
Perez P2 zonder dat duwtje van Sainz, Verstappen heeft gewoon z'n auto verpest. Klinkt precies als wat er verwacht werd, en het doemverhaal is wel afgewend.quote:Op maandag 16 september 2024 09:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nou, laten we eerlijk zijn dat Baku ook niet geworden is waar eenieder op hoopte. De schade bleef beperkt, al is dat het enige positieve eraan als je naar het WK kijkt.
Hij is weer leukquote:
Austin wordt het echte make or break denk ik.quote:Op maandag 16 september 2024 11:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ben benieuwd, ik verwacht ook in Singapore weinig van Verstappen.
quote:Op maandag 16 september 2024 14:24 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Allemaal erg leuk,maar tijdens de race is het natuurlijk droog.
Dit is de standaard weersvoorspelling voor Singaporequote:Op maandag 16 september 2024 14:24 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Allemaal erg leuk,maar tijdens de race is het natuurlijk droog.
Niet heel slimquote:
Dat is wel heel lang geledenquote:
Perez had echt de snelheid, dat zag er ook echt lekker uit. Max had verklaard dat er een fout in de setup bij hem zat, waardoor de auto niet deed wat hij moest doen. Dus er is ook positiviteit uit te halen en wellicht is Singapore wat beter dan gedacht wordt.quote:Op maandag 16 september 2024 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is wel heel lang geleden
Baku zag er bemoedigend uit. Ik denk dat ze er in Singapore beter bij gaan zitten dan iedereen verwacht
doe je mijn collega nu na?quote:Op maandag 16 september 2024 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is wel heel lang geleden
Baku zag er bemoedigend uit. Ik denk dat ze er in Singapore beter bij gaan zitten dan iedereen verwacht
Ik bedoel Nattekatquote:Op maandag 16 september 2024 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Welke van de zovele die je hebt?
Apart, Max heeft daarna alles gewonnen, alleen in Singapore was hij 5e.quote:
Is wel ruim een jaar aan ontwikkeling wat het putje in kan.quote:Op dinsdag 17 september 2024 02:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Apart, Max heeft daarna alles gewonnen, alleen in Singapore was hij 5e.
Checo heeft daarna ook nog podiums gehaald
In de voorbereiding was de auto ook nog goed volgens Max, net als in de eerste races.quote:Op dinsdag 17 september 2024 06:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is wel ruim een jaar aan ontwikkeling wat het putje in kan.
er is wel iemand aan het trollen, maar het is niet max.quote:Op dinsdag 17 september 2024 10:47 schreef DjVero het volgende:
Dat pannenkoek Perez zo goed mee kon doen in Baku had ik nooit verwacht. Dat is echt bemoedigend. Het zou me niks verbazen als Red Bull vol op de ontwikkeling voor Singapore heeft gezet, aangezien dat de enige race was die ze vorig jaar niet gewonnen hebben.
Verstappen is gewoon iedereen en z'n moeder aan het trollen. De laatste zeven races gaat hij dik winnen.
Ik dacht eerst je maakt een grapje.quote:Op dinsdag 17 september 2024 15:06 schreef THEFXR het volgende:
Perez zijn vader heeft een hartaanval gekregen na de crash van Sergio.
Newey had al gewaarschuwd dat de vloer niet goed samen zou werken met de nieuwe luchtinlaten.quote:Op dinsdag 17 september 2024 06:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is wel ruim een jaar aan ontwikkeling wat het putje in kan.
Toen ik dit maanden geleden al meldde dat Newey daarvoor gewaarschuwd had werd ik weggelachen hier. Die arrogante fransoos van een Wache heeft het beter willen weten dan de grootmeester.....quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Newey had al gewaarschuwd dat de vloer niet goed samen zou werken met de nieuwe luchtinlaten.
De vloer werkte (aan de uitslagen te zien) nog prima in 2023, in 2024 met andere luchtinlaten niet meer.
Dan lijkt het me dat het aan de luchtinlaten ligt.
Maar het zal wel zo zijn dat de vloer makkelijker aan te passen is dan die luchtinlaten (en alles wat daar achter zit aan koeling).
En dus pakken ze de vloer aan.
Newey deed natuurlijk ook al wel een stuk minder.quote:Op dinsdag 17 september 2024 17:58 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Toen ik dit maanden geleden al meldde dat Newey daarvoor gewaarschuwd had werd ik weggelachen hier. Die arrogante fransoos van een Wache heeft het beter willen weten dan de grootmeester.....
Beterschap aan papa Perezquote:Op dinsdag 17 september 2024 15:06 schreef THEFXR het volgende:
Perez zijn vader heeft een hartaanval gekregen na de crash van Sergio.
Dat weet ik allemaal, maar toen ik het meldde werd het allemaal afgedaan als grote onzin. Nu meldden ineens meer bronnen het. Het is echt geen toeval dat Max en GP de afstelling niet meer kunnen vinden, exact na het moment dat Newey uit de paddock verdween bij RBR, dat zeg ik ook al tijden en ook dat werd weggelachen, terwijl er zat fragmenten zijn dat Max met Newey staat te overleggen en hij het duidelijk heeft over hoe hij wil dat de auto reageert... je kan het gewoon 1 op 1 over elkaar leggen, sinds Newey weg is gaat dat ding voor geen meter.quote:Op dinsdag 17 september 2024 18:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Newey deed natuurlijk ook al wel een stuk minder.
Die was de laatste tijd voral bezig met z'n eigen Red Bull auto en daarvoor was ie ook veel bezig met de Valkyrie.
Dat waren echt projecten om 'm tevreden te houden en ervoor te zorgen dat hij niet naar de concurrent zou stappen.
mij niet geloven??quote:Op dinsdag 17 september 2024 16:26 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik dacht eerst je maakt een grapje.
Maar nee...![]()
https://racingnews365.com(...)fter-late-baku-crash
(meerdere sites melden het overigens, dit leek me ene best betrouwbare)
En de NL tekst:
https://racingnews365.nl/(...)huis-na-crash-sergio
(doe dan ook effe een bron geven)
De auto die Newey ontworpen had is alweer van een paar jaar geleden.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:03 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat weet ik allemaal, maar toen ik het meldde werd het allemaal afgedaan als grote onzin. Nu meldden ineens meer bronnen het. Het is echt geen toeval dat Max en GP de afstelling niet meer kunnen vinden, exact na het moment dat Newey uit de paddock verdween bij RBR, dat zeg ik ook al tijden en ook dat werd weggelachen, terwijl er zat fragmenten zijn dat Max met Newey staat te overleggen en hij het duidelijk heeft over hoe hij wil dat de auto reageert... je kan het gewoon 1 op 1 over elkaar leggen, sinds Newey weg is gaat dat ding voor geen meter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 september 2024 10:54 schreef DjVero het volgende:
Mercedes met een groene livery komend weekend. Het is maar goed dat Aston Martin zo ver teruggevallen is. Zul je net zien anders, dat opa Hamilton aan de kant gaat voor opa Alonso.
Ricciardo is al bijna exit als de geruchten waar blijken te zijn.quote:Op woensdag 18 september 2024 14:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Mijn afdonk na de afgelopen races en dit seizoen is dat het echt tijd is om afscheid te nemen van zogenaamde ervaren coureurs (Gasly/ocon/Magnussen/Ricciardo/Stroll/Bottas etc) en deze zsm ter vervangen door nieuw talent.
Zandvoort: https://shop.ticketing.cm.com/dgp-sale-2025/quote:Op woensdag 18 september 2024 19:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Vraag voor/namens een bekende; moeder wil haar zoon voor zijn 21e verjaardag heel graag kaartjes voor een F1 wedstrijd geven. Eerste idee is Zandvoort, want Nederland. Zelf is ze niet bedreven in dit soort dingen halen, dus mijn hulp gevraagd, maar heb nog niet gekeken, dacht gelijk aan hier..
Waar kan ze (of ik) het beste kijken voor 2 kaartjes voor de racedag Zandvoort? Is dat überhaupt nog te halen? (Of anders Spa, maar zal niet betaalbaarder zijn waarschijnlijk?)
En wat zou je aanraden qua plekken in Zandvoort? Prijs-kwaliteit of gewoon op kwaliteit?quote:Op woensdag 18 september 2024 19:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zandvoort: https://shop.ticketing.cm.com/dgp-sale-2025/
Goedkoopste tribunes zijn ruim ¤300, staanplaatsen zou ik daar absoluut niet doen.
Spa kan op heel veel plekken gekocht worden, zat resellers.
Spa is een tikkie goedkoper als je genoegen neemt met een plek op een grasheuvel, maar je krijgt wel absoluut waar voor je geld daar. Tribunes zijn ongeveer even duur als Zandvoort, wel goedkoper qua prijs/kwaliteit.
Dat lijstje vliegt alle kanten op qua leeftijd..quote:Op woensdag 18 september 2024 14:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Mijn afdonk na de afgelopen races en dit seizoen is dat het echt tijd is om afscheid te nemen van zogenaamde ervaren coureurs (Gasly/ocon/Magnussen/Ricciardo/Stroll/Bottas etc) en deze zsm ter vervangen door nieuw talent.
Maar voegen ze nog iets toe?quote:Op woensdag 18 september 2024 20:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat lijstje vliegt alle kanten op qua leeftijd..
Bottas en Ricciardo zijn al ruim over de 30 inderdaad, Magnussen is begin 30, maar Stroll is 25 en Ocon en Gasly zijn 28
New Kids, imitaties, crashes, enerverende interviews, ruzie en Gasly.quote:Op woensdag 18 september 2024 21:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar voegen ze nog iets toe?
Je vergeet RPM mascotte in al zijn video'squote:Op woensdag 18 september 2024 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
New Kids, imitaties, crashes, enerverende interviews, ruzie en Gasly.
Ja, op Gasly na hebben ze allemaal wel iets
Gasly is Frans?quote:Op woensdag 18 september 2024 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
New Kids, imitaties, crashes, enerverende interviews, ruzie en Gasly.
Ja, op Gasly na hebben ze allemaal wel iets
Kwestie van tijd. Piastri, Colapinto, Bearman, Antonelli, Doohan, wellicht Lawson en Hadjar, er dient zich genoeg talent aan voor de komende jaren. Enige van jouw rijtje die redelijk jong is, is Stroll, maja eens draait pappa toch de geldkraan dicht...quote:Op woensdag 18 september 2024 14:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Mijn afdonk na de afgelopen races en dit seizoen is dat het echt tijd is om afscheid te nemen van zogenaamde ervaren coureurs (Gasly/ocon/Magnussen/Ricciardo/Stroll/Bottas etc) en deze zsm ter vervangen door nieuw talent.
Ocon en Gasly zijn 28, die kunnen ook nog wel een aantal jaren meequote:Op donderdag 19 september 2024 13:49 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Kwestie van tijd. Piastri, Colapinto, Bearman, Antonelli, Doohan, wellicht Lawson en Hadjar, er dient zich genoeg talent aan voor de komende jaren. Enige van jouw rijtje die redelijk jong is, is Stroll, maja eens draait pappa toch de geldkraan dicht...
dit heb ik ook gelezen, dit weekend zijn laatste race?quote:Op woensdag 18 september 2024 15:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ricciardo is al bijna exit als de geruchten waar blijken te zijn.
Hoofdstrateeg? En Hanna dan?quote:
duorol schijnbaarquote:
Ik zie m na alles wat er is gebeurd niet bij rb blijvenquote:Op dinsdag 24 september 2024 19:25 schreef Evenstar het volgende:
Mag toch hopen dat Max voor 2026 ergens anders een stoeltje regelt.
Je kan blijven hopen en allerlei theorieen verzinnen maar zeker voor 2026 zie ik het niet gebeuren.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:25 schreef Evenstar het volgende:
Mag toch hopen dat Max voor 2026 ergens anders een stoeltje regelt.
De 3 (mogelijk 4) wereldkampioenstitels, bedoel je?quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik zie m na alles wat er is gebeurd niet bij rb blijven
Iedereen die RBR verlaat doet dat met het oog op promoties, de lijst is lang en stuk voor stuk zijn ze opgeklommen vanuit een positie bij RBR naar een hogere positie (met vermoedelijk meer salaris) bij een ander team.quote:
Ik bedoelde ook 2026, volgend jaar zie ik niet gebeuren, want dan was het al naar buiten gekomen. Ik ga heel erg verbaasd zijn als hij in 2026 nog bij RB is.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan blijven hopen en allerlei theorieen verzinnen maar zeker voor 2026 zie ik het niet gebeuren.
Ja, dus? Dat houdt toch nog steeds in dat RB nu gewoon richting een dal aan het gaan is? Denk je dat al die lui die jarenlang ervaring hebben opgedaan zomaar vervangen kunnen worden? Nieuwe (zelfgebouwde) motoren, relatief weinig ervaring, en onderlinge getouwtrek, of je het nou wil geloven of niet. Een geoliede machine als de voorgaande jaren gaat het voorlopig niet meer zijn. Zonder Max hadden ze nog steeds geen idee waarom de auto onbestuurbaar isquote:Op dinsdag 24 september 2024 19:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iedereen die RBR verlaat doet dat met het oog op promoties, de lijst is lang en stuk voor stuk zijn ze opgeklommen vanuit een positie bij RBR naar een hogere positie (met vermoedelijk meer salaris) bij een ander team.
Door de budget cap is het nu eenmaal veel lastiger om mensen intern nog salarisverhogingen te geven of te promoveren. Het is allemaal niet zo ingewikkeld en komt bij alle succesvolle teams voor.
Volgens mij weten ze ook niet echt waar het probleem is met Max in de auto. Hij weet er alleen het maximale uit te halen ongeacht de problemen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dus? Dat houdt toch nog steeds in dat RB nu gewoon richting een dal aan het gaan is? Denk je dat al die lui die jarenlang ervaring hebben opgedaan zomaar vervangen kunnen worden? Nieuwe (zelfgebouwde) motoren, relatief weinig ervaring, en onderlinge getouwtrek, of je het nou wil geloven of niet. Een geoliede machine als de voorgaande jaren gaat het voorlopig niet meer zijn. Zonder Max hadden ze nog steeds geen idee waarom de auto onbestuurbaar is
Het gaat mij niet eens om of McLaren en/of Aston Martin het goed gaat doen. Dat hangt af van zoveel dingen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij weten ze ook niet echt waar het probleem is met Max in de auto. Hij weet er alleen het maximale uit te halen ongeacht de problemen.
Kunnen mensen zomaar vervangen worden? Nope. Maar je vergeet dat de mensen die weg gaan op hun beurt in een nieuwe rol terecht komen waar ze mischien helemaal niet zo fantastisch zijn. Weten we nog wie AMR wegplukte bij RBR voordat ze Newey binnenhaalden en hoe goed zijn ontwerp voldeed?
En vergeet niet dat ze degene die nauwelijks wat bijdraagt aan dat constructeurskampioenschap doodleuk opnieuw verlengd hebben. Dat duidt ook niet op een topsportmentaliteit binnen t teamquote:Op dinsdag 24 september 2024 20:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens om of McLaren en/of Aston Martin het goed gaat doen. Dat hangt af van zoveel dingen.
Het gaat mij er vooral omdat het rommelt binnen Red Bull. Linksom of rechtsom is er gewoon een niet zo'n fijne cultuur meer op dit moment. Daarnaast blijven de resultaten uit. Gaat het op meerdere sportieve vlakken ook niet goed. Constructeurs titel is al zo goed als verloren en of Max het er nog uit weet te halen moeten wij ook nog maar afwachten.
Ze raken al hun ervaring op belangrijke posities kwijt. Nee, Newey was niet diegene die alles ontwierp, maar wel een bak aan ervaring en kunde die je kwijt bent. Nee, Courtenay was niet alleen, maar toch ook weer een bak ervaring en 50% van je hoofd strategieën kwijt. Ondertussen hebben ze allerlei problemen, een matige 2e coureur, slechte pitstoppen.
Daarnaast moeten ze ook nog een eigen motor ontwerpen. Tuurlijk hebben ze veel mensen bij Honda weggehaald en helpt Ford een handje mee, maar het is toch wat anders opeens.
Kortom chaos. Dat ga je niet keren met een bak onervaren mensen. In ieder geval niet binnen een jaar of twee.
Max heeft er nu al weinig lol mee. Auto gaat kut, FIA doet kut. Denk echt niet dat die nog zin heeft om bij Red Bull mee te draaien als die niet serieus kan meedoen voor de overwinning. Nu is het nog anders, want hij kan de titel nog pakken.
Je hele verhaal hangt samen van assumpties en onzinnige verbanden, dat de FIA kut doet heeft geen zak met RB te maken, Max zou hetzelfde, idiote, probleem hebben in een Mercedes of Ferrari.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens om of McLaren en/of Aston Martin het goed gaat doen. Dat hangt af van zoveel dingen.
Het gaat mij er vooral omdat het rommelt binnen Red Bull. Linksom of rechtsom is er gewoon een niet zo'n fijne cultuur meer op dit moment. Daarnaast blijven de resultaten uit. Gaat het op meerdere sportieve vlakken ook niet goed. Constructeurs titel is al zo goed als verloren en of Max het er nog uit weet te halen moeten wij ook nog maar afwachten.
Ze raken al hun ervaring op belangrijke posities kwijt. Nee, Newey was niet diegene die alles ontwierp, maar wel een bak aan ervaring en kunde die je kwijt bent. Nee, Courtenay was niet alleen, maar toch ook weer een bak ervaring en 50% van je hoofd strategieën kwijt. Ondertussen hebben ze allerlei problemen, een matige 2e coureur, slechte pitstoppen.
Daarnaast moeten ze ook nog een eigen motor ontwerpen. Tuurlijk hebben ze veel mensen bij Honda weggehaald en helpt Ford een handje mee, maar het is toch wat anders opeens.
Kortom chaos. Dat ga je niet keren met een bak onervaren mensen. In ieder geval niet binnen een jaar of twee.
Max heeft er nu al weinig lol mee. Auto gaat kut, FIA doet kut. Denk echt niet dat die nog zin heeft om bij Red Bull mee te draaien als die niet serieus kan meedoen voor de overwinning. Nu is het nog anders, want hij kan de titel nog pakken.
Mercedes in 2026 begint steeds aantrekkelijker te klinken.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens om of McLaren en/of Aston Martin het goed gaat doen. Dat hangt af van zoveel dingen.
Het gaat mij er vooral omdat het rommelt binnen Red Bull. Linksom of rechtsom is er gewoon een niet zo'n fijne cultuur meer op dit moment. Daarnaast blijven de resultaten uit. Gaat het op meerdere sportieve vlakken ook niet goed. Constructeurs titel is al zo goed als verloren en of Max het er nog uit weet te halen moeten wij ook nog maar afwachten.
Ze raken al hun ervaring op belangrijke posities kwijt. Nee, Newey was niet diegene die alles ontwierp, maar wel een bak aan ervaring en kunde die je kwijt bent. Nee, Courtenay was niet alleen, maar toch ook weer een bak ervaring en 50% van je hoofd strategieën kwijt. Ondertussen hebben ze allerlei problemen, een matige 2e coureur, slechte pitstoppen.
Daarnaast moeten ze ook nog een eigen motor ontwerpen. Tuurlijk hebben ze veel mensen bij Honda weggehaald en helpt Ford een handje mee, maar het is toch wat anders opeens.
Kortom chaos. Dat ga je niet keren met een bak onervaren mensen. In ieder geval niet binnen een jaar of twee.
Max heeft er nu al weinig lol mee. Auto gaat kut, FIA doet kut. Denk echt niet dat die nog zin heeft om bij Red Bull mee te draaien als die niet serieus kan meedoen voor de overwinning. Nu is het nog anders, want hij kan de titel nog pakken.
Natuurlijk gaat dat gebeuren, misschien zelfs al volgend jaar, want dat jaar wordt al lastig voor RBR. De onrust begon al begin dit jaar met dat gedoe rond Horner. Nu de ene na de andere topman het zinkende schip gaat verlaten, zal Max ook wel gaan. Vrees voor RBR dat ze over 2 jaar in het middenveld of zelfs de achterhoede racen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:25 schreef Evenstar het volgende:
Mag toch hopen dat Max voor 2026 ergens anders een stoeltje regelt.
Ik heb wel weer zin in een bizarre Abu Dhabi thriller 🥵🤩quote:Op woensdag 25 september 2024 10:20 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat gebeuren, misschien zelfs al volgend jaar, want dat jaar wordt al lastig voor RBR. De onrust begon al begin dit jaar met dat gedoe rond Horner. Nu de ene na de andere topman het zinkende schip gaat verlaten, zal Max ook wel gaan. Vrees voor RBR dat ze over 2 jaar in het middenveld of zelfs de achterhoede racen.
En dit jaar kan alleen nog maar gered worden met Max' 4e wereldtitel. Hij staat 52 punten voor, de resterende 6 races moet hij dus gewoon finishen, en dan 1 plek achter Norris (of beter dan Norris), in het "slechtste" geval loopt Norris dan maar 7 punten in (als ze alle races 1 en 2 worden, wat ik overigens niet zie gebeuren), dan houdt-ie 10 punten over. Snelste racerondes en sprintraces niet meegerekend. Maar 1 DNF kan al fataal uitpakken. Laat het maar spannend worden.
Spreek voor jezelfquote:Op woensdag 25 september 2024 10:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb wel weer zin in een bizarre Abu Dhabi thriller 🥵🤩
Dat soort dingen is wel het ultieme droomscenario voor ons als kijker.
Denk dat McLaren zich aan het einde van het seizoen nog wel eens achter het oor krabbelt.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb wel weer zin in een bizarre Abu Dhabi thriller 🥵🤩
Dat soort dingen is wel het ultieme droomscenario voor ons als kijker.
Jij wil geen spannende ontknoping?quote:
Niet zo een als 2021, mijn hart ontplofte zowatquote:Op woensdag 25 september 2024 16:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij wil geen spannende ontknoping?
Een spannende ontknoping is alleen leuk als het de goede kant op valt.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij wil geen spannende ontknoping?
Fantastisch, als dat 'normaal' was gegaan, of met de hele race Verstappen op 1 en Hamilton op 8 ofzo, was het allemaal ook niet zo gedenkwaardig. Nu is het juist door die spanning een van de meest intense sportmomenten die ik ooit mee heb gemaaktquote:Op woensdag 25 september 2024 16:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Niet zo een als 2021, mijn hart ontplofte zowat
Voor mij was dat tegelijkertijd ook zo én niet zo. Ik was echt heel vreemd rustig en "wist" dat hij zou gsan winnen. Alleen mijn verstand/ratio wilde daar (uiteraard!) niet aan. Dus die sprak voortdurend mijn gevoel tegen.quote:Op woensdag 25 september 2024 17:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Fantastisch, als dat 'normaal' was gegaan, of met de hele race Verstappen op 1 en Hamilton op 8 ofzo, was het allemaal ook niet zo gedenkwaardig. Nu is het juist door die spanning een van de meest intense sportmomenten die ik ooit mee heb gemaakt
Het is juist vanwege Max dat die problemen zo onderbelicht bleven omdat ie steeds het maximale uit de auto wist te halen. Hij heeft een beetje het Alonso in zijn hoogtijdagen probleem : zo goed zijn dat je de kwetsbaarheden van de auto maskeert en zelfs met een hok nog vooruit komt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dus? Dat houdt toch nog steeds in dat RB nu gewoon richting een dal aan het gaan is? Denk je dat al die lui die jarenlang ervaring hebben opgedaan zomaar vervangen kunnen worden? Nieuwe (zelfgebouwde) motoren, relatief weinig ervaring, en onderlinge getouwtrek, of je het nou wil geloven of niet. Een geoliede machine als de voorgaande jaren gaat het voorlopig niet meer zijn. Zonder Max hadden ze nog steeds geen idee waarom de auto onbestuurbaar is
Ze kunnen nauwelijks meer een strakke pitstop neerzetten joh ...
Als Norris op 1 puntje het WDC mist kan me je oprapen, dan kom ik niet meer bij.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Denk dat McLaren zich aan het einde van het seizoen nog wel eens achter het oor krabbelt.
Ricciardo doet alles om Norries 1 puntje af te snoepen, terwijl McLaren een paar races daarvoor nog doodleuk Norris en Piastri liet wisselen van positie.
Wellicht, maar misschien voor Red Bull ook nog wel weer..quote:Op woensdag 25 september 2024 19:14 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Als Norris op 1 puntje het WDC mist kan me je oprapen, dan kom ik niet meer bij.
Maar ff, Mclaren heeft nog nergens grid penalties gehad vanwege onderdelen toch? Gaan ze het redden zonder grid penalties? Lijkt me dat er nog wel wat aan zit te komen.
Volgens mij zitten ze op alle grote componenten op de max, maar is er niks echt kapot, dus in principe kunnen ze ze allemaal nog gebruiken. Al zal er wel performance verlies zijn in een aantal van die onderdelen, dus weet je niet of ze die nog willen inzetten.quote:Op woensdag 25 september 2024 19:14 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Als Norris op 1 puntje het WDC mist kan me je oprapen, dan kom ik niet meer bij.
Maar ff, Mclaren heeft nog nergens grid penalties gehad vanwege onderdelen toch? Gaan ze het redden zonder grid penalties? Lijkt me dat er nog wel wat aan zit te komen.
Red Bull zit precies even ver, dus daar heb je niets aan.quote:Op woensdag 25 september 2024 20:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Volgens mij zitten ze op alle grote componenten op de max, maar is er niks echt kapot, dus in principe kunnen ze ze allemaal nog gebruiken. Al zal er wel performance verlies zijn in een aantal van die onderdelen, dus weet je niet of ze die nog willen inzetten.
Of Perez zet zijn auto in die van Norris...quote:Op woensdag 25 september 2024 21:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Stel dat Norris, Piastri of Max de auto een keer in de muur zetten, dan is de kans ook groot dat de motor naar zijn grootje is. Vraag me af of ze dan niet voor een gridstraf gaan. Tenzij McLaren en Red Bull gokken dat er niks kapot gaat, en er tijdens een race een motor ploft.
Daar heeft Perez te weinig cojones voor. Het is geen Bottas.quote:Op woensdag 25 september 2024 23:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Of Perez zet zijn auto in die van Norris...
Plus hij komt niet dichtbij genoeg.quote:Op donderdag 26 september 2024 07:19 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Daar heeft Perez te weinig cojones voor. Het is geen Bottas.
Goed voor de gezondheid!quote:
Dat ze met alles aan de max zitten zegt niks. Teams willen graag snel aan de max zitten, zodat als ze een keer achteraan staan ze zonder aan teveel gevolgen van alles een extra component kunnen opnemen.quote:Op woensdag 25 september 2024 20:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Volgens mij zitten ze op alle grote componenten op de max, maar is er niks echt kapot, dus in principe kunnen ze ze allemaal nog gebruiken. Al zal er wel performance verlies zijn in een aantal van die onderdelen, dus weet je niet of ze die nog willen inzetten.
Datquote:
Nou nou.quote:
Ik denk dat ie nog even in de buurt blijft, voor het geval Perez er na zijn thuis GP uitvliegtquote:Op donderdag 26 september 2024 18:47 schreef SiGNe het volgende:
TT kan veranderd worden in "zonder Ricciardo"
Red Bull moet Ricciardo aannemen als ambassadeur, PR doet hij erg goed.
Ik denk niet dat ze PER in gaan wisselen voor RIC. Daar presteert RIC momenteel echt niet goed genoeg voor.quote:Op donderdag 26 september 2024 19:17 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ik denk dat ie nog even in de buurt blijft, voor het geval Perez er na zijn thuis GP uitvliegt
Tsunoda ook niet eigenlijk, die leek in het begin van het seizoen aardig progressie te maken, maar laatste tijd zit daar behoorlijk de klad in volgens mij.quote:Op donderdag 26 september 2024 19:22 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze PER in gaan wisselen voor RIC. Daar presteert RIC momenteel echt niet goed genoeg voor.
Beetje tegenstrijdig, niet?quote:Op vrijdag 27 september 2024 07:30 schreef pmponer het volgende:
Mooi, opgeruimd staat netjes. Maar een mooier afscheid was wel op zijn plaats geweest.
Online idiotenquote:
Een cadeautje van Daniel aan Lawsonquote:Op vrijdag 27 september 2024 12:48 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
En meteen een penalty te pakken
quote:Op vrijdag 27 september 2024 12:48 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
En meteen een penalty te pakken
quote:Op vrijdag 27 september 2024 12:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Een cadeautje van Daniel aan Lawson
Wie gaat dan Perez vervangen?quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:05 schreef THEFXR het volgende:
Saward heeft wat gehoord: 'Red Bull en Pérez gaan in Mexico zijn pensioen aankondigen'
.
https://www.f1maximaal.nl(...)pensioen-aankondigen
Volgens Saward wil RB Piastriquote:
Nou ja met opgeruimd staat netjes bedoelde ik, eindelijk is de knoop doorgehakt, dat had van mij wel eerder gemogen. Maar ik denk dan ook dat je iemand met zo'n staat van dienst een ander afscheid mag gunnen dan dit.quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Beetje tegenstrijdig, niet?
Wist ik alquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:55 schreef schommelstoel het volgende:
@:TheStigsDutchCousin
Jeremy Clarkson heeft primeur: dit was de derde Stig
Some say...quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:56 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Je hebt dus drie verwanten
I knowquote:
Uh oh.quote:
Piastri is wel de nieuwe hot property.quote:
Wat mij betreft de beste optie na Max, maar hij zou wel gek zijn, beter Norris verslaan volgend jaar, wie weet wordt hij er WK mee.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Piastri is wel de nieuwe hot property.
Als Piastri er eerst niet in slaagt Norris te verslaan en daarna naast Max Verstappen moet gaan rijden, krijgt-ie al snel het imago van een 2e rijder. Lijkt me niet slim voor zo’n jonge gozer.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat mij betreft de beste optie na Max, maar hij zou wel gek zijn, beter Norris verslaan volgend jaar, wie weet wordt hij er WK mee.
Hij en z'n manager lijken me dan ook slim genoeg om bij McLaren te blijven.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als Piastri er eerst niet in slaagt Norris te verslaan en daarna naast Max Verstappen moet gaan rijden, krijgt-ie al snel het imago van een 2e rijder. Lijkt me niet slim voor zo’n jonge gozer.
Volgens mij komt dit “nieuws” elk jaar terug, het is nu al de zoveelste keer dat-ie er zogenaamd in Mexico mee zou gaan ophouden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:05 schreef THEFXR het volgende:
Saward heeft wat gehoord: 'Red Bull en Pérez gaan in Mexico zijn pensioen aankondigen'
.
https://www.f1maximaal.nl(...)pensioen-aankondigen
Dat klopt wel ja, maar met z'n vader is het niet zo best geloof ik, dat wakkert de geruchten weer aan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij komt dit “nieuws” elk jaar terug, het is nu al de zoveelste keer dat-ie er zogenaamd in Mexico mee zou gaan ophouden.
Beter nog is Norris dit jaar verslaan. Ballen tonen. Iedereen kan wereldkampioen wordenquote:Op vrijdag 27 september 2024 17:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat mij betreft de beste optie na Max, maar hij zou wel gek zijn, beter Norris verslaan volgend jaar, wie weet wordt hij er WK mee.
Gasly toont ook altijd ballen voor de racequote:Op vrijdag 27 september 2024 18:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Beter nog is Norris dit jaar verslaan. Ballen tonen. Iedereen kan wereldkampioen worden
Van de plekken die er nu nog zijn, Arena Grandstand 2, Arena Grandstand 3, Arena-In 1, Eastside 2A, Eastside 2B, Eastside 3, wat is het meest aan te raden te halen, prijs-kwaliteit enzo?quote:Op woensdag 18 september 2024 19:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zandvoort: https://shop.ticketing.cm.com/dgp-sale-2025/
Goedkoopste tribunes zijn ruim ¤300, staanplaatsen zou ik daar absoluut niet doen.
Spa kan op heel veel plekken gekocht worden, zat resellers.
Spa is een tikkie goedkoper als je genoegen neemt met een plek op een grasheuvel, maar je krijgt wel absoluut waar voor je geld daar. Tribunes zijn ongeveer even duur als Zandvoort, wel goedkoper qua prijs/kwaliteit.
Zandvoort 100% die site, doorverkoop voegt niets toe.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:59 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Van de plekken die er nu nog zijn, Arena Grandstand 2, Arena Grandstand 3, Arena-In 1, Eastside 2A, Eastside 2B, Eastside 3, wat is het meest aan te raden te halen, prijs-kwaliteit enzo?
Of zijn er nog ander sites/plekken waar je aan zou raden te kijken naar plekken? (Doorverkoop juist wel of niet?)
En hoe werkt zoiets? Als ik het goed zie koop je toegang tot de tribune? Maar qua plekken? Krijg je later een plek toegewezen, of is het gewoon net wanneer je komt moet je een plek uitkiezen om te gaan zitten?quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zandvoort 100% die site, doorverkoop voegt niets toe.
Het is ook een beetje persoonlijke voorkeur en wat je ervoor over hebt. Eastside sowieso boven arena-in qua kwaliteit, maar ik weet niet precies waar die getallen voor staan. Dichter bij de bocht is beter iig. Arena is duurder en de plek waar het feestje is, daar is bijna alles sowieso wel beter tenzij je niets van dat feest moet hebben.
Je krijgt een willekeurige plek toegewezen. In de herverkoop kan je wel specifieke stoelen kopen, maar dan moet je ook maar net goed gokken waar je terecht komt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:36 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
En hoe werkt zoiets? Als ik het goed zie koop je toegang tot de tribune? Maar qua plekken? Krijg je later een plek toegewezen, of is het gewoon net wanneer je komt moet je een plek uitkiezen om te gaan zitten?
Dat roep ik al maanden. Het is namelijk de beste manier voor hem en het team om zo door de voordeur naar buiten te gaan en de Mexicanen niet te boos te maken.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:05 schreef THEFXR het volgende:
Saward heeft wat gehoord: 'Red Bull en Pérez gaan in Mexico zijn pensioen aankondigen'
.
https://www.f1maximaal.nl(...)pensioen-aankondigen
Ook na een week rekenen zijn ze er nog steeds niet uit. Als Max overal 2e wordt en Norris wint alles plus FL dan houdt Max 2 punten over vertelt Kamplul vol trots.quote:
Ik zat arena grand stand 1 dit jaar. Echt formidabele plaatsen. By far het beste wat ik heb meegemaakt. Vooral ook qua organisatie zou ik Zandvoort altijd verkiezen boven Spa. Eten en drinken tegen goede kwaliteit en nergens wachten. Vooral dat laatste vind je nergens anders. Ik denk dat Arend Grand Stand overal wel goede plaatsen biedt overigens.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:59 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Van de plekken die er nu nog zijn, Arena Grandstand 2, Arena Grandstand 3, Arena-In 1, Eastside 2A, Eastside 2B, Eastside 3, wat is het meest aan te raden te halen, prijs-kwaliteit enzo?
Of zijn er nog ander sites/plekken waar je aan zou raden te kijken naar plekken? (Doorverkoop juist wel of niet?)
Het zal wel niet, maar er is een mogelijkheid dat hij er hetzelfde in staat als ik: de andere teams hebben het nog harder verneukt dan RB in Singapore waardoor hun problemen verdoezeld werden. De dominantie van RB was daar ook op gebaseerd vorig jaar.quote:
Dan nog, ze hebben de verkeerde setup voor vrijdag en worden daarmee 14equote:Op zondag 29 september 2024 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zal wel niet, maar er is een mogelijkheid dat hij er hetzelfde in staat als ik: de andere teams hebben het nog harder verneukt dan RB in Singapore waardoor hun problemen verdoezeld werden. De dominantie van RB was daar ook op gebaseerd vorig jaar.
Ja, ze hebben een afschuwelijke setup weten op te lossen, maar ze waren wel afschuwelijk traag tov Norris. Mercedes heeft sowieso een kutweekend gehad en van Ferrari weten we allemaal wel hoe die het verneukt hebben. Die tweede plaats maskeert dat ze er echt nog niet zijn.quote:Op zondag 29 september 2024 12:05 schreef Adames het volgende:
[..]
Dan nog, ze hebben de verkeerde setup voor vrijdag en worden daarmee 14e
Na veel simulatiewerk hebben ze de juiste setup voor zaterdag.
Dat Ferrari normaliter de iets betere auto zou moeten hebben, maakt niks uit in het verhaal dat door hard werk (na eerst verkeerd werk) de situatie sterk is verbeterd.
Het had ook weinig zin om tegen Norris te racen, dat doet Verstappen gewoon goed, met de 3e auto 2e worden ipv 5e.quote:Op zondag 29 september 2024 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, ze hebben een afschuwelijke setup weten op te lossen, maar ze waren wel afschuwelijk traag tov Norris. Mercedes heeft sowieso een kutweekend gehad en van Ferrari weten we allemaal wel hoe die het verneukt hebben. Die tweede plaats maskeert dat ze er echt nog niet zijn.
Voor 1 zijn geen kaarten meer beschikbaar zie ik.quote:Op zondag 29 september 2024 11:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
zat arena grand stand 1 dit jaar. Echt formidabele plaatsen. By far het beste wat ik heb meegemaakt. Vooral ook qua organisatie zou ik Zandvoort altijd verkiezen boven Spa. Eten en drinken tegen goede kwaliteit en nergens wachten. Vooral dat laatste vind je nergens anders. Ik denk dat Arend Grand Stand overal wel goede plaatsen biedt
Ja McLaren was beter, met name op de mediums.quote:Op zondag 29 september 2024 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, ze hebben een afschuwelijke setup weten op te lossen, maar ze waren wel afschuwelijk traag tov Norris. Mercedes heeft sowieso een kutweekend gehad en van Ferrari weten we allemaal wel hoe die het verneukt hebben. Die tweede plaats maskeert dat ze er echt nog niet zijn.
Vorig jaar ging het gerucht ook rond, daarvoor nog niet. Maar net als de vorige keer zal het nu ook wel weer onzin zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij komt dit “nieuws” elk jaar terug, het is nu al de zoveelste keer dat-ie er zogenaamd in Mexico mee zou gaan ophouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |