Edit, zeker?quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
@:Sally ik postte daarna nog dat het over een aanrijding met Gasly ging
12 strafpunten verzameld binnen 12 maanden voor een hele reeks aan kleine en grotere overtredingen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:35 schreef Sally het volgende:
[..]
Gemist, maar waarom heeft Magnussen een straf om 1 race niet te rijden?
Hij volgt wel zijn ex-teamgenoot Romain Grosjean op qua racebans. Die had een raceban vanwege die bizarre crash in Spa 2012.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:02 schreef Wertha het volgende:
[..]
12 strafpunten verzameld binnen 12 maanden voor een hele reeks aan kleine en grotere overtredingen.
Dat klopt niet, want AJ Foyt leeft nog.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:20 schreef heywoodu het volgende:
Paul Goldsmith is op 98-jarige leeftijd overleden, de laatst overgebleven coureur die de Indy 500 reed in de tijd dat het nog telde voor het WK in de F1.
Wat ik heel slecht aan het systeem vind is dat er ook punten bij zitten voor tracklimits en dat soort overtredingen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:02 schreef Wertha het volgende:
[..]
12 strafpunten verzameld binnen 12 maanden voor een hele reeks aan kleine en grotere overtredingen.
Nu ja, het is wel een beetje terecht natuurlijk. Wat hij toen deed om Hulkenberg punten te laten halen kan eigenlijk echt niet, expres mensen van de baan af duwen enzo, en verder zaten er af en toe wel hele lompe acties bij.quote:Op zondag 8 september 2024 08:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat ik heel slecht aan het systeem vind is dat er ook punten bij zitten voor tracklimits en dat soort overtredingen.
Eentje die wel welkom isquote:Op zondag 8 september 2024 14:28 schreef WillemsJ het volgende:
Gaan we weer bijna een nieuwe zomerstop tegemoet, van vier weken...
Ok, dan snap ik het.quote:
quote:
Hadden ze ook al in de zomerstop mogen doen...quote:
Kloptquote:Op zondag 8 september 2024 20:18 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Hadden ze ook al in de zomerstop mogen doen...
Of nee, dat was niet geoorloofd volgens mij.
twee keer is gewoon een marteling.quote:Op zaterdag 7 september 2024 23:04 schreef WillemsJ het volgende:
Gaan we weer bijna een nieuwe zomerstop tegemoet, van vier weken...
Ooh, penalty punten zijn ook wel terecht. Maar je leest ook wel eens na de GP van Oostenrijk ofzo dat een coureur na afloop nog 10 strafseconden krijgt en 2 penalty punten vanwege track limits. Als ik het wel heb heeft K-Mag er daar ook een paar van. Die vind ik echt nergens op slaan.quote:Op zondag 8 september 2024 10:39 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Nu ja, het is wel een beetje terecht natuurlijk. Wat hij toen deed om Hulkenberg punten te laten halen kan eigenlijk echt niet, expres mensen van de baan af duwen enzo, en verder zaten er af en toe wel hele lompe acties bij.
Ik zit thans in een modus dat elk weekend zonder race een verademing is. De ergernis over hoe slecht het gaat heeft echt de overhand genomen.quote:
Hier ook. Elk weekend hoop ik dan dat Max iets uit de hoge hoed tovert, maar als zelfs hij het niet meer kan bolwerken dan weet je dat er echt een probleem is. En het kan aan mij liggen maar hij lijkt ook uit vorm te zijn, maakt fouten die hij anders niet maakt.quote:Op zondag 8 september 2024 21:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik zit thans in een modus dat elk weekend zonder race een verademing is. De ergernis over hoe slecht het gaat heeft echt de overhand genomen.
Slecht gaat??quote:Op zondag 8 september 2024 21:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik zit thans in een modus dat elk weekend zonder race een verademing is. De ergernis over hoe slecht het gaat heeft echt de overhand genomen.
Spannend in de zin van of Norris, Leclerc of Piastri kampioen wordt. Maar als je zoals ik fan bent van Max is het uitermate frustrerend dat het zo loopt en je weet dat hij de grootste voorsprong ooit heeft weggegeven. Ik kan nu nog niet genieten van de nieuwe kampioen. Misschien volgend jaar.quote:Op zondag 8 september 2024 21:33 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Slecht gaat??
Het is een fantastisch spannend seizoen.
Mwah, hij overcompenseert. Dat is juist wat hem zo extreem goed maakt. Hij weet wat nodig is om snel te gaan: een schep insturende auto. Daar blijft hij koste wat kost naar zoeken. En als de auto dat niet geeft moet je vaak compenseren en nog een keer insturen. Dan liggen foutjes op de loer.quote:Op zondag 8 september 2024 21:26 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Hier ook. Elk weekend hoop ik dan dat Max iets uit de hoge hoed tovert, maar als zelfs hij het niet meer kan bolwerken dan weet je dat er echt een probleem is. En het kan aan mij liggen maar hij lijkt ook uit vorm te zijn, maakt fouten die hij anders niet maakt.
Oh, je beschouwd het seizoen voor Max al als verloren. Das erg pessimistisch. McLaren doet er namelijk alles aan om geen kampioen te worden en Ferrari, ach Ferrari.quote:Op zondag 8 september 2024 21:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Spannend in de zin van of Norris, Leclerc of Piastri kampioen wordt. Maar als je zoals ik fan bent van Max is het uitermate frustrerend dat het zo loopt en je weet dat hij de grootste voorsprong ooit heeft weggegeven. Ik kan nu nog niet genieten van de nieuwe kampioen. Misschien volgend jaar.
Met alle respect, maar mensen die zo redeneren zijn slecht in rekenen, om extreem optimistisch. Zoals de verhoudingen nu liggen gaat Verstappen per weekend royaal inleveren, ook als Piastri voor Norris eindigt. Verstappen rijdt in een dermate slechte auto zonder balans dat plek 6, 7 of 8 realistischer is dan het podium. Norris hoeft niet eens te winnen om toch met grote stappen in te lopen. Daarmee gaat hij meer dan genoeg overhouden.quote:Op zondag 8 september 2024 21:50 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Oh, je beschouwd het seizoen voor Max al als verloren. Das erg pessimistisch. McLaren doet er namelijk alles aan om geen kampioen te worden en Ferrari, ach Ferrari.
Ik zie Max nog wel WDC winnen, WCC was met aanblijven Checo al verloren.
Voor de liefhebber is het een prachtig seizoen. Voor de vlaggetjeskijker minder.
Poesquote:
Precies wat Mercedes had met hun 2022 design.quote:Op maandag 9 september 2024 13:20 schreef Starflyer het volgende:
Het probleem lijkt vooral de correlatie tussen windtunnel, sim en circuit te zijn.
Ideën die het in de windtunnel en sim wel doen, blijken op het circuit niet te werken.
Norris maakt ook nog wel foutjes, die gaat dit jaar ook nog wel een race niet eindigen, en ook nog wel een keer achter Max vanwege gridpenalty en/of tactische misser van McLaren. Zelfde met Piastri.quote:Op zondag 8 september 2024 21:55 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar mensen die zo redeneren zijn slecht in rekenen, om extreem optimistisch. Zoals de verhoudingen nu liggen gaat Verstappen per weekend royaal inleveren, ook als Piastri voor Norris eindigt. Verstappen rijdt in een dermate slechte auto zonder balans dat plek 6, 7 of 8 realistischer is dan het podium. Norris hoeft niet eens te winnen om toch met grote stappen in te lopen. Daarmee gaat hij meer dan genoeg overhouden.
Zijn al wel een poosje bezig met een nieuwe windtunnel, maar zal ook nog wel even duren.quote:Op maandag 9 september 2024 12:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Verstappen won't be champion.. door de antieke windtunnel van RB en mits Lando een streep in het zand trekt waar Piastri niet over mag
Tot nu toe is hij één race niet geëindigd en dat was na het incident met Verstappen in Oostenrijk. Voor zover ik weet gaat McLaren ook helemaal geen grid penalty nodig hebben omdat nog geen enkele motor beschadigd is geraakt.quote:Op maandag 9 september 2024 14:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Norris maakt ook nog wel foutjes, die gaat dit jaar ook nog wel een race niet eindigen, en ook nog wel een keer achter Max vanwege gridpenalty en/of tactische misser van McLaren. Zelfde met Piastri.
quote:Op maandag 9 september 2024 15:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Tot nu toe is hij één race niet geëindigd en dat was na het incident met Verstappen in Oostenrijk. Voor zover ik weet gaat McLaren ook helemaal geen grid penalty nodig hebben omdat nog geen enkele motor beschadigd is geraakt.
Dit ja, dit basisconcept leent zich minder voor upgrades dan het basisconcept van vorig jaar, want ook deze auto was begin van het jaar de snelste.quote:Op maandag 9 september 2024 13:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Die bejaarde windtunnel was de laatste jaren kennelijk geen probleem. Als je slechte ideeën hebt dan kun je testen wat je wilt.
Maar als de data uit de windtunnel zegt dat de slechte ideeën hartstikke goed werken en je gaat ze produceren en ze werken in werkelijkheid toch niet dan ben je dubbel genaaid.quote:Op maandag 9 september 2024 13:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Die bejaarde windtunnel was de laatste jaren kennelijk geen probleem. Als je slechte ideeën hebt dan kun je testen wat je wilt.
Dat was heerlijk om te zienquote:
Raw cock?quote:
Aan één uitvalbeurt gaat Verstappen niet genoeg hebben, hoor. Wil trouwens niks jinxen, maar in de middenveld sluit ik een DNF voor Max ook niet uit.quote:
Hmm ik vind seizoen eigenlijn tegenvallen. Nou ja, eigenlijk vallen de races tegen, seizoen is spannend.quote:Op zondag 8 september 2024 21:50 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Oh, je beschouwd het seizoen voor Max al als verloren. Das erg pessimistisch. McLaren doet er namelijk alles aan om geen kampioen te worden en Ferrari, ach Ferrari.
Ik zie Max nog wel WDC winnen, WCC was met aanblijven Checo al verloren.
Voor de liefhebber is het een prachtig seizoen. Voor de vlaggetjeskijker minder.
Vooral omdat men weet dat Max nu niet zo snel is en dus te pakken is. Als je dan opeens moet vechten met iemand die normaal gesproken Max alleen tegenkomt als ze op een rondje worden gezet ... tsja kan er van alles gebeuren (Groetjes Ocon).quote:Op dinsdag 10 september 2024 07:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Aan één uitvalbeurt gaat Verstappen niet genoeg hebben, hoor. Wil trouwens niks jinxen, maar in de middenveld sluit ik een DNF voor Max ook niet uit.
Nou, dit !!quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hmm ik vind seizoen eigenlijn tegenvallen. Nou ja, eigenlijk vallen de races tegen, seizoen is spannend.
Eerste paar races waren niet bijzonder, want toen was het Max die relatief makkelijk won. Nu is het eigenlijk McLaren die het behoorlijk makkelijk wint of hoort te winnen, maar het zelf steeds verneukenDat is dan nog het enige spannende ... "hoe gaan ze het nu weer verneuken"
Lawrence gaat zijn eigen zoon er toch niet uitgooien?quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:09 schreef Evenstar het volgende:
Nou, zoals ik al zei, Max en Alsonso teamgenoten en Max zet samenwerking met Newey en Honda voort.
Tekenen, hup hup.
Eerst Helmut nog even met pensioen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:07 schreef FireFox1 het volgende:
Dus Max gaat volgend seizoen naar AM
En GP moet mee.quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Eerst Helmut nog even met pensioen.
Die is de laatste waarvoor Max nog bij Red Bull zou blijven.
Die gaat sowieso mee, dat is standaard dat de race-ingenieur mee gaat met de rijder.quote:
Ik prefereer Mercedes. Maar als hij maar weg gaat bij RBR. Dat is echt een zinkend schip.quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:50 schreef mikieu het volgende:
Hoe lang geleden zei ik al dat Max met Newey naar AM (Honda) ging?
Zou het leuker vinden dan Mercedes, maar stroll mag wel weg.
Gewoon Helmut en GP meenemenquote:Op dinsdag 10 september 2024 12:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Eerst Helmut nog even met pensioen.
Die is de laatste waarvoor Max nog bij Red Bull zou blijven.
Bono gaat ook niet mee met Lewis. GP heeft overigens net bijtekenend bij RBR.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die gaat sowieso mee, dat is standaard dat de race-ingenieur mee gaat met de rijder.
De rijder en de race-engineer hebben in jaren een band opgebouwd, dat is 1 pakket eigenlijk.
Daar denken Lewis Hamilton en Peter Bonnington anders over.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die gaat sowieso mee, dat is standaard dat de race-ingenieur mee gaat met de rijder.
De rijder en de race-engineer hebben in jaren een band opgebouwd, dat is 1 pakket eigenlijk.
Nee. Dat gebeurt nooit tenzij Stroll jr er genoeg van heeft om in F1 rond te rijden.quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Lawrence gaat zijn eigen zoon er toch niet uitgooien?
quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Bono gaat ook niet mee met Lewis. GP heeft overigens net bijtekenend bij RBR.
UItzonderingen daargelaten natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daar denken Lewis Hamilton en Peter Bonnington anders over.
Aston doet ook in een hoop andere raceklassen mee, Indycar bijv.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Dat gebeurt nooit tenzij Stroll jr er genoeg van heeft om in F1 rond te rijden.
AMR zit niet in Indy Car.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:21 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Aston doet ook in een hoop andere raceklassen mee, Indycar bijv.
Ik vraag me dat af hoor, ik denk eerder dat het vaker niet gebeurt dan wel. Lewis werkte bij McLaren ook niet met Bono. En dat is van Brits team naar Brits team, waarom nam hij toen zijn engineer niet mee? Michael Schumacher werkte ook met meerdere engineers samen. Alonso ook. Ik denk dat we het ook niet moeten overschatten. Max heeft in 21 in een emotionele bui in een interview gezegd dat hij alleen met GP kan werken en ineens is dat in Nederland de absolute waarheid.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
[..]
UItzonderingen daargelaten natuurlijk.
En het is met Ferrari ook misschien anders, die willen toch ook wel heel graag Italianen in het team hebben.
Mar Max en GP zijn haast 1 persoon, denk niet dat die heel makkelijk te vervangen is.
GP is de enige die de leeuw in Max kan temmen.
Waarom doe je alsof Newey de RB 20 (of de 19 of 18) ontworpen heeft? Hij heeft al vele jaren geen auto meer ontworpen, hij focused zich, als hij een interessante uitdaging ziet, op hele specifieke onderdelen, bij de niewe regels waar de RB 18 uitkwam was dat de vering/ophanging, verder niets.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:27 schreef Evenstar het volgende:
“The only thing that could go wrong there is that the regulations for 2026 may be so draconian that there is less Adrian Newey can do with them in any other era of F1. The other is, he’s not 34 he’s in the backstages of his life and whether it’s the same Adrian remains to be seen,” said Windsor.
Las dit net ergens, moest wel lachen
Gast gaat al weet ik veel hoelang mee, tig veranderingen doorgemaakt, net nog een winnende auto afgeleverd, maar nu opeens zou die het wel eens kwijt kunnen zijn hoor
... en dat die dan geen 34 meer is ... alsof hij een fysieke topprestatie moet neerzetten.
Nog niet maar er zouden plannen zijn.quote:
Het lijkt me ook wel erg vermakelijk om Max eens een heetgebakerde Spanjaard of Italiaan als race engineer te geven.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vraag me dat af hoor, ik denk eerder dat het vaker niet gebeurt dan wel. Lewis werkte bij McLaren ook niet met Bono. En dat is van Brits team naar Brits team, waarom nam hij toen zijn engineer niet mee? Michael Schumacher werkte ook met meerdere engineers samen. Alonso ook. Ik denk dat we het ook niet moeten overschatten. Max heeft in 21 in een emotionele bui in een interview gezegd dat hij alleen met GP kan werken en ineens is dat in Nederland de absolute waarheid.
Dat lijkt mij een heel slecht idee. De Honda motor in IndyCar is totaal anders dan een F1 motor.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nog niet maar er zouden plannen zijn.
Dan kunnen ze daar ook de Honda motor gebruiken en die meteen voor de F1 testen.
Ik denk dat 2025 als tussenjaar gaat gelden waarin Aston Martin hun auto voor volgend jaar dik op orde krijgt, en dat Alonso in 2026 vervolgens met pensioen gaat en vervangen wordt door Max Verstappen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:24 schreef Nober het volgende:
Alonso oudste wereldkampioen ooit, u las 't hier als eerst.
[ x ]
Dan moet Alonso tot minstens 2027 doorgaan.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:24 schreef Nober het volgende:
Alonso oudste wereldkampioen ooit, u las 't hier als eerst.
[ x ]
Wheatley gaat naar Audi, he? Dan Fallows werkt bij AMR.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat 2025 als tussenjaar gaat gelden waarin Aston Martin hun auto voor volgend jaar dik op orde krijgt, en dat Alonso in 2026 vervolgens met pensioen gaat en vervangen wordt door Max Verstappen.
Ze rijden dan ook met Honda-motoren. Er werkt ook al een hoop ex-RBR personeel, waaronder Wheatley. En nu dus ook Newey. Dat team wordt straks een carbon copy van het winnende RBR, terwijl RBR zelf niet zal meedoen voor de winst omdat die motor van ze een drama gaat zijn.
Dat is mijn voorspelling en daar zult u het mee moeten doen
Ah ja, je hebt gelijk. Maar desalniettemin, er zijn ook al voor Newey veel mensen van RBR naar Aston overgestapt.quote:Op dinsdag 10 september 2024 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wheatley gaat naar Audi, he? Dan Fallows werkt bij AMR.
Niet meer echt verrassend nieuws na de geruchten van de laatste dagen. Evengoed blijf ik het een vreemde keuze vinden: met zijn beperkte rol bij RBR leek ie al een aantal jaren naar zijn pensioen toe te werken. Wat ik ervan begrijp is dat ie bij AM ook niet fulltime zal werken maar dat ie toch wel een erg hoog salaris + aandelen gaat verdienen. Het klinkt als een erg hoge prijs voor een parttimer.quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:24 schreef Nober het volgende:
Alonso oudste wereldkampioen ooit, u las 't hier als eerst.
[ x ]
whut? dit is het grootste nieuws van dit jaar, niemand zag dit aankomen!!!quote:Op dinsdag 10 september 2024 12:02 schreef shiz het volgende:
'Adrian Newey will be joining us'
[ afbeelding ]
Nou ja, dat dus. Die man hoeft niet letterlijk de hele auto te ontwerpen, maar hij brengt een schat aan ervaring mee waardoor-ie enorm kan helpen dingen de goede kant op te laten ontwikkelen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 15:59 schreef Knut het volgende:
Zelfs een part-time Newey heeft de potentie om je een stuk beter te maken denk ik.
's Werelds beste in zijn vakgebied. Net zoals je een Messi als invaller bij Roda JC in kan zetten en opeens dingen kan winnen vanwege de uitmuntende kwaliteit.
quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik weiger op die hele Aston Martin gaat-straks-voor-het-WK-hypetrain te stappen puur omdat Newey daar nu gaat werken.
Fixedquote:Op dinsdag 10 september 2024 20:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Honda: Wij stappen uit de F1, want we gaan ons focussen op de volgende generatie auto's.
Lawrence Stroll: Hold my beer maple syrup
Toch valt niet te ontkennen dat ze er al jaren ontiegelijk veel geld tegenaan aan het smijten zijn. Dat moet zich toch ooit gaan uitbetalen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 18:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik weiger op die hele Aston Martin gaat-straks-voor-het-WK-hypetrain te stappen puur omdat Newey daar nu gaat werken.
Dan moet je wel de organisatiecultuur langzaam mee veranderen. Zomaar lukraak mensen ergens weg plukken en er zakken met geld tegenaan gooien werkt niet, zoals we bij Toyota gezien hebben. Er moeten meer puzzelstukjes op hun plek gaan vallen wil een team winnend worden.quote:Op dinsdag 10 september 2024 22:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch valt niet te ontkennen dat ze er al jaren ontiegelijk veel geld tegenaan aan het smijten zijn. Dat moet zich toch ooit gaan uitbetalen.
Tuurlijk, maar ze bouwen ook nieuwe facilities. En bovendien: toen het nog Force India was, kregen ze met minder middelen ook best veel voor elkaar.quote:Op dinsdag 10 september 2024 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan moet je wel de organisatiecultuur langzaam mee veranderen. Zomaar lukraak mensen ergens weg plukken en er zakken met geld tegenaan gooien werkt niet, zoals we bij Toyota gezien hebben. Er moeten meer puzzelstukjes op hun plek gaan vallen wil een team winnend worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |