abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214941383
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:27 schreef Evenstar het volgende:
“The only thing that could go wrong there is that the regulations for 2026 may be so draconian that there is less Adrian Newey can do with them in any other era of F1. The other is, he’s not 34 he’s in the backstages of his life and whether it’s the same Adrian remains to be seen,” said Windsor.

Las dit net ergens, moest wel lachen _O-

Gast gaat al weet ik veel hoelang mee, tig veranderingen doorgemaakt, net nog een winnende auto afgeleverd, maar nu opeens zou die het wel eens kwijt kunnen zijn hoor _O-

... en dat die dan geen 34 meer is ... alsof hij een fysieke topprestatie moet neerzetten.
Waarom doe je alsof Newey de RB 20 (of de 19 of 18) ontworpen heeft? Hij heeft al vele jaren geen auto meer ontworpen, hij focused zich, als hij een interessante uitdaging ziet, op hele specifieke onderdelen, bij de niewe regels waar de RB 18 uitkwam was dat de vering/ophanging, verder niets.

Hij heeft vele malen aangegeven dat hij de huidige (en toekomstige) FIA regels over het ontwerp van de auto's veel te beperkend vind en dat hij eigenlijk maar weinig interesse meer heeft om daar mee te werken TENZIJ hij een aspect ziet waar hij interesse in heeft.

Sorry hoor maar er word een beetje teveel gedaan alsof Newey in zijn eentje een F1 auto ontwerpt, dat is al heel lang niet meer zo.

Wat Newey wel was bij RBR; de eindverantwoordelijke voor alle technische en engineering aspecten en eindverantwoordelijk voor het team wat daar werkt(e) en vooral hoe dat team werkte en hij verdient alle lof voor de titels die RBR gewonnen heeft, zonder hem hadden ze die nooit binnengehaald.
Of hij dat nu, op deze leeftijd, nog een keer kan doen zonder CTO van AMR te zijn...ik weet het niet, ik heb mijn twijfels.
  dinsdag 10 september 2024 @ 13:37:47 #77
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_214941404
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
AMR zit niet in Indy Car.
Nog niet maar er zouden plannen zijn.
Dan kunnen ze daar ook de Honda motor gebruiken en die meteen voor de F1 testen.
pi_214941494
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:33 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ik vraag me dat af hoor, ik denk eerder dat het vaker niet gebeurt dan wel. Lewis werkte bij McLaren ook niet met Bono. En dat is van Brits team naar Brits team, waarom nam hij toen zijn engineer niet mee? Michael Schumacher werkte ook met meerdere engineers samen. Alonso ook. Ik denk dat we het ook niet moeten overschatten. Max heeft in 21 in een emotionele bui in een interview gezegd dat hij alleen met GP kan werken en ineens is dat in Nederland de absolute waarheid.
Het lijkt me ook wel erg vermakelijk om Max eens een heetgebakerde Spanjaard of Italiaan als race engineer te geven. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214941505
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:37 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Nog niet maar er zouden plannen zijn.
Dan kunnen ze daar ook de Honda motor gebruiken en die meteen voor de F1 testen.
Dat lijkt mij een heel slecht idee. De Honda motor in IndyCar is totaal anders dan een F1 motor.
  dinsdag 10 september 2024 @ 13:54:06 #80
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_214941543
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:24 schreef Nober het volgende:
Alonso oudste wereldkampioen ooit, u las 't hier als eerst.

[ x ]
Ik denk dat 2025 als tussenjaar gaat gelden waarin Aston Martin hun auto voor volgend jaar dik op orde krijgt, en dat Alonso in 2026 vervolgens met pensioen gaat en vervangen wordt door Max Verstappen.

Ze rijden dan ook met Honda-motoren. Er werkt ook al een hoop ex-RBR personeel, waaronder Wheatley. En nu dus ook Newey. Dat team wordt straks een carbon copy van het winnende RBR, terwijl RBR zelf niet zal meedoen voor de winst omdat die motor van ze een drama gaat zijn.

Dat is mijn voorspelling en daar zult u het mee moeten doen :7
  dinsdag 10 september 2024 @ 13:54:26 #81
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_214941546
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:24 schreef Nober het volgende:
Alonso oudste wereldkampioen ooit, u las 't hier als eerst.

[ x ]
Dan moet Alonso tot minstens 2027 doorgaan.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_214941661
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:54 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik denk dat 2025 als tussenjaar gaat gelden waarin Aston Martin hun auto voor volgend jaar dik op orde krijgt, en dat Alonso in 2026 vervolgens met pensioen gaat en vervangen wordt door Max Verstappen.

Ze rijden dan ook met Honda-motoren. Er werkt ook al een hoop ex-RBR personeel, waaronder Wheatley. En nu dus ook Newey. Dat team wordt straks een carbon copy van het winnende RBR, terwijl RBR zelf niet zal meedoen voor de winst omdat die motor van ze een drama gaat zijn.

Dat is mijn voorspelling en daar zult u het mee moeten doen :7
Wheatley gaat naar Audi, he? Dan Fallows werkt bij AMR.
pi_214942004
Kasteelweek!!!!
  dinsdag 10 september 2024 @ 15:33:56 #84
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_214942113
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 14:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wheatley gaat naar Audi, he? Dan Fallows werkt bij AMR.
Ah ja, je hebt gelijk. Maar desalniettemin, er zijn ook al voor Newey veel mensen van RBR naar Aston overgestapt.
  dinsdag 10 september 2024 @ 15:43:13 #85
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_214942176
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:24 schreef Nober het volgende:
Alonso oudste wereldkampioen ooit, u las 't hier als eerst.

[ x ]
Niet meer echt verrassend nieuws na de geruchten van de laatste dagen. Evengoed blijf ik het een vreemde keuze vinden: met zijn beperkte rol bij RBR leek ie al een aantal jaren naar zijn pensioen toe te werken. Wat ik ervan begrijp is dat ie bij AM ook niet fulltime zal werken maar dat ie toch wel een erg hoog salaris + aandelen gaat verdienen. Het klinkt als een erg hoge prijs voor een parttimer.
pi_214942334
Zelfs een part-time Newey heeft de potentie om je een stuk beter te maken denk ik.
's Werelds beste in zijn vakgebied. Net zoals je een Messi als invaller bij Roda JC in kan zetten en opeens dingen kan winnen vanwege de uitmuntende kwaliteit.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_214942475
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 september 2024 12:02 schreef shiz het volgende:
'Adrian Newey will be joining us'

[ afbeelding ]
whut? dit is het grootste nieuws van dit jaar, niemand zag dit aankomen!!!
  dinsdag 10 september 2024 @ 16:11:08 #88
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_214942509
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 15:59 schreef Knut het volgende:
Zelfs een part-time Newey heeft de potentie om je een stuk beter te maken denk ik.
's Werelds beste in zijn vakgebied. Net zoals je een Messi als invaller bij Roda JC in kan zetten en opeens dingen kan winnen vanwege de uitmuntende kwaliteit.
Nou ja, dat dus. Die man hoeft niet letterlijk de hele auto te ontwerpen, maar hij brengt een schat aan ervaring mee waardoor-ie enorm kan helpen dingen de goede kant op te laten ontwikkelen.
pi_214942750
aangezien newey graag in Engeland blijft werken vind ik het kwa locatie niet zo'n vreemde stap. maar ik blijf wel bij dat Aston Martin een heel slechte keuze is. je hebt in het feiten maar één coureur om mee te werken, want de andere is eigenlijk waardeloos en dient alleen om de rekeningen te betalen en de onmogelijke droom van papa waar te maken. gelukkig is die coureur op dit moment Alonso. het enige waar je eigenlijk op kan hopen is dat al die geruchten over een eventuele overstap van Max in 2026 uitkomen want anders zie ik het vrij duister in als Alonso stopt. de kans dat Lawrence beseft tegen die tijd dat het onmogelijk is met Lance en hem inderdaad vervangt is niet heel erg groot tenslotte.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_214943329
Jammer dat Williams niet zo'n bod kon doen op Newey, dat was een mooie manier geweest om de cirkel rond te maken en zijn carriere af te sluiten.
  dinsdag 10 september 2024 @ 18:54:06 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214943779
Ik weiger op die hele Aston Martin gaat-straks-voor-het-WK-hypetrain te stappen puur omdat Newey daar nu gaat werken.
pi_214944795
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik weiger op die hele Aston Martin gaat-straks-voor-het-WK-hypetrain te stappen puur omdat Newey daar nu gaat werken.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_214944887
Honda: Wij stappen uit de F1, want we gaan ons focussen op de volgende generatie auto's.
Lawrence Stroll: Hold my beer
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_214945309
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 15:12 schreef Zipportal het volgende:
Kasteel
Wel Done Baku week!!!!
Fixed :+
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2024 @ 22:34:55 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214946790
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 20:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Honda: Wij stappen uit de F1, want we gaan ons focussen op de volgende generatie auto's.
Lawrence Stroll: Hold my beer maple syrup
Fixed :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 september 2024 @ 22:51:47 #97
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_214946982
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik weiger op die hele Aston Martin gaat-straks-voor-het-WK-hypetrain te stappen puur omdat Newey daar nu gaat werken.
Toch valt niet te ontkennen dat ze er al jaren ontiegelijk veel geld tegenaan aan het smijten zijn. Dat moet zich toch ooit gaan uitbetalen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2024 @ 22:57:01 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_214947028
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2024 22:51 schreef Tijn het volgende:

[..]
Toch valt niet te ontkennen dat ze er al jaren ontiegelijk veel geld tegenaan aan het smijten zijn. Dat moet zich toch ooit gaan uitbetalen.
Dan moet je wel de organisatiecultuur langzaam mee veranderen. Zomaar lukraak mensen ergens weg plukken en er zakken met geld tegenaan gooien werkt niet, zoals we bij Toyota gezien hebben. Er moeten meer puzzelstukjes op hun plek gaan vallen wil een team winnend worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 september 2024 @ 23:26:08 #99
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_214947200
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2024 22:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Dan moet je wel de organisatiecultuur langzaam mee veranderen. Zomaar lukraak mensen ergens weg plukken en er zakken met geld tegenaan gooien werkt niet, zoals we bij Toyota gezien hebben. Er moeten meer puzzelstukjes op hun plek gaan vallen wil een team winnend worden.
Tuurlijk, maar ze bouwen ook nieuwe facilities. En bovendien: toen het nog Force India was, kregen ze met minder middelen ook best veel voor elkaar.
  dinsdag 10 september 2024 @ 23:31:25 #100
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_214947222
Tenminste een paar Alonso podiums. :Y
Copy & Paste Racing Team formule werkte op zich redelijk, het was het probleem daarna in het seizoen zelf door te ontwikkelen wat dan scheef ging. Met wat kunde achter de hand en een jarenlange lead up qua funding, infrastructuur en nu man power... kan best wat worden. Niet meteen, maar idd 2026 geeft op zich iedereen weer een buitenkansje het toch net iets beter voor elkaar te hebben dan de anderen. McLaren is de ommezwaai ook behoorlijk gelukt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')