Je kan blijven hopen en allerlei theorieen verzinnen maar zeker voor 2026 zie ik het niet gebeuren.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:25 schreef Evenstar het volgende:
Mag toch hopen dat Max voor 2026 ergens anders een stoeltje regelt.
De 3 (mogelijk 4) wereldkampioenstitels, bedoel je?quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik zie m na alles wat er is gebeurd niet bij rb blijven
Iedereen die RBR verlaat doet dat met het oog op promoties, de lijst is lang en stuk voor stuk zijn ze opgeklommen vanuit een positie bij RBR naar een hogere positie (met vermoedelijk meer salaris) bij een ander team.quote:
Ik bedoelde ook 2026, volgend jaar zie ik niet gebeuren, want dan was het al naar buiten gekomen. Ik ga heel erg verbaasd zijn als hij in 2026 nog bij RB is.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan blijven hopen en allerlei theorieen verzinnen maar zeker voor 2026 zie ik het niet gebeuren.
Ja, dus? Dat houdt toch nog steeds in dat RB nu gewoon richting een dal aan het gaan is? Denk je dat al die lui die jarenlang ervaring hebben opgedaan zomaar vervangen kunnen worden? Nieuwe (zelfgebouwde) motoren, relatief weinig ervaring, en onderlinge getouwtrek, of je het nou wil geloven of niet. Een geoliede machine als de voorgaande jaren gaat het voorlopig niet meer zijn. Zonder Max hadden ze nog steeds geen idee waarom de auto onbestuurbaar isquote:Op dinsdag 24 september 2024 19:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iedereen die RBR verlaat doet dat met het oog op promoties, de lijst is lang en stuk voor stuk zijn ze opgeklommen vanuit een positie bij RBR naar een hogere positie (met vermoedelijk meer salaris) bij een ander team.
Door de budget cap is het nu eenmaal veel lastiger om mensen intern nog salarisverhogingen te geven of te promoveren. Het is allemaal niet zo ingewikkeld en komt bij alle succesvolle teams voor.
Volgens mij weten ze ook niet echt waar het probleem is met Max in de auto. Hij weet er alleen het maximale uit te halen ongeacht de problemen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dus? Dat houdt toch nog steeds in dat RB nu gewoon richting een dal aan het gaan is? Denk je dat al die lui die jarenlang ervaring hebben opgedaan zomaar vervangen kunnen worden? Nieuwe (zelfgebouwde) motoren, relatief weinig ervaring, en onderlinge getouwtrek, of je het nou wil geloven of niet. Een geoliede machine als de voorgaande jaren gaat het voorlopig niet meer zijn. Zonder Max hadden ze nog steeds geen idee waarom de auto onbestuurbaar is
Het gaat mij niet eens om of McLaren en/of Aston Martin het goed gaat doen. Dat hangt af van zoveel dingen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij weten ze ook niet echt waar het probleem is met Max in de auto. Hij weet er alleen het maximale uit te halen ongeacht de problemen.
Kunnen mensen zomaar vervangen worden? Nope. Maar je vergeet dat de mensen die weg gaan op hun beurt in een nieuwe rol terecht komen waar ze mischien helemaal niet zo fantastisch zijn. Weten we nog wie AMR wegplukte bij RBR voordat ze Newey binnenhaalden en hoe goed zijn ontwerp voldeed?
En vergeet niet dat ze degene die nauwelijks wat bijdraagt aan dat constructeurskampioenschap doodleuk opnieuw verlengd hebben. Dat duidt ook niet op een topsportmentaliteit binnen t teamquote:Op dinsdag 24 september 2024 20:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens om of McLaren en/of Aston Martin het goed gaat doen. Dat hangt af van zoveel dingen.
Het gaat mij er vooral omdat het rommelt binnen Red Bull. Linksom of rechtsom is er gewoon een niet zo'n fijne cultuur meer op dit moment. Daarnaast blijven de resultaten uit. Gaat het op meerdere sportieve vlakken ook niet goed. Constructeurs titel is al zo goed als verloren en of Max het er nog uit weet te halen moeten wij ook nog maar afwachten.
Ze raken al hun ervaring op belangrijke posities kwijt. Nee, Newey was niet diegene die alles ontwierp, maar wel een bak aan ervaring en kunde die je kwijt bent. Nee, Courtenay was niet alleen, maar toch ook weer een bak ervaring en 50% van je hoofd strategieën kwijt. Ondertussen hebben ze allerlei problemen, een matige 2e coureur, slechte pitstoppen.
Daarnaast moeten ze ook nog een eigen motor ontwerpen. Tuurlijk hebben ze veel mensen bij Honda weggehaald en helpt Ford een handje mee, maar het is toch wat anders opeens.
Kortom chaos. Dat ga je niet keren met een bak onervaren mensen. In ieder geval niet binnen een jaar of twee.
Max heeft er nu al weinig lol mee. Auto gaat kut, FIA doet kut. Denk echt niet dat die nog zin heeft om bij Red Bull mee te draaien als die niet serieus kan meedoen voor de overwinning. Nu is het nog anders, want hij kan de titel nog pakken.
Je hele verhaal hangt samen van assumpties en onzinnige verbanden, dat de FIA kut doet heeft geen zak met RB te maken, Max zou hetzelfde, idiote, probleem hebben in een Mercedes of Ferrari.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens om of McLaren en/of Aston Martin het goed gaat doen. Dat hangt af van zoveel dingen.
Het gaat mij er vooral omdat het rommelt binnen Red Bull. Linksom of rechtsom is er gewoon een niet zo'n fijne cultuur meer op dit moment. Daarnaast blijven de resultaten uit. Gaat het op meerdere sportieve vlakken ook niet goed. Constructeurs titel is al zo goed als verloren en of Max het er nog uit weet te halen moeten wij ook nog maar afwachten.
Ze raken al hun ervaring op belangrijke posities kwijt. Nee, Newey was niet diegene die alles ontwierp, maar wel een bak aan ervaring en kunde die je kwijt bent. Nee, Courtenay was niet alleen, maar toch ook weer een bak ervaring en 50% van je hoofd strategieën kwijt. Ondertussen hebben ze allerlei problemen, een matige 2e coureur, slechte pitstoppen.
Daarnaast moeten ze ook nog een eigen motor ontwerpen. Tuurlijk hebben ze veel mensen bij Honda weggehaald en helpt Ford een handje mee, maar het is toch wat anders opeens.
Kortom chaos. Dat ga je niet keren met een bak onervaren mensen. In ieder geval niet binnen een jaar of twee.
Max heeft er nu al weinig lol mee. Auto gaat kut, FIA doet kut. Denk echt niet dat die nog zin heeft om bij Red Bull mee te draaien als die niet serieus kan meedoen voor de overwinning. Nu is het nog anders, want hij kan de titel nog pakken.
Mercedes in 2026 begint steeds aantrekkelijker te klinken.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens om of McLaren en/of Aston Martin het goed gaat doen. Dat hangt af van zoveel dingen.
Het gaat mij er vooral omdat het rommelt binnen Red Bull. Linksom of rechtsom is er gewoon een niet zo'n fijne cultuur meer op dit moment. Daarnaast blijven de resultaten uit. Gaat het op meerdere sportieve vlakken ook niet goed. Constructeurs titel is al zo goed als verloren en of Max het er nog uit weet te halen moeten wij ook nog maar afwachten.
Ze raken al hun ervaring op belangrijke posities kwijt. Nee, Newey was niet diegene die alles ontwierp, maar wel een bak aan ervaring en kunde die je kwijt bent. Nee, Courtenay was niet alleen, maar toch ook weer een bak ervaring en 50% van je hoofd strategieën kwijt. Ondertussen hebben ze allerlei problemen, een matige 2e coureur, slechte pitstoppen.
Daarnaast moeten ze ook nog een eigen motor ontwerpen. Tuurlijk hebben ze veel mensen bij Honda weggehaald en helpt Ford een handje mee, maar het is toch wat anders opeens.
Kortom chaos. Dat ga je niet keren met een bak onervaren mensen. In ieder geval niet binnen een jaar of twee.
Max heeft er nu al weinig lol mee. Auto gaat kut, FIA doet kut. Denk echt niet dat die nog zin heeft om bij Red Bull mee te draaien als die niet serieus kan meedoen voor de overwinning. Nu is het nog anders, want hij kan de titel nog pakken.
Natuurlijk gaat dat gebeuren, misschien zelfs al volgend jaar, want dat jaar wordt al lastig voor RBR. De onrust begon al begin dit jaar met dat gedoe rond Horner. Nu de ene na de andere topman het zinkende schip gaat verlaten, zal Max ook wel gaan. Vrees voor RBR dat ze over 2 jaar in het middenveld of zelfs de achterhoede racen.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:25 schreef Evenstar het volgende:
Mag toch hopen dat Max voor 2026 ergens anders een stoeltje regelt.
Ik heb wel weer zin in een bizarre Abu Dhabi thriller 🥵🤩quote:Op woensdag 25 september 2024 10:20 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat gebeuren, misschien zelfs al volgend jaar, want dat jaar wordt al lastig voor RBR. De onrust begon al begin dit jaar met dat gedoe rond Horner. Nu de ene na de andere topman het zinkende schip gaat verlaten, zal Max ook wel gaan. Vrees voor RBR dat ze over 2 jaar in het middenveld of zelfs de achterhoede racen.
En dit jaar kan alleen nog maar gered worden met Max' 4e wereldtitel. Hij staat 52 punten voor, de resterende 6 races moet hij dus gewoon finishen, en dan 1 plek achter Norris (of beter dan Norris), in het "slechtste" geval loopt Norris dan maar 7 punten in (als ze alle races 1 en 2 worden, wat ik overigens niet zie gebeuren), dan houdt-ie 10 punten over. Snelste racerondes en sprintraces niet meegerekend. Maar 1 DNF kan al fataal uitpakken. Laat het maar spannend worden.
Spreek voor jezelfquote:Op woensdag 25 september 2024 10:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb wel weer zin in een bizarre Abu Dhabi thriller 🥵🤩
Dat soort dingen is wel het ultieme droomscenario voor ons als kijker.
Denk dat McLaren zich aan het einde van het seizoen nog wel eens achter het oor krabbelt.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb wel weer zin in een bizarre Abu Dhabi thriller 🥵🤩
Dat soort dingen is wel het ultieme droomscenario voor ons als kijker.
Jij wil geen spannende ontknoping?quote:
Niet zo een als 2021, mijn hart ontplofte zowatquote:Op woensdag 25 september 2024 16:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij wil geen spannende ontknoping?
Een spannende ontknoping is alleen leuk als het de goede kant op valt.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jij wil geen spannende ontknoping?
Fantastisch, als dat 'normaal' was gegaan, of met de hele race Verstappen op 1 en Hamilton op 8 ofzo, was het allemaal ook niet zo gedenkwaardig. Nu is het juist door die spanning een van de meest intense sportmomenten die ik ooit mee heb gemaaktquote:Op woensdag 25 september 2024 16:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Niet zo een als 2021, mijn hart ontplofte zowat
Voor mij was dat tegelijkertijd ook zo én niet zo. Ik was echt heel vreemd rustig en "wist" dat hij zou gsan winnen. Alleen mijn verstand/ratio wilde daar (uiteraard!) niet aan. Dus die sprak voortdurend mijn gevoel tegen.quote:Op woensdag 25 september 2024 17:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Fantastisch, als dat 'normaal' was gegaan, of met de hele race Verstappen op 1 en Hamilton op 8 ofzo, was het allemaal ook niet zo gedenkwaardig. Nu is het juist door die spanning een van de meest intense sportmomenten die ik ooit mee heb gemaakt
Het is juist vanwege Max dat die problemen zo onderbelicht bleven omdat ie steeds het maximale uit de auto wist te halen. Hij heeft een beetje het Alonso in zijn hoogtijdagen probleem : zo goed zijn dat je de kwetsbaarheden van de auto maskeert en zelfs met een hok nog vooruit komt.quote:Op dinsdag 24 september 2024 19:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dus? Dat houdt toch nog steeds in dat RB nu gewoon richting een dal aan het gaan is? Denk je dat al die lui die jarenlang ervaring hebben opgedaan zomaar vervangen kunnen worden? Nieuwe (zelfgebouwde) motoren, relatief weinig ervaring, en onderlinge getouwtrek, of je het nou wil geloven of niet. Een geoliede machine als de voorgaande jaren gaat het voorlopig niet meer zijn. Zonder Max hadden ze nog steeds geen idee waarom de auto onbestuurbaar is
Ze kunnen nauwelijks meer een strakke pitstop neerzetten joh ...
Als Norris op 1 puntje het WDC mist kan me je oprapen, dan kom ik niet meer bij.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Denk dat McLaren zich aan het einde van het seizoen nog wel eens achter het oor krabbelt.
Ricciardo doet alles om Norries 1 puntje af te snoepen, terwijl McLaren een paar races daarvoor nog doodleuk Norris en Piastri liet wisselen van positie.
Wellicht, maar misschien voor Red Bull ook nog wel weer..quote:Op woensdag 25 september 2024 19:14 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Als Norris op 1 puntje het WDC mist kan me je oprapen, dan kom ik niet meer bij.
Maar ff, Mclaren heeft nog nergens grid penalties gehad vanwege onderdelen toch? Gaan ze het redden zonder grid penalties? Lijkt me dat er nog wel wat aan zit te komen.
Volgens mij zitten ze op alle grote componenten op de max, maar is er niks echt kapot, dus in principe kunnen ze ze allemaal nog gebruiken. Al zal er wel performance verlies zijn in een aantal van die onderdelen, dus weet je niet of ze die nog willen inzetten.quote:Op woensdag 25 september 2024 19:14 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Als Norris op 1 puntje het WDC mist kan me je oprapen, dan kom ik niet meer bij.
Maar ff, Mclaren heeft nog nergens grid penalties gehad vanwege onderdelen toch? Gaan ze het redden zonder grid penalties? Lijkt me dat er nog wel wat aan zit te komen.
Red Bull zit precies even ver, dus daar heb je niets aan.quote:Op woensdag 25 september 2024 20:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Volgens mij zitten ze op alle grote componenten op de max, maar is er niks echt kapot, dus in principe kunnen ze ze allemaal nog gebruiken. Al zal er wel performance verlies zijn in een aantal van die onderdelen, dus weet je niet of ze die nog willen inzetten.
Of Perez zet zijn auto in die van Norris...quote:Op woensdag 25 september 2024 21:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Stel dat Norris, Piastri of Max de auto een keer in de muur zetten, dan is de kans ook groot dat de motor naar zijn grootje is. Vraag me af of ze dan niet voor een gridstraf gaan. Tenzij McLaren en Red Bull gokken dat er niks kapot gaat, en er tijdens een race een motor ploft.
Daar heeft Perez te weinig cojones voor. Het is geen Bottas.quote:Op woensdag 25 september 2024 23:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Of Perez zet zijn auto in die van Norris...
Plus hij komt niet dichtbij genoeg.quote:Op donderdag 26 september 2024 07:19 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Daar heeft Perez te weinig cojones voor. Het is geen Bottas.
Goed voor de gezondheid!quote:
Dat ze met alles aan de max zitten zegt niks. Teams willen graag snel aan de max zitten, zodat als ze een keer achteraan staan ze zonder aan teveel gevolgen van alles een extra component kunnen opnemen.quote:Op woensdag 25 september 2024 20:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Volgens mij zitten ze op alle grote componenten op de max, maar is er niks echt kapot, dus in principe kunnen ze ze allemaal nog gebruiken. Al zal er wel performance verlies zijn in een aantal van die onderdelen, dus weet je niet of ze die nog willen inzetten.
Datquote:
Nou nou.quote:
Ik denk dat ie nog even in de buurt blijft, voor het geval Perez er na zijn thuis GP uitvliegtquote:Op donderdag 26 september 2024 18:47 schreef SiGNe het volgende:
TT kan veranderd worden in "zonder Ricciardo"
Red Bull moet Ricciardo aannemen als ambassadeur, PR doet hij erg goed.
Ik denk niet dat ze PER in gaan wisselen voor RIC. Daar presteert RIC momenteel echt niet goed genoeg voor.quote:Op donderdag 26 september 2024 19:17 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ik denk dat ie nog even in de buurt blijft, voor het geval Perez er na zijn thuis GP uitvliegt
Tsunoda ook niet eigenlijk, die leek in het begin van het seizoen aardig progressie te maken, maar laatste tijd zit daar behoorlijk de klad in volgens mij.quote:Op donderdag 26 september 2024 19:22 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze PER in gaan wisselen voor RIC. Daar presteert RIC momenteel echt niet goed genoeg voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |