Misschien vind ik wel dat ik, als ik gedwongen ben in mijn leven om ooit op medemensen te schieten, ik nooit meer vrij kan zijn.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
En ik vind het dubieus om vrij te willen zijn maar die vrijheid in een geval van nood niet willen beschermen.
Er zijn legio functies in militaire dienst waarbij je nooit zal hoeven schieten, overigens, maar de kans is uiteraard aanwezig. Dan zal degene die jouw dilemma deelt de gewetensbezwaarden wet moeten volgen, is geen makkelijke weg maar hij is er wel.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien vind ik wel dat ik, als ik gedwongen ben in mijn leven om ooit op medemensen te schieten, ik nooit meer vrij kan zijn.
Waarmee ik echt niet militairen wil beschuldigen, ik zal het zelf alleen nooit kunnen, ook niet als die persoon mijn land of zelfs mij of mijn familie aan wil vallen. En die vrijheid om daar voor te kunnen kiezen vind ik essentiëler dan het verdedigen van de landsgrens.
Geldt het trouwens nog steeds dat je afgekeurd kan worden op lengte? Ik meen me vaag wat te herinneren over de brief die ik als 18 jarige kreeg, en dat me toen opviel dat ik te lang was.quote:Op vrijdag 6 september 2024 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn legio functies in militaire dienst waarbij je nooit zal hoeven schieten, overigens, maar de kans is uiteraard aanwezig. Dan zal degene die jouw dilemma deelt de gewetensbezwaarden wet moeten volgen, is geen makkelijke weg maar hij is er wel.
Wat ik dan weer geen gewetensbezwaar vind is wat ik elders op FOK! lees (zie NWS NWS / Sneuvelbereidheid NL'ers groeit #2 Ja maar je doet het voor je land ), maar goed, dat is een heel ander verhaal.
Kun je te lang zijn voor het leger?quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:16 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Geldt het trouwens nog steeds dat je afgekeurd kan worden op lengte? Ik meen me vaag wat te herinneren over de brief die ik als 18 jarige kreeg, en dat me toen opviel dat ik te lang was.
Ik was verder sowieso afgekeurd, maar dat terzijde.
Da's wel heel kort door de bocht, want defensie kan ook niet schieten als er geen functionerende samenleving onder zit.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
En ik vind het dubieus om vrij te willen zijn maar die vrijheid in een geval van nood niet willen beschermen.
Er staat me echt wat van bij. Maar die tatoeages waren inderdaad een groter probleem.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Kun je te lang zijn voor het leger?
Je moet minstens 1,52 m groot zijn. Voor sommige functies is dit anders maar dit is eerder een uitzondering. Tatoeages in het aangezicht, de hals en in de nek zijn verboden en moeten verwijderd zijn op de dag van je inlijving. Wat drugs betreft, hanteert Defensie een nultolerantie.
Per functie geldt zowel een minimum- als een maximumlengte. Kijk bij de betreffende functie welke eisen van toepassing zijn.
Die tattoos in je gezicht waren zeker het probleem?
De cutoff was 2.00 meter, ik verwacht niet dat dit veranderd is eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:16 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Geldt het trouwens nog steeds dat je afgekeurd kan worden op lengte? Ik meen me vaag wat te herinneren over de brief die ik als 18 jarige kreeg, en dat me toen opviel dat ik te lang was.
Ik was verder sowieso afgekeurd, maar dat terzijde.
Als pas geslaagde VWO-scholier van 18 jaar heb ik in diensttijd veel doorzettingsvermogen gekweekt door vooral tijdens oefeningen heel veel kutte dingen te moeten doen en ondergaan. Als je dacht, nu is het wel afgelopen dan begon het gezeik weer .... en weer ... en weer.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's wel heel kort door de bocht, want defensie kan ook niet schieten als er geen functionerende samenleving onder zit.
Er moet ook nog iemand brood bakken zeg maar. Anders houdt het vrij snel op. Zorgen dat het land doordraait is hier ook gewoon onderdeel van.
Ik weet niet wat ik zou doen trouwens mocht er stront aan de knikker komen. Momenteel geen relatie, geen huisdieren (geen huis) en met een prima conditie en het lijkt me wel spannend, werken onder zo'n extreme druk. Denk alleen dat ik dat mentaal absoluut niet trek. Zit hier niet voor niks op Fok natuurlijk
Dan herinner ik het me toch goed, ik ben te lang.quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De cutoff was 2.00 meter, ik verwacht niet dat dit veranderd is eigenlijk.
Niet handig als je hoofd telkens boven de loopgraaf uitsteekt nee.quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:55 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dan herinner ik het me toch goed, ik ben te lang.
Excuses, ontopic maar weer.
Mja. Peace tekentje op je voorhoofd tatoeëren en dan lekker dienst weigerenquote:Op vrijdag 6 september 2024 13:02 schreef Cupfighter het volgende:
Als tatoeages een probleem is dan vallen er veel mensen af voor dienst
Weet je omgeving de rest van je leven wat voor vlees ze in de kuip hebben.quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja. Peace tekentje op je voorhoofd tatoeëren en dan lekker dienst weigeren
Tatoeages zijn een vorm van zelfverminking, het leger vindt personen die dit zichzelf hebben aangedaan psychisch wankele personen. Een S5 dus.quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:02 schreef Cupfighter het volgende:
Als tatoeages een probleem is dan vallen er veel mensen af voor dienst
Godzijdank zijn BN'ers totaal niet relevant en daarbij, de geheimen van Nederlandse BN'ers kan iedereen, naar ik begrijp, tegenwoordig via juice kanalen tot zich nemen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:55 schreef Origami94 het volgende:
Waarom kijkt Schoof altijd alsof hij zich afvraagt of jij weet dat hij weet dat jij weet wat hij weet.
Als ex AIVD'er weet hij waarschijnlijk de geheimen van elke bn'er
Ik denk dat Schoof wel zeker is dat jij niet weet wat hij weet hoor.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:55 schreef Origami94 het volgende:
Waarom kijkt Schoof altijd alsof hij zich afvraagt of jij weet dat hij weet dat jij weet wat hij weet.
quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:04 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Tatoeages zijn een vorm van zelfverminking, het leger vindt personen die dit zichzelf hebben aangedaan psychisch wankele personen. Een S5 dus.
Dat was ooit inderdaad de gedachtengang, vergeet niet dat dit soort regels soms heel oud zijn.quote:
Eens.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was ooit inderdaad de gedachtengang, vergeet niet dat dit soort regels soms heel oud zijn.
Zie ook broederdienst en waarom dat fenomeen bestond.
"Ask not what your country can do for you – ask what you can do for your country"quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dienstplicht is natuurlijk van de zotten.
Stikstofplannen kwamen pas eind dit jaar, toch?quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Benieuwd welke gaten er in hun onderbouwing zitten... En dan met name bij hun asielplannen en stikstofplannen
Als ik dan per se in dienst moet, kan ik wel onderdeel zijn van een online trollenleger.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:14 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
"Ask not what your country can do for you – ask what you can do for your country"
quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Stikstofplannen kwamen pas eind dit jaar, toch?
https://nos.nl/artikel/25(...)provincies-van-tafelquote:De verwachting is dat het kabinet binnen twee weken in het regeerprogramma of anders op Prinsjesdag met alternatieve plannen zal komen.
Ja, maar daar staan dus geen stikstofplannen in volgens de minister, die zijn nog niet af. Daar zal dus hetzelfde vage verhaal staan als in het hoofdlijnenakkoord.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)provincies-van-tafel
Weer x jaar stilstand genotquote:Op vrijdag 6 september 2024 20:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar daar staan dus geen stikstofplannen in volgens de minister, die zijn nog niet af. Daar zal dus hetzelfde vage verhaal staan als in het hoofdlijnenakkoord.
quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als ik dan per se in dienst moet, kan ik wel onderdeel zijn van een online trollenleger.
Die onderbouwing is er dus gewoon niet, begrijp ik. Verder broeit het aardig bij de NSC:quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Benieuwd welke gaten er in hun onderbouwing zitten... En dan met name bij hun asielplannen en stikstofplannen
En de lezing van Omtzigt is bij NSC'ers ook niet erg goed gevallen met name het nogal racistische verhaal over geboortes viel niet lekker.quote:Sommige NSC'ers willen de partij nu al 'ontpieteren'
De NSC-fractie sprak af afstand te houden van de coalitie, maar in korte tijd kroop partijleider Pieter Omtzigt daar juist dichter tegenaan.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ontpieteren-a4864845
Dat zou bijzonder zijn want alles zou uitgewerkt zijn in deze regeerakkoord dus ook hoe ze dit willen aanpakken lijkt me. Wellicht heb ik de quote gemist van minister waarin ze het weer uitstelt.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar daar staan dus geen stikstofplannen in volgens de minister, die zijn nog niet af. Daar zal dus hetzelfde vage verhaal staan als in het hoofdlijnenakkoord.
Ben dan wel benieuwd, wat is je definitie van racisme?quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
[..]
En de lezing van Omtzigt is bij NSC'ers ook niet erg goed gevallen met name het nogal racistische verhaal over geboortes viel niet lekker.
Ja dat ontPieteren kan niet snel genoeg gebeuren. Nouja eigenlijk zou het beter zijn als wat stoeltjes 'geroofd' worden om dat verhaal te vertellen. Misschien moet die Vroonhoven haar conclusies trekken, stoppen met collaboreren en op eigen titel in de kamer gaan zitten.quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die onderbouwing is er dus gewoon niet, begrijp ik. Verder broeit het aardig bij de NSC:
[..]
En de lezing van Omtzigt is bij NSC'ers ook niet erg goed gevallen met name het nogal racistische verhaal over geboortes viel niet lekker.
Ze gaf in het debat van vorige week aan dat het stikstofbeleid in hoofdlijnen in het regeerprogramma zou staan, maar het is inderdaad bij uitstek een thema waar het juist om de details gaat. Je kan in het regeerprogramma prima opnemen dat de stikstofuitstoot naar beneden wordt gebracht door luchtwassers en aangepast veevoer, maar als dat in de praktijk geen stand houdt ben je geen moer opgeschoten.quote:Op vrijdag 6 september 2024 22:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zou bijzonder zijn want alles zou uitgewerkt zijn in deze regeerakkoord dus ook hoe ze dit willen aanpakken lijkt me. Wellicht heb ik de quote gemist van minister waarin ze het weer uitstelt.
Ze zullen sowieso met een hele goede onderbouwing moeten komen hoe de metingen opeens anders uitgevoerd kunnen en mogen worden. En dan met nadruk op mogen want Vollenbroek en co staan al in startblokken om weer naar rechter te stappen. Dan kijkt Raad van State ongetwijfeld ook mee.
Je hebt nu kind met badwater weggegooid; lees: al het geld in de fondsen zijn al herverdeeld. Dat wordt dan weer lekker broekriem aanhalen komende jaren als ze toch moeten terugkrabbelen.
Wat moet de conclusie dan zijn van zijn verhaal over hoge geboortecijfers in Afrika? Hij laat ons raden. Het enige wat ik kan bedenken is dat het moet betekenen dat hij bedoelt dat de kinderen die daar nu geboren worden over 20, 30 jaar hierheen willen? Met mensen als de huidige regering lijkt het mij waarschijnlijker dat hij bedoelt dat daar dan voor ons geen plek is zeker.quote:Op vrijdag 6 september 2024 22:10 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ben dan wel benieuwd, wat is je definitie van racisme?
Als ze maar niet weer met INNOVATIE-stokpaardje gaan komen. Echt dood- en doodmoe word ik daarvan.quote:Op vrijdag 6 september 2024 22:15 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ze gaf in het debat van vorige week aan dat het stikstofbeleid in hoofdlijnen in het regeerprogramma zou staan, maar het is inderdaad bij uitstek een thema waar het juist om de details gaat. Je kan in het regeerprogramma prima opnemen dat de stikstofuitstoot naar beneden wordt gebracht door luchtwassers en aangepast veevoer, maar als dat in de praktijk geen stand houdt ben je geen moer opgeschoten.
Het is gewoon een Pavlov reactie om elke discussie over demografie dood te slaan met beschuldigingen van racisme. Dat mag, maar laten we dan eerst even definiëren wat racisme is. Dat is het enige waar ik om vroeg, en dat mis ik ook in jouw antwoord.quote:Op vrijdag 6 september 2024 22:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat moet de conclusie dan zijn van zijn verhaal over hoge geboortecijfers in Afrika? Hij laat ons raden. Het enige wat ik kan bedenken is dat het moet betekenen dat hij bedoelt dat de kinderen die daar nu geboren worden over 20, 30 jaar hierheen willen? Met mensen als de huidige regering lijkt het mij waarschijnlijker dat hij bedoelt dat daar dan voor ons geen plek is zeker.
Waarom denk je dat Baudet er als de kippen bij is om het toe te juichen
Nouja die discussie over demografie moet blijkbaar gevoerd worden. Geen idee waarom je komt met elke discussie doodslaan met beschuldiging van racisme. Het verhaal van Omtzigt hoeft niet racistisch te zijn ik denk dat hij het vast niet racistisch bedoelt. De associatie die ik heb met willekeurig angstzaaien met geboortecijfers in Afrika heb is alleen die met extreem-rechtse demagogen. Maar dat hoeft natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 6 september 2024 22:26 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is gewoon een Pavlov reactie om elke discussie over demografie dood te slaan met beschuldigingen van racisme. Dat mag, maar laten we dan eerst even definiëren wat racisme is. Dat is het enige waar ik om vroeg, en dat mis ik ook in jouw antwoord.
Ach, kom nou het is een hondenfluitje eerste klas wat zo uit de koker van Wilders of Baudet gekropen kan zijn en ja, dat is een racistisch hondenfluitje en dat snap je donders goed.quote:Op vrijdag 6 september 2024 22:26 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is gewoon een Pavlov reactie om elke discussie over demografie dood te slaan met beschuldigingen van racisme. Dat mag, maar laten we dan eerst even definiëren wat racisme is. Dat is het enige waar ik om vroeg, en dat mis ik ook in jouw antwoord.
Rechterlijke macht nog verder uitkleden zodat je pas over 10 jaar een uitspraak hebtquote:Op vrijdag 6 september 2024 22:15 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ze gaf in het debat van vorige week aan dat het stikstofbeleid in hoofdlijnen in het regeerprogramma zou staan, maar het is inderdaad bij uitstek een thema waar het juist om de details gaat. Je kan in het regeerprogramma prima opnemen dat de stikstofuitstoot naar beneden wordt gebracht door luchtwassers en aangepast veevoer, maar als dat in de praktijk geen stand houdt ben je geen moer opgeschoten.
In elk geval is het maar een vaag verhaal voor iemand die wil denken in oplossingen. Hij wil een discussie op dit onderwerp aanzwengelen zonder zelf te weten wat dan de oplossing is.quote:Op vrijdag 6 september 2024 23:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, kom nou het is een hondenfluitje eerste klas wat zo uit de koker van Wilders of Baudet gekropen kan zijn en ja, dat is een racistisch hondenfluitje en dat snap je donders goed.
Denken in oplossingen vereist dat je ook met oplossingen komt en dat doet hij niet.quote:Op vrijdag 6 september 2024 23:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
In elk geval is het maar een vaag verhaal voor iemand die wil denken in oplossingen. Hij wil een discussie op dit onderwerp aanzwengelen zonder zelf te weten wat dan de oplossing is.
Mij is in ieder geval niet duidelijk wat de geboortecijfers van Congo met onze demografie te maken hebben. Of wat wij daar dan mee moeten.
Ach, zo is hij nu eenmaal. Maandenlang zat hij zijn beoogde gedoogpartners te bedreigen met zijn slikken of stikken tactiek over een extraparlementair kabinet en sinds het kabinet er is doet hij er alles aan om het niet extraparlementair te laten zijn. Of hij weet werkelijk niet waar hij mee bezig is of hij is zo'n typische machiavellistische machtspoliticus die over lijken gaat. Zoals CDA'ers destijds (naar horen zeggen) hebben verklaard dat Omtzigt een 'psychopaat, teringhond en labiel' is.quote:Op vrijdag 6 september 2024 23:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
In elk geval is het maar een vaag verhaal voor iemand die wil denken in oplossingen. Hij wil een discussie op dit onderwerp aanzwengelen zonder zelf te weten wat dan de oplossing is.
Mij is in ieder geval niet duidelijk wat de geboortecijfers van Congo met onze demografie te maken hebben. Of wat wij daar dan mee moeten.
NSC is toch een normale partij? Dan kunnen ze hun oprichter en leider afzetten.quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
]
Die ontwikkeling is in Afrika al een paar decennia gaande 😉quote:Op vrijdag 6 september 2024 23:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Daarbij geeft hij zelf al aan dat in welvarende Aziatische landen ook sprake is van een krimpende bevolking. Mocht er ooit wat welvaart in Afrika komen zal daar zeer waarschijnlijk net als in de rest van de wereld dezelfde ontwikkeling plaatsvinden dat er minder kinderen komen.
Dus Pieter Omtzigt gebruikt de H.J. Schoo lezing om in het geheim signalen naar extreem-rechts te sturen dat hij aan hun racistische kant staat? En dat moet dan zo overduidelijk zijn dat ik dat ‘donders goed’ weet?quote:Op vrijdag 6 september 2024 23:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, kom nou het is een hondenfluitje eerste klas wat zo uit de koker van Wilders of Baudet gekropen kan zijn en ja, dat is een racistisch hondenfluitje en dat snap je donders goed.
Als het al feiten zijn (hij negeert dat de bevolkingsgroei in Afrika af neemt, dat de eerste Afrikaanse landen al onder die 2,1 kinderen per vrouw die nodig zijn voor instandhouding komen en dat grote landen als Ethiopië en Kenia heel hard richting die 2,1 gaan als je de trend ziet), dan nog zijn het onzinnige feiten om te benoemen in een toespraak over Nederland. Behalve als je een soort angst voor 'omvolking' of andere buitenlanderhaat wil aanwakkeren.quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:47 schreef nostra het volgende:
Het wordt wel een beetje vermoeiend dat feiten benoemen nu ook al dog whistles zijn.
quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als het al feiten zijn (hij negeert dat de bevolkingsgroei in Afrika af neemt, dat de eerste Afrikaanse landen al onder die 2,1 kinderen per vrouw die nodig zijn voor instandhouding komen en dat grote landen als Ethiopië en Kenia heel hard richting die 2,1 gaan als je de trend ziet), dan nog zijn het onzinnige feiten om te benoemen in een toespraak over Nederland. Behalve als je een soort angst voor 'omvolking' of andere buitenlanderhaat wil aanwakkeren.
Als je hier buitenlanderhaat ook maar in de verste verte weet te ontwaren, dan mis je toch echt het hoofdpunt dat hij probeert te adresseren.quote:De Staatscommissie Demografische Ontwikkelingen,
het CBS en het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI) maken allemaal projecties met een
fertiliteit van tussen de 1,3 en 1,8. Het zou relevant zijn
ook te kijken naar scenario’s met ultra-lage fertiliteit en
grote natuurlijke bevolkingsdaling. De afgelopen jaren
overschatte het CBS constant de vruchtbaarheidscijfers
in de gepubliceerde scenario’s. Er is geen enkel scenario
waarin de huidige vruchtbaarheid van Spanje of ZuidKorea als uitgangspunt is genomen. Dat is onverstandig.
Deze lage geboortecijfers hebben een aantal effecten:
1. Bij de huidige bevolkingscijfers en economische
groei in Midden- en Oost-Europa kan en zal er geen
sprake zijn van permanente hoge migratie vanuit bijvoorbeeld Polen naar Nederland. Dat betekent dat arbeidsmigranten uit andere landen zullen komen en
dat zijn landen buiten Europa.
2. De economische, sociale en geopolitieke implicaties
van een snelle bevolkingskrimp in delen van de wereld, terwijl er nog steeds sprake is van een enorme
bevolkingsgroei in vooral Afrika en stukken van het
Midden-Oosten, zijn moeilijk te onderschatten. Zo
werden in Ethiopië in 2023 meer kinderen geboren
dan in alle 27 landen van de EU samen. Voor de Democratische Republiek Congo geldt hetzelfde. In Nigeria werden meer dan twee keer zoveel kinderen geboren als in alle EU-landen samen.
3. Voor migratie is dat belangrijk. Bij beperkte netto migratie in Nederland en Europa zal de bevolking relatief snel gaan afnemen de komende jaren, tenzij het
geboortecijfer langdurig en fors stijgt.
We hebben heel lang het debat over demografie vermeden. En dan vooral het debat over het lage geboortecijfer
in Europa en nu ook in delen van Oost-Azië. We kunnen
dat niet blijven doen. Zaken als ontoereikende huisvesting belemmeren jongeren hun eigen leven te leiden.
Maar ook over de bredere gevolgen zullen we snel een
debat moeten aangaan, want de geopolitieke gevolgen
van totaal nieuwe verhoudingen in bevolking tussen de
werelddelen zullen groot zijn. En dat proces heeft zich de
afgelopen jaren versneld, terwijl wij in het Nederlandse
publieke debat aan het navelstaren waren.
Als we migratie fors beperken en het geboortecijfer
blijft laag, dan zullen we te maken hebben met een snel
krimpende bevolking. Dat is geen aantrekkelijk scenario
Wat is anders de reden dat hij de geboortecijfers van Congo, Nigeria en Ethiopië noemt? Dat is toch puur om een angst aan te wakkeren dat die mensen hierheen komen?quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:56 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
Als je hier buitenlanderhaat ook maar in de verste verte weet te ontwaren, dan mis je toch echt het hoofdpunt dat hij probeert te adresseren.
En buiten dat, je kunt best benoemen dat er niet voldoende kinderen worden geboren om de bevolking uberhaupt in stand te houden, maar hoezo is dat iets dat je poitiek kunt maken? Ik vind het echt niet gek dat er veel mensen, vooral vrouwen, een erg onaangenaam gevoel krijgen bij het benoemen van die problematiek. Het is bij uitstek een persoonlijke keuze of, en hoeveel kinderen men zou wensen te krijgen. De noodzaak voor voldoende kinderen om de bevolking in stand te houden zou daar op geen enkele manier onderdeel van hoeven zijn, laat staan dat dat nog eens benadrukt wordt door de overheid.quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als het al feiten zijn (hij negeert dat de bevolkingsgroei in Afrika af neemt, dat de eerste Afrikaanse landen al onder die 2,1 kinderen per vrouw die nodig zijn voor instandhouding komen en dat grote landen als Ethiopië en Kenia heel hard richting die 2,1 gaan als je de trend ziet), dan nog zijn het onzinnige feiten om te benoemen in een toespraak over Nederland. Behalve als je een soort angst voor 'omvolking' of andere buitenlanderhaat wil aanwakkeren.
Het is een feitencomplex op basis waarvan je moet handelen. Wat dat handelen dan precies is, is open voor discussie. De laatste optie die jij noemt is de meest logische (maar vereist wel een plan), een ander is het accepteren van een aanzienlijke welvaartsdaling, nog een ander is het promoten van geboortes (dat kan richting het enge gaan als je dat als overheidstaak ziet).quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:59 schreef Hanca het volgende:
Wat is anders de reden dat hij de geboortecijfers van Congo, Nigeria en Ethiopië noemt? Dat is toch puur om een angst aan te wakkeren dat die mensen hierheen komen?
Wat mij betreft zou hij blij moeten zijn dat daar nog wel kinderen worden geboren, over een jaar of 30 hebben we die mensen wellicht keihard nodig omdat de EU dan volkomen vergrijsd is. We moeten ons er dus op voor gaan bereiden dat we die mensen meer moeten verwelkomen.
Zo kennen we Pietertje weer.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:34 schreef nostra het volgende: En precies zoals Omtzigt zelf zegt: én geen netto-immigratie willen én geen natuurlijke bevolkingsaanwas is onwenselijk. Maar hoe wil hij dat dan oplossen? Dat blijkt nergens uit. Ik vond het daarom maar een warrig verhaal met veel interne tegenstellingen.
Kom op man, hoe je feiten gebruikt zegt alles. Bijvoorbeeld als je feiten benoemt dat Joden vaker dan gemiddeld in het bankwezen zitten. En joden zijn rijker dan gemiddeld. En dat joden vaker bij linkse kranten werken dan gemiddeld. Enzovoort Vul maar in wat die opsomming moet betekenen. Snap je dan dat zon opsomming van feiten misschien wel antisemitisch bedoeld is?quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:47 schreef nostra het volgende:
Het wordt wel een beetje vermoeiend dat feiten benoemen nu ook al dog whistles zijn.
Het lijkt mij een stuk waarschijnlijker dat jij helemaal geen discussie wil over demografische ontwikkeling. Want we kunnen het daar over hebben. Ik heb toch een postje geplaatst over het betoog van Omtzigt aangaande die ontwikkeling.quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:39 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dus Pieter Omtzigt gebruikt de H.J. Schoo lezing om in het geheim signalen naar extreem-rechts te sturen dat hij aan hun racistische kant staat? En dat moet dan zo overduidelijk zijn dat ik dat ‘donders goed’ weet?
Ik vind het alternatief een stuk waarschijnlijker. Namelijk dat Pieter Omtzigt helemaal geen racist is die bezig is met verborgen hondenfluitjes naar zijn mede-racisten, maar dat links Nederland massaal in een kramp schiet als je iets roept over volken.
Wat bedoelt Boekenstijn met de kamer? Bedoelt hij de regeringspartijen of was het breedgedragen?quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:44 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Het is niet willen weten, doofpotten..vergeten, verzwijgen.
Waarom ? Vastgeroest zijn in zwartwitdenken..... Palestijnen zijn slecht en men is bang om in antisemitisme terecht te komen met scherpe veroordelingen . En bang om in debat openlijk zionistische terreur goed te praten of die schijn te wekken.
Het is altijd hetzelfde liedje.quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:39 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dus Pieter Omtzigt gebruikt de H.J. Schoo lezing om in het geheim signalen naar extreem-rechts te sturen dat hij aan hun racistische kant staat? En dat moet dan zo overduidelijk zijn dat ik dat ‘donders goed’ weet?
Ik vind het alternatief een stuk waarschijnlijker. Namelijk dat Pieter Omtzigt helemaal geen racist is die bezig is met verborgen hondenfluitjes naar zijn mede-racisten, maar dat links Nederland massaal in een kramp schiet als je iets roept over volken.
Altijd hetzelfde liedje ja. Wat hebben de geboortecijfers in Congo en Ethopie met onze demografie te maken?quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is altijd hetzelfde liedje.
Migratie is geen probleem, alleen opvang. Migratie heeft geen invloed op andere problemen zoals huizentekorten Arbeidsmigratie is het echte probleem. We hebben arbeidsmigranten nodig om de vergrijzing tegen te gaan. Nee dit is niet tegenstrijdig, waarom begin je er überhaupt over? Racist!
Ik ga Omtzigt niet verdedigen, maar de strekking van zijn verhaal lijkt me dat door hogere geboortecijfers daar de migratie hier naar toe niet af zal nemen en dat we daar dus iets mee moeten. Dat is uiteraard waar.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde liedje ja. Wat hebben de geboortecijfers in Congo en Ethopie met onze demografie te maken?
Die vraag hebben we nu al meermaals gesteld maar een antwoord, ho maar.
Daarbij noem ik Omtzigt helemaal geen racist voor zijn warrige lezing zonder oplossingen. Dat stukje had wel heel racistische vibes. Omdat hij zo vaag blijft, niet echt uitspreekt wat hij dan bedoelt. Polen komen straks niet meer, geboortecijfers in deze specifieke landen zijn hoog. Vul maar in is ongeveer wat Omtzigt zegt. Hoe interpreteer jij dat dan?
Dit is precies op de manier hoe Baudet het deed voordat hij ging borealen. Waarom denk je dat die lekker gaat erop.
Wat is dan Omtzigts oplossing voor arbeidsmigratie? Wat is zijn oplossing voor het geboortecijfer.
Zelenskyy was nog in Duitsland denk ikquote:Op zaterdag 7 september 2024 11:44 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Minister Wilders van alle zaken was in UA vandaag…
https://www.ad.nl/buitenl(...)eer-wapens~a93cbee3/quote:Zelensky reist na zijn bezoek aan Duitsland door naar Italië. Daar ontmoet hij de Italiaanse premier Giorgia Meloni en gaat hij naar een economisch forum.
Jouw verhaal is zo mogelijk nog slechter. Omtzigt snijd volgens jou een onderwerp aan, dat dus wel besproken mag worden. Maar de oplossingen mogen niet besproken worden.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik ga Omtzigt niet verdedigen, maar de strekking van zijn verhaal lijkt me dat door hogere geboortecijfers daar de migratie hier naar toe niet af zal nemen en dat we daar dus iets mee moeten. Dat is uiteraard waar.
Dat hij verder geen oplossingen noemt verbaast me niets, want elke mogelijke oplossing noemen jaagt weer een bepaalde groep de gordijnen in.
Zelensky vindt dit ongemakkelijkquote:Op zaterdag 7 september 2024 11:44 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Maar is dat waar?quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik ga Omtzigt niet verdedigen, maar de strekking van zijn verhaal lijkt me dat door hogere geboortecijfers daar de migratie hier naar toe niet af zal nemen en dat we daar dus iets mee moeten. Dat is uiteraard waar.
Volgens mij willen sommige mensen dat racisme niet meer benoemd wordt, dan komen de politici van Nederland met oplossingen voor onze problemen. Nu kunnen ze dat niet want dan begint men meteen volledig onterecht over racisme.quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:38 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Maar is dat waar?
Als je het hebt over asielmigratie wordt dan nauwelijks bepaald door het geboortecijfer in het land van herkomst. Het wordt vooral gedreven door zaken als oorlog en onderdrukking in het land van herkomst. We worden niet overspoeld door Nigerianen ondanks dat het het meest bevolkte land van Afrika is met hoge geboortecijfers.
Bij arbeidsmigratie komt een heel groot deel uit Oost-Europa waar al helemaal geen overschot is. Dus ook daar lijkt het niet gedreven door geboortecijfers maar door de mogelijkheid tot migratie zoals binnen de EU aanwezig. Die mogelijkheid is er voor Afrika niet.
We moeten dingen niet zomaar aannemen omdat Pieter het zegt maar kritisch zijn.
Totale tijdsverspilling om hierover in de tweede kamer in debat te gaan.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:44 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Het is niet willen weten, doofpotten..vergeten, verzwijgen.
Waarom ? Vastgeroest zijn in zwartwitdenken..... Palestijnen zijn slecht en men is bang om in antisemitisme terecht te komen met scherpe veroordelingen . En bang om in debat openlijk zionistische terreur goed te praten of die schijn te wekken.
We weten dat dit niet waar is, het wordt gedreven door mensensmokkel. Als het geboortecijfer hoog blijft komen er meer mensen deze kant op, dat is gewoon een feit.quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:38 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Maar is dat waar?
Als je het hebt over asielmigratie wordt dan nauwelijks bepaald door het geboortecijfer in het land van herkomst. Het wordt vooral gedreven door zaken als oorlog en onderdrukking in het land van herkomst.
Dat zeg ik niet.quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jouw verhaal is zo mogelijk nog slechter. Omtzigt snijd volgens jou een onderwerp aan, dat dus wel besproken mag worden. Maar de oplossingen mogen niet besproken worden.
In welke hoedanigheid was Wilders daar?quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:44 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Dit is in Italiëquote:Op zaterdag 7 september 2024 11:44 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
De welvaart neemt in vrijwel heel Afrika toe en de geboortecijfers dalen al decennia. Het dringt hier alleen niet door omdat een deel is blijven hangen in een beeld van de jaren 80.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We weten dat dit niet waar is, het wordt gedreven door mensensmokkel. Als het geboortecijfer hoog blijft komen er meer mensen deze kant op, dat is gewoon een feit.
Een lager geboortecijfer heeft een vrijwel causaal verband met welvaart.
Het gaat niet om mogen, het gaat erom dat de oplossingen geen politiek draagvlak hebben. Datzelfde geldt voor de problemen in de zorg of de sociale voorzieningen, vooral op middellange termijn. Elke oplossing die daar daadwerkelijk effect op sorteert - of het nu vanuit linkse invalshoek is door enorme overheidsbemoeienis en leven met economische krimp of vanuit rechtse invalshoek door daarin flink te snijden - raakt een groep (of iedereen) hard en dat wil niemand. Dus blijft de olifant maar in de hoek staan en vindt Omtzigt zichzelf al heel wat door vast te stellen dat er een olifant in de hoek staat.quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Jouw verhaal is zo mogelijk nog slechter. Omtzigt snijd volgens jou een onderwerp aan, dat dus wel besproken mag worden. Maar de oplossingen mogen niet besproken worden.
Toch wel frappant dat je in drie paragrafen slechts één keer een correct punt maakt. Zoals ik al zei, geboortecijfer is vrijwel causaal verbonden met welvaart.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:13 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
De welvaart neemt in vrijwel heel Afrika toe en de geboortecijfers dalen al decennia. Het dringt hier alleen niet door omdat een deel is blijven hangen in een beeld van de jaren 80.
En asielmigratie wordt niet primair gedreven door mensensmokkel maar door conflict. Daarom komen ze ook vrijwel allemaal uit een beperkt aantal landen in plaat van een afspiegeling van Afrika te vormen.
We kregen bijvoorbeeld nauwelijks Syriërs hier tot het daar oorlog was. Als er in het land van herkomst niets aan de hand is in een asielaanvraag ook niet erg kansrijk (zie inwilligingspercentages per land hiervoor).
Ja hier ben ik het wel volledig eens. Eigenlijk wel ironisch dan dat hij zijn tekst denken in oplossingen noemt. Terwijl als we het zo zien, hij laat alleen de olifanten in de kast zien. Hij dus eigenlijk een praatje deed over denken in problemen. Wat misschien niet het meest domme om te doen is. Maar ook niet super nuttig.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Het gaat niet om mogen, het gaat erom dat de oplossingen geen politiek draagvlak hebben. Datzelfde geldt voor de problemen in de zorg of de sociale voorzieningen, vooral op middellange termijn. Elke oplossing die daar daadwerkelijk effect op sorteert - of het nu vanuit linkse invalshoek is door enorme overheidsbemoeienis en leven met economische krimp of vanuit rechtse invalshoek door daarin flink te snijden - raakt een groep (of iedereen) hard en dat wil niemand. Dus blijft de olifant maar in de hoek staan en vindt Omtzigt zichzelf al heel wat door vast te stellen dat er een olifant in de hoek staat.
Nee. Er is wel meer dat voor migratie zorgt dan welvaart. Bijvoorbeeld netwerk, als je via je netwerk (bijvoorbeeld familie) binding hebt met een land ga je daar eerder heen. Ik heb iets van twee jaar in Berlijn gewoond niet omdat daar meer welvaart is maar omdat me dat leuk leek omdat ik daar een netwerk heb. Onze uni's zitten niet vol met arme buitenlandse studenten, die zijn over het algemeen juist rijker dan hun landgenoten. Die kunnen om legio redenen komen misschien willen ze wel blowen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat is wat voor migratie zorgt, gebrek aan welvaart. Dat is niet hetzelfde als 'conflict'. Mensensmokkel is de enige manier om vanuit Afrika bij Ter Apel terecht te komen. Het inwillingspercentage is juist veel te hoog, wat dat betreft is Syrië een prima voorbeeld. Eritreeërs zouden we ook gewoon niet meer toe moeten laten.
Ja de oplossing moet ook wel realistisch zijn natuurlijk. Vind je dat geen legitieme redenen om een oplossing te verwerpen dan als het bijvoorbeeld niet kan. Daarbij men hoeft een oplossing toch geen optie te vinden.quote:Ik noem nu al oplossingen en dan zijn de antwoorden steevast 'kan niet, mag niet, verdragen' bla bla. Tja
Je heb het weer verkeerd om.quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee. Er is wel meer dat voor migratie zorgt dan welvaart.
Het kan leiden tot een duidelijk standpunt van de Kamer over militaire en politieke steun aan de zionistische terreur.quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Totale tijdsverspilling om hierover in de tweede kamer in debat te gaan.
Alsof een terroristische organisatie of Israëlische politici hier iets van aan gaan trekken.
Dat er meer komt kijken bij een probleem dan één factor. Nee dat heb ik zeker niet verkeerd.quote:
Die netwerken zijn er zeker, daar vindt de meeste mensensmokkel plaats.quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat er meer komt kijken bij een probleem dan één factor. Nee dat heb ik zeker niet verkeerd.
Daarom krijg je slechte migratiediscussies. Als mensen er wel heel graag over willen discussieren. Maar dat dan volledig plat willen slaan op hun stokpaardje.
Je kunt krampachtig vasthouden dat iets als netwerken geen rol speelt bij migratie. Dan heb je het fout, zijn genoeg onderzoeken naar die je tot je kunt nemen.
Daar had ik het niet over. Ik heb het over netwerken van mensen in landen. Bijvoorbeeld iemand uit Suriname komt sneller in Nederland terecht dan in Denemarken. Een Indier migreert eerder in Engeland dan naar Nederland. Dat heeft niet alleen met kolonies te maken, zie je bijvoorbeeld ook in Amerika waar dan in bepaalde staten veel Latinos wonen in andere niet.quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die netwerken zijn er zeker, daar vindt de meeste mensensmokkel plaats.
Dat is geen verschil. Die netwerken ontstaan en worden in stand gehouden door ofwel migratie vanuit koloniën ofwel mensensmokkel.quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. Ik heb het over netwerken van mensen in landen.
Dat is wel een verschil. Als jij migratie voor liefde of voor kennis ontkent, het effect van netwerken wil beperken tot netwerken van mensensmokkel. Is discussie toch zinloos met jouw gebrek aan kennis en gebrek aan nieuwsgierigheid om wijzer te worden.quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is geen verschil. Die netwerken ontstaan en worden in stand gehouden door ofwel migratie vanuit koloniën ofwel mensensmokkel.
Omdat het dit soort mensen niet gaat om de influx, het gaat om de influx van (licht) bruine mensen met een ander geloof. Als de rest van de wereld zou bestaan uit roomblanke mensen die niet in Allah geloven die hierheen komen, ook al is het als gelukszoeker, zou deze hele discussie (en dit hele Kabinet) er niet zijn. Ze vergeten dat wij in de jaren 50 en 60 onze halve bevolking als gelukszoekers naar Canada en Australie hebben gestuurd, notabene opinstigatie van de overheid.quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is wel een verschil. Als jij migratie voor liefde of voor kennis ontkent, het effect van netwerken wil beperken tot netwerken van mensensmokkel. Is discussie toch zinloos met jouw gebrek aan kennis en gebrek aan nieuwsgierigheid om wijzer te worden.
Nou dat wil ik Dakka niet direct toeschuiven. Ik denk dat je dan ook onderschat hoeveel mensen in Nederland gewoon zwaar conservatief zijn en alles wat vreemd is met grote argwaan bekijken. De doe maar normaal types. Niet voor niks had PVV eventjes een Polenmeldpunt, dat was niet omdat die polen bruin waren. Er zijn denk ik genoeg mensen te vinden die ook een hekel hebben aan de meeste expats.quote:Op zaterdag 7 september 2024 17:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat het dit soort mensen niet gaat om de influx, het gaat om de influx van (licht) bruine mensen met een ander geloof. Als de rest van de wereld zou bestaan uit roomblanke mensen die niet in Allah geloven die hierheen komen, ook al is het als gelukszoeker, zou deze hele discussie (en dit hele Kabinet) er niet zijn. Ze vergeten dat wij in de jaren 50 en 60 onze halve bevolking als gelukszoekers naar Canada en Australie hebben gestuurd, notabene opinstigatie van de overheid.
'Hondenfluitje' is op zichzelf een complottheorie. Want hoe moeten we het anders duiden? Het idee is dat het in de Nederlandse onderbuik stikt van de neonazi's en racisten.quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:39 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Omtzigt is katholiek hè. In die kringen is het jarenlang gebruikelijk geweest dat je bezoek kreeg als de kinderteller in het gezin achterbleef.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En buiten dat, je kunt best benoemen dat er niet voldoende kinderen worden geboren om de bevolking uberhaupt in stand te houden, maar hoezo is dat iets dat je poitiek kunt maken? Ik vind het echt niet gek dat er veel mensen, vooral vrouwen, een erg onaangenaam gevoel krijgen bij het benoemen van die problematiek. Het is bij uitstek een persoonlijke keuze of, en hoeveel kinderen men zou wensen te krijgen. De noodzaak voor voldoende kinderen om de bevolking in stand te houden zou daar op geen enkele manier onderdeel van hoeven zijn, laat staan dat dat nog eens benadrukt wordt door de overheid.
Nee.quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:25 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
'Hondenfluitje' is op zichzelf een complottheorie. Want hoe moeten we het anders duiden? Het idee is dat het in de Nederlandse onderbuik stikt van de neonazi's en racisten.
En dat er dan een soort 'kwaadaardige elite' van politici is die het stiekem met de neonazi's eens zijn, maar er niet voor uit durven komen omdat de meeste mensen gruwen van racistisch gedachtegoed. Maar dat ze dan bepaalde dingen zeggen waardoor de nazi's denken: 'Ah, Pieter/Geert staat aan onze kant!'
En dat ze daarmee iets willen bewerkstelligen waar ze tegen de rest van Nederland niet eerlijk over zijn. Wat dat mag zijn wordt niet helemaal duidelijk. Maar de verhaallijn is puur 'kwaadaardige politici met een geheime agenda'.
Oh flikker toch een keer op met je achterlijke racisme.quote:Op zaterdag 7 september 2024 17:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat het dit soort mensen niet gaat om de influx, het gaat om de influx van (licht) bruine mensen met een ander geloof. Als de rest van de wereld zou bestaan uit roomblanke mensen die niet in Allah geloven die hierheen komen, ook al is het als gelukszoeker, zou deze hele discussie (en dit hele Kabinet) er niet zijn. Ze vergeten dat wij in de jaren 50 en 60 onze halve bevolking als gelukszoekers naar Canada en Australie hebben gestuurd, notabene opinstigatie van de overheid.
Ik ontken helemaal niets, integendeel. Iemand die overkomt om te trouwen is geen 'netwerk', evenals familieleden die overkomen. Het ontstaat bij de eerste die binnenkomt, en die komt nu altijd binnen via mensensmokkel.quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is wel een verschil. Als jij migratie voor liefde of voor kennis ontkent, het effect van netwerken wil beperken tot netwerken van mensensmokkel. Is discussie toch zinloos met jouw gebrek aan kennis en gebrek aan nieuwsgierigheid om wijzer te worden.
Wat een gewauwel weer zeg. Wel precies wat ik voorspelde: zo gauw je problemen aanstipt met migratie wordt meteen het hele draaiboek er bij gepakt, inclusief de beschuldiging van racisme (van een andere user dit keer).quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nou dat wil ik Dakka niet direct toeschuiven. Ik denk dat je dan ook onderschat hoeveel mensen in Nederland gewoon zwaar conservatief zijn en alles wat vreemd is met grote argwaan bekijken. De doe maar normaal types. Niet voor niks had PVV eventjes een Polenmeldpunt, dat was niet omdat die polen bruin waren. Er zijn denk ik genoeg mensen te vinden die ook een hekel hebben aan de meeste expats.
Dan denk ik ook aan weestand tegen acceptatie van LGBT bijvoorbeeld hoe mensen blijven denken het wordt me door mijn strot geduwd. Terwijl er wordt niks door strotten geduwd, acceptatie is ook enige zichtbaarheid van de mensen die je accepteert. Bij zulke zichtbaarheid horen ook types die niet het beste zon groep vertegenwoordigen. Maar daar ligt dan volledig de focus op van de 'niet typische mensen zijn eng' groep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |