Misschien vind ik wel dat ik, als ik gedwongen ben in mijn leven om ooit op medemensen te schieten, ik nooit meer vrij kan zijn.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
En ik vind het dubieus om vrij te willen zijn maar die vrijheid in een geval van nood niet willen beschermen.
Er zijn legio functies in militaire dienst waarbij je nooit zal hoeven schieten, overigens, maar de kans is uiteraard aanwezig. Dan zal degene die jouw dilemma deelt de gewetensbezwaarden wet moeten volgen, is geen makkelijke weg maar hij is er wel.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien vind ik wel dat ik, als ik gedwongen ben in mijn leven om ooit op medemensen te schieten, ik nooit meer vrij kan zijn.
Waarmee ik echt niet militairen wil beschuldigen, ik zal het zelf alleen nooit kunnen, ook niet als die persoon mijn land of zelfs mij of mijn familie aan wil vallen. En die vrijheid om daar voor te kunnen kiezen vind ik essentiëler dan het verdedigen van de landsgrens.
Geldt het trouwens nog steeds dat je afgekeurd kan worden op lengte? Ik meen me vaag wat te herinneren over de brief die ik als 18 jarige kreeg, en dat me toen opviel dat ik te lang was.quote:Op vrijdag 6 september 2024 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn legio functies in militaire dienst waarbij je nooit zal hoeven schieten, overigens, maar de kans is uiteraard aanwezig. Dan zal degene die jouw dilemma deelt de gewetensbezwaarden wet moeten volgen, is geen makkelijke weg maar hij is er wel.
Wat ik dan weer geen gewetensbezwaar vind is wat ik elders op FOK! lees (zie NWS NWS / Sneuvelbereidheid NL'ers groeit #2 Ja maar je doet het voor je land ), maar goed, dat is een heel ander verhaal.
Kun je te lang zijn voor het leger?quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:16 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Geldt het trouwens nog steeds dat je afgekeurd kan worden op lengte? Ik meen me vaag wat te herinneren over de brief die ik als 18 jarige kreeg, en dat me toen opviel dat ik te lang was.
Ik was verder sowieso afgekeurd, maar dat terzijde.
Da's wel heel kort door de bocht, want defensie kan ook niet schieten als er geen functionerende samenleving onder zit.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
En ik vind het dubieus om vrij te willen zijn maar die vrijheid in een geval van nood niet willen beschermen.
Er staat me echt wat van bij. Maar die tatoeages waren inderdaad een groter probleem.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Kun je te lang zijn voor het leger?
Je moet minstens 1,52 m groot zijn. Voor sommige functies is dit anders maar dit is eerder een uitzondering. Tatoeages in het aangezicht, de hals en in de nek zijn verboden en moeten verwijderd zijn op de dag van je inlijving. Wat drugs betreft, hanteert Defensie een nultolerantie.
Per functie geldt zowel een minimum- als een maximumlengte. Kijk bij de betreffende functie welke eisen van toepassing zijn.
Die tattoos in je gezicht waren zeker het probleem?
De cutoff was 2.00 meter, ik verwacht niet dat dit veranderd is eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:16 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Geldt het trouwens nog steeds dat je afgekeurd kan worden op lengte? Ik meen me vaag wat te herinneren over de brief die ik als 18 jarige kreeg, en dat me toen opviel dat ik te lang was.
Ik was verder sowieso afgekeurd, maar dat terzijde.
Als pas geslaagde VWO-scholier van 18 jaar heb ik in diensttijd veel doorzettingsvermogen gekweekt door vooral tijdens oefeningen heel veel kutte dingen te moeten doen en ondergaan. Als je dacht, nu is het wel afgelopen dan begon het gezeik weer .... en weer ... en weer.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's wel heel kort door de bocht, want defensie kan ook niet schieten als er geen functionerende samenleving onder zit.
Er moet ook nog iemand brood bakken zeg maar. Anders houdt het vrij snel op. Zorgen dat het land doordraait is hier ook gewoon onderdeel van.
Ik weet niet wat ik zou doen trouwens mocht er stront aan de knikker komen. Momenteel geen relatie, geen huisdieren (geen huis) en met een prima conditie en het lijkt me wel spannend, werken onder zo'n extreme druk. Denk alleen dat ik dat mentaal absoluut niet trek. Zit hier niet voor niks op Fok natuurlijk
Dan herinner ik het me toch goed, ik ben te lang.quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De cutoff was 2.00 meter, ik verwacht niet dat dit veranderd is eigenlijk.
Niet handig als je hoofd telkens boven de loopgraaf uitsteekt nee.quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:55 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dan herinner ik het me toch goed, ik ben te lang.
Excuses, ontopic maar weer.
Mja. Peace tekentje op je voorhoofd tatoeëren en dan lekker dienst weigerenquote:Op vrijdag 6 september 2024 13:02 schreef Cupfighter het volgende:
Als tatoeages een probleem is dan vallen er veel mensen af voor dienst
Weet je omgeving de rest van je leven wat voor vlees ze in de kuip hebben.quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja. Peace tekentje op je voorhoofd tatoeëren en dan lekker dienst weigeren
Tatoeages zijn een vorm van zelfverminking, het leger vindt personen die dit zichzelf hebben aangedaan psychisch wankele personen. Een S5 dus.quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:02 schreef Cupfighter het volgende:
Als tatoeages een probleem is dan vallen er veel mensen af voor dienst
Godzijdank zijn BN'ers totaal niet relevant en daarbij, de geheimen van Nederlandse BN'ers kan iedereen, naar ik begrijp, tegenwoordig via juice kanalen tot zich nemen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:55 schreef Origami94 het volgende:
Waarom kijkt Schoof altijd alsof hij zich afvraagt of jij weet dat hij weet dat jij weet wat hij weet.
Als ex AIVD'er weet hij waarschijnlijk de geheimen van elke bn'er
Ik denk dat Schoof wel zeker is dat jij niet weet wat hij weet hoor.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:55 schreef Origami94 het volgende:
Waarom kijkt Schoof altijd alsof hij zich afvraagt of jij weet dat hij weet dat jij weet wat hij weet.
quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:04 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Tatoeages zijn een vorm van zelfverminking, het leger vindt personen die dit zichzelf hebben aangedaan psychisch wankele personen. Een S5 dus.
Dat was ooit inderdaad de gedachtengang, vergeet niet dat dit soort regels soms heel oud zijn.quote:
Eens.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was ooit inderdaad de gedachtengang, vergeet niet dat dit soort regels soms heel oud zijn.
Zie ook broederdienst en waarom dat fenomeen bestond.
"Ask not what your country can do for you – ask what you can do for your country"quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dienstplicht is natuurlijk van de zotten.
Stikstofplannen kwamen pas eind dit jaar, toch?quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Benieuwd welke gaten er in hun onderbouwing zitten... En dan met name bij hun asielplannen en stikstofplannen
Als ik dan per se in dienst moet, kan ik wel onderdeel zijn van een online trollenleger.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:14 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
"Ask not what your country can do for you – ask what you can do for your country"
quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Stikstofplannen kwamen pas eind dit jaar, toch?
https://nos.nl/artikel/25(...)provincies-van-tafelquote:De verwachting is dat het kabinet binnen twee weken in het regeerprogramma of anders op Prinsjesdag met alternatieve plannen zal komen.
Ja, maar daar staan dus geen stikstofplannen in volgens de minister, die zijn nog niet af. Daar zal dus hetzelfde vage verhaal staan als in het hoofdlijnenakkoord.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)provincies-van-tafel
Weer x jaar stilstand genotquote:Op vrijdag 6 september 2024 20:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar daar staan dus geen stikstofplannen in volgens de minister, die zijn nog niet af. Daar zal dus hetzelfde vage verhaal staan als in het hoofdlijnenakkoord.
quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als ik dan per se in dienst moet, kan ik wel onderdeel zijn van een online trollenleger.
Die onderbouwing is er dus gewoon niet, begrijp ik. Verder broeit het aardig bij de NSC:quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Benieuwd welke gaten er in hun onderbouwing zitten... En dan met name bij hun asielplannen en stikstofplannen
En de lezing van Omtzigt is bij NSC'ers ook niet erg goed gevallen met name het nogal racistische verhaal over geboortes viel niet lekker.quote:Sommige NSC'ers willen de partij nu al 'ontpieteren'
De NSC-fractie sprak af afstand te houden van de coalitie, maar in korte tijd kroop partijleider Pieter Omtzigt daar juist dichter tegenaan.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ontpieteren-a4864845
Dat zou bijzonder zijn want alles zou uitgewerkt zijn in deze regeerakkoord dus ook hoe ze dit willen aanpakken lijkt me. Wellicht heb ik de quote gemist van minister waarin ze het weer uitstelt.quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar daar staan dus geen stikstofplannen in volgens de minister, die zijn nog niet af. Daar zal dus hetzelfde vage verhaal staan als in het hoofdlijnenakkoord.
Ben dan wel benieuwd, wat is je definitie van racisme?quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
[..]
En de lezing van Omtzigt is bij NSC'ers ook niet erg goed gevallen met name het nogal racistische verhaal over geboortes viel niet lekker.
Ja dat ontPieteren kan niet snel genoeg gebeuren. Nouja eigenlijk zou het beter zijn als wat stoeltjes 'geroofd' worden om dat verhaal te vertellen. Misschien moet die Vroonhoven haar conclusies trekken, stoppen met collaboreren en op eigen titel in de kamer gaan zitten.quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die onderbouwing is er dus gewoon niet, begrijp ik. Verder broeit het aardig bij de NSC:
[..]
En de lezing van Omtzigt is bij NSC'ers ook niet erg goed gevallen met name het nogal racistische verhaal over geboortes viel niet lekker.
Ze gaf in het debat van vorige week aan dat het stikstofbeleid in hoofdlijnen in het regeerprogramma zou staan, maar het is inderdaad bij uitstek een thema waar het juist om de details gaat. Je kan in het regeerprogramma prima opnemen dat de stikstofuitstoot naar beneden wordt gebracht door luchtwassers en aangepast veevoer, maar als dat in de praktijk geen stand houdt ben je geen moer opgeschoten.quote:Op vrijdag 6 september 2024 22:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zou bijzonder zijn want alles zou uitgewerkt zijn in deze regeerakkoord dus ook hoe ze dit willen aanpakken lijkt me. Wellicht heb ik de quote gemist van minister waarin ze het weer uitstelt.
Ze zullen sowieso met een hele goede onderbouwing moeten komen hoe de metingen opeens anders uitgevoerd kunnen en mogen worden. En dan met nadruk op mogen want Vollenbroek en co staan al in startblokken om weer naar rechter te stappen. Dan kijkt Raad van State ongetwijfeld ook mee.
Je hebt nu kind met badwater weggegooid; lees: al het geld in de fondsen zijn al herverdeeld. Dat wordt dan weer lekker broekriem aanhalen komende jaren als ze toch moeten terugkrabbelen.
Wat moet de conclusie dan zijn van zijn verhaal over hoge geboortecijfers in Afrika? Hij laat ons raden. Het enige wat ik kan bedenken is dat het moet betekenen dat hij bedoelt dat de kinderen die daar nu geboren worden over 20, 30 jaar hierheen willen? Met mensen als de huidige regering lijkt het mij waarschijnlijker dat hij bedoelt dat daar dan voor ons geen plek is zeker.quote:Op vrijdag 6 september 2024 22:10 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ben dan wel benieuwd, wat is je definitie van racisme?
Als ze maar niet weer met INNOVATIE-stokpaardje gaan komen. Echt dood- en doodmoe word ik daarvan.quote:Op vrijdag 6 september 2024 22:15 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ze gaf in het debat van vorige week aan dat het stikstofbeleid in hoofdlijnen in het regeerprogramma zou staan, maar het is inderdaad bij uitstek een thema waar het juist om de details gaat. Je kan in het regeerprogramma prima opnemen dat de stikstofuitstoot naar beneden wordt gebracht door luchtwassers en aangepast veevoer, maar als dat in de praktijk geen stand houdt ben je geen moer opgeschoten.
Het is gewoon een Pavlov reactie om elke discussie over demografie dood te slaan met beschuldigingen van racisme. Dat mag, maar laten we dan eerst even definiëren wat racisme is. Dat is het enige waar ik om vroeg, en dat mis ik ook in jouw antwoord.quote:Op vrijdag 6 september 2024 22:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat moet de conclusie dan zijn van zijn verhaal over hoge geboortecijfers in Afrika? Hij laat ons raden. Het enige wat ik kan bedenken is dat het moet betekenen dat hij bedoelt dat de kinderen die daar nu geboren worden over 20, 30 jaar hierheen willen? Met mensen als de huidige regering lijkt het mij waarschijnlijker dat hij bedoelt dat daar dan voor ons geen plek is zeker.
Waarom denk je dat Baudet er als de kippen bij is om het toe te juichen
Nouja die discussie over demografie moet blijkbaar gevoerd worden. Geen idee waarom je komt met elke discussie doodslaan met beschuldiging van racisme. Het verhaal van Omtzigt hoeft niet racistisch te zijn ik denk dat hij het vast niet racistisch bedoelt. De associatie die ik heb met willekeurig angstzaaien met geboortecijfers in Afrika heb is alleen die met extreem-rechtse demagogen. Maar dat hoeft natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 6 september 2024 22:26 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is gewoon een Pavlov reactie om elke discussie over demografie dood te slaan met beschuldigingen van racisme. Dat mag, maar laten we dan eerst even definiëren wat racisme is. Dat is het enige waar ik om vroeg, en dat mis ik ook in jouw antwoord.
Ach, kom nou het is een hondenfluitje eerste klas wat zo uit de koker van Wilders of Baudet gekropen kan zijn en ja, dat is een racistisch hondenfluitje en dat snap je donders goed.quote:Op vrijdag 6 september 2024 22:26 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is gewoon een Pavlov reactie om elke discussie over demografie dood te slaan met beschuldigingen van racisme. Dat mag, maar laten we dan eerst even definiëren wat racisme is. Dat is het enige waar ik om vroeg, en dat mis ik ook in jouw antwoord.
Rechterlijke macht nog verder uitkleden zodat je pas over 10 jaar een uitspraak hebtquote:Op vrijdag 6 september 2024 22:15 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ze gaf in het debat van vorige week aan dat het stikstofbeleid in hoofdlijnen in het regeerprogramma zou staan, maar het is inderdaad bij uitstek een thema waar het juist om de details gaat. Je kan in het regeerprogramma prima opnemen dat de stikstofuitstoot naar beneden wordt gebracht door luchtwassers en aangepast veevoer, maar als dat in de praktijk geen stand houdt ben je geen moer opgeschoten.
In elk geval is het maar een vaag verhaal voor iemand die wil denken in oplossingen. Hij wil een discussie op dit onderwerp aanzwengelen zonder zelf te weten wat dan de oplossing is.quote:Op vrijdag 6 september 2024 23:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, kom nou het is een hondenfluitje eerste klas wat zo uit de koker van Wilders of Baudet gekropen kan zijn en ja, dat is een racistisch hondenfluitje en dat snap je donders goed.
Denken in oplossingen vereist dat je ook met oplossingen komt en dat doet hij niet.quote:Op vrijdag 6 september 2024 23:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
In elk geval is het maar een vaag verhaal voor iemand die wil denken in oplossingen. Hij wil een discussie op dit onderwerp aanzwengelen zonder zelf te weten wat dan de oplossing is.
Mij is in ieder geval niet duidelijk wat de geboortecijfers van Congo met onze demografie te maken hebben. Of wat wij daar dan mee moeten.
Ach, zo is hij nu eenmaal. Maandenlang zat hij zijn beoogde gedoogpartners te bedreigen met zijn slikken of stikken tactiek over een extraparlementair kabinet en sinds het kabinet er is doet hij er alles aan om het niet extraparlementair te laten zijn. Of hij weet werkelijk niet waar hij mee bezig is of hij is zo'n typische machiavellistische machtspoliticus die over lijken gaat. Zoals CDA'ers destijds (naar horen zeggen) hebben verklaard dat Omtzigt een 'psychopaat, teringhond en labiel' is.quote:Op vrijdag 6 september 2024 23:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
In elk geval is het maar een vaag verhaal voor iemand die wil denken in oplossingen. Hij wil een discussie op dit onderwerp aanzwengelen zonder zelf te weten wat dan de oplossing is.
Mij is in ieder geval niet duidelijk wat de geboortecijfers van Congo met onze demografie te maken hebben. Of wat wij daar dan mee moeten.
NSC is toch een normale partij? Dan kunnen ze hun oprichter en leider afzetten.quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |