Misschien vind ik wel dat ik, als ik gedwongen ben in mijn leven om ooit op medemensen te schieten, ik nooit meer vrij kan zijn.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
En ik vind het dubieus om vrij te willen zijn maar die vrijheid in een geval van nood niet willen beschermen.
Er zijn legio functies in militaire dienst waarbij je nooit zal hoeven schieten, overigens, maar de kans is uiteraard aanwezig. Dan zal degene die jouw dilemma deelt de gewetensbezwaarden wet moeten volgen, is geen makkelijke weg maar hij is er wel.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien vind ik wel dat ik, als ik gedwongen ben in mijn leven om ooit op medemensen te schieten, ik nooit meer vrij kan zijn.
Waarmee ik echt niet militairen wil beschuldigen, ik zal het zelf alleen nooit kunnen, ook niet als die persoon mijn land of zelfs mij of mijn familie aan wil vallen. En die vrijheid om daar voor te kunnen kiezen vind ik essentiëler dan het verdedigen van de landsgrens.
Geldt het trouwens nog steeds dat je afgekeurd kan worden op lengte? Ik meen me vaag wat te herinneren over de brief die ik als 18 jarige kreeg, en dat me toen opviel dat ik te lang was.quote:Op vrijdag 6 september 2024 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn legio functies in militaire dienst waarbij je nooit zal hoeven schieten, overigens, maar de kans is uiteraard aanwezig. Dan zal degene die jouw dilemma deelt de gewetensbezwaarden wet moeten volgen, is geen makkelijke weg maar hij is er wel.
Wat ik dan weer geen gewetensbezwaar vind is wat ik elders op FOK! lees (zie NWS NWS / Sneuvelbereidheid NL'ers groeit #2 Ja maar je doet het voor je land ), maar goed, dat is een heel ander verhaal.
Kun je te lang zijn voor het leger?quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:16 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Geldt het trouwens nog steeds dat je afgekeurd kan worden op lengte? Ik meen me vaag wat te herinneren over de brief die ik als 18 jarige kreeg, en dat me toen opviel dat ik te lang was.
Ik was verder sowieso afgekeurd, maar dat terzijde.
Da's wel heel kort door de bocht, want defensie kan ook niet schieten als er geen functionerende samenleving onder zit.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
En ik vind het dubieus om vrij te willen zijn maar die vrijheid in een geval van nood niet willen beschermen.
Er staat me echt wat van bij. Maar die tatoeages waren inderdaad een groter probleem.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Kun je te lang zijn voor het leger?
Je moet minstens 1,52 m groot zijn. Voor sommige functies is dit anders maar dit is eerder een uitzondering. Tatoeages in het aangezicht, de hals en in de nek zijn verboden en moeten verwijderd zijn op de dag van je inlijving. Wat drugs betreft, hanteert Defensie een nultolerantie.
Per functie geldt zowel een minimum- als een maximumlengte. Kijk bij de betreffende functie welke eisen van toepassing zijn.
Die tattoos in je gezicht waren zeker het probleem?
De cutoff was 2.00 meter, ik verwacht niet dat dit veranderd is eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:16 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Geldt het trouwens nog steeds dat je afgekeurd kan worden op lengte? Ik meen me vaag wat te herinneren over de brief die ik als 18 jarige kreeg, en dat me toen opviel dat ik te lang was.
Ik was verder sowieso afgekeurd, maar dat terzijde.
Als pas geslaagde VWO-scholier van 18 jaar heb ik in diensttijd veel doorzettingsvermogen gekweekt door vooral tijdens oefeningen heel veel kutte dingen te moeten doen en ondergaan. Als je dacht, nu is het wel afgelopen dan begon het gezeik weer .... en weer ... en weer.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's wel heel kort door de bocht, want defensie kan ook niet schieten als er geen functionerende samenleving onder zit.
Er moet ook nog iemand brood bakken zeg maar. Anders houdt het vrij snel op. Zorgen dat het land doordraait is hier ook gewoon onderdeel van.
Ik weet niet wat ik zou doen trouwens mocht er stront aan de knikker komen. Momenteel geen relatie, geen huisdieren (geen huis) en met een prima conditie en het lijkt me wel spannend, werken onder zo'n extreme druk. Denk alleen dat ik dat mentaal absoluut niet trek. Zit hier niet voor niks op Fok natuurlijk
Dan herinner ik het me toch goed, ik ben te lang.quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De cutoff was 2.00 meter, ik verwacht niet dat dit veranderd is eigenlijk.
Niet handig als je hoofd telkens boven de loopgraaf uitsteekt nee.quote:Op vrijdag 6 september 2024 12:55 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dan herinner ik het me toch goed, ik ben te lang.
Excuses, ontopic maar weer.
Mja. Peace tekentje op je voorhoofd tatoeëren en dan lekker dienst weigerenquote:Op vrijdag 6 september 2024 13:02 schreef Cupfighter het volgende:
Als tatoeages een probleem is dan vallen er veel mensen af voor dienst
Weet je omgeving de rest van je leven wat voor vlees ze in de kuip hebben.quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja. Peace tekentje op je voorhoofd tatoeëren en dan lekker dienst weigeren
Tatoeages zijn een vorm van zelfverminking, het leger vindt personen die dit zichzelf hebben aangedaan psychisch wankele personen. Een S5 dus.quote:Op vrijdag 6 september 2024 13:02 schreef Cupfighter het volgende:
Als tatoeages een probleem is dan vallen er veel mensen af voor dienst
Godzijdank zijn BN'ers totaal niet relevant en daarbij, de geheimen van Nederlandse BN'ers kan iedereen, naar ik begrijp, tegenwoordig via juice kanalen tot zich nemen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:55 schreef Origami94 het volgende:
Waarom kijkt Schoof altijd alsof hij zich afvraagt of jij weet dat hij weet dat jij weet wat hij weet.
Als ex AIVD'er weet hij waarschijnlijk de geheimen van elke bn'er
Ik denk dat Schoof wel zeker is dat jij niet weet wat hij weet hoor.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:55 schreef Origami94 het volgende:
Waarom kijkt Schoof altijd alsof hij zich afvraagt of jij weet dat hij weet dat jij weet wat hij weet.
quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:04 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Tatoeages zijn een vorm van zelfverminking, het leger vindt personen die dit zichzelf hebben aangedaan psychisch wankele personen. Een S5 dus.
Dat was ooit inderdaad de gedachtengang, vergeet niet dat dit soort regels soms heel oud zijn.quote:
Eens.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was ooit inderdaad de gedachtengang, vergeet niet dat dit soort regels soms heel oud zijn.
Zie ook broederdienst en waarom dat fenomeen bestond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |