Dat zeg ik niet.quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jouw verhaal is zo mogelijk nog slechter. Omtzigt snijd volgens jou een onderwerp aan, dat dus wel besproken mag worden. Maar de oplossingen mogen niet besproken worden.
In welke hoedanigheid was Wilders daar?quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:44 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Minister Wilders van alle zaken was in UA vandaag…
Dit is in Italiëquote:Op zaterdag 7 september 2024 11:44 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Minister Wilders van alle zaken was in UA vandaag…
De welvaart neemt in vrijwel heel Afrika toe en de geboortecijfers dalen al decennia. Het dringt hier alleen niet door omdat een deel is blijven hangen in een beeld van de jaren 80.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We weten dat dit niet waar is, het wordt gedreven door mensensmokkel. Als het geboortecijfer hoog blijft komen er meer mensen deze kant op, dat is gewoon een feit.
Een lager geboortecijfer heeft een vrijwel causaal verband met welvaart.
Het gaat niet om mogen, het gaat erom dat de oplossingen geen politiek draagvlak hebben. Datzelfde geldt voor de problemen in de zorg of de sociale voorzieningen, vooral op middellange termijn. Elke oplossing die daar daadwerkelijk effect op sorteert - of het nu vanuit linkse invalshoek is door enorme overheidsbemoeienis en leven met economische krimp of vanuit rechtse invalshoek door daarin flink te snijden - raakt een groep (of iedereen) hard en dat wil niemand. Dus blijft de olifant maar in de hoek staan en vindt Omtzigt zichzelf al heel wat door vast te stellen dat er een olifant in de hoek staat.quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Jouw verhaal is zo mogelijk nog slechter. Omtzigt snijd volgens jou een onderwerp aan, dat dus wel besproken mag worden. Maar de oplossingen mogen niet besproken worden.
Toch wel frappant dat je in drie paragrafen slechts één keer een correct punt maakt. Zoals ik al zei, geboortecijfer is vrijwel causaal verbonden met welvaart.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:13 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
De welvaart neemt in vrijwel heel Afrika toe en de geboortecijfers dalen al decennia. Het dringt hier alleen niet door omdat een deel is blijven hangen in een beeld van de jaren 80.
En asielmigratie wordt niet primair gedreven door mensensmokkel maar door conflict. Daarom komen ze ook vrijwel allemaal uit een beperkt aantal landen in plaat van een afspiegeling van Afrika te vormen.
We kregen bijvoorbeeld nauwelijks Syriërs hier tot het daar oorlog was. Als er in het land van herkomst niets aan de hand is in een asielaanvraag ook niet erg kansrijk (zie inwilligingspercentages per land hiervoor).
Ja hier ben ik het wel volledig eens. Eigenlijk wel ironisch dan dat hij zijn tekst denken in oplossingen noemt. Terwijl als we het zo zien, hij laat alleen de olifanten in de kast zien. Hij dus eigenlijk een praatje deed over denken in problemen. Wat misschien niet het meest domme om te doen is. Maar ook niet super nuttig.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Het gaat niet om mogen, het gaat erom dat de oplossingen geen politiek draagvlak hebben. Datzelfde geldt voor de problemen in de zorg of de sociale voorzieningen, vooral op middellange termijn. Elke oplossing die daar daadwerkelijk effect op sorteert - of het nu vanuit linkse invalshoek is door enorme overheidsbemoeienis en leven met economische krimp of vanuit rechtse invalshoek door daarin flink te snijden - raakt een groep (of iedereen) hard en dat wil niemand. Dus blijft de olifant maar in de hoek staan en vindt Omtzigt zichzelf al heel wat door vast te stellen dat er een olifant in de hoek staat.
Nee. Er is wel meer dat voor migratie zorgt dan welvaart. Bijvoorbeeld netwerk, als je via je netwerk (bijvoorbeeld familie) binding hebt met een land ga je daar eerder heen. Ik heb iets van twee jaar in Berlijn gewoond niet omdat daar meer welvaart is maar omdat me dat leuk leek omdat ik daar een netwerk heb. Onze uni's zitten niet vol met arme buitenlandse studenten, die zijn over het algemeen juist rijker dan hun landgenoten. Die kunnen om legio redenen komen misschien willen ze wel blowen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat is wat voor migratie zorgt, gebrek aan welvaart. Dat is niet hetzelfde als 'conflict'. Mensensmokkel is de enige manier om vanuit Afrika bij Ter Apel terecht te komen. Het inwillingspercentage is juist veel te hoog, wat dat betreft is Syrië een prima voorbeeld. Eritreeërs zouden we ook gewoon niet meer toe moeten laten.
Ja de oplossing moet ook wel realistisch zijn natuurlijk. Vind je dat geen legitieme redenen om een oplossing te verwerpen dan als het bijvoorbeeld niet kan. Daarbij men hoeft een oplossing toch geen optie te vinden.quote:Ik noem nu al oplossingen en dan zijn de antwoorden steevast 'kan niet, mag niet, verdragen' bla bla. Tja
Je heb het weer verkeerd om.quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee. Er is wel meer dat voor migratie zorgt dan welvaart.
Het kan leiden tot een duidelijk standpunt van de Kamer over militaire en politieke steun aan de zionistische terreur.quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Totale tijdsverspilling om hierover in de tweede kamer in debat te gaan.
Alsof een terroristische organisatie of Israëlische politici hier iets van aan gaan trekken.
Dat er meer komt kijken bij een probleem dan één factor. Nee dat heb ik zeker niet verkeerd.quote:
Die netwerken zijn er zeker, daar vindt de meeste mensensmokkel plaats.quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat er meer komt kijken bij een probleem dan één factor. Nee dat heb ik zeker niet verkeerd.
Daarom krijg je slechte migratiediscussies. Als mensen er wel heel graag over willen discussieren. Maar dat dan volledig plat willen slaan op hun stokpaardje.
Je kunt krampachtig vasthouden dat iets als netwerken geen rol speelt bij migratie. Dan heb je het fout, zijn genoeg onderzoeken naar die je tot je kunt nemen.
Daar had ik het niet over. Ik heb het over netwerken van mensen in landen. Bijvoorbeeld iemand uit Suriname komt sneller in Nederland terecht dan in Denemarken. Een Indier migreert eerder in Engeland dan naar Nederland. Dat heeft niet alleen met kolonies te maken, zie je bijvoorbeeld ook in Amerika waar dan in bepaalde staten veel Latinos wonen in andere niet.quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die netwerken zijn er zeker, daar vindt de meeste mensensmokkel plaats.
Dat is geen verschil. Die netwerken ontstaan en worden in stand gehouden door ofwel migratie vanuit koloniën ofwel mensensmokkel.quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. Ik heb het over netwerken van mensen in landen.
Dat is wel een verschil. Als jij migratie voor liefde of voor kennis ontkent, het effect van netwerken wil beperken tot netwerken van mensensmokkel. Is discussie toch zinloos met jouw gebrek aan kennis en gebrek aan nieuwsgierigheid om wijzer te worden.quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is geen verschil. Die netwerken ontstaan en worden in stand gehouden door ofwel migratie vanuit koloniën ofwel mensensmokkel.
Omdat het dit soort mensen niet gaat om de influx, het gaat om de influx van (licht) bruine mensen met een ander geloof. Als de rest van de wereld zou bestaan uit roomblanke mensen die niet in Allah geloven die hierheen komen, ook al is het als gelukszoeker, zou deze hele discussie (en dit hele Kabinet) er niet zijn. Ze vergeten dat wij in de jaren 50 en 60 onze halve bevolking als gelukszoekers naar Canada en Australie hebben gestuurd, notabene opinstigatie van de overheid.quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is wel een verschil. Als jij migratie voor liefde of voor kennis ontkent, het effect van netwerken wil beperken tot netwerken van mensensmokkel. Is discussie toch zinloos met jouw gebrek aan kennis en gebrek aan nieuwsgierigheid om wijzer te worden.
Nou dat wil ik Dakka niet direct toeschuiven. Ik denk dat je dan ook onderschat hoeveel mensen in Nederland gewoon zwaar conservatief zijn en alles wat vreemd is met grote argwaan bekijken. De doe maar normaal types. Niet voor niks had PVV eventjes een Polenmeldpunt, dat was niet omdat die polen bruin waren. Er zijn denk ik genoeg mensen te vinden die ook een hekel hebben aan de meeste expats.quote:Op zaterdag 7 september 2024 17:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat het dit soort mensen niet gaat om de influx, het gaat om de influx van (licht) bruine mensen met een ander geloof. Als de rest van de wereld zou bestaan uit roomblanke mensen die niet in Allah geloven die hierheen komen, ook al is het als gelukszoeker, zou deze hele discussie (en dit hele Kabinet) er niet zijn. Ze vergeten dat wij in de jaren 50 en 60 onze halve bevolking als gelukszoekers naar Canada en Australie hebben gestuurd, notabene opinstigatie van de overheid.
'Hondenfluitje' is op zichzelf een complottheorie. Want hoe moeten we het anders duiden? Het idee is dat het in de Nederlandse onderbuik stikt van de neonazi's en racisten.quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:39 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dus Pieter Omtzigt gebruikt de H.J. Schoo lezing om in het geheim signalen naar extreem-rechts te sturen dat hij aan hun racistische kant staat? En dat moet dan zo overduidelijk zijn dat ik dat ‘donders goed’ weet?
Ik vind het alternatief een stuk waarschijnlijker. Namelijk dat Pieter Omtzigt helemaal geen racist is die bezig is met verborgen hondenfluitjes naar zijn mede-racisten, maar dat links Nederland massaal in een kramp schiet als je iets roept over volken.
Omtzigt is katholiek hè. In die kringen is het jarenlang gebruikelijk geweest dat je bezoek kreeg als de kinderteller in het gezin achterbleef.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En buiten dat, je kunt best benoemen dat er niet voldoende kinderen worden geboren om de bevolking uberhaupt in stand te houden, maar hoezo is dat iets dat je poitiek kunt maken? Ik vind het echt niet gek dat er veel mensen, vooral vrouwen, een erg onaangenaam gevoel krijgen bij het benoemen van die problematiek. Het is bij uitstek een persoonlijke keuze of, en hoeveel kinderen men zou wensen te krijgen. De noodzaak voor voldoende kinderen om de bevolking in stand te houden zou daar op geen enkele manier onderdeel van hoeven zijn, laat staan dat dat nog eens benadrukt wordt door de overheid.
Nee.quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:25 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
'Hondenfluitje' is op zichzelf een complottheorie. Want hoe moeten we het anders duiden? Het idee is dat het in de Nederlandse onderbuik stikt van de neonazi's en racisten.
En dat er dan een soort 'kwaadaardige elite' van politici is die het stiekem met de neonazi's eens zijn, maar er niet voor uit durven komen omdat de meeste mensen gruwen van racistisch gedachtegoed. Maar dat ze dan bepaalde dingen zeggen waardoor de nazi's denken: 'Ah, Pieter/Geert staat aan onze kant!'
En dat ze daarmee iets willen bewerkstelligen waar ze tegen de rest van Nederland niet eerlijk over zijn. Wat dat mag zijn wordt niet helemaal duidelijk. Maar de verhaallijn is puur 'kwaadaardige politici met een geheime agenda'.
Oh flikker toch een keer op met je achterlijke racisme.quote:Op zaterdag 7 september 2024 17:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat het dit soort mensen niet gaat om de influx, het gaat om de influx van (licht) bruine mensen met een ander geloof. Als de rest van de wereld zou bestaan uit roomblanke mensen die niet in Allah geloven die hierheen komen, ook al is het als gelukszoeker, zou deze hele discussie (en dit hele Kabinet) er niet zijn. Ze vergeten dat wij in de jaren 50 en 60 onze halve bevolking als gelukszoekers naar Canada en Australie hebben gestuurd, notabene opinstigatie van de overheid.
Ik ontken helemaal niets, integendeel. Iemand die overkomt om te trouwen is geen 'netwerk', evenals familieleden die overkomen. Het ontstaat bij de eerste die binnenkomt, en die komt nu altijd binnen via mensensmokkel.quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is wel een verschil. Als jij migratie voor liefde of voor kennis ontkent, het effect van netwerken wil beperken tot netwerken van mensensmokkel. Is discussie toch zinloos met jouw gebrek aan kennis en gebrek aan nieuwsgierigheid om wijzer te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |