SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Raak even je auto aan.quote:Op zondag 1 september 2024 17:57 schreef THEFXR het volgende:
goh, woon precies in de provincie waar het heetst is
Ook al de kerstboom opgezet?quote:Op zondag 1 september 2024 19:26 schreef Elan het volgende:
Smerig weertje.
Demonstratief alle herfst spullen maar aan het uitstallen.
Ja stom hoor zo'n bloedhete herfstquote:Op zondag 1 september 2024 17:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Regen en grijze treurnis willen we verdomme
Herfsthalfjaar is bezig. Waar blijft dat grauwe, gure weer nu
Bloedhete herfst?quote:Op zondag 1 september 2024 19:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja stom hoor zo'n bloedhete herfstIk wil een herfststorm! Lekker uitwaaien op het strand
Het is vandaag herfst en het is 30+ graden gewordenquote:
Jij zei herfst. Die duurt 3 maanden op de kalender.quote:Op zondag 1 september 2024 21:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is vandaag herfst en het is 30+ graden geworden
Ach, we hadden hier ook al iemand die dacht dat het al Indian summer was. Dat is pas in oktober.quote:Op zondag 1 september 2024 21:19 schreef Arcee het volgende:
21 september is het pas herfst.
KNMI met hun gemakzuchtige 1 september.
Alles nog steeds potdichtquote:Op zondag 1 september 2024 21:26 schreef heywoodu het volgende:
Het mag zo langzamerhand wel eens af gaan koelen, zou men weten dat de zon onder is?
Hier op de bovenverdieping niet, zodra het onder de 25 kwam was het buiten 'koeler' dan binnen, dus jaquote:
Ik weet dat het niet klopt, maar dit is zo'n beetje mijn beeld van deze zomer. Muf, klam nat en "warm"quote:Op zondag 1 september 2024 21:31 schreef LTVDK het volgende:
26 graden met 80% luchtvochtigheid, gaat wel een topnachtje worden zo
24.3 graden binnen. Temperatuur is nu ongeveer gelijk dus kan zo alles open zetten.quote:Op zondag 1 september 2024 21:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier op de bovenverdieping niet, zodra het onder de 25 kwam was het buiten 'koeler' dan binnen, dus ja
Het is eigenlijk een vrij rustige milde zomer geweest, alleen af en toe dan een paar keer een periode van die rare dagen zoals nu dat de temperatuur opeens 10 graden omhoog schiet en de nachten niet afkoelenquote:Op zondag 1 september 2024 21:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet klopt, maar dit is zo'n beetje mijn beeld van deze zomer. Muf, klam nat en "warm"
28.9 binnen en vannacht niet lager dan 20quote:Op zondag 1 september 2024 21:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
24.3 graden binnen. Temperatuur is nu ongeveer gelijk dus kan zo alles open zetten.
Ik weet het, het was helemaal geen bijzondere zomer. Toch heb ik hem als erg onprettig ervaren. En dat terwijl ik toch echt wel een voorkeur heb voor lekker zomer weer.quote:Op zondag 1 september 2024 21:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is eigenlijk een vrij rustige milde zomer geweest, alleen af en toe dan een paar keer een periode van die rare dagen zoals nu dat de temperatuur opeens 10 graden omhoog schiet en de nachten niet afkoelen
Ik ook, maar met een heel klein vleugje 'het viel gelukkig mee, in de breedte'quote:Op zondag 1 september 2024 21:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Toch heb ik hem als erg onprettig ervaren.
Ja hierop kun je het goed zien, ging de hele tijd heen en weer, zeker juli ging het alle kanten opquote:Op zondag 1 september 2024 21:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet het, het was helemaal geen bijzondere zomer. Toch heb ik hem als erg onprettig ervaren. En dat terwijl ik toch echt wel een voorkeur heb voor lekker zomer weer.
om de 3 dagen regen vanaf vorige jaar oktober en twintig keer code geel.quote:Op zondag 1 september 2024 21:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet het, het was helemaal geen bijzondere zomer. Toch heb ik hem als erg onprettig ervaren. En dat terwijl ik toch echt wel een voorkeur heb voor lekker zomer weer.
Dankzij deze dag is de herfst al verpestquote:Op zondag 1 september 2024 21:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jij zei herfst. Die duurt 3 maanden op de kalender.
Mooi, waarschijnlijk vallen we flink hard in de herfst, bak regen fris etc. succes alvastquote:Op maandag 2 september 2024 00:29 schreef Rnie het volgende:
Ik ben zo klaar met deze bloedhitte.Ik ga bij de volgende Extinction Rebellion demo ook maar ff op de snelweg zitten.
Klaar mee.
Warm zomerweer kan ook lekker zijn he.quote:Op zondag 1 september 2024 21:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker bakken op het hete asfalt en met loshangende vellen thuis komenquote:Op maandag 2 september 2024 00:29 schreef Rnie het volgende:
Ik ben zo klaar met deze bloedhitte.Ik ga bij de volgende Extinction Rebellion demo ook maar ff op de snelweg zitten.
Klaar mee.
Bij sneu neuzen United de huilstruik uithangen.quote:Op maandag 2 september 2024 00:29 schreef Rnie het volgende:
Klaar mee.
Laat maar komenquote:Op maandag 2 september 2024 07:07 schreef INViCTuS het volgende:
Temperatuur lijkt toch onder de 20 te komen eind deze week. Niet de bedoeling
Einde middag zegt men (in het oosten). Maar er is veel onzekerheid.quote:
Dat zou echt zwaar naadje zijn. Helemaal met regen. Laten we het gezellig op 25 graden houden tot eind Oktober....daar moet toch consensus voor te vinden zijn?quote:Op maandag 2 september 2024 07:07 schreef INViCTuS het volgende:
Temperatuur lijkt toch onder de 20 te komen eind deze week. Niet de bedoeling
25 graden is medio oktober toch echt wel een beetje te magertjes hoorquote:Op maandag 2 september 2024 09:01 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dat zou echt zwaar naadje zijn. Helemaal met regen. Laten we het gezellig op 25 graden houden tot eind Oktober....daar moet toch consensus voor te vinden zijn?
Daarom eerst septemberquote:Op maandag 2 september 2024 09:03 schreef Dven het volgende:
[..]
25 graden is medio oktober toch echt wel een beetje te magertjes hoor
Ik stond gister op een festival. Briesje en zonnetje erbij, het was heerlijk.quote:Op maandag 2 september 2024 00:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Warm zomerweer kan ook lekker zijn he.
Dat onprettig ervaren ken ik, dit heeft meer te maken met al die neerslag die er is gevallen en uiteindelijk de hoge dauwpunt en vochtigheid die het erg ondragelijk maakt.
Vandaag was het eigenlijk prima te doen, bijna 26 graden volop zon en flinke bries erbij maakte voor het gevoel prima.
September is gezelliger met minstens 30 graden.quote:
De gemiddelde temp zegt niks, we hadden ook om de 2 dagen regen. De zomer was crap daardoor.quote:Op maandag 2 september 2024 09:29 schreef INViCTuS het volgende:
Augustus was een goede en mooie zomer maand. Volgend jaar hopelijk weer
[ x ]
Nou nou.. augustus was toch een prima maand? Relatief weinig regen en veel zon gehad.quote:Op maandag 2 september 2024 10:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
De gemiddelde temp zegt niks, we hadden ook om de 2 dagen regen. De zomer was crap daardoor.
Niks mis mee iddquote:Op maandag 2 september 2024 10:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou nou.. augustus was toch een prima maand? Relatief weinig regen en veel zon gehad.
Zon plus een hoge LV door al het vocht. Waardoor de temp niet lekker aanvoelde.quote:Op maandag 2 september 2024 10:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou nou.. augustus was toch een prima maand? Relatief weinig regen en veel zon gehad.
Die neerslagsommen verschilden nog per regio. Zeeland was relatief droog en Twente is juist veel gevallen. Landelijk heel gemiddeld zomertje ook qua temperatuur.quote:Op maandag 2 september 2024 10:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
De gemiddelde temp zegt niks, we hadden ook om de 2 dagen regen. De zomer was crap daardoor.
Maar dat was niet de gehele maand. We hebben een handvol echt hete/tropische dagen gehad.quote:Op maandag 2 september 2024 10:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Zon plus een hoge LV door al het vocht. Waardoor de temp niet lekker aanvoelde.
Gelukkig maarquote:Op maandag 2 september 2024 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar dat was niet de gehele maand. We hebben een handvol echt hete/tropische dagen gehad.
Zoals het minimaal hoort te zijnquote:Op maandag 2 september 2024 10:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gelukkig maar
Wel 30 dagen boven de 20 graden in augustus
Watquote:Op maandag 2 september 2024 10:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 september 2024 10:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zie nergens staan dat het al naar onder de 20 graden gaat gelukkig. Dat zou ik echt nog niet aan kunnen...
Was gisteren even op de 15daagse. De oper schoot naar de 15 graden, terwijl die een dag eerder nog 30 aangaf. Nu 20-25, dat lijkt me meer realistisch en prima nog. Als het maar redelijk droog blijft vooralquote:Op maandag 2 september 2024 10:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zie nergens staan dat het al naar onder de 20 graden gaat gelukkig. Dat zou ik echt nog niet aan kunnen...
Jij hebt al kou besteld. Je mag maar één ding wensen.quote:Op maandag 2 september 2024 10:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Was gisteren even op de 15daagse. De oper schoot naar de 15 graden, terwijl die een dag eerder nog 30 aangaf. Nu 20-25, dat lijkt me meer realistisch en prima nog. Als het maar redelijk droog blijft vooral
Hier 31 dagen boven de 20 graden gemeten.quote:Op maandag 2 september 2024 10:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gelukkig maar
Wel 30 dagen boven de 20 graden in augustus
Dan kom maar door met 15 graden. Bestel jij dan wel de droogte?quote:Op maandag 2 september 2024 10:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jij hebt al kou besteld. Je mag maar één ding wensen.
Alsof 19 graden begin september echt zo vreselijk isquote:
Maakt mij niets uit hoorquote:Op maandag 2 september 2024 10:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof 19 graden begin september echt zo vreselijk isman man..
Mooi zomer maandje, zoals het hoortquote:Op maandag 2 september 2024 10:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier 31 dagen boven de 20 graden gemeten.
21 dagen boven de 25 graden gemeten.
5 dagen boven de 30 graden gemeten.
En hij zit ook in Limbabwe. Die warmte kon z'n huis amper uit denk ik daardoor.
Wat aan de warme kantquote:Op maandag 2 september 2024 11:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mooi zomer maandje, zoals het hoort
Goh @Nattekatquote:Op maandag 2 september 2024 12:09 schreef THEFXR het volgende:
code geel voor alle provincies behalve de kust.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen/utrecht
Die vervolgens zelf weer warmte genereert. Echt heel praktisch als je loopt te zweten.quote:Op maandag 2 september 2024 12:07 schreef blessed19 het volgende:
Allemaal janken om hoge lv, maar niemand komt op het idee om een luchtontvochtiger te halen.
Teminste beter iets dan niets als je geen airco hebt.
Die dingen zijn troep. Mijn airco op ontvochtigingsstand warmt de boel alleen maar op.quote:Op maandag 2 september 2024 12:07 schreef blessed19 het volgende:
Allemaal janken om hoge lv, maar niemand komt op het idee om een luchtontvochtiger te halen.
Het concept is op zich prima maar het is wel meer geschikt om in de herfst/winter schimmel tegen te gaan dan effectief je woning aangenamer te maken in de zomer.quote:Op maandag 2 september 2024 12:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die dingen zijn troep. Mijn airco op ontvochtigingsstand warmt de boel alleen maar op.
Dat is dan symptoombestrijding voor slechte ventilatie.quote:Op maandag 2 september 2024 12:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Het concept is op zich prima maar het is wel meer geschikt om in de herfst/winter schimmel tegen te gaan dan effectief je woning aangenamer te maken in de zomer.
Heeft weinig zin buiten zo'n ontvochtiger.quote:Op maandag 2 september 2024 12:07 schreef blessed19 het volgende:
Een normale airco koelt dan welquote:Op maandag 2 september 2024 12:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die dingen zijn troep. Mijn airco op ontvochtigingsstand warmt de boel alleen maar op.
Dan is het geen echte ontvochtigingsstand.quote:Op maandag 2 september 2024 12:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Een normale airco koelt dan wel
Niet elke ruimte is goed te ventileren Hans.quote:Op maandag 2 september 2024 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is dan symptoombestrijding voor slechte ventilatie.
Geen idee, de modus heet zo. Ik kan daar ook gewoon nog een temperatuur bij instellen als ik wil.quote:Op maandag 2 september 2024 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan is het geen echte ontvochtigingsstand.
Kort gezegd: er valt momenteel geen klote te zeggen over het weer.quote:Op maandag 2 september 2024 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
Nederland - Geworstel met (hoogtelaag) / koudeput Gisteravond kwam de operationele rn control ECMWF uitdraai met een plotseling via de Noordzee richting Nederland afsnoerend (hoogte)laag #koudeput op de proppen (1,2). Vanmorgen zien we vervolgens het #GFS model ook zoiets uit de hoed toveren (3) terwijl het ECMWF weinig meer overlaat van het koudeputje. Opvallend dat bij beide modellen deze oplossingen met het koudeputje ( T500 hPa -22°C) helemaal onderin de bandbreedte van de ensembles terug te vinden waren. Mocht dit echter zo evolueren dan is het voorbij met enige zomerse opties. Het wordt dan (zeer) onbestendig, koel en ook nog eens turbulent. Het moge echter ook duidelijk zijn dat de modellen behoorlijk aan het worstelen zijn met de ontwikkelingen cut off (hoogte)laag #ULL en de onzekerheid zelfs op de middellange termijn zeer onzeker zijn. Wordt vervolgd zullen we maar zeggen
[ x ]
Dit, in een kelder bijv met alleen maar een klein bovenraampje is zo'n ding echt wel een uitkomst.quote:Op maandag 2 september 2024 12:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet elke ruimte is goed te ventileren Hans.
Dat zo'n ding nuttig kan zijn sluit niet meteen uit dat het in 80% van de gevallen niet zo gebruikt wordt.quote:Op maandag 2 september 2024 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit, in een kelder bijv met alleen maar een klein bovenraampje is zo'n ding echt wel een uitkomst.
Als mensen een luchtontvochtiger gaan kopen omdat ze denken dat zo'n ding koelt dan zijn ze wel vrij dom bezig ja.quote:Op maandag 2 september 2024 13:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zo'n ding nuttig kan zijn sluit niet meteen uit dat het in 80% van de gevallen niet zo gebruikt wordt.
Hoe laat is de verwachting dat het hier los gaat?quote:Op maandag 2 september 2024 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Het slechte weer begint zich al te vormen boven Luxemburg en west Duitsland.
Denk toch dat net oost van Nijmegen en arnhem alles gaat ontstaan... Dit plaatje lijkt niet heel juistquote:
Hedde gij geen e baik dan?quote:Op maandag 2 september 2024 14:51 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hier best een flink briesje, was goed te merken met fietsen
Absoluut! Volgens mij sinds jaren niet zo zonnig en droog geweest dan deze. Meen me te herinneren dat de laatste paR jaren het altijd best koel was em behoorlijk nat, altijd een week plensregen als de scholen weer begonnen.quote:Op maandag 2 september 2024 10:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je kunt ook te lang blijven hangen in je negativismequote:Op maandag 2 september 2024 14:58 schreef Nattekat het volgende:
Vind het wel mooi hoe maand op maand op maand op maand kutweer volgens sommigen niet meer boeiend is omdat het nu eindelijk eens wel mooi is geweest.
Dat het warmte in de zomer produceert is echt niet boeiend. Hier gaat de temperatuur iig niet van omhoog (50m2 ruimte), daarnaast is een lage lv veel aangenamer.quote:Op maandag 2 september 2024 12:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Die vervolgens zelf weer warmte genereert. Echt heel praktisch als je loopt te zweten.
quote:Op maandag 2 september 2024 12:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Heeft weinig zin buiten zo'n ontvochtiger.
Mijn ding is een geschenk uit de hemel. Airco is hier helaas niet mogelijk.quote:Op maandag 2 september 2024 12:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat iemand dat zegt. Maar aanhalen dat het voorjaar zo nat was bij een terugblik op augustus is gewoon onzinnig.quote:Op maandag 2 september 2024 14:58 schreef Nattekat het volgende:
Vind het wel mooi hoe maand op maand op maand op maand kutweer volgens sommigen niet meer boeiend is omdat het nu eindelijk eens wel mooi is geweest.
Sommige mensen zijn nou eenmaal chronisch chagrijnig.quote:Op maandag 2 september 2024 15:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar omdat dan echt iedere keer erbij te pakken heeft toch geen nut?
Zet een sproeier aanquote:Op maandag 2 september 2024 15:12 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Mijn ding is een geschenk uit de hemel. Airco is hier helaas niet mogelijk.
Right, dus als je vrij bent dan is dat niet het "echte" leven...?quote:Op maandag 2 september 2024 15:09 schreef Bocaj het volgende:
Volgens mij zijn mensen ook wel zo'n beetje klaar met dit warme weer.
Vooral nu het echte leven weer begint. (Scholen weer begonnen, iedereen terug van vakantie etc.)
Het maakt het vooral onpraktisch omdat je niet kunt kiezen voor een middag aan het water bijvoorbeeld.quote:Op maandag 2 september 2024 15:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Right, dus als je vrij bent dan is dat niet het "echte" leven...?
Veel vrienden van mij zijn nu juist met vakantie om kinderen op de camping te ontlopen.quote:Op maandag 2 september 2024 15:09 schreef Bocaj het volgende:
Vooral nu het echte leven weer begint. (Scholen weer begonnen, iedereen terug van vakantie etc.)
Ik merk om mij heen dat men stuk voor stuk sacherijnig op van alles.
Het (warme) klam-weer, de kinderen, het werk, de relatie (Oei, zo vlak van de vakantie!).
Is jullie relatie nog wel goed?(In het nieuws las ik dat veel mensen er een punt achter zetten!)
Nu is het alweer zooooooo heet!
Pleurt allemaal maar op! Oh, nu ben ik ook sacherijnig!
Ja, ik heb het ook wel gehad. Al een tijdje eigenlijk. Als je zoals ik graag wat actief bezig bent in de tuin of waar dan ook, dan is de lol er wel snel af met dit weer. Gelukkig al september, dus komt goed. Uiteindelijk.quote:Op maandag 2 september 2024 15:09 schreef Bocaj het volgende:
Ik merk om mij heen dat men stuk voor stuk sacherijnig op van alles.
Het (warme) klam-weer, de kinderen, het werk, de relatie (Oei, zo vlak van de vakantie!).
Is jullie relatie nog wel goed?(In het nieuws las ik dat veel mensen er een punt achter zetten!)
Nu is het alweer zooooooo heet!
Pleurt allemaal maar op! Oh, nu ben ik ook sacherijnig!
Het serieuze leven!quote:Op maandag 2 september 2024 15:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Right, dus als je vrij bent dan is dat niet het "echte" leven...?
Ik doe een hele gedurfde gok en zeg dat het hier niet gaat onweren maar wel uren lang gaat regenen.quote:Op maandag 2 september 2024 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Achterhoek en Twente kunnen zich ook op gaan maken voor ostgewitter denk ik zo..
Vaak is de energie er al uit ja, dat zien we vaker.quote:Op maandag 2 september 2024 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik doe een hele gedurfde gok en zeg dat het hier niet gaat onweren maar wel uren lang gaat regenen..
En dat zonder ook maar 1 druppel. Ongekend!quote:Op maandag 2 september 2024 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Aan de kust nu al 23-24 graden.. jaloers!
Nog lang niet. En kom eigenlijk maar weinig van zulke mensen tegen. Misschien iets van de stad of zo.quote:Op maandag 2 september 2024 15:09 schreef Bocaj het volgende:
De rode pitten gaan precies om Sittard heenquote:Op maandag 2 september 2024 16:45 schreef Starhopper het volgende:
Hier is het nog droogParasols zijn al ingeklapt dus het zal wel niet lang meer duren
![]()
Hier ook ruim gepasseerd.quote:
Nog ff geduldquote:Op maandag 2 september 2024 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
In Zuid Limburg zakt de temperatuur in 10 minden met 7-8 graden
Gaat Limburg er nu wel aan?quote:Op maandag 2 september 2024 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
In Zuid Limburg zakt de temperatuur in 10 minden met 7-8 graden
Nou hier alweer droogquote:Op maandag 2 september 2024 17:46 schreef INViCTuS het volgende:
Kleine 30 hier, maar voelt wel anders.
Volgens mij terreur buien onderweg
Wel nog even lekker buiten in de tuin eten.quote:Op maandag 2 september 2024 17:46 schreef INViCTuS het volgende:
Kleine 30 hier, maar voelt wel anders.
Volgens mij terreur buien onderweg
Klopt... veel gerommel, heel af en toe een flits en veel water.quote:Op maandag 2 september 2024 18:18 schreef d.k. het volgende:
Ik vind het niet heul mooi of spectaculair onweer hier in Helmond maar wel van die diepe dreunen. En flink wat nattigheid, we hoeven even niet te sproeien.
Wat drink je hierbij?quote:
Ja, gewoon van het veld af zodra het weer kut wordt. Soms valt het reuze mee en is het gewoon wat regenquote:Op maandag 2 september 2024 18:49 schreef Stefanovich het volgende:
Vinden jullie het logisch dat een voetbaltraining gewoon doorgaat terwijl er code geel is voor onweer en je op buienradar het hele onweergebied op je woonplaats ziet afkomen?
Met onweer zou ik er niet zo'n fan van zijn.quote:Op maandag 2 september 2024 18:49 schreef Stefanovich het volgende:
Vinden jullie het logisch dat een voetbaltraining gewoon doorgaat terwijl er code geel is voor onweer en je op buienradar het hele onweergebied op je woonplaats ziet afkomen?
Gooi deze even in de app.quote:Op maandag 2 september 2024 18:49 schreef Stefanovich het volgende:
Ik hoor het rommelen.quote:Op maandag 2 september 2024 19:00 schreef dujour het volgende:
https://imgur.com/Ht45f7X
Vanuit het oosten richting Zwolle
Het ontploft mooi hier:quote:Op maandag 2 september 2024 19:26 schreef INViCTuS het volgende:
Lijkt wel een full hit te worden hier.
Plons
Hier in Goor lichte regen, maar onophoudelijk geflits.quote:Op maandag 2 september 2024 19:37 schreef Zwoerd het volgende:
In Hengelo zoals gewoonlijk een paar druppen en wat gerommel, terwijl het echte geweld ergens tussen Deventer en Almelo ophoudt.
haha! wel vaakquote:Op maandag 2 september 2024 16:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
FTFY
[ afbeelding ]
@:invictus
lijkt een full hit te worden. dik plenzenquote:Op maandag 2 september 2024 19:44 schreef dick_laurent het volgende:
@:INViCTuS is het ook raak in het mooie Zutphen?
Ja dat is prima weer voor een festival, die 30+ graden is natuurlijk niet fijn.quote:Op maandag 2 september 2024 09:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik stond gister op een festival. Briesje en zonnetje erbij, het was heerlijk.
Zaterdag wezen kitesurfen.
Laten we de zomer gewoon doortrekken tot november.
Stuur nu hier maar heen, kan ik morgen gelijk checken of alles goed is geplaatstquote:Op maandag 2 september 2024 19:51 schreef ACT-F het volgende:
Stroboscoop draait overuren:
[ afbeelding ]
Pff, ik voel je... bij mij deed de airco het niet helemaal lekker en had geen zin om op te staan om opnieuw in te stellen.quote:Op maandag 2 september 2024 19:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oke eerste werkweek is weer begonnen, ivp lasserij moet ik lichtplaten vervangen voor nieuwe samen met nog iemand. Hoorde we ineens allemaal gedonderbleek dus een onweersbui aan te kopen terwijl we alle lichtplaten eraf hadden. Dus als een gek bezig geweest....uiteindelijk kwam die bui aan....heel stilletjessss liet die een paar druppels vallen
![]()
Oke jongens rustig aan maar weer.
Middag was wel *#@)*($# warm op het dak, meter gaf 34 graden aan en met die vocht in de lucht was niet prettig
quote:Op maandag 2 september 2024 19:41 schreef heywoodu het volgende:
Mooi boog om ons heen vooralsnog
[ afbeelding ]
Nadeel is dat de verkoeling dan ook niet echt komt
Dat woord 'sneeuw' helemaal onderin is alvast een lichtpuntje aan het eind van de tunnel, maandje of of twee wachten nog en het wordt langzaam weer lekkerquote:
Nee dat is precies weer het andere uiterste. Kou is niet erg, sneeuw welquote:Op maandag 2 september 2024 20:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat woord 'sneeuw' helemaal onderin is alvast een lichtpuntje aan het eind van de tunnel, maandje of of twee wachten nog en het wordt langzaam weer lekker
Doe dit maar niet meer.quote:Op maandag 2 september 2024 20:13 schreef TLC het volgende:
Ik heb het net zo warm als Marco Borsato in een kinderdagverblijf
Nee joh, winterwonderlandquote:Op maandag 2 september 2024 20:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat is precies weer het andere uiterste. Kou is niet erg, sneeuw wel
In het weekend graag.quote:
SNIL ZEG JEquote:Op maandag 2 september 2024 20:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat woord 'sneeuw' helemaal onderin is alvast een lichtpuntje aan het eind van de tunnel, maandje of of twee wachten nog en het wordt langzaam weer lekker
Prima hoor, als we maar geen sneeuwloze winter krijgenquote:
Ik kan niet genoeg omschrijven hoe machtig veel zin ik daar in hebquote:
Ook jij mag maar één ding wensen.quote:Op maandag 2 september 2024 20:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Prima hoor, als we maar geen sneeuwloze winter krijgen
Van die warme winterdagen met 10 graden ofzo, meeeeehhh. Doe dan gewoon goed koud. Dan mag sneeuw ook wel optioneel zijn of zich beperken tot de vrije dagen
Borsato is toch maar een kwal met ongelooflijk dikke bout "muziek"quote:
Deze ‘grap’ was nog veel erger.quote:Op maandag 2 september 2024 20:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Borsato is toch maar een kwal met ongelooflijk dikke bout "muziek"
Ho, nee, als ik één ding mag wensen: de gemiddelde temperatuur van elke dag (gemiddeld over laten we zeggen de laatste 5 jaar) 7 graden omlaag. Dus als 2 september gemiddeld 22 graden is, vanaf nu dan gemiddeld 15.quote:Op maandag 2 september 2024 20:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ook jij mag maar één ding wensen.
Sneeuw genoteerd.
In de winter. Zeker genoteerd.quote:Op maandag 2 september 2024 20:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ho, nee, als ik één ding mag wensen: de gemiddelde temperatuur van elke dag (gemiddeld over laten we zeggen de laatste 5 jaar) 7 graden omlaag. Dus als 2 september gemiddeld 22 graden is, vanaf nu dan gemiddeld 15.
Omg zalig, knisperende snil onder je schoenen..strak blauwe lucht en een lekker zonnetje erbij en dan dik ingepakt een heerlijke wandeling door een verse laag snilquote:Op maandag 2 september 2024 20:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik kan niet genoeg omschrijven hoe machtig veel zin ik daar in heb
Zo eens luisterend naar 'de verte' lijkt me dat hier geen handig idee.quote:
Ik zie het. Blijft maar doorgaan.quote:Op maandag 2 september 2024 21:04 schreef Frutsel het volgende:
P2000 stroomt vol met meldingen uit Nijverdal, Hellendoorn, Raalte Den Ham etc
Zelden zo veel losse meldingen in zo'n korte tijd gezien inderdaad.quote:Op maandag 2 september 2024 21:04 schreef Frutsel het volgende:
Enorm veel meer water dan wij kregen. We moesten vanavond in Eindhoven zijn. Daar kon je op bepaalde plekken pootje baden op straat, daar was in Helmond echt geen sprake van. Kennelijk was er in heel korte tijd enorm veel water naar beneden gekomen en hebben niet alle afvoeren hun werk even goed kunnen doen.quote:Op maandag 2 september 2024 18:29 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Klopt... veel gerommel, heel af en toe een flits en veel water.
Gemiddelde temperatuur is de max en min temperatuur van de dag samen genomen he.quote:Op maandag 2 september 2024 20:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ho, nee, als ik één ding mag wensen: de gemiddelde temperatuur van elke dag (gemiddeld over laten we zeggen de laatste 5 jaar) 7 graden omlaag. Dus als 2 september gemiddeld 22 graden is, vanaf nu dan gemiddeld 15.
RIP moestuinquote:Op maandag 2 september 2024 21:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gemiddelde temperatuur is de max en min temperatuur van de dag samen genomen he.
Als je dat 7 graden omlaag gooit dan heb je echt een soort bijna continue winter waarin heel veel gewassen niet meer zullen groeien.
Koutisten en hun rare wensen
Verkeerde statistiek dan. De gemiddelde maximumtemperatuurquote:Op maandag 2 september 2024 21:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gemiddelde temperatuur is de max en min temperatuur van de dag samen genomen he.
Als je dat 7 graden omlaag gooit dan heb je echt een soort bijna continue winter waarin heel veel gewassen niet meer zullen groeien.
Ja, koekoek. Verhuis lekker, zou ik zeggen. Er zijn zelfs nu maar een kleine 100 dagen van 20+ in De Bilt. Zoveel is dat helemaal niet. En dan wilt hij daar heel veel vanaf?quote:Op maandag 2 september 2024 21:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Boerenkoolquote:Op maandag 2 september 2024 21:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
RIP moestuin
Gemiddelde etmaaltemperatuur in de zomer naar 12 graden.
Kunnen we wel veel wintergroenten telen bijna jaarrond
Enkeltje Faroėr eilanden zou ik adviseren ja. Hele jaar tussen de 5 en 13 graden genot.quote:Op maandag 2 september 2024 22:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, koekoek. Verhuis lekker, zou ik zeggen. Er zijn zelfs nu maar een kleine 100 dagen van 20+ in De Bilt. Zoveel is dat helemaal niet. En dan wilt hij daar heel veel vanaf?
Dan blijven er amper warme dagen overquote:Op maandag 2 september 2024 22:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Verkeerde statistiek dan. De gemiddelde maximumtemperatuur
quote:Weeronline meldde om 20.00 uur dat er in Hellendoorn, in Overijssel, al meer dan 82 millimeter regen is gevallen. Dat is meer dan normaal gesproken in de hele maand september valt.
Nee dat liedje gaat zo: Het dondert en het bliksemt en het regent meters bier. Het is pompen of verzuipen, da's de enige manier etc.quote:Op maandag 2 september 2024 20:55 schreef Donna het volgende:
Het dondert en het bliksemt.
Maar het regent niet.
quote:Op maandag 2 september 2024 22:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan blijven er amper warme dagen overHeb je hier 10 maanden koud k*t weer. Grapjas
Oh ja jij met je sneeuwvriendin. Lol.quote:
Die geniet minder van de kou dan ik hoorquote:Op maandag 2 september 2024 22:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh ja jij met je sneeuwvriendin. Lol.
Utqiagvik, Alaska. Wel mogelijk een paar warme dagen in de zomer waar je je ff flink doorheen zal moeten bijten. Maar! In de winter wel maandenlang tussen de -30 en -50 en nauwelijks regen.quote:Op maandag 2 september 2024 22:16 schreef heywoodu het volgende:
Voor de kenners: wat is een klimaattype waar men ook deze goddelijke temperatuurgemiddeldes heeft, maar dan zonder dat het bijna de helft van de dagen regent?
[ afbeelding ]
Wel genotstemperatuurtje jaquote:Op maandag 2 september 2024 22:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Enkeltje Faroėr eilanden zou ik adviseren ja. Hele jaar tussen de 5 en 13 graden genot.
Kon je vandaag geen T-shirt aan?quote:Op maandag 2 september 2024 22:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wel genotstemperatuurtje ja
Kan ik eindelijk het t-shirt aan
Dat is dus geen antwoord op mijn vraag.quote:Op maandag 2 september 2024 22:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Utqiagvik, Alaska. Wel mogelijk een paar warme dagen in de zomer waar je je ff flink doorheen zal moeten bijten. Maar! In de winter wel maandenlang tussen de -30 en -50 en nauwelijks regen.
Ideaal toch?
https://en.wikipedia.org/wiki/Utqiagvik,_Alaska#Climate
Koelvest.quote:Op maandag 2 september 2024 22:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kon je vandaag geen T-shirt aan?
Koelvestdagjequote:Op maandag 2 september 2024 22:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kon je vandaag geen T-shirt aan?
Oh dan ga ik straks 8 maanden klagen dat ik geen rok aan kan.quote:
Dat mag hoor, als jij graag een rok draagt dan is dat voor jou toch ook klachtwaardigquote:Op maandag 2 september 2024 22:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh dan ga ik straks 8 maanden klagen dat ik geen rok aan kan.
Dankjewel.quote:Op maandag 2 september 2024 22:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat mag hoor, als jij graag een rok draagt dan is dat voor jou toch ook klachtwaardig
quote:Op maandag 2 september 2024 22:16 schreef heywoodu het volgende:
Voor de kenners: wat is een klimaattype waar men ook deze goddelijke temperatuurgemiddeldes heeft, maar dan zonder dat het bijna de helft van de dagen regent?
[ afbeelding ]
Kutzooi. Gisteren stond er nog 25 bij as vrijdagquote:Op dinsdag 3 september 2024 00:46 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens Buienradar as. vrijdag weer 30 graden. Pfff houdt het dan nooit op die hitte
Morgen 20-22. Daarna gelukkig toch weer warmer, inderdaad. 26-30 landelijk gezien. T/m zondag/maandag. Maar daarna gelukkig ook nog 22-24. September start goed.quote:Op dinsdag 3 september 2024 00:46 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens Buienradar as. vrijdag weer 30 graden. Pfff houdt het dan nooit op die hitte
Nahquote:Op maandag 2 september 2024 23:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets? https://en.wikipedia.org/(...)f_semi-arid_climates
[ afbeelding ]
Of anders zoiets? https://en.wikipedia.org/wiki/Desert_climate
Ik werk in Den Ham en woon in een plaatsje ernaast, het ging echt heel goed los gister. Vanochtend op weg naar werk ook overal takken, geen straat was nog schoon. Om het pand waar ik werk ook verschillende dikke takken die niet op het gebouw hadden moeten vallen.quote:Op maandag 2 september 2024 21:04 schreef Frutsel het volgende:
Hoog in de bergen aan de zuidkant van de Alpen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 08:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nah
Ik zoek iets met de gemiddelde temperaturen (hele jaar door, dus niet met gemiddelden van dik boven de 20 in de zomer) van Reykjavik, maar zonder om de dag regen, zoals in Reykjavik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
quote:Op dinsdag 3 september 2024 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Het weekend ziet er weer vrij topisch uit, hopelijk daarna verkoeling..Hopelijk een gruwelijk natte huwelijksnacht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Proficiat kerel![]()
Kijk, dat zijn de berichten.quote:Vooruitzichten lange termijn
dinsdag 10 september tot en met dinsdag 17 september
Wisselvallig met maximumtemperaturen die dalen naar waardes (ruim) onder het langjarig gemiddelde.
Lekker naar Thorshavn?quote:
Ik wil niet per se graag herfstweer, ik wil gewoon maxima van onder de 20. Mag prima droog zijn hoorquote:Op dinsdag 3 september 2024 09:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar waarom willen jullie zo graag herfstweer. Omdat je niet van zomer houdt, of omdat het de laatste tijd steeds de verkeerde warmte is? Door de te hoge luchtvochtigheid.
Maar zelfs dan heb ik dit nog liever dan 12 graden grijs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |