Als Norris Down is dan ligt Piastri zo in een warm bad gevuld met scheermesjes. #FMLquote:Op zondag 1 september 2024 16:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Norris is een beetje down.
Nee stomme Kimi.quote:Op zondag 1 september 2024 16:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En toen werden ze beiden geen kampioen
Dat heet 'padding'quote:Op zondag 1 september 2024 16:37 schreef D. het volgende:
Op de plek van die 2 spandoeken hadden zo'n 500 mensen kunnen staan. Niet heel fan-vriendelijk van een fanclub
Zeker. Maar waarom? Iemand herdenken of zoveel jaar geleden dat, of ter ere van iets??quote:
8 puntenquote:Op zondag 1 september 2024 16:35 schreef Wertha het volgende:
En zo blijft het puntverlies voor Verstappen toch nog een beetje beperkt.
Ray-Ban?quote:Op zondag 1 september 2024 16:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker. Maar waarom? Iemand herdenken of zoveel jaar geleden dat, of ter ere van iets??
quote:Op zondag 1 september 2024 16:39 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Daar is de onvermijdelijke raceban. De eerste sinds GRO volgens mij.
Wie mag er dan instappen?quote:Op zondag 1 september 2024 16:39 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Inderdaad. Stel je voor dat Noord Korea een GP organiseert.quote:Op zondag 1 september 2024 16:38 schreef TweedeKlum het volgende:
Blijven natuurlijk wel een stel facisten.
He dun goofed.quote:Op zondag 1 september 2024 16:39 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Ik had het deeg voor de pizza vanmorgen al gemaaktquote:Op zondag 1 september 2024 16:39 schreef FvanS het volgende:
Ik heb besloten vanavond spaghetti te eten.
Ze konden er ook gewoon niet meer omheen.quote:Op zondag 1 september 2024 16:39 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Dat ja, onsterfelijk geworden nu.quote:
De eerste ban sinds Grosjean, ja. En Grosjean's ban was niet eens met dit systeem. Die kreeg er een omdat hij vaak bij crashes in de eerste ronde betrokken was (en niet altijd zijn schuld). Dit systeem werd pas in 2014 ingevoerd.quote:Op zondag 1 september 2024 16:39 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
In de F2 hadden we natuurlijk Lordquote:Op zondag 1 september 2024 16:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De eerste ban sinds Grosjean, ja. En Grosjean's ban was niet eens met dit systeem. Die kreeg er een omdat hij vaak bij crashes in de eerste ronde betrokken was (en niet altijd zijn schuld). Dit systeem werd pas in 2014 ingevoerd.
Dat boeit niemand.quote:Op zondag 1 september 2024 16:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de F2 hadden we natuurlijk Lord
quote:Op zondag 1 september 2024 16:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de F2 hadden we natuurlijk Lord
Ray gunquote:
Ook geen gele vlag toch?quote:
Dat deed horner dus wel. Vertrouwen uitstralen bedoel ik niet, hij lulde het weg met Max wint dus niks aan de hand. Terwijl de Verstappens toen al openbaar zich uitspraken dat het niet zo best ging met ook de auto.quote:Op zondag 1 september 2024 13:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zou er niet vanuit gaan omdat een teambaas laconiek reageert hij of de leiding denkt dat er niks aan de hand is/was. Het hoort bij hun rol, rust en vertrouwen uitstralen. De baas die frustratie of paniek uitstraalt is funest voor het duizenden fte tellende bedrijf
Helemaal niks, Yuki viel uit maar kon zelf terug, George met schade maar dat stuk viel blijkbaar niet op de baan.quote:
Ongekend dit ja.quote:Op zondag 1 september 2024 16:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Helemaal niks, Yuki viel uit maar kon zelf terug, George met schade maar dat stuk viel blijkbaar niet op de baan.
Plus nog 2-3 sprintraces.quote:Op zondag 1 september 2024 16:51 schreef Lichtloper het volgende:
70 punten verschil, nog 8 races te gaan. Denk niet dat Verstappen dat gaat redden, als je ziet hoe groot het snelheidsverschil is. Moet McLaren wel iets tactischer gaan racen.
De race op tv kijken.quote:Op zondag 1 september 2024 16:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wat gaat Magnussen over 2 weken doen?
Ik ben gisteren onder station Europapa(rk) door gelopenquote:Op zondag 1 september 2024 16:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vandaag is stream-Europapa-dag. Heb jij al gestreamd?
Met de boomers op vakantiequote:Op zondag 1 september 2024 16:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
quote:Op zondag 1 september 2024 16:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Verstappen hoeft maar één keer voor Norris te eindigen. Norris moet iedere race minimaal 8 punten inlopen.quote:Op zondag 1 september 2024 16:51 schreef Lichtloper het volgende:
70 punten verschil, nog 8 races te gaan. Denk niet dat Verstappen dat gaat redden, als je ziet hoe groot het snelheidsverschil is. Moet McLaren wel iets tactischer gaan racen.
Ik denk dat Verstappen nog wel 2 races voor Norris gaat eindigen. Of geluk, of omdat Red Bull daar geen knakenauto is.quote:Op zondag 1 september 2024 16:51 schreef Lichtloper het volgende:
Ik stream geen liedjes van meppende tokkies.quote:Op zondag 1 september 2024 16:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vandaag is stream-Europapa-dag. Heb jij al gestreamd?
Op welke baan is RBR geen klote auto geweest sinds Montmelo?quote:Op zondag 1 september 2024 16:55 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik denk dat Verstappen nog wel 2 races voor Norris gaat eindigen. Of geluk, of omdat Red Bull daar geen knakenauto is.
Verdiend ook wel. D'n Kev heeft er keihard voor gewerkt, deze eer komt 'm echt toe.quote:Op zondag 1 september 2024 16:39 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
quote:Op zondag 1 september 2024 16:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik stream geen liedjes van meppende tokkies.
Doen ze al een tijdje niet meer he. Dus waarom denk je opeens dat ze het wel gaan kunnen de aankomende periode?quote:Op zondag 1 september 2024 16:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen hoeft maar één keer voor Norris te eindigen. Norris moet iedere race minimaal 8 punten inlopen.
Dit is echt nog niet gespeeld, en het lijkt me echt heel erg stug dat RB helemaal geen progressie meer boekt.
Spaquote:Op zondag 1 september 2024 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op welke baan is RBR geen klote auto geweest sinds Montmelo?
Oostenrijkquote:Op zondag 1 september 2024 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het hele oeuvre van Guns 'n Roses blijft dan ook onaangeroerd in jouw platenkast?quote:Op zondag 1 september 2024 16:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik stream geen liedjes van meppende tokkies.
Spa.quote:Op zondag 1 september 2024 16:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Barcalonaquote:Op zondag 1 september 2024 16:57 schreef Nattekat het volgende:
En wie noemt Barcalona in godsnaam Montmelo
Ik wilde eerst Barca typen, maar verwachtte kutreacties. Verneuk ik het daarna alsnogquote:
Conterminatie van een kutclub en een overrated stad.quote:
Kijk naar de deg van Ferrari. Die was echt briljant.quote:
Ik zou daar niet uit af willen leiden dat hij achter de schermen ook alles wegwuifde. Als hij echt zo'n extreme debiel is, had redbull nooit een race kunnen winnen, laat staan een kampioenschapquote:Op zondag 1 september 2024 16:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat deed horner dus wel. Vertrouwen uitstralen bedoel ik niet, hij lulde het weg met Max wint dus niks aan de hand. Terwijl de Verstappens toen al openbaar zich uitspraken dat het niet zo best ging met ook de auto.
En zo eindig je als snelste team op plekken 2 en 3 ipv 1 en 2. Deze mentaliteit.quote:
Wil jij het kruipen?quote:Op zondag 1 september 2024 16:57 schreef Nattekat het volgende:
En wie noemt Barcalona in godsnaam Montmelo
Die is nu wel viesmad los aan het gaan op McLaren tactics jaquote:Op zondag 1 september 2024 17:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
Will Buxton klaagt dat McLaren Piastri en Norris niet heeft geswapped![]()
goating
Rbr was daar ook niet sneller.quote:
Je vraagt waar ze geen klote-auto hadden, dat is gewoon een geldig antwoord. Doelpalen blijven staan hoor.quote:
quote:Op zondag 1 september 2024 17:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ben echt benieuwd hoe deze race was gegaan als Lando die leiding had behouden op ronde 1
Het was vooral Charles. Sainz was een sitting duck.quote:Op zondag 1 september 2024 17:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
Waarom klagen jullie om die opmerking? Ferrari was vandaag sterker met strategie en deg.
Maar dat is logisch, zij gaan alles proberen om die win op Monza te forceren. McLaren hoeft zich niet te schamen
Norris is 3 gratis punten misgelopen.quote:Op zondag 1 september 2024 17:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
goating
Die schermsmurf van Sky zat ook al dom the lullen dat Stella niet meer van de eerste rijdertactiek is zoals onder Todt. Alsof Schumacher niet gewoon race in race uit 3 tienden sneller was dan Massa, Barrichello en Irvine.quote:Op zondag 1 september 2024 17:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
goating
Als Max met 1 punt voorsprong het kampioenschap pakt, zullen ze zich nog achter hun oren krabben.quote:Op zondag 1 september 2024 17:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Norris is 3 gratis punten misgelopen.
slim was het niet.
En het is ook neit de eerste keer, Mclaren heeft Piastri ook een keer laten winnen , Norris werd P2.. ook weer 8 punten gemist.
Norris had nu op 252 punten kunnen zitten ipv de 241 die hij nu heeft. (en dan heb ik slechts naar 2 race gekeken voor die vergelijking, niet gekeken of McLaren nog meer punten heeft laten liggen voor Norris)
Max zit op 303.
het is dan ook 33 graden, freaking loeiheet.quote:Op zondag 1 september 2024 17:12 schreef Nattekat het volgende:
Iemand heeft een complete vastloper in z'n bovenkamer
Gossie, gelijk ook weer met je doelpalen.quote:Op zondag 1 september 2024 17:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je vraagt waar ze geen klote-auto hadden, dat is gewoon een geldig antwoord. Doelpalen blijven staan hoor.
McLaren gaat voor gelijke behandeling van de coureurs ipv de WDC. Want ze hebben twee toppers aan boord en willen hun allebei behouden. Ze zijn niet gek.quote:Op zondag 1 september 2024 17:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Norris is 3 gratis punten misgelopen.
slim was het niet.
En het is ook neit de eerste keer, Mclaren heeft Piastri ook een keer laten winnen , Norris werd P2.. ook weer 8 punten gemist.
Norris had nu op 252 punten kunnen zitten ipv de 241 die hij nu heeft. (en dan heb ik slechts naar 2 race gekeken voor die vergelijking, niet gekeken of McLaren nog meer punten heeft laten liggen voor Norris)
Max zit op 303.
In het IndyCar paddock kijken of hij nog een racezitje voor volgend jaar kan krijgen.quote:Op zondag 1 september 2024 16:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Al bekend waarom VER niet met vol vermogen kon rijden?quote:Op zondag 1 september 2024 17:29 schreef Nattekat het volgende:
Baku gaat wel een behoorlijk belangrijke race worden. Als Red Bull daar wederom ruk is, hebben ze echt grote problemen. Hun grootste zwakte is daar zo goed als niets waard, dus het zou beter moeten gaan.
Viel niets meer te winnen, dus motor sparen op een circuit waar dat ding behoorlijk voor z'n donder krijgt is dan best logisch.quote:Op zondag 1 september 2024 17:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Al bekend waarom VER niet met vol vermogen kon rijden?
Die setting werd later wel weer terug gezet. Al moest Max daar wel om vragen, vandaar de opmerking over de dat de mensen op de achtergrond wakker moesten blijven.quote:Op zondag 1 september 2024 17:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Viel niets meer te winnen, dus motor sparen op een circuit waar dat ding behoorlijk voor z'n donder krijgt is dan best logisch.
Volgens VER was er een probleem waardoor ze niet op vol vermogen konden rijden dus geen bewuste keuze.quote:Op zondag 1 september 2024 17:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Viel niets meer te winnen, dus motor sparen op een circuit waar dat ding behoorlijk voor z'n donder krijgt is dan best logisch.
Ik begreep juist dat ze de ERS flink gebruikt hadden om te verdedigen tegen Norris en dat hij daarom in de ronden daarna energy moest terugwinnen. Zodra dat weer op peil zou zijn, had hij een seintje van het team verwacht.quote:Op zondag 1 september 2024 17:35 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Volgens VER was er een probleem waardoor ze niet op vol vermogen konden rijden dus geen bewuste keuze.
Heeft Hamilton ‘m gehad dan?quote:Op zondag 1 september 2024 17:31 schreef Nattekat het volgende:
Hamilton ging ook voor de snelste ronde trouwens, waarbij ie sneller ging dan Verstappen, dus Norris heeft hem uiteindelijk niet van Verstappen gepakt.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 1 september 2024 17:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik begreep juist dat ze de ERS flink gebruikt hadden om te verdedigen tegen Norris en dat hij daarom in de ronden daarna energy moest terugwinnen. Zodra dat weer op peil zou zijn, had hij een seintje van het team verwacht.
Of was er nog een ander iets met de motor?
Ja geen idee, daarom vraag ik het. VER en PER beiden hetzelfde probleem met de motor lees ik.quote:Op zondag 1 september 2024 17:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik begreep juist dat ze de ERS flink gebruikt hadden om te verdedigen tegen Norris en dat hij daarom in de ronden daarna energy moest terugwinnen. Zodra dat weer op peil zou zijn, had hij een seintje van het team verwacht.
Je weet best waar ik op doeldequote:Op zondag 1 september 2024 17:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nou dan. Hij pakt ‘m dus van VER.
Zover ik weet was het niet echt een probleem, meer een gevolg van de keuze om tegenover Norris (en voor Perez wellicht tegenover Russell) te verdedigen.quote:Op zondag 1 september 2024 17:38 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja geen idee, daarom vraag ik het. VER en PER beiden hetzelfde probleem met de motor lees ik.
https://nl.motorsport.com(...)to-monster/10650233/quote:Op zondag 1 september 2024 17:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zover ik weet was het niet echt een probleem, meer een gevolg van de keuze om tegenover Norris te verdedigen.
Dat kost extra ERS en als dat op is, moet je weer sparen en dan mis je die opvolgende ronden wat vermogen.
quote:Max Verstappen oordeelt hard na de Grand Prix van Italië, waarin hij genoegen heeft moeten nemen met een zesde plaats. Het leed was eigenlijk al geschied op zaterdag, toen de wereldkampioen in de kwalificatie niet verder kon komen dan P7 door grote balansproblemen. Bovendien hielp het niet mee dat Red Bull Racing geen optimale Monza-vleugel heeft en daardoor helemaal onderaan stond in de speed trap. "Het was vrij saai vandaag. We waren te langzaam. De pitstop heeft me wat tijd gekost en ik kon het grootste gedeelte van de race niet met vol vermogen rijden, doordat we een klein probleem hadden", laat Verstappen aan onder meer Motorsport.com weten in het vierkantje.
Hij moest voordat hij in gevecht ging met Lando al een setting aanpassen vanwege een probleem met de motor.quote:Op zondag 1 september 2024 17:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ok, dan stond dat wss weer los van de ERS.quote:Op zondag 1 september 2024 17:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
https://nl.motorsport.com(...)to-monster/10650233/
[..]
Magnussen volgt zijn oud-teamgenoot op met race ban. Grosjean had race ban voor Monza na de bizarre crash in Spa.quote:
Er was ver daarvoor al een motorprobleem hoor. Ze mosten hem van stand veranderen zodat hij minder vermogen had. Die opmerking naar het team of ze wakker wilden worden was omdat Max nota bene zelf moest vragen of die motorstand terug mocht.quote:Op zondag 1 september 2024 17:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zover ik weet was het niet echt een probleem, meer een gevolg van de keuze om tegenover Norris (en voor Perez wellicht tegenover Russell) te verdedigen.
Dat kost extra ERS en als dat op is, moet je weer sparen en dan mis je die opvolgende ronden wat vermogen.
Al besproken.quote:Op zondag 1 september 2024 17:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ x ]
De eerste met een volle bingokaart
quote:
Wie vroegquote:
H et was tijdens de race al duidelijkquote:
Bans worden hier niet besproken.quote:Op zondag 1 september 2024 17:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ x ]
De eerste met een volle bingokaart
quote:Op zondag 1 september 2024 18:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bans worden hier niet besproken.
Er zal wel gewoon iets te heet zijn geworden. Buitentemperatuur, vuile lucht en zo.quote:Op zondag 1 september 2024 17:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Al bekend waarom VER niet met vol vermogen kon rijden?
Op Spa al een extra motor gepakt, denk niet dat hij het met de huidige motoren red tot aan de laatste race.quote:Op zondag 1 september 2024 17:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Als zelfs de motor al problemen begint te geven...
Er gaan nog wel 1 of 2 penalties volgens inderdaad.quote:Op zondag 1 september 2024 18:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Op Spa al een extra motor gepakt, denk niet dat hij het met de huidige motoren red tot aan de laatste race.
Volgend jaar hebben ze meer windtunneltijd als ze WCC niet winnen.quote:Op zondag 1 september 2024 18:28 schreef Donderkonijn het volgende:
Ik denk niet dat Red Bull dit op tijd weer terug op de rit krijgt, eerlijk gezegd.
Ik heb er al een tijdje een hard hoofd in. Het blijft hopen dat Mercedes en Ferrari de McLaren van Norris van overwinningen af gaat houdenquote:Op zondag 1 september 2024 18:28 schreef Donderkonijn het volgende:
Ik denk niet dat Red Bull dit op tijd weer terug op de rit krijgt, eerlijk gezegd.
Ga er maar vanuit dan dat we geen Wilhelmus gaan krijgen.quote:Op zondag 1 september 2024 18:32 schreef Nattekat het volgende:
Ik zet al m'n hoop op Baku. Slome RB in Baku = geen Wilhelmus meer.
Ik denk eigenlijk oprecht dat het nog wel eens einde kampioenschap Max kan zijn als ze er in Baku niet bij zitten.quote:Op zondag 1 september 2024 18:33 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dan dat we geen Wilhelmus gaan krijgen.
Dat denk ik ook. WCC sowieso.quote:Op zondag 1 september 2024 18:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk oprecht dat het nog wel eens einde kampioenschap Max kan zijn als ze er in Baku niet bij zitten.
Dat was allang einde verhaal.quote:Op zondag 1 september 2024 18:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. WCC sowieso.
Met dank aan Perez.quote:
Dat was sowieso al verloren imho.quote:Op zondag 1 september 2024 18:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 september 2024 18:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Te veel, maar te overzien.quote:Op zondag 1 september 2024 18:41 schreef Tijn het volgende:
Voor de tweede race op rij verliest Verstappen nu 8 punten op Norris. Dat is teveel.
WCC was sowieso al een verloren met die belabberde prestaties van Perez.quote:Op zondag 1 september 2024 18:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Norris heeft gewoon de boel weer eens verneukt voor zichzelf, allereerst al met zijn kutstart.quote:Op zondag 1 september 2024 18:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Te veel, maar te overzien.
Er is een universum waarin Max 6e werd en Norris de race won.
En waarin Max won en Norris in Williams reed.quote:Op zondag 1 september 2024 18:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook 'te veel'quote:Op zondag 1 september 2024 18:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, 8 punten per race verliezen is teveel om het kampioenschap veilig te stellen.
Waar die gelijk in heeft, hij werd op het gras gedrukt en enkele races terug kreeg hij daar nog een penalty voor terwijl er voor Lando nog meer dan genoeg ruimte was.quote:Op zondag 1 september 2024 18:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Max ging hier al om lopen klagen bij Lewis
Dat was net zo min een penalty. Maar dat zal ook z'n punt geweest zijn.quote:Op zondag 1 september 2024 18:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Waar die gelijk in heeft, hij werd op het gras gedrukt en enkele races terug kreeg hij daar nog een penalty voor terwijl er voor Lando nog meer dan genoeg ruimte was.
Zit met rechtsvoor nog keurig binnen de baan.quote:Op zondag 1 september 2024 18:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Waar die gelijk in heeft, hij werd op het gras gedrukt en enkele races terug kreeg hij daar nog een penalty voor terwijl er voor Lando nog meer dan genoeg ruimte was.
Hij duwt hem ook gewoon op het gras. Dit stelde niet zoveel voor, maar de stewards negeren alles waarbij geen contact is doordat de ander dat weet te voorkomen. Piastri ging bij de start ook gewoon naar links terwijl Russell daar zat, die dan maar opzij ging om de crash te voorkomen.quote:Op zondag 1 september 2024 18:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Precies.quote:Op zondag 1 september 2024 18:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat was net zo min een penalty. Maar dat zal ook z'n punt geweest zijn.
Rijders klagen standaard.quote:Op zondag 1 september 2024 18:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt, maar dit was wel heul laag waterquote:
quote:Op zondag 1 september 2024 18:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zit met rechtsvoor nog keurig binnen de baan.
Moving under brakingquote:Op zondag 1 september 2024 19:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, maar dit was wel heul laag water
Nee, dat gaat alleen op als Verstappen de "dader" is.quote:Op zondag 1 september 2024 19:06 schreef StephanL het volgende:
[..]
Moving under braking
Forcing another driver of the track
Max heeft gelijk. Dat zijn de nieuwe regels van dit jaar. Je moet nu altijd een wagenbreedte ruimte laten. Wordt blijkbaar alleen niet echt op gehandhaafd, behalve als er een crash is zoals in Oostenrijk.quote:Op zondag 1 september 2024 18:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat was net zo min een penalty. Maar dat zal ook z'n punt geweest zijn.
Er waren mensen die zeiden dat Red Bull dit weekend beter dan McLaren zou zijnquote:Op zondag 1 september 2024 18:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zeggen we al weken over 'de volgende race'.quote:Op zondag 1 september 2024 17:29 schreef Nattekat het volgende:
Baku gaat wel een behoorlijk belangrijke race worden. Als Red Bull daar wederom ruk is, hebben ze echt grote problemen. Hun grootste zwakte is daar zo goed als niets waard, dus het zou beter moeten gaan.
Sukkelsquote:Op zondag 1 september 2024 19:12 schreef franklop het volgende:
[..]
Er waren mensen die zeiden dat Red Bull dit weekend beter dan McLaren zou zijn
Meteen ff de track record opgezocht van Lando op Azerbeidzjan.quote:Op zondag 1 september 2024 19:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ben sowieso benieuwd wat Norris kan doen op Baku.
Als je hier gewoon wat vaker mee las en deel nam aan discussies, had je geweten dat ik al de hele week zeg dat het van Baku moet komen.quote:Op zondag 1 september 2024 19:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zeggen we al weken over 'de volgende race'.
Er IS een groot probleem en op iedere baan is het bagger.
Dus reken er maar op: Baku ook.
Mij lijkt dat Baku ook slecht gaat zijn, juist verwacht ik dat Singapore een baan gaat zijn waar Max met Red Bull goed zal gaan dit jaar.quote:Op zondag 1 september 2024 19:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je hier gewoon wat vaker mee las en deel nam aan discussies, had je geweten dat ik al de hele week zeg dat het van Baku moet komen.
Spa was an sich ook niets mis mee, maar daar was inhalen gewoon lastig.
Dat zou wel een 180 zijn dan.quote:Op zondag 1 september 2024 19:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Mij lijkt dat Baku ook slecht gaat zijn, juist verwacht ik dat Singapore een baan gaat zijn waar Max met Red Bull goed zal gaan dit jaar.
En wat precies aan Baku maakt het dat je dat denkt? Want als je denkt dat het vergelijkbaar is met Zandvoort, sla je de plank echt kneiterhard mis.quote:Op zondag 1 september 2024 19:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Mij lijkt dat Baku ook slecht gaat zijn, juist verwacht ik dat Singapore een baan gaat zijn waar Max met Red Bull goed zal gaan dit jaar.
Ik zou het echt briljant vinden. Maar ik durf dat niet te hopen.quote:Op zondag 1 september 2024 19:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat zou wel een 180 zijn dan.
Er zit een maand na Singapore. Daar zit tijd en ik denk dat ze daarin een update gaan plannen voor daarna te releasen.quote:Op zondag 1 september 2024 18:28 schreef Donderkonijn het volgende:
Huh!?quote:Op zondag 1 september 2024 19:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Al die 90 graden bochten, daar legt de Red Bull het gewoon af tegen McLaren en ook Mercedes.quote:Op zondag 1 september 2024 19:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En wat precies aan Baku maakt het dat je dat denkt? Want als je denkt dat het vergelijkbaar is met Zandvoort, sla je de plank echt kneiterhard mis.
Ik ook niet.quote:Op zondag 1 september 2024 19:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou het echt briljant vinden. Maar ik durf dat niet te hopen.
McLaren zal daar ook in de mix zitten dus misschien gaat dat juist hetzelfde verhaal zijn als Monza.quote:Op zondag 1 september 2024 19:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Singapore is een mooie baan maar niet voor de huidige RedBull.
Denk wel dat Ferrari en Mercedes daar in de mix zitten dus schade voor Max kan daar meevallen.
En waar haal je het in godsnaam vandaan dat ze het af zouden leggen? We hebben sinds Oostenrijk geen enkele baan gehad die gedomineerd wordt door langzame bochten, en juist daar kon Verstappen het gat slaan waardoor Norris kansloze divebombs moest doen.quote:Op zondag 1 september 2024 19:21 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Al die 90 graden bochten, daar legt de Red Bull het gewoon af tegen McLaren en ook Mercedes.
Baku vergelijken met zandvoort? waar haal je dat vandaan?
We gaan het zien over twee weken, geen zin om daar over te gaan steggelen.quote:Op zondag 1 september 2024 19:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En waar haal je het in godsnaam vandaan dat ze het af zouden leggen? We hebben sinds Oostenrijk geen enkele baan gehad die gedomineerd wordt door langzame bochten, en juist daar kon Verstappen het gat slaan waardoor Norris kansloze divebombs moest doen.
Ik wil oprecht weten waar je het vandaan haalt.quote:Op zondag 1 september 2024 19:26 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
We gaan het zien over twee weken, geen zin om daar over te gaan steggelen.
Het is mijn verwachting vanwege de problemen met de balans en hoge bandenslijtage.quote:Op zondag 1 september 2024 19:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wil oprecht weten waar je het vandaan haalt.
Echt, al zeg je onderbuik.
Succesquote:Op zondag 1 september 2024 19:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Over een kwartiertje zelf ook een league race op Monza.
Hopelijk daar geen onderstuur
Lando had al 11 punten meer kunnen hebben.quote:Op zondag 1 september 2024 17:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
McLaren gaat voor gelijke behandeling van de coureurs ipv de WDC. Want ze hebben twee toppers aan boord en willen hun allebei behouden. Ze zijn niet gek.
Het ding is dat de snellere bochten juist de achilleshiel van Red Bull lijken te zijn. Tussen Oostenrijk en nu zijn er maar twee banen geweest die rear-limited genoemd kunnen worden: Hongarije en Monza. Hongarije is met de huidige auto's eigenlijk niet echt meer rear-limited en Monza is een status aparte dat onmogelijk vergeleken kan worden, want hier waren het ook overduidelijk de voorbanden.quote:Op zondag 1 september 2024 19:31 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het is mijn verwachting vanwege de problemen met de balans en hoge bandenslijtage.
Ook als je ziet waar Lando het bijvoorbeeld won op Monza, Max kon goed mee door de langzame bochten maar verloor het juist in de snellere bochten waar je zou verwachten dat de Red Bull daar juist sterk is.
Natuurlijk kan ik het helemaal mis hebben, maar dat zien we over twee weken wel.
Twee chicanes worden één lang recht stuk. Hoezo meer downforce dan de 100% die het altijd geweest is?quote:Op zondag 1 september 2024 19:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
waar je met veel meer downforce rijdt dan voorheen.
2 competitieve teamgenoten die halen wel bergen met punten binnen. De vraag is hoe lang het gezellig blijft als ze beiden om een titel zouden vechten, maar misschien gaan ze daar wel heel koeltjes mee om. Dat zou ook gewoon kunnen.quote:Op zondag 1 september 2024 19:34 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Lando had al 11 punten meer kunnen hebben.
En hoe stabiel is een team als je teamgenoot je grootste concurrent is?
Oscar maalt er sowieso niet om maar die wordt niet zo snel enthousiast.quote:Op zondag 1 september 2024 19:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
2 competitieve teamgenoten die halen wel bergen met punten binnen. De vraag is hoe lang het gezellig blijft als ze beiden om een titel zouden vechten, maar misschien gaan ze daar wel heel koeltjes mee om. Dat zou ook gewoon kunnen.
Wat dat betreft een goeie vervanger voor Kimiquote:Op zondag 1 september 2024 20:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Oscar maalt er sowieso niet om maar die wordt niet zo snel enthousiast.
quote:
Ik moet hier toch wel om lachen, zo'n opsomming.quote:Niks liep, auto ging voor geen meter, strategie vond ik ook helemaal niks, pitstop was natuurlijk ook helemaal klote
Oscar is neutraal, de rants van Kimi zijn legendarisch.quote:Op zondag 1 september 2024 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat dat betreft een goeie vervanger voor Kimi
En toch is Max er best ontspannen over, tijdens de race ook.quote:Op zondag 1 september 2024 20:20 schreef heywoodu het volgende:
Het was helemaal kut vandaag, Olav. Heel kut. Het was echt kut.
Eigenlijk deed hij dat ook al toen hij nog wel oppermachtig was. Moeiteloos op P1 liggen en dan toch nog voor de snelste ronde gaan bijvoorbeeld. De impulsieve en offensieve rijder van een paar jaar geleden is allang veranderd in een berekenende professional.quote:Op zondag 1 september 2024 20:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En toch is Max er best ontspannen over, tijdens de race ook.
Eerst klagen over Hamilton, rustige erbij zeggen "i got a penalty for that so..."
Later na die 6.2 pitstop "so what are the plans for this stint then?"
Weer later even het team wakker schudden "i know we are in a shit place but the background needs to wake up, this is important"
Hij heeft duidelijk geaccepteerd dat de komende races lastig gaan worden en dat hij harder moet werken voor z'n punten.
Als je niet meer de snelste bent moet je alle andere dingen die in je macht liggen nog wel goed doen. Daar hamert hij opquote:Op zondag 1 september 2024 20:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Eerst klagen over Hamilton, rustige erbij zeggen "i got a penalty for that so..."
Weer later even het team wakker schudden "i know we are in a shit place but the background needs to wake up, this is important"
Hij heeft duidelijk geaccepteerd dat de komende races lastig gaan worden en dat hij harder moet werken voor z'n punten.
Marko en Perez hadden het al over een update in Austin om de huidige problemen op te lossen.quote:Op zondag 1 september 2024 19:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er zit een maand na Singapore. Daar zit tijd en ik denk dat ze daarin een update gaan plannen voor daarna te releasen.
Al is dat denk ik ook te laat.
Hij komt wel heel erg onverschillig over, niet echt de winnaarsmentaliteit die hij had.quote:Op zondag 1 september 2024 20:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als je P1 ligt heb je weinig om over te klagen.. alleen Oconquote:Op zondag 1 september 2024 20:50 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Eigenlijk deed hij dat ook al toen hij nog wel oppermachtig was. Moeiteloos op P1 liggen en dan toch nog voor de snelste ronde gaan bijvoorbeeld. De impulsieve en offensieve rijder van een paar jaar geleden is allang veranderd in een berekenende professional.
Max kan niet harder inderdaad, het team moet helpen om 'm harder te laten gaan.quote:Op zondag 1 september 2024 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je niet meer de snelste bent moet je alle andere dingen die in je macht liggen nog wel goed doen. Daar hamert hij op
Onerschillig zou ik he tniet noemen maar hij heeft de situatie wel geaccepteerdquote:Op zondag 1 september 2024 20:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij komt wel heel erg onverschillig over, niet echt de winnaarsmentaliteit die hij had.
Denk eerder het een soort van acceptatie is. Hij weet dat hij er niks aan kan doen en dat het niet vandaag of morgen opgelost gaat worden.quote:Op zondag 1 september 2024 20:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij komt wel heel erg onverschillig over, niet echt de winnaarsmentaliteit die hij had.
Ik bedoel dat constante dreigen met stoppen met racen als het even tegen zit, gisteren in dat interview ook weer. Dan ben je zo jong en heb je volop kansen om misschien wel de grootste alle tijden te worden en dan doe je zo laconiek.quote:Op zondag 1 september 2024 20:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Onerschillig zou ik he tniet noemen maar hij heeft de situatie wel geaccepteerd
Hij zegt, zover ik weet, al bijna vanaf dag één in de F1 al dat hij dit niet te lang gaat doen. Hij wil andere dingen doen, niet als Kimi, Alonso, Lewis etc blijven rijden op latere leeftijd. Dit is niks nieuws. Zal vast misschien versneld kunnen worden omdat het kut gaat bij RB en hij misschien geen zin heeft om bij een andere team te rijden, maar dat is dan ook alles. Max heeft altijd al gezegd dat hij dit niet te lang wil doen.quote:Op zondag 1 september 2024 21:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik bedoel dat constante dreigen met stoppen met racen als het even tegen zit, gisteren in dat interview ook weer. Dan ben je zo jong en heb je volop kansen om misschien wel de grootste alle tijden te worden en dan doe je zo laconiek.
Dat laatste is volledig afhankelijk van wáár die Ferrari en Mercedes dan precies in de mix zitten.quote:Op zondag 1 september 2024 19:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Singapore is een mooie baan maar niet voor de huidige RedBull.
Denk wel dat Ferrari en Mercedes daar in de mix zitten dus schade voor Max kan daar meevallen.
Wat wil hij precies gaan doen dan? F1 is toch het hoogste podium binnen de racerij....quote:Op zondag 1 september 2024 21:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij zegt, zover ik weet, al bijna vanaf dag één in de F1 al dat hij dit niet te lang gaat doen. Hij wil andere dingen doen, niet als Kimi, Alonso, Lewis etc blijven rijden op latere leeftijd. Dit is niks nieuws. Zal vast misschien versneld kunnen worden omdat het kut gaat bij RB en hij misschien geen zin heeft om bij een andere team te rijden, maar dat is dan ook alles. Max heeft altijd al gezegd dat hij dit niet te lang wil doen.
Max had sowieso al gezegd dat hij niet nog 200 races zou rijden, dat is 10 jaar.quote:Op zondag 1 september 2024 21:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik bedoel dat constante dreigen met stoppen met racen als het even tegen zit, gisteren in dat interview ook weer. Dan ben je zo jong en heb je volop kansen om misschien wel de grootste alle tijden te worden en dan doe je zo laconiek.
Hij wil simracen. Dat F1-circus vindt-ie maar gezeik, joh.quote:Op zondag 1 september 2024 21:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat wil hij precies gaan doen dan? F1 is toch het hoogste podium binnen de racerij....
Le Mans kan toch ook prima na je carrière? Hij mag moet het lekker zelf weten verder hoe hij zijn leven invult maar het is een vrij unieke kans om de GOAT te worden in een tak van sport die hij zijn hele leven al doet en offers voor maakt..quote:Op zondag 1 september 2024 21:21 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Max had sowieso al gezegd dat hij niet nog 200 races zou rijden, dat is 10 jaar.
En hij wil ook niet de grootste worden, dan moet ie Schumacher verslaan en dat duurt sowieso nog meer dan 10 jaar.
Hamilton heeft er een mogelijkheid voor, kan me vorostellen dat die dat wil proberen.
max verdient nu erg lekker, hoeft zich geen zorgen te maken over de hypotheek.
Die stopt over een paar jaar, kindje met Kelly ondertusen simrace en misschien ook nog echte 24 uursraces.
Die 24 uursraces vindt ie toch wel erg leuk volgens mij.
En hij heeft altijd al gezegd daar niet in geïnteresseerd te zijn.quote:Op zondag 1 september 2024 21:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Le Mans kan toch ook prima na je carrière? Hij mag moet het lekker zelf weten verder hoe hij zijn leven invult maar het is een vrij unieke kans om de GOAT te worden in een tak van sport die hij zijn hele leven al doet en offers voor maakt..
Geeft hij niets om. Hij wil gewoon racen, en niet per se in F1. Endurance en zo vindt hij ook leuk en misschien wel leuker.quote:Op zondag 1 september 2024 21:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Le Mans kan toch ook prima na je carrière? Hij mag moet het lekker zelf weten verder hoe hij zijn leven invult maar het is een vrij unieke kans om de GOAT te worden in een tak van sport die hij zijn hele leven al doet en offers voor maakt..
Hij wou samen met Alonso ooit in een andere raceklasse rijden. Ik zou dat echt gaaf vindenquote:Op zondag 1 september 2024 21:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Geeft hij niets om. Hij wil gewoon racen, en niet per se in F1. Endurance en zo vindt hij ook leuk en misschien wel leuker.
Daarvoor moet je toch wel ook een echt goede wagen hebben en moeten de regels langdurig meewerken.. of je moet vals spelen (grijze regels opzoeken).quote:Op zondag 1 september 2024 21:25 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 september 2024 21:33 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Hij wou samen met Alonso ooit in een andere raceklasse rijden. Ik zou dat echt gaaf vinden
Maar ja, dat kan pas als Alonso op z’n 55e stopt met F1quote:Op zondag 1 september 2024 21:33 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Hij wou samen met Alonso ooit in een andere raceklasse rijden. Ik zou dat echt gaaf vinden
Door de Budgetcap straf heeft RBR veel minder windtunneltijd gekregen vorig jaar en ze hadden aangegeven dat 2024 dan een lastig jaar zou worden.quote:Op zondag 1 september 2024 21:37 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik snap werkelijk niet hoe een auto van veruit de snelste (eerste paar races met ruime voorsprong winnen) zo snel naar 4e team op de grid kan zakken? Wat is daar gebeurd? Die wondervleugel van McLaren en Mercedes? Waarom horen we daar niks over? Daar heeft RB al meerdere keren over geklaagd toch? RB gaat keihard achteruit terwijl de rest vooruit gaat? En waar is Hanna mee bezig? Van tactisch genie naar tactische kneus? Dat begon al in Hongarije door 2 keer hetzelfde domme te doen en dan een andere uitkomst te verwachten. En de laatste races blijven ze maar domme beslissingen maken. Het lijkt wel alsof ze in de tactiek nog steeds denken de snelste auto te zijn terwijl je alleen maar met damagecontrol bezig moet zijn nu. Heb je nog mazzel dat Norris het voor zichzelf verkloot en zo de schade beperkt blijft. Red Bull get your act together kneuzen!!!
Maar was Max met een andere tactiek hoger dan P6 geëindigd? Een 1-stopper was hem vast ook niet gewordenquote:Op zondag 1 september 2024 21:37 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik snap werkelijk niet hoe een auto van veruit de snelste (eerste paar races met ruime voorsprong winnen) zo snel naar 4e team op de grid kan zakken? Wat is daar gebeurd? Die wondervleugel van McLaren en Mercedes? Waarom horen we daar niks over? Daar heeft RB al meerdere keren over geklaagd toch? RB gaat keihard achteruit terwijl de rest vooruit gaat? En waar is Hanna mee bezig? Van tactisch genie naar tactische kneus? Dat begon al in Hongarije door 2 keer hetzelfde domme te doen en dan een andere uitkomst te verwachten. En de laatste races blijven ze maar domme beslissingen maken. Het lijkt wel alsof ze in de tactiek nog steeds denken de snelste auto te zijn terwijl je alleen maar met damagecontrol bezig moet zijn nu. Heb je nog mazzel dat Norris het voor zichzelf verkloot en zo de schade beperkt blijft. Red Bull get your act together kneuzen!!!
Zo simpel is het echt nietquote:Op zondag 1 september 2024 21:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Door de Budgetcap straf heeft RBR veel minder windtunneltijd gekregen vorig jaar en ze hadden aangegeven dat 2024 dan een lastig jaar zou worden.
Nee, tenzij hij Hamilton had weten te pakken. Die liep ook uit. Sterker, Russell achterhaalde Max op het einde best veel.quote:Op zondag 1 september 2024 21:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar was Max met een andere tactiek hoger dan P6 geëindigd? Een 1-stopper was hem vast ook niet geworden
Het is 1 van de redenen dat het minder gaat bij RBR.quote:Op zondag 1 september 2024 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zo simpel is het echt niet
Helaas
Mogelijk.quote:Op zondag 1 september 2024 21:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het is 1 van de redenen dat het minder gaat bij RBR.
Maar dan nog, gaat dat zo snel? Eerste races leek het weer een walk in the park te worden dit jaar.quote:Op zondag 1 september 2024 21:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Door de Budgetcap straf heeft RBR veel minder windtunneltijd gekregen vorig jaar en ze hadden aangegeven dat 2024 dan een lastig jaar zou worden.
Dat zegt niet alles.quote:Op zondag 1 september 2024 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En hij heeft altijd al gezegd daar niet in geïnteresseerd te zijn.
Bij Max zegt dat m.i. wel alles.quote:Op zondag 1 september 2024 21:51 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat zegt niet alles.
Ik zou dat ook altijd zo naar buiten brengen. Oo kal wil ik het dolgraag. Maar als i kdat zeg zijn er altijd mensen die het leuk vinden om dat tegen te werken en dat tegen je te gebruiken al het je niet lukt en zo. Dus zeg ik "boeiend, dat interesseert me niet". Maar daar meen ik dan niks van.
Het vertrek van wat essentiele figuren, misschien?quote:Op zondag 1 september 2024 21:37 schreef RealistAtheist het volgende:
Wat al aangetoond complete onzin is. Red Bull was ook na Miami sneller dan iedereen behalve McLaren en Mercedes, die gewoon met betere updates kwamen. Sowieso verklaart dat het probleem met de kerbs, die ze hebben, niet. Dat heeft meer te maken met de load en de ophanging. Niet met het remsysteem.quote:Op zondag 1 september 2024 21:52 schreef Kickinalfa het volgende:
Je hebt ook nog het gerucht over de uitbreiding van de regels omtrent het rem systeem waarbij in theorie red bull geraakt zou zijn.
Mijn herinnering is wat vaag maar er staat me bij dat bij zijn eerste WK hij steeds iets zei dat het wel een doel was maar als het niet lukt is het jammer. Totdat ie het werd, toen kreeg je toch een ander idee. Dat is tenminste wat in mijn beleving zo overkwam. Dus vooraf een stuk meer nochalant doen dan het uiteindelijk bleek te betekenen.quote:Op zondag 1 september 2024 21:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bij Max zegt dat m.i. wel alles.
Maar goed, dat is dus mijn inschatting
Ja, maar toch ....quote:Op zondag 1 september 2024 21:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zoals wel vaker lijkt er niet één enkele reden te zijn, maar spelen er meerdere zaken:quote:Op zondag 1 september 2024 21:37 schreef RealistAtheist het volgende:
Dat is toch de juiste houding?quote:Op zondag 1 september 2024 21:57 schreef Zorro het volgende:
[..]
Mijn herinnering is wat vaag maar er staat me bij dat bij zijn eerste WK hij steeds iets zei dat het wel een doel was maar als het niet lukt is het jammer. Totdat ie het werd, toen kreeg je toch een ander idee. Dat is tenminste wat in mijn beleving zo overkwam. Dus vooraf een stuk meer nochalant doen dan het uiteindelijk bleek te betekenen.
De RB20 is sneller dan de auto van vorig jaar maar het blijkt niet genoeg omdat andere teams het beter gedaan hebben.quote:Op zondag 1 september 2024 22:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, maar toch ....
Van een auto die op alle fronten geniaal was ... topsnelheid was prima, omgaan met banden was goed, lag als op rails in de bochten, zowel langzame als snelle .... en nu is het een bak dat geen topsnelheid meer heeft, banden opvreet, niet instuurt, teveel instuurt, gewoon op alle fronten totaal klote.
Dit is niet alleen maar "niet kunnen doorontwikkelen" het is een dikke vette stap achteruit.
Nou ja, dat dus. RBR staat duidelijk meer onder druk en maakt daardoor fouten die ze voorheen niet maakten, maar de kern van de zaak is dat de rest het beter voor elkaar heeft dan RBR. Mercedes en McLaren hebben eindelijk een concept dat werkt en dat ze kunnen doorontwikkelen, en RBR niet.quote:Op zondag 1 september 2024 22:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De RB20 is sneller dan de auto van vorig jaar maar het blijkt niet genoeg omdat andere teams het beter gedaan hebben.
Jawel, maar dat betekent dus dat zeggen dat het niet zo belangrijk is niet betekent dat ze het echt niet belangrijk vinden.quote:Op zondag 1 september 2024 22:03 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is toch de juiste houding?
Genoeg goede coureurs die nimmer hebben kunnen vechten voor het kampioenschap.
Natuurlijk betekent het veel voor Max en wie dan ook die kampioen wordt, daar strijden ze immers voor maar het kan ook heel goed dat ze nimmer die echte kans krijgen.
En als het aan die voorvleugel ligt en RB weet wat het is (ze zeggen niet voor niks dat McLaren en Mercedes maar eens gecontroleerd moeten worden) dan moet ze die zelf ook maken.quote:Op zondag 1 september 2024 22:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, dat dus. RBR staat duidelijk meer onder druk en maakt daardoor fouten die ze voorheen niet maakten, maar de kern van de zaak is dat de rest het beter voor elkaar heeft dan RBR. Mercedes en McLaren hebben eindelijk een concept dat werkt en dat ze kunnen doorontwikkelen, en RBR niet.
'Dat is het doel' rijm ik niet met 'dat is niet belangrijk'.quote:Op zondag 1 september 2024 22:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Jawel, maar dat betekent dus dat zeggen dat het niet zo belangrijk is niet betekent dat ze het echt niet belangrijk vinden.
Dat is niet belangrijk rijmt wel met "als het niet lukt is het jammer" want het is wel meer dan jammer ook al brengt ie dat naar buiten niet zo.quote:Op zondag 1 september 2024 22:11 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
'Dat is het doel' rijm ik niet met 'dat is niet belangrijk'.
Die mening deel ik met je, het zal mij benieuwen of Max na 2025 nog deelneemt in de F1.quote:Op zondag 1 september 2024 22:13 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is niet belangrijk rijmt wel met "als het niet lukt is het jammer" want het is wel meer dan jammer ook al brengt ie dat naar buiten niet zo.
Maar goed, eigenlijk wil ik alleen maar zeggen dat wat hij nu zegt naar mijn mening niet betekent dat ie ECHT niet van binnen voor die "GOAT" () wil gaan.
Maar dat hij zelf het probleem moet opsporen ipv de engineers en zelf moet vragen wanneer die stand terug kan, betekend dat hij ook dat team moet runnen.quote:Op zondag 1 september 2024 20:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het publiek op de tribune werd overduidelijk weggefilterd.quote:
Ik heb ergens gelezen dat blijkbaar het lek boven is en dat ze weten wat er echt mis is. Het is alleen niet makkelijk op te lossen.quote:Op zondag 1 september 2024 23:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar dat hij zelf het probleem moet opsporen ipv de engineers en zelf moet vragen wanneer die stand terug kan, betekend dat hij ook dat team moet runnen.
Waar is de mindset van het team om altijd te willen verbeteren?
Waar is de f1 mindset binnen rbr opeens?
Ik lees hier genoeg mee. En dat weet jezelf ook wel.quote:Op zondag 1 september 2024 19:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je hier gewoon wat vaker mee las en deel nam aan discussies, had je geweten dat ik al de hele week zeg dat het van Baku moet komen.
Spa was an sich ook niets mis mee, maar daar was inhalen gewoon lastig.
quote:Op zondag 1 september 2024 23:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat blijkbaar het lek boven is en dat ze weten wat er echt mis is. Het is alleen niet makkelijk op te lossen.
Dat zou misschien net op tijd zijn. Maar dan nog aan de praat krijgen? Net te laat denk ik.quote:Op zondag 1 september 2024 20:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Marko en Perez hadden het al over een update in Austin om de huidige problemen op te lossen.
Oh geen idee. Ik weet dat ze het publiek wel eens wegfilteren als er coureurs worden uitgefloten.quote:Op zondag 1 september 2024 23:39 schreef Nober het volgende:
[..]
Het publiek op de tribune werd overduidelijk weggefilterd.
Dat werd vervolgens bevestigd toen Ted zijn verhaaltje mocht doen en er via hem wel gejuich te horen was voor Charles een paar rondes voor de finish.
Ik las het hier:quote:Op zondag 1 september 2024 23:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Dat zou misschien net op tijd zijn. Maar dan nog aan de praat krijgen? Net te laat denk ik.
dat hangt ervan af, ik denk niet dat hij naar een team wil, wat hij opnieuw aan de titel moet helpen, bijvb een AM.quote:Op zondag 1 september 2024 22:16 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Die mening deel ik met je, het zal mij benieuwen of Max na 2025 nog deelneemt in de F1.
Het maken van heel veel topcs binnen het subforum F1 helpt ook niet mee aan de sfeer of zin om echt mee te posten.quote:Op zondag 1 september 2024 23:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik lees hier genoeg mee. En dat weet jezelf ook wel.
Maar niet zo vaak als ik zou willen wegens de enorme kutsfeer die hier bij tijd en wijlen hangt en het niet willen handelen van bepaalde mods om die kutsfeerveroorzaker een halt toe te roepen.
Dus kom niet met teksten als 'Als je hier gewoon wat vaker mee las en deel nam aan discussies', want je gaat nat. Nattekat.
Prost-Senna, Alonso-Hamilton.quote:Op maandag 2 september 2024 00:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Rationeel gezien heeft Buxton hier geen ongelijk, ze zijn het weg aan het gooien.
Al zou ik het nog steeds niet doen als ik in Oscar z'n schoenen stond.Als je daar eenmaal mee begint...
Interessante speculatie dat er wellicht iets in Oscar z'n contract staat dat hij op gelijke voet met de andere rijder staat. McLaren heeft 'm toen moeten paaien om hem weg te krijgen bij Alpine... dus wie weet.
Tja.. van de andere kant ben ik ook van mening dat het aan Norris zelf is om het af te dwingen, en dat laat hij keer op keer na in die eerste rondes.quote:Op maandag 2 september 2024 00:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Prost-Senna, Alonso-Hamilton.
McLaren gonna McLaren.
Daar zijn ze dan al knap laat mee.quote:Op maandag 2 september 2024 00:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
McLaren geeft aan dat ze langzamerhand wel teamorders van plan zijn uit te voeren naarmate Lando dichterbij de WDC komt.
Hij laat het toch ook zien, Norris verprutste het zelf, dat wordt terecht afgestraft.quote:Op maandag 2 september 2024 00:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Rationeel gezien heeft Buxton hier geen ongelijk, ze zijn het weg aan het gooien.
Al zou ik het nog steeds niet doen als ik in Oscar z'n schoenen stond.Want als je daar eenmaal mee begint...
Interessante speculatie dat er wellicht iets in Oscar z'n contract staat dat hij op gelijke voet met de andere rijder staat. McLaren heeft 'm toen moeten paaien om hem weg te krijgen bij Alpine... dus wie weet.
Daar zijn ze 7 punten te laat meequote:Op maandag 2 september 2024 00:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
McLaren geeft aan dat ze langzamerhand wel teamorders van plan zijn uit te voeren naarmate Lando dichterbij de WDC komt.
Dat snappen ze zelf ook niet dus wat dat betreft zijn we in goed gezelschap.quote:Op maandag 2 september 2024 08:13 schreef alpeko het volgende:
Dit is klaar voor RBR. McLaren pakt beide titels. Onthutsend optreden dit weekend. Wat ik niet snap is dat die auto aan het begin van het seizoen precies deed wat Max wilde maar dat ze dat nu niet meer voor elkaar krijgen.
Blijkbaar zijn ze er nu dus wel achter. Helmut heeft dat bevestigd.quote:Op maandag 2 september 2024 08:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat snappen ze zelf ook niet dus wat dat betreft zijn we in goed gezelschap.
Ow ja, VER zag iets in de data, nou, hopelijk lossen ze dat zsm op.quote:Op maandag 2 september 2024 08:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn ze er nu dus wel achter. Helmut heeft dat bevestigd.
Max heeft in het post-race interview gezegd dat een 1 stopper waarschijnlijk niet zijn positie verbeterd had. Maar hem wel aanzienlijk dichter bij Hamilton gebracht had. Daarom snap ik het ook niet. RB lijkt de absolute wil om er hoe dan ook het maximale uit te halen elke race volledig te hebben verloren. Als Hamilton bijvoorbeeld nog een fout maakt in 1 van de laatste ronden en je rijd er 3 seconden achter dan kun je daar misschien nog van profiteren, niet als je er zoals nu 15 sec. Achter rijdt. Tel daarbij op de belabberde pitstop en dit lijkt wel een amateur team.quote:Op zondag 1 september 2024 21:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar was Max met een andere tactiek hoger dan P6 geëindigd? Een 1-stopper was hem vast ook niet geworden
Een simpele oplossing is niet voorhanden. Perez had het ook al een beetje verklapt dat rond de GP van de VS er iets klaarstaat wat moet werken.quote:Op maandag 2 september 2024 08:47 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ow ja, VER zag iets in de data, nou, hopelijk lossen ze dat zsm op.
Misschien wel, misschien niet. Het blijft sport.quote:Op maandag 2 september 2024 08:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kunnen we nu eindelijk een keer echt zeggen 'einde tijdperk RBR'.
Ja las het, 7 weken, pffff, schade beperken tot dan en hopelijk dan weer competitief.quote:Op maandag 2 september 2024 08:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Een simpele oplossing is niet voorhanden. Perez had het ook al een beetje verklapt dat rond de GP van de VS er iets klaarstaat wat moet werken.
+/- 25 posts boven je.quote:Op maandag 2 september 2024 08:13 schreef alpeko het volgende:
Dit is klaar voor RBR. McLaren pakt beide titels. Onthutsend optreden dit weekend. Wat ik niet snap is dat die auto aan het begin van het seizoen precies deed wat Max wilde maar dat ze dat nu niet meer voor elkaar krijgen.
Laatste zege: 23 juni, Spanjequote:Op maandag 2 september 2024 08:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kunnen we nu eindelijk een keer echt zeggen 'einde tijdperk RBR'.
Komt door die matjes.quote:Op maandag 2 september 2024 09:51 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb geen idee waarom deze foto zo slecht uitgelijnd is
Ik snap er niks van dat ze met de seizoensaanvangs auto, 30 sec op P2 voor lagen en nu na een aantal updates 10 sec er achter liggen.quote:Op maandag 2 september 2024 08:13 schreef alpeko het volgende:
In die 7 weken zijn er slechts 2 races. Tussen Singapore en USA zitten 4 weken "niks".quote:Op maandag 2 september 2024 09:27 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja las het, 7 weken, pffff, schade beperken tot dan en hopelijk dan weer competitief.
2021 was wat mij betreft iets té spannendquote:Op maandag 2 september 2024 10:07 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
In die 7 weken zijn er slechts 2 races. Tussen Singapore en USA zitten 4 weken "niks".
Laten we dan maar hopen dat ze nu weten waar het aan ligt en dat ze vanaf USA weer wat meer in de buurt komen van McLaren en Mercedes. Ergens heb ik wel zin in een spannend slot van het seizoen (ik bedoel: hoe epic was 2021) maar dan moeten Max en Lando bij de laatste races wel weer wat meer aan elkaar gewaagd zijn.
Toen ik Latifi dwars op de baan zag staan schoot het direct door me heen dat Max een kans had maar daarvoor had ik alle moed eigenlijk al opgegeven.quote:Op maandag 2 september 2024 10:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
2021 was wat mij betreft iets té spannend![]()
![]()
Als had ik in de laatste race ineens het onwankelbare vertrouwen dat Max 'm ging winnen en dus ook de WDC-titel zou pakken. Ondanks dat werkelijk NIETS op de baan daar aanleiding toe gaf.
Gelukkig was mijn vertrouwen gerechtvaardigd
ik weet nog dat MM zei, dat het kampioenschap racend zou worden beslist, daar heeft hij zich ook al gehouden.quote:Op maandag 2 september 2024 11:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Toen ik Latifi dwars op de baan zag staan schoot het direct door me heen dat Max een kans had maar daarvoor had ik alle moed eigenlijk al opgegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |