quote:Op zondag 1 september 2024 17:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ben echt benieuwd hoe deze race was gegaan als Lando die leiding had behouden op ronde 1
Het was vooral Charles. Sainz was een sitting duck.quote:Op zondag 1 september 2024 17:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
Waarom klagen jullie om die opmerking? Ferrari was vandaag sterker met strategie en deg.
Maar dat is logisch, zij gaan alles proberen om die win op Monza te forceren. McLaren hoeft zich niet te schamen
Norris is 3 gratis punten misgelopen.quote:Op zondag 1 september 2024 17:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
Will Buxton klaagt dat McLaren Piastri en Norris niet heeft geswapped![]()
goating
Die schermsmurf van Sky zat ook al dom the lullen dat Stella niet meer van de eerste rijdertactiek is zoals onder Todt. Alsof Schumacher niet gewoon race in race uit 3 tienden sneller was dan Massa, Barrichello en Irvine.quote:Op zondag 1 september 2024 17:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
Will Buxton klaagt dat McLaren Piastri en Norris niet heeft geswapped![]()
goating
Als Max met 1 punt voorsprong het kampioenschap pakt, zullen ze zich nog achter hun oren krabben.quote:Op zondag 1 september 2024 17:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Norris is 3 gratis punten misgelopen.
slim was het niet.
En het is ook neit de eerste keer, Mclaren heeft Piastri ook een keer laten winnen , Norris werd P2.. ook weer 8 punten gemist.
Norris had nu op 252 punten kunnen zitten ipv de 241 die hij nu heeft. (en dan heb ik slechts naar 2 race gekeken voor die vergelijking, niet gekeken of McLaren nog meer punten heeft laten liggen voor Norris)
Max zit op 303.
het is dan ook 33 graden, freaking loeiheet.quote:Op zondag 1 september 2024 17:12 schreef Nattekat het volgende:
Iemand heeft een complete vastloper in z'n bovenkamer
Gossie, gelijk ook weer met je doelpalen.quote:Op zondag 1 september 2024 17:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je vraagt waar ze geen klote-auto hadden, dat is gewoon een geldig antwoord. Doelpalen blijven staan hoor.
McLaren gaat voor gelijke behandeling van de coureurs ipv de WDC. Want ze hebben twee toppers aan boord en willen hun allebei behouden. Ze zijn niet gek.quote:Op zondag 1 september 2024 17:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Norris is 3 gratis punten misgelopen.
slim was het niet.
En het is ook neit de eerste keer, Mclaren heeft Piastri ook een keer laten winnen , Norris werd P2.. ook weer 8 punten gemist.
Norris had nu op 252 punten kunnen zitten ipv de 241 die hij nu heeft. (en dan heb ik slechts naar 2 race gekeken voor die vergelijking, niet gekeken of McLaren nog meer punten heeft laten liggen voor Norris)
Max zit op 303.
In het IndyCar paddock kijken of hij nog een racezitje voor volgend jaar kan krijgen.quote:Op zondag 1 september 2024 16:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wat gaat Magnussen over 2 weken doen?
Al bekend waarom VER niet met vol vermogen kon rijden?quote:Op zondag 1 september 2024 17:29 schreef Nattekat het volgende:
Baku gaat wel een behoorlijk belangrijke race worden. Als Red Bull daar wederom ruk is, hebben ze echt grote problemen. Hun grootste zwakte is daar zo goed als niets waard, dus het zou beter moeten gaan.
Viel niets meer te winnen, dus motor sparen op een circuit waar dat ding behoorlijk voor z'n donder krijgt is dan best logisch.quote:Op zondag 1 september 2024 17:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Al bekend waarom VER niet met vol vermogen kon rijden?
Die setting werd later wel weer terug gezet. Al moest Max daar wel om vragen, vandaar de opmerking over de dat de mensen op de achtergrond wakker moesten blijven.quote:Op zondag 1 september 2024 17:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Viel niets meer te winnen, dus motor sparen op een circuit waar dat ding behoorlijk voor z'n donder krijgt is dan best logisch.
Volgens VER was er een probleem waardoor ze niet op vol vermogen konden rijden dus geen bewuste keuze.quote:Op zondag 1 september 2024 17:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Viel niets meer te winnen, dus motor sparen op een circuit waar dat ding behoorlijk voor z'n donder krijgt is dan best logisch.
Ik begreep juist dat ze de ERS flink gebruikt hadden om te verdedigen tegen Norris en dat hij daarom in de ronden daarna energy moest terugwinnen. Zodra dat weer op peil zou zijn, had hij een seintje van het team verwacht.quote:Op zondag 1 september 2024 17:35 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Volgens VER was er een probleem waardoor ze niet op vol vermogen konden rijden dus geen bewuste keuze.
Heeft Hamilton ‘m gehad dan?quote:Op zondag 1 september 2024 17:31 schreef Nattekat het volgende:
Hamilton ging ook voor de snelste ronde trouwens, waarbij ie sneller ging dan Verstappen, dus Norris heeft hem uiteindelijk niet van Verstappen gepakt.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 1 september 2024 17:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik begreep juist dat ze de ERS flink gebruikt hadden om te verdedigen tegen Norris en dat hij daarom in de ronden daarna energy moest terugwinnen. Zodra dat weer op peil zou zijn, had hij een seintje van het team verwacht.
Of was er nog een ander iets met de motor?
Ja geen idee, daarom vraag ik het. VER en PER beiden hetzelfde probleem met de motor lees ik.quote:Op zondag 1 september 2024 17:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik begreep juist dat ze de ERS flink gebruikt hadden om te verdedigen tegen Norris en dat hij daarom in de ronden daarna energy moest terugwinnen. Zodra dat weer op peil zou zijn, had hij een seintje van het team verwacht.
Je weet best waar ik op doeldequote:Op zondag 1 september 2024 17:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nou dan. Hij pakt ‘m dus van VER.
Zover ik weet was het niet echt een probleem, meer een gevolg van de keuze om tegenover Norris (en voor Perez wellicht tegenover Russell) te verdedigen.quote:Op zondag 1 september 2024 17:38 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja geen idee, daarom vraag ik het. VER en PER beiden hetzelfde probleem met de motor lees ik.
https://nl.motorsport.com(...)to-monster/10650233/quote:Op zondag 1 september 2024 17:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zover ik weet was het niet echt een probleem, meer een gevolg van de keuze om tegenover Norris te verdedigen.
Dat kost extra ERS en als dat op is, moet je weer sparen en dan mis je die opvolgende ronden wat vermogen.
quote:Max Verstappen oordeelt hard na de Grand Prix van Italië, waarin hij genoegen heeft moeten nemen met een zesde plaats. Het leed was eigenlijk al geschied op zaterdag, toen de wereldkampioen in de kwalificatie niet verder kon komen dan P7 door grote balansproblemen. Bovendien hielp het niet mee dat Red Bull Racing geen optimale Monza-vleugel heeft en daardoor helemaal onderaan stond in de speed trap. "Het was vrij saai vandaag. We waren te langzaam. De pitstop heeft me wat tijd gekost en ik kon het grootste gedeelte van de race niet met vol vermogen rijden, doordat we een klein probleem hadden", laat Verstappen aan onder meer Motorsport.com weten in het vierkantje.
Hij moest voordat hij in gevecht ging met Lando al een setting aanpassen vanwege een probleem met de motor.quote:Op zondag 1 september 2024 17:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ok, dan stond dat wss weer los van de ERS.quote:Op zondag 1 september 2024 17:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
https://nl.motorsport.com(...)to-monster/10650233/
[..]
Magnussen volgt zijn oud-teamgenoot op met race ban. Grosjean had race ban voor Monza na de bizarre crash in Spa.quote:
Er was ver daarvoor al een motorprobleem hoor. Ze mosten hem van stand veranderen zodat hij minder vermogen had. Die opmerking naar het team of ze wakker wilden worden was omdat Max nota bene zelf moest vragen of die motorstand terug mocht.quote:Op zondag 1 september 2024 17:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zover ik weet was het niet echt een probleem, meer een gevolg van de keuze om tegenover Norris (en voor Perez wellicht tegenover Russell) te verdedigen.
Dat kost extra ERS en als dat op is, moet je weer sparen en dan mis je die opvolgende ronden wat vermogen.
Al besproken.quote:Op zondag 1 september 2024 17:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ x ]
De eerste met een volle bingokaart
quote:
Wie vroegquote:
H et was tijdens de race al duidelijkquote:
Bans worden hier niet besproken.quote:Op zondag 1 september 2024 17:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ x ]
De eerste met een volle bingokaart
quote:Op zondag 1 september 2024 18:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bans worden hier niet besproken.
Er zal wel gewoon iets te heet zijn geworden. Buitentemperatuur, vuile lucht en zo.quote:Op zondag 1 september 2024 17:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Al bekend waarom VER niet met vol vermogen kon rijden?
Op Spa al een extra motor gepakt, denk niet dat hij het met de huidige motoren red tot aan de laatste race.quote:Op zondag 1 september 2024 17:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Als zelfs de motor al problemen begint te geven...
Er gaan nog wel 1 of 2 penalties volgens inderdaad.quote:Op zondag 1 september 2024 18:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Op Spa al een extra motor gepakt, denk niet dat hij het met de huidige motoren red tot aan de laatste race.
Volgend jaar hebben ze meer windtunneltijd als ze WCC niet winnen.quote:Op zondag 1 september 2024 18:28 schreef Donderkonijn het volgende:
Ik denk niet dat Red Bull dit op tijd weer terug op de rit krijgt, eerlijk gezegd.
Ik heb er al een tijdje een hard hoofd in. Het blijft hopen dat Mercedes en Ferrari de McLaren van Norris van overwinningen af gaat houdenquote:Op zondag 1 september 2024 18:28 schreef Donderkonijn het volgende:
Ik denk niet dat Red Bull dit op tijd weer terug op de rit krijgt, eerlijk gezegd.
Ga er maar vanuit dan dat we geen Wilhelmus gaan krijgen.quote:Op zondag 1 september 2024 18:32 schreef Nattekat het volgende:
Ik zet al m'n hoop op Baku. Slome RB in Baku = geen Wilhelmus meer.
Ik denk eigenlijk oprecht dat het nog wel eens einde kampioenschap Max kan zijn als ze er in Baku niet bij zitten.quote:Op zondag 1 september 2024 18:33 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dan dat we geen Wilhelmus gaan krijgen.
Dat denk ik ook. WCC sowieso.quote:Op zondag 1 september 2024 18:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk oprecht dat het nog wel eens einde kampioenschap Max kan zijn als ze er in Baku niet bij zitten.
Dat was allang einde verhaal.quote:Op zondag 1 september 2024 18:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. WCC sowieso.
Met dank aan Perez.quote:
Dat was sowieso al verloren imho.quote:Op zondag 1 september 2024 18:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 september 2024 18:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Te veel, maar te overzien.quote:Op zondag 1 september 2024 18:41 schreef Tijn het volgende:
Voor de tweede race op rij verliest Verstappen nu 8 punten op Norris. Dat is teveel.
WCC was sowieso al een verloren met die belabberde prestaties van Perez.quote:Op zondag 1 september 2024 18:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Norris heeft gewoon de boel weer eens verneukt voor zichzelf, allereerst al met zijn kutstart.quote:Op zondag 1 september 2024 18:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Te veel, maar te overzien.
Er is een universum waarin Max 6e werd en Norris de race won.
En waarin Max won en Norris in Williams reed.quote:Op zondag 1 september 2024 18:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook 'te veel'quote:Op zondag 1 september 2024 18:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, 8 punten per race verliezen is teveel om het kampioenschap veilig te stellen.
Waar die gelijk in heeft, hij werd op het gras gedrukt en enkele races terug kreeg hij daar nog een penalty voor terwijl er voor Lando nog meer dan genoeg ruimte was.quote:Op zondag 1 september 2024 18:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Max ging hier al om lopen klagen bij Lewis
Dat was net zo min een penalty. Maar dat zal ook z'n punt geweest zijn.quote:Op zondag 1 september 2024 18:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Waar die gelijk in heeft, hij werd op het gras gedrukt en enkele races terug kreeg hij daar nog een penalty voor terwijl er voor Lando nog meer dan genoeg ruimte was.
Zit met rechtsvoor nog keurig binnen de baan.quote:Op zondag 1 september 2024 18:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Waar die gelijk in heeft, hij werd op het gras gedrukt en enkele races terug kreeg hij daar nog een penalty voor terwijl er voor Lando nog meer dan genoeg ruimte was.
Hij duwt hem ook gewoon op het gras. Dit stelde niet zoveel voor, maar de stewards negeren alles waarbij geen contact is doordat de ander dat weet te voorkomen. Piastri ging bij de start ook gewoon naar links terwijl Russell daar zat, die dan maar opzij ging om de crash te voorkomen.quote:Op zondag 1 september 2024 18:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Precies.quote:Op zondag 1 september 2024 18:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat was net zo min een penalty. Maar dat zal ook z'n punt geweest zijn.
Rijders klagen standaard.quote:Op zondag 1 september 2024 18:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt, maar dit was wel heul laag waterquote:
quote:Op zondag 1 september 2024 18:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zit met rechtsvoor nog keurig binnen de baan.
Moving under brakingquote:Op zondag 1 september 2024 19:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, maar dit was wel heul laag water
Nee, dat gaat alleen op als Verstappen de "dader" is.quote:Op zondag 1 september 2024 19:06 schreef StephanL het volgende:
[..]
Moving under braking
Forcing another driver of the track
Max heeft gelijk. Dat zijn de nieuwe regels van dit jaar. Je moet nu altijd een wagenbreedte ruimte laten. Wordt blijkbaar alleen niet echt op gehandhaafd, behalve als er een crash is zoals in Oostenrijk.quote:Op zondag 1 september 2024 18:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat was net zo min een penalty. Maar dat zal ook z'n punt geweest zijn.
Er waren mensen die zeiden dat Red Bull dit weekend beter dan McLaren zou zijnquote:Op zondag 1 september 2024 18:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zeggen we al weken over 'de volgende race'.quote:Op zondag 1 september 2024 17:29 schreef Nattekat het volgende:
Baku gaat wel een behoorlijk belangrijke race worden. Als Red Bull daar wederom ruk is, hebben ze echt grote problemen. Hun grootste zwakte is daar zo goed als niets waard, dus het zou beter moeten gaan.
Sukkelsquote:Op zondag 1 september 2024 19:12 schreef franklop het volgende:
[..]
Er waren mensen die zeiden dat Red Bull dit weekend beter dan McLaren zou zijn
Meteen ff de track record opgezocht van Lando op Azerbeidzjan.quote:Op zondag 1 september 2024 19:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ben sowieso benieuwd wat Norris kan doen op Baku.
Als je hier gewoon wat vaker mee las en deel nam aan discussies, had je geweten dat ik al de hele week zeg dat het van Baku moet komen.quote:Op zondag 1 september 2024 19:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zeggen we al weken over 'de volgende race'.
Er IS een groot probleem en op iedere baan is het bagger.
Dus reken er maar op: Baku ook.
Mij lijkt dat Baku ook slecht gaat zijn, juist verwacht ik dat Singapore een baan gaat zijn waar Max met Red Bull goed zal gaan dit jaar.quote:Op zondag 1 september 2024 19:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je hier gewoon wat vaker mee las en deel nam aan discussies, had je geweten dat ik al de hele week zeg dat het van Baku moet komen.
Spa was an sich ook niets mis mee, maar daar was inhalen gewoon lastig.
Dat zou wel een 180 zijn dan.quote:Op zondag 1 september 2024 19:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Mij lijkt dat Baku ook slecht gaat zijn, juist verwacht ik dat Singapore een baan gaat zijn waar Max met Red Bull goed zal gaan dit jaar.
En wat precies aan Baku maakt het dat je dat denkt? Want als je denkt dat het vergelijkbaar is met Zandvoort, sla je de plank echt kneiterhard mis.quote:Op zondag 1 september 2024 19:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Mij lijkt dat Baku ook slecht gaat zijn, juist verwacht ik dat Singapore een baan gaat zijn waar Max met Red Bull goed zal gaan dit jaar.
Ik zou het echt briljant vinden. Maar ik durf dat niet te hopen.quote:Op zondag 1 september 2024 19:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat zou wel een 180 zijn dan.
Er zit een maand na Singapore. Daar zit tijd en ik denk dat ze daarin een update gaan plannen voor daarna te releasen.quote:Op zondag 1 september 2024 18:28 schreef Donderkonijn het volgende:
Huh!?quote:Op zondag 1 september 2024 19:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Al die 90 graden bochten, daar legt de Red Bull het gewoon af tegen McLaren en ook Mercedes.quote:Op zondag 1 september 2024 19:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En wat precies aan Baku maakt het dat je dat denkt? Want als je denkt dat het vergelijkbaar is met Zandvoort, sla je de plank echt kneiterhard mis.
Ik ook niet.quote:Op zondag 1 september 2024 19:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou het echt briljant vinden. Maar ik durf dat niet te hopen.
McLaren zal daar ook in de mix zitten dus misschien gaat dat juist hetzelfde verhaal zijn als Monza.quote:Op zondag 1 september 2024 19:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Singapore is een mooie baan maar niet voor de huidige RedBull.
Denk wel dat Ferrari en Mercedes daar in de mix zitten dus schade voor Max kan daar meevallen.
En waar haal je het in godsnaam vandaan dat ze het af zouden leggen? We hebben sinds Oostenrijk geen enkele baan gehad die gedomineerd wordt door langzame bochten, en juist daar kon Verstappen het gat slaan waardoor Norris kansloze divebombs moest doen.quote:Op zondag 1 september 2024 19:21 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Al die 90 graden bochten, daar legt de Red Bull het gewoon af tegen McLaren en ook Mercedes.
Baku vergelijken met zandvoort? waar haal je dat vandaan?
We gaan het zien over twee weken, geen zin om daar over te gaan steggelen.quote:Op zondag 1 september 2024 19:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En waar haal je het in godsnaam vandaan dat ze het af zouden leggen? We hebben sinds Oostenrijk geen enkele baan gehad die gedomineerd wordt door langzame bochten, en juist daar kon Verstappen het gat slaan waardoor Norris kansloze divebombs moest doen.
Ik wil oprecht weten waar je het vandaan haalt.quote:Op zondag 1 september 2024 19:26 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
We gaan het zien over twee weken, geen zin om daar over te gaan steggelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |