abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214848420
En weer open...
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:28:27 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214848472
Zonder boeken had je het beter kunnen noemen
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_214848480
Kak :')
Kan het niet aanpassen.
If they say
pi_214848521
Slijmbalzakken.
pi_214848558
Liever ook zonder balzakken.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:46:52 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_214848644
Mijn ervaring met balzakken is een beetje gedraaid :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:49:20 #7
37150 livelink
pi_214848661
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 10:34 schreef vencodark het volgende:
Slijmbalzakken.
Het slijm is er inmiddels uit, toch?
Kleredingen zijn het, het geeft enorme rotzooi als ze stuk gaan. En toch weten ze nog steeds regelmatig hun weg naar mijn huis te vinden.
pi_214848693
Bankje zonder boeken en balzakken wordt wel een heel leeg bankje :P
If they say
pi_214848713
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 10:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Bankje zonder boeken en balzakken wordt wel een heel leeg bankje :P
Net als de schooltassen.
pi_214848744
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 10:49 schreef livelink het volgende:

[..]
Het slijm is er inmiddels uit, toch?
Kleredingen zijn het, het geeft enorme rotzooi als ze stuk gaan. En toch weten ze nog steeds regelmatig hun weg naar mijn huis te vinden.
Nou, zoonlief zat erin te knijpen (uiteraard) terwijl hij aan tafel zat dus dat was direct een noodsituatie die opgelost diende te worden. :P
We hebben het over geknepen naar een 2e ballon en daar moet nog een knoopje in.
Alsof díe het vervolgens wel lang volhoudt. :')

Ik ben gelukkig vergeten welke klapmongool dit ooit cadeau had gedaan anders was hij of zij niet meer welkom geweest op feestjes. :P
Dit zijn items die je alleen cadeau doet aan iemand die niet in je eigen huis woont.

[ Bericht 6% gewijzigd door vencodark op 31-08-2024 11:09:08 ]
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:01:22 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_214848782
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 10:59 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nou, zoonlief zat erin te knijpen (uiteraard) terwijl hij aan tafel zat dus dat was direct een noodsituatie die opgelost diende te worden. :P
We hebben het over geknepen naar een 2e ballon en daar moet nog een knoopje in.
Alsof díe het vervolgens wel lang volhoudt. :')

Ik ben gelukkig vergeten welke klapmongool dit ooit cadeau had gedaan anders was hij of zij niet meer welkom geweest op feestjes. Dit zijn items die je alleen cadeau doet aan iemand die niet in je eigen huis woont.
Jammer, want er zijn vast zulke pakketten met glitterslijmballonnen die je anders terug had gegeven *)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214848800
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 10:57 schreef vencodark het volgende:

[..]
Net als de schooltassen.
Die ook jah :D
If they say
pi_214848847
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:01 schreef Troel het volgende:

[..]
Jammer, want er zijn vast zulke pakketten met glitterslijmballonnen die je anders terug had gegeven *)
Het zijn altijd de tantes en ooms zonder kinderen of de grootouders. :')
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:02:17 #14
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_214849661
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:07 schreef vencodark het volgende:

[..]
Het zijn altijd de tantes en ooms zonder kinderen of de grootouders. :')
Ho ho, ik geef nooit dingen die rommel maken, wel dingen die lawaai maken maar een accordeon is cultuur en ze hebben al zoveel instrumenten B-)
Het is geloof ik 10 jaar geleden dat ik een pracht accordeon aan mijn neefje kado deed maar mijn zus heeft het er nog over, want die blije boy wilde dat ding mee op vakantie, en ook achter in de auto, het was net een kleine zigeunerjongen O+

Ff een snelle update, gisteren gewerkt, maar ik moest tussendoor ook even naar de ha, en meer medicijnen halen, op zich gaat het wel prima op die vlekken na. Maar ik mag echt niks meer eten, en daar vind ik wel wat van .
Maar het is niet anders.
Ik probeer schermen buiten werk wel zoveel mogelijk te vermijden want het is vermoeiend.
Zelfs op mijn telefoon kan ik slecht lezen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:05:54 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_214850102
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 13:02 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ho ho, ik geef nooit dingen die rommel maken, wel dingen die lawaai maken maar een accordeon is cultuur en ze hebben al zoveel instrumenten B-)
Het is geloof ik 10 jaar geleden dat ik een pracht accordeon aan mijn neefje kado deed maar mijn zus heeft het er nog over, want die blije boy wilde dat ding mee op vakantie, en ook achter in de auto, het was net een kleine zigeunerjongen O+

Ff een snelle update, gisteren gewerkt, maar ik moest tussendoor ook even naar de ha, en meer medicijnen halen, op zich gaat het wel prima op die vlekken na. Maar ik mag echt niks meer eten, en daar vind ik wel wat van .
Maar het is niet anders.
Ik probeer schermen buiten werk wel zoveel mogelijk te vermijden want het is vermoeiend.
Het kan aan mij liggen, maar waarom ben je alweer aan het werk? Je hebt die vlekken en je zicht heeft geen herkansing he? Als het nu heel vermoeiend is, gun je lichaam ook even rust?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:51:22 #16
37150 livelink
pi_214850345
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 14:05 schreef Troel het volgende:

[..]
Het kan aan mij liggen, maar waarom ben je alweer aan het werk? Je hebt die vlekken en je zicht heeft geen herkansing he? Als het nu heel vermoeiend is, gun je lichaam ook even rust?
Ik begrijp het wel. Niet kunnen werken geeft ook weer extra stress. Soms geeft het meer rust als je wel kunt werken.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:13:44 #17
37150 livelink
pi_214850476
Heb je nou ineens diabetes @oh-oh ?
Of had je dat al?
pi_214851523
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 13:02 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Maar het is niet anders.
Ja, maar dat is andersom.
Niet dat tantes an sich slechte cadeaus geven maar als je zulke dingen in huis hebt, komt het van een tante. :P

Verder begrijp ik dat wij voortaan via brieven moeten corresponderen. :+
pi_214852102
Ik was zo'n tante en krijg alles keihard terug :)
pi_214852626
Brrr, slijm speelgoed. Ik denk dan meteen aan alle onherstelbare vlekken.
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:45:12 #21
176471 oh-oh
pi_214852662
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 14:05 schreef Troel het volgende:

[..]
Lezen is vermoeiend, verder voel ik me prima, dus neem ik prive gewoon veel minder schermtijd, dat is toch niet heel gek?
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 14:51 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik begrijp het wel. Niet kunnen werken geeft ook weer extra stress. Soms geeft het meer rust als je wel kunt werken.
Dus dat!
En ja ik had al diabetes ofc maar ben er nu pas achter.
Morgen de kasten leegruimen :')
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:45:57 #22
176471 oh-oh
pi_214852669
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 18:26 schreef exode het volgende:
Ik was zo'n tante en krijg alles keihard terug :)
Ik krijg van mijn zus 100% zeker nooit iets voor de honden so I'm good _O-
( Groucho Marx )
pi_214852792
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 19:45 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik krijg van mijn zus 100% zeker nooit iets voor de honden so I'm good _O-
En zeker geen slijm. :+
pi_214852811
Ik vond vandaag een ¤10 briefje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
:D
pi_214852942
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 19:59 schreef vencodark het volgende:
Ik vond vandaag een ¤10 briefje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Ik ¤ 2,00 bij de Starbucks in the Mall.
A een tijdje geleden een briefje van 20 Engelse pond. Ze moet het nog wisselen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_214853124
Da's geluk hebben!

Ik heb minder geluk :P J gaat voor het eerst meedoen met de competitie van zijn sport en we kregen dit weekend de indeling. Vanaf half september om de week op zondag om 9u verzamelen :o Arme ik _O-
pi_214853212
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 20:31 schreef Hupje het volgende:
Da's geluk hebben!

Ik heb minder geluk :P J gaat voor het eerst meedoen met de competitie van zijn sport en we kregen dit weekend de indeling. Vanaf half september om de week op zondag om 9u verzamelen :o Arme ik _O-
Wij beginnen ook volgende week zondag in een competitie. Elke zondag rond 9 in één van de 4 of 5 dorpen. :P
pi_214853415
quote:
Da's geluk hebben!

Onze jongste is hoofdklasse gaan voetballen, maar wel in de onder 8. Dat betekent dat we nu om 8.30 moeten spelen op plekken die 3 kwartier rijden zijn :') ;(
Ze hadden overigens vandaag de eerste wedstrijd. Ze stonden achter met 7-2 en kwamen terug tot 7-7 _O_
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_214853519
Daar kan ik helaas ook over meepraten haha. 7 jarige begint dit seizoen met wedstrijden bij hockey. Elke zaterdag om 9 uur. En uitgerekend de uitwedstrijd die 45 minuten hier vandaan is moet ik rijden :')

Ik hoopte ooit dat ze niet op voetbal gingen omdat ik niet om 8 uur s ochtends aan de kant van het veld wil hoeven staat in het weekend. Dit is mijn karma.
pi_214853524
Ai @vencodark en @LeSage Ik zal niet meer klagen 8-)
pi_214853561
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:13 schreef Hupje het volgende:
Ai @:vencodark en @:LeSage Ik zal niet meer klagen 8-)
Jawel! Gewoon gezellig samen op het langs-de-kant-van-de-sport-van-je-kindbankje. En dan liever niet meer zo vroeg. Plek zat langs de voetballijn of op de sporttribunes :D

Ik zou zondag trouwens nog veel erger vinden, want op zaterdag moet ik ook vaak gewoon werken om half 9 en anders kan ik nooit meer uitslapen :@ _O-
pi_214853569
quote:
Da's geluk hebben!

Dan heb je wel wat aan je dag ;) tenzij je erg gesteld bent op uitslapen...

@LeSage, dat is wel op tijd weg... wat goed dat ze nog zo ver terug zijn gekomen!

Toch een voordeel van niet sportende kinderen ;), maar ik sta zelf wel bijna elke zondagochtend tussen half 9 en 9 op de golfbaan om te gaan spelen :+ heerlijk zo vroeg. Zeker als er niemand voor of achter je loopt, soms zien we eekhoorntjes enzo O+ en meerkoeten, die kwamen laatst heel hard aanrennen toen we aan kwamen lopen (er is iemand die ze altijd voert :') dus ze hopen dat iedereen eten voor ze heeft).
Fake it till you make it...
pi_214853570
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:12 schreef Schanu het volgende:
Daar kan ik helaas ook over meepraten haha. 7 jarige begint dit seizoen met wedstrijden bij hockey. Elke zaterdag om 9 uur. En uitgerekend de uitwedstrijd die 45 minuten hier vandaan is moet ik rijden :')

Ik hoopte ooit dat ze niet op voetbal gingen omdat ik niet om 8 uur s ochtends aan de kant van het veld wil hoeven staat in het weekend. Dit is mijn karma.
Dit was exact mijn jeugd met hockey. En mijn beide zusjes gingen ook hockeyen. Mijn ouders hebben echt zóveel tijd geïnvesteerd in onze hobby :o
pi_214853630
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:20 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dit was exact mijn jeugd met hockey. En mijn beide zusjes gingen ook hockeyen. Mijn ouders hebben echt zóveel tijd geïnvesteerd in onze hobby :o
Mijn 6 jarige had vandaag ook haar 1e hockeyles, hopelijk eindigen ze uiteindelijk een keer in hetzelfde team en scheelt dat aan tijd :')
pi_214853801
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 21:20 schreef LeSage het volgende:
Mijn ouders hebben echt zóveel tijd geïnvesteerd in onze hobby :o
Mijn ouders vrijwilligen nog steeds af en toe bij de sport die mijn zusje en ik vroeger beoefenden. :o
pi_214853813
Dat is met 1 kind wel praktischer, het sporten managen *)
pi_214853843
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 22:00 schreef Hupje het volgende:

[..]
Mijn ouders vrijwilligen nog steeds af en toe bij de sport die mijn zusje en ik vroeger beoefenden. :o
Ah, dat is lief O+
Bij ons is mijn moeder trouwe supporter (zeker omdat ik dus regelmatig moet werken tijdens de wedstrijden). Mijn vader vindt het niet zo leuk.

SPOILER
SPOILER
pi_214853886
Ach, je spoilers @LeSage ;(
pi_214853965
Ach dan breekt je hart toch even @LeSage, wat erg ;(
  zondag 1 september 2024 @ 08:09:17 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_214855204
:'(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214858078
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 22:04 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ah, dat is lief O+
Bij ons is mijn moeder trouwe supporter (zeker omdat ik dus regelmatig moet werken tijdens de wedstrijden). Mijn vader vindt het niet zo leuk.

SPOILER
SPOILER
:*
pi_214860114
@LeSage ;( :*

Ik wil graag wat meer quality time met Simon hebben, vooral ook omdat ik morgen weer ga werken. Nu zat ik te denken aan bijv. leuke ouder-kind workshops of iets dergelijks met hem te gaan doen in het weekend (koekjes / taart bakken of iets creatiefs samen enz.), in de regio Midden-Nederland. Maar als ik zoek, vind ik niet zoveel, wel verder weg, maar langer dan zo'n 30 min. in de auto wil ik niet.
Iemand nog ideeën of tips?
pi_214862271
Gek idee, maar je kunt toch gewoon thuis koekje met m bakken of iets creatiefs doen?
  Moderator zondag 1 september 2024 @ 19:50:00 #44
382129 crew  Donna
pi_214862937
Ah @LeSage :'(
  Moderator zondag 1 september 2024 @ 19:52:00 #45
382129 crew  Donna
pi_214862961
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 16:09 schreef TolstoiFan het volgende:
@:LeSage ;( :*

Ik wil graag wat meer quality time met Simon hebben, vooral ook omdat ik morgen weer ga werken. Nu zat ik te denken aan bijv. leuke ouder-kind workshops of iets dergelijks met hem te gaan doen in het weekend (koekjes / taart bakken of iets creatiefs samen enz.), in de regio Midden-Nederland. Maar als ik zoek, vind ik niet zoveel, wel verder weg, maar langer dan zo'n 30 min. in de auto wil ik niet.
Iemand nog ideeën of tips?
Geen idee, maar ik heb 1 middag samen met mijn oudste en dan gaan we, als ze niet gaat spelen, altijd iets doen wat zij wil (waar ik vaak niet zo'n fan van ben) zoals slijm maken of koekjes bakken of knutselen met gips en de hele rambam. Ze vindt het ook leuk om boodschappen of was te doen, dat ik haar bij het huishouden betrek. En dan mag ze vaak kiezen wat we eten. :Y
pi_214863271
Oh, ik val op het goede moment binnen. Ik zat van half 1 tot half 6 in het Olympisch Stadion vandaag, wat ook een goede 45 minuten enkele reis is, voor in totaal ehm... 35 seconden optreden :') maar de temperatuur was heerlijk in de schaduw en wind en de entourage top. Goddank hoeft dit niet elke week.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  FOK!fotograaf zondag 1 september 2024 @ 20:29:18 #47
148247 taxibabe
pi_214863354
Is er nog iemand die graag een babykonijn wil? :@

SPOILER
  zondag 1 september 2024 @ 20:48:17 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214863539
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 20:29 schreef taxibabe het volgende:

SPOILER
:D :X :o
pi_214863546
quote:

SPOILER
Mijn buurvrouw had precies hetzelfde met haar konijntjes. :P
pi_214863705
We waren vandaag even in een winkelcentrum, beetje snuffelen enzo.

Hebben jullie dat ook weleens dat je partner echt de meest afgrijselijke kleding of spullen voor je aanwijst en je hem/haar hardop afvraagt of ze je überhaupt wel kennen? :P

Man, man, man. :')
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2024 @ 07:36:59 #51
148247 taxibabe
pi_214865823
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 20:48 schreef BE het volgende:

[..]
:D :X :o
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 20:48 schreef vencodark het volgende:

[..]
Mijn buurvrouw had precies hetzelfde met haar konijntjes. :P
Het was ook wel een hele rare gewaarwording. Ik had echt even een moment van verstandsverbijstering, mijn brein zei even 'error error'. :') :X
  maandag 2 september 2024 @ 07:49:35 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_214865855

Denk je goed bezig te zijn door twee nijnen te nemen :o
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2024 @ 07:59:38 #53
148247 taxibabe
pi_214865890
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2024 07:49 schreef Troel het volgende:

Denk je goed bezig te zijn door twee nijnen te nemen :o
Ja inderdaad, ze hebben ook lekker de ruimte, samen met de kipjes in de grote ren. Krijg je dit...
pi_214866015
quote:

SPOILER
Hele grote oeps! Ik moest stiekem wel een beetje lachen, sorry.

Mijn grote meiden hebben vandaag hun 1e schooldag in groep 3 en groep 4 *O*
pi_214866037
Ik hoorde het woord konijnen :+

Tip: haal die twee ‘vrouwtjes’ direct uit elkaar. Zodra moeders geworpen heeft, is ze weer vruchtbaar en je zal de eerste niet zijn die straks met 14 konijnen zit, waarvan het eerste nest eigenlijk wat te vroeg gespeend wordt.

Beste is om de voedster ook zsm na te laten kijken bij de dierenarts op eventuele nieuwe dracht.

En laat de rest straks nakijken op geslacht door een dierenarts of door een opvang, niet door een dierenwinkel want die hebben er 9/10 echt de ballen (nouja niet dus :') ) verstand van. Maar dan kun je ze straks dus wel op tijd uit elkaar halen om niet nog meer nestjes te krijgen. (Konijnen zijn vanaf zo’n 4-5 maanden vruchtbaar, maar het kan ook eerder al het geval zijn.)
pi_214866045
@taxibabe Zo blijkt maar weer dat konijnen niet zo makkelijk zijn als het lijkt. Succes met de kleintjes. Het is wel schattig O+
Ik zou inderdaad kijken of je ze kwijt kunt bij bekenden. En anders zou je een konijnenopvang kunnen zoeken. Die kunnen je ook voorzien van goede informatie, ook mbt wat je nú moet doen om meer te voorkomen.

Oh kijk @Candaasje heeft je post ook al gevonden. Die weet er ook veel van :)
  maandag 2 september 2024 @ 09:19:15 #57
176471 oh-oh
pi_214866337
quote:

SPOILER
:D Of ze was al preggo toen je dr kocht, maar ik heb dit als student ook eens gehad ja. :')
( Groucho Marx )
pi_214866360
Kleine konijntjes zijn wel de ultieme schattigheid (na een paar weken). O+
  maandag 2 september 2024 @ 09:33:42 #59
176471 oh-oh
pi_214866414
:D Mijn tante dacht dat er dode ratten in het hok lagen
( Groucho Marx )
pi_214866419
quote:

SPOILER
Tja, vandaag de dag is het ook niet aan jou om te bepalen of het vrouwtjes konijnen zijn of niet. Dat mogen zij dus helemaal zelf bepalen.
pi_214866424
Fijne eerste schooldag voor de starters van vandaag
pi_214866454
En… mijn moeder ligt weer in het ziekenhuis. Waarschijnlijk vorige week te vroeg naar huis gestuurd.. of een nieuwe infectie.
Dus de behandeling begint weer van voor af aan.
SPOILER
pi_214866466
Jeetje wat heftig @amaranta, heel veel sterkte en voor je moeder heel veel beterschap :*
pi_214866468
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 09:34 schreef amaranta het volgende:

[..]
Tja, vandaag de dag is het ook niet aan jou om te bepalen of het vrouwtjes konijnen zijn of niet. Dat mogen zij dus helemaal zelf bepalen.
_O-

Heb dat vroeger gehad met een goudhamster. Het was écht een vrouwtje bleek drie jonkies later :')

Succes ermee @taxibabe Het is superschattig, dat dan weer wel ;)
If they say
pi_214866482
Oeh @amaranta ;( Beterschap voor je mams en sterkte :*
If they say
pi_214866538
2 vrouwtjes kunnen heel goed babies krijgen ;)

Wij troffen gisterenavond een grote kikker in de waterdrinkbak van de kat :D Beestje scharrelt al weken door de tuin, we komen hem steeds ergens anders tegen. Helaas istie steeds te snel anders hadden we hem allang bij de sloot gezet. Maar hij had het warm denk ik en de kat zat er naast zo van 'wtf?!' Hij maakte er ook wel een enorme kliederboel van, had het duidelijk naar zijn zin.

Beterschap voor je moeder amaranta!
  maandag 2 september 2024 @ 09:55:33 #67
176471 oh-oh
pi_214866561
Oh jeez Amaranta, wat een ellende :*
( Groucho Marx )
pi_214866684
Komt goed. Dank voor de support!
pi_214866735
@amaranta hopelijk raakt ze het vocht en de ontsteking deze keer wel allemaal kwijt. Beterschap voor je moeder.
  Moderator maandag 2 september 2024 @ 10:20:44 #70
382129 crew  Donna
pi_214866753
Beterschap!

Vanochtend mijn grote meid afgezet bij groep 3. Op het grote plein. :'(
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2024 @ 10:25:32 #71
148247 taxibabe
pi_214866796
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 08:29 schreef Candaasje het volgende:
Ik hoorde het woord konijnen :+

Tip: haal die twee ‘vrouwtjes’ direct uit elkaar. Zodra moeders geworpen heeft, is ze weer vruchtbaar en je zal de eerste niet zijn die straks met 14 konijnen zit, waarvan het eerste nest eigenlijk wat te vroeg gespeend wordt.

Beste is om de voedster ook zsm na te laten kijken bij de dierenarts op eventuele nieuwe dracht.

En laat de rest straks nakijken op geslacht door een dierenarts of door een opvang, niet door een dierenwinkel want die hebben er 9/10 echt de ballen (nouja niet dus :') ) verstand van. Maar dan kun je ze straks dus wel op tijd uit elkaar halen om niet nog meer nestjes te krijgen. (Konijnen zijn vanaf zo’n 4-5 maanden vruchtbaar, maar het kan ook eerder al het geval zijn.)
Dat hadden we inderdaad ook al bedacht, maar dan moeten we wel weten welk konijn dus het mannetje is _O- ...
Mijn oudste stiefzoon heeft een vriendin die bij de dierenambulance werkt, we willen haar vragen of ze dat kan zien of iemand weet die we kunnen vragen.

Omdat we wel 2 konijnen willen houden als gezelschap voor elkaar, willen we het mannetje wegdoen en 1 kleintje (als we zeker weten dat het vrouwtje is :') ) houden. Want ze zijn ook echt wel uberschattig.

@amaranta, wat heftig.. beterschap!
  maandag 2 september 2024 @ 10:26:42 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_214866813
Sterkte @amaranta

Ik wilde iemand een kaartje sturen en kwam deze tegen. En nu lig ik al een kwartier in een scheur vanwege de ontbrekende komma :D

(Tenminste, ik neem aan dat mensen niet echt zo'n kaartje gaan sturen met de betekenis zonder de komma (en volgens de omschrijving is het een kaartje voor vrienden, maar dan heb je dus wel echt de komma nodig)) :D

SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214866888
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2024 10:26 schreef Troel het volgende:
Sterkte @:amaranta

Ik wilde iemand een kaartje sturen en kwam deze tegen. En nu lig ik al een kwartier in een scheur vanwege de ontbrekende komma :D

(Tenminste, ik neem aan dat mensen niet echt zo'n kaartje gaan sturen met de betekenis zonder de komma (en volgens de omschrijving is het een kaartje voor vrienden, maar dan heb je dus wel echt de komma nodig)) :D

SPOILER
Ik ken wel mensen die zo’n kaartje prima zouden versturen. :P
pi_214866894
Die komma is wel écht nodig ja :') _O-
If they say
  maandag 2 september 2024 @ 10:37:50 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_214866904
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 10:36 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik ken wel mensen die zo’n kaartje prima zouden versturen. :P
Ik inmiddels niet meer, maar we doen dan ook niet aan valentijnsdag ofzo :P ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214866966
Tijdens Corona en de eerste lockdown maakten een vriendin en ik er een sport van om elkaar foute of totaal niet passende kaarten te sturen. Dus deze zou wel in aanmerking komen.
  maandag 2 september 2024 @ 10:52:26 #77
176471 oh-oh
pi_214867028
:D Ik zou die juist versturen
( Groucho Marx )
pi_214867193
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 10:52 schreef oh-oh het volgende:
:D Ik zou die juist versturen
Ik twijfelde je te taggen maar ik bedoelde in ieder geval jou. :+
En ik vermoed ook aan wie. _O-
pi_214867310
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2024 10:26 schreef Troel het volgende:
Sterkte @:amaranta

SPOILER
Was er niet ooit een tweet van iemand die ook iets in die trant had gestuurd en ook een komma was vergeten? Het was volgens mij Rob de Geus naar André Hazes En die laatste had opgetreden en Rob heus had er van genoten en stuurde dus.
Ik heb genoten van je pik. Ipv ik heb genoten van je, pik.
  maandag 2 september 2024 @ 11:25:34 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_214867316
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 11:24 schreef amaranta het volgende:

[..]
Was er niet ooit een tweet van iemand die ook iets in die trant had gestuurd en ook een komma was vergeten? Het was volgens mij Rob de Geus naar André Hazes En die laatste had opgetreden en Rob heus had er van genoten en stuurde dus.
Ik heb genoten van je pik. Ipv ik heb genoten van je, pik.
Ah, dan komt het ongetwijfeld daar vandaan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214867317
Oké die André Hazes heb ik er zelf bij verzonnen 😅 denk ik.
Maar dit was hem…
https://www.taalvoutjes.nl/taalvoutje/genoten-van-je-pik
  maandag 2 september 2024 @ 11:27:42 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_214867328
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 11:26 schreef amaranta het volgende:
Oké die André Hazes heb ik er zelf bij verzonnen 😅 denk ik.
Maar dit was hem…
https://www.taalvoutjes.nl/taalvoutje/genoten-van-je-pik
Het idee is hetzelfde :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214867333
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2024 11:27 schreef Troel het volgende:

[..]
Het idee is hetzelfde :P
Inderdaad
pi_214867350
Kaart is iig wél toepasselijk op dit bankje :P
If they say
  maandag 2 september 2024 @ 11:52:51 #85
176471 oh-oh
pi_214867562
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 11:08 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik twijfelde je te taggen maar ik bedoelde in ieder geval jou. :+
En ik vermoed ook aan wie. _O-
:D Als je niet oppast stuur ik hem naar jou!
( Groucho Marx )
pi_214867566
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 11:52 schreef oh-oh het volgende:

[..]
:D Als je niet oppast stuur ik hem naar jou!
Two can play that game. >:)
  maandag 2 september 2024 @ 11:57:16 #87
176471 oh-oh
pi_214867601
Wij hadden hier trouwens een nieuw post.nl punt.
Supervaag, rare tegelshop, zaten altijd hele hordes mensen in te kaarten en red bull te drinken.
Ze gingen open per 1 juli en meteen stopten de Jumbo en de AH ook met Post.nl.
En nu hangt er een briefje vol spelfouten op het raam daar, dat ze er per direct mee stoppen en moeten we voor post.nl diensten echt heel ver weg.
Dus ik ga niks meer bestellen, en ook niks meer verzenden, echt, stom.
Die sjap heeft deze hele wijk enorm genaaid.
( Groucho Marx )
pi_214867884
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 11:57 schreef oh-oh het volgende:
Supervaag, rare tegelshop, zaten altijd hele hordes mensen in te kaarten en red bull te drinken.
En nu hangt er een briefje vol spelfouten op het raam daar, dat ze er per direct mee stoppen en moeten we voor post.nl diensten echt heel ver weg.
Wat is een tegelshop ?
pi_214867935
quote:
Super handig weer! :(
  maandag 2 september 2024 @ 12:53:04 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214868099
quote:
Jumbo en AH toch ook? Die wilden er toch ook mee stoppen? Ik geloof nooit dat die zijn gestopt omdat die gast het ging doen. Ik denk eerder andersom toch.

Maar sucks, dat wel.
  maandag 2 september 2024 @ 12:58:08 #91
176471 oh-oh
pi_214868143
Wij hebben hier een leegstaand winkelcentrum en die tegelshop ( ja echt, die verkoopt tegels :') ) was de eerste nieuwe winkel in jaren.
Duurde niet lang...
( Groucho Marx )
pi_214868155
Hier zijn ook verschillende pakketpunten verdwenen en is juist alleen PostNL nog over en alleen voor wegbrengen offcieel, dus niet als ophaalplek.

Ik begreep van de mevrouw die een DHL punt had in haar tasjes en sleutelwinkel dat het veel te veel gedoe was voor weinig geld.
pi_214868210
@Mushanga71 D zijn boeken zijn onderweg :D
Heb jij al meer info?
pi_214868484
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:05 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Mushanga71 D zijn boeken zijn onderweg :D
Heb jij al meer info?
Yay *O* Dan heb je ze morgen, denk ik.

Hier nog niks :') Gelukkig hoeft ie donderdag pas naar school en hebben ze die 2 dagen geen boeken nodig.
If they say
pi_214868510
In mijn dorpje hebben we een postkantoor voor post.nl, een ophaal -en retour punt bij de AH van Bol.com én bij de Poolse supermarkt een dhl, UPS ophaal-en wegbreng punt. :P
Verder struikelen we over de kappers en 3 supermarkten.
pi_214868589
Winkels hebben we genoeg hier, maar pakketpunten vooral aan de andere kant van het Amsterdam Rijnkanaal.
pi_214868647
Hier ook veel postnl punten én pakketkluizen van dhl. Al bestond volgens de klantenservice de pakketkluis waarin mijn pakketje gedumpt moest worden niet. Maar een foto gestuurd :')
If they say
pi_214868853
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 10:25 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Dat hadden we inderdaad ook al bedacht, maar dan moeten we wel weten welk konijn dus het mannetje is _O- ...
Mijn oudste stiefzoon heeft een vriendin die bij de dierenambulance werkt, we willen haar vragen of ze dat kan zien of iemand weet die we kunnen vragen.

Omdat we wel 2 konijnen willen houden als gezelschap voor elkaar, willen we het mannetje wegdoen en 1 kleintje (als we zeker weten dat het vrouwtje is :') ) houden. Want ze zijn ook echt wel uberschattig.

@:amaranta, wat heftig.. beterschap!

Ik knal er gewoon nog even een keertje tussen, want er zijn alweer veel nieuwe berichtjes geplaatst. Daarna laat ik je met rust hoor :D

Stabielste is een gecastreerde ram, met een gecastreerde voedster. Twee voedsters kan goed gaan, maar is vaak wat instabieler. Vrouwen….. ;)

Dus in elk geval de ram laten castreren (en de voedster liefst ook, ook zeker wegens gezondheidsredenen.) en dan kunnen ze na enige tijd weer bij elkaar.

Kleintje houden kan ook, maar nadeel is dat die nog door de pubertijd moet en het karakter dan kan veranderen. Waar je dan ooit een koppeltje had dat klikte, kan dat echt omslaan. (En konijnen kennen geen familiebanden als het op tolereren van anderen aankomt)

En fijn dat vriendin misschien even kan kijken. Bij het mannetje kun je de penis naar buiten duwen. (Testikels kunnen ze intrekken tot in de buik, dus die zie je niet altijd). Moeders heeft wellicht ook en wat kalere buik nu, meestal gebruiken ze hun vacht als nestmateriaal. :)

Succes met al het kleine grut!
pi_214868867
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay Dan heb je ze morgen, denk ik.
Morgen heeft hij ze ook niet nodig. De anderhalf week erna is er iets van introductie, maar dat rooster krijgen ze morgen pas. Dus tijd genoeg om te kaften
pi_214869029
Hier had de jumbo in de straat alles qua pakketpunten. Maar PostNL wilde alleenrecht, dus daar zijn ze mee gestopt en doen ze al het andere nog wel. Er staat tegenwoordig wel een afhaalautomaat van PostNL daar. Volgens mij kun je daar ook naar wegbrengen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

PostNL zit nog op 3 of 4 andere plekken in het dorp.

Ideaal met vinted dat (bijna) alles hier bij elkaar in de straat zit.
pi_214869107
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 14:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik knal er gewoon nog even een keertje tussen, want er zijn alweer veel nieuwe berichtjes geplaatst. Daarna laat ik je met rust hoor :D

Stabielste is een gecastreerde ram, met een gecastreerde voedster. Twee voedsters kan goed gaan, maar is vaak wat instabieler. Vrouwen….. ;)

Dus in elk geval de ram laten castreren (en de voedster liefst ook, ook zeker wegens gezondheidsredenen.) en dan kunnen ze na enige tijd weer bij elkaar.

Kleintje houden kan ook, maar nadeel is dat die nog door de pubertijd moet en het karakter dan kan veranderen. Waar je dan ooit een koppeltje had dat klikte, kan dat echt omslaan. (En konijnen kennen geen familiebanden als het op tolereren van anderen aankomt)

En fijn dat vriendin misschien even kan kijken. Bij het mannetje kun je de penis naar buiten duwen. (Testikels kunnen ze intrekken tot in de buik, dus die zie je niet altijd). Moeders heeft wellicht ook en wat kalere buik nu, meestal gebruiken ze hun vacht als nestmateriaal. :)

Ben ik nou zo simpel dat ik denk dat je makkelijk ziet wie het vrouwtje is? Daar hangen de kleintjes toch aan te zogen? :?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_214869188
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 14:19 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Morgen heeft hij ze ook niet nodig. De anderhalf week erna is er iets van introductie, maar dat rooster krijgen ze morgen pas. Dus tijd genoeg om te kaften
Dan komt het dit jaar prima uit dat onze scholen later beginnen. Hopelijk heeft iddink volgend jaar de boel weer op de rit. Normaal beginnen ze hier dinsdag of woensdag en dan is er ook les.

Rekbare boekenkaften hier, is zoo makkelijk ;)
If they say
pi_214869200
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 15:05 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan komt het dit jaar prima uit dat onze scholen later beginnen. Hopelijk heeft iddink volgend jaar de boel weer op de rit. Normaal beginnen ze hier dinsdag of woensdag en dan is er ook les.

Rekbare boekenkaften hier, is zoo makkelijk ;)
Zou je zeggen. C had 3 boeken te kaften. Daarvan zijn er 2 met slappe kaften (binas en natuurkunde). Dat wil niet met die rekbare dingen. Maar die 2 zijn zo klaar. We hebben eindelijk de rol kaftpapier op die ik in de eerste had gekocht.
D heeft zo te zien 4 boeken die terug moeten. Zo gepiept.
pi_214869528
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 15:07 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Zou je zeggen. C had 3 boeken te kaften. Daarvan zijn er 2 met slappe kaften (binas en natuurkunde). Dat wil niet met die rekbare dingen. Maar die 2 zijn zo klaar. We hebben eindelijk de rol kaftpapier op die ik in de eerste had gekocht.
D heeft zo te zien 4 boeken die terug moeten. Zo gepiept.
Die slappe kaften zijn idd onhandig. Stuk karton (van een doos ofzo) op maat knippen en die aan de voorkant plaatsen en dan de rekbare kaft eromheen :Y

Oh, das ook nog een dingetje idd. Of a: alles compleet is en b: er niet iets terug hoeft. Ik wacht wel af :')
If they say
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2024 @ 15:53:03 #105
148247 taxibabe
pi_214869573
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 14:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Tnx voor alle tips! We hebben inderdaad ff op de buikjes gekeken, 1 heeft kalere buik en zie je tepeltjes, de andere heeft een volle vacht op de buik. We zijn er vanuit gegaan dat de eerste dan de moeder is. We hebben de ren gesplitst en een noodhokje gemaakt, ze zitten nu i.i.g. apart :Y

We gaan nu rustig ff verder kijken wat we gaan doen, de kleintjes kunnen voorlopig toch nog niet weg. Dus rustig kijken hoe we nieuwe goede plekjes voor ze kunnen vinden en nadenken wat we met het mannetje gaan doen, of een nieuw adresje vinden of castreren.
pi_214870065
Een van onze cavia's komt uit zo'n situatie, zogenaamd twee vrouwtjes, nestje gekregen en toen is de moeder direct weer gedekt maar de vrouwtjes uit dat nestje ook weer. Dat zijn véél cavia's :')
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2024 @ 16:52:30 #107
148247 taxibabe
pi_214870121
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 16:48 schreef Clubsoda het volgende:
Een van onze cavia's komt uit zo'n situatie, zogenaamd twee vrouwtjes, nestje gekregen en toen is de moeder direct weer gedekt maar de vrouwtjes uit dat nestje ook weer. Dat zijn véél cavia's :')
Oh wow.. dat zijn dan idd veel cavia's .. :X
  maandag 2 september 2024 @ 17:55:09 #108
176471 oh-oh
pi_214870747
Konijnen zogen niet constant maar maar een paar keer per dag. Maar aan de kale buik zou je het moeten kunnen zien!
Ik was net bij de oogarts de hele middag en ik moet echt even bijkomen van alles...
( Groucho Marx )
pi_214870808
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 17:55 schreef oh-oh het volgende:
Konijnen zogen niet constant maar maar een paar keer per dag. Maar aan de kale buik zou je het moeten kunnen zien!
Ik was net bij de oogarts de hele middag en ik moet echt even bijkomen van alles...
Weer wat geleerd! :Y
Beterschap, kalm aan doen hoor..
pi_214870809
If they say
  maandag 2 september 2024 @ 18:02:00 #111
176471 oh-oh
pi_214870874
Onderzoek was heftig, ik zie nu even nog slechter, uitkomst was heftig, rechts is verloren, maar links kunnen ze wel redden met een reeks injecties in mijn oogbal. Yay.
( Groucho Marx )
pi_214870889
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 18:02 schreef oh-oh het volgende:
Onderzoek was heftig, ik zie nu even nog slechter, uitkomst was heftig, rechts is verloren, maar links kunnen ze wel redden met een reeks injecties in mijn oogbal. Yay.
;( :*
  Moderator maandag 2 september 2024 @ 18:11:33 #113
382129 crew  Donna
pi_214871010
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 16:48 schreef Clubsoda het volgende:
Zooo. Dekhengst. :X
pi_214871112
Oh nee oh-oh, wat een drama! Sterkte :*
pi_214871121
quote:
Oef :'( :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214871193
quote:
Jezus. -O-
  maandag 2 september 2024 @ 19:14:55 #117
37150 livelink
pi_214871942
quote:
Heftig oh-oh, maar toch in ieder geval wel een klein lichtpuntje dat je linkeroog gered kan worden. Ik vind het zo'n eng idee dat je er op zo'n manier achter komt dat je suikerziekte hebt.
  maandag 2 september 2024 @ 19:19:48 #118
176471 oh-oh
pi_214872023
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:14 schreef livelink het volgende:

[..]
Heftig oh-oh, maar toch in ieder geval wel een klein lichtpuntje dat je linkeroog gered kan worden. Ik vind het zo'n eng idee dat je er op zo'n manier achter komt dat je suikerziekte hebt.
Ja ik ook, geen enkel vertrouwen meer in mijn lijf
( Groucho Marx )
pi_214872024
Jemig oh-oh, wat heftig :{ Wat betekent dit voor jouw dagelijks leven? :*
  maandag 2 september 2024 @ 19:21:27 #120
37150 livelink
pi_214872046
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:19 schreef oh-oh het volgende:

[..]
:*
pi_214872074
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:19 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Denk je toch het 1 en ander goed te doen.
Surprise!!! :(
pi_214872078
@oh-oh heftig :*
pi_214872095
quote:
Damn. Een nare uitslag en klink als een nare behandeling. Hopelijk werkt het wel goed!

Sterkte :*
  maandag 2 september 2024 @ 19:25:49 #124
176471 oh-oh
pi_214872106
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:19 schreef Amsel het volgende:
Jemig oh-oh, wat heftig :{ Wat betekent dit voor jouw dagelijks leven? :*
:D Dat ik van water en lucht moet leven en ik krijg fysio om te helpen bewegen met 1 oog ( ik grijp overal naast en zo ) , lezen is moeilijk maar dat gaat wel goed komen met dat linkeroog, ik werk nog even door, ik heb sowieso veel onderbrekingen vanwege onderzoeken etc en ik heb vakantie de laatste twee weken van september, dan kan ik even bedenken hoe en wat hoop ik.
Maar fotograferen is een bitch met 1 oog, gelukkig kan ik wel prima wandelen.
Gisteren wilde ik de keukenkasten helemaal leeg gaan flikkeren, eerste wat ik deed was een flesje ketjap door de hele keuken laten vallen, ik was er meteen klaar mee :')
( Groucho Marx )
pi_214873520
quote:
Oef… dat is even slikken :*
  maandag 2 september 2024 @ 20:59:16 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214873539
quote:
Zo dan. :o
En kwam dat echt plotseling opzetten? :o
  maandag 2 september 2024 @ 21:19:54 #127
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214873885
quote:
Aw nee wat naar!
pi_214874459
Heel veel sterkte @oh-oh, wat ontzettend heftig zeg :{
pi_214874567
Jeetje wat heftig oh-oh!
  maandag 2 september 2024 @ 22:11:34 #130
176471 oh-oh
pi_214874769
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 20:59 schreef BE het volgende:

[..]
Zo dan. :o
En kwam dat echt plotseling opzetten? :o
Jup...
Thnx allemaal. Ik ga vroeg mn bed in, ik ben echt knackered!
( Groucho Marx )
  maandag 2 september 2024 @ 22:15:51 #131
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214874848
Ik vind het wel best heftig dat je nu nog steeds volledig aan het werk bent. Het is een enorme aanpassing in je leven die heel veel energie vraagt. Niemand vindt het raar als je daardoor tijdelijk minder inzetbaar bent. Overleg anders eens met je bedrijfsarts (dat mag ook als er geen sprake is van verzuim) wat zijn advies is.

Sterkte!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214874892
@oh-oh, wat een heftig nieuws! Veel sterkte :*
pi_214875138
Heel erg eens met Tink ja. Misschien wel goed om jezelf nu niet teveel te belasten met werk, want je hebt nu eigenlijk gewoon een revalidatie te gaan en daar moet je echt je energie insteken :*
pi_214875143
Wat een naar nieuws @oh-oh
Heel veel sterkte :*
pi_214875184
Hier brak vroegavond de hemel open en kwam een gigantische bak water naar beneden.
Mijn zusje had een ondergelopen huis, dus daar hebben ze flink wat werk gehad om het een beetje te drogen en de schade te beperken…
Ik moest op het werk het terras opruimen en daarna naar huis door de regen, tot op mijn onderbroek nat :D
Ben wel heel blij dat ons huis vrij hoog ligt, er is zoveel waterschade steeds in het dorp en wij houden het gelukkig droog binnen _O_
pi_214875848
Dan hebben wij net geluk gehad denk ik, wel een flinke bui, maar geen extreme regenbui, het donkerrood ging net rechts langs ons af op buienradar.

Wel balen dat je zus flink wateroverlast had. Hopelijk alles op tijd weer droog en geen blijvende schade!
  dinsdag 3 september 2024 @ 07:36:54 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214876815
Bij ons viel het ook wel mee
  dinsdag 3 september 2024 @ 07:38:56 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_214876822
Het afdakje doet t goed. Maar vuel wel mee wat er qua neerslag viel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214876934
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:25 schreef oh-oh het volgende:

[..]
:D Dat ik van water en lucht moet leven en ik krijg fysio om te helpen bewegen met 1 oog ( ik grijp overal naast en zo ) , lezen is moeilijk maar dat gaat wel goed komen met dat linkeroog, ik werk nog even door, ik heb sowieso veel onderbrekingen vanwege onderzoeken etc en ik heb vakantie de laatste twee weken van september, dan kan ik even bedenken hoe en wat hoop ik.
Maar fotograferen is een bitch met 1 oog, gelukkig kan ik wel prima wandelen.
Gisteren wilde ik de keukenkasten helemaal leeg gaan flikkeren, eerste wat ik deed was een flesje ketjap door de hele keuken laten vallen, ik was er meteen klaar mee :')
Met 1 oog mis je het dieptezien, zeker als je dat altijd goed gehad hebt.
Ik denk dat het went, maar pas ook op met trappen lopen, want daar schijnen mensen zich ook nog wel eens op te verkijken als ze ineens met 1 oog moeten kijken. :*

Goed advies van Tink!
pi_214876968
Oh oh, wat heftig zeg! Let je goed op jezelf, ook mentaal. Sterkte in ieder geval.

Hier geen druppel regen gevallen. Wel een zieke B. Koorts, snot, hoofdpijn, misselijk. Juul snottert ook lekker. Hoera na 1 week school.
pi_214876974
quote:
Heftig zeg. Knuffel.
Werewolf
  dinsdag 3 september 2024 @ 08:29:03 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214877180
quote:
Damn :{
Sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 3 september 2024 @ 08:33:09 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214877210
Ik sluit me aan in de werk-polonaise hoor. :o
Een ziekmelding lijkt me alleszins redelijk! Ten eerste ben je met spoed in het ziekenhuis beland, dat was al niet voor niks en nu met deze uitkomst en nasleep zou het echt heel begrijpelijk zijn als je heel even pas op de plaats maakt hoor. Ik kan me niet voorstellen dat je werkgever daar geen begrip voor zou hebben zo wel weet je ook meteen waar je staat zeg maar.

Maar er zal geen bedrijfsarts zijn die zegt 'morgen ga jij gewoon weer aan het werk'.
Sterkter nog, je zal het vast niet willen, maar ik zou zelfs denken dat je met zulke heftige aandoeningen aan je ogen deels arbeidsongeschikt bevonden zou kunnen worden.

Sowieso werken is toch sowieso doodvermoeiend als je maar met 1 oog wat ziet? Dat heeft echt tijd nodig.

[aanvulling]
Sorry, ik lees terug en lees dat werken je rust geeft en dat je niet alleen maar gaat uit plichtsgevoel
  dinsdag 3 september 2024 @ 08:54:28 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_214877403
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 08:33 schreef BE het volgende:

[aanvulling]
Sorry, ik lees terug en lees dat werken je rust geeft en dat je niet alleen maar gaat uit plichtsgevoel
Maar ook dan kan het zijn dat je tegen jezelf beschermd moet worden om te voorkomen dat je nog verder achteruit gaat. Maar dat is puur hoe ik erin sta hoor. Ik weet natuurlijk niet wat de precieze diagnose is en wat de artsen gemeld hebben.

Toen ik net terug was van mijn septic shock wilde ik ook graag bezig omdat het mijn hoofd rust gaf, maar dan had ik mijn lijf ook de rust niet gegeven die het nodig had.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:19:57 #145
176471 oh-oh
pi_214877563
Maar hoe komen jullie er bij dat ik fulltime werk? Ik werk met al die afwezigheid nog niet de helft van mijn uren, en ik werk gewoon vanuit huis.
Plus de artsen en de ha zeggen dat ik gewoon kan werken hoor.
( Groucho Marx )
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:31:17 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214877655
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2024 09:19 schreef oh-oh het volgende:
Maar hoe komen jullie er bij dat ik fulltime werk? Ik werk met al die afwezigheid nog niet de helft van mijn uren, en ik werk gewoon vanuit huis.
Plus de artsen en de ha zeggen dat ik gewoon kan werken hoor.
Omdat je dat er niet bij zei. ;)

En zij kunnen dat nou wel zeggen, maar zij zijn niet van de ene op de andere dag het zicht in 1 oog kwijt, met flinke problemen in de andere en als bonus ook nog eens levenslang een serieuze aandoening er bij. ;)
We bedoelen het echt alleen maar uit bezorgdheid voor jou he! Het is geen afwijzing of kritiek.
pi_214877730
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 08:33 schreef BE het volgende:

[aanvulling]
Hoe begrijpelijk dat ook is, loop je ook het risico dat je door door- door- doorgaan niet de rust hebt om te verwerken wat er nu allemaal gebeurt en ook niet genoeg energie kunt steken in revalidatie.

Maar ongeacht keuzes, wat een kutsituatie ohoh
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:50:28 #148
176471 oh-oh
pi_214877775
Ik moet nog twee weken werken tot mijn vakantie, deze week werk ik al meer niet dan wel ( donderdag kan ik niet werken ivm die injectie, vrijdag heb ik maar een halve dag en start ik sowieso al met afwezigheid want dan moet ik weer naar de ha ) , volgende week sta ik 26 uur ingeroosterd, en dan heb ik vakantie, en per 1 oktober start mijn nieuwe contract, dus rustig aan hoor.
( Groucho Marx )
pi_214877788
Ik werk al maanden helemaal niet, dat is het andere uiterste ;) Daarom kan ik me ook slecht voorstellen dat je dat wel zou doen met een ingrijpend medisch gebeuren. Maar dat werkt vast (blijkbaar :P) voor iedereen anders.

Niet dat ik zou kunnen al zou ik het willen, ik val al om als ik een uurtje actief deelneem aan een gesprek over koetjes en kalfjes :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 3 september 2024 @ 09:54:37 #150
176471 oh-oh
pi_214877820
Nou en ik voel me prima, op dat zicht na, dus werk ik liever wel wat uren, zodat ik in elk geval mijn baan hou want met die overgang van het ene naar het andere contract ( van uzb naar organisatie ) kwam dit wel bijzonder slecht uit. En ik heb de laatste jaren te vaak van baan moeten wisselen, sinds corona eigenlijk, en ik blijf graag zitten waar ik zit.
( Groucho Marx )
  dinsdag 3 september 2024 @ 10:05:56 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214877917
Ik zal wel even een ander onderwerp aansnijden dan.
Iemand tips voor een fijne meditatie app?
Mag in het Engels zijn. Mag ook een podcast oid op Spotify zijn.
  dinsdag 3 september 2024 @ 10:18:35 #152
176471 oh-oh
pi_214878028
Iemand tips voor fijne android oortjes? Ik heb dat echt nog nooit gebruikt maar ik kan niet meer lezen dus ik moet aan de luisterboeken 8-)
( Groucho Marx )
pi_214878106
Alle koptelefoons en oortjes zijn hier van JBL oh oh. Ik heb draadloze voor het sporten, deze:
https://www.coolblue.nl/p(...)c9-9b3f-0723e9ce3e23

Werken erg fijn.

Zo, wij hadden net aannemer nummer 2 over de vloer voor de uitbouw en verbouwing. Vrijdag was nummer 1 hier en die had van mij na 1 minuut al wel weer mogen vertrekken. Wat een nare man was dat zeg. Zuchtte vooral veel en keek ons aan alsof we 2 ontzettende debielen waren.
Deze man was joviaal, vroeg door en had veel oplossingen voor de onhandigheid die ons huis nou eenmaal heeft.
Hij heeft een paar deuren verderop vorig jaar een uitbouw gedaan en die mensen zijn erg tevreden.

Wel schrok ie van onze planning, wij willen eigenlijk pas in september 2025 eraan beginnen. Hij dacht zelf aan maart 2025. Dat wilden we eerst ook, maar met onze huidige toestand ga ik niet met spoed alles in gang zetten en de spullen uitzoeken. Maar dat zeg ik natuurlijk niet letterlijk he, dat onze hersenen momenteel 1 ding tegelijk aan kunnen en dat dit stress oplevert die ik liever niet in het drukke voorjaar heb.
Voordeel is wel dat hij alles regelt en inkoopt behalve de keuken en vloer.
pi_214878110
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:05 schreef amaranta het volgende:
Ik hield altijd van headspace, maar daar is nu praktisch alles betaald.
pi_214878123
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:18 schreef oh-oh het volgende:
Iemand tips voor fijne android oortjes? Ik heb dat echt nog nooit gebruikt maar ik kan niet meer lezen dus ik moet aan de luisterboeken 8-)
Ik heb Creatives waar ik heel tevree mee ben.
  dinsdag 3 september 2024 @ 11:20:35 #156
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214878596
Hier had mijn zoon ze van een Nederlands merk. Fresh N Rebel. En dan niet van de Action, daar hebben ze ze ook, maar van Mediamarkt met ook noise cancelling. Hij is er alleen 1 verloren en gebruikt nu denk de oude AirPods van papa.
Mijn dochter gebruikt van die over het oor. Geen idee welk merk. Sony denk ik. Maar kan ook Philips zijn.
Zelf gebruik ik AirPods ook.
  dinsdag 3 september 2024 @ 11:25:54 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_214878626
Bose Quietbuds II
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214878883
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:18 schreef oh-oh het volgende:
Geen ervaring met de oortjes, maar je zou ook bij Rolfstone kunnen kijken.
Ik had oortjes bij hen besteld, maar die pastten niet en ik heb ze omgeruild voor een koptelefoon.
Hele goede klantenservice (mijn koptelefoon was kapot aan 1 kant, die hebben ze kostenloos omgeruild) en 30 dagen niet goed geld terug garantie.
Ik heb geen aandelen, maar ben erg fan van hun service.
  dinsdag 3 september 2024 @ 12:43:08 #159
176471 oh-oh
pi_214879554
Ik denk dat ik liever voor een koptelefoon ga dan voor oortjes idd, ik kan niet tegen die dingen in mijn oren daarom heb ik ze niet :')
( Groucho Marx )
pi_214879646
Denk er even over of je noice cancelling wil, ik heb dat bewust niet. Ik heb ze in op plekken waar ik de omgeving wil horen namelijk. Je kan dat vast wel uitzetten als een koptelefoon het heeft maar ze zijn meestal duurder.

B had een koptelefoon met lampjes etc, leuk voor je honden ;)
  dinsdag 3 september 2024 @ 12:55:17 #161
176471 oh-oh
pi_214879658
:D Ik vind dat helemaal niet fijn, ik moet wel mijn omgeving in de gaten houden
( Groucho Marx )
pi_214879723
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 13:33 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Yay *O* Dan heb je ze morgen, denk ik.

Hier nog niks :') Gelukkig hoeft ie donderdag pas naar school en hebben ze die 2 dagen geen boeken nodig.
Nou. We hebben ze bijna. Ik had het adres van mijn ouders op de bestelling laten zetten, omdat we nog laat op vakantie waren..

Dat adres had ik gewijzigd, bevestigd op de whatsapp ook. Gisteren een mail met mijn huisadres, dus helemaal prima.

1 keer raden waar dat pakket bezorgd is :D

Morgen even 2*70km rijden om dat op te pikken. Kom er niet zoveel, dus even gezellig een kop koffie drinken.
pi_214879882
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:54 schreef exode het volgende:
Denk er even over of je noice cancelling wil, ik heb dat bewust niet. Ik heb ze in op plekken waar ik de omgeving wil horen namelijk. Je kan dat vast wel uitzetten als een koptelefoon het heeft maar ze zijn meestal duurder.

B had een koptelefoon met lampjes etc, leuk voor je honden ;)
Die rolfstone pro die ik heb daar kan ik de noicecancelling van uitzetten. En ik vind 130 euro niet heel duur...
Hij heeft NC aan, NC uit en "ambiënt mode".
pi_214880012
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:12 schreef Nijna het volgende:

[..]
Die rolfstone pro die ik heb daar kan ik de noicecancelling van uitzetten. En ik vind 130 euro niet heel duur...
Hoe belt ie? Ik wil graag een nieuwe maar bij praktisch alle koptelefoons voor muziek luisteren komt het bellen er verrot af. Behalve natuurlijk bij de duurste nieuwste Sony en daar heb ik me nog niet toe overtuigd.
pi_214880014
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:01 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Nou. We hebben ze bijna. Ik had het adres van mijn ouders op de bestelling laten zetten, omdat we nog laat op vakantie waren..

Dat adres had ik gewijzigd, bevestigd op de whatsapp ook. Gisteren een mail met mijn huisadres, dus helemaal prima.

1 keer raden waar dat pakket bezorgd is :D

Morgen even 2*70km rijden om dat op te pikken. Kom er niet zoveel, dus even gezellig een kop koffie drinken.
Oooh, kak! Heb ik bij dochter een keer gehad en dies al 8 jaar van het VO af. Kunnen ze dus nog steeds niet met adreswijzigingen omgaan. Best knap :')
Maar, de boeken zijn iig geleverd, al is het via een omweg ;)

Hier nog steeds diepe iddinkstilte :')

Ooh boy, ik had nooit om 0.00u vannacht in de bedrijfsmail moeten kijken. Zat iets kuts in dus lag ik tot 2u nog te mailen en uit te zoeken :X En kleinzoon werd om 8.45 gebracht :')
If they say
  dinsdag 3 september 2024 @ 13:29:12 #166
176471 oh-oh
pi_214880042
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hoe belt ie? Ik wil graag een nieuwe maar bij praktisch alle koptelefoons voor muziek luisteren komt het bellen er verrot af. Behalve natuurlijk bij de duurste nieuwste Sony en daar heb ik me nog niet toe overtuigd.
Oh daar ben ik ook heel benieuwd naar ja!

@mush, niet doen zo laat gek!
( Groucho Marx )
pi_214880138
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:29 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Oh daar ben ik ook heel benieuwd naar ja!

@:Mush, niet doen zo laat gek!
I know :@ Mijn mailtje was om die klok ook niet bepaald vriendelijk te noemen dus misschien dat ik daarom nog geen antwoord heb :7

Heb me de afgelopen dagen verdiept in mijn sterrenbeeld (schorpioen) en er is me veeel duidelijk geworden _O-
If they say
pi_214880203
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:12 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dat is waar, ik was vooral op zoek naar 'zweetbestendig' destijds _O- Mijn JBL Pro2 waren in de aanbieding 70 Euro. Ik vind ze echt top, vooral omdat ze fijn in de oren zitten en zelfs met mijn wilde sport bewegingen blijven zitten. Sterker nog ik heb soms pas thuis als ik onder de douche wil stappen in de gaten dat ik ze nog in heb.

Voor de kinderen zijn we gestart met goedkope modellen en vervolgens Philips, maar die waren niet B proof. Die waren binnen no time kapot. Ze hebben nu allebei een draadloze koptelefoon van JBL voor thuis en met draadje voor op school. Zelfs B krijgt ze niet kapot.

En we zijn ook al blij met onze JBL Flip4 voor op vakantie. Echt, ik ga aandelen kopen. :7
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 september 2024 @ 14:20:50 #169
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214880501
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:43 schreef oh-oh het volgende:
Ik denk dat ik liever voor een koptelefoon ga dan voor oortjes idd, ik kan niet tegen die dingen in mijn oren daarom heb ik ze niet :')
Fresh n rebel, is echt heel fijn, mediamarkt of als je ing hebt deels met de ingpunten

Met noise cancellation via knopje, en goed mee te bellen. Niets te klagen.
7⁰/80 euro of met punten nog met korting

Ow en geen zweetoren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 3 september 2024 @ 14:24:07 #170
176471 oh-oh
pi_214880530
Oh ik heb een miljard ING punten, echt nog nooit iets mee gedaan, goede tip!
( Groucho Marx )
  dinsdag 3 september 2024 @ 14:27:43 #171
176471 oh-oh
pi_214880558
De Clam Elite voor 120 of de Fuse voor 50? Beiden hebben noise cancelling. Ik zie ook een JBL :D
( Groucho Marx )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 september 2024 @ 14:31:28 #172
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214880585
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 14:24 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik heb een miljard ING punten, echt nog nooit iets mee gedaan, goede tip!
https://www.ing.nl/punten/category/28037
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 september 2024 @ 14:33:57 #173
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214880607
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 14:27 schreef oh-oh het volgende:
De Clam Elite voor 120 of de Fuse voor 50? Beiden hebben noise cancelling. Ik zie ook een JBL :D
Ik heb die met, en zonder, met is fijn om het ov verder gebruik ik t niet
Today is life -

Dale Carnegie
pi_214880620
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:49 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is waar, ik was vooral op zoek naar 'zweetbestendig' destijds _O- Mijn JBL Pro2 waren in de aanbieding 70 Euro. Ik vind ze echt top, vooral omdat ze fijn in de oren zitten en zelfs met mijn wilde sport bewegingen blijven zitten. Sterker nog ik heb soms pas thuis als ik onder de douche wil stappen in de gaten dat ik ze nog in heb.

Voor de kinderen zijn we gestart met goedkope modellen en vervolgens Philips, maar die waren niet B proof. Die waren binnen no time kapot. Ze hebben nu allebei een draadloze koptelefoon van JBL voor thuis en met draadje voor op school. Zelfs B krijgt ze niet kapot.

En we zijn ook al blij met onze JBL Flip4 voor op vakantie. Echt, ik ga aandelen kopen. :7
Kind heeft ook een draadloze jbp en er zwerven 2 charge 5en en een charge 4 door het huis. Zijn op zoek naar nog 2 boxen maar ik heb laatst mijn ouders getipt ze via de ing te kopen dus nu mogen zij dit jaar niet meer }:|
pi_214880644
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 14:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Kind heeft ook een draadloze jbp en er zwerven 2 charge 5en en een charge 4 door het huis. Zijn op zoek naar nog 2 boxen maar ik heb laatst mijn ouders getipt ze via de ing te kopen dus nu mogen zij dit jaar niet meer }:|
Moet ik zo'n 20% kortingsvoucher van JBL voor je bestellen bij ING?
  dinsdag 3 september 2024 @ 14:48:20 #176
176471 oh-oh
pi_214880702
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 14:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Welke wil je hebben? Kan ik ze niet gewoon voor je bestellen?
( Groucho Marx )
pi_214880767
Die JBL flip4 is echt top, is al een paar keer in een jacuzzi gevallen en uberhaupt gevallen maar werkt nog als een tierelier.

Ik zie nu dat de 6 er allang is en mijn werkgever korting geeft:
SPOILER
of oortjes van JBL:
SPOILER
Fresh 'n rebel boxen staan er ook tussen.
pi_214880780
Wat een liefde O+

Ik ga even bij Club op de lijn want die weet al waar mijn huis woont
  dinsdag 3 september 2024 @ 15:00:40 #179
176471 oh-oh
pi_214880782
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 14:58 schreef exode het volgende:
Die JBL flip4 is echt top, is al een paar keer in een jacuzzi gevallen en uberhaupt gevallen maar werkt nog als een tierelier.

Ik zie nu dat de 6 er allang is en mijn werkgever korting geeft:
SPOILER
of oortjes van JBL:
SPOILER
Fresh 'n rebel boxen staan er ook tussen.
:D Ik zie die van mij niet snel in het water vallen, ik zal ze hooguit binnen gebruiken.
( Groucho Marx )
  dinsdag 3 september 2024 @ 15:08:28 #180
176471 oh-oh
pi_214880833
Oh wacht, boxen gebruik ik helemaal niet :D
( Groucho Marx )
pi_214881129
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 13:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik kan de beller prima horen, ik durf niet zo goed te zeggen of dan andersom ook zo is...
Ik bel soms met mijn moeder met dat ding op, maar meestal heb ik een bedraad dopje in mn oor.
Ik wil het wel voor je testen van de week ;) .
Maar je kan bij Rolfstone ook 30 dagen proberen.
Misschien moet ik toch eens aandelen overwegen :+

@exode aan de JBL aandelen hoor ik al ;).

Zweetoren krijg ik wel op een gegeven moment.

Oh ja die ING punten, ik verkijk me wel eens en dan denk ik dat het het saldo is, maar helaasch :')
pi_214881196
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 15:46 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik kan de beller prima horen, ik durf niet zo goed te zeggen of dan andersom ook zo is...
Ik bel soms met mijn moeder met dat ding op, maar meestal heb ik een bedraad dopje in mn oor.
Ik wil het wel voor je testen van de week ;) .
Maar je kan bij Rolfstone ook 30 dagen proberen.
Misschien moet ik toch eens aandelen overwegen :+

@:exode aan de JBL aandelen hoor ik al ;).

Zweetoren krijg ik wel op een gegeven moment.

Oh ja die ING punten, ik verkijk me wel eens en dan denk ik dat het het saldo is, maar helaasch :')
Andersom is bij mij vaak het probleem.
pi_214881279
Zweetoren zijn niet het probleem, het probleem is dat veel oortjes en koptelefoons de hoeveelheid zweet die ik in een uur intensief sporten produceer niet zo leuk vinden en kapot gaan. Daar heb ik specifiek op gezocht, ook dat ze niet makkelijk uitvallen want dat is best onhandig als ik weer eens stoer loopt te doen op 'het veldje' (deel van de sportschool waar je crossfit dingen kan doen).

Maar voor luisterboeken, thuis, is dat geen belangrijk onderdeel :)
pi_214881680
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:05 schreef amaranta het volgende:
VGZ Mindfulnes app, gratis, goede kwaliteit.
Nu al mindfulnes nodig? Het schooljaar is net begonnen...
pi_214882389
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:55 schreef oh-oh het volgende:
:D Ik vind dat helemaal niet fijn, ik moet wel mijn omgeving in de gaten houden
Je hebt dan ook nog botgeleiders, die zitten tegen het bot aan naast je oor ipv erop/erin. Dan is je oor zelf nog helemaal vrij.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 3 september 2024 @ 18:48:14 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214882767
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 16:53 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
VGZ Mindfulnes app, gratis, goede kwaliteit.
Nu al mindfulnes nodig? Het schooljaar is net begonnen...
Die heb ik inderdaad al op m’n telefoon staan.
Ik wil het al wat langer. Mediteren. Het komt nooit van. En ik vind het nu een mooi moment om mee te starten.

Ik heb vorige week toevallig een bericht geplaatst over iets wat speelde op m’n werk. Dat is voor nu opgelost. Wil er verder niet te veel over zeggen hier. Ik vind het belangrijk om mentaal gezond te blijven.
pi_214882936
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:48 schreef amaranta het volgende:

[..]
Die heb ik inderdaad al op m’n telefoon staan.
Ik wil het al wat langer. Mediteren. Het komt nooit van. En ik vind het nu een mooi moment om mee te starten.

Ik heb vorige week toevallig een bericht geplaatst over iets wat speelde op m’n werk. Dat is voor nu opgelost. Wil er verder niet te veel over zeggen hier. Ik vind het belangrijk om mentaal gezond te blijven.
Dat heb ik gemist, maar vervelend dan!

Dus nu tijd vinden om het ook daadwerkelijk te doen, dat is bij mij bij veel dingen altijd het grootste struikelblok. Kun je het vast inplannen in je dag/week?
  dinsdag 3 september 2024 @ 19:36:11 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214883150
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 19:11 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Dat heb ik gemist, maar vervelend dan!

Dus nu tijd vinden om het ook daadwerkelijk te doen, dat is bij mij bij veel dingen altijd het grootste struikelblok. Kun je het vast inplannen in je dag/week?
Ik dacht misschien voor het slapen gaan? Geen idee.
Mediteer jij?
Op TikTok volg ik Michael Galyon.
Die heeft ook spotify: maar ik wil eerst beginnen met iets van ademhalingsoefeningen ofzo.
Geen idee hoe of wat dus
  dinsdag 3 september 2024 @ 19:38:39 #189
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214883179
Deze man. Los van dat hij visueel prettig is heeft hij ook een hele fijne stem.
https://vm.tiktok.com/ZIJWRQrup/
  dinsdag 3 september 2024 @ 20:02:32 #190
176471 oh-oh
pi_214883417
tiktok :|W
( Groucho Marx )
pi_214883739
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 19:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik dacht misschien voor het slapen gaan? Geen idee.
Mediteer jij?
Op TikTok volg ik Michael Galyon.
Die heeft ook spotify: maar ik wil eerst beginnen met iets van ademhalingsoefeningen ofzo.
Geen idee hoe of wat dus
Nee, ik doe dat niet, maar zou voor mij juist tijdens werkdag halverwege goed zijn (5 minuten ofzo), en bij thuiskomst. Juist om de dag rustiger door te komen en beter aan m'n avond thuis te beginnen. Vlak voor het slapen ben ik moe, en kan ik niet een nieuwe vaardigheid aanleren denk ik. Of wil ik het misschien ook wel niet. Maar dat hangt natuurlijk ook heel erg af van welke momenten bij jou stressvol zijn. Als dat de werksituatie is, zou ik dus het schema wat ik noem proberen.

Ademhalingsoefeningen lijkt mij uitstekend om mee te beginnen, of ontspanningsoefeningen!
pi_214883812
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 17:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Je hebt dan ook nog botgeleiders, die zitten tegen het bot aan naast je oor ipv erop/erin. Dan is je oor zelf nog helemaal vrij.
Wel oppassen als je een bril hebt.
Ik heb er ooit zoeeen gekocht maar die duwde de pootjes van mijn bril omhoog en waar werd ik heel onpasselijk van (prismas)
  dinsdag 3 september 2024 @ 20:57:41 #193
176471 oh-oh
pi_214883960
Voor mij hoeft het allemaal echt niet heel fancy hoor, het is echt om mee te bellen, en luisterboeken mee te luisteren. Ik was niet van plan dat ding een uur per dag op te hebben.
( Groucho Marx )
pi_214884562
@amaranta Fijn dat het voor nu opgelost is. Zorg goed voor jezelf. Wij hebben al weer de eerste thuiszittende collega van dit jaar -O-
  dinsdag 3 september 2024 @ 22:19:04 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214884844
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 21:51 schreef Hupje het volgende:
@:amaranta Fijn dat het voor nu opgelost is. Zorg goed voor jezelf. Wij hebben al weer de eerste thuiszittende collega van dit jaar -O-
Lief! Ik heb zondag een hele uitgebreide mail gestuurd en daar is goed gehoor aan gegeven.
pi_214886170
Fijn amaranta! Goed opgelost :)

Hier heeft de buikgriep slachtoffer 2: verloofde dus die heeft zich ziekgemeldt.
Ik sliep vannacht naast B omdat ie niet durfde te slapen met zijn misselijkheid. Ik denk dat ik met moeite 2 uur heb geslapen.

Nu duimen dat ik niet ziek word, vrijdag trouwt een goede vriendin.
pi_214886296
Beterschap voor B en verloofde exode :*
If they say
pi_214886323
Hier zo even op agenda jacht. Zoon bestelde een Naruto agenda maar die was in het Frans :') en gaat dus terug. Mooie match: geen boeken én geen agenda :+ Volgende week heeft ie alles pas nodig dus komt wel goed. Hoop ik :')
If they say
pi_214886407
@amaranta fijn dat het opgelost is.

@exode beterschap voor je spul!

@Mushanga71 Agenda? Oudste heeft er na de 1e niet meer eentje gehad. Jongste moest ook eentje vorig jaar, maar heeft hem amper gebruikt. Hij heeft er dit jaar ook niet eentje nodig zegt hij. Hij onthoudt het wel en vertrouwd op magister (dat niet compleet is). Hij zoekt het maar uit.. :D
pi_214886474
Fijn amaranta dat er gehoor is gegeven aan je mail. Hopelijk blijft de situatie goed gaan!

Koptelefoon voor op de oren heb ik geen ervaring mee. Ik gebruik oortjes. Ik lag ook iets over botgeleiders, die gebruik ik voor het hardlopen. Ideaal want dan hoor je je omgeving nog echt heel goed. Voor thuis zal ik deze echter niet gebruiken omdat de geluidskwaliteit echt wel minder is dan de oortjes die ik al had en dan kies ik toch voor kwaliteit. Ook bellen met de botgeleiders (shokz) die ik heb is niet heel goed. Ik weet eigenlijk niet of er wel een microfoon in zit.

Mushanga, problemen proberen op te lossen midden in de nacht, klinkt als niet ideaal. Zeker niet als je er in de ochtend weer vroeg uit moet. Maar ik kan me voorstellen dat je er meteen achteraan wil gaan als je zo’n mail krijgt.

Exode, hopelijk blijft het ziek zijn jou bespaard, met een bruiloft zou dat wel echt slecht uit komen.
Beterschap voor B en verloofde.
pi_214886627
Ik gebruik oortjes of koptelefoon met noise cancelling tegen het lawaai omdat ik hoogsensitief ben.
Werewolf
pi_214886635
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 08:44 schreef Deepfreeze het volgende:
@:amaranta fijn dat het opgelost is.

@:exode beterschap voor je spul!

@:Mushanga71 Agenda? Oudste heeft er na de 1e niet meer eentje gehad. Jongste moest ook eentje vorig jaar, maar heeft hem amper gebruikt. Hij heeft er dit jaar ook niet eentje nodig zegt hij. Hij onthoudt het wel en vertrouwd op magister (dat niet compleet is). Hij zoekt het maar uit.. :D
Hier is het wel verplicht, maar wordt het ook bijna niet gebruikt omdat (bijna) alles in magister komt. Maar hier kunnen ze op school de gratis planagenda ophalen. Dus dat heeft zoon gedaan, hij hoefde echt geen gewone agenda (ook prima).

Ik vind het op zich wel jammer dat ze niet meer zelf de verantwoordelijkheid hebben om hun huiswerk te noteren, maar dat ze alleen maar in magister hoeven kijken.
Sommige leraren geven het huiswerk in de les blijkbaar ook niet meer door, maar zetten het alleen in magister voor de volgende les.
En blijkbaar zijn er ook leraren die het niet in magister zetten. Geen idee of hij die leraren ook heeft en of hij het dan wel noteert.

Vanmiddag mogen we nog een keer in ons nieuwe huis kijken. Even vast wat dingen opmeten voor de verbouwing en ook de kinderen een keer laten kijken.

al reageerde de huidige eigenaar toen we er voor de vakantie over belde best positief op toen we vroegen of dat mocht, en hadden we afgesproken te wachten tot na de vakantie ivm onze en hun vakantie. Belde man ze maandag op om wat af te spreken en reageerden ze een beetje terughoudend en leek het alsof ze het liever niet hadden. En wat we dan precies wilde zien. Man uitgelegd van het opmeten en dergelijke, maar niet benoemd dat de kinderen eigenlijk ook benieuwd zijn naar hun kamer. (Al had ie dat de vorige keer dat hij belde wel benoemd). Dus ik ben benieuwd of we wel alles kunnen zien, heb de kinderen maar vast voorbereid dat we misschien niet alles kunnen zien.
  woensdag 4 september 2024 @ 09:06:36 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_214886654
Ik ben heel blij met de mentor van mijn jongste, die de kinderen dus gewoon verplicht om de agenda te gebruiken (en ze ook terugstuurt naar huis om hem op te halen ;) ).

Een agenda, of het nu een fysieke is of een digitale, waar je zelf je afspraken in zet, is wel iets wat praktisch is voor de rest van je leven zeg maar ;)

@hilliebillie in de slaapkamers moet je toch ook de ramen opmeten voor nieuwe gordijnen *)
Wij konden helemaal niet extra komen kijken helaas, dus alles kon pas na de sleuteloverdracht. Toen ik mijn huis verkocht heb ik totaal niet moeilijk gedaan. Als je om de verhuistroep heen kunt kijken, ben je altijd welkom :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214886723
@Deepfreeze, de 2 agenda's van zoon de afgelopen 2 jaar, zijn idd niet eens open geweest :D en ik was niet van plan dit jaar eentje te halen. Maar vanwege het telefoonverbod lijkt me dat wel handig. Of niet want huiswerk staat idd in magister. En anders wordt dit écht zijn laatste.

Hillie, ik verwachtte geen shizzle in de mail maar had beter moeten weten :') Nu kijk ik écht niet meer op zulke tijdstippen. Zelfs terwijl kleinzoon er was, nog bezig geweest met uitzoekwerk :@

Do not quote plz...
SPOILER

[ Bericht 25% gewijzigd door Mushanga71 op 05-09-2024 09:26:27 ]
If they say
pi_214886731
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2024 09:06 schreef Troel het volgende:
Ik ben heel blij met de mentor van mijn jongste, die de kinderen dus gewoon verplicht om de agenda te gebruiken (en ze ook terugstuurt naar huis om hem op te halen ;) ).

Een agenda, of het nu een fysieke is of een digitale, waar je zelf je afspraken in zet, is wel iets wat praktisch is voor de rest van je leven zeg maar ;)

@:hilliebillie in de slaapkamers moet je toch ook de ramen opmeten voor nieuwe gordijnen *)
Wij konden helemaal niet extra komen kijken helaas, dus alles kon pas na de sleuteloverdracht. Toen ik mijn huis verkocht heb ik totaal niet moeilijk gedaan. Als je om de verhuistroep heen kunt kijken, ben je altijd welkom :@

Ja, ze gaven ook aan, rommel ivm verhuizing en de kinderen. Wij kijken daar wel omheen want we hebben zelf ook kinderen en rommel. En ik snap echt dat je geen zin hebt in opruimen omdat er een stel onbekenden het huis nog eens willen zien. Maar man kreeg het idee dat ze dus wel alles opgeruimd wilden hebben.

Boven zou wel fijn zijn als we kunnen kijken, ook voor het opmeten voor de dakkapel. Maar goed, we gaan het wel zien vanmiddag.

Als de nieuwe bewoners hier willen komen kijken zijn ze ook van harte welkom. Ik geef ze ook liever nu het zwembad draait nog een keer uitleg over hoe dat systeem werkt, als dat ik dat straks in de winter moet doen bij de overdracht.
pi_214886738
Oeh, hopelijk lukt het met de kinderen Hillie. Is toch logisch dat zij ook even willen kijken? Veel kijkplezier iig!
If they say
pi_214886783
@Mushanga71 ik kan me voorstellen dat dat weer gedoe oplevert waar je (nu) echt niet op zit te wachten. Hopelijk is de mail voldoende om er vanaf te zijn en komt er niet nog een nasleep die veel tijd en energie kost (vreet)
pi_214886873
Ik hoop echt dat het met een sisser afloopt Hillie en dat de organisatie en de branchevereniging me te hulp schieten in het ergste geval. Maar wat ik gelezen heb... :{
De Sherlock in mij wil dan álles weten en dat vreet nu al tijd, stress en boosheid :')
If they say
pi_214887147
Wel leuk dat je vanmiddag mag kijken Hillie, wij deden dat bij dit huis ook en kregen zelfs wat te drinken aangeboden. Hopelijk toch een leuk welkom en tijd om rond te kijken vanmiddag.

Ik dacht net eens kijken wanneer de bestelde Squishmallow van B binnenkomt, via Game Mania, lees ik dat ze failliet zijn....eigenlijk wilden we er meer bestellen gelukkig niet gedaan. Bestelling is al 2 weken geleden dus vrees dat we er naar kunnen fluiten.
pi_214887350
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 09:54 schreef exode het volgende:
Wel leuk dat je vanmiddag mag kijken Hillie, wij deden dat bij dit huis ook en kregen zelfs wat te drinken aangeboden. Hopelijk toch een leuk welkom en tijd om rond te kijken vanmiddag.

Ik dacht net eens kijken wanneer de bestelde Squishmallow van B binnenkomt, via Game Mania, lees ik dat ze failliet zijn....eigenlijk wilden we er meer bestellen gelukkig niet gedaan. Bestelling is al 2 weken geleden dus vrees dat we er naar kunnen fluiten.
Ik had het net met zoon nog over game mania, dat het zo jammer is dat ze failliet zijn. Winkel in de buurt was al heel lang weg maar daar kocht ik voor dochter toen de wii en games. Werd er altijd goed geholpen.
Mazzel wel dat je niet meer besteld hebt want ik vrees ook dat je je geld kwijt bent :{ Webshop geeft nu ook een faillissements melding.
If they say
pi_214887540
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 10:16 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik had het net met zoon nog over game mania, dat het zo jammer is dat ze failliet zijn. Winkel in de buurt was al heel lang weg maar daar kocht ik voor dochter toen de wii en games. Werd er altijd goed geholpen.
Mazzel wel dat je niet meer besteld hebt want ik vrees ook dat je je geld kwijt bent :{ Webshop geeft nu ook een faillissements melding.
Ja, vooral sneu voor B, hij betaalde hem zelf. Deze moeder wilde perse dat hij hem bij een bekende winkel bestelde dus ik koop er alsnog 1 voor hem.
Ik had het bericht van juni dat ze uitstel van betaling hadden aangevraagd helemaal gemist. Wij kochten daar vaak de Switch games en Funko poppen.
pi_214888091
quote:
0s.gif Op woen
sdag 4 september 2024 10:34
schreef exode het volgende:

[..]
Ja, vooral sneu voor B, hij betaalde hem zelf. Deze moeder wilde perse dat hij hem bij een bekende winkel bestelde dus ik koop er alsnog 1 voor hem.
Ik had het bericht van juni dat ze uitstel van betaling hadden aangevraagd helemaal gemist. Wij kochten daar vaak de Switch games en Funko poppen.
Ahh, dubbel sneu dus :{
Jup, en dan denk je dat het wel goed zit. Not.
Ik las het gister al, dat uitstel had ik ook gemist. Vind dit écht zo jammer, kochten er ook pokemonkaarten. In Maastricht ook, zoon moest en zou naar de game mania. Daar zat ie...vorig jaar geloof ik, nog wel.
En weer een bedrijf op de fles ;(
If they say
pi_214888154
Agenda's... de school van de oudste werkt met de plenda. Netjes op tijd besteld (18,90!) en binnengekregen. Gister moest hij die meenemen op de eerste bijeenkomst met mentor. Is onderweg zijn dopper opengegaan in zijn tas. Alles natuurlijk zeiknat }:| :X. Goed begin van het schooljaar, plenda naar de knoppen. Los van de kosten is hij momenteel uitverkocht. Nog een geluk dat zijn laptop nog niet meehoefde.

Dus, lang verhaal kort, de dopper gaat in de prullenbak en we hebben gistermiddag bij de Bever een degelijk afsluitbare waterfles gekocht. Nadat ik heel onpedagogisch wat krachttermen heb geroepen :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 4 september 2024 @ 11:41:20 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_214888193
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 11:35 schreef Phaidra het volgende:
Agenda's... de school van de oudste werkt met de plenda. Netjes op tijd besteld (18,90!) en binnengekregen. Gister moest hij die meenemen op de eerste bijeenkomst met mentor. Is onderweg zijn dopper opengegaan in zijn tas. Alles natuurlijk zeiknat }:| :X. Goed begin van het schooljaar, plenda naar de knoppen. Los van de kosten is hij momenteel uitverkocht. Nog een geluk dat zijn laptop nog niet meehoefde.

Dus, lang verhaal kort, de dopper gaat in de prullenbak en we hebben gistermiddag bij de Bever een degelijk afsluitbare waterfles gekocht. Nadat ik heel onpedagogisch wat krachttermen heb geroepen :@.
IN dit soort gevallen begrijpt hij vast de krachttermen wel ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214888240
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2024 11:41 schreef Troel het volgende:

[..]
IN dit soort gevallen begrijpt hij vast de krachttermen wel ;)
Hij moest er wel een beetje door huilen. Hij neemt het altijd erg persoonlijk op, terwijl hij toch niet expres die beker heeft laten lekken... (dat hij bij het vullen een betere controle had kunnen doen, eventueel misschien, dat is een lastig concept).

In my defense, ik had heel slecht geslapen door zieke vriend en moest de hele dag veel regelen, komt dit er ook nog bij. Was net even de druppel.

Zijn rugtas zat vandaag met laptop, etui, nieuwe (grotere) drinkbeker en lunchbox behoorlijk vol al. En dan moeten er nog boeken bij... De laptop past met hoes ook niet in het laptopvak van zijn tas. Het neemt zo wel erg veel ruimte in. Maar ja, groot risico om die hoes thuis te laten (zeker gezien de ervaring van gister).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 4 september 2024 @ 12:04:45 #216
35189 Troel
scherp en bot
pi_214888353
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 11:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Hij moest er wel een beetje door huilen. Hij neemt het altijd erg persoonlijk op, terwijl hij toch niet expres die beker heeft laten lekken... (dat hij bij het vullen een betere controle had kunnen doen, eventueel misschien, dat is een lastig concept).

In my defense, ik had heel slecht geslapen door zieke vriend en moest de hele dag veel regelen, komt dit er ook nog bij. Was net even de druppel.

Zijn rugtas zat vandaag met laptop, etui, nieuwe (grotere) drinkbeker en lunchbox behoorlijk vol al. En dan moeten er nog boeken bij... De laptop past met hoes ook niet in het laptopvak van zijn tas. Het neemt zo wel erg veel ruimte in. Maar ja, groot risico om die hoes thuis te laten (zeker gezien de ervaring van gister).
Oudste heeft halverwege een andere tas gekregen, omdat het inderdaad ook niet lekker erin ging. Is een ruimere tas wellicht een optie? (En dan vooral meer ruimte voor de laptop?)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 4 september 2024 @ 12:23:55 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214888543
@_Spring, had jij het niet een tijdje terug over bruine vlekken in je hals?
Is daar iets tegen te doen? Ik heb het ineens ook en het ziet er wel gek uit. :o
pi_214888627
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 12:23 schreef BE het volgende:
@:_Spring, had jij het niet een tijdje terug over bruine vlekken in je hals?
Is daar iets tegen te doen? Ik heb het ineens ook en het ziet er wel gek uit. :o
Crèmes, serums en oma weet raad-tips werken iig niet, dus alleen laseren is nog een optie, vrees ik.
pi_214888670
Ik dacht ik ga eens bijlezen op fok.
Ik mis jullie verhalen wel.
Sjonge oh-oh! Wat schrikken zeg!
Sterkte! :*
  woensdag 4 september 2024 @ 12:45:44 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_214888810
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 12:23 schreef BE het volgende:
@:_Spring, had jij het niet een tijdje terug over bruine vlekken in je hals?
Van die ouderdomsvlekken? Of hoe moet je ze noemen. Heb ze gelukkig niet in mijn gezicht zitten, maar wel op andere plekken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214889228
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 11:35 schreef Phaidra het volgende:

Doppers zijn wat mij betreft verboden in de schooltas, ik vertrouw ze niet.
Balen van de agenda! Maar gelukkig niet met de laptop in de tas!

Mijn jongste wilde geen agenda dit jaar, die heeft een of andere planner ergens gehaald. De oudste heeft een 1blik agenda.
pi_214889528
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2024 12:04 schreef Troel het volgende:

[..]
Oudste heeft halverwege een andere tas gekregen, omdat het inderdaad ook niet lekker erin ging. Is een ruimere tas wellicht een optie? (En dan vooral meer ruimte voor de laptop?)
We gaan in het weekend wel even kijken hoe het uitpakt (of eigenlijk inpakt :P) met de boeken die op lesdagen nodig zijn. En anders maar op zoek naar een andere tas idd. Deze hebben we vorig jaar gekocht met het oog op het VO alvast (hij had toch een nieuwe nodig) dus een beetje jammer zou dat wel zijn...
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 4 september 2024 @ 14:16:57 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214889557
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 12:31 schreef -Spring het volgende:

[..]
Crèmes, serums en oma weet raad-tips werken iig niet, dus alleen laseren is nog een optie, vrees ik.
;(
  woensdag 4 september 2024 @ 14:17:38 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214889564
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2024 12:45 schreef Troel het volgende:

[..]
Van die ouderdomsvlekken? Of hoe moet je ze noemen. Heb ze gelukkig niet in mijn gezicht zitten, maar wel op andere plekken.
Ik wist nooit dat je ze ook in je hals kon krijgen totdat ik Spring er hier over las en het later ook bij mijn fysio zag.
En nu dus bij mezelf. *jank
pi_214889889
Dit is eng...
SPOILER
If they say
pi_214890126
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 14:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Dit is eng...
SPOILER
:o :{ Getsie.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214890581
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 09:54 schreef exode het volgende:

Het was uiteindelijk erg fijn. Gewoon heel gastvrij ontvangen en overal mogen kijken en meten. Meteen nog wat uitleg gehad over een paar zaken. Dus viel gelukkig mee na het telefoongesprek wat man had gisteren. Misschien zaten ze ook gewoon in de stress qua verhuizing en dergelijke.

Wel balen van z’n squish-mellow inderdaad, zeker omdat hij hem zelf gekocht had.

Mushanga dat klinkt wel eng inderdaad
  woensdag 4 september 2024 @ 16:45:24 #228
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_214890743
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 14:17 schreef BE het volgende:

[..]
Ik wist nooit dat je ze ook in je hals kon krijgen totdat ik Spring er hier over las en het later ook bij mijn fysio zag.
En nu dus bij mezelf. *jank
Deze gebruiken https://www.douglas.nl/nl/p/3001043639
Is geen wondermiddel maar maakt het wel beter. En elke dag spf dragen. Ook als je binnen blijft

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Taartjesfee op 04-09-2024 16:46:04 (typooooo) ]
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_214892764
Was echt eng, zeker dat het gewoon overdag was :{

@Deepfreeze, alst goed is, komen de boeken morgen binnen. Toch optijd dus :D
If they say
pi_214894121
Ik ben er wéér ingetrapt, ik zou dit schooljaar eens rustiger beginnen :')
Oke, met een eigen bedrijfje snap ik dat dat niet helemaal lukt. Maar al die andere dingen had ik toch anders ingeschat. Afgelopen week was ik 1 avond thuis. Komende week ook :') Elk momentje dat ik niet met kinderen aan het werk ben, ben ik alsnog druk. Hoe krijg ik het toch voor elkaar.
Ik was zelfs vergeten om een boodschappenlijstje te maken.
pi_214896094
@Hupje pas je op jezelf? Succes iig :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214896346
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 11:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dit hebben wij ook idd.. met hoes is die laptop veel groter en op de drukste dagen past het allemaal nét niet in de tas..
pi_214896353
Oei, hupje, even pas op de plaats en filteren wat nu moet en wat ook later kan misschien. (Makkelijker gezegd dan gedaan, I know). Maar snap goed dat een eigen bedrijfje veel tijd kost!
pi_214896582
@Hupje :*

Haha, de post :') Stuurt iddink dan eindelijk de boeken, staat er in de postapp: het is druk dus je pakket kan wat langer onderweg zijn. Tuurlijk :')

Oh, er ligt een mail van iddink: deel je je feedback met ons? Jaa joh, daggutniet he _O-

En weeer gaat mijn straat open, voor de vierde keer in een jaar. Nu voor vervanging van de gasleidingen. En dus weer een zandshitzooi in huis :'( , weer over planken moeten manoeuvreren. Ik ben het zat }:|

[ Bericht 18% gewijzigd door Mushanga71 op 05-09-2024 09:40:48 ]
If they say
  donderdag 5 september 2024 @ 09:40:49 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214896728
Maar waarom moet een laptop in de hoes in een laptopvak? Dat vak is toch juist bedoeld zodat er geen hoes om je laptop hoeft?

En als het om eventueel lekkende bekers gaan, zou een ziplockzak om de beker (of om de laptop) al voldoende zijn?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214897190
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 09:40 schreef Tink89 het volgende:
Maar waarom moet een laptop in de hoes in een laptopvak? Dat vak is toch juist bedoeld zodat er geen hoes om je laptop hoeft?

En als het om eventueel lekkende bekers gaan, zou een ziplockzak om de beker (of om de laptop) al voldoende zijn?
Omdat middelbare school (smijt, gooi, ram) en een laptop van 1000 piek :X hier twee hoezen en een laptopvak (past gelukkig ^O^ ) daar wordt ook niet over onderhandeld.
pi_214897358
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 09:40 schreef Tink89 het volgende:

Wat Club zegt idd. In de tas zal het wel goed beschermd zijn hoor, maar het is een hoes die ook bij gebruik om de laptop blijft zitten dus de bescherming is all day long zeg maar. En dat is toch een prettig idee. Wij hebben een lease-contract en bij schade krijgen we reparatie of een vervangende laptop, maar dat is toch altijd gedoe en kost tijd. Liever voorkomen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214897733
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 10:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wat Club zegt idd. In de tas zal het wel goed beschermd zijn hoor, maar het is een hoes die ook bij gebruik om de laptop blijft zitten dus de bescherming is all day long zeg maar. En dat is toch een prettig idee. Wij hebben een lease-contract en bij schade krijgen we reparatie of een vervangende laptop, maar dat is toch altijd gedoe en kost tijd. Liever voorkomen.
Bij onze lease is het verplicht de door hen geleverde hoes eromheen te houden. Dochter is de enige die het netjes blijft doen, zegt ze, maar ze snapt waarom, dus de laptop is de hoes nog niet uit geweest.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214897743
Hier dan geen laptop die mee naar school gaat maar een iPad. Daar zit ook een pantser omheen. Zie het al gebeuren dat ie met zo’n grote rugzak van de tafel afgezwaaid wordt oid. Dus ik snap een vaste hoes voor om de laptop wel goed. Al moest ik zeggen dat ik niet van het bestaan af wist, een laptophoes die om de laptop zit bij gebruik. Maar wel ideaal!

Gisteren via marktplaats maar een mega-trampoline gekocht. Het nieuwe huis heeft een inbouwtrampoline die mee gaat, en wij hebben een opzettrampoline van een meter in doorsnee kleiner. Maar om van dat formaat (420cm) een nieuwe te kopen voor die paar jaar dat het hier nog gebruikt gaat worden, mijn hemel, die prijzen.. (al krijg ik nu ineens wel goedkopere opties dan die ik gisteren zag, toen kwam ik op 700-800 euro)

Bijkomend voordeel, hoef ik me minder druk te maken bij het doen van salto’s als de trampoline groter is en hij in de grond zit :D

[ Bericht 2% gewijzigd door hilliebillie op 05-09-2024 11:49:43 ]
  donderdag 5 september 2024 @ 11:53:39 #240
176471 oh-oh
pi_214897943
Mush ik zou juist eens uitgebreide feedback geven, mss leren ze er van!
( Groucho Marx )
  donderdag 5 september 2024 @ 11:54:04 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_214897947
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bij onze lease is het verplicht de door hen geleverde hoes eromheen te houden. Dochter is de enige die het netjes blijft doen, zegt ze, maar ze snapt waarom, dus de laptop is de hoes nog niet uit geweest.
dat lijkt me lastig typen. ;) Oh wacht het gaat om een ander soort hoes dan ik dacht. Meer zo'n verstevigingsding waar de laptop in geklemd zit? (ik had weer eens niet goed genoeg teruggelezen).
in de haak.
pi_214898012
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:35 schreef hilliebillie het volgende:
Hier dan geen laptop die mee naar school gaat maar een iPad. Daar zit ook een pantser omheen. Zie het al gebeuren dat ie met zo’n grote rugzak van de tafel afgezwaaid wordt oid. Dus ik snap een vaste hoes voor om de laptop wel goed. Al moest ik zeggen dat ik niet van het bestaan af wist, een laptophoes die om de laptop zit bij gebruik. Maar wel ideaal!

Gisteren via marktplaats maar een mega-trampoline gekocht. Het nieuwe huis heeft een inbouwtrampoline die mee gaat, en wij hebben een opzettrampoline van een meter in doorsnee kleiner. Maar om van dat formaat (420cm) een nieuwe te kopen voor die paar jaar dat het hier nog gebruikt gaat worden, mijn hemel, die prijzen.. (al krijg ik nu ineens wel goedkopere opties dan die ik gisteren zag, toen kwam ik op 700-800 euro)

Bijkomend voordeel, hoef ik me minder druk te maken bij het doen van salto’s als de trampoline groter is en hij in de grond zit :D
Hier ook een hoes om de ipad, maar de oudste deed niet consequent de deksel erop, heeft nu voor de 2e keer een barst in het scherm (ook in het laptopvak). De eerste keer was de koptelefoon erop gevallen. Maar nu hebben we gezegd dat ze het maar even bekijkt... want als ze de hoes niet gebruikt dan blijven we bezig...
pi_214898071
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:54 schreef trui het volgende:

[..]
dat lijkt me lastig typen. ;) Oh wacht het gaat om een ander soort hoes dan ik dacht. Meer zo'n verstevigingsding waar de laptop in geklemd zit? (ik had weer eens niet goed genoeg teruggelezen).
Onderkant en bovenkant zitten in een verstevigde omslag en met een rits klap je het dus open :)

Ze vindt die van haar spuuglelijk, en dat is ie ook, maar wel goed, want in drie jaar nog niet een keer een probleem gehad.

[ Bericht 9% gewijzigd door miss_sly op 05-09-2024 12:15:29 ]
pi_214898427
Maar gebruik van zo’n hoes is toch juist slecht voor de laptop? Dan kan het apparaat niet goed ventileren waardoor hij eerder hardware problemen kan gaan krijgen. Een hoes voor transport is logisch maar bij gebruik is juist niet aan te raden normaal gesproken.

En ik vind er ook wel wat van dat een middelbare scholier een laptop van ¤1000 nodig heeft voor school eigenlijk. Dat prijssegment is voor zwaardere games en videobewerking, niet voor tekstverwerken en internet.
pi_214898490
Ik denk dat het gros van de mensen met een macbook er gewoon op typt en tekstverwerkt ;)
pi_214898554
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:53 schreef oh-oh het volgende:
Ben bang dat ik dan een levenslange ban krijg :P Neuh, ze zoeken het maar uit. Misschien na zoons laatste jaar O-)

En...tromgeroffel...de boeken zijn binnen *O*
If they say
pi_214898638
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 12:46 schreef FlyingFish het volgende:
Maar gebruik van zo’n hoes is toch juist slecht voor de laptop? Dan kan het apparaat niet goed ventileren waardoor hij eerder hardware problemen kan gaan krijgen. Een hoes voor transport is logisch maar bij gebruik is juist niet aan te raden normaal gesproken.

En ik vind er ook wel wat van dat een middelbare scholier een laptop van ¤1000 nodig heeft voor school eigenlijk. Dat prijssegment is voor zwaardere games en videobewerking, niet voor tekstverwerken en internet.
Ik vermoed dat het gros van de laptops sneller stuk gaat van valschade (door gebrek aan bescherming) dan door hardwareproblemen door oververhitting. Daar zal die leasemaatschappij wel grondige kansberekening op hebben losgelaten.

Bij ons mag je voor die (ruim) ¤1000 de laptop wel houden na afloop van de leentermijn. Maar ja, na 6 jaar heb je niet veel soeps meer over. Dus wij zeiden al, indien je nooit een vervanger hebt gekregen (kans lijkt me nihil, maar goed), dan laat je hem ergens in de 6e maar heel per ongeluk hard vallen O-) .

De eis is ook dat de laptop de hele dag op de accu kan draaien, dat is na een jaar of 3 vast niet meer mogelijk… Bij mijn laptop iig niet. Dus ergens tussentijds vervangen lijkt me onvermijdelijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214899038
We hebben voor onze oudste de laptop ook aangeschaft via zo'n rent bedrijf. Ook de service erbij, voor 4 jaar. Eind jaar 1 is de laptop zo kapot gegaan dat hij vervangen moest worden. Nu aan het eind van het laatste jaar, 2 weken voor de service afliep stopte de batterij ermee. Die is nu dus ook weer vervangen. Ze gebruikt nu de laptop voor haar nieuwe school. Met goede nieuwe batterij
*poef* nu is het weg
pi_214899168
Bij scholieren is kans op valschade wel groter idd, maar dat is met name onderweg, niet als je ergens zit te werken. En ook dan betwijfel ik in hoeverre zo’n hoes helpt tegen valschade als de laptop open staat. Meestal breekt er dan iets rond het scherm af.

Mijn laptop is 9 jaar oud en still running… ik heb alleen wel de accu vervangen twee jaar geleden, maar dat was ¤30 en 5 minuten werk (voor een leek). De levensduur van die apparaten is wel flink toegenomen omdat de hardwareverbetering niet meer zo hard gaat heb ik het idee.

Ik verwacht overigens niet dat je na 5 jaar nog een nieuwe laptop krijgt, dat zal sowieso tijdens de gehele periode al grotendeels refurbished spul zijn, anders zou het totaal niet rendabel zijn voor zo’n bedrijf.

Maar 8 uur op een accu kunnen draaien is wel een flinke eis idd, dat zie ik ze ook niet waar kunnen maken op termijn. Maar accu vervangen is zo gedaan.
  donderdag 5 september 2024 @ 14:14:58 #250
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214899229
Oh en vroeg hier iemand om een meditatie-app:

ik word heel blij van Balance. Regelmatig het eerste jaar gratis alsie app van de week of dag is bij apple en volgens mij kan ik ook iemand een code sturen ofzo.
pi_214899502
Ik kan in ieder geval vertellen dat mijn collega's veel vaker koffie over hun laptop omgooien dan dat de laptop op de grond stuitert. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat laptops ook een stuk beter tegen vallen kunnen dan vloeistof. :@
pi_214899517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 12:03 schreef Nijna het volgende:

[..]
Hier ook een hoes om de ipad, maar de oudste deed niet consequent de deksel erop, heeft nu voor de 2e keer een barst in het scherm (ook in het laptopvak). De eerste keer was de koptelefoon erop gevallen. Maar nu hebben we gezegd dat ze het maar even bekijkt... want als ze de hoes niet gebruikt dan blijven we bezig...
Hier zit ie echt ingeklemd. Was echt een gedoe ook om het open te maken.
Helaas is de standaard van de eerste hoes wel afgebroken, dus nu een andere hoes. Die dingen zijn ook aan de prijs trouwens, dus heb gezegd dat ie er voorzichtig mee moet doen, dat ik niet elk jaar een nieuwe hoes ga kopen. Dit is wel een ander type hoes dan dat hij eerst had. Maar ben benieuwd.
  donderdag 5 september 2024 @ 14:56:20 #253
176471 oh-oh
pi_214899549
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:51 schreef exode het volgende:
Ik kan in ieder geval vertellen dat mijn collega's veel vaker koffie over hun laptop omgooien dan dat de laptop op de grond stuitert. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat laptops ook een stuk beter tegen vallen kunnen dan vloeistof. :@
Ik heb de laptop hoog staan, kan hooguit m'n toetsenbord verzuipen, maar dat is me ook nog nooit gelukt gelukkig.
( Groucho Marx )
pi_214899634
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:56 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik heb de laptop hoog staan, kan hooguit m'n toetsenbord verzuipen, maar dat is me ook nog nooit gelukt gelukkig.
Wij reizen allemaal met de trein of fiets, veel collega's werken ook in de trein. Vroeger verwerkte ik de schademeldingen ook van de laptops, nu niet meer. Ik kreeg echt bijzondere meldingen.

Ik kan je vertellen dat cappuccino je laptop meteen sloopt, koffie gaat wel goed als je snel bent.
(nee ik sloop niet aan de lopende band laptops, ik heb in 15 jaar tijd 1 keer mijn laptop laten verzuipen)
pi_214899782
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:53 schreef oh-oh het volgende:
Dit! :Y
  donderdag 5 september 2024 @ 15:28:11 #256
176471 oh-oh
pi_214899819
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 15:06 schreef exode het volgende:

[..]
Wij reizen allemaal met de trein of fiets, veel collega's werken ook in de trein. Vroeger verwerkte ik de schademeldingen ook van de laptops, nu niet meer. Ik kreeg echt bijzondere meldingen.

Ik kan je vertellen dat cappuccino je laptop meteen sloopt, koffie gaat wel goed als je snel bent.
(nee ik sloop niet aan de lopende band laptops, ik heb in 15 jaar tijd 1 keer mijn laptop laten verzuipen)
:D Mijn zusje heeft in de tijd dat ze voor jullie werkte 100 jaar geleden 2x een laptop in de trein laten liggen ja.
Sinds ze ZZPer is geen meer, goh :')
( Groucho Marx )
pi_214899970
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:51 schreef exode het volgende:
Ze kunnen er niet zo goed tegen als je ze van boven van de trap naar beneden laat vallen... ja daar heb ik ervaring mee.
pi_214900071
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 15:44 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ze kunnen er niet zo goed tegen als je ze van boven van de trap naar beneden laat vallen... ja daar heb ik ervaring mee.
Niet? Gek ;)

Dat is ook een nare ja.
pi_214900079
Sinds we op mijn werk nergens meer mokken hebben staan of bekers, en overal je eigen mok mee naar toe moet, gebruik ik mijn laptop als dienblad. Van vergadering naar vergadering. Niet echt handig. Nu heb ik maar een mok met deksel gekocht. Wijze les.
Met een meidenkwartet
pi_214900335
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 15:57 schreef Cathmar het volgende:
Sinds we op mijn werk nergens meer mokken hebben staan of bekers, en overal je eigen mok mee naar toe moet, gebruik ik mijn laptop als dienblad. Van vergadering naar vergadering. Niet echt handig. Nu heb ik maar een mok met deksel gekocht. Wijze les.
Daar zijn bij mij ooit 2 koffies en een stuk vloerbedekking mee gesneuveld. Ik liep via de koffiebar naar een vergaderruimte en had mijn handen vol. Ze gleden zo van de laptop af.

Ik heb voor op kantoor zo 1:https://circularco.eu/nl/(...)nd-electric-mustard/
Ideaal. Koffie blijft ook goed warm.
  donderdag 5 september 2024 @ 16:53:18 #261
176471 oh-oh
pi_214900453
:') Hier rennen er wel honden over tafel als ik werk, en ook over de laptops als die gesloten zijn en op tafel liggen, ze hebben een mand naast mijn laptopstandaard. Maar de honden die op tafel mogen wegen niks dus dat gaat prima, en ik drink vanwege hun wel uit gesloten flessen/ bekers :D
( Groucho Marx )
pi_214900689
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:08 schreef FlyingFish het volgende:
Bij scholieren is kans op valschade wel groter idd, maar dat is met name onderweg, niet als je ergens zit te werken. En ook dan betwijfel ik in hoeverre zo’n hoes helpt tegen valschade als de laptop open staat. Meestal breekt er dan iets rond het scherm af.
.
Ik zie die schade vooral gebeuren als die tas in een pauze in een hoek gelanceerd wordt en er een kudde pubers overheen dendert :P
  donderdag 5 september 2024 @ 18:46:03 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214901514
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 17:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik zie die schade vooral gebeuren als die tas in een pauze in een hoek gelanceerd wordt en er een kudde pubers overheen dendert :P
Of zoals bij mijn oudste vorig jaar, hihahumor om bij elkaar de schouderstraps heel los te zetten en toevallig bij S. dus helemaal los. Dat was een kapotte laptop. *zucht
  donderdag 5 september 2024 @ 18:48:51 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214901537
Over S. gesproken. Die begon een dag of drie na thuiskomst van vakantie te kwakkelen, moe, hoofpijn, de hoofdpijn ging weg, er kwam buikpijn voor terug, samen met misselijkheid en nu sinds een weekje minstens 1x per dag overgeven. Er gaat amper eten in en er is inmiddels ruim 5kg af. -O-
We zijn dinsdag bij de huisarts geweest, die constateerde na luisteren en voelen vooralsnog niks, ook geen uitdroging. Als na een week niet beter ging, dan terugkomen. Wel goed dat we gekomen waren.
Soms gaat het urenlang goed, zie je dat ook aan zijn gezicht. Maar vanmiddag lag hij in bed te lummelen, kwam de misselijkheid ineens opzetten en dus ook de ene boterham er weer uit. :{

Ik vind het maar niks. :{
  donderdag 5 september 2024 @ 18:53:04 #265
37150 livelink
pi_214901579
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 18:48 schreef BE het volgende:
Over S. gesproken. Die begon een dag of drie na thuiskomst van vakantie te kwakkelen, moe, hoofpijn, de hoofdpijn ging weg, er kwam buikpijn voor terug, samen met misselijkheid en nu sinds een weekje minstens 1x per dag overgeven. Er gaat amper eten in en er is inmiddels ruim 5kg af. -O-
We zijn dinsdag bij de huisarts geweest, die constateerde na luisteren en voelen vooralsnog niks, ook geen uitdroging. Als na een week niet beter ging, dan terugkomen. Wel goed dat we gekomen waren.
Soms gaat het urenlang goed, zie je dat ook aan zijn gezicht. Maar vanmiddag lag hij in bed te lummelen, kwam de misselijkheid ineens opzetten en dus ook de ene boterham er weer uit. :{

Eng hoor, BE. Heeft de huisarts niet eens een bloedonderzoek voorgesteld? Kan me voorstellen dat je het niks vindt.
  donderdag 5 september 2024 @ 18:55:25 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214901596
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 18:53 schreef livelink het volgende:

[..]
Eng hoor, BE. Heeft de huisarts niet eens een bloedonderzoek voorgesteld? Kan me voorstellen dat je het niks vindt.
Nee, dat had ik eigenlijk wel verwacht. Maar ik snap het ook wel. Hij was op dat moment redelijk goed te pas en niet slap en lethargisch zeg maar. ;)
pi_214901929
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 16:36 schreef exode het volgende:

[..]
Daar zijn bij mij ooit 2 koffies en een stuk vloerbedekking mee gesneuveld. Ik liep via de koffiebar naar een vergaderruimte en had mijn handen vol. Ze gleden zo van de laptop af.

Ik heb voor op kantoor zo 1:https://circularco.eu/nl/(...)nd-electric-mustard/
Ideaal. Koffie blijft ook goed warm.
Deze heb ik ook. Dat was een testproject bij man op het werk maar is afgekeurd omdat er 1,5 kopje automatenkoffie in past. Mensen vinden het blijkbaar frustrerend dat er ruimte over blijft.

Maakt mij niet uit en als ze koffie uit een pot schenken krijg ik meer c_/
De beker blijkt niet alleen ideaal in een omgeving met laptop/computers maar ook buiten de deur met kleine kinderen die alle kanten op rennen.

Ik heb me de eerste keer op verkeken hoe warm de koffie bleef.
pi_214902155
Beterschap voor je zoon BE
pi_214902678
quote:

Dat klinkt echt niet fijn. Ik snap je zorgen wel. Beterschap voor hem, ik hoop dat hij snel opknapt.
pi_214903058
We gaan onze auto inruilen, dus moeten alle spullen eruit. Vriend had er nog een 70e editie van de autokaart van Nederland van Falk in liggen _O- Daar was de A50 nog niet eens af. Ik kan alleen geen jaartal vinden. Ik gok begin jaren 90 :D
pi_214903220
quote:

Oh bah BE, beterschap voor S.
Onze buren zouden op vakantie gaan. Eerst werd buurman ziek, alleen maar spugen. No fit to fly dus terug naar huis. Nacht erop werd buurvrouw ziek. Spugen tot flauwvallen, ambu er zelfs bij.
Er heerst een heel naar virus.

Als je het niet vertrouwd gewoon weer naar de huisarts
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 6 september 2024 @ 11:53:50 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214906573
Ha! FOK!-wet werkt ook omgekeerd!

Gisterenavond vroeg hij zelf om macaroni met kaas en smac als avondeten, daar ging 1,5 bord van naar binnen, vanmorgen 2 boterhammen met pindakaas.
En alles zit er nog steeds in! *O*

En om dat te vieren pakte hij net zijn restje B&J’s uit de vriezer: ik ben de hele dag nog niet misselijk geweest, dus ik ga het gewoon proberen. :D
Pubers, heerlijk toch! En er mogen wel wat calorietjes bij, dus ach.
pi_214906747
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 11:53 schreef BE het volgende:
Ha! FOK!-wet werkt ook omgekeerd!

Gisterenavond vroeg hij zelf om macaroni met kaas en smac als avondeten, daar ging 1,5 bord van naar binnen, vanmorgen 2 boterhammen met pindakaas.
En alles zit er nog steeds in! *O*

En om dat te vieren pakte hij net zijn restje B&J’s uit de vriezer: ik ben de hele dag nog niet misselijk geweest, dus ik ga het gewoon proberen. :D
Pubers, heerlijk toch! En er mogen wel wat calorietjes bij, dus ach.
Fijn bericht! Hopelijk is hiermee de kous af en het virus overwonnen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214907240
Hopelijk blijft het erin BE, beterschap, ik hoop dat hij nu de hobbel over is! :*
  vrijdag 6 september 2024 @ 14:47:58 #275
176471 oh-oh
pi_214907948
Oh fijn BE!
Ik heb ook nog B& J in de vriezer en die mag niet meer :') -O-

De spuit zit in het oog, en ik was echt vies nerveus maar ik had dezelfde leuke superjonge meid als maandag en die deed dat echt geweldig fijn, haar collega wilde het zelfs wel even voor me filmen met mijn telefoon zodat ik zelf kon zien wat er gebeurde ( ik vroeg daarom en ik was de eerste die dat vroeg dus ze vonden me enorm bad ass :D ).
Blij dat de eerste er in zit.
Nu wel nog last van een traanoog maar morgen moet het allemaal weer normaal zijn. Nou ja niet dat de vlekken meteen weg zullen zijn maar normaal hoe het was voor de spuit B-)

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 06-09-2024 14:53:00 ]
( Groucho Marx )
pi_214907978
Das idd bad ass oh-oh :D Die prik zit er iig in. Hoevaak moet dat nog?

Net de ha gebeld voor de bloedtest uitslagen. 18 dingen getest en alles was goed. Hebben we dat ook weer gehad :)
If they say
  vrijdag 6 september 2024 @ 15:04:43 #277
176471 oh-oh
pi_214908031
Fijn dat alles goed was, jaloers!
Ik moet nog twee keer, elke keer met vier weken ertussen.
( Groucho Marx )
  vrijdag 6 september 2024 @ 15:05:29 #278
176471 oh-oh
pi_214908033
Venco is ook bad ass want die durfde het te kijken.
Bijna niemand durft _O- _O- _O-
( Groucho Marx )
pi_214908060
Ik vind dingen met ogen echt heel erg naar. Ergens ook wel intrigerend (die scène in GoT waarbij The Moutain de ogen van Oberyn uitsteekt… ik wilde niet kijken maar kon ook niet wegkijken _O-). Maar ik zou denk ik echt in paniek raken bij het idee van injecties :X :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 6 september 2024 @ 15:12:36 #280
176471 oh-oh
pi_214908071
Ik ben sowieso geen fan van naalden dus ik ben er echt sinds maandag doodnerveus van geweest :')
( Groucho Marx )
pi_214908103
Dat zou ik echt niet kijken. Ga van mijn stokje dan.. Ik ben geen held met naalden zien (prikken is geen probleem, alleen ik moet het niet zien). En gepeuter aan ogen is ook niet mijn ding. Die combi lijkt me echt hel..
Wel fijn dat hij erin zit en je geen nare ervaring had. Dan doe je de volgende 2 vast fluitend?

@BE fijn dat hij zich beter voelt. Naar als ze zo zijn en er niet echt iets duidelijks is.
@Mushanga71 fijn dat de uitslagen goed zijn!
pi_214908206
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:05 schreef oh-oh het volgende:
Venco is ook bad ass want die durfde het te kijken.
Bijna niemand durft _O- _O- _O-
Het is het enige waar ik bad ass in ben. :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:10 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind dingen met ogen echt heel erg naar. Ergens ook wel intrigerend (die scène in GoT waarbij The Moutain de ogen van Oberyn uitsteekt… ik wilde niet kijken maar kon ook niet wegkijken _O-). Maar ik zou denk ik echt in paniek raken bij het idee van injecties :X :X.
Begrijpelijk, maar wat moet, moet. :)
pi_214908315
Ooit ging ik met mijn broertje, zijn vriendin en onze zus naar een filmpremière/feestje van Alice in Wonderland en daar mocht je gekostumeerd komen.

Dus broertje wil als Mat Hatter gaan en had kleurlenzen besteld.
Zijn vriendin moest hem echt in een houdgreep nemen om die lenzen erin te jassen. :D
Zelf kon hij het niet want steeds de zenuwen en zijn oog niet open durven houden.

Het is nooit gelukt. :')
pi_214908361
Ik vind alles met ogen eng. Dat is ook de reden dat ik laseren niet durf, nu weet ik wat ik heb (met contactlenzen) en je zult zien dat ik bij die paar procent hoor waar het niet gaat :{

Maar dat valt in het niet bij @oh-oh Stoere!

Ik sluit de week af met bijles geven maar mijn leerling staat in de file. Begint mijn weekend dus nog later -O- ;)
pi_214908554
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar wat moet, moet. :)
Ja, uiteraard. Het alternatief is ook geen pretje. -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214908913
Is dat niet gewoon helaas pindakaas voor de leerling Hupje? Als ze van 16 tot 17 ingepland staan maar pas om 16:30 zou ik een bijles van 30 minuten verwachten, zo werkt het overal. En niet minimaal X-tijd vooraf afmelden is gewoon het volle pond betalen. Niet jezelf vrije tijd door je neus boren door het probleem van iemand anders.
  vrijdag 6 september 2024 @ 17:23:30 #287
35189 Troel
scherp en bot
pi_214909097
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 16:57 schreef FlyingFish het volgende:
Is dat niet gewoon helaas pindakaas voor de leerling Hupje? Als ze van 16 tot 17 ingepland staan maar pas om 16:30 zou ik een bijles van 30 minuten verwachten, zo werkt het overal. En niet minimaal X-tijd vooraf afmelden is gewoon het volle pond betalen. Niet jezelf vrije tijd door je neus boren door het probleem van iemand anders.
Normaal wel, maar het kan zijn dat dit een speciale afspraak is. Ligt natuurlijk ook aan wat Hupje afgesproken heeft?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214909207
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 16:57 schreef FlyingFish het volgende:
Niet dat ze om advies vroeg ofzo maar zoiets kan toch een keer gebeuren?
File is overmacht en uitzonderingen kan je altijd maken.
Als gewoonte te laat komen is een ander verhaal ofc. :)
pi_214909400
Tuurlijk kan zoiets een keer gebeuren, maar dat is het risico van de ‘klant’ imo. Zeker als het je bedrijf is mag je daar best duidelijk in zijn. Als er nog een afspraak achter had gezeten was het ook pech voor die leerling geweest. En persoonlijk vind ik mijn vrije tijd belangrijker dan de tijd van iemand die pech heeft in het verkeer. Dat is overmacht, maar hoeft daarom niet ten koste te gaan van mijn tijd.
  vrijdag 6 september 2024 @ 17:50:39 #290
176471 oh-oh
pi_214909421
Lenzen vind ik echt appeltje eitje hoor.
En mbt die bijles zou voor mij de eindtijd ook niet aangepast worden.
Als je dat gaat doen looot toch alles in de soep.
( Groucho Marx )
pi_214909634
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:04 schreef oh-oh het volgende:
Fijn dat alles goed was, jaloers!
Ik moet nog twee keer, elke keer met vier weken ertussen.
Ai, hopen dan maar dat dezelfde het doet. En je zit nu al op één derde ;)

Mijn moeder kreeg lang geleden, een ooglaserbehandeling. Dat konden we live, via een scherm in de wachtkamer meekijken. Vond het wel cool :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:10 schreef Phaidra het volgende:
Oooh, kak, die scène ja, zie die nog zo voor me :7 Ik kijk nu weer Vikings en das ook bloody, maar niks met oogballen, geloof ik. Kan me iig niet herinneren.

Net discussie gehad met zoon. Hij wil assassins creed, Vikings Valhalla, de game. Hij mag de serie absoluut niet zien, écht te geweldadig voor een 13 jarige. Dus de game mag ie ook niet :')
If they say
  vrijdag 6 september 2024 @ 19:08:32 #292
176471 oh-oh
pi_214910113
Ik heb net een JBL gekocht via de ING store thnx voor de tips allemaal! Gewoon een koptelefoon.
( Groucho Marx )
pi_214910760
Jullie hebben allemaal gelijk, hoor, eindtijd is eindtijd bij een bijles. Maar ik vond het sneu voor haar, ik had de ruimte om uit te lopen en het is nu m'n eigen bedrijf dus ik wil ook klanten tevreden houden. Een andere keer zal ik misschien een andere afweging maken.
pi_214911465
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:11 schreef Hupje het volgende:
Jullie hebben allemaal gelijk, hoor, eindtijd is eindtijd bij een bijles. Maar ik vond het sneu voor haar, ik had de ruimte om uit te lopen en het is nu m'n eigen bedrijf dus ik wil ook klanten tevreden houden. Een andere keer zal ik misschien een andere afweging maken.
Mag ik dan ook ongevraagd advies geven?
Nog meer als het je eigen bedrijf is is het zó belangrijk om je grenzen te bewaken :*
Mijn schoonvader was boekhouder met kantoor in huis. Daar stonden ze zelfs op zondagavond nog op de stoep voor vragen.
En wanneer trek je dan je grens?
Maak dat voor jezelf ook echt belangrijk, werktijd en vrije tijd. Want er is altijd wel iets te doen of iemand die extra tijd van jou kan gebruiken.

Ik snap je overweging heel goed, en misschien is het ook echt een uitzondering, maar het is een enorme valkuil :)
pi_214911641
@LeSage Klopt, hoor. Dat moet ik vast nog een beetje meer leren.
Maar ik deed dit werk (zelfs met deze leerling) ook al voor het mijn bedrijf was en dan had ik in dit geval dezelfde keuze gemaakt. Het paste nu in mijn planning en ik maakte haar er blij mee.
pi_214911693
Het kan inderdaad een goeie les zijn om alert op te zijn voor de toekomst. :)
pi_214911762
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 21:30 schreef Hupje het volgende:
@:LeSage Klopt, hoor. Dat moet ik vast nog een beetje meer leren.
Maar ik deed dit werk (zelfs met deze leerling) ook al voor het mijn bedrijf was en dan had ik in dit geval dezelfde keuze gemaakt. Het paste nu in mijn planning en ik maakte haar er blij mee.
Ik snap het ook hoor. En ik bood net zelf ook weer aan om volgende week extra te werken (en afgelopen week en de week erna) omdat een collega een sterfgeval heeft.

SPOILER
Dus ik kan mezelf deze tip misschien ook meegeven :D

En je hebt nu extra je weekend verdiend *O*
pi_214911889
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 21:46 schreef LeSage het volgende:
En je hebt nu extra je weekend verdiend *O*
Morgen van 7.30 tot 16u nog moetjes (nieuwe auto ophalen en zwemles geven). Daarna echt vrij tot maandagochtend. O+
pi_214916344
Zoo, eerste boogschietles gehad en het was gaaf :) Wel twee blauwe plekken op de binnenkant van mn arm, hield mn elleboog te veel naar binnen. Dát doe ik dus nooit meer :D :')
If they say
pi_214916402
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 13:23 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoo, eerste boogschietles gehad en het was gaaf :) Wel twee blauwe plekken op de binnenkant van mn arm, hield mn elleboog te veel naar binnen. Dát doe ik dus nooit meer :D :')
^O^

De kunst is arm naar buiten.

Mijn pees sprong eraf.
Werewolf
pi_214916676
Dicht
Werewolf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')