abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:53:33 #1
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Trouwste user 2022 vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:31:45 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_214783386
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 08:53 schreef maily het volgende:
Hier verder :)
Linkje naar het laatste deel een idee ? :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Spellchecker vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:32:48 #3
197773 crew  maily
pi_214783395
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:31 schreef tong80 het volgende:

[..]
Linkje naar het laatste deel een idee ? :)

Is toch gewoon gereekst?
  Trouwste user 2022 vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:41:56 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_214783489
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:32 schreef maily het volgende:

[..]
Is toch gewoon gereekst?
Natuurlijk. Moet nog wakker worden. :)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214857172
Dat kan blijkbaar ook. Honden die elkaar en mensen bijten, maar de eigenaren "regelen het zelf wel" dus dan vindt de politie het verder allemaal wel best.

quote:
Hondengevecht in Soest zorgt voor gewonden. Baasjes lossen het verder onderling op

Soest Een gevecht tussen honden zorgde zaterdagavond aan de Van Goyenlaan in Soest voor gewonden. De eigenaren van de dieren werden meerdere keren gebeten.

De politie was aanwezig met onder andere een hondengeleider om de honden en baasje tot rust te brengen. Ook een ambulance kwam ter plaatse. Hoeveel gewonden er precies zijn gevallen en hoe ernstig de verwondingen waren, kon een woordvoerder van de politie de volgende dag niet zeggen. ,,Het ging in ieder geval om meerdere beten.”

,,Wij hebben het voorval overigens niet verder in onderzoek. De boel is gesust en de betrokken personen lossen het verder onderling op. Het is dus geen politiezaak meer.”
https://www.gooieneemland(...)ing-op/18902447.html

Edit: oh wacht dat is die buurt. Soort Kanaleneiland in het klein :')
  zondag 1 september 2024 @ 12:46:18 #6
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_214857357
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 12:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Gesust
... in Soest _O_
  Spellchecker woensdag 4 september 2024 @ 18:05:43 #7
197773 crew  maily
pi_214891871
Meisje (14) zwaargewond na aanval rottweiler; aan flarden gebeten
quote:
In het Limburgse Vlodrop is een 14-jarig meisje dinsdagmiddag zwaargewond geraakt nadat zij werd aangevallen door een Rotweiler. Volgens de politie heeft de hond na het incident een spuitje gekregen. Dat meldt de Limburger.

Het meisje liep over haar hele lichaam bijtwonden op nadat zij werd aangevallen op een privéterrein in Vlodrop. „De chirurg in het ziekenhuis van Maastricht die haar heeft geholpen, is bij vijftig gestopt met het tellen van het aantal bijtwonden dat ze heeft. Ze is echt aan flarden gescheurd”, vertelt de opa van het meisje aan de Limburger.

Na de aanval werd het meisje naar het ziekenhuis in Maastricht gebracht. „De rottweiler is meteen na het voorval op verzoek van de eigenaresse geëuthanaseerd”, meldt een woordvoerder van de politie aan de Limburger. Er wordt nog onderzocht of strafrechtelijke vervolging van de eigenaresse van de hond haalbaar is.
Mooi zo.

Arm kind .....
  woensdag 4 september 2024 @ 18:46:17 #8
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_214892359
quote:
Het meisje heeft zichzelf uiteindelijk ingesloten in het hok van de rottweiler om aan de bijtende hond te ontsnappen, vertelt haar opa verder. In die zin heeft ze zichzelf gered. „Maar ze is toegetakeld tot en met, heeft bijtwonden in haar gezicht, armen, benen, overal. Er is dinsdag zelfs even voor haar leven gevreesd. Gelukkig is dat van de baan. Maar ze heeft fysiek en mentaal een heel lange weg te gaan. Er zal onder meer plastisch chirurgie nodig zijn. De hele familie zal het moeilijk krijgen. Deze week zal ze in elk geval nog in het ziekenhuis moeten blijven.”
de Limburger
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Redactie Frontpage woensdag 4 september 2024 @ 19:10:04 #9
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_214892645
Gelukkig is dat beest direct afgemaakt, als doekje voor het bloeden. Hopelijk mag de eigenaresse levenslang kromliggen voor de kosten van de plastische chirurgie, en draait de samenleving er niet voor op
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 4 september 2024 @ 19:57:09 #10
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214893179
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 19:10 schreef Djeez het volgende:
Gelukkig is dat beest direct afgemaakt, als doekje voor het bloeden. Hopelijk mag de eigenaresse levenslang kromliggen voor de kosten van de plastische chirurgie, en draait de samenleving er niet voor op
Tja, het lijkt er vooralsnog op dat de familie verder geen aangifte gaat doen.

Volgens de opa is zijn kleindochter vaker in Vlodrop te vinden om paard te rijden. "Ze kent de eigenaresse en de hond goed. Ze is een dierenvriend. Bij het aaien van de hond is dat verkeerd gevallen en begon de rottweiler te bijten. Nu reageerde de hond anders dan ze gewend was. Op een gegeven moment wist ze zich los te trekken en heeft ze zich opgesloten in een hondenhok."

De opa noemt het "lastige situatie voor iedereen". Volgens hem kan de eigenaresse er niks aan doen dat de hond zo gereageerd heeft.

https://www.l1nieuws.nl/n(...)-tot-boven-vol-bloed

Kortom, typisch weer een geval van 'dat doet hij anders nooit' en weer een voorbeeld dat honden nooit te vertrouwen zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_214893311
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 19:57 schreef livelink het volgende:

Kortom, typisch weer een geval van 'dat doet hij anders nooit' en weer een voorbeeld dat honden nooit te vertrouwen zijn.
Dat laatste min of meer correct, want het is een dier. :)

Maar hier (dit nieuwsbericht) hoor je niet snel iemand over want AlLeEn EnGe PitBullS StAfFoRdS ZijN mOnSTeRS!!!1

[ Bericht 5% gewijzigd door Pisces29 op 04-09-2024 20:17:18 ]
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_214893424
Ik ben wel benieuwd of die rottweiler wat ouder was. We zien toch best regelmatig dat honden die opeens zulk veranderd en agressief gedrag vertonen, een tumor in het hoofd hebben.

/speculatie
  Trouwste user 2022 woensdag 4 september 2024 @ 20:52:20 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_214893842
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2024 20:17 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben wel benieuwd of die rottweiler wat ouder was. We zien toch best regelmatig dat honden die opeens zulk veranderd en agressief gedrag vertonen, een tumor in het hoofd hebben.

/speculatie
Gebeurt idd vaker dat slaperige ouwe honden plots agressief worden.

woensdag 4 september 2024 @ 21:31:44 #14
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214894214
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 20:09 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dat laatste min of meer correct, want het is een dier. :)

Maar hier (dit nieuwsbericht) hoor je niet snel iemand over want AlLeEn EnGe PitBullS StAfFoRdS ZijN mOnSTeRS!!!1
Weet je wat je wèl vaker hoort? Dat de inhoud van een bericht gekaapt wordt door mensen die het punt moeten maken dat pitbulls OnTeREchT gEDeMoNIseErD WoRDuH.
  woensdag 4 september 2024 @ 21:34:24 #15
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214894242
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 19:57 schreef livelink het volgende:

[..]
Tja, het lijkt er vooralsnog op dat de familie verder geen aangifte gaat doen.

Volgens de opa is zijn kleindochter vaker in Vlodrop te vinden om paard te rijden. "Ze kent de eigenaresse en de hond goed. Ze is een dierenvriend. Bij het aaien van de hond is dat verkeerd gevallen en begon de rottweiler te bijten. Nu reageerde de hond anders dan ze gewend was. Op een gegeven moment wist ze zich los te trekken en heeft ze zich opgesloten in een hondenhok."

De opa noemt het "lastige situatie voor iedereen". Volgens hem kan de eigenaresse er niks aan doen dat de hond zo gereageerd heeft.

https://www.l1nieuws.nl/n(...)-tot-boven-vol-bloed

Ik denk dat die familie er in elk geval nu genoegen mee neemt omdat de oorzaak van het probleem een spuitje heeft gekregen door een eigenaar die ze kennen en ze weten dat ze nog een lange tijd in de rats zullen zitten rond alle herstel van het meisje.

Gestopt met tellen na 50 beten van zo'n grote hond, mijn hemel zeg... ;(
  woensdag 4 september 2024 @ 21:40:17 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_214894291
quote:

/speculatie
Dus preventief qlle rotweilers die ouder zijn afmaken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Spellchecker woensdag 4 september 2024 @ 21:41:47 #17
197773 crew  maily
pi_214894306
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 21:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat die familie er in elk geval nu genoegen mee neemt omdat de oorzaak van het probleem een spuitje heeft gekregen door een eigenaar die ze kennen en ze weten dat ze nog een lange tijd in de rats zullen zitten rond alle herstel van het meisje.

Gestopt met tellen na 50 beten van zo'n grote hond, mijn hemel zeg... ;(
Ik denk ook wel dat het slechte reclame is voor die manege.
pi_214894683
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 21:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dus preventief qlle rotweilers die ouder zijn afmaken?
Nee, maar wel bedenken dat het op oudere leeftijd wel voor kan komen en dus nooit een kind alleen laten. (Maar dat geldt niet enkel voor rottweilers. Ik laat geen enkel van mijn dieren zonder toezicht met kinderen, al is het maar omdat ik beter de signalen kan lezen)
  woensdag 4 september 2024 @ 22:49:56 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214894969
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nee, maar wel bedenken dat het op oudere leeftijd wel voor kan komen en dus nooit een kind alleen laten. (Maar dat geldt niet enkel voor rottweilers. Ik laat geen enkel van mijn dieren zonder toezicht met kinderen, al is het maar omdat ik beter de signalen kan lezen)
Exact.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214895033
quote:

[..]
Ik laat mijn hond ook niet met toezicht met kinderen. Maar dat komt omdat ik zelf geen kinderen heb en dus elk contact met kinderen zou bestaan uit kinderen die op straat vragen "mag ik je hond aaien?". Nee doe maar niet. Heeft de hond zelf geen behoefte aan. En wil ook niet dat ze bijvoorbeeld een kind omver duwt of erger.
  Moderator / Redactie FP woensdag 4 september 2024 @ 23:04:09 #21
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214895062
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 22:56 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ik laat mijn hond ook niet met toezicht met kinderen. Maar dat komt omdat ik zelf geen kinderen heb en dus elk contact met kinderen zou bestaan uit kinderen die op straat vragen "mag ik je hond aaien?". Nee doe maar niet. Heeft de hond zelf geen behoefte aan. En wil ook niet dat ze bijvoorbeeld een kind omver duwt of erger.
Ik heb dat wel eens gezien dat ze het vragen en dan het antwoord niet eens afwachten en dan de hond aaien :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_214895246
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 23:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik heb dat wel eens gezien dat ze het vragen en dan het antwoord niet eens afwachten en dan de hond aaien :')
Ja zo dom is dat. Okay een hond hoort dan niet direct te bijten, doet die van mij ook niet. Alleen je ziet aan de lichaamstaal dat ze er eigenlijk helemaal geen zin in heeft. En er zijn genoeg honden die daar minder leuk op reageren, want is toch wel aardig in de comfort zone komen.

Laatst een kind die op mij en hond af rende "hondje aaien!" en die moeder riep dat kind 3-4x terug, maar kind negeerde alles. Heb toen commando gegeven om te blaffen toen het een meter of 4 van me af was.
Dat hielp wel :') hopelijk heeft het kind er van geleerd. De moeder zei in ieder geval nog "ik zei toch dat je terug moest komen!"
  donderdag 5 september 2024 @ 07:35:00 #23
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214895821
quote:

/speculatie
Een hond kan inderdaad agressief reageren als deze pijn heeft. Maar dan zal een tekkel een stuk minder schade aanrichten tov een rottweiler.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214895852
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 23:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Daar zijn het dan helaas kinderen voor. :)
  Moderator / Redactie FP donderdag 5 september 2024 @ 07:40:37 #25
Brabo Bastard
pi_214895862
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2024 23:45 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ja zo dom is dat. Okay een hond hoort dan niet direct te bijten, doet die van mij ook niet. Alleen je ziet aan de lichaamstaal dat ze er eigenlijk helemaal geen zin in heeft. En er zijn genoeg honden die daar minder leuk op reageren, want is toch wel aardig in de comfort zone komen.

Laatst een kind die op mij en hond af rende "hondje aaien!" en die moeder riep dat kind 3-4x terug, maar kind negeerde alles. Heb toen commando gegeven om te blaffen toen het een meter of 4 van me af was.
Dat hielp wel :') hopelijk heeft het kind er van geleerd. De moeder zei in ieder geval nog "ik zei toch dat je terug moest komen!"
Goed van die moeder!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP donderdag 5 september 2024 @ 07:41:12 #26
Brabo Bastard
pi_214895867
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 07:39 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Daar zijn het dan helaas kinderen voor. :)
Ja, maar als die hond bijt is het baasje de lul.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214905197
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 07:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ja, maar als die hond bijt is het baasje de lul.
Als jouw hond zo niet-sociaal is, moet je maar op tijd wegtrekken. :)

Ik zat gisteravond op het strand en kreeg ook ongevraagd de kop van een Labrador op schoot. Met z’n natte kwijlende bakkes. Baasje nam alle tijd en zag het maar zocht op het terras naar een plek. :')
Tja.

Ik hou van alles met een hartslag. En vind dieren altijd leuk. Maar niet iedereen is zo. M’n zus zou gillend opgestaan zijn. Ik verbaas me de hele zomer overal hoeveel mensen (ook veel Duitse toeristen) hun hond naar je toe laten komen, :') tot irritant aan toe.
Een hoop mensen zijn gewoon vervelend. Hou je hond bij je en val anderen niet lastig. Er zijn ook genoeg mensen bang voor een hond.
Toen ik een hond had zorgde ik er oprecht voor dat niemand er last van had. Maar de mens is enorm egoïstisch. :D
  Spellchecker vrijdag 6 september 2024 @ 09:50:54 #28
197773 crew  maily
pi_214905623
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 08:56 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik zat gisteravond op het strand en kreeg ook ongevraagd de kop van een Labrador op schoot. Met z’n natte kwijlende bakkes. Baasje nam alle tijd en zag het maar zocht op het terras naar een plek. :')
Tja.

Ik hou van alles met een hartslag. En vind dieren altijd leuk. Maar niet iedereen is zo. M’n zus zou gillend opgestaan zijn. Ik verbaas me de hele zomer overal hoeveel mensen (ook veel Duitse toeristen) hun hond naar je toe laten komen, :') tot irritant aan toe.
Een hoop mensen zijn gewoon vervelend. Hou je hond bij je en val anderen niet lastig. Er zijn ook genoeg mensen bang voor een hond.
Toen ik een hond had zorgde ik er oprecht voor dat niemand er last van had. Maar de mens is enorm egoïstisch. :D
Gadverdamme :r
  vrijdag 6 september 2024 @ 10:04:27 #29
38496 Perrin
pi_214905727
quote:

[..]

Tja.

Veel hondenbezitters hebben geen flauw idee hoe je een hond opvoedt. En zijn zelf ook slecht opgevoed.
pi_214905885
En het was toch zo’n lieve hond!

Zijn er al reacties op internet te vinden dat dit aan de opvoeding door de eigenaar ligt? Verbieden dit soort kutbeesten.
U MAD?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 6 september 2024 @ 10:50:54 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214906047
quote:
Ik hou van alles met een hartslag. En vind dieren altijd leuk. Maar niet iedereen is zo. M’n zus zou gillend opgestaan zijn. Ik verbaas me de hele zomer overal hoeveel mensen (ook veel Duitse toeristen) hun hond naar je toe laten komen, tot irritant aan toe.
Toen ik een hond had zorgde ik er oprecht voor dat niemand er last van had. Maar de mens is enorm egoïstisch.
Fijn dat er ook hondenliefhebbers zijn die dit wél snappen. Ze lijken zeldzaam, maar goed om te zien dat ze wél bestaan :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 8 september 2024 @ 09:20:32 #32
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_214923422
quote:

[..]

Tja.

Precies dit soort gedrag bewijst mijn statement dat 80% of meer van de hondeneigenaren aso’s zijn.
  zondag 8 september 2024 @ 09:21:26 #33
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_214923433
quote:

[..]
Alleen zijn er dus bijna geen goede hondeneigenaren…
pi_214923596
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 09:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Precies dit soort gedrag bewijst mijn statement dat 80% of meer van de hondeneigenaren aso’s zijn.
Je bedoelt mensen. ;)
Lees eens het ergernissen topic.

Kijk in het verkeer, kijk in winkels, kijk als je reist.
Veel mensen zijn dikke egoïsten.

En de katten van de buren in m’n tuin en hysterische kleuterjongetjes in de winkel wil ik ook geen last van hebben omdat mama toekijkt.
De mens heeft gewoon weinig fatsoen. :)
  Moderator / Redactie FP zondag 8 september 2024 @ 09:41:27 #35
Brabo Bastard
pi_214923606
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 09:40 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Je bedoelt mensen. ;)

En de katten van de buren in m’n tuin en hysterische kleuterjongetjes in de winkel wil ik ook geen last van hebben omdat mama toekijkt.
Dit klopt wel.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214923618
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 10:27 schreef de_boswachter het volgende:
En het was toch zo’n lieve hond!

Zijn er al reacties op internet te vinden dat dit aan de opvoeding door de eigenaar ligt? Verbieden dit soort kutbeesten.
Alleen kleine hondjes houden dan? Die heerlijke verdraagzame Jack Russels en Teckels. :D
  Moderator / Redactie FP zondag 8 september 2024 @ 09:43:16 #37
Brabo Bastard
pi_214923626
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 09:42 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Alleen kleine hondjes houden dan? Die heerlijke verdraagzame Jack Russels en Teckels. :D
Ik heb niks met honden en ik moet zeggen dat de meeste mensen die ik tegenkom hun hond wel strak bij zich houden. Dit zijn ook wel overwegend senioren.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214923692
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 09:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik heb niks met honden en ik moet zeggen dat de meeste mensen die ik tegenkom hun hond wel strak bij zich houden. Dit zijn ook wel overwegend senioren.
Ik ga veel hardlopen in het bos en daar hebben mensen met hond echt lak aan andere mensen.
Een beetje in de categorie wielrenners. :D
Wederom: de mens is egoïstisch.
  zondag 8 september 2024 @ 09:54:38 #39
438527 MissButterflyy
pi_214923785
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 09:48 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik ga veel hardlopen in het bos en daar hebben mensen met hond echt lak aan andere mensen.
Aan de andere kant: het bos is wel een plek waar een goed getrainde hond die luistert in mijn ogen best een keer los mag.
Met mijn eigen hond zou ik het niet doen. Die gaat te veel zijn neus achterna. :')

En ook niet in het seizoen als er reekalfjes zijn. Maar er zijn echt wel honden die netjes in de buurt van hun baas blijven. De hond van mijn buurvrouw bv blijft altijd een paar meter voor of achter haar. Die van mij rent vrolijk alle kanten op en rent zo onder een auto. Die laat ik zelden los.
  Moderator / Redactie FP zondag 8 september 2024 @ 10:00:12 #40
Brabo Bastard
pi_214923839
quote:

[..]
Oh dat klopt. Komt zo'n beest ineens op je af rennen. Ik beschouw het zowat als een aanval.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214923917
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 09:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Aan de andere kant: het bos is wel een plek waar een goed getrainde hond die luistert in mijn ogen best een keer los mag.
Met mijn eigen hond zou ik het niet doen. Die gaat te veel zijn neus achterna. :')

En ook niet in het seizoen als er reekalfjes zijn. Maar er zijn echt wel honden die netjes in de buurt van hun baas blijven. De hond van mijn buurvrouw bv blijft altijd een paar meter voor of achter haar. Die van mij rent vrolijk alle kanten op en rent zo onder een auto. Die laat ik zelden los.
Natuurlijk mag die hond los, als hij dat goed kan. :)

Ik ben gek op honden maar tijdens het hardlopen wil ik alleen rennen. Ik moet met regelmaat stoppen voor een springende hond of een rollijn, terwijl mensen me van 50 meter al zien aankomen. Vaak ook mensen druk in gesprek.
En als je dan veel geluk hebt krijg je een enkele keer sorry.

Ik wandel ook wel eens met vrienden die wel wat banger zijn (of een blessure aan het been hebben). Krijg je een volle sprong van een hond tegen je op.
Echt niet leuk.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 september 2024 @ 10:12:34 #42
284411 crew  heywoodu
pi_214923952
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 10:07 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Natuurlijk mag die hond los, als hij dat goed kan. :)

Ik ben gek op honden maar tijdens het hardlopen wil ik alleen rennen. Ik moet met regelmaat stoppen voor een springende hond of een rollijn, terwijl mensen me van 50 meter al zien aankomen. Vaak ook mensen druk in gesprek.
En als je dan veel geluk hebt krijg je een enkele keer sorry.

Ik wandel ook wel eens met vrienden die wel wat banger zijn (of een blessure aan het been hebben). Krijg je een volle sprong van een hond tegen je op.
Echt niet leuk.
Tijdje terug, vriendin was aan het rollerskiën, komen er uit het niks twee best grote honden op haar af rennen die om haar benen heen liepen te blaffen. Vrouw op het gemakje die kant op wandelend, 'ze doen niks hoor, haha!'. Flikker lekker op met je 'ze doen niks', hou gewoon je dieren onder controle..

Hoe vriendin het hoofd koel hield weet ik niet, ik zou echt al lang uitgehaald hebben met die langlaufstokken (weet ik, niet het slimst, maar angst doet rare dingen met je).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  zondag 8 september 2024 @ 10:14:33 #43
438527 MissButterflyy
pi_214923972
Ja, dat hoor ik ook heel vaak als er een blaffend beest op mijn hondje afkomt: hij doet niks hoor. Ik zeg altijd: weet je het zeker? Want mijn hond is toch echt door een andere hond in zijn snoet gebeten waarvan de eigenaar ook zei dat ie niks doet. En dan is het: ohhhh, dat doet ie anders noooooiit. :')
pi_214924017
quote:
9s.gif Op zondag 8 september 2024 10:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Tijdje terug, vriendin was aan het rollerskiën, komen er uit het niks twee best grote honden op haar af rennen die om haar benen heen liepen te blaffen. Vrouw op het gemakje die kant op wandelend, 'ze doen niks hoor, haha!'. Flikker lekker op met je 'ze doen niks', hou gewoon je dieren onder controle..

Hoe vriendin het hoofd koel hield weet ik niet, ik zou echt al lang uitgehaald hebben met die langlaufstokken (weet ik, niet het slimst, maar angst doet rare dingen met je).
Die skies lijken me wel vrij lastig op een pad. :D Is er dan nog ruimte voor überhaupt iemand om te passeren?

Mijn hond deed ook nooit iets dus ik zou het ook gezegd kunnen hebben. Maar ik ging nooit op drukke plekken met de hond los. En trok altijd aan de lijn als ik bange blikken zie (bv in de binnenstad op een smal bruggetje).
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 september 2024 @ 10:35:43 #45
284411 crew  heywoodu
pi_214924082
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 10:24 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Die skies lijken me wel vrij lastig op een pad. :D Is er dan nog ruimte voor überhaupt iemand om te passeren?

Zeker! Als er iemand aan komt of ze moet iemand passeren houdt ze ze gewoon parallel en dan is het niet breder dan als je gewoon wandelt. Ik snap wel dat honden er soms op aan slaan, want het is iets wat ze waarschijnlijk nooit gezien hebben (of, aangezien ze het hier al jaren doet, wat ze weer vergeten zijn :+ ), maar als je hond er op af rent, hou hem dan onder controle...en als je dat niet kunt, hou hem dan aan de lijn.
pi_214924120
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 10:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zeker! Als er iemand aan komt of ze moet iemand passeren houdt ze ze gewoon parallel en dan is het niet breder dan als je gewoon wandelt. Ik snap wel dat honden er soms op aan slaan, want het is iets wat ze waarschijnlijk nooit gezien hebben (of, aangezien ze het hier al jaren doet, wat ze weer vergeten zijn :+ ), maar als je hond er op af rent, hou hem dan onder controle...en als je dat niet kunt, hou hem dan aan de lijn.
Zeker als je twee honden hebt mag je ze wel bij je houden. :) Of bij je roepen zodra er anderen zijn (want ik snap dat je je honden lekker wil laten lopen, maar als we rekening met elkaar houden kan iedereen sporten en honden uitlaten).
pi_214924137
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 10:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Ja, dat hoor ik ook heel vaak als er een blaffend beest op mijn hondje afkomt: hij doet niks hoor. Ik zeg altijd: weet je het zeker? Want mijn hond is toch echt door een andere hond in zijn snoet gebeten waarvan de eigenaar ook zei dat ie niks doet. En dan is het: ohhhh, dat doet ie anders noooooiit. :')
Hetzelfde meegemaakt helaas.
Mijn hond lag onderdanig op de grond en de reu hapte in haar neus. Ook nooit eerder gebeurd, aldus de baas (geen idee, kan natuurlijk), maar als je reu een onderdanig teefje bijt is er wel iets mis. (Ik gokte toen dat het misschien een asielhond was.)
Gelukkig heeft m’n hond nooit het vertrouwen in andere honden verloren.
  zondag 8 september 2024 @ 11:43:15 #48
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_214924648
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 09:40 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Je bedoelt mensen. ;)

Katten zijn ook kut.

En wat je zegt klopt, maar de meeste mensen happen niet naar me, rennen achter me aan als ik fiets of stoppen hun natte neus op m’n voet.
  zondag 8 september 2024 @ 11:43:50 #49
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_214924654
quote:

[..]

Zo vaak gehad met fietsen. Superkut.
  zondag 8 september 2024 @ 11:48:48 #50
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_214924684
Ieder z'n ding, maar ik heb helemaal geen moeite met andermans katten in m'n tuin.

Grote honden daarentegen moeten lekker bij me uit de buurt blijven. Als zo'n "baasje" toestaat dat zijn of haar grote kuthond ongewild bij mij in de buurt komt, terwijl ik zelf al voldoende afstand gehouden heb, krijgt hij of zij meteen een hele grote bek van me. Vroeger pakte ik het nog wat subtieler aan, maar ik ben zó verschrikkelijk klaar met dit soort mensen en hun honden. :r
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_214925032
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 11:48 schreef Lemmeb het volgende:
Ieder z'n ding, maar ik heb helemaal geen moeite met andermans katten in m'n tuin.

Ik weet niet waarom ik blij zou moeten worden van katten die plassen op m’n mooie gezonde planten (die dan beetje bij beetje doodgaan) en smerige kattenpoep.
En ze jagen prachtige vogels weg.
pi_214925072
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 11:43 schreef kanovinnie het volgende:

En wat je zegt klopt, maar de meeste mensen happen niet naar me, rennen achter me aan als ik fiets of stoppen hun natte neus op m’n voet.
Kleine mensen wel. :+
Kleine kinderen die de winkelwagen op je hiel drukken terwijl mama zelf moe is van haar irritante kleuter en niks zegt.
Jongetjes die in het vliegtuig de halve vlucht trappen op de achterkant van je stoel. En zo kan ik wel doorgaan.
Mijn ouders hadden me in m’n kraag gegrepen als ik dat deed vroeger. :')

Afgelopen week stond ik bij de Praxis waarbij er een vader met jongetje achter me stond. Jongetje bleef maar tegen me aanstaan, waarop de vader hem in het shirt pakte en zei dat hij moest stoppen. Hulde aan de mensen die nog een beetje fatsoen meegeven. _O_
  zondag 8 september 2024 @ 14:47:33 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_214925976
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 12:48 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Kleine mensen wel. :+
Kleine kinderen die de winkelwagen op je hiel drukken terwijl mama zelf moe is van haar irritante kleuter en niks zegt.
Jongetjes die in het vliegtuig de halve vlucht trappen op de achterkant van je stoel. En zo kan ik wel doorgaan.
Mijn ouders hadden me in m’n kraag gegrepen als ik dat deed vroeger. :')

Afgelopen week stond ik bij de Praxis waarbij er een vader met jongetje achter me stond. Jongetje bleef maar tegen me aanstaan, waarop de vader hem in het shirt pakte en zei dat hij moest stoppen. Hulde aan de mensen die nog een beetje fatsoen meegeven. _O_
Sorry, maar waar slaat deze vergelijking eigenlijk op? Honden zijn niet hetzelfde als mensen.

Kinderen zijn wellicht irritant, maar de eerste peuter waarvan ik oprecht bang ben dat die me permanente schade toebrengt moet ik nog tegenkomen. Daarentegen ben ik al meerdere keren achterna gezeten en/of aangevallen door een hond waarbij er 1 keer een hond op 50 cm afstand cm afstand van mijn nek/hoofd een beet en de riem me maar net aan gered heeft.

En een excuus? Je krijgt het nooit. Echt nooit.

Stop met het normaliseren van de aggressie en overlast van honden.
  Spellchecker zondag 8 september 2024 @ 14:53:57 #54
197773 crew  maily
pi_214926030
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 14:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Sorry, maar waar slaat deze vergelijking eigenlijk op? Honden zijn niet hetzelfde als mensen.

Kinderen zijn wellicht irritant, maar de eerste peuter waarvan ik oprecht bang ben dat die me permanente schade toebrengt moet ik nog tegenkomen. Daarentegen ben ik al meerdere keren achterna gezeten en/of aangevallen door een hond waarbij er 1 keer een hond op 50 cm afstand cm afstand van mijn nek/hoofd een beet en de riem me maar net aan gered heeft.

En een excuus? Je krijgt het nooit. Echt nooit.

^O^
Zeg dat tegen al die mensen wiens hond mee aan en/of op tafel zit. :+
  Moderator / Redactie FP zondag 8 september 2024 @ 14:55:00 #55
Brabo Bastard
pi_214926037
Gewoon allemaal konijnen nemen, want konijnen O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214926040
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 14:47 schreef kanovinnie het volgende:

Dat heb ik nergens gedaan. Misschien moet je beter lezen. :D

En de vergelijking gaat over hoe irritant mensen zijn. Een open hiel door een winkelwagen van een kind vind ik anders geen pretje.
Je doet nu alsof je zelf elke week bijna aan flarden gebeten wordt. :D

Maar laten we het hier maar bij houden.
pi_214926049
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 14:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Konijnen zijn ook tof. O+
  Spellchecker zondag 8 september 2024 @ 14:57:09 #58
197773 crew  maily
pi_214926052
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 14:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ook niet.
Gewoon geen huisdieren hier.
pi_214926064
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 14:53 schreef maily het volgende:

[..]
^O^
Zeg dat tegen al die mensen wiens hond mee aan en/of op tafel zit. :+
Ik ken dat eigenlijk alleen van katten. Die ook over het aanrecht mogen enzo. Bah. Gewoon geen dieren op dat soort plekken ajb. :P
  Spellchecker zondag 8 september 2024 @ 15:01:09 #60
197773 crew  maily
pi_214926076
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 14:59 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik ken dat eigenlijk alleen van katten. Die ook over het aanrecht mogen enzo. Bah. Gewoon geen dieren op dat soort plekken ajb. :P
https://www.destentor.nl/(...)helft-over~a00d3514/
Zag van de week dit voorbijkomen.
pi_214926082
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 15:01 schreef maily het volgende:

[..]
https://www.destentor.nl/(...)helft-over~a00d3514/
Zag van de week dit voorbijkomen.
Ik heb geen abonnement. Kun je samenvatten? :D
  zondag 8 september 2024 @ 15:02:16 #62
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_214926085
quote:
Flikker lekker op met je 'ze doen niks', hou gewoon je dieren onder controle..
Dit.
  Spellchecker zondag 8 september 2024 @ 15:13:46 #63
197773 crew  maily
pi_214926167
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 15:01 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik heb geen abonnement. Kun je samenvatten? :D
De foto zegt genoeg toch? :P
pi_214926199
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 15:13 schreef maily het volgende:

[..]
De foto zegt genoeg toch? :P
Ik ken echt niemand die dit doet. :D Enkel de bank en sommigen bed (net als mensen met katten).
  zondag 8 september 2024 @ 15:49:40 #65
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_214926393
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 14:55 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

En de vergelijking gaat over hoe irritant mensen zijn. Een open hiel door een winkelwagen van een kind vind ik anders geen pretje.

En jij doet alsof er elke week een kind je hielen openhaalt…
  zondag 8 september 2024 @ 15:50:54 #66
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_214926401
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 14:55 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ook lekker makkelijk om eerst een sneer uit te delen en daarna te zeggen dat we het hierbij moeten houden.
pi_214928804
quote:

Scherp puntje aan slijpen en in hun kop steken; leren ze het wel af.

Ik werd wel eens achterna gezeten op m'n fiets door een rennende hond. Heb een fietspompje op de stang speciaal met een stuk lood verzwaard, op z'n kop geslagen. Nooit meer last van gehad.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Spellchecker zondag 8 september 2024 @ 20:33:32 #68
197773 crew  maily
pi_214928837
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 20:30 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik werd wel eens achterna gezeten op m'n fiets door een rennende hond. Heb een fietspompje op de stang speciaal met een stuk lood verzwaard, op z'n kop geslagen. Nooit meer last van gehad.
Dan kun jij wel snel fietsen zeker? :P
pi_214929557
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 20:33 schreef maily het volgende:

[..]
Dan kun jij wel snel fietsen zeker? :P
Hard meppen vooral.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Spellchecker zondag 8 september 2024 @ 22:12:32 #70
197773 crew  maily
pi_214929786
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 21:44 schreef blomke het volgende:

[..]
Hard meppen vooral.
En raak _O_
  maandag 9 september 2024 @ 18:54:49 #71
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_214935814
Rond minuut 4, lekker motorrijden en opeens een hond aan je arm.

Lekker

maandag 9 september 2024 @ 19:31:23 #72
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214936252
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 20:30 schreef blomke het volgende:

[..]

Vergeet niet dat ze gevoel hebben!!!
  maandag 9 september 2024 @ 22:50:22 #73
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_214937954
quote:
10s.gif Op zondag 8 september 2024 12:43 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik weet niet waarom ik blij zou moeten worden van katten die plassen op m’n mooie gezonde planten (die dan beetje bij beetje doodgaan) en smerige kattenpoep.
En ze jagen prachtige vogels weg.
Zoals ik al schreef: ieder z'n ding. ;)

Jij begint zeker ook te flippen bij de aanblik van al die slakken overal?

Ik geef helemaal niks om die tuin joh. Het liefst zou ik hem volstorten met beton. :Y)
  maandag 9 september 2024 @ 22:53:39 #74
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_214937980
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 19:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Vergeet niet dat ze gevoel hebben!!!
Als ze geen gevoel zouden hebben, dan zou het ook niet werken. :')
pi_214937993
quote:
Ik woon in een wijk met allerlei crackheads en mafkezen, helaas schrikt een konijn niet zo goed af als een Dobermann. En honden vind ik eigenlijk ook een stuk leuker.
  maandag 9 september 2024 @ 23:04:42 #76
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_214938044
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 22:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ik woon in een wijk met allerlei crackheads en mafkezen, helaas schrikt een konijn niet zo goed af als een Dobermann. En honden vind ik eigenlijk ook een stuk leuker.
Jammer genoeg is dat inderdaad nodig in zo'n wijk. Maar eigenlijk word je daarmee natuurlijk ook onderdeel van het probleem.
pi_214938073
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:04 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Jammer genoeg is dat inderdaad nodig in zo'n wijk. Maar eigenlijk word je daarmee natuurlijk ook onderdeel van het probleem.
Met als enige verschil dat die van mij wel gesocialiseerd en getraind is en ik haar onder controle heb. Maar er kan idd een dag komen dat ze iemand bijt, bijvoorbeeld als een junk mijn huis in komt.
  maandag 9 september 2024 @ 23:14:35 #78
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_214938087
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:11 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Met als enige verschil dat die van mij wel gesocialiseerd en getraind is en ik haar onder controle heb.
Ja, dat zegt iedereen over zijn of haar hond in zo'n wijk. Dit terwijl het merendeel van de 'baasjes' zelf nog niet eens fatsoenlijk "gesocialiseerd is". :')
quote:
Maar er kan idd een dag komen dat ze iemand bijt, bijvoorbeeld als een junk mijn huis in komt.
Je kunt Dobermanns ook heel goed trainen om zo'n junk gelijk te verscheuren. Columbo heeft daar een hele goeie aflevering over gemaakt. :P
pi_214938125
quote:
10s.gif Op maandag 9 september 2024 23:14 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Ja, dat zegt iedereen over zijn of haar hond in zo'n wijk. Dit terwijl het merendeel van de 'baasjes' zelf nog niet eens fatsoenlijk "gesocialiseerd is". :')
[..]
Je kunt Dobermanns ook heel goed trainen om zo'n junk gelijk te verscheuren. Columbo heeft daar een hele goeie aflevering over gemaakt. :P
Ja, lopen er genoeg van rond hier inderdaad. Vooral pitbulls en Mechelse herders. Maarja die mensen gaan ook geen puppycursus doen of gehoorzaamheid of een ZTP examen. En ik heb dat wel allemaal gedaan.
  maandag 9 september 2024 @ 23:26:24 #80
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_214938144
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:21 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ja, lopen er genoeg van rond hier inderdaad. Vooral pitbulls en Mechelse herders. Maarja die mensen gaan ook geen puppycursus doen of gehoorzaamheid of een ZTP examen. En ik heb dat wel allemaal gedaan.
Dat geloof ik best. Alleen, ik zie als argeloze voorbijganger niet aan de buitenkant dat jouw hond wel oke is.

Ik heb ook in zo'n wijk gewoond en ging alle mensen met zulke honden op een gegeven moment maar gewoon helemaal uit de weg. Uiteindelijk leidt dat tot een onleefbare situatie. Gelukkig ben ik er dan ook al een tijdje weg. Maar vandaar dat ik dus zeg dat jij eigenlijk onderdeel van het probleem bent geworden.
pi_214938182
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:21 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat mensen met een Herder wel juist die cursussen gaan doen. :) Maar misschien ligt dat aan jouw wijk.
En met een werkhond is dat toch wel zeker een must.
pi_214938196
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 22:50 schreef Lemmeb het volgende:

Jij begint zeker ook te flippen bij de aanblik van al die slakken overal?

Nee? Hoezo?
pi_214938220
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:36 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat mensen met een Herder wel juist die cursussen gaan doen. :) Maar misschien ligt dat aan jouw wijk.
En met een werkhond is dat toch wel zeker een must.
Normaal gesproken wel inderdaad, een serieuze eigenaar. Hier neemt iedereen alleen herders want stoer. En niet om er iets mee te gaan doen.
pi_214938261
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2024 10:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Fijn dat er ook hondenliefhebbers zijn die dit wél snappen. Ze lijken zeldzaam, maar goed om te zien dat ze wél bestaan :D
Sterker nog: ik ben zelf een hondenbezitter maar tegelijkertijd bang voor veel honden :P.
  dinsdag 10 september 2024 @ 00:06:50 #85
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214938268
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 22:53 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Als ze geen gevoel zouden hebben, dan zou het ook niet werken. :')
Eh ja :D
pi_214939194
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 00:03 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Sterker nog: ik ben zelf een hondenbezitter maar tegelijkertijd bang voor veel honden :P.
Heb je zelf een klein hondje? :)
  dinsdag 10 september 2024 @ 09:01:18 #87
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214939241
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 22:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Er bestaan compleet gestoorde konijnen, net zo ongemanierd en hyperagressief als een onopgevoede pitbull en doodeng. Vriendin van me had er zo één.

Elke keer als ik langs die kooi liep klonk de soundtrack van een horrorfilm. De honden durfden de gang niet meer in en ook de tuin niet meer als ze daar -achter een omheining- in zat. Ze jaagde daar op muizen en vogels en beet die ook dood, uitbundig.
  dinsdag 10 september 2024 @ 09:02:30 #88
38496 Perrin
pi_214939246
pi_214942483
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 08:55 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Heb je zelf een klein hondje? :)
Nee, ik houd niet van kleine hondjes :D. Wij hebben een middelgrote, maar vergeleken met de herder van een vriendin van me valt ‘ie echt in het niet. Haar hond vind ik dus doodeng :@ :') .
pi_214942500
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er bestaan compleet gestoorde konijnen, net zo ongemanierd en hyperagressief als een onopgevoede pitbull en doodeng. Vriendin van me had er zo één.

Elke keer als ik langs die kooi liep klonk de soundtrack van een horrorfilm. De honden durfden de gang niet meer in en ook de tuin niet meer als ze daar -achter een omheining- in zat. Ze jaagde daar op muizen en vogels en beet die ook dood, uitbundig.
Wow dit klinkt heftig zeg. Je vriendin zelf kon er wel goed mee of was dat konijn ook agressief naar haar toe? Mijn hangoor dwergkonijntjes vroeger waren echt super lief O+ !
  dinsdag 10 september 2024 @ 16:31:21 #91
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214942720
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 16:10 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Wow dit klinkt heftig zeg. Je vriendin zelf kon er wel goed mee of was dat konijn ook agressief naar haar toe? Mijn hangoor dwergkonijntjes vroeger waren echt super lief O+ !
Nee, die vriendin had het beest bevrijd in Frankrijk waar het voor de kerst werd opgekweekt in een of ander megabedrijf om er tenminste eentje te behoeden voor de slacht en heeft er altijd over gezegd dat goede daden niet ongestraft bleven. Het was echt totaal onhandelbaar en niet lief, ooit. Haar honden hebben tot jaren na zijn dood met een boog om dat stuk van de gang gelopen :D

Normale konijnen zijn natuurlijk O+
pi_214942998
Jezus die honden hadden een trauma voor het leven :D. Hopelijk was ze zelf in elk geval content met haar daad haha.
pi_214943059
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 16:09 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Nee, ik houd niet van kleine hondjes :D. Wij hebben een middelgrote, maar vergeleken met de herder van een vriendin van me valt ‘ie echt in het niet. Haar hond vind ik dus doodeng :@ :') .
Een Herder, tja een politiehond. Snap het wel als mensen die wat spannend vinden. :)
pi_214943678
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 17:24 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Een Herder, tja een politiehond. Snap het wel als mensen die wat spannend vinden. :)
“Wat spannend” is voor mij persoonlijk een understatement. Dat ‘ie enorm uit de kluiten gewassen is, erg beschermend naar haar toe en niet gecastreerd helpt ook niet mee. Maargoed zal verder een prima hond zijn, ik kom er sowieso niet vaak bij in de buurt :D.
pi_214943759
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:42 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
“Wat spannend” is voor mij persoonlijk een understatement. Dat ‘ie enorm uit de kluiten gewassen is, erg beschermend naar haar toe en niet gecastreerd helpt ook niet mee. Maargoed zal verder een prima hond zijn, ik kom er sowieso niet vaak bij in de buurt :D.
Dat klinkt idd als 3 best bepalende dingen die het extra spannend maken. :)
  dinsdag 10 september 2024 @ 19:04:22 #96
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214943869
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:42 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Kun je niet een beetje zien of ie agressief is…?
pi_214945136
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 18:51 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dat klinkt idd als 3 best bepalende dingen die het extra spannend maken. :)
Extra spannend voor sommigen. Beangstigend voor anderen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2024 19:04 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Kun je niet een beetje zien of ie agressief is…?
Ja vast wel. De paar keer dat ik ‘m gezien heb viel het naar mij toe gelukkig mee maar zoals gezegd zie ik ‘m niet te vaak. Anyway genoeg over dat beest :D.
  zondag 15 september 2024 @ 14:12:51 #98
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_214988271
https://www.telegraaf.nl/(...)e-rustige-gezinshond

Heel de bingokaart in één keer weer vol! _O-
pi_214988921
Sorry maar als je een hond niet in z’n ogen kunt kijken klopt er toch al iets niet?
Wat een gigantische kop heeft dat beest ook zeg.
pi_214989047
quote:
Na een serie schokkende bijtincidenten met het hondenras American bully XL gaat Ierland die honden verbieden. In Engeland en Wales was er al zo'n verbod, maar in Nederland is het nog niet zover.
Bedoelen ze dan fokverbod? Want ze mogen toch gemuilkorfd rondlopen? Of is dat als je er al eentje hebt met een flinke leeftijd voordat een verbod in is gegaan?
  Spellchecker zondag 15 september 2024 @ 15:29:18 #101
197773 crew  maily
pi_214989333
Als ik zoiets zie lopen ga ik er met een grote boog omheen. :r
  Spellchecker zondag 15 september 2024 @ 15:29:49 #102
197773 crew  maily
pi_214989340
quote:
11s.gif Op zondag 15 september 2024 14:52 schreef Smart_ass het volgende:
Sorry maar als je een hond niet in z’n ogen kunt kijken klopt er toch al iets niet?

Wat een gigantische kop heeft dat beest ook zeg.
Dat moest je bij Bokito ook niet doen.
  zondag 15 september 2024 @ 15:32:06 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214989359
quote:
14s.gif Op zondag 15 september 2024 14:12 schreef Lemmeb het volgende:

'niet iedereen kan een hond aan' of iets in die strekking aangeven vlak nadat je aangeeft dat je die vleesmonsters graag aan gezinnen met kleine kinderen verkoopt

8)7 8)7 8)7
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 15 september 2024 @ 15:37:03 #104
284411 crew  heywoodu
pi_214989393
quote:

"Er zijn best veel incidenten geweest" terwijl in beeld een kop staat met 'man doodgebeten'. "Wat vindt jij daar dan van?"

"Ja ik vind het eigenlijk heel jammer, ook voor het ras."

Man man man.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 15 september 2024 @ 15:39:38 #105
284411 crew  heywoodu
pi_214989419
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 15:32 schreef Molo het volgende:

[..]
'niet iedereen kan een hond aan' of iets in die strekking aangeven vlak nadat je aangeeft dat je die vleesmonsters graag aan gezinnen met kleine kinderen verkoopt

8)7 8)7 8)7
Voornamelijk aan zulke gezinnen zelfs. Dit soort mensen zijn dus de oorzaak van allerlei gewonde kinderen (en erger).
  Spellchecker zondag 15 september 2024 @ 15:42:21 #106
197773 crew  maily
pi_214989443
Ik miste eigenlijk nog de inktvlekken _O-
pi_214989463
"Dol op kinderen"

:Y)
  Spellchecker zondag 15 september 2024 @ 15:46:50 #108
197773 crew  maily
pi_214989480
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 15:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]
"Er zijn best veel incidenten geweest" terwijl in beeld een kop staat met 'man doodgebeten'. "Wat vindt jij daar dan van?"

"Ja ik vind het eigenlijk heel jammer, ook voor het ras."

Man man man.
ras geld
pi_214989482
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 15:29 schreef maily het volgende:
Als ik zoiets zie lopen ga ik er met een grote boog omheen. :r
Hier in de wijk ook zo’n monster. Als hij met zijn baasje is: prima. Beest luistert goed.
Loopt het met zijn bazin dan loop ik ook even om. Heeft het beest totaal niet onder controle :X
Dan is het wachten op: hap, slik Teckel weg :')
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 15 september 2024 @ 15:49:21 #110
284411 crew  heywoodu
pi_214989499
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 15:47 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Hier in de wijk ook zo’n monster. Als hij met zijn baasje is: prima. Beest luistert goed.
Loopt het met zijn bazin dan loop ik ook even om. Heeft het beest totaal niet onder controle :X
Zou me niet uitmaken waar of met wie ik zo'n beest zie, ik loop er zo ver mogelijk omheen (of als dat niet kan loop ik terug en zoek ik een andere route of neem ik afstand en wacht tot 'ie weg is). Zoek het uit met die grafbeesten, één kronkeltje in de kop en het valt je aan met alle debiel overdreven kracht wat het heeft.
  Spellchecker zondag 15 september 2024 @ 15:52:10 #111
197773 crew  maily
pi_214989531
quote:

[..]
Of iets anders van jou.
  zondag 15 september 2024 @ 16:00:23 #112
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214989609
quote:

Nou, inderdaad. "Deze honden zijn van oudsher gefokt als een gezinshond" is een bekend argument en staat bekend als de nanny dog myth en is in de jaren '70 al ontkracht.

Zo'n beest had dan ook geen pitbull geheten maar een nannybull.
pi_214989650
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 15:52 schreef maily het volgende:

[..]
Of iets anders van jou.
-O-
  Spellchecker zondag 15 september 2024 @ 16:08:36 #114
197773 crew  maily
pi_214989668
quote:
9s.gif Op zondag 15 september 2024 16:05 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
-O-
Je hand of je zus of je kind.
pi_214989787
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 15:29 schreef maily het volgende:

[..]
Dat moest je bij Bokito ook niet doen.
Dat zegt genoeg. Geen huisdiermateriaal dus :P.
pi_214989814
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 15:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zou me niet uitmaken waar of met wie ik zo'n beest zie, ik loop er zo ver mogelijk omheen (of als dat niet kan loop ik terug en zoek ik een andere route of neem ik afstand en wacht tot 'ie weg is). Zoek het uit met die grafbeesten, één kronkeltje in de kop en het valt je aan met alle debiel overdreven kracht wat het heeft.
Ik heb nog aan je gedacht gister. Ik liep ergens waar zowel voor als rechtsachter me mensen stil stonden met allebei een handtas mini hond. Eentje ging zo uit z’n dak met een krijsstem, dat zelfs ik me rot schrok. :D Nee doe mij dan maar een grote(te) hond. Dit zie ik echt zo weinig bij grotere honden. Onverdraagzame beesten. _O-
pi_214989834
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 16:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou, inderdaad. "Deze honden zijn van oudsher gefokt als een gezinshond" is een bekend argument en staat bekend als de nanny dog myth en is in de jaren '70 al ontkracht.

Zo'n beest had dan ook geen pitbull geheten maar een nannybull.
Van oudsher. Ze (Bully XL) worden pas gefokt sinds begin 2000.
  zondag 15 september 2024 @ 17:11:04 #118
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214990265
quote:

Ze zouden dat walgelijke kutwijf een spuitje moeten geven. :r dit soort mensen is de zuurstof niet waard.
  zondag 15 september 2024 @ 17:48:40 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214990667
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 16:24 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik heb nog aan je gedacht gister. Ik liep ergens waar zowel voor als rechtsachter me mensen stil stonden met allebei een handtas mini hond. Eentje ging zo uit z’n dak met een krijsstem, dat zelfs ik me rot schrok. :D Nee doe mij dan maar een grote(te) hond. Dit zie ik echt zo weinig bij grotere honden. Onverdraagzame beesten. _O-
Valse tegenstelling
pi_214990823
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2024 16:25 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
En ze stammen dus ook bijna allemaal af van dezelfde ouders, incest is bij dit ras ook wel een dingetje: https://www.telegraph.co.(...)pet-us-killer-kimbo/

Half of XL bully dogs in Britain are descendants of one “killer” inbred pet from the United States that has produced generations of violent animals, it can be revealed.

Extensive genealogy research seen by The Telegraph shows how decades of inbreeding has created a narrow gene pool of unstable fighting dogs that have become responsible for 70 per cent of dog attack deaths in Britain.

Publicly available pedigrees of British “stud” dogs, used for breeding, show that half of pets on the market are descended from the dog “UKC’s Most Wanted Kimbo”, known by breeders as “Killer Kimbo”.

Kimbo’s size and strength, produced through generations of inbred fighting dogs, has given it legendary status in the XL Bully community.

Gustavo Castro, the dog’s breeder, grew up and lives in the Huntington Park neighbourhood of Los Angeles. His Facebook page shows pictures of him lifting the dog and it sitting on his sofa.

Kimbo was the product of two dogs from the same parents, and is thought to have bred hundreds of XL Bully puppies, passing on an extremely narrow gene pool that experts have warned can make dogs unstable and cause genetic diseases.
pi_214993315
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2024 16:25 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Want 24 jaar lang inteelthonden fokken is niet lang genoeg.
  maandag 16 september 2024 @ 08:02:00 #122
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_214995313
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2024 15:42 schreef maily het volgende:
Ik miste eigenlijk nog de inktvlekken _O-
Da's waar. Helaas toch net geen B I N G O dan. Al weten we natuurlijk niet wat dat wicht allemaal nog aan plakplaatjes onder d'r kleren heeft zitten. ;)
  maandag 16 september 2024 @ 08:04:59 #123
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_214995343
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 18:15 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
En ze stammen dus ook bijna allemaal af van dezelfde ouders, incest is bij dit ras ook wel een dingetje: https://www.telegraph.co.(...)pet-us-killer-kimbo/

Half of XL bully dogs in Britain are descendants of one “killer” inbred pet from the United States that has produced generations of violent animals, it can be revealed.

Extensive genealogy research seen by The Telegraph shows how decades of inbreeding has created a narrow gene pool of unstable fighting dogs that have become responsible for 70 per cent of dog attack deaths in Britain.

Publicly available pedigrees of British “stud” dogs, used for breeding, show that half of pets on the market are descended from the dog “UKC’s Most Wanted Kimbo”, known by breeders as “Killer Kimbo”.

Kimbo’s size and strength, produced through generations of inbred fighting dogs, has given it legendary status in the XL Bully community.

Gustavo Castro, the dog’s breeder, grew up and lives in the Huntington Park neighbourhood of Los Angeles. His Facebook page shows pictures of him lifting the dog and it sitting on his sofa.

Kimbo was the product of two dogs from the same parents, and is thought to have bred hundreds of XL Bully puppies, passing on an extremely narrow gene pool that experts have warned can make dogs unstable and cause genetic diseases.
Gewoon een inteelthond voor inteeltmensen dus.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 september 2024 @ 08:26:15 #124
284411 crew  heywoodu
pi_214995505
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 08:04 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Gewoon een inteelthond voor inteeltmensen dus.
Is toch ook vreselijk voor die beesten zelf, die kunnen onmogelijk echt lekker gezond zijn. De Habsburgs van de hondenwereld :{
  maandag 16 september 2024 @ 08:28:42 #125
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_214995526
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 08:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Is toch ook vreselijk voor die beesten zelf, die kunnen onmogelijk echt lekker gezond zijn. De Habsburgs van de hondenwereld :{
Inderdaad heel erg zielig voor die honden. Zielig genoeg om ze allemaal een genadespuitje te geven. Ook die honden. ;)
pi_215006461
quote:

[..]
Neeeeee, niet Jeroen pijn doen :'(
pi_215006533
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 09:42 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Wat heeft mijn Teckel jou ooit gedaan dat je er bang van bent?

Nul komma nul heb ik Teckels nog nooit horen blaffen of zien enkelbijten.

Je gaat redelijk af nu.
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 21:53:35 #128
7889 tong80
Spleenheup
pi_215012830
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 11:54 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Je gaat redelijk af nu.
quote:

[..]

Je gaat redelijk af nu.
Jij bent het zonnetje in huis hè ?

dinsdag 17 september 2024 @ 22:00:03 #129
438527 MissButterflyy
pi_215012894
quote:

[..]

Je gaat redelijk af nu.
Genoeg teckels die helemaal niet zo lief en leuk zijn hoor. Hij heeft het niet over jouw teckel hè. :')
pi_215013302
quote:

[..]

Je gaat redelijk af nu.
Gaat het verder wel goed met je? :?
Ik maak vaak genoeg onverdraagzame happerige teckels tegen. Mag ik dat niet zeggen? Waar staat dat het jouw hond betreft?

En je hebt nog nooit een teckel horen blaffen? Je bent niet serieus toch? :D

Overigens zit ik met elke hond op schoot als hij leuk is, ook met Teckels. Want ik hou nagenoeg van alle honden.
  Spellchecker woensdag 18 september 2024 @ 16:48:21 #131
197773 crew  maily
pi_215019696
Politie schiet hond dood om gevecht met kat in Assen te beëindigen
quote:
De politie heeft woensdagmiddag in Assen een hond doodgeschoten om een gevecht tussen de hond en een kat te beëindigen. Daarvoor hadden agenten met een stroomstootwapen ingegrepen, maar dat had geen effect.
Agenten waren onderweg naar een andere melding, toen omstanders hen op het gevecht tussen de dieren in de Prins Bernhardstraat wezen, vertelt een politiewoordvoerder aan NU.nl.

Volgens RTV Drenthe en Dagblad van het Noorden had de hond de kat in zijn bek vast. De politie kan dat nog niet bevestigen.

De agenten probeerden de dieren eerst uit elkaar te halen door met een stroomstootwapen op de hond te schieten, zegt de woordvoerder. Het lukte niet om op die manier het gevecht te beëindigen. Vervolgens schoot de politie op de hond. Het dier kwam daarbij om het leven.

De politie doet onderzoek naar het incident. Het is niet bekend hoe het met de kat gaat.
  woensdag 18 september 2024 @ 17:34:12 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215020175
Hopelijk krijgt de kat een dikke boete opgelegd
  woensdag 18 september 2024 @ 17:36:50 #133
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215020209
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:34 schreef Molo het volgende:
Hopelijk krijgt de kat een dikke boete opgelegd
Altijd die eigenaren van die doorgefokte raskatten! Laat me raden, in plaats van een pit'n'run was het dit keer een kitt'n'run!? :(
  woensdag 18 september 2024 @ 17:48:49 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215020375
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 17:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Altijd die eigenaren van die doorgefokte raskatten! Laat me raden, in plaats van een pit'n'run was het dit keer een kitt'n'run!? :(
  woensdag 18 september 2024 @ 18:03:58 #135
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215020527
quote:

[..]
Daar heb ik ook fijne ervaringen mee. Een Husky die mijn twee peuters omver rende, die vervolgens krijsend in paniek niet wisten waar ze het zoeken moesten. Er liep nog een labrador acher die vervolgens "kwam troosten".

Toen ik vroeg of de bazinnen in kwestie daar nou niet iets beter op had kunnen managen -wij stonden ergens, zij kwamen aan- omdat ik dankzij die actie met twee half-getraumatiseerde kinderen naar huis moest die minstens een jaar het bos niet meer in durfden zeiden ze: "stel je niet zo aan" en "dit is losloopgebied hoor".

Als ze die honden niet bij zich had gehad had ik ze wat aan gedaan - oh irony.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_215020895
quote:
Hij had misschien die overstuur zijnde omstanders en/of de hondeneigenaren ook even uit hun lijden kunnen verlossen.
anonieme razernist
pi_215020924
Wilde iets aanpassen |:)
  woensdag 18 september 2024 @ 18:49:29 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215020959
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:03 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Daar heb ik ook fijne ervaringen mee. Een Husky die mijn twee peuters omver rende, die vervolgens krijsend in paniek niet wisten waar ze het zoeken moesten. Er liep nog een labrador acher die vervolgens "kwam troosten".

Toen ik vroeg of de bazinnen in kwestie daar nou niet iets beter op had kunnen managen -wij stonden ergens, zij kwamen aan- omdat ik dankzij die actie met twee half-getraumatiseerde kinderen naar huis moest die minstens een jaar het bos niet meer in durfden zeiden ze: "stel je niet zo aan" en "dit is losloopgebied hoor".

Je hebt 100% gelijk, maar labradors zijn tof.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 18 september 2024 @ 18:54:31 #140
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215021004
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:44 schreef potjecreme het volgende:

[..]
[ afbeelding ]Hond Luna (4) was een Red Nose pitbull

https://dvhn.nl/drenthe/a(...)olitie-29219823.html
WAAAAT DAT HAD IK NOOIT VERWACHT DAAR STAAN ZE HELEMAAL NIET OM BEKEND OOK! :o
  woensdag 18 september 2024 @ 18:55:26 #141
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215021022
quote:

[..]

Jezus wat asociaal.
En asociaal dom ook dat argument. Alsof loslopende honden niet onder appèl hoeven te staan en mensen omver mogen rennen.
  Spellchecker woensdag 18 september 2024 @ 18:55:33 #142
197773 crew  maily
pi_215021026
quote:

[..]

Ze deed niemand kwaad.
Maar die kat loslaten ho maar.
  woensdag 18 september 2024 @ 19:02:00 #143
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215021095
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:55 schreef maily het volgende:

[..]
Ze deed niemand kwaad.
Ja alsof die verleden tijd relevant is. Ze heeft nog nooit een kat dood proberen te ratsen maar nu wel, hè?

Sowieso is het altijd dit soort gejank en dan later bij rondvraag in de buurt blijkt dat er 5 eerdere incidenten zijn "maar dat telt niet want ze wou alleen spelen/het was maar een klein krasje/had die peuter maar geen rood shirt aan moeten hebben want daar wordt ze door getriggerd".
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 september 2024 @ 19:04:50 #144
284411 crew  heywoodu
pi_215021132
quote:

[..]

Triest voor het dier zelf, voor de lokale gemeenschap fijn dat er één minder is.
  Spellchecker woensdag 18 september 2024 @ 21:55:32 #145
197773 crew  maily
pi_215023652
Bloederig tafereel; aangelijnde hond doodgebeten door vijf losgebroken honden
quote:
Een aangelijnde hond is woensdagochtend op het Veldhofpad in Veldhoven doodgebeten door vijf losgebroken honden. De vijf honden zijn in beslag genomen.

Volgens een buurtbewoner was er veel politie op de plek waar de honden in gevecht raakten. "Het was een bloederig tafereel", zegt de man. Ooggetuigen zeggen dat het om 'grote, vechtlustige honden' ging.

Een andere buurbewoner zegt dat de honden waren losgebroken bij een huis een straat verderop. "Veel buurtbewoners zijn gaan kijken en helpen omdat ze iemand hoorden schreeuwen", zegt de vrouw.

Een andere man kwam net terug van een rondje hardlopen, toen hij het geschreeuw ook hoorde. "Ik zag een hond met een klein hondje in zijn bek. We konden niets meer doen, het was kansloos." Volgens de man waren de honden een week eerder ook al losgebroken.

De politie doet onderzoek. Ze wenst alle betrokkenen veel sterkte.
Vijf losgebroken honden, die een week eerder ook al waren losgebroken.
  woensdag 18 september 2024 @ 22:01:45 #146
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_215023748
Bah verschrikkelijk weer.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Spellchecker woensdag 18 september 2024 @ 22:04:06 #147
197773 crew  maily
pi_215023776
quote:

[..]

Wat zei jij? Mijn kinderen mogen hier ook loslopen?
  woensdag 18 september 2024 @ 22:05:24 #148
38496 Perrin
pi_215023792
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Jezus wat asociaal.
En asociaal dom ook dat argument. Alsof loslopende honden niet onder appèl hoeven te staan en mensen omver mogen rennen.
Losloopgebied is idd geen vrijbrief om je onopgevoede honden anderen te laten terroriseren.

Maar goed, veel van dat soort tokkies zijn ten eerste niet in staat hun beest op te voeden en ten tweede zelf niet in staat om zelf zich een beetje sociaal aangepast te gedragen.
  woensdag 18 september 2024 @ 23:39:06 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215024615
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:55 schreef maily het volgende:

[..]
Ze deed niemand kwaad.
Letterlijke quote van die hondenbazin
quote:
„Dit komt door die kat”, zegt ze emotioneel.
  Spellchecker woensdag 18 september 2024 @ 23:40:22 #150
197773 crew  maily
pi_215024624
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Letterlijke quote van die hondenbazin
[..]

Ja natuurlijk. Die heeft de hond uitgedaagd.
  woensdag 18 september 2024 @ 23:42:06 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215024640
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:40 schreef maily het volgende:

[..]
Na het triggeren door een kat/bejaarde/peuter zijn die beesten niet meer te corrigeren, dat is natuurlijk, dat is gewoon instinct :Y
  Trouwste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 08:27:33 #152
7889 tong80
Spleenheup
pi_215025953
Zag net interviews met de eigenaars. Die hebben geen beschrijving nodig. Tenminste, ik denk dat iedereen wel een beeld heeft. :)

pi_215026043
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 23:40 schreef maily het volgende:

[..]
Hier naast het park woont een enorm valse kat die inderdaad het tuinpad af komt rennen en blazend en uithalend op honden afloopt. Maar wel met het verschil dat baasjes hun hond meetrekken of hebben geleerd om het te negeren. Oh en natuurlijk hun hond aan de lijn hebben.

Het kan wel dat de kat begint, maarja geen reden om je hond hem dan maar te laten verscheuren :')
  donderdag 19 september 2024 @ 08:52:48 #154
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215026049
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Je hebt 100% gelijk, maar labradors zijn tof.

De grap is, dat vind ik ook. En ik heb niets met honden. Maar voor een peuter is zelfs zo'n beest een soort monster. Groter dan zij en in gedrag en intentie volstrekt onvoorspelbaar.

donderdag 19 september 2024 @ 08:56:47 #155
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215026084
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 18:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Jezus wat asociaal.
Ja precies. De dame met de labrador bond later in het gesprek nog wel in toen ik ze aansprak - ze wilden eerst gewoon doorlopen. Maar de Husky mevrouw vond het allemaal maar aanstellerij.

Moet ik er voor de balans in dit topic ook bij vertellen dat beide kinderen - nu geen peuters meer - met hulp van willekeurige, geduldige en zachtaardige hondeneigenaren die soms op straat domweg gewoon de tijd nemen contact te maken beiden nu een nieuwsgierige en voorzichtige interesse hebben in honden en er niet meer per definitie doodsbenauwd voor zijn.

Spellchecker donderdag 19 september 2024 @ 10:11:30 #156
197773 crew  maily
pi_215026653
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 08:27 schreef tong80 het volgende:
Zag net interviews met de eigenaars. Die hebben geen beschrijving nodig. Tenminste, ik denk dat iedereen wel een beeld heeft. :)

Heb je een linkje?
  Trouwste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 10:42:20 #157
7889 tong80
Spleenheup
pi_215026902
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 10:11 schreef maily het volgende:

[..]
Heb je een linkje?
Hart van Nederland van gisteravond.

Spellchecker donderdag 19 september 2024 @ 10:46:31 #158
197773 crew  maily
pi_215026933
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 10:42 schreef tong80 het volgende:

[..]
Hart van Nederland van gisteravond.

Dank je.
Ik las een klein stukje, dat die hond zo lief was en iedereen kusjes gaf :X :r
  Trouwste user 2022 donderdag 19 september 2024 @ 10:47:05 #159
7889 tong80
Spleenheup
pi_215026937
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 10:46 schreef maily het volgende:

[..]
Dank je.
Ik las een klein stukje, dat die hond zo lief was en iedereen kusjes gaf :X :r
:D :{

pi_215027139
quote:

[..]

Het vervelende is dat er niet veel losloopgebieden zijn. Dat is wel een argument.

Dat staat uiteraard los van het feit dat die hond moet luisteren of aangelijnd moet zijn en geen kinderen omver moet lopen.

Het is gewoon lastig. Wielrenners willen het pad alleen, hardlopers willen een pad alleen, hondeneigenaren ook, mensen met zeer kleine kinderen ook. Lastig hoor. :)
  donderdag 19 september 2024 @ 11:18:42 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215027295
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:06 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Het vervelende is dat er niet veel losloopgebieden zijn. Dat is wel een argument.

Dat staat uiteraard los van het feit dat die hond moet luisteren of aangelijnd moet zijn en geen kinderen omver moet lopen.

Het is gewoon lastig. Wielrenners willen het pad alleen, hardlopers willen een pad alleen, hondeneigenaren ook, mensen met zeer kleine kinderen ook. Lastig hoor. :)
Op zich niet heel lastig. Het is best makkelijk om een beetje rekening te houden met elkaar. Gisteren zag ik een dame moeite doen om haar enorme pup die over de volle breedte van het pad was gaan liggen uit de weg te krijgen. Nou, dan ren ik niet stoïcijns door maar stop ik even en zeg vriendelijk dat ik er wel omheen loop en dat ze zich niet moet haasten. Paar dagen eerder lette ik niet goed op en moest ik ineens abrupt stoppen voor twee wielrenners die ik niet gezien had. "Sorry!" "Ging goed, fijne dag!"

De meeste mensen, zelfs in mijn verpauperde stadsdeel, zijn okay :)

Maar er is een categorie mensen waarvoor rekening houden met anderen geen optie is. Die + een hond = irritatie.
pi_215027355
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Op zich niet heel lastig. Het is best makkelijk om een beetje rekening te houden met elkaar. Gisteren zag ik een dame moeite doen om haar enorme pup die over de volle breedte van het pad was gaan liggen uit de weg te krijgen. Nou, dan ren ik niet stoïcijns door maar stop ik even en zeg vriendelijk dat ik er wel omheen loop en dat ze zich niet moet haasten. Paar dagen eerder lette ik niet goed op en moest ik ineens abrupt stoppen voor twee wielrenners die ik niet gezien had. "Sorry!" "Ging goed, fijne dag!"

De meeste mensen, zelfs in mijn verpauperde stadsdeel, zijn okay :)

Maar er is een categorie mensen waarvoor rekening houden met anderen geen optie is. Die + een hond = irritatie.
De meeste mensen zijn gelukkig ook gewoon prima. :) Maar er is nog ruimte voor verbetering. ;)
pi_215027428
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 10:11 schreef maily het volgende:

Heb je een linkje?
https://www.hartvannederl(...)-de-agent-schoot-dwa

De kat ligt ergens dood te bloeden in de bosjes, maar 'de hond deed geen vlieg kwaad'.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  donderdag 19 september 2024 @ 11:43:18 #164
78780 deedeetee
pi_215027551
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:32 schreef Berkery het volgende:

[..]

De kat ligt ergens dood te bloeden in de bosjes, maar 'de hond deed geen vlieg kwaad'.
Viel de kat niet de hond aan dan ? Hier wonen ook een paar katten die je hond aanvallen als je niet uitkijkt. De getroffen hond is natuurlijk wel van een type dat met achterdocht bekeken gaat worden door de politie als er een gevecht is.
pi_215027841
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:43 schreef deedeetee het volgende:

Viel de kat niet de hond aan dan ? Hier wonen ook een paar katten die je hond aanvallen als je niet uitkijkt. De getroffen hond is natuurlijk wel van een type dat met achterdocht bekeken gaat worden door de politie als er een gevecht is.
Dat kan best, maar daar heeft een agent op dat moment geen boodschap aan lijkt me.

De katten hier in de buurt zijn ook niet bepaald onder de indruk van mijn hond, dus kies ik er maar voor om er met een boog omheen te lopen.
pi_215027997
quote:

[..]

De mensen die zeggen "mijn hond doet geen vliegkwaad" mogen van mij gelijk het beestje in beslag genomen worden. en wat voor ras ook is, ze blijven onvoorspelbaar. Als baas zal je altijd met het onverwachte rekening moeten houden. Ik heb 2 Labradors, ik vertrouw ze voor 95 procent., het blijft een dier en ja die kunnen vanuit instinct reageren
  Spellchecker donderdag 19 september 2024 @ 12:31:03 #167
197773 crew  maily
pi_215028159
quote:

[..]

quote:
de agent schoot dwars door haar hoofd
:')
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 september 2024 @ 13:02:29 #168
Brabo Bastard
pi_215028611
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 12:31 schreef maily het volgende:

[..]
[..]
:')
Ja, ze doen nooit een vlieg kwaad.
"Omae wa mou shindeiru."
  Spellchecker donderdag 19 september 2024 @ 13:36:57 #169
197773 crew  maily
pi_215028940
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 21:55 schreef maily het volgende:
Bloederig tafereel; aangelijnde hond doodgebeten door vijf losgebroken honden
[..]
Vijf losgebroken honden, die een week eerder ook al waren losgebroken.
update:

Honden die teckel doodbeten in Veldhoven ontsnapten uit eigen woning; dieren voorlopig niet terug naar eigenaar
quote:
De vijf losgebroken honden die woensdag aan het Veldhofpad een hondje doodbeten komen voorlopig niet terug bij de eigenaar. De honden blijven na hun inbeslagname in een opvangcentrum, waar experts het gedrag van de huisdieren gaan beoordelen.

Er is in de zaak ook aangifte gedaan. Maar de politie kan niet zeggen door welke partij, vanwege privacyredenen. De eigenaar van de honden, een 44-jarige Veldhovenaar, wordt op een later moment door de politie verhoord. Hij wordt ervan verdacht onvoldoende zorg te hebben gedragen voor ‘het onschadelijk houden van een gevaarlijk dier’ dat onder zijn hoede staat (art. 425 van het Wetboek van Strafrecht lid 2).

Inmiddels is ook duidelijk tot welke soorten rassen de losgebroken honden behoorden. Het gaat om vier terriërs van een groot formaat en een boerboel, een grote en sterke Zuid-Afrikaanse hondsoort, zo laat de politie weten. In Frankrijk mag een hond van dit ras niet als huisdier gehouden worden.

De vijf honden ontsnapten voor de brute aanval uit hun eigen woning, volgens een politiewoordvoerder. Ooggetuigen wisten al te melden dat het gedode hondje waarschijnlijk een teckel was. Dit wordt door de politie bevestigd.

De vijf losgebroken honden zijn direct na het incident in beslag genomen. Ze blijven voorlopig in een opvangcentrum. Daar gaan experts van het Riskassessmentteam van de Universiteit Utrecht een zogeheten risico-analyse uitvoeren. Er wordt daarbij ingeschat welke risico's er kleven aan de terugkeer van een hond in de maatschappij, in de huidige situatie en bij de huidige eigenaar. ‘Hierbij staat de veiligheid van de maatschappij en het welzijn van de hond voorop,’ valt te lezen op de website van de UU.

Gedragstest
De risico-analyse wordt onder andere gemaakt op basis van ervaringen van de verzorgers in de opvang, een gezondheidsverklaring van de dierenarts en een gedragstest. Meestal vindt zo'n test na ongeveer twee weken plaats, als de honden zijn geacclimatiseerd in de opvang en gewend zijn aan vaste verzorgers.

Afhankelijk van de uitkomsten van deze analyse worden de honden teruggegeven aan de eigenaar, of herplaatst, of geëuthanaseerd.
pi_215029049
Is "vier terriërs van een groot formaat" de "een groep jongeren" van de hondenwereld?
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 september 2024 @ 13:49:22 #171
Brabo Bastard
pi_215029066
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 13:47 schreef Sapstengel het volgende:
Is "vier terriërs van een groot formaat" de "een groep jongeren" van de hondenwereld?
Ze opereren in een groep, dus...
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 19 september 2024 @ 13:53:31 #172
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215029102
quote:
Ja, laatst liep ik ook al tegen zo'n eromheenlul-term aan waarmee het woord "pitbull" op irritante wijze vermeden werd :')
pi_215029510
quote:
Het waren misschien Airedale terriërs?
  Spellchecker donderdag 19 september 2024 @ 17:11:46 #174
197773 crew  maily
pi_215031283
Agressieve bijthonden Veldhoven worden mogelijk afgemaakt

quote:
De vijf honden die woensdag in Veldhoven een andere hond doodbeten, zijn in beslag genomen en worden mogelijk afgemaakt. Andere opties zijn herplaatsing of teruggave aan de eigenaar, meldt de politie. Het gaat om vier terriërs en één boerboel die allen waren losgebroken. De eigenaar is een 44-jarige man uit Veldhoven.

Hij is niet aangehouden, maar wordt wel verdacht en zal nog worden verhoord door de politie. Het gaat om een verdenking van artikel 425 van het wetboek van strafrecht, aldus een woordvoerder van de politie. "Hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier."

Als het onderzoek klaar is, inclusief getuigenverhoren, wordt het dossier overgedragen aan het Openbaar Ministerie. Het OM beslist dan wat er met de honden gaat gebeuren. Een speciaal team van de universiteit Utrecht doet in de tussentijd een zogeheten risico-assessment waarbij naar het gedrag van de honden wordt gekeken.

Welke hond welk aandeel heeft in de bijtpartij, wil de politie niet zeggen. "Alle honden zijn in beslag genomen, omdat zij ook als roedel uitgebroken zijn. Voor het slachtoffer een groot drama, net als voor de andere betrokkenen."

Vechtlustige honden
Er waren verschillende getuigen van de bijtpartij waarbij een aangelijnde hond overleed. Ooggetuigen zeggen dat het om 'grote, vechtlustige honden' ging. "Het was een bloederig tafereel", zegt een man.

Een andere buurbewoner zegt dat de honden waren losgebroken bij een huis een straat verderop. "Veel buurtbewoners zijn gaan kijken en helpen omdat ze iemand hoorden schreeuwen", zegt de vrouw.

Volgens de man waren de honden een week eerder ook al losgebroken.

Wat voor ras hond is doodgebeten, is niet bekend. Het zou om een klein hondje gaan.
mogelijk afgemaakt gvd .... dat ze daar nog over moeten vergaderen :r

dat komt nooit meer goed met die beesten
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 september 2024 @ 17:15:31 #175
Brabo Bastard
pi_215031373
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 17:11 schreef maily het volgende:
Agressieve bijthonden Veldhoven worden mogelijk afgemaakt
[..]
mogelijk afgemaakt gvd .... dat ze daar nog over moeten vergaderen :r

dat komt nooit meer goed met die beesten
Dat verbaasde me ook al eigenlijk.
"Omae wa mou shindeiru."
  Spellchecker donderdag 19 september 2024 @ 17:16:29 #176
197773 crew  maily
pi_215031388
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 17:15 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dat verbaasde me ook al eigenlijk.
Dat ene andere hondje werd gelijk door het "hoofd" geschoten maar hier weten ze het nog niet over.
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 september 2024 @ 17:20:42 #177
Brabo Bastard
pi_215031446
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 17:16 schreef maily het volgende:

[..]
Dat ene andere hondje werd gelijk door het "hoofd" geschoten maar hier weten ze het nog niet over.
Idd.

Het verbaast me soms sowieso wel hoe laconiek hondenbezitters zijn. Dat het allemaal wel meevalt en dat ie niks doet en lief is. En dat kan. Maar wat meer zelfkennis zeg maar zou ook helpen. En niet de schuld op iets anders schuiven.
"Omae wa mou shindeiru."
  Spellchecker donderdag 19 september 2024 @ 17:21:39 #178
197773 crew  maily
pi_215031463
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 17:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Idd.

Het verbaast me soms sowieso wel hoe laconiek hondenbezitters zijn. Dat het allemaal wel meevalt en dat ie niks doet en lief is. En dat kan. Maar wat meer zelfkennis zeg maar zou ook helpen. En niet de schuld op iets anders schuiven.
Veel te veel mensen voeden hun hond op als ware het hun kind.
Dat werkt niet.
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 september 2024 @ 17:23:51 #179
Brabo Bastard
pi_215031525
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 17:21 schreef maily het volgende:

[..]
Dat werkt niet.
Nope. Maar ik ben nog steeds van mening dat de meeste mensen niet al te slim zijn :+

En ik zelf ook niet :)
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 19 september 2024 @ 17:43:16 #180
438527 MissButterflyy
pi_215031787
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 17:21 schreef maily het volgende:

[..]
Dat werkt niet.
Klopt. Het is en blijft een dier.

Uit angst en als ze pijn hebben kan zelfs het liefste schattigste hondje bijten.
  donderdag 19 september 2024 @ 18:09:30 #181
38496 Perrin
pi_215032126
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 17:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Idd.

Vaak vanwege kop-in-het-zand steken en beschermen van de kwestbare ego.

Alles beter dan aan jezelf toegeven dat je helemaal niet geschikt bent als opvoeder/hondenbaas.
pi_215055372
Wow dit is zo dom. Gelukkig gebeurt er niks.

https://www.instagram.com/reel/C_6XIv5tfA2/?igsh=cXAwMzZ2cGY3MWl4
  zaterdag 21 september 2024 @ 18:18:30 #183
78780 deedeetee
pi_215055653
quote:
En nog dom lachen ook. Ik had die kleine etterbak duidelijk laten weten dat ze absoluut niet mag slaan. Sommige kinderen doen dat nu eenmaal, dat moet je ze meteen afleren.
  Spellchecker zaterdag 21 september 2024 @ 22:50:59 #184
197773 crew  maily
pi_215058015
quote:
Als er iets gebeurd was hadden ze het niet gedeeld op de socials.

Wat een lelijk beest :r
  Spellchecker zaterdag 21 september 2024 @ 23:00:53 #185
197773 crew  maily
pi_215058111
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 18:18 schreef deedeetee het volgende:

[..]
En nog dom lachen ook. Ik had die kleine etterbak duidelijk laten weten dat ze absoluut niet mag slaan. Sommige kinderen doen dat nu eenmaal, dat moet je ze meteen afleren.
Ik had die etterbak er ver vandaan gehouden.
En ik was zelf niet eens zo dichtbij gaan staan.
pi_215058120
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 22:50 schreef maily het volgende:

[..]
Als er iets gebeurd was hadden ze het niet gedeeld op de socials.

Wat een lelijk beest :r
Je post die kots smiley wel graag, hè?

Eerder een dom filmpje dan een lelijk beest.
  Spellchecker zaterdag 21 september 2024 @ 23:03:02 #187
197773 crew  maily
pi_215058133
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 23:01 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Eerder een dom filmpje dan een lelijk beest.
Gebeurt weleens ja.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Trouwste user 2022 zondag 22 september 2024 @ 07:33:31 #188
7889 tong80
Spleenheup
pi_215059740
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 23:01 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ze zouden smileys moeten verbieden. :(

zondag 22 september 2024 @ 14:17:02 #189
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215063053
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 08:27 schreef tong80 het volgende:

Ik vond het eigenlijk wel meevallen. In de achterbuurt waar ik een tijdje heb gebivakkeerd werden dit soort mensen "kakkers" genoemd.
  Trouwste user 2022 zondag 22 september 2024 @ 14:17:24 #190
7889 tong80
Spleenheup
pi_215063061
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 14:17 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Ik vond het eigenlijk wel meevallen. In de achterbuurt waar ik een tijdje heb gebivakkeerd werden dit soort mensen "kakkers" genoemd.
:D

zondag 22 september 2024 @ 14:21:06 #191
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215063120
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 14:17 schreef tong80 het volgende:

[..]
:D

Zonder 3 grote plakplaten in je nek telde je daar echt niet mee. ;)
pi_215063136
quote:

[..]
Dan moet je ook echt zwaar kansloos hebben gewoond :D
pi_215063143
quote:

[..]
In een achterbuurt of volksbuurt vinden mensen al snel iemand een kakker.
(Filmpje overigens niet gezien.)
  Trouwste user 2022 zondag 22 september 2024 @ 14:28:29 #194
7889 tong80
Spleenheup
pi_215063214
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 14:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Zonder 3 grote plakplaten in je nek telde je daar echt niet mee. ;)
Hier hebben we ze ook hoor.

Ik was gisteren aan het zappen en kwam daar nog de overtreffende trap tegen op TLC Gypsy sisters. Moet je echt een (terug)kijken....Ik zal achterlopen waarschijnlijk.....

https://en.wikipedia.org/wiki/Gypsy_Sisters

Trouwste user 2022 zondag 22 september 2024 @ 14:34:17 #195
7889 tong80
Spleenheup
pi_215063306
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 14:22 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
In een achterbuurt of volksbuurt vinden mensen al snel iemand een kakker.
(Filmpje overigens niet gezien.)
Klopt. Wij hadden twee voetbalclubs. Eén "normale" en één, met van alles wat maar wel een groot deel kampers en zo. Voor sommigen waren wij ook kakkers. Ik kom uit een volksbuurt dus kon/kan met allemaal overweg. Maar we zijn 8 jaar geleden gefuseerd en spelen op een groot sportpark. Ik vind het jammer dat een deel van die andere club een te groot stempel drukt. Plots vechtpartij. Blote reten op de kampioenskar. En kut muziek in de kantine en alleen maar schlagerzangers bij feesten. Ik maakte tijd geleden de cassettebandjes voor de muziek. Cure, Simple Minds, Gun'n Roses, zeg maar de hapbare andere muziek voor in de kantine. Denk dat ze nu geen omzet meer zullen draaien. :D

zondag 22 september 2024 @ 14:53:13 #196
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215063649
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 14:28 schreef tong80 het volgende:

[..]
Hier hebben we ze ook hoor.

Ik was gisteren aan het zappen en kwam daar nog de overtreffende trap tegen op TLC Gypsy sisters. Moet je echt een (terug)kijken....Ik zal achterlopen waarschijnlijk.....

https://en.wikipedia.org/wiki/Gypsy_Sisters

Ff gauw gekeken, haha wat een tokkies joh. :')

Valt me wel op dat sommige van de dames er nog best wel lekker uitzien. Een beetje van die hoerige types, maar niet onaantrekkelijk.
  Trouwste user 2022 zondag 22 september 2024 @ 14:56:11 #197
7889 tong80
Spleenheup
pi_215063695
quote:
10s.gif Op zondag 22 september 2024 14:53 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Ff gauw gekeken, haha wat een tokkies joh. :')

Valt me wel op dat sommige van de dames er nog best wel lekker uitzien. Een beetje van die hoerige types, maar niet onaantrekkelijk.
Nou wat ik gisteren zag was misschien 10 % redelijk te doen. Maar de "knapste" vocht het hards en de grimassen waren eng. :D

zondag 22 september 2024 @ 15:18:14 #198
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215064092
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 14:56 schreef tong80 het volgende:

[..]
Nou wat ik gisteren zag was misschien 10 % redelijk te doen. Maar de "knapste" vocht het hards en de grimassen waren eng. :D

Nou, ik zou de helft wel doen denk ik. Ik hou nou eenmaal wel een beetje van dat type. :')
  Trouwste user 2022 zondag 22 september 2024 @ 15:27:16 #199
7889 tong80
Spleenheup
pi_215064224
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 15:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Nou, ik zou de helft wel doen denk ik. Ik hou nou eenmaal wel een beetje van dat type. :')
:D Op z'n tijd ik ook wel hoor. :)

dinsdag 24 september 2024 @ 21:34:58 #200
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_215084389
Vanavond was er weer een heel item over die kutbeesten bij EenVandaag. 10% van de slachtoffers van die mormels zijn babytjes. Gelukkig vaak wel weer de baby van de eigenaar van de vechthond zelf, eigen schuld dikke bult.
pi_215089893
NWS / Kindje in Emmeloord doodgebeten door hond.

@superniger

Het OM heeft er een rechtszaak van gemaakt.

https://www.om.nl/actueel(...)t-de-dood-tot-gevolg

twitter

Saskia:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nober op 25-09-2024 16:49:05 ]
pi_215090524
Vreselijk natuurlijk, die moeder lijkt me ook een gretig slachtoffer van de nanny dog myth, in de zin van dat ze daar erg graag in wilde geloven. En als je dan dit leest: Er waren - of zijn - meer honden in het gezin. De vrouw raakte zelf eerder gewond toen de honden met elkaar vochten en zij tussenbeide kwam. Ze werd toen gebeten, Ze is zeker een slachtoffer, maar of ze helemaal onschuldig is?

edit: dit schrijft Belleman verderop: Nog even nagevraagd:alleen #hond Bandi behoorde tot het gezin. Bandi raakte bij een andere gelegenheid in gevecht met een andere hond. De vrouw probeerde ze te scheiden en werd daarbij gebeten. Eerst zei ze door haar eigen hond. Later zei ze dat ze dat niet zeker wist. #baby
anonieme razernist
pi_215090691
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:34 schreef Lemmeb het volgende:
Vanavond was er weer een heel item over die kutbeesten bij EenVandaag. 10% van de slachtoffers van die mormels zijn babytjes. Gelukkig vaak wel weer de baby van de eigenaar van de vechthond zelf, eigen schuld dikke bult.
Maakt het natuurlijk niet minder zielig voor die onschuldige baby’s :'( .
pi_215090753
quote:
De moeder schreef dat ze "geen zin heeft om alles opnieuw te bespreken en door te maken in de rechtbank." Ze wil haar leven oppakken, schrijft ze. De officier van justitie wil dat de zaak wordt aangehouden.
Geen idee of ze dit verbatim zo heeft gezegd, maar hier word ik wel een beetje driftig van. Ik denk ook niet dat haar kindje er “zin in had” om doodgebeten te worden, maar here we are.
  woensdag 25 september 2024 @ 17:52:10 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215091291
quote:
15s.gif Op woensdag 25 september 2024 16:40 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Geen idee of ze dit verbatim zo heeft gezegd, maar hier word ik wel een beetje driftig van. Ik denk ook niet dat haar kindje er “zin in had” om doodgebeten te worden, maar here we are.
Exact wat mij ook triggerde. Wat een vreselijke figuren zijn er toch soms ouder :{
  woensdag 25 september 2024 @ 18:14:31 #206
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_215091484
quote:
15s.gif Op woensdag 25 september 2024 16:40 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Nee maar daar verandert een bezoek aan de rechtbank verder niets aan.
pi_215091529
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:14 schreef the-eye het volgende:

[..]
Nee maar daar verandert een bezoek aan de rechtbank verder niets aan.
Niet aan het feit dat haar kindje dood is inderdaad. Maar ik zou het als rechter wel waarderen als ze haar verantwoordelijkheid nam en naar de rechtbank zou komen ipv thuis te blijven want “geen zin.”
  woensdag 25 september 2024 @ 18:29:21 #208
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_215091575
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:22 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Niet aan het feit dat haar kindje dood is inderdaad. Maar ik zou het als rechter wel waarderen als ze haar verantwoordelijkheid nam en naar de rechtbank zou komen ipv thuis te blijven want “geen zin.”
Ik denk dat als je zoiets als dit meemaakt/veroorzaakt je zo vol ellende, zelfverwijt etc zit, tevens met de wetenschap dat je het voor de rest van je leven bij je zal dragen, dat je blocked wat anderen er van vinden. Daar zou bij mij iig dan geen ruimte meer voor zijn, gewoon uit zelfbehoud
pi_215091587
Laten we het hopen dat dat de reden is, inderdaad.
  woensdag 25 september 2024 @ 18:37:11 #210
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215091621
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:29 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik denk dat als je zoiets als dit meemaakt/veroorzaakt je zo vol ellende, zelfverwijt etc zit, tevens met de wetenschap dat je het voor de rest van je leven bij je zal dragen, dat je blocked wat anderen er van vinden. Daar zou bij mij iig dan geen ruimte meer voor zijn, gewoon uit zelfbehoud
Deze uitspraak in combinatie met haar verklaring achteraf wijzigen over of diezelfde hond al eerder agressief was geweest en had gebeten geeft wel een vrij gekleurd beeld...
  woensdag 25 september 2024 @ 18:48:51 #211
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215091693
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 17:52 schreef Molo het volgende:

[..]
Exact wat mij ook triggerde. Wat een vreselijke figuren zijn er toch soms ouder :{
Sterilisatie zou onderdeel moeten zijn van de straf.
  woensdag 25 september 2024 @ 19:05:12 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215091830
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:48 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Yep, eens
  woensdag 25 september 2024 @ 19:26:22 #213
78780 deedeetee
pi_215091991
De hond moest buiten een muilkorf dragen dus was onbetrouwbaar. Is naar mijn mening een gevalletje kindje dood door schuld. Moeder gewoon terecht laten staan. Mevrouw wil graag verder gaan met haar leven ?
Samen met de volgende pitbull zeker ?
  Spellchecker woensdag 25 september 2024 @ 20:26:26 #214
197773 crew  maily
pi_215092782
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 19:26 schreef deedeetee het volgende:
De hond moest buiten een muilkorf dragen dus was onbetrouwbaar. Is naar mijn mening een gevalletje kindje dood door schuld. Moeder gewoon terecht laten staan. Mevrouw wil graag verder gaan met haar leven ?
Samen met de volgende pitbull zeker ?
En het volgende kind .....
  woensdag 25 september 2024 @ 20:29:39 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215092847
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 20:26 schreef maily het volgende:

[..]
En het volgende kind .....
Zoals ik eens hoorde in de jeugdzorg 'dan maak ik toch gewoon weer een nieuwe?'
  woensdag 25 september 2024 @ 20:31:00 #216
37150 livelink
pi_215092880
Ja, maar Bandi was altijd zo lief tegen ons kindje O+
  Spellchecker woensdag 25 september 2024 @ 20:32:07 #217
197773 crew  maily
pi_215092897
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 20:29 schreef Molo het volgende:

[..]
Zoals ik eens hoorde in de jeugdzorg 'dan maak ik toch gewoon weer een nieuwe?'
Moeder die haar babytje zou hebben doodgeschud heeft in gevangenis nieuwe baby gekregen
quote:
Moeder en kind zijn meteen van elkaar gescheiden
  Trouwste user 2022 woensdag 25 september 2024 @ 20:36:33 #218
7889 tong80
Spleenheup
pi_215092945
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 20:31 schreef livelink het volgende:
Ja, maar Bandi was altijd zo lief tegen ons kindje O+
We hadden hem langzaam aan haar laten wennen. o|O :(

pi_215092961
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:48 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Daarover gesproken. Wat mij betreft mogen er ook wel meer honden gecastreerd worden. Teveel oeps-nestjes.
pi_215093070
quote:
3s.gif Op woensdag 25 september 2024 16:02 schreef NoCigar het volgende:
die moeder lijkt me ook een gretig slachtoffer van de nanny dog myth
Dit is ook echt zo'n stereotype die je te vaak in het echt ziet. Van die pitbull moeders "oh het ras is verkeerd begrepen" types. Zelfde type vrouwen die zeggen "ik val altijd op foute mannen" en zich identificeren met het ras, want ze zijn zelf ook altijd verkeerd begrepen en worden als tuig gezien.

Lopen er genoeg van hier in de wijk. Pitbull, tattoo van de namen van Dylano en Chanaya die van twee verschillende vaders zijn, uitkering, pakje sigaretten. Verwacht al jaren hier ook zo'n pitbull drama, maar vooralsnog gaat het goed. Nouja er is er een keer eentje ontsnapt die de husky van een buurman wilde grijpen, maar hij ging voor zijn hond staat dus had zelf een pitbull aan zijn arm.
pi_215093126
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:22 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ik ben vast te naïef, want ik denk dan “zit ze mentaal niet zo in de knel na dit verdriet dat ze het daarom achter zich wil laten”?
  woensdag 25 september 2024 @ 21:05:46 #222
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_215093269
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Deze uitspraak in combinatie met haar verklaring achteraf wijzigen over of diezelfde hond al eerder agressief was geweest en had gebeten geeft wel een vrij gekleurd beeld...
Ze heeft zeker het een en ander uit te leggen
  woensdag 25 september 2024 @ 21:39:10 #223
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215093761
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 20:54 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik ben vast te naïef, want ik denk dan “zit ze mentaal niet zo in de knel na dit verdriet dat ze het daarom achter zich wil laten”?
Als je mentaal niet in de knel zit na zoiets dan moet je je nòg meer zorgen gaan maken als maatschappij en de positie van dit soort mensen lijkt mij
  woensdag 25 september 2024 @ 22:30:19 #224
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215094417
quote:

[..]
Ik denk zeker dat iemand die dit heeft laten gebeuren met haar eigen baby mentaal totaal aan de grond zit. Daarom heb ik ook medelijden met haar. Dit soort domheid is niet opzettelijk. Niemand voert bewust een baby op aan een pitbull.

Maar ik vind ook dat er niet genoeg belichting kan komen van deze feiten en de misvattingen waaruit ze voortkomen. Al is er maar één iemand die een keer extra nadenkt voordat ze een hond alleen laat met een baby, al is er maar één iemand die bij de aanschaf van een gezinshond niet in het lulverhaal van de nanny dog myth trapt...dat zou al winst zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Qarrad op 26-09-2024 08:31:39 ]
pi_215095459
quote:

[..]
Dat zal vast zo zijn, maar daarom hoeft ze haar verantwoordelijkheid nog niet uit de weg te gaan.
pi_215095503
Maar deze trendy (vecht) honden zijn toch over hun hoogtepunt heen?

Ik zie ze zelf nergens meer, in tegenstelling tot een paar jaar geleden. Zitten ze nu in asiels of zijn velen afgemaakt bij dierenartsen?
pi_215095522
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 02:04 schreef ootjekatootje het volgende:

Ik zie ze zelf nergens meer, in tegenstelling tot een paar jaar geleden. Zitten ze nu in asiels of zijn velen afgemaakt bij dierenartsen?
Ootje O+ O+

Fijn dat je terugbent O+
pi_215098427
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 02:04 schreef ootjekatootje het volgende:

Op Marktplaats breek je haast je nek over de advertenties voor Bully XL-, Pocket Bully- en American Bully pups.

Ik sprak laatst iemand die hier in de buurt woont, en blijkbaar ook een American Bully heeft, maar 'die laat hij na 7 uur uit als het niet zo druk is'. Ik heb die hond volgens mij nog nooit gezien.
  Trouwste user 2022 donderdag 26 september 2024 @ 17:19:29 #229
7889 tong80
Spleenheup
pi_215100029
Gisteren een letsel chirurg op tv. Dat het helemaal uit de hand aan het lopen is met ernstige gevallen. En het absurd is dat men bang is voor één wolf die vrijwel niks doet.

pi_215100061
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 17:19 schreef tong80 het volgende:
En het absurd is dat men bang is voor één wolf die vrijwel niks doet.

Goed punt wel. Mijn moeder zei altijd "die is banger voor jou dan jij voor hem". En inderdaad, panisch om één wolf terwijl honden veel meer letsel toebrengen en naar wat ik begrijp ook best wat vee doden.
  donderdag 26 september 2024 @ 17:48:39 #231
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215100250
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 17:19 schreef tong80 het volgende:
Gisteren een letsel chirurg op tv. Dat het helemaal uit de hand aan het lopen is met ernstige gevallen. En het absurd is dat men bang is voor één wolf die vrijwel niks doet.

Ik vind het vooral absurd dat deze beroepsgroep zelf maar is begonnen met het inventariseren en bijhouden van de ernstige bijtincidenten en de achtergronden omdat de landelijke handhaving structureel niet thuis geeft.
  Trouwste user 2022 donderdag 26 september 2024 @ 17:52:41 #232
7889 tong80
Spleenheup
pi_215100299
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 17:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik vind het vooral absurd dat deze beroepsgroep zelf maar is begonnen met het inventariseren en bijhouden van de ernstige bijtincidenten en de achtergronden omdat de landelijke handhaving structureel niet thuis geeft.
Dat is toch et veel dingen het geval. Het moet tegenwoordig uit de maatschappij komen. Ze doen daar geen flikke om.....nu stop ik met typen. Anders ga ik lullen als een PVVer maar je snapt wat ik bedoel. Het is dieptriest.

donderdag 26 september 2024 @ 18:04:30 #233
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215100406
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2024 14:01 schreef Berkery het volgende:
'die laat hij na 7 uur uit als het niet zo druk is'.
"Ok, ik weet dat ik mijn hond niet onder controle heb en deze best gevaarlijk is dus ik laat hem wat later uit"

Most responsible pitbull owner award. Goud waard.
  Trouwste user 2022 donderdag 26 september 2024 @ 18:06:58 #234
7889 tong80
Spleenheup
pi_215100423
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 18:04 schreef Twiitch het volgende:

[..]
"Ok, ik weet dat ik mijn hond niet onder controle heb en deze best gevaarlijk is dus ik laat hem wat later uit"

Most responsible pitbull owner award. Goud waard.
Maar als iedere hondenbezitter dat doet is het ; s avonds raak. :)

donderdag 26 september 2024 @ 18:17:11 #235
37150 livelink
pi_215100532
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 18:06 schreef tong80 het volgende:

[..]
Maar als iedere hondenbezitter dat doet is het ; s avonds raak. :)

Het begrip no-go zone na een bepaald tijdstip krijgt zo ook een nieuwe dimensie.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:29:53 #236
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_215233913
Niet alleen in Nederland.

Stout hondje in Australie
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Spellchecker vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:08:13 #237
197773 crew  maily
pi_215234238
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 11:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Niet alleen in Nederland.

Stout hondje in Australie
Gelukkig het eigen baasje. ^O^
  Moderator / Redactie FP vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:35:19 #238
Brabo Bastard
pi_215235028
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 13 oktober 2024 @ 08:28:24 #239
37150 livelink
pi_215250874
We kunnen deze reeks beter omdopen naar 'Dat doet hij steeds meer'

https://www.nu.nl/dieren/(...)na-bijtincident.html
  zondag 13 oktober 2024 @ 08:30:34 #240
438527 MissButterflyy
pi_215250880
Triest. Tsja, in de corona pandemie hebben veel mensen ondoordacht een puppie aangeschaft en daar komen nu de problemen uit voort. Staat in het artikel.
  Spellchecker zondag 13 oktober 2024 @ 09:59:59 #241
197773 crew  maily
pi_215251530
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 08:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Triest. Tsja, in de corona pandemie hebben veel mensen ondoordacht een puppie aangeschaft en daar komen nu de problemen uit voort. Staat in het artikel.
Ja. Thuiswerken. Ik moet NU een hond.
pi_215251564
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 08:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Zo jammer. -O- Dachten mensen dan echt dat dat doodse leven eeuwig zou duren? (Nee dan denk ik waarschijnlijk te ingewikkeld. :') Ze dachten vast niet vooruit.)
pi_215251698
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 10:02 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Zo jammer. -O- Dachten mensen dan echt dat dat doodse leven eeuwig zou duren? (Nee dan denk ik waarschijnlijk te ingewikkeld. :') Ze dachten vast niet vooruit.)
Ik begreep dat toen ook niet hoor. Helemaal omdat ik de weloverwogen keuze voor een hond heb gemaakt. Ben gestopt met feesten en op vakantie gaan.
Toen een pleeghond voor 3 maanden.
Toen wist ik dat een hond van dat formaat niks voor mij was, vooral door niet al te grote woning.

En in februari 2019 werd mijn bolletje geluk geboren uit een gewoon nestje. Niks geen broodfokker.

Nu bijna 5 jaar later nog steeds contact met het baasje van Jeroen haar ouders. Leuk ook om te zien dat ze precies op haar vader lijkt O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2024 10:10:30 ]
pi_215275302
Veel meer honden bij eigenaren weggehaald na bijtincidenten

quote:
Steeds meer honden worden na een bijtincident door de politie bij hun baasjes weggehaald. In 2023 nam de politie bijna twee keer zoveel honden in beslag om bijtincidenten dan in de voorgaande jaren, blijkt uit cijfers die het ANP opvroeg bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).

Honden die door de politie in beslag worden genomen, komen onder andere terecht bij de RVO, een overheidsorganisatie die het beheer van in beslag genomen goederen regelt. Volgens de wet worden dieren zoals honden gezien als goederen. Vorig jaar nam de politie 164 honden in beslag na een bijtincident, tegenover gemiddeld zo'n tachtig per jaar in de jaren daarvoor. Dit jaar staat de teller tot nu toe op ruim negentig.

Door corona
Tijdens de coronaperiode steeg de vraag naar honden enorm, wat leidde tot een grote groei in de commerciële handel. Volgens een deskundige van de faculteit Diergeneeskunde aan de Universiteit Utrecht heeft dit geleid tot een toename van angstige honden. "Reguliere fokkers konden de vraag niet bijbenen, waardoor commerciële fokkers met doorgefokte honden op de markt kwamen en meer zwerfhonden naar Nederland zijn gehaald."

Een 'tbs-kliniek' voor bijthonden blijkt succesvol, zo is te zien in deze reportage uit juni: zie nieuwslink

Daarnaast hadden veel puppy's tijdens de pandemie onvoldoende sociaal contact met mensen en andere honden, wat bij sommige honden tot gedragsproblemen heeft geleid. "Die problemen kunnen agressief gedrag veroorzaken en kunnen resulteren in bijtgedrag." De deskundige verwacht dat het aantal incidenten de komende twee jaar nog hoog zal blijven, maar daarna zal afnemen.

Jaarlijks wordt ongeveer 20 procent van alle in beslag genomen honden weggehaald bij hun baasje om een bijtincident. De rest wordt voornamelijk om verwaarlozing en mishandeling in beslag genomen. Uit cijfers die het ANP opvroeg bij de politie blijkt dat die sinds de pandemie veel vaker moet ingrijpen. In de eerste acht maanden van dit jaar haalde zij 535 honden weg bij hun eigenaren, zeven keer zoveel als in dezelfde periode in 2018.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)ld-na-bijtincidenten
  Spellchecker dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:45:48 #245
197773 crew  maily
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:38:33 #246
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215299716
Brace yourselves, het is Pittie Awareness Month :X
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:49:35 #247
38496 Perrin
pi_215299964
De schatten.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:52:43 #248
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215299997
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:49 schreef Perrin het volgende:
De schatten.
[ afbeelding ]
Ik vind ze er enorm lief uitzien vaak eigenlijk. Iemand die ik ken heeft er twee en zorgt er echt perfect voor. Die beesten zien er prachtig uit. Glanzende vacht, mooi gewicht, heldere ogen.

Maar ik vertrouw ze voor geen meter.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:55:08 #249
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215300025
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_215302171
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik vind ze er enorm lief uitzien vaak eigenlijk. Iemand die ik ken heeft er twee en zorgt er echt perfect voor. Die beesten zien er prachtig uit. Glanzende vacht, mooi gewicht, heldere ogen.

Vind je? Ik vind ze er juist vaak erg intimiderend uitzien, gewoon door die enorme kop/bek van ze :@ .

vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:53:44 #251
78780 deedeetee
pi_215302350
Ik vind ze gewoon lelijk en sommige zelfs oerlelijk, veel eigenaars van dergelijke honden hebben geen prettig karakter. Ik loop er altijd met een grote boog omheen.
pi_215302384
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:38 schreef Qarrad het volgende:
Brace yourselves, het is Pittie Awareness Month :X
Vind het ook wel weer ironisch dat de pitbull in de VS heel veel als gezinshond wordt gebruikt. Veel kindertjes die met mama een pitbull lopen. En als je 'm gewoon goed van pup af aan opvoed is het gewoon ook een prima gezinshond. Die bully xl's mogen van mij wel weg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215302422
quote:

[..]

Ik vertrouw herders veel minder eigenlijk. Alle pitbulls die ik ooit meegemaakt had waren ontzettend lief. Veel meer zoals een labrador is. Met herders heb ik dat gevoel vaak niet.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:02:32 #254
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215302471
quote:
Je ziet hier de reden waarom 99% van de pitbullachtigen met ongeknipte nagels rondloopt :D
  Spellchecker vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:04:27 #255
197773 crew  maily
pi_215302495
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:53 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind ze gewoon lelijk en sommige zelfs oerlelijk, veel eigenaars van dergelijke honden hebben geen prettig karakter. Ik loop er altijd met een grote boog omheen.
#MeToo
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:04:50 #256
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215302501
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik vertrouw herders veel minder eigenlijk. Alle pitbulls die ik ooit meegemaakt had waren ontzettend lief. Veel meer zoals een labrador is. Met herders heb ik dat gevoel vaak niet.
Oh ja zo'n beetje alle pitbulls zijn ontzettend lief. Het probleem is dat ze vaak niet aankondigen dat ze ineens niet meer lief gaan zijn. Da's namelijk heel handig bij vechthonden, dat ze niet te lezen zijn voor de tegenstander. Dus dat is erin gefokt in veel gevallen.

Bij zo'n beetje alle opgegeten baby's zeggen de eigenaren dan ook: het kwam vanuit het niets, ze was altijd heel lief! Logisch ook, want wie laat er ook een grote niet lieve hond in de buurt van hun kind?
pi_215302548
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh ja zo'n beetje alle pitbulls zijn ontzettend lief. Het probleem is dat ze vaak niet aankondigen dat ze ineens niet meer lief gaan zijn. Da's namelijk heel handig bij vechthonden, dat ze niet te lezen zijn voor de tegenstander. Dus dat is erin gefokt in veel gevallen.

Bij zo'n beetje alle opgegeten baby's zeggen de eigenaren dan ook: het kwam vanuit het niets, ze was altijd heel lief! Logisch ook, want wie laat er ook een grote niet lieve hond in de buurt van hun kind?
Zoiets komt nooit zo maar uit het niets.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:08:12 #258
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215302558
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zoiets komt nooit zo maar uit het niets.
Komt het ook niet. Genetica.
pi_215302605
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Komt het ook niet. Genetica.
Genetica is nergens een oorzaak van hé. Een gen of wat dan ook veroorzaak niets. Makkelijk ook wel, "Persoon A heeft iemand vermoord" en wij zeggen "Genetica hé" Alle verantwoordelijkheid streep je daarbij weg en gedrag als oorzaak ook.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:11:38 #260
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215302621
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Genetica is nergens een oorzaak van hé. Een gen of wat dan ook veroorzaak niets. Makkelijk ook wel, "Persoon A heeft iemand vermoord" en wij zeggen "Genetica hé" Alle verantwoordelijkheid streep je daarbij weg en gedrag als oorzaak ook.
Ik vind het altijd curieus hoe bij elk hondenras bepaald ingebakken gedrag erkend en gevierd wordt, maar dat het bij pitbulls ineens niks te maken kan hebben met waar ze voor gefokt zijn.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:11:57 #261
78780 deedeetee
pi_215302628
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Herders vertrouw ik ook niet, daar loop ik ook met een boog omheen. Ik ben niet zo'n held als t om honden gaat.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:18:14 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215302720
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik vind het altijd curieus hoe bij elk hondenras bepaald ingebakken gedrag erkend en gevierd wordt, maar dat het bij pitbulls ineens niks te maken kan hebben met waar ze voor gefokt zijn.
1000% dit ja
pi_215302878
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh, maar ik zeg helemaal niet dat dat niet zo is. Alleen genetica zelf is geen oorzaak van gedrag. En er bestaat ook nog iets als verantwoordelijkheid. Als ik iemand op z'n bek sla begint de rechter toch ook niet ineens over genetica.

Genetica kan de nijging tot bepaald gedrag veroorzaken, maar is niet de oorzaak van het gedrag zelf.
pi_215303036
Een tijdje geleden was ik op pad met mijn jongste. We kwamen een vrouw tegen met aan de riem een Amerikaanse Stafford. Mijn dochter wilde 'm graag aaien dus ik vroeg aan de vrouw of dat mocht. Ze bleek Pools te zijn, maar toen ik nogmaals vroeg of ie 'nice' was en of ze 'm kon 'petten', antwoordde ze: "Yes, yes!," en maakte ze een uitnodigend gebaar richting de hond.

Mijn dochter liet de hond eerst aan dr hand ruiken en dat ging goed, maar op het moment dat ze m wilde aaien, zag ik aan de uitdrukking van de hond dat ie het er niet helemaal mee eens was. Heel subtiel, maar ik zag het wel.

Dus ik vertelde mn dochter: "Wacht toch maar even met aaien." En op het moment dat ze haar hand weer terugtrekt, springt die hond op zn achterpoten haar richting uit en haalt volle bak naar haar uit.

Dochter was gelukkig snel genoeg en sprong naar achter, maat het scheelde een haartje. Ik had de tranen in m'n ogen staan van schrik.

Ik ben snel weggelopen maar baal er nu wel een beetje van dat ik er geen werk van gemaakt heb. Wat precies weet ik alleen nog niet, want ruzie maken met een Poolse met een valse stafford was ook geen goed idee geweest.

De vrouw zelf moest er vooral om lachen trouwens.
  Spellchecker vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:17:26 #265
197773 crew  maily
pi_215303634
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:33 schreef -Spring het volgende:
Een tijdje geleden was ik op pad met mijn jongste. We kwamen een vrouw tegen met aan de riem een Amerikaanse Stafford. Mijn dochter wilde 'm graag aaien dus ik vroeg aan de vrouw of dat mocht. Ze bleek Pools te zijn, maar toen ik nogmaals vroeg of ie 'nice' was en of ze 'm kon 'petten', antwoordde ze: "Yes, yes!," en maakte ze een uitnodigend gebaar richting de hond.

Mijn dochter liet de hond eerst aan dr hand ruiken en dat ging goed, maar op het moment dat ze m wilde aaien, zag ik aan de uitdrukking van de hond dat ie het er niet helemaal mee eens was. Heel subtiel, maar ik zag het wel.

Dus ik vertelde mn dochter: "Wacht toch maar even met aaien." En op het moment dat ze haar hand weer terugtrekt, springt die hond op zn achterpoten haar richting uit en haalt volle bak naar haar uit.

Dochter was gelukkig snel genoeg en sprong naar achter, maat het scheelde een haartje. Ik had de tranen in m'n ogen staan van schrik.

Ik ben snel weggelopen maar baal er nu wel een beetje van dat ik er geen werk van gemaakt heb. Wat precies weet ik alleen nog niet, want ruzie maken met een Poolse met een valse stafford was ook geen goed idee geweest.

Gvd ...... dat was dus de laatste keer dat je dochter een vreemde hond aaide. :r

Wat hebben jullie mazzel gehad zeg .....
pi_215303812
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:17 schreef maily het volgende:

[..]
Gvd ...... dat was dus de laatste keer dat je dochter een vreemde hond aaide. :r

Wat hebben jullie mazzel gehad zeg .....
Nou dat. Ik ben nu 43 en aai al m'n hele leven vreemde honden op straat (uiteraard altijd na goedkeuring van de baas), maar na dit incident is dat verleden tijd.

Hij sprong ook echt naar d'r strot.

Na de initiële schrik, vind ik het nu vooral een rotidee dat er een vrouw rondloopt met een valse stafford die het toelaat dat kinderen hem benaderen. Ik had gewild dat ik toen tóch ter plekke een melding gemaakt had. Helaas hen ik heb nu geen idee meer hoe zij en haar hond er uitzagen.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:33:17 #267
78780 deedeetee
pi_215303822
quote:

Je kind een vreemde hond en dan ook nog eens een pitbull laten aaien... hoe dom kun je zijn ?
Mijn honden laat ik gewoon niet door vreemde kinderen aaien. Waarom zouden honden dat fijn moeten vinden ?
pi_215303911
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Je kind een vreemde hond en dan ook nog eens een pitbull laten aaien... hoe dom kun je zijn ?
Mijn honden laat ik gewoon niet door vreemde kinderen aaien. Waarom zouden honden dat fijn moeten vinden ?
Mijn hond vindt het fantastisch om contact met mensen te maken en geaaid te worden. Helemaal door kinderen.

Wel heb ik nu geleerd dat het blijkbaar erg naïef is om te verwachten dat mensen het melden wanneer hun hond niet te vertrouwen is. Ik ging er blijkbaar ten onrechte van uit dat mensen enkel goedkeuring geven als hun hond hier plezier aan beleeft en deze niet onverwacht zal uitvallen. Laat staan dat ze dit vervolgens dit vervolgens grappig vinden.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:40:44 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215303914
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:32 schreef -Spring het volgende:

[..]
Nou dat. Ik ben nu 43 en aai al m'n hele leven vreemde honden op straat (uiteraard altijd na goedkeuring van de baas), maar na dit incident is dat verleden tijd.

Hij sprong ook echt naar d'r strot.

Na de initiële schrik, vind ik het nu vooral een rotidee dat er een vrouw rondloopt met een valse stafford die het toelaat dat kinderen hem benaderen. Ik had gewild dat ik toen tóch ter plekke een melding gemaakt had. Helaas hen ik heb nu geen idee meer hoe zij en haar hond er uitzagen.
Heel naar idee ja
Gelukkig goed afgelopen
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:43:10 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215303941
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ja hoor nou is het Springs schuld ook nog :') :') :')

Als die eigenaar zegt dat het ok is, de persoon die met die oh zo gezellige hond op straat loopt tussen de mensen en kinderen... Dan mag je daar toch vanuit gaan

Geeft maar weer een extra waarschuwing dat niet alleen vele van zulke honden enge teringlijers zijn maar de eigenaren ook.

Weg met die moordbakken en hun aso of psycho baasjes
pi_215304388
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:43 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Vind je? Ik vind ze er juist vaak erg intimiderend uitzien, gewoon door die enorme kop/bek van ze :@ .

[ afbeelding ]
Heeft gewoon een blije bakkes O+

En dat te bedenken dat het gewoon moordmachines zijn als ze de kans krijgen -O-
pi_215304488
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 19:53 schreef deedeetee het volgende:
Het zijn dan ook gewoon Facebook-honden, die alleen gekocht worden omdat tokkies massaal foto's van hun staffordshire delen.

Beetje als Paris Hilton en chihuahua's vroegah

En die beesten zijn altijd zo afwezig. brrrr.
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:23:55 #273
78780 deedeetee
pi_215307082
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:40 schreef -Spring het volgende:

[..]
Mijn hond vindt het fantastisch om contact met mensen te maken en geaaid te worden. Helemaal door kinderen.

Wel heb ik nu geleerd dat het blijkbaar erg naïef is om te verwachten dat mensen het melden wanneer hun hond niet te vertrouwen is. Ik ging er blijkbaar ten onrechte van uit dat mensen enkel goedkeuring geven als hun hond hier plezier aan beleeft en deze niet onverwacht zal uitvallen. Laat staan dat ze dit vervolgens dit vervolgens grappig vinden.
Het is toch echt naïef te verwachten dat mensen het altijd weten of hun hónd het wel leuk vind om door jou of je kind geaaid te worden. Het is nog maar de vraag of deze vrouw wel begreep waar jij het over had. Gelukkig heb je er zelf op gelet of de hond het wel leuk vond maar evengoed was het niet slim. Zeker niet bij een als zeer onbetrouwbaar bekend staand ras.
Las toevallig vanochtend in de krant dat plastische chirurgen 2 jaar lang een lijstje van ernstige bijt incidenten bijhielden :

Pitbull-achtigen
Rottweilers
Staffordshires
Herders
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:25:44 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215307089
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 09:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Het is toch echt naïef te verwachten dat mensen het altijd weten of hun hónd het wel leuk vind om door jou of je kind geaaid te worden. Het is nog maar de vraag of deze vrouw wel begreep waar jij het over had. Gelukkig heb je er zelf op gelet of de hond het wel leuk vond maar evengoed was het niet slim. Zeker niet bij een als zeer onbetrouwbaar bekend staand ras.
Las toevallig vanochtend in de krant dat plastische chirurgen 2 jaar lang een lijstje van ernstige bijt incidenten bijhielden :

Pitbull-achtigen
Rottweilers
Staffordshires
Herders
Wat insinueer je nou?
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:08:09 #275
78780 deedeetee
pi_215307479
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 09:25 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat insinueer je nou?
Ik insinueer niet maar zeg gewoon duidelijk dat het dom is om je kind in de buurt van een onbekende hond van een zeer onbetrouwbaar ras te laten komen. En dat de hond waar het hier over gaat bovenaan de lijst staat van de hoog risico honden die door de plastische chirurgen op verzoek van de NVPC is bijgehouden.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:12:52 #276
284411 crew  heywoodu
pi_215307524
quote:

Damn, dat zegt genoeg over de mentaliteit van zo'n...laten we netjes blijven, mens :{
pi_215307553
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 09:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Pitbull-achtigen
Rottweilers
Staffordshires
Herders
Ik ben als kind in mijn gezicht gebeten door een top 4 hond *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:21:06 #278
78780 deedeetee
pi_215307623
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 10:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik ben als kind in mijn gezicht gebeten door een top 4 hond *O*
Hopelijk zonder al te veel zichtbaar letsel ?
Helaas gaan ze bij een kind meestal voor het hoofd/gezicht. Dat zit voor hun ook mooi op bijthoogte immers. Ik zelf ben als kind een paar keer gebeten door een herder. Beide keren een andere hond.
pi_215308475
Ik wist dat ik dit soort reacties kon verwachten, maar toch heb ik ervoor gekozen om mijn kwetsbare verhaal te delen. Natuurlijk voel ik me ook stom en onverantwoordelijk, maar als er door mijn verhaal maar één iemand gewaarschuwd wordt en een beet voorkomt, dan is het het meer dan waard.
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:51:22 #280
438527 MissButterflyy
pi_215308593
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 22:25 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Heeft gewoon een blije bakkes O+

En dat te bedenken dat het gewoon moordmachines zijn als ze de kans krijgen -O-
Als je als baas ze met harde en agressieve hand opvoed ja.
M’n buuv heeft een Stafford en is net zo’n blij en vrolijk ei als mijn cavaliertje.
pi_215309450
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 21:40 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik vind dat niet naïef hoor. Je gaat gewoon uit van de eerlijkheid van zo’n baasje. Die vrouw had gewoon moeten zeggen van doe maar niet, zeker gezien haar reactie daarna. Leek erop alsof ze zo’n reactie van haar hond wel verwachtte.

Maar je kunt er als hondenbezitter natuurlijk nooit honderd procent zeker van zijn dat je hond niet zal uitvallen. Ik word zelf altijd een beetje nerveus als kinderen onze hond willen aaien. Onze hond houdt ook heel erg van aandacht, heeft nog nooit gebeten en laat zich ook prima aaien. Maar toch, het blijft een hond. Meestal ga ik zulke situaties gewoon uit de weg.
pi_215309482
Type baas is echt wel zeer bepalend voor hoe een hond zich gedraagt. Helaas trekken 'stoere' rassen ook vaak 'stoere' baasjes aan die of niks aan opvoeding doen, of graag met prikbanden en grof geweld hun dier strak in de knieholte houden. Beide zijn echt recepten voor ellende imho.

Ik heb ook het idee dat voor veel mensen o.a. herders en rottweilers moeilijker te lezen zijn dan laten we zeggen een labrador. Ze geven wel signalen, maar veel subtieler en slaan daardoor ogenschijnlijk ook sneller om zonder dat je er goed op voorbereid bent, en de schade is groter door de bijtkracht/schudden.

Gehouden als erfhond/waakhond/pakwerker/etc. - wat vaak toch het geval is - heb ik ook de ervaring dat ze soms wat minder conflictvermijdend zijn. In hoeverre hun genetica daarin ook nog meespeelt durf ik niet te zeggen. De manier van socialiseren, manier van houden en de verwachtingen van de mensen en hoe zij de honden zien, zullen ook zeker een rol spelen. Een poedel waar niemand bang voor is, zal heel andere indrukken en ervaringen krijgen van en met mensen dan een herder waar veel passanten snel voor aan de kant gaan. (De laatste tijd hebben we ook wat vaker rottweilers en dobermann's die echt als huishond gehouden worden, en die zijn vaak net zo mak als een Duitse dog...)

Rottweilers en herders zijn in mijn werk dus wel honden waar je eerder heel voorzichtig mee bent en dus ook eerder voorzorgsmaatregelen (muilkorf) bij neemt dan een labrador. Gaat het mis, dan kan het gewoon echt heel lelijk mis gaan. Staffords eigenlijk zelden problemen mee. In elk geval niet meer of minder dan andere rassen. Pitbullachtigen wisselt; ze geven vaak wel heel duidelijke signalen. Soms wat onverwacht een grom, maar die hoor je wel en dan weet je dat je gewoon op je tellen moet passen. Laatste tijd best nog wat 'American Bully XLL's' gehad en dat waren prima dieren. Maar als ze je niet mogen, dan mogen ze je ook echt niet.

De keren dat ik gebeten of echt bijna gebeten ben, zijn gelukkig op één hand te tellen als we het over grotere honden hebben. (Over chihuahua's en jack russels, maltezers en boomertjes laat ik me maar niet uit...) Maar dat was notabene de ene keer door een golden retriever, en de keer dat het raak was door een sharpei/chowchow kruising. Die laatste was dan wat minder onverwacht, maar golden retrievers hebben een 'vriendelijke naam' maar mijn ervaring is vaak toch anders. Ze scheuren je niet gelijk aan stukken, maar ze kunnen echt heel lelijk of onverwacht uit de hoek komen.

Ik denk dat deedee wel een goed punt aanhaalt; zonder de schuld nu bij Spring of Sprin's dochter te willen leggen (dat die vrouw nog begon te lachen is al helemaal absurd!) maar ik ben altijd heel terughoudend met vreemde honden benaderen. Als ze zelf onderzoekend op me af komen vind ik het prima, maar andere honden benader ik altijd met een boog om ze heen als het even kan (is veel minder dreigend in hondentaal dan er recht op af) en ik steek ook wel eens mijn hand uit om te snuffelen, maar weet ook dat het voor een hond niet per se een beleefde begroeting is. (De meeste bijtwonden door honden die ik gezien heb, waren in handen, en vaak op het moment dat de hond benaderd werd.) Dus liever ga ik naast ze staan en laat ik ze bepalen of ze mij willen begroeten, waarbij ik ze de ruimte geef om weg te kunnen lopen.

Het is wel enigszins vergelijkbaar met kinderen gedwongen een rondje langs alle tante's en ooms laten lopen op ene verjaardag; de ouders kunnen wel zeggen dat het prima is, maar heel veel kinderen vinden het eigenlijk heel vervelend. Voor veel honden geldt zo'n gedwongen confrontatie denk ik ook. Dus ook al zijn de bedoelingen goed, en geeft de baas aan dat het OK is, dan laat ik het toch altijd nog bij de hond om te bepalen of deze toe is aan (fysieke) interactie. :)
pi_215309981
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 13:55 schreef Candaasje het volgende:
Laatste tijd best nog wat 'American Bully XLL's' gehad en dat waren prima dieren. Maar als ze je niet mogen, dan mogen ze je ook echt niet.
En wanneer mogen ze je niet? Als je op de verkeerde manier naar ze kijkt?
pi_215310055
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 15:02 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
En wanneer mogen ze je niet? Als je op de verkeerde manier naar ze kijkt?
Dat wisselt per hond natuurlijk. Vaak speelt de benadering wel mee. Maar ook zeker de situatie. Als je bedenkt dat ze zich bij ons (op mijn werk) in een situatie bevinden waarin ze pijn hebben/ziek zijn, ze nergens heen kunnen (zeker niet in een kennel of andere afgesloten ruimte) en wij ze dwingen om behandelingen te ondergaan die niet altijd even prettig zijn (en voor veel best eng, want je kunt het een hond niet uitleggen wat er gaat gebeuren en waarom), valt het me echt bijzonder mee hoe ze 9/10 keer reageren.

Het ging me er dus om dat pitbullachtigen het vaak wél heel duidelijk (vocaal) aangeven, in elk geval in mijn ervaring. Waar andere honden dat lang niet altijd doen. (Alleen de schade bij ene pitbullachtige is vaak groter, ze zijn natuurlijk één bonk spier). Daardoor kunnen we er beter op anticiperen. Die golden die me bijna had, die gaf geen duidelijke waarschuwing. (Die had ook zijn redenen, maar het kostte wel meerdere collega's bijna hun handen juist door het moeilijk kunnen lezen.)
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:34:03 #285
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215311083
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 10:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Hopelijk zonder al te veel zichtbaar letsel ?
Helaas gaan ze bij een kind meestal voor het hoofd/gezicht. Dat zit voor hun ook mooi op bijthoogte immers. Ik zelf ben als kind een paar keer gebeten door een herder. Beide keren een andere hond.
Bij mijn dochter in de kleuterklas zat een jongetje met een heel groot litteken op de wang. In het gezicht gebeten door de pitbull.

Pitbull hoefde niet weg. Pitbull mocht gewoon mee het schoolplein op.

Kutouders, je zult ze maar hebben...
pi_215311204
Gebaseerd op het straabeeld in de wat mindere buurten alhier is mijn theorie dat er een grote overlap is tussen ouders die menen dat een onopgevoede spierbundelhont een geschikt speelmaatje is voor de kids, en zij die tevens vinden dat een fatbike met duidelijk illegaal hoog snelheidspotentieel een acceptabel en nodig vervoersmiddel is voor kroost dat krap aan de brugklasleeftijd heeft bereikt.

Ik zou beiden graag naar een onbewoond eiland sturen.
pi_215311326
Toch wel bijzonder dat de pitbull in de VS vooral ook als gezinshond wordt gehouden. Veel gezinnen met kinderen en pitbuls.
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:27:54 #288
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215311382
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 18:18 schreef Discombobulate het volgende:
Toch wel bijzonder dat de pitbull in de VS vooral ook als gezinshond wordt gehouden. Veel gezinnen met kinderen en pitbuls.
In de VS zitten de asiels afgeladen vol met pitbulls. Kijk op een willekeurige site van eentje en schrik je rot.

Het belachelijkste is wel dat ze om het aandeel wat omlaag te brengen de honden mislabelen als een mix of ronduit een ander ras.
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:35:00 #289
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215313092
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 18:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
In de VS zitten de asiels afgeladen vol met pitbulls. Kijk op een willekeurige site van eentje en schrik je rot.

Het belachelijkste is wel dat ze om het aandeel wat omlaag te brengen de honden mislabelen als een mix of ronduit een ander ras.
Ik las gisteren ergens anders op Fok dat iemand padden ofzo had gegeten als gehakt omdat er een invasie was van die beesten. Ergens in Azië
Zou ook een optie zijn voor pitbulls. Gewoon massaal in pittig gekruid tacovlees omzetten. Lekker voor tijdens Superbowl. Dan gaat het hard :+
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:11:09 #290
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215314352
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 20:35 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik las gisteren ergens anders op Fok dat iemand padden ofzo had gegeten als gehakt omdat er een invasie was van die beesten. Ergens in Azië
Zou ook een optie zijn voor pitbulls. Gewoon massaal in pittig gekruid tacovlees omzetten. Lekker voor tijdens Superbowl. Dan gaat het hard :+
Net als de Skippy-burger in Australië in tijden van kangoeroeplagen.

Ik denk niet dat ik het over mijn hart zou kunnen verkrijgen om hond te eten. Ook geen pitbulls. Ik vind ze vaak erg lief maar onbetrouwbaar.

En ja, het is hypocriet dat ik wel koe etc. eet, dan.
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:13:37 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215314369
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 22:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Net als de Skippy-burger in Australië in tijden van kangoeroeplagen.

Ik denk niet dat ik het over mijn hart zou kunnen verkrijgen om hond te eten. Ook geen pitbulls. Ik vind ze vaak erg lief maar onbetrouwbaar.

En ja, het is hypocriet dat ik wel koe etc. eet, dan.
Gewoon niet melden

Nieuw merk 'I can't believe it's not beef', stuk goedkoper dan rundvlees en mét duurzaamheidssticker erop *O*
pi_215315008
quote:

[..]

Lief is niet het juiste woord. Zag er eentje gedurende mss een jaar als pup. De meeste puppy's zien er wel lief uit. Maar deze zag er steeds onzeker en vooral wat dommig uit, maar met veel te veel energie en lichaamskracht. Dat vind ik een riskante combinatie. En kijk die enorme bek! De baasjes wisten natuurlijk weer niets van opvoeding van de hond. Ik was er duidelijk over: op een galerij moet iedereen gewoon van en naar huis kunnen lopen. Dus ruk de hond niet weg, maar leer hem de bewoners kennen. Zag hem een keer heel blij zo tegen een meisje op springen. Ze wankelde even en was niet bang, wat vooral een kwestie van bord voor de kop was: pakt dieren zo in de houdgreep. Nee, nauwelijks reactie van die baasjes. Blij dat ze hier niet meer wonen, want zij waren duidelijk de bron van de eventuele problemen met deze hond, met weinig kennis van honden in het algemeen, laat staan dit hondenras.
pi_215433536
quote:
Bewoners appartementencomplex doodsbang voor Max: ‘Eigenaar is de hond niet de baas’
Zijn hond was lief en klein toen een Dordtenaar hem als puppy aanschafte. Maar nu de 4-jarige Max groot en sterk is, zijn bewoners van de Siriusflat als de dood voor het in hun ogen bijtgrage beest. Volgens de gemeente is de hond pas nog betrokken geweest bij een bijtincident op de openbare weg.

Het is onrustig in de Siriusflat, waar veel ouderen wonen in iets minder dan zeventig appartementen. Bewoners, onder wie de familie Rijsdijk en Rudi van der Want, zijn ten einde raad. Ze willen af van de uit de kluiten gewassen, gevaarlijk ogende en hard blaffende hond die op de zesde verdieping woont.

,,Ik ben al zes, zeven keer bij de politie geweest, maar er gebeurt niets. Terwijl die hond al zeker drie bewoners heeft gebeten’’, zegt Rudi van der Want. Onder anderen een vrouw van boven de 90 jaar zou daar volgens hem het slachtoffer van zijn geworden. Ook zou het dier het gemunt hebben op andere honden.

Veel bewoners van het complex in de Dordtse wijk Sterrenburg gaan pas naar binnen of naar buiten als ze hebben gecontroleerd of de kust veilig is. Sommigen durven de lift niet meer te nemen en kiezen noodgedwongen voor de trap, bevreesd als ze zijn dat ze de hond tegen het lijf lopen.
Bewoner Van der Want vertrouwt de hond al jaren niet. Andere bewoners zien dat het beest, met het uiterlijk van een American Staffordshire terriër, sinds ongeveer een half jaar agressiever geworden is en tegen mensen opspringt. ,,De eigenaar is de hond niet de baas. We hebben gezien dat hij zich aan een lantaarnpaal vasthield om niet te worden weggetrokken. Als de riem losschiet, dan overleef je het niet. We willen dat de hond uit de flat wordt gehaald.’’

‘Regelmatig meldingen over bijtincidenten’
Woordvoerder Toyah Waijers van de gemeente Dordrecht laat weten dat er via het meldpunt agressieve honden ‘regelmatig meldingen zijn binnengekomen over bijtincidenten in het appartementencomplex’. Ook woordvoerder Daphne de Borst van woningcorporatie Trivire bevestigt dat de hond in het verleden gevaarlijk gedrag (bijtincidenten) heeft laten zien: ,,Samen met handhaving en de politie is er toen ingegrepen en is de eigenaar van de hond verplicht de hond voortaan goed aan te lijnen en te muilkorven. Daar houdt de eigenaar zich tot op heden keurig aan. Dit neemt niet weg dat wij begrijpen dat er bewoners zijn die angstig zijn geworden en dat nog steeds zijn. Uiteraard houden wij de situatie, met behulp van de bewoners, goed in de gaten.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-de-baas~a17b43eba/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 1 november 2024 @ 00:45:28 #294
38496 Perrin
pi_215433545
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 00:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat soort minderbegaafden neemt nooit een Pommetje maar altijd een vecht- en bijtmachine.
  vrijdag 1 november 2024 @ 08:04:31 #295
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215434318
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 00:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe de tijdlijn loopt, maar het lijkt me dat de eigenaar zich niet "keurig" aan de muilkorfplicht houdt als er nog steeds bijtincidenten zijn.

Tevens moet je er niet aan denken wat er gebeurt als zo'n broze bejaarde omver gekegeld wordt door dat bakbeest.
  Spellchecker zondag 3 november 2024 @ 12:12:19 #296
197773 crew  maily
pi_215458805
Meisje (10) thuis in Engeland doodgebeten door de hond van het gezin

quote:
Een 10-jarig meisje is vrijdagmiddag in haar eigen huis in de Engelse regio North Yorkshire overleden nadat ze door de hond van het gezin werd aangevallen en gebeten. Ondanks de inspanning van de hulpdiensten stierf het meisje ter plekke aan haar verwondingen.

Toen de hulpdiensten arriveerden was het beest uit veiligheidsoverwegingen door een familielid vastgezet in een auto, zo liet de politie weten. De hond is daarop in beslag genomen door agenten en naar een kennel gebracht. Daar wordt hij onderzocht als onderdeel van het onderzoek. Het is nog onduidelijk hoe het ongeval kon gebeuren en om welke type hond het gaat.

Een woordvoerder van de North Yorkshire Police zei in een verklaring: ,,Onze gedachten gaan uit naar de familie en vrienden van het meisje in deze vreselijke periode. Agenten steunen de familie terwijl het onderzoek wordt voortgezet. We vragen mensen dringend om niet te speculeren over het incident, de privacy van de familie te respecteren en hen in alle rust te laten rouwen. We zullen meer informatie geven zodra dat mogelijk is.’

Helaas niet het baasje :r

Wel goed van dat familielid om de hond in een auto op te sluiten .....
En toen ging de hond naar een kennel om onderzocht te worden ..... 8)7
pi_215459616
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 12:12 schreef maily het volgende:
Meisje (10) thuis in Engeland doodgebeten door de hond van het gezin
[..]
Helaas niet het baasje :r

Wel goed van dat familielid om de hond in een auto op te sluiten .....
En toen ging de hond naar een kennel om onderzocht te worden ..... 8)7
Heftig hoor. Ben wel benieuwd wat voor soort hond het is geweest overigens.

quote:
Daar wordt hij onderzocht als onderdeel van het onderzoek.
Ben benieuwd wie de hond gaat verhoren :P
  Moderator / Redactie FP zondag 3 november 2024 @ 13:27:51 #298
Brabo Bastard
pi_215460459
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 12:47 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Heftig hoor. Ben wel benieuwd wat voor soort hond het is geweest overigens.
[..]
Ben benieuwd wie de hond gaat verhoren :P
Commissaris Rex.
"Omae wa mou shindeiru."
  Spellchecker zondag 3 november 2024 @ 13:31:24 #299
197773 crew  maily
  zondag 3 november 2024 @ 14:23:06 #300
78780 deedeetee
pi_215460976
pi_215460982
vol