Linkje naar het laatste deel een idee ?quote:
Is toch gewoon gereekst?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Linkje naar het laatste deel een idee ?
Natuurlijk. Moet nog wakker worden.quote:
https://www.gooieneemland(...)ing-op/18902447.htmlquote:Hondengevecht in Soest zorgt voor gewonden. Baasjes lossen het verder onderling op
Soest Een gevecht tussen honden zorgde zaterdagavond aan de Van Goyenlaan in Soest voor gewonden. De eigenaren van de dieren werden meerdere keren gebeten.
De politie was aanwezig met onder andere een hondengeleider om de honden en baasje tot rust te brengen. Ook een ambulance kwam ter plaatse. Hoeveel gewonden er precies zijn gevallen en hoe ernstig de verwondingen waren, kon een woordvoerder van de politie de volgende dag niet zeggen. ,,Het ging in ieder geval om meerdere beten.”
,,Wij hebben het voorval overigens niet verder in onderzoek. De boel is gesust en de betrokken personen lossen het verder onderling op. Het is dus geen politiezaak meer.”
Mooi zo.quote:In het Limburgse Vlodrop is een 14-jarig meisje dinsdagmiddag zwaargewond geraakt nadat zij werd aangevallen door een Rotweiler. Volgens de politie heeft de hond na het incident een spuitje gekregen. Dat meldt de Limburger.
Het meisje liep over haar hele lichaam bijtwonden op nadat zij werd aangevallen op een privéterrein in Vlodrop. „De chirurg in het ziekenhuis van Maastricht die haar heeft geholpen, is bij vijftig gestopt met het tellen van het aantal bijtwonden dat ze heeft. Ze is echt aan flarden gescheurd”, vertelt de opa van het meisje aan de Limburger.
Na de aanval werd het meisje naar het ziekenhuis in Maastricht gebracht. „De rottweiler is meteen na het voorval op verzoek van de eigenaresse geëuthanaseerd”, meldt een woordvoerder van de politie aan de Limburger. Er wordt nog onderzocht of strafrechtelijke vervolging van de eigenaresse van de hond haalbaar is.
de Limburgerquote:Het meisje heeft zichzelf uiteindelijk ingesloten in het hok van de rottweiler om aan de bijtende hond te ontsnappen, vertelt haar opa verder. In die zin heeft ze zichzelf gered. „Maar ze is toegetakeld tot en met, heeft bijtwonden in haar gezicht, armen, benen, overal. Er is dinsdag zelfs even voor haar leven gevreesd. Gelukkig is dat van de baan. Maar ze heeft fysiek en mentaal een heel lange weg te gaan. Er zal onder meer plastisch chirurgie nodig zijn. De hele familie zal het moeilijk krijgen. Deze week zal ze in elk geval nog in het ziekenhuis moeten blijven.”
Tja, het lijkt er vooralsnog op dat de familie verder geen aangifte gaat doen.quote:Op woensdag 4 september 2024 19:10 schreef Djeez het volgende:
Gelukkig is dat beest direct afgemaakt, als doekje voor het bloeden. Hopelijk mag de eigenaresse levenslang kromliggen voor de kosten van de plastische chirurgie, en draait de samenleving er niet voor op
Dat laatste min of meer correct, want het is een dier.quote:Op woensdag 4 september 2024 19:57 schreef livelink het volgende:
Kortom, typisch weer een geval van 'dat doet hij anders nooit' en weer een voorbeeld dat honden nooit te vertrouwen zijn.
Gebeurt idd vaker dat slaperige ouwe honden plots agressief worden.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:17 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben wel benieuwd of die rottweiler wat ouder was. We zien toch best regelmatig dat honden die opeens zulk veranderd en agressief gedrag vertonen, een tumor in het hoofd hebben.
/speculatie
Weet je wat je wèl vaker hoort? Dat de inhoud van een bericht gekaapt wordt door mensen die het punt moeten maken dat pitbulls OnTeREchT gEDeMoNIseErD WoRDuH.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat laatste min of meer correct, want het is een dier.
Maar hier (dit nieuwsbericht) hoor je niet snel iemand over want AlLeEn EnGe PitBullS StAfFoRdS ZijN mOnSTeRS!!!1
Ik denk dat die familie er in elk geval nu genoegen mee neemt omdat de oorzaak van het probleem een spuitje heeft gekregen door een eigenaar die ze kennen en ze weten dat ze nog een lange tijd in de rats zullen zitten rond alle herstel van het meisje.quote:Op woensdag 4 september 2024 19:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, het lijkt er vooralsnog op dat de familie verder geen aangifte gaat doen.
Volgens de opa is zijn kleindochter vaker in Vlodrop te vinden om paard te rijden. "Ze kent de eigenaresse en de hond goed. Ze is een dierenvriend. Bij het aaien van de hond is dat verkeerd gevallen en begon de rottweiler te bijten. Nu reageerde de hond anders dan ze gewend was. Op een gegeven moment wist ze zich los te trekken en heeft ze zich opgesloten in een hondenhok."
De opa noemt het "lastige situatie voor iedereen". Volgens hem kan de eigenaresse er niks aan doen dat de hond zo gereageerd heeft.
https://www.l1nieuws.nl/n(...)-tot-boven-vol-bloed
Kortom, typisch weer een geval van 'dat doet hij anders nooit' en weer een voorbeeld dat honden nooit te vertrouwen zijn.
Dus preventief qlle rotweilers die ouder zijn afmaken?quote:Op woensdag 4 september 2024 20:17 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben wel benieuwd of die rottweiler wat ouder was. We zien toch best regelmatig dat honden die opeens zulk veranderd en agressief gedrag vertonen, een tumor in het hoofd hebben.
/speculatie
Ik denk ook wel dat het slechte reclame is voor die manege.quote:Op woensdag 4 september 2024 21:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat die familie er in elk geval nu genoegen mee neemt omdat de oorzaak van het probleem een spuitje heeft gekregen door een eigenaar die ze kennen en ze weten dat ze nog een lange tijd in de rats zullen zitten rond alle herstel van het meisje.
Gestopt met tellen na 50 beten van zo'n grote hond, mijn hemel zeg...
Nee, maar wel bedenken dat het op oudere leeftijd wel voor kan komen en dus nooit een kind alleen laten. (Maar dat geldt niet enkel voor rottweilers. Ik laat geen enkel van mijn dieren zonder toezicht met kinderen, al is het maar omdat ik beter de signalen kan lezen)quote:Op woensdag 4 september 2024 21:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus preventief qlle rotweilers die ouder zijn afmaken?
Exact.quote:Op woensdag 4 september 2024 22:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, maar wel bedenken dat het op oudere leeftijd wel voor kan komen en dus nooit een kind alleen laten. (Maar dat geldt niet enkel voor rottweilers. Ik laat geen enkel van mijn dieren zonder toezicht met kinderen, al is het maar omdat ik beter de signalen kan lezen)
Ik laat mijn hond ook niet met toezicht met kinderen. Maar dat komt omdat ik zelf geen kinderen heb en dus elk contact met kinderen zou bestaan uit kinderen die op straat vragen "mag ik je hond aaien?". Nee doe maar niet. Heeft de hond zelf geen behoefte aan. En wil ook niet dat ze bijvoorbeeld een kind omver duwt of erger.quote:Op woensdag 4 september 2024 22:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, maar wel bedenken dat het op oudere leeftijd wel voor kan komen en dus nooit een kind alleen laten. (Maar dat geldt niet enkel voor rottweilers. Ik laat geen enkel van mijn dieren zonder toezicht met kinderen, al is het maar omdat ik beter de signalen kan lezen)
Ik heb dat wel eens gezien dat ze het vragen en dan het antwoord niet eens afwachten en dan de hond aaienquote:Op woensdag 4 september 2024 22:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik laat mijn hond ook niet met toezicht met kinderen. Maar dat komt omdat ik zelf geen kinderen heb en dus elk contact met kinderen zou bestaan uit kinderen die op straat vragen "mag ik je hond aaien?". Nee doe maar niet. Heeft de hond zelf geen behoefte aan. En wil ook niet dat ze bijvoorbeeld een kind omver duwt of erger.
Ja zo dom is dat. Okay een hond hoort dan niet direct te bijten, doet die van mij ook niet. Alleen je ziet aan de lichaamstaal dat ze er eigenlijk helemaal geen zin in heeft. En er zijn genoeg honden die daar minder leuk op reageren, want is toch wel aardig in de comfort zone komen.quote:Op woensdag 4 september 2024 23:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik heb dat wel eens gezien dat ze het vragen en dan het antwoord niet eens afwachten en dan de hond aaien
Een hond kan inderdaad agressief reageren als deze pijn heeft. Maar dan zal een tekkel een stuk minder schade aanrichten tov een rottweiler.quote:Op woensdag 4 september 2024 20:17 schreef Candaasje het volgende:
/speculatie
Daar zijn het dan helaas kinderen voor.quote:Op woensdag 4 september 2024 23:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik heb dat wel eens gezien dat ze het vragen en dan het antwoord niet eens afwachten en dan de hond aaien
Goed van die moeder!quote:Op woensdag 4 september 2024 23:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja zo dom is dat. Okay een hond hoort dan niet direct te bijten, doet die van mij ook niet. Alleen je ziet aan de lichaamstaal dat ze er eigenlijk helemaal geen zin in heeft. En er zijn genoeg honden die daar minder leuk op reageren, want is toch wel aardig in de comfort zone komen.
Laatst een kind die op mij en hond af rende "hondje aaien!" en die moeder riep dat kind 3-4x terug, maar kind negeerde alles. Heb toen commando gegeven om te blaffen toen het een meter of 4 van me af was.
Dat hielp wel hopelijk heeft het kind er van geleerd. De moeder zei in ieder geval nog "ik zei toch dat je terug moest komen!"
Ja, maar als die hond bijt is het baasje de lul.quote:Op donderdag 5 september 2024 07:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Daar zijn het dan helaas kinderen voor.
Als jouw hond zo niet-sociaal is, moet je maar op tijd wegtrekken.quote:Op donderdag 5 september 2024 07:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, maar als die hond bijt is het baasje de lul.
Gadverdammequote:Op vrijdag 6 september 2024 08:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als jouw hond zo niet-sociaal is, moet je maar op tijd wegtrekken.
Ik zat gisteravond op het strand en kreeg ook ongevraagd de kop van een Labrador op schoot. Met z’n natte kwijlende bakkes. Baasje nam alle tijd en zag het maar zocht op het terras naar een plek.
Tja.
Ik hou van alles met een hartslag. En vind dieren altijd leuk. Maar niet iedereen is zo. M’n zus zou gillend opgestaan zijn. Ik verbaas me de hele zomer overal hoeveel mensen (ook veel Duitse toeristen) hun hond naar je toe laten komen, tot irritant aan toe.
Een hoop mensen zijn gewoon vervelend. Hou je hond bij je en val anderen niet lastig. Er zijn ook genoeg mensen bang voor een hond.
Toen ik een hond had zorgde ik er oprecht voor dat niemand er last van had. Maar de mens is enorm egoïstisch.
Veel hondenbezitters hebben geen flauw idee hoe je een hond opvoedt. En zijn zelf ook slecht opgevoed.quote:Op vrijdag 6 september 2024 08:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zat gisteravond op het strand en kreeg ook ongevraagd de kop van een Labrador op schoot. Met z’n natte kwijlende bakkes. Baasje nam alle tijd en zag het maar zocht op het terras naar een plek.
Tja.
Ik hou van alles met een hartslag. En vind dieren altijd leuk. Maar niet iedereen is zo. M’n zus zou gillend opgestaan zijn. Ik verbaas me de hele zomer overal hoeveel mensen (ook veel Duitse toeristen) hun hond naar je toe laten komen, tot irritant aan toe.
Een hoop mensen zijn gewoon vervelend. Hou je hond bij je en val anderen niet lastig. Er zijn ook genoeg mensen bang voor een hond.
Toen ik een hond had zorgde ik er oprecht voor dat niemand er last van had. Maar de mens is enorm egoïstisch.
Fijn dat er ook hondenliefhebbers zijn die dit wél snappen. Ze lijken zeldzaam, maar goed om te zien dat ze wél bestaanquote:Op vrijdag 6 september 2024 08:56 schreef Pisces29 het volgende:
Precies dit soort gedrag bewijst mijn statement dat 80% of meer van de hondeneigenaren aso’s zijn.quote:Op vrijdag 6 september 2024 08:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Tja.
Alleen zijn er dus bijna geen goede hondeneigenaren…quote:Op woensdag 4 september 2024 22:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je bedoelt mensen.quote:Op zondag 8 september 2024 09:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Precies dit soort gedrag bewijst mijn statement dat 80% of meer van de hondeneigenaren aso’s zijn.
Dit klopt wel.quote:Op zondag 8 september 2024 09:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je bedoelt mensen.
Lees eens het ergernissen topic.
Kijk in het verkeer, kijk in winkels, kijk als je reist.
Veel mensen zijn dikke egoïsten.
En de katten van de buren in m’n tuin en hysterische kleuterjongetjes in de winkel wil ik ook geen last van hebben omdat mama toekijkt.
De mens heeft gewoon weinig fatsoen.
Alleen kleine hondjes houden dan? Die heerlijke verdraagzame Jack Russels en Teckels.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:27 schreef de_boswachter het volgende:
En het was toch zo’n lieve hond!
Zijn er al reacties op internet te vinden dat dit aan de opvoeding door de eigenaar ligt? Verbieden dit soort kutbeesten.
Ik heb niks met honden en ik moet zeggen dat de meeste mensen die ik tegenkom hun hond wel strak bij zich houden. Dit zijn ook wel overwegend senioren.quote:Op zondag 8 september 2024 09:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Alleen kleine hondjes houden dan? Die heerlijke verdraagzame Jack Russels en Teckels.
Ik ga veel hardlopen in het bos en daar hebben mensen met hond echt lak aan andere mensen.quote:Op zondag 8 september 2024 09:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik heb niks met honden en ik moet zeggen dat de meeste mensen die ik tegenkom hun hond wel strak bij zich houden. Dit zijn ook wel overwegend senioren.
Aan de andere kant: het bos is wel een plek waar een goed getrainde hond die luistert in mijn ogen best een keer los mag.quote:Op zondag 8 september 2024 09:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ga veel hardlopen in het bos en daar hebben mensen met hond echt lak aan andere mensen.
Een beetje in de categorie wielrenners.
Wederom: de mens is egoïstisch.
Oh dat klopt. Komt zo'n beest ineens op je af rennen. Ik beschouw het zowat als een aanval.quote:Op zondag 8 september 2024 09:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ga veel hardlopen in het bos en daar hebben mensen met hond echt lak aan andere mensen.
Een beetje in de categorie wielrenners.
Wederom: de mens is egoïstisch.
Natuurlijk mag die hond los, als hij dat goed kan.quote:Op zondag 8 september 2024 09:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Aan de andere kant: het bos is wel een plek waar een goed getrainde hond die luistert in mijn ogen best een keer los mag.
Met mijn eigen hond zou ik het niet doen. Die gaat te veel zijn neus achterna.
En ook niet in het seizoen als er reekalfjes zijn. Maar er zijn echt wel honden die netjes in de buurt van hun baas blijven. De hond van mijn buurvrouw bv blijft altijd een paar meter voor of achter haar. Die van mij rent vrolijk alle kanten op en rent zo onder een auto. Die laat ik zelden los.
Tijdje terug, vriendin was aan het rollerskiën, komen er uit het niks twee best grote honden op haar af rennen die om haar benen heen liepen te blaffen. Vrouw op het gemakje die kant op wandelend, 'ze doen niks hoor, haha!'. Flikker lekker op met je 'ze doen niks', hou gewoon je dieren onder controle..quote:Op zondag 8 september 2024 10:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Natuurlijk mag die hond los, als hij dat goed kan.
Ik ben gek op honden maar tijdens het hardlopen wil ik alleen rennen. Ik moet met regelmaat stoppen voor een springende hond of een rollijn, terwijl mensen me van 50 meter al zien aankomen. Vaak ook mensen druk in gesprek.
En als je dan veel geluk hebt krijg je een enkele keer sorry.
Ik wandel ook wel eens met vrienden die wel wat banger zijn (of een blessure aan het been hebben). Krijg je een volle sprong van een hond tegen je op.
Echt niet leuk.
Die skies lijken me wel vrij lastig op een pad. Is er dan nog ruimte voor überhaupt iemand om te passeren?quote:Op zondag 8 september 2024 10:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tijdje terug, vriendin was aan het rollerskiën, komen er uit het niks twee best grote honden op haar af rennen die om haar benen heen liepen te blaffen. Vrouw op het gemakje die kant op wandelend, 'ze doen niks hoor, haha!'. Flikker lekker op met je 'ze doen niks', hou gewoon je dieren onder controle..
Hoe vriendin het hoofd koel hield weet ik niet, ik zou echt al lang uitgehaald hebben met die langlaufstokken (weet ik, niet het slimst, maar angst doet rare dingen met je).
Zeker! Als er iemand aan komt of ze moet iemand passeren houdt ze ze gewoon parallel en dan is het niet breder dan als je gewoon wandelt. Ik snap wel dat honden er soms op aan slaan, want het is iets wat ze waarschijnlijk nooit gezien hebben (of, aangezien ze het hier al jaren doet, wat ze weer vergeten zijn ), maar als je hond er op af rent, hou hem dan onder controle...en als je dat niet kunt, hou hem dan aan de lijn.quote:Op zondag 8 september 2024 10:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die skies lijken me wel vrij lastig op een pad. Is er dan nog ruimte voor überhaupt iemand om te passeren?
Zeker als je twee honden hebt mag je ze wel bij je houden. Of bij je roepen zodra er anderen zijn (want ik snap dat je je honden lekker wil laten lopen, maar als we rekening met elkaar houden kan iedereen sporten en honden uitlaten).quote:Op zondag 8 september 2024 10:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker! Als er iemand aan komt of ze moet iemand passeren houdt ze ze gewoon parallel en dan is het niet breder dan als je gewoon wandelt. Ik snap wel dat honden er soms op aan slaan, want het is iets wat ze waarschijnlijk nooit gezien hebben (of, aangezien ze het hier al jaren doet, wat ze weer vergeten zijn ), maar als je hond er op af rent, hou hem dan onder controle...en als je dat niet kunt, hou hem dan aan de lijn.
Hetzelfde meegemaakt helaas.quote:Op zondag 8 september 2024 10:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Ja, dat hoor ik ook heel vaak als er een blaffend beest op mijn hondje afkomt: hij doet niks hoor. Ik zeg altijd: weet je het zeker? Want mijn hond is toch echt door een andere hond in zijn snoet gebeten waarvan de eigenaar ook zei dat ie niks doet. En dan is het: ohhhh, dat doet ie anders noooooiit.
Katten zijn ook kut.quote:Op zondag 8 september 2024 09:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je bedoelt mensen.
Lees eens het ergernissen topic.
Kijk in het verkeer, kijk in winkels, kijk als je reist.
Veel mensen zijn dikke egoïsten.
En de katten van de buren in m’n tuin en hysterische kleuterjongetjes in de winkel wil ik ook geen last van hebben omdat mama toekijkt.
De mens heeft gewoon weinig fatsoen.
Zo vaak gehad met fietsen. Superkut.quote:Op zondag 8 september 2024 10:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tijdje terug, vriendin was aan het rollerskiën, komen er uit het niks twee best grote honden op haar af rennen die om haar benen heen liepen te blaffen. Vrouw op het gemakje die kant op wandelend, 'ze doen niks hoor, haha!'. Flikker lekker op met je 'ze doen niks', hou gewoon je dieren onder controle..
Hoe vriendin het hoofd koel hield weet ik niet, ik zou echt al lang uitgehaald hebben met die langlaufstokken (weet ik, niet het slimst, maar angst doet rare dingen met je).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |