Speelmaatje van mijn hond is een rottweiler, is echt een schat van een hond.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 12:48 schreef livelink het volgende:
Rottweilers horen toch wel echt tot de honden waar ik met een hele grote boog omheen loop.
Pas wel op met knuffelen he? Ik heb ergens gelezen dat dat zomaar mis kan gaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 12:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Speelmaatje van mijn hond is een rottweiler, is echt een schat van een hond.
99 van de 100 honden in deze topicreeks zijn echt schatten van hondenquote:Op dinsdag 22 juli 2025 12:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, ik ken ook een AmStaff die een schatje is, maar ik wil niet dat hij hier tegelijk met mijn kleinkinderen is.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 12:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik reageerde op degene die ik quote.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:14 schreef maily het volgende:
[..]
99 van de 100 honden in deze topicreeks zijn echt schatten van honden![]()
Ik ken alleen maar enorm lieve Rottweilers, maar daar zitten ook echt goede baasjes aan vast. Op straat zie ik weleens anders en dan komt die boog er bij mij ook. Sowieso, al hebben ze een dwergpoedel, als de energie van hond/baasje niet leuk is dan steek ik wel even over.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:12 schreef deedeetee het volgende:
Gelukkig beet hij de vrouw en niet het nichtje. Ik loop ook met een boog om dat ras heen. Ik weet dat ze niet altijd onbetrouwbaar zijn maar het idee alleen al....
Ik neem een polarisatie waarquote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:38 schreef phpmystyle het volgende:
Laat ik ook eens positief zijn.
De laatste jaren heb ik het "gevoel" dat honden meer aangelijnd zijn en méér onder appel van de eigenaar staan.
Delen anderen dat ook?
Ook de grote gevaarlijke honden zijn over het algemeen aangelijnd. Ik loop savonds zelfs over straat zonder pepper als ik geen jas aan heb (heb ik bijnan ooit in de zomer) omdat ik het wel vertrouw. Misschien toch een positieve ontwikkeling.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik neem een polarisatie waar
Nee serieus, het is of het één of het ander lijkt wel. Of het zijn keurige mensen met goed opgevoede honden (het overgrote merendeel) of er is werkelijk niks mee te beginnen en dat gedrag is dan meteen heel excessief.
quote:Hoe vaak worden bezorgers gebeten?
PostNL laat weten dat het totale aantal incidenten stabiel is, met zo'n 200 beten per jaar. Het bedrijf ziet een toename van het aantal beten bij de pakketbezorgers en een afname bij de postbezorgers.
DHL ziet sinds vorig jaar een sterke stijging. In 2022 ging het om 30 bijtincidenten, in 2023 om 62 beten, vorig jaar om 109 incidenten en dit jaar ging het tot nu toe 66 keer mis.
DPD registreert sinds 2023 het aantal bijtincidenten vanwege het toenemende aantal meldingen. In 2023 ging het om 11 beten, vorig jaar om 23 incidenten en dit jaar waren het er tot nu toe 5.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |