abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220393631
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 08:26 schreef quo_ het volgende:

[..]
En ik heb me nog serieus afgevraagd of ik er niet te hard in ging met mijn post ..............
Als (voormalig) hondeneigenaar en liefhebber vind ik dat je echt alles moet doen om te voorkomen dat zoiets kan gebeuren. Doet jouw hond toch iets, dan ben je wat mij betreft net zo schuldig als wanneer je zelf je tanden in iemand zet. Je loopt rond met een potentieel moordwapen en daar moet je je altijd bewust van zijn, ook als je denkt dat je hond goed getraind is of je de mensen om je heen goed geïnstrueerd hebt.

Maat van me heeft een Stafford. Toen ik die aan het aaien was viel hij naar me uit, ik trok mijn hoofd net op tijd weg.

"Ja, zegt hij, je moet hem niet op die plek aaien want daar is zijn huid geïrriteerd. Dat had ik toch verteld?"

Ja maat, een half jaar geleden. Maar als dat beest zo reageert op ongemak, dan verdient hij gewoon een spuitje.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 08:35:58 #52
80382 manny
30 is best veel
pi_220393652
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 08:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Als (voormalig) hondeneigenaar en liefhebber vind ik dat je echt alles moet doen om te voorkomen dat zoiets kan gebeuren. Doet jouw hond toch iets, dan ben je wat mij betreft net zo schuldig als wanneer je zelf je tanden in iemand zet. Je loopt rond met een potentieel moordwapen en daar moet je je altijd bewust van zijn, ook als je denkt dat je hond goed getraind is of je de mensen om je heen goed geïnstrueerd hebt.

Maat van me heeft een Stafford. Toen ik die aan het aaien was viel hij naar me uit, ik trok mijn hoofd net op tijd weg.

"Ja, zegt hij, je moet hem niet op die plek aaien want daar is zijn huid geïrriteerd. Dat had ik toch verteld?"

Ja maat, een half jaar geleden. Maar als dat beest zo reageert op ongemak, dan verdient hij gewoon een spuitje.
Ben je goed weggekomen.

En heeft je maat zijn have liter energie drank even op de salontafel gezet en hem naar de dierenarts gebracht voor een spuitje?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_220394776
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 08:35 schreef manny het volgende:

[..]
Ben je goed weggekomen.

En heeft je maat zijn have liter energie drank even op de salontafel gezet en hem naar de dierenarts gebracht voor een spuitje?
Hahaha, nee. We hebben ons biertje opgedronken en een goede avond gehad. Maar mijn kinderen komen daar niet meer over de vloer en dat heb ik hem ook uitgelegd. Hij vindt dat onzin, maar respecteert mijn mening zoals ik zijn onvoorwaardelijke liefde voor die kuthond accepteer.

We zijn al 30 jaar beste vrienden, hoewel we totaal verschillende mensen zijn. Dat werkt alleen als je af en toe geeft en neemt.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 10:59:15 #54
80382 manny
30 is best veel
pi_220394842
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hahaha, nee. We hebben ons biertje opgedronken en een goede avond gehad. Maar mijn kinderen komen daar niet meer over de vloer en dat heb ik hem ook uitgelegd. Hij vindt dat onzin, maar respecteert mijn mening zoals ik zijn onvoorwaardelijke liefde voor die kuthond accepteer.

We zijn al 30 jaar beste vrienden, hoewel we totaal verschillende mensen zijn. Dat werkt alleen als je af en toe geeft en neemt.
Dat tyfusmormel probeert in je hoofd te bijten vriend.
pi_220394850
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 10:59 schreef manny het volgende:

[..]
Dat tyfusmormel probeert in je hoofd te bijten vriend.
Klopt. Het is een kut beest.
pi_220397261
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 11:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Klopt. Het is een kut beest.
Het is dus alsof je vriend een pistool op je hoofd afvuurde, maar miste.
pi_220399142
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 15:45 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Het is dus alsof je vriend een pistool op je hoofd afvuurde, maar miste.
Nee, want hij stuurde hem niet op me af. Dat is het verschil tussen poging tot moord en poging tot doodslag. Het is meer alsof hij landmijnen in zijn gang heeft rondslingeren en ik er net naast trap.

Evengoed best slordig natuurlijk.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 19:52:40 #58
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220399964
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 18:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nee, want hij stuurde hem niet op me af. Dat is het verschil tussen poging tot moord en poging tot doodslag. Het is meer alsof hij landmijnen in zijn gang heeft rondslingeren en ik er net naast trap.

Evengoed best slordig natuurlijk.
Je doet je nickname geen eer aan eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 21 maart 2026 @ 21:48:51 #59
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220401110
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 08:20 schreef quo_ het volgende:
En daar loop je lekker op straat met je hondje naast je en je kind in de draagzak. Komt er zo'n rotbeest uit een tuin zetten die zowel de hond als de baby begint aan te vreten.

Afschieten dat soort kutbeesten en de eigenaar naar een heropvoedingskamp.

https://www.rtvdrenthe.nl(...)ldingen-bij-gemeente
Dit is dan gekmakend:
quote:
Ook kwamen er tot nu toe vijf meldingen over de honden binnen bij de gemeente Coevorden.
quote:
De gemeente zegt verder in gesprek te zijn met de eigenaar over het tijdelijk afstaan van de honden om ze te laten onderzoeken op hun gedrag. Als er meer ernstige incidenten worden gemeld, kan het zo ver komen dat de honden definitief in beslag worden genomen.
Moet er eerst een baby echt dood of zo? Of is het pas vanaf 10 incidenten interessant om te gaan handhaven!?

Ik snap zo'n eigenaar ook niet. Als dit gebeurt na al eerdere incidenten, dan lijkt het me tijd om conclusies te trekken.

:r
  zondag 22 maart 2026 @ 08:22:41 #60
80382 manny
30 is best veel
pi_220402980
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 21:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit is dan gekmakend:
[..]
[..]
Moet er eerst een baby echt dood of zo? Of is het pas vanaf 10 incidenten interessant om te gaan handhaven!?

Ik snap zo'n eigenaar ook niet. Als dit gebeurt na al eerdere incidenten, dan lijkt het me tijd om conclusies te trekken.

:r
Eens. Dat je even die signalen uit de buurt wil checken en wat getuigen horen rond het incident is logisch. Die vader heet Damian, en dat kind heet Hailey, ik zeg niets verder

Maar als basisregel:

ALS hond bijt mens, DAN hond spuitje EN eigenaar straf.

Jaja, inbrekers en overvallers enzovoort. dat snappen we ook wel.
pi_220403460
quote:
19s.gif Op zondag 22 maart 2026 08:22 schreef manny het volgende:
Die vader heet Damian, en dat kind heet Hailey, ik zeg niets verder
Ik snap werkelijk niet waar dit op slaat. Damian is van Griekse oorsprong maar een volstrekt normale naam in de tijd dat de vader geboren werd en Hailey is weliswaar een Amerikaanse naam maar dat is nog van voor de tijd van Trump neem ik aan. De achternaam van de familie is Derks, veel Hollandser krijg je het niet.

Sowieso slaat het natuurlijk nergens op om mensen te beoordelen op een naam.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  zondag 22 maart 2026 @ 10:13:13 #62
80382 manny
30 is best veel
pi_220403475
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 10:09 schreef 215 het volgende:

[..]
Ik snap werkelijk niet waar dit op slaat. Damian is van Griekse oorsprong maar een volstrekt normale naam in de tijd dat de vader geboren werd en Hailey is weliswaar een Amerikaanse naam maar dat is nog van voor de tijd van Trump neem ik aan. De achternaam van de familie is Derks, veel Hollandser krijg je het niet.

Sowieso slaat het natuurlijk nergens op om mensen te beoordelen op een naam.
Just checking:

Wat maakt het uit dat Derks een Hollandse naam is dan? Zegt dat wel wat?
pi_220403532
quote:
19s.gif Op zondag 22 maart 2026 10:13 schreef manny het volgende:

[..]
Just checking:

Wat is nou de reden van de bijzin? Het zal wel suggestief bedoeld zijn maar ik kan er helemaal niets van maken wat je nu bedoeld te beledigen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_220404067
quote:
19s.gif Op zondag 22 maart 2026 10:13 schreef manny het volgende:

[..]
Just checking:

De man heet dus Damian Derks? Dat is echt heel sneu voor de goede man.
pi_220404122
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 10:21 schreef 215 het volgende:

[..]
Wat is nou de reden van de bijzin? Het zal wel suggestief bedoeld zijn maar ik kan er helemaal niets van maken wat je nu bedoeld te beledigen.
Vreemd ook om het slachtoffer in de licht te bezien.
  zondag 22 maart 2026 @ 12:45:19 #66
80382 manny
30 is best veel
pi_220404320
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 10:21 schreef 215 het volgende:

[..]
Ik check altijd namen, om een beetje een idee te krijgen. Zal mijn afwijking zijn hoor.

Is dat wetenschappelijk onderbouwd, of onderdeel van het politierapport: nee.

Bedoel ik daarmee dat het minder sneu is voor vader of dochtertje? Nee.

Zegt het mij iets over de setting daar in Coevorden dat deze lieden deze namen hebben: ja.

Niet meer en niet minder. Een ander kijkt wellicht even op google streetview om een beeld te krijgen van waar zich dit afspeelt, en weer een ander maakt het geen bal uit.

Dus dat.
  maandag 30 maart 2026 @ 23:56:07 #67
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220471365
https://www.bbc.com/news/articles/cewzw812dd1o

Interessant artikel over de uitwerking van het verbod op XL-bully's in het VK. Bijna de helft van de ernstige bijtincidenten vorig jaar was door dat type hond, dat naar schatting 0,5% van alle honden daar bedraagt.

De observatie van de mensen in het artikel is vooral dat de wetgeving meer toegespitst moet worden op de eigenaren, of om ongeveer met de woorden van de moeder van een dodelijk slachtoffer te spreken: "Voor een vuurwapen moet je een vergunning en een keuring door, waarom zou je wel zo'n gevaarlijke hond mogen hebben zonder enig toezicht of kader?"
  dinsdag 31 maart 2026 @ 07:15:31 #68
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220471749
Ik vind vooral een heel angstaanjagend artikel en ook een voorbeeld dat zelfs een ban totaal niet helpt.
En dit begrijp ik al helemaal niet.

quote:
Dogs seized because of a criminal allegation - where owners have breached exemptions or the animal has been involved in an attack - must remain in the kennels until criminal proceedings are concluded. The dogs are then returned or put down.

Mark says that 85% of such cases in his kennels result in the dog being returned to its owner.

"Some of these dogs shouldn't be going home… that terrifies me, that they're going to be coming back in. And dogs have gone home that have bitten and come back," he says.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')