Ootjequote:Op donderdag 26 september 2024 02:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar deze trendy (vecht) honden zijn toch over hun hoogtepunt heen?
Ik zie ze zelf nergens meer, in tegenstelling tot een paar jaar geleden. Zitten ze nu in asiels of zijn velen afgemaakt bij dierenartsen?
Op Marktplaats breek je haast je nek over de advertenties voor Bully XL-, Pocket Bully- en American Bully pups.quote:Op donderdag 26 september 2024 02:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar deze trendy (vecht) honden zijn toch over hun hoogtepunt heen?
Ik zie ze zelf nergens meer, in tegenstelling tot een paar jaar geleden. Zitten ze nu in asiels of zijn velen afgemaakt bij dierenartsen?
Goed punt wel. Mijn moeder zei altijd "die is banger voor jou dan jij voor hem". En inderdaad, panisch om één wolf terwijl honden veel meer letsel toebrengen en naar wat ik begrijp ook best wat vee doden.quote:Op donderdag 26 september 2024 17:19 schreef tong80 het volgende:
En het absurd is dat men bang is voor één wolf die vrijwel niks doet.
Ik vind het vooral absurd dat deze beroepsgroep zelf maar is begonnen met het inventariseren en bijhouden van de ernstige bijtincidenten en de achtergronden omdat de landelijke handhaving structureel niet thuis geeft.quote:Op donderdag 26 september 2024 17:19 schreef tong80 het volgende:
Gisteren een letsel chirurg op tv. Dat het helemaal uit de hand aan het lopen is met ernstige gevallen. En het absurd is dat men bang is voor één wolf die vrijwel niks doet.
Dat is toch et veel dingen het geval. Het moet tegenwoordig uit de maatschappij komen. Ze doen daar geen flikke om.....nu stop ik met typen. Anders ga ik lullen als een PVVer maar je snapt wat ik bedoel. Het is dieptriest.quote:Op donderdag 26 september 2024 17:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind het vooral absurd dat deze beroepsgroep zelf maar is begonnen met het inventariseren en bijhouden van de ernstige bijtincidenten en de achtergronden omdat de landelijke handhaving structureel niet thuis geeft.
"Ok, ik weet dat ik mijn hond niet onder controle heb en deze best gevaarlijk is dus ik laat hem wat later uit"quote:Op donderdag 26 september 2024 14:01 schreef Berkery het volgende:
'die laat hij na 7 uur uit als het niet zo druk is'.
Maar als iedere hondenbezitter dat doet is het ; s avonds raak.quote:Op donderdag 26 september 2024 18:04 schreef Twiitch het volgende:
[..]
"Ok, ik weet dat ik mijn hond niet onder controle heb en deze best gevaarlijk is dus ik laat hem wat later uit"
Most responsible pitbull owner award. Goud waard.
Het begrip no-go zone na een bepaald tijdstip krijgt zo ook een nieuwe dimensie.quote:Op donderdag 26 september 2024 18:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar als iedere hondenbezitter dat doet is het ; s avonds raak.
Gelukkig het eigen baasje.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Niet alleen in Nederland.
Stout hondje in Australie
quote:
Ja. Thuiswerken. Ik moet NU een hond.quote:Op zondag 13 oktober 2024 08:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Triest. Tsja, in de corona pandemie hebben veel mensen ondoordacht een puppie aangeschaft en daar komen nu de problemen uit voort. Staat in het artikel.
Zo jammer.quote:Op zondag 13 oktober 2024 08:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Triest. Tsja, in de corona pandemie hebben veel mensen ondoordacht een puppie aangeschaft en daar komen nu de problemen uit voort. Staat in het artikel.
Ik begreep dat toen ook niet hoor. Helemaal omdat ik de weloverwogen keuze voor een hond heb gemaakt. Ben gestopt met feesten en op vakantie gaan.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zo jammer.Dachten mensen dan echt dat dat doodse leven eeuwig zou duren? (Nee dan denk ik waarschijnlijk te ingewikkeld.
Ze dachten vast niet vooruit.)
quote:Steeds meer honden worden na een bijtincident door de politie bij hun baasjes weggehaald. In 2023 nam de politie bijna twee keer zoveel honden in beslag om bijtincidenten dan in de voorgaande jaren, blijkt uit cijfers die het ANP opvroeg bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).
Honden die door de politie in beslag worden genomen, komen onder andere terecht bij de RVO, een overheidsorganisatie die het beheer van in beslag genomen goederen regelt. Volgens de wet worden dieren zoals honden gezien als goederen. Vorig jaar nam de politie 164 honden in beslag na een bijtincident, tegenover gemiddeld zo'n tachtig per jaar in de jaren daarvoor. Dit jaar staat de teller tot nu toe op ruim negentig.
Door corona
Tijdens de coronaperiode steeg de vraag naar honden enorm, wat leidde tot een grote groei in de commerciële handel. Volgens een deskundige van de faculteit Diergeneeskunde aan de Universiteit Utrecht heeft dit geleid tot een toename van angstige honden. "Reguliere fokkers konden de vraag niet bijbenen, waardoor commerciële fokkers met doorgefokte honden op de markt kwamen en meer zwerfhonden naar Nederland zijn gehaald."
Een 'tbs-kliniek' voor bijthonden blijkt succesvol, zo is te zien in deze reportage uit juni: zie nieuwslink
Daarnaast hadden veel puppy's tijdens de pandemie onvoldoende sociaal contact met mensen en andere honden, wat bij sommige honden tot gedragsproblemen heeft geleid. "Die problemen kunnen agressief gedrag veroorzaken en kunnen resulteren in bijtgedrag." De deskundige verwacht dat het aantal incidenten de komende twee jaar nog hoog zal blijven, maar daarna zal afnemen.
Jaarlijks wordt ongeveer 20 procent van alle in beslag genomen honden weggehaald bij hun baasje om een bijtincident. De rest wordt voornamelijk om verwaarlozing en mishandeling in beslag genomen. Uit cijfers die het ANP opvroeg bij de politie blijkt dat die sinds de pandemie veel vaker moet ingrijpen. In de eerste acht maanden van dit jaar haalde zij 535 honden weg bij hun eigenaren, zeven keer zoveel als in dezelfde periode in 2018.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ld-na-bijtincidenten
Ik vind ze er enorm lief uitzien vaak eigenlijk. Iemand die ik ken heeft er twee en zorgt er echt perfect voor. Die beesten zien er prachtig uit. Glanzende vacht, mooi gewicht, heldere ogen.quote:
Vind je? Ik vind ze er juist vaak erg intimiderend uitzien, gewoon door die enorme kop/bek van zequote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind ze er enorm lief uitzien vaak eigenlijk. Iemand die ik ken heeft er twee en zorgt er echt perfect voor. Die beesten zien er prachtig uit. Glanzende vacht, mooi gewicht, heldere ogen.
Maar ik vertrouw ze voor geen meter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |