abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214730134

Bassie en Adriaan is een van de succesvolste duo's uit de Nederlandse televisiegeschiedenis. Generaties kinderen groeiden op met hun avonturenseries op televisie. De series zijn in verschillende uitgaves verkrijgbaar op videoband, waar met name de oude banden gewild zijn onder liefhebbers vanwege de klassieke achtergrondmuziek. In latere uitgaves is de muziek vervangen door nieuwe, op elkaar aansluitende maar ook meer generieke achtergrondmuziek van Bert Smorenburg.

Bassie en Adriaan tourden ook door het land met een Lachspektakelshow en hadden in de jaren 70 en 80 zelfs hun eigen circus. Samen met theatergrootheid Joop van den Ende maakten ze deel uit van de top van de Nederlandse varieté. In 2003 maken ze bekend te stoppen als televisieduo, het einde van een tijdperk. De afscheidstournee moet vroegtijdig worden afgebroken omdat bij Aad van Toor (Adriaan) kanker wordt ontdekt. Gelukkig herstelt hij en in de jaren erna maken Bassie en Adriaan nog regelmatig hun entree op film en televisie.

Op het moment leidt Bas een teruggetrokken bestaan in verband met een verslechterde gezondheid en renteniert Adriaan in Spanje. Beide heren schreven een boek, waarin met name in het boek van Aad behoorlijk wat vuile was wordt buiten gehangen over eigenlijk, ehh, nou ja iedereen waar ze ooit mee hebben samengewerkt. Alles is voor Bassie (En Aad), is wel zo'n beetje een treffende samenvatting.

Een overzicht van de bekende televisieseries: De Plaaggeest, Het geheim van de sleutel, De diamant, De Huilende Professor, Het geheim van de schatkaart, De verdwenen kroon, De geheimzinnige opdracht (Europa) en De reis vol verrassingen (Amerika)

Een overzicht van de pikkeboeven waar het duo het regelmatig mee aan de stok kreeg:

Officiële website:
www.bassie-adriaan.nl
YouTube-kanaal:
https://www.youtube.com/user/bassieadriaanchannel
pi_214732891
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:16 schreef whY... het volgende:

[..]
Die banden waren onwijs duur, alles in Nederland was nog gemaakt op live televisie en alles eenmalig uitzenden. Als je dan als productie niet voldoende geld hebt dan neem je het volgende seizoen eroverheen op.

Soms worden er nog oude banden uit archieven gevonden die verkeerd gelabeld zijn, of nog een deel origineel hebben staan. Er zijn in televisieland ook wat branden geweest en film schijnt erg goed te branden dus zelfs in het blik bleef daar niks van over.

Niemand uit die tijd had kunnen weten dat ja zuster, hamelen, zevensprong etc zo iconisch zou zijn en daarmee de moeite waard werd om te bewaren. Tegenwoordig kan je veel makkelijker dingen bewaren, het kost nagenoeg geen fysieke ruimte meer met digitale opslag.
Dat lees je helaas wel vaker met series uit die tijd, ook internationaal. Als de oorspronkelijke film nog goed bewaard is, kan je mooie dingen qua restaureren doen maar in die tijd werd er niet altijd aan gedacht. Het werd immers puur voor uitzenden op TV gemaakt en thuis versies zoals videobanden en dvds waren er nog niet.

Ik verwacht zelf dat we met vorderende techniek in de toekomst ook minder materiaal behoorlijk kunnen restaureren maar tot dusver is die techniek nog niet ver genoeg voor een echt goed resultaat qua media.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:34:05 #3
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_214733893
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 20:34 schreef Writersright het volgende:

[..]
Dat lees je helaas wel vaker met series uit die tijd, ook internationaal. Als de oorspronkelijke film nog goed bewaard is, kan je mooie dingen qua restaureren doen maar in die tijd werd er niet altijd aan gedacht. Het werd immers puur voor uitzenden op TV gemaakt en thuis versies zoals videobanden en dvds waren er nog niet.

Ik verwacht zelf dat we met vorderende techniek in de toekomst ook minder materiaal behoorlijk kunnen restaureren maar tot dusver is die techniek nog niet ver genoeg voor een echt goed resultaat qua media.
De enige redding die er eventueel is zijn hoge kwaliteit films, als die origineel opnieuw worden ingescand heb je je een hogere kwaliteit dan vhs en dvd van vroeger. Originele film staat ~gelijk aan 4k, en of 2,4K dus dat zijn knappe resoluties.

Voor B&A geldt dit volgens mij niet, ze hebben een aantal mooie tapes gebruikt waar je volgens mij wel goede HD uit kan scannen maar ook tapes waar je niks meer van kan opschalen.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_214735131
Geef ons kwaliteit film met de originele muziek graag :9~
pi_214736028
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 07:02 schreef Mip1988 het volgende:
Bot gezegd krijg je de originele muziek niet zolang Aad nog leeft.
pi_214736055
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 22:34 schreef whY... het volgende:

[..]
De enige redding die er eventueel is zijn hoge kwaliteit films, als die origineel opnieuw worden ingescand heb je je een hogere kwaliteit dan vhs en dvd van vroeger. Originele film staat ~gelijk aan 4k, en of 2,4K dus dat zijn knappe resoluties.

Voor B&A geldt dit volgens mij niet, ze hebben een aantal mooie tapes gebruikt waar je volgens mij wel goede HD uit kan scannen maar ook tapes waar je niks meer van kan opschalen.
Probleem wat er nog extra bijkomt is dat restauraties van materiaal wat niet in optimale conditie is, nog flink kan kosten. Als Aad dit al niet deed met de dvds die rond 2000 uitkwamen dan verwacht ik dat dat nu ook niet zal gebeuren.
Zelfs simpele zaken zoals kleurcorrectie kan al veel doen bij de oudere series.
pi_214738412
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_214741743
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 07:02 schreef Mip1988 het volgende:
In het vorige deel heb ik dit ook bepleit, maar ondanks de gewonnen zaak tegen Klaris is de originele muziek helaas weg. Jammer dat sommige liedjes door Smorenburg niet goed zijn afgewerkt, al vind ik het Griekenland-thema wel een mooi stukje vakwerk.
pi_214743698
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:55 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
In het vorige deel heb ik dit ook bepleit, maar ondanks de gewonnen zaak tegen Klaris is de originele muziek helaas weg. Jammer dat sommige liedjes door Smorenburg niet goed zijn afgewerkt, al vind ik het Griekenland-thema wel een mooi stukje vakwerk.
Als ze echt zouden willen zouden ze de muziek er in kunnen zetten, via de originele tapes of via een recreatie. Aad is echter van mening dat de nabewerking de definitieve versie is.
pi_214750519
Ik heb het ff voor Adriaan uitgerekend :

12+4+37+48 = 101

:s)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_214762359
Eigenlijk zou er ook een Bassie en Adriaan rewatch podcast moeten zijn, of een goed achter-de-schermen boek. (Een objectief boek, dus niet dat van Aad) De productie van de series is interessant, zoals in vele topics besproken hier, en het zou superinteressant zijn om al die kennis in de een of andere vorm gebundeld te zien. De inzichten en kennis die sommigen hier hebben blijft me fascineren. :)
Aad zou hier niet blij mee zijn gok ik, maar ook in dat geval zijn er manieren om om zijn copyrights heen te dansen bij zoiets.
pi_214762812
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 17:08 schreef Writersright het volgende:
Eigenlijk zou er ook een Bassie en Adriaan rewatch podcast moeten zijn, of een goed achter-de-schermen boek. (Een objectief boek, dus niet dat van Aad) De productie van de series is interessant, zoals in vele topics besproken hier, en het zou superinteressant zijn om al die kennis in de een of andere vorm gebundeld te zien. De inzichten en kennis die sommigen hier hebben blijft me fascineren. :)
Aad zou hier niet blij mee zijn gok ik, maar ook in dat geval zijn er manieren om om zijn copyrights heen te dansen bij zoiets.
Dat boek gaat niet lukken. Wie is er voldoende objectief en er voldoende bij geweest om zo’n boek te schrijven? De familie Van Toor is geslotener dan Jehova’s getuigen en hangt alleen dat aan de grote klok wat ze willen horen.
pi_214762965
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 17:08 schreef Writersright het volgende:
Ik speel met het idee van de podcast. In mijn directe omgeving heb ik alleen geen medefanaat die er net zo diep op zou in gaan als wat ik zou willen haha. Heb ook al eens wat users hier gedm'd, maar dat leverde niet echt wat op. Als iemand er oren naar heeft; neem gerust contact op!
't Echte en 't ware!
pi_214791872
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 18:27 schreef Japepk het volgende:

[..]
Ik speel met het idee van de podcast. In mijn directe omgeving heb ik alleen geen medefanaat die er net zo diep op zou in gaan als wat ik zou willen haha. Heb ook al eens wat users hier gedm'd, maar dat leverde niet echt wat op. Als iemand er oren naar heeft; neem gerust contact op!
Klinkt als een goed plan. Zelfs zonder de broers erbij te betrekken kan zoiets erg interessant zijn.

Wie weet kan Sylvia geinterviewd worden. })

Jullie weten wel, de "vervanger van Adriaan" uit de Bassie goochelshow, wat ontzettend zuur eindigde met aangemaakte social media accounts die Bassie af zaten te zeiken. Bizarre geschiedenis.
pi_214968618
Het valt me op dat op de Facebookpagina van onze twee helden nu op fotos een lelijk en groot watermerk staat. Denken ze nou echt dat oude productie fotos van Bassie en Adriaan zo hot zijn dat er een pontificaal watermerk op moet staan in het midden?
  vrijdag 13 september 2024 @ 14:08:07 #16
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_214969046
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 10:46 schreef Writersright het volgende:

[..]
Bot gezegd krijg je de originele muziek niet zolang Aad nog leeft.
Daarna ook niet vrees ik.
Rini dankjewel.
pi_214970315
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 13:10 schreef Writersright het volgende:
Het valt me op dat op de Facebookpagina van onze twee helden nu op fotos een lelijk en groot watermerk staat. Denken ze nou echt dat oude productie fotos van Bassie en Adriaan zo hot zijn dat er een pontificaal watermerk op moet staan in het midden?
Ik denk eerder om het delen van de foto's zonder copyright in de perken te houden. Voorheen stond er ergens een copyright in de onderhoek, dat kan makkelijk weggecropt worden. Met een pontificaal watermerk wordt het iets lastiger, hoewel het met AI al steeds makkelijker wordt om weg te poetsen. Dus ja...
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 13 september 2024 @ 17:10:12 #18
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_214970581
Ik heb een van de foto's omgezet naar een borduurpatroon en na heel veel kruisjes borduren heb ik nu een redelijk groot borduurwerk van B&A in de woonkamer hangen.
Ze willen natuurlijk niet dat men dat massaal gaat doen :Y
pi_214971454
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 13:10 schreef Writersright het volgende:
Misschien ziet Aad het als een nieuwe inkomstenbron. Zodra iemand een foto met copyright misbruikt of legaal wil gebruiken met toestemming, kan hij een rekening sturen :lijstje: :7
pi_214983814
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 18:53 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Misschien ziet Aad het als een nieuwe inkomstenbron. Zodra iemand een foto met copyright misbruikt of legaal wil gebruiken met toestemming, kan hij een rekening sturen :lijstje: :7
Dat zou me niks verbazen, haha.
Er was toch ook ooit een online radiostation met B en A liedjes waar hij flink boos op werd?
pi_214983822
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 17:10 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb een van de foto's omgezet naar een borduurpatroon en na heel veel kruisjes borduren heb ik nu een redelijk groot borduurwerk van B&A in de woonkamer hangen.
Ze willen natuurlijk niet dat men dat massaal gaat doen :Y
Wat gaaf en origineel zeg. Borduren valt niet mee dus leuk dat het je gelukt is.
pi_214994330
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 23:12 schreef Writersright het volgende:

[..]
Dat zou me niks verbazen, haha.
Er was toch ook ooit een online radiostation met B en A liedjes waar hij flink boos op werd?
Uhh, uit dat radiostation rolde een forum voort wat uiteindelijk evolueerde in FOK toch?
't Echte en 't ware!
pi_215009459
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 23:27 schreef Japepk het volgende:

[..]
Uhh, uit dat radiostation rolde een forum voort wat uiteindelijk evolueerde in FOK toch?
Ik vind die hele geschiedenis verwarrend. Wat ik wel weet is dat wanneer je tegen Adriaan zegt dat je van "het forum" bent hij niet zo blij wordt. Weet niet precies of daarmee Fok bedoeld wordt.
pi_215009539
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 23:27 schreef Japepk het volgende:

[..]
Was dat niet retro forum?
pi_215011949
Voor zover ik weet is het ooit voortgekomen uit een aantal fok-users. Toen ik in mijn studentenhuis eindelijk kabelinternet had, rond 2003, had ik het radiostation snel ontdekt. Sommige dingetjes echt leuk, sommige wat flauw. Vooral de verzonnen interviews met acteurs van Uncle R vond ik slaapverwekkend. De luchtige liedjes waren leuk voor bij het schrijven van mijn papers.

En speciaal voor dhr. B. van Toor:
pi_215047653
Ik snap niet zo goed waarom die boeven niet gewoon hun schoenen uittrekken ipv doorlopen met cement aan de schoenen :?
pi_215047947
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 20:50 schreef TLC het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom die boeven niet gewoon hun schoenen uittrekken ipv doorlopen met cement aan de schoenen :?
De baron is al eerder de weg kwijt. Dat niemand in de gaten heeft dat B100’s stropdas tussen de ramen zit en de chauffeur op woonerftempo meerijdt om B100 te sparen, dat ligt nog aan verschillende personen.
Maar dat de baron kwaad wordt als Harry wil tanken en zegt dat het niet goed gaat als er niet snel brandstof bij komt, is al niet fris. En dat hij zo op de voet B&A wil volgen in de pretparken in Florida - wacht gewoon tot ze terug zijn op de parkeerplaats, je gaat toch geen bom laten ontploffen en een volle tribune meenemen - maakt hem echt buiten zinnen.
pi_215048079
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 10:49 schreef Writersright het volgende:

[..]
Probleem wat er nog extra bijkomt is dat restauraties van materiaal wat niet in optimale conditie is, nog flink kan kosten. Als Aad dit al niet deed met de dvds die rond 2000 uitkwamen dan verwacht ik dat dat nu ook niet zal gebeuren.
Zelfs simpele zaken zoals kleurcorrectie kan al veel doen bij de oudere series.
Mochten de originele filmrollen er nog zijn dan kost dit echt een vermogen om idd in te scannen, evt restaureren/kleur corrigeren.

Daarna moeten de geluidsbanden er onder gesyncd worden en vervolgens moet alles weer 1 op 1 gemonteerd worden.

Vervolgens is er nog de audio nabewerking en de muziek die nog bij moet.

Dit zal enkel gebeuren als dit ook terug verdient gaat worden of als er iemand is die dit in zn vrije tijd allemaal wil gaan doen, mocht Aad überhaupt toestemming geven om dit te doen

Dat terugverdienen is onmogelijk, daarom gebeurt het ook met klassieke hollywood films ook maar weinig dat ze echt een remaster maken als er ooit al eens een HD scan is gemaakt die acceptabel genoeg is.

Dus ben bang dat dit helaas nooit zal gaan gebeuren.
  vrijdag 20 september 2024 @ 21:44:41 #29
466281 WismutVeilchen83
pi_215048153
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:22 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
De baron is al eerder de weg kwijt. Dat niemand in de gaten heeft dat B100’s stropdas tussen de ramen zit en de chauffeur op woonerftempo meerijdt om B100 te sparen, dat ligt nog aan verschillende personen.
Maar dat de baron kwaad wordt als Harry wil tanken en zegt dat het niet goed gaat als er niet snel brandstof bij komt, is al niet fris. En dat hij zo op de voet B&A wil volgen in de pretparken in Florida - wacht gewoon tot ze terug zijn op de parkeerplaats, je gaat toch geen bom laten ontploffen en een volle tribune meenemen - maakt hem echt buiten zinnen.
Om maar te zwijgen over het doormidden breken van een telefoon terwijl hij weet dat er een boem in zit.
Rini dankjewel.
pi_215048164
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:36 schreef 111210 het volgende:
Dat terugverdienen is onmogelijk, daarom gebeurt het ook met klassieke hollywood films ook maar weinig dat ze echt een remaster maken als er ooit al eens een HD scan is gemaakt die acceptabel genoeg is.

Dus ben bang dat dit helaas nooit zal gaan gebeuren.
Ik ben wel benieuwd wat de kosten zijn.

100 euro per minuut? Dan kost een serie van 200 minuten 20.000 euro. Dat is niet bepaald veel voor het culturele erfgoed dat Bassie en Adriaan toch wel is.

Zelfs als één minuut 500 euro zou kosten, heb je het over 100.000 euro voor één serie.

100.000 euro is in multimedialand nog steeds niet veel.
pi_215048229
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Om maar te zwijgen over het doormidden breken van een telefoon terwijl hij weet dat er een boem in zit.
Foutje.. moet kunnen
pi_215048253
Na even googelen. Zoveel geld gaat Aad natuurlijk niet uittrekken.

quote:
On average, how long does the restoration process take? How much does it cost?

The complexity and cost of a restoration varies widely according to the condition of the film, its length, and the unique technical specifications of the film. Generally, the cost of a black and white feature film with sound ranges from $50,000-$250,000. For a color feature with sound, the costs can range from $80,000-$450,000 to restore using traditional photochemical process, to several hundred thousand dollars for a 2K or 4K digital restoration. In both instances, whether photochemical or digital, new film elements are created and archived to serve as the long term preservation masters.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 20-09-2024 22:18:59 ]
pi_215048426
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 21:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd wat de kosten zijn.

100 euro per minuut? Dan kost een serie van 200 minuten 20.000 euro. Dat is niet bepaald veel voor het culturele erfgoed dat Bassie en Adriaan toch wel is.

Zelfs als één minuut 500 euro zou kosten, heb je het over 100.000 euro voor één serie.

100.000 euro is in multimedialand nog steeds niet veel.
Tja geen idee, maar denk dat ergens tussen de 50/100k per aflevering niet eens heel gek is.

Voor nederlandse begrippen is dat echt een flink bedrag. Vergeet niet dat wij 30/40 plussers dit belangrijk erfgoed vinden, maar jongere generaties en oudere generaties hier heel anders tegen aan kijken.
pi_215050572
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 22:16 schreef 111210 het volgende:

[..]
Tja geen idee, maar denk dat ergens tussen de 50/100k per aflevering niet eens heel gek is.

Voor nederlandse begrippen is dat echt een flink bedrag. Vergeet niet dat wij 30/40 plussers dit belangrijk erfgoed vinden, maar jongere generaties en oudere generaties hier heel anders tegen aan kijken.
Het is inderdaad leuk voor de fans van de tijd dat het nieuw op televisie kwam. De meeste dertigminners die ik erover spreek, weten niet beter dan dat Bert Smorenburg op z’n keyboardje aan het spelen was en B&A daar een serie overheen gemaakt hebben en die op dvd hebben uitgebracht.
In sommige scènes hebben ze ook wel risico genomen. Toen de HP werd opgenomen (ik denk najaar 1981), was Dries van Agt net voor de tweede keer premier geworden. Was dat kabinet niet gevallen, was het tot 1985 blijven zitten. Het was wel een markante persoonlijkheid, met een heel typisch taalgebruik, dat in de scène van de toestemming ook wordt nagedaan. Hij was echter plotseling weg in 1982, dus tijdens de eerste herhaling was die scène al achterhaald.
Over politiek gesproken: de slotscène van Europa met de staatssecretaris heeft minder last van de tand des tijds. Die man staat er als zichzelf, doet of hij de hele rondreis heeft verzonnen (al zal er vanuit Europese zaken heus medewerking zijn verleend), maar is geen typetje.
pi_215052237
Tja, hoe je het wendt of keert, restauratie blijft een kostenplaatje. Fysieke media wordt steeds minder en dat is waar Bas en Aad enorm aan verdienden. Dan is er nog streaming maar zolang een streamingdienst het blijft uitzenden (Videoland in dit geval) is een grootschalige restauratie financieel gezien niet interessant.

Dan ga je voor het goedkopere AI-werk, wat ze momenteel aan het doen zijn, voor Pebble TV dacht ik. Kost vrij weinig en dat het er niet altijd even logisch uitziet, nemen ze voor lief. Het is letterlijk de bestanden door een programma gooien en klaar. Eventueel kan je hier en daar nog aanpassingen doen, maar ik zie ze daar ook geen tijd en moeite in steken.

De muziek vervangen door het origineel zou ook nog kunnen maar zoals @Magister_Artium ook aangeeft...who cares? Hoe groot is de groep mensen die de series niet gaat kijken/kopen omdat het de Smorenburgmuziek bevat? Ik denk verrassend weinig. Helemaal met kinderen. Leg die maar uit dat ze geen Bassie en Adriaan gaan kijken vanwege de ruzie tussen Adriaan en Aad Klaris.
pi_215052394
Mijn nichtjes van 8 en 5 kennen Bassie en Adriaan nieteens. Tegenwoordig kijken kinderen naar Peppa Big en Gabby's Poppenhuis van die franchises waar je in winkels mee wordt doodgegooid.
pi_215069002
De sleutel past niet
pi_215075085
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 13:06 schreef DrDentz het volgende:
Mijn nichtjes van 8 en 5 kennen Bassie en Adriaan nieteens. Tegenwoordig kijken kinderen naar Peppa Big en Gabby's Poppenhuis van die franchises waar je in winkels mee wordt doodgegooid.
Dat is jouw taak dan!!!!

Maar serieus, je brengt wel een goed punt naar voren. Waar je vroeger best veel B&A zooi in de winkels en dergelijke zag, is dat nu vrijwel niet meer. De "marketing" is puur fans van vroeger die het aan nieuwe generaties tonen.
  maandag 23 september 2024 @ 20:13:41 #39
346653 Ceviche
pi_215075646
Ik zag het vroeger ook nergens, of wij kwamen nergens, dat kan ook :')
Maar serieus, ik had geen idee dat je gewoon banden kon kopen. Of nou ja, ik wist wel dat het ooit heeft gekund want elke band bevatte reclame maar ik heb werkelijk waar nooit banden in de winkel zien liggen. Pas toen ik een jaar of 15 was. Dus dan heb ik het over 2000-2010 ongeveer. Maar dat waren dan wel dvd's.
Als kind dacht ik er ook niet aan om videobanden voor mijn verjaardag te vragen bijvoorbeeld, want ik zou niet weten waar je die dan kon kopen.
We kwamen toch met enige regelmaat bij de intertoys/Bart smit en bij de free record shop dus het is voor mij altijd een soort mysterie geweest waar die dingen dan te koop waren.
En nu denk ik: dat kan toch haast niet? Maar ik ben het echt nooit tegengekomen.
pi_215076080
Ik zou denken dat die banden wel bij de Bart Smit/Intertoys te koop waren? Ze hadden juist zoveel videobanden verkocht. Dat werkt alleen als ze ook in de speelgoedwinkel te koop zijn.

Nu raak ik ook aan het twijfelen.
Er was best wat B&A merch maar ik kan me ook niet herinneren dat je dat in de winkel zag?
  maandag 23 september 2024 @ 21:38:33 #41
466281 WismutVeilchen83
pi_215076421
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 20:13 schreef Ceviche het volgende:
Ik zag het vroeger ook nergens, of wij kwamen nergens, dat kan ook :')
Maar serieus, ik had geen idee dat je gewoon banden kon kopen. Of nou ja, ik wist wel dat het ooit heeft gekund want elke band bevatte reclame maar ik heb werkelijk waar nooit banden in de winkel zien liggen. Pas toen ik een jaar of 15 was. Dus dan heb ik het over 2000-2010 ongeveer. Maar dat waren dan wel dvd's.
Als kind dacht ik er ook niet aan om videobanden voor mijn verjaardag te vragen bijvoorbeeld, want ik zou niet weten waar je die dan kon kopen.
We kwamen toch met enige regelmaat bij de intertoys/Bart smit en bij de free record shop dus het is voor mij altijd een soort mysterie geweest waar die dingen dan te koop waren.
En nu denk ik: dat kan toch haast niet? Maar ik ben het echt nooit tegengekomen.
Ik heb bij de Bart Smit en ook bij de V&D bijvoorbeeld urenlang met de banden in mijn handen gestaan. Ik ben van 1983, begin jaren ‘90 was ik groot fan, maar had ik geen geld. Die banden zagen er ontzettend gaaf uit (ik heb het dan over de twee banden van de schatkaart, de verdwenenen kroon, de verzonken stad, de eerste versie van de geheimzinnige opdrachtgever, de enkele banden van de diamant en de sleutel en banden als feest met B&A, 10 jaar B&A, op stap met B&A en op bezoek bij B&A), maar ik kon ze niet kopen. Uiteindelijk heb ik ze ooit tweedehands gekocht, maar ik had niet eens meer een videorecorder.
Rini dankjewel.
pi_215077295
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 21:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ik heb bij de Bart Smit en ook bij de V&D bijvoorbeeld urenlang met de banden in mijn handen gestaan. Ik ben van 1983, begin jaren ‘90 was ik groot fan, maar had ik geen geld. Die banden zagen er ontzettend gaaf uit (ik heb het dan over de twee banden van de schatkaart, de verdwenenen kroon, de verzonken stad, de eerste versie van de geheimzinnige opdrachtgever, de enkele banden van de diamant en de sleutel en banden als feest met B&A, 10 jaar B&A, op stap met B&A en op bezoek bij B&A), maar ik kon ze niet kopen. Uiteindelijk heb ik ze ooit tweedehands gekocht, maar ik had niet eens meer een videorecorder.
Die herinnering heb ik, als iemand uit dezelfde tijd, ook wel. Tot hilariteit van sommige vriendjes (want in groep 7 kijk je actiefilms - ik begreep dat niet) verzamelde ik met Sinterklaas, Kerst en mijn eigen verjaardag de serie van Europa. De laatste twee banden wist ik tijdens een dagje bloemetjes-buitenzetten in de Makro los te peuteren.
Rond groep 8 verdwenen de banden wel meer naar de achtergrond. Broertjes, zusjes, neefjes en nichtjes keken ze daarna nog en dan genoot ik stiekem mee. Als student had ik wel een videorecorder (dvd was nog te duur en te weinig op de markt rond 2000-2001), maar de banden bleven thuis-thuis in verhuisdozen. Daar liggen ze nog steeds op zolder, tot we ooit moeders zolder leeg zullen moeten halen, maar dat duurt nog lang…
pi_215077301
O ja, en als student hadden we de nachtuitzending van Kindernet. Na de borrel van de vereniging snel naar huis, de gaskachel nog even aan en om 1:30 de uitzending, met een laatste berenburg voor het slapen gaan.
pi_215169976
twitter
pi_215170962
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 19:33 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]
Kreeg bijna een hartverzakking man, maar gelukkig is het leuk nieuws voor hem.
pi_215171015
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 20:56 schreef Writersright het volgende:
Ik zou denken dat die banden wel bij de Bart Smit/Intertoys te koop waren? Ze hadden juist zoveel videobanden verkocht. Dat werkt alleen als ze ook in de speelgoedwinkel te koop zijn.

Nu raak ik ook aan het twijfelen.
Er was best wat B&A merch maar ik kan me ook niet herinneren dat je dat in de winkel zag?
Volgens mij lagen die videobanden ook gewoon bij de Albert Heijn en dergelijke. Of zeg ik nu echt gekke dingen?

Ik meen me in elk geval te herinneren dat ik daar eindelijk deel 6 van de Europa-serie zag liggen, na eerst eindeloos de eerste 5 banden te hebben gekeken zonder te weten hoe het eindigde. Maar dat is waarschijnlijk zo rond of vlak na de eeuwwisseling geweest.
pi_215172767
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 19:33 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]
Was een mooi item. Fijn om Paul weer eens op tv te zien in het openbaar O+
  donderdag 3 oktober 2024 @ 23:08:22 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215172847
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 13:06 schreef DrDentz het volgende:
Paw Patrol!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215172947
Willeke Lamberti :')
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:40:11 #50
466281 WismutVeilchen83
pi_215173969
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 20:37 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Volgens mij lagen die videobanden ook gewoon bij de Albert Heijn en dergelijke. Of zeg ik nu echt gekke dingen?

Ik meen me in elk geval te herinneren dat ik daar eindelijk deel 6 van de Europa-serie zag liggen, na eerst eindeloos de eerste 5 banden te hebben gekeken zonder te weten hoe het eindigde. Maar dat is waarschijnlijk zo rond of vlak na de eeuwwisseling geweest.
Dat klopt ja, daar heb ik ook eindeloos op gewacht! Kan ik me nog goed herinneren :D
Rini dankjewel.
pi_215176923
quote:
@Japepk zou geweldig zijn als je Paul zou kunnen strikken voor een podcast.
pi_215176971
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
@:japepk zou geweldig zijn als je Paul zou kunnen strikken voor een podcast.
Zeker! En het plan leeft nog steeds. Ben zelf al wat research aan het doen en een opzet aan het maken, maar het zou tof zijn om een mede podcaster te vinden die het avontuur aan wil gaan.
't Echte en 't ware!
pi_215177387
quote:
Mooi interview, geweldige man _O_ O+
Zeer triest om te horen dat het niet zo goed gaat met zijn vrouw :'( Je gunt ze het eeuwige goede leven

Benieuwd of Aad ook een rekening naar RTL gaat sturen voor die paar seconden uitgezonden B&A materiaal o|O
pi_215178615
Haat Paul nog steeds smurfen ? :( ;(
pi_215180719
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:18 schreef TLC het volgende:
Willeke Lamberti :')
Ik ben eens naar Rhens gereden, toen ik in de buurt van Koblenz verbleef. Ook daar weer een ‘fout’ gevonden. B&A hebben een rondje om die Lambertikerk gelopen en stappen teleurgesteld in de taxi naar het station. Onderweg komen ze langs de Konigsstuhl, net buiten het stadje.
Het station ligt 50 meter achter de kerk…
pi_215183338
Lette niet echt op. Mooi dat het al gepost was.

[ Bericht 93% gewijzigd door Writersright op 06-10-2024 00:30:01 ]
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:29:08 #58
66444 Lord_Vetinari
pi_215188330
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:31 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ik ben eens naar Rhens gereden, toen ik in de buurt van Koblenz verbleef. Ook daar weer een ‘fout’ gevonden. B&A hebben een rondje om die Lambertikerk gelopen en stappen teleurgesteld in de taxi naar het station. Onderweg komen ze langs de Konigsstuhl, net buiten het stadje.
Het station ligt 50 meter achter de kerk…
Ze willen naar huis, dus misschien wilden ze naar een groter station waar internationale treinen stoppen. Dan zou ik hier ook naar Leeuwarden gaan en niet in Habbekutteveen naar het station gaan en verwachten dat ik op de trein naar Milaan kan stappen.
pi_215189059
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 16:29 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Mooi interview, geweldige man _O_ O+
Zeer triest om te horen dat het niet zo goed gaat met zijn vrouw :'( Je gunt ze het eeuwige goede leven

Benieuwd of Aad ook een rekening naar RTL gaat sturen voor die paar seconden uitgezonden B&A materiaal o|O
Ja je ziet in het interview ook wel dat Paul "een verschrikkelijke man" om mee te werken is. Vind het wel zielig voor Aad hoe hij van die nare, niet meewerkende acteurs moest verdragen. :'(
pi_215190489
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ze willen naar huis, dus misschien wilden ze naar een groter station waar internationale treinen stoppen. Dan zou ik hier ook naar Leeuwarden gaan en niet in Habbekutteveen naar het station gaan en verwachten dat ik op de trein naar Milaan kan stappen.
Koblenz is vijf minuten treinen. Als ik in Deinum zou zitten, riep ik ook geen taxi op het stationsplein, maar nam ik gewoon de eerstvolgende stoptrein naar Leeuwarden, om vanaf daar heel ontspannen naar Milaan te rijden.
  maandag 7 oktober 2024 @ 01:28:35 #61
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_215198015
Ja, en in Vianden, in Luxemburg, worden ze ook achternagezeten door De Baron, B100, HH en een crapload andere boeven die we niet kennen. Ze rennen opeens door de straten van Vianden, en opeens rennen ze in het Zwarte Woud wat zo'n ruime 300 kilometer reizen is. Of het was een ander bos, maar niet eens dichtbij Vianden zelf.
  maandag 7 oktober 2024 @ 09:51:38 #62
66444 Lord_Vetinari
pi_215199204
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 09:57 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Koblenz is vijf minuten treinen. Als ik in Deinum zou zitten, riep ik ook geen taxi op het stationsplein, maar nam ik gewoon de eerstvolgende stoptrein naar Leeuwarden, om vanaf daar heel ontspannen naar Milaan te rijden.
Nu ga je er van uit dat B & A wisten dat dat deurpie een treinstation had. Ze kenden dat gehucht verder niet. Ze waren met een taxi gearriveerd, dus het was logisch dat ze met diezelfde taxi terug gingen naar, ik denk, Koblenz omdat ze daar wisten dat er een station was.
  maandag 7 oktober 2024 @ 10:17:59 #63
466281 WismutVeilchen83
pi_215199380
quote:
99s.gif Op maandag 7 oktober 2024 01:28 schreef Claude_Viole het volgende:
Ja, en in Vianden, in Luxemburg, worden ze ook achternagezeten door De Baron, B100, HH en een crapload andere boeven die we niet kennen. Ze rennen opeens door de straten van Vianden, en opeens rennen ze in het Zwarte Woud wat zo'n ruime 300 kilometer reizen is. Of het was een ander bos, maar niet eens dichtbij Vianden zelf.
En van waar ze het water in rennen is 100 meter verderop gewoon een viaduct waarmee de boeven naar de overkant kunnen rennen om B&A aan de andere kant je te wachten.
Rini dankjewel.
pi_215203274
Bij Shownieuws lieten ze een week geleden beelden zien van een opgeknapte versie van De verzonken stad.

[ Bericht 3% gewijzigd door JOO op 07-10-2024 17:44:37 ]
  maandag 7 oktober 2024 @ 17:39:32 #65
66444 Lord_Vetinari
pi_215203701
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:05 schreef JOO het volgende:
Bij Shownieuws lieten ze een week geleden beelden zien van een opgeknapte versie van De verdwenen kroon.[ afbeelding ]
Die foto is anders uit Verzonken Stad.
pi_215203792
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Die foto is anders uit Verzonken Stad.
Oeps, foutje moet kunnen.
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:06:50 #67
66444 Lord_Vetinari
pi_215204019
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:45 schreef JOO het volgende:

[..]
Oeps, foutje moet kunnen.
Er worden vanaf nu geen fouten meer gemaakt!
pi_215205817
De meest unieke reclame voor de videobanden waren de videobanden waarop Bassie en Adriaan in de caravan videobanden met clips keken, terwijl er boven op de plank in de caravan andere videobanden waren neergezet. :')
pi_215222695

Bron: https://www.adriaan-homepage.nl/nieuwtjes/

Ben eerlijk gezegd stomverbaasd.
pi_215226970
Ik denk dat DVD voor bepaalde titels nog best rendabel is. Alleen niet voor Bassie en Adriaan, die elk jaar iets meer in de vergetelheid belanden. Ze hoopten denk ik dat die docu de dvd verkoop op zou krikken.
pi_215237573
Enkel voor recente (kinder)films of écht succesvolle series is een release op DVD nog rendabel, voor de rest zijn het vooral C-titels die worden uitgegeven om de rekken van de Boekenvoordeel te vullen. En inderdaad, zelfs met die docu zijn Bassie & Adriaan inmiddels relikwieën uit het verleden waar geen nieuw geld mee te verdienen is; de fans hebben alles al lang en breed in de kast staan, en eventuele nieuwe kijkertjes zullen eerder naar een Videoland of YouTube gaan om te kijken.
pi_215241608
Ik denk dat de enige redenen om nog een DVD-release te rechtvaardigen betere geluids/beeldkwaliteit, de oude Aad Klaris-muziek, of fantastische extra's zouden zijn. Ik zie alle 3 niet gebeuren.
Daarbij helpt het ook niet dat ze van elke serie tig dvd (en daarvoor videoband) uitgaven hebben uitgebracht met precies hetzelfde schijfje, maar dan met een ander hoesje.

Er was denk ik tot een aantal jaar geleden nog best een markt voor een release die mikte op de oudere fans/nostalgie maar die tijd is vervlogen. Daar had echt iets interessants gedaan mee kunnen worden zonder immens veel geld in te stoppen. Ze hebben echter de bood gemist terwijl Aad druk bezig was met ex-collega's zwartmaken.
pi_215242108
Adriaan : 'ik ben weleens vaker in Spanje geweest, samen met mijn broer..'

En dat is zeker niet de enige keer dat gedaan wordt alsof het geen broers zijn, en dat snap ik totaal niet, waarom zouden ze in de series geen broers van elkaar mogen zijn :? :? :?
pi_215242155
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 01:00 schreef TLC het volgende:

En dat is zeker niet de enige keer dat gedaan wordt alsof het geen broers zijn, en dat snap ik totaal niet, waarom zouden ze in de series geen broers van elkaar mogen zijn :? :? :?
Bassie is geboren als clown, waarschijnlijk waren zijn ouders ook echte clowns, dan kan een acrobaat niet je broer zijn.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:20:17 #75
66444 Lord_Vetinari
pi_215243685
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 01:00 schreef TLC het volgende:

Dan moet de titelsong herschreven worden.
pi_215244192
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 16:17 schreef Writersright het volgende:
Ik denk dat DVD voor bepaalde titels nog best rendabel is. Alleen niet voor Bassie en Adriaan, die elk jaar iets meer in de vergetelheid belanden. Ze hoopten denk ik dat die docu de dvd verkoop op zou krikken.
Moeten ze 'm wel uitbrengen.
pi_215248975
Vergeet ook niet dat Adriaan in Amerika zegt dat hij en zijn broer de Crocksons waren.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 23:43:26 #78
66444 Lord_Vetinari
pi_215249866
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:50 schreef Writersright het volgende:
Vergeet ook niet dat Adriaan in Amerika zegt dat hij en zijn broer de Crocksons waren.
Dat zegt hij in Reis door Europa ook. In Spanje. Vreemd genoeg zegt hij het in Kroon niet als Bassie hem op het beeldje van de Crocksons in het museum wijst.
  zondag 13 oktober 2024 @ 00:09:09 #79
66444 Lord_Vetinari
pi_215250006
Volgens mij kletst A in HP uit zijn nek. B moet voor de schuilplaats van de Professor varen en dan vuurwerk afsteken. B zegt dan dat ze hem dan op de radar zijn, waarop A reageert 'Maar een houten boot niet.
En volgens mij is dat loeiende kolder. Een radar ziet geen materiaal, maar gewoon golven die terugkaatsen van een voorwerp, of het nou van hout is of niet.
pi_215259572
Bassie en Adriaan waren hun tijd ver vooruit. Zo ook Robin die het spoorboekje kon scannen.
  maandag 14 oktober 2024 @ 10:23:01 #81
66444 Lord_Vetinari
pi_215259616
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 10:16 schreef Writersright het volgende:
Bassie en Adriaan waren hun tijd ver vooruit. Zo ook Robin die het spoorboekje kon scannen.
En de geheimzinnige steen ontcijferen. Iets wat de knapste koppen met de echte steen nog steeds niet gelukt is.
pi_215261155
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 01:18 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Bassie is geboren als clown, waarschijnlijk waren zijn ouders ook echte clowns, dan kan een acrobaat niet je broer zijn.
We zien een foto van zijn moeder in de Plaaggeest, en zij is ook een clown.
pi_215261669
In de Diamant, maar inderdaad. Als ik het me goed herinner is dat ook echt de moeder van Bas (en Aad). Zo heeft zij meerdere kleine rolletjes gespeeld in de serie. Zo speelt zij als figurant in de scene in het Geheim van de Schatkaart, waarin Bassie & Adriaan uitleg krijgen over de hete gaten in de grond. Ook is er een scene, ik geloof in één van de shorties, waarin Bassie een oud vrouwtje 'helpt' oversteken, waardoor zij de bus mist. Volgens mij de shorty dat Bassie een pechdag heeft.
  maandag 14 oktober 2024 @ 15:13:23 #84
66444 Lord_Vetinari
pi_215262024
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 14:40 schreef plaaggeestboevenbaas het volgende:
In de Diamant, maar inderdaad. Als ik het me goed herinner is dat ook echt de moeder van Bas (en Aad). Zo heeft zij meerdere kleine rolletjes gespeeld in de serie. Zo speelt zij als figurant in de scene in het Geheim van de Schatkaart, waarin Bassie & Adriaan uitleg krijgen over de hete gaten in de grond. Ook is er een scene, ik geloof in één van de shorties, waarin Bassie een oud vrouwtje 'helpt' oversteken, waardoor zij de bus mist. Volgens mij de shorty dat Bassie een pechdag heeft.
En ze is in Plaaggeest de oude dame die in de 'Politie droom' door Bassie gezoend wordt tijdens het liedje.'Zijn wij bij de politie'.
pi_215262931
quote:
18s.gif Op maandag 14 oktober 2024 15:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En ze is in Plaaggeest de oude dame die in de 'Politie droom' door Bassie gezoend wordt tijdens het liedje.'Zijn wij bij de politie'.
Haar gezicht lijkt ook wel heel erg op "Japie" in die scene.
  maandag 14 oktober 2024 @ 18:36:02 #86
66444 Lord_Vetinari
pi_215263474
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 17:23 schreef Writersright het volgende:

[..]
Haar gezicht lijkt ook wel heel erg op "Japie" in die scene.
Wat niet zo gek is, natuurlijk.
pi_215264721
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 13:42 schreef Writersright het volgende:

[..]
We zien een foto van zijn moeder in de Plaaggeest, en zij is ook een clown.
En zijn kind is ook weer een clown.

pi_215266814
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 20:04 schreef DrDentz het volgende:

[..]
En zijn kind is ook weer een clown.

[ afbeelding ]
Heerlijk hoe daar toen een controversie over was voor die reclame en hoe prulbladen als de Prive boos waren op Bassie dat ze genept waren.
pi_215285288
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 14:40 schreef plaaggeestboevenbaas het volgende:
In de Diamant, maar inderdaad.
Was inderdaad in de Diamant. En wel op het moment dat Bassie en Adriaan in de hooiberg gaan slapen.
pi_215285846
Adriaan geeft dan dus als enige familie zijn vage broer waarmee hij de Crocksons vormde.
pi_215285931
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 23:42 schreef Writersright het volgende:
Adriaan geeft dan dus als enige familie zijn vage broer waarmee hij de Crocksons vormde.
En in de hooiberg vertelt hij aan Bassie dat hij zoveelste generatie acrobaat is, dus ook zijn voorgeslacht wordt als familie genoemd.
pi_215289256
Ik denk dat we een prequel nodig hebben om alles recht en duidelijk te hebben:

When Adriaan met Bassie

Vreemd genoeg hebben we wel post-Adriaan avonturen van Bassie, met zijn vriendjes. Ik denk niet dat er ooit iets solo van Adriaan is gedaan, naast de cameo's van Adriaan in die Sinterklaasfilms?
pi_215290633
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 15:01 schreef Writersright het volgende:
Ik denk dat we een prequel nodig hebben om alles recht en duidelijk te hebben:

When Adriaan met Bassie

Vreemd genoeg hebben we wel post-Adriaan avonturen van Bassie, met zijn vriendjes. Ik denk niet dat er ooit iets solo van Adriaan is gedaan, naast de cameo's van Adriaan in die Sinterklaasfilms?
Aangezien de volgorde van de namen op de caravan in De Plaaggeest 'Adriaan - Bassie' was, maakte ik als kind al de origin story voor mezelf dat Adriaan al in de caravan woonde en Bassie pas later leerde kennen _O-
  donderdag 17 oktober 2024 @ 22:47:23 #94
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_215294008
Hoeveel versies zijn er eigenlijk van Engelse les?
2 ( de plaaggeest , De geheimzinnige opdrachtgever) of toch 3 ? In de shorts was toch een andere versie of is dat een van de andere twee?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:17:19 #95
66444 Lord_Vetinari
pi_215296745
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 22:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hoeveel versies zijn er eigenlijk van Engelse les?
2 ( de plaaggeest , De geheimzinnige opdrachtgever) of toch 3 ? In de shorts was toch een andere versie of is dat een van de andere twee?
Op de site van Adriaan staan er 2 bij de liedteksten.

https://www.adriaan-homep(...)engelse-les-yes-sir/
https://www.adriaan-homep(...)se-les-good-morning/
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:56:43 #96
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_215297101
Op youtube staan er 3
De plaaggeest.

De short

Geheimzinnige opdrachtgever.

De short lijkt qua tekst wel dezelfde als de plaaggeest maar trekt qua melodie weer meer naar de geheimzinnige opdrachtgever.

En de latere taal liedjes uit de geheimzinnige opdrachtgever zijn volgens mij weer een verwerking van de Griekse les uit de verzonken stad
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:18:36 #97
66444 Lord_Vetinari
pi_215297319
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 11:56 schreef Dr.Mikey het volgende:
Op youtube staan er 3
De plaaggeest.

De short

Geheimzinnige opdrachtgever.

De short lijkt qua tekst wel dezelfde als de plaaggeest maar trekt qua melodie weer meer naar de geheimzinnige opdrachtgever.

En de latere taal liedjes uit de geheimzinnige opdrachtgever zijn volgens mij weer een verwerking van de Griekse les uit de verzonken stad
quote:
'Engelse les' was voor het eerst te horen in de serie 'De geheimzinnige opdracht' in 1992. In datzelfde jaar stond het ook op de CD 'Op reis met Bassie en Adriaan'. In 1997 zijn er nieuwe arrangementen voor het liedje gemaakt en gebruikt voor de herziene versie van de tv-serie. In 2001 is deze nieuwe versie ook verschenen op de CD 'Reizen en zingen met Bassie en Adriaan'
https://www.adriaan-homep(...)se-les-good-morning/

quote:
'De Engelse Les' was voor het eerst te horen in de serie van 'De Plaaggeest' in 1977.
Daarna verscheen het op de LP 'Bassie en Adriaan met 18 liedjes' in 1978.
In 1985 is er een nieuwe versie van het liedje gemaakt voor de LP 'De leukste liedjes' die in 1989 ook op cd is verschenen.
In 1990 werd het gezongen in de korte aflevering (shorty) in Engeland.
https://www.adriaan-homep(...)engelse-les-yes-sir/
pi_215297743
quote:
Tijdens dat liedje ben ik meer gefocust op het nep-ijsje dan het liedje zelf.
Volgens mij was dat zo'n speelgoed waarbij het bolletje aan een touwtje zit, wat je dan kan lanceren en met het hoorntje op dient te vangen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Writersright op 18-10-2024 13:09:14 ]
pi_215302691
Een kind van de brug duwen dat bijna daardoor verdrinkt, dat is toch poging tot doodslag ? :(
pi_215308373
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:16 schreef TLC het volgende:
Een kind van de brug duwen dat bijna daardoor verdrinkt, dat is toch poging tot doodslag ? :(
De Plaaggeest is later toch weer een keer betrapt en veroordeeld tot tbs. Vandaar dat hij ook niet met De Sleutel mee kon doen.
pi_215317137
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:03 schreef Writersright het volgende:

[..]
Tijdens dat liedje ben ik meer gefocust op het nep-ijsje dan het liedje zelf.
Volgens mij was dat zo'n speelgoed waarbij het bolletje aan een touwtje zit, wat je dan kan lanceren en met het hoorntje op dient te vangen.
Is dat niet een microfoon? Bij impractical jokers hebben ze in veel scènes grote koffie bekers vast omdat daar een microfoon in zit
pi_215318282
Dat
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:13 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Is dat niet een microfoon? Bij impractical jokers hebben ze in veel scènes grote koffie bekers vast omdat daar een microfoon in zit
Dat zou ook kunnen ja. Niet over gedacht maar logisch. Een echt ijsje is het in ieder geval niet.
pi_215319000
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:13 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Zal wel niet. De liedjes worden geplaybackt.
pi_215330502
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:58 schreef Writersright het volgende:
Dat
[..]
Dat zou ook kunnen ja. Niet over gedacht maar logisch. Een echt ijsje is het in ieder geval niet.
Gelet op de tijd die je kwijt bent met opnemen en de snelheid waarmee een ijsje smelt in de Griekse zon, is een kunstijsje wel handig. Voorkomt dat je om de vijf minuten een nieuwe moet laten scheppen, een schoon acrobatenpak moet aantrekken en opnames moet hermonteren om groter wordende ijsjes te voorkomen.
pi_215353170
Het valt natuurlijk ook veel minder op als je het op een kleine beeldbuis kijkt in videobandkwaliteit.
pi_215424508
In verschillende series maakt Bassie steeds dezelfde grap over de bretels die zijn broek ophouden, en steeds doet Adriaan alsof ie die grap nooit gehoord heeft :')
pi_215443194
Dat nummer van 'In Spanje schijnt altijd de zon' is tegenwoordig ook achterhaald he ;(
pi_215527027
που είναι το αστυνομικό τμήμα ?

:o ;(
pi_215541259
Adriaan lijkt wel met zijn hele webshop te stoppen. Steeds minder artikelen op voorraad.

Bassie heeft ook een herziene versie van de speurtocht naar Charlie?
Ik kende deze cover helemaal nog niet

Friettent dikke Willie, met Willie
pi_215546179
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 01:10 schreef TLC het volgende:
που είναι το αστυνομικό τμήμα ?

:o ;(
De talenkennis van beide heren is ook meer van de koude grond dan dat ze het even door een deskundige hebben laten checken. Met de Smorenburgversie werd de dictie er niet beter op: ‘bijvoorbeeld, dat is per essempjeau’.
Het meest twijfelachtige is toch wel ‘peerdeswans is een paardenstaart’…
pi_215551428
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 00:12 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
De talenkennis van beide heren is ook meer van de koude grond dan dat ze het even door een deskundige hebben laten checken. Met de Smorenburgversie werd de dictie er niet beter op: ‘bijvoorbeeld, dat is per essempjeau’.
Een vriendin van mijn oma heette Ully. Ik vond dat zielig, omdat haar naam 'lelijk' betekende in het Engels. Volgens Bassie en Adriaan dan...
't Echte en 't ware!
pi_215555172
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 00:12 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ken ei haf ein teesjeur ?
  dinsdag 12 november 2024 @ 15:58:26 #113
66444 Lord_Vetinari
pi_215559477
Op een feestavond vanwege 125 jaar spoorwegen in 1964:

woensdag 13 november 2024 @ 22:06:48 #114
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_215574230
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 17:36 schreef luxerobots het volgende:
Van de wikipediapagina van 'Ja zuster, nee zuster'.
[..]

Ik vind het overigens wel bizar dat er geen afleveringen van 'Ja zuster, nee zuster' bewaard zijn gebleven. Je zou toch denken dat je eerst kopieën maakt voordat je de originele banden overschrijft...
In 1968 kon je programma's overpompen door een telerecording ervan te maken (Dan werd het beeld op video afgespeeld op een tv, dat beeld gefilmd met een filmcamera en hield je een kopie op film over). Dat proces werd echter bemoeilijkt door branden in studio's, waaronder in Studio Vitus waar zo'n Telerecording-machine stond. Daardoor ging dat een paar jaar niet. Voor de rest: Ampex-banden (Want dat was het formaat, ampex) waren écht duur. Categorie 'je kan acteurs, decors, technici, montageruimte, studio-ruimte, orkest, schrijvers en regisseurs inhuren en NOG zijn de banden DUURDER dan dit alles samen'-duur. (Dus de titel van dit topicdeel is een mooie, DURE VIDEOBANDEN).

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:16 schreef whY... het volgende:

[..]
Die banden waren onwijs duur, alles in Nederland was nog gemaakt op live televisie en alles eenmalig uitzenden. Als je dan als productie niet voldoende geld hebt dan neem je het volgende seizoen eroverheen op.

Soms worden er nog oude banden uit archieven gevonden die verkeerd gelabeld zijn, of nog een deel origineel hebben staan. Er zijn in televisieland ook wat branden geweest en film schijnt erg goed te branden dus zelfs in het blik bleef daar niks van over.

Niemand uit die tijd had kunnen weten dat ja zuster, hamelen, zevensprong etc zo iconisch zou zijn en daarmee de moeite waard werd om te bewaren. Tegenwoordig kan je veel makkelijker dingen bewaren, het kost nagenoeg geen fysieke ruimte meer met digitale opslag.
De Zevensprong is opgenomen op film en volledig bewaard. :) Hamelen heeft (door stom geluk) de laatste 6 afleveringen bewaard gehouden evenals 2 van de 4 compilaties, als ik me niet vergis. Vorig jaar heeft een jongen van 28 die bij Beeld & Geluid werkte (Maarten Fransen heette hij volgens de kranten) een partij thuisopnames van schrijver Harrie Geelen opgedoken die jarenlang als een soort 'holy grail' door medialand zwierven. Men wist dat ze bestonden, maar wáár was niet helemaal helder. Er waren alleen nog kopietjes van kopietjes. Mooi verhaal was dat. Geelen nam zijn afleveringen met een open reel-recorder van AKAI op oude broze bandspoeltjes op, speelduur 30 minuten. Soms mist er dus een brok.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_215576190
Spelen jullie weleens met een hijskraan ? Ik heb namelijk gehoord dat dat heel gevaarlijk kan zijn :@ o|O
  donderdag 14 november 2024 @ 09:37:43 #116
66444 Lord_Vetinari
pi_215576305
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 09:17 schreef TLC het volgende:
Spelen jullie weleens met een hijskraan ? Ik heb namelijk gehoord dat dat heel gevaarlijk kan zijn :@ o|O
Welnee, doodeenvoudig. Zoals ik altijd zeg:

Het hendeltje naar voren en de haak die gaat omlaag
met wat hij dan naar boven komt
dat is voor mij de vraag
Met een kist vol chocolade, zoute drop of met gebak

Ik haal de hendels heen en weer
dan gaat het haakie op en neer
En zo gaat het kraantje draaien
Doe dat alles met gemak

'k hijs wel honderdduizend balen
Draai met het kraantje in het rond
en zet 't vrachie op de grond
pi_215577041
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 17:45 schreef Japepk het volgende:

[..]
Een vriendin van mijn oma heette Ully. Ik vond dat zielig, omdat haar naam 'lelijk' betekende in het Engels. Volgens Bassie en Adriaan dan...
Ugly bedoel je. Maar Ully is wat anders.
pi_215577958
Ik las gister een stukje uit de biografie van Joop van den Ende.
Heerlijk hoe er in stond dat de scripts voor de Plaaggeest van Aad in 'ondermaats Nederlands' geschreven waren en Stobbe ze moest fixen. Ik ben dan wel benieuwd naar die oorspronkelijke scripts.
pi_215605709
De sleutel past niet.

Ik herhaal

De sleutel past niet.

;(
pi_215609976
Bekijk deze YouTube-video

Zou dit het eerste optreden van Bassie en Adriaan in "Telekids" geweest zijn?
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_215612967
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:12 schreef Kaatje2658 het volgende:

Zou dit het eerste optreden van Bassie en Adriaan in "Telekids" geweest zijn?
Nee dit is het tweede optreden. Het eerste optreden was in 1993/1994.
  maandag 18 november 2024 @ 16:00:39 #122
328189 ArnieAlberts
pi_215617653
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:37 schreef JOO het volgende:

[..]
Nee dit is het tweede optreden. Het eerste optreden was in 1993/1994.
[ afbeelding ]
Helemaal juist :) Zoals je ziet ook nog compleet in hun Reis vol verrassingen-look, Aad verfde zijn haren nog.
pi_215618818
Die look vond ik zo lelijk bij Adriaan. Slecht geverfd ook. In die series leek het steeds alsof Adriaan nooit zijn haar waste.
pi_215619924
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 18:58 schreef Writersright het volgende:
Die look vond ik zo lelijk bij Adriaan. Slecht geverfd ook. In die series leek het steeds alsof Adriaan nooit zijn haar waste.
Eerlijk gezegd is het mij nooit opgevallen dat zijn haar geverfd was. Grijs op de slapen heeft hij altijd gehad toch? Ik weet wel dat ik het altijd gek vond om Adriaan met grijs haar te zien op merchandise enzo
't Echte en 't ware!
pi_215620035
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 20:33 schreef Japepk het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd is het mij nooit opgevallen dat zijn haar geverfd was. Grijs op de slapen heeft hij altijd gehad toch? Ik weet wel dat ik het altijd gek vond om Adriaan met grijs haar te zien op merchandise enzo
Ik weet niet wanneer hij echt grijs werd. Ik denk rond de Professor, maar dat kan ook aan de beeldkwaliteit liggen. Sindsdien verfde hij het dan denk ik.

Het blijft idd raar om op een DVD met jonge Adriaan "opa" Adriaan te zien. Ik snap dat ze het voor consistentie deden maar ik ken maar weinig films/series die de acteurs op de cover 30-40 jaar ouder tonen dan dat ze te zien zijn in de film/serie zelf.
  maandag 18 november 2024 @ 21:27:17 #126
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_215620372
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 20:45 schreef Writersright het volgende:

[..]
Ik weet niet wanneer hij echt grijs werd. Ik denk rond de Professor, maar dat kan ook aan de beeldkwaliteit liggen. Sindsdien verfde hij het dan denk ik.

Het blijft idd raar om op een DVD met jonge Adriaan "opa" Adriaan te zien. Ik snap dat ze het voor consistentie deden maar ik ken maar weinig films/series die de acteurs op de cover 30-40 jaar ouder tonen dan dat ze te zien zijn in de film/serie zelf.
Mede daarom zijn B&A ook zo uniek.

Zie je het al voor je Harry Potter met een oudere Daniel Radcliffe

Of Black adder met Rowan Atkinson.
pi_215651254
Het goede en het slechte nieuws;
Het slechte nieuws is dat de DVD, na heel veel succesvolle jaren, zijn beste tijd heeft gehad. Met online platforms zoals Videoland, Pathé Thuis en Netflix heeft het niet zoveel zin meer om een film of serie uit te brengen op DVD. Het materiaal van Bassie & Adriaan zal dan ook niet meer op DVD gedupliceerd worden. Er zijn voorlopig ook geen plannen om de series op een eventuele andere fysieke drager uit te brengen.

Maar het goede nieuws is dat er nog een voorraad is. Dus wil je een bepaalde serie of een DVD verzamelbox aan je collectie toevoegen? Dan kan dat o.a. via:
https://www.adriaan-homepage-webshop.nl/dvd-s/
Zolang de voorraad strekt en op=op!
pi_215652098
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:32 schreef Writersright het volgende:
Het goede en het slechte nieuws;
Het slechte nieuws is dat de DVD, na heel veel succesvolle jaren, zijn beste tijd heeft gehad. Met online platforms zoals Videoland, Pathé Thuis en Netflix heeft het niet zoveel zin meer om een film of serie uit te brengen op DVD. Het materiaal van Bassie & Adriaan zal dan ook niet meer op DVD gedupliceerd worden. Er zijn voorlopig ook geen plannen om de series op een eventuele andere fysieke drager uit te brengen.

Maar het goede nieuws is dat er nog een voorraad is. Dus wil je een bepaalde serie of een DVD verzamelbox aan je collectie toevoegen? Dan kan dat o.a. via:
https://www.adriaan-homepage-webshop.nl/dvd-s/
Zolang de voorraad strekt en op=op!

Wordt nog geld waard mijn B&A DVD collectie :+
pi_215654332
Nu moeten de kinderen en kleinkinderen van Bassie een echte baan gaan zoeken.
Wie weet toch maar nogmaals kijken naar de neefjes van Bassie en Adriaan, Franky en Christiaan. We zitten nu toch in het reboot-tijdperk. :')
pi_215657617
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 18:44 schreef Writersright het volgende:
Nu moeten de kinderen en kleinkinderen van Bassie een echte baan gaan zoeken.
Wie weet toch maar nogmaals kijken naar de neefjes van Bassie en Adriaan, Franky en Christiaan. We zitten nu toch in het reboot-tijdperk. :')
De oudste dochter van Bas krijgt al bijna aow, dus die is vrij… :+
pi_215841599
De verdere avonturen van Adjudant van der Steen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Writersright op 11-12-2024 22:05:56 ]
  donderdag 12 december 2024 @ 21:22:25 #132
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_215851073
Tippie: Deze arcade versie van de plaaggeest :D Dé versie uit mijn jeugd!
With love :*
pi_215857425
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:22 schreef girlnextdoor. het volgende:
Tippie: Deze arcade versie van de plaaggeest :D Dé versie uit mijn jeugd!
Daar waren ooit ook orginele versies van de Verzonken Stad, Europa, Amerika en de Schatkaart te vinden. Ik weet niet of ze er nog steeds staan.
pi_215870609
Wel slim natuurlijk van Adriaan om zich als een boot te vermommen ^O^ _O_
  zondag 15 december 2024 @ 20:43:50 #135
466281 WismutVeilchen83
pi_215879645
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 14:05 schreef Writersright het volgende:

[..]
Daar waren ooit ook orginele versies van de Verzonken Stad, Europa, Amerika en de Schatkaart te vinden. Ik weet niet of ze er nog steeds staan.
Ik kan helaas slechts delen vinden ;( Maar toch meer dan ik had. Ook de verloren aflevering van de plaaggeest staat erop ^O^
Rini dankjewel.
pi_215881075
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 20:43 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ik kan helaas slechts delen vinden ;( Maar toch meer dan ik had. Ook de verloren aflevering van de plaaggeest staat erop ^O^
De Verzonken Stad stad en Schatkaart staan er idd in delen op. Maar deel 1+2 is de complete versie van de serie. Het zijn lange delen. :)
De reis vol verrassingen met originele muziek is 5 delen.

(al vind ik zelf de moderne muziek in de reis vol verrassingen niet zo erg)
pi_215889486
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 14:05 schreef Writersright het volgende:

[..]
Niet om aan te gluren zo interlaced.

De missende aflevering van de Sleutel staat er inderdaad op. Het liedje "een vriend" (laat ik het zo maar even noemen) staat dat nog ergens op een muziekcassette of een LP of ergens anders?

Ik snap dat B&A de aflevering niet (meer) in originele kwaliteit hebben maar het liedje konden ze toch wel (opnieuw) uitbrengen?

[ Bericht 11% gewijzigd door W00fer op 16-12-2024 18:33:49 ]
  maandag 16 december 2024 @ 18:47:06 #138
466281 WismutVeilchen83
pi_215889781
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 21:52 schreef Writersright het volgende:

[..]
De Verzonken Stad stad en Schatkaart staan er idd in delen op. Maar deel 1+2 is de complete versie van de serie. Het zijn lange delen. :)

Maar dat zijn de videobanden toch? Ik zag nl ook afleveringen van Kindernet erop staan van het geheim van de schatkaart. Maar die staan er niet allemaal op.
Rini dankjewel.
pi_215892067
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 18:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Maar dat zijn de videobanden toch? Ik zag nl ook afleveringen van Kindernet erop staan van het geheim van de schatkaart. Maar die staan er niet allemaal op.
Dat zijn volgens mij videoband-rips ja.
pi_215900646
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 18:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Die videobanden zijn ingekorte versies van de tv-serie. Het moest allemaal in 2x 1,5 uur passen…
pi_215900794
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 19:00 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Die videobanden zijn ingekorte versies van de tv-serie. Het moest allemaal in 2x 1,5 uur passen…
Toch zijn de Schatkaart en Verzonken stad op die site volgens mij wel volledige versies.

Qua inkorten vind ik de videoband van de Sleutel interessant. Die duurt ronde 90 minuten. Het origineel is 220 minuten. Dat betekent dat er zo'n 60% is uitgeknipt. Dat moet dan wel het gros van de liedjes en droomwerelden zijn op zijn minst. Ik vermoed zelfs nog meer.
Gevolg is dan wel dat de serie daardoor een stuk meer vaart heeft gekregen. Vanuit montage-perspectief wel interessant.

Volgens Wikipedia:
De ingekorte filmversie van anderhalf uur op VHS begint met een aantal korte fragmenten als vooruitblik waaruit blijkt dat de sleutel per ongeluk is afgegeven aan Bassie en Adriaan en dat de boevenbaas B1 en B2 de opdracht geeft om achter ze aan te gaan. Na de leader begint het verhaal vanaf het moment dat Bassie zijn koffer inpakt (vanaf 52:25 op de dvd-uitgave uit 2005). Het verhaal is nu zo gemonteerd dat Bassie en Adriaan een klapband krijgen op weg naar het vliegveld in plaats van de winkel om een kooitje voor de parkiet Sweety te kopen. Verder zijn alle dromen weg geknipt (een aantal hiervan kwamen op de speciale videoband 10 jaar Bassie & Adriaan). Van de liedjes bleef alleen Ezelballade in zijn geheel over. Van het liedje De Spaanse zon is alleen het couplet te horen (de versie die in Nederland wordt gezongen).

De scène waarbij de auto van Bassie en Adriaan niet wil remmen is in deze versie langer en er wordt bij een bepaald gedeelte van de scène een andere take gebruikt. De lange versie met de rem van de auto is te zien op de dvd Winterpret.[5]

Ook interessant: bevesting van Bas dat Jaap Stobbe mee zou werken:
https://www.delpher.nl/nl(...)0959789:mpeg21:a0258

Terug naar de montage nog: Als je zou willen zou je het gros van Spanje er ook uit kunnen knippen. Gedoe in het hotel, dat tripje kan je er ook uit laten. Als je een stukje Spanje laat zien en daarna terugkomt biij Bassie die heimwee heeft waarna ze naar Nederland gaan kan je verhaaltechnisch er veel uit halen. Op zich wel een interessante uitdaging; hoeveel kan je er uit knippen zonder dat het verhaal onlogisch wordt? Hoe kort zou je het dan kunnen maken?

[ Bericht 5% gewijzigd door Writersright op 17-12-2024 19:27:39 ]
pi_215904139
quote:
. Op zich wel een interessante uitdaging; hoeveel kan je er uit knippen zonder dat het verhaal onlogisch wordt? Hoe kort zou je het dan kunnen maken?
Op zich kort; de scene waarin Adriaan in de krant leest dat er diamanten gestolen zijn, de scene waarin Bassie de sleutel krijgt en de scene op het station.

Maar je wil ook een serie maken, en vroeger toen er ook nog geen videobanden in alle huiskamers waren, wilde je dus een serie van een behoorlijk aantal afleveringen, met de nodige herhaling om het verhaal week na week warm te houden en genoeg sideplots om elke week op zich ook spannend te houden. En you may like them or not; Bas en Aad warend daar meesters in.
't Echte en 't ware!
pi_215906558
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 23:12 schreef Japepk het volgende:

[..]
Op zich kort; de scene waarin Adriaan in de krant leest dat er diamanten gestolen zijn, de scene waarin Bassie de sleutel krijgt en de scene op het station.

Maar je wil ook een serie maken, en vroeger toen er ook nog geen videobanden in alle huiskamers waren, wilde je dus een serie van een behoorlijk aantal afleveringen, met de nodige herhaling om het verhaal week na week warm te houden en genoeg sideplots om elke week op zich ook spannend te houden. En you may like them or not; Bas en Aad warend daar meesters in.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Hoewel niet elke droomwereld leuk is (de acrobaten, goochelaar en buikspreek-droomwerelden vind ik vrij saai) voegt dat juist de afwisseling toe. (Al was dat op TV soms vervelend omdat het tijd in beslag nam, waardoor het verhaal pas verder ging in de volgende aflevering)

Mijn vraag was puur vanuit verhaaltechnisch punt, gezien ik monteren interessant vind.
pi_215911379
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 21:52 schreef Writersright het volgende:

Ik zat me helemaal te verlekkeren aan Reis vol Verrassingen met Magnetic Fields eronder, maar die muziek (en de andere originele muziek) doet het eigenlijk helemaal niet zo lekker en voelt veel herhalender dan de nieuwe, eigen muziek... Later eens wat oudere delen kijken, waar de nieuwe muziek wel wat detoneert.
't Echte en 't ware!
pi_215914126
Idealiter zou een release zijn waarbij je simpelweg tussen de 2 audiotracks kan schakelen wanneer je maar wil. Zou niet heel moeilijk te maken moeten zijn. Ik verwacht niet dat we ooit nog een officieel iets krijgen met de originele muziek. (Geldt voor alle series)
pi_215914720
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 21:54 schreef Writersright het volgende:
Idealiter zou een release zijn waarbij je simpelweg tussen de 2 audiotracks kan schakelen wanneer je maar wil. Zou niet heel moeilijk te maken moeten zijn. Ik verwacht niet dat we ooit nog een officieel iets krijgen met de originele muziek. (Geldt voor alle series)
Aad Klaris is nog niet met pensioen zelfs. Dus er valt nog wel een deal te sluiten lijkt me.
pi_215916728
Ik zou denken dat het meer bij de andere Aard ligt. Gebruik maken van Klaris' tracks zou betekenen dat Aad van Toor Aard Klaris zou moeten betalen voor het gebruik. Daar is Adriaantje geen fan van.
pi_215952000
Gebeurd dat nu eigenlijk vaak dat politie en verdachten tijdens een verhoor samen gaan zingen ? :?
  zondag 22 december 2024 @ 12:21:43 #149
66444 Lord_Vetinari
pi_215954652
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 01:05 schreef TLC het volgende:
Gebeurd dat nu eigenlijk vaak dat politie en verdachten tijdens een verhoor samen gaan zingen ? :?
Het lijkt me weinig voorkomen dat dat gebeurd (sic!).
pi_215955143
Wat denken jullie dat het laatste jaar is dat Bassie en Adriaan echt relevant waren? Hun laatste serie was in de jaren 90 maar daarna waren ze nog een aardige tijd populair bij de doelgroep. Tijdens de Sinterklaastijd keek ik een van de Feesten van Sinterklaas uit 2003 en daar werden Bassie en Adriaan enorm enthousiast ontvangen nog. Volgens mij hun laatste jaar daar. Ik zou denken dat het vlak daarna ophield met populariteit, met een nostalgieboost met de Keet & Koen film.
  zondag 22 december 2024 @ 14:10:02 #151
466281 WismutVeilchen83
pi_215956088
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 13:13 schreef Writersright het volgende:
Wat denken jullie dat het laatste jaar is dat Bassie en Adriaan echt relevant waren? Hun laatste serie was in de jaren 90 maar daarna waren ze nog een aardige tijd populair bij de doelgroep. Tijdens de Sinterklaastijd keek ik een van de Feesten van Sinterklaas uit 2003 en daar werden Bassie en Adriaan enorm enthousiast ontvangen nog. Volgens mij hun laatste jaar daar. Ik zou denken dat het vlak daarna ophield met populariteit, met een nostalgieboost met de Keet & Koen film.
Ik denk tot en met de releases van de eerste serie dvd’s. Toen kon je het materiaal voor het eerst helemaal zelf bekijken. Ik weet nog dat ik als een kind zo blij was toen het geheim van de schatkaart voor het eerst volledig te zien was. Dat zal begin deze eeuw geweest zijn. 2002 ofzo.
Rini dankjewel.
pi_215959625
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 14:10 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ik denk tot en met de releases van de eerste serie dvd’s. Toen kon je het materiaal voor het eerst helemaal zelf bekijken. Ik weet nog dat ik als een kind zo blij was toen het geheim van de schatkaart voor het eerst volledig te zien was. Dat zal begin deze eeuw geweest zijn. 2002 ofzo.
Wellicht dat jouw post de rush naar de Adriaan website inspireerde:

Na het bericht over het stoppen van het DVD-tijdperk is het behoorlijk hard gegaan.
Meerdere titels zijn uitverkocht en van de overige is de bodem al in zicht.
Zo ook bij de caravanbox. Daar zijn er nog enkele tientallen van.
Maar dan is het bij Adriaan’s Webshop echt op.
  maandag 23 december 2024 @ 10:51:19 #154
346653 Ceviche
pi_215967153
quote:
Bassie die casual achterop een brommer zit bij een grizzlybeer is wel de moeite waard natuurlijk, maar de rest van de circusshow vonden we een bekende herhaling (of gewoon saai).
pi_215979049
Nog enkele tientallen caravanboxen en dan is het gedaan met de voorraad bij Adriaan :'(
pi_215983223
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 23:26 schreef W00fer het volgende:
Nog enkele tientallen caravanboxen en dan is het gedaan met de voorraad bij Adriaan :'(
Collector item!
pi_215984342
Telekids zendt nu een nieuwe versie uit van De reis vol verrassingen. Het is nu breedbeeld en er zijn wat kleine aanpassingen gedaan. Adriaan zegt nu op de boot weer de tekst ''dat is op het dak van ons hotel'' (zoals de vhs versie uit 1994) ipv van ''dat is het Empire State Building'' en Bassie spreekt nu weer correct over een “dame en een heer” van de Koninklijke Nederlandse marechaussee. Ook is de vormgeving van de quiz waar Bassie aan mee doet aangepast.

[ Bericht 2% gewijzigd door JOO op 24-12-2024 19:43:55 ]
pi_215985273
Interessant dat ze nu opeens aanpassingen gaan doen. Qua die quiz zou je kunnen zeggen dat het oorspronkelijke shot gedateerd er uit zag, maar dat is wel bij meer scenes uit de series. (Koning Midas in het Griekse avontuur)
Ik ben dan ook benieuwd of ze meer gaan aanpassen.
  dinsdag 24 december 2024 @ 15:20:46 #159
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_215986075
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 13:44 schreef Writersright het volgende:
Interessant dat ze nu opeens aanpassingen gaan doen. Qua die quiz zou je kunnen zeggen dat het oorspronkelijke shot gedateerd er uit zag, maar dat is wel bij meer scenes uit de series. (Koning Midas in het Griekse avontuur)
Ik ben dan ook benieuwd of ze meer gaan aanpassen.
Aad is wel een beetje de Nederlandse George Lucas, het is nooit echt af of volmaakt.
pi_215988045
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 13:13 schreef Writersright het volgende:
Toen ze midden in de nacht op Nickelodeon waren en ik iets tegen de kater dronk voor het slapen van, werd het nog vaak bekeken. Daarna werd het rap minder.
pi_215988361
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 18:18 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Toen ze midden in de nacht op Nickelodeon waren en ik iets tegen de kater dronk voor het slapen van, werd het nog vaak bekeken. Daarna werd het rap minder.
Dat deed ik toen ook. En maar balen wanneer opeens de Berenboot kwam. Volgens mij was het toen nog in het nieuws hoe goed die kijkcijfers waren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 15:20 schreef whY... het volgende:

[..]
Aad is wel een beetje de Nederlandse George Lucas, het is nooit echt af of volmaakt.
Tja, we hebben de originelen nog, dus laat hem maar raak knutselen. Een aanpassing zoals random die achtergrond van de quiz aanpassen had ik nooit zien aankomen dus ik ben benieuwd wat hij allemaal wil aanpassen.

Dat zeggende zou een echt oorspronkelijke release wel leuk zijn. Dus met originele muziek en de oorspronkelijke eindes van de eerste series. Dat zal denk ik op de officieele weg nooit gebeuren.
pi_215988788
Misschien ben ik de enige maar aflevering 10 en verder van de opgepoetste Amerika serie bekeken en vergeleken met aflevering 1 tm 9 (op Videoland) en ik vind de oude versie rustiger kijken.

Aflevering 1 t/m 9 komt nog in de opgepoetste versie.

Breedbeeld is leuk maar wat voegt het toe?

En de AI upscaler maakt die de contrasten niet te flets en alle contouren heel vlak?

Het geluid heeft geen irritante brom meer maar het is ook verder niet dat ik zeg van nou wat een enorm verschil.
pi_215989580
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 20:01 schreef W00fer het volgende:

Dan kan het gemarket worden als "nieuw", "meer beeld, nooit eerder vertoond" en "scherper dan ooit".
pi_215990025
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 11:58 schreef JOO het volgende:
Ook is de vormgeving van de quiz waar Bassie aan mee doet aangepast.
Ik vind het wel opvallend dat zo'n achtergrond aangepast wordt. Kennelijk vond Aad het belangrijk genoeg om er tijd aan te besteden.

Ik zou het gewoon laten zoals het is, de series zijn gedateerd en zitten vol met (continuïteits-)fouten, maar alles is toch al uitgezonden en op videobanden en dvd's verspreid.
pi_215990327
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 21:48 schreef Writersright het volgende:

[..]
Dan kan het gemarket worden als "nieuw", "meer beeld, nooit eerder vertoond" en "scherper dan ooit".
Meer beeld, maar ze vergeten even dat je bij het oprekken van 4:3 letterbox naar 16:9 vaak randen met details boven/onder eraf snijdt die wel degelijk iets toevoegen aan het verhaal.

De echte B&A guru's hier zullen dat vast en zeker wel opmerken.
pi_215990364
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 22:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik vind het wel opvallend dat zo'n achtergrond aangepast wordt. Kennelijk vond Aad het belangrijk genoeg om er tijd aan te besteden.

Ik zou het gewoon laten zoals het is, de series zijn gedateerd en zitten vol met (continuïteits-)fouten, maar alles is toch al uitgezonden en op videobanden en dvd's verspreid.
Alles wordt future proof gemaakt. Zodat het nog 10 jaar of langer op Videoland kan staan. Een behoorlijk kostbare operatie als je alles frame voor frame gaat nabewerken van zoveel series.

Misschien komt er alsnog een Netflix route nu het wel in "betere" kwaliteit is?
pi_215990559
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 23:09 schreef W00fer het volgende:

[..]
Meer beeld, maar ze vergeten even dat je bij het oprekken van 4:3 letterbox naar 16:9 vaak randen met details boven/onder eraf snijdt die wel degelijk iets toevoegen aan het verhaal.

De echte B&A guru's hier zullen dat vast en zeker wel opmerken.
Zonde toch. Ik zou het echt gewoon 4:3 laten. Plaats maar zwart aan de zijkant.
pi_215990640
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 23:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zonde toch. Ik zou het echt gewoon 4:3 laten. Plaats maar zwart aan de zijkant.
Ik snap het wel, mensen gaan dan B&A associëren met oud en versleten omdat het 4:3 is maar soms moet je het origineel gewoon niet vernachelen.

Je zag dat ook bij de Thunderbirds. De Europese en Amerikaanse blu-ray waren opgerekt naar 16:9 wat de puristen niet best vonden. De Japanse blu-ray is wél in origineel 4:3 met MONO geluid zoals het hoort.

Nieuwer is niet altijd beter.
pi_215996185
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 23:28 schreef W00fer het volgende:

[..]
Ik snap het wel, mensen gaan dan B&A associëren met oud en versleten omdat het 4:3 is maar soms moet je het origineel gewoon niet vernachelen.

Je zag dat ook bij de Thunderbirds. De Europese en Amerikaanse blu-ray waren opgerekt naar 16:9 wat de puristen niet best vonden. De Japanse blu-ray is wél in origineel 4:3 met MONO geluid zoals het hoort.

Nieuwer is niet altijd beter.
Veel oudere series verknallen daarmee. Gewoon AI of een filtertje er overheen en het is "nieuw".
DBZ had daar een "fraai" voorbeeld van met onder de "verbeterde" versie:

Friends is een ander apart voorbeeld. Die is opnieuw uitgebracht in 16:9 zonder delen boven weg te knippen. Deze serie was op film in breedbeeld gefilmd en daarna in de jaren 90 naar 4:3 gemonteerd voor de TV's uit die tijd.

Nu is het dus in 16:9 te zien en soms zie je daardoor zaken die je eigenlijk niet zou moeten zien (zoals een microfoon soms). Dat vind ik zelf niet echt storend.
pi_216003014
Ik heb geen DBZ gekeken maar de uitsnede die ze maken is wel echt veel weghalen...
pi_216003326
Of het nou 16:9 of 4:3 of een ander formaat is, er is bij de opnames altijd voor een bepaald frame gekozen, net als bij een foto of schilderij. Dat opeens veranderen om opeens het beeld te kunnen vullen pakt daardoor vaak niet best uit. Vooral bij 4:3 materiaal, waar effectief verticaal 30% van het beeld wordt weggesneden. Dat is tot op zekere hoogte op te lossen, door het letterlijk per shot opnieuw te framen, en dat is te duur.

Daarbij hebben de meeste TV's vaak wel een optie om 4:3 in breedbeeld te kijken met een zoom, mocht je dat willen.
  donderdag 26 december 2024 @ 00:32:19 #172
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_216005393
quote:
Telekids zendt nu een nieuwe versie uit van De reis vol verrassingen. Het is nu breedbeeld en er zijn wat kleine aanpassingen gedaan. Adriaan zegt nu op de boot weer de tekst ''dat is op het dak van ons hotel'' (zoals de vhs versie uit 1994) ipv van ''dat is het Empire State Building'' en Bassie spreekt nu weer correct over een “dame en een heer” van de Koninklijke Nederlandse marechaussee. Ook is de vormgeving van de quiz waar Bassie aan mee doet aangepast.
[ link | afbeelding ]
Ik hoop ook dat zie die Keet van Telekids montage uit de televisie halen in de eerste aflevering :')
Dat ziet er zo sneu uit :')
  donderdag 26 december 2024 @ 00:57:48 #173
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_216005654
Een avondje Archive.org bekijken, en dan kom ik opeens een oude VHS video tegen met beelden uit de De Diamant, toen de caravan in de fik ging. Met een langdurige scenes waarbij Bassie erg lang bewusteloos ligt en vervolgens door de ambu wordt afgevoerd.

Blijkbaar is dit ingekort omdat het te lang duurde, en misschien iets te aangrijpend was voor kinderen ;).

https://archive.org/details/caravanindebrand
  donderdag 26 december 2024 @ 01:05:20 #174
346653 Ceviche
pi_216005735
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2024 00:57 schreef Claude_Viole het volgende:
Een avondje Archive.org bekijken, en dan kom ik opeens een oude VHS video tegen met beelden uit de De Diamant, toen de caravan in de fik ging. Met een langdurige scenes waarbij Bassie erg lang bewusteloos ligt en vervolgens door de ambu wordt afgevoerd.

Blijkbaar is dit ingekort omdat het te lang duurde, en misschien iets te aangrijpend was voor kinderen ;).

https://archive.org/details/caravanindebrand
Ohhhhh dit was vroeger een van mijn favoriete scènes O+ ik vond hem al zo kort geworden maar ik dacht dat het aan mij lag. Goede vondst ^O^
pi_216007343
In mijn geheugen beinvloedde de brand de verf die schiildering van Bassie op de caravan die vervolgens heel evil begon te kijken.
Wellicht de heftigste scene uit alle series.
pi_216008142
quote:
[ link | afbeelding ]
Wel gek dat aflevering 1 en 2 gewoon 4:3 zijn, komt wel een beetje gek over
pi_216008557
Verkeerde topic.
pi_216009016
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 09:36 schreef Writersright het volgende:
In mijn geheugen beinvloedde de brand de verf die schiildering van Bassie op de caravan die vervolgens heel evil begon te kijken.
Wellicht de heftigste scene uit alle series.
Dat met die schildering van evil Bassie zag ik als kind ook ja, vond ik best creepy. Later zag ik pas dat dat komt doordat ze voor die scène een andere caravan of zelfs een simpel houten decortje hebben gebruikt, en dat die schildering van Bassie niet heel nauwkeurig erop is gezet :')
pi_216020228
Is die theatershow (zag vanavond iets op PebbleTV) nu ook al opgerekt naar 16:9?

Of heeft alleen Videoland / RTL Telekids de nieuwe versies?

Ik hou het liever bij de vorige.
pi_216022090
Ik zou verwachten dat de nieuwste series zoals Amerika, de theatershows en wellicht die oma-liedjes als proefballon gebruikt worden voor de "verbeteringen" en dat vanaf daar alle series langzaamaan geupgraded worden.
De gouden regel bij zoiets is echter dat de mate van verbetering afhankelijk is van het bronmateriaal en gezien de oudere series nou niet echt denderend beeld hebben ben ik heel benieuwd hoe dat er "modern" uit zal zien.

Zoals je zegt, hiermee wordt het future proof. Als ze dat niet doen, zullen de series na een tijdje niet meer uitgezonden worden. Naast PebbleTV dan, want volgens mij had Bas daar een aandeel in?

[ Bericht 1% gewijzigd door Writersright op 27-12-2024 10:51:16 ]
pi_216097954
Adriaan zelf over de upgrade:

quote:
De laatste maanden is er hard gewerkt aan een upgrade van de Amerika-serie.
Met nieuwe software is het tegenwoordig mogelijk om oud video materiaal op te knappen en te verwerken naar breedbeeld. Ook het geluid heeft een opfrisbeurt gehad. Bij elkaar is het een behoorlijke klus geweest maar we zijn meer dan tevreden met het eindresultaat.
Op Videoland kun je de nieuwe versie vanaf aflevering 10 bekijken. De eerste 9 afleveringen zullen waarschijnlijk deze week te zien zijn. Het plan is om alle series op deze manier op te knappen😃👍
pi_216099577
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 17:32 schreef Writersright het volgende:
Adriaan zelf over de upgrade:
[..]

Het valt wel te prijzen dat ze er alles aan doen om het waar mogelijk op te lappen. Toch voorkom je niet dat het uiteindelijk toch wel gedateerd raakt, voor zover dat al niet is. Swiebertje, Peppi en Kokki, Q&Q, Pipo de Clown enzo, allemaal stuk voor stuk kindertv-erfgoed, maar als je er nu naar kijkt is het wel gewoon een beetje oubollig. Ik denk dat dat toch een strijd is die niet te winnen valt.
pi_216100133
Daar heb je gelijk in. Dit is puur de levensduur rekken met een aantal jaren. Ik geef ze groot gelijk dat ze dit proberen, ook al is het eindresultaat niet altijd ideaal. Als ze niks doen zal het merk Basssie en Adriaan nog sneller waarde verliezen.
pi_216133972

Gelukkig met watermerk boven het jaartal om te voorkomen dat anderen mensen deze geweldige afbeelding voor eigen winst gaan gebruiken. :')
pi_216139011
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 13:24 schreef Writersright het volgende:
[ afbeelding ]

Gelukkig met watermerk boven het jaartal om te voorkomen dat anderen mensen deze geweldige afbeelding voor eigen winst gaan gebruiken. :')
Met een foto van Bassie en Adriaan uit 1994?
  woensdag 1 januari 2025 @ 21:38:21 #186
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_216140638
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 19:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Met een foto van Bassie en Adriaan uit 1994?
Zo wil je ze ook blijven herkennen van de TV-series. Want stel dat de tere kinderhartjes een oude man in een rolstoel zagen, en een oude man met een dik gezicht.
pi_216140709
quote:
99s.gif Op woensdag 1 januari 2025 21:38 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Zo wil je ze ook blijven herkennen van de TV-series. Want stel dat de tere kinderhartjes een oude man in een rolstoel zagen, en een oude man met een dik gezicht.
Begrijpelijk. Maar er staat wel 2025 bij. Dan verwacht ik een recente afbeelding, en niet eentje van 30 jaar geleden.
  woensdag 1 januari 2025 @ 21:47:26 #188
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_216140772
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 21:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Begrijpelijk. Maar er staat wel 2025 bij. Dan verwacht ik een recente afbeelding, en niet eentje van 30 jaar geleden.
Wordt lastig als Clown Bassie in het heden niet meer bestaat als clown. Met merk is ook Bassie & Adriaan en niet Bas en Adriaan.

Heeft Aad zijn blauwe blouse ook inmiddels aan de wilgen gehangen, of heeft hij die nog wel eens aan bij meet & greets?
pi_216141713
quote:
99s.gif Op woensdag 1 januari 2025 21:47 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Wordt lastig als Clown Bassie in het heden niet meer bestaat als clown. Met merk is ook Bassie & Adriaan en niet Bas en Adriaan.

Heeft Aad zijn blauwe blouse ook inmiddels aan de wilgen gehangen, of heeft hij die nog wel eens aan bij meet & greets?
Artikel uit de link is uit 2013 zie ik. Toch sneu dat het daarna zo snel bergafwaarts is gegaan met zijn gezondheid.
pi_216143972
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 22:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Artikel uit de link is uit 2013 zie ik. Toch sneu dat het daarna zo snel bergafwaarts is gegaan met zijn gezondheid.
Ik denk dat dat "optreden" bij het draaiorgel de finale was dan.
pi_216145514
quote:
99s.gif Op woensdag 1 januari 2025 21:38 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Denk dat kinderen hun helden niet meer herkennen met foto's uit 2024 -O-

Aad die nu meer op Bassie lijkt uit 1994...
Maar gelukkig zijn ze er nog ^O^ En zeker Bas met zijn 89 jaar en bijbehorende gezondheid
pi_216146949
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 22:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Volgens mij klopt daar uiteindelijk niks van en heeft hij nog tot zeker in 2017 opgetreden. In 2018 stopte hij definitief vanwege zijn gezondheid.
pi_216148651
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 14:14 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Volgens mij klopt daar uiteindelijk niks van en heeft hij nog tot zeker in 2017 opgetreden. In 2018 stopte hij definitief vanwege zijn gezondheid.
Het leek me ook veel minder lang geleden dan 2013. In ieder geval is hij doorgegaan tot het echt niet meer ging.
pi_216167552
Adriaan heeft zich de afgelopen jaren (en al eerder als het over Jaap Stobbe gaat) flink negatief uitgelaten over ex-collega's. Hoe zit dat eigenlijk met Bas? Volgens mij is het nooit zo actief met bashen geweest. Bas kan/kon wel lomp uit de bocht komen, heel direct, maar volgens mij heeft hij de andere acteurs niet echt actief door het slijk gehaald?
pi_216168353
Ik moet zeggen dat het Bas siert dat hij in 2017 Harry Dikmans prees om de manier waarop hij B2 had neergezet, ondanks dat het geen vrienden meer waren.

In deze periode werd Bas een stuk milder, waarschijnlijk door zijn gezondheidsproblemen. Ik heb het gevoel dat hij, terugkijkend, spijt had van hoe het uiteindelijk tussen hem en Harry is gelopen. Ze waren al vrienden voordat het programma Bassie en Adriaan op televisie kwam, wat hem onderscheidde van de andere acteurs. Ze kwamen bij elkaar over de vloer tot Harry niet meer met Bas wilde spreken, en dat is lang voor de rechtzaak.

[ Bericht 41% gewijzigd door JOO op 04-01-2025 00:32:15 ]
pi_216168370
https://www.televizier.nl(...)-was-de-beste-schurk

Aad kennende had waarschijnlijk zichzelf genoemd als De Baron.
pi_216170217
Onafhankelijk van hoe goed de acteurs waren, springt B2 er toch wel uit. Hij had de breedste comedy, zowel verbaal als fysiek.
Vergeleken met hem voelen karakters als B1, de huilende professor en dergelijke serieuzer (en wellicht saaier voor kinderen)
Daarbij was er voor B2 ook goed geschreven waardoor zijn "gimmick" ondanks de eentonigheid vermakelijk bleef. Bij B100 werd het al snel saai hoe hij steeds pech had. (Daarnaast waren de Europa--Amerika boeven sowieso geen dreiging, wat ook niet helpt)

Ik zou zeggen dat de Plaaggeest ook een goede boef was, deels door wat hij bereikte en deels door hoe hij de kinderen bang maakte, en alles solo deed. Dat zeggende is die serie volgens mij een hele tijd niet uitgezonden.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 12:04:39 #198
346653 Ceviche
pi_216171018
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 10:32 schreef Writersright het volgende:
Onafhankelijk van hoe goed de acteurs waren, springt B2 er toch wel uit. Hij had de breedste comedy, zowel verbaal als fysiek.
Vergeleken met hem voelen karakters als B1, de huilende professor en dergelijke serieuzer (en wellicht saaier voor kinderen)
Daarbij was er voor B2 ook goed geschreven waardoor zijn "gimmick" ondanks de eentonigheid vermakelijk bleef. Bij B100 werd het al snel saai hoe hij steeds pech had. (Daarnaast waren de Europa--Amerika boeven sowieso geen dreiging, wat ook niet helpt)

Ik zou zeggen dat de Plaaggeest ook een goede boef was, deels door wat hij bereikte en deels door hoe hij de kinderen bang maakte, en alles solo deed. Dat zeggende is die serie volgens mij een hele tijd niet uitgezonden.
Ik vond B100 altijd erg leuk, zeker de banter met Handige Harrie.
Ik vond b2 juist altijd meh, dat eeuwige herhalen. Er zijn een paar scenes met B2 die iets niet verstaat die wel leuk zijn maar veel vond ik altijd echt te herhalend. Maar b2 (die uit de schatkaart) was inderdaad wel heel leuk qua mimiek en andere dingetjes. Handige Harrie blaast continu dingen op en dat verveelt mij ook niet, dus het is ook gewoon persoonlijk wat wel en wat niet werkt.
pi_216173364
Dat is zeker waar, en het is leuk om juist de perspectieven van anderen te lezen daarin.

Zelf had ik de hoop dat ze voor de afscheidsshows in 2003(?) een soort groot programma zouden hebben met alle nog levende boeven, maar ik denk dat zelfs als die shows doorgingen dat niet het geval was geweest. Volgens mij zouden De Baron, B100 en Harry er wel bij zijn, maar dat kan speculatie geweest zijn.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 18:05:31 #200
466281 WismutVeilchen83
pi_216173984
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 23:57 schreef JOO het volgende:
https://www.televizier.nl(...)-was-de-beste-schurk

Aad kennende had waarschijnlijk zichzelf genoemd als De Baron.
Persoonlijk vond ik de Aad-baron ook echt erg goed en dat was echt een enorme schurk. De Paul van Gorcum-baron in de kroon en de verzonken stad was ook nog een statige man en een schurk, maar in de laatste twee series vond ik het geen echte schurk meer. Meer een clownesk figuur met een varkensstropdas. Eerder grappig dan gemeen.

B1 vond ik ook echt een heel goede boef. Niet super grappig, maar wel echt een schurk.

Van Jaapie kon ik me wel vrij snel voorstellen dat het Bassie was, maar dat Aad de baron speelde in de schatkaart vond ik echt moeilijk om te geloven.
Rini dankjewel.
pi_216174711
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Persoonlijk vond ik de Aad-baron ook echt erg goed en dat was echt een enorme schurk. De Paul van Gorcum-baron in de kroon en de verzonken stad was ook nog een statige man en een schurk, maar in de laatste twee series vond ik het geen echte schurk meer. Meer een clownesk figuur met een varkensstropdas. Eerder grappig dan gemeen.

B1 vond ik ook echt een heel goede boef. Niet super grappig, maar wel echt een schurk.

Van Jaapie kon ik me wel vrij snel voorstellen dat het Bassie was, maar dat Aad de baron speelde in de schatkaart vond ik echt moeilijk om te geloven.
Als je de Aadbaron zou combineren met B1 heb je een dodelijke combinatie qua team. De rest van de figuren zijn meer komisch en minder capabel.
  maandag 6 januari 2025 @ 18:26:51 #202
174940 W00fer
Maar echt
pi_216192927
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Ik denk dat B&A het hele schurkenidee hebben laten varen. Bassie die gevangen gehouden werd in het spookhuis, Bassie werd ontvoerd in de auto door B1 enzovoort. Het was toch allemaal wel eng.

Met de komst van de Baron, B100 enzovoort heeft de serie wel een beetje haar spanning verloren. Ik weet nog dat ik het ontsnappen van Joris en het wegrijden met krijsende banden, het racen naar Gran Canaria en de "groene mannetjes die alles in de gaten konden houden" was écht super spannend.

B100 en de Baron zijn goed op hun eigen manier maar het echte actie werk was wel gedaan.
  maandag 6 januari 2025 @ 22:19:38 #203
466281 WismutVeilchen83
pi_216197366
De baron met VJ en B2 zorgde echt nog wel voor dreiging hoor. Daarna vanaf HH en B100 was de dreiging weg.
Rini dankjewel.
  maandag 6 januari 2025 @ 22:48:55 #204
436222 Japepk
Padvinder
pi_216197835
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 22:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
De baron met VJ en B2 zorgde echt nog wel voor dreiging hoor. Daarna vanaf HH en B100 was de dreiging weg.
Sterker nog, hun acties in de verzonken stad zijn toch wel de heftigste die ze hebben gedaan. B&A dumpen op een verlaten eiland, 2x ontvoeren, etc. Ik keek die serie nooit vaak en keek hem laatst terug en dat viel me echt op.
't Echte en 't ware!
  maandag 6 januari 2025 @ 22:59:44 #205
346653 Ceviche
pi_216197974
Die scène in Luxemburg dat ze ineens met z'n zevenen Bassie en Adriaan staan op te wachten en B&A dan opgejaagd worden door Luxemburg-stad, dat was toch wel intimiderend.
De boeven werden toen ook niet gepakt, ik zou nadien niet zo rustig voor mijn caravan in Vlaardingen durven zitten :+
pi_216198091
Tot en met de verzonken stad waren de boeven in mijn ogen gewoon volwassenen met wat gekke trekjes die kinderen wel leuk vinden. Dat maakte hen serieus en bedreigend. Vanaf de Europa-serie leken de boeven meer op kinderen waarbij de Baron als oudste kind het voortouw nam in het uithalen van kattenkwaad (meer was het in mijn ogen niet). Ook leuk, maar echt bedreigend waren ze niet meer.
pi_216198504
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 22:48 schreef Japepk het volgende:

[..]
Sterker nog, hun acties in de verzonken stad zijn toch wel de heftigste die ze hebben gedaan. B&A dumpen op een verlaten eiland, 2x ontvoeren, etc. Ik keek die serie nooit vaak en keek hem laatst terug en dat viel me echt op.
En voor ze op het eiland waren moesten Bas en Aad 2 x 8km lopen. Zonder water. In de brandende zon.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 11:19:56 #208
466281 WismutVeilchen83
pi_216201107
Is bekend dat het 8km waren? Ik heb me dat altijd afgevraagd welk eiland dat was.
Rini dankjewel.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 20:42:40 #209
346653 Ceviche
pi_216207944
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 20:01 schreef W00fer het volgende:
Misschien ben ik de enige maar aflevering 10 en verder van de opgepoetste Amerika serie bekeken en vergeleken met aflevering 1 tm 9 (op Videoland) en ik vind de oude versie rustiger kijken.

Aflevering 1 t/m 9 komt nog in de opgepoetste versie.

En de AI upscaler maakt die de contrasten niet te flets en alle contouren heel vlak?

Het geluid heeft geen irritante brom meer maar het is ook verder niet dat ik zeg van nou wat een enorm verschil.
Eindelijk gekeken en ik ben het helemaal met je eens. Die clown in Florida (met knalrood haar, niet die met oranje haar) kun je beter bekijken met een zonnebril op, zo fel is het geworden.
En ik vond 'twee heren van de Marechaussee' zo'n leuk onderdeeltje altijd...
pi_216209587
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 11:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Is bekend dat het 8km waren? Ik heb me dat altijd afgevraagd welk eiland dat was.
Die kloof in Kreta is 9km lang zelfs en ze liepen volgens mij heen en terug dus zou het nog meer zijn. Ik ben vroeger ook in die kloof geweest. Dan wel achter op een scooter. Lopen in de zomer in Griekenland is geen pretje, helemaal niet met de kleren van Bassie en Adriaan. Volgens mij is het enige drinken wat ze op hadden dat flesje drinken op het terras eerder die dag, of ik vergis me.

Het is iig de Therisokloof.
  woensdag 8 januari 2025 @ 15:37:23 #211
466281 WismutVeilchen83
pi_216215962
Ooh, wacht, ik dacht dat je bedoelde 8km over water lopen, maar je bedoelde de kloof!
Rini dankjewel.
pi_216217175
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 15:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ooh, wacht, ik dacht dat je bedoelde 8km over water lopen, maar je bedoelde de kloof!
Van wat ik zie op de beelden was dat stuk op het water anders ook behoorlijk wat. En dat na die helse wandeling! Nog steeds zonder water.
pi_216217843
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 17:21 schreef Writersright het volgende:

[..]
Van wat ik zie op de beelden was dat stuk op het water anders ook behoorlijk wat. En dat na die helse wandeling! Nog steeds zonder water.
Het lopen over het water was ook wel de slechtste 'deus ex machina' van de serie. Waar het bij de Kroon al toeval is dat er ineens houten balken liggen, kan dat nog. En nu, op een verlaten eiland, ineens waterschoenen waarmee je zogezegd over zee kan lopen. Mwah. Wat dat betreft was de Baron daar ook al een domme cartoonfiguur.
't Echte en 't ware!
pi_216218479
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 18:18 schreef Japepk het volgende:

[..]
Het lopen over het water was ook wel de slechtste 'deus ex machina' van de serie. Waar het bij de Kroon al toeval is dat er ineens houten balken liggen, kan dat nog. En nu, op een verlaten eiland, ineens waterschoenen waarmee je zogezegd over zee kan lopen. Mwah. Wat dat betreft was de Baron daar ook al een domme cartoonfiguur.
Over zee kan lopen met behoorlijke wind tegen ook nog.
  woensdag 8 januari 2025 @ 19:28:15 #215
466281 WismutVeilchen83
pi_216218754
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:08 schreef Writersright het volgende:

[..]
Over zee kan lopen met behoorlijke wind tegen ook nog.
De paden op, de lanen in..!
Rini dankjewel.
pi_216218891
Volgens mij hadden ze dat shot ook uit een DVD gehaald of ingekort, omdat het er te nep/slecht uit zag.

Te nep voor een Bassie en Adriaan DVD, dat zegt wel wat.
pi_216242663
47 Jaar geleden werd onze allereerste TV aflevering uitgezonden. Op 10 januari 1978 raakten we het circus kwijt en bracht de Plaaggeest ons de hele tijd in de problemen.

Dit is wel een briljante productiefoto welke ik nog nooit gezien heb.
pi_216242851
Heeft veel jeugdtrauma's opgeleverd. Ik werkte bij een spookhuis waar we de Exorcist muziek draaiden. Volwassen mensen kwamen naar me toe: "De Plaaggeest zit hier niet in toch? Want ik kan overal tegen maar de Plaaggeest is het enige waar ik doodsbang voor ben.." Ik zei dan nee hoor alleen maar het Exorcist meisje.. vonden ze goed.
pi_216242906
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:44 schreef Writersright het volgende:
47 Jaar geleden werd onze allereerste TV aflevering uitgezonden. Op 10 januari 1978 raakten we het circus kwijt en bracht de Plaaggeest ons de hele tijd in de problemen.

[ afbeelding ]

Dit is best een bekende foto toch? Alleen met AI bewerkt waardoor hij veel scherper is
't Echte en 't ware!
pi_216243131
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:04 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dit is best een bekende foto toch? Alleen met AI bewerkt waardoor hij veel scherper is
Ik had hem nog niet gezien. Het weet wel perfect de Plaaggeest weer te geven. Die scene met de vrachtwagen is een hoogtepunt. :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:00 schreef DrDentz het volgende:
Heeft veel jeugdtrauma's opgeleverd. Ik werkte bij een spookhuis waar we de Exorcist muziek draaiden. Volwassen mensen kwamen naar me toe: "De Plaaggeest zit hier niet in toch? Want ik kan overal tegen maar de Plaaggeest is het enige waar ik doodsbang voor ben.." Ik zei dan nee hoor alleen maar het Exorcist meisje.. vonden ze goed.
Haha, geweldig. Ik zag de Plaaggeest pas toen ik volwassen was maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen hem eng vonden. Dat rare masker van hem helpt niet echt. En het feit dat hij alleen maar lacht en opeens tevoorschijn komt.

Hij zat later ook in een theatershow, maar dat was een teleurstelling toen ik het zag. Hij wandelde in een kooi en werd "gevangen" zonder iets uit te halen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Writersright op 10-01-2025 18:45:31 ]
pi_216262026
Het is wel razend knap dat Adriaan zich kan vermommen als een schip :D _O_
pi_216279220
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:04 schreef Japepk het volgende:

[..]
Zie ook het Copyright logo en dan ''Bassie Produkties & Adrina Produkties B.V''.

Bassie en Adriaan hebben de rechten van De Plaaggeest, maar toen De Plaaggeest werd gemaakt, deden ze echt nog niet de productie.

Daar moeten ze Joop van den Ende en Jaap Stobbe voor bedanken. :+
pi_216279582
Is dat op 4:20 een hele jonge Barney?

Bij Bassie en Adriaan. _O_ _O_ _O_

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100112594_ad9f253d

[ Bericht 4% gewijzigd door TweedeKlum op 13-01-2025 13:25:22 ]
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216279604
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 12:59 schreef TweedeKlum het volgende:

https://www.dumpert.nl/?s(...)d=100112594_ad9f253d
Je link werkt zo niet, gebruik de "link" knop, dan werkt het wel.

pi_216279968
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je link werkt zo niet, gebruik de "link" knop, dan werkt het wel.

Ik had het in mijn enthousiaste dommigheid gecrosspost uit DRT. :@

Thx. B:)B
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_216283220
quote:

Dat lijkt er wel op, haha.
  maandag 13 januari 2025 @ 18:31:02 #227
328189 ArnieAlberts
pi_216284045
quote:

Zou zomaar kunnen, maar volgens mij zag hij er wat anders uit in 1990 :D
pi_216302208
Ik snap niet dat B&A bij hun arrestatie na hun bezoek aan de dierentuin geen advocaat in de arm genomen hebben, zoals Spong of Inez Wesky, bij haar hadden ze tenminste nog berichtjes naar de buitenwereld kunnen sturen.
pi_216304986
Ik snap ook niet waarom de politie ze liet gaan. Bassie en Adriaan hadden zo het land uit kunnen wippen. Sterker nog, dat deden ze ook.
Daarnaast waren er genoeg getuigen in de dierentuin die konden verifieeren waren ze op het moment van de diefstal waren. Combineer dat met dat de vingerafdrukken niet matcheten en Bassie en Adriaan hadden een flinke zaak tegen de politie wegens smaad.
  donderdag 16 januari 2025 @ 00:14:18 #230
328189 ArnieAlberts
pi_216315385
Tijdens de Bassie en Adriaan Marathon in VUE Hilversum viel me ineens iets op en nog tijdens de uitzending twitterde ik het vanuit de zaal, waarna Mark van der Molen het nog snel in de radio-uitzending aanhaalde. Nu is er van de HD upscaled-versie een nieuwe compilatie geüpload (met oude voice-overs van Aad op nieuwe muziek gezet), en ik zie het duidelijker dan ooit.

Er ligt een vrouw doodleuk topless te zonnen op het strand tijdens Caraïbisch Carnaval :D Pal achter Adriaan.

(Op 22:44)

Rechts kijken, in het eerste shot gaat ze net liggen, rest van het nummer blijft ze er liggen. _O-

[ Bericht 14% gewijzigd door ArnieAlberts op 17-01-2025 18:04:30 ]
pi_216315472
Hehe, dit was in de jaren 90 alleen vrij normaal.
pi_216317080
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 00:14 schreef ArnieAlberts het volgende:
Tijdens de Bassie en Adriaan Marathon in VUE Hilversum viel me ineens iets op en nog tijdens de uitzending twitterde ik het vanuit de zaal, waarna Mark van der Molen het nog snel in de radio-uitzending aanhaalde. Nu is er van de HD upscaled-versie een nieuwe compilatie geüpload (met oude voice-overs van Aad op nieuwe muziek gezet), en ik zie het duidelijker dan ooit.

Er ligt een vrouw doodleuk topless te zonnen op het strand tijdens Caraïbisch Carnaval :D Pal achter Adriaan.

Rechts kijken, in het eerste shot gaat ze net liggen, rest van het nummer blijft ze er liggen. _O-
Bassie die dan niet eens even Allememaggies roept bij het zien van die vrouw ;(
  donderdag 16 januari 2025 @ 11:34:54 #233
328189 ArnieAlberts
pi_216318126
Ach, verdere ophef en vertier.

'Had ik nou maar nee/ja gezegd' zou, volgens een reactie op Facebook, blijkbaar uit de nieuwe versie zijn weggeknipt. Zat in aflevering 8, was zowat het enige liedje dat nooit een nieuw arrangement van Bert Smorenburg heeft gehad maar nog de muziek gebruikte van Aad Klaris, dus wellicht alsnog daarom uit de serie verwijderd?
pi_216320532
quote:

Gelijk flaggen naar Youtube, gezien Bas en Aad ook zo dol zijn op B&A content van Youtube verwijderen. :D

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:34 schreef ArnieAlberts het volgende:

'Had ik nou maar nee/ja gezegd' zou, volgens een reactie op Facebook, blijkbaar uit de nieuwe versie zijn weggeknipt. Zat in aflevering 8, was zowat het enige liedje dat nooit een nieuw arrangement van Bert Smorenburg heeft gehad maar nog de muziek gebruikte van Aad Klaris, dus wellicht alsnog daarom uit de serie verwijderd?
Het zou me niet verbazen. Het komt over alsof Van Toor nog steeds Klaris haar, ondanks zijn enorme bijdrage aan zijn succes. Jammer ook, het is leuk liedje en de serie heeft al relatief weinig songs. (En Wij zijn nietig is een slappe cover)
  vrijdag 17 januari 2025 @ 16:30:05 #235
328189 ArnieAlberts
pi_216332071
Zit On the highway er wel nog in?
pi_216332511
quote:

vrijdag 17 januari 2025 @ 18:12:25 #237
466281 WismutVeilchen83
pi_216333111
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 11:34 schreef ArnieAlberts het volgende:

Hoe sneu eigenlijk. Een leuk liedje met zeer fraaie beelden van Las Vegas uit begin jaren 90 en dan haal je het eruit.. Dat voortdurende geknip en geëdit maakt het maar zelden beter.
Rini dankjewel.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 19:40:03 #238
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_216334173
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Hoe sneu eigenlijk. Een leuk liedje met zeer fraaie beelden van Las Vegas uit begin jaren 90 en dan haal je het eruit.. Dat voortdurende geknip en geëdit maakt het maar zelden beter.
Klopt! Net als de scene uit de Huilende Professor dat B&A naar het Binnenhof gingen om (off-screen) toestemming te krijgen van het ministerie. Bij het verlaten van het parlementsgebouw praat Bassie alsof hij beroerte heeft, maar uiteindelijk gaat het om een hele stapel koekjes die hij in zijn mond heeft gestoken. Duidelijk een grap die we dus missen. Op Youtube staat de geknipte versie waarbij B&A daar binnen zitten. Maar dat stukje heeft de videobanden en de televisieafleveringen volgens mij nooit gehaald. Adriaan vond het te eentonig en te saai, geloof ik.

Ik vond dat gebrabbel van hem zo vreemd, totdat ik een jaar of tien geleden las dat er in de serie geknipt was.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claude_Viole op 17-01-2025 19:46:37 ]
  vrijdag 17 januari 2025 @ 20:28:28 #239
328189 ArnieAlberts
pi_216334949
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:40 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Maar dat stukje heeft de videobanden en de televisieafleveringen volgens mij nooit gehaald. Adriaan vond het te eentonig en te saai, geloof ik.
Bijna goed, je reactie, op dit puntje na: zowel in de allereerste uitzending(en?) als op de eerste videoband-uitgave was deze scène oorspronkelijk gewoon te zien geweest. Zodoende dat wij ze nu ook zien en ze ook op de dvd-uitgave staan, want alle beelden van de dvd (dus ook de de beelden die je daarop als 'verwijderde scènes' ziet) zijn afkomstig van de uitgaves van Penta Video, die zo goed als mogelijk zijn gedigitaliseerd, en vanaf daar weer zijn aangepast en digitaal ge-hermonteerd. De langere circus-uitvoering, de Robinson Crusoë én de duikdroom, Ook een Clown én het bezoekje bij Van Agt, het zat oorspronkelijk allemaal in de eerste uitzendingen én staan dus ook gewoon op de vier videobanden.

En die banden bevatten daarnaast nog meer random dingetjes. Bijvoorbeeld dit:

En nog wat andere kleine random stukjes, zoals bijvoorbeeld extra shots van publiek aan de kassa van Showcircus Joop van den Ende tijdens de intro van deel 1, maar ook een allerlaatste, barslechte grap van Robin de Robot tegen Jerome van der Steen (Wat de reden is dat ze op dvd zo uit het niets hard beginnen te lachen).
pi_216335542
Ik zit de vernieuwde versie te kijken, maar is iemand dit opgevallen? Vol een cameraman in beeld in de zijspiegel. Geen idee of dit ook in de oude versie te zien is.

[ Bericht 3% gewijzigd door JOO op 17-01-2025 21:31:09 ]
  vrijdag 17 januari 2025 @ 22:26:24 #241
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_216336367
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 21:23 schreef JOO het volgende:
Ik zit de vernieuwde versie te kijken, maar is iemand dit opgevallen? Vol een cameraman in beeld in de zijspiegel. Geen idee of dit ook in de oude versie te zien is.
[ afbeelding ]
Ook in de oude DVD-versie zie ik de camera.
pi_216337217

Nieuw filmpje met Aad in Vlaardingen die vragen beantwoord

oa:

- Hoe Aad bij de diverse baronnen kwam
- Aad die Harry Dikmans arrogant vond
- Iets over het uitzenden van liedjes uit Grootmoeders tijd , dat ging moeizaam en de hoeveelheid verkochte cd's en videobanden ervan
- Iets over Samson en Gert
pi_216339627
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 20:28 schreef ArnieAlberts het volgende:
En nog wat andere kleine random stukjes, zoals bijvoorbeeld extra shots van publiek aan de kassa van Showcircus Joop van den Ende tijdens de intro van deel 1, maar ook een allerlaatste, barslechte grap van Robin de Robot tegen Jerome van der Steen (Wat de reden is dat ze op dvd zo uit het niets hard beginnen te lachen).
Nu zijn we wel erg benieuwd naar die grap.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 23:58 schreef Dutch_view het volgende:

Nieuw filmpje met Aad in Vlaardingen die vragen beantwoord

oa:

- Hoe Aad bij de diverse baronnen kwam
- Aad die Harry Dikmans arrogant vond
- Iets over het uitzenden van liedjes uit Grootmoeders tijd , dat ging moeizaam en de hoeveelheid verkochte cd's en videobanden ervan
- Iets over Samson en Gert
Hoewel Samson en Marie discutabel is, vind ik het wel prijzenswaardig dat Gert op tijd gestopt is en kon afsluiten met grote shows en een mooi laatste lied. Danny Verbiest (de originele Samson) was al eerder gestopt, maar ook daarna had de act nog steeds succes met Gert. Daarnaast is de cast ook gewoon goed bevriend, wat helpt met zoiets.

Ik denk dat Aad wel jaloers is op het succes van Danny en Gert. Terwijl Aad en Bas in gymzalen zaten, stonden Samson en Gert met musicalwaardige kerstshows in een gigantische zaal. Daarnaast natuurlijk het succes wat ze met Studio 100 bereikten.

Om de een of andere reden heb ik het gevoel dat Aad in het algemeen het gevoel heeft dat hij en Bas meer eer verdienden dan ze gekregen hebben, alsof hij dat nog steeds moet bewijzen. Wellicht daarom ook de vaak negatieve verhalen over de ex-collega's, om aan te tonen dat ze door "iedereen" (waaronder de acteurs) werden tegengewerkt en desondanks succces hadden.
Of dat Aad steeds zegt dat Samson op Lara was gebaseerd, wat Danny Verbiest ontkracht.
pi_216340351
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 11:09 schreef Writersright het volgende:

[..]
[..]
Hoewel Samson en Marie discutabel is, vind ik het wel prijzenswaardig dat Gert op tijd gestopt is en kon afsluiten met grote shows en een mooi laatste lied. Danny Verbiest (de originele Samson) was al eerder gestopt, maar ook daarna had de act nog steeds succes met Gert. Daarnaast is de cast ook gewoon goed bevriend, wat helpt met zoiets.

Ik denk dat Aad wel jaloers is op het succes van Danny en Gert. Terwijl Aad en Bas in gymzalen zaten, stonden Samson en Gert met musicalwaardige kerstshows in een gigantische zaal. Daarnaast natuurlijk het succes wat ze met Studio 100 bereikten.

Om de een of andere reden heb ik het gevoel dat Aad in het algemeen het gevoel heeft dat hij en Bas meer eer verdienden dan ze gekregen hebben, alsof hij dat nog steeds moet bewijzen. Wellicht daarom ook de vaak negatieve verhalen over de ex-collega's, om aan te tonen dat ze door "iedereen" (waaronder de acteurs) werden tegengewerkt en desondanks succces hadden.
Of dat Aad steeds zegt dat Samson op Lara was gebaseerd, wat Danny Verbiest ontkracht.
Het succes van Studio 100 rust natuurlijk niet alleen op Samson & Gert. Er is een enorme waaier aan eigen kinderproducties en natuurlijk K3 en een stel pretparken.

Gert heeft slim ingespeeld op het feit dat er eigenlijk geen originele Vlaamse kinderprogramma’s waren en nu heeft hij er min of meer een monopolie op.

Veel grotere schaal. B&A wilden alles in eigen beheer doen voor een paar knaken. En natuurlijk waren B&A in de eerste plaats artiesten, waar Verhulst voornamelijk een zakenman is.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 18:15:03 #245
328189 ArnieAlberts
pi_216343946
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 11:09 schreef Writersright het volgende:

[..]
"Weet je het verschil tussen een warm bed en een ijskast? (Nee?) Pas dan op dat je vannacht niet in de ijskast gaat slapen".

Ja echt. :')
pi_216344030
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 18:15 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
"Weet je het verschil tussen een warm bed en een ijskast? (Nee?) Pas dan op dat je vannacht niet in de ijskast gaat slapen".

Het spijt me dat ik het vroeg.
In sommige gevallen kunnen stukjes er uit knippen dus wel de serie verbeteren.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 19:31:35 #247
346653 Ceviche
pi_216345228
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 18:15 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Nou dat valt wel mee :D een beetje hetzelfde niveau als: 'ben je uitgeslapen? Dan kun je je bed verkopen.'

Die grap over die verwarmingmonteur op lanzarote, dat vind ik zo'n flauwe grap. En dan vertelt Bassie hem ook nog verkeerd, en dan is er ook nog een versie die zo geknipt is dat die scène er per ongeluk twee keer in zit. Klein leed.
pi_216347203
"Geen hotdog maar een hotkip" is ook een vrij belabberde (Na de vulkaan scene in de Schatkaart, met dat water.)
  zondag 19 januari 2025 @ 00:56:24 #249
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_216350270
In de Reis door Europa heb ik weer een fout gespot. In Vianden worden B&A door zeven boeven achtervolgd vanuit Vianden het bos in. Bassie telt er inderdaad zeven stuks van het tuig! Opeens staan er tien boeven in het bos op het moment dat de Baron de groep gaat verdelen tussen Harrie en hemzelf. Frappant :P

Op een gegeven moment denken B&A dat ze de boeven hebben afgeschud en denken ze dat de kust veilig is. En dan verschijnen er iets van 9 boeven, waarvan er eentje in het blauw rechtsboven op zijn rustige gemakje omhoog staat klimmen, terwijl de rest richting B&A rent, waarbij de Baron roept: "Grijp ze, grijp ze...."

Zou dit Adriaan zijn die niet in de scene hoort?
  zondag 19 januari 2025 @ 11:13:55 #250
66444 Lord_Vetinari
pi_216352907
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:44 schreef Writersright het volgende:

[ afbeelding ]

Het is me overigens nog steeds niet duidelijk, waarom de Plaaggeest ineens B & A ging targetten. Zoals Adriaan voorleest uit de krant had hij voordien gewoon de maatschappij ontwricht. Vanwaar nou ineens die persoonlijke vendetta?
pi_216356134
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het is me overigens nog steeds niet duidelijk, waarom de Plaaggeest ineens B & A ging targetten. Zoals Adriaan voorleest uit de krant had hij voordien gewoon de maatschappij ontwricht. Vanwaar nou ineens die persoonlijke vendetta?
B&A zeiden wel dat de Plaaggeest op plaatsen kwam waar het circus ook was geweest. Dat zeggende, volgens mij had hij niet het circus zelf beetgenomen, wel B&A prive. Wellicht was hij jaloers op ze, omdat hij ook een circusbaantje wilde?
Ironisch genoeg kreeg hij dat ook aan het eind.
pi_216357210
quote:

[..]
Omdat hij wist dat B&A gevolgd werden door de camera's.
pi_216360419
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:36 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Omdat hij wist dat B&A gevolgd werden door de camera's.
In de brief staat inderdaad dat hij de avonturen op TV zag. In de context van de serie zijn de afleveringen dus eigenlijk een soort documentaire/vlog waarin B&A door een cameraploeg gevolgd worden?
  maandag 20 januari 2025 @ 22:08:26 #254
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_216373257
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 21:59 schreef Writersright het volgende:

[..]
In de brief staat inderdaad dat hij de avonturen op TV zag. In de context van de serie zijn de afleveringen dus eigenlijk een soort documentaire/vlog waarin B&A door een cameraploeg gevolgd worden?
Net als B100 die zichzelf op televisie ziet in de eerste aflevering van De reis vol Verrassingen. :')

Heerlijk als de vierde wand doorbroken wordt. _O-
pi_216374333
Bassie die een Indiaan een geplukte kip noemt kan echt niet meer anno 2025 o|O ;(
pi_216377341
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 00:25 schreef TLC het volgende:
Bassie die een Indiaan een geplukte kip noemt kan echt niet meer anno 2025 o|O ;(
Geen idee of ik nu een troll aan het voeden ben, maar;

Het is dan ook niet gemaakt in 2025.
't Echte en 't ware!
pi_216385961
quote:

[..]
De plaaggeest was een nar uit het circus toch?
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:50:14 #258
328189 ArnieAlberts
pi_216390086
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 23:38 schreef W00fer het volgende:

[..]
De plaaggeest was een nar uit het circus toch?
Welnee, dat was gewoon een pestkop die met een narrenkap op pad ging. Alleen de serie lijdde er stevig onder dat ze geen voldoenende pay-off deden tijdens de climax van de serie met 'De Plaaggeest = Douwe'. Het was echt een zoektocht naar een circus, Bassie en Adriaan vonden een circus en oh ja, de Plaaggeest stuurt een briefje dat ie nu klaar is met plagen. Dat is gewoon slecht schrijfwerk.
  woensdag 22 januari 2025 @ 13:51:00 #259
328189 ArnieAlberts
pi_216390094
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 00:25 schreef TLC het volgende:
Heel de indianen-droomwereld kan niet meer anno 2025, net als de cowboys tegen de Mexicanen-droomwereld. Of de Robinson Crusoë-droomwereld. :D _O-
pi_216393020
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:51 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Heel de indianen-droomwereld kan niet meer anno 2025, net als de cowboys tegen de Mexicanen-droomwereld. Of de Robinson Crusoë-droomwereld. :D _O-
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:51 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
De Robinson Crusoë-droomwereld kon al niet meer ten tijde van oorspronkelijke uitzending vanwege de beelden van een topless Bassie.
  donderdag 23 januari 2025 @ 11:37:08 #261
328189 ArnieAlberts
pi_216400724
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:52 schreef Writersright het volgende:

[..]
[..]
De Robinson Crusoë-droomwereld kon al niet meer ten tijde van oorspronkelijke uitzending vanwege de beelden van een topless Bassie.
Ja dat was afschuwelijk :D
pi_216411584
Voor de liefhebbers:

Morgen kan je Aad weer lastige vragen stellen en vragen om een Aad Klaris-release:

https://www.museumvlaardi(...)nuari-aad-is-er-weer
  vrijdag 24 januari 2025 @ 17:01:08 #263
328189 ArnieAlberts
pi_216415254
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 11:03 schreef Writersright het volgende:
Voor de liefhebbers:

Morgen kan je Aad weer lastige vragen stellen en vragen om een Aad Klaris-release:

Heerlijk hoe je dat zegt.

Er zijn teveel gekkies hoor. Geen wonder dat ze er op een gegeven moment klaar mee zijn :D
  vrijdag 24 januari 2025 @ 20:57:38 #264
466281 WismutVeilchen83
pi_216417906
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 11:03 schreef Writersright het volgende:
Voor de liefhebbers:

Wat zal hij antwoorden als je ernaar vraagt? Dat de nieuwe versies veel mooier zijn?

Overigens, waarom zou dat cowboy en bandieten droom niet meer kunnen?
Rini dankjewel.
pi_216419605
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 20:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Wat zal hij antwoorden als je ernaar vraagt? Dat de nieuwe versies veel mooier zijn?

Overigens, waarom zou dat cowboy en bandieten droom niet meer kunnen?
Hij zal zeggen dat Aad Klaris een nare man was om mee te werken zoals elke ex-collaga. Klaris was waarschijnlijk ook te veel belust op geld. Iets in die trand.

Ik heb zelf geen problemen met die cowboy en bandieten droom. Een van de leukere, mooie setting ook. Enige reden waarom het niet zou kunnen is wanneer de nazaten van Ennio Morricone ontdekken dat Aad van Toor muziek van hem gebruikt. Ik vraag me af in hoeverre dat gelicenseerd is.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 22:32:47 #266
66444 Lord_Vetinari
pi_216419709
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 22:27 schreef Writersright het volgende:

[..]
Hij zal zeggen dat Aad Klaris een nare man was om mee te werken zoals elke ex-collaga. Klaris was waarschijnlijk ook te veel belust op geld. Iets in die trand.

Ik heb zelf geen problemen met die cowboy en bandieten droom. Een van de leukere, mooie setting ook. Enige reden waarom het niet zou kunnen is wanneer de nazaten van Ennio Morricone ontdekken dat Aad van Toor muziek van hem gebruikt. Ik vraag me af in hoeverre dat gelicenseerd is.
Daar hoort BUMA/STEMRA op te letten.
pi_216554362
Neeneenee Japie we moeten rechtdoor

Wat zeggie ?

:D _O_
  woensdag 5 februari 2025 @ 16:12:41 #268
328189 ArnieAlberts
pi_216560820
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 22:27 schreef Writersright het volgende:

[..]

Ik heb er zelf ook geen problemen mee, maar het zal wel weer 'jaja de Mexicanen worden allemaal gestereotypeerd als allemaal een grote sombrero, en allemaal kwaadaardig met een stomme snor!' worden.
  woensdag 5 februari 2025 @ 16:13:10 #269
328189 ArnieAlberts
pi_216560830
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:13 schreef TLC het volgende:
Deze hele scène is goud. _O-
pi_216561319
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 16:13 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ik heb zelf die scene hergemonteerd zodat de boeven winnen. Tijdens die hele achtervolging zat ik voor de boeven te juichen dus dan is een simpele edit een veel leuker einde voor mij.

(Volgens mij is die hele val met dat doek en die kooi trouwens uit iets anders overgenomen, ik dacht Chitty Chitty Bang Bang)
  woensdag 5 februari 2025 @ 18:34:07 #271
328189 ArnieAlberts
pi_216562575
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 16:43 schreef Writersright het volgende:

[..]
Ik heb zelf die scene hergemonteerd zodat de boeven winnen. Tijdens die hele achtervolging zat ik voor de boeven te juichen dus dan is een simpele edit een veel leuker einde voor mij.

(Volgens mij is die hele val met dat doek en die kooi trouwens uit iets anders overgenomen, ik dacht Chitty Chitty Bang Bang)
Eerlijk is eerlijk, Bassie en Adriaan is altijd genieten, maar ze wisten nooit echt iets meesterlijks te maken van hun finales. De achtervolging in Luxemburg was genieten, het klimmen en afluisteren van de Schatkaart was spannend, maar het miste die pay-off van Bassie en Adriaan die zélf de boeven in de kraag grijpen. Om over de afwikkeling die erachteraan kwam nog maar te zwijgen. Volgens mij is er in ál die afleveringen (op de Sleutel en de Diamant na) niet één serie waar de boefjes samen met Bassie en Adriaan in één camerashot te zien zijn. Zelfs bij De reis vol verrassingen zie je de Baron en B100 alleen maar in een shot waarbij je Bassie en Adriaan van op de rug ziet.

De boefjes renden zelf een politiecel in in De verzonken stad, waarna de ontcijfering van de steen nog moest volgen. De Kroon zie je hier afgerond worden, met een laatste scène bij de Adjudant op kantoor. De Schatkaart had een laatste scène op een terrasje, die al zelfs voor de CNR-video hermontage werd weggeknipt; de luidste 'Drommels' van de Baron was de allerbeste uitsmijter van de serie geweest, gemiste kans. Europa heeft een letterlijk afdruipend drietal boeven, waarna de EU B&A uitnodigt om het over de reis door Europa te hebben, en Amerika heeft B&A die de losse verhaallijnen (Harry, frikandel, kom direct naar ... 24) even afronden vanaf hun tafeltje.
pi_216562814
quote:

[..]
“Ik zie alleen een lege tuunèl” is wel echt een klassieker. En trouwens ook een gevleugelde uitspraak bij de familie Spa. Net als “in die doos zit niets” als iemand vraagt wat er in een bepaalde doos zit :P
pi_216564119
Die boeven van dat Drents museum moeten eens naar de verdwenen kroon kijken, want daar wist zelfs de Baron dat omsmelten van de kroon geen optie was omdat dat te weinig op zou brengen.

Misschien moeten Bassie en Adriaan losgeld betalen voor de gouden helm ;(
pi_216564589
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:08 schreef TLC het volgende:
Die boeven van dat Drents museum moeten eens naar de verdwenen kroon kijken, want daar wist zelfs de Baron dat omsmelten van de kroon geen optie was omdat dat te weinig op zou brengen.

Misschien moeten Bassie en Adriaan losgeld betalen voor de gouden helm ;(
Hahah ik moest ook al aan Bassie en Adriaan denken bij dat verhaal
't Echte en 't ware!
pi_216564797
Ik moet wel zeggen dat ik die scene van de Kroon met dat losgeld in dat tunneltje ontzettend intens vond als een kind. Doordat ik niet ellke aflevering kon zien wist ik ook nooit (tot de DVD) hoe ze daar uit kwamen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 20:50:56 #276
328189 ArnieAlberts
pi_216564895
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:45 schreef Writersright het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik die scene van de Kroon met dat losgeld in dat tunneltje ontzettend intens vond als een kind. Doordat ik niet ellke aflevering kon zien wist ik ook nooit (tot de DVD) hoe ze daar uit kwamen.
De montage/het scenario is daar dan weer wel héél lekker vlot. B2 die via de perfect getimede cut op 1:00 antwoordt op Adriaans 'Ze zijn verkeerd gereden!'. Dat vind ik altijd wel mooi :D
  woensdag 5 februari 2025 @ 21:23:18 #277
466281 WismutVeilchen83
pi_216565391
quote:

[..]
Ben een aantal jaar geleden nog in dat straatje en bij die tunnel geweest. Het zag er toen echt nog bijna exact zo uit zoals in de serie. Helaas is de laatste jaren die hele omgeving veranderd ;(
Rini dankjewel.
pi_216569948
Ik zag dit op Facebook langskomen:

Heette Adriaan in de act echt eerst "Meneer Adriaan"?
Dat zou dan nieuw voor mij zijn
  donderdag 6 februari 2025 @ 19:32:44 #279
328189 ArnieAlberts
pi_216575383
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 11:43 schreef Writersright het volgende:
Ik zag dit op Facebook langskomen:

[ afbeelding ]

Heette Adriaan in de act echt eerst "Meneer Adriaan"?
Dat zou dan nieuw voor mij zijn
Anno 1975 was dat zeker. Het enige wat ik niet helemaal kan plaatsen is dat dit een foto uit de vroege circustijd lijkt te zijn, of ze hadden dat achterdoek al in de vroege jaren rondom de serie. Beetje benieuwd dus naar.
  donderdag 6 februari 2025 @ 19:52:54 #280
346653 Ceviche
pi_216575842
Ik keek vandaag de aflevering in Italië, en het viel me bij het taalliedje (op de scooters) op hoe er daar gereden wordt. Bassie en Adriaan (maar ook andere weggebruikers) worden links en rechts ingehaald, en er is aan het begin een auto die midden op de weg een u-turn maakt.
Het was me nooit opgevallen hoe lukraak iedereen daar rijdt :D
pi_216579269
De Plaaggeest

- Bassie en Adriaan stelen een tandem o|O

- kun je als toeschouwer een rode kaart krijgen bij een voetbalwedstrijd ? :?
  vrijdag 7 februari 2025 @ 09:15:34 #282
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_216580266
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 01:04 schreef TLC het volgende:
De Plaaggeest

- Bassie en Adriaan stelen een tandem o|O

- kun je als toeschouwer een rode kaart krijgen bij een voetbalwedstrijd ? :?
Een scheidsrechter kan toeschouwers wegsturen ja.
pi_216581358
Vreemder is dat ze de voetbalwedstrijd beginnen met een campeertentje op het veld.
pi_216582164
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:32 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Anno 1975 was dat zeker. Het enige wat ik niet helemaal kan plaatsen is dat dit een foto uit de vroege circustijd lijkt te zijn, of ze hadden dat achterdoek al in de vroege jaren rondom de serie. Beetje benieuwd dus naar.
Gezien het hergebruik en de budgetten zou dat laatste me niet verbazen.
pi_216651073

Bassie en Adriaan vallen samen Piet Bambergen aan. Ik heb ze nog nooit zo agressief gezien.
Bonuspunten voor het feit dat Jaap Stobbe er in speelt.
  maandag 17 februari 2025 @ 21:14:59 #286
328189 ArnieAlberts
pi_216724542
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:28 schreef Writersright het volgende:

Bassie en Adriaan vallen samen Piet Bambergen aan. Ik heb ze nog nooit zo agressief gezien.
Bonuspunten voor het feit dat Jaap Stobbe er in speelt.
Een hele aardige pay-off voor een verder nogal forgettable sketch. Kende deze niet.
pi_216726069
Een van de dames in bikini die de geheime agenten Bassie en Adriaan vertroetelden is een transgender :o want zodra B&A weggaan praat een van die dames en die stem is net die van Adriaan :D
pi_216856841
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:23 schreef Japepk het volgende:

[..]
Zeker! En het plan leeft nog steeds. Ben zelf al wat research aan het doen en een opzet aan het maken, maar het zou tof zijn om een mede podcaster te vinden die het avontuur aan wil gaan.
Is er al iets concreets te melden over je podcast plannen?
pi_216929296
Karel Kluts _O_
  woensdag 5 maart 2025 @ 17:49:09 #290
66444 Lord_Vetinari
pi_216937291
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 23:13 schreef TLC het volgende:
Karel Kluts _O_
KluNs
  dinsdag 11 maart 2025 @ 17:27:12 #291
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217009658
Krijg nou wat, dit ken ik helemaal niet en ik heb de series nog op tv gezien toendertijd.

dinsdag 11 maart 2025 @ 17:41:53 #292
436222 Japepk
Padvinder
pi_217009832
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 21:24 schreef Mip1988 het volgende:

[..]
Is er al iets concreets te melden over je podcast plannen?
Helaas niet. Een leuk documentje met wat hersenspinsels, maar zonder een leuke sparring partner gaat dit project in mijn geval niet van de grond komen vrees ik.
't Echte en 't ware!
pi_217010006
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 17:27 schreef TweedeKlum het volgende:
Krijg nou wat, dit ken ik helemaal niet en ik heb de series nog op tv gezien toendertijd.

Die zag ik ook voor het eerst toen ik de B&A caravan dvd box had gekocht.
pi_217011410
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 17:27 schreef TweedeKlum het volgende:

Volgens mij is die maar 1 of 2 keer op tv geweest?
Ik kende hem ook niet.
  woensdag 12 maart 2025 @ 08:44:26 #295
328189 ArnieAlberts
pi_217016905
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 19:46 schreef Writersright het volgende:

[..]
Volgens mij is die maar 1 of 2 keer op tv geweest?
Ik kende hem ook niet.
1 keer maar zelfs. Was de kerstspecial van 1987, oorspronkelijk uitgezonden als '100X Bassie & Adriaan'. Het was tevens de uitzending met het eerste voorproefje van de toen nieuwe reeks De verdwenen Kroon. In de DVD-versie werd die preview weggeknipt.
pi_217025967
Met de hoeveelheid video-releases met zoveel compilatie- en andere banden verbaast het me dan dat die special niet eerder op video/dvd uit werd gebracht. Geldt ook voor de Gouden Trosster, die volgens mij ook pas laat op DVD kwam.
pi_217026425
Altijd tegen B&A ;(

twitter
pi_217026685
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 22:36 schreef Dutch_view het volgende:
Altijd tegen B&A ;(

[ x ]
Ach, wat er ook gebeurd : altijd blijven lachen !
  donderdag 13 maart 2025 @ 09:29:02 #299
66444 Lord_Vetinari
pi_217028935
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 23:02 schreef TLC het volgende:

[..]
Ach, wat er ook gebeurd : altijd blijven lachen !
Zelfs als mensen laten zien dat ze geen werkwoordsvervoegingen begrijpen?
pi_217029183
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 22:36 schreef Dutch_view het volgende:
Altijd tegen B&A ;(

[ x ]
Gemene pikkeboeven! Bidebidebidebide
pi_217075765
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')