B&A zeiden wel dat de Plaaggeest op plaatsen kwam waar het circus ook was geweest. Dat zeggende, volgens mij had hij niet het circus zelf beetgenomen, wel B&A prive. Wellicht was hij jaloers op ze, omdat hij ook een circusbaantje wilde?quote:Op zondag 19 januari 2025 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is me overigens nog steeds niet duidelijk, waarom de Plaaggeest ineens B & A ging targetten. Zoals Adriaan voorleest uit de krant had hij voordien gewoon de maatschappij ontwricht. Vanwaar nou ineens die persoonlijke vendetta?
Omdat hij wist dat B&A gevolgd werden door de camera's.quote:Op zondag 19 januari 2025 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is me overigens nog steeds niet duidelijk, waarom de Plaaggeest ineens B & A ging targetten. Zoals Adriaan voorleest uit de krant had hij voordien gewoon de maatschappij ontwricht. Vanwaar nou ineens die persoonlijke vendetta?
In de brief staat inderdaad dat hij de avonturen op TV zag. In de context van de serie zijn de afleveringen dus eigenlijk een soort documentaire/vlog waarin B&A door een cameraploeg gevolgd worden?quote:Op zondag 19 januari 2025 16:36 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Omdat hij wist dat B&A gevolgd werden door de camera's.
Net als B100 die zichzelf op televisie ziet in de eerste aflevering van De reis vol Verrassingen.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:59 schreef Writersright het volgende:
[..]
In de brief staat inderdaad dat hij de avonturen op TV zag. In de context van de serie zijn de afleveringen dus eigenlijk een soort documentaire/vlog waarin B&A door een cameraploeg gevolgd worden?
Geen idee of ik nu een troll aan het voeden ben, maar;quote:Op dinsdag 21 januari 2025 00:25 schreef TLC het volgende:
Bassie die een Indiaan een geplukte kip noemt kan echt niet meer anno 2025![]()
De plaaggeest was een nar uit het circus toch?quote:Op zondag 19 januari 2025 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Welnee, dat was gewoon een pestkop die met een narrenkap op pad ging. Alleen de serie lijdde er stevig onder dat ze geen voldoenende pay-off deden tijdens de climax van de serie met 'De Plaaggeest = Douwe'. Het was echt een zoektocht naar een circus, Bassie en Adriaan vonden een circus en oh ja, de Plaaggeest stuurt een briefje dat ie nu klaar is met plagen. Dat is gewoon slecht schrijfwerk.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 23:38 schreef W00fer het volgende:
[..]
De plaaggeest was een nar uit het circus toch?
Heel de indianen-droomwereld kan niet meer anno 2025, net als de cowboys tegen de Mexicanen-droomwereld. Of de Robinson Crusoë-droomwereld.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 00:25 schreef TLC het volgende:
Bassie die een Indiaan een geplukte kip noemt kan echt niet meer anno 2025![]()
quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:51 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Heel de indianen-droomwereld kan niet meer anno 2025, net als de cowboys tegen de Mexicanen-droomwereld. Of de Robinson Crusoë-droomwereld.![]()
De Robinson Crusoë-droomwereld kon al niet meer ten tijde van oorspronkelijke uitzending vanwege de beelden van een topless Bassie.quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:51 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Heel de indianen-droomwereld kan niet meer anno 2025, net als de cowboys tegen de Mexicanen-droomwereld. Of de Robinson Crusoë-droomwereld.![]()
Ja dat was afschuwelijkquote:Op woensdag 22 januari 2025 18:52 schreef Writersright het volgende:
[..]
[..]
De Robinson Crusoë-droomwereld kon al niet meer ten tijde van oorspronkelijke uitzending vanwege de beelden van een topless Bassie.
Heerlijk hoe je dat zegt.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:03 schreef Writersright het volgende:
Voor de liefhebbers:
Morgen kan je Aad weer lastige vragen stellen en vragen om een Aad Klaris-release:
https://www.museumvlaardi(...)nuari-aad-is-er-weer
Wat zal hij antwoorden als je ernaar vraagt? Dat de nieuwe versies veel mooier zijn?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:03 schreef Writersright het volgende:
Voor de liefhebbers:
Morgen kan je Aad weer lastige vragen stellen en vragen om een Aad Klaris-release:
https://www.museumvlaardi(...)nuari-aad-is-er-weer
Hij zal zeggen dat Aad Klaris een nare man was om mee te werken zoals elke ex-collaga. Klaris was waarschijnlijk ook te veel belust op geld. Iets in die trand.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat zal hij antwoorden als je ernaar vraagt? Dat de nieuwe versies veel mooier zijn?
Overigens, waarom zou dat cowboy en bandieten droom niet meer kunnen?
Daar hoort BUMA/STEMRA op te letten.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:27 schreef Writersright het volgende:
[..]
Hij zal zeggen dat Aad Klaris een nare man was om mee te werken zoals elke ex-collaga. Klaris was waarschijnlijk ook te veel belust op geld. Iets in die trand.
Ik heb zelf geen problemen met die cowboy en bandieten droom. Een van de leukere, mooie setting ook. Enige reden waarom het niet zou kunnen is wanneer de nazaten van Ennio Morricone ontdekken dat Aad van Toor muziek van hem gebruikt. Ik vraag me af in hoeverre dat gelicenseerd is.
Ik heb er zelf ook geen problemen mee, maar het zal wel weer 'jaja de Mexicanen worden allemaal gestereotypeerd als allemaal een grote sombrero, en allemaal kwaadaardig met een stomme snor!' worden.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:27 schreef Writersright het volgende:
[..]
Hij zal zeggen dat Aad Klaris een nare man was om mee te werken zoals elke ex-collaga. Klaris was waarschijnlijk ook te veel belust op geld. Iets in die trand.
Ik heb zelf geen problemen met die cowboy en bandieten droom. Een van de leukere, mooie setting ook. Enige reden waarom het niet zou kunnen is wanneer de nazaten van Ennio Morricone ontdekken dat Aad van Toor muziek van hem gebruikt. Ik vraag me af in hoeverre dat gelicenseerd is.
Ik heb zelf die scene hergemonteerd zodat de boeven winnen. Tijdens die hele achtervolging zat ik voor de boeven te juichen dus dan is een simpele edit een veel leuker einde voor mij.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:13 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Deze hele scène is goud.
Eerlijk is eerlijk, Bassie en Adriaan is altijd genieten, maar ze wisten nooit echt iets meesterlijks te maken van hun finales. De achtervolging in Luxemburg was genieten, het klimmen en afluisteren van de Schatkaart was spannend, maar het miste die pay-off van Bassie en Adriaan die zélf de boeven in de kraag grijpen. Om over de afwikkeling die erachteraan kwam nog maar te zwijgen. Volgens mij is er in ál die afleveringen (op de Sleutel en de Diamant na) niet één serie waar de boefjes samen met Bassie en Adriaan in één camerashot te zien zijn. Zelfs bij De reis vol verrassingen zie je de Baron en B100 alleen maar in een shot waarbij je Bassie en Adriaan van op de rug ziet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:43 schreef Writersright het volgende:
[..]
Ik heb zelf die scene hergemonteerd zodat de boeven winnen. Tijdens die hele achtervolging zat ik voor de boeven te juichen dus dan is een simpele edit een veel leuker einde voor mij.
(Volgens mij is die hele val met dat doek en die kooi trouwens uit iets anders overgenomen, ik dacht Chitty Chitty Bang Bang)
“Ik zie alleen een lege tuunèl” is wel echt een klassieker. En trouwens ook een gevleugelde uitspraak bij de familie Spa. Net als “in die doos zit niets” als iemand vraagt wat er in een bepaalde doos zitquote:Op woensdag 5 februari 2025 16:13 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Deze hele scène is goud.
Hahah ik moest ook al aan Bassie en Adriaan denken bij dat verhaalquote:Op woensdag 5 februari 2025 20:08 schreef TLC het volgende:
Die boeven van dat Drents museum moeten eens naar de verdwenen kroon kijken, want daar wist zelfs de Baron dat omsmelten van de kroon geen optie was omdat dat te weinig op zou brengen.
Misschien moeten Bassie en Adriaan losgeld betalen voor de gouden helm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |