Dit ja. Ik was echt mega benieuwd hoe hij met latere series dit zou uitpluizen. Met name van de sleutel en de schatkaart zijn nooit complete videobanden uitgegeven met de originele serie. Terwijl ik juist heel erg benieuwd ben naar wat daar origineel voor muziek onder zat die later verkracht is.quote:Op zondag 31 augustus 2025 17:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik heb het filmpje niet kunnen kijken helaas maar het verbaast me weinig dat dit gebeurt. Echter, ik snap er niks van. Dit is toch gratis reclame voor je merk? Tijdje terug een leuke deepdive voorbij zien komen over de opkomst en ondergang van Fox Kids (TLDW: Disney kocht het en vernachelde het). Zelfs Disney, dat behoorlijk ver gaat qua auteursrecht, heeft dit tot nu toe gewoon laten staan. Dat zegt imo wel wat.
Klopt, dat is Sjef Scholte, die al decennia als een kip waakt over zijn gouden ei Bassie & Adriaan. Zoals in 2010:quote:Op woensdag 27 augustus 2025 22:25 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
En dan kunnen de rechten alsnog doorgaan. Ik denk overigens niet dat Aad achter de 'remove' knop zit, maar een ander iemand in opdracht van een rechtspersoon.
Die complete speelfilm werd uiteindelijk Kut & Oen en de speurtocht naar een goede kinderfilm Keet & Koen en de speurtocht naar Bassie en Adriaan, wat de springplank moest worden naar een B&A 2.0. Afijn, we weten hoe dat afgelopen isquote:Tot slot zijn er momenteel heruitzendingen van Bassie en Adriaan op RTL’s Telekids en VTM Kazoom. “Dat zorgt voor vernieuwde aandacht voor het duo”, aldus Scholte. “Ik vertegenwoordig Bassie en Adriaan in al hun rechten. VTM heeft al nieuwe series aangekocht en ik ben benaderd vanuit België voor een complete speelfilm. Het is echt tijdloos product.”
Helaas is die verhalende tekst historisch rommel.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:57 schreef Japepk het volgende:
Ik kwam laatst het nummer 'Erik de Viking' weer tegen. Dat is eigenlijk een behoorlijk sterk nummer met een goed verhalende tekst! Het origineel dan, de vernieuwde versie haalt wat van de kracht weg.
Bekijk deze YouTube-video
Niet dus. Vermoedelijk had Cristoffel zelfs nog nooit van Erik de Rode gehoord.quote:Op maandag 1 september 2025 00:55 schreef Ceviche het volgende:
'Cristoffel Columbus, die was slim en dacht ei ei'
Dat is dus 5x45= 225 euro voor 5 muntjes.quote:De collectie bestaat uit de volgende 5 Herdenkingsuitgiften:
1. Bassie & Adriaan 50 Jaar op Televisie
De feestelijke start van de collectie: een waardige herinnering aan een halve eeuw televisiehistorie.
2. Bassie en “Vlugge Japie”
De vrolijke clown tegenover de ondeugende boef, een klassiek duo dat generaties kijkers heeft vermaakt.
3. Adriaan en “De Baron”
De acrobaat in zijn eeuwige strijd met zijn grootste tegenstander.
4. Bassie & Adriaan met Lara en Robin
Een subtiel eerbetoon aan de trouwe metgezellen die een vaste plaats kregen in het hart van de kijker.
5. Gestileerd Dubbelportret Bassie & Adriaan
Een verfijnde afsluiter van de serie, stijlvol vormgegeven voor de verzamelaar met oog voor symboliek en waarde.
Ik vraag me oprecht af of Bassie het signeert gezien hij van wat ik begreep alleen nog een vinger kon bewegen.quote:Uw voordelen op een rij:
✔ In de collectie ontvangt u de gratis officiële Bassie en Adriaan muntcassette (t.w.v. ¤ 34,50) – speciaal ontworpen om uw collectie stijlvol en veilig in te bewaren.
✔ Aan het einde van de collectie ontvangt u het officiële en uniek genummerde Certificaat van Eigendom, persoonlijk gesigneerd door Bas en Aad van Toor – een uniek aandenken en belangrijk éxtra waardevolle toevoeging aan uw complete collectie.
✔ Bij elke Herdenkingsuitgifte ontvangt u de bijbehorende verzamelbladen met persoonlijk teksten door Aad van Toor. U bouwt aan een unieke verzameling.
✔ Voordeelprijs van slechts ¤ 44,95 per uitgifte (in plaats van ¤ 49,50) – alléén voor verzamelaars van de complete collectie.
Waarom leest het alsof ze die tekst rechtstreeks uit ChatGPT gehaald hebben?quote:Op maandag 1 september 2025 21:05 schreef Writersright het volgende:
https://www.edelcollectie(...)ai0f9T-pBLikWnH4MgIE
De collectie bestaat uit de volgende 5 Herdenkingsuitgiften:
1. Bassie & Adriaan 50 Jaar op Televisie
De feestelijke start van de collectie: een waardige herinnering aan een halve eeuw televisiehistorie.
2. Bassie en “Vlugge Japie”
De vrolijke clown tegenover de ondeugende boef, een klassiek duo dat generaties kijkers heeft vermaakt.
3. Adriaan en “De Baron”
De acrobaat in zijn eeuwige strijd met zijn grootste tegenstander.
4. Bassie & Adriaan met Lara en Robin
Een subtiel eerbetoon aan de trouwe metgezellen die een vaste plaats kregen in het hart van de kijker.
5. Gestileerd Dubbelportret Bassie & Adriaan
Een verfijnde afsluiter van de serie, stijlvol vormgegeven voor de verzamelaar met oog voor symboliek en waarde.
Dit is 100% AI.quote:Op maandag 1 september 2025 21:49 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Waarom leest het alsof ze die tekst rechtstreeks uit ChatGPT gehaald hebben?
Hij maakt nog wel grappies dusquote:Op maandag 1 september 2025 19:25 schreef Writersright het volgende:
Naar omstandigheden zag Bas er goed uit. Ik wist niet dat hij nog kon praten.
Mooi hoorquote:
Ironisch dat ze zelf gebruik maken van AI. Ben benieuwd hoe ze het vinden als er met AI van hun producten gebruik wordt gemaakt, zoals die covers.quote:
Zal de Baron wel zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:13 schreef Writersright het volgende:
Ik zie iig dat de eerste B&A munt scalper al op Marktplaats staat. Ik vraag me echt af of daar een markt voor is.
Ik vind dat ook wel zijn charme hebben. De series zijn verre van perfect en dat geeft ze ook iets authentieks. Je ziet dat alles low budget geregeld is.quote:Op dinsdag 2 september 2025 19:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het erge van dit topic is dat je bij opnieuw kijken ineens allerlei fouten en slordigheden ziet. De huurauto in Luxemburg in de Reis door Europa heeft Nederlandse kentekenplaten en een deel 3 op de voorruit. Maar de auto is in Luxemburg gehuurd. Bareuh.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |