abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 november 2025 @ 00:09:56 #201
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219368023
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:28 schreef Writersright het volgende:

[..]
Dankje voor het delen. Mooi, warm interview

Hans (B100) Beijer sluit zich daar meteen bij aan. 'Hij kwam later in de serie en moest Adriaan opvolgen als baron. En je zag direct: Paul is een topacteur. Die pakt het beet en gaat ermee aan de slag. De Baron werd vijf of misschien wel tien keer zo goed toen Van Gorcum ermee aan de loop ging.'

Oh-oh, dat gaat Aad niet leuk vinden.
Ik vind het niet helemaal eerlijk van Hans. Aad moest twee rollen spelen, logisch dat er dan in beide gevallen iets van de intensiteit verloren gaat. Paul v.G. kon zich volledig concentreren op de Baron en tussen de scenes door gefocust blijven, terwijl Aad moest verkleden, switchen naar andere geleerde teksten en een andere instelling om weer Adriaan te worden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219370064
quote:
18s.gif Op zaterdag 29 november 2025 00:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik vind het niet helemaal eerlijk van Hans. Aad moest twee rollen spelen, logisch dat er dan in beide gevallen iets van de intensiteit verloren gaat. Paul v.G. kon zich volledig concentreren op de Baron en tussen de scenes door gefocust blijven, terwijl Aad moest verkleden, switchen naar andere geleerde teksten en een andere instelling om weer Adriaan te worden.
Mwah, ik zie dat ook niet zo als een verwijt. Aad zette ook een dijk van een rol neer. Nog steeds is haast niet te zien dat het een dubbelrol is. Heel het personage van de Baron veranderde. Van een archaïsche, bevreemdende man, naar een doortrapte boef. In die overgang zat meer dan alleen een acteurswissel. Overigens zijn hun anekdotes hetzelfde zoals Bas en Aad ze vertelden voor de rechtszaak, bijvoorbeeld in die 35-jaar docu. "De verhalen na werktijd Paul, want die boot kost ons een vermogen", was een quote volgens mij.
't Echte en 't ware!
pi_219370590
Bekijk deze YouTube-video

Onze vriend spreekt weer.

Adriaan komt met een nieuwe CD.
Na ehhh de laatste CD die ze ooit zouden uitgeven.

Er staan herarrangementen op van CD's uit de eerste series.

Ze hebben ook gedacht over animatieseries. Volgens zijn berekeningen zou een tekenfilm van 2-3 minuten een miljoen kosten dus te duur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')