abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215317137
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:03 schreef Writersright het volgende:

[..]
Tijdens dat liedje ben ik meer gefocust op het nep-ijsje dan het liedje zelf.
Volgens mij was dat zo'n speelgoed waarbij het bolletje aan een touwtje zit, wat je dan kan lanceren en met het hoorntje op dient te vangen.
Is dat niet een microfoon? Bij impractical jokers hebben ze in veel scènes grote koffie bekers vast omdat daar een microfoon in zit
pi_215318282
Dat
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:13 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Is dat niet een microfoon? Bij impractical jokers hebben ze in veel scènes grote koffie bekers vast omdat daar een microfoon in zit
Dat zou ook kunnen ja. Niet over gedacht maar logisch. Een echt ijsje is het in ieder geval niet.
pi_215319000
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 10:13 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Zal wel niet. De liedjes worden geplaybackt.
pi_215330502
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 11:58 schreef Writersright het volgende:
Dat
[..]
Dat zou ook kunnen ja. Niet over gedacht maar logisch. Een echt ijsje is het in ieder geval niet.
Gelet op de tijd die je kwijt bent met opnemen en de snelheid waarmee een ijsje smelt in de Griekse zon, is een kunstijsje wel handig. Voorkomt dat je om de vijf minuten een nieuwe moet laten scheppen, een schoon acrobatenpak moet aantrekken en opnames moet hermonteren om groter wordende ijsjes te voorkomen.
pi_215353170
Het valt natuurlijk ook veel minder op als je het op een kleine beeldbuis kijkt in videobandkwaliteit.
pi_215424508
In verschillende series maakt Bassie steeds dezelfde grap over de bretels die zijn broek ophouden, en steeds doet Adriaan alsof ie die grap nooit gehoord heeft :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_215443194
Dat nummer van 'In Spanje schijnt altijd de zon' is tegenwoordig ook achterhaald he ;(
pi_215527027
που είναι το αστυνομικό τμήμα ?

:o ;(
pi_215541259
Adriaan lijkt wel met zijn hele webshop te stoppen. Steeds minder artikelen op voorraad.

Bassie heeft ook een herziene versie van de speurtocht naar Charlie?
Ik kende deze cover helemaal nog niet

Friettent dikke Willie, met Willie
pi_215546179
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 01:10 schreef TLC het volgende:
που είναι το αστυνομικό τμήμα ?

:o ;(
De talenkennis van beide heren is ook meer van de koude grond dan dat ze het even door een deskundige hebben laten checken. Met de Smorenburgversie werd de dictie er niet beter op: ‘bijvoorbeeld, dat is per essempjeau’.
Het meest twijfelachtige is toch wel ‘peerdeswans is een paardenstaart’…
pi_215551428
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 00:12 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
De talenkennis van beide heren is ook meer van de koude grond dan dat ze het even door een deskundige hebben laten checken. Met de Smorenburgversie werd de dictie er niet beter op: ‘bijvoorbeeld, dat is per essempjeau’.
Een vriendin van mijn oma heette Ully. Ik vond dat zielig, omdat haar naam 'lelijk' betekende in het Engels. Volgens Bassie en Adriaan dan...
't Echte en 't ware!
pi_215555172
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 00:12 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ken ei haf ein teesjeur ?
  dinsdag 12 november 2024 @ 15:58:26 #113
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215559477
Op een feestavond vanwege 125 jaar spoorwegen in 1964:

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 13 november 2024 @ 22:06:48 #114
328189 ArnieAlberts
Pia Blanco moet weg bij GTST
pi_215574230
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 17:36 schreef luxerobots het volgende:
Van de wikipediapagina van 'Ja zuster, nee zuster'.
[..]

Ik vind het overigens wel bizar dat er geen afleveringen van 'Ja zuster, nee zuster' bewaard zijn gebleven. Je zou toch denken dat je eerst kopieën maakt voordat je de originele banden overschrijft...
In 1968 kon je programma's overpompen door een telerecording ervan te maken (Dan werd het beeld op video afgespeeld op een tv, dat beeld gefilmd met een filmcamera en hield je een kopie op film over). Dat proces werd echter bemoeilijkt door branden in studio's, waaronder in Studio Vitus waar zo'n Telerecording-machine stond. Daardoor ging dat een paar jaar niet. Voor de rest: Ampex-banden (Want dat was het formaat, ampex) waren écht duur. Categorie 'je kan acteurs, decors, technici, montageruimte, studio-ruimte, orkest, schrijvers en regisseurs inhuren en NOG zijn de banden DUURDER dan dit alles samen'-duur. (Dus de titel van dit topicdeel is een mooie, DURE VIDEOBANDEN).

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 10:16 schreef whY... het volgende:

[..]
Die banden waren onwijs duur, alles in Nederland was nog gemaakt op live televisie en alles eenmalig uitzenden. Als je dan als productie niet voldoende geld hebt dan neem je het volgende seizoen eroverheen op.

Soms worden er nog oude banden uit archieven gevonden die verkeerd gelabeld zijn, of nog een deel origineel hebben staan. Er zijn in televisieland ook wat branden geweest en film schijnt erg goed te branden dus zelfs in het blik bleef daar niks van over.

Niemand uit die tijd had kunnen weten dat ja zuster, hamelen, zevensprong etc zo iconisch zou zijn en daarmee de moeite waard werd om te bewaren. Tegenwoordig kan je veel makkelijker dingen bewaren, het kost nagenoeg geen fysieke ruimte meer met digitale opslag.
De Zevensprong is opgenomen op film en volledig bewaard. :) Hamelen heeft (door stom geluk) de laatste 6 afleveringen bewaard gehouden evenals 2 van de 4 compilaties, als ik me niet vergis. Vorig jaar heeft een jongen van 28 die bij Beeld & Geluid werkte (Maarten Fransen heette hij volgens de kranten) een partij thuisopnames van schrijver Harrie Geelen opgedoken die jarenlang als een soort 'holy grail' door medialand zwierven. Men wist dat ze bestonden, maar wáár was niet helemaal helder. Er waren alleen nog kopietjes van kopietjes. Mooi verhaal was dat. Geelen nam zijn afleveringen met een open reel-recorder van AKAI op oude broze bandspoeltjes op, speelduur 30 minuten. Soms mist er dus een brok.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_215576190
Spelen jullie weleens met een hijskraan ? Ik heb namelijk gehoord dat dat heel gevaarlijk kan zijn :@ o|O
  donderdag 14 november 2024 @ 09:37:43 #116
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215576305
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 09:17 schreef TLC het volgende:
Spelen jullie weleens met een hijskraan ? Ik heb namelijk gehoord dat dat heel gevaarlijk kan zijn :@ o|O
Welnee, doodeenvoudig. Zoals ik altijd zeg:

Het hendeltje naar voren en de haak die gaat omlaag
met wat hij dan naar boven komt
dat is voor mij de vraag
Met een kist vol chocolade, zoute drop of met gebak

Ik haal de hendels heen en weer
dan gaat het haakie op en neer
En zo gaat het kraantje draaien
Doe dat alles met gemak

'k hijs wel honderdduizend balen
Draai met het kraantje in het rond
en zet 't vrachie op de grond
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215577041
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 17:45 schreef Japepk het volgende:

[..]
Een vriendin van mijn oma heette Ully. Ik vond dat zielig, omdat haar naam 'lelijk' betekende in het Engels. Volgens Bassie en Adriaan dan...
Ugly bedoel je. Maar Ully is wat anders.
pi_215577958
Ik las gister een stukje uit de biografie van Joop van den Ende.
Heerlijk hoe er in stond dat de scripts voor de Plaaggeest van Aad in 'ondermaats Nederlands' geschreven waren en Stobbe ze moest fixen. Ik ben dan wel benieuwd naar die oorspronkelijke scripts.
pi_215605709
De sleutel past niet.

Ik herhaal

De sleutel past niet.

;(
pi_215609976
Bekijk deze YouTube-video

Zou dit het eerste optreden van Bassie en Adriaan in "Telekids" geweest zijn?
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_215612967
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 17:12 schreef Kaatje2658 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Zou dit het eerste optreden van Bassie en Adriaan in "Telekids" geweest zijn?
Nee dit is het tweede optreden. Het eerste optreden was in 1993/1994.
  maandag 18 november 2024 @ 16:00:39 #122
328189 ArnieAlberts
Pia Blanco moet weg bij GTST
pi_215617653
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 22:37 schreef JOO het volgende:

[..]
Nee dit is het tweede optreden. Het eerste optreden was in 1993/1994.
[ afbeelding ]
Helemaal juist :) Zoals je ziet ook nog compleet in hun Reis vol verrassingen-look, Aad verfde zijn haren nog.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_215618818
Die look vond ik zo lelijk bij Adriaan. Slecht geverfd ook. In die series leek het steeds alsof Adriaan nooit zijn haar waste.
pi_215619924
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 18:58 schreef Writersright het volgende:
Die look vond ik zo lelijk bij Adriaan. Slecht geverfd ook. In die series leek het steeds alsof Adriaan nooit zijn haar waste.
Eerlijk gezegd is het mij nooit opgevallen dat zijn haar geverfd was. Grijs op de slapen heeft hij altijd gehad toch? Ik weet wel dat ik het altijd gek vond om Adriaan met grijs haar te zien op merchandise enzo
't Echte en 't ware!
pi_215620035
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 20:33 schreef Japepk het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd is het mij nooit opgevallen dat zijn haar geverfd was. Grijs op de slapen heeft hij altijd gehad toch? Ik weet wel dat ik het altijd gek vond om Adriaan met grijs haar te zien op merchandise enzo
Ik weet niet wanneer hij echt grijs werd. Ik denk rond de Professor, maar dat kan ook aan de beeldkwaliteit liggen. Sindsdien verfde hij het dan denk ik.

Het blijft idd raar om op een DVD met jonge Adriaan "opa" Adriaan te zien. Ik snap dat ze het voor consistentie deden maar ik ken maar weinig films/series die de acteurs op de cover 30-40 jaar ouder tonen dan dat ze te zien zijn in de film/serie zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')