Is dat niet een microfoon? Bij impractical jokers hebben ze in veel scènes grote koffie bekers vast omdat daar een microfoon in zitquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:03 schreef Writersright het volgende:
[..]
Tijdens dat liedje ben ik meer gefocust op het nep-ijsje dan het liedje zelf.
Volgens mij was dat zo'n speelgoed waarbij het bolletje aan een touwtje zit, wat je dan kan lanceren en met het hoorntje op dient te vangen.
Dat zou ook kunnen ja. Niet over gedacht maar logisch. Een echt ijsje is het in ieder geval niet.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:13 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Is dat niet een microfoon? Bij impractical jokers hebben ze in veel scènes grote koffie bekers vast omdat daar een microfoon in zit
Zal wel niet. De liedjes worden geplaybackt.quote:Op zondag 20 oktober 2024 10:13 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Is dat niet een microfoon? Bij impractical jokers hebben ze in veel scènes grote koffie bekers vast omdat daar een microfoon in zit
Gelet op de tijd die je kwijt bent met opnemen en de snelheid waarmee een ijsje smelt in de Griekse zon, is een kunstijsje wel handig. Voorkomt dat je om de vijf minuten een nieuwe moet laten scheppen, een schoon acrobatenpak moet aantrekken en opnames moet hermonteren om groter wordende ijsjes te voorkomen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 11:58 schreef Writersright het volgende:
Dat
[..]
Dat zou ook kunnen ja. Niet over gedacht maar logisch. Een echt ijsje is het in ieder geval niet.
De talenkennis van beide heren is ook meer van de koude grond dan dat ze het even door een deskundige hebben laten checken. Met de Smorenburgversie werd de dictie er niet beter op: ‘bijvoorbeeld, dat is per essempjeau’.quote:
Een vriendin van mijn oma heette Ully. Ik vond dat zielig, omdat haar naam 'lelijk' betekende in het Engels. Volgens Bassie en Adriaan dan...quote:Op maandag 11 november 2024 00:12 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
De talenkennis van beide heren is ook meer van de koude grond dan dat ze het even door een deskundige hebben laten checken. Met de Smorenburgversie werd de dictie er niet beter op: ‘bijvoorbeeld, dat is per essempjeau’.
Het meest twijfelachtige is toch wel ‘peerdeswans is een paardenstaart’…
Ken ei haf ein teesjeur ?quote:Op maandag 11 november 2024 00:12 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
De talenkennis van beide heren is ook meer van de koude grond dan dat ze het even door een deskundige hebben laten checken. Met de Smorenburgversie werd de dictie er niet beter op: ‘bijvoorbeeld, dat is per essempjeau’.
Het meest twijfelachtige is toch wel ‘peerdeswans is een paardenstaart’…
In 1968 kon je programma's overpompen door een telerecording ervan te maken (Dan werd het beeld op video afgespeeld op een tv, dat beeld gefilmd met een filmcamera en hield je een kopie op film over). Dat proces werd echter bemoeilijkt door branden in studio's, waaronder in Studio Vitus waar zo'n Telerecording-machine stond. Daardoor ging dat een paar jaar niet. Voor de rest: Ampex-banden (Want dat was het formaat, ampex) waren écht duur. Categorie 'je kan acteurs, decors, technici, montageruimte, studio-ruimte, orkest, schrijvers en regisseurs inhuren en NOG zijn de banden DUURDER dan dit alles samen'-duur. (Dus de titel van dit topicdeel is een mooie, DURE VIDEOBANDEN).quote:Op woensdag 14 augustus 2024 17:36 schreef luxerobots het volgende:
Van de wikipediapagina van 'Ja zuster, nee zuster'.
[..]
Ik vind het overigens wel bizar dat er geen afleveringen van 'Ja zuster, nee zuster' bewaard zijn gebleven. Je zou toch denken dat je eerst kopieën maakt voordat je de originele banden overschrijft...
De Zevensprong is opgenomen op film en volledig bewaard.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:16 schreef whY... het volgende:
[..]
Die banden waren onwijs duur, alles in Nederland was nog gemaakt op live televisie en alles eenmalig uitzenden. Als je dan als productie niet voldoende geld hebt dan neem je het volgende seizoen eroverheen op.
Soms worden er nog oude banden uit archieven gevonden die verkeerd gelabeld zijn, of nog een deel origineel hebben staan. Er zijn in televisieland ook wat branden geweest en film schijnt erg goed te branden dus zelfs in het blik bleef daar niks van over.
Niemand uit die tijd had kunnen weten dat ja zuster, hamelen, zevensprong etc zo iconisch zou zijn en daarmee de moeite waard werd om te bewaren. Tegenwoordig kan je veel makkelijker dingen bewaren, het kost nagenoeg geen fysieke ruimte meer met digitale opslag.
Welnee, doodeenvoudig. Zoals ik altijd zeg:quote:Op donderdag 14 november 2024 09:17 schreef TLC het volgende:
Spelen jullie weleens met een hijskraan ? Ik heb namelijk gehoord dat dat heel gevaarlijk kan zijn![]()
Ugly bedoel je. Maar Ully is wat anders.quote:Op maandag 11 november 2024 17:45 schreef Japepk het volgende:
[..]
Een vriendin van mijn oma heette Ully. Ik vond dat zielig, omdat haar naam 'lelijk' betekende in het Engels. Volgens Bassie en Adriaan dan...
Nee dit is het tweede optreden. Het eerste optreden was in 1993/1994.quote:Op zondag 17 november 2024 17:12 schreef Kaatje2658 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Zou dit het eerste optreden van Bassie en Adriaan in "Telekids" geweest zijn?
Helemaal juistquote:Op zondag 17 november 2024 22:37 schreef JOO het volgende:
[..]
Nee dit is het tweede optreden. Het eerste optreden was in 1993/1994.
[ afbeelding ]
Eerlijk gezegd is het mij nooit opgevallen dat zijn haar geverfd was. Grijs op de slapen heeft hij altijd gehad toch? Ik weet wel dat ik het altijd gek vond om Adriaan met grijs haar te zien op merchandise enzoquote:Op maandag 18 november 2024 18:58 schreef Writersright het volgende:
Die look vond ik zo lelijk bij Adriaan. Slecht geverfd ook. In die series leek het steeds alsof Adriaan nooit zijn haar waste.
Ik weet niet wanneer hij echt grijs werd. Ik denk rond de Professor, maar dat kan ook aan de beeldkwaliteit liggen. Sindsdien verfde hij het dan denk ik.quote:Op maandag 18 november 2024 20:33 schreef Japepk het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd is het mij nooit opgevallen dat zijn haar geverfd was. Grijs op de slapen heeft hij altijd gehad toch? Ik weet wel dat ik het altijd gek vond om Adriaan met grijs haar te zien op merchandise enzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |