abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215244192
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 16:17 schreef Writersright het volgende:
Ik denk dat DVD voor bepaalde titels nog best rendabel is. Alleen niet voor Bassie en Adriaan, die elk jaar iets meer in de vergetelheid belanden. Ze hoopten denk ik dat die docu de dvd verkoop op zou krikken.
Moeten ze 'm wel uitbrengen.
pi_215248975
Vergeet ook niet dat Adriaan in Amerika zegt dat hij en zijn broer de Crocksons waren.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 23:43:26 #78
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215249866
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:50 schreef Writersright het volgende:
Vergeet ook niet dat Adriaan in Amerika zegt dat hij en zijn broer de Crocksons waren.
Dat zegt hij in Reis door Europa ook. In Spanje. Vreemd genoeg zegt hij het in Kroon niet als Bassie hem op het beeldje van de Crocksons in het museum wijst.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 13 oktober 2024 @ 00:09:09 #79
66444 Lord_Vetinari
pi_215250006
Volgens mij kletst A in HP uit zijn nek. B moet voor de schuilplaats van de Professor varen en dan vuurwerk afsteken. B zegt dan dat ze hem dan op de radar zijn, waarop A reageert 'Maar een houten boot niet.
En volgens mij is dat loeiende kolder. Een radar ziet geen materiaal, maar gewoon golven die terugkaatsen van een voorwerp, of het nou van hout is of niet.
pi_215259572
Bassie en Adriaan waren hun tijd ver vooruit. Zo ook Robin die het spoorboekje kon scannen.
  maandag 14 oktober 2024 @ 10:23:01 #81
66444 Lord_Vetinari
pi_215259616
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 10:16 schreef Writersright het volgende:
Bassie en Adriaan waren hun tijd ver vooruit. Zo ook Robin die het spoorboekje kon scannen.
En de geheimzinnige steen ontcijferen. Iets wat de knapste koppen met de echte steen nog steeds niet gelukt is.
pi_215261155
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 01:18 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Bassie is geboren als clown, waarschijnlijk waren zijn ouders ook echte clowns, dan kan een acrobaat niet je broer zijn.
We zien een foto van zijn moeder in de Plaaggeest, en zij is ook een clown.
pi_215261669
In de Diamant, maar inderdaad. Als ik het me goed herinner is dat ook echt de moeder van Bas (en Aad). Zo heeft zij meerdere kleine rolletjes gespeeld in de serie. Zo speelt zij als figurant in de scene in het Geheim van de Schatkaart, waarin Bassie & Adriaan uitleg krijgen over de hete gaten in de grond. Ook is er een scene, ik geloof in één van de shorties, waarin Bassie een oud vrouwtje 'helpt' oversteken, waardoor zij de bus mist. Volgens mij de shorty dat Bassie een pechdag heeft.
  maandag 14 oktober 2024 @ 15:13:23 #84
66444 Lord_Vetinari
pi_215262024
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 14:40 schreef plaaggeestboevenbaas het volgende:
In de Diamant, maar inderdaad. Als ik het me goed herinner is dat ook echt de moeder van Bas (en Aad). Zo heeft zij meerdere kleine rolletjes gespeeld in de serie. Zo speelt zij als figurant in de scene in het Geheim van de Schatkaart, waarin Bassie & Adriaan uitleg krijgen over de hete gaten in de grond. Ook is er een scene, ik geloof in één van de shorties, waarin Bassie een oud vrouwtje 'helpt' oversteken, waardoor zij de bus mist. Volgens mij de shorty dat Bassie een pechdag heeft.
En ze is in Plaaggeest de oude dame die in de 'Politie droom' door Bassie gezoend wordt tijdens het liedje.'Zijn wij bij de politie'.
pi_215262931
quote:
18s.gif Op maandag 14 oktober 2024 15:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En ze is in Plaaggeest de oude dame die in de 'Politie droom' door Bassie gezoend wordt tijdens het liedje.'Zijn wij bij de politie'.
Haar gezicht lijkt ook wel heel erg op "Japie" in die scene.
  maandag 14 oktober 2024 @ 18:36:02 #86
66444 Lord_Vetinari
pi_215263474
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 17:23 schreef Writersright het volgende:

[..]
Haar gezicht lijkt ook wel heel erg op "Japie" in die scene.
Wat niet zo gek is, natuurlijk.
pi_215264721
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 13:42 schreef Writersright het volgende:

[..]
We zien een foto van zijn moeder in de Plaaggeest, en zij is ook een clown.
En zijn kind is ook weer een clown.

pi_215266814
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 20:04 schreef DrDentz het volgende:

[..]
En zijn kind is ook weer een clown.

[ afbeelding ]
Heerlijk hoe daar toen een controversie over was voor die reclame en hoe prulbladen als de Prive boos waren op Bassie dat ze genept waren.
pi_215285288
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 14:40 schreef plaaggeestboevenbaas het volgende:
In de Diamant, maar inderdaad.
Was inderdaad in de Diamant. En wel op het moment dat Bassie en Adriaan in de hooiberg gaan slapen.
pi_215285846
Adriaan geeft dan dus als enige familie zijn vage broer waarmee hij de Crocksons vormde.
pi_215285931
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 23:42 schreef Writersright het volgende:
Adriaan geeft dan dus als enige familie zijn vage broer waarmee hij de Crocksons vormde.
En in de hooiberg vertelt hij aan Bassie dat hij zoveelste generatie acrobaat is, dus ook zijn voorgeslacht wordt als familie genoemd.
pi_215289256
Ik denk dat we een prequel nodig hebben om alles recht en duidelijk te hebben:

When Adriaan met Bassie

Vreemd genoeg hebben we wel post-Adriaan avonturen van Bassie, met zijn vriendjes. Ik denk niet dat er ooit iets solo van Adriaan is gedaan, naast de cameo's van Adriaan in die Sinterklaasfilms?
pi_215290633
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 15:01 schreef Writersright het volgende:
Ik denk dat we een prequel nodig hebben om alles recht en duidelijk te hebben:

When Adriaan met Bassie

Vreemd genoeg hebben we wel post-Adriaan avonturen van Bassie, met zijn vriendjes. Ik denk niet dat er ooit iets solo van Adriaan is gedaan, naast de cameo's van Adriaan in die Sinterklaasfilms?
Aangezien de volgorde van de namen op de caravan in De Plaaggeest 'Adriaan - Bassie' was, maakte ik als kind al de origin story voor mezelf dat Adriaan al in de caravan woonde en Bassie pas later leerde kennen _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  donderdag 17 oktober 2024 @ 22:47:23 #94
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_215294008
Hoeveel versies zijn er eigenlijk van Engelse les?
2 ( de plaaggeest , De geheimzinnige opdrachtgever) of toch 3 ? In de shorts was toch een andere versie of is dat een van de andere twee?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:17:19 #95
66444 Lord_Vetinari
pi_215296745
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 22:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hoeveel versies zijn er eigenlijk van Engelse les?
2 ( de plaaggeest , De geheimzinnige opdrachtgever) of toch 3 ? In de shorts was toch een andere versie of is dat een van de andere twee?
Op de site van Adriaan staan er 2 bij de liedteksten.

https://www.adriaan-homep(...)engelse-les-yes-sir/
https://www.adriaan-homep(...)se-les-good-morning/
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:56:43 #96
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_215297101
Op youtube staan er 3
De plaaggeest.

De short

Geheimzinnige opdrachtgever.

De short lijkt qua tekst wel dezelfde als de plaaggeest maar trekt qua melodie weer meer naar de geheimzinnige opdrachtgever.

En de latere taal liedjes uit de geheimzinnige opdrachtgever zijn volgens mij weer een verwerking van de Griekse les uit de verzonken stad
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:18:36 #97
66444 Lord_Vetinari
pi_215297319
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 11:56 schreef Dr.Mikey het volgende:
Op youtube staan er 3
De plaaggeest.

De short

Geheimzinnige opdrachtgever.

De short lijkt qua tekst wel dezelfde als de plaaggeest maar trekt qua melodie weer meer naar de geheimzinnige opdrachtgever.

En de latere taal liedjes uit de geheimzinnige opdrachtgever zijn volgens mij weer een verwerking van de Griekse les uit de verzonken stad
quote:
'Engelse les' was voor het eerst te horen in de serie 'De geheimzinnige opdracht' in 1992. In datzelfde jaar stond het ook op de CD 'Op reis met Bassie en Adriaan'. In 1997 zijn er nieuwe arrangementen voor het liedje gemaakt en gebruikt voor de herziene versie van de tv-serie. In 2001 is deze nieuwe versie ook verschenen op de CD 'Reizen en zingen met Bassie en Adriaan'
https://www.adriaan-homep(...)se-les-good-morning/

quote:
'De Engelse Les' was voor het eerst te horen in de serie van 'De Plaaggeest' in 1977.
Daarna verscheen het op de LP 'Bassie en Adriaan met 18 liedjes' in 1978.
In 1985 is er een nieuwe versie van het liedje gemaakt voor de LP 'De leukste liedjes' die in 1989 ook op cd is verschenen.
In 1990 werd het gezongen in de korte aflevering (shorty) in Engeland.
https://www.adriaan-homep(...)engelse-les-yes-sir/
pi_215297743
quote:
Tijdens dat liedje ben ik meer gefocust op het nep-ijsje dan het liedje zelf.
Volgens mij was dat zo'n speelgoed waarbij het bolletje aan een touwtje zit, wat je dan kan lanceren en met het hoorntje op dient te vangen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Writersright op 18-10-2024 13:09:14 ]
pi_215302691
Een kind van de brug duwen dat bijna daardoor verdrinkt, dat is toch poging tot doodslag ? :(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_215308373
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 20:16 schreef TLC het volgende:
Een kind van de brug duwen dat bijna daardoor verdrinkt, dat is toch poging tot doodslag ? :(
De Plaaggeest is later toch weer een keer betrapt en veroordeeld tot tbs. Vandaar dat hij ook niet met De Sleutel mee kon doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')